[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 31.259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NME70
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb vandaag dit ervaringentopic doorgelezen en wil mijn ervaringen delen.

Mijn S262 start niet altijd op met de batterij - tevens laadt de batterij niet op.
Ik heb een nieuwe batterij aangeschaft, maar het probleem blijft. Als ik de batterij loskoppel en de stroomadapter eraf haal, wilde hij het doen. Soms ook niet.

Na een zoektocht op Google ben ik op dit topic gekomen: het probleem blijkt bij meerdere gebruikers te hebben gespeeld. (Oplossing: batterij loskoppelen - stroom eraf, aan/uit knop 5 seconden ingedrukt houden, stroom weer erop: notebook start)
Ik heb de notebook al een keer RMA gestuurd. Na terugkeer blijkt MSI de batterij te hebben vervangen. De notebook werkte weer - maar niet voor lang. Het probleem met opstarten is gebleven.

Ik heb de helpdesk al een keer of wat gemaild, maar nog geen reactie ontvangen. Het notebook valt nog onder garantie tot en met juli 2008. Door het gedoe met de laptop gebruik ik deze nauwelijks (ik heb nog een andere oudere laptop en een oude desktop).
Ik denk erover de notebook van de Aldi-aanbieding aan te schaffen, maar wil eigenlijk de S262 laten repareren. Hoe is het probleem bij andere gebruikers opgelost? (Jeremy1111, jakob, GeeMoney)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 21:15
Bios update geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NME70
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Ja, laatste BIOS geinstalleerd (die voor Vista): geen effect.

Oh ja, vergeten te vermelden: Tijdens het typen schiet de cursor ineens weg (naar boven, naar links). Soms wordt de tekst ook geselecteerd....(zucht).
Typen is een intensieve taak geworden... Hebben andere gebruikers hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

bonzz.netninja schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:07:
had je kunnen weten. De s2xx serie staat is daar bijna op om berucht.
[...]
ja idd. Het is erg jammer dat er geen echt dockingstation voor te krijgen is
1) Aldi heeft het op de doos en in de advertenties letterlijk over krachtige multimedialuidsprekers
.
2) Nee: geen dockingstation, maar alles draadloos! (Op de voeding na, dus). Dat kan nu al maar dan moet ik meteen weer een draadloze router, een bluetooth koptelefoon, een expreskaart-tuner en een netwerkschijf voor aan die router kopen. Mijn oude spullen kan ik dan wel weggooien.

Zo'n tuner heeft toch weer een antennekabeltje nodig. Een ingebouwde tuner-met-antenne is mooier.
De Medion heeft trouwens geen bluetooth.

Aanvulling
Voor mensen met geld teveel bestaat er een dockingstation dat je met een expresscard aansluit. http://www.belkin.com/highspeeddock/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 787 op 02-01-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-07 22:07
Waar je je kans op Firewire (de 6 pins) mee vergooit. Of je moet via je je netwerkinterface een firewireinterface aansluiten, of via de usbsloten.

En sowieso, 200euro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:10

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb graag een echte monitor en een utp kabel ipv wifi.

anyhoe. De doos van medion mag dat wel zeggen over de geluidskwaliteit, maar dit topic stond al 3 delen vol met slechte ervaringen met de speakers. Tevens alle reviews die ik heb gelezen trouwens. En daarbij....je koopt een 12" laptop die qua prijsstelling tot de budget modellen hoort. Ik verwachte er bij aanschaf sowieso al weinig van.
winkelwagen schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:29:
Waar je je kans op Firewire (de 6 pins) mee vergooit. Of je moet via je je netwerkinterface een firewireinterface aansluiten, of via de usbsloten.

En sowieso, 200euro :'(
hoezo? Ik heb een firewire aansluiting aan de voorkant zitten van mijn s271

[ Voor 50% gewijzigd door bonzz.netninja op 02-01-2008 12:34 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ja, maar dat is de kleine firewire aansluiting. Mijn firewireaudiointerface pakt die niet. Die wilt per sé een 6pins hebben. Iets met stroomvoorziening etc gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
NME70 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 23:16:

Oh ja, vergeten te vermelden: Tijdens het typen schiet de cursor ineens weg (naar boven, naar links). Soms wordt de tekst ook geselecteerd....(zucht).
Typen is een intensieve taak geworden... Hebben andere gebruikers hier ook last van?
denk dat dit is doordat je per ongeluk met je duim of zo het touchpad aanraakt, dan kan dat wel gebeuren (ook gehad in het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 12:34

Met de laatste BIOS versie kan je met Fn+F3 je touchpad aan- en uitschakelen (ook al staat dit niet op het toetsenbord ;))

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
piet konijn schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:25:
[...]

denk dat dit is doordat je per ongeluk met je duim of zo het touchpad aanraakt, dan kan dat wel gebeuren (ook gehad in het begin).
had ik ook in het begin, went wel.

Voor de rest, super bak! Mijn is nu al jaartje oud en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Maar vroeg me wel af, hoe je in windows de Vcore kan aanpassen (zou hem graag wat zuiniger maken op batterij!).

[ Voor 17% gewijzigd door DeNB3rt op 07-01-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

DeNB3rt schreef op maandag 07 januari 2008 @ 01:26:
[...]

had ik ook in het begin, went wel.

Voor de rest, super bak! Mijn is nu al jaartje oud en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
Maar vroeg me wel af, hoe je in windows de Vcore kan aanpassen (zou hem graag wat zuiniger maken op batterij!).
met de vista die ik erbij heb gekregen kan ik kiezen uit 3 profielen (zuinig, snel, gebalenceerd) (als ik op batt icoon klik) waarin ik feitelook de vcore instel, geloof ik

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34

Dit had ik heb ik ook met mijn s260. Ik gebruik dit onder linux:
Stopping the mouse from clicking while typing

This is a neat little trick incorporated with the synaptics driver, you can actually make sure that the touchpad is disabled while typing. It is a very simple procedure, so here is how it is done.

Just add the following line to your .xinitrc before you run your window manager:

syndaemon -i 2 &
The -i 2 switch sets the idle time to 2 seconds. The idle time specifies how many seconds to wait after the last key press before enabling the touchpad again.

Additionally you can add the -t switch that tells the daemon not to disable mouse movement when typing and only disable tapping and scrolling:

syndaemon -t -i 2 &
Voor meer info: http://wiki.archlinux.org/index.php/Touchpad_Synaptics
Dit kun je onder windows toch ook doen met synaptics software?

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

mm als dat zou kunnen houd ik me aanbevolen. Het went idd, maar irritant blijft het des te meer. Zeker bij het tikken van lange teksten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 20:00
Heeft iemand enig idee waar je een beetje scherp geprijste 8cell accus kan vinden voor de S2xx serie (wit)? Ik wordt een beetje moe van dit ding (S262, scherm laag, bluetooth uit, T7200, 38 min!!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144605

Heb zinds 2 dagen de MSI271 kloon van de Aldi werkt supper alleen direct vista eraf gehaald en XP erop gezet loopt ie nog beter. enige nadeel is dat ie erg heet wordt als je hem intensief gebruikt. En de trillingen van de cd-brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Klopt, van een paar uur spelletjes spelen gaat de fan in de hoogste stand, en wordt hij alsnog warm. Ik heb een laptopcooler aangeschaft om dit een beetje te verkomen, het wil alleen niet echt helpen.

Wat betreft die cdspeler/brander deel ik de mening, maar dat is ook gewoon zo in een desktop, als je hem niet gebruikt, je optische media er gewoon even uit halen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33

Thandor

SilverStreak

Dit topic heeft al meer dan 1000 replies. Kan er een nieuw deel in de winkelwagen gelegd worden? ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Ik wil het wel weer op me nemen. Ik weet niet of een deel 5 nog vol te krijgen is, maar ik ga van het weekeinde dan weer even het hele topic doornemen, en de steeds terugkerende vragen in de openingspost zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jories
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 06:39
NME70 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 21:52:
Ik heb vandaag dit ervaringentopic doorgelezen en wil mijn ervaringen delen.

Mijn S262 start niet altijd op met de batterij - tevens laadt de batterij niet op.
Ik heb een nieuwe batterij aangeschaft, maar het probleem blijft. Als ik de batterij loskoppel en de stroomadapter eraf haal, wilde hij het doen. Soms ook niet.
Dit probleem heb ik ook sinds een kleine maand. Heb de helpdesk gecontacteerd de dinsdag. Vrijdag kreeg ik aanvraag voor RMA toegestuurd. Zal volgende week wel te horen krijgen wanneer ze hem komen halen. Hopelijk kunnen ze het probleem oplossen, 't is niet meer prettig om te zien dat de laptop weer eens niet wilt aan gaan. Voor de rest doet ie alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand trouwens ook problemen met het draadloze gedeelte in combinatie met XP pro (ENG) SP ? zinds vandaag zie ik nergens meer wireless netwerken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
En gebruik je dan de wireless software die bij de msi zat? Of de Windows software? Want bij mij schijnt het nogal uit te maken. Zonder de msi software vind ie thuis niet, en zonder de Windows software vindt hij op de universiteit niets :P

Heb je ook al geprobeerd met netstumbler (ofzo) te zoeken naar netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ook geprobeerd. Gebruik trouwens de bijgeleverde drivers. Maar wanneer ik hem in stanby laatgaan en dan weer aanzet doet hij het direct ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33

Thandor

SilverStreak

winkelwagen schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:35:
Ik wil het wel weer op me nemen. Ik weet niet of een deel 5 nog vol te krijgen is, maar ik ga van het weekeinde dan weer even het hele topic doornemen, en de steeds terugkerende vragen in de openingspost zetten.
Een volgende deel dat niet vol komt is niet zo erg :). Het is wel wenselijk om een fris deel te hebben met een up-to-date topic waar - inderdaad - de meest terugkerende vragen van het huidige deel in verwerkt zijn.

In ieder geval top dat je een nieuw deel aanmaakt, ik zie het vanzelf wel verschijnen ;).
Anoniem: 144605 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:04:
Ja ook geprobeerd. Gebruik trouwens de bijgeleverde drivers. Maar wanneer ik hem in stanby laatgaan en dan weer aanzet doet hij het direct ?
Bekijk eens of er nieuwere drivers beschikbaar zijn dan diegene op de meegeleverde CD. Mochten die er niet zijn of werken die ook niet, probeer dan eens oudere. Nieuwere drivers kunnen problemen verhelpen maar ook nieuwe problemen met zich meebrengen :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winkelwagen
Het nieuwe topic is gemaakt: [Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 5)

Ga daar gerust verder. Ik moet nog een paar pagina's doorploegen om de TS mee te verrijken, maar hij staat er in elk geval al :)
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste