I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
That's the way the cookie crumbles.
Verwijderd
Tja je kan wel zeggen dat ze allemaal met een 8-cell accu geleverd worden maar als de shops zelf iets anders zeggen, dan geloof ik hen eerder dan jou.Moneta schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 02:06:
Ik geef het op
Verwijderd
enne kom liever niet aan met zoek zelf de topics door, want ik ga geen 33 pagina's doorzoeken voor een kein lullig antwoord wat jullie vast wel uit jullie hoofd weten ;-)
groetjes jeroen
Het is een X1150, maar die is gebaseerd op de X200 chipset. Dus niet echt veel beter. Als je het zeker wilt weten, dan zul je benchmarks moeten opzoeken.Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:18:
hoi ik had heel even een klein vraagje, ik wil dus een S271 laptop kopen van msi, zat eerst te twijfelen tussen vaio en msi maar gekeken naar kwaliteit/prijs verhouding toch voor msi (en het design is niet slecht ok de vaio is mooier) margoed nu mijn vraag. op alternate wil ik dus de 271 met turion en als gpu staat daar de Ati X1150 terwijl bij de topicstart een X200 staat. dit snap ik niet helemaal zijn ze gelijk aan elkaar, of is er een beter dan de ander?
Tweakers worden geacht zelf te kunnen zoeken, dit komt wel erg lui overenne kom liever niet aan met zoek zelf de topics door, want ik ga geen 33 pagina's doorzoeken voor een kein lullig antwoord wat jullie vast wel uit jullie hoofd weten ;-)
Lees anders de forum FAQ en Howto door, er wordt echt van je verwacht dat je zelf iets doet.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
btw, was de X200 niet een dedicated memory ding en de X1150 doet aan shared memory? (aka UMA Graphics)
[ Voor 44% gewijzigd door McKaamos op 15-04-2007 14:32 ]
Verwijderd
en ik heb nog een vraag, durf m bijna niet te stellen, maar zou bijv. RS las vegas op low detail kunnen draaien opde 1150 ? en ja ik heb gezocht(ati X1150 RS las vegas en wat andere combi's) maar kon niet vinden.
Dit is dan ook geen helpdesk, daarom verwees ik ook naar de FAQ. Jij wilt het weten, dan is het toch logisch dat jij er moeite voor gaat doen? We helpen je door je suggesties te geven. Presenteerblaadjes hoef je hier niet te verwachtenVerwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 14:48:
als jullie t antwoord uit jullie hoofd weten, dan zou t lijkt mij toch onzin zijn dat ik al die forums moet zoeken? dat vind ik juist een onbehulpzame houding
Benchmarks staan niet in dit topic, maar er zullen wel links staan. Kijk ook eens in de reviews in de openingspost, en in de openingspost staat ook deze link. Als je op Google gaat zoeken op s271 reviews, dan moet je toch ook zat kunnen vinden.
Verwijderd
ik vind dat jammer van de sfeer op tweakers. als mensen (zoals ik) niet super handig zijn met pc en enzo maar t wel interreseert, dan word altijd gezegt dat je zelf moet zoeken enzo, maar als iemand t uit zn hoofd weet, dan is dat toch een kleine moeite om even te vertellen? en tuurlijk zoek ik ook maar ik weet niet al die termen uit mn hoofd enzo.
maargoed, iig bedankt. jeroen
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 16:53 ]
Verwijderd
Ben eens benieuwd wat MSI hiervan zegt en aan doet hij is net 5 maanden oud.
Verwijderd
Balen. Ben benieuwd naar de service van MSI..Jeroennl schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:07:
Vanmorge gaf waarschijnlijk althans dat hoop ik mijn adapter de brui eraan. Lampje erop gaat wel branden maar laptop krijgt er geen stroom meer van. Normaal werd hij ook beetje warm blijft nu gewoon kamertemperatuur terwijl alles wel insteekt.
Ben eens benieuwd wat MSI hiervan zegt en aan doet hij is net 5 maanden oud.
Goed in de handel zit? volgens mij gaattie er bijna uit...Verwijderd schreef op zondag 15 april 2007 @ 17:31:
ok dan ga ik toch voor die dual. ik wacht wel met bestellen, want ik zie nog maar 1 prijs bij alternate. eerst wachten totdat ie goed in de handel zit.
De bloeiperide van de S2xx serie is zo ongeveer over. Het wordt steeds lastiger om aan een S2xx te komen, zeker met een Turion processor.
Als je het doet, doe het dan nu. Of wacht op de S300, die is ongeveer gelijk maar 1 inch groter.
bij nutrius staan er nog wat 262's
Ik ook aangezien hij het nu weer opeens doetVerwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 21:04:
[...]
Balen. Ben benieuwd naar de service van MSI..
[ Voor 1% gewijzigd door Jeroennl op 17-04-2007 18:37 . Reden: typfout ]
bedoel je niet retourJeroennl schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 11:31:
We zullen zien ik mag het allemaal router sturen naar MSI laptop en al. Ben eens benieuwd hoelang dit gaat duren.
Correct. De enigste S271 die je nog veel zal vinden met Turion zal de S271B-257NL zijn.McKaamos schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 01:35:
[...]
Goed in de handel zit? volgens mij gaattie er bijna uit...
De bloeiperide van de S2xx serie is zo ongeveer over. Het wordt steeds lastiger om aan een S2xx te komen, zeker met een Turion processor.
Als je het doet, doe het dan nu. Of wacht op de S300, die is ongeveer gelijk maar 1 inch groter.
De rest niet meer denk ik.. tenzij de distribiteurs en/of winkels nog voorraad hebben. Overigens zal die nooit helemaal niet meer verkocht worden.. denk dat zolang er X2 is, de S271 er ook zal zijn.
De S300 is er btw al. Zal voor Nederland te vinden zijn als: S300-020NL-CRYSTAL
Wel crystal versie dus.. vind ik persoonlijk jammer, had hem liever zonder de crystal gezien maar verschil maakt het ook niet.. maar verder wel een leuk ding
@Roobje, Geloof me maar
@JiggyJ, S271 staat gewoon op de website hoor...
http://global.msi.com.tw/...rod_no=662&maincat_no=135
Dat was inderdaad de bedoeling om te typen.
Verwijderd
hmm en ook nog een versie 7.07... eerdere 7.x versie gaf aan dattie speciaal voor Vista is? Zit zeker die activation shit voor Vista in.
[ Voor 40% gewijzigd door McKaamos op 18-04-2007 11:26 ]
VR330 (Sempron 3400) en VR320 (Core2Duo T2060) midden mei
en anders de PR200 (Core2duo T7100) of PR210 (Turion TL-50)
Ik zou zoiezo wachten op Santa Rosa.
Verwijderd
Hoe kom je aan deze info als ik vragen mag?Moneta schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:29:
S310 zal in nederland niet verkocht gaan worden.
VR330 (Sempron 3400) en VR320 (Core2Duo T2060) midden mei
en anders de PR200 (Core2duo T7100) of PR210 (Turion TL-50)
Ik zou zoiezo wachten op Santa Rosa.
[ Voor 188% gewijzigd door Moneta op 18-04-2007 12:25 ]
euhm, komt er ook een vista-versie van SCM? ik mis de brghtness meter wel nu hij werkte
Ja die is er volgens mij.. http://global.msi.com.tw/...ile&dno=4882&type=utility
Eerlijk bekennen, heb hem zelf nog niet geprobeerd onder Vista.
Verwijderd
Ah dat wist ik inderdaad niet, had dat dan eerder gezegd! Heb je ook al info over richtprijzen van die nieuwe modellen?Moneta schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:22:
Ik werk voor MSI.
In dat gevalMoneta schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:07:
... voor de rest kan ik denk ik wel overal mee helpen...
hij geeft de volumebalk, maar niet die van de helderheid...
PR200 is Santa Rosa. (Deze heeft de nieuwe intel GMA X3000, ben benieuwd hoe die scoort.. Volgens intel zou het geweldig moeten zijn) Midden Meipascoa341 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:12:
[...]
In dat geval: Is de PR200 Santa Rosa en krijgt de PR210 de nieuwe Radeon 1270 grafische kaart en wanneer ongeveer mogen we de PR200/210 verwachten?
PR210 heeft een X1200.. Begin Juni
Dit kan btw allemaal nog veranderen maar dit zijn de richtlijnen.
Ik had hem volgens mij binnen een week terug na een mislukte BIOS update. Hele nette service!Jeroennl schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:33:
MSI zei me dat het maximaal 10 dagen zou duren het repareren dan. Anders doe ik ze wat.
maar nu werkt snelheidsstap tenminste onder vista
Laten we hopen dat ik geluk ook heb mis hem nu al op me stage.Brooky schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:38:
[...]
Ik had hem volgens mij binnen een week terug na een mislukte BIOS update. Hele nette service!
als ik nie druk ben morgen zal ik eens langs lopen..Jeroennl schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:23:
[...]
Laten we hopen dat ik geluk ook heb mis hem nu al op me stage.
@jakob, verbaast me niks, als er 1 ding is waar ik nie blij mee ben zijn het de programma's..
[ Voor 16% gewijzigd door Moneta op 19-04-2007 22:39 ]
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Helaas lukte het UPS niet meer om gisteren nog te komen, vanmiddag komen ze hem ophalen. Zou hij normaal maandag bij jullie moeten arriveren.Moneta schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:37:
[...]
als ik nie druk ben morgen zal ik eens langs lopen..
@jakob, verbaast me niks, als er 1 ding is waar ik nie blij mee ben zijn het de programma's..
haha bedankt voor de info, ik zie me zelf daar al staan die notebook te zoeken. ik loop maandag wel ff langs danJeroennl schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:10:
[...]
Helaas lukte het UPS niet meer om gisteren nog te komen, vanmiddag komen ze hem ophalen. Zou hij normaal maandag bij jullie moeten arriveren.
ik heb 28-2-2007 bij Paradigit een zwarte S271-201NL gekocht, voor al omdat ik alle 4 de draden van dit topic helemaal van voor naar achteren doorgeworsteld heb en daaruit een positieve indruk kreeg van de 12" MSI's. (en de snelle adequate reacties van Moneta, die is goud waard voor MSI).
En terecht, mooi ding waar ik tevreden mee ben.
[ Voor 39% gewijzigd door Thandor op 21-04-2007 13:29 ]
Welkom op GoT, maar dit forum is meer voor een discussie dan een marktplaats. Tweakers.net heeft een speciale website opgezet om computerspullen te verkopen: http://va.tweakers.net of http://tweakers.net/aanbod. Daar kan je je ei kwijtdura schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:22:
Hi allemaal eerste post, en gelijk al heftig ook.
ik heb 28-2-2007 bij Paradigit een zwarte S271-201NL gekocht, voor al omdat ik alle 4 de draden van dit topic helemaal van voor naar achteren doorgeworsteld heb en daaruit een positieve indruk kreeg van de 12" MSI's. (en de snelle adequate reacties van Moneta, die is goud waard voor MSI).
En terecht, mooi ding waar ik tevreden mee ben.
[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 21-04-2007 13:30 ]
ik vraag me alleen af hoe mijn laptop de resolutie mijn lcd-tv (samsung le27s71b) goed kan herkennen... ik kom nu niet verder dan een 1152x nogiets. hij geeft aan dat het een standaard vga monitor is, dus ik denk dat de resolutie er daar niet bij staat. ik heb geprobeerd om drivers te vinden voor de tv, maar die kan ik nergens vinden. iemand tips?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dank je Mithras, en mijn excuses voor het overschrijden van regels; ik ga naar aanbod toe.Welkom op GoT, maar dit forum is meer voor een discussie dan een marktplaats. Tweakers.net heeft een speciale website opgezet om computerspullen te verkopen: http://va.tweakers.net of http://tweakers.net/aanbod. Daar kan je je ei kwijt
Verwijderd
Ja duh, maar niet de S271-257NL. die ik graag wil.Moneta schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:12:
[...]
@JiggyJ, S271 staat gewoon op de website hoor...
http://global.msi.com.tw/...rod_no=662&maincat_no=135
En waar kan ik hem kopen/bestellen met een AZERTY toetsenbord (Belgisch, punt)
[ Voor 10% gewijzigd door jvvv op 23-04-2007 17:22 ]
Zowel de Intel als AMD mobiele processoren kunnen worden geregeld om stroom te besparen. Voor AMD en Intel processoren is er RMClock, voor Intel processoren is er Notebook Hardware Control. Ik gebruik zelf NHC voor Intel Pentium M en RM Clock voor een AMD Sempron.jvvv schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:21:
Ook maar eens hier posten. Mijn oog is nu ook op dit model gevallen. Nu kan ik moeilijk vinden welk model ik nu exact nodig heb. Mijn grootste zorg is de baterij. Nu heb ik al door dat ik een 8-cell baterij nodig heb. Maar welke CPU is het beste om zoveel uit die baterij te halen? (dus met mogelijkheden om de clockspeed te verminderen enzo)
En waar kan ik hem kopen/bestellen met een AZERTY toetsenbord (Belgisch, punt)
Ik heb er nu 1 reep DDR2 667 MHz PC5300 inzitten en wil er 1 reepje van een gig bijstoppen.
Alvast bedankt
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
heb net een s271-248NL binnen voor mijn vriendin en heb de "eng" versie van de 3 bijgeleverde dvd's gedraaid via een reboot. (dus geen setup vanuit vista)
Heb gekozen voor fabriekswaarde maar nu is vista nog steed in het nederlands. Hoe krijg ik de
engelse vista erop?
Laat maar
moest dus de andere optie selecteren in het boot menu... it's english now!
[ Voor 22% gewijzigd door Flash3d op 24-04-2007 21:04 ]
Edit: na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat XP eigenlijk het zuinigst is met de accu. Denk dat ik voor een dual-boot setupje ga met XP en Ubuntu.
[ Voor 16% gewijzigd door Nordlys op 24-04-2007 23:37 ]
Toch is het hemVerwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:11:
[...]
Ja duh, maar niet de S271-257NL. die ik graag wil.
Haha ja dat was de bewoording die ik zocht.. heel goed
XP in vergelijking met Vista of XP in vergelijking met ubuntu?Edit: na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat XP eigenlijk het zuinigst is met de accu.
Trouwens, het zoekknopje op de MSI werkt bij mij zowel in XP als Ubuntu niet. In Ubuntu kon ik in de log nagaan om welke key het ging, en deze "mappen", maar hoe gaat dit bij XP? Niet dat ik deze knop altijd gebruik, misschien wel nooit, maar toch
[ Voor 40% gewijzigd door Nordlys op 25-04-2007 08:12 ]
Dat is idd apart..jvdgeest schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:10:
XP in vergelijking met Ubuntu, wat mij toch wel verbaasde! Schijnt aan de drivers te liggen (die in XP zuiniger zijn dan bij Ubuntu). Zeer waarschijnlijk zijn dat de videokaart drivers, aangezien 800 Mhz <-> 1600 Mhz wel heel keurig werkte in Ubuntu.
Ik zelf eigenlijk nooit geprobeerd en zou het ook niet weten.. wat ik begrepen heb was het onmogelijk in windows.. misschien met wat reg tweaks dat het wel aan te passen is.Trouwens, het zoekknopje op de MSI werkt bij mij zowel in XP als Ubuntu niet. In Ubuntu kon ik in de log nagaan om welke key het ging, en deze "mappen", maar hoe gaat dit bij XP? Niet dat ik deze knop altijd gebruik, misschien wel nooit, maar toch(P.S. Ik heb een aantal zaken als Live Update en de Config Utility verwijderd.)
In sommige drivers onder linux is power management nog niet (goed) ondersteund.jvdgeest schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:10:
XP in vergelijking met Ubuntu, wat mij toch wel verbaasde! Schijnt aan de drivers te liggen (die in XP zuiniger zijn dan bij Ubuntu). Zeer waarschijnlijk zijn dat de videokaart drivers, aangezien 800 Mhz <-> 1600 Mhz wel heel keurig werkte in Ubuntu.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de power management instellingen voor je hardeschijf en beeldscherm.. ik weet niet precies hoe het in Ubuntu zit, maar bij mij onder Gentoo moest ik dit zelf instellen.
Onder XP werkt het knopje alleen als je scm hebt geïnstalleerd (geen idee of je de functie dan ook aan kan passen).jvdgeest schreef op woensdag 25 april 2007 @ 08:10:Trouwens, het zoekknopje op de MSI werkt bij mij zowel in XP als Ubuntu niet. In Ubuntu kon ik in de log nagaan om welke key het ging, en deze "mappen", maar hoe gaat dit bij XP? Niet dat ik deze knop altijd gebruik, misschien wel nooit, maar toch(P.S. Ik heb een aantal zaken als Live Update en de Config Utility verwijderd.)
[ Voor 36% gewijzigd door Lex_brugman op 25-04-2007 19:10 ]
Hele nette reperatie tijd ook vorige week vrijdag is UPS hem komen halen en vandaag was hij dan weer terug.
Dat vind ik vreemd, aangezien een S262 intel 945GM graphics heeft, en deze ondersteunt maximaal 1600x1200:Lex_brugman schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:55:
[...]
Ik heb er een 24" aan hangen (1920x1200) via vga op een S262, en ik moet zeggen dat het er prima uitziet.
Max Panel Display Resolution LVDS: Up to UXGA (1600x1200)
Weet je zeker dat ie 1920x1200 draait?
Kan iemand mij ook vertellen of de S262 ook op een externe monitor onder de resolutie 1680 x 1050 kan draaien?pnieuwla schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:50:
[...]
Dat vind ik vreemd, aangezien een S262 intel 945GM graphics heeft, en deze ondersteunt maximaal 1600x1200:
Volgens de online gebruiksaanwijzing van MSI kan alleen 1400 x 1050 en 1600 x 1200 gebruikt worden, maar dat is geen breedbeeld?!
Zeker wetenpnieuwla schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:50:
[...]
Ik heb het even voor je geprobeerd, mijn 24" werkt op de S262 ook op 1680 x 1050.rube schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:17:
[...]
Kan iemand mij ook vertellen of de S262 ook op een externe monitor onder de resolutie 1680 x 1050 kan draaien?
Perfect, dan weet ik ook voldoende!Lex_brugman schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:08:
[...]
Ik heb het even voor je geprobeerd, mijn 24" werkt op de S262 ook op 1680 x 1050.
Morgen dan maar bestellen zodat ik het binnenkort zelf kan testen

In de doos een kleinere doos :

deze doos dus

In deze doos terug een doos en een laptoptas

In deze doos nog een doos met de toebehoren

Gelukkig, geen dozen meer maar de laptop

De specs :

Gevonden

Religion is Opium for the Masses
Je hebt precies dezelfde laptop als ik.Hoholi schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:56:
Vandaag geleverd na 1 dag wachten : een heel grote doos met een MSI S262B-089NL T2050 erin
//knip
//Mooie foto's...
Ik heb ook een paar plaatjes geschoten. Dit is de enige die echt scherp is.

Bij deze ook even mijn bevindingen na een paar weken redelijk intensief gebruiken:
+ Lichtgewicht
+ Mooi scherm met hele mooie kleuren (zwart ziet er op de laptop beter uit dan op mijn 20 inch Acer TFT)
+ Zeer handige tas
+ Ruim drie uur op accu bij gemiddelde belasting. Bij hoge belasting nog ruime 2,5 uur.
+ Kan Call of Duty UO goed aan
+ Prijs (mijne was 895 euro)
- Toetsenbord heeft een relatief zware aanslag en is niet zo fouttolerant. Elke toets moet goed geraakt worden anders krijg je hem niet op je scherm. Zo nu en dan sla ik een toets over, vooral bij snel typen.
- Accu ontlaadt vrij snel wanneer deze aan de netstroom hangt en wanneer de laptop uit staat. Na een dag of 2-3 is er zo 4 a 5% van af. Mijn andere laptop (Inspiron 9100) blijft gewoon op 100%, ook na een week of meer in de tas te hebben gezeten.
[ Voor 41% gewijzigd door frankknopers op 04-05-2007 16:59 ]
Goud is geen geld
[url]http://www.laptopspirit.f...0-hd-dvd-sous-santa-rosa/[/url]
Hoop alleen wel dat hij ook met iets mindere specs en voor een iets vriendelijker prijsje te krijgen wordt.
Ik probeer al de hele dag Kai van Nutrius.de te bereiken, echter zonder succes. Daarnaast heb ik hem vorige week vrijdag een e-mail gestuurd, ook zonder enig reactie.
Ik wil mijn laptop gefixed hebben want heeft de power-button/power-off issue waardoor er iedere keer een powercycle gedaan moet worden zonder batt erop.
maar 1 juni heb ik hem gekocht dus hij MOET deze maand die kant op..
Dus mijn vraag, heeft iemand nog contact gehad met hem afgelopen week o.i.d.?
bvd Koen
En wat denk je.. heb ik net een mail van hem..oNNoZeLe schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:05:
Even een andere vraag dan de laatste posts die hier staan..
Ik probeer al de hele dag Kai van Nutrius.de te bereiken, echter zonder succes. Daarnaast heb ik hem vorige week vrijdag een e-mail gestuurd, ook zonder enig reactie.
Ik wil mijn laptop gefixed hebben want heeft de power-button/power-off issue waardoor er iedere keer een powercycle gedaan moet worden zonder batt erop.
maar 1 juni heb ik hem gekocht dus hij MOET deze maand die kant op..
Dus mijn vraag, heeft iemand nog contact gehad met hem afgelopen week o.i.d.?
bvd Koen

ik zou wel heeeeeel graag een knalroze laptop willen

maar goed een vriendin van me wil wel graag een 12 inch laptop en voor haar is het natuurlijk wel leuk om geen saaie zwarte te hebben.
http://global.msi.com.tw/...aincat_no=135&cat2_no=418
AlternateMoneta schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:06:
lol das extreem.. waar heb je die besteld?
Religion is Opium for the Masses
www.voodoopc.com en dan de Envy A288LLEEDD schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:43:
weet iemand of de speciale YA versies al te koop zijn?
ik zou wel heeeeeel graag een knalroze laptop willen!!!!
maar goed een vriendin van me wil wel graag een 12 inch laptop en voor haar is het natuurlijk wel leuk om geen saaie zwarte te hebben.
Deze komt toch al met Vista erop?DizzyWeb schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:02:
Ik verwacht vrijdag mijn MSI S262B-089NL thuisbezorgd te krijgen en ik was van plan om er Vista op te slingeren... Nu ben ik alleen benieuwd, wie heeft Vista al op dit beestje draaien? Wat zijn de ervaringen daarmee? Ook qua drivers e.d., is alles ondersteund?
er is niet direct iets dat ik kan vinden dat niet gaat. als codec pack raad ik alvast CCCP aan, heel tevreden van
Bij mij draait vista prima op de s262. Heb een prestatieindex van 3,0. Alle drivers zijn beschikbaar en werken naar behoren. Heb er een T7200 met 2GB DDR2 667 geheugen en 80GB 7200rpm hd inzitten.DizzyWeb schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 13:02:
Ik verwacht vrijdag mijn MSI S262B-089NL thuisbezorgd te krijgen en ik was van plan om er Vista op te slingeren... Nu ben ik alleen benieuwd, wie heeft Vista al op dit beestje draaien? Wat zijn de ervaringen daarmee? Ook qua drivers e.d., is alles ondersteund?

Ik vroeg me af hoe het jullie bevalt om op het 12" scherm een gehele dag te werken??
Is dit echt niet te klein als je bijvoorbeeld de hele dag aan t werkt bent in Word/Excel etc..??
Zit namelijk erg te twijfelen tussen deze laptop of misschien toch een 14,1" scherm.
Ik gebruik die van mij elke dag op school en dat bevalt prima, heb er helemaal geen last van dat hij zo klein is (juist handig).Conan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:24:
Beste Tweakers,
Ik vroeg me af hoe het jullie bevalt om op het 12" scherm een gehele dag te werken??
Is dit echt niet te klein als je bijvoorbeeld de hele dag aan t werkt bent in Word/Excel etc..??
Zit namelijk erg te twijfelen tussen deze laptop of misschien toch een 14,1" scherm.
Is helemaal geen probleem als je het mij vraagt. Vind het wel prettig werken eigenlijk.Conan schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:24:
Beste Tweakers,
Scherm is sowieso heerlijk scherp en heeft een hoge resolutie, dus echt merken dattie klein is doe je niet. Je kan er net bijna zoveel op kwijt als op je gewone 17" desktop.
Lange verslagen e.d. tik ik liever op mijn desktop, waar ik een goed bureau en een verhoogde standaard voor het scherm heb.
Scherm van de laptop is erg goed en is prima op te werken als je hoge resoluties gewend bent. Ik zit nooit meer op 1024x768, dus dan ben je gewend aan kleinere pixels.
Goud is geen geld
hoe kan dat nu? onze grafische kaarten zijn toch exact hetzelfde???en toch heb jij meer voor aero etc?SuperBoswachter schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:26:
[...]
Bij mij draait vista prima op de s262. Heb een prestatieindex van 3,0. Alle drivers zijn beschikbaar en werken naar behoren. Heb er een T7200 met 2GB DDR2 667 geheugen en 80GB 7200rpm hd inzitten.
[afbeelding]
ik heb wel een 5400 rpm en 1 gB, T2400
Verwijderd
Het gaat hier om een S271, dit reepje geheugen zit er in:
Transcend 1024MB, DDR2, PC5300, soDIMM 200-pin, 64Mx8, CL5 | TS128MSQ64V6J
En die zou ik er graag nog 1 bij willen zetten.
Vervalt dan ook de garantie?
Ik heb ook de S271 met 1 GB DDR2. Op MSI staat een lijstje met geheugen dat wordt aangeraden (staat wel ergens in dit topic vermeld). Ik zou gewoon voor een A-merk gaan, maakt niet echt uit welk merk lijkt mij. Lijkt mij érg sterk als de garantie vervalt bij het plaatsen van extra geheugen.Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:06:
Heeft iemand hier ervaring met het uitbreiden van het geheugen?
Het gaat hier om een S271, dit reepje geheugen zit er in:
Transcend 1024MB, DDR2, PC5300, soDIMM 200-pin, 64Mx8, CL5 | TS128MSQ64V6J
En die zou ik er graag nog 1 bij willen zetten.
Vervalt dan ook de garantie?
Wat is de reden dat je 2 GB nodig hebt trouwens? Ik weet niet zeker of ik er 1 GB bij zal gaan plaatsen, geheugenprijzen zijn wel erg goedkoop n.l., dus wel aantrekkelijk +)
[ Voor 11% gewijzigd door Nordlys op 09-05-2007 18:03 ]
misschien moet er ergens een vijs uit een gat worden gehaald dat is afgedekt door een sticker met daarop "warranty sticker: void if tampered"jvdgeest schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:03:
Lijkt mij érg sterk als de garantie vervalt bij het plaatsen van extra geheugen.
Verwijderd
Door 2GB geheugen denk ik dat Vista net wat soepeler loopt, al zit ik er wel over te twijfelen om weer terug naar XP te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 20:19 . Reden: Spellingsfout ]
Ik heb er nu XP op met de standaard 80 GB HD en zit te twijfelen om een grotere HD te nemen (120 GB), en dan voor dual-boot te gaan. Maar ik zie de voordelen van Vista t.o.v. van XP op deze laptop niet echt in. Is de accuduur bijv. niet korter op Vista?Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:18:
Ik wil 2GB geheugen hebben omdat de prijs van het indentieke geheugen maar 44,- euro is.
Door 2GB geheugen denk ik dat Vista net wat soepeler loopt, al zit ik er wel over te twijfelen om weer terug naar XP te gaan.
Verwijderd
De HD zou ik eerder upgraden naar een wat snellere schijf, ik vindt deze eerlijk gezegd iets wat tegen vallen qua snelheid.
Het enigste probleem wat ik heb met Vista is dat ik met geen mogelijkheid een CD/DVD fatsoenlijk krijg gebrand zonder dat deze niet start/mislukt. Ik ben al op zoek gegaan naar een andere versie van Nero, heb er een gevonden die full Vista compatible is. Alleen lukt het me niet om de iets wat nieuwere versie te deinstalleren. Maar dit is een bekend probleem.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 21:16 ]