[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 31.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
waarschijnlijk gewoon die coating over het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
JvdBosch schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:30:
[...]

Een RGB TV uitgang kun je klussen vanaf de VGA poort. Kosten ongeveer 10 euro. Ga ik ook doen binnenkort. DVI is inderdaad jammer....
Heb je toevallig ook een linkje naar een tutorial waar je dit kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
de S300 wordt ook wel opgenomen in dit topic vermoed ik :)
moest ik niet al een S262 hebben zou ik toch de S300 gaan halen, met de Swarovski bling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36
Als er vraag naar is wil ik hier wel een Sxxx ( :P ) topic van maken.

Zal een dezer dagen eens informatie gaan verzamelen over het hoe en wat omtrent deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozen_fire
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
In de startpost staat uitgelegd hoe gemakkelijk tussen WLAN en Bluetooth kan geschakeld worden.

Ik heb sinds gisteren mijn S262 en bij mij is het blijkbaar anders. Ik geraak er niet wijs uit...

0x drukken (LED is uit): WLAN uit
1x drukken (LED is donkerblauw: WLAN aan
2x drukken (LED is groen): WLAN uit
3x drukken (LED is lichtblauw): WLAN aan

Het resultaat voor WLAN is dus duidelijk.
Maar het resultaat voor Bluetooth lijkt mij volledig willekeurig. Ik kan er absoluut geen regelmaat in vinden! Soms werkt Bluetooth niet wanneer de LED uit is, en een andere keer werkt het wél gewoon.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Of zijn er mensen die een oplossing weten?

Ik heb telkens Bluetooth getest door met mijn SE K750i de cursor van de laptop te verplaatsen via Bluetooth.

AZERTY (Belgische versie)
T5500
1 GB RAM
100 GB HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

frozen_fire schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:56:
In de startpost staat uitgelegd hoe gemakkelijk tussen WLAN en Bluetooth kan geschakeld worden.

Ik heb sinds gisteren mijn S262 en bij mij is het blijkbaar anders. Ik geraak er niet wijs uit...

0x drukken (LED is uit): WLAN uit
1x drukken (LED is donkerblauw: WLAN aan
2x drukken (LED is groen): WLAN uit
3x drukken (LED is lichtblauw): WLAN aan

Het resultaat voor WLAN is dus duidelijk.
Maar het resultaat voor Bluetooth lijkt mij volledig willekeurig. Ik kan er absoluut geen regelmaat in vinden! Soms werkt Bluetooth niet wanneer de LED uit is, en een andere keer werkt het wél gewoon.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Of zijn er mensen die een oplossing weten?

Ik heb telkens Bluetooth getest door met mijn SE K750i de cursor van de laptop te verplaatsen via Bluetooth.

AZERTY (Belgische versie)
T5500
1 GB RAM
100 GB HD
je moet zo kijken:
default: WLAN en Bluetooth uit.
Je drukt 1 keer: WLAN aan.
Druk je daarna nog een keer, gaat de Bluetooth aan en WLAN uit.
En druk je dan nogmaals, staan ze beide aan.

Tis niet zoals dubbelklik voor deze funtie en singleclick voor andere functie ;)
je doorloopt een rijtje met elke druk op de knop.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozen_fire
  • Niet online
Dat was niet het probleem, maar toch bedankt :)

Ik heb inmiddels wel de oorzaak gevnnden. Blijkbaar zit er enige vertraging op het schakelen van Bluetooth. Als ik schakel van een mode MET bluetooth naar één ZONDER bluetooth, dan duurt het dus even voordat de Bluetooth is uitgeschakeld. Want soms als ik het uitschakelde, kon ik nog gewoon met mijn GSM de laptop bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
leuk he, zo spelen met een SE, ik heb dat gedaan voor mijn eindwerk voor te stellen op school(K610i red) :P
maar dit is wel totaal offtopic.
een Sxxx topic zou wel mooi zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
heb een S300 in me handen gehad.. Al zeg ik het zelf, mooi ding.. :) Net iets groter als de S2XX en iets zwaarder maar voor degene die 12 inch toch net iets te klein vind is dit een mooi alternatief.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de beeldkwaliteit op een externe monitor? Er zit jammer genoeg geen DVI aansluiting op, maar dat hoeft niet meteen een slechte kwaliteit te betekenen natuurlijk. Heeft iemand enig ervaring met hoe het beeld er uitziet op een 1680x1050 TFT scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:40:
Hoe zit het met de beeldkwaliteit op een externe monitor? Er zit jammer genoeg geen DVI aansluiting op, maar dat hoeft niet meteen een slechte kwaliteit te betekenen natuurlijk. Heeft iemand enig ervaring met hoe het beeld er uitziet op een 1680x1050 TFT scherm?
Ik heb er een 24" aan hangen (1920x1200) via vga op een S262, en ik moet zeggen dat het er prima uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoszef
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik ben van plan om de S262 te gaan halen, maar vroeg me even af hoeveel er verschil is tussen de T2050 en de T5500. Blijkbaar is de Core 2 Duo iets van 15% beter met encoding en rendering - als het gaat om de zelfde snelheid processor (aangezien ik weleens het één en ander ga (video) editten erop spreekt me dat wel aan), maar het vershil van ca. 150 euro, kan ik die niet beter besteden aan meer RAM (en deels aan meer HDD-space)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
als je veel met video bezig bent zou ik toch investeren in een grotere HDD, is wel handiger dan een iets snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:43:
Dan vind ik een witte S2xx er toch beter uitzien. De S300 ziet er een beetje erg standaard uit. Het voordeel van de witet S2xx is dat hij lekker opvalt. Als je met 20 man ergens aan het werk ben op de laptop heeft bijna iedereen een laptop met hetzelfde uiterlijk. (ga maar eens op een 10 meter afstand kijken, iedereen zit achter een 13-15" zwart vlak. De S300 heeft helaas ook dat saaie uiterlijk. De witte S2xx valt tenmiste lekker op (kleur en grootte) tussen de standaard uitziende laptops.
Er bestaat ook een S300 crystal collection, voor mensen die de gewone S300 te saai vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een s262 aangeschaft

inhoud:

-T2300
-1gb DDR 2 667
-100GB 5400 16mb cache
-LG DVD RW
-WIFI
-The big battery

Er zat een targus draagtas bij

Ben er heel tevreden van, batterij gaat ongeveer een dikke 4u mee, soms 4u20.
Ik vind enkel niet hoe het vga geheugen omhoog te krikken, heb de nieuwste bios, maar kan het
niet aanpassen.

enig idee?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 08:57:
...
Ik vind enkel niet hoe het vga geheugen omhoog te krikken, heb de nieuwste bios, maar kan het
niet aanpassen.
...
Zover ik weet wordt het dynamisch toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bij mijn S271 gaat dat via de drivers. ff graven in de beeldscherm instellingen van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

McKaamos schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:22:
Bij mijn S271 gaat dat via de drivers. ff graven in de beeldscherm instellingen van windows.
Maar dat komt omdat de s271 een ATI chip heeft, terwijl de s262 een Intel 945 chip heeft. Is er niets in de BIOS te vinden? Anders zal het inderdaad dynamisch worden gedaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 20:22
Wordt inderdaad dynamisch gedaan. Als je boot dan neemt hij standaard 8mb. Wanneer meer nodig is zal hij dat gaan nemen tot maximaal 128mb. Dit gebeurt bijv als ik WoW ga spelen ;)

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
das dus niet vast! daarmee dat hij colin mcrae 04 zo vlotjes draait :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je daar wow mee spelen? lol
ik probeer sommige games maar ze gaan voor geen meter vooruit, zelfs sommige strategy games.
vb aoeIII

heb van alles de niewste drivers.

anders bere laptop

hij is ook niet gemaakt om te gamen natuurlijk, maar ik dacht... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
Ik heb een MSI S262 en nu wil ik graag een nieuwe windows versie kopen. Heeft er iemand al ervaring met windows Vista op deze machine? draaid dat een beetje ok? batterij nog wel redelijk lang mee met al dat grafisch geweld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Mwah, Vista? Grafisch geweld? tis bijna hetzelfde nivo van 3D versnelling die je gebruikt voor dingen als Flash. Het is alleen zo geprogrammeerd dat het niet op de CPU gedaan mag worden, en je dus perse een goede GPU nodig hebt.

Qua batterijduur denk ik niet dat je er op achteruit gaat dus.
Verder lijkt het me sterk dat je op een S262 geen Vista zou kunnen draaien. Met een S271 kan ik het me voorstellen, gezien er nog geen officiele drivers van ATI zijn.
Voor de rest van de drivers zal je uiteraard ff moeten zoeken, of wachten tot ze er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
swarthur schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:00:
Ik heb een MSI S262 en nu wil ik graag een nieuwe windows versie kopen. Heeft er iemand al ervaring met windows Vista op deze machine? draaid dat een beetje ok? batterij nog wel redelijk lang mee met al dat grafisch geweld?
Heb verschillende Vista versies getest.. Werkt perfect! ook geen driver problemen en de 3d interface draait heerlijk soepel!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Ja, het werkt wel (gevraagd aan MSI) alleen weet iemand of het ook beetje soepel loopt allemaal? Ik weet dat de S262 Aero aan kan dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Heb rc2 x64 op m'n S262 gedraaid. Draait lekker met Aero.

Accuduur gaat er niet op vooruit, maar het valt wel mee in hoever ie inzakt.
World of Warcraft draaide echter niet zo lekker vlot onder Vista, draai nu dus weer XP x64. (gebruik windows op m'n laptop alleen voor WoW, Maple en Adobe/Macromedia software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik heb dus een maand met vista ultimate gewerkt, enige minpuntje was de accuduur, dus sterk terugviel...
anders is het wel zeer handig, maar er zitten nog scherpe kantjes aan (aan vista dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amai heb vista geinstalleerd.

batterij in xp 4u en meer
batterij in vista 2u30 en dat is dan met max. powersaving.

dit is het enige minpunt, heb veel zin om terug te schakelen naar xp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Aero al geprobeerd uit te schakelen? Denk dat dat wel een hoop scheelt dan... (itt tot wat ik eerder heb gezegd)

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 25-01-2007 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, hij schakelt em zelf uit als ik de adapter uittrek.

het max. haal ik nog 2u30 met volle batterij

dat is toch niet menselijk.

mensen met de "kleine" batterij gaan soms nog geen uur doen lol met die vista

voor de rest is hij echt wel goed

pff veel zin om windows 2000 te installeren lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Ik neem toch aan dat microsoft daar nog wel wat aan gaat doen, dacht dat efficientere omgang met stroom één van de sterke punten van vista was.
Dit is wel zwaar triest. Vind de accuduur van de s262 overigens zowieso al niet echt denderend (heb de kleine batterij), doe er ongeveer 1,5 uur mee (scherm laag, bluetooth aan, wlan uit, min energieverbruik instelling).

Intel Core2Duo T7200
1x1GB DDR2 667
7200rpm 60GB schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Voor wie het gerommel met de led-status van bluetooth/wlan vervelend vindt in het 2.60 bios: versie 2.70 heeft hier geen last meer van. Deze is echter nog niet te downloaden van de MSI site zo te zien. Ik heb deze om dat Alb-computer deze erin heeft geflashed bij een reparatie aan m'n S262. (Ik had last van BSOD's en "verdwenen" harddisk wanneer deze de 47°C overschreedt).

Geen idee wat er nog meer gewijzigt is aan 2.70, maar die zal dus wel binnenkort vrijgegeven worden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
kga dus met andere woorden nog eens moeten upgraden :P

kzit nog aan 2.30 denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Dat is wel relaxed Atomsk, want het is echt irritant met 2.60.
Je weet nooit wat nou aanstaat en wat niet. De lampjes hebben geen vaste betekenis meer, vooral met bluetooth.

Heb net even geprobeerd of hij toevallig al wel op de Duitse MSI site staat, maar hier kan ik de bios helemaal niet vinden. Als je via products gaat is 'bios updates' grijs en kun je er niet op klikken. Via support center-> 'bios und firmware updates' staat 1057 niet in het lijstje.
Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Weet iemand waar ik het beste/goedkoopste een extra accu + oplader kan aanschaffen voor mijn S262? Met vista erop gaat m'n batterij al helemaal kort mee, dus een extra batterij lijkt me geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

4launch.nl heeft losse accu's. Adapters kan je van een willekeurig merk nemen, zolang de stekker maar past, het voltage gelijk is, en de amps gelijk of meer zijn. (meer amps is niet schadelijk, meer volts wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Atomsk, heb je een barebone of volledige systeem?
Heb je nog wel een MSI logo als je de notebook opstart?

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

swarthur schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:45:
Weet iemand waar ik het beste/goedkoopste een extra accu + oplader kan aanschaffen voor mijn S262? Met vista erop gaat m'n batterij al helemaal kort mee, dus een extra batterij lijkt me geen overbodige luxe.
Ik heb mijn extra accu bij 4launch gekocht (56 euro voor de 4-cels + 7,50 extra kosten). Voor de accu ben ik naar Replacedirect gegaan, dat was de enige die garandeerde dat de accu voor de s2xx serie geschikt was.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Moneta schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:49:
Atomsk, heb je een barebone of volledige systeem?
Heb je nog wel een MSI logo als je de notebook opstart?
Een barebone/OEM model. Opstartlogo's zijn nog gewoon hetzelfde.

MSI dealers zullen wel toegang hebben tot een speciale site waar updates en biosbestanden eerder verkrijgbaar zijn. Opzich kan ik wel een backup maken van het bios, maar ik word liever niet verantwoordelijk gehouden voor verkeerd geflashte megabooks.. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Atomsk schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:28:
[...]

Een barebone/OEM model. Opstartlogo's zijn nog gewoon hetzelfde.

MSI dealers zullen wel toegang hebben tot een speciale site waar updates en biosbestanden eerder verkrijgbaar zijn. Opzich kan ik wel een backup maken van het bios, maar ik word liever niet verantwoordelijk gehouden voor verkeerd geflashte megabooks.. :P
Dit is de voeding die ik gekocht heb voor mijn s271. Werkt goed, ook in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 21:05
Superboer12 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:46:
Dat is wel relaxed Atomsk, want het is echt irritant met 2.60.
Je weet nooit wat nou aanstaat en wat niet. De lampjes hebben geen vaste betekenis meer, vooral met bluetooth.

Heb net even geprobeerd of hij toevallig al wel op de Duitse MSI site staat, maar hier kan ik de bios helemaal niet vinden. Als je via products gaat is 'bios updates' grijs en kun je er niet op klikken. Via support center-> 'bios und firmware updates' staat 1057 niet in het lijstje.
Nog even geduld dus.
Hopelijk laten ze ons niet te lang meer wachten want dit is echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozen_fire
  • Niet online
Ik heb net wat met mijn S262 (T5500), Notebook Hardware Control en Orthos gespeeld.

Stock voltage 1000 Mhz: 0.8500 V
Stock voltage 1666 Mhz: 1.1125 V

Ik heb dit veranderd in (en is volledig Orthos stabiel):
Voltage 1000 Mhz: 0.8500 V
Voltage 1666 Mhz: 0.8500 V (scheelt maar liefst 13°C op de CPU core, en verbruik ging van 37W naar 24W volgens NHC).

Nu is mijn vraag: kan ik op een of andere manier nog onder de 0.85 V? Ik weet dat het bij een S260 kan, maar kan het ook bij een S262 ? Ik ben vrij zeker dat de CPU op 1000 Mhz wel toekomt met ongeveer 0.7V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de batterij van de s262 vind ik wel heel goed, ik heb net terug xp erop gezet

met de 4400mah doe ik nu een dikke 4uur
met wlan en bluetooth aan scherm op 5/8
met notebook hardware control op battery optimized

met 4uur werken kan ik gerust leven.

dus voor mij is het voorlopig xp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

frozen_fire schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:44:
Ik heb net wat met mijn S262 (T5500), Notebook Hardware Control en Orthos gespeeld.

Stock voltage 1000 Mhz: 0.8500 V
Stock voltage 1666 Mhz: 1.1125 V

Ik heb dit veranderd in (en is volledig Orthos stabiel):
Voltage 1000 Mhz: 0.8500 V
Voltage 1666 Mhz: 0.8500 V (scheelt maar liefst 13°C op de CPU core, en verbruik ging van 37W naar 24W volgens NHC).

Nu is mijn vraag: kan ik op een of andere manier nog onder de 0.85 V? Ik weet dat het bij een S260 kan, maar kan het ook bij een S262 ? Ik ben vrij zeker dat de CPU op 1000 Mhz wel toekomt met ongeveer 0.7V.
Gewoon uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozen_fire
  • Niet online
gambieter: NHC laat me niet toe om lager te gaan dan 0.85 V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
Opgelost...

[ Voor 96% gewijzigd door JvdBosch op 05-02-2007 23:00 ]

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

frozen_fire schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:20:
gambieter: NHC laat me niet toe om lager te gaan dan 0.85 V :)
Ah :) . Heb je wel de laatste versie? Op de Pentium M processors kan hij namelijk naar 0.7V. Je zou ook RMClock eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvdBosch schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 22:58:
Heeft iemand ook wel eens last dat de laptop niet opstart? . Dat hij bij de POST ergens vastloopt? Dat doet mijn S271 af en toe. Ook kreeg ik wel eens een Machine Check Exception BSOD, maar ik hoop dat dat met de juiste SATA drivers over is (Windows had er standaard IDE drivers voor geladen).
Als ik hem bij zo'n POST crash dan uitzet en weer aanzet (4 sec powerbutton inhouden) doet hij het wel weer, maar is toch irrirtant.

BIOS 3.21
Welke s271 heb je? Mijn Sempron 3400+ heeft dit probleem niet, en ik heb dezelfde BIOS en de sATA versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
gambieter schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 01:11:
[...]

Welke s271 heb je? Mijn Sempron 3400+ heeft dit probleem niet, en ik heb dezelfde BIOS en de sATA versie.
Zelfbouw met TL-52, 1GB en 120GB Seagate. Inmiddels opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door JvdBosch op 05-02-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 21:05
Is er iemand die toevallig een autolader voor zijn S262 heeft? Aangezien me dit wel handig lijkt vooral bij lange autoritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Ik heb een vraagje, Ik heb mijn MSI S270 nu bijna een jaar en de batterij wordt nu echt snel slechter. Onder linux kan ik zien tot hoeveel de batterij aangeeft geladen te worden en dat staat nu nog maar op 1403 mAh terwijl hij 2200 zou moeten kunnen.

Zijn er mensen met tips hoe ik dat weer beter kan krijgen? Of wordt het gewoon tijd om een nieuwe batterij te kopen?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Valt niks aan te verbeteren. Voortaan bij een nieuwe accu deze alleen gebruiken wanneer het echt nodig is. Thuis, wanneer je je notebook op netstroom gebruikt, de accu opladen tot zo'n 60% en afkoppelen. Verder niet al te vaak tussendoor opladen. Van 70% naar 100% opladen telt net zo hard mee als van leeg naar 100%. Accu's ontladen van zichzelf en wanneer je deze altijd eraan hebt zitten, wordt deze dus ook heel vaak weer (een klein beetje) opgeladen. Daar slijt de accu sneller van.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik denk dat mijn accu ook afziet, hij gaat alle dagen minstens tweemaal vol en leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Dan zal ik maar eens rustig rond gaan kijken naar een nieuwe accu. Iemand nog tips waar ik goedkoop een 4400 mAh accu kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
JvdBosch schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:04:
[...]

Zelfbouw met TL-52, 1GB en 120GB Seagate.
Ik heb de firmware geupdate van deze DVD burner en tot zover geen problemen. Ben van versie HA1 naar HN3 gegaan, grote sprong dus!!

[ Voor 20% gewijzigd door JvdBosch op 05-02-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MagicTempest schreef op maandag 29 januari 2007 @ 01:14:
Dan zal ik maar eens rustig rond gaan kijken naar een nieuwe accu. Iemand nog tips waar ik goedkoop een 4400 mAh accu kan kopen?
Goedkoop? Gewoon bij 4Launch kijken, die verkopen ze voor de gangbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
75 euro valt inderdaad wel mee. Daar kan ik wel mee leven. Eerder zag ik prijzen in de buurt van 150 euro, en dat is natuurlijk een stukje minder leuk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
mooi mooi,
voorbije dag de 4 topics doorlezen (ivm eventuele problemen, garantie) en ben er dus bij gekomen datk deze wel wil gaan gebruiken voor school,PS CS2,vegas,surfen,etc
ben aan het informeren voor de s271 hier in de buurt, mss kan ik er zaterdag omgaan!
Enkel jammer dat er niet echt te gamen mee valt. (zou flatout 2 werken?).

super dingetje, hopelijk binnekort eigenaar *O*

edit, welk logo staat er op de voorkant van de s271, dat klein logo? of dat grote MSI logo met cirkel rond :o

[ Voor 12% gewijzigd door DeNB3rt op 31-01-2007 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op de achterkant van het LCD scherm staat een 'groot" MSI logo bij mijn s271.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

gambieter schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:58:
Op de achterkant van het LCD scherm staat een 'groot" MSI logo bij mijn s271.
bij mij ook. leuke is, hij zit er op geplakt en als je lange nagels hebt kan je em er af peuteren als je em nie mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Ik heb hem zelf op m'n S262 geplakt ;)
Heb ze er los bij besteld bij ALB. Bij een custom bulid horen de orginele MSI logo's eigelijk niet bij.

Vind het een ideale laptop voor m'n studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik heb ze bij msi zelf besteld, en ik was een vand e enige die dat kreeg :p

ik heb de zilveren lettertjes achteraan, en een zwart msi-tje voor onder het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Ik vind die zwarte plaatjes met zilveren letters echt super strak staan op de witte laptop. Straalt echt wat uit vind ik.

Officieel mag op een barebone geen MSI logo's zitten. De laptop is dan namelijk niet door MSI zelf geleverd. Ik had dat van te voren gehoord van een vriend dus ik heb er gewoon om gevraagd bij ALB. Zelf opplakken doen ze niet aan, maar in een zakje er bij leveren is geen probleem (nog gratis ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ik heb vandaag een S271-201NL gekocht! € 777,- bij Computerland. Wat een heerlijke laptop! Tiept goed, en heeft alles wat ik nodig heb. Heel fjin scherm en erg mooie vormgeving. Ook mooi dattie niet helemaal van plastic is. Dat er gigabit lan inzit is ook wel netjes. Plus hij is stil, dus ik = blij :+D

Ik heb er generals op geïnstalleerd, en tot m'n verbazing draait dat best goed!

Nog ff die link naar de Vista-upgrade gevolgd, maar dat kostte 45€.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
julianus schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:54:
Ik heb vandaag een S271-201NL gekocht! € 777,- bij Computerland
specs?

eneuh, die wireless problemen, is dit zo bij elke s2xx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
sempron 3400+, 1Gb, 80Gb, gigabit lan, x1150-video-chippie.

Ik heb nog geen enkel probleem met wireless gehad. Ontvangst is beter dan van m'n Nokia N93 in elk geval. Op aanraden van Anand wel de bijgeleverde utility uitgezet, daar zou een memory leak inzitten. De ingebouwde util van windows voldoet prima.

Vandaag CS:CZ geïnstalleerd, draait perfect, ook met een boel bots, en dan ook nog in de native resolutie.

Ook het eerste probleempje tegengekomen: bij het afspelen van een xvid merkte ik kleine schokjes nu en dan. Vaker en sterker in mplayer classic met ffdshow dan in VLC. Heeft iemand anders dat ook opgemerkt? Laptop draaide op netstroom op dat moment.

[ Voor 37% gewijzigd door Julian op 01-02-2007 14:59 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:53
julianus schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:57:
Ook het eerste probleempje tegengekomen: bij het afspelen van een xvid merkte ik kleine schokjes nu en dan. Vaker en sterker in mplayer classic met ffdshow dan in VLC. Heeft iemand anders dat ook opgemerkt? Laptop draaide op netstroom op dat moment.
Misschien is het filmpje te zwaar? hoe is de cpu belasting tijdens het afspelen?

Weet iemand al of die S3xx serie al ergens te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de S271-055 met Thurion TL-56 en die bevalt goed, behalve dat als de accu richting leeg gaat ~10% het scherm een pieptoon gaat produceren. Iemand daar nog meer last van of weet wat daaraan te doen is?

Verder wou ik de bios updaten omdat hibernate niet werkt en het scherm af en toe niet uit de standby komt. Ik heb nu 1.15., op de site zie ik alleen een versie voor een s271 met sata en ik heb de mk1032gax wat een pata is, weet iemand waar ik andere versies kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

http://www.msi.com.tw/pro...etail.php?UID=622&kind=11
Staat gewoon in de lijst.
versie 1.21 voor de Pata versie van de S271...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat gebruiken jullie voor de aansturing van de WLAN in de s271? De RALink driversoftware of de Windows Zero Config, en een bepaalde reden voor de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

windows zero config.
voor mij vanuit de overweging om nog een keer weer MultiNetworkManager te installeren, en die houd niet van 3rd party tooltjes die de wifi adapter besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik ook de windoos-client. Ik had op anandtech gelezen dat in die andere een memory leak zat.

Ik ben wat aan het klooien geslagen met de ingbouwde ghost trouwens, en die kan je dus mooi zelf aanpassen =D Als je kiest voor het terugzetten van een image, en hij vraagt of je het zeker weet, kan je middels twee keer ctl-z de batchjob onderbreken. Dan is het een kwestie van naar de juiste directory gaan, en je kan ghost gewoon gebruiken. Dan kan je dus een ghost-image vna je eigen installatie op de X:-drive bewaren, wel zo prettig.

Weet iemand hoe dat zit met die X:-drive? Ik heb nog niet met partiition-magic gekeken, maar ik neem aan dat het gewoon een stukkie van de harde schijf is? Als ik boot met een linux-password-recovery-CD geeftie wel aan dat die op een ander apparaat zit.... mysterieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

julianus schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:18:
Weet iemand hoe dat zit met die X:-drive? Ik heb nog niet met partiition-magic gekeken, maar ik neem aan dat het gewoon een stukkie van de harde schijf is? Als ik boot met een linux-password-recovery-CD geeftie wel aan dat die op een ander apparaat zit.... mysterieus.
Ik heb toen even snel een image gebakken van de XP Home install die er op zat, partities verwijderd en daarna een dualboot XP Pro erop gezet. Geen zin om last te hebben van alle meegeinstalleerde rommel ;)

[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 03-02-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Het was trouwens niet ctrl-z, maar control-c, en dat maar 1 maal, en dan 2 keer Yes. Het is een aparte partitie op de HD. Ik heb gisteren met behulp daarvan een backup gemaakt van m'n huidige installatie naar D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:14:
mensen met de "kleine" batterij gaan soms nog geen uur doen lol met die vista
Klopt! Heb hier ook vista draaien op de s260....gaat met de kleine batterij een goeie 45 minuten mee :(

Heb de 8 cells accu al besteld...deze komt waarschijnlijk volgende week binnen :)

heeft er trouwens al iemand ervaring met windows vista icm usb2 drivres en bleutooth?
krijg deze nl voor geen meter aan de praat en grote bestanden copieren over usb1 begint zwaar te irriteren :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:00:
Heeft iemand al ervaring met vista op een S260??
Ik heb 1Gb ram erin zitten. ik weet dat Aero niet gaat lukken, maar zou de basic versie gewoo vlotjes draaien?
vista draait als een trein. Heb de s260 met 1GB aan ram.
het enige wat ik nog mis is drivers voor de usb2 ondersteuning.....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:44:
[...]

vista draait als een trein. Heb de s260 met 1GB aan ram.
het enige wat ik nog mis is drivers voor de usb2 ondersteuning.....:(
Denk dat we hier dan moeten wachten op drivers van MSI. maar dat gaat niet zo vlot geloof ik :(

Ik heb mijn S260 1GB ook geupdate met vista basic. dat draait idd prima.
wel heb ik een aantal problemen:
- usb2 dus..
- maar ook mijn cardreader doet het niet lekker MS kan hij niet meer lezen.
- mediaplayer gaf geen mooi beeld. oplossing: ik heb de laatste versie van intel chipset 915 eroverheen gegooid en toen was het weer ok.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt...moeten we idd op msi wachten

heb ze dr vandaag ook over gemaild, moet wel zeggen dat het me niet tegen valt dat ik ook vrij snel een reactie van hun terug kreeg :)
ze konden alleen nog niet zeggen wanneer de drivers beschikbaar zouden zijn.

cardreader heb ik zelf nog geen problemen mee gehad, evenals mediaplayer, die geeft gewoon lekker strak beeld. Moet wel zeggen dat ik nog niet meer dan alleen de compact flash kaartjes heb gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondekt dat mijn S260 met 1,6GHZ na install van vista op 800MHZ draait :(
ook bij zwaar rekenwerk blijft de cpu op 800Mhz hangen.
Intel chipset 915 of Bios nog niet geschikt?

vista op hoge prestaties ingesteld .... maar helaas
heeft iemand een idee of oplossing?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Laat het ding eens wat zwaars doen, zoals een groot bestand Rarren ofzo.
Dan schiet de snelheid vanzelf omhoog.
AMD heeft nl PowerNow!. Das netzoiets als Intel's Speedstep.
Dat schakelt de snelheid terug zodra er niks te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Is het jullie ook opgevallen dat de MSI-system control driver Evil Driver Deamon heet? Staat tussen de services. Wel humor op zich, maar wel vreemde humor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Ik heb het gevoel dat speedstep niet werkt onder vista (S262). Hoe kan ik dit het beste testen? als ik naar de eigenschappen van mijn systeem kijk staat het altijd op 1600Mhz. Ook met een programma als cpuinfo staat mijn processor snelheid altijd op 1600Mhz. In het bios staat speedstep gewoon aan. Ik heb nieuwste bios versie (2.60). Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swarthur schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:44:
Ik heb het gevoel dat speedstep niet werkt onder vista (S262). Hoe kan ik dit het beste testen? als ik naar de eigenschappen van mijn systeem kijk staat het altijd op 1600Mhz. Ook met een programma als cpuinfo staat mijn processor snelheid altijd op 1600Mhz. In het bios staat speedstep gewoon aan. Ik heb nieuwste bios versie (2.60). Heeft iemand tips?
Bij jou draait tie dan in iedergeval vollebak, mijn S260 1600Mhz valt terug naar 800Mhz en blijft daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Werkt RMClock niet op Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op maandag 05 februari 2007 @ 23:33:
Is het jullie ook opgevallen dat de MSI-system control driver Evil Driver Deamon heet? Staat tussen de services. Wel humor op zich, maar wel vreemde humor..
is het geen spyware dan of iets dergelijks? Bij mij staat deze nl niet tussen de services ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:24:
[...]

is het geen spyware dan of iets dergelijks? Bij mij staat deze nl niet tussen de services ;)
Werkt MSI-system control bij jou overigens wel? je hebt toch ook een S260?
ik krijg meld dat het niet geschikt is voor vista. misschien daarom ook die speedstep problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep :)

Kan ik die software ergens vandaan halen?
Heb nl niet gewoon standaard een kant en klaar laptoppie gekocht maar als barebone

momenteel staat het nl niet op mijn laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:07:
[...]

Jep :)

Kan ik die software ergens vandaan halen?
Heb nl niet gewoon standaard een kant en klaar laptoppie gekocht maar als barebone

momenteel staat het nl niet op mijn laptop ;)
Gewoon bij MSI.
Heb jij al eens gekeken op welke snelheid je CPU draait? met CPU-Z bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:24:
[...]

Nee, het zat er meteen bij toen ik de image van de verse installatie terugzette. Ik loop dan meteen de services af om uit te zetten wat ik niet nodig heb. Wel apart dat jij dat niet hebt draaien dan.

Edit: ah, ik zie dat je die msi system control software niet geïnstalleerd hebt, dat verklaart het een en ander.

[ Voor 12% gewijzigd door Julian op 06-02-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:15:
[...]
Edit: ah, ik zie dat je die msi system control software niet geïnstalleerd hebt, dat verklaart het een en ander.
klopt...laptop zonder os gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
Onder CPU-Z geeft mijn S262 onder vista ook alleen 1.6ghz aan, dus geen speedstep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik heb lopen zoeken maar kan geen barebone vinden van de MSI S262. Weet iemand waar ik deze kan krijgen? Liefst in NL of Belgie.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mentox schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:56:
Ik heb lopen zoeken maar kan geen barebone vinden van de MSI S262. Weet iemand waar ik deze kan krijgen? Liefst in NL of Belgie.
Zie openingspost van dit topic, daar staat alle benodigde info in over barebones. Ze komen dan uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
@Gambieter, ik heb inderdaad gekeken in de TS maar daar staan alleen links naar Duitse sites. Mijn voorkeur gaat uit naar een zaak in NL of BE. Ik heb het eerste tot het laaste topic geheel doorgelezen en her en der wordt aangegeven dat er Nederlandse winkels zijn die ze verkopen. Maar de links verwijzen naar sites die geen S262 barebone verkoopt.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de barebone van de s260 heb ik zelf bij www.zercom.nl gekocht.

alleen.....
bezint eer gij begint, heb nl ERG slechte ervaringen met hun hieraan overgehouden....al met al heeft het 2 maand geduurd voordat we alle onderdelen bij elkaar hadden om de laptop te kunnen bouwen (hadden er nl 3 besteld) terwijl de status op het moment van bestellen op groen stond. Dus levertijd binnen een paar werkdagen!

Ik weet niet of ze de s262 hebben, dat zou je even moeten uitzoeken....en mocht je ze bellen....ze zijn niet al te snugger, weet je dat alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

swarthur schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:57:
Onder CPU-Z geeft mijn S262 onder vista ook alleen 1.6ghz aan, dus geen speedstep!
Dan heb je het uit staan of je bent vergeten AMD CPU Drivers te installeren en je powerprofile (van windows zelf) staat nog op Always On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
McKaamos schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:12:
[...]

Dan heb je het uit staan of je bent vergeten AMD CPU Drivers te installeren en je powerprofile (van windows zelf) staat nog op Always On
Op de S262 heb je weinig aan AMD CPU Drivers, zit een intel processor in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

owjah :P
maja sowieso, powerprofile niet op always on zetten helpt een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Ik heb enorme last, dat de muis plots verspringt tijdens het typen (vooral vervelend tijdens programmeren).

Nog mensen last van? Tgebeurt erg random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:45:
klopt...moeten we idd op msi wachten

heb ze dr vandaag ook over gemaild, moet wel zeggen dat het me niet tegen valt dat ik ook vrij snel een reactie van hun terug kreeg :)
ze konden alleen nog niet zeggen wanneer de drivers beschikbaar zouden zijn.

cardreader heb ik zelf nog geen problemen mee gehad, evenals mediaplayer, die geeft gewoon lekker strak beeld. Moet wel zeggen dat ik nog niet meer dan alleen de compact flash kaartjes heb gebruikt...
Voor alle S260 bezitters: dit is de reactie die ik heb gekregen:

Sorry that S260 can't support windows Vista.So MSI will not release any vista drivers for S260 now and future.

Thanks!

Best Regards
MSI Notebook Technical Support
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste