Hij is nog niet beschikbaar dus moet iig even wachten. Ik denk dat de prijs wel ok is. Wat zijn verder nog goede alternatieve?
Ik heb de S260 nu 12 maanden en bij mij zijn de twee witte randjes links en rechts van het tobo van wit naar creme wit gegaan. Verder zit er geen verkleuring op gelukkig.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:23:
Verkeuring van witte S271 ?
Gisteren even langs de winkel gegaan om te bewonden hoe leuk (of niet) de S271 is. Echter had ik graag de witte en de zwarte naast elkaar zien staan. Ze vertelden me dat ze ALLE witte hadden teruggestuurd om dat ze na een maand in de winkel te hebben gestaan allemaal vergeeld waren.
Is dit echt zo ? Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik hoopte dat de witte S271 dezelfde kleur en stijl zou hebben als de apple maar die gedachtengang hebben ze ook gesloopt. Het witte zou mat en dof zijn wat ook nog eens heeel gauw vuil wordt.
7400 Wp op het dak
Verwijderd
Klein vraagje, ik had ergens een adv gezien over een s262 met een T7400. Kan ik met dat notebookje ook recente spelletjes spelen? En is er een mogelijkheid om er achteraf een ander grafisch kaart in te steken?
neen die is op het moederbord geintegreerd. ik kan toch perfect vice city spelen, most wanted draait maar op een heel laag pitje en carbon start niet eens op
colin mcrae 04 gaat ook perfect. maar het is dan ook geen gamelappie
colin mcrae 04 gaat ook perfect. maar het is dan ook geen gamelappie
waar kun je extra batterijen bestellen? liefst belgië. bestel veel in nederland bij azerty.nl maar daar vind ik niks (niet meer: heb er wel nog eens een 8-cell gezien).gambieter schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:37:
Krijg net een email dat ze nog niet weten hoe lang het gaat duren voor ze mijn zwarte 4-cells batterij voor mijn s271 kunnen leveren. Zijn die batterijen zo zeldzaam?
Verwijderd
Ligt er maar net aan welke eissen je stelt aan de laptop en welke games je wil spelen.
Voor de meeste dingen kan je een S262 wel gebruiken hoor.
Verder zijn er bijster weinig kleine notebooks... Je zou nog ff bij VoodooPC.com kunnen kijken ofzo...
Edit: de featherweight Envy laptop daar lijkt hetzelfde frame te hebben als de MSI Megabook S serie...
Maja of dat tegen de prijs van 2300dollar een goede optie is?
Tis wel compleet customized iig. Het ding krijgt zelfs een laag gekleurde lak.
Voor de meeste dingen kan je een S262 wel gebruiken hoor.
Verder zijn er bijster weinig kleine notebooks... Je zou nog ff bij VoodooPC.com kunnen kijken ofzo...
Edit: de featherweight Envy laptop daar lijkt hetzelfde frame te hebben als de MSI Megabook S serie...
Maja of dat tegen de prijs van 2300dollar een goede optie is?
Tis wel compleet customized iig. Het ding krijgt zelfs een laag gekleurde lak.
[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 05-12-2006 19:35 ]
In Belgie weet ik het niet, maar bij 4launch hadden ze de set batterijen in wit en zwart. Maar niet op voorraad. Bij ReplaceDirect hebben ze ze ook, maar daar zijn ze dubbel zo duur als bij 4launch.piet konijn schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:47:
[...]
waar kun je extra batterijen bestellen? liefst belgië. bestel veel in nederland bij azerty.nl maar daar vind ik niks (niet meer: heb er wel nog eens een 8-cell gezien).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als je er het geld voor over hebt kun je ook eens kijken naar een Dell XPS M1210.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:49:
Dus ik mag het eigenlijk vergeten om een 12inch laptop te kopen waarmee ik recente games kan spelen.
Infinitus est numerus stultorum
Ik zit er aan te denken 1 te bestellen bij ALB in Duitsland. Nu kom ik er twee tegen. Welke is in jullie ogen beter?
Een S270 voor €760
of
Een S260 voor €850
Een S270 voor €760
of
Een S260 voor €850
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Die vraag is zo niet te beantwoorden, je geeft geen enkele informatie. Welke hardware zit er in?Flaterik schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:42:
Ik zit er aan te denken 1 te bestellen bij ALB in Duitsland. Nu kom ik er twee tegen. Welke is in jullie ogen beter?
Een S270 voor €760
of
Een S260 voor €850
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb een vraag aan gebruikers van een S271 of variant met 8 cells batterij:
Als mijn laptop volledig is opgeladen (100%), en ik hem 3 dagen niet gebruik staat de batterij op nog maar 90%. Na een week niet gebruiken op 75%. Is dit lekken van stroom in die mate normaal? Of is de batterij niet zo goed?
Na opladen heeft hij wel een goede capaciteit, zo'n 3,5-4 uur (sempron 3200)
Gerske
Als mijn laptop volledig is opgeladen (100%), en ik hem 3 dagen niet gebruik staat de batterij op nog maar 90%. Na een week niet gebruiken op 75%. Is dit lekken van stroom in die mate normaal? Of is de batterij niet zo goed?
Gerske
Alle batterijen "lekken" stroom.
Als je een batterij laat liggen looptie vanzelf leeg. Afhankelijk van het type en de kwaliteit kan dit tot 10% per dag zijn.
3% per dag is normaal voor de meeste goede batterijen iig.
in 3 dagen naar 90% = 3,3% per dag.
Dat ligt niet aan je laptop, maar dat is gewoon de hedendaagse batterijtechniek. Totdat ZilverZinc of (veilige) LithiumPolymeer batterijen gemeengoed worden zitten we waarschijnlijk nog wel even vast aan zelfontladende batterijen.
Als je een batterij laat liggen looptie vanzelf leeg. Afhankelijk van het type en de kwaliteit kan dit tot 10% per dag zijn.
3% per dag is normaal voor de meeste goede batterijen iig.
in 3 dagen naar 90% = 3,3% per dag.
Dat ligt niet aan je laptop, maar dat is gewoon de hedendaagse batterijtechniek. Totdat ZilverZinc of (veilige) LithiumPolymeer batterijen gemeengoed worden zitten we waarschijnlijk nog wel even vast aan zelfontladende batterijen.
[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 08-12-2006 12:37 ]
er is een dell xps van 12 inch, je moet maar eens gaan kijken op de websiteVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:49:
Dus ik mag het eigenlijk vergeten om een 12inch laptop te kopen waarmee ik recente games kan spelen.
edit: te laat
[ Voor 3% gewijzigd door jakob op 08-12-2006 14:12 ]
Ik heb de s271 Sempron 3400+ en ik zie ook de langzame leegloop. Echter, bij mijn Dell laptop zie ik het eigenlijk niet gebeuren, die is beter beveiligd?gerske schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:16:
Ik heb een vraag aan gebruikers van een S271 of variant met 8 cells batterij:
Gerske
Weet er toevallig iemand S271-049FR wat ze hier nu precies met FR bedoelen? Moet ik dat zien als een franse versie?
Klopt het dat de meeste MSI's nu een Express Card slot hebben?
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
de meeste? de s262 en de s271 eigenlijk 
@ jeroen: ik denk dat dat een franstalig keyboard is, azerty dus...
@ jeroen: ik denk dat dat een franstalig keyboard is, azerty dus...
[ Voor 45% gewijzigd door jakob op 09-12-2006 10:27 ]
Dat dacht ik dus ook al. Daar heb ik niks aan natuurlijk. Nog maar even verder kijken dan maar
.
Verwijderd
Twee vragen:
1. waar kan ik een tutorial vinden om de laptop open te halen om extra geheugen bij te doen?
2. welk soort SO geheugen moet ik voor de S270 hebben?
1. waar kan ik een tutorial vinden om de laptop open te halen om extra geheugen bij te doen?
Ik zou zeggen: lees de openingspost! Staat het beide inVerwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:21:
Twee vragen:
Eat my shorts !
Yep, er staat een PDF met een complete (dis)assembly manual en de geheugentypes staan er ook.dirkie schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:42:
[...]
Ik zou zeggen: lees de openingspost! Staat het beide in
Verwijderd
Ik vraag me af... wil van de maand of volgende maand een kleine laptop halen. Ben manager van een cs team en ga naar LAN's. Ik speel counter strike, en wil dat dan ook kunnen draaien op een extern scherm 17". Met welke van de MSI Sxxx serie kan ik cs feiloos draaien op 800*600. Dus fps 100 en geen drops bij smoke. Geheugen is minimaal 1GB wat ik wil en de hdd mag 80 maar ook 120GB zijn. Is 5400rpm meer dan genoeg voor cs? Of moet ik toch voor 7200 gaan.
Ik ben van plan dus op extern scherm toetsenbord muis en hdd's aan te sluiten. Bedankt voor de info alvast.
Ik ben van plan dus op extern scherm toetsenbord muis en hdd's aan te sluiten. Bedankt voor de info alvast.
Waarom speel je het niet gewoon op 1280x800? Gaat prima. Ik heb zelf een 7k2 rpm hardeschijf, maar ik weet niet of het met een 5k4 ook goed gaat. Voor de zekerheid kun je dus beter de eerste nemen, voor het accugebruik maakt het niets uit in elk geval.
80GB is volgens mij meer dan zat, maar dat hangt er meer van af of je je laptop gaat gebruiken in plaats van een desktop.
Ik speelde het ook en zonder extern scherm op 1280x800 en als ik thuis was speelde ik extern op mijn HP W19 op 1440x900. En dit allemaal zonder framedrops, lag, etc.
80GB is volgens mij meer dan zat, maar dat hangt er meer van af of je je laptop gaat gebruiken in plaats van een desktop.
Ik speelde het ook en zonder extern scherm op 1280x800 en als ik thuis was speelde ik extern op mijn HP W19 op 1440x900. En dit allemaal zonder framedrops, lag, etc.
Verwijderd
en welke heb jij dan? Ik speel gewoon op die lagere resolutie omdat ik dat fijn vind spelen. Nergens anders voor. Tevens heb ik liever mijn extern scherm eraan voor dat soort dingen. Laptop word een vervanger, en het enige dat ik naast cs doe is wat downloaden en wat simpel werk. Dus zodra ik thuis ben aansluiten extern, op bed op de bank of elders gewoon op het laptop scherm.
Maar welke laptop heb je dan?
Ik heb een s262 in het zwart. Bevalt perfect, alleen de zilveren dopjes aan de linker- en rechterkant van het scharnierpunt van het scherm gaan steeds losser zitten. Ik was er op een gegeven moment eentje kwijt, gelukkig vond ik die later terug in mijn tas. Sindsdien zit hij losser en als ik de ander voel zit hij ook ietsje los. Er is verder niets afgebroken o.i.d. ze zitten gewoon niet meer zo strak. Kan het kwaad om deze dopjes vast te lijmen o.i.d. zodat ze niet meer losraken? Het zou zonde zijn om deze kwijt te raken...
Ik heb zelf een S270 met 1GB, 60GB 7k2 hdd en de TL-30 (dat is toch de zuinigste?).Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:08:
en welke heb jij dan? Ik speel gewoon op die lagere resolutie omdat ik dat fijn vind spelen. Nergens anders voor. Tevens heb ik liever mijn extern scherm eraan voor dat soort dingen. Laptop word een vervanger, en het enige dat ik naast cs doe is wat downloaden en wat simpel werk. Dus zodra ik thuis ben aansluiten extern, op bed op de bank of elders gewoon op het laptop scherm.
Ik vind niet dat de gewone beeldverhouding bij een breedbeeld lekker speelt, want dan kloppen de verhoudingen niet.
Verwijderd
Hoe kun je het klikken (tapping) uitschakelen van het touchpad op een S271.
Bij muisproperties zie je een gewone muis staan en kunt hier geen touchpad settings wijzigen?
Bij muisproperties zie je een gewone muis staan en kunt hier geen touchpad settings wijzigen?
Verwijderd
Vorige week heb ik een S262 gekocht > moet volgende week binnenkomen
En nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een mooi TFT-scherm als tweede monitor. Met welke monitoren hebben jullie goede ervaringen?
Ik wilde graag een LG 19" Widescreen Flat Pane kopen (resolutie 1440x900), maar ik weet niet of m'n notebook dat haalt. Volgens de spec max 1280x800. Maar geldt dat ook voor de tweede monitor?
En nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een mooi TFT-scherm als tweede monitor. Met welke monitoren hebben jullie goede ervaringen?
Ik wilde graag een LG 19" Widescreen Flat Pane kopen (resolutie 1440x900), maar ik weet niet of m'n notebook dat haalt. Volgens de spec max 1280x800. Maar geldt dat ook voor de tweede monitor?
installeer eens de synaptics drivers, en ga dan nog een keer gaan kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:49:
Hoe kun je het klikken (tapping) uitschakelen van het touchpad op een S271.
Nee.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:13:
Vorige week heb ik een S262 gekocht > moet volgende week binnenkomen![]()
Waar je naar zou kunnen kijken is een extern scherm met glare.
Ik heb zelf een w19 eraan hangen, en die heeft nog zo een dof scherm. Volgens mij komen de kleuren een stuk beter overeen als die ook glare geweest was.
Ik heb een s270 en heb een HP w19 er extern aanhangen als desktopverlenger.
Ik heb er hier een dell 2407wfp (24") aan mijn s262 hangen die op 1920x1200 draait, zal geen probleem zijnVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:13:
...
Verwijderd
Mooi! Meteen kopen zo'n monitor. Vandaag is m'n notebook binnengekomen; ga ik even fijn mee spelen de hele dag
Verwijderd
Ah ik had ergens gelezen dat het elantech ofzo zou zijn waarvan je de driver moest hebben?willy486 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:01:
[...]
installeer eens de synaptics drivers, en ga dan nog een keer gaan kijken
Verwijderd
Ik sinds een week een nieuwe s262 en ik loop tegen twee hinderlijke problemen op
:
1. De koelvin staat constant te blazen, en dat terwijl hij de eerste paar dagen juist helemaal niet aansloeg en heerlijk stil was. Ik draai eigenlijk alleen WORD en internet voor school en draai geen zware programma`s.
2. Zodra ik m in standby stand wil zetten loopt hij altijd vast, zowel met deksel dicht doen als via start-uitschakelen.
Heeft iemand een oplossing voor mij of herkent t probleem

1. De koelvin staat constant te blazen, en dat terwijl hij de eerste paar dagen juist helemaal niet aansloeg en heerlijk stil was. Ik draai eigenlijk alleen WORD en internet voor school en draai geen zware programma`s.
2. Zodra ik m in standby stand wil zetten loopt hij altijd vast, zowel met deksel dicht doen als via start-uitschakelen.
ow ik heb een probleempje met mijn msi 260
Wanneer ik mijn jack ingang gebruik, krijg ik gekraak op de boxen (ook met earphones) die op deze jack zijn aangesloten. Het zal wel aan de jack ingang liggen. Weet iemand hier een goede snelle oplossing hiervoor?
Ik kan hier denk ik wel RMA aanvragen, maar dat duurt wel een tijdje voordat ik mijn msi terugkrijg
Wanneer ik mijn jack ingang gebruik, krijg ik gekraak op de boxen (ook met earphones) die op deze jack zijn aangesloten. Het zal wel aan de jack ingang liggen. Weet iemand hier een goede snelle oplossing hiervoor?
Ik kan hier denk ik wel RMA aanvragen, maar dat duurt wel een tijdje voordat ik mijn msi terugkrijg
Speedfan al eens gedraaid om te kijken wat de temperaturen van je processor en harde schijf zijn?Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:38:
Ik sinds een week een nieuwe s262 en ik loop tegen twee hinderlijke problemen op:
Als dit alleen is terwijl hij in het stopcontact zit moet je de stekker in het stopcontact even omdraaien.fong06 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:17:
ow ik heb een probleempje met mijn msi 260
Ik heb sinds enkele dagen een S262-089NL alleen heb ik een vraagje als ik de draadloze adapter uit zet blijft de draadloze verbinding wel ingeschakeld. Hoort deze dan ook niet uitgeschakeld te worden? Zou dit namelijk graag hebben.
Andersom heb ik hetzelde is hij uit dan gaat hij dus niet aan als ik wireless aan zet.
Andersom heb ik hetzelde is hij uit dan gaat hij dus niet aan als ik wireless aan zet.
[ Voor 16% gewijzigd door Jeroennl op 15-12-2006 23:21 ]
Je kan wireless uitzetten met de knop, maar in Windows zelf kan het ook. Configuratiescherm, netwerkverbindingen, rechtermuisknop op je wireless verbinding en dan disablen.
Het is dus niet mogelijk dat hij met de knop dat ook meteen voor je doet?
Dat zou de knop wel moeten doen. Heb je hem zelf opnieuw geinstalleerd inclusief alle drivers, of is dit nog de gewone installatie die meegeleverd werd?Jeroennl schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 10:42:
Het is dus niet mogelijk dat hij met de knop dat ook meteen voor je doet?
De knop disabled de adapter niet, hij zet de antenne uit.gambieter schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:49:
[...]
Dat zou de knop wel moeten doen. Heb je hem zelf opnieuw geinstalleerd inclusief alle drivers, of is dit nog de gewone installatie die meegeleverd werd?
Dus dit is ook niet energie besparend?
Wel. En als je in Windows je wireless verbinding disabled, dan bespaar je nog meer stroom.
De knop, ook wel kill-swtich genoemd schakelt niet de hele adapter uit, maar wel het hele zend en ontvang gedeelte. Het bespaart dus ook echt wel energie. Op een volle accu scheelt dit bij mij maximaal 30 minuten.
Installeer anders de Intel Wireless Proset. Dat herkent het allemaal.
Installeer anders de Intel Wireless Proset. Dat herkent het allemaal.
Infinitus est numerus stultorum
ff een paar vraagjes
Als je een s271 model neemt met een Sempron 3200+ is dit dan altijd een 64bit model?
En zit er ook altijd een 'mobile' variant van sempron in?
Is het zo dat de Sempron modellen vaak met een 4-cells accu worden gelevert? en hoelang kun je hierop werken?
In de advertentie kan ik hier geen duidelijkheid over krijgen.
Als je een s271 model neemt met een Sempron 3200+ is dit dan altijd een 64bit model?
Is het zo dat de Sempron modellen vaak met een 4-cells accu worden gelevert? en hoelang kun je hierop werken?
Welke advertentie? Je kan natuurlijk altijd de winkel even bellen of mailen. Er zit een mobile Sempron in, en bij de Sempron aanbiedingen die ik zag zat een 8-cells accu. Maar dat hoeft niet standaard te zijn. De Sempron heeft 64-bits extensies.wij schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:24:
ff een paar vraagjes![]()
Ik heb de 8-cells batterij en een Sempron 3400+, en haal daarop 3½-4 uur.
Gelukkig dat het wel een 'mobile' 64bits variant is, daar maakte ik me het meest druk om.gambieter schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:47:
[...]
Welke advertentie? Je kan natuurlijk altijd de winkel even bellen of mailen. Er zit een mobile Sempron in, en bij de Sempron aanbiedingen die ik zag zat een 8-cells accu. Maar dat hoeft niet standaard te zijn. De Sempron heeft 64-bits extensies.
Ik heb de 8-cells batterij en een Sempron 3400+, en haal daarop 3½-4 uur.
Het betreft een advertentie bij gistron.nl (waarna het me niet lukt om direct te linken)
Ik wil hier graag kopen omdat deze winkel in Duitsland zit. Ik heb een bedrijf en hoef op deze manier al bij de aanschaf geen btw af te rekenen. Verder deze winkel gewoon gericht op NL markt zodat ik me niet druk hoef te maken over Duitse toetsenborden etc.
Er staat bij de specs in de aanbieding; Accu Li-ion 4 cells/ 8 cells battery
Niet erg zorgvuldig ingevuld dus
[ Voor 17% gewijzigd door wij op 16-12-2006 22:14 ]
Ik heb al geruime tijd een MSI S262 maar het grootste nadeel is toch de ontvangst van de draadloze netwerk module. Elke laptop naast die van mij heeft betere, sterkere ontvangst en kan ook meer netwerken 'vinden'. Is hier nog een oplossing voor? Om er voor te zorgen dat ik ook beter ontvangst heb? misschien mijn wirelesskaartje vervangen?
Volgens dit review zijn de 64-bits extensies gewoon aanwezig. Nog niet geprobeerd trouwens.wij schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 22:08:
[...]
Gelukkig dat het wel een 'mobile' 64bits variant is, daar maakte ik me het meest druk om.
[...]
Er staat bij de specs in de aanbieding; Accu Li-ion 4 cells/ 8 cells battery
Niet erg zorgvuldig ingevuld dus
Dat van die accu moet je gewoon navragen. Je kunt ook kijken naar het exacte typenummer (ik had de s271-201NL) en het dan bij MSI Nederland navragen als de leverancier het niet weet.
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 17-12-2006 15:00 ]
De s262 heeft toch een Intel 3945bg? Ik vind bij mijn s271 (Ralink2500) de ontvangst en het bereik ook duidelijk slechter dan mijn andere laptop (Dell 2200bg op 15" scherm). Waarschijnlijk komt dit door de antenne van de s2xx serie?swarthur schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:07:
Ik heb al geruime tijd een MSI S262 maar het grootste nadeel is toch de ontvangst van de draadloze netwerk module. Elke laptop naast die van mij heeft betere, sterkere ontvangst en kan ook meer netwerken 'vinden'. Is hier nog een oplossing voor? Om er voor te zorgen dat ik ook beter ontvangst heb? misschien mijn wirelesskaartje vervangen?
tja, ik zou het niet weten. Denk ook dat het aan de antenne ligt. Misschien moet ik toch ook nog een extern adapter kopen zodat ik wat betere ontvangst heb.
externe adapter? kan je er dan een extra antenne op aansluiten? of bedoel je gewoon een geheel andere netwerkkaart?
Ik denk een pcmiakaart of een usbstick? Op beide kun je een externe antenne aansluiten.
moeten jullie nu eens weten(vooral moneta dan)
jullie weten dat ik zo zat te prutsen met SCM.
toevallig staat mijn startbalk vandaag eens onderaan mijn scherm, en die indicators gaan
het gaat niet als mijn startbalk tegen de zijkant geplakt is...
heel raar allemaal
jullie weten dat ik zo zat te prutsen met SCM.
toevallig staat mijn startbalk vandaag eens onderaan mijn scherm, en die indicators gaan
het gaat niet als mijn startbalk tegen de zijkant geplakt is...
heel raar allemaal
Joepie! Mijn 4-cells batterij is eindelijk binnen en vandaag verzonden. Wordt de laptop weer iets lichter
ik wou de mijne anders wel verkopen, ik heb niks aan 2 batterijen als je er maar een tegelijk kan gebruiken of opladen
Dan koop je toch gewoon nog een laptop om die andere accu op te laden?
willy486 schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:09:
ik wou de mijne anders wel verkopen, ik heb niks aan 2 batterijen als je er maar een tegelijk kan gebruiken of opladen
offtopic:
als ik zo lees over de problemen met je s262, dan vertrouw ik die batterij niet

als ik zo lees over de problemen met je s262, dan vertrouw ik die batterij niet
Ik wil de 4-cells gebruiken voor het anderhalf uur treinen per dag, de 8-cells is vooral voor verre reizen. En hij had toch wel zwart moeten zijn
ik heb hier gewoon 2x 8cell
nooit 4cell gehad
die paar gram minder merk je ook geen drol van, dus ik zie het nut van de 4cell niet echt in 
Wil op school ook zonder adapter kunnen enzo... rete irri, steeds die klasgenoten die lopen te jammeren over stopcontacten en lege accu's terwijl ik nog heerlijk zit te werken
vind et soms eigenlijk wel stom dat schoolgaande ICT-ers toch laptops kopen die laag vermogen accu's hebbben of juist stroomvretende hardware...
je kan er toch vanuit gaan dat er vooral tijdens colleges en in werkruimten altijd te weinig stopcontacten zijn...
Wil op school ook zonder adapter kunnen enzo... rete irri, steeds die klasgenoten die lopen te jammeren over stopcontacten en lege accu's terwijl ik nog heerlijk zit te werken
vind et soms eigenlijk wel stom dat schoolgaande ICT-ers toch laptops kopen die laag vermogen accu's hebbben of juist stroomvretende hardware...
je kan er toch vanuit gaan dat er vooral tijdens colleges en in werkruimten altijd te weinig stopcontacten zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 18-12-2006 21:00 ]
Op het werk ligt een tweede adapter, en daar heb ik ook een gewone goede PC met 17" TFT. Dus voor mij is het een reislaptop (en daar voldoet 'ie uitstekend voor!McKaamos schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:54:
ik heb hier gewoon 2x 8cellnooit 4cell gehad
die paar gram minder merk je ook geen drol van, dus ik zie het nut van de 4cell niet echt in
Verwijderd
Ik wil binnenkort ook een MSI halen, maar ik heb een aantal vragen. De accuduur speelt bij mij een heel grote rol. De S271 is volgens de startpost de beste keuze, maar welke moet ik dan nemen? De Turion of de Sempron? Is de S271 uberhaupt wel de beste optie voor mij?
De Sempron heeft minder goede accuduur dan de Turion, gezien een Sempron eigenlijk een desktop chip is en geen(of minder) powersaving functies kent.
Dus je zal voor de S271 met Turion moeten gaan of een S262 met Core2Duo. Die zijn beide even zuinig.
Met scherm op low brightness kan je dan tot bijna 5 uur op 1 accu halen.
Persoonlijk draai ik altijd op minstens halve brightness. Lager wordt het een beetje te donker als je overdag werkt.
4:30 is geen probleem voor beide laptops iig. Alleen de Sempron uitvoering haalt dat niet.
Verder kan ik niks anders zeggen dan dat de S271 en S262 de beste optie is op het moment als het je puur om accuduur gaat. Rekenkracht hebben ze ook in huis, alleen de videokaart is een beetje mager. By default hebben ze 1GB RAM, dus dat moet ook ruim voldoende zijn.
Dus je zal voor de S271 met Turion moeten gaan of een S262 met Core2Duo. Die zijn beide even zuinig.
Met scherm op low brightness kan je dan tot bijna 5 uur op 1 accu halen.
Persoonlijk draai ik altijd op minstens halve brightness. Lager wordt het een beetje te donker als je overdag werkt.
4:30 is geen probleem voor beide laptops iig. Alleen de Sempron uitvoering haalt dat niet.
Verder kan ik niks anders zeggen dan dat de S271 en S262 de beste optie is op het moment als het je puur om accuduur gaat. Rekenkracht hebben ze ook in huis, alleen de videokaart is een beetje mager. By default hebben ze 1GB RAM, dus dat moet ook ruim voldoende zijn.
Is het een beetje haalbaar om 8 uur per dag achter deze laptop te zitten of is het scherm daar echt te klein voor?
De verkoper raadde me het af omdat ik lenzen heb en dan droge lenzen zou krijgen, met een bril op zou ik hoofdpijn krijgen. Hebben mensen hier ervaring mee? Met name met langdurig gebruik van de MSI S2xx series.
De verkoper raadde me het af omdat ik lenzen heb en dan droge lenzen zou krijgen, met een bril op zou ik hoofdpijn krijgen. Hebben mensen hier ervaring mee? Met name met langdurig gebruik van de MSI S2xx series.
Ik kan het wel iig... maar ik draag geen bril of lenzen.
Het is maar net wat je gewend bent. Ik ben van 14" (4:3 aspect) overgestapt op 12.1" (wide, 16:9).
PC heeft 17" hier, maar ik kan makkelijk een hele schooldag vol maken achter mijn S271.
anyway, volgens mij krijg je van alle schermen wel droge ogen of hoofdpijn als je lenzen/bril hebt.
Ik krijg nooit koppijn, maar ik ben er ook echt aan gewend om dagelijks achter de PC te zitten sinds ik een jaar of 12 was...
Het is maar net wat je gewend bent. Ik ben van 14" (4:3 aspect) overgestapt op 12.1" (wide, 16:9).
PC heeft 17" hier, maar ik kan makkelijk een hele schooldag vol maken achter mijn S271.
anyway, volgens mij krijg je van alle schermen wel droge ogen of hoofdpijn als je lenzen/bril hebt.
Ik krijg nooit koppijn, maar ik ben er ook echt aan gewend om dagelijks achter de PC te zitten sinds ik een jaar of 12 was...
[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 19-12-2006 23:24 ]
ik zit wel heel veel achter mijn lappie, en ik krijg enkel hoofdpijn als de helderheid redelijk hoog staat. maar dat is op te lossen.
ik draag ook een bril btw
ik draag ook een bril btw
q: draait hier al iemand longhorn op de s262? ik ben dat wel van plan en ik wil wel eens weten of daar problemen mee zijn...
De Sempron (in ieder geval de 3400+) is wel een mobile versie, en heeft PowerNow! Hij kan dus van 1.6 naar 0.8 Ghz schakelen.McKaamos schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 20:04:
De Sempron heeft minder goede accuduur dan de Turion, gezien een Sempron eigenlijk een desktop chip is en geen(of minder) powersaving functies kent. Dus je zal voor de S271 met Turion moeten gaan of een S262 met Core2Duo. Die zijn beide even zuinig.
ik heb rc1 van vista erop gehad, werkte prima, de final zal dan ook wel goed werken.willy486 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:05:
q: draait hier al iemand longhorn op de s262? ik ben dat wel van plan en ik wil wel eens weten of daar problemen mee zijn...
Verwijderd
Heeft iemand met een S260 al eens de wifi kaart vervangen door een combo wifi/bt?
zo ja werkt dit goed en welke kaar heb je?
zo ja werkt dit goed en welke kaar heb je?
Is al een tijdje bekend dat het Vista gaat heten, maar goed werkt perfect op de s262. Ik heb de RTM release (build 6000) erop gehad, 30 dagen lang, tot activatie duswilly486 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:05:
Maar ik zie nu mensen over 5 uur accutijd praten, dit is welliswaar met een 8cells accu, maar ik zou dat dus door twee kunnen delen met mijn 4 cells? Er is vanuit Amerika een core2duo T7200 onderweg om mijn tijdelijke celeron m410 te vervangen. Met die cellie behaal ik 1.15 uur ongeveer, anderhalf als ik scherm donker heb en WLAN en bluetooth uit, maar dan heb je er eigenlijk niks meer aan
3 a 5 kwartier? 3 a 5 uur! (totale tijd, afhankelijk van usage, schermbrightness etc. maar wel incl wifiSuperBoswachter schreef op donderdag 21 december 2006 @ 14:47:
[...]
Is al een tijdje bekend dat het Vista gaat heten, maar goed werkt perfect op de s262. Ik heb de RTM release (build 6000) erop gehad, 30 dagen lang, tot activatie dus. Loopt echt lekker soepel allemaal, aero gaat ook prima met het onboard videokaartje.
Maar ik zie nu mensen over 5 uur accutijd praten, dit is welliswaar met een 8cells accu, maar ik zou dat dus door twee kunnen delen met mijn 4 cells? Er is vanuit Amerika een core2duo T7200 onderweg om mijn tijdelijke celeron m410 te vervangen. Met die cellie behaal ik 1.15 uur ongeveer, anderhalf als ik scherm donker heb en WLAN en bluetooth uit, maar dan heb je er eigenlijk niks meer aan. Gaat speedstep echt drie à vijf kwartier accutijd opleveren? Dat zou wel erg wreed zijn namelijk
SuperBosWachter heeft het over de 4-cells batterijMcKaamos schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:56:
[...]
3 a 5 kwartier? 3 a 5 uur! (totale tijd, afhankelijk van usage, schermbrightness etc. maar wel incl wifi)
true, maar op de 8cells haal je dat, en idd dat kan je ongeveer halveren voor de 4cell.
6 tot 9 kwartier op een 4cell is realistischer dan 3 tot 5
Het is maar hoe je het bericht van SuperBosWachter leestMcKaamos schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:05:
true, maar op de 8cells haal je dat, en idd dat kan je ongeveer halveren voor de 4cell.
ja was niet echt een scherpe zinsopbouw. Maar goed ik haal dus nu 5 kwartier (om maar even in kwartieren te blijven spreken
). Op een 4 cells accu dus. En kan ik rekenen op een werktijd van 9 kwartier? Want dat zou wel al geil genoeg zijn wat mij betreft.
9 kwartier als je het systeem weinig laat doen. paar paginatjes browsen, scherm op low brightness. Moet te halen zijn iig.
Ik heb mijn mijn Turion64 X2 TL50 de 5 uur wel gehaald, maar dan ook met minimale settings.
4:30 (18 kwartier) op een 8cell accu is een realistischere tijd als je ook nog echt wat wil doen (beetje word oid).
9kwart op een 4cell wil ook wel, is exact het halve vermogen van 8cell (2200mAh vs 4400mAh), dus ook halve werktijd.
Denk wel dattie ietsjes eerder zal afslaan omdat windows een safetymargin aanhoud, maar meer als een minuut of 5 a 10 zal het niet wezen.
Ik heb mijn mijn Turion64 X2 TL50 de 5 uur wel gehaald, maar dan ook met minimale settings.
4:30 (18 kwartier) op een 8cell accu is een realistischere tijd als je ook nog echt wat wil doen (beetje word oid).
9kwart op een 4cell wil ook wel, is exact het halve vermogen van 8cell (2200mAh vs 4400mAh), dus ook halve werktijd.
Denk wel dattie ietsjes eerder zal afslaan omdat windows een safetymargin aanhoud, maar meer als een minuut of 5 a 10 zal het niet wezen.
[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 21-12-2006 18:29 ]
Verwijderd
Ik heb afgelopen week even een paar dagen een 271W turion-50 gehad.
helaas had hij bij het dichtdoen van de klep niet door dat hij dicht was, waardoor de slaapstand niet geactiveerd werd. ( zelfs het scherm ging niet uit). Dus terug naar leverancier, en maar weer wachten..
Ik haalde ca. 3uur op een 4cell accu met scherm op het donkerst, wat prima te doen was.
Wireless stond praktisch steeds aan, bluetooth nauwelijks.
helaas had hij bij het dichtdoen van de klep niet door dat hij dicht was, waardoor de slaapstand niet geactiveerd werd. ( zelfs het scherm ging niet uit). Dus terug naar leverancier, en maar weer wachten..
Ik haalde ca. 3uur op een 4cell accu met scherm op het donkerst, wat prima te doen was.
Wireless stond praktisch steeds aan, bluetooth nauwelijks.
Weet iemand hoe ik de AMD Cool n Quiet aankrijg op mijn s271? Ik heb al minimaal verbruik aan geklikt in energie beheer maar er verschijnt geen extra tab bij energie beheer?
Heb je een Turion of een Sempron? (te lui om je andere topic te zoeken). De Sempron heeft in ieder geval geen Cool 'n Quiet, alleen AMD PowerNow!. Dat moet in de BIOS worden aangezet, en je moet de PowerNow driver installeren.Vinniema schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:08:
Weet iemand hoe ik de AMD Cool n Quiet aankrijg op mijn s271? Ik heb al minimaal verbruik aan geklikt in energie beheer maar er verschijnt geen extra tab bij energie beheer?
Idd, bij AMD de CPU drivers downloaden en de Dualcore optimizer (als je een Turion hebt dan).
Als je de nieuwste bios nog niet hebt, ook even downloaden en installeren. De nieuwste kent functies om Powernow aan en uit te doen.
Als je de nieuwste bios nog niet hebt, ook even downloaden en installeren. De nieuwste kent functies om Powernow aan en uit te doen.
vista draait zeer vlotjes op mijn S262, zeer aangenaam om mee te werken, alles gaat direct en zo
ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe laptop
ik zou graag een 12 inch willen dus dan is er keuze tussen de core 2 duo en de turion versie..
Welke versie is nu het beste voor een lange batterijduur en occasionele games...want de info in het begin is niet geupgrade naar de 262 versie
ik zou graag een 12 inch willen dus dan is er keuze tussen de core 2 duo en de turion versie..
Welke versie is nu het beste voor een lange batterijduur en occasionele games...want de info in het begin is niet geupgrade naar de 262 versie
Now i am become death , the destroyer of worlds.
De Core 2 Duo is wel wat sneller en energie efficienter dan de AMD.
De video kaart is wel wat minder maar dat wordt weer goed gemaakt met de processor. (tenminste dat vertelden ze mij bij Paradigit)
Als prijs voor jou geen probleem is dan zou ik voor de s262 gaan.
Natuurlijk hangt het ook van af welke Turion of Core Duo of Core 2 Duo je neemt.
De video kaart is wel wat minder maar dat wordt weer goed gemaakt met de processor. (tenminste dat vertelden ze mij bij Paradigit)
Als prijs voor jou geen probleem is dan zou ik voor de s262 gaan.
Natuurlijk hangt het ook van af welke Turion of Core Duo of Core 2 Duo je neemt.
[ Voor 13% gewijzigd door Vinniema op 22-12-2006 14:58 ]
Games heb je meer aan de AMD, want de videokaart in de S262 is echt goed (al is die van de s271 ook niet fantastisch). Energiebeheer is weer wat beter van de s262, maar of het nu echt zoveel verschil maakt bij de Turion vs Core Duo?zerotol schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 14:46:
ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe laptop
Hier staat een review van de s271 met Turion, waarbij ook naar 3DMark 2001 etc is gekeken. Ter vergelijking het review vande s262. En hier is een vergelijking van de Core Duo met de Turion, en een testje van de s262. Genoeg leesvoer, zou ik zeggen
p.s. core 2 duo zag ik niet zo snel, maar die mag je zelf verder zoeken.
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 22-12-2006 15:07 ]
als ik het zo zie , geeft de xpress 200 in combinatie met de turion dus betere prestaties en betere batterijduur want de core 2 duo is ietsje minder zuinig dan de core duo.Mja dan is de keuze natuurlijk niet zo moeilijk
Now i am become death , the destroyer of worlds.
De s271's hebben een xpress 1100 of 1150 chipset, al schijnen die niet veel anders te zijn dan de xpress 200 of 300. Ik vind de 1150 op mijn s271 Sempron bijna net zo snel werken als de Geforce 6200+P4 3.0 Ghz HT op mijn desktop.zerotol schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 15:59:
als ik het zo zie , geeft de xpress 200 in combinatie met de turion dus betere prestaties en betere batterijduur want de core 2 duo is ietsje minder zuinig dan de core duo.Mja dan is de keuze natuurlijk niet zo moeilijk
Even de aanbiedingen van dit moment:
MSI Megabook S262B-038NL (Core Duo T2300E; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1" TFT; WXP Home)
Bij paradigit 999,- euro
MSI Megabook S271B-055NL (Turion LT-56; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12,1"TFT; WXP Home)
Bij computerland 989,- euro (laagste prijs op pricewatch was 1055!)
MSI Megabook S271B-089NL (Semp-M 3200+; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1"TFT; WXP Home)
Bij paradigit 849,- euro (in de pricewatch 822,- maar niet leverbaar)
MSI Megabook S262B-038NL (Core Duo T2300E; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1" TFT; WXP Home)
Bij paradigit 999,- euro
MSI Megabook S271B-055NL (Turion LT-56; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 12,1"TFT; WXP Home)
MSI Megabook S271B-089NL (Semp-M 3200+; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12,1"TFT; WXP Home)
Bij Computerland krijg je de s271-201NL (Sempron 3400+) voor 849, is toch weer een ietsjepietsje sneller dan de 3200+.Vinniema schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:06:
Even de aanbiedingen van dit moment:
Bij paradigit 999,- euro
Verwijderd
Hoi,
Ik heb een S262 barebone versie aangeschaft. Wil beetje bij beetje wat betere hardware erin stoppen. Nu wil ik tijdelijk een leuk processortje. Heb geen haast, maar ben benieuwd of ook een Intel Celeron M 380 redelijk draait op dit apparaat (zag 380 niet bij de specs staan).
Gr!
Ik heb een S262 barebone versie aangeschaft. Wil beetje bij beetje wat betere hardware erin stoppen. Nu wil ik tijdelijk een leuk processortje. Heb geen haast, maar ben benieuwd of ook een Intel Celeron M 380 redelijk draait op dit apparaat (zag 380 niet bij de specs staan).
Gr!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2006 17:49 ]
Ik heb zelf dus tijdelijk een celeron m410 in het systeem gedaan. En zoals uit mijn eerdere berichten uit dit forum blijkt werkt dit eigenlijk perfect. Ik doe hem nu weg, omdat er een t7200 voor in de plaats komt, vanuit amerika voor 235 euro incl verzendenVerwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 17:46:
Hoi,
Gr!
(heb er straks 1 te koop
Nou, heb de 4-cels batterij binnen. Je merkt het verschil in gewicht, en hij gaat een stuk soepeler de rugzak in doordat het niet allemaal uitsteekt. Wel is de capaciteit duidelijk minder op mijn Sempron (ongeveer anderhalf uur, nog zeker niet 2 uur), maar het schijnt dat je pas na 3 laden/legen cycli mag oordelen?
Heeft iemand ervaring met de Rightmark CPU clock utility op de s271 Sempron (3400+)? Ik krijg met RM CPU (net als met NHC) drie standen: 1.8, 1.6 en 0.8 GHz, ook al heb ik ook andere 0.2 GHz stappen toegelaten. Ik durf niet zo snel het voltage te verlagen onder de standaard 1.2V. Iemand dit al geprobeerd?
Hmm. Kreeg zojuist ineens een kernel failure onder WinXP op m'n S262.
Na de reboot was kernel.sys beschadigt volgens windows en na weer een reboot werden er ineens geen bootable media meer gevonden. "check cable" enzo..
Uitgezet en even laten "afkoelen". Daarna starte m'n s262 weer normaal op.
De Smart status van m'n hd meld dat alles ok is.
Iemand dit ook wel eens gehad? Ik krijg toch een beetje het idee dat m'n hd aan het overlijden is. Soms gaat deze ook wel eens spontaan harde klik-geluiden maken, alsof hij om de zoveel seconden probeerd de koppen te parkeren.. Het is een Fujitsu MHV2080AH
Iemand dit ook wel eens gehad? Ik krijg toch een beetje het idee dat m'n hd aan het overlijden is. Soms gaat deze ook wel eens spontaan harde klik-geluiden maken, alsof hij om de zoveel seconden probeerd de koppen te parkeren.. Het is een Fujitsu MHV2080AH
_██_
(ಠ_ృ)
Kijk eens naar de warmteontwikkeling in je laptop. Gebeurt het bij "zwaar" werk? Meet de temps van de harde schijf en de processor, bijvoorbeeld via Speedfan.Atomsk schreef op maandag 25 december 2006 @ 00:10:
Hmm. Kreeg zojuist ineens een kernel failure onder WinXP op m'n S262.Na de reboot was kernel.sys beschadigt volgens windows en na weer een reboot werden er ineens geen bootable media meer gevonden. "check cable" enzo..
Niet echt. Er liep een torrent en ik had de laptop op schoot. Geen idee van de temp op dat moment, maar op dit moment zit de temp van HD en cpu zo rond de 47°C. HD mag max 55°C hebben. Lijkt me sterk dat het meer dan 50 graden is geweest.
_██_
(ಠ_ృ)
Dat mag het inderdaad niet zijn. Speedfan geeft je ook de mogelijkheid de status van je harde schijf te bekijken, veel gedetailleerder dan alleen SMART. Daar al naar gekeken?
Gedetailleerder dan SMART? lijkt me sterk. Ik gebruik Everest. Hiermee kun je o.a. de volledige SMART status en temperatuursensoren uitlezen. Meer info is er met speedfan ook niet uit te halen neem ik aan.
_██_
(ಠ_ృ)
OK, misverstand. Ik dacht dat je de SMART in de BIOS had bekeken, je had niet aangegeven dit met Everest te doen. Speedfan is inderdaad niet uitgebreider. Lastig dus.Atomsk schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:21:
Gedetailleerder dan SMART? lijkt me sterk. Ik gebruik Everest. Hiermee kun je o.a. de volledige SMART status en temperatuursensoren uitlezen. Meer info is er met speedfan ook niet uit te halen neem ik aan.