Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een probleem met X500 en een sony autoradio met bleu tooth, ze maken geen verbinding met elkaar.
Moet ik de instellingen van bleu tooth aanpassen? Ik heb WM 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Alex) schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:05:
Ik heb een probleempje... hij geeft aan dat de batterij op 100% zit terwijl hij toch echt leeg is... ook na een nacht opladen.

Ik had het eerst niet door, en hij viel steeds uit. Uiteindelijk - nadat ik de batterij er 25 minuten uit had gelaten - ontdekte ik dat hij leeg was (knipperend lampje), nu hangt hij aan m'n laptop op te laden... hopelijk werkt het...
Volgens mij moet jij de eten batteryfix installeren. Ik had hier eerst ook last van. Je kan hem wel vinden in de download sectie.

Een andere vraag; is er ook een headset op de markt die voldoet aan deze eisen:
- met draad
- microfoon in draad
- goede oordopjes (liefst van die rubberen in-ear dingen)
- aansluiting die past op de x500.
- geen echo voor andere gebruiker

Ik kan alleen hele goedkope vinden, maar die hebben *** oordopjes.
Ik heb zelf al goede oordopjes aan mijn bijgeleverde heatset gesoldeerd, maar das ook niet alles.
De standaard heatset had met 2 dopjes eraan ook een vreselijke echo. Sinds 1 dopje eraf is, is de
echo weg.

[ Voor 30% gewijzigd door DaOverclocker op 25-09-2007 10:46 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:55
Weet iemand een tool, waarmee je podcast kan afspelen incl hoofdstukselectie en dergelijke?

Het gaat om het afspelen, het downloaden dat doe ik wel via de pc/ iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MentalMatthew
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:47
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 07:34:
WM6 mbv Vista,

Ik gebruik Windows Mobile Device Center. Active Sync wekt niet onder Vista.
Maar halverwege de installatie krijg je een menu te zien met een knop UPDATE.
Deze is bij niet te selecteren. De melding in het scherm geeft aan om opnieuw te koppelen.
Kijk ik bij Windows Mobile Device Center dan geeft deze aan dat er geen verbinding is.

Gelukkig heb ik ook nog een pc met XP.
Daar geen enkel probleem. Dus heb verder Vista niet meer geprobeerd!!
Ik weet alleen niet waarom het niet is gelukt via Vista.

Nogmaals bedankt.
Exact hetzelfde probleem hier! Lijkt erop dat dat PDAupdate progje gemaakt is om met ActiveSync te werken. Alleen doet hij bij mij op een andere PC met brakke XP installatie en ActiveSync het ook niet. Via ActiveSync is het apparaat corrent zonder problemen verbonden, echter ziet dat update progje mijn apparaat niet en zegt dat er geen USB verbinding is...

Beetje jammer, ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:21
Ik hoop vandaag mijn X500+ binnen te krijgen, ben zeer beniewd! Al gelezen dat je het beste gelijk een hard reset kan doen en dan de camera knop in houden, zodat hij 'snel' blijft. En las ook iets over als je msn opstart dat je msn contacten in je adresboek komen. Dit wou ik eigenlijk niet, iemand hier een oplossing voor?

Verder wou ik onderstaand programma gaan gebruiken voor snellere tekstinvoer:

http://www.pocketcm.com/keyboard.php

Iemand ervaring mee? Ze hebben ook een contact manager, die ik maybe ook ga installeren.

Less is more

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 16:28
kickassmen schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:12:
Verder wou ik onderstaand programma gaan gebruiken voor snellere tekstinvoer:

http://www.pocketcm.com/keyboard.php

Iemand ervaring mee? Ze hebben ook een contact manager, die ik maybe ook ga installeren.
Ik draai ze allebei, best fijn, maar je moet er wel aan wennen. Vooral de invoer bij het toetsenbord langs de randen gaat iets moeilijker met je vingers ivm de de iets opstaande rand naast het schermpje.
De contact manager is heerlijk fancy, a la I-phone (volgens mij, not sure though).

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb dat PocketCM keyboard er misschien 30 minuten opgehad, ik vond het lastig dat leestekens niet standaard zichtbaar zijn maar dat je een knop ingedrukt moet houden enzo...

Het standaardtoetsenbordje hapert jammergenoeg ook nog onder WM 6 (soms caps ook al vraag ik daar niet om) :(, ik kan het sort of met m'n vingers bedienen trouwens (al pak ik toch meestal de stylus ;))

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 26-09-2007 21:26 ]

We are shaping the future

• buddow
Ik gebruik als alternatief toetsenbord Wordlogic : http://www.wordlogic.com/...ard_handheld_features.asp

Bevalt goed! Wel een stylus nodig, maar typen gaat veel sneller. Er zijn ook NL woordenboeken voor.

• kickassmen
  • Laatst online: 12-09 10:21
Ik heb hem binnen :) Bevalt goed tot nu toe. PocketCM keyboard valt me ook wat tegen, vooral aan de randen is het lastig te doen. En weergave is ook niet 100% goed, lijkt nog een beetje kuren te hebben. Contact manager moet ik nog ff een skin voor 640*480 installeren, nu ziet ie er nog niet uit. Maar vanavond eerst maar ff een rom update doen.

Weet iemand zo de Orange World instellingen voor deze pocketpc?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey kickassmen

kan je mij zowat zeggen hoelang je batterij meegaat? :$
als ie op standby staat, dan gaat de batterij veel langer mee hé? maar kan je dan ook gesprekken, smsjes ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:53:
hey kickassmen

kan je mij zowat zeggen hoelang je batterij meegaat? :$
als ie op standby staat, dan gaat de batterij veel langer mee hé? maar kan je dan ook gesprekken, smsjes ontvangen?
Gesprekken en SMS'jes kun je gewoon ontvangen, GSM blijft immers aan. Wifi wordt wel uitgeschakeld, Bluetooth twijfel ik over, ik dacht het niet. In standby zetten (suspenden) scheelt heel veel batterijlevensduur trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de laatste NDL rom (352?) ergens anders te downloaden dan van de Eten-site? Ik heb mezelf daar een keer geregistreerd met een engelse X500, en dat kan niet meer aangepast worden naar de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg na mijn upgradenaar WM6 nu ook het probleem met inkomende calls waarbij de eerste seconden stil zijn. Ik had hier onder WM5 helemaal geen last van en heb bij beide installs alle e-ten software laten installeren.

Nu wordt als mogelijke oplossing gegeven om de e-ten software niet te laten installen, maar heeft iemand hier al daadwerkelijk ervaring mee dat dit werkt. En zijn hierin nog verschillen tussen WM5 en WM6?

Wat ik nog nergens terug heb gezien is dat bij het sms' en het standaard toetsenbord (x500) regelmatig middenin een woord hoofdletters begint te gebruiken. Dit begon me mateloos te irriteren en ben maar overgegaan naar ander invoer prog, zijn er anderen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit met het volgende.. elke keer dat wanneer ik de batterij uit mijn x500+ haal zijn mijn e-mail instellingen weg. geen probleem op zich zo weer in te stellen MAAR: in mijn today screen geeft hij wel aan dat er bijv. nog 2 ongelezen bericht zijn (voordat de batterij er uit ging was dat zo.. hij update dat niet oid)

hoe krijg ik dat weer voor elkaar!?

hopende dat jullie er ervaring mee hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke is nu de laatste versie van de nederlandse ROM? en waar haal ik hem? :$

ps. ik heb miomap als gps geinstalleerd maar als de ontvangst niet optimaal is raakt men RAM al snel vol en crashed miomap...

iemand die dit ook heeft? vindt dat dit toestel toch beetje meer ram mocht hebben... :s

of ligt dit alles aan men ROM? ik heb versie... kijkt effe...0486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps heeft er iemand een toetsenbordje a la gewone gsm toetsenborden?

ik bedoel zo iets dat je ziet als je je pincode moet ingeven, dat er meerdere lettertjes op 1 toets staan.

ik heb namelijk men telefoon net, en ik kom dus van een gewone nokia gsm :p daarom dat ik dit vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McCune phonepad bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je daar een linkje van? :$ want ik raak niet op dev forum omdat ik niet geregistreerd ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 14:59:
heb je daar een linkje van? :$ want ik raak niet op dev forum omdat ik niet geregistreerd ben...
Nieuw met het Winows Mobile gebeuren? Raad ik je ten zeerste aan daar te registreren.

Je heb toch een onscreen qwerty toetsenbord?

[ Voor 7% gewijzigd door Mini Poeper op 11-10-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesgold
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 21:24
Beste,

Ik heb een probleem met mijn e-ten x500+, heb mijn sim kaart eruit gedaan en 1 keer gestart. Nu wil hij mijn pin code niet meer aanvaarden

Is er al een oplossing voor ? Ik heb wm6.

mvg,

dk

[ Voor 10% gewijzigd door bluesgold op 13-10-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Heb je toevallig een toestelcode ingesteld? Dat is een bekende bug in E-ten's WM 6, helaas...

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 13-10-2007 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe verwijder ik de msn contacten? :(
en wat is nu de laatste rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 06:22:
hoe verwijder ik de msn contacten? :(
en wat is nu de laatste rom?
Hoe bedoel je?
Heb je MSN buddies in je contactpersonenlijst staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die WLM-contacten krijg je alleen weg door te kiezen voor "Switch account" in het Windows Live-menu, jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
heeft iemand ervaring met een 2.5>3.5 mm jack converter op de x500 zodat je er met gewone oordopjes/koptelefoon naar kan luisteren dus zonder een mic?
dus een passende 2.5mm 4-polig naar 3.5mm 3-polig adaptor heb al wat rond gezocht maar kon alleen maar 2.5 3-polig naar 3.5 3-polig vinden of zou die ook werken?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Ik heb die 2.5" hoofdtelefoon aansluiting één keer gebruikt, en prompt had ik daarna problemen met het krijgen van systeemgeluiden uit de luidspreker (zoals het rinkelen van de telefoon). Veel mensen hebben dat probleem gehad, dus ik raad je af die 2.5" aansluiting te gebruiken.

Koop liever een A2DP bluetooth koptelefoon, werkt prima, heb je ook geen last meer van snoertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
..Appelsap, dan kun je het beste contact opnemen met Mobile Point, door een e-mail te sturen naar mprma@mobile-point.nl. Let wel op, hun spamfilter is soms iets te streng afgesteld, mijn mailtje is tot 2x toe in "ongewenste e-mail" terechtgekomen, toen ik belde zagen ze het pas.

Oh ja, als je hem opstuurt voor reparatie, stuur hem echt zo kaal mogelijk. Ik had alles netjes in de originele verpakkingen bewaard, niet doen, dat maakt het voor hun te verwarrend (ze zagen hem voor een nieuw toestel aan i.p.v. een RMA, dus het duurde langer voor ik hem terughad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 11:00

michael21

Shrimp

MentalMatthew schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 18:05:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier! Lijkt erop dat dat PDAupdate progje gemaakt is om met ActiveSync te werken. Alleen doet hij bij mij op een andere PC met brakke XP installatie en ActiveSync het ook niet. Via ActiveSync is het apparaat corrent zonder problemen verbonden, echter ziet dat update progje mijn apparaat niet en zegt dat er geen USB verbinding is...

Beetje jammer, ik hoop dat iemand een oplossing heeft hiervoor!
Hoe te updaten.Er zijn 2 mogelijkheden.

1.)De bijgeleverde setup.exe uitvoeren en zorgen dat je E-TEN aan de usb aansluiting van je pc gekoppeld is.
2.)De instructies volgen in het software pakketje net zo lang tot je bij de button update aangekomen bent.DIe aanvinken en als goed is zou hij moeten gaan updaten.
3.)In mijn geval werkte dit niet en moes het dus op manier 2 gaan toepassen.Bij manier 1 bleef me pda op zwart scherm staan met de tekst waitig for a download.
4.)Manier 2 is het volgende.Formatteer je micro sd card naar filesystem fat.Dus niet naar FAT32 maar naar fat.Kopieer de 2 losse bestanden USBDLUpdate_Console.exe en temp.bin hierna naar je micro sd card.
5.)Nu kun je je pda uitzetten door het klepje los te halen en de batterij even los te koppelen.Daarna batterij erwin in en klepje dicht.
6.)Druk nu op je voice command knop links van je pda en rechts van je pda de powerbutton tegelijk in.De pda zal opstarten met een zwart scherm.
7.)Je ziet nu dat hij de image file temp.bin gevonden heeft en het aan het installeren gaat.
8.)Na een tijdje krijg je de melding usbhost connected of zoiets.Het update proces is nu klaar.Volg nu weer stap 5 en druk alleen op de powerbutton.
9.)Als je alles goed gedaan hebt zal nu windows mobbile 6 nederlands gaan opstarten.Net als bij de aanschaf moet je nu je pda weer helemaal opnieuw instellen.
10.)Zorg dus dat je backup gemaakt heb van je contactadressen mails etc etc.
11)Eenmaal klaar dan formatteer je de micro sd card weer naar fat32.Hierna kun je dan rustig weer TomTom 6 de kaartjes en al het andere op je micro sd card gaan zetten en installeren.
12.)Wees behoedzaam als je niet weet waar je mee bezig bent kan je pda een boekenkastvulling worden.
De rom is ook te dowloaden via de officiele e-ten site.Let wel via de setup file moet je op pda op gegeven moment je actionkey invoeren.Bij de losse bestanden hoefde ik dat niet.
13.)Of dit werkt met een simlocked toestel van de x500 kan ik je niet vertellen.Dit zul je namoeten vragen bij de winkel of E-Ten support.
14.) Veel succes

Heeft iemand trouwens hier ervaring mee?

Gewoon Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb gisteren wat geruchten gelezen over Windows Mobile 6.1, die zou verwacht worden in februari 2008. Een van de zaken die genoemd werden is een nieuwe menustructuur, gelijkend aan Vista's Media Center. Nou hoop ik niet dat dat de huidige structuur gaat vervangen, maar alleen maar aanvullen.

Ik hoop wel dat E-ten WM6.1 beschikbaar stelt, mocht hij beschikbaar komen, en dat de bugs die nu in WM6 zitten opgelost zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mede-X500-gebruikers.

ik ben sinds 3 dagen over naar WM6 NL en dat bevalt me goed. geen rare dingen gezien en bellen is ook nog steeds in orde. nog wel steeds het probleem dat er spontaan hOofdletters verschiJnen met typen ...

even meteen een andere (pda) vraag. ik wil met mn X500 via WIFI browsen op mn LAN. ik heb een domein hier draaien (Server2k3), dus er staan rechten op shares en ntfs-rechten. ik kan met mn X500 wel mn server pingen, maar niet naar een share connecten. er wordt geen gebruikersnaam gevraagd. ik heb het met zowel met Totalcommander als met Resco Explorer geprobeerd, maar zonder succes. is het uberhaupt wel mogelijk als je een domein hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mij is het wel gelukt om met een domaincontroller te connecten, probeer het eens met de ingebouwde Verkenner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, ook daar lukt het niet mee. zoals andere browsers ook aangeven, geeft de verkenner ook de melding "pad niet gevonden'. pingen lukt dus wel en de sharenaam die ik opgeef klopt ook.
ik krijg geen pop-up voor gebruikersnaam en ww.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:44:
zit met het volgende.. elke keer dat wanneer ik de batterij uit mijn x500+ haal zijn mijn e-mail instellingen weg. geen probleem op zich zo weer in te stellen MAAR: in mijn today screen geeft hij wel aan dat er bijv. nog 2 ongelezen bericht zijn (voordat de batterij er uit ging was dat zo.. hij update dat niet oid)

hoe krijg ik dat weer voor elkaar!?

hopende dat jullie er ervaring mee hebben
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn x500+. Hoewel ik ergens gelezen had dat dit gefixed zou zijn met de meest recente firmware heeft dat geen soelaas geboden. Vervelend euvel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb een (mogelijke) oorzaak en een oplossing gevonden voor het probleem met de soms verschijnende hoofdletters...

Het standaardtoetsenbordje heeft 2 opties: klein en groot. Bij grote toetsen is er een "gestures"-optie, waarmee het mogelijk is om dingen als spatie (naar rechts "schuiven" met je stylus) en backspace (naar links) uit te voeren zonder dat je op de betreffende toets moet tikken. Die gestures hebben nóg een optie: hoofdletters. Door omhoog te schuiven op een toets produceer je shift-toets...

Wanneer je toetsen op klein staan (meeste mensen zullen dit zo hebben) is dit niet uit te schakelen, helaas. Een oplossing is het installeren van Resco Keyboard Pro. Dit programma zorgt voor een skinbaar toetsenbordje, met de volgende instellingen lijkt hij exact op het standaardtoetsenbordje, maar dan zónder gestures:

Opties -> tab General -> [ ] Use gestures (uit dus)

Opties -> tab Layout

Font: Tahoma 12, bold, ClearType uit (of aan, als dat op je toestel aanstaat)
Skin: Simple

Et voila, opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 10:19
Ik heb WM6 ook geïnstalleerd op mijn X500. Ik heb alle applicaties van Eten gedeïnstalleerd (vergeten om de installatie tegen te houden).

Maar het probleem dat ik af en toe niet kan bellen, blijft. :'(

Nu heb ik geprobeerd om WM6 opnieuw te installeren (dit keer zonder Eten apps) maar de activation key werkt niet meer.

Iemand nog een idee?

En ja, ik zit bij T-Mobile (of BEN volgens Eten 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als je tijdens het booten van het apparaat het rode hoorntje ingedrukt houdt gedurende een aantal seconden, kun je het toestel een hard reset geven... dan wis je alles. De activation key heb je niet meer nodig dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex), bedankt voor de tip over de Resco toetsenbord "fix". _/-\o_

Ik ergerde me al een tijdje aan die hoofdletters die "zomaar" verschenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Vaag, sinds een week of 2 wil m'n X500 (WM5) nog weleens spontaan een soft reset doen als ik 'm aanzet. 8)7

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat heb ik ook, met WM 6... geen idee waar het aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de WM6 installer gedownload van de eten support site, alleen als ik em wil installeren geeft ie de volgende error: "OS image is not compatible with this hardware."

Heb de installer al eens overnieuw gedownload, maar daar zat het probleem niet. Iemand een tip hoe ik WM6 tóch geinstalleerd kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alex en erboven: Heb ik (WM6) nog nooit gehad.

Laatst overigens wel een hard-reset gedaan. Het was een poging om die 2 sec. vertraging bij het opnemen op te lossen. Helaas niet gelukt, al heb ik wel het idee dat die eten telephone service ermee te maken heeft. Of hebben mensen hier zonder de eten apps die vertraging ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:30:
Ik heb zojuist de WM6 installer gedownload van de eten support site, alleen als ik em wil installeren geeft ie de volgende error: "OS image is not compatible with this hardware."

Heb de installer al eens overnieuw gedownload, maar daar zat het probleem niet. Iemand een tip hoe ik WM6 tóch geinstalleerd kan krijgen?
Is je pc OS vista? Die combinatie werkt schijnbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:37:
[...]

Is je pc OS vista? Die combinatie werkt schijnbaar niet.
Nee, ik draai WindowsXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Hoe kan je instellen dat je hotmail op een vast tijdsinterval wordt gecheckt op nieuwe mail, net zoals POP 3 accounts? kan de instelling niet vinden in Pocket MSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nou Windows Mobile 6 op mijn E-ten X500.

Iemand enig idee welke navigatiesoftware er goed op draait?

Heb namelijk met Windows Mobile 5 op de E-ten altijd TomTom gedraaid!

Alvast Bedankt.

Groetjes Pieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TomTom draait ook perfect op WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de melding bij het ontvangen van een SMS. Volgens mij is dit opgetreden na mijn upgrade naar WM6. Ik heb trillen ingesteld bij meldingen --> ontvangen teksbericht.

Ik krijg echter helemaal geen melding meer bij het ontvangen bij SMS nu en dat is vrij irritant, iemand hiermee ervaring en evt een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:50:
Ik heb een probleem met de melding bij het ontvangen van een SMS. Volgens mij is dit opgetreden na mijn upgrade naar WM6. Ik heb trillen ingesteld bij meldingen --> ontvangen teksbericht.

Ik krijg echter helemaal geen melding meer bij het ontvangen bij SMS nu en dat is vrij irritant, iemand hiermee ervaring en evt een oplossing?
Heb je het ook goed ingesteld bij het programmatje voor profielen beheer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Alex) schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:44:
Dat heb ik ook, met WM 6... geen idee waar het aan ligt...
Vaag hè. Ik heb mijn X500 nu een maand of 7.
Ik hoop niet dat het een of andere vage hardware slijtage is. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:23:
[...]

Heb je het ook goed ingesteld bij het programmatje voor profielen beheer?
Ik heb een install gedaan zonder e-ten apps en kan nu dus ook geen profielen gebruiken. Zou daar het probleem liggen, en welke app zou ik moeten recoveren hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 11:54:
[...]

Ik heb een install gedaan zonder e-ten apps en kan nu dus ook geen profielen gebruiken. Zou daar het probleem liggen, en welke app zou ik moeten recoveren hiervoor?
Lijkt me sterk dat het daar aan ligt, maar het is de Phone application app.

Verwijderd

Ik heb dat ook met mijn X500+ dat ik af en toe niet kan bellen. Telefoon gaat niet over. Na een softreset werkt het weer. Heb de nieuwste rom.

Dat vind ik ook raar, waarom ben ipv T-mobile. Het is gewoon een t-mobile simkaart wat ik heb.
MrEd79 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:02:
Ik heb WM6 ook geïnstalleerd op mijn X500. Ik heb alle applicaties van Eten gedeïnstalleerd (vergeten om de installatie tegen te houden).

Maar het probleem dat ik af en toe niet kan bellen, blijft. :'(

Nu heb ik geprobeerd om WM6 opnieuw te installeren (dit keer zonder Eten apps) maar de activation key werkt niet meer.

Iemand nog een idee?

En ja, ik zit bij T-Mobile (of BEN volgens Eten 8)7)

• Alex)
En ik had gisteren ook iets raars, kreeg ineens de melding of ik de geplaatste opslagkaart wilde formatteren, omdat hij hem anders niet zou kunnen gebruiken. "No", want het ding is in orde. Maar met Total Commander... geen SDMMC. Pas na 3 soft-resets (en een chkdsk op de computer die geen fouten vond) wou hij het kaartje weer zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Alex) schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:26:
En ik had gisteren ook iets raars, kreeg ineens de melding of ik de geplaatste opslagkaart wilde formatteren, omdat hij hem anders niet zou kunnen gebruiken. "No", want het ding is in orde. Maar met Total Commander... geen SDMMC. Pas na 3 soft-resets (en een chkdsk op de computer die geen fouten vond) wou hij het kaartje weer zien...
Hoe lang heb jij jouw X500 nu? Ongeveer net zo lang als ik toch? Maand of 7 a 8.
Had je een NL of een UK versie?

Het lijkt wel alsof die spontane resets bij mij steeds vaker voorkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb mijn X500 sinds april, 7 maanden dus. Ik had eerst een NL-versie maar sinds ik hem terug heb van de reparatie is hij UK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
weet er iemand een oplossing, zodat je automatisch nieuwe hotmail op je ppc ontvangt, zonder aangemeld te zijn bij pocket msn? dat vreet stroom namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
buddow schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:52:
weet er iemand een oplossing, zodat je automatisch nieuwe hotmail op je ppc ontvangt, zonder aangemeld te zijn bij pocket msn? dat vreet stroom namelijk
Aangezien Hotmail al redelijke lange tijd geen POP3 meer ondersteund (tenzij je een heeeel oud Hotmail account hebt) zal dat niet gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Alex) schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:36:
Ik heb mijn X500 sinds april, 7 maanden dus. Ik had eerst een NL-versie maar sinds ik hem terug heb van de reparatie is hij UK :)
De mijne is ook uit april, maar nog steeds een NL versie.

Zou het mss iets kunnen zijn met slijtage aan de aan/uit knop? Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
als ik in WM6 een nieuwe IMAP mail account aanmaakt, werkt alles goed. Echter na een aantal dagen (dit wisselt, soms na een paar weken, soms na iets van 4 dagen), verdwijnt de IMAP server ineens. Ik moet hem dan opnieuw aanmaken. Als ik dan precies dezelfde gegevens ingeef, zegt WM6 dat deze server al bestaat, en moet ik een andere naam ingeven. Als ik vervolgens een andere naam voor deze synchronisatie invoer, gaat het weer goed. Na een paar dagen verdwijnt hij echter weer. Vervolgens moet ik hem opnieuw toevoegen onder weer een andere naam.

Ik gebruik de nieuwste NL ROM. Mijn hotmail account en de SMS berichten blijven wel gewoon goed in het geheugen staan. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Of een tip hoe je dit kan voorkomen? Ik heb het opslaan van de bijlagen op de SD kaart al uitgezet, zodat alles intern wordt opgeslagen, maar dit had geen resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Dat heeft te maken met het probleem dat ik hierboven ook als eens opbracht. Hij blijft die oude instellingen "ergens" onthouden, maar je moet steeds een nieuw profiel aanmaken met een nieuwe naam. Mij mij komt daar nog bij dat in het "berichten"balkje op de today pagina ook alle oude profielen genoemd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 10:19
burlapp schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:52:
als ik in WM6 een nieuwe IMAP mail account aanmaakt, werkt alles goed. Echter na een aantal dagen (dit wisselt, soms na een paar weken, soms na iets van 4 dagen), verdwijnt de IMAP server ineens. Ik moet hem dan opnieuw aanmaken. Als ik dan precies dezelfde gegevens ingeef, zegt WM6 dat deze server al bestaat, en moet ik een andere naam ingeven. Als ik vervolgens een andere naam voor deze synchronisatie invoer, gaat het weer goed. Na een paar dagen verdwijnt hij echter weer. Vervolgens moet ik hem opnieuw toevoegen onder weer een andere naam.

Ik gebruik de nieuwste NL ROM. Mijn hotmail account en de SMS berichten blijven wel gewoon goed in het geheugen staan. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Of een tip hoe je dit kan voorkomen? Ik heb het opslaan van de bijlagen op de SD kaart al uitgezet, zodat alles intern wordt opgeslagen, maar dit had geen resultaat...
Er staan een tweetal patches bij www.etencorp.com. De ene patch lost een soort gelijk probleem op voor POP accounts. Misschien werkt het ook voor IMAP, ik heb in ieder geval geen problemen meer. De andere lost een batterijprobleem op. Dit zou je eens kunnen proberen. Je kunt ze ook hier vinden, maar je moet je wel aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand Trackme (gps tracking programma) op zijn X500 aan de praat gekregen? Ik krijg de gps setting niet goed ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinwhistle
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 10:41
Hoe kan ik een gprs verbinding sluiten? Telkens als ik gprs heb gebruikt voor iets, dan blijft de verbinding in tact en dat wil ik eigenlijk niet. Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Bij mij (WM5 UK) gaat dit het makkelijkst door de rode toets (voor beindigen telefoongesprek) even in te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Of tik op je verbindingsicoontje (een G) en tik op Disconnect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinwhistle
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 10:41
Hey bedankt, beide opties werken. En ik zat op het verkeerde icoontje te klikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:30:

Ik draai windows XP
Een voorzichtig kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Xaveer, ik zou de upgrade via SD-kaart methode doen, werkte bij mij prima, die standaard installer via XP liep bij mij vast halverwege. Kijk hier voor details over de SD-kaart upgrade methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Alex) schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:36:
Ik denk dat ik een oplossing voor het spontaan rebooten heb gevonden:
http://eten-users.eu/index.php?showtopic=8545

Wat het waarschijnlijk bij mij ook was omdat ik het ding altijd in mn broekzak heb zitten is dat het dekseltje aan de achterkant een klein stukje terug schuift waardoor het palletje dat ingedrukt moet zijn niet meer helemaal goed wordt ingedrukt. De X500 denkt dan dat het deksel eraf is en schakelt uit.

Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07482/X500.jpg

Ik heb nu een heel klein stukje papier omgevouwen tot een klein langwerpig stammetje en deze in het gleufje geduwd. Nu blijft mn X500 ook aanstaan wanneer het deksel er niet op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Ik gebruik altijd de frequency/speed dial tool van E-ten om te bellen. Maar nu is m'n frequency lijst opeens leeg. Dat was eigenlijk de handigste, die index dial is niet zo bijzonder. De lijst wordt nu ook niet meer opnieuw aangemaakt, hij blijft leeg. weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:12:
Ik heb gisteren wat geruchten gelezen over Windows Mobile 6.1, die zou verwacht worden in februari 2008.
Waarschijnlijk bedoel je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.lindybeat.com/shadow/clock.png

Dit is een cosmethische smartphone upgrade van M$ "NEO"
video
en info MSDN blog hier

Dus niet voor Pocket PC phone edition waartoe de E-ten behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ah, smartphone. Dat is inderdaad een totaal ander soort product ja, voor PocketPC mag het lekker blijven zoals het nu is, vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je een ned of eng. x500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens was er nu al een fix icm wm6 hiervoor of niet?
Namelijk dat probleem als je op pakt dat je de eerste 3 sec niet doorgegeven worden.
Heb die patches van de e-ten site al geprobeerd maar ho maar.

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:21

zumba

De eAmbu is onderweg!

Dit wilde ik jullie niet onthouden: (omdat ik veel opsteek van dit forum!)
De nieuwe Eten software; zonder eten-applicaties draait als een speer... Echter inderdaad alleen geen MMS. Moet nog even uitzoekn welk programmaatje ik dan achteraf moet installeren. Alles, maar dan ook alles op de SD-card geinstalleerd!
En nu komt het: ik heb gelijk de SDHC patch uitgevoerd, een SDHC van 8GB gekocht (inmiddels beschikbaar bij memoryshop.nl) en ja hoor: alles werkt. Kijk: Afbeeldingslocatie: http://www.zumba.gethost.nl/nietvoorwebsite/DSCN4344.JPG
N.B. We hebben het over de X500+ :P

zumba

Verwijderd

Nog iets over de e-ten apps :)
Ik heb hier een cleane rom, dus niet alleen de pre-installde software maar ook andere kleinere dingen die erin zaten eruit gesloopt en dan is de 2 sec delay weg :)
Het is dus niet iets hardwarematigs maar softwarematigs.
Wat het exact veroorzaakt weet ik nog niet.
Met bepaalde roms als je de e-ten sul niet installeerd (door de camera button tijdens preinstall ingedrukt te houden) moet je van dit probleem af kunnen komen, iig voor een x800 die ik hier heb liggen ter test werkte het ook!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Ben benieuwd.
Er is inderdaad sommige software "ingebakken", zoiets als de camera met zijn rare E-ten-software werkt namelijk inderdaad nog steeds! Zo zal er wel meer zijn (wireless manager?).

zumba

Verwijderd

Wireless manager heb ik al eens aangepast en alleswerkt op de wlan button na.
Er zit in dit toestel een samsung wlan chipset en die werkt net wat anders dan alle andere.
De kans dat ik dat werkent ga krijgen is vrijwel nihil, is mij eerder ook niet geukt.
Ik weet wel wat er aangepast moet worden om he twerkend te maken, maar dat kan ik gewoonweg niet, en de meeste mensen hier niet.
Als je kan proggen voor windows mobile en je wilt het fixen pm me dan maar en je krijgt de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zumba schreef op donderdag 20 december 2007 @ 12:03:
Dit wilde ik jullie niet onthouden: (omdat ik veel opsteek van dit forum!)
De nieuwe Eten software; zonder eten-applicaties draait als een speer...
N.B. We hebben het over de X500+ :P
Hoe dien ik dit
"De nieuwe Eten software; zonder eten-applicaties draait als een speer... "
en dit
Er is inderdaad sommige software "ingebakken", zoiets als de camera met zijn rare E-ten-software werkt namelijk inderdaad nog steeds!
8)7

te lezen?

@Iruja
Nog iets over de e-ten apps :)
Ik heb hier een cleane rom, dus niet alleen de pre-installde software maar ook andere kleinere dingen die erin zaten eruit gesloopt en dan is de 2 sec delay weg
Ik vraag me af of dat wel kan.

Die satelliet update(r) heb je wel nodig. Anders kan een fix lang duren!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat er vooral wordt weggelaten is dus extra software, zoals de Image Wizard enzo. Programma's die je toch niet gebruikt. Van al die extra apps heb ik alleen de Satellite Data Update geïnstalleerd, de rest is niet boeiend.

De standaardapps zijn nodig voor de basisfunctionaliteit van het toestel, daarom krijg je die ook als je de customization na een hard reset overslaat: Wireless Manager, FM Radio, Camera. Zonder die apps heb je niets aan die functies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, allen de GPS Update en eventueel de wireless manager is interessant.
De rest is er nu dus ofwel uitgesloopt, of gewoonweg niet geinstalleerd.
Plus de wireless manager kun je er ook nog uitslopen want standaard heeft windows mobile dat al, praktisch is anders.

Ik heb er nu een x800 naast, en die heeft standaard nog een cleanere rom.
Zelfs de radio wordt standaard niet installed en zelfde de wireless manager zit in een cab in de extended rom.
Erg handig zijn dat ik nu dus de dependencies bekijken kan en dus redelijk veilig kan gaan slopen :)
Wil je iets weghebben gewoon vragen en ik vertel welke bestanden en regsettings er mee gemoeid zijn :)

In feite zou ik zo een eigen rom kunnen maken, waar ik alleen de extended rom aanpas, en de normale wm-rom heel laat en geen rechte nschent, dus ook hier posten kan :)
Simpel weglaten en optimilisaties adden.
Als jullie nog bugs hebben me tde x500(+) laat het dan weten en ik kijk of ze weg te halen zijn.
Ik heb wel mijn x500 te koop aangeboden in v&a maar zal iig 1x testen of mijn eigen extended rom werken zal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Heel goed Iruja _/-\o_ _/-\o_
Zo'n forumlid hebben we wat aan.

Maar zoals mijn x500+ nu werkt is voor mij o.k. Alleen dan nog twee dingen: welke stukje software moet ik nu nog installeren om MMS werkend te krijgen?
En als ik bovenin de taakbalk op het verbindingsicoontje klik staat er altijd "Wi-Fi inschakelen" ook als wifi al actief is. Inschakelen lukt wel met die weg, uitschakelen niet :?. Dus wireless manager en de standaard windows mobile bijten inderdaad soms?

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:21:

De standaardapps zijn nodig voor de basisfunctionaliteit van het toestel, daarom krijg je die ook als je de customization na een hard reset overslaat: Wireless Manager, FM Radio, Camera. Zonder die apps heb je niets aan die functies...
en door welke apps heb je die E-ten dan vervangen?
Geen van bovenstaande apps zal de werking van het GSM gedeelte negatief beinvloeden, vwb die 2 sec delay. Het maakt alleen ruimte vrij.

De TMC maakt gebruik van de headset als antenne.
Volgens mij kun je ook niet "zomaar"die telefoon apps verwijderen als je gebruik wilt maken van MMS. Het is per slot een protocol dat via de telefoon gaat.

Oplossing die wel 11MB kost.

"You need to do a hard reset and let the autoinstall run until you see "1/20". Here you soft reset and when the auto install starts again you may cancel it with the cam button. In the first run (before you come to the point "1/20") the MMS will be installed. It will cost you though, you'll lose 11MB of storage."

@Iruja,

met die extra apps maak je geen (cooked) ROM alleen maar een custom eXtended ROM en dat is iets anders.Meer daarover vind je hier

Dus "zomaar"even alles eruit gooien zal problemen kunnen opleveren.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
  • Laatst online: 25-08 18:50
Beste mensen,

ik heb even een vraagje want ik kom er ff niet meer uit.
Ik zit nu al een dag of 3 het forum uit te pluizen maar kan mijn antwoord niet vinden. ik sta op het punt om een x500+ aan te schaffen maar na het lezen van een traag systeem door de hoge resloutie van de x500+ heb ik mijn twijvels en beter de x500 te nemen. Mijn vraag is eigenlijk: de x500+ is trager dan de x500 maar je kunt op x500+ het scherm terugzetten naar QVGA 320x240. Is de x500+ dan ook gewoon even snel als de x500?

En dan nog een vraag: Op de x500+ worden de webpages beter weergegeven dan op de x500 door de hoge resolutie of maakt dat niks uit?

Nou, dat was het.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Bobbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:02:
[...]

@Iruja,

met die extra apps maak je geen (cooked) ROM alleen maar een custom eXtended ROM en dat is iets anders.Meer daarover vind je hier

Dus "zomaar"even alles eruit gooien zal problemen kunnen opleveren.
Exact, en dat is het mooie :)
Ik sloop er ook niet alles uit, ik maak idd een extended rom, maak een guide hoe je die toepast en flasht op je x500, en daarnaast een guide om wat dingen nog te slopen.
Ik zal dus daadwerkelijk niks gaan slopen, dan moet ik die rom ook aanbieden of omschrijven hoe je dat doet en dat mag weer niet.
Punt is wel dat door de extended rom niet te installeren en dan enkele cabs wel te installeren bereik je praktisch hetzelfde zonder opnieuw te flashen.

Maar op zich heeft e-ten al een hele mooie rom, enige wat ik zou willen adden is de nieuwere windows live, maybe wat test apps slopen die al sinds de beta van wm6 nog in de rom zit en zo weer enkele mb's vrijmaak, office 6.1 standaard erin verwerken.
Met wat settings kan ik nog wat ram opfrissen zodat je meer vrij hebt.

Waar ik op zich wel van baal en naar wil kijken is of ik niet een nieuwere build van wm6 kan maken, daar schiet je het meest mee op; die gaan iets beter met het ram om en ook me tde accu, plus dan werkt pushmail ook wat beter.
Misschien dat ik in de vakantie dagen er nog eens naar ga kijken, ik weet dat het mogelijk is want de russen hebben het ook gedaan :)

Ik wil het ook best voor de x500+ gaan proberen maar die heb ik niet tot mijn beschikking, en zal dus een heel stuk moeilijker worden, tenzij ik uitvind welke drivers en regsetings daarmee gemoeid zijn.

Aan jullie dus de keus, zal ik een complete nieuwe rom proberen te maken of die guide om de boel zelf aan te passen en te optimaliseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobbee schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:25:
Beste mensen,

Mijn vraag is eigenlijk: de x500+ is trager dan de x500 maar je kunt op x500+ het scherm terugzetten naar QVGA 320x240. Is de x500+ dan ook gewoon even snel als de x500?
Het lijkt mij nogal logisch dat beeldverwerking 240*320 sneller is dan op 480*640 Die x500+ start volgens mij gewoon op in standaard VGA (240*320) zoals ook gebeurd bij dse DELL x50v
En dan nog een vraag: Op de x500+ worden de webpages beter weergegeven dan op de x500 door de hoge resolutie of maakt dat niks uit?
Ja dat maakt wel uit je ziet immers meer (detail) Maar het zal allemaal vreselijk klein zijn. De x500+ heeft immers ook maar een 2.8 inch beeldscherm. Misschien met je voor aanschaf eerst maar een wat reviews gaan lezen zoals deze

Afbeeldingslocatie: http://www.opera.com/pressreleases/en/2007/06/19/bbc_tech_front_overview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik daar al tijden opera voor, en daar kun je de grootes instellen in procenten.
Dan ontlopen qVGA en VGA elkaar niet zo alleen vga is net wat scherper.
Beiden voldoen, het is de vraag vind je VGA het geld ward, en onthoud dat veel applicaties niet lekker op VGA lopen.
Dit laatste vind ik een heel erg punt om juist geen VGA te kiezen, over ruim een halfjaar tot een jaar verder zijn er meer programma's en dus wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Bedankt voor jullie reply. Ik had nog niet zo'n uitgebreide review gezien. Ik speel nooit spelletjes..alleen een beetje de simpele spelletjes. Wel veel op internet, email en navigatie. Ik ben ook van plan om er heel wat langer mee te doen dan een jaar. Dus ik ga denk ik toch voor de x500+.

Thanks!!!

Bobbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:09:
Ik gebruik daar al tijden opera voor, en daar kun je de grootes instellen in procenten.
Dan ontlopen qVGA en VGA elkaar niet zo alleen vga is net wat scherper.
Dat is een understatement.

VGA is 4 bits scherminformatie t.o. QVGA is maar 1 bit per pixel, 4x zoveel dus

VGA, 240*320(links) QVGA, 240*320 (rechts)

Afbeeldingslocatie: http://www.aximsite.com/x50review/high/resolution.jpg

Het verschil lijkt mij duidelijk :+

Het betekent wel dat het geheel langzamer wordt als er geen extra GPU is ingebouwd, en al het werk dus neerkomt op de CPU (meer belasting)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het over internet pagina's, en dan ontloopt het elkaar echt niet veel.
Met opera kan ik op een qVGA even fijn gebruik maken van mobiel internet als op een VGA scherm.
Toegegeven, er zit verschil in, en ik zei ook al dat een VGA scherm scherper is door het resolutie verschil, maar als het om de belevenis gaat, liggen die echt niet ver uit elkaar.
Goed dit is wel een mening, maar een beginnend iemand moet zich niet blind staren op een VGA scherm en dat is wat ik wilde bereiken.
Afraden zal ik het zeker niet, maar op dit moment aanraden zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba

zumba

De eAmbu is onderweg!

Nou jongens VGA vindt ik wel een echte meerwaarde hebben.
Buiten het feit dat alles wat in non-VGA weergegeven wordt er veel scherper uitziet zijn er tegenwoordig naar mijn idee juist veel programma's met VGA ondersteuning. Killer app's voor mij zijn allemaal geschikt voor VGA: Pocketinformant, TomTom, OziexplorerCE, RunGPS en Google Maps. Kijk hier eens: http://mobilyazilar.blogspot.com/2007/10/vga-ekranlarla-qvga-ekranlar-arasnda-ne.html
Alle programma's tonen veel meer informatie op dezelfde schermgrootte door de 4 x grotere res. In Oziexplorer zie ik in hetzelfde zoomnivo dus 4 x zoveel. Evenals Internet Explorer (juist wel Iruja!) en het emailprogramma.
Inderdaad toont eea wel kleiner, dus niet meer leesbaar vanaf twee meter ;)

[ Voor 20% gewijzigd door zumba op 24-12-2007 09:35 ]

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult verbaast zijn hoeveel gespecialiseerde programma's, en hoeveel freeware niet op vga draait.
Ik zou eerst kijken of de programma's die je wilt wel al draaien op VGA.
Maar jij mag me vertellen welke today plugins bijv nu wel goed werken...
Bijv SPB Plus, eentje die ik veel gebruik werkt bijv niet op de x800, want dan kun je niet meer syncen.
Ook alle HTC progs, die ik gebruik op mijn x500 opmdat ik ze gewoon fijn vind, zijn qvga only en werken nu niet meer.

Maar ik had het niet over internet explorer, maar over Opera, in internet Explorer kun je niet schalen!
Met opera wel, en dan kun je net oveel info op het scherm kwijt, alleen midner scherp.
Moet ik onderhand een vergelijkende screenshot hier neerzetten om te bewijzen dat het zo is?
qVGA voldoet net zo goed om te internetten als VGA op dit moment, ben je er niet mee eens jamer dan dan maar kom dan tenminste met goede argumenten en bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zumba schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:24:
Nou jongens VGA vindt ik wel een echte meerwaarde hebben.
Buiten het feit dat alles wat in non-VGA weergegeven wordt er veel scherper uitziet zijn er tegenwoordig naar mijn idee juist veel programma's met VGA ondersteuning. Killer app's voor mij zijn allemaal geschikt voor VGA: Pocketinformant, TomTom, OziexplorerCE, RunGPS en Google Maps. Kijk hier eens:
Inderdaad toont eea wel kleiner, dus niet meer leesbaar vanaf twee meter ;)
VGA heeft zeker meerwaarde maar dan wel op een groter scherm. Bij het surfen is het dan heerlijk te gebruiken. De hoeveelheid programma's dat onder VGA draait is voor mij niet zo erg belangrijk. Onder standaard VGA draaien de meeste, lees de belangrijkste. Daar bestaan hele lijsten van.
En voor wat er niet draait is altijd wel een truukje te vinden om het wel te laten draaien, zoals met "ForceVGA"

Ik heb zelf jaren lan de DELL x50v gehad dus ik weet waarover ik het heb. De nieuwe HP pda's zullen ook met VGA kunnen werken

Hieronder een screen shots van een Toshiba e800 GPS onder VGA

Afbeeldingslocatie: http://www.gpsvehiclenavigation.com/GPS/images/e800/480x640-250-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
...

[ Voor 98% gewijzigd door bobbee op 26-12-2007 12:40 . Reden: antwoord al gevonden.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 12 december 2007 @ 01:26:
Ah, smartphone. Dat is inderdaad een totaal ander soort product ja, voor PocketPC mag het lekker blijven zoals het nu is, vind ik...
Ik ga even een correctie/aanvulling vwb. WM6.1 maken

Nieuw in WM6.1

* Copy / Paste (finally!)
* Domain Enroll in Settings (Enrolling in a domain will connect your device with company resources.)
* New home screen (pan left and right to check out missed calls, notifications like email, sms, etc.)
* Change Master Security Code
* Added text input settings
* Recent Programs when pressing Start menu
* Threaded SMS!
* When you compose an email, or SMS, and start typing the name of the contact in the "To:" field, the contact names finally pop up like Windows Mobile Professional!
* Internet Explorer now lets you define a homepage, and also zoom in and out using a nice and clean interface
* Task Manager now shows CPU usage as a whole, and also lists it by process
* Internet Explorer offers 6 zoom modes and copy / paste functionality
* IE also uses a new font, which looks worlds better
* ActiveSync will now try to automatically configure your Exchange settings once you enter an email address
* Wi-Fi indicator in the status bar, just as in Windows Mobile Professional
* New "Vista" home screen and theme

Filmpje hier Draaiend op een Motorola Q9 Toevallig een smartphone.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-ten delay wegwerken voor het geval iemand er nog last van heeft, link to fastcall

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 21:24 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Ik wil mijn X500 eens een hard-reset geven, en dan al de E-ten meuk niet mee laten installeren. Maar de hard-reset wilt niet lukken. Ik doe een reset (druk dat knopje in met het pennetje), en houdt daarna meteen de rode ophangknop ingedrukt. Ik krijg dan dat schermpje "clear all and load default", met daaronder Yes of No. Touchscreen werkt niet, en als ik de 2 gewone functieknoppen gebruikt, wordt yes wel zwart, maar selecteert 'ie hem niet. Uiteindelijk gaat 'ie dan gewoon door voor "No". Wat doe ik verkeerd?

Vaak bu'j te bang!

• Alex)
Je moet die Yes-knop iets langer ingedrukt houden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 27-12-2007 00:12 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

doh ja :X het werkt, wat stom van mij |:(

Vaak bu'j te bang!

• Alex)