Nederlandse woordherkenning bij sms-en, word e.d. Mijn qtek s100 "vertaald" mijn engelse handschrift perfect. Maar mijn Nederlandse handschrift wordt niet herkend. Daarom heb ik dus de NL versie
Ik gebruik een progje voor alternatief toetsenbord met NL woordenboek, zoals Wordlogic.
Verwijderd
Ben daar eigenlijk nooit naar opzoek gegaan
Altijd met het keyboard gewerkt. Ging niet echt snel
Is er al iemand die de TMC functionaliteit heeft uitgeprobeerd. Ik begreep dat tomtom 6 deze nog niet ondersteunt maar route 66 wel ?
En zijn er mensen die een toetsenboard missen bij de x500. Zit te twijfelen of ik zal wachten op de m700 (x500 + toetsenboard)...
@buddow: Met dat proggie Wordlogic kun je dus smsen (nederlandse t9) terwijl je een engelse ROM hebt ?
En zijn er mensen die een toetsenboard missen bij de x500. Zit te twijfelen of ik zal wachten op de m700 (x500 + toetsenboard)...
@buddow: Met dat proggie Wordlogic kun je dus smsen (nederlandse t9) terwijl je een engelse ROM hebt ?
Hoi,
Ik zit erg te twijfelen tussen de p3600 en de x500. Ik zag bij pdashop.nl dat de x500 alleen WEP als encryptie op de Wlan heeft. Is dit correct of ondersteund hij ook WPA?
Ik zit erg te twijfelen tussen de p3600 en de x500. Ik zag bij pdashop.nl dat de x500 alleen WEP als encryptie op de Wlan heeft. Is dit correct of ondersteund hij ook WPA?
Ja, kan alleen WEP.
Vervelend probleem:
Ik krijg iedere keer nu 'sim status unknown' . Vaak na een backup s-nachts door Sprite. Heb ook al een paar keer harde resets gedaan. Er lijkt niet echt een duidelijke reden te zijn wanneer de melding wel en niet komt. Dacht in eerste instantie dat het aan mijn kaart lag (had een dual sim kaart) en dat deze kapot was. Inmiddels van beide simkaarten nieuwe versies aangevraagd, maar probleem blijft zich voordoen.
Ook op het forum van ETEN inmiddels gepost. Als dit niet opgelost wordt kan ik hem feitelijk alleen als PDA gebruiken, voor telefonie is hij immers niet stabiel genoeg
Vervelend probleem:
Ik krijg iedere keer nu 'sim status unknown' . Vaak na een backup s-nachts door Sprite. Heb ook al een paar keer harde resets gedaan. Er lijkt niet echt een duidelijke reden te zijn wanneer de melding wel en niet komt. Dacht in eerste instantie dat het aan mijn kaart lag (had een dual sim kaart) en dat deze kapot was. Inmiddels van beide simkaarten nieuwe versies aangevraagd, maar probleem blijft zich voordoen.
Ook op het forum van ETEN inmiddels gepost. Als dit niet opgelost wordt kan ik hem feitelijk alleen als PDA gebruiken, voor telefonie is hij immers niet stabiel genoeg
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ik heb het probleem ondertussen ook gehad. Toestel een hard reset gegeven en vervolgens alles opnieuw geinstalleerd. Toen een backup gemaakt. Op het Eten users forum zijn er al 13 pagina's aan besteed. Wat de reden is weet niemand. Wat wel schijnt te helpen is je netwerk op manuel te zetten ipv automatisch.Uiligheid schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 11:53:
Ja, kan alleen WEP.
Vervelend probleem:
De update schijnt onderweg te zijn. Mij bevalt hij nog steeds goed.
Psbb
Wil iemand misschien de startpost overnemen/uitbreiden? Ik heb de tijd en de kennis niet helaas...
Psbb, of Theo
, jij misschien? Ik kom je op allerlei e-ten fora tegen namelijk..
Psbb, of Theo
Inderdaad, heb de dertien pagina's ook doorgewerkt. Probleem schijnt idd te zijn dat het netwerk op auto staat. Sinds ik deze op manual heb, ook geen probs meer.psbb schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:08:
[...]
Ik heb het probleem ondertussen ook gehad. Toestel een hard reset gegeven en vervolgens alles opnieuw geinstalleerd. Toen een backup gemaakt. Op het Eten users forum zijn er al 13 pagina's aan besteed. Wat de reden is weet niemand. Wat wel schijnt te helpen is je netwerk op manuel te zetten ipv automatisch.
De update schijnt onderweg te zijn. Mij bevalt hij nog steeds goed.
Ik zoek nog wel steeds een wifi progje waarmee ik vaste netwerken kan definieren etc. iemand daar ideeen over?
aan die startpost kan je inderdaad ook toevoegen dat Skype niet werkt, maar dat daar een patch voor is. Evenals het A2DP protocol voor BT. Ook een patch beschikbaar. Alle te vinden op de download area van e-ten.
Hier is de download area:
http://files.eten-users.net/
Login = eten
ww = etendown
Hier is de download area:
http://files.eten-users.net/
Login = eten
ww = etendown
Softwarevraagje
.....
Wellicht kennen jullie het "WildCard-systeem" van Palm OS. Zo nee, korte uitleg, indien je in je Agenda aan het scrollen bent en ineens moet je een telefoonnummer achterhalen van een vorige afspraak, zoeken, trefwoord "BlaBlaBla" en vervolgens tadaaaaa
... je hele systeem wordt doorzocht op "BlaBlaBla", eerst je afspraken, je agenda dus, vervolgens je contactpersonen etc.
Is dit uberhaupt een optie in Outlook Windows Mobile 5
???
Wellicht kennen jullie het "WildCard-systeem" van Palm OS. Zo nee, korte uitleg, indien je in je Agenda aan het scrollen bent en ineens moet je een telefoonnummer achterhalen van een vorige afspraak, zoeken, trefwoord "BlaBlaBla" en vervolgens tadaaaaa
... je hele systeem wordt doorzocht op "BlaBlaBla", eerst je afspraken, je agenda dus, vervolgens je contactpersonen etc.
Is dit uberhaupt een optie in Outlook Windows Mobile 5

Verwijderd
Schaf Pocket Informant aan.Ibaman Drosz schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:12:
Softwarevraagje.....
![]()
Wellicht kennen jullie het "WildCard-systeem" van Palm OS. Zo nee, korte uitleg, indien je in je Agenda aan het scrollen bent en ineens moet je een telefoonnummer achterhalen van een vorige afspraak, zoeken, trefwoord "BlaBlaBla" en vervolgens tadaaaaa![]()
Is dit uberhaupt een optie in Outlook Windows Mobile 5???
Het allerbeste PIM programma.
Die kan wat je wil hierboven.
Hij kan ook WPA zag ik. Ik gebruik het alleen niet. Mijn router staat ingesteld op WEP dus WPA pakte die niet op.mordamus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 09:36:
Hoi,
http://www.eten-users.net/topic5584
Thnx voor de respons. Houdt dit in dat het totaal niet mogelijk is met hetgeen er geleverd wordt? (Oulook etc.)Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 09:57:
[...]
Schaf Pocket Informant aan.
Het allerbeste PIM programma.
Die kan wat je wil hierboven.
PIM's zoals Pocket Informant of Agenda Fusion zijn must-haves. Deze bieden onmisbare functionaliteit IMHO. (bijvoorbeeld een 7-day of 5-day weekview)
Ik heb de mijne ook omgezet na een NL versie bij smartphoneshop.nl welliswaar gratis . Dit omdat deze eerder leverbaar zijn dan de UK versie ! Maar opzich lijkt me dat toch niet zon groot probleem of je nou de NL of de UK versie hebt . Je kun er toch gewoon een andere ROM opzetten en dan heb je de andere versie ???Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:31:
[...]
Welke nadelen van de NL rom?
Ik heb namelijk mijn UK versie veranderd (met bijbetaling) naar NL versie.
Of gaat dit niet zo makkelijk ?
Totale ROM flashen van NL naar UK kan niet
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dus als je de NL versie hebt besteld kan je alleen met NL ROM's update en niet met UK ROM's !
Heeft iemand trouwens al een 2Gig kaartje gekocht en hoe is zijn/haar ervaring hiermee?En waar heb je die gekocht ?
http://www.vergelijk.nl/a...mory/sandisk/microsd_2gb/
[ Voor 71% gewijzigd door jay56 op 03-12-2006 17:00 ]
hoe goed werkt de gps eigenlijk?
Heeft die ook last van warmtewerende ramen? Of is er een mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten?
Heeft die ook last van warmtewerende ramen? Of is er een mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten?
Ben idd behoorlijk aktief bij de e-ten fora. Toestel bevalt me dan ik super.buddow schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:09:
Wil iemand misschien de startpost overnemen/uitbreiden? Ik heb de tijd en de kennis niet helaas...
Psbb, of Theo, jij misschien? Ik kom je op allerlei e-ten fora tegen namelijk..
Startpost aanpassen? Ik kan er wel wat tijd voor vrijmaken. De kennis is denk ik wat minder tenzij er wat geknipt en geplakt mag worden van Eggy zijn Qtek's starterspost en iemand mij wat meer info geeft.
Psbb
Zou mooi zijn. Iemand die weet hoe je een startpost overdraagt? of heb je gewoon mijn gegevens nodig?psbb schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:39:
[...]
Ben idd behoorlijk aktief bij de e-ten fora. Toestel bevalt me dan ik super.
Startpost aanpassen? Ik kan er wel wat tijd voor vrijmaken. De kennis is denk ik wat minder tenzij er wat geknipt en geplakt mag worden van Eggy zijn Qtek's starterspost en iemand mij wat meer info geeft.
Nog niemand bekend met een 2GB kaartje ? Of de X-500 hem pakt ? Als ik die een dezer dagen zou bestellen komt ie samen met mijn X-500 binnen
Natuurlijk pakt hij hem. Geen enkel probleem.jay56 schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:00:
Nog niemand bekend met een 2GB kaartje ? Of de X-500 hem pakt ? Als ik die een dezer dagen zou bestellen komt ie samen met mijn X-500 binnen
Psbb
Zou het ook mogelijk zijn om via WiFi verbinding te maken met een 802.1x beveiligd netwerk?
Zie de specs (in de TS?) als hij WEP en/of WPA ondersteunt kan het ....dan moet je alleen wel de goede sleutel hebben uiteraard. Makkelijke opzoekvraag, maar ik weet het zo niet uit mijn hoofd en heb geen zin om dat zoeken voor je te doen. Een beetje inspanning mag wel.The_Invincible schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:21:
Zou het ook mogelijk zijn om via WiFi verbinding te maken met een 802.1x beveiligd netwerk?
Verwijderd
Ik heb net even Spb Benchmark gedraait.
CPU index 1572.96
Graphics index 2976.68
Niet verkeerd dacht ik zo.
Let wel ff op als je activesync op de achtergrond draait.
CPU index 1572.96
Graphics index 2976.68
Niet verkeerd dacht ik zo.
Let wel ff op als je activesync op de achtergrond draait.
Vanmidddag ontvangen, nog weinig kunnen uitproberen maar er viel mij iets op: ik heb ROM 291. Volgens mij was de laatste 273? Blijkbaar is er alweer een nieuwe
Ik zag het goede nieuws op de andere site. Je hebt een primeur. Houd ons op de hoogte. Ben heel benieuwd.buddow schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:40:
Vanmidddag ontvangen, nog weinig kunnen uitproberen maar er viel mij iets op: ik heb ROM 291. Volgens mij was de laatste 273? Blijkbaar is er alweer een nieuwe
Psbb
Nog steeds geen bugs tegengekomen
. Ik zit nu op wifi met zwak bereik. Weet iemand hoe je voorkomt dat ie automatisch verbinding maakt met GPRS? Is nogal duur bij KPN namelijk
Verwijderd
GPRS-profiel 'saboteren', tenzij je het natuurlijk wel soms gebruikt, dan is dit neit zo handig...
Verwijderd
Okee ik ben nog een noob, waar ga ik dit doen?Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 00:25:
GPRS-profiel 'saboteren', tenzij je het natuurlijk wel soms gebruikt, dan is dit neit zo handig...
Heb hem ook binnen in UK versie, geweldig apparaatje! Weinig info over te vinden alleen, heb nu i-Go 2006, Miomap V3.2 en Tom Tom 6 naast elkaar draaien hoewel dat volgens veel berichten niet mogelijk zou moeten zijn.
i-Go en Tom Tom ondersteunen alleen geen TMC, iemand die het aan praat heeft gekregen met Miomap?
Al met al een veel betere oplossing voor navigatie dan mijn inmiddels verkochte 269+.
Wel vind ik hem af en toe wat traag of ligt dit aan mijn eigen ongeduld? Is daar nog iets tegen te doen? Nou ja mocht iemand een antwoord hebben op mijn vragen graag en anders zoek ik het zelf wel uit en post het hier tzt.
eindelijk gisteren is ie binnen i.c.m. telfort abonnement. Uk versie 2.91.
in het algemeen ben Ik zeer tevreden.
- hij ziet er mooi en strak uit.
-snel maardarover nog geen echte oordeel omdat Ik nog niets had geinstaleerd.
-erg goeie lcd display i.v..m. met mijn vorige mda vario is dit super.
-bellen met de toestel en vooral met de luidspeakers aan gaat uitstekend.
-hoop software voorgeinstaleerd met een paar echt handige programma's (b.v. mdisk)
de volgende viel me wel erg tegen:
-er komt geen geheugen card erbij.
-tasje heeft geen riemclip.
-radio is alleen te luisteren via headset en niet via de luidspeakers(ook als de headset aangesloten is.
-geluid tijdens bellen met de headset is erg zacht dat je soms de andere kant niet verstaat en je bent soms self niet te verstaan . ( kan ook aan de headset liggen ,weet ik nog niet)
-hoop software voorgeinstaleerd met een paar echt handige programma's (b.v. mdisk)
-radio is alleen te luisteren via headset en niet via de luidspeakers(ook als de headset aangesloten is.
-geluid tijdens bellen met de headset is erg zacht dat je soms de andere kant niet verstaat en je bent soms self niet te verstaan . ( kan ook aan de headset liggen ,weet ik nog niet)
Heeft iemand een idee of de Sandisk microSD Ultra II 2GB omdat deze met andere snelheden werkt ? Ik heb inmiddels vernomen dat de gewone het wel doet !
[ Voor 21% gewijzigd door jay56 op 09-12-2006 14:53 ]
Ga er vanuit dat deze gewoon werkt! Ik zelf heb dit kaartje hier al thuis liggen, en mag toch hopen dat dit gewoon werkt! Weet iemand al meer over de beschikbaarheid van de NL versie van dit toestel btw...? Want ik wacht alweer bijna vier weken...jay56 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:52:
Heeft iemand een idee of de Sandisk microSD Ultra II 2GB omdat deze met andere snelheden werkt ? Ik heb inmiddels vernomen dat de gewone het wel doet !
Verwijderd
Met alle respect, als je een telfort abbo hebt met 1gb data waarom dan de eten x500 die geen umts heeft????kaher schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:37:
eindelijk gisteren is ie binnen i.c.m. telfort abonnement. Uk versie 2.91.

mijn telfort abo. is zonder 1 gb data.Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:02:
[...]
Met alle respect, als je een telfort abbo hebt met 1gb data waarom dan de eten x500 die geen umts heeft????
Ik had hm helemaal niet nodig maar Ik nam dit abo. simply omdat i.c.m. de x500 goedkoper was dan een los toestel.
25euro x12 +184 incl verzending kosten =484 euro en dan heb je nog 200+100 belminuten voor 1 jaar lang
Nou omdat telfort niet gebruik maakt van UMTS maar van EDGE. Zou ook nog een reden kunnen zijnVerwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:02:
[...]
Met alle respect, als je een telfort abbo hebt met 1gb data waarom dan de eten x500 die geen umts heeft????
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dit juweeltje heb ik gisteren binnengekregen, de eerste ervaringen zijn erg positief op alle fronten; geluidskwaliteit, robuustheid, gps, etc. Ik heb alleen nog een probleempje met het ontvangen van sms-en; dit gebeurt niet. Ik heb een abbo bij T-mobile en gebruik het nummer: +31624000000. Heeft iemand een idee?
Het zou kunnen dat je last hebt van het sms probleem. Kijk op het www.eten-users.net forum. Daar staat een patch waarmee je dit probleem kan verhelpen.
Zal waarschijnlijk opgelost zijn met de rom update.
@buddow: kan jij de nieuwe rom niet oploaden bij users.net. ?
Zal waarschijnlijk opgelost zijn met de rom update.
@buddow: kan jij de nieuwe rom niet oploaden bij users.net. ?
Psbb
Ik zou niet weten hoe het moet, op e-ten users weten ze 't ook niet. Ik vind eigenlijk ook dat E-ten deze moet leveren. Raar dat dat nog niet is gebeurd. Misschien werken ze alweer aan een nieuwe
Voor mensen met de 273 rom en problemen met SMS of SIM issue is er inmiddels iig een oplossing:
http://www.eten-users.net...0&gopid=33871&#entry33871
http://www.eten-users.net...0&gopid=33871&#entry33871
Verwijderd
2 Vragen:
1/
Valt het niemand op dat het geluid niet echt mooi donker stereo achtig is als je belt?
Ik vind het zo dof en blikkerig klinken.
Als je de bijgeleverde headset erin prikt, is het geluid 100x mooier.
Wie deelt mijn mening? of ik heb een niet goed apparaat?
En op de handsfree functie heb je bij max volume echo.
2/
Waar kan ik een autohouder aanschaffen? en een autolader?
Deze heb ik bij expansys gevonden.. maar hij is universeel gewoon:
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=143232
1/
Valt het niemand op dat het geluid niet echt mooi donker stereo achtig is als je belt?
2/
Ligt aan het type toestel!
Bijna alle PDA's die ik heb (gehad) of die ik ken hebben last van dat 'blikkerige' geluid.
Is gewoon zo bij PDA's. Je levert wat in qua belkwaliteit/geluid maarja je hebt wel 10.000 functies meer.
Bijna alle PDA's die ik heb (gehad) of die ik ken hebben last van dat 'blikkerige' geluid.
Is gewoon zo bij PDA's. Je levert wat in qua belkwaliteit/geluid maarja je hebt wel 10.000 functies meer.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De 'productspecifieke' is nog niet leverbaar, volgens eten benelux. Valt me tegen dat dat zo lang duurt. Dit is best een mooi universeel pakketje (25e voor houder en lader, goeie prijs!).2/
Ik vraag me wel af of het afdekken van de speaker aan de achterzijde niet erg nadelig is.
Ik zoek ook nog een goede screenprotector. Het is blijkbaar even wachten op de accessoires...

[ Voor 10% gewijzigd door buddow op 11-12-2006 14:38 ]
Deze kaart werkt prima in dit apparaat (heb'm er zelf inzitten)MentalMatthew schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:00:
[...]
Ga er vanuit dat deze gewoon werkt! Ik zelf heb dit kaartje hier al thuis liggen, en mag toch hopen dat dit gewoon werkt! Weet iemand al meer over de beschikbaarheid van de NL versie van dit toestel btw...? Want ik wacht alweer bijna vier weken...
Ik heb hem net besteld de sandisk micro sd ultra II 2GB . Hij is echt bijna overal uitverkocht . Maar na effe zoeken vond ik http://www.fotobooms.nl/ waar hij nog op voorraad was !
Verwijderd
Die van mij is ook EIN-DE-LIJK verstuurd. Had mijn abo op de dag van release op de post gedaan. Jammer, maar daar kan de winkel ook weinig aan doen
Hoop hem morgen te hebben.
Goed nieuws voor je, eindelijk binnen! Wil je zo vriendelijk zijn en wat foto's maken van het toestel en een review posten, je zou mij en veel anderen een groot plezier doen!Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:21:
Die van mij is ook EIN-DE-LIJK verstuurd. Had mijn abo op de dag van release op de post gedaan. Jammer, maar daar kan de winkel ook weinig aan doenHoop hem morgen te hebben.
Alvast bedankt voor je medewerking.
Verwijderd
Ik zal (hopelijk) morgen een out-of-the-box impressie geven
Met wat foto's (qtek s100 als vergelijking). Specifieke vragen zijn natuurlijk altijd welkom
Verwijderd
Heb je een iPod, zoja, leg hem daar eens naast als je wilt... Heb ik enig vergelijkingsmateriaal....
Verwijderd
Daar is al over gediscussieerd. Mja, je heb gelijk. Geluid is niet echt perfect.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:50:
2 Vragen:
1/
mja ik kan er mee leven
Wat heet niet perfect, is het vergelijkbaar met een QTEK S100 & S200? Ik vind dan het geluid acceptabel hoor. Wie deelt mijn mening?Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:27:
[...]
Daar is al over gediscussieerd. Mja, je heb gelijk. Geluid is niet echt perfect.
mja ik kan er mee leven
Dat zou top zijn als je dat zou willen doen! Ik wacht gespannen af!Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:53:
Ik zal (hopelijk) morgen een out-of-the-box impressie gevenMet wat foto's (qtek s100 als vergelijking). Specifieke vragen zijn natuurlijk altijd welkom
Ik vind het geluid ook prima. Ook nog geen klachten aan de andere kant van de lijn gehoord.
Screenprotector die geschikt is voor de Qtek S200 past ook. Goedkoopste adres: GPS plaza.buddow schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:33:
[...]
Ik zoek ook nog een goede screenprotector. Het is blijkbaar even wachten op de accessoires...
Psbb
Verwijderd
Was niemand thuisVjenne-ICT schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:34:
[...]
Dat zou top zijn als je dat zou willen doen! Ik wacht gespannen af!

Verwijderd
Iemand toevallig al wat meer informatie over de ROM291-ENG ?
T'word wel een keer tijd dat e-ten die vrij gaat geven.
Hij is er wel maar is nog nergens uitgegeven.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:12:
Iemand toevallig al wat meer informatie over de ROM291-ENG ?
Psbb
Past ie, of past ie precies? je bedoelt de ultra clear screenprotector van 8 euro? Als die goed past dan neem ik die.psbb schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:31:
[...]
Screenprotector die geschikt is voor de Qtek S200 past ook. Goedkoopste adres: GPS plaza.
Ja die ja! Schermpjes zijn allemaal 2,8" dus screenprotectors werken gewoonbuddow schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:52:
[...]
Past ie, of past ie precies? je bedoelt de ultra clear screenprotector van 8 euro? Als die goed past dan neem ik die.
Verwijderd
Ik ben nieuw op dit forum. Heb zojuist ook de X500 NL editie besteld via gsmzaak.nl en ben erg benieuwd. Voor 208 Euro incl. een telfort 200, 30 sms en onbeperkt(1GB)edge internetten.
Nu ben ik alvast op zoek gegaan naar navigatie software maar welke is aan te raden? Heeft iemand dit al goed werkend lopen?
Heb nu tomtom mobile 6 en Route 66 mobile 7 aan het downloaden via Azureus.. Altijd maar de vraag of dit werkt etc.
Ben benieuwd naar de ervaringen en hoe jullie aan de software gekomen zijn.
ps Ik verwacht dat ik hem donderdag in huis heb dus zal als er nog behoefte naar is foto's maken met een ipod etc. ernaast!
Nu ben ik alvast op zoek gegaan naar navigatie software maar welke is aan te raden? Heeft iemand dit al goed werkend lopen?
Heb nu tomtom mobile 6 en Route 66 mobile 7 aan het downloaden via Azureus.. Altijd maar de vraag of dit werkt etc.
Ben benieuwd naar de ervaringen en hoe jullie aan de software gekomen zijn.
ps Ik verwacht dat ik hem donderdag in huis heb dus zal als er nog behoefte naar is foto's maken met een ipod etc. ernaast!
Navigatie-software... tsjaa wat je lekker vind werken moet je zelf beslissen
Ik denk niet dat je expliciet hoeft te vermelden waar je je software vandaan haalt
En waarom heb je voor 'n NL-versie gekozen
Ik denk niet dat je expliciet hoeft te vermelden waar je je software vandaan haalt
En waarom heb je voor 'n NL-versie gekozen
Verwijderd
gekozen voor de NL versie omdat de agenda functie en sms woordenboek etc. dan in het Nederlands zijn. Vind het gewoon prettiger werken dan alles in het Engels. Er zit toch geen groot nadeel aan de NL versie??
Neehoor, alleen vele scheve vertalingen en dergelijke
Jammer man, had zo gehoopt op de foto's en een review. Wat duurt een dag dan lang he!Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:39:
[...]
Was niemand thuisMoet dus nog een dag wachten.
Ben erg benieuwd naar de volgende punten:
Snelheid Pocessor (mijn duigie QTEK S200 is te langzaam met de omap processor)
Displayhelderheid (Net zo helder als mijn QTEK S200)
Stevigheid van toestel (voelt die net zo stevig aan als mijn TEK S200)
Geluid, is het echt zo slecht als verteld word
Werkt de wifi en edge goed? (Bij mijn TEK S200 geen problemen mee)
Waar is de stylus verstopt, hoop niet onder in de tel (hoop net zo mooi boven in als de TEK S200)
Ik hoop dat je wat mooi close up foto's kunt maken van de telefoon, speciaal ben ik benieuwd naar de stylus.
Alvast hartelijk dank voor je medewerking!
Weet iemand ook het verschil tussen EDGE & UMTS? Ik gebruik wel veel internet, dus is wle belangrijk. Ik gebruik nu de HACK van orange world en dat gaat niet al te snel, mag rustig zeggen dat het traag is.
Dat lijkt me zo op het eerste oog ene goede dealkaher schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:54:
[...]
mijn telfort abo. is zonder 1 gb data.
Ik had hm helemaal niet nodig maar Ik nam dit abo. simply omdat i.c.m. de x500 goedkoper was dan een los toestel.
25euro x12 +184 incl verzending kosten =484 euro en dan heb je nog 200+100 belminuten voor 1 jaar lang
Alvast bedankt voor je antwoord.
HACK zorgt ook niet voor snelheidswinstVjenne-ICT schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:14:
belangrijk. Ik gebruik nu de HACK van orange world en dat gaat niet al te snel, mag rustig zeggen dat het traag is.
Is ervoor dat je onbeperkt kun internetten ipv je 2 / 25 MB bundel te gebruiken.
Verwijderd
25 Euro voor de belbundel van 200 minutenVjenne-ICT schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:24:
[...]
Dat lijkt me zo op het eerste oog ene goede deal. Wat kost dat abonnement in de maand dan incl internet & sms bundel? Kun je, je overgebleven bundel ook onbeperkt meenemen naar de volgende maanden?
3,5 voor 30 Sms'en
9,5 voor de 1 GB data edge breedband internet
Je kan het ook zonder de sms en data bundel doen en dan heb je de telefoon dus simlockvrij voor 12 * 25 Euro + 208 en 200 belminuten...
Verwijderd
Umts is ietsjes sneller maar heeft geen landelijke dekking waardoor het vaak overschakeld op het relatief langzame gprs.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:14:
[...]
Weet iemand ook het verschil tussen EDGE & UMTS? Ik gebruik wel veel internet, dus is wle belangrijk. Ik gebruik nu de HACK van orange world en dat gaat niet al te snel, mag rustig zeggen dat het traag is.
Edge heeft een landelijk dekking en zou dus altijd een snelle verbinding garanderen, ben erg benieuwd!
Kijk ook even hier http://www.telfort.nl/actie/breedbanddemo/
Succes!
Verwijderd
Volg de topic nu al een tijdje. Ik heb hierdoor besloten de NL versie te bestellen (twee weken geleden).
Vorige week gebeld met algebeld.nl; levring volgende week.
Vanmiddag van algebeld.nl een mailtje dat hij verzonden is, vermoedelijk arriveert hij morgen.
Ik ben benieuwd, hou jullie op de hoogte of hij bevalt.
Ook ik; Telfort + Edge, goede deal en al een lange tijd klant bij Telfort. Edge is voor mij nieuw, dat ga ik ervaren.
Indien er verzoeken zijn verneem ik dit wel.
Vanmiddag van algebeld.nl een mailtje dat hij verzonden is, vermoedelijk arriveert hij morgen.
Ook ik; Telfort + Edge, goede deal en al een lange tijd klant bij Telfort. Edge is voor mij nieuw, dat ga ik ervaren.
Ik ben erg benieuwd naar jou bevindingen en speciaal nara de snelheid van edge.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:18:
Volg de topic nu al een tijdje. Ik heb hierdoor besloten de NL versie te bestellen (twee weken geleden).
Deze protector raad ik je niet aan. Ik vind het een waardeloos ding. Die van 8 euro is duidelijker en past perfect.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:29:
Heb je de x500 al?
Ik dacht namelijk dat er een screenprotector inbegrepen was
Nog even over de Nederlandse T9. Er is een progamma om dit aan te passen in je Engelse uitvoering.
WordCompletion Dutch. Ik weet niet zo snel waar je het kan vinden. Werkt als volgt:
Download WordCompletion
In deze zip zitten 3 bestanden:
dictprob.dat, statdict.dat and mssp2_nl.lex
Pak de zip uit op je pc en kopieer de 3 bestanden naar een willekeurige map op je pda, bv \Storage Card
Open een filemanager op je PDA, bv Total Commander
Kopieer de 3 bestanden naar de \Windows map en vervang de bestaande bestanden
(Backup de bestaande bestanden eventueel)
Verander in het register:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Spell Check]
"Main_Dict"="\Windows\mssp2_nl.lex"
2 extra tips:
- De T9 taal in je Phone Pad omzetten naar Nederlands kan door in Settings - Input - Input Method - Phone Pad - Options - Languages: Dutch te kiezen
- Als je af wilt komen van het irritante {wel} wat automatisch {we'll} wordt, moet je in Settings - Input - Word Completion de optie "Replace text as you type" uitzetten
reset je pda
(Even gecopieerd van een andere site)
Psbb
Verwijderd
Hey,
Mijn vriendin heeft gisteren ook de X500 NL via algebeld.nl ontvangen.
Nu moet ik een micro SD voor haar regelen, maar welke moet ik halen?
Is de gewone van Kingston goed of moet je persé zo'n Ultra II van sandisk hebben.
Ze gebruikt hem voornamelijk met TOMTOM (en bellen natuurlijk duhh)
is 1 GB groot genoeg om Benelux en Duitsland erop te zetten?
Thanx.
Is de gewone van Kingston goed of moet je persé zo'n Ultra II van sandisk hebben.
Thanx.
Verwijderd
Ik heb hem ook binnen
Eerste indruk ik goed. Geluid van de speakers is idd niet 100%, maar zeker ook niet slechter dan dat van mijn qtek s100. Met de headset is het geluid wel erg goed
Ik kan vast 2 shots showen. De doos en de inhoud. Zou vanavond proberen wat mooiere foto's te maken. Camera van hier is waardeloos, and so are my photographing skills 

Stylus is uitschuifbaar. Vind het wat minder stevig aanvoelen dan mijn qtek s100 stylus.
Screenprotector is wel helder maar te klein
Leren hoesje vind ik van redelijk tot goede kwaliteit. Jammer dat ie redelijk onbruikbaar wordt omdat er een riemklip aanzit.
Scherm erg helder. Gebruik hem nu op de middelste stand. Moest bij mijn qtek s100 altijd op de volste stand. Dus gewoon goed
Afmetingen en stijl van het machinetje zijn gewoon beter dan van de qtek
Later meer.

Stylus is uitschuifbaar. Vind het wat minder stevig aanvoelen dan mijn qtek s100 stylus.
Leren hoesje vind ik van redelijk tot goede kwaliteit. Jammer dat ie redelijk onbruikbaar wordt omdat er een riemklip aanzit.
Scherm erg helder. Gebruik hem nu op de middelste stand. Moest bij mijn qtek s100 altijd op de volste stand. Dus gewoon goed
Afmetingen en stijl van het machinetje zijn gewoon beter dan van de qtek
Later meer.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 13:49 ]
Ik heb het toestel al een tijdje en kan je zeggen dat de stylus prima voldoet en stevig is. Het is wel beter om de stylus eerst in te schuiven en dan in de schacht te doen.
Nogmaals de screenprotector: deze is snel beschadigd en gaat niet lang mee. Is ook niet makkelijk te verwijderen. De Brando protectors zijn echt vele malen beter.
Heb je de nieuwe ROM (291) er al op. Deze is ondertussen beschikbaar.
Ik neem aan dat je bedoelt dat er GEEN riemclip opzit. Ik vond hem eerst niets maar hij bevalt me achteraf erg goed. Toestel zit er stevig in en gaat er erg makkelijk in en uit. Stop hem makkelijk in je zak of jas. Met TomTom is het ook makkelijk omdat hij er eenvoudig uit te halen is en je hem vervolgens in de (universele) houder kan doen.
Nogmaals de screenprotector: deze is snel beschadigd en gaat niet lang mee. Is ook niet makkelijk te verwijderen. De Brando protectors zijn echt vele malen beter.
Ik neem aan dat je bedoelt dat er GEEN riemclip opzit. Ik vond hem eerst niets maar hij bevalt me achteraf erg goed. Toestel zit er stevig in en gaat er erg makkelijk in en uit. Stop hem makkelijk in je zak of jas. Met TomTom is het ook makkelijk omdat hij er eenvoudig uit te halen is en je hem vervolgens in de (universele) houder kan doen.
Psbb
bedankt voor je mini review en foto's, ik wacht gespoannen af tiot vanavond als er meer foto's komen en hoop wat meer info over de snelheid en gebruik van de Eten.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:45:
Ik heb hem ook binnenEerste indruk ik goed. Geluid van de speakers is idd niet 100%, maar zeker ook niet slechter dan dat van mijn qtek s100. Met de headset is het geluid wel erg goed
Ik kan vast 2 shots showen. De doos en de inhoud. Zou vanavond proberen wat mooiere foto's te maken. Camera van hier is waardeloos, and so are my photographing skills
[afbeelding]
[afbeelding]
Afmetingen en stijl van het machinetje zijn gewoon beter dan van de qtek![]()
Later meer.
Nogmaals bedankt voor je info!
het kost mij 25 per maand .geen 1gb data en geen sms bundel.Vjenne-ICT schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:24:
[...]
Dat lijkt me zo op het eerste oog ene goede deal. Wat kost dat abonnement in de maand dan incl internet & sms bundel? Kun je, je overgebleven bundel ook onbeperkt meenemen naar de volgende maanden?
200 belminuten + 100 belminuten bonus voor 'savonds en in het weekend (vanaf 1 dec is dat 100 bonus belminuten er niet meer aangeboden voor nieuwe abonnementen)
meer informatie op telfort.nl
Ik had hem aangesloten via 2call.
Verwijderd
geen riemklip inderdaadpsbb schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:10:
Ik heb het toestel al een tijdje en kan je zeggen dat de stylus prima voldoet en stevig is. Het is wel beter om de stylus eerst in te schuiven en dan in de schacht te doen.
Waaar check ik mijn rom versie?
Over de snelheid van het toestel ben ik tot op heden relijk te spreken. Voor mijn gevoel geen grootse verschillen tov. mijn qtek s100
Radio werkt aardig. Als de telefoon in de goede houding ligt, heb je totaal geen last van ruis. Morgen zal ik hem is in een rijdende trein testen. GPS heb ik ook nog niet geprobeerd. Doe ik morgen ook.
Bediening is verder even wennen. Veel opties die nu net ergens anders zitten dan waar ze bij mijn qtek zitten.
Foto's ga ik nog proberen te maken. Maar de camera is echt brak
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 20:18 ]
Wat bedoel je met geen grote verschillen met mijn qtek s100, is die sneler of net zo snel? Welk abonnement heb jij bij deze tel?Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:16:
[...]
geen riemklip inderdaad
Over de snelheid van het toestel ben ik tot op heden relijk te spreken. Voor mijn gevoel geen grootse verschillen tov. mijn qtek s100
Radio werkt aardig. Als de telefoon in de goede houding ligt, heb je totaal geen last van ruis. Morgen zal ik hem is in een rijdende trein testen. GPS heb ik ook nog niet geprobeerd. Doe ik morgen ook.
Bediening is verder even wennen. Veel opties die nu net ergens anders zitten dan waar ze bij mijn qtek zitten.
Foto's ga ik nog proberen te maken. Maar de camera is echt brakMomenteel zit ie ook even met een lege batterij
Ga het later op de avond nog even proberen.
Zou mooi zijn als je nog wat foto's kunt posten.
Alvast bedankt!
http://www.clube-ten.com/forums/index.php?showtopic=333
dit kwam Ik tegen met een link voor het downloaden van rom 2.91
dit kwam Ik tegen met een link voor het downloaden van rom 2.91
Rom versie check je door soft-reset te doen, dan zie je bij opstarten wel een nummertje staan. 273 of 291 (ik hoop iig niet ouderVerwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:16:
[...]
geen riemklip inderdaad
Foto's ga ik nog proberen te maken. Maar de camera is echt brakMomenteel zit ie ook even met een lege batterij
Ga het later op de avond nog even proberen.
Foto's maken, daar zijn ze nog steeds niet voor gemaakt. Maar foto's zijn wel beter dan van de s100!
Ik heb de ROM 291 erop gezet. Weinig verschillen kunnen ontdekken. Het belangrijkste: sim unknown en sms probleem is niet verholpen. Daar is echter een patch voor. Deze update was voor mij niet noodzakelijk omdat de 273 het ook goed deed.
Ik heb als 2e toestel al een tijdje een Qtek S100. X500 is voor mijn gevoel toch wel sneller. Scherm is echt stukken mooier.
Gisteren heb ik even TomTom geprobeerd met de beide toestellen. Apart was dat de S100 steeds een seconde eerder was met de aanwijzingen.
Ik heb als 2e toestel al een tijdje een Qtek S100. X500 is voor mijn gevoel toch wel sneller. Scherm is echt stukken mooier.
Gisteren heb ik even TomTom geprobeerd met de beide toestellen. Apart was dat de S100 steeds een seconde eerder was met de aanwijzingen.
[ Voor 36% gewijzigd door psbb op 14-12-2006 08:15 ]
Psbb
Verwijderd
De mensen die het toestel via http://www.Algebeld.nl hebben gekocht, kunnen via de website: http://www.eten-benelux.nl zijn of haar toestel voorzien van nieuwe software. Hiermee worden eventuele sms problemen verholpen.
Verwijderd
Dacht al dat ie daar stond (rechts bovenin?)Uiligheid schreef op donderdag 14 december 2006 @ 04:46:
[...]
Rom versie check je door soft-reset te doen, dan zie je bij opstarten wel een nummertje staan. 273 of 291 (ik hoop iig niet ouder)
Foto's maken, daar zijn ze nog steeds niet voor gemaakt. Maar foto's zijn wel beter dan van de s100!
Iig heb ik dan een nieuwe versie, namelijk 0292
Heb jij de Engelse of Nederlandse versie. De Engelse versie is nl 0291. Als jij 292 hebt zou dat weer een andere versie zijn.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:42:
[...]
Dacht al dat ie daar stond (rechts bovenin?)
Iig heb ik dan een nieuwe versie, namelijk 0292
Psbb
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:33:
Hey,
Thanx.
Doesn't matter! Normaal kaartje zal voldoen!
Verwijderd
Heb NL versiepsbb schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:28:
[...]
Heb jij de Engelse of Nederlandse versie. De Engelse versie is nl 0291. Als jij 292 hebt zou dat weer een andere versie zijn.
Verwijderd
Thanx!CLB schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:49:
Doesn't matter! Normaal kaartje zal voldoen!
Nu op Ibood.com een 1 GB Transcend micro SD voor 18,95.
Ga hem gelijk bestellen!
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:17:
Nu op Ibood.com een 1 GB Transcend micro SD voor 18,95.
Ga hem gelijk bestellen!
Eeuwig bedankt voor de tip, 23.90€ inclusief verzendkosten is voor een 1gb microSD helemaal niets!
De kogel is trouwens door de kerk, ik ga em ook halen, bij Algebeld.nl, incl. Telfort 200m + databundel!
Gewoon NL editie, ik wil NL T9 / Woordenboel
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
En waar vind ik dat. Ik heb me al geregistreerd maar kom alleen uit bij een uitgekleed forum van Pocketinfo. Nergens iets over software.Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:39:
De mensen die het toestel via http://www.Algebeld.nl hebben gekocht, kunnen via de website: http://www.eten-benelux.nl zijn of haar toestel voorzien van nieuwe software. Hiermee worden eventuele sms problemen verholpen.
Psbb
Kun je me misschien vertellen hoe TELFORT bevalt? Hbe je ooke en sms bundel er bij per maand? is die internet bundel de moeite waard, is het een beetje snel of moet je nogs teeds erg lang wachten op een website tot die geladen is? Hpe is de dekking bij TELFORT? Is TELFORT van KPN?kaher schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:53:
[...]
het kost mij 25 per maand .geen 1gb data en geen sms bundel.
200 belminuten + 100 belminuten bonus voor 'savonds en in het weekend (vanaf 1 dec is dat 100 bonus belminuten er niet meer aangeboden voor nieuwe abonnementen)
meer informatie op telfort.nl
Ik had hem aangesloten via 2call.
Wie kan me meer vertellen over TELFORT, zit er sterk aan te denken om over te stappen.
Het grote voordeel vind ik dat je veel meer toestelkorting krijgt bij TELFORT. Ik zit nu bij orange en als ik de Eten bij een 1 jarig orange free abo neem van 30 euro per jaar dan betaal ik dik 300 euro, terwel ik bij telfort 196 euro zonder databundel (Internet) betaal en 126 euro met databundel betaal. Ik vinde het nogal wat schelen als ik dat dan wegstrep tegen de hogere kosten voor bellen, want je betaald minimaal 1 minuut per gesprek, dat tikt wel aan.
Ik hoop wat meer info te krijgen op bovenstaande vragen. Adviseer me wat ik moetd oen want ik twijfel heel erg. T-Mobile overweeg ik ook nog, maar dan krijg ikw eer minder toestelkorting.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Heb je nog een keer tijd voor wat meer foto's te maken? Ik wacht nog steeds gespannen af op jou bevindingen van mijn gestelde vragen en natuurlijk de foto's. Ik hoop dat je het een en ander wil posten zo dat iedereen een nog complete beeld krijgt van de telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:45:
Ik heb hem ook binnenEerste indruk ik goed. Geluid van de speakers is idd niet 100%, maar zeker ook niet slechter dan dat van mijn qtek s100. Met de headset is het geluid wel erg goed
[afbeelding]
[afbeelding]
Afmetingen en stijl van het machinetje zijn gewoon beter dan van de qtek![]()
Later meer.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Vjenne-ICT schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:25:
[...]
Heb je nog een keer tijd voor wat meer foto's te maken? Ik wacht nog steeds gespannen af op jou bevindingen van mijn gestelde vragen en natuurlijk de foto's. Ik hoop dat je het een en ander wil posten zo dat iedereen een nog complete beeld krijgt van de telefoon.
Alvast bedankt!
Moet zeggen dat ik hem nog niet intensief getest heb. Heb daar domweg de tijd niet voor door school (project gestuurd onderwijsVjenne-ICT schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 21:14:
[...]
Jammer man, had zo gehoopt op de foto's en een review. Wat duurt een dag dan lang he!
Ben erg benieuwd naar de volgende punten:
Snelheid Pocessor (mijn duigie QTEK S200 is te langzaam met de omap processor)
Displayhelderheid (Net zo helder als mijn QTEK S200)
Stevigheid van toestel (voelt die net zo stevig aan als mijn TEK S200)
Geluid, is het echt zo slecht als verteld word
Werkt de wifi en edge goed? (Bij mijn TEK S200 geen problemen mee)
Waar is de stylus verstopt, hoop niet onder in de tel (hoop net zo mooi boven in als de TEK S200)
Ik hoop dat je wat mooi close up foto's kunt maken van de telefoon, speciaal ben ik benieuwd naar de stylus.
Alvast hartelijk dank voor je medewerking!

Processor snelheid is voor mijn gevoel dus niet veel sneller dan de snelheid van mijn qtek s100. Heb wel het idee dat ie wat stabieler is.
Stevigheid van het toestel is goed
Ik vind zelf dat ik de persoon met wie ik bel beter kan verstaan dan bij mijn s100. Wel ondervind ik een soort van echo als ik zelf aan het praten ben. Ben er zeker niet op achteruit gegaan tov. van mijn s100. Maar SE en Nokia lopen toch wel 2 stapen voor op het gebied van geluidskwaliteit.
Stylus zit dus rechtsondering. Het is een uitschuifbare stylus. Hij zit er erg stevig in. Zo stevig zelfs dat het lastig is om hem eruit te krijgen. Tijdens het uittrekken van de stylus blijft ie even klemmen. Ben zelf niet zo'n voorstander van uitschuifbare stylussen en vind die van mijn s100 dan ook prettiger.
Wifi werkt super! Downloaden, internetten noem het maar op
Orange ondersteund helaas geen EDGE. Hier kan ik dan ook niet over oordelen.
Sorry van de foto's maar zoals ik al zei ben ik druk met school. Kan wel snel 2 foto's uploaden van de kwaliteit van de camera.
Lage resolutie

1600*1200

Kwaliteit is dus redelijk. Maar voor foto phone's moet je wederom bij SE zijn
Vandaag was ik mijn oortjes vergeten, zodat ik geen radio kon testen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 00:02 ]