[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 31.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de S271. Elke keer als ik een beeldscherm of een beamer aansluit en Fn F2 druk, komt er een blauw scherm. Vervolgens moet ik het beeldscherm of beamer loskoppelen; Windows XP start dan opnieuw op. In Windows krijg ik een melding, namelijk dat Windows herstelt is van een ernstige fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:34:
Ik heb een probleem met de S271. Elke keer als ik een beeldscherm of een beamer aansluit en Fn F2 druk, komt er een blauw scherm. Vervolgens moet ik het beeldscherm of beamer loskoppelen; Windows XP start dan opnieuw op. In Windows krijg ik een melding, namelijk dat Windows herstelt is van een ernstige fout.
Heb je al geprobeerd de nieuwste drivers voor je videokaart te installeren?
Anders kan je ook even van een live-cd opstarten en kijken wat er dan gebeurt als je Fn+F2 drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 00:01:
[...]

Heb je al geprobeerd de nieuwste drivers voor je videokaart te installeren?
Anders kan je ook even van een live-cd opstarten en kijken wat er dan gebeurt als je Fn+F2 drukt.
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het zou toch gewoon goed moeten werken, zonder dat ik de nieuwste drivers installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:33:
[...]

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Het zou toch gewoon goed moeten werken, zonder dat ik de nieuwste drivers installeer?
Het kan natuurlijk dat er een bugje in de versie zit die je nu gebruikt dat optreed als je met meerdere schermen werkt.. door het met een live-cd te proberen kan je dat iig uitsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
http://www.internetvoorde...x_notebook_MD_-17636.html

Een s250 dus.
Wat denken jullie, is dat de EUR 500 nog waard of kan je beter wat bijleggen voor een nieuwer model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

whiteguy schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:30:
http://www.internetvoorde...x_notebook_MD_-17636.html

Een s250 dus.
Wat denken jullie, is dat de EUR 500 nog waard of kan je beter wat bijleggen voor een nieuwer model ?
Als je budget het aankan, dan een s271 met Sempron kopen. Meer geheugen, snellere processor, PowerNow!, etc. Dit is een Celeron 1.3 zonder Speedstep, dus niet batterijvriendelijk.

Maar wel goedkoop! :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Plus de s271 heeft een radeon x1150, en die draait zelfs generals 3 nog =D

En hij is zwart...

Maar 500 is wel een nette prijs =)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:57:
[...]

Het kan natuurlijk dat er een bugje in de versie zit die je nu gebruikt dat optreed als je met meerdere schermen werkt.. door het met een live-cd te proberen kan je dat iig uitsluiten
Welke drivers moet ik hebben? Volgens mij staat mijn videokaart er niet bij.

Ik heb nog een ander probleem. Soms geeft de laptop geen goede weergave van de duur van de batterij. Er staat dan dat ik nog drie minuten op batterij kan werken. Ik moet dan de accu uit de laptop en dan de accu weer in de laptop stoppen. Normaliter werkte deze manier, maar nu krijg ik helemaal geen indicatie meer. Bij battery life time staat namelijk unavailable.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand? Ik heb wel een screenshot van dit probleem
Afbeeldingslocatie: http://img40.imagevenue.com/loc540/th_79804_fout_122_540lo.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:44:
[afbeelding]
Ik zie dat je Notebook Hardware Control gebruikt? Dat is niet zo zinvol op een AMD computer als de s271, want dat is een Sempron/Turion, en NHC kan niets met deze processor (heb het geprobeerd). Deinstalleer dat eens, en installeer CPU Rightmark; dat werkt juist heel goed met AMD processoren.

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 25-03-2007 00:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kant het dat die s250 3,8 kg weegt??
Mijn s270 weegt rond de 2.2 kg met accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:53:
[...]

Ik zie dat je Notebook Hardware Control gebruikt? Dat is niet zo zinvol op een AMD computer als de s271, want dat is een Sempron/Turion, en NHC kan niets met deze processor (heb het geprobeerd). Deinstalleer dat eens, en installeer CPU Rightmark; dat werkt juist heel goed met AMD processoren.
Ook zonder dit programma krijg ik geen indicatie. Ook als ik de lader te lang in de laptop laat zitten, gaat het rode lampje op mijn laptop knipperen i.p.v. dat deze gewoon aangeeft dat het laden 100% voltooid is. Misschien is de accu kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 10:50:
hoe kant het dat die s250 3,8 kg weegt??
Mijn s270 weegt rond de 2.2 kg met accu.
Zal een foutje zijn in de advertentie.
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:19:
[...]
Ook zonder dit programma krijg ik geen indicatie. Ook als ik de lader te lang in de laptop laat zitten, gaat het rode lampje op mijn laptop knipperen i.p.v. dat deze gewoon aangeeft dat het laden 100% voltooid is. Misschien is de accu kapot?
Dat kan, of een vals contactje bij de accuaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 00:44:
[afbeelding]
in je screenshot zie ik dat de windows battery indicator gewoon 100% aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 25 maart 2007 @ 12:48:
[...]

Zal een foutje zijn in de advertentie.

[...]

Dat kan, of een vals contactje bij de accuaansluiting.
Hoe kan ik hier achterkomen? :P

En de battery indicator lijkt 100%, maar dat ding staat nu altijd zo aangegeven. Er gaat niets af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Mijn oog is gevallen op de s271 of s262... de eerste is vooral niet duur voor wat je ervoor krijgt, dus daar gaat m'n voorkeur naar uit.
Nu zag ik op de site van msi dat ze ze ook in het wit hebben, maar ik kan dus nergens (online) een winkel vinden die het witte model aanbiedt. Kieskeurig, keelko, ciao, etc... allemaal zwart of oranje.

Weet iemand waar ik een witte s271 of s262 kan vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door MicroWhale op 27-03-2007 15:57 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

www.4launch.nl heb ik mijn witte S271 vandaan iig.
Daar blijken ze hem ook al niet meer te hebben.
Er staat wel onderaan elke productenlijst dat je ze kan mailen over producten die niet in de lijst staan. Misschien dat ze appart voor je kunnen bestellen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van de accu is opgelost. Weet iemand welke drivers ik moet downloaden voor mijn videokaart? Ik zie mijn videokaart er niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:59:
Het probleem van de accu is opgelost. Weet iemand welke drivers ik moet downloaden voor mijn videokaart? Ik zie mijn videokaart er niet bij staan.
hoe heb je het nu opgelost dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
Hi,

ik heb zelf een S262 en mijn vriendin wil bij 4launch de S271 met sempron 3400+ gaan kopen. hoe bevalt deze processor in die laptop? wat is zo ongeveer de batterijduur van de kleine accu?

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

willy486 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 20:57:
Hi,
ik heb zelf een S262 en mijn vriendin wil bij 4launch de S271 met sempron 3400+ gaan kopen. hoe bevalt deze processor in die laptop? wat is zo ongeveer de batterijduur van de kleine accu?
willy
De kleine accu doet het bij mij 1.5 tot 2 uur, de grote batterij 3.5 tot 4 uur. Ik gebruik RMClock om de kloksnelheid wat meer te controleren en te undervolten.

Verder bevalt de laptop me goed. Ik heb de dualcore niet nodig, ik gebruik hem vooral voor onderweg (tekstverwerken, internet etc).

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 29-03-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Als je 3400+ niet genoeg vindt, kan je er met clockgen nog een 3600+ van maken. Doe ik in elk geval hehe.

Die processor is snel genoeg voor alles. Alleen supreme commander draait niet zo best ;+)

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
zij speelt enkel vice city, dat heb ik haar geleerd ;)
ze gaat hem normaal in de week na pasen bestellen

willy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:35
Hopelijk binnenkort verkrijgbaar: de PR210

http://www.msi.com.tw/program/newsrelease/news_page.php?UID=520

specificaties:

http://www.msimiami.com/spanish/noticias/PR210.htm

Ziet eruit als een briljante laptop. Benieuwd of hij ook echt komt en hoeveel hij zou moeten kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
hoeveel inch is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

12", staat in de Spaanse link:
LCD: 12"TFT WXGA (Pantalla ACV)

Die wordt niet voor niets gegeven.... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 01-04-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Net ff de koelpasta vervangen, om te kijken of dat nog wat scheelt met de overklok (het is toch tweakers.net hier tenslotte). Aangezien een reviewer de turion-versie met 23,5% had overklokt, wilde ik toch geen genoegen nemen met mijn magere 10%. De koelpasta was zeker niet de beste (nogal hard spul), maar helaas maakt het niet heel veel uit. Hij draait nu op een FSB van 230, bij 240 gaattie meteen over zijn nek. Die sempron wil niet echt veel harder, of ik heb gewoon pech met de chipset of het geheugen. Ik moet het dan maar doen met 15%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

http://www.internetvoorde...i_laptop_zwart-18207.html

Dit is een Medion laptop, maar zo te zien een s262. Voor 899 euro, alleen een lelijke tas en kristallen ingelegd. Maar de prijs is niet verkeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:28
gambieter schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:08:
http://www.internetvoorde...i_laptop_zwart-18207.html

Dit is een Medion laptop, maar zo te zien een s262. Voor 899 euro, alleen een lelijke tas en kristallen ingelegd. Maar de prijs is niet verkeerd :+
Sow.. best lelijk :o dacht ik bij mezelf. Verder op de site gekeken.. is er nog een roze variant.
Die roze variant en bijbehorende tas zijn pas ECHT spuuglelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18
Voor mijn werk had ik een S262 met XP Home besteld. Hiermee had ik meteen een geweldige WLAN-verbinding met een Linksys WAP54G. En ik weet zeker dat er een non-Microsoft WLAN utility op zat die via een popup-venster rechtsonder de WLAN-status aangaf.

Een dag later echter via onze Surf-licentie Windows XP Professional geinstalleerd, inclusief alle drivers en utilities van de CD-rom en de MSI-website. Maar die non-Microsoft WLAN utility zat er niet meer tussen en ik heb de WLAN-verbinding nu 'gewoon' geregeld via de Windows XP WLAN-configurator. Sindsdien is de WLAN-verbinding erg brak. Ik heb e.e.a. honderd keer gechecked, en ondertussen ook een gepatchede firmware op de Linksys WAP54G geinstalleerd om het WLAN-zendsignaal te verhogen. Maar daarmee is het nog steeds nauwelijks acceptabel.

Dus mijn vraag is waar ik die non-Microsoft WLAN utility kan vinden die out-of-the-box op de S262 geinstalleerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Je zou de Intel drivers eens kunnen uitproberen:
Atomsk in "[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (d..."

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Laatst online: 17-08 20:20
Heeft er iemand een idee hoe je op een windows laptop je scherm kan laten dimmen na bijvoorbeeld 10 seconden geen gebruik. Ik heb dat een keer gezien bij iemand met een macbook die voor me zat bij college. Ik kan zelf alleen maar via de knopjes op het toetsenbord het scherm dimmen. Ik zou graag willen dat hij na enkele seconden dimt en na 3 minuten bijvoorbeeld helemaal uitgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
digilb schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:46:
...
Dus mijn vraag is waar ik die non-Microsoft WLAN utility kan vinden die out-of-the-box op de S262 geinstalleerd staat.
Dat zal de intel proset zijn geweest: http://www.msi.com.tw/pro...etail.php?UID=618&kind=11 (de wlan driver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
De WLAN-driver van de MSI-site is het dus juist niet: die heb ik geinstalleerd en die geeft juist zo'n slechte verbinding. Maar ik zal de officiele Intel-drivers nog wel proberen. Maar is er hier niemand met een S262 die de WLAN-driver heeft die met een grote popup de verbindings-informatie weergeeft? En zou die persoon misschien willen kijken om welke applicatie het hier precies gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
digilb schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 20:37:
De WLAN-driver van de MSI-site is het dus juist niet: die heb ik geinstalleerd en die geeft juist zo'n slechte verbinding. Maar ik zal de officiele Intel-drivers nog wel proberen. Maar is er hier niemand met een S262 die de WLAN-driver heeft die met een grote popup de verbindings-informatie weergeeft? En zou die persoon misschien willen kijken om welke applicatie het hier precies gaat?
Die driver op de msi site heeft juist wel intel proset, je moet hier echter wel specifiek voor kiezen bij het installeren, anders krijg je alleen maar de drivers en ben je op windows wireless zero config aangewezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lex_brugman op 04-04-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Okay... zal ik naar kijken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik die drivers dan ook maar eens moet proberen.

Onder ubuntu en onder vista (wat ik toen nog draaide) had ik een veeel betere bereik met mn wireless dan nu onder windows xp. Onder xp heb ik nu een erg zwak bereik terwijl als ik switch naar ubuntu deze vrij sterk is (kan ook niet anders als je wireless router 5 cm verderop staat :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken een S271 aan te schaffen, het zal mijn eerste notebook worden. Lijkt me heerlijk om met het mooie weer in de tuin een beetje te surfen etc., maar is het scherm wel goed te lezen in de zon? Ik snap dat de zon er niet direct op moet staan, maar anders is het wel goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:16:
Ik zit te denken een S271 aan te schaffen, het zal mijn eerste notebook worden. Lijkt me heerlijk om met het mooie weer in de tuin een beetje te surfen etc., maar is het scherm wel goed te lezen in de zon? Ik snap dat de zon er niet direct op moet staan, maar anders is het wel goed te doen?
Er zit een glare-type scherm op (spiegelend scherm) en die is bij sterk omgevingslicht stukken beter te lezen als normale matte TFT schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xarzo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-08 17:12
Ik heb even een vraag.

Is de 8cell batterij storend want het lijkt me nogal lelijk zo'n ding er achter uit te hebben steken.

Ik wil namelijk de variant met de semperon 3400 halen maar ik wil hem het liefst met een 4cell batterij weet iemand een winkel waar ik die kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Er is niks storends aan die 8cell hoor. Tenzij je een hele krappe sleeve/rugzak hebt. 4cell betekend wel een stuk minder "looptijd".

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:16:
Ik werk er wel eens mee in de zon, en het is wel te doen. Het feit dat het een glare-scherm is, helpt een stuk. Het is sowieso een geweldig scherm, het enige dat ik erop aan te merken heb is dat een 13" ook wel had gepast in dezelfde behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

julianus schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:55:
[...]

Ik werk er wel eens mee in de zon, en het is wel te doen. Het feit dat het een glare-scherm is, helpt een stuk. Het is sowieso een geweldig scherm, het enige dat ik erop aan te merken heb is dat een 13" ook wel had gepast in dezelfde behuizing.
Dat is puur te wijten aan de accu. Die maakt em 13".
Niet dat dat zo erg is, het is nogsteeds een superkleine laptop :) plus dattie lekker snel is voor zo iets kleins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Jammer dat de S300 of S310 hier nog niet uitgekomen is.. dat is een 13" scherm op de 12" behuizing..

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:07
Moneta schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:21:
Jammer dat de S300 of S310 hier nog niet uitgekomen is.. dat is een 13" scherm op de 12" behuizing..
De S300 staat al in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Slomy schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 11:38:
[...]

De S300 staat al in de pricewatch.
Alternate.nl levert em al iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Alternate heeft hem op zijn website staan, nog niet leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow die S300 is wel netjes, alleen ruim buiten mijn budget. Als er nou nog een versie komt met een wat langzamere CPU en een wat zachter prijskaartje :9~ Wel beter dat er Vista HP bij geleverd wordt, bij de S271 wordt HB geleverd. Als ik voor de 271 zou gaan zou ik toch Vista HP er bij kopen namelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Laatst online: 31-08 18:36
Vandaag de MSI S271-248NL gekocht bij Alternate en na 15 minuten weer ingeleverd omdat de
vista home in het Nederlands was (geen pre-install optie voor engels gezien).

Zag wel wat extra cd's in de doos zitten maar kon daar ook geen wijs uit. Ook wist
Alternate mij niet te vertellen of er engelse software op kan/bijzit.

Weet iemand of deze MSI S271-248NL ook met engelse vista te krijgen is (of zit het er gewoon bij en heb ik niet goed gekeken?)?
Ander soort gelijk model is ook goed, wel liefst met vista.
(Vriendin was er gek van, klein en licht en zag er degelijk uit [laptop heb ik het over :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Flash3d schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:26:
Vandaag de MSI S271-248NL gekocht bij Alternate en na 15 minuten weer ingeleverd omdat de
vista home in het Nederlands was (geen pre-install optie voor engels gezien).

Zag wel wat extra cd's in de doos zitten maar kon daar ook geen wijs uit. Ook wist
Alternate mij niet te vertellen of er engelse software op kan/bijzit.

Weet iemand of deze MSI S271-248NL ook met engelse vista te krijgen is (of zit het er gewoon bij en heb ik niet goed gekeken?)?
Ander soort gelijk model is ook goed, wel liefst met vista.
(Vriendin was er gek van, klein en licht en zag er degelijk uit [laptop heb ik het over :P ]
Dan zal je waarschijnlijk voor een Barebone moeten gaan. In Nederland zijn zo goed als alle voorgeinstalleerde PC's met Nederlandse Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
gambieter schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:33:
[...]

Dan zal je waarschijnlijk voor een Barebone moeten gaan. In Nederland zijn zo goed als alle voorgeinstalleerde PC's met Nederlandse Windows.
Lees wel een paar pagina's terug dat iemand 3 restore cd's (NL, EN en FR) bij zijn nieuwe xp versie
van een Laptop had. Fuck, heb ik dan niet goed gekeken? iemand al een nieuwe type in huis met Vista mischien, en met ook meerdere talen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Flash3d, ook bij de nieuwe S271, dus met vista worden 4 of 5 dvd's geleverd.

NL/EN/FR/DE installatie CD
Driver disc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
Moneta schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:52:
Flash3d, ook bij de nieuwe S271, dus met vista worden 4 of 5 dvd's geleverd.

NL/EN/FR/DE installatie CD
Driver disc
!@~#$#@!$# :( en niemand bij Alternate wist me dat te vertellen! heb 3 medewerkers gesproken, waarvan er 1 nog gebeld heeft met de technische dienst.. boohaa.. bestel er wel weer eentje...
Moet ook nog minimaal een week wachten voordat ik me 900,- euro weer terug heb, super bedrijf! :X

Bedankt voor de info trouwens moneta :) , iemand nog een adres wat open is op 1e of 2e paasdag en deze msi verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
lol benieuwd welke technische dienst ze gebeld hebben.. MSI is gesloten op zat/zon... Succes met er alsnog 1 te bemachtigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te kijken naar de MSI S271B-249NL maar het blijkt dat de ene webshop zegt dat er een 4-cell accu bij zit (o.a. Zercom, Azerty) terwijl de andere zegt dat er een 8-cell accu bij zit (o.a. Alternate). Hoe kan dat nou, de producten met precies hetzelfde productnummer moeten toch identiek zijn? Heel irritant al die verschillende versies :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Alle 12 inch in nederland worden uitgeleverd met 8 cell. Zercom en Azerty moeten wat beter kijken.
Moet wel zeggen dat er ook S271 en S262 zijn verkocht met zowel 4cell en een 8cell.. misschien zijn ze in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Moneta schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:43:
Alle 12 inch in nederland worden uitgeleverd met 8 cell. Zercom en Azerty moeten wat beter kijken.
Moet wel zeggen dat er ook S271 en S262 zijn verkocht met zowel 4cell en een 8cell.. misschien zijn ze in de war.
Is volgens mij afhankelijk van de CPU die er in zit.
De Sempron modellen van de S271 worden nog wel eens met 4cell verkocht, alle Turion modellen gaan met 8cell over de toonbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
de sempron bij 4launch wordt verkocht met 4-cell, en ik heb deze trouwens net besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Apart :S Welke Code heeft die? S271-XXXNL ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Ik zie in NHC en RightMark ineens dat mijn batterij (4 cells) van de S262 al een heleboel capaciteit kwijt is, ik heb de laptop vorig jaar augustus aangeschaft.
Er wordt aangegeven dat de designed capacity: 31680 mWh
Fully Charged Capacity: 23515 mWh
Hoe is dit bij jullie? En is dit erg genoeg om MSI erover te contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
S271-201NL
das de code van die S271 met 4 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens..*snik*

Té veel eer!
Eeuwige roem voor Horned_Devil voor het beginnen van deze reeks en het onder de aandacht brengen van deze geweldige notebooks. Veel plezier met je enge iBook ;) Daarnaast dank aan Serenity voor het maken van deel 3 van dit topic. Ook wil ik Ivo.Kox, Me_dusa, marpol, dentify en alle anderen bedanken voor hun fotos, en mijn dank gaat uit naar dirkie voor het hosten van de plaatjes. Mocht er iets niet correct zijn of missen er nog dingen in de startpost, laat het even weten :)
Té veel :) Oh, ik ben trouwens wijlen Horned_Devil met een nieuwe username :p
Maar gaaf man, ik ben weer 'actief' bezig hier, en dit topic is echt groot geworden! :)

Echt leuk! Zijn de mensen uit het prille begin ook nog steeds actief hier? Me_dusa en marpol enzo? En hoe bevallen de laptops?

Mijn Macbook bevalt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy486 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:50:
S271-201NL
das de code van die S271 met 4 cell accu
Op Alternate staat de S271-201NL met een 8-cell accu. Maarja, daar beweren ze ook dat er een Sempron 3400+ op 1600 Mhz in zit, die bestaan volgens mij helemaal niet. Het is of een 3200+ of hij draait op 1800 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

SuperBoswachter schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:11:
Ik zie in NHC en RightMark ineens dat mijn batterij (4 cells) van de S262 al een heleboel capaciteit kwijt is, ik heb de laptop vorig jaar augustus aangeschaft.
Officiele capaciteit van de 4cell accu is 2.2amp.
De 8cell is 4.4 amp, dus die uitlezing klopt niet echt dat het dik 3 amp moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand deze laptop? Ik kan er zo weinig info over vinden...

MSI S271-257NL

Is dit een nieuwe of een oud beestje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
laatste dagen had ik last van de warmte 8) ...

Eigenlijk mijn laptop, ik dacht, komt dus door de warmte, maar wat blijkt, services.exe draait op 50% cpu waardoor de ventilator meer lawaai begint te maken. Ok,services.exe is een windows blabla systeemprog die nodig is. Na wat dingen afgesloten te hebben in taskmanager, zoals LMonitor.exe, dimde de ventilator direct.

dit prog zou de MSI Live Update zijn - auto-detects and suggests the latest BIOS/Driver/Utilities information.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DeNB3rt schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:59:
[...]dit prog zou de MSI Live Update zijn - auto-detects and suggests the latest BIOS/Driver/Utilities information.

Zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Tja, wie draait er dan ook dat soort zinloze utilities? Je hebt echt niet dagelijks nieuwe drivers nodig. Eens per maand checken is meeeeeeer dan voldoende. Oftewel: deinstalleren die crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 250 is weer in de aanbieding voor 499 bij Kruidvat:
http://www.internetvoorde...pageProduct&ProdID=17636&

Afbeeldingslocatie: http://www.internetvoordeel.nl/files/prodimg/sample_medion95264499.gif

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
De S271-201NL word met 8 cell verkocht en S1 Sempron 3400+

S271-257NL is mij helemaal niet bekend. Waar kan je deze kopen?

@DeNB3rt,
Zoals Willy zegt, verwijder liveupdate, nutteloos programma.

@SuperBoswachter,
Kijk even bij de battery policy van MSI: http://support.msi-computer.nl/trouble/battery.pdf
Dan zou je weten wat je kan/moet doen.

Nogmaals, alle 12" in nederland die verkocht worden hebben een 8 cell batterij. 4 cell is alleen in het begin verkocht en als je die nou nog zou vinden dan zou het oude stock zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moneta schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:07:
De S271-201NL word met 8 cell verkocht en S1 Sempron 3400+

S271-257NL is mij helemaal niet bekend. Waar kan je deze kopen?

@DeNB3rt,
Zoals Willy zegt, verwijder liveupdate, nutteloos programma.

@SuperBoswachter,
Kijk even bij de battery policy van MSI: http://support.msi-computer.nl/trouble/battery.pdf
Dan zou je weten wat je kan/moet doen.

Nogmaals, alle 12" in nederland die verkocht worden hebben een 8 cell batterij. 4 cell is alleen in het begin verkocht en als je die nou nog zou vinden dan zou het oude stock zijn.
Heeft dat kruidvat ding ook een 8 cell battery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moneta: bij Alternate
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN5NA3

Ik vind ook heel weinig met google over de S271-257NL
Het is een 12,1 inch laptop met oa AMD® Turion™ 64 X2 TL-50
Te koop dus voor 999 (nu niet op voorraad... uitverkocht of nieuw model??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:57:
[...]

Heeft dat kruidvat ding ook een 8 cell battery?
Zo te zien niet, de 8-cells steekt uit (kontje :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
@davidgilmour, zou het eerlijk gezegd niet weten. Medion is Medion, geen MSI, kan daar nie ff het systeem induiken. Maar op de foto afgaand zoals gambieter zegt is het een 4 cell.
Vind die aanbieding btw nog duur, 500 euro voor zo'n oud ding? :S

@fietsjunks,
De S271-257NL is nieuw, verschil met de rest: X2, 120Gb ipv 100Gb hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moneta: oke, das duidelijk... vast nog geen gebruikerservaringen... 8)7

Ik zit te twijfelen tussen de S271-257NL en de S271-248NL
Niet voor gamen, wel voor Photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
S271-257NL = Turion X2 TL-50, 120GB, BT en Vista Premium
S271-248NL = S1 Sempron 3400+, 100GB, geen BT en Vista Basic

Ik zou dan gaan voor de 257 NL als je wilt gaan photoshoppen.. al zou het volgens mij ook prima draaien op de sempron.. weet je echter zeker dat je wilt gaan photoshoppen op een 12" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nahja, het is eigenlijk voor tijdens onze fietsreizen.
Ik zal er niet zwaar mee gaan shoppen, dat doe ik dan thuis wel.
Maar gewoon voor het onderweg ook af en toe een foto kunnen plaatsen op de site enzo... jaja, we hebben reisplannen... vandaar.
12 inch is groot genoeg om een foto te kunnen beoordelen, ik kan dan alvast selecties maken ed.
Reisverslagen bijhouden...
Ook wellicht voor een presentatie of bruiloftshoot... zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
ja voor zoiets is een 12" ideaal, thuis kan je er altijd nog een extern LCD scherm aanhangen natuurlijk :) Wat je ook kiest, geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
SuperBoswachter schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:11:
De max-capaciteit van Li-Ion accu's loopt altijd terug. Zelfs als deze niet gebruikt wordt. Hoe snel dit gaan hangt van de omgevingstemperatuur af. Zit je accu altijd aan je notebook vast, dan wordt deze regelmatig herladen. De laadstroom (vooral de laatste paar %, dan is deze het hoogst) zorgt voor warmteontwikkeling en daar slijt de accu dus van. Daarnaast geeft je notebook zelf natuurlijk ook aardig wat warmte af. Wanneer je je laptop langere tijd niet mobiel gebruikt dan kun je dus het beste de accu voor zo'n 50% opladen en in de koelkast leggen. Zie ook wikipedia over li-ion accu's.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
Ja ik had daar laatst eens wat over rondgezocht, maar koelkast en diepvries verhalen zijn op de ene site wel positief en op de andere weer niet. (Ik heb overigens op diepvries gezocht).

En is de batterij er uit halen ook nuttig als je maximaal twee dagen achter elkaar de batterij niet gebruikt, ik vind het namelijk zo'n gekut om dat ding er iedere keer af te halen (en weer op te zetten). Ook heb ik hem daardoor al een paar keer leeg aangetroffen op één van de zeldzame momenten dat ik echt mobiel moest zijn.

Ik zit er over te denken om toch nog een 8cell aan te schaffen, hoewel ik toch niet echt fan ben van dat kontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
meer een borstman? ;) kontje is best handig hoor.. notebook komt iets omhoog wat het typen iets aangenamer maakt + de airflow aan de onderkant word dan iets beter..

Ik zeg, gebruik je de batterij niet, haal hem eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
SuperBoswachter schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:03:
Ja ik had daar laatst eens wat over rondgezocht, maar koelkast en diepvries verhalen zijn op de ene site wel positief en op de andere weer niet. (Ik heb overigens op diepvries gezocht).
Diepvries zou kunnen, maar dat lijkt me dan weer zo'n temperatuurverschil als het buiten 30°C is. Moet je al snel een uur of 12 wachten voordat de accu weer op kamertemperatuur is.
En is de batterij er uit halen ook nuttig als je maximaal twee dagen achter elkaar de batterij niet gebruikt, ik vind het namelijk zo'n gekut om dat ding er iedere keer af te halen (en weer op te zetten). Ook heb ik hem daardoor al een paar keer leeg aangetroffen op één van de zeldzame momenten dat ik echt mobiel moest zijn.
Tja, wat je zelf de moeite vind. Je kunt natuurlijk ook ieder jaar een nieuwe accu kopen. Helemaal leeg laten lopen is trouwens ook erg slecht. Als de accu te onderladen raakt, gaat deze kapot en kun je hem weggooien.

http://en.wikipedia.org/w...ge_temperature_and_charge

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moneta schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:29:
@davidgilmour, zou het eerlijk gezegd niet weten. Medion is Medion, geen MSI, kan daar nie ff het systeem induiken. Maar op de foto afgaand zoals gambieter zegt is het een 4 cell.
Vind die aanbieding btw nog duur, 500 euro voor zo'n oud ding? :S

@fietsjunks,
De S271-257NL is nieuw, verschil met de rest: X2, 120Gb ipv 100Gb hdd.
Ja, is geen koopje maar het is wel de goedkoopste nieuwe 12 inch, ook al zit er maar een celeronnetje in. Voor minder dan 500 euro koop je geen enkele 12 inch maar ik ben het met je eens, het zijn 2 jaar oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S271B-249NL en de S271-248NL worden bij Salland in ieder geval met 4-cell accu geleverd (mailcontact gehad). Ik verwacht nog een reactie van Zercom. Lijkt erop dat als er niet expliciet bijstaat dat er een 8-cell bij zit, er een 4-cell accu bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Ik zal morgen eens controleren in voorraad en dan weet je het helemaal zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43
waarschijnlijk komt mijn volgende laptop uit deze serie, dus ik doe hier alvast een post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Byte_Me schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:31:
waarschijnlijk komt mijn volgende laptop uit deze serie, dus ik doe hier alvast een post.
je zult het je niet beklagen :)

@ batterijen, ik haal mijne er altijd uit als ie 100% is of als ik de hele dag op netspanning zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Net even gekeken.

248NL heeft een 8 cell batterij.
249NL is nieuw en ook nog niet bij ons op voorraad maar zal ook een 8 cell accu hebben.
Nogmaals, alle MSI 12" die nu verkocht worden hebben een 8 cell.
Hoop dat iedereen het nu begrijpt.

@roobje, Salland heeft niet gekeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moneta schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:41:
Net even gekeken.

248NL heeft een 8 cell batterij.
249NL is nieuw en ook nog niet bij ons op voorraad maar zal ook een 8 cell accu hebben.
Nogmaals, alle MSI 12" die nu verkocht worden hebben een 8 cell.
Hoop dat iedereen het nu begrijpt.

@roobje, Salland heeft niet gekeken dan.
Werk je bij Zercom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Nee

[ Voor 70% gewijzigd door Moneta op 12-04-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xarzo
Ik heb zojuist de cybermaxx sim 2000 gekocht dat schijnt een MSI s250 clone te zijn kan iemand dit bevestigen?

Super mooi ding alleen de fan blijft continu draaien.
Ik wou even een bios update doen kan ik dezelfde bios erop zetten als te downloaden is bij MSI voor de s250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xarzo schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:12:
Ik heb zojuist de cybermaxx sim 2000 gekocht dat schijnt een MSI s250 clone te zijn kan iemand dit bevestigen?

Super mooi ding alleen de fan blijft continu draaien.
Ik wou even een bios update doen kan ik dezelfde bios erop zetten als te downloaden is bij MSI voor de s250?
Dat is inderdaad een s250 clone, staat ook al besproken in dit topic. Dat van die fan, dat is goed mogelijk; het is een Celeron en die kennen geen Speedstep, en kunnen dus niet terugklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xarzo
okej
kan ik wel een bios update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Zou er niet aan beginnen.. ook al is het een MSI kloon, hardwarematig kunnen er op het moederbord nog verschillen zijn. Medion kan er bijvoorbeeld voor gekozen hebben om bijv. AMI Bios te gebruiken terwijl MSI kiest voor Award (voorbeeld) Eigen risico dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
verdorie, 4launch heeft de s271 nu ook niet meer op voorraad...
ik wacht niet graag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
geduld is een schone deugt (zeker voor zo'n fijn stukje hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ja, dat is waar, maar het is wel frustrerend dat hij wel in voorraad was als je hem besteld hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4-launch wist mij te melden dat alle S271's bij hun geleverd worden met een 6-cell accu 8)7 Volgens mij klopt daar geen ruk van, er zijn toch alleen maar 4- en 8-cell accu's? Maarja, het zal wel allemaal. Ik ga er gewoon eentje bestellen :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
[zucht]
:z Had dan een échte MSI gekocht! Scheelt ook weer met service... :O
[/zucht]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:26:
4-launch wist mij te melden dat alle S271's bij hun geleverd worden met een 6-cell accu 8)7 Volgens mij klopt daar geen ruk van, er zijn toch alleen maar 4- en 8-cell accu's? Maarja, het zal wel allemaal. Ik ga er gewoon eentje bestellen :*)
Geachte heer / mevrouw,

Mijn leverancier geeft aan dat deze met een 4cells accu wodt geleverd.
Daar gaan wij dan ook van uit.

Als u nog vragen heeft verneem ik deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Knip, geen contactgegevens :o

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 17-04-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy486 schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 22:16:
[...]

Geachte heer / mevrouw,

Mijn leverancier geeft aan dat deze met een 4cells accu wodt geleverd.
Daar gaan wij dan ook van uit.

Als u nog vragen heeft verneem ik deze graag van u.

Met vriendelijke groet,
Geachte xxx,

Deze zijn allen in het bezit van een 6 cells accu.
8/9 cells accu's worden meestal gefabriceerd voor de Amerikaanse markt.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

8)7 Dit ging trouwens over de S271-205NL, S271-049NL en S271-248NL

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 17-04-2007 10:53 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste