[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 31.344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@moneta, is er een programma waarmee ik kan aantonen wat ik dan voor pc heb/geheugen?
toch wel typisch:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Moneta schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:21:
Dus of Nutrius heeft je een 1013 verkocht en ze hebben zelf geen idee waar ze het over hebben of je hebt je vergist in het model ;)
Ze adverteren alleen verkeerd:
Technische Ausstattung:
12.1" TFT WXGA, 1280 x 800 Colour-Shine
AMD® Mobile TurionTM 64 MT30 Prozessor
ATI® RS480 (Grafik integriert)
512 MB DDR2-667 (1x512)
Geen idee, maar volgens mij is dit toch echt wel de S270, en niet de S271. Dat DDR2 is dus gewoon een foutje / slechte marketingstruck.

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 23-02-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
RS480 is zeker een 1013.. een oude ook, de nieuwe s270 hadden een RS482 chipset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutrius zit inderdaad verkeerd. uitslag cpuz:
AMD Turion 64 mt-30
clockspeed: 1.6ghz; 200mhz busspeed, HT link: 800 MHz
memory: DDR 512 Mb
frequency: 200.mhz (Pc3200), fabrikant: transcend information
channels: single

Ga ik dan maar eens een mail oversturen, niet dat ik er wakker van lig, maar tja, ging toch bijna ander geheugen bestellen (DDR2).

Bedankt voor jullie hulp!
conclusie: nutrius verkoopt een S270 voor een nette prijs met PC3200 geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb gisteren de MSI S262 besteld (Intel Core Duo T2050 op 1.6GHz, 1GB DDR2, 100GB 4200?rpm disk, WinXP Home NL, zwart).

Bij PCMegastore konden ze deze laptop leveren binnen 5 werkdagen en tegen een prima prijs. Ik vond een Core 2 Duo toch iets teveel van het goede, vandaar deze versie voor 890 euro.

Als ik hem heb kunnen jullie uiteraard een zeer complete review verwachten. >:)

Ben heel benieuwd... 8)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 18:26
Modbreak:Iets wat hier niet thuishoort hoort hier niet thuis :o.

[ Voor 89% gewijzigd door Thandor op 28-02-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Is het bij anderen ook zo, dat bij de S271, het geluid uit de speakertjes redelijk slecht is? Waarmee ik wil zeggen, dat je de balance moet verdraaien naar L of R om een 'beter' muziek geluid te hebben van je mp3's?

edit, alsook via de lineout is het signaal slecht

[ Voor 10% gewijzigd door DeNB3rt op 26-02-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
DeNB3rt schreef op maandag 26 februari 2007 @ 09:38:
Is het bij anderen ook zo, dat bij de S271, het geluid uit de speakertjes redelijk slecht is? Waarmee ik wil zeggen, dat je de balance moet verdraaien naar L of R om een 'beter' muziek geluid te hebben van je mp3's?

edit, alsook via de lineout is het signaal slecht
Tja, wat wil je: er zitten maar heel kleine speakertjes in het display er daar komt geen bas uit ofzo. Van een ongelijke geluidssterkte tussen de L/R speakers heb ik echter geen last op m'n S262. Voor een beter output zou je evt de optical out kunnen gebruiken die in de koptelefoonaansluiting zit. Hier heb je wel een Toslink naar 3.5mm jack converter voor nodig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Atomsk schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:10:
[...]

Tja, wat wil je: er zitten maar heel kleine speakertjes in het display er daar komt geen bas uit ofzo. Van een ongelijke geluidssterkte tussen de L/R speakers heb ik echter geen last op m'n S262. Voor een beter output zou je evt de optical out kunnen gebruiken die in de koptelefoonaansluiting zit. Hier heb je wel een Toslink naar 3.5mm jack converter voor nodig.
dankje, maar het gaat hem niet over de kwaliteit van de speakertjes, daar kan ik mee leven, maar het is het signaal dat de soundcard verlaat (dus naar de speakertjes en naar de line out). Ik kom er echt knettergek van, als het signaal centraal staat (dus links en rechts 50%) is het net of het een brak gecodeerde mp3 is, doe ik het signaal naar 100% links of rechts, dan is het nog 'acceptabel'. Het is dus net of er iets ontbreekt aan de geluidsdoorvoer. Dit heb ik voor zowel voor bij winamp als windows media player, sony vegas, windows movie maker, etc. Enkel bij de software van realtek zelf (met die 3d geluiden bij) werkt het wel :X

Voor de rest is dit natuurlijk een super laptop, maar voor de keren datk toch muziek wil beluisteren, wil ik wel dat het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Misschien iets met de equalizerinstellingen? Dat het geluid te hard versterkt wordt ofzo. Wellicht helpt het om de drivers eruit te gooien en de laatste realtek drivers te installeren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 21:22
Een kleine update omtrent de cardreader + vista problemen.

Ik heb zelf een MSI S270 met daarop Vista Ultimate, na de installatie van vista kwam ik erachter de de cardreader niet goed functioneerde onder vista, sd-kaartjes werden wel herkent maar konden niet worden benaderd. Na veel drivers te hebben geprobeerd had ik het maar opgegeven omdat ik steeds de error kreeg Microsoft WPD FileSystem Volume Driver device cannot start (code 10).

Nadat ik vandaag die UAC had uitgezet dacht ik laat ik het voor de gein nog een proberen, en ja mijn 1GB sd-kaartje werd herkent en ik kon gewoon zonder problemen de bestanden benaderen. Echter ik kan geen readyboost gebruiken, normaal zou je een melding moeten krijgen bij een nieuw usb/memorycard of je wilt scannen of het apparaat readyboost ondersteund, die melding krijg ik echter niet. Ook bij de eigenschappen van het station staat het tabblad readyboost er niet tussen.
Bij apparaatbeheer zag ik nog steeds de melding Microsoft WPD FileSystem Volume Driver device cannot start (code 10). staan, ik ga ervan uit dat dit ervoor zorgt dat readyboost het niet doet.

Als ik echter een no-name usb memory stickje gebruik krijg ik gelijk de readyboost melding, en bij apparaatbeheer geeft hij geen problemen met Microsoft WPD FileSystem Volume Driver. Dus ik weet bijna zeker dat het daaraan ligt dat ik geen readyboost kan gebruiken met mijn sd-kaartje.

Ik blijf verder zoeken naar een oplossing, maar we zijn iig al een stapje verder :)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ik vind het geluid uit de line-out ook behoorlijk slecht. Te weinig details in het geluid. Wel ok'e bas, maar niet echt hifi =(

Ik heb de nieuwste drivers...

Op sommige review wordt de geluidschip als pluspunt genoemd, maar ik ben er teleurgesteld over.

Enige minpuntje dat ik heb kunnen vinden aan deze laptop trouwens =)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Het is dus gewoon even wachten op de X-Fi in Expresscard 54mm uitvoering. Volgens mij heeft de MSI S262 een 54mm Expresscardslot.

Alleen jammer dat zulke insteekkaarten niet de interne speakers kunnen aansturen, want volgens mij zijn die onboard audiochips echt bagger in laptops..

Als ik een koptelefoontje op de audiouitgang van mijn Inspiron 9100 aansluit hoor ik ook continu ruis, en dat wordt nog sterker als ik intensief met de schijf of de WLAN bezig ben. >:)

Gelukkig heb ik een ZS Notebook voor in het PCMCIA slot, deze geeft kraakhelder geluid tot 7.1 met EAX :D

Ontopic: Ik heb een S262B besteld bij PCMegastore en er is een redelijke kans dat ik hem deze week nog krijg, ben echt heeeeel benieuwd. Ik heb er al een extra accu bijgekocht, zodat ik een hele dag op de UT kan doorbrengen zonder stopcontact. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
hele dag is wat optimistisch denk ik...
Welke hebje gekocht? met 8 cellen?
Deze gaan afhankelijk van je gebruik, langer mee.
Vandaag 2h in de les gezeten met laptop aan, met screensaver op 1min en scherm gedimd.
Ik had nog 50% over, niet mis dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn s271 is geweldig! lief klein, en met een SuSe 10.2 helemaal anders dan anders!

Maarehm, het enige wat niet direct werkt onder linux is de UT-wireless, die werkt met secureW2. Ik heb er al wat uurtjes tijd in zitten, maar SuSe wil het maar niet snappen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic omdat ik zelf ook een S262 of een S270 wil aanschaffen.
Aangezien de S262 zeer slecht leverbaar is (als iemand een site weer waar ze hem wel (snel) kunnen leveren hoor ik het graag) overweeg ik een S270 te kopen omdat ik deze zo bij Paradigit kan kopen. Het enige waar ik over twijfel is de processor. In de S270 zit een sempron 3400+ en in de S262 een Core Duo T2050 / 1.6 GHz.
Nu zou ik graag willen weten of een van deze processoren beduidend beter is of dat ze niet zoveel van elkaar verschillen qua prestaties.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op deze vraag heeft. I.i.g. alvast heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 20:22
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:42:Maarehm, het enige wat niet direct werkt onder linux is de UT-wireless, die werkt met secureW2. Ik heb er al wat uurtjes tijd in zitten, maar SuSe wil het maar niet snappen.

Iemand suggesties?
yep, probeer wpa_supplicant maar eens.
Werkt perfect, heb er nooit problemen mee.

Google helpt je wel met de install.
Dit is vast de config (wpa_supplicant.conf) entry voor UT-WLAN:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
network={
        ssid="WLAN"
        key_mgmt=IEEE8021X
        auth_alg=OPEN
        eap=TTLS
        phase2="auth=PAP"
        identity="studentnummer@utwente.nl"
        password="jeUTwachtwoord"
        ca_cert="/etc/wpa_supplicant/UTwente.pem"
}
het CA certificaat (ca_cert) moet je even downloaden vanaf de SNT site.

[ Voor 32% gewijzigd door Superboer12 op 28-02-2007 19:50 . Reden: config toegevoegd ]

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Ah er zijn hier dus ook UT studenten, is er toevallig ook iemand die WLAN werkend heeft gekregen onder Vista. secureW2 werkt namelijk niet.

en @hhrulez core duo is uiteraard beter, maar voor je standaard typ en internetwerk zou ik me er niet al te druk om maken. Heb zelf wel een S262 en ben overgestapt van een celeron naar een core2duo en moet je eerlijk zeggen dat ik bij gewoon gebruik absoluut niks merk, dvdtje omzetten enzo gaat natuurlijk wel wat sneller, maar voor windows en basistaken zie ik geen verschil. Celeron M vs Sempron is wel aardig vergelijkbaar dacht ik.

Dus, als je hem snel wilt hebben gewoon naar de paradigit, absoluut geen miskoop. Maar de S262 is misschien wat verstandiger gericht op de toekomst (kan altijd nog op zn minst een core2duo in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:34:
In de S270 zit een sempron 3400+ en in de S262 een Core Duo T2050 / 1.6 GHz.
Nu zou ik graag willen weten of een van deze processoren beduidend beter is of dat ze niet zoveel van elkaar verschillen qua prestaties.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op deze vraag heeft. I.i.g. alvast heel erg bedankt!!
Naar mijn weten is de Core Duo T2050 zuiniger en ook sneller dan de Sempron 3400+. Zowieso is de Core Duo van een nieuwere architectuur. Volgens mij heeft THG laatst iets gepubliceerd van mobiele CPU's tegen elkaar.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
SuperBoswachter schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 19:55:
Ah er zijn hier dus ook UT studenten, is er toevallig ook iemand die WLAN werkend heeft gekregen onder Vista. secureW2 werkt namelijk niet.
Gebruik zelf geen Vista op m'n laptop maar weet dat er een beta versie is voor Vista:
http://www.securew2.org/forum/viewtopic.php?t=502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Superboer12 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 05:40:
[...]
Gebruik zelf geen Vista op m'n laptop maar weet dat er een beta versie is voor Vista:
http://www.securew2.org/forum/viewtopic.php?t=502
Thanks dan ga ik me daar volgende week eens even mee vermaken. Denk dat XP dan op de laptop er niet meer naast hoeft. Dit was eigenlijk het enige probleem dat ik met vista had op de S262.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx voor alle reacties!!!

Ik heb zojuist de S262 besteld bij www.friesland-computers.nl. Hij komt a.s. dinsdag als het goed is binnen bij hun leverancier. (bij www.pcmegastore.nl was dit hetzelde dus volgens mij komt er a.s. dinsdag gewoon weer een lading van die dingen bij MSI vandaan).

Zodra ik hem heb zal ik hier ook mijn ervaringen met de laptop posten :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
hi,
moet vanavond op een feestje draaien met de s262, en nu al eens een soundcheck gedaan, hij geeft zo'n hoog gefluit weer :'(
iemand een idee wat ik daaraan kan doen?
btw ik zocht op google en ik kwam hier uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
mijne heeft ook een fijne ruis, die samengaat met zijn 'whine'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

willy486 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:37:
hi,
moet vanavond op een feestje draaien met de s262, en nu al eens een soundcheck gedaan, hij geeft zo'n hoog gefluit weer :'(
Uitfilteren met een equalizer?
En anders een USB soundkaart kopen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nou ook eindelijk mn 8 cells accu voor de s260 binnen :D
Nou kan ik tenminse fatsoenlijk zonder adapter blijven werken :)

Heb windows vista er afgeknikkerd...kreeg een paar dingen niet aan de praat (oa syncen met de pda, deze bleef maar zeuren dat hij dat met windows media player wou :S) en een aantal andere programmas die ik wel wil gebruiken en wat niet werkt onder vista :(

maargoed...heb nou xp draaien met dual boot voor ubuntu :)
kom alleen weer terug op mn vorige probleem, dat ik de usb2 drivers onder windows niet aan de praat krijg.
heb nou alle intel 915gm chipset drivers geinstalleerd (en ook goed) alleen blijft hij zeuren dat er een high speed usb device is gekoppeld aan een non high speed usb :S

iemand hier nog een sugg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Druk op Del tijdens booten en ga je bios in, druk op F9, ok daarna F10 en Save and exit, na restart in windows zou die zelf aangeven dat hij drivers heeft gevonden en doet deze installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 21:05
En daar is hij dan de 2.70 bios voor de S262 het led probleem zou hiermee opgelost moeten zijn.

http://www.msi.com.tw/pro...etail.php?UID=618&kind=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Jeroennl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:14:
En daar is hij dan de 2.70 bios voor de S262 het led probleem zou hiermee opgelost moeten zijn.

Hmm maar nog steeds geen werkende speedstep onder vista...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Laten we hopen dat ze dat in de volgende bios update verwerken dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
Jeroennl schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:14:

Haha, heb net gister MSI gemaild hierover.
Heb hem vandaag ook per email ontvangen.

Straks maar eens upgraden, eindelijk van die irritante bug af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
ik had hem ook via mail van MSI gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb ook nog het probleem dat Slaapstand/Hibernate niet werkt onder Vista.. anderen hier ook last van? Als ik slaapstand inschakel gaat hij namelijk gewoon in standby..

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
slaapstand en stand-by is he-le-maal veranderd onder vista, en ik ben er niet bepaald gelukkig mee...
je moet er het internet en de help maar eens op afzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb vandaag mijn MSI S262 laptop ontvangen. Alles was mooi compleet en ik ben dan ook erg blij met de laptop. (Intel T2050, 1GB, 100GB)

Ik heb vanmiddag wat software geinstalleerd op de laptop. Zoals jullie wel bekend is moet er voor veel software een reboot gedaan worden. Op een gegeven moment (ik was bijna klaar met alle installatie en configuratiewerkzaamheden) moest ik de PC weer opnieuw opstarten, maar dat lukte niet. Windows XP wilde niet afsluiten, ook niet na lang wachten. Het leek wel of windows was vastgelopen tijdens het afsluiten.

Maargoed, na een paar minuten wachten heb ik de laptop uitgezet met de powerknop. Daarna even een moment gewacht en weer op de start knop gedrukt om het systeem weer te starten.

Maar toen begon het probleem: Windows begint te laden (laadscherm met windows logo en laadbalk) en blijft laden. er gebeurt helemaal niets en het lijkt wel of het systeem hangt op het laadscherm van windows. Ik heb de pc bijna een kwartier laten lopen, maar toen was ie nog steeds op het laadscherm bezig. Het lampje van de harde schijf brandt gek genoeg niet. Ik heb meerdere keren geprobeerd om op te starten.

Ik heb het volgende geprobeerd:
  • MSI recovery CD erin --> leest wat bestanden van de CD en gaat weer verder met het laadscherm van windows. Dit laadscherm blijft gewoon staan.
  • Windows XP SP1 CD erin gedaan voor een (R)eparatie --> CD gaat bestanden laden en op het moment dat je een keuzemenu hoort te zien wordt het scherm zwart met een knipperende cursor linksboven. dit sluit meteen de mogelijkheid voor een nieuwe winXP installatie uit.
  • Veilige modus geprobeerd (met en zonder netwerkmogelijkheden) --> Scherm wordt zwart met weer die cursor linksboven.
  • Ubuntu Linux 6.10 DVD met live-cd mogelijkheden --> Linux start goed op. De live CD lijkt uitstekend te werken. Ik kan ook software vanaf de live-CD opstarten.
  • Windows vista 32 bits DVD erin gedaan --> CD gaat bestanden laden, dan komt er een groen Vista laadbalkje. Dit laadbalkje blijft ruim een kwartier zo doordraaien wat volgens mij niet de bedoeling is.
Iemand een idee? Deze post is eigenlijk wat te lomp geworden voor een post in het ervaringentopic, maar hier kijken wel de meeste mensen met een MSI laptop.

Volgens mij is de harde schijf kapot. Zou een low level format helpen en zo ja, hoe doe ik dat?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Download wat hd-tools van de site v/d harddiskfabrikant. Zet dit op een bootable cdrw/dvdrw (kun je met nero maken). Laat het programma vervolgens de hdd testen. Misschien zitten er wel bad blocks op. In dat geval doet een low level format ook niet zoveel denk ik en kun je beter de laptop terugsturen om er een nieuwe hd in te laten zetten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Er is niks kapot.

Verwijder de batterij en stroom kabel, steek de stroomkabel erin en start hem op zonder batterij. Nu laad ie wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Laatst online: 06-08 21:04
Wat je ook kan proberen is de accu eruit halen zonder dat de adapter aangesloten is en dan weer de accu erin doen, dit helpt iig tegen het niet opnieuw kunnen installeren (heb het bij een s262 en een s270 gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Moneta schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:31:
Er is niks kapot.

Verwijder de batterij en stroom kabel, steek de stroomkabel erin en start hem op zonder batterij. Nu laad ie wel ;)
Lex_brugman schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:31:
Wat je ook kan proberen is de accu eruit halen zonder dat de adapter aangesloten is en dan weer de accu erin doen, dit helpt iig tegen het niet opnieuw kunnen installeren (heb het bij een s262 en een s270 gezien)
Hij WERKT!!!!!!!

Ik heb de stroomkaberl eruit gehaald, toen de batterij, toen de stroom er weer op. En nu werkt ie!!!

Kan ik nou gewoon weer de batterij aansluiten? Wat zijn dit voor fratsen eigenlijk? :? :X

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
ja je kan de batterij er gewoon instoppen en werkt normaal.

Zijn geen fratsen, het is een soort van beveiliging.. de reden dat hij niet laad is omdat de EC controller (bestuurd je toetsenbord, Ledjes, touchpad etc) op slot springt, dit kan gebeuren doordat bepaalde software er naar toe probeerd te schrijven. Met verwijderen van batterij en stroom verwijder je de slot en laad hij gewoon weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Laatst online: 07-07 12:34
Heb even rondgesurft op inet naar de eerder genoemde S262 bios update (versie 7.02) voor Vista en die is te downloaden vanaf MSI Japan: http://www.msi-computer.co.jp/support/bios/?p=MS-1057. Voor alle Megabooks en werking in Vista is deze site ook interessant.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
hmmm mijn Japans is nogal slecht, maar verise 7.02?!?
is dat een beta ofzo?
eronder staat ook nog v2.3, die lijkt dan weer eeuwen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoodlum
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

hoodlum

willy486 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 15:37:
hi,
Ik had geen last van gefluit, maar wel van ruis. Deze ruis verdween toen ik in de geluidsopties "CD volume" en "PC beep" op mute zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
dat had ik al geprobeerd, maar hielp niet. een dell laptop had dat ook trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Superboer12 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:37:
hmmm mijn Japans is nogal slecht, maar verise 7.02?!?
is dat een beta ofzo?
eronder staat ook nog v2.3, die lijkt dan weer eeuwen oud.
Vertaling:
http://www.excite.co.jp/w...96%F3&wb_lp=JAEN&wb_dis=2

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_SplinteR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-03 19:24
heeft er iemand al een S300 of S310 gekocht ? of weet iemand er al meer over of die rond de 800 tot 1000 euro te koop zijn in nederland.

heb er intresee in omdat hij net iets groter scherm heeft maar bijna even klein is als de S2xx serie ?

maar in iedergeval heeft iemand er al informatie over ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Er staat wel dat hij alleen voor een Japans model is (bios 7.20). Heeft iemand hem er al op gezet?
Lijkt me op zich dat het niet zoveel uit maakt, als hij iig maar niet in de Japanse taal is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Ik zou gewoon ff wachten. Stel dat er iets verkeerd gaat dan zal je laptop helemaal niet meer booten.
Heb je een barebone dan kan je terug naar de winkel, heb je een full system uit nederland kan je bij MSI de notebook aanmelden voor reperatie, wat niet onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritvt
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 10:49
ik heb hier een nieuwe msi s262 type S262B-274NL met windows vista voorgeinstalleerd.
speedstep werkt, de bios versie is: A1057IMS V7.02 01/05/07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
whiteguy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:44:
Heeft iemand per ongeluk al een vergelijking gevonden tussen de megabook s2xx en de s310 ?

Zeker de barebone variant van de 310 met dvd brander, wlan en bluetooth die in Duitsland voor E550 de schappen in gaat lijkt me erg interessant.
Waar zie je die voor 550?
Of beter: waar zie je 'm ueberhaupt? Is dat model al leverbaar?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moneta schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:17:
Druk op Del tijdens booten en ga je bios in, druk op F9, ok daarna F10 en Save and exit, na restart in windows zou die zelf aangeven dat hij drivers heeft gevonden en doet deze installeren...
JAJ!!!
that worked :D :D :D

thnx m8! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Hier een review. Ik heb nu 4 dagen ervaring met de MSI S262B laptop. De review staat binnenkort ook op kieskeurig.nl en op knopers.net. :P

Inleiding
Ik was op zoek naar een compacte laptop voor mobiel gebruik en voor gebruik bij de Universieit Twente. Daarom viel mijn keuze op de 12 inch laptops. Na me iets meer verdiept te hebben in het aanbod kwam ik erachter dat MSI met de S2xx serie een schitterende laptop voor een goede prijs in zijn assortiment had.

Na het lezen van wat reviews en ervaringen (Tweakers forum) heb ik besloten om dit modelletje met de Intel Core Duo T2050 (1.6GHz, 2MB cache, 533MHz FSB) en 1GB ram te kopen.

Dus heb ik deze laptop een week of twee geleden besteld bij een webwinkel. Via de tweakers.net pricewatch kwam ik erachter dat ze dit modelletje laptop voor een strakke prijs konden leveren (895 euro).

Eerste indruk
Afgelopen dinsdag kwam de postbode een mooi doosje brengen, de laptop was gearriveerd. Gelijk uitgepakt en dit is wat er allemaal werd geleverd in de kleine doos:

- MSI S262B 12,1" laptop
- Netstroom lader (65W. max)
- Accu (8-cells, 4400mAh)
- Schoudertas met twee gelijke vakken binnenin en 1 vakje voor.
- MSI laptopmuisje (USB, optisch)
- Snelstartgids
- Handleiding
- 3x recovery-CD (NL, EN, FR)
- Windows XP Home licensie
- Schoonmaakdoekje voor scherm

Eenmaal uit het plastic gehaald was de eerste indruk erg positief. De laptop heeft een mooie zwarte behuizing en het grote glanzende MSI logo pronkt trots op het deksel. En wat is ie klein! Echt een mega verschil met mijn Dell Inspiron 9100 game-laptop. Het openklappen van het scherm gaat erg soepel en solide. Toen de accu en de netstroom was aagesloten was het tijd om de laptop op te starten. Na het POST scherm kwam de setup van Windows XP SP2 in beeld. Even wat opties instellen, een gebruiker aanmaken en starten maar!

Specificaties
De volledige specificaties zijn best indrukwekkend als je begrijpt dat ze dat allemaal in een 12'' formaat hebben gepropt. Eerst maar eens kijken naar het binnenwerk: de hardware. Tussen haakjes staan de maximale specificaties die de MSI S262B kan hebben.

CPU: Core Duo T2050 (Core 2 Duo T7200)
RAM: 1x1GB 533MHz DDR2 (2x1GB 667MHz DDR2)
Harddisk: 100GB, 4200rpm (200GB, 4200rpm / 100GB, 7200rpm)
VGA: Onboard Intel GMA 945
Scherm: 12,1'' 1280x800 widescreen

Dan gaan we verder met de aansluitingen.
Links: SD/MMC/MS cardreader, Expresscard 54mm, 1xUSB2.0, DVD brander
Rechts: AC power, VGA out, 1Gbit LAN, modem, 2xUSB2.0
Voor: Firewire, Microfoon, koptelefoon

De accu wordt aan de achterkant van de laptop bevestigd, hier zijn dus geen aansluitingen.

Gebruik
Ik heb nu al een paar dagen met de laptop gespeeld en ik moet zeggen dat deze heel erg goed bevalt. De behuizing is stevig en het beeldscherm geeft mooie kleuren. Vooral zwart heeft en hele zuivere diepe kleur. De helderheid van het scherm is goed en blijft ook onder en schuine inkijkhoek redelijk goed.

Dan het toetsenbord & touchpad. Het toetsenbord heeft een vrij zware aanslag. Dat is in het begin even wennen, maar na een dag of twee ben je er al helemaal aan gewend. Een paar toetsen zijn minder goed geplaatst. Zo zit de Fn toets in de linkerhoek, waar je een Ctrl toets verwacht. Bij het copy-pasten moet je daar wel even aan denken, want met Fn gebeurt er dan niet veel. Ook is de volumebediening niet optimaal. De Fn functietoets voor volume zit bij de F7 en de F8 toets. Daardoor is het net niet mogelijk om met 1 hand het volume te bedienen. Het touchpad werkt naar behoren: lekker vlot en accuraat. De muisknopjes zijn in het midden een beetje te zwaar, maar in de hoeken klikken ze makkelijk mee. Gemiddeld genomen is de ergonomie van deze laptop goed.

Dan de snelheid: wat kun je nou allemaal doen met zo'n Core Duo processor, 1GB ram en een onboard videochip? Zoals verwacht gaan de standaard dingen als office, internet,msn, email en muziek luisteren probleemloos. Ook het afspelen van video gaat uitstekend. Maar dat is natuurlijk geen uitdaging voor zo'n laptop. Laten we eens wat games proberen.

Spellen die ik getest heb en die goed draaien zijn Age of empires 2, OpenTTD, Simcity 4, Tony Hawk 2. Deze spellen leunen weinig op de videokaart, daarom heb ik ook GTA3 geprobeerd. Helaas loopt deze niet helemaal soepel op 1280x800. Het is wel speelbaar, maar toch voel je vertraging als je het beeld beweegt. Toch ben ik ervan overtuigd dat dit spel goed te draaien is op deze laptop, maar dan moet er zeker een geheugenmodule in het 2e DDR slot gestoken worden. Die 2e module maakt het mogelijk om het geheugen in dual channel te draaien, waardoor de geheugenbandbreedte verdubbeld.

Juist deze geheugenbandbreedte is cruciaal, want zowel de processor als de videokaart moeten hieruit putten. Het is dus zeker aan te raden om beide geheugensloten te vullen, want dat komt zowel de CPu als de videochip ten goede.

De harde schijf van 100GB lijkt niet zo snel met maar 4200rpm, zeker omdat ik 10.000rpm schijven gewend ben in mijn desktop PC. Toch valt de performance reuze mee. De laadtijden zijn redelijk vlot en door de hoge datadichtheid op de schijf wodt er en goede dorvoersnelheid gehaald (35MB/s ongeveer).

Dan de accu: de laptop kan worden geleverd met een 4- en een 8-cells exemplaar. De mijne heeft een 8-cells en deze is behoorlijk krachtig. Omdat de laptop gemiddeld maar 20-25 watt gebruikt wordt de accu niet al teveel belast. Ik haal een accuduur van 2,5 tot 3,5 uur, afhankelijk van de belasting. Bij internetten en typwerk kom je zo aan 3,5 uur. Ook met video kijken via uitzendinggemist zit je nog altijd boven de drie uur. Bij het gamen moet je het met een uur minder doen, maar dan verbruikt de laptop ook al bijna 40 watt.

Als laatste het geluid. Onder het scherm zitten twee kleine speakertjes. Het vermogen van deze speakertjes is beperkt, geluid klinkt er niet echt mooi op als je hem wat harder zet. Een beetje blikkerig. Maar voor standaardgeluidjes en voor video is het voldoende.

Conclusie
MSI heeft met de S262B laptop een heel erg mooi product in de markt gezet. Het design is erg aantrekkelijk en de tas past goed bij de laptop. Al met al is het en compleet geleverde notebook voor een leuke prijs. Met een gewicht van 2KG is ie zeer mobiel en een accuduur van meer da 3 uur is genoeg voor en dagje computeren op de UT. MSI levert deze laptop ook met AMD processors en een onboard ATi videochip. de laptop is beschikbaar in wit en zwart, dus voor ieder wat wils.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi review, Frank :) . Je bevindingen komen goed overeen met die van mij met mijn s271 (Sempron3400+). Die heeft een singlecore processor, maar wel een 5400rpm disk, en een wat betere grafische kaart (x1150).

Paar kanttekeningen:
- De plaatsing van de USB en modem/LAN poorten is niet ideaal.
- De 4 cels batterij is relatief zwak, daar haal ik niet veel meer dan 1.5-2 uur mee
- Er vind relatief veel "lekkage" plaats, dusdanig dat de batterij soms wel 10-20% ontladen is na overnacht laten staan. Weet niet hoe dat bij jouw s262 is?
- bereik van de WLAN is matig vergeleken met mijn andere laptop (Dell 510m met Intel 2200bg)

Maar een genot om mee te sjouwen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:25:
- bereik van de WLAN is matig vergeleken met mijn andere laptop (Dell 510m met Intel 2200bg)
Wat is de chip van de S270 dan? Ik wil graag de S270 hebben, al ligt de overweging met name nog te wachten op de chip van het wireless kaartje.

Verder dan "Built-in 802.11 b/g WLAN card" van de MSI site en TS kom ik niet, maar ik wil wel weten of het autodetected wordt door Ubuntu Linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mithras schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:41:
[...]
Wat is de chip van de S270 dan? Ik wil graag de S270 hebben, al ligt de overweging met name nog te wachten op de chip van het wireless kaartje.

Verder dan "Built-in 802.11 b/g WLAN card" van de MSI site en TS kom ik niet, maar ik wil wel weten of het autodetected wordt door Ubuntu Linux :)
s270 weet ik niet, maar mijn s271 heeft een Realtek Ralink RT2500 chip. Echter, de standaard drivers van Realtek werkten niet, dus het zou wel een modificatie voor MSI kunnen zijn. Ik gebruik nu trouwens de WZC van Windows.

Edit: even verder gezocht, en het gaat om de MS6855B (MP54GBT2) Combo Mini PCI card. Als je de driver download van de MSI site, dan staat het in de filenaam. Misschien ook voor de s270? :)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 11-03-2007 02:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:10:
[...]

s270 weet ik niet, maar mijn s271 heeft een Realtek RT2500 chip. Echter, de standaard drivers van Realtek werkten niet, dus het zou wel een modificatie voor MSI kunnen zijn. Ik gebruik nu trouwens de WZC van Windows.
Mm, ok. Ik zie op ubuntuforum.org dat het niet heel veel problemen oplevert. Zolang MSI de chip heel heeft gelaten zal het wiki artikel wel uitkomst bieden. Bedankt voor de info ;)
Edit: even verder gezocht, en het gaat om de MS6855B (MP54GBT2) Combo Mini PCI card. Als je de driver download van de MSI site, dan staat het in de filenaam. Misschien ook voor de s270? :)
Natuurlijk (waarom ook niet :( ) is Linux unsupported, dus met een XP / Vista driver kan ik weinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mithras schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:29:
[...]
Mm, ok. Ik zie op ubuntuforum.org dat het niet heel veel problemen oplevert. Zolang MSI de chip heel heeft gelaten zal het wiki artikel wel uitkomst bieden. Bedankt voor de info ;)

[...]
Natuurlijk (waarom ook niet :( ) is Linux unsupported, dus met een XP / Vista driver kan ik weinig ;)
*grin* nee, ik bedoelde dat je met de bestandsnaam van de Windows driver informatie kan krijgen. Daar stond namelijk de MS6855B in de filenaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

gambieter schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:25:
Mooi review, Frank :) . Je bevindingen komen goed overeen met die van mij met mijn s271 (Sempron3400+). Die heeft een singlecore processor, maar wel een 5400rpm disk, en een wat betere grafische kaart (x1150).

Paar kanttekeningen:
- De plaatsing van de USB en modem/LAN poorten is niet ideaal.
- De 4 cels batterij is relatief zwak, daar haal ik niet veel meer dan 1.5-2 uur mee
- Er vind relatief veel "lekkage" plaats, dusdanig dat de batterij soms wel 10-20% ontladen is na overnacht laten staan. Weet niet hoe dat bij jouw s262 is?

Maar een genot om mee te sjouwen ;)
De positionering van de LAN poort is idd niet ideaal. Muisje zit op de linkerpoort dus dat gaat nog wel goed. Ik gebruik vrijwel altijd wireless, dus dan is het niet zo'n probleem. Dat de batterij snel ontlaadt kan ik nog niet bevestigen, maar het is in elk geval minder goed dan bij mijn Inspiron 9100 laptop. Die kan dagen aan de netstroom hangen en op 100% blijven. De MSI zit na een halve dag inderdaad al niet meer op 100%. Ik weet niet of de Dell 'cheat' door telkens die ene procent bij te laden.. (zou niet goed zijn in elk geval, want dat kost een hoop laadcycli).

Het bereik van de WLAN vind ik goed genoeg. Ik neem de laptop maandag mee naar de UT, waar het signaal doorgans minder sterk is dan thuis (opgevoerde WRT :P) dus dan weet ik er iets meer over.

De review is nog niet af. Ik heb sommige dingen nog helemaal niet besproken. Ook over de performance ben ik nog vrij oppervlakkig geweest. Maar dat komt allemaal nog wel. Ook zal ik nog wat foto's toevoegen om de review op het niveau te brengen van mijn andere user reviews op tweakers.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
gambieter schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:10:
[...]

s270 weet ik niet, maar mijn s271 heeft een Realtek RT2500 chip. Echter, de standaard drivers van Realtek werkten niet, dus het zou wel een modificatie voor MSI kunnen zijn.
...
Is ook logisch dat de realtek drivers niet werken, de RT2500 is namelijk een Ralink, niet Realtek. (http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html en http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Linux.html)

[ Voor 36% gewijzigd door Lex_brugman op 10-03-2007 19:40 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lex_brugman schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:37:
[...]
Is ook logisch dat de realtek drivers niet werken, de RT2500 is namelijk een Ralink, niet Realtek. (http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Windows.html en http://www.ralinktech.com/ralink/Home/Support/Linux.html)
* gambieter gaat nu met het schaamrood op de kaken naar bed

Ralink natuurlijk... (die bedoelde ik ook, even in de war met de chipbakker van de LAN poort :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik heb ook dat 'probleem' dat hij redelijk snel ontlaadt, maar als je hem alle dagen bezigt is dat niet echt een probleem, hij heeft bijna de kans niet ertoe :)
mijn WLAN-bereik valt mee, beter dan mijn andere centrino laptop(fujitsu) maar iets slechter dan andere toshiba's bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
gerritvt schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:15:
ik heb hier een nieuwe msi s262 type S262B-274NL met windows vista voorgeinstalleerd.
speedstep werkt, de bios versie is: A1057IMS V7.02 01/05/07.
Zou je hier niet een dumpje van kunnen maken en ergens een beetje ftp ruimte geven? Evt wil ik dat ook wel doen anders als je hem naar mij toemaild.

edit: hoeft niet meer, hij staat bij msi op de site nu

[ Voor 6% gewijzigd door SuperBoswachter op 13-03-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
SuperBoswachter schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:24:
[...]

edit: hoeft niet meer, hij staat bij msi op de site nu
Heb hem net erop geflashed bij mij en werkt prima, geen verschil op het eerste gezicht (had ook geen problemen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 maanden zeer tevreden te zijn met de msi s271 heb ik nu een probleempje.
Ik heb de hardeschijven geformateerd via een windows setup cd, toen ie klaar was besefde ik dat ik een grote fout had gemaakt.

Na de bios kreeg je normaal de F3 mogelijkheid om de herstel functie op te starten, alleen die krijg ik nu niet meer omdat ik c: handmatig heb leeg gegooid (stomstom)

Mijn vraagje is nu dus hoe kom ik in mijn herstel functie, ik heb via ghost een backup kunnen maken van die partitie das geen probleem dus alles staat er nog op echter kan ik hem dus niet meer openen om te kunnen herstellen.

Mona weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Lex_brugman schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:37:
[...]

Heb hem net erop geflashed bij mij en werkt prima, geen verschil op het eerste gezicht (had ook geen problemen :P).
Had ook geen problemen met XP, maar aangezien ik binnenkort toch Vista er op ga zetten wilde ik wel graag deze bios hebben en wie weet is er stiekem nog wel iets verbeterd. Ik gebruikte nog steeds de tweede bios die ze uitgebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Past dit wireless kaartje trouwens probleemloos in mn s271? ik zou graag betere ontvangst willen, en met een goeje antenne willen onvangen in de tuin :)

http://cgi.benl.ebay.be/G...goryZ132111QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
De S271 die ik hier heb heeft gewoon PCI, geen Mini PCI.. zal dus niet passen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Moneta schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:26:
De S271 die ik hier heb heeft gewoon PCI, geen Mini PCI.. zal dus niet passen denk ik ;)
Lol, PCI? you wish! :P
nee, een S271 heeft gewoon MiniPCI :) of die kaart past is een beetje afhankelijk van de hoogte van de kaart.
In de topicstart staat wel een disassembly guide en dan kan je aan de hand van de plaatjes wel controleren of het kaartje er in gaat passen.

edit: oh wait a sec, die kaart op Ebay is een MiniPCI-Express kaart... hmm dat wordt idd lastiger.
Voor zover ik weet is de interne MiniPCI van de S271 geen Express type.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 14-03-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
vreemd, net wat zitten zoeken:
De MSI S271 is gebaseerd op de AMD Turion 64X2 Dual Core processor, heeft een Super Glare beeldscherm. 80 GB HDD, 1G DDRII, Gigabit LAN + 802.11b/g WLAN, een PCI Express Cardslot, een 8 cell batterij en weegt slechts 1.9 kg.
een mini pci zou zelfs niet passen alsk de pinnetjes tel, op de mini pci zitten er dubbel zoveel.

Dus, wie kan mij even bevestigen dat dit kaartje past:

dan hebk een uber laptop, klein kabeltje met antenne monteren aan men scherm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DeNB3rt schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:46:
[...]
een mini pci zou zelfs niet passen alsk de pinnetjes tel, op de mini pci zitten er dubbel zoveel.

dan hebk een uber laptop, klein kabeltje met antenne monteren aan men scherm :9~
Er zit op de s271 inderdaad een PCI-express slot, bij de kaartlezer. Garanderen dat het past, dat is helaas niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DeNB3rt schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:46:
vreemd, net wat zitten zoeken:

[...]

Cardslot ja, aan de linkerkant van je laptop, das een ExpressCard slot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
wat is het nu :*) ? ;)

edit, lijkt me ook een pccard slot..

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/PCCard-ExpressCard.png

en ik tel ook 26 pinnetjes op dat pci express kaartje

[ Voor 88% gewijzigd door DeNB3rt op 14-03-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DeNB3rt schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:25:
wat is het nu :*) ? ;)

edit, lijkt me ook een pccard slot..

[afbeelding]

en ik tel ook 26 pinnetjes op dat pci express kaartje
S271 heeft een Express Cardslot ;)
Voor 54mm Expresscards dus.

De interne MiniPCI is gewone PCI dus geen PCI Express.

Pins tussen een MiniPCI-Express kaartje en Expresscard komen wel overeen maar sluiten anders aan.
Je kan een MiniPCI-Express kaartje dus niet in een Expresscard slot kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 14-03-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ok,bedankt, dat moest ik weten.
Mss enige tips voor een usb of kaartje die erin past met goede ontvangst, deftige chipset en niet extreem duur.
De senao's liggen me iets boven men budget eigenlijk... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DeNB3rt schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:35:
Mss enige tips voor een usb of kaartje die erin past met goede ontvangst, deftige chipset en niet extreem duur.
De al aanwezige WLAN is wat zwak, dus kan je niet wat arrangeren met een betere opstelling van je WLAN router/access point, zodat je toch signaal hebt in de tuin? Je zegt namelijk niets over de rest van je opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DeNB3rt schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:35:
van dezelfde verkoper op Ebay:
http://cgi.benl.ebay.be/w...ttype=cross_promot_widget

Zit alleen geen Blauwtand op, dus als je de interne wifi vervangt, ben je je blauwtand kwijt omdat dat op hetzelfde kaartje zit.
Dit kaartje heeft wel weer extreem veel meer vermogen dan een Ralink :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankknopers schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 13:17:
......
Eerste indruk
Afgelopen dinsdag kwam de postbode een mooi doosje brengen, de laptop was gearriveerd. Gelijk uitgepakt en dit is wat er allemaal werd geleverd in de kleine doos:

- MSI S262B 12,1" laptop
- Netstroom lader (65W. max)
- Accu (8-cells, 4400mAh)
- Schoudertas met twee gelijke vakken binnenin en 1 vakje voor.
- MSI laptopmuisje (USB, optisch)
- Snelstartgids
- Handleiding
- 3x recovery-CD (NL, EN, FR)
- Windows XP Home licensie
- Schoonmaakdoekje voor scherm
......
Heb je de MSI S262B-089NL gekocht? Ik was namelijk in de veronderstelling dat er een 4 cell bij zat ;). Kun je bevestigen of er een 8 cell bij zit. Bespaard me weer 75 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:37:
[...]
Heb je de MSI S262B-089NL gekocht? Ik was namelijk in de veronderstelling dat er een 4 cell bij zat ;). Kun je bevestigen of er een 8 cell bij zit. Bespaard me weer 75 euro
Op de doos staat inderdaad S262B-089NL :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb sinds zaterdag een MSI S271 (Sempron 2400+, 1 GB DDR2, Ati X1150). Heb 'm goedkoop (599 eur.) via m'n werk weten te krijgen, was het enigste model dat we nog verkochten :) Zat een mooie tas en muis bij van MSI, en gelukkig ook een 8-cells LI-ion batterij.

Heb er Linux Ubuntu op geïnstalleerd en ben tot nu toe nog érg tevreden!

Oja, jammer dat MSI geen service centers heeft zitten in Scandinavië. Ik ga vanaf augustus een jaar naar Zweden toe, en heb daarom deze compacte notebook gekocht. Als er iets mee gebeurd moet ik hem helaas wel opsturen naar Nederland.

[ Voor 40% gewijzigd door Nordlys op 14-03-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
jvdgeest schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:01:
Heb sinds zaterdag een MSI S271 (Sempron 2400+, 1 GB DDR2, Ati X1150). Heb 'm goedkoop (599 eur.) via m'n werk weten te krijgen, was het enigste model dat we nog verkochten :) Zat een mooie tas en muis bij van MSI, en gelukkig ook een 8-cells LI-ion batterij.

Heb er Linux Ubuntu op geïnstalleerd en ben tot nu toe nog érg tevreden!

Oja, jammer dat MSI geen service centers heeft zitten in Scandinavië. Ik ga vanaf augustus een jaar naar Zweden toe, en heb daarom deze compacte notebook gekocht. Als er iets mee gebeurd moet ik hem helaas wel opsturen naar Nederland.
Heb je er nog meer? ;+)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:38:
Na 2 maanden zeer tevreden te zijn met de msi s271 heb ik nu een probleempje.
Ik heb de hardeschijven geformateerd via een windows setup cd, toen ie klaar was besefde ik dat ik een grote fout had gemaakt.

Na de bios kreeg je normaal de F3 mogelijkheid om de herstel functie op te starten, alleen die krijg ik nu niet meer omdat ik c: handmatig heb leeg gegooid (stomstom)

Mijn vraagje is nu dus hoe kom ik in mijn herstel functie, ik heb via ghost een backup kunnen maken van die partitie das geen probleem dus alles staat er nog op echter kan ik hem dus niet meer openen om te kunnen herstellen.

Mona weet raad?
Zit die F3-functie op de C:-schijf? Ik dacht op een aparte partitie, maar goed misschien wel niet dan. In elk geval kan je de C:-schijf weer herstellen naar zijn originele staat door te booten met een CD met de juiste versie van Norton ghost (10 uit mijn hoofd, ik zal later ff kijken), en dan de ghostfile gewoon weer terug uit te laten pakken. In het menu van ghost: local image -> from partition, en dan de juiste bron en uiteraard de juiste bestemming kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:44:
[...]

Zit die F3-functie op de C:-schijf? Ik dacht op een aparte partitie, maar goed misschien wel niet dan. In elk geval kan je de C:-schijf weer herstellen naar zijn originele staat door te booten met een CD met de juiste versie van Norton ghost (10 uit mijn hoofd, ik zal later ff kijken), en dan de ghostfile gewoon weer terug uit te laten pakken. In het menu van ghost: local image -> from partition, en dan de juiste bron en uiteraard de juiste bestemming kiezen.
Helaas had ik dat al geprobeers, het was ghost 9
Kan het niet zo zijn dat er in de boot.ini van c: iets staat waardoor je die f3 functie krijgt?

Ik heb l gezocht en gezocht maar vinden ho maar.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik heb nog ff gekeken, het is inderdaad een aparte partitie van 2.5Gb. Als je die gewist hebt, dan ben je ook je ghost-file kwijt. Het is ghost versie 8.3. Als jij een ftp-server draait, wil ik wel de image van die partitie uppen. Ik weet niet of je de partitie zelf ook hebt gewist, anders moet je dat eerst ff fixen. Als je daar geen zin in hebt kan je volstaan met alleen de image van de c:-partitie, maar dan zal je altijd een bootable CD nodig hebben om die terug te zetten.

[ Voor 64% gewijzigd door Julian op 15-03-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Ik snap iets niet.. Waarom gebruik je niet de recovery DVD om windows terug te zetten, daarna zet je weer je eigen windows erop en verwijder je niet de recovery partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik geen dvd gebruik is dat ik er geen dvd bij heb gekregen.
Ik heb de partitie niet verwijderd deze staat nog gewoon netjes op die hidden partitie, echter is mij f3 funtie weg gegaan naar handmatig formateren van c:

Het fijne van die recovery was dat je kon kiezen tussen de opdeling van je harddisk wat nu dus niet meer gaat.
Ik zal dus ghost moeten downloaden (8.3) om de image die ik van die partitie heb gemaakt terug te zetten als ik het goed begrijp?

Ik ga het eens even testen.

UPDATE
Via de bootdisk van ghost kun je heel gemakkelijk de .gho benaderen en terugzetten was een fluitje van een cent alles werkt weer perfect bedankt voor de tips!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:00:
UPDATE
Via de bootdisk van ghost kun je heel gemakkelijk de .gho benaderen en terugzetten was een fluitje van een cent alles werkt weer perfect bedankt voor de tips!
Mooi zo! Lang leve ghost. Ik heb er al heel wat van gebruik gemaakt, is wel noodzakelijk als je veel overklokt, dat molt altijd je eerste partitie. Erg cool dat MSI het heeft ingebouwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

s3n

(jarig!)
Mijn MSI S262 heeft ook kuren :(. Als ik via de koptelefoonaansluiting muziek wil luisteren lijkt het net of mijn koptelefoon is opgeblazen, echt enorm verrot geluid komt er uit. De koptelefoon is uiteraard prima..

Ik vind het een beetje een klein lullig probleem om hem daarvoor nou terug te sturen eigenlijk :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je hebt toch pick-up en return garantie? Duurt toch niet zo lang als dat je het via carry-in doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Kan iemand iets concreets vertellen over de wireless chip in de S262? Welke zit erin? Fatsoenlijk bereik? Ik las hier wat berichten dat hij niet zo best zou presteren.

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 17-03-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Digitizers schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:31:
Kan iemand iets vertellen over de wireless chip in de S262? Welke zit erin? Fatsoenlijk bereik? Ik las hier wat berichten dat hij niet zo best zou presteren.
Zit een Intel 3945abg in. Maar als ik dit topic zo doorkijk is ook daarvan het bereik niet fantastisch. Het hangt echter van je situatie af of het genoeg is, daar is geen algemeen statement voor mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Hoewel ik er nog geen heb (en ook de S26x en S27x verschillen), lijkt me dat de chip redelijk tot goed presteert bij een redelijk access point. De nic gaat wel sneller over zn nek bij ap's die wat dichtbevolkter zijn en slechter toegankelijk.
Je kan er echter vanuit gaan dat als de ap goed is, je met deze nic ook best een redelijke verbinding hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
bwa, met het wireless hebk geen problemen eig, op school waar vele laptops opzitten, kan ik vlotjes surfen zonder de uitval datje beschrijft.

Enige waar ik last van heb, is dat ik minder AP's ontvang, dan een andere laptop.
bv, geen enkele buur ontvang ik, men broer wel. Maar who cares, ik moet surfen op men eigen AP, en dat werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met de s271 ontvang ik ook minder, en de signaalsterkte in huis loopt sneller terug. Komt misschien doordat de antenne's van de s2xx serie kleiner zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozen_fire
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er werd hier gezegd dat er een nieuwe BIOS beschikbaar is voor de S262, namelijk versie 2.70. Ik heb momenteel nog versie 2.40 dus ben van plan om naar de nieuwe versie te flashen.

Echter, op de website van MSI vind ik enkel versie 7.02. Is er een verschil tussen 2.70 en 7.02? Of is dit gewoon een andere benaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
frozen_fire schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:50:
Er werd hier gezegd dat er een nieuwe BIOS beschikbaar is voor de S262, namelijk versie 2.70. Ik heb momenteel nog versie 2.40 dus ben van plan om naar de nieuwe versie te flashen.

Echter, op de website van MSI vind ik enkel versie 7.02. Is er een verschil tussen 2.70 en 7.02? Of is dit gewoon een andere benaming?
7.02 is de nieuwste versie, dit is ook de eerste bios die officieel vista ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor de s271 staat er BIOS v 7.06. Alleen, bij de vorige BIOS-versies werd onderscheid gemaakt tussen de pATA en de sATA versies van de s271, maar bij deze niet. Heeft iemand deze BIOS al gebruikt op de sATA versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
frozen_fire schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:50:

Na v2.70 zijn ze ineens naar 7.02 gegaan.
Geen idee waarom, maar 7.02 is dus een versie later dan 2.70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozen_fire
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bedankt allemaal. Ik heb net geflashed naar 7.02 met mijn usb stick. Werkt als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al informatie over de opvolger van de S262, de al in januari aangekondigde, op Santa Rosa gebaseerde PR200? http://www.engadget.com/2...her-unannounced-intel-ch/

http://www.clubic.com/afficher-en-plein-ecran-471546.html in het zilver.

De PR200 zou een HDMI uitgang hebben, een 802.11N module, TPM chip, 1.3 megapixel webcam,

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 19:21 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste