[Ervaringen] MSI Megabook S2xx series (deel 4) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 31.349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hij is paars ;)

Maar dan klopt de prijs nog niet: € 972.50 (incl. BTW)

[ Voor 18% gewijzigd door Hades.NL op 23-07-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Hades.NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:38:
Hij is paars ;)

MSI Girliebook :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Hij ziet er paars uit maar is wel roze en is idd echt een girliebook.. blegh..

@Mrwilliams.. stuur gewoon een mail naar support en dan checke ze voor je, msi geeft niet status updates door tenzij je er zelf om vraagt

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Hades.NL schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:38:
Hij is paars ;)

Ik had een mail naar 4Launch gestuurt of de laptop in azerty leverbaar was.
Het is volgens andere websites een roze.

Merkwaardig is dat na mijn mail de prijs naar 972 is gegaan.
Hetzelfde dan de blauwe versie met dezelfde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Klein vraagje:
Heeft iemand met een P-ATA versie van de S271 al de 7.14 bios geprobeerd? Werkt dat?
Op het moment heb ik de 1.21 bios en de 1.22 is ondertusen uit. Zit er in 1.22 toevallig ook een Shared Memory setting? Ik draai nu XP64 en in de ATI drivers voor XP64 zit geen memory selectie (zat wel in XP32 versie) :/ Ik wil graag het video RAM ff opschroeven naar 128MB (heb nu 2GB RAM, 64MB videomem ingesteld ooit en is niet te veranderen nu) om ff te kijken of dat toevallig een positief effect heeft op de framerates in Urban Terror 4.0
64MB lijkt me gewoon wat te weinig bij een game op 1280x800 @ 32bit

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2007 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivolution
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:20
@McKaamos: Ik heb de 7.14 versie op de P-ATA S271 uitgeprobeerd. Het werkt wel, maar het opstarten duurt gemiddeld een goede 60 seconden langer doordat de BIOS blijft zoeken naar 3rd / 4rth master devices. Geef mij maar 1.22 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ff de 1.22 bios er op geknald en ja hoor :) heb weer UMA size controls :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mn nieuwe s271 (sempron) binnen maar ik kan nergens mn bluetooth vinden, ook niet als ik meerdere keren op het wirelessknopje klik, moet ik dat eerst nog activeren ofzoiets? drivers heb ik trouwes ook niet van bleutooth volgens mij

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 16:49:
Ik heb net mn nieuwe s271 (sempron) binnen maar ik kan nergens mn bluetooth vinden, ook niet als ik meerdere keren op het wirelessknopje klik, moet ik dat eerst nog activeren ofzoiets? drivers heb ik trouwes ook niet van bleutooth volgens mij
De Sempron versie heeft geen bluetooth, toch?

mocht ik het toch mis hebben: waar heb je em gekocht, issie zelf samengesteld of premanufactured van MSI?
Als het ding zelf samengesteld is heb je de kans dat je een andere Wifi kaart hebt dan de default MSI.
De Wifikaart van MSI heeft namelijk bluetooth aan boord. Andere kaart => dag dag bluetooth.
Als je wel de wifikaart van MSI hebt (met de Ralink chipset) dan is het een kwestie van even Bluesoleil installeren. Dat tooltje stelt je in staat om ook echt wat te doen met bluetooth.
Btw, Bluetooth staat aan als het Wifi lampje groen of groenblauw-mix is.

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 27-07-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij 4launch gekocht, bij de specs staat bluetooth er wel tussen, maar ik zal het eens met bluesoleil proberen,

anders hebben ze denk bij 4launch een fout gemaakt ofzoiets

Ik heb trouwens nog een probleem.. hij wil geen dvd's afspelen, ook niet na installatie van de juiste drivers en codecs :( en het is toch wl leuk om een dvdtje te kunnen kijken.. ik zal het nog eens met een ander programma dan windows media player probern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

McKaamos schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:38:
[...]
De Sempron versie heeft geen bluetooth, toch?
De Sempron 3400+ heeft wel Bluetooth, anders is mijn telefoon al heel lang in de war :+

Inderdaad, drivers installeren. Ik heb gewoon de drivers van de MSI site gebruikt, onder XP.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmz heb drivers gedownload (wel voor de s270 want voor de s271 staan ze niet online) maar ik krijg een error bij de installatie

ik had trouwes gewoon van de site van bluesoleil drivers gehaald maar toen kreeg ik een BSOD bij het draaien van het programma

Kan iemand misschien een link geven naar drivers die werken?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 20:55:
mmmz heb drivers gedownload (wel voor de s270 want voor de s271 staan ze niet online) maar ik krijg een error bij de installatie

ik had trouwes gewoon van de site van bluesoleil drivers gehaald maar toen kreeg ik een BSOD bij het draaien van het programma

Kan iemand misschien een link geven naar drivers die werken?
Dat is vreemd, ze stonden er eerst wel. Ik moet nu weg, maar als ik terug ben dan zet ik ze wel even op mijn eigen webruimte. Watch this space.

Edit: even geduld, de XP drivers zijn 28 Mb en die moet ik vrijmaken. Het zijn echter standaard Bluesoleil drivers volgens de naam. Anyway, ik zet ze morgen online, maar niet voor heel lang. Stuur me anders een PM via het forum.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 28-07-2007 02:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ik kan geen PM sturen naar jou (of ik doe iets grandioos fout) misschien kan jij mij een PM sturen met de link?

iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:40:
hey, ik kan geen PM sturen naar jou (of ik doe iets grandioos fout) misschien kan jij mij een PM sturen met de link?

iig bedankt!
Hoeft niet via PM, heb eerst maar even wat opgeruimd op mijn homepage. De Bluetoothdrivers voor de s271 kunnen via deze link worden binnengehaald. Kun je het aangeven hier als je ze opgehaald hebt? :)

Gebruik is op eigen risico! Bij mij werken ze. Je moet natuurlijk ook contact met de winkel of MSI opnemen, want het zou erbij geleverd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
Heb hier een S262B waarbij soms het scherm niet aan wil. Op het scherm wordt wel het een en ander getoond, maar blijft de backlight gewoon uit. Ik heb het idee dat dit iets te maken heeft met de WLAN in dat ding: ik heb nu 2 weken met een USB stick gewerkt ipv de geintegreerde ipw3945 WLAN en heb het probleem niet meer gehad. Gisteren weer overgestapt op de ipw3945 in dit ding en gisteravond was het weer raak: tig keer op Fn+F2 drukken en dan is het scherm er uiteindelijk weer.
Iemand die dit bekend voorkomt? Behalve bovenstaand probleem ben ik gewoon super tevreden over mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gambieter

Ik heb je drivers binnen, krijg een error bij de installatie, ik zal die bluetooth er wel niet in hebben zitten, heb al contact opgenomen met de webshop.. kon kiezen, of de laptop terug of een bluetooth stickie, heb maar voor het laaste gekozen.. het is natuurlijk wel minder handig via een stick maarja, ik kan er mee leven, zo heel veel zal ik het ook wel nie gebruiken denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:08:
@gambieter

Ik heb je drivers binnen, krijg een error bij de installatie, ik zal die bluetooth er wel niet in hebben zitten, heb al contact opgenomen met de webshop.. kon kiezen, of de laptop terug of een bluetooth stickie, heb maar voor het laaste gekozen.. het is natuurlijk wel minder handig via een stick maarja, ik kan er mee leven, zo heel veel zal ik het ook wel nie gebruiken denk
Mijn drivers zijn voor XP, misschien werken ze niet in Vista? Anyway, vervelend, maar blij te horen dat ze een redelijke oplossing hebben geboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivolution
gambieter schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 14:59:
[...]

Mijn drivers zijn voor XP, misschien werken ze niet in Vista? Anyway, vervelend, maar blij te horen dat ze een redelijke oplossing hebben geboden :)
Mocht het hier om een vista versie gaan, dan kan er via http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=105180.0 een werkende driver voor vista gedownload worden. (btw staan alle vista-drivers op deze pagina) Bluetooth is unsupported, maar er is wel een werkende solution daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo alle MSI 12" notebook bezitters, of mensen die er meer verstand van hebben dan ik ;)

Ik heb de afgelopen dagen de MSI 12" notebook topics door zitten spitten en ben er achter
gekomen dat dit wel de laptop is die ik wil. Zit nu op een 15,4" bakbeest te tikken en ben er
de afgelopen jaren achter gekomen dat deze toch wel wat te groot en te zwaar is om iedere
keer mee te slepen naar school en terug...

Maar nu heb ik voor jullie ervaren lui hier op GOT een paar vraagjes waar ik nog niet helemaal
achter ben gekomen, hoewel ik urenlang topics heb zitten doorspitten... (wilde toch wel alle pro's
en con's kennen van dit notebook) ;)

Nu heb ik op mijn kamer een Samsung HDTV staan waar ik nog wel eens een filmpje op wil
kijken via een D-Sub aansluiting op mijn tv... Maar... ik download films nu eigenlijk alleen nog
maar in HD formaat omdat dit zo heerlijk kijkt :)

Welke kan ik nu het beste nemen... De S71 of de S262? Of raden jullie sowieso aan om de MSI
notebooks te vermijden omdat de videokaarten niet toereikend zijn? Of heeft dit er niets mee te
maken?

Ik hoor graag jullie ervaringen en aanbevelingen (ook met het wel eens spelen van een spelletje...
Had gelezen dat WOW wel draait, maar hoe zit dat met Counterstrike: Source?)

Groeten van Onnies (Soon to be 12,1" notebook possessor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 01:48:
Nu heb ik op mijn kamer een Samsung HDTV staan waar ik nog wel eens een filmpje op wil
kijken via een D-Sub aansluiting op mijn tv... Maar... ik download films nu eigenlijk alleen nog
maar in HD formaat omdat dit zo heerlijk kijkt :)
Ik heb mijn s271 (Sempron) een keertje via dSub aangesloten op mijn net nieuwe Toshiba 26" LCD TV, maar was teleurgesteld over de beeldkwaliteit. Je kon niet de volledige 1366x768 resolutie gebruiken, max was 1024x768. Of dat je vraag beantwoord weet ik niet zeker :) .
Groeten van Onnies (Soon to be 12,1" notebook possessor ;) )
Ik hoop dat je meer krijgt geleverd dan alleen de processor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:36:
[...]

Possessor, van "to possess"... in het bezit hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DizzyWeb schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:50:
[...]

Possessor, van "to possess"... in het bezit hebben ;)
Shame on me :D . En ik woon en werk nog wel in Engeland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:56:
[...]

Shame on me :D . En ik woon en werk nog wel in Engeland...
haha das wel erg ja ;)

@Onnies, ik zou er niet aan beginnen, ik was laatst hd content op een S271 aan het afspelen, WMV9 met doorvoerrate van 6MBPS liep perfect synchroon. VC1 met doorvoerrate van 15MBPS liep zwaar kut. Denk dat de S262 met zijn intel gma 950 niet beter zal scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
weet iemand een winkel (liefst utrecht/rdam/denhaag) waar een msi s626 ten toongesteld staat?
zou hem graag eerst zien voordat ik zoiets zou kopen bij een webwinkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@sharkzor: Ik heb mijn s271 bij Paradigit in Utrecht gekocht. De s262 en s271 hebben dezelfde buitenkant en scherm, dus dat moet je genoeg zeggen. Kijk even op de online winkels van Computerland, Paradigit en je weet of ze ze nog steeds hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
hmmm, het is van dat: rechter luidspreker doet het ook niet meer zoals het hoort. beetje bewegen met het scherm tot er geluid uit komt en dan hopen dat het blijft, maar eigenlijk gebruik ik die speakers nauwelijks :).

maar mijn bezorgdheid: kan dit ook gebeuren met de het scherm zelf? vermoed dat dit defect veroorzaakt wordt door teveel bewegen van de snoeren, kan dat ook met de kabel/connector voor het beeld gebeuren, of is dit zeer onwaarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:31:
@sharkzor: Ik heb mijn s271 bij Paradigit in Utrecht gekocht. De s262 en s271 hebben dezelfde buitenkant en scherm, dus dat moet je genoeg zeggen. Kijk even op de online winkels van Computerland, Paradigit en je weet of ze ze nog steeds hebben.
gisteren nog bij paradigit utrecht geweest, daar stonden ze niet. op hun website hebben ze ook niks kleiner meer dan 15.4" :(
computerland ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Onnies, ik zou er niet aan beginnen, ik was laatst hd content op een S271 aan het afspelen, WMV9 met doorvoerrate van 6MBPS liep perfect synchroon. VC1 met doorvoerrate van 15MBPS liep zwaar kut. Denk dat de S262 met zijn intel gma 950 niet beter zal scoren...
Bedankt Moneta voor je reply.. Ik heb begrepen dat je bij MSI werkt dus als zelfs jij het zegt dan moet ik
toch maar eens gaan kijken naar een Externe HDD met video playback... en deze laptop gebruiken als
school laptop :) En af en toe Counterstrike: Source spelen dan gewoon voor de fun... niet met enorm
hoge resoluties ofzo ;)

Tenzij dat ook niet kan natuurlijk... Want dan ga ik echt naar een ander merk kijken in een iets
duurder segment... Wel jammer als dat zou moeten want ik vind de laptop erg mooi en compact...
gambieter schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:36:
[...]

Ik heb mijn s271 (Sempron) een keertje via dSub aangesloten op mijn net nieuwe Toshiba 26" LCD TV, maar was teleurgesteld over de beeldkwaliteit. Je kon niet de volledige 1366x768 resolutie gebruiken, max was 1024x768. Of dat je vraag beantwoord weet ik niet zeker :) .

[...]

Hmm als dat bij de nieuwere Turion en Intel based MSI megabooks ook zo is... dan heeft het al helemaal geen zin om HD-content op mijn tv te kijken via die laptop...

Misschien toch maar een Multimedia HDD halen bij RHISC... en deze voor school nemen dan maar...

Groetjes van Onnies

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 03:07:
[...]

Bedankt Moneta voor je reply.. Ik heb begrepen dat je bij MSI werkt dus als zelfs jij het zegt dan moet ik
toch maar eens gaan kijken naar een Externe HDD met video playback... en deze laptop gebruiken als
school laptop :) En af en toe Counterstrike: Source spelen dan gewoon voor de fun... niet met enorm
hoge resoluties ofzo ;)

Tenzij dat ook niet kan natuurlijk... Want dan ga ik echt naar een ander merk kijken in een iets
duurder segment... Wel jammer als dat zou moeten want ik vind de laptop erg mooi en compact...

[...]

Hmm als dat bij de nieuwere Turion en Intel based MSI megabooks ook zo is... dan heeft het al helemaal geen zin om HD-content op mijn tv te kijken via die laptop...

Misschien toch maar een Multimedia HDD halen bij RHISC... en deze voor school nemen dan maar...

Groetjes van Onnies
Ik denk dat je eens moet kijken naar de MSI pr300 of de Dell 1330. Beide hebben ook HDMI, en moeten wel HD (h.264 e.d.) kunnen afspelen lijkt me. Zit er zelf ook aan te denken omdat er nog geen dvd-speler is die't kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
[b]Hmm als dat bij de nieuwere Turion en Intel based MSI megabooks ook zo is... dan heeft het al helemaal geen zin om HD-content op mijn tv te kijken via die laptop...

Groetjes van Onnies
Ik heb hier een S262 op 1920x1200 draaien (24"), daar zal het dus geen probleem op zijn ;).
EDIT: dit is volgens mij ook al eerder in dit topic of in een eerder deel besproken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Lex_brugman op 04-08-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook dat er een rood lampje in de koptelefoon ingang gaat branden als je daar een stekker uitrekt?? en zo ja, weet iemand misschien het nut hiervan :D
ik kan me namelijk geen 1 nuttige reden verzinnen voor een lampje die aangeeft dat je een stekker eruit hebt gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:06:
hebben jullie ook dat er een rood lampje in de koptelefoon ingang gaat branden als je daar een stekker uitrekt?? en zo ja, weet iemand misschien het nut hiervan :D
ik kan me namelijk geen 1 nuttige reden verzinnen voor een lampje die aangeeft dat je een stekker eruit hebt gehaald..
Schijnbaar doet die uitgang ook optisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 13:06:
Dat is de optische SDIF-out. Je kunt o.a. bij Conrad een optisch verloopkabeltje aanschaffen om je laptop in de optische ingang van je versterker te pluggen.
Afbeeldingslocatie: http://www.order.conrad.com/m/3000_3999/3400/3420/3420/342009_LB_00_FB.EPS.jpg

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha, ik dacht al :D wat heeft zo'n lampje nou voor een nut, maar ik snap het nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

He, ik dup een beetje tussen een s262b (met de t2250) of de s271 met de turion tl-50. Beide duo core, maar de ene net iets sneller geloof ik, maar de andere weer wel een sata ipv ide.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:06
mijn s262 met ide is alvast lekker sloom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivolution
Ik heb zelf de S271 met IDE, en ik kan niet zeggen dat hij erg sloom is. Maarja, ik gebruik de laptop dan ook vooral voor office- en programmeer applicaties.. (en natuurlijk voor het kijken van mijn favoriete series ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Iemand die al de WLAN (Ralink) heeft vervangen? Vind het echt een bagger ding, gaat hier gewoon een Intel 2200 chippie in bijvoobeeld? En dan PCI of PCI-E?

Deze dus bijvoorbeeld:

V&A aangeboden: WLAN Intel mini-PCIe WM3945ABG

[ Voor 19% gewijzigd door Operations op 20-08-2007 02:20 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:41
Iemand ervaring met de garantie bij oa de duitse webshops?
Mijn S262 is zojuist overleden, doet helemaal niets meer.
Ik heb de bon nog maar zou natuurlijk als dat kan de garantie in nederland willen afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GeeMoney schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:00:
Iemand ervaring met de garantie bij oa de duitse webshops?
Mijn S262 is zojuist overleden, doet helemaal niets meer.
Ik heb de bon nog maar zou natuurlijk als dat kan de garantie in nederland willen afhandelen.
Begin eerst eens met contact op te nemen met de webshop. Als je het via Nederland had willen afhandelen, dan had je ook in Nederland moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

TheGeneral schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 02:20:
Iemand die al de WLAN (Ralink) heeft vervangen? Vind het echt een bagger ding, gaat hier gewoon een Intel 2200 chippie in bijvoobeeld? En dan PCI of PCI-E?

Deze dus bijvoorbeeld:

V&A aangeboden: WLAN Intel mini-PCIe WM3945ABG
Die heb ik ook in mijn s262 zitten, PCI-e dus...
Je hebt dan alleen geen bluetooth meer, aangezien dat op die Ralink zit.

Eat my shorts !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
gambieter schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:24:
[...]

Begin eerst eens met contact op te nemen met de webshop. Als je het via Nederland had willen afhandelen, dan had je ook in Nederland moeten kopen.
Er zijn merken die wereldwijd garantie bieden (toshiba/hp) ik dacht dat MSI ook europa bood.
Anyway ik heb het probleem gevonden en aangemeld bij MSI.

Ik had het nieuwste BIOS erop gezet welke een Vista functie heeft gekregen voor de hibernate functie van Vista.
Mocht je na de BIOS update dus WindowsXP in hibernate zetten, dan is de laptop zo dood als een pier.
Ik kreeg hem weer tot leven door het volgende:
Accu en oplader loskoppelen 5 seconden aan/uit knop ingedrukt houden en accu weer terugplaatsen en van Accu opstarten, daarna lader weer aansluiten en de laptop is weer als vanouds.
Na de laatste BIOS update dus geen XP Hibernate meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een msi s262-464nl ofzo en ik vroeg me af of jullie ooit de behoefte hebben gehad om hem op een tv aan te sluiten. want met alleen een vga aansluiting gaat dat zo moeilijk... of kan het toch? en zo ja, hoe doen jullie dat?

in de winkel hebben ze me een vga naar scart kabel aangesmeerd met een vga male naar vga male kabeltje erbij zodat ie op de laptop kan, maar toen ik dat probeerde kwam er niets meer op de buis te zien dan wat zwarts en donkergrijs met iets wat leek op mijn beeldscherm en dan rondjes draaiend over het scherm.

enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb jullie adviezen allemaal gelezen en heb besloten toch maar zo een lekker compact notebookje te halen...

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en gezien ik mijn HD films ook kan streamen via mijn XBOX 360 heb ik eigenlijk helemaal geen performance nodig... Het enige wat ik doe met mijn laptopje aan spellen is wel eens een counterstrike spelletje en starcraft... nou deze spellen van 10 jaar geleden moeten dan toch wel lukken lijkt me ;)

Wel haal ik de Vista er zo snel mogelijk vanaf om met XP te gaan werken... heb dat Vista een tijdje gehad en vond het echt een crime... doe mij maar lekker ouderwets XP met Office 2003 ;)

Ik kan niet wachten tot ik hem heb!

Groetjes Onnies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:57:
Ik heb sinds kort een msi s262-464nl ofzo en ik vroeg me af of jullie ooit de behoefte hebben gehad om hem op een tv aan te sluiten. want met alleen een vga aansluiting gaat dat zo moeilijk... of kan het toch? en zo ja, hoe doen jullie dat?
VGA op tv aansluiten kan in principe wel, omdat het signaal sterk overeenkomt met het RGB signaal dat bijv uit een dvdspeler komt. Er zijn echter ook verschillen en daar kan niet iedere tv mee overweg. Bovendien moet je de beeldinstelling verregaand kunnen aanpassen zodat het zoveel mogelijk op een standaard PAL signaal lijkt. Geen idee of dat gaat lukken met de ingebouwde Intel graphics. Zie VGA to TV without TV-out bijvoorbeeld.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Atomsk schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:39:
[...]

VGA op tv aansluiten kan in principe wel, omdat het signaal sterk overeenkomt met het RGB signaal dat bijv uit een dvdspeler komt. Er zijn echter ook verschillen en daar kan niet iedere tv mee overweg. Bovendien moet je de beeldinstelling verregaand kunnen aanpassen zodat het zoveel mogelijk op een standaard PAL signaal lijkt. Geen idee of dat gaat lukken met de ingebouwde Intel graphics. Zie VGA to TV without TV-out bijvoorbeeld.
Hey dank voor die link... alleen ik ben wel enigszins huiverig om te solderen... Het is in elk geval wel mogelijk gelukkig, dus ik zoek nog even verder!

en wat een heerlijk klein laptopje is het toch zeg! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi tweakvolk.
volgens mij wil ik een S271 gaan kopen, maar ik kom er maar niet achter met welke specs die nou wel en niet bestaat. in de pricewatch staat een variantje genaamd S271-257NL die volgens de productinfo een Turion 64 X2 TL-52 processor heeft, maar bij de winkels waar ze hem verkopen staat hij soms met TL-50, soms met TL-52, en soms met allebei door elkaar in één en dezelfde beschijving. Zercom heeft me al teruggemaild dat het fout op hun site staat (er staat TL-52, maar ze leveren TL-50). dus uhm, bestaat dat nou allebei of zijn die winkels zich massaal aan het vergissen? en er is ook een mysterieus variantje (S271-055NL) met een TL-56 processor? me confused... -_-;;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 01:20:
Hallo allemaal,

Ik heb jullie adviezen allemaal gelezen en heb besloten toch maar zo een lekker compact notebookje te halen...

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en gezien ik mijn HD films ook kan streamen via mijn XBOX 360 heb ik eigenlijk helemaal geen performance nodig... Het enige wat ik doe met mijn laptopje aan spellen is wel eens een counterstrike spelletje en starcraft... nou deze spellen van 10 jaar geleden moeten dan toch wel lukken lijkt me ;)

Wel haal ik de Vista er zo snel mogelijk vanaf om met XP te gaan werken... heb dat Vista een tijdje gehad en vond het echt een crime... doe mij maar lekker ouderwets XP met Office 2003 ;)

Ik kan niet wachten tot ik hem heb!

Groetjes Onnies
waar heb je hem gekocht? Ik wil ook deze week op jacht naar zo'n msi maar ze zijn niet zo makkelijk verkrijgbaar

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
Mijn S262 werkt nog steeds als een trein, met Vista er nu al vanaf april ongeveer standaard op. Maar ik heb toch altijd nog mijn twijfels over de temperatuur van mijn T7200 processor. Deze zit standaard altijd rond de 60 graden celcius. Terwijl de processor activiteit rond de 5% zit (Azureus is bezig). Is dit nou een vrij normale temperatuur voor een dergelijke core2duo? Ik heb het idee dat de celeron m420 die ik er vroeger in had minder warm werd.
Zit verder een 80GB 7200rpm schijfje in, 2GB geheugen en de ventilator van de processor doet het wel gewoon. Hoe zijn de temps bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 2 weken ook in het bezit van een S271B-257NL (Turion X2 TL-50, 1GB, 120GB, Vista Home Premium). Prachtig apparaatje, heb ook voor deze gekozen nav dit topic. De laptop voelt erg stevig en degelijk (zeker in vergelijking met mn vorige Acer Aspire geval). Als ik er wat meer ervaring mee heb zal ik een wat uitgebreider verslag ervan doen.

Vanwege de ingebouwde Bluetooth had ik ook meteen een BT-muis meebesteld. Alleen heb ik die jammer genoeg nog steeds niet aan de praat ;(

Als ik op het wireless knopje duw kan ik alleen WLAN in/uit-schakelen. Het lampje brand dus of blauw, of het is uit. Hij zou groen moeten worden als BT is ingeschakeld las ik, maar dat is dus nog nooit voorgekomen.

In dit topic heb ik al gekeken voor dit probleem. Er zit een Ralink RT2561 in volgens PC Wizard 2007, dus BT zou erop moeten zitten. Ik heb BlueSoleil (verschillende versies) geinstalleerd, maar die blijft zeggen "Schakel een BT apparaat in" (of iets in die richting).

De MS6833B WLAN Driver (vista 32bit) heb ik ook geinstalleerd na het apparaat eerst verwijderd te hebben in het apparaatbeheer, maar dit mocht ook niet baten.

Op het MSI-forum heb ik ook de stappen voor Bluetooth uitgevoerd. Maar als ik rechtermuisknop --> Installeren doe op het BTDongle.inf bestand (uit 6855B_XP64.rar / BT_64bit) geeft Vista een installatiefout: "Het geselecteerde INF-bestand ondersteund deze installatiemethode niet." Als ik naar apparaatbeheer ga en het stuurprogramma wil updaten geeft deze de melding "De opgegeven map bevat geen compatibel stuurprogramma voor uw apparaat. Controleer of het stuurprogramma werkt met Windows voor 32-bits computers als de map wel een stuurprogramma bevat." Terwijl op het MSI forum staat: "This INF file has complete support for Windows XP 32/64-bit and works on both Vista 32/64-bit as well."

Ik ben nog niet zo bekend met Vista, maar in het apparaatbeheer en in het configuratiescherm zie ik helemaal niks van BlueTooth aparatuur staan.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe / hoe het wel moet lukken.

Alvast bedankt _/-\o_
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:21:
hoi tweakvolk.
volgens mij wil ik een S271 gaan kopen, maar ik kom er maar niet achter met welke specs die nou wel en niet bestaat. in de pricewatch staat een variantje genaamd S271-257NL die volgens de productinfo een Turion 64 X2 TL-52 processor heeft, maar bij de winkels waar ze hem verkopen staat hij soms met TL-50, soms met TL-52, en soms met allebei door elkaar in één en dezelfde beschijving. Zercom heeft me al teruggemaild dat het fout op hun site staat (er staat TL-52, maar ze leveren TL-50). dus uhm, bestaat dat nou allebei of zijn die winkels zich massaal aan het vergissen? en er is ook een mysterieus variantje (S271-055NL) met een TL-56 processor? me confused... -_-;;
Ik heb de S271-257NL bij 4launch gekocht, op hun website stond toen ook dat er een TL-52 in zou zitten. Er blijkt echter een TL-50 in te zitten volgens PC Wizard 2007 en op de doos staat ook dat er een TL-50 inzit. Als je meer specs wilt weten geef je maar een gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
de S271-257NL heeft geen BT...

Black,NL,12.1" Glare WXGA,AMD Turion 64X2 TL-50,1GB*1,120GB,Super Multi,UMA,802.11B/G,MDC,8cells,RCD-NL/US/FR,Vista Home Premium,W/Bag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks Moneta. ^_^
dus:
S271-257NL = S271B-257NL
geen bluetooth, TL-50.
staat dus ook fout in de pricewatch en op zo'n 50% van alle webwinkels.

dat helder, kan ik hem nu met een gerust hart gewoon bij PC Megastore gaan bestellen.
yay ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

waar heb je hem gekocht? Ik wil ook deze week op jacht naar zo'n msi maar ze zijn niet zo makkelijk verkrijgbaar
Ik heb m gehaald bij Paradigit, zijn in de aanbieding voor 899 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:53:
[...]

Ik heb m gehaald bij Paradigit, zijn in de aanbieding voor 899 geloof ik.
jep, en ook al uitverkocht in heel NL :(
Heb nu toch maar een el cheapo s271 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
eY heren,

ik heb zojuist ook de MSI s262 gekocht. Echt super ding!

Die stickers die erop zitten (onder het toetsenbord) met de specs. Zijn die eraf te halen zonder dat het beschadiging oplevert?

ik vind die specs-stickers altijd geen porum.

Camille

btw. ik heb last van het feit dat dus m'n beeldscherm uitblijft na een standbye. Maar volgens de LIVE tool heb ik de laatste BIOS versie ( nr 7.0 ). Enig suggestise omdat op te lossen?

[ Voor 26% gewijzigd door quakerix op 03-09-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Sticker kan er gewoon afgehaald worden zonder beschadiging, blijft ook geen plaktroep zitten, het plastic eronder is gewoon glad en kleeft niet na verwijdering van de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 20:20
SuperBoswachter schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:36:
Mijn S262 werkt nog steeds als een trein, met Vista er nu al vanaf april ongeveer standaard op. Maar ik heb toch altijd nog mijn twijfels over de temperatuur van mijn T7200 processor. Deze zit standaard altijd rond de 60 graden celcius. Terwijl de processor activiteit rond de 5% zit (Azureus is bezig). Is dit nou een vrij normale temperatuur voor een dergelijke core2duo? Ik heb het idee dat de celeron m420 die ik er vroeger in had minder warm werd.
Zit verder een 80GB 7200rpm schijfje in, 2GB geheugen en de ventilator van de processor doet het wel gewoon. Hoe zijn de temps bij jullie?
Het probleem is (redelijk) opgelost, was wat te ruim geweest met de koelpasta, heb hem losgehaald en opnieuw de pasta er op gesmeerd, dat scheelt me toch zo'n 20 graden idle, maar als hij het druk heeft blijft nog steeds de temperatuur rond de 70 graden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
quakerix schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:43:
eY heren,

ik heb zojuist ook de MSI s262 gekocht. Echt super ding!

Die stickers die erop zitten (onder het toetsenbord) met de specs. Zijn die eraf te halen zonder dat het beschadiging oplevert?

ik vind die specs-stickers altijd geen porum.

Camille

btw. ik heb last van het feit dat dus m'n beeldscherm uitblijft na een standbye. Maar volgens de LIVE tool heb ik de laatste BIOS versie ( nr 7.0 ). Enig suggestise omdat op te lossen?
Ook ik heb het probleem met het scherm uit Standby, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog weinig pc's ben tegen gekomen die keer op keer gewoon goed uit Standby komen.
Ik gebruik altijd Slaapstand (hibernate) .
BTW mijn laptop word helemaal niet meer wakker, ik dacht dat de BIOS/OS update het probleem had verholpen maar als hij langer dan 15 seconden uit is, moet ik eerst de accu los koppelen voordat ik hem weer kan starten. Ook opladen werkt dan niet meer.

Ik heb verschillende accu's en BIOS en OS versie's geprobeerd maar niets helpt.
Laptop is dus gewoon echt stuk, echter geen garantie meer....

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 05-09-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een 2de accu voor mijn S262 bij kopen nu vind ik op www.4launch.nl er voor de S2 serie voor maar 70€ heeft iemand hier ervaring mee? (mijn batterij gaat nog 3 uur mee) maar het feit dat ik naar de hogeschool ga en mijn laptop ernodig heb zou ik toch graag eentje in reserve nemen. Aangezien deze winkel niet ver is vanuit het belgenlandje hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Laatst online: 03-09 20:30
Hallo heren,

ik heb dus sinds 1 week de S262, echt prima ding. De zware toetsenaanslag is wel iri vind ik. Je moet zeer 'zwaar' drukken waardoor ik minder snel typ en veel meer fouten maak.

maar ik had een vraag. Mijn 262 is in de tas+hoes van de tafel gevallen. Hij viel plat omlaag, maar door de stroom kabels en adapter die r in zit heeft het toch schade opgelevert.

Echt gek aangezien het maar een val was van minder dan 1 meter en hij plat omlaag viel EN in een dubbele bescherming zat.

In ieder geval, m'n laptop is nu 'scheef'. Daar baal ik natuurlik @#*(@U&#@ van. Maar dat betekend dat als ik hem neerzet op een vlak ondervlak dat hij wiebelt. De onderkant van de laptop is 'verbogen' (niet het scherm). Niet zo'n klein beetje ook, wel een mm of 5. Wat dus als je hem van de zijkant dichtgeklapt bekijkt duidelijk te zien is en TE merken.

Elke keer als ik m'n handen er opleg dan "hobbelt" hij even. Nu is er voor de rest totaal geen schade. Geen zichtbare schade. Geen krasje. niets. Alleen dus een verbogen onderkant.

Hoe zit het qua garantie? Enige idee? Hoe lang ben ik hem gem. kwijt? Ik heb 2 jaar pickup&return.

eigenlijk wel debiel dat door de adapter in je tas je hele laptop naar de klere gaat ondanks dat hij in een goede en stevige laptop tas zit en een goede beschermhoes. Allemaal geen nut eigenlijk.

Camille

oja, de sticker met MSI onder het beelscherm in het midden begint al na 1 week los te raken. Suggesties? Kan het makkelijk weg zonder dat het lelijk wordt?

[ Voor 5% gewijzigd door quakerix op 11-09-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
ik heb anders nog zo'n witte msi sticker voor onder het scherm liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He iedereen!!

Ik zit met een klein vraagje want ik zie door de vele versies van de s271 het bos niet meer.

Ik vraag me namelijk af wat nu precies het verschil is tussen de:
S271-248NL
S271-249NL
S271-257NL

Wat ik ervan gezien heb heeft de 257NL de Turion processor en de 248 en 249 de sempron3400+ processor? Of is de sempron3400+ hetzelfde als de Turion? En zo niet, zit er een groot prestatieverschil tussen deze 2 processoren?

Verder kom ik ook verschillende harde schijf snelheden tegen. De ene webshop adverteert met 5400rpm en de volgende met 7200rpm.

Kan iemand mij iets meer wegwijs brengen in het doolhof van s271jes?

Thanx alvast....

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
hoe kan ik te weten komen of ik 2 reepjes van 512 heb of 1tje van 1024 in mn s271?
Ik zou graag 2gb bekomen int totaal ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DeNB3rt schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:42:
hoe kan ik te weten komen of ik 2 reepjes van 512 heb of 1tje van 1024 in mn s271?
Ik zou graag 2gb bekomen int totaal ;)
CpuZ of Everest draaien.

(kom op, eerst beetje zoekwerk doen...)

• _JGC_
Heb zojuist mijn BIOS geflasht naar een 7.x versie in de hoop dat mijn backlight probleem misschien opgelost is (scherm komt heel vaak niet op, vaak na 10x lid knop indrukken pas beeld).
tijdens de BIOS flash bleef het ding hangen:
erasing EC.. done
writing EC... done
-

Uiteindelijk reageerde de laptop helemaal nergens meer op. Na 5 minuten wachten proberen uit te zetten: niets. Batterij eruit en nu reageert de laptop helemaal nergens meer op: geen aan/uit knop, lampje brandt niet als ik de stroom aansluit, etc... Iemand enig idee wat hier nog aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
_JGC_ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:08:
Heb zojuist mijn BIOS geflasht naar een 7.x versie in de hoop dat mijn backlight probleem misschien opgelost is (scherm komt heel vaak niet op, vaak na 10x lid knop indrukken pas beeld).
tijdens de BIOS flash bleef het ding hangen:
erasing EC.. done
writing EC... done
-

Uiteindelijk reageerde de laptop helemaal nergens meer op. Na 5 minuten wachten proberen uit te zetten: niets. Batterij eruit en nu reageert de laptop helemaal nergens meer op: geen aan/uit knop, lampje brandt niet als ik de stroom aansluit, etc... Iemand enig idee wat hier nog aan te doen is?
Opsturen naar MSI ben ik bang voor je, EEPROM is denk ik corrupt.
Mijn laptop zelf gaat niet meer aan als hij langer dan 15-seconden uit heeft gestaan, ik moet dan eerst de accu los koppelen en weer terug doen, meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
weet iemand waar ik het best nog een reepje ram kan kopen?
ik heb nu 1gB ram zitten, maar voor vista etc. is dat niet meer genoeg...

en welke zijn zeker compatibel met mijn S262?

jakob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
jakob schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:27:
weet iemand waar ik het best nog een reepje ram kan kopen?
ik heb nu 1gB ram zitten, maar voor vista etc. is dat niet meer genoeg...

en welke zijn zeker compatibel met mijn S262?

jakob
Ik heb laatst nog een reepje ddr2 van kingston (1gb) bij informatique.nl gekocht voor mijn s262, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
zou dat erg zijn dat er dan 2 verschillende latjes ram in zitten? en hoe zit dat met de timins, moet ik daar bij aankoop rekening mee houden(ik wil uiteraard liefst zoveel mogelijk prestaties ;) )
ik heb nu 1 GB, 4-4-4-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ik denk er ook over om reepje erbij te zetten maar ik geloof, alsik de site zo lees, dat het nogal wat voeten in aarde heeft om ram bij te schuiven :( Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb

DizzyWeb

Ondertiteld

Klopt, je moet de halve laptop uit elkaar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
bonzz.netninja schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:43:
ik denk er ook over om reepje erbij te zetten maar ik geloof, alsik de site zo lees, dat het nogal wat voeten in aarde heeft om ram bij te schuiven :( Klopt dat?
Er staat in de TS een handleiding, het geheugen zit onder je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
besteld, betaald en onderweg :)

nu nog de montage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Lex_brugman schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:40:
[...]

Er staat in de TS een handleiding, het geheugen zit onder je toetsenbord.
ik had het gezien :( Tamelijk kansloze constructie als je het mij vraagt. Maar goed. Ik moet nog maar eens kijken of ik er aan wil gaan beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Ik heb dus zojuist mijn extra ramplaatje geinstalleerd, en het is echt wel een eitje ;)
het gaat veel makkelijker dan de guide laat vermoeden, en voor ram hoef je enkel het keyboard te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

owww...dan. Dan heb ik wat te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
Ik heb net eff men laptop uit elkaar gehaald om te kijken hoeveel& welke ram's in mn laptop steken.
Om anderen te helpen hebk dus eff pics gehaald.
De laptop openen om aan het geheugen te raken is echt simpel.
Vijsjes aan de achterkant eruitschroeven, touchpad eruitklikken, toetsenbord achteruitschuiven en klaar!

Het geheugen die zich dan de kop opstak bij mij (S271) was 1 reepje Transcend SO-DIMM 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC, 64Mx8 !
Wat een geluk, ik hoef dus maar 1tje bij te bestellen.

hier te krijgen voor 24.70€ (zelfde merk&type!)
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=35834

pdfje van het geheugen:
http://www.transcend.nl/S.../TS128MSQ64V6J_2162_S.pdf

enkele foto's van de chips en de gesloopte laptop ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2293/1541239081_6966dee5ee.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2179/1541239089_be88e68188.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2281/1541239097_985be9e1d6.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2264/1541239103_90712382ec.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2313/1541239107_65c584e755.jpg?v=0

[ Voor 4% gewijzigd door DeNB3rt op 11-10-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
das pas een goed idee, foto's maken!
ben dat eerlijk gezegd beetje vergeten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
Dat voorste stuk met je touchpad hoeft er niet uit als je alleen maar bij het geheugen hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
Maar het is wel aan te raden als je makkelijk je toetsenbord eruit wilt halen om bij het geheugen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Da's toevallig!
In loop van volgende week doe ik ook geheugen erbij.
In mijjn S260 zitten nu twee banken van 512 MB DDR 2700. Op aanraden van MSI steek ik daar nu twee banken van 1GB DDR 3200 in. Tja, dat had ik eigenlijk eerder moeten doen maar 't kwam er niet van.... ben ik nu wel iets duurder uit. :/

Wat ik met die twee banken van 512MB doe? Ik stop ze waarschijnlijk in de laptops van m'n vriendin en haar zus. Die laptops zijn in dezelfde periode aangeschaft; Toshiba SA50-110

Maar als ik 't zo bekijk is het zelf goed te doen! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Mini Poeper op 11-10-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
is echt makkelijk te doen!
na 5 min was de laptop open en het geheugen eruit!
voorheen hebk nog nooit een laptop opengedaan :)

nu nog terug in elkaar schroeven :O en wachten tot het geheugen in de bus ligt

[ Voor 11% gewijzigd door DeNB3rt op 11-10-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik weet alleen nog niet welk geheugen ik zal kopen, waar ik verstandig aan doe:
- 2x Kingston 1GB PC3200 DDR CL3 (3-3-3) SODIMM
- 2x Kingston 1024MB PC2700 DDR CL2.5 SODIMM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ik weet niet extreem veel van geheugens, maar is dat niet beetje te traag,deze dieje uitgekozen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
DeNB3rt schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:29:
ik weet niet extreem veel van geheugens, maar is dat niet beetje te traag,deze dieje uitgekozen hebt?
Origineel zit er PC2700 in, we praten hier over een S260 hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
deze nemen dan

laagste latecy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
DeNB3rt schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 02:40:
deze nemen dan

laagste latecy :)
;)
Maar volgens MSI kan de P3200 er ook in! Hij wordt nu als het ware geknepen. Het moederbord en cpu kunnen meer aan dan er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Vandaag eens gemaild naar de shop waar ik de laptop gekocht heb.
Ze wilden € 16,- voor 't installeren hebben. Hier kan ik nog wel mee leven maar de volgende reden deed mij doen besluiten om 't zelf te installeren:
U kunt het geheugen plus de volgende service in bestelling plaatsen:
Een niet nader te noemen winkel Geheugen upgrade notebook voor € 16.00
U krijgt dan automatisch een melding zodra het geheugen klaar ligt. U kunt dan uw notebook komen afleveren of verzenden zodat wij deze upgraden. Het is helaas echter niet mogelijk om deze binnen 1 werkdag af te ronden, aangezien wij de notebook uitvoerig testen en configureren zodat het geheugen optimaal benut wordt. U ontvangt dan enkele werkdagen later een email zodra wij klaar zijn met de upgrade.
Uitvoerig testen en configureren...? :? Zo spannend is 't toch allemaal niet!? :/
Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 11-09 07:00

BoAC

Memento mori

Mini Poeper schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:41:
Vandaag eens gemaild naar de shop waar ik de laptop gekocht heb.
Ze wilden € 16,- voor 't installeren hebben. Hier kan ik nog wel mee leven maar de volgende reden deed mij doen besluiten om 't zelf te installeren:
[...]
Uitvoerig testen en configureren...? :? Zo spannend is 't toch allemaal niet!? :/
Wat denken jullie ervan?
Je eigen spulletjes eraf halen en het bedrijfje het werk laten doen als je het zelf niet aandurft :) Voor de rest toch geen probleem lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
het is echt makkelijk...
Paar schroefjes losmaken, toetsenbordje eruit (de kabel laten vastzitten), geheugen erbij klikken en alles weer in elkaar steken.
Echt easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Notebook ligt momenteel bij MSI, deze heb ik afgelopen donderdag gebracht vanwege een problemen met de brander. In de vitrine zag een vernieuwde versie van 12" staan, mooi dingetje hoor. Oog wil ook wat. :*) Heb niet op de specs gelet.

Zodra notebook terug is doe ik de geheugen upgrade. Ik heb er wel wat van geleerd: bij aankoop van je systeem het moederbord gelijk volstoppen met max. aantal geheugen.

M'n broer heeft van de week een of ander systeem uit de rekken van de Office Centre gehaald. Deze heeft 2 GB en draait Windows Vista; da's toch veel te weinig. :X
Ik had mooi zelf een systeempje samengesteld.

[ Voor 20% gewijzigd door Mini Poeper op 21-10-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag het geheugen van mijn S260 upgraden, maar hoe moet de laptop open? Ik kan niet uitvogelen hoe het toetsenbord er uit moet. Hebben jullie een link naar een guide misschien? :)

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
zie startpost, behoorlijk onderaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
En de afgelopen aantal posts terug!

Wat heb je nu in je S260 en wat gaat erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
mijn lappie(S262) kan tegenwoordig soms oplopen tot nogal hoge temps, zoals 65 graden bij hoge prestaties en 55 bij energiebesparing(door speedstep uiteraard), en ik vind dat wel erg hoog. zou ik door iets uit te kuisen die temps kunnen verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
@jakop

hem eens openhalen en stofzuigen kan wss geen kwaad.

Volgende week gaat mn wit S271tje onder het mes.
Het extra geheugen zal hem in de toekomst goed doen!
(nu niet upgraden zou dom zijn, want volgend jaar zou dat ram geheugen in dat segment dan weer moeilijker te vinden en duurder zijn, net als bij pc's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Heb afgelopen week mijn S262B van de RMA teruggekregen, ding was dood door een BIOS flash en het backlight gaat vaak niet aan, als ik dan tig keer op het knopje rechtsbovenin druk gaat uiteindelijk het scherm wel aan.
Het complete moederbord is vervangen volgens de reparatiebon...

Ik kom thuis, druk batterij erin, druk de laptop aan... geen beeld. Druk 1x dat knopje in -> beeld. Tot nu toe elke keer mogen doen sinds ik dat ding terug heb van RMA. Ik vraag me toch echt af hoe dit door de test is gekomen en of de oorzaak dan misschien in de batterij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
DeNB3rt schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:00:
(nu niet upgraden zou dom zijn, want volgend jaar zou dat ram geheugen in dat segment dan weer moeilijker te vinden en duurder zijn, net als bij pc's)
Ken het probleem, zit nu in dát schuitje.
Volgende x dat ik een desktop of notebook koop ram ik de moederbord zover als mogelijk vol.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste