PowerProfile? waar kan ik dat instellen? Bij het windows vista energie beheer heb ik al tussen alle opties gekeken, maar het terugschroeven van de processor staat er niet bij. Ook als ik kies voor energie stand "Energiebesparend" heeft ook geen effect. Iemand nog tips?McKaamos schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:48:
owjah
maja sowieso, powerprofile niet op always on zetten helpt een hoop
Verwijderd
Tip: niet het touchpad aanraken met je pols/mouwDeNB3rt schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 02:33:
Ik heb enorme last, dat de muis plots verspringt tijdens het typen (vooral vervelend tijdens programmeren).
Nog mensen last van? Tgebeurt erg random
Ik heb mijn s262 barebone (MS-1057) ook bij Zercom laten samenstellen en dat heeft inderdaad even geduurd. Daarbij kan ik bevestigen dat het niet de meest scherpe telefonistes zijn die ze daar hebben zittten.Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:49:
de barebone van de s260 heb ik zelf bij www.zercom.nl gekocht.
alleen.....
bezint eer gij begint, heb nl ERG slechte ervaringen met hun hieraan overgehouden....al met al heeft het 2 maand geduurd voordat we alle onderdelen bij elkaar hadden om de laptop te kunnen bouwen (hadden er nl 3 besteld) terwijl de status op het moment van bestellen op groen stond. Dus levertijd binnen een paar werkdagen!
Ik weet niet of ze de s262 hebben, dat zou je even moeten uitzoeken....en mocht je ze bellen....ze zijn niet al te snugger, weet je dat alvast

Verwijderd
Net geprobeerd m'n crt aan te sluiten op de s271, maar ik krijg geen andere refreshrate dan 60Hz
ms-contolpanel en ati-controlcenter zeggen 120Hz. Maar m'n monitor en ogen zeggen 60Hz.
Nieuwere drivers geprobeerd en ook die van Omega, bij een keuze verandering gaat de monitor wel ff blank. maar de refreshrate blijft 60Hz.....
Iemand dit gelukt? of is iedereen aan de lcd
Ahh wat dieper in die vreselijk ati tool gekeken (standaard windows/knopjes is toch veel duidelijker?)
In ATI-cc->Monitoreigenschappen->Kenmerken->vinkje EDID uitvinken.
En een Maximale refreshrate kiezen.
Daarna kun je op de gebruikelijke manieren refreshrate veranderen
ms-contolpanel en ati-controlcenter zeggen 120Hz. Maar m'n monitor en ogen zeggen 60Hz.
Nieuwere drivers geprobeerd en ook die van Omega, bij een keuze verandering gaat de monitor wel ff blank. maar de refreshrate blijft 60Hz.....
Iemand dit gelukt? of is iedereen aan de lcd
Ahh wat dieper in die vreselijk ati tool gekeken (standaard windows/knopjes is toch veel duidelijker?)
In ATI-cc->Monitoreigenschappen->Kenmerken->vinkje EDID uitvinken.
En een Maximale refreshrate kiezen.
Daarna kun je op de gebruikelijke manieren refreshrate veranderen
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 16:16 ]
Er zullen wel niet heel veel mensen zijn die 3D-spelletjes spelen op deze laptop, maar ik wel =p. Ik wou ff melden dat ik met de nieuwste omega-drivers van 60fps in Quake 3 naar 85 fps ben gegaan.
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Welke versie van de Omega drivers is dat?julianus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:06:
Er zullen wel niet heel veel mensen zijn die 3D-spelletjes spelen op deze laptop, maar ik wel =p. Ik wou ff melden dat ik met de nieuwste omega-drivers van 60fps in Quake 3 naar 85 fps ben gegaan.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
damn......Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 07:55:
[...]
Voor alle S260 bezitters: dit is de reactie die ik heb gekregen:
Sorry that S260 can't support windows Vista.So MSI will not release any vista drivers for S260 now and future.
Thanks!
Best Regards
MSI Notebook Technical Support
heb je een laptop...van een paar maand oud en dan gaan ze geen vista supporten???
Denk dat we met zn allen maar gewoon msi ff moeten plat mailen met het verzoek om nog meer vista drivers te maken en dan voornamelijk voor de usb...
de chipset ed hebben ze nl al wel...
als ik morgen ff achter mn laptop zit post ik hier iig even de linkjes neer die ik van ze heb gekregen, wie weet dat je er nog wat mee kunt
Er zitten toch geen aparte dingen in die vista niet ondersteunen.. Chipset, Audio, Lan en VGA zijn gewoon drivers van Vista voor bij de fabrikanten (Intel/Realtek) te downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:08:
[...]
damn......![]()
![]()
heb je een laptop...van een paar maand oud en dan gaan ze geen vista supporten???![]()
![]()
Denk dat we met zn allen maar gewoon msi ff moeten plat mailen met het verzoek om nog meer vista drivers te maken en dan voornamelijk voor de usb...
de chipset ed hebben ze nl al wel...
als ik morgen ff achter mn laptop zit post ik hier iig even de linkjes neer die ik van ze heb gekregen, wie weet dat je er nog wat mee kunt
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
De S260 is ook al weer een aantal jaartjes oud hoorVerwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:08:
[...]
damn......![]()
![]()
heb je een laptop...van een paar maand oud en dan gaan ze geen vista supporten???![]()
![]()
[...]
De nieuwste van omegadrivers.net, op basis van catalyst 7.1, van januari.gambieter schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:17:
[...]
Welke versie van de Omega drivers is dat?
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Mijn eerste van 4 barebooks is via de leverancier terug van MSI als test of het daarbij goed opgelost is voordat de andere drie weggaan:
- CD-Drive wordt totaal niet herkend
- HDD geeft 0MB aan, en corrupted identificatie
Er zijn dus geen accessible bootable devices. Hoe ze de laptop dan getest hebben? Gewoon niet dus.
De klepjes voor SD en PCI-E ontbreken, de adapter is niet mee teruggekomen, en de sleeve die erbij zat ook niet.
Dit alles na 2,5 maand, waarbij MSI via de leverancier onder druk gezet moest worden na 2 maanden om überhaupt met iets van een status te komen. Ik heb eens nagekeken hoe het zit met de S262 / barebooks, en rara: Ze zijn nergens meer in te kopen.
MSI heeft blijkbaar ook door dat ze hier een product mee in de markt hebben gezet met te veel problemen, maar de huidige mensen met problemen kunnen gewoon stikken. Dit zal toch afgerond en opgelost moeten gaan worden, maar MSI weigert zelfs na dit alles ieder contact met de eindgebruiker en forceert contact via de leverancier (alsof dat het feit veranderd dat het opgelost moet worden, via welke weg dan ook, en dat hoe langer het uurt, hoe minder blij we worden).
Nee, dit valt me toch werkelijk tegen. Heeft iemand nog een goed idee om tot een oplossing te komen? Ik weet me werkelijk geen raad anders dan de leverancier (die overigens ook zijn uiterste best doet) onder druk te zetten voor iets waar MSI in gebreke blijft.
[edit]
Inmiddels is er na redelijk hoog oplopend contact gebleken dat het bij MSI niet duidelijk was overgekomen dát ik de reguliere weg al bewandeld had en daar veel tijd in had zitten gedurende de afgelopen 2,5 maand. Andersom geeft MSI aan dat ze de laptop pas na twee maanden hebben ontvangen van de distributeur die eerst support moet geven en dat wellicht ook geprobeerd heeft. Distributeur zal daarbij een inschattingsfout gemaakt hebben van het probleem o.i.d. maar daar kan ik niet naar binnen kijken.
Er is in ieder geval een contact geweest dat MSI bereid is de zaak alsnog direct op te pakken en binnen een werkweek de boel op te lossen. Het lijkt vooralsnog dus dat er een lichtpuntje is aan het eind van de tunnel.
- CD-Drive wordt totaal niet herkend
- HDD geeft 0MB aan, en corrupted identificatie
Er zijn dus geen accessible bootable devices. Hoe ze de laptop dan getest hebben? Gewoon niet dus.
De klepjes voor SD en PCI-E ontbreken, de adapter is niet mee teruggekomen, en de sleeve die erbij zat ook niet.
Dit alles na 2,5 maand, waarbij MSI via de leverancier onder druk gezet moest worden na 2 maanden om überhaupt met iets van een status te komen. Ik heb eens nagekeken hoe het zit met de S262 / barebooks, en rara: Ze zijn nergens meer in te kopen.
MSI heeft blijkbaar ook door dat ze hier een product mee in de markt hebben gezet met te veel problemen, maar de huidige mensen met problemen kunnen gewoon stikken. Dit zal toch afgerond en opgelost moeten gaan worden, maar MSI weigert zelfs na dit alles ieder contact met de eindgebruiker en forceert contact via de leverancier (alsof dat het feit veranderd dat het opgelost moet worden, via welke weg dan ook, en dat hoe langer het uurt, hoe minder blij we worden).
Nee, dit valt me toch werkelijk tegen. Heeft iemand nog een goed idee om tot een oplossing te komen? Ik weet me werkelijk geen raad anders dan de leverancier (die overigens ook zijn uiterste best doet) onder druk te zetten voor iets waar MSI in gebreke blijft.
[edit]
Inmiddels is er na redelijk hoog oplopend contact gebleken dat het bij MSI niet duidelijk was overgekomen dát ik de reguliere weg al bewandeld had en daar veel tijd in had zitten gedurende de afgelopen 2,5 maand. Andersom geeft MSI aan dat ze de laptop pas na twee maanden hebben ontvangen van de distributeur die eerst support moet geven en dat wellicht ook geprobeerd heeft. Distributeur zal daarbij een inschattingsfout gemaakt hebben van het probleem o.i.d. maar daar kan ik niet naar binnen kijken.
Er is in ieder geval een contact geweest dat MSI bereid is de zaak alsnog direct op te pakken en binnen een werkweek de boel op te lossen. Het lijkt vooralsnog dus dat er een lichtpuntje is aan het eind van de tunnel.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 09:00 ]
edit niet relevant aan topic.
[ Voor 98% gewijzigd door Viper_4111 op 11-02-2007 11:43 ]
Geen informatie beschikbaar
Zojuist laatste BIOS erop geknald maar weer doen de LEDS in combinatie met de hardware die ingeschakeld zou moeten worden weer eens vreemd.
Als ik mijn laptop net aanzet gaat blauw/groen gelijk branden (dat zou betekenen bluetooth en wireless) echter werkt alleen mijn wireless.
Etc. etc. ik word er niet goed van zo moeilijk is het toch niet???
Als ik mijn laptop net aanzet gaat blauw/groen gelijk branden (dat zou betekenen bluetooth en wireless) echter werkt alleen mijn wireless.
Etc. etc. ik word er niet goed van zo moeilijk is het toch niet???
Verwijderd
voor degene die er nog wat aan kunnen hebben...dit was het mailtje wat ik van msi heb gekregen
Dit is ons ook niet bekend. Zogauw deze gereleased worden komen ze terecht op onze website.
Kleine kans dat de drivers hier komen te staan:
http://www.msi.com.tw/htm...r/vistadriver-chipset.htm
Daarnaast zou U bijvoorbeeld voor de chipset gewoon de Intel site in de gaten houden op U chipset, de Intel 915GM.
Dit is ons ook niet bekend. Zogauw deze gereleased worden komen ze terecht op onze website.
Daarnaast zou U bijvoorbeeld voor de chipset gewoon de Intel site in de gaten houden op U chipset, de Intel 915GM.
Grappig.. spreekt MSI zichzelf tegen, eerst komen er geen drivers. En op die website staat tussen ieder kopje de S262 met driver ondersteuning.Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:20:
voor degene die er nog wat aan kunnen hebben...dit was het mailtje wat ik van msi heb gekregen
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ik heb vandaag het programmaatje clockgen geprobeerd, en daarmee m'n FSB van 200 naar 225 gezet. Processor ging daarmee volgens de specs van AMD van een 3400+ naar een 3600+, maar belangrijker nog, zoals gezegd is de FSB hoger, dus ook de doorvoersnelheid voor het videochippie. Het maakte in Quake3 10 fps uit, en voor Generals is het net het verschil tussen niet alle opties op max en wel alle opties op max. Heb net een potje 1 on 1 gespeeld via Hamachi en het liep helemaal vlekkeloos =D. Clockgen interfereert niet met PowerNow. Het leuke is dat je het kan zien gebeuren zelfs, want het progsel heeft een aantal metertjes waarop je de processorsnelheid van het moment kan zien. Dan zie je dus dat alstie idlet hij meteen de snelheid van de CPU en het geheugen halveert. Ik vraag me wel af of de snelheid van het geheugen die hij weergeeft klopt. Normaal zou het geheugen (op volle snelheid) volgens opgaaf op 300Mhz draaien, met mijn OC dan op 340....
Verwijderd
Jep....:)Speedfight schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:36:
[...]
Grappig.. spreekt MSI zichzelf tegen, eerst komen er geen drivers. En op die website staat tussen ieder kopje de S262 met driver ondersteuning.
alleen de usb2 drivers staan er nog niet bij.
Heb al geprobeerd om de chipset drivers te updaten door die wat er op de site te downloaden zijn, alleen geeft vista al aan dat ik de laatste drivers heb
Verwijderd
bedoel dan ook dat ik m zelf nog niet zo lang hebLex_brugman schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:21:
[...]
De S260 is ook al weer een aantal jaartjes oud hoor
De laatste drivers van Intel zelf (van vorig jaar november) http://downloadfinder.int...x?ProductID=2300&lang=eng geven ook geen resultaat?Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:56:
[...]
Jep....:)
Heb al geprobeerd om de chipset drivers te updaten door die wat er op de site te downloaden zijn, alleen geeft vista al aan dat ik de laatste drivers heb
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
offtopic:
En hier stond het één en ander wat achter de schermen uitgepraat is, maar wellicht minder geschikt voor jullie gevoelige kinderoogjes
En hier stond het één en ander wat achter de schermen uitgepraat is, maar wellicht minder geschikt voor jullie gevoelige kinderoogjes
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 08:52 ]
oeh dat klinkt leuk... Mayb dat UT2K4 dan ook net dat beetje beter draait op m'n MSI MB S271julianus schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:06:
Bij mij werkt een USB 2.0 HDD zonder problemen onder Vista met de laatste Intel Chipset drivers...Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:56:
[...]
Jep....:)
Verwijderd
Morgen dan toch nog maar ff ermee knooien.....:)
heb je nog iets aparts gedaan of gewoon die install aangeschopt?
heb je nog iets aparts gedaan of gewoon die install aangeschopt?
bij mij (s262) werkt ook alles (incl USB) alleen geen speedstep! Werkt dat bij iemand anders wel?
Verwijderd
usb2 drivers werken nog niet echt mee 
heb het zowel geprobeerd met de s262 drivers:P en met de laatst werkende drivers van intel voor de 915GM.
als ik gewoon de setup aanklik zie ik vrij weinig gebeuren....gaat gewoon ontiegelijk snel met het installeren, heb daar al het id bij dat er niets gebeurd.
als ik handmatig de drivers ga updaten via apparaatbeheer krijg ik netjes de melding:
"The best driver software for your device is already installed
windows has determined the driver software for your device is up to date"
wat mij nog wel opvalt is dat ze op de site van intel spreken over het volgende:
To Enable USB 2.0:
1. Reboot (or power on) system.
2. Press "F2" during POST (Power-on Self Test) to enter system BIOS setup program.
3. Select "ADVANCED" menu using arrow (left and right) keys.
4. Select "USB Configuration" and press <enter>.
5. Enable "High-speed USB".
6. Press "F10" to Save & Exit BIOS setup program. ( Hi-Speed USB 2.0 controllers are now enabled and your operating system should detect New Hardware during the next normal boot cycle.
7. Cancel "New Hardware Found".
Alleen als ik bij mn laptop ga kijken in het bios heb ik alleen de optie om usb te enabelen en kan verder dus niet aangeven dat de high speed usb aan moet.
Ik weet wel zeker dat er usb2 op zit. Heb nl voor Vista Ubuntu gedraaid en daar werkte het wel onder
zit er haast weer aan te denken om terug te gaan naar ubuntu
zijn er nog meer die ook in het bios dit niet kunnen instellen?
heb het zowel geprobeerd met de s262 drivers:P en met de laatst werkende drivers van intel voor de 915GM.
als ik gewoon de setup aanklik zie ik vrij weinig gebeuren....gaat gewoon ontiegelijk snel met het installeren, heb daar al het id bij dat er niets gebeurd.
als ik handmatig de drivers ga updaten via apparaatbeheer krijg ik netjes de melding:
"The best driver software for your device is already installed
windows has determined the driver software for your device is up to date"
wat mij nog wel opvalt is dat ze op de site van intel spreken over het volgende:
To Enable USB 2.0:
1. Reboot (or power on) system.
2. Press "F2" during POST (Power-on Self Test) to enter system BIOS setup program.
3. Select "ADVANCED" menu using arrow (left and right) keys.
4. Select "USB Configuration" and press <enter>.
5. Enable "High-speed USB".
6. Press "F10" to Save & Exit BIOS setup program. ( Hi-Speed USB 2.0 controllers are now enabled and your operating system should detect New Hardware during the next normal boot cycle.
7. Cancel "New Hardware Found".
Alleen als ik bij mn laptop ga kijken in het bios heb ik alleen de optie om usb te enabelen en kan verder dus niet aangeven dat de high speed usb aan moet.
Ik weet wel zeker dat er usb2 op zit. Heb nl voor Vista Ubuntu gedraaid en daar werkte het wel onder
ja, in het bios staat speedstep wel gewoon aan. Maar is er iemand die wel speedstep werkend heeft onder vista met een S262?
Verwijderd
Mijn USB werkt gewoon.... maar vertel me eens hoe ik er achter kom dat het USB2 is.....Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:04:
usb2 drivers werken nog niet echt mee
knip
Edit.
[ Voor 99% gewijzigd door Viper_4111 op 11-02-2007 11:43 ]
Geen informatie beschikbaar
Verwijderd
offtopic:
En hier stond nog meer eigenlijk weinig relevants voor het topic
En hier stond nog meer eigenlijk weinig relevants voor het topic
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 08:53 ]
Voor de startpost; de S271 wordt in elk geval niet persé met 2x 512mb uitgerust, want de mijne heeft 1x 1024mb (transcend pc2-5300). Da's mooi, dan stop ik er na m'n verjaardag een giegje bij =D
Klopt, mijn s271-201 is ook met 1x 1Gb uitgerust, en zal wel een keertje naar 2 Gb gaan...julianus schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:13:
Voor de startpost; de S271 wordt in elk geval niet persé met 2x 512mb uitgerust, want de mijne heeft 1x 1024mb (transcend pc2-5300). Da's mooi, dan stop ik er na m'n verjaardag een giegje bij =D
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Klopt speedstep werkt niet onder vista. Wat ik gelezen heb heeft dit te maken met de ACPI tabellen in de bios. Er is dus eerst een bios update nodig om het goed te laten werken.. Wat je voorlopig wel kan doen is het programma RMClock gebruiken zodat hij wel in snelheid kan terugschakelen. Succes!swarthur schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:49:
ja, in het bios staat speedstep wel gewoon aan. Maar is er iemand die wel speedstep werkend heeft onder vista met een S262?
RMClock en Vista schijnt ook nog problematisch te zijn. Misschien dat Notebook Hardware Control beter werkt, bij de Pentium M vind ik NHC ook beter dan RMClock (terwijl bij AMD dat omgekeerd is),Speedfight schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:00:
[...]
Klopt speedstep werkt niet onder vista. Wat ik gelezen heb heeft dit te maken met de ACPI tabellen in de bios. Er is dus eerst een bios update nodig om het goed te laten werken.. Wat je voorlopig wel kan doen is het programma RMClock gebruiken zodat hij wel in snelheid kan terugschakelen. Succes!
Verwijderd
als je een usb device aan je laptop koppeld (een usb hdd bijv) en deze geeft dan rechts onderin een popupje dat je een high speed usb device hebt gekoppeld op een usb1 poort, dan heb je dus usb1 (of usb2 zonder usb2 drivers)Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:31:
[...]
Mijn USB werkt gewoon.... maar vertel me eens hoe ik er achter kom dat het USB2 is.....
wat je ook nog kunt doen......een grote image (700mb) copieren van je laptop naar je usb hdd...als dit met een paar minuten klaar is dan heb je usb2, duurt het tergend lang dan heb je usb1
usb1 heeft een snelheid van 1.5 mb/ps en usb2 61 mb/ps......kun je ong uitrekenen hoelang je erover mag doen
Bij mij is onder de ori XP alleen m'n linker poortje usb2 volgens mij, bij de rechter krijg ik ook de medling dat het sneller kan.
Verwijderd
Ok: een S260
bestand van 900MB naar usb stick 5 min....... niet anders dan onder XP
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 11:11 ]
Verwijderd
heb het voor de zekerheid ff geprobeerd maar bij mij nietjulianus schreef op zondag 11 februari 2007 @ 01:27:
Bij mij is onder de ori XP alleen m'n linker poortje usb2 volgens mij, bij de rechter krijg ik ook de medling dat het sneller kan.
Verwijderd
usb2 dusVerwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:29:
Ok: een S260
Verwijderd
Probeer eens je bios op standaard instellingen te zetten.... ik heb ondekt dat dat wat problemen oplost. bij mij bv dat de cpu weer gewoon op 1600Mhz loopt ipv 800Mhz.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:10:
[...]
heb het voor de zekerheid ff geprobeerd maar bij mij niet![]()
terwijl er eigenlijk zo te zien niets anders ingesteld staat nu in mijn bios.
vreemd maar het heeft wel geholpen.
Verwijderd
hoe bedoel je op standaard instellingen zetten?
ik kan nl niet echt veel in mn bios wijzigen. usb aan of uit meer niet
Verwijderd
je kan wel ergens kiezen optimale instellingen ofzo?Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:50:
hoe bedoel je op standaard instellingen zetten?
F9 indrukken in je bios.
That's the way the cookie crumbles.
Ik heb contact gehad met MSI en ze hebben mij alvast nieuwe bios versie gegeven (7.02 volgens MSI, het lijkt eerder op 2.72 maargoed). Nu werkt speedstep wel onder vista! En de kleurtjes die aangeven of WiFi/bluetooth aanstaat werken ook weer zoals 'vroeger'. Deze week komt de bios versie online volgens de medewerker waar ik mee gesproken heb.
Kan je hem mij ook mailen of online zetten? stefan AT bomhard PUNT nlswarthur schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:09:
Ik heb contact gehad met MSI en ze hebben mij alvast nieuwe bios versie gegeven (7.02 volgens MSI, het lijkt eerder op 2.72 maargoed). Nu werkt speedstep wel onder vista! En de kleurtjes die aangeven of WiFi/bluetooth aanstaat werken ook weer zoals 'vroeger'. Deze week komt de bios versie online volgens de medewerker waar ik mee gesproken heb.
Verwijderd
zal eens kijken in mn bios...denk alleen niet dat het veel verschil maakt gezien er weinig in te stellen valt en zeker van toen ik m kocht is er eigenlijk vrijwel niets gewijzigd.....
is die bios update voor de s260?
Verwijderd
Nee laatste Bios voor de S260 is v2B0Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:29:
zal eens kijken in mn bios...denk alleen niet dat het veel verschil maakt gezien er weinig in te stellen valt en zeker van toen ik m kocht is er eigenlijk vrijwel niets gewijzigd.....
Verwijderd
Nog mensen die zich storen aan het feit dat Intel 915 chipset niet werkt met Vista aero?:
[Vista] Intel 915G chipset driver petition.
Nog een reactie:
NR: 1889. Oleg Sinchugov
Dont ever again say this is not possible to get Aero on this card! I saw it in BETA and it was OK!
Nog een reactie:
Dont ever again say this is not possible to get Aero on this card! I saw it in BETA and it was OK!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 21:07 ]
Verwijderd
im in!Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:49:
Nog mensen die zich storen aan het feit dat Intel 915 chipset niet werkt met Vista aero?:
Verwijderd
msi verzend en bios voor s262 7.xxx hij oplost de prossesor snelhied onder vista
met 8 cell doet hij 3 uur voele toeren
Verwijderd
go back to school and learn dutch dude!Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 16:38:
msi verzend en bios voor s262 7.xxx hij oplost de prossesor snelhied onder vista
Heeft iemand per ongeluk al een vergelijking gevonden tussen de megabook s2xx en de s310 ?
Zeker de barebone variant van de 310 met dvd brander, wlan en bluetooth die in Duitsland voor E550 de schappen in gaat lijkt me erg interessant.
Zeker de barebone variant van de 310 met dvd brander, wlan en bluetooth die in Duitsland voor E550 de schappen in gaat lijkt me erg interessant.
Verwijderd
Ik ben van plan een s262b-099NL aan te schaffen, maar ik ben een beetje bang voor die harde schijf (4200rpm). Nu heb ik een aantal shops gemailed of het mogelijk is dat ze die schijf vervangen voor een 5400 of 7200 rpm schijf. Van enkele shops heb ik een mail terug dat zij dit niet doen.
Nu zit ik met de volgende vragen:
Alvast bedankt!
Robert
Nu zit ik met de volgende vragen:
- In hoeverre merk je wat van die 4200 rpm schijf.
- Hoe veel werk is het om de schijf zelf te vervangen.
Alvast bedankt!
Robert
Drivers zul je zelf moeten zoeken of kijken wat er op de MSI site staat.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:36:
Ik ben van plan een s262b-099NL aan te schaffen, maar ik ben een beetje bang voor die harde schijf (4200rpm). Nu heb ik een aantal shops gemailed of het mogelijk is dat ze die schijf vervangen voor een 5400 of 7200 rpm schijf. Van enkele shops heb ik een mail terug dat zij dit niet doen.
Nu zit ik met de volgende vragen:En nog iets heel anders, ik vroef me af of er voor alle hardware onderdelen goede linux drivers beschikbaar zijn?
- In hoeverre merk je wat van die 4200 rpm schijf.
- Hoe veel werk is het om de schijf zelf te vervangen.
Alvast bedankt!
Robert
Een 12" notebook koop je toch niet als snelheidsmonster, maar vanwege de mobiliteit. Dan is wat vertraging toch niet erg? De 4200 rpm schijf is zuiniger.
Idd, denk hetzelfde ooit te gaan doen bij mij. Veel goedkoper dan laptops die 2*512 hebben, kanje 2 nieuwe latjes erin doengambieter schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:15:
[...]
Klopt, mijn s271-201 is ook met 1x 1Gb uitgerust, en zal wel een keertje naar 2 Gb gaan...

13" en 4 luidsprekertjes?whiteguy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:44:
Heeft iemand per ongeluk al een vergelijking gevonden tussen de megabook s2xx en de s310 ?
Het verschil in batterijverbruik tussen een 4200RPM en een 7200RPM schijf is tegenwoordig bijna te verwaarlozen, vooral aangezien je er een stuk snellere laptop voor terug krijgt...gambieter schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:09:
[...]
Drivers zul je zelf moeten zoeken of kijken wat er op de MSI site staat.
Een 12" notebook koop je toch niet als snelheidsmonster, maar vanwege de mobiliteit. Dan is wat vertraging toch niet erg? De 4200 rpm schijf is zuiniger.
Verwijderd
Kijk even goed naar welke hardware er in zit en of dit ondersteund wordt onder linux....dan ben je nl al een heel eind.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:36:
En nog iets heel anders, ik vroef me af of er voor alle hardware onderdelen goede linux drivers beschikbaar zijn?
Alvast bedankt!
Robert
mijn s260 wordt compleet ondersteund onder linux zonder extra drivers te moeten installeren (zoals onder windows
Volgens mij hebben alle MSI notebooks inmiddels een 5400RPM..Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 23:36:
Ik ben van plan een s262b-099NL aan te schaffen, maar ik ben een beetje bang voor die harde schijf (4200rpm).
Beste wat je kan doen, kijk in de shop of vraag het ze, welke harde schijf erin zit, dit kunnen ze zien in de bios of in windows en google de schijf.. dan weet je het zeker
Die 4 speakertjes snap ik dan weer niet, dat is echt het minst belangrijk op een kleine notebook wat mij betreft. Had er nog liever een iets snellere vga chip in gezien, intel x3000 ofzo.DeNB3rt schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 03:27:
[...]
Idd, denk hetzelfde ooit te gaan doen bij mij. Veel goedkoper dan laptops die 2*512 hebben, kanje 2 nieuwe latjes erin doen![]()
[...]
13" en 4 luidsprekertjes?
Drivers zijn er behalave voor de 3945 Wireless kaart, die zal je vanaf source zelf moeten compilen.gambieter schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 01:09:
[...]
Drivers zul je zelf moeten zoeken of kijken wat er op de MSI site staat.
Zelf is het me met deze kaart nog niet gelukt, kreeg wel andere kaarten werkend maar om de een of andere vage reden wil de 3945 bij mij niet aan de gang.
Verder zijn er drivers beschikbaar.
Deze werken ook niet?GeeMoney schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:35:
[...]
Drivers zijn er behalave voor de 3945 Wireless kaart, die zal je vanaf source zelf moeten compilen.
Zelf is het me met deze kaart nog niet gelukt, kreeg wel andere kaarten werkend maar om de een of andere vage reden wil de 3945 bij mij niet aan de gang.
Verder zijn er drivers beschikbaar.
http://www.msi.com.tw/htm.../vistadriver-wireless.htm
Hebben hier nog mensen last van dat de Msi megabook niet aan gaat op de powerknop dus dat je eerst de bat moet los koppelen en terug moet zetten en dan gaat hij wel aan.
En weet iemand misschien wat het probleem kan zijn
Welk model zou handig zijn..
Verwijderd
als ik je probleem dan zo lees denk ik dat je batterij niet meer goed is of dat deze niet goed contact meer maakt. Heb het zlef niet maar lijkt me wel handig om (als je laptop nog onder garantie valt) deze na te laten kijkenjeremy1111 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:16:
Hebben hier nog mensen last van dat de Msi megabook niet aan gaat op de powerknop dus dat je eerst de bat moet los koppelen en terug moet zetten en dan gaat hij wel aan.
Hallo.
Ik heb dit topic een tijdje zitten volgen en ik moet zeggen dat die MSI serie notebooks wel érg mooi zijn.
Sinds de zomer vorig jaar heb ik een 2e hands Inspiron 9100, volgepakt met de snelste technologie van die tijd. Er zit een 3.4GHz Prescott processor in en een ATi Mobility 9800 videokaart met 256MB. Dit is echt een hele fijne laptop om beneden aan tafel neer te zetten, maar...
Ik heb deze laptop zelf mogen uitzoeken voor het afsluiten van 6 jaar VWO, en het doel van de laptop was eigenlijk dat ik hem mee kon nemen naar de universiteit (UT Twente) zodat ik daar ook een persoonlijke werkplek heb.
Maar dat blijkt behoorlijk tegen te vallen. De laptop weegt wel 4 KG en is echt loodzwaar om zo een halve dag op de rug te dragen. Zonder netstroom heb ik er maar 50 minuten lol van, en dat is niet bepaald indrukwekkend. Ook de geluids en warmteproductie maken hem niet zo geschikt om overal neer te zetten.
Nou heb ik al aardig wat geld bij elkaar verzameld van krantenwijk, zakgeld en een RMA'ed X1900 Crossfire en daar wou ik iets leuks van kopen.
Ik zit nu heel erg sterk te twijfelen tussen een laptop als deze bij Salland en een groot 27 inch TFT scherm voor aan mijn game-PC boven.
Voordat ik de MSI S262B 'leerde kennen' was ik van plan om te wachten op die nieuwe Samsung 275T, maar daar hoor ik nog steeds niets van.
Ik zit dus erg te twijfelen. Met deze laptop ben ik mooi mobiel en omdat deze zo compact is kan ik hem zo in een sleeve doen, in mijn rugtas stoppen en overal mee naar toe nemen. Door het formaat kan ik hem zelfs in de trein gebruiken. Ook kan ik er makkelijk mee naar kameraden gaan om Age of Empires 2 mee te lannen, want dat is echt mijn favoriete game.
Anderzijds: Voor serieus gamen ben ik nog altijd aangewezen op mijn game-PC boven, die ik de laatste tijd minder gebruik dan mijn Inspiron 9100 laptop. Als ik ga gamen dan is een 27 inch scherm natuurlijk een stuk vetter dan de 20 inch die ik nu heb.
Investeren in een groot scherm is wel beter voor mijn gezondheid, want veel achter een laptop zitten is eigenlijk niet zo goed en een groter scherm is juist wel goed.
Nou ben ik heel benieuwd naar wat ervaringen van deze MSI laptop. Zijn jullie (de kopers en gebruikers van de laptop) nou positief verrast of is het achteraf gebleken toch niet zo'n heel fantastische laptop?
En hoe is het met de ergonomie? Is het scherm voldoende helder? Hoe typt het toetsenbord? Zijn er goede drivers voor Vista? Ik las dat Ubuntu het goed deed op deze laptop.
Veel vragen en veel onzekerheden dus.
Ik zou ook graag een keer met zo'n laptopje willen 'spelen', om een beetje een feeling te krijgen. Weet iemand van jullie waar ik een 12 inch laptop in het algemeen kan vinden en testen? Mediamarkt misschien?
Ik heb dit topic een tijdje zitten volgen en ik moet zeggen dat die MSI serie notebooks wel érg mooi zijn.
Sinds de zomer vorig jaar heb ik een 2e hands Inspiron 9100, volgepakt met de snelste technologie van die tijd. Er zit een 3.4GHz Prescott processor in en een ATi Mobility 9800 videokaart met 256MB. Dit is echt een hele fijne laptop om beneden aan tafel neer te zetten, maar...
Ik heb deze laptop zelf mogen uitzoeken voor het afsluiten van 6 jaar VWO, en het doel van de laptop was eigenlijk dat ik hem mee kon nemen naar de universiteit (UT Twente) zodat ik daar ook een persoonlijke werkplek heb.
Maar dat blijkt behoorlijk tegen te vallen. De laptop weegt wel 4 KG en is echt loodzwaar om zo een halve dag op de rug te dragen. Zonder netstroom heb ik er maar 50 minuten lol van, en dat is niet bepaald indrukwekkend. Ook de geluids en warmteproductie maken hem niet zo geschikt om overal neer te zetten.
Nou heb ik al aardig wat geld bij elkaar verzameld van krantenwijk, zakgeld en een RMA'ed X1900 Crossfire en daar wou ik iets leuks van kopen.
Ik zit nu heel erg sterk te twijfelen tussen een laptop als deze bij Salland en een groot 27 inch TFT scherm voor aan mijn game-PC boven.
Voordat ik de MSI S262B 'leerde kennen' was ik van plan om te wachten op die nieuwe Samsung 275T, maar daar hoor ik nog steeds niets van.
Ik zit dus erg te twijfelen. Met deze laptop ben ik mooi mobiel en omdat deze zo compact is kan ik hem zo in een sleeve doen, in mijn rugtas stoppen en overal mee naar toe nemen. Door het formaat kan ik hem zelfs in de trein gebruiken. Ook kan ik er makkelijk mee naar kameraden gaan om Age of Empires 2 mee te lannen, want dat is echt mijn favoriete game.
Anderzijds: Voor serieus gamen ben ik nog altijd aangewezen op mijn game-PC boven, die ik de laatste tijd minder gebruik dan mijn Inspiron 9100 laptop. Als ik ga gamen dan is een 27 inch scherm natuurlijk een stuk vetter dan de 20 inch die ik nu heb.
Investeren in een groot scherm is wel beter voor mijn gezondheid, want veel achter een laptop zitten is eigenlijk niet zo goed en een groter scherm is juist wel goed.
Nou ben ik heel benieuwd naar wat ervaringen van deze MSI laptop. Zijn jullie (de kopers en gebruikers van de laptop) nou positief verrast of is het achteraf gebleken toch niet zo'n heel fantastische laptop?
En hoe is het met de ergonomie? Is het scherm voldoende helder? Hoe typt het toetsenbord? Zijn er goede drivers voor Vista? Ik las dat Ubuntu het goed deed op deze laptop.
Veel vragen en veel onzekerheden dus.
Goud is geen geld
jaaaaaa!Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:57:
[...]
als ik je probleem dan zo lees denk ik dat je batterij niet meer goed is of dat deze niet goed contact meer maakt. Heb het zlef niet maar lijkt me wel handig om (als je laptop nog onder garantie valt) deze na te laten kijken
ik heb dat probleem ook gehad!
heeft twee keer een periode gehad van 2 weken en eenkeer een maand, en dat is overgegaan en nu is hij super lappie
wel enorm vervelend...
Woehoe! Ik heb inderdaad een 5400 =DMoneta schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:59:
[...]
Volgens mij hebben alle MSI notebooks inmiddels een 5400RPM..
Beste wat je kan doen, kijk in de shop of vraag het ze, welke harde schijf erin zit, dit kunnen ze zien in de bios of in windows en google de schijf.. dan weet je het zeker
Ik heb trouwens nooit last van een langzame HD ofzo... Het is eerder mjin verbinding, de optische drive of de USB-stick die te langzaam is. Hij hoeft verder niet veel te swappen ofzo dus ach...
En over mijn mening over de S271.. Ik ben er heel erg tevreden mee. Het scherm is heel erg goed en hij tiept prima. Ik denk dat het ook dankzij de hoge kwaliteit van het scherm is dat ik heel snel vergeet dat ik aan een 12.1" schermpje zit te werken. De touchpad vind ik ook erg fijn. Verder ben ik erg te spreken over de bouwkwaliteit en de vormgeving. Ook de prestaties zijn erg goed. Command and Conquer Generals draait er prima op.
Minder goed zijn de speakertjes, en helaas ook het geluidschippie. Gemiste kans vind ik.
Al met al bevalt deze laptop me een stuk beter dan ik had voor mogelijk had gedacht voor dat geld. In de klasse subnotebooks is het volgens mij nog steeds één van de allergoedkoopste.
[ Voor 37% gewijzigd door Julian op 15-02-2007 18:20 ]
Ik heb een Msi S262 van ALB Computer aan de batterij ligt het niet want die gaat gewoon 4 uurtjes mee en zoveel gebruik ik de msi niet.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:57:
[...]
als ik je probleem dan zo lees denk ik dat je batterij niet meer goed is of dat deze niet goed contact meer maakt. Heb het zlef niet maar lijkt me wel handig om (als je laptop nog onder garantie valt) deze na te laten kijken
Ja en ik heb not garantie maar er waren nog wel mensen op het forum die daar last van hadden.
Vista drivers onder linuxMoneta schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:10:
[...]
Deze werken ook niet?
http://www.msi.com.tw/htm.../vistadriver-wireless.htm

Maar ik draai nu al een jaar linux op mijn s262 (Gentoo), en heb alles (inclusief wireless (ipw3945) en de cardreader) werkend, allemaal gewoon met de standaard packages uit portage en standaard kernel modules/drivers.
Het is geen game laptop, maar games als AOE2 zijn natuurlijk simpel te draaien hierop.frankknopers schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:38:
Ervaringen positief achteraf? Zeker wel! ik ben er nu al 2 weken van in het bezit (S271) en ik moet zeggen, erg vet apparaat!
Scherm kan echt heel mooi helder (en zeeer scherp, dichte pixels) ivm mijn hyundai Q17 is het en wereld van verschil
het toetsenbord typt erg vlot, enkel haper ik (nu al minder) aan het touchpad, waardoor de muis verspringt ofc.
voila
Wist nie dat ie linux drivers bedoelde
Hmm ik heb Debian maar hij blijft zeiken dat ik een verkeerd IEEE subsystem gebruik ook in de laatste kernel versieLex_brugman schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:59:
[...]
Vista drivers onder linux![]()
Maar ik draai nu al een jaar linux op mijn s262 (Gentoo), en heb alles (inclusief wireless (ipw3945) en de cardreader) werkend, allemaal gewoon met de standaard packages uit portage en standaard kernel modules/drivers.
Dat klopt inderdaad met Debian.
Je moet zelf even het subsystem downloaden en compilen, dan kan het wel.
http://ieee80211.sourceforge.net/
Infinitus est numerus stultorum
Bedankt voor je toelichting. Ik ben erg enthousiast en ik denk dat ik de laptop binnenkort maar eens ga bestellen. De versie die ik wil hebben is zwart en beschikt over Intel T7200, 2x512MB en 120GB (?? rpm). Ik zal bij Salland eens even informeren of ik daar een kleinere 7200rpm drive in kan krijgen voor hetzelfde geld. Ik heb toch niet veel storage nodig onderweg, want ik heb thuis ook een server staan met 1TB opslag.DeNB3rt schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 04:07:
[...]
Het is geen game laptop, maar games als AOE2 zijn natuurlijk simpel te draaien hierop.
Ervaringen positief achteraf? Zeker wel! ik ben er nu al 2 weken van in het bezit (S271) en ik moet zeggen, erg vet apparaat!![]()
Scherm kan echt heel mooi helder (en zeeer scherp, dichte pixels) ivm mijn hyundai Q17 is het en wereld van verschil.
het toetsenbord typt erg vlot, enkel haper ik (nu al minder) aan het touchpad, waardoor de muis verspringt ofc.
voila
Ik heb gehoord dat je bij aankopen via internet als consument altijd recht hebt op een probeerperiode, dus als het niet bevalt kan ik de laptop toch terugbrengen.
En Age of Empires 2 - The conquerors is inderdaad het enige spel wat ik erop wil draaien. Maar een spel als Soldier of Fortune 2 om maar wat te noemen, zal dat ook een beetje draaien?
[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 16-02-2007 13:12 ]
Goud is geen geld
Verwijderd
waarom zou je dat doen???frankknopers schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:10:
[...]
Ik zal bij Salland eens even informeren of ik daar een kleinere 7200rpm drive in kan krijgen voor hetzelfde geld.
als je er een kleinere schijf inzet hoef je dr ook niet de volle bak voor te betalen
uiteindelijk heb je altijd ruimte te kort
Ja, dat bedoel ik ook. Maar veel prijsverschil zal er niet zitten tussen 120GB 5400 rpm en zeg: 80GB 7200rpm, of anders 60GB 7200 rpm.Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:15:
[...]
waarom zou je dat doen???
als je er een kleinere schijf inzet hoef je dr ook niet de volle bak voor te betalenals het je dan toch niet om de prijs gaat zou ik gewoon die schijf erin laten zitten.
uiteindelijk heb je altijd ruimte te kort![]()
In mijn Inspiron 9100 laptop zit een 60GB 7200rpm met twee gelijke partities: Eén draait XP en de ander draait Vista. Van ruimtegebrek heb ik eigenlijk geen last gezien het feit dat ik alle muziek/films/iso's van de server stream en ik hoogstens 3 spellen tegelijk op de laptop nodig heb.
Even kijken naar de prijzen van de 2.5'' HDD's
Goud is geen geld
Verwijderd
probeer dan ff bij zercom.nl (niet voor de service, maar misschien dat ze m daar nog hebben)Leejow(saait) schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:50:
Mooie TS winkelwagen! Propageer ik hier even lekker verder
[...]
Was mijn vraag uit het vorige topic...
heb de mijne daar een half jaar geleden gekocht
Had hem bij gentoo uit portage, maar sinds kernel 2.6.18 gebruik ik de kernel ieee80211 driver (weet alleen niet op welke versie debian ondertussen zit).Superboer12 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:31:
Dat klopt inderdaad met Debian.
Iemand hier ook problemen met de cardreader onder Windows Vista?
Ik heb de s270 en daar zit een ricoh cardreader in. Alle drivers zijn geinstalleerd, dat geeft windows ook aan in apparaatbeheer.
Als ik een SD kaartje erin schuif dan wordt er ook netjes herkent maar zodra ik het station wil openen krijg ik de foutmelding "toegang geweigerd"
Ik heb al verschillende drivers geprobeert maar geen 1 werkt.
Ik gebruik overgens Vista Ultimate 32-bit.
Ik heb de s270 en daar zit een ricoh cardreader in. Alle drivers zijn geinstalleerd, dat geeft windows ook aan in apparaatbeheer.
Als ik een SD kaartje erin schuif dan wordt er ook netjes herkent maar zodra ik het station wil openen krijg ik de foutmelding "toegang geweigerd"
Daar heb ik ook last van. Ook Bluetooth wil niet werken overigens. De rest van de hardware wel. Plug eens een tweede monitor aan, Vista gaat daar erg mooi mee om!Remy!!!! schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:54:
Bluetooth heb ik werkend gekregen d.m.v. de drivers van XP te gebruiken. En idd Vista gaat daar mooi mee om, alleen jammer dat m'n hele laptop traag wordt onder vista zodra ik met hoge resoluties ga werken, dus standaard 1280x800 werkt perfect, maar 1680x1050 vind de laptop niet echt leukJainoxi schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:26:
[...]
Daar heb ik ook last van. Ook Bluetooth wil niet werken overigens. De rest van de hardware wel. Plug eens een tweede monitor aan, Vista gaat daar erg mooi mee om!
Verwijderd
Ik heb de S260 met ook een Ricoh cardreader... en idd werkt niet. Lijkt alsof het goed is alleen komt er idd een foutmelding als je wilt openen. "toegang geweigerd"Remy!!!! schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:54:
Verwijderd
Ik ben nu ook de trotse bezitter van een MSI sXX, namelijk de MSI s270.
Iemand ook problemen met de cardreader? bij mij werken zowel de internet als orginele drivers niet bij het lezen van een SD-kaart....
Iemand ook problemen met de cardreader? bij mij werken zowel de internet als orginele drivers niet bij het lezen van een SD-kaart....
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 19:39 ]
Iemand toevallig een idee of de nieuwe bios voor de S262 nog eens komt? Ben dat fout gekleurde statusledje beetje beu.
Chinees nieuwjaar, msi hq is dus gesloten.. kan nog wel ff duren..
Heb jij het keyboard besteld die van toebehoren->MSI->Tastatur en dan de Englisch (UK) variant? Die dus nu voor €45,- staat (niet dat die €10,- een probleem isVerwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 16:38:
Ik ben nu ook de trotse bezitter van een MSI sXX, namelijk de MSI s270.
Voor de gene die deze laptop ook willen aanschraffen: Ik heb hem voor 649 (plus 35 voor qwerty-keybord) bij nutrius.de besteld.
Kan je me toevoegen @MSN of ICQ (zie profiel) of zend me een DM, ik heb wat vraagjes voor je
Ik zie dat er al een aantal Linux gebruikers zijn, maar toch is het me niet helemaal duidelijk: werken alle functietoetsen, led's e.d. naar behoren? Kennelijk werken de meeste onderdelen goed (hdd, cd, wireless e.d.), maar ook de functietoetsen vind ik belangrijk dat die gaan werken (onder Ubuntu)
Nog maar eventjes wachten dan maar...Moneta schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:00:
Chinees nieuwjaar, msi hq is dus gesloten.. kan nog wel ff duren..
Verwijderd
Inmiddels doet mijn SD kaart lezer het wel!
Een andere vraag: Wat voor soort geheugen moet er in, zijn dit speciale geheugen kaarten voor een laptop? En heeft er iemand ervaring met het open schroeven (website met pics?) van deze serie laptops?
Een andere vraag: Wat voor soort geheugen moet er in, zijn dit speciale geheugen kaarten voor een laptop? En heeft er iemand ervaring met het open schroeven (website met pics?) van deze serie laptops?
als je googlet vind je ergens een pdf hoe je die uit elkaar moet halen en terug in elkaar steken, om ram, cpu en hdd te bewerken of zo (ik heb met deze guide een nieuwe hdd gestoken en ram geupgrade). ram is so-dimm, geheugen voor laptops dus. let er wel op dat het ook ddr2 is.
Heb je windows Vista?Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:33:
Inmiddels doet mijn SD kaart lezer het wel!
Zo ja, zou je willen beschrijven hoe je het werkend hebt gekregen?
Want bij mij kan ik de SD-kaart niet openen, ik kan hem echter wel formateren.

Die pdf vindt je ook in de TSpiet konijn schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:11:
als je googlet vind je ergens een pdf hoe je die uit elkaar moet halen en terug in elkaar steken, om ram, cpu en hdd te bewerken of zo (ik heb met deze guide een nieuwe hdd gestoken en ram geupgrade). ram is so-dimm, geheugen voor laptops dus. let er wel op dat het ook ddr2 is.
Hij heeft een S270, die gebruikt nog normale DDR.. alleen de s271 en S262 hebben ddr2piet konijn schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:11:
Welke driver gebruik je precies, en hoe heb je 't geinstalleerd gekregen? Mij lukt 't namelijk nietRemy!!!! schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:04:
[...]
Bluetooth heb ik werkend gekregen d.m.v. de drivers van XP te gebruiken. En idd Vista gaat daar mooi mee om, alleen jammer dat m'n hele laptop traag wordt onder vista zodra ik met hoge resoluties ga werken, dus standaard 1280x800 werkt perfect, maar 1680x1050 vind de laptop niet echt leuk
Ik heb gewoon de bluetooth XP driver van deze site gebruikt. En dan gewoon bij apparaatbeheer naar die map verwijzen en de rest deed windows zelf.Jainoxi schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:34:
[...]
Welke driver gebruik je precies, en hoe heb je 't geinstalleerd gekregen? Mij lukt 't namelijk niet
[ Voor 10% gewijzigd door Remy!!!! op 23-02-2007 13:42 ]
woopsMoneta schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:30:
[...]
Hij heeft een S270, die gebruikt nog normale DDR.. alleen de s271 en S262 hebben ddr2
Ik sta nu op het punt een MSI S262 te bestellen. Aanvankelijk wou ik de duurste met een T7200 CPU (1190E), maar dat heb ik toen bijgesteld naar een versie met T5500 (1040E). Vandaag heb ik er nog eens goed over nagedacht en heb ik toch besloten dat het teveel geld is om op te wegen tegen de baten. Nou zoek ik dius iets wat veel goedkoper is, maar ik wil wel een zwarte S262 hebben..
Nou zag ik dat PCMegastore een MSI S262 zwart aanbiedt met een T2050 processor. Dit is een dualcore gebaseerd op de Yonah, dus geen 64 bits. Het voordeel van 64 bits boven 32 bits is vrij minimaal volgens mij, omdat de meeste OS'en en drivers nog op 32 bits zijn gebaseeerd. Ook is de geheugenadresseringslimiet van 4GB geen probleem anno 2007.
Is er veel performanceverschil tussen de T2050 en de T5500? Ik wil eigenlijk alleen maar office/msn/internet en regelmatig Age of Empires 2 spelen. Het stroomverbruik is bijna gelijk. Zal dit probleemloos draaien op deze processor?
Nou zag ik dat PCMegastore een MSI S262 zwart aanbiedt met een T2050 processor. Dit is een dualcore gebaseerd op de Yonah, dus geen 64 bits. Het voordeel van 64 bits boven 32 bits is vrij minimaal volgens mij, omdat de meeste OS'en en drivers nog op 32 bits zijn gebaseeerd. Ook is de geheugenadresseringslimiet van 4GB geen probleem anno 2007.
Is er veel performanceverschil tussen de T2050 en de T5500? Ik wil eigenlijk alleen maar office/msn/internet en regelmatig Age of Empires 2 spelen. Het stroomverbruik is bijna gelijk. Zal dit probleemloos draaien op deze processor?
Goud is geen geld
Verwijderd
Ik heb windows XP, dus ik kan je niet verder helpen met VISTA en geen werkende SD reader.
dan heb je een 1057 (S262) of een 1058 (S271)
DDR2 geheugen komt alleen voor in deze 12" modellen..
S270 (1013) Specs:
System Memory 256MB / 512MB (Max: 2GB)
S271 (1058) Specs:
System Memory DDR2 400 / 533 / 667 SO-DIMM x 2 slots, Max: 2GB (1024MB DDR2 SO-DIMM x 2)
Dus of Nutrius heeft je een 1013 verkocht en ze hebben zelf geen idee waar ze het over hebben of je hebt je vergist in het model
DDR2 geheugen komt alleen voor in deze 12" modellen..
S270 (1013) Specs:
System Memory 256MB / 512MB (Max: 2GB)
S271 (1058) Specs:
System Memory DDR2 400 / 533 / 667 SO-DIMM x 2 slots, Max: 2GB (1024MB DDR2 SO-DIMM x 2)
Dus of Nutrius heeft je een 1013 verkocht en ze hebben zelf geen idee waar ze het over hebben of je hebt je vergist in het model