[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 31.341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
waar en voor hoeveel hebben jullie de barebones gekocht? Heb interesse in een witte!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MintyDoerak schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 03:29:
waar en voor hoeveel hebben jullie de barebones gekocht? Heb interesse in een witte!!
De startpost van dit topic al bekeken? Staat alle benodigde informatie in.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
hier een witte van nutrius ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Heeft iemand ervaring met Hynix geheugen in een S271. Kan namelijk 2x512(5300) van iemand overnemen(uit z'n MacBook).

In de QVL staat het er niet bij, betekent dit perse dat het niet gaat werken of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 20:22
Er is ook weer een nieuwe bios uit voor de S262.
BIOS TypeAMI® BIOSFile Sizes360kb
Version2.60Update date2006-12-22
Update Description1.Update EC to 1.6
2.Update CPU microcode for CPU ID=6ECh.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zag net op de Global MSI site de volgende tekst:
The end-user who purchases MSI NB during the specific period will enjoy the Express Upgrade Windows Vista™ From MSI.
Op http://www.msi.com.tw/VistaUpgrade/ stond weer een link naar https://upgradeweb.moduslink.com/vista, maar die doet bij mij niks (page cannot be displayed).

Ik heb mijn s271-201NL (Sempron 3400+ met XP Home, die trouwens gelijk is vervangen door XP pro) begin November (1 of 2 nov) gekocht. Weet iemand de details van de Vista upgrade, of kijk ik weer eens met mijn neus? :?

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 27-12-2006 14:40 . Reden: link aangepast ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36
Sowieso moet je je van je tweede link een secured verbinding maken. Https dus: https://upgradeweb.moduslink.com

En zo te zien kom je inderdaad in aanmerking.

[ Voor 18% gewijzigd door winkelwagen op 27-12-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

winkelwagen schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:23:
Sowieso moet je je van je tweede link een secured verbinding maken. Https dus: https://upgradeweb.moduslink.com

En zo te zien kom je inderdaad in aanmerking.
Thanks, de link kwam van de site zelf, maar dit had ik ook zelf kunnen proberen :$ , alhoewel de link bij mij nog niets doet (maar ik heb geduld). Ik heb de vraag ook op het MSI forum (NL) gesteld, en daar geven ze aan dat de actie vanaf 26 oktober tot 15 maart 07 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
gambieter schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:39:
Heeft iemand ervaring met de Rightmark CPU clock utility op de s271 Sempron (3400+)? Ik krijg met RM CPU (net als met NHC) drie standen: 1.8, 1.6 en 0.8 GHz, ook al heb ik ook andere 0.2 GHz stappen toegelaten. Ik durf niet zo snel het voltage te verlagen onder de standaard 1.2V. Iemand dit al geprobeerd?
Mijn TL-52 heb ik op 0.8Ghz op 0.725V draaien en op 1.6Ghz op 0.9V. Geen probleem! Ik kan ook 1.2 en 1.4 Ghz draaien. XP64 en RMclock.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvdBosch schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:18:
[...]
Mijn TL-52 heb ik op 0.8Ghz op 0.725V draaien en op 1.6Ghz op 0.9V. Geen probleem! Ik kan ook 1.2 en 1.4 Ghz draaien. XP64 en RMclock.
Thanks, dit ga ik maar eens proberen! Kijken wat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 21:05
Superboer12 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:50:
Er is ook weer een nieuwe bios uit voor de S262.
BIOS TypeAMI® BIOSFile Sizes360kb
Version2.60Update date2006-12-22
Update Description1.Update EC to 1.6
2.Update CPU microcode for CPU ID=6ECh.
Haal je hier ook nog enig voordeel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Jeroennl schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:44:
[...]

Heb hem erop gezet.. merkt totaal geen verschil..

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvdBosch schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:18:
[...]
Nou, ik kan mijn Sempron 3400+ draaien op 0.85V (0.8 GHz), en 1.8 GHz kan op 1.0V. Lager dan 0.85 bij 0.8 GHz en het wordt instabiel, en lager dan 1.0V bij 1.8 GHz en het wordt instabiel. Ik heb al een paar keer een harde reboot moeten doen :o .

@JvdBosch: Hoe heb jij de Advanced CPU settings staan, en de CPU default settings op de management pagina van RMClock 2.2? Vast bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 28-12-2006 02:55 . Reden: Voltage bij 1.8 GHz bleek toch instabiel, even aangepast ]

• JvdBosch
gambieter schreef op donderdag 28 december 2006 @ 02:49:
[...]

Nou, ik kan mijn Sempron 3400+ draaien op 0.85V (0.8 GHz), en 1.8 GHz kan op 1.0V. Lager dan 0.85 bij 0.8 GHz en het wordt instabiel, en lager dan 1.0V bij 1.8 GHz en het wordt instabiel. Ik heb al een paar keer een harde reboot moeten doen :o .

@JvdBosch: Hoe heb jij de Advanced CPU settings staan, en de CPU default settings op de management pagina van RMClock 2.2? Vast bedankt! :)
Ik heb alleen de voltages veranderd. Van de rest snap ik geen kloot en er staat ook nergens een duidelijke uitleg. CPU default gewoon op CPU default (1.125V) geloof ik. Werk nu op mijn desktop, dus kan niet kijken...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JvdBosch schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:01:
[...]
Ik heb alleen de voltages veranderd. Van de rest snap ik geen kloot en er staat ook nergens een duidelijke uitleg. CPU default gewoon op CPU default (1.125V) geloof ik. Werk nu op mijn desktop, dus kan niet kijken...
Ik zal het programma eens opnieuw installeren, dan weet ik hoe de standaard instellingen zijn. Ik heb er al zoveel mee zitten klooien ;)

• Superboer12
Jeroennl schreef op woensdag 27 december 2006 @ 21:44:
[...]
Ik ga hem er vanavond maar eens opzetten, want heb daar ff een usb floppy drive voor nodig (heeft m'n pa er eentje van bij z'n laptop zitten).
Ik kan niet echt vinden welke processor nou precies bedoeld wordt, maar het gaat zo te zien om een Core 2 Duo. Aangezien ik er zo eentje in heb zitten update ik hem wel ff. Heb op moment nergens problemen mee, maar misschien levert het nog wat op.

Verwijderd

Beste mensen,

M'n (voorlopige) hardware is binnen (voor de S262), maar bij het plaatsen stuit ik op de volgende problemen:
- Corsair 512 MB DDR SO-DIMM pas net niet in het slot; de rechter 'klip' is te dicht op het slot gemonteerd waardoor de DIMM een milimeter tekort komt. Foto (niet super kwaliteit):
Afbeeldingslocatie: http://www.manvanderekening.nl/DSC00055-b.jpg

DIMM kan niet verder naar rechts door pinnetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.manvanderekening.nl/DSC00055-c.jpg

Kom één mili-fuckin-meter tekort om naar rechts te duwen en erin te klikken:
Afbeeldingslocatie: http://www.manvanderekening.nl/DSC00055-d.jpg

- De harde schijf (Toshiba 60GB 2,5 inch) heeft méér pinnetjes dan wat op het moederbord zit (heel raar dit). Is daar een verloopje voor? Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.manvanderekening.nl/DSC00054-b.jpg

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
die 3de foto ziet eruit als een sata connector?
plus de s262 maakt gebruik van ddr2 geheugen, je hebt nu ddr1 geheugen?

That's the way the cookie crumbles.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Slecht te zien, maar druk je die dimms niet eerst er schuin in en dan klik je ze naar achter? Hoe zit het met het andere dimm-slot? Geen idee wat betreft de hd.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Woeps, DDR1 inderdaad. (nog een blik op de verpakking werpende). Zal deze even moeten omruilen.
Van SATA-connectors weet ik weinig - zeg maar niets -, dus kan daar geen antwoord op geven. De MSI-site: "Supports 2.5" 9.5mm IDE HDD"

Moet ik een andere harde schijf kopen, of is er een verloopstukje voor?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 18:05 ]

• Moneta
De 262 is uitgeleverd met zowel IDE als SATA. Die connector op je bord ziet er echt uit als een SATA connector.

Dit is bijv de PATA connector op een 1057
Afbeeldingslocatie: http://67.18.209.58/~donmone/pictures/PATA.jpg

en dit is de SATA connector op een S271
Afbeeldingslocatie: http://67.18.209.58/~donmone/pictures/SATA.JPG

Jij hebt een PATA schijf ;) Denk niet dat er een verloopstukje voor is, zelfs als die er zou zijn zou het hoogstwaarschijnlijk nog niet passen. Ik zou de schijf terugbrengen naar waar je hem gekocht hebt en omruilen voor een SATA.

[ Voor 22% gewijzigd door Moneta op 28-12-2006 18:13 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:32:
Beste mensen,

M'n (voorlopige) hardware is binnen (voor de S262), maar bij het plaatsen stuit ik op de volgende problemen:
- Corsair 512 MB DDR SO-DIMM pas net niet in het slot; de rechter 'klip' is te dicht op het slot gemonteerd waardoor de DIMM een milimeter tekort komt. Foto (niet super kwaliteit):
[afbeelding]

DIMM kan niet verder naar rechts door pinnetje:
[afbeelding]

Kom één mili-fuckin-meter tekort om naar rechts te duwen en erin te klikken:
[afbeelding]

- De harde schijf (Toshiba 60GB 2,5 inch) heeft méér pinnetjes dan wat op het moederbord zit (heel raar dit). Is daar een verloopje voor? Foto:
[afbeelding]
1 Is dat wel het goede RAM? DDR1 RAM heeft het nokje namelijk heel ietsjes opzij zitten tov DDR2
2 Die 4 etra pins zijn de Master/Slave select pinnen. Die hoeven niet aangesloten te worden. Zonder jumper er op wordt de schijf gewoon Master (of Cable Select en dus ook automatisch Master)
Als je een SATA aansluiting hebt en een PATA schijf die je er in wil proppen, dan moet je gewoon terug naar de winkel en de schijf ruilen voor een SATA versie. Er zijn wel adapters te koop, maar die zijn te groot en hebben 9 van de 10 keer extra stroomvoorziening nodig die je laptop niet kan leveren (molex plug enzo)

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 28-12-2006 19:49 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Thanks voor de tips. Morgen ga ik eens langs de computerboer om wat te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben inmiddels nog steeds trots bezitter van een witte s260 (1,5 jaar nu). Gebruik 'm dagelijks voor mijn studie en spring er eerlijk gezegd slordig mee om, maar nog werkt nog steeds perfect.

Binnenkort wil ik'm wel gaan upgraden om 'm up-to-date te houden. Kan iemand mij vertellen hoe ik componenten kan kopen om het grafisch geheugen te vergroten en welke geheugenmodules het meest compatible zijn met dit schootijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

grafisch geheugen kan je niet vergroten. Die dingen zijn ingebakken in de chipset.
Ik heb zelf de S271 en de enige optie op videogeheugen te vergroten is door de UMA size in de drivers van de videokaart te vergroten. Dat snoept dan wel normaal RAM van je systeem.
Maargoed das nogal nutteloos want de hele S2xx serie heeft integrated video. Intel GMA of Ati RadeonExpress. Beide retetraag en geintegreerd in de chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor je reactie. Als ik het dus goed begrijp, is er géén mogelijkheid om de grafische prestaties te verhogen (specifiek dan, niet door 4gb ram erin te proppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

zelfs al prop je er 4GB RAM in en stel je de UMA Size van de videokaart in op 2GB, dan wordt het nogsteeds niks sneller.
Ik heb mijne gewoon op 64MB gezet. Meer heeft toch geen nut. Je ziet het iig niet terug in frames per second oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Nee, de grafische prestaties zijn gewoon ok voor officegebruik enzo en een oud spelletje. Om de algemene prestaties wat te verbeteren (voor Vista ofzo) kun je er uiteraard meer RAM indoen, snellere CPU, grotere/snellere HD. De WLan/BT-kaart zou je wel kunnen upgraden naar een sneller model in principe. De volgende "N" standaard ligt echter nog niet vast en dus heeft het ook geen zin te gaan zoeken naar een nieuwe module.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAM en harde schijf heb ik omgeruild: passen nu netjes in m'n notebook. Nu nog de processor. Aangezien ik een ontzettende kluns ben met typenummers, heb ik een Celeron M 380 gekocht. Mooie processor, zal bij anderen prima werken, maar hij past niet in de S262. Er zit een pinnetje teveel op, lijkt het.

Maar zo stom is het ook weer niet: de M 380 is ook 478-pins. Jammergenoeg niet in het hoekje. ( &*%$%$& !!) Iemand een processortip?

Mijn verkoper geeft het volgende op: http://pc24.nl/product_in...057B-SKU10&prod_brand=MSI

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.manvanderekening.nl/DSC00061.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.manvanderekening.nl/DSC00061-b.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.manvanderekening.nl/DSC00062.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sja das de verkeerde chip dan...
Volgens BalusC's site zijn de "Core" chips Socket M en die Celly M 380 is S479...
Ik denk dat je voor een Intel Core Solo of Core Duo moet gaan iig.
Desgewenst een Core 2 Duo.

info:
http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-c1.php

edit: trouwens, voor zover ik weet zijn die Celerons rete traag en zuipen veel meer stroom dan een Core.
Denk dat je qua performance vs accuduur overweging veeeeeel beter af bent met een Core

[ Voor 65% gewijzigd door McKaamos op 29-12-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste heb ik pas ergens gelezen idd. Maar de keuze voor een single core is ook een budgetkwestie.

Maargoed, heb mezelf financieel als zoveel in de vingers gesneden, die andere processor kan er ook wel vanaf. Alles wat op Socket M past, is mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
inmiddels heb ik een Logitech Alto aangeschaft voor mijn MSI 262. Ik zal straks even wat foto's maken maar het ziet er erg mooi uit en is nog functioneel ook (of moet ik dat andersom zeggen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik ben ook wel benieuwd naar die alto, ziet er netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:27:
Dat laatste heb ik pas ergens gelezen idd. Maar de keuze voor een single core is ook een budgetkwestie.

Maargoed, heb mezelf financieel als zoveel in de vingers gesneden, die andere processor kan er ook wel vanaf. Alles wat op Socket M past, is mogelijk?
als het goed is wel. van Core Solo t/m Core2 Duo moet passen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb intussen de 4-cels batterij kunnen testen op mijn s271 (Sempron). Valt een beetje tegen, zelfs met verlaagd voltage (RMClock, performance on demand, 0.85-1.00 V ipv 1.2V) haal ik maar 1u30min met deze accu, tegen ruim 3u30min met de 8-cels batterij. Het is wel genoeg voor mijn doeleinden, maar ik had er iets meer van verwacht.

Wel is nu de "pasvorm" van het notebook een stuk beter, geen uitstekende delen en geen grote kont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

mijn S271 heeft wel een lekker kontje :P soms in et wit, soms in et zwart :P
Maja blijkt maar weer dat die sempron dus nog onzuiniger is dan verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:47:
RAM en harde schijf heb ik omgeruild: passen nu netjes in m'n notebook. Nu nog de processor. Aangezien ik een ontzettende kluns ben met typenummers, heb ik een Celeron M 380 gekocht. Mooie processor, zal bij anderen prima werken, maar hij past niet in de S262. Er zit een pinnetje teveel op, lijkt het.

Maar zo stom is het ook weer niet: de M 380 is ook 478-pins. Jammergenoeg niet in het hoekje. ( &*%$%$& !!) Iemand een processortip?

Mijn verkoper geeft het volgende op: http://pc24.nl/product_in...057B-SKU10&prod_brand=MSI

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
dat moet bijna wel een desktop processor zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Na het updaten van m'n s262 bios van 2.5 naar 2.6 valt me op dat telkens als ik de laptop aanzet zowel wlan als bluetooth aanstaat.
Eerder werd dit altijd hetzelfde ingesteld als bij het uitzetten.

Vrij irritant moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
gambieter schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 22:46:
Ik heb intussen de 4-cels batterij kunnen testen op mijn s271 (Sempron). Valt een beetje tegen, zelfs met verlaagd voltage (RMClock, performance on demand, 0.85-1.00 V ipv 1.2V) haal ik maar 1u30min met deze accu, tegen ruim 3u30min met de 8-cels batterij. Het is wel genoeg voor mijn doeleinden, maar ik had er iets meer van verwacht.

Wel is nu de "pasvorm" van het notebook een stuk beter, geen uitstekende delen en geen grote kont ;)
Same here. Ruim 1:30 op de accu. Wel lekker klein en past prima in de 12" Gimp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 21:05
Superboer12 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:26:
Na het updaten van m'n s262 bios van 2.5 naar 2.6 valt me op dat telkens als ik de laptop aanzet zowel wlan als bluetooth aanstaat.
Eerder werd dit altijd hetzelfde ingesteld als bij het uitzetten.

Vrij irritant moet ik zeggen.
Dat probleem heb ik dus ook echt vaag... lijkt erop dat die led gewoon gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
swarthur schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:56:
inmiddels heb ik een Logitech Alto aangeschaft voor mijn MSI 262. Ik zal straks even wat foto's maken maar het ziet er erg mooi uit en is nog functioneel ook (of moet ik dat andersom zeggen?)
Heb je nog de kans gezien om wat foto's te maken? Ben wel geinterreseerd in die combinatie als stille PC voor in de woonkamer. Erg benieuwd hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here... vooral wordt het geel links en rechts van de touchpad... hmmz... hoe zou dat komen :P
en de verkoopsletjes maar zeggen dat ze niet verkleuren!!!
Terw_Dan schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:46:
Ik heb nu een tijdje mijn S260, maar het begint me op te vallen dat hij nu wel sterk begint te verkleuren. De deksel is nog wit, maar de binnenkant begint langzaamaan te vergelen.
Iemand een idee om dit tegen te gaan?

Anders gaat het ding na mijn stage helemaal uit elkaar en ga ik hem in een of ander tof kleurtje spuiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Goed ik heb me MSI S271 nu al een tijd, ben er best tevreden over. Batterij werkt prima, scherm is erg mooi. Heb helaas wel een dode pixel ontdekt van de week die ik in het begin niet had.

Het enige waar ik zeer ontevreden over ben, is het bereik van de wireless kaart. 30 meter in een houten studenten huis lukt al niet. als ik 4 meter van de router af zit is het bereik nog maar 88 %. In me eigen huis staat de router boven, en 2 verdiepingen lager heb ik 0 bereik. Terwijl me Asus laptops het prima doen op deze afstand. Iemand tips om de wireless kaart iets meer bereik te geven? (gehackte driver ofzo?) Kan ik de wireless kaart niet vervangen voor deze bijvoorbeeld: Senao
11g + 11a wireless mini-PCI (100 mW)

[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 02-01-2007 21:16 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:36
Hee, weet iemand een changelog van de nieuwe BIOS-versie voor de S260?

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TheGeneral schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 21:06:
Goed ik heb me MSI S271 nu al een tijd, ben er best tevreden over. Batterij werkt prima, scherm is erg mooi. Heb helaas wel een dode pixel ontdekt van de week die ik in het begin niet had.

Het enige waar ik zeer ontevreden over ben, is het bereik van de wireless kaart. 30 meter in een houten studenten huis lukt al niet. als ik 4 meter van de router af zit is het bereik nog maar 88 %. In me eigen huis staat de router boven, en 2 verdiepingen lager heb ik 0 bereik. Terwijl me Asus laptops het prima doen op deze afstand. Iemand tips om de wireless kaart iets meer bereik te geven? (gehackte driver ofzo?) Kan ik de wireless kaart niet vervangen voor deze bijvoorbeeld: Senao
11g + 11a wireless mini-PCI (100 mW)
ja die kan je vervangen.
je verliest dan wel je bluetooth, want die zit nl geintegreerd in je wifikaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
McKaamos schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:11:
[...]

ja die kan je vervangen.
je verliest dan wel je bluetooth, want die zit nl geintegreerd in je wifikaart.
En waar zit die dan? Krijg ik die er makkelijk uit en is het gewoon mini pci toch? Dus deze kaart zou er dan gewoon in moeten kunnen toch? (Senao 11g + 11a wireless mini-PCI (100 mW))

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 02-01-2007 23:52 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TheGeneral schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:51:
[...]

En waar zit die dan? Krijg ik die er makkelijk uit en is het gewoon mini pci toch?
Tis gewoon MiniPCI idd.
Hoe hij er uit moet vind je in de startpost ;) daar staat een disassembly guide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
McKaamos schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:52:
[...]

Tis gewoon MiniPCI idd.
Hoe hij er uit moet vind je in de startpost ;) daar staat een disassembly guide ;)
Enne het bereik van die Senao zal toch zeker weten wel een stuk beter zijn dan die gare ralink kaart? (heb zelf helemaal geen ervaring met Senao, hoeveel Mw is die ralink kaart bijvoorbeeld?) Voordat ik 100 euro aan die senao kaart uitgeef en er nog niks mee bereik. Enne wil vervelend doen, maarre die assembly guide kan ik in de startpost niet vinden, enne die heb ik toch wel nodig denk ik zo ;)

Enne iemand nog andere/betere alternatieven dan de Senao kaart? Volgens mij is het wel ongeveer wel het beste merk op dit moment maar je weet nooit :)

[ Voor 31% gewijzigd door Operations op 03-01-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Naja, ik weet niet of het zoveel vebetering oplevert.
De antennes zijn wat "raar" geplaatst bij de S2xx serie, namelijk in de scharnieren van het scherm ipv er bovenin.

en de link staat echt in de startpost hoor...
http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1013IG.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
McKaamos schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:42:
Naja, ik weet niet of het zoveel vebetering oplevert.
De antennes zijn wat "raar" geplaatst bij de S2xx serie, namelijk in de scharnieren van het scherm ipv er bovenin.

en de link staat echt in de startpost hoor...
http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1013IG.pdf
Mmmmm, die link is dood. En waarom hoor ik dan niemand anders over dat beroerde bereik? Vind het namelijk echt wel slecht om eerlijk te zijn (dus dan zou je toch denken dat er wel meer mensen zijn die meer van de wireless kaart hadden verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Mwah ik heb overal bereik waar ik wil... True, de Intel Pro/Wireless 2200bg in m'n vorige lappie deed et beter, maar dit voldoet hier in huis. Op school heb ik niet overal goed bereik, maar dat is alleen in de lokalen die naast de paneelantenne op die verdieping zitten.
Daar hebben mijn klasgenoten vaak minder last van iig.

edit: die link doet et gewoon hoor, save link as doen.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 03-01-2007 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheGeneral schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:56:
[...]
Mmmmm, die link is dood. En waarom hoor ik dan niemand anders over dat beroerde bereik? Vind het namelijk echt wel slecht om eerlijk te zijn (dus dan zou je toch denken dat er wel meer mensen zijn die meer van de wireless kaart hadden verwacht).
Je bent echt niet de eerste die klaagt over het WLAN bereik van de s2xx serie, staat volgens mij zelfs in dit topic. Het is beduidend minder dan mijn andere laptop, zowel op Utrecht CS als thuis. Er is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
gambieter schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:20:
[...]

Je bent echt niet de eerste die klaagt over het WLAN bereik van de s2xx serie, staat volgens mij zelfs in dit topic. Het is beduidend minder dan mijn andere laptop, zowel op Utrecht CS als thuis. Er is mee te leven.
Mmmm, nou ik vind het persoonlijk toch wel erg slecht. Maar er is dus nog niemand geweest die de WLan kaart vervangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
jeroensteeman schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:09:
Hee, weet iemand een changelog van de nieuwe BIOS-versie voor de S260?
MSI is helaas niet echt vrijgevend met changelogs. Kan ze ook al niet vinden.
Heb m'n laptop al geflashed. Merk er eigelijk niks van, behalve dat nu elke keer als ik hem aanzet zowel bluetooth als wifi aanstaat.

Over het wifi bereik. Is dit bij de s27x slechter dan met de s262?
De Intel 3945ABG in m'n S262 doet het eigelijk behoorlijk goed. Heb er nooit problemen mee. Als ik een meter van m'n AP af sta dan heb ik ook 'maar' 90%, maar goed zes meter en twee muren verder zit ie nog op boven de 85%. In de schuur (twee verdiepingen lager en wat metertjes opzij dus heel wat gewapend beton ertussen) is het bereik wel een stuk slechter, maar heb ik nog steeds goede verbinding.
Op de UT campus ook nergens problemen mee.
Gebruik trouwens de Intel 1.1.0 (latest Linux) driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Heeft die kaart ook Blauwtand ingebouwd? zo ja, dan is het misschien wel handig om massal onze S271's te upgraden met zo'n kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
ik heb vroeger een s270 gehad en had ook problemen met de Wifi kaart. Heb vervolgens de kaart vervangen door een intel 2200 uit een andere kapotte laptop en toen was het bereik stukken beter. Moest alleen wel inderdaad de blauwtand inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
struik978 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:00:
ik heb vroeger een s270 gehad en had ook problemen met de Wifi kaart. Heb vervolgens de kaart vervangen door een intel 2200 uit een andere kapotte laptop en toen was het bereik stukken beter. Moest alleen wel inderdaad de blauwtand inleveren.
Mmmm, dus jij zegt dat het wel degelijk zin heeft. Ben zo bang dat slechte antenne in de s271 het bereik alsnog een beetje nekt. En die Senao kaart kost 100 euro wat best een hoop geld is natuurlijk, en als ik dan maar 25 % winst boek is dat niet echt een goede deal geweest. Heb je de laptop soepel open kunnen maken zonder beschadigingen? Blauwtand interesseert me niet, crasht nu toch als ik die wil gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
McKaamos schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:52:
Heeft die kaart ook Blauwtand ingebouwd?
Nee dat (helaas) niet.
Ik heb wel bluetooth in m'n laptop, maar dat is een aparte adapter.
quote: lsusb
"Bus 004 Device 002: ID 0a12:0001 Cambridge Silicon Radio, Ltd Bluetooth Dongle (HCI mode)"
Blijkbaar een ingebouwde USB dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een maf probleempje...
Als ik mijn laptop sluit dan gaat mijn scherm niet meer uit. Dit heeft natuurlijk niets met de software te maken,... dit is gewoon dat palletje dat een knopje indrukt. Als ik het knopje zelf indruk, gaat het scherm wel gewoon uit, maar ik m'n scherm sluit niet meer dus. Het palletje is niet afgebroken (dat is duidelijk te zien), dus dat is ook geen probleem. Heeft iemand anders dit probleem ook en misschien nog beter om te vragen: weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
ik heb nog gehad nadat ik 'm open had gesmeten, dat dat schakelaartje niet 100% juist zal en dat het paletje er niet genoeg op duwde. als ik handmatig op dat schakelaartje duwde, ging het scherm ook gewoon uit, maar het scherm zelf deed het dus niet. onlangs opengesneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Nou zit lekker in de shit met mijn laptopje. Wilde de celeron vervangen door de t7200, maar die kutschroefjes willen er niet uit. Dat wil zeggen, alle schroefjes willen er uit behalve de laatste twee, binnenin de twee schroefjes bij de processorkoeler in de buurt. Zitten op een of andere manier zo vast dat ze niet te draaien zijn. Nu kan ik dus niet bij de processor(koeler) komen zonder die afdekplaat te slopen. Dus mijn advies, zet direct de processor erin die je er in wilt hebben, want vervangen lukt je niet meer, of de schroefjes echt heel erg losjes aandraaien dat ze er zo'n beetje uitvallen. Ik ben echt zwaaaaar chagrijnig op dit moment, omdat ik nou met een 300 euro processor zit die ik niet kan gebruiken.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
je kan je vijsjes niet meer losdraaien? das wel raar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Is idd raar, maar goed ik heb hem er nu in zitten. Heb de schroefjes uiteindelijk maar gewoon uitgeboord. Na bij msi navraag te hebben gedaan of ze eventueel zo'n nieuwe plaat konden leveren. Maar het uitboren ging gelukkig goed, nu missen die twee schroefjes maar de laptop doet het er wel om en voelt ook niet gammel aan of zo. Heb trouwens niet het idee dat ik door de speedstep shit veel langer met de batterij doe, maar daar vogel ik nog even mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
jij hebt lef :p
ik zou nooit met een boor op mijn lappie zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
haha, nee ik liever ook niet, maar ik had echt geen andere mogelijkheid. En het is gelukkig allemaal goed gegaan :). Was overigens gewoon op aanraden van de msi helpdesk hè >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaring met vista op een S260??
Ik heb 1Gb ram erin zitten. ik weet dat Aero niet gaat lukken, maar zou de basic versie gewoo vlotjes draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Als de videokaart DX9 compatible is, dan kan je gewoon Aero draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Cybermaxx, een msi 250 dus eigenlijk.

Ik heb er een Pentium M 1.7 ingezet maar nu is het probleem dat hij niet hoger dan 600mzh wil, dat is dus stroombespranende stand.

Ik heb speedswitchXP erop gezet en die zegt de maximale speed is 600mzh, in me bios staat dat ook. Ik kan het niet veranderen in mijn bios.

Kan iemand me helpen hoe ik dit kan verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bus snelheid omhoog trappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
SuperBoswachter schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:12:
haha, nee ik liever ook niet, maar ik had echt geen andere mogelijkheid. En het is gelukkig allemaal goed gegaan :). Was overigens gewoon op aanraden van de msi helpdesk hè >:).
Ik heb mijn CPU er al een paar keer uitgehad. Zonder enig probleem.... Hoe hard had je de schroeven aangedraaid? Vast=vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:18:
Ik heb sinds kort een maf probleempje...
Als ik mijn laptop sluit dan gaat mijn scherm niet meer uit. Dit heeft natuurlijk niets met de software te maken,... dit is gewoon dat palletje dat een knopje indrukt. Als ik het knopje zelf indruk, gaat het scherm wel gewoon uit, maar ik m'n scherm sluit niet meer dus. Het palletje is niet afgebroken (dat is duidelijk te zien), dus dat is ook geen probleem. Heeft iemand anders dit probleem ook en misschien nog beter om te vragen: weet iemand hier een oplossing voor?
dat had ik met mijn s271 toen ik hem kreeg. Dus teruggestuurd naar de winkel, en die hebben de klacht erkend en doorgezonden naar MSI. Nu wacht ik dus al bijna 2 weken op (re)actie van MSI. Maar vanwege de feestdagen kan ik me voorstellen dat het wat langer duurt.
Een brakke oplossing is het scherm dichtdoen, en op de plek op het scherm dat boven het palletje zit even duwen. Dan duw je dus het palletje in het gaatje, maar ik vraag me wel heel sterk af hoe goed dit is voor de behuizing, vandaar dat ik een beroep heb gedaan op de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat apparaat nu al een paar maanden en gebruik 'em elke dag extensief en heb geen zin 'em terug te sturen naar de winkel. Ik stop er wel een plasticje of papiertje tussen zodat het palletje wel goed drukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Heeft iemand ook Windows XP x64 op zijn S271 of S262 met Merom gezet? Ik heb de indruk dat het allemaal wat trager loopt dan de gewone versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt, programma Notebook hardware controle erop gegooid.
Nu heb ik hem steeds op 1600mzh draaien ipv 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
JvdBosch schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:26:
Heeft iemand ook Windows XP x64 op zijn S271 of S262 met Merom gezet? Ik heb de indruk dat het allemaal wat trager loopt dan de gewone versie...
Yep heb het er ook bij op staan, maar kan niet zeggen of het verschilt want heb nooit de 32bit versie gedraaid. Kan echter niet zeggen dat het langzaam is, maar goed wat wil je met een C2D
Daarnaast gebruik ik het ook amper. Alleen eigelijk voor WoW en Maple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal!
ik ben al weken aan het zoeken naar een s270b, geen winkel die hem nog op voorraad heeft!
kan iemand mij helpen met een adresje?
het enige wat ik eis is dat hij een PCMCIA SLOT heeft(de s271 hebben deze niet, deze zijn uitgevoerd met een expresscard, zoals de meeste msi modellen)
begrijp niet dat ze een kleine notebook die de meeste mobiel willen gebruiken uitvoeren met een expresscard, dus je umts kaart van je provider kan je nergens instoppen!
de providers werken allemaal nog met pcmcia en alle fabrikanten maken ze met een ezpresscard!

wie o wie helpt mij?

p.s anders ga ik waarschijnlijk toch voor een averatec 3715, deze heeft wel een pc slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

neem een blauwtand mobieltje en prop je simkaart daar in om te surfen?
en trouwens, heeft Dell geen expresscard umts kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dell werkt ook met een expresscard i.p.v pcmcia card, bluetooth vind ik te omslachtig.
ga straks kijken voor de averatec 3715, deze heeft echter een nog een Sempron 3000, wel 512mb/80gb maar voorkeur blijft gaan voor een s270.
zie dat alb ook een 270 versie heeft voor 779 met pc slot, maar wil liever gewoon wat in nederland kopen.(toetsenbord, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 01:52:
hoi allemaal!
ik ben al weken aan het zoeken naar een s270b, geen winkel die hem nog op voorraad heeft!
kan iemand mij helpen met een adresje?
het enige wat ik eis is dat hij een PCMCIA SLOT heeft(de s271 hebben deze niet, deze zijn uitgevoerd met een expresscard, zoals de meeste msi modellen)
begrijp niet dat ze een kleine notebook die de meeste mobiel willen gebruiken uitvoeren met een expresscard, dus je umts kaart van je provider kan je nergens instoppen!
de providers werken allemaal nog met pcmcia en alle fabrikanten maken ze met een ezpresscard!

wie o wie helpt mij?

p.s anders ga ik waarschijnlijk toch voor een averatec 3715, deze heeft wel een pc slot.
En jij vind het wel logisch om nieuwe notebooks uit te leveren met een PCMCIA slot, terwijl PCI express de toekomst is? (hopelijk)

Bijv, de toekomst ;) http://pcexposure.com/2007/01/06/asus-unveils-xg-station-the-worlds-first-external-graphics-card-for-laptops/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:20:
dell werkt ook met een expresscard i.p.v pcmcia card, bluetooth vind ik te omslachtig.
ga straks kijken voor de averatec 3715, deze heeft echter een nog een Sempron 3000, wel 512mb/80gb maar voorkeur blijft gaan voor een s270.
zie dat alb ook een 270 versie heeft voor 779 met pc slot, maar wil liever gewoon wat in nederland kopen.(toetsenbord, enz)
ik doelde meer op: "volgens mij leveren ze een UMTS Expresscard, hopelijk kunnen ze die los leveren" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

providers kunnen de umts expresscard niet leveren(zoals heel veel niet leverbaar is voor express). in duitsland kost een dergelijke kaart tussen de 350 en 400 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de specs van de s270 en averatec 3715 zijn bijna hetzelfde, alleen amd turion mt 30 tegen smpron 3000+ moet ik overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:10:
de specs van de s270 en averatec 3715 zijn bijna hetzelfde, alleen amd turion mt 30 tegen smpron 3000+ moet ik overwegen.
Je hebt ook PCMCIA naar Expresscard converters trouwens, mocht dit je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik RMClock op mijn s271, en zie dat als ik op de netstroom werk, dat er elke 10 seconden of zo de RaUI.exe opeens erg actief wordt (50% processor activiteit), en de processor van 0.8 > 1.8 GHz schiet. Dit gebeurt ook op de batterijstand (0.8 > 1.2 GHz, om accu te sparen), maar de wireless kaart staat uit via het knopje op de laptop, want ik werk dan niet wireless. Alleen als ik de Radio functie van de RALink wireless software uitzet, dan zie ik dit niet gebeuren. Alleen, dat is weer lastig omdat je het dan elke keer weer handmatig aan moet zetten. Heeft iemand een simpeler oplossing dan via de Radio functie?

s271, Sempron 3400+, laatste MSI-versie RAlink drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 09-01-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knoop doorgehakt!
heb net de av3715 gehaald, ziet er goed uit, voelt degelijk aan, hoop dat ik de goeie keus heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40
Wat gaat de S300 eigenlijk ongeveer kosten? Staat nog niet in de pricewatch, http://www.msi.com.tw/pro...pro_nb_detail.php?UID=637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Oeh dies ook mooi :)
Bijna zelfde indeling als de S2xx series, maar dan andere scharnieren en een slagje groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
catchingfire schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:30:
Wat gaat de S300 eigenlijk ongeveer kosten? Staat nog niet in de pricewatch, http://www.msi.com.tw/pro...pro_nb_detail.php?UID=637
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:05

Theo

moederbord

Dan vind ik een witte S2xx er toch beter uitzien. De S300 ziet er een beetje erg standaard uit. Het voordeel van de witet S2xx is dat hij lekker opvalt. Als je met 20 man ergens aan het werk ben op de laptop heeft bijna iedereen een laptop met hetzelfde uiterlijk. (ga maar eens op een 10 meter afstand kijken, iedereen zit achter een 13-15" zwart vlak. De S300 heeft helaas ook dat saaie uiterlijk. De witte S2xx valt tenmiste lekker op (kleur en grootte) tussen de standaard uitziende laptops.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40
Ai.. zelfs in Duitsland al bijna 1300 euri voor de Core2Duo versie.

Het 13" scherm sprak me wel aan eigenlijk. Ik ben voor ~1000 euri op zoek naar een compacte laptop (max. 15" maar liever kleiner) met >100GB harddisk, >1GB RAM, Core2Duo CPU en een goede accu (>2uur) voor van alles en nog wat (fotobewerking, (wireless) surfen, office) maar geen games. De S2xx serie lijkt me op zich wel leuk maar ik ben bang dat het 12" scherm iets te klein is.

Ik gebruik momenteel de wellicht bekende witte Kruidvat Medion/Cybermaxx Centrino laptop met 14" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Is het iemand trouwens ook ooit gelukt om mac os X te installeren op de S262? Ik ben er wat mee aan het klooien geweest, maar na installatie gaat hij hem opnieuw opstarten en dan houdt het gewoon op. Krijg ik een melding dat ik op de reset knop moet drukken of de aan/ uit knop ingedrukt moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Is ook wel enigzins logisch volgens mij... normale computers hebben een totaal andere BIOS dan een Mac.
Windows op een Mac kan wel, gezien er Bootcamp bestaat die de bios verhuld en een normale bios emuleerd voor windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
ja maar het schijnt tegenwoordig mogelijk te zijn door de ondersteuning van intel processors en bijbehorende x86. Ik heb ook een gekraakte versie voor amd processors. Normaal gesproken zou de installatieprocedure niet eens starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
wat is die vivid bij de S300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Help, ik had mijn S271 geflashed met bios 1.21 maar nu doet ie niks meer.
Alleen keihard fan blazen en verder doet niks het. Er branden 3 lampjes. Wat is er gebeurd?
Batterij zit ook vast,
(oeps , unlock knop zat nog vast) alles schijnt nu weer te werken......

[ Voor 15% gewijzigd door Vinniema op 12-01-2007 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Deedtie bij mij ook. Ff stroom er af en accu er uit, en daarna weer aansluiten en aan doen, toen ging het ding weer gewoon door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Laatst online: 07:11
Wel apart dat de S300 geen DVI en S-Video uitgang heeft. Dit zijn voor mij nu juist de redenen om van de s2xx af te zien. Balen, want voor de rest lijkt de s300 me de ideale laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
pascoa341 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:17:
Wel apart dat de S300 geen DVI en S-Video uitgang heeft. Dit zijn voor mij nu juist de redenen om van de s2xx af te zien. Balen, want voor de rest lijkt de s300 me de ideale laptop...
Een RGB TV uitgang kun je klussen vanaf de VGA poort. Kosten ongeveer 10 euro. Ga ik ook doen binnenkort. DVI is inderdaad jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
kan je dat niet voorgekocht kopen? dat zou ideaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jah er zijn VGA naar RGB converters ;)
Too bad dat liksang.com plat ligt. die had vaak van dat soort doosjes voor hele redelijke prijzen (euro of 25)

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste