[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 31.347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hmm ok, bedankt voor je reactie. Wat vindt je verder van de snelheid van Vista op deze laptop? Heb je de Sempron (3200+) uitvoering, of een Turion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Turion X2 tl-56 uitvoering. Kwa snelheid gaat het allemaal goed, behalve dus de wat slomere HD. Niet dat ik me daar heel erg aan erger.
Het opstarten van Vista zal ook wel wat langer duren dan bij XP, dit gaat steeds sneller na verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
Afbeeldingslocatie: http://www.jakobherreman.be/foto/albums/userpics/10001/s262score.jpg

ik had er inderdaad niet aan gedacht dat aero ook op het ram werkt, maarja, 1 gB is tegenwoordig niet meer genoeg, waar is de tijd dat ik met 1gB mijn computer verwend had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Nie zo lang geleden jakob... met de release van vista is het alleen maar meer geworden.. vroeger was 1gb in een laptop veel en 2 gb in een pc veel.. nu gaan alle laptops naar 2 gb en pc's naar 4 gb. Moet je eens opletten over 1/2 jaar ;)
Je moet eens weten hoeveel vragen ik nie krijg over geheugen..

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 17:06:
Heeft iemand hier ervaring met het uitbreiden van het geheugen?

Het gaat hier om een S271, dit reepje geheugen zit er in:
Transcend 1024MB, DDR2, PC5300, soDIMM 200-pin, 64Mx8, CL5 | TS128MSQ64V6J
En die zou ik er graag nog 1 bij willen zetten.

Vervalt dan ook de garantie?
Ik heb precies zo'n reepje erbij gezet, heb nu 2 gieg. Qua performance (onder XP) maakte het niet veel uit, maar wel iets. Spelletjes zoals Quake 3 en Generals draaien net een paar fps meer. Ik merkte niet echt verchil in de dagelijkse praktijk van tekstverweken, chatten en internetten.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Ik heb precies zo'n reepje erbij gezet, heb nu 2 gieg. Qua performance (onder XP) maakte het niet veel uit, maar wel iets. Spelletjes zoals Quake 3 en Generals draaien net een paar fps meer. Ik merkte niet echt verchil in de dagelijkse praktijk van tekstverweken, chatten en internetten.
Okee, bedankt voor de reactie. Aan de reacties te zien zijn er geen problemen met het uitbreiden van het geheugen, dus ga ik er 1GB bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van dit topic ben ik redelijk overtuigd dat ik een S271 ga kopen.

Bij ALB Computers in Duitsland zie ik nu deze aanbieding voor 849 euro

MSI MEGABOOK S271SW-TL5211DL White
12" WXGA / Turion64 X2 TL-52 / 1024MB RAM / 100GB / DVD-DL / WLAN & Bluetooth / 8-Zellen Akku / Win XP Home

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je geen viezigheid erop knoeit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou zelf toch een zwarte aanschaffen. Heb een witte gehad maar ondanks dat je er heeel zuinig op bent gaat hij verkleuren! Ik heb later de zwarte in de winkel gezien en die had ik achteraf toch beter kunnen nemen.

Heb een klein jaar de S262 gehad en onlangs geruild tegen een nieuwe HP NC6400...

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken iemand met een witte, die heeft hij nou een jaar. Wordt dagelijks gebruikt, mee naar school etc. Ziet er nog netjes uit. Je valt wel op met zo'n witte laptop, en hij is zeker wel mooi. Ik heb zelf de zwarte, kon geen witte meer krijgen in de tijd dat ik hem kocht.

Heb je zelf al een keer met een 12 inch scherm gewerkt? Dit lijkt me wel handig, als je er nog nooit mee hebt gewerkt. Sommige mensen uit mijn omgeving kunnen er namelijk niet mee werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Ik heb vandaag een MSI 12" Santa Rosa versie gezien op een event. Dit PR200 model heeft een nieuw kleiner en lichter design. Er is ook een HDMI uitgang, finger print reader en een webcam. Na was google kwam ik een preview tegen;

http://www.hkepc.com/bbs/...4&tp=santarosa&rid=788760

[edit]
De benchmarks van Santa Rosa zien er helemaal niet verkeerd uit.
De onboard VGA blijft traag, maar is wel al zo'n 30 tot 50% sneller dan de 945GM.

Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/hwdb/intel-santarosa/logo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/hwdb/intel-santarosa/pr200.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/hwdb/intel-santarosa/button.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/hwdb/intel-santarosa/cover.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/hwdb/intel-santarosa/hdmi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/hwdb/intel-santarosa/cardreader.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/hwdb/intel-santarosa/micro-star-120.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hkepc.com/hwdb/intel-santarosa/cam.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door The Source op 15-05-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Zeer nette notebook!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
veel te mooi, kwil mij direct al vernieuwen :)
mijn s262 is echt iets waar ik heel erg tevreden van ben!

maar het probleem nu:

ik ben zondagmiddag vertrokken, laptop met een volle batterij uit het stopcontact gehaald, en stond helemaal uit
ik kom nu 3 dagen later terug, en de batterij is helemaal plat, hij boot zelfs niet meer...
das toch enorm snel??? moet ik mijn batterij laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jakob schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:34:
veel te mooi, kwil mij direct al vernieuwen :)
mijn s262 is echt iets waar ik heel erg tevreden van ben!

maar het probleem nu:

ik ben zondagmiddag vertrokken, laptop met een volle batterij uit het stopcontact gehaald, en stond helemaal uit
ik kom nu 3 dagen later terug, en de batterij is helemaal plat, hij boot zelfs niet meer...
das toch enorm snel??? moet ik mijn batterij laten vervangen?
3 dagen is wel heel snel, maar ik zie ook dat na 4-5 dagen de batterij leeg is gelopen. Gewoon opladen en kijken hoe goed 'ie het nog doet. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
uithoudingsvermogen is nog altijd goed, als jee kijtk dat mijn batterij soms 2-3 keer per dag vol en leeg gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hier nog een leuke tip voor mensen met deze notebook...

Ik heb direct na de XP installatie onnodige software er af gegooid, waaronder ook de MSI Config Utility. Wat ik miste bij deze notebook was een volume indicator in Windows XP (als je de Fn + Mute/Volume+/Volume- knoppen gebruikte). Ik weet dus niet of die in de MSI Config Utility zat, maar ik denk het niet.

Wat ik heb gedaan is de Microsoft Intellitype software geïnstalleerd. Die laat netjes een volume indicator zien. Je kunt de laatste versie hier downloaden. Bij de installatie moet je "Multimedia keyboard" selecteren.

Enig nadeeltje is dat de Fn+F4/F5 (je scherm meer/minder fel maken) als favorite-keys worden gezien. Je kunt dat niet makkelijk uitschakelen. Via het register kun je dat echter wel fixen, en wel zo:

Onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\IntelliType Pro\EventMapping maak je 2 sleutels (mappen) aan, namelijk 82 en 83. Dit zijn de key-codes voor deze toetsen. In beide mappen plaats je de volgende sleutels:

- Arguments (String), laat je leeg
- Command (DWORD, Hexadecimaal), geef je de waarde 190
- Friendly (String), maakt niet uit waar je hier neer zet, zolang het maar iets is
- ShellExecute (String), deze laat je ook leeg

[oud plaatje]

Nu heb je een werkende volume indicator zoals je hieronder kunt zien:

[oud plaatje]

[ Voor 5% gewijzigd door Nordlys op 24-05-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
En nog een tip over de RaLink Wireless kaart (zit in de S271, wellicht ook in de andere modellen)... ik vond de RaLink Utility die er standaard bij zit een beetje overbodig en zelfs slecht werken. Je kunt deze gewoon verwijderen en overstappen op de ingebouwde wireless config utility van Windows. En dat doe je op de volgende manier:
  1. Verwijder eerst de RaLink Utility via het configuratiepaneel.
  2. Schakel de Windows Zero Configuration service in, deze staat standaard uitgeschakeld bij een MSI Windows Image. Dit kun je doen door naar Start > Uitvoeren te gaan, vul daar in: %SystemRoot%\system32\services.msc /s en druk op Enter. Scroll helemaal naar beneden, daar zie je de Windows Zero Configuration service staan. Klik er met de rechtermuisknop op, ga naar eigenschappen, en wijzig het opstart-type naar "Automatisch". Start de service zelf alvast, dan hoef je je notebook niet opnieuw op te starten.
  3. Standaard wordt WPA2 niet ondersteund in Windows XP SP2, die kun je bij Microsoft Support downloaden.
Voila, nu kun je fijn draadloos internetten zonder de RaLink utility :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 17-05-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
pr200 ziet er wel zeer strak uit, maar nog steeds de lan kabel en connector voor extern beeldscherm op een zeer storende plaats, zo te zien (allez, toch voor rechtshandigen): ligt redelijk in de weg bij gebruik van een externe muis. ik zie ook een aansluiting voor een soort antenne (tussen uitlaat van koeling en hdmi): iemand die weet wat dat is?

verder ziet dit er weer een beestig ding uit :) lekker zo! ik kan niet wachten tot m'n s262 kapot gaat :P al is't, toch wel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een paar maanden een msi s270 van nutrius. Apparaat werkt perfect op 1 ding na:
Als ik de draadloze modem (miniPCI Wirl. netw. adapter) inschakel loopt de laptop na ca. 10 a 40 min vast.
De driver die ik gebruik is de volgende: Ralink Technology, Inc., 20-10-2005 versie: 3.1.0.0
Iemand anders zelfde probleem gehad?
Hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 20:11:
Ik heb al een paar maanden een msi s270 van nutrius. Apparaat werkt perfect op 1 ding na:
Als ik de draadloze modem (miniPCI Wirl. netw. adapter) inschakel loopt de laptop na ca. 10 a 40 min vast.
De driver die ik gebruik is de volgende: Ralink Technology, Inc., 20-10-2005 versie: 3.1.0.0
Iemand anders zelfde probleem gehad?
Hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt!
Ik zou zeggen, probeer mijn bovenstaande methode eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
klinkt als een driver probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik zit met een vervelend probleem... Ik heb een S271, SATA uitvoeren, en is ongeveer een maandje oud nu. Zojuist heb ik een BIOS update gedaan (zoals staat uitgelegd in de openingspost) en heb versie 7.11 gedownload, ISO file gemaakt voor op een CD, eerst even gecheckt met de /d parameter, en alles was in orde. Flashen ging verder ook goed.

Maar telkens wanneer ik de notebook opstart krijg ik een "cmos checksum" fout. Ik kan dan voor F1 gaan (naar de BIOS setup) of fail-safe kiezen met F2. Ik geloof dat "cmos checksum" op zich niet zo'n groot probleem is, vaak moet je de BIOS even resetten (default settings), saven, en het gaat weg. Maar het probleem is, als ik de bios save & exit kies, blijft hij op een zwart scherm hangen. Hij doet niks, en als ik de notebook handmatig reboot staat alles nog op de oude instellingen, niets is gereset. Ik krijg die "cmos checksum" dus voor geen mogelijkheid weg.

Ik heb ook de andere BIOS geprobeerd, versie 3.11, maar deze geeft hetzelfde probleem. Nu staat ie weer terug op versie 7.11. De laptop is een maand oud, dus aan de cmos batterij kan het ook niet liggen, lijkt mij...

Heeft iemand een oplossing?

P.S. De laptop werkt verder wel, alleen ik krijg dus telkens bij het opstarten deze foutmelding.

#Edit: kennelijk reboot de laptop helemaal niet meer, ik heb zojuist vista geïnstalleerd maar elke keer dat Vista tijdens het installeren moet rebooten, blijft de laptop op een zwart scherm staan. Ik moet hem dan zelf uit en weer aan doen. Dit probleem heb ik wel eens eerder meegemaakt, maar niet zo vaak. Moet ik hem maar opturen? ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Nordlys op 18-05-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

jvdgeest schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:18:
[lang verhaal..]
Heeft iemand een oplossing?

P.S. De laptop werkt verder wel, alleen ik krijg dus telkens bij het opstarten deze foutmelding.

#Edit: kennelijk reboot de laptop helemaal niet meer, ik heb zojuist vista geïnstalleerd maar elke keer dat Vista tijdens het installeren moet rebooten, blijft de laptop op een zwart scherm staan. Ik moet hem dan zelf uit en weer aan doen. Dit probleem heb ik wel eens eerder meegemaakt, maar niet zo vaak. Moet ik hem maar opturen? ;(
Heb je al geprobeerd een oudere/vorige versie van je bios erop terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Nee, nog niet. Dit wilde ik nog wel gaan doen, alleen ik heb geen backup gemaakt van mijn oude BIOS (wellicht een beetje dom, maar je hebt alleen een CD tot je beschikking waar je iets op kunt plaatsen). Zou er iemand zijn met een oudere bios flash bestand voor mij? Het gaat dus om een S271 (Sempron 3200+, 1 GB DDR2, SATA hdd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik zou nog eens opnieuw flashen, maar dan met alle "erase/destroy" switches aan, zodat het hele bios wordt overschreven. Werkt dat niet, dan kun je denk ik beter de notebook terugsturen voor reparatie.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:58:
Ik zou nog eens opnieuw flashen, maar dan met alle "erase/destroy" switches aan, zodat het hele bios wordt overschreven. Werkt dat niet, dan kun je denk ik beter de notebook terugsturen voor reparatie.
Oke, dat ga ik dan eventjes proberen. Thanks.

Update: De BIOS update executable die MSI erbij levert heeft o.a. de volgende parameters (de rest waren niet interessant / het vermelden waard):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
/P Program main BIOS image
/B Program boot clock
/N Program NVRAM
/E Program Embedded Controller Block
/K Program all non-critical blocks
/Ln Load CMOS defaults
 L0: Load current optimal
 L1: Load current failsafe
 L2: Load optimal from ROM file
 L3: Load failsafe from ROM file
/R Preserve ALL SMBIOS structure during NVRAM programming

Nu ben ik een beetje huiverig welke ik moet gebruiken...

Update 2: Ik heb de /L2 parameter genomen (leek mij diegene met de meeste potentie :P ) en het werkt weer heerlijk!

[ Voor 50% gewijzigd door Nordlys op 18-05-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Gewoon alle "program" opties. Kan geen kwaad hoor *knock on wood* ;) . Deed ik ook wel eens bij m'n mobo bios.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:23:
Gewoon alle "program" opties. Kan geen kwaad hoor *knock on wood* ;) . Deed ik ook wel eens bij m'n mobo bios.
Nah, het werkt al, zie mijn voorgaande bericht.

Dankjewel voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 19:29
Ik heb de S262 al een tijdje in mijn bezit en ben er nog erg happy mee. Ik gebruik nu ookal sinds januari Windows Vista, maar op een of andere manier krijg ik speedstep maar niet werkend! cpuinfo blijt maar aangeven dat mijn processor op 1666mhz loopt. Ik heb de nieuwste drivers van de MSI site en ook de nieuwste vista bios! (7.02 uit mijn hoofd). Verder heb ik ook in het bios al gekozen voor "F9" en vervolgens "F10". Heeft iemand nog een idee hoe ik speedstep werkend kan krijgen onder vista? tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb uiteindelijk toch gewoon in NL besteld, bij ALB was de laptop niet meer leverbaaar en custom made is prijstechnisch onaantrekkelijk.

zojuist bij zercom de MSI Megabook S271-248NL in het oranje :-) besteld. Nu maar ongeduldig wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Het eerder gemelde probleem (van mijzelf) met het audio probleem op mn s271, is al eindje opgelost, men laptop stond factory ingesteld op 'karaoke', wat dus het brakke geluid verklaard :+

We zijn nu al bijna een half jaar verder, en nog steeds geen problemen gehad, echt een top beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
nieuws: Vier laptop-lcd's van dichtbij bekeken
van op de frontpage geplukt. in mijn ogen heeft mijn laptop toch wel een mooi scherm hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 21:05
Brr vandaag was het weer zover me laptop spontaan uit als hij aan de netspanning hangt. Nu maar hopen dat het euvel weg blijft vorige keer heeft MSI me moederbord vervangen hiervoor. Zou het jammer vinden als ik hem weer moet opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:05
Iemand bluetooth al werkend met Windows Vista?
Heb wel de Vista Ralink drivers voor het wireless geinstalleerd maar zag niets van bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Bluetooth van wat? Mijn S262 heeft geen enkel probleem met bluetooth onder Vista, op 1 niet geinstalleerd apparaat na, maar dat heb ik nu onder elke Vista installatie gezien met bluetooth. Het werkt prima zonder.

Edit:
Alleen kwam ik er gisteravond achter dat de Vista bluetooth stack geen audio profiel ondersteunt. Mijn BT headsetje werkt dus mooi niet.

[ Voor 25% gewijzigd door DizzyWeb op 31-05-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 12:34
Ik denk dat je voor de S271 een .inf moet hebben, net zoals voor XP, maar dat weet ik niet zeker. De bluetooth van de S262 wordt onder Vista iig wel correct herkend, overigens is onlangs ook een nieuwe BIOS versie beschikbaar gesteld (7.05).

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoelang gaat de accu van de S271 met de sempron ongeveer mee bij normaal gebruik? heeft iemand dat misschien al getest?, ik ben namelijk van plan om een s271 te kopen, maar ik heb hem het liefst zo goedkoop mogelijk omdat ik mn desktop wl voor het zware werk houd.
of is 70 euro het wel waard om de 8-cel accu erbij te nemen (scheeld het bijv heelveel in de accuduur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:24:
hoelang gaat de accu van de S271 met de sempron ongeveer mee bij normaal gebruik? heeft iemand dat misschien al getest?, ik ben namelijk van plan om een s271 te kopen, maar ik heb hem het liefst zo goedkoop mogelijk omdat ik mn desktop wl voor het zware werk houd.
of is 70 euro het wel waard om de 8-cel accu erbij te nemen (scheeld het bijv heelveel in de accuduur)
Uitgebreid getest, kan ik je zeggen. Ik heb zowel de 4-cells als de 8-cells accu, en een Sempron 3400+. Ik gebruik RMClock om de processor wat lager te volten en om trager te laten werken. De 4-cells doet het afhankelijk van het gebruik 1.5 - 2 uur, de 8-cells doet het 3.5 - 4 uur. Kan waarschijnlijk wel wat opgerekt worden door WLAN etc uit te zetten en scherm te dimmen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt, dan lijkt me de aanschaf van een 8 cells toch wel relaxed, 2 uur werken is nie zo heel veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chone
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-02 23:13
Uitgaande van de informatie hier heb ik voor mijn S260 nieuw geheugen besteld. Nu blijkt dat ik verkeerde geheugen heb besteld, in dat ding moet geen DDR2 maar DDR geheugen! Zou iemand dit in de SP aan willen passen?

Are there any experienced suicide bombers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
je had hier toch beter eerst nog even om bevestiging gevraagd, dat had je een hoop leed kunnen besparen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jakob op 31-05-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
The Chone schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:55:
Uitgaande van de informatie hier heb ik voor mijn S260 nieuw geheugen besteld. Nu blijkt dat ik verkeerde geheugen heb besteld, in dat ding moet geen DDR2 maar DDR geheugen! Zou iemand dit in de SP aan willen passen?
Waarom kijk je dan op GoT in plaats van gewoon met een of ander programmatje (cpu-z bv) op je laptop of misschien op de site van MSI, ook hier worden tiepvoutjes gemaakt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TheChone, vervelend. Hopelijk past winkelwagen de OP aan. Misschien kun je winkelwagen even een DM sturen?

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 31-05-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chone
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-02 23:13
Ach ja, jammer dan, heeft me bij elkaar zo'n 5 Euro gekost. Voor mij maakt het ook niet meer uit, ik ben een ervaring rijker, maar ik denk ik meld het even zodat anderen niet dezelfde fout gaan maken.

Are there any experienced suicide bombers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al welke versie van de PR200 naar Nederland komen? Ik heb nu de PR200-012NL gevonden met volgende specs
msi megabook pr200-012nl intel c2d t7300 2ghz 12.1inch wxga 1280x800 2048mb ddr2 160gb supermulti vista bus 802.11agn gblan bt black
Voor 1284 euro
En in Duitsland
Core 2 Duo T7100 2x 1.80GHz • 1024MB + 1024MB Turbo Memory • 160GB • DVD+/-RW DL • Intel GMA X3000 onboard Grafik max.256MB shared memory • USB 2.0/Gb LAN/WLAN 802.11abgn/Bluetooth • HDMI • 4in1 Card Reader (SD/MMC/MS/MS Pro) • FingerPrint Reader • Web-/Videokamera (1.3 Megapixel) • 12.1" WXGA TFT (1280x800) • Windows Vista Business • Li-Ionen-Akku (8 Zellen) • 1.80kg • 24 Monate Herstellergarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
gebruikt deze nieuwe pr200 dezelfde batterij als de s262? zou leuk zijn voor als mijn huidige laptop zijn kilometers heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
piet konijn schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 07:42:
gebruikt deze nieuwe pr200 dezelfde batterij als de s262? zou leuk zijn voor als mijn huidige laptop zijn kilometers heeft gedaan.
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
zonder jou, waar zouden we het halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je ook of het toetsenbord hetzelfde is want dan kun je makkelijk bij zercom een toetsenbord bestellen als je hem in Duitsland koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
PR210

Afbeeldingslocatie: http://www.bigbluehost2.com/~donmone/pictures/IMG_0003.jpg

S271

Afbeeldingslocatie: http://www.bigbluehost2.com/~donmone/pictures/IMG_0004.jpg

Er zitten wel wat miniscule veranderingen in het toetsenbord maar veel verschil zal het niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaw
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:18

smaw

Geen ondertitel

Weet iemand al iets over de nieuwe PR200-012NL Laptop van MSI ? zit te twijfelen of ik hem zal kopen :) Als ik het zo lees is over het algemeen MSI wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nog niet leverbaar, maar je de voorraadstatus bij Salland Automatisering staat nu op 1 tot 10 werkdagen. Je kan hem daar kopen voor 1019 euro overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik heb de laptop (S271-NL) nog maar 2 maandjes en heb nu al 2 technische probleempjes :(

1) Vorige week vrijdag kwam ik terug van school, deed m'n laptop uit de tas, en het witte dopje tussen het scherm was van de laptop af en lag in m'n tas:
[oud plaatje]
Ik heb een Samsonite tas en kan mij echt niet voorstellen dat zoiets ermee gebeurt. Kennelijk zat dat dopje er nooit stevig op.

2) Vandaag de laptop met geheugen uitgebreid, netjes volgens de guide die op de MSI site staat. Maar nu werkt de touchpad opeens niet meer (incl. de lampjes voor batterij/wlan/bluetooth/harddisk/enz.). Heb geloof ik 5 keer geprobeerd de connector goed te krijgen maar kennelijk is er iets mis mee. Terwijl ik die connector uberhaupt bij het begin niet eens heb aangeraakt? (Maarja, kennelijk wel, want anders gebeurt zoiets weer niet...). Tevens is het keyboard van de notebook zo'n 2mm naar beneden geschoven, en krijg hem niet omhoog, waardoor ik een gat van +/- 1 á 2 mm boven de F1 toetsen heb..
[oud plaatje]

Ik heb van tientallen notebooks het geheugen uitgebreid of vervangen (werk in een computerzaak), maar nog nooit heb ik een laptop meegemaakt waarbij het op zo'n manier moet. Zelfs een macbook (12") is er veel makkelijker mee...

Maar even met MSI overleggen, ik ben van mening dat ik alles volgens de handleiding heb gedaan en niks heb "gesloopt" of ruig heb gedaan (ben erg voorzichtig met dit soort dingen..)

;(

[ Voor 8% gewijzigd door Nordlys op 24-05-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
jvdgeest schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:51:
Ik heb de laptop (S271-NL) nog maar 2 maandjes en heb nu al 2 technische probleempjes :(

1) Vorige week vrijdag kwam ik terug van school, deed m'n laptop uit de tas, en het witte dopje tussen het scherm was van de laptop af en lag in m'n tas:
[afbeelding]
Ik heb een Samsonite tas en kan mij echt niet voorstellen dat zoiets ermee gebeurt. Kennelijk zat dat dopje er nooit stevig op.
ik heb hem bijna een jaar, en ze zitten wel erg los...

[ Voor 46% gewijzigd door jakob op 07-06-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
die dopjes zitten bij mij ook niet super vast, maar de dag dat ze er af gaan plak ik die er wel weer tegen. van m'n 8-cells accu zijn de voetjes er ook van gepeeld (ze zijn te anti-slip achtig volgens dat ze maar vast hangen :)) maar dit vind ik totaal geen probleem, eigenlijk, prestaties zijn voor mij belangrijker.

dat het touchpad niet werkt heb ik ook al 2 of 3 keer tegen gekomen: ik heb de laptop open gedaan en wat op de connectors geduwd en toen werkte het terug, maar de oorzaak ken ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
idd, ook al een tijdje mijn 3 voeten verloren( op de accu :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Jvdgeest, wel apart dat je keyboard nu lager ligt. Dan moet je toch iets verkeerd doen, zou je denken. Ik heb de mijne een paar keer open gehad, en geen problemen die daarop lijken.

Vervelend van die connector, gezien je ervaring neem ik aan dat je de plug waar die in moet wel helemaal open hebt staan, en het "stekkertje" er goed induwt alvorens de plug weer te sluiten?

@smaw, ik ben persoonlijk héél erg tevreden met deze laptop. Het enige wat echt beter zou kunnen is de kwaliteit van de wireless ontvangst. Als het nieuwe model even goed is als de oude, heb je er een goede koop aan imo.I k ben het wel eens met jvdgeest dat het nogal een bitch is om het apparaat uit elkaar te halen en in elkaar te zetten, maar dat vind ik veel minder belangrijk dan hoe de laptop in het dagelijks gebruik is.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar staat in hemelsnaam het serienummer van de laptop? Waarschijnlijk op de onderkant van de laptop, maar ik heb geen idee welke het precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Onder de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het staat als het goed is ook op de doos. En ik kreeg er een stikkervel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De WLAN ontvangst op mijn s271 is inderdaad bagger, zeker als ik het vergelijk met mijn andere laptop (Dell) die een Intel 2200bg kaart heeft. Van het weekend had ik beide laptops op een schaaktoernooi met mijn eigen accesspoint op de eerste verdieping van het gebouw. De Dell had goede ontvangst beneden, terwijl de s271 heel vaak wegviel.

Verder is de driversoftware van Ralink bagger, en de WZC is ook niet alles. Wat mij betreft zijn dat duidelijke verbeterpunten!

Maar verder doet het ding het fantastisch, en heeft al twee continenten gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik ben direct afgestapt van de RaLink config utility e.d. en heb de Windows Zero Config (heet dat zo?) service ingeschakeld + WPA-2 update gedownload. Hoewel het bereik niet verbeterd wordt, is hij wel veel stabieler geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jvdgeest schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:35:
Ik ben direct afgestapt van de RaLink config utility e.d. en heb de Windows Zero Config (heet dat zo?) service ingeschakeld + WPA-2 update gedownload. Hoewel het bereik niet verbeterd wordt, is hij wel veel stabieler geworden.
WPA-2 update van Microsoft? Is dat een standaard update of eentje die niet standaard wordt aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Wat ik even niet begrijp is dat ik de MSI PR200 voor lagere prijzen in de prijslijst zie staan dan S262 modellen met lagere specs. Weet iemand hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren op de subnotebookmarkt. Twijfel momenteel tussen MSI S2xx, Asus F9F of Acer TravelMate 6292.

Die nieuwe MSI PR200 ziet er wel netjes uit, ook qua specs. Maar het is toch haast onmogelijk dat deze ongeveer dezelfde prijs krijgt ondanks de oude S2xx reeks?

Ik hoop wel dat de afwerking en kwaliteit van de case van de PR200 wat beter is dan bij de S262. Vind ik toch belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowrunR schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:34:
Ik ben me ook een beetje aan het oriënteren op de subnotebookmarkt. Twijfel momenteel tussen MSI S2xx, Asus F9F of Acer TravelMate 6292.

Die nieuwe MSI PR200 ziet er wel netjes uit, ook qua specs. Maar het is toch haast onmogelijk dat deze ongeveer dezelfde prijs krijgt ondanks de oude S2xx reeks?

Ik hoop wel dat de afwerking en kwaliteit van de case van de PR200 wat beter is dan bij de S262. Vind ik toch belangrijk :)
De prijs is nu al lager ;) Ik heb ook nog fotos gevonden op het notebookreviews forum http://www.rkcomputer.net...photos/ms-1221/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ziet er netjes uit. Hier staat ie nog het goedkoopst van allemaal: http://www.perfect-system...o-t7300-2gb-160gb-12.html. (€ 991.75)

Wel verdacht, volgens mij gaan die prijzen allemaal nog opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:42:
[...]

WPA-2 update van Microsoft? Is dat een standaard update of eentje die niet standaard wordt aangeboden?
Mijn ervaring is dat die standaard niet meegeleverd wordt met Service Pack 2 of de updates die je via Windows Update binnenkrijgt. Ik heb hier een wat uitgebreidere post voor je met een linkje naar de dowloadsite van Microsoft:

jvdgeest in "[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (d..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 20:37:
[...]
De prijs is nu al lager ;) Ik heb ook nog fotos gevonden op het notebookreviews forum http://www.rkcomputer.net...photos/ms-1221/index.html
Tof ding hoor. en maar 1,8 kilo :)

Ik hoop wel dat ze met een geheel zwarte komen.

Ps. is er al iets bekend over de battery duur?

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 12-06-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:43:
[...]

Tof ding hoor. en maar 1,8 kilo :)

Ik hoop wel dat ze met een geheel zwarte komen.

Ps. is er al iets bekend over de battery duur?
Volgens het zelfde topic
Got you answer for the MS-1221 battery life, playing a dvd and the config below we were able to get 3:55 form a full battery charge.

MS-1221
T7500
Intel X3100
4GB Kingston
Intel Turbo Memory 1GB
Toshiba 200GB 4200RPM SATA
Intel 4965 Wireless
8 Cell (4400mAh) stock battery
Vista Ultimate in Power saver mode-stock settings, made no changes to power plan.
Bron: http://forum.notebookrevi...hread.php?t=127191&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thanks voor die link! Ik kende dat forum nog niet, mooi om erbij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Ik heb sinds kort een probleem met de speakers in mijn S271. Ik hoor alleen geluid uit de speakers als mijn scherm bijna dichtgeklapt is. Als mijn scherm opengeklapt is hoor ik niks. Weet iemand wat dit is en of ik dit eventueel zelf kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
dat is hoogst waarschijnlijk een slecht contact, maar waar dat zou zitten weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Vinniema schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:16:
Ik heb sinds kort een probleem met de speakers in mijn S271. Ik hoor alleen geluid uit de speakers als mijn scherm bijna dichtgeklapt is. Als mijn scherm opengeklapt is hoor ik niks. Weet iemand wat dit is en of ik dit eventueel zelf kan verhelpen?
Ik heb een S270 voor 1,5 jaar, en ik had een vergelijkbaar probleem: scherm opengeklapt, viel het geluid van rechterspeaker uit. Ook de backlight van het scherm viel dan bijna helemaal uit. Met brightness knopjes kon je niks meer regelen. Klapte je het scherm weer bijna dicht, dan deed alles het weer.
Had em dus maar op laten halen door ALB en binnen 1 week weer terug. Ze hadden 2 kabels vervangen ;)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ok, mijn linker dopje ligt er nu ook af :p
ik heb het er nu terug op gestoken, maar ik moet hem nu niet meer meezeulen naar school, dus zal dat ook veel minder afzien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
jakob schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:13:
ok, mijn linker dopje ligt er nu ook af :p
ik heb het er nu terug op gestoken, maar ik moet hem nu niet meer meezeulen naar school, dus zal dat ook veel minder afzien...
:D

Hij is bij mij de 12e opgehaald door UPS, ook het dopje eraf en touchpad probleem (zie bovenstaande post). Ben benieuwd hoe ze dat met het dopje oplossen. Stiekem lijmen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik heb er zoveel last niet van, het is de enige issue bij mijn lappie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik heb de laptop een aantal dagen keurig teruggekregen en werkt weer perfect!

[ Voor 7% gewijzigd door Nordlys op 21-06-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met de WLAN. Met mijn ASUS had ik heel goed bereik en met mijn MSI S271 kwam ik niet eens door de eerste deur heen ;-) Ik heb vorige week voor 7 euro 95 een usb stickje gekocht van een of ander tropisch merk Gigafast...... en ik surf nu superblij en supersnel over het internet. Ik ben zooooooo blij. Joepie!
Installatie ging vanzelf. Schakelen tussen de Ralink en de Gigafast gaat bijna vanzelf.
Wel effe oppassen dat je hem uit de laptop trekt voor je hem opbergt.
Kwa opbergen ben ik trouwens superblij met mijn nieuwe Crumplertas, The Boomer M. Echt een aanrader.
gambieter schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:47:
De WLAN ontvangst op mijn s271 is inderdaad bagger, zeker als ik het vergelijk met mijn andere laptop (Dell) die een Intel 2200bg kaart heeft. Van het weekend had ik beide laptops op een schaaktoernooi met mijn eigen accesspoint op de eerste verdieping van het gebouw. De Dell had goede ontvangst beneden, terwijl de s271 heel vaak wegviel.

Verder is de driversoftware van Ralink bagger, en de WZC is ook niet alles. Wat mij betreft zijn dat duidelijke verbeterpunten!

Maar verder doet het ding het fantastisch, en heeft al twee continenten gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaw
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:18

smaw

Geen ondertitel

Weet iemand wanneer de MSI PR200-012NL eindelijk is binnen gaat komen? hij is nog nergens te krijgen en niemand weet wanneer hij eindelijk eens komt ;( Of ze zeggen een datum en verschuiven het dan weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Begin juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
mijn laptop heft nu sinds een week ook dat probleem met het speakertje, wel vrij irritant. hoe verloopt de garantie juist? want ik heb het er niet voor over om hem heel lang kwijt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
jakob schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:03:
mijn laptop heft nu sinds een week ook dat probleem met het speakertje, wel vrij irritant. hoe verloopt de garantie juist? want ik heb het er niet voor over om hem heel lang kwijt te zijn...
- MSI opbellen
- Zij maken een service-request op en sturen een mailtje
- In het mailtje staat een tel. nr. voor UPS, daar maak je een afspraak mee
- UPS haalt de laptop op het afgesproken moment op
- Je krijgt hem in +/- 10 dagen terug, ligt er een beetje aan hoe druk het is denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikjuuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nou flink balen hier,mijn msi s271 start vanaf vanmorgen dus helemaal niet meer op. Alles geprobeerd er komt gewoon geen leven meer uit..

Ik wilde hem dus terugsturen naar de garantie maar die verzegeling onderop is verbroken, door het gebruik, en later ook door het vervangen van het geheugen.

De laptop is een half jaar oud en had 2 jaar garantie. Kan ik hem toch gewoon laten ophalen door de service van msi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Erikjuuh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:44:
Nou flink balen hier,mijn msi s271 start vanaf vanmorgen dus helemaal niet meer op. Alles geprobeerd er komt gewoon geen leven meer uit..

Ik wilde hem dus terugsturen naar de garantie maar die verzegeling onderop is verbroken, door het gebruik, en later ook door het vervangen van het geheugen.

De laptop is een half jaar oud en had 2 jaar garantie. Kan ik hem toch gewoon laten ophalen door de service van msi?
Bel ze op en leg het uit, merk je het vanzelf, lijkt me. Stickertje onderop mijn laptop is ook stuk, ben er echt nog nooit aan geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

smaw schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:15:
Weet iemand wanneer de MSI PR200-012NL eindelijk is binnen gaat komen? hij is nog nergens te krijgen en niemand weet wanneer hij eindelijk eens komt ;( Of ze zeggen een datum en verschuiven het dan weer :'(
Er is een thread voor deze hier: MSI Megabook PR200
Helaas is de prijs naar 1300 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Erikjuuh schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:44:

heb je al eens geprobeerd de batterij eruit te halen, terug in te steken en ondertussen met intervalletjes op de aan-knop te duwen? ik heb met mijn lappie dat ook een tijdje gehad, en als ik dan op de aanknop drukte startte hij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

ah, er gaan er meer kapot:

Sinds een paar dagen heb ik bij het opstarten alleen maar een wit scherm. Bij het aansluiten van een externe monitor blijkt dat het alleen het scherm betreft. Er zal tus wel een fout zijn of van het scherm of van de kabel naar het scherm... Echt balen!!

RMA is aangevraagd bij de winkel. Die mogen hem dan naar MSI sturen.

*edit*
Als je hem terugstuurt, moet je dan de hele mikmak meeleveren? Of juist alleen de laptop? Of ook de (meegeleverde) voeding, muis en het tasje.... of zelfs ook de doos?

[ Voor 20% gewijzigd door MicroWhale op 12-07-2007 16:24 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Mijn ervaring: alleen de laptop, het liefst in de originele MSI doos/verpakking waarmee je hem hebt gekocht (en die weer in een gewone doos stoppen bij verzenden via UPS). Je hoeft de accu enz. niet mee te sturen als daar geen probleem mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleempje met mijn MSI S262. Als de laptop opstart (Gentoo Linux) en er zit een externe monitor aan dan lukt het me niet om het beeld automatisch op 'enkel externe monitor' te zetten. Ik moet élke keer tweemaal op FN+F2 drukken. Nu is dit normaal, als ik overdag de laptop mee heb op pad en deze 's avonds weer aansluit thuis, geen probleem maar nu het vakantie is en ik het apparaat elke dag enkel thuis gebruik, wel. Ik heb al in de BIOS gekeken maar daar staan überhaupt verassend weinig opties. Iemand suggesties?

Edit: ALT+F2 veranderd naar FN+F2.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Laatst online: 06-08 21:04
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:00:
Ik heb een klein probleempje met mijn MSI S262. Als de laptop opstart (Gentoo Linux) en er zit een externe monitor aan dan lukt het me niet om het beeld automatisch op 'enkel externe monitor' te zetten. Ik moet élke keer tweemaal op FN+F2 drukken. Nu is dit normaal, als ik overdag de laptop mee heb op pad en deze 's avonds weer aansluit thuis, geen probleem maar nu het vakantie is en ik het apparaat elke dag enkel thuis gebruik, wel. Ik heb al in de BIOS gekeken maar daar staan überhaupt verassend weinig opties. Iemand suggesties?

Edit: ALT+F2 veranderd naar FN+F2.
Misschien is dit al genoeg: als je de 2.x.x serie van de intel i810 drivers gebruikt (zitten in portage) gebruikt hij standaard clone maar zet je externe monitor wel op de volle resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivolution
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:20
Zo, na lang wikken en wegen heb ik mij ook laten verleiden tot de aankoop van een prachtige MSI S271, maar ik loop tegen een probleem aan.
Wat ik ook doe, ik krijg de LAN niet aan de praat. Bij vista (x86) wordt automatisch een driver geïnstalleerd voor de Realtek RTL8168/8111, die volgens de device manager uitstekend werkt. Als ik vervolgens het netwerk inplug, gebeurt er helemaal niets. De computer denkt nog steeds dat er geen kabel ingeplugd is.

Ik heb al geupdate naar de laatste versie van de driver (van de MSI site), en ik heb diagnose gedraaid in vista. Diagnose vraagt helaas alleen maar of ik er wel een netwerkkabel ingeplugd heb :|

Heeft er trouwens al iemand een goede driver voor de bluetooth-module onder vista?
Edit: bluetooth is opgelost.. Kwam een goede driver-oplossingen lijst tegen op het MSI-forum: http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=105180.0

[ Voor 9% gewijzigd door ivolution op 19-07-2007 00:04 . Reden: BT probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivolution
Ik heb ondertussen 4 werkende kabels geprobeerd (op andere notebooks / desktops werken deze kabels wel).
En ik heb op de site van Realtek een diagnostics programmaatje gevonden. Deze zegt het volgende bij cable-diagnostics:

Explanation:
Normal: The cable is normal or connected
Open: The cable is broken or disconnected
Short: The cable is short

Cable plugged in:
Pair/ Status
1-2 / Normal
3-6 / Short
4-5 / Short
7-8 / Short

No Cable plugged in:
Pair/ Status
1-2 / Open
3-6 / Short
4-5 / Open
7-8 / Open

Dit is bij iedere kabel precies hetzelfde.
Overigens heb ik allerlei verschillende drivers geprobeerd (vista driver, driver van MSI site, nieuwste driver van realtek site) die allemaal hetzelfde probleem geven...

Gelukkig is het geen onwerkbare situatie (leve wlan!), maar toch zou het wel fijn zijn als de hele laptop naar behoren werkte :P Zeker daar ik hem pas 24 uur in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Zitten alle pinnetjes nog recht in je notebook? je zou er 8 moeten hebben.

Stond er origineel vista op of Xp? Als XP, werkt de poort dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivolution
De 8 pinnetjes staan er nog allemaal, evenwijdig aan elkaar en mooi recht.
Oorspronkelijk stond er winxp op, maar ik heb dat er eigenlijk direct afgegooid zonder allerlei dingen te testen.
Ik kan anders ook nog wel even testen onder ubuntu vanaf de cd gedraaid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lex_brugman schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 17:04:
[...]

Misschien is dit al genoeg: als je de 2.x.x serie van de intel i810 drivers gebruikt (zitten in portage) gebruikt hij standaard clone maar zet je externe monitor wel op de volle resolutie.
Welkom terug van vakantie. :P

Bij clone staat er op m'n laptop sherm ook iets terwijl als ik tweemaal op FN+F2 ram dat scherm gewoon leeg is en alles op m'n externe monitor komt. Dat vind ik wel fijner. Maar ik zal kijken welke van de twee mijn voorkeur heeft door het uit te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Nu beging ik toch te twijfelen, koop ik hem nu of niet, 720,50 €, damm dat is goedkoop.

http://www.4launch.nl/4la...uctid=027380&ref=tweakers
MSI Notebook S262 12.1", T2350, 120GB (paars) S262-466NL

Kenmerken:

Display: 12,1", WXGA Resolutie 1280x800
Processor: Mobile Intel Core Duo T2350 (1.86Ghz)
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 945GM
Geheugen: 2GB DDR2 (max 2GB)
Videokaart: Geintegreerd in Intel 945GM
Harddisk: 120GB
Optische drive: DVD-/+RW
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
VGA-Out, Microfoon-in
3x USB2.0
1x Firewire
3 in 1 Card Reader
1x Express Card slot
Bluetooth
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen: 303x225x28-30mm
Gewicht: 1,95kg

Uitgebreide specificaties

Garantie:
2 jaar Pick-up & Return Prijs:
€ 720.50 (incl. BTW)

Weet iemand of ik een azerty keybord ergens kan bestellen en zelf instaleren en of ik via meerprijs Naar Vista Business of Ultimate kan upgraden ?

[ Voor 5% gewijzigd door abusimbal op 22-07-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

jvdgeest schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:39:
Ik heb de laptop een aantal dagen keurig teruggekregen en werkt weer perfect!
wanneer krijg je bericht tijdens RMA?

ik heb hem opgestuurd via UPS, maar heb sindsdien niks meer gehoord... hoe weet ik dan zeker dat ie goed aangekomen is etc?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

abusimbal schreef op zondag 22 juli 2007 @ 20:19:
Nu beging ik toch te twijfelen, koop ik hem nu of niet, 720,50 €, damm dat is goedkoop.

http://www.4launch.nl/4la...uctid=027380&ref=tweakers
MSI Notebook S262 12.1", T2350, 120GB (paars) S262-466NL
Dat is inderdaad goedkoop! Ik kan hem niet vinden op die site voor die prijs.De link werkt niet.

Was het misschien een roze?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste