• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 07:35
Hallo allemaal, ik ben sinds een week in het bezit van een X500+ en ik wilde hier bij ook beschikking hebben over zoveel mogelijk geheugen.
Na een hoop zoeken en proberen is het mij ook gelukt om een Scandisk 8GB micro SDHC kaartje werkende te krijgen.
Met de SDHC.cab bestanden ( en varianten ) kwam ik niet verder dan 4GB beschikbare ruimte.
Ik vond "nieuwere" .dll bestanden die je in je /windows map op je PDA moest zetten, Maar dit werkt bij niet, omdat deze na de SDHC.cab instalatie in gebruik zijn en niet overschrijfbaar ( ook niet met Total commander en varianten ).
Dus bedacht ik dat het beter zou zijn als de instalatie meteen de goede bestanden zou instaleren, waardoor je een stap minder zou hoeven uit te voeren.
Dit is mij gelukt :D.
SDHC updater download:
Ik heb het bestand wat je nodig hebt hier op rapid share gezet en als mirror ook op een site van mij hier

Edit: ook op xda-developers.com te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Sir Guinhill op 27-12-2007 20:27 ]

Verwijderd

Opgeslagen en dan vanaf jouw site. Hoef ik niet ter wachten met de download. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
Laatst is er in mijn zak iets mis gegaan waardoor het het touchscreen gedeelte van de telefoon (X500+) kapot is gegaan. Dat ziet er ongeveer zo uit:
http://www.pdatechcenter.nl/crackscreen1.1.jpg

Het LCD gedeelte is nog wel geheel intact. Nu zag ik dat je via ebay nieuwe x500 schermen kan kopen voor een euro'tje of 30.
http://cgi.ebay.es/LCD-Di...egoryZ41343QQcmdZViewItem

Maar die zijn natuurlijk niet compatible. Ik hoopte eigenlijk dat het touchscreen en lcd gedeelte losse onderdelen waren. Maar na het openschroeven van de telefoon lijkt dat niet het geval. Ik zat namelijk al te overwegen om een nieuw x500 scherm te bestellen en alleen touchscreen gedeelte te gebruiken. Ondanks dat dat wel een eigen aansluiting heeft, lijkt de boel verder verlijmt aan het lcd gedeelte. Iemand ideeen of ervaringen? Ik heb ding pas 4 maanden en zonder touchscreen kun je er niet zo veel mee }:| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Krijg een vreemde foutmelding wanneer ik vanaf mijn PC bestanden naar de SDMMC locatie wil zetten. "There is not enough free diskspace". Er is nog 700 mb vrij op een kaartje van 2 gb dus dit begrijp ik niet.

Dat niet alleen: wanneer ik een nieuwe map aanmaak (leeg) lukt dit. Wil ik deze naam wijzigen in iets anders krijg ik dezelfde melding.

Wanneer ik via de Eten de naam van de map probeer te wijzigen wordt de toegang geweigerd. 8)7

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 11:21

zumba

De eAmbu is onderweg!

Radical1980 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:00:
Krijg een vreemde foutmelding wanneer ik vanaf mijn PC bestanden naar de SDMMC locatie wil zetten. "There is not enough free diskspace". Er is nog 700 mb vrij op een kaartje van 2 gb dus dit begrijp ik niet.

Dat niet alleen: wanneer ik een nieuwe map aanmaak (leeg) lukt dit. Wil ik deze naam wijzigen in iets anders krijg ik dezelfde melding.

Wanneer ik via de Eten de naam van de map probeer te wijzigen wordt de toegang geweigerd. 8)7

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Via activesync of via een cardreader? Deze laatste optie is sowieso te preferen (lees: sneller).

zumba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
zumba schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:59:
[...]

Via activesync of via een cardreader? Deze laatste optie is sowieso te preferen (lees: sneller).
Heb ik inderdaad via activesync gedaan en niet via een cardreader. Ben namelijk bang dat dan mijn huidige bestanden op de kaart hierna allemaal weg zijn. Heb dit namelijk met de vorige pocket pc gehad, de HTC S100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Iemand ervaring met windows mobile center voor vista voor activesync via bluetooth?
Via de usb kabel heb ik geen problemen maar als ik probeer te verbinden met bluetooth krijg ik op mijn x500+ de melding dan een poort niet te openen is en vervolgens kan ik het dan wel vergeten, kan zelf op de x500+ geen com-poorten toevoegen bij bluetooth, dit is gedisabled :? Zou toch wel graag bluetooth willen gebruiken voor activesync.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Veel plezier van het VGA (480x640) scherm op de X500+.
Bij enkele toepassingen zijn de letters echter te klein om te kunnen lezen zoals bij:
- Straatnamen in GoogleMaps.
- RDP Terminal Sessie.
Is er een mogelijkheid om de resolutie (tijdelijk) op QVGA (240x320) in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
bobbee schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:25:
(...) Op de x500+ worden de webpages beter weergegeven dan op de x500 door de hoge resolutie of maakt dat niks uit?
Ik vind het scherm geweldig, het is haarscherp, en je kunt er wat mij betreft prima op browsen. Ik gebruik zelfs liever de gewone versie van veel sites op 640x480 dan de pda versie, want dat werkt goed. Je kan in IE kiezen voor de standaard instelling, met vrij grote letters, bedoeld voor een qvga scherm, of voor full-res, dan worden de letters wel erg klein, maar zie je de site zoals die bedoeld is.
yalk57 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:51:
Is er een mogelijkheid om de resolutie (tijdelijk) op QVGA (240x320) in te stellen ?
Ik heb daar ook lang naar gezocht, uit nieuwsgierigheid, maar dat niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn X500 is vanacht leeggelopen. Vanochtend kreeg ik hem niet meer aan. Ik dat ding maar in de lader gehangen. Nu start ie weer normaal op, maar kom niet meer voorbij het wachtwoord scherm (Windows Mobile 6) terwijl ik zeker weet dat ik het goed intiep:(

Moet ik hem nou hard resetten of wat? Wel gaar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat is een bekende bug met E-ten's WM6... en er is nog steeds geen oplossing voor gevonden.

Hard reset is (in zoverre mij bekend is) de enige oplossing ja, jammergenoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 21-01-2008 21:50 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Hoe doe je ook alweer een hard reset? Sinds gister krijg ik alleen nog maar geluid uit mijn x500+ via de bijgeleverde headset, heb het idee dat mijn x500+ zelfs als ik de headset niet aangesloten heb nog steeds denkt dat ie aangesloten is, hard reset zal wel niet helpen, maar dan heb ik dat in ieder geval geprobeerd voor ik hem voor garantie opstuur.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 14:30
woest85 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:00:
Hoe doe je ook alweer een hard reset? Sinds gister krijg ik alleen nog maar geluid uit mijn x500+ via de bijgeleverde headset, heb het idee dat mijn x500+ zelfs als ik de headset niet aangesloten heb nog steeds denkt dat ie aangesloten is, hard reset zal wel niet helpen, maar dan heb ik dat in ieder geval geprobeerd voor ik hem voor garantie opstuur.
Harde reset gaat niet helpen, paar keer de headset in en uitpluggen zou kunnen werken. Ik heb hetzelfde gehad, paar weekjes phone-loos.....

Ipsa scientia potestas est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Fidler schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 11:44:
[...]

Harde reset gaat niet helpen, paar keer de headset in en uitpluggen zou kunnen werken. Ik heb hetzelfde gehad, paar weekjes phone-loos.....
Paar keer in en uitpluggen heb ik geprobeerd, werkt niet, heb mijn oude telefoon tijdelijk maar ff weer gepakt omdat telefoongesprekken voeren met de x500+ op deze manier ook niet gaat zonder headset.

Ga dus ff een mailtje naar de shop waar ie vandaan komt sturen...

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Executor16 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:19:
Mijn X500 is vanacht leeggelopen. Vanochtend kreeg ik hem niet meer aan. Ik dat ding maar in de lader gehangen. Nu start ie weer normaal op, maar kom niet meer voorbij het wachtwoord scherm (Windows Mobile 6) terwijl ik zeker weet dat ik het goed intiep:(

Moet ik hem nou hard resetten of wat? Wel gaar zeg.
Opgelost met een hard reset dan maar. Met de auto backup functie heb ik alle data weer teruggezet (Al kan ik dit ook gewoon synchen op mijn pc).

Maar stel dat je ding gejat wordt, doen ze even een hard reset en dubbelklikken op je backup file. Klaar :/ Lekker handig :D ga dat toch maar eens uitzetten denk ik.

Kun je btw ook een image maken van je pda (Image zoals in Ghost/Acronis etc.) Dat als ie crasht je gewoon het image terug zet. Want dat auto backup utility doet echt alleen info backuppen, en geen applicaties enzo. Image gooi je dan natuurlijk op je PC thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat kan zeker ja :)

SPB heeft tooltjes waarmee dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik niet wist dat er nog zoveel snelheidswinst te halen was met een paar aanpassingen. Het scherm wordt nu veel sneller opgebouwd, en ik kan sneller wisselen tussen programma's.

Ik heb de GlyphCache opgehoogd zoals hier beschreven, naar 16384. Het verschil is geweldig, de schermopbouw is sneller, ook TomTom (v6.032) is sneller geworden. Ik heb hem nu zelfs op 32768 gezet, verschil met 16384 weinig merkbaar, die laatste stap is geloof ik niet echt nodig, maar ik ben benieuwd of hij daardoor instabiel wordt, dus probeer het nog even uit.

Daarnaast heb ik pool size teruggezet naar 6 MB, uitleg staat hier. Na een hard reset en zonder alle Eten progs te installeren had ik ruim 30 MB vrij, en zelfs na het ophogen van de Glyphcache en installeren van alle programma's blijft er nog 18 MB over (shell, pocket plus, battery service, wireless manager e.d.). Het eerste keer opstarten van een progje uit de rom na de reset gaat iets langzamer, maar daarna blijft het apparaat veel sneller.

Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
Ik had laatst een Probleem met mijn X500+, iets wat ik gelukkig al weer opgelost heb.
Om te beginnen wilde ik een Nederlandse ROM gebruiken, gewoon een persoonlijke voorkeur.
En ik vond de download voor de R02 032 0543 NLD rom, op die site waar je je X500+ kan registreren ( zat zo'n kaartje met code in de doos ).
Welke ik met een tooltje van http://eten-users.eu/ , op mijn PDA gezet heb.
Dit werkte geweldig, maar bij het terugzetten van een Backup van de Engelse versie, met mijn contact personen en dergelijke kreeg ik na reset een White Screen of Death. Ik heb het met een Flash van uit bootloader mode ( Power + Reset + Record button ( laatste vast houden en als laatste loslaten ). Vanaf mijn 1GB sd kaartje opnieuw geflashed. Waarna het apparaat weer werkt.
Dus even een waarschuwing voor jullie die de taal versie van je X500(+) willen veranderen, Back je Contactpersonen en dergelijke op dmv Synchronisatie met je PC. en doe niets met de backup tool van Eten, dat is niet verstandig in dit geval.

Ow en als je patches wilt hebben voor je X500 ga hier heen
http://files.eten-users.eu/
user: eten
ww: etendown

[ Voor 5% gewijzigd door Sir Guinhill op 25-01-2008 14:52 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yalk57
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 18:43
Executor16 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 07:48:
[...]
Kun je btw ook een image maken van je pda (Image zoals in Ghost/Acronis etc.) Dat als ie crasht je gewoon het image terug zet. Want dat auto backup utility doet echt alleen info backuppen, en geen applicaties enzo. Image gooi je dan natuurlijk op je PC thuis.
Alex) schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:30:
Dat kan zeker ja :) SPB heeft tooltjes waarmee dat kan.
Bedoel je SPB Clone. Voor de prijs van $299,- kan ik bijna een tweede ppc kopen ;( .
Ook ik vind een image nog altijd de betrouwbaarste manier om mijn configuratie en data velig te stellen. Dus als iemand een betaalbaar alternatief heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
  • Laatst online: 25-08 18:50
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/backup/?nl

Check deze....SPB Backup. Ik gebruik het progje al jaren, werkt perfect!!! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bobbee op 26-01-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Sir Guinhill schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:04:
Hallo allemaal, ik ben sinds een week in het bezit van een X500+ en ik wilde hier bij ook beschikking hebben over zoveel mogelijk
...
oads/sdhc/SDHC_v071227.zip]hier[/url]

Edit: ook op xda-developers.com te vinden.
Hey thanks voor de moeite! Ik heb hem opgeslagen voor de in de toekomst als ik een 8gb kaartje heb. (Hopelijk komen er wat rom updates waarin deze patch ingebouwd zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Sir Guinhill schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:47:
Ik had laatst een Probleem met mijn X500+ (...) White Screen of Death (...) Dus even een waarschuwing voor jullie die de taal versie van je X500(+) willen veranderen, Back je Contactpersonen en dergelijke op dmv Synchronisatie met je PC. en doe niets met de backup tool van Eten, dat is niet verstandig in dit geval.
Bedankt, ik was zelf van plan van wwe naar nl te switchen, maar doe dat dan maar liever niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Net m'n X500 laten vallen en heel het scherm blijft nu wit :(

Hij synched wel en alles, maar voor de rest alleen maar wit scherm :(

Kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Probeer eens even de batterij eruit te halen, tel tot 10, stop de batterij terug en start hem daarna opnieuw. Als hij dan alleen maar wit blijft geven is de kans groot dat hij stuque is ja :(

(Denk ik)

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 05-02-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:35:
Probeer eens even de batterij eruit te halen, tel tot 10, stop de batterij terug en start hem daarna opnieuw. Als hij dan alleen maar wit blijft geven is de kans groot dat hij stuque is ja :(

(Denk ik)
Helpt niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
..Appelsap schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:10:
Ik moet zeggen dat ik niet wist dat er nog zoveel snelheidswinst te halen was met een paar aanpassingen. Het scherm wordt nu veel sneller opgebouwd, en ik kan sneller wisselen tussen programma's.

Ik heb de GlyphCache opgehoogd zoals hier beschreven, naar 16384. Het verschil is geweldig, de schermopbouw is sneller, ook TomTom (v6.032) is sneller geworden. Ik heb hem nu zelfs op 32768 gezet, verschil met 16384 weinig merkbaar, die laatste stap is geloof ik niet echt nodig, maar ik ben benieuwd of hij daardoor instabiel wordt, dus probeer het nog even uit.

Daarnaast heb ik pool size teruggezet naar 6 MB, uitleg staat hier. Na een hard reset en zonder alle Eten progs te installeren had ik ruim 30 MB vrij, en zelfs na het ophogen van de Glyphcache en installeren van alle programma's blijft er nog 18 MB over (shell, pocket plus, battery service, wireless manager e.d.). Het eerste keer opstarten van een progje uit de rom na de reset gaat iets langzamer, maar daarna blijft het apparaat veel sneller.

Echt een aanrader.
Ik heb de registry aanpassingen ook gemaakt. Hij lijkt een stuk sneller te zijn. Dank voor je tip!

Die poolsize aanpassing durf ik nog niet aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad_Karma schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:47:
[...]

Ik heb de registry aanpassingen ook gemaakt. Hij lijkt een stuk sneller te zijn. Dank voor je tip!

Die poolsize aanpassing durf ik nog niet aan..
Daar profiteer je alleen van als je niet vaak soft reset, je veel programma's open hebt staan, of heel lang navigeert (anders kan zoals bij mij bij een reisje aar de voormalige ddr hij na 3 uur eruit vliegen wegens geheugen gebrek)
Verder geeft het een extra boost maar vond ik op mijn x500 niet echt wenselijk, op de x500+ kan ik voorstellen dat het wel wenselijk is.
Overigens heb ik nu naast mijn x500 prive nu zakelijk een x800, bevalt me goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, vreemd probleem nu: als ik m'n X500 suspend en resume, komt m'n backlight niet meer mee, die blijft uit... raar.

Al gefixt, "Turn on backlight when a button is pressed or the screen is tapped." stond ineens uit...

[ Voor 32% gewijzigd door Alex) op 12-02-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
@alex:
Dat had ik van de week ook! Heb me rot lopen zoeken, maar was er ook achter gekomen dat het daaraan lag...was bij mij ook vanzelf uitgeschakeld. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is PointUI. Heb daar een beetje mee lopen spelen en dat weer verwijderd, misschien heeft die iets gedaan.

Heb jij PointUI geïnstalleerd (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
..Appelsap schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:48:
[...]

Bedankt, ik was zelf van plan van wwe naar nl te switchen, maar doe dat dan maar liever niet denk ik.
Ondertussen werkt het prima, ik miste eigenlijk alleen handschrift herkenning, maar daar heb ik met een 3rd party programma al verandering in gebracht.

edit:
Ow ja, ik heb op mijn nederlandse WM6.0 ook de poolsize aanpassing gedaan, staat bij mij op 4 MB.
Ik heb recenter ook de Register aanpassingen gedaan, maar heb wel alle aplicaties normaal laten instaleren.
Draait ook in dit geval prima. ( sneller dan met de poolsize aanpassing alleen. )
geheugen:
opslag ( vrij 8MB )
Programma: totaal: 51.22 MB ingebruik: 26.40 MB. Vrij: 24.82 MB
Heb geen last meer gehad van te weinig geheugen melding bij starten camera aplicatie.

Zijn er al mensen die WM6.1 gebruiken?

[ Voor 43% gewijzigd door Sir Guinhill op 13-02-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Sir Guinhill schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:14:
Zijn er al mensen die WM6.1 gebruiken?
Hm, zit ik ook op te wachten. Ben benieuwd of dat - zoals wordt gezegd - wat meer vaart in het geheel brengt, want dat kan dit apparaat zeker gebruiken. Zou lekker zijn om de tijd mee te overbruggen totdat de V900 op de markt verschijnt, die ziet er ook yummie uit... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil updaten naar windows mobile 6 en heb daarvoor via de e-ten site alles gedownload en een action key gekregen. Als ik nu wil updaten op mijn toestel werke de key niet :S Als ik nogmaals mijn IMEI nummer invul op de site van e-ten krijg ik ook geen andere meer....

Hebben meer mensen hier last van?
Als ik e-ten mail op tech.support @ etencorp.com geven ze ook geen antwoord.

Weet iemand misschien hoe dit op te lossen is of hoe ik met e-ten in contact kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de rom extracten en op de sdkaart zetten, dan hoef je geen action key in te vulen.
Staat ergens in dit topic wel en anders op het e-ten forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51
Wat is de status van WM6.1 voor de X500 ? :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

dit is mijn eerste post hier,
is er iemand die het voor elkaar gekregen heeft een X500 te pairen met een pioneer BTB200 carkit?
ik heb al diverse register aanpassingen geprobeerd die ik her en der gevonden heb maar tot nu toe geen resultaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:47:
Ik wil updaten naar windows mobile 6 (...)
De beste update methode die ik heb gevonden is de SD-kaart methode, staat hier beschreven, werkt bij mij altijd.
FlowDesign schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:49:
Wat is de status van WM6.1 voor de X500 ? :)
Gecooked is die er al. Kijk hier maar. Voor de x500+ trouwens ook, zie hier. Heb ik er zelf net gisteren opgezet, en ik kan je vertellen: geweldig. Vooral x500+ gebruikers zullen er veel plezier van hebben, want het apparaat reageert zoveel sneller, heerlijk gewoon. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben nu aan het proberen om WM 6.1 te installen... het lukt alleen niet helemaal.

De files op de SD-kaart zetten en daarvan booten helpt niet, de utility onder Vista draaien niet... dus dan maar VMware + XP + ActiveSync

[ Voor 38% gewijzigd door Alex) op 10-03-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 10 maart 2008 @ 01:18:
Ik ben nu aan het proberen om WM 6.1 te installen... het lukt alleen niet helemaal.

De files op de SD-kaart zetten en daarvan booten helpt niet, de utility onder Vista draaien niet... dus dan maar VMware + XP + ActiveSync
Hoe het mij gelukt is:

Onder XP (vista werkt idd niet :() De update doen met de patched updater en 6.1 rom, dit zal op ongeveer 20~30% errors geven en niet meer verder gaan.
Nu kun je de SD methode gebruiken zonder problemen.
Terug kan ok weer met exact dezelfde methode.
Mij is het niet in een keer gelukt, en meerdere mensen krijgen die errors waardoor ze denken dat hun toestel bricked is.
Omdat er voor de x500(+) het nie tzeer waarschijnlijk is dat er nog updates komen zou ik het persoonlijk wel iedereen aanraden, vooral de x500+ heeft er baat mee, dat merk ik wel aan mijn x800.
X500 met custom pagepool doet het wonderbaarlijk goed, het doe tem geloven dat het in de resolutie zit, dat de resolutie meer ram opslokt, en die memory leaks niet echt toedragen aan een stabiel toestel.
Aangezien je met een kleine omweg gewoon terug kan zou ik het vooral doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het flashen is gedaan, en de first boot zit erop. Ik heb de apps laten installen, het waren er 8. Hij is lekker snel met booten, al denk ik dat ik zometeen wel voor een versie zonder apps ga...

Het standaard kleurenschema is groen btw...

Edit: een toestelbeveiligingscode werkt zo te zien ook, ook na een soft reset :)

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 10-03-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Hallo, ik probeer ook wm6.1 op mijn x500+ te zetten maar kan iemand mij vertellen welke bestandjes je op de sd kaart moet zetten samen met de temp.bin file? Alleen USBDLUpdate_Console.exe toch? ik krijg telkens een wit scherm en kom niet in het bootloader menu...zijn er verschillende versies in omloop?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witte scherm is goed, als je de buttons los laat vervolgens zou hij in bootloader modus moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Witte scherm is idd goed. Alles tegelijk loslaten gaf mij vaak nog een gewone hard-reset, dus ben ik gaan experimenteren met het één voor één loslaten, en in een bepaalde volgorde kwam ik iig in het bootloader menu. Welke die volgorde precies was weet ik niet meer, maar zoveel mogelijkheden zijn er niet met drie knoppen, dus gewoon effe proberen.

Ik geloof gelezen te hebben dat alleen de data.bin op de sd-kaart hoeft te staan, maar ik heb die USBDLUpdate_Console.exe erbij gezet en dat werkte prima, verder niks anders. Let op dat je kaart wel FAT16 geformateerd is, ik doe dat met storagetools vanaf het apparaat zelf, want met formatteren vanuit XP heb ik nog wel eens problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Bedankt voor je antwoord, het scherm blijft dus wit gedurende de rom update? Want ik zie echt alleen maar een wit scherm, geen tekst verschijnt op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 a 2 sec na het witte scherm zou hij meteen in de bootlader modus moeten springen?
Uit mijn hoofd zo zijn het de power button, rec button en soft reset button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb 'm nu bijna een dag draaien... en wat is hij heerlijk snel :9

Echt, alles reageert lekker snel enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
En welke versie hebben jullie gebruitk? De 6.1 V5 of de 6.1 V6? Ik heb het idee dat het aan de V6 versie ligt dat hij niet in bootloader modus wilt gaan...ik ga het ff uitproberen en laat het weten of de V5 wel goed werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
V5 versie doet het dus wel bij mij en draait goed op mijn x500+! Bij de V6 versie blijft mijn scherm wit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb een X500 met Nederlandse WM5 ROM, welke stappen moet ik ondernemen om deze te flashen naar WM6.1 WWE ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde stappen, de patched updater zorgt ervoor dat je elke rom kan flashen, dit is potentieel gevaarlijk omdat een m700 rom bijv dan ook geaccepteerd wordt (en in dat geval gewoon werkt).
Het kan dus nog altijd zijn dat de eerste keer fout gaat en je het toch nog een keer via de sd methode moet doen, hoe vaak ik het nu ook geprobeerd heb heen en terug geen enkele keer ging het in een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:40:
Zelfde stappen, de patched updater zorgt ervoor dat je elke rom kan flashen, dit is potentieel gevaarlijk omdat een m700 rom bijv dan ook geaccepteerd wordt (en in dat geval gewoon werkt).
Het kan dus nog altijd zijn dat de eerste keer fout gaat en je het toch nog een keer via de sd methode moet doen, hoe vaak ik het nu ook geprobeerd heb heen en terug geen enkele keer ging het in een keer.
Ok, dus dat is nu wel relaxed. Pak 'm beet een jaar geleden kon dat alleen maar door eerst een hele oude ROM met oude bootloader erop te flashen en daarna de nieuwe maar dat hoeft nu niet meer als ik het goed begrijp. :)

Ow en als je een M700 ROM op een X500 flashed dan ben je echt een donkey :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
bobbee schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:58:
En welke versie hebben jullie gebruitk? De 6.1 V5 of de 6.1 V6? Ik heb het idee dat het aan de V6 versie ligt dat hij niet in bootloader modus wilt gaan...ik ga het ff uitproberen en laat het weten of de V5 wel goed werkt bij mij.
Ik heb de V6 erop gezet. Heb deels zelfde ervaring als Iruja, lukt niet altijd in één keer, maar de aanhouder wint. Ik heb deze eerst via XP geprobeerd, bleef na 66% hangen, toen met SD kaart methode = succes.

Power + camera + reset (gaatje) indrukken (=wit scherm), dan reset loslaten en dan na een seconde of zo moet er een zwart scherm met alleen ASCII tekst verschijnen, die meteen gaat updaten vanaf SD kaart. Als je geen SD kaart erin doet krijg je ook de bootloader, alleen zegt ie dan dat ie niks heeft gevonden om mee te updaten.
FlowDesign schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:31:
Ow en als je een M700 ROM op een X500 flashed dan ben je echt een donkey :')
Doe dan tenminsten een x500+ rom op een x500 flashen en dan hopen dat je scherm opeens VGA is :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe maar niet want dan werkt het scherm helemaal niet meer :')
Ergens op ik meen eten-users gelezen :P
Omdat de m700 dezelfde hardware heeft als de x500 werkt het wel, alleen de softbuttons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
..Appelsap schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:15:
[...]
Ik heb de V6 erop gezet. Heb deels zelfde ervaring als Iruja, lukt niet altijd in één keer, maar de aanhouder wint. Ik heb deze eerst via XP geprobeerd, bleef na 66% hangen, toen met SD kaart methode = succes.
Power + camera + reset (gaatje) indrukken (=wit scherm), dan reset loslaten en dan na een seconde of zo moet er een zwart scherm met alleen ASCII tekst verschijnen, die meteen gaat updaten vanaf SD kaart. Als je geen SD kaart erin doet krijg je ook de bootloader, alleen zegt ie dan dat ie niks heeft gevonden om mee te updaten.
[...]
Hmm, toch vreemd....ik ga dan toch nog maar eens de V6 proberen. Net opnieuw het bestand gedownload. We zullen zien of het na veel proberen tch gaat werken...

update:
het is gelukt. Ging nu in 1x...precies hetzelfde gedaan als vanmiddag. Power + camera + Record + reset, reset loslaten en bootloader menu kwam tevoorschijn. de rest ging vanzelf! Super!

[ Voor 10% gewijzigd door bobbee op 11-03-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:32:

Let op dat je kaart wel FAT16 geformateerd is, ik doe dat met storagetools vanaf het apparaat zelf, want met formatteren vanuit XP heb ik nog wel eens problemen gehad.
FAT32 is veel efficienter. Gratis tooltje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, ik pakte net mijn X500, drukte op het 'aan'-knopje, maar het beeld bleef zwart. Heb uiteindelijk een soft reset moeten geven...

Hopelijk was dit eenmalig, eerste soft reset die ik heb gegeven sinds de installatie van PdaViet WM6.1 zondagavond (buiten de installatie van software dan, diezelfde zondag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Alex) schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:01:
Hmm, ik pakte net mijn X500, drukte op het 'aan'-knopje, maar het beeld bleef zwart. Heb uiteindelijk een soft reset moeten geven...
Hopelijk was dit eenmalig, eerste soft reset die ik heb gegeven sinds de installatie van PdaViet WM6.1 zondagavond (buiten de installatie van software dan, diezelfde zondag).
Zal wel niks zijn toch...blijft Microsoft windows... ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:40:
[...]
FAT32 is veel efficienter. Gratis tooltje hier
Als je een ROM update wilt doen via de sd kaart is het belangrijk dat hetgeheugenkaartje in FAT16 wordt geformateerd. Anders werkt het niet of kan voor problemen zorgen...

[ Voor 36% gewijzigd door bobbee op 11-03-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, ik heb zojuist TCPMP (0.72 RC1) geïnstalleerd, en ik wil een videootje bekijken (320x240, MP4), maar de performance valt me echt tegen. Het beeld hapert en schokt aan alle kanten... met de officiële E-ten WM 6 had ik dit niet (draai nu PdaViet WM 6.1 - een download van ene PhamQuang ofzo).

TCPMP zegt dat hij 222 frames heeft getekend, en 204 gedropped. Een FPS van 2,430 is het resultaat, terwijl het filmpje een framerate van 29,970 heeft.

Dit vind ik jammer... ik kon altijd fijn filmpjes kijken op mijn X500. Ben ik de enige die dit merkt? Ligt het misschien aan mijn ROM? If so, dan wil ik best een andere installen. Boeit me niet zo, ik backup de belangrijke dingen (lees: m'n SMSjes, de rest komt toch via ActiveSync weer binnen vanaf m'n Exchange-server) toch wel :+

Editje: net even een benchmark op dat filmpje laten doen, de 'average speed' is 83.91% :o

[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 13-03-2008 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Eten x500 wel eens uit elkaar gehaald?
Ik heb hem laten vallen en de zijkant is een beetje open gaan staan... :'(

Kan ik hem net zoals Nokia telefoons makkelijk uit elkaar halen om hem vervolgens weer goed in elkaar te zetten?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Bij mij draaien filmpjes met TCPMP player gewoon goed.

Ik heb in iddels WM6.1 V8 erop staan en ook die doet het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, zou je me een linkje kunnen geven naar die WM 6.1 V8? Er zijn op eten-users zoveel topics en links dat ik het overzicht een beetje kwijt ben geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Hij staat in deze topic maar die is voor de X500+, jij hebt een X500 toch?

http://eten-users.eu/inde...309a7c5e0&showtopic=13450

[ Voor 18% gewijzigd door bobbee op 16-03-2008 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel iets gemist hebben, maar ik snap totaal niet hoe ik het hele proces moet opstarten. Ik heb een E-ten X500+. Ik heb op deze website http://eten-users.eu/index.php?showtopic=13450&st=0 die rom v9 gedownload. Dat is temp.bin. Deze staat op mijn geformateerde SD kaart. Nu heb ik ook USBDLUpdate_Console.exe nodig, geloof ik, maar dit bestand is zover ik weet nergens te downloaden en staat ook niet al op mijn telefoon.

Klopt het dat als ik dit bestand ook op de SD zet en run, dat ik verder kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Ik heb het bestandje even voor je op rapidshare gezet:
http://rapidshare.com/fil...DLUpdate_Console.exe.html

Je moet je sd kaart in FAT16 formateren en dan eerst de temp.bin erop kopieeren en dan USBDLUpdate_Console.exe.

Hieronder staat de "how to.." Als het niet lukt laat e het maar ff weten.

Update procedure:

HOW TO UPDATE:
0) !! CHARGE YOUR BATTERY !! (of plug ff je oplader in je X500)
1) Synchronise with Outlook (or backup all your data somehow)
2) Copy the following files to the root of your freshly formated microSD card (formated into FAT16 filesystem):
- USBDLUpdate_Console.exe
- temp.bin
Formating is very important!!!
3) Put the card into X500+
4) Enter bootloader mode (press and hold Camera button, Record button [the one is close to
vol+/vol- buttons] and Power button; press Reset while keeping all above buttons PRESSED;
keep the buttons PRESSED [except Reset] until X500 shows "USB Downloader ***" etc.)
5) If your card is formated correctly, you should see the following info:
USB Downloader 0019
Flash Capacity=128MB

USB Downloader Ready.
SD Card In
Find SDMMC Card.
File= TEMP BIN
Program Image from SDMMC
[etc]

6) The flashing should start. Wait till it passes "EDGE Download status : " and finally
shows "USB host is not connected yet."
) Make a HARD-RESET: remove the battery for a couple of seconds, reinsert it, close the
back cover, press and hold Hangup button (red one;), press Power button. Keep the Hangup
pressed until "Errase all data" question appears. As soon as it pops up, release the Hangup
button and press and hold Left Softkey.
8) Enjoy;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt bobbee,

het is alleen niet gelukt. Ik lees het volgende :

USB Downloader 0019
Flash Capacity=128MB
SD Card In
Find SDMMC Card.
File= TEMP BIN
Program Image from SDMMC
update OS image
Please Waiting.
OS Image is NOT compatible wit
USB host is not connected yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Dan heb je nu waarschijnlijk nog een NL rom in je x500+ staan. De kva WM6.1 rom's zijn WWE, dus moet je wisselen. Doe dat zoals hier omschreven, vanuit XP. Je hebt kans dat de update dan halverwege (bij mij na 66%) stopt. Daarna zal je device bij het opstarten blijven hangen op het bootscherm. Niet erg, want de bootloader doet het gewoon nog, en dus kan je dan de SD-kaart methode - die je eerst vertelde dat je OS Image NOT compatible was - moeiteloos toepassen. Zo heb ik het iig gedaan, werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad een NL rom erop staan. Heb ik om het via XP te doen geen andere bestanden nodig? Zo staat er bij stap 2 execute the .exe ,maar ik heb geen .exe. Waar kan ik deze bestanden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:08:
Ik heb inderdaad een NL rom erop staan. Heb ik om het via XP te doen geen andere bestanden nodig? Zo staat er bij stap 2 execute the .exe ,maar ik heb geen .exe. Waar kan ik deze bestanden vinden?
Stap 1 t/m 4 is hoe je de originele temp.dat uit het installatiebestand van Eten kunt halen. Aangezien jij graag een aangepaste temp.dat wilt installeren, kun je die stappen overslaan. Begin dus bij stap 5 van het plan, en gebruik de temp.dat die je hebt gedownload. Als de file nu nog TEMP.BIN heet, moet je hem eerst renamen naar TEMP.DAT

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp, het is gelukt.

Het ging niet helemaal zoals bij jouw ..Appelsap, toen ik op UPDATE klikte stopte de installatie gelijk, het scherm van mijn PDA stond helemaal vol met <ERROR!><ERROR!><ERROR!> Na een soft reset kon ik mn telefoon nog steeds gebruiken. Maar de SD methode werkte nu wel.

Kun je ergens aanpassen dat het kruisje ook echt het programma sluit. Er is volgens mij zo'n SPB programma waarbij je dit kan instellen, maar kan het niet door een verandering in register ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiBoD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 16:28
Ik heb twee dagen geleden succesvol mijn X500+ naar wm6.1 v8 geupdate. Gewoon via XP trouwens; ik kon tijdens de install de temp.dat vervangen door de download van de site en vervolgens kwam die goed zonder fouten op mijn telefoon terecht. :)

Maar ik heb nu last van een snel leeglopende batterij. Met een beetje geluk haalt mijn telefoon het net om een dag van 9-18 ongeveer vol te houden.. Ik vermoed dat het te maken heeft met een constant openstaande gprs verbinden. Terwijl ik dacht dat dat niet meer stroom gebruikte als t niet gebruikt wordt. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:59:
Kun je ergens aanpassen dat het kruisje ook echt het programma sluit. Er is volgens mij zo'n SPB programma waarbij je dit kan instellen, maar kan het niet door een verandering in register ofzo?
Je bedoelt SPB PocketPlus. Vind ik zelf heel prettig, kun je ook alle knoppen mee indelen, en een functie voor zowel kort als lang indrukken geven. Er zijn ook freeware tooltjes voor te vinden, zoals Magicbutton, beetje googlen helpt. Een registry-patch om progs met kruisje te sluiten ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
TiBoD schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:07:
Ik heb twee dagen geleden succesvol mijn X500+ naar wm6.1 v8 geupdate. Gewoon via XP trouwens; ik kon tijdens de install de temp.dat vervangen door de download van de site en vervolgens kwam die goed zonder fouten op mijn telefoon terecht. :)

Maar ik heb nu last van een snel leeglopende batterij. Met een beetje geluk haalt mijn telefoon het net om een dag van 9-18 ongeveer vol te houden.. Ik vermoed dat het te maken heeft met een constant openstaande gprs verbinden. Terwijl ik dacht dat dat niet meer stroom gebruikte als t niet gebruikt wordt. Hebben meer mensen hier last van?
Klopt, v8 lekt stroom door een slecht geïmplementeerde suspend functie, oftewel hij blijft teveel cycles actief draaien als ie in de slaapstand staat en dus stroom verbruiken - veel stroom. kva (die de roms bakt) heeft em ook van zijn site gehaald. Ik adviseer je om v9 te installeren, daar is dat probleem in opgelost, en werkt de suspend stand wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:30:
[...]

Je bedoelt SPB PocketPlus. Vind ik zelf heel prettig, kun je ook alle knoppen mee indelen, en een functie voor zowel kort als lang indrukken geven. Er zijn ook freeware tooltjes voor te vinden, zoals Magicbutton, beetje googlen helpt. Een registry-patch om progs met kruisje te sluiten ken ik niet.
Ik bedoelde inderdaad pocketplus. Ik heb nu een ander probleempje, ik kan niet met mijn telefoon op internet. Wel via wifi, maar niet via USB (activeSync, of windows mobile device center moet ik eigenlijk zeggen). Met mijn vorige PDA, QTEK S100 hoefde ik niet eens wat in te stellen om via activesync te connecten met internet. Ik wil het graag voor een weather app.

Ik heb het overigens ook op een XP pc getest, nog gewoon met Activesync, en daar lukte het ook niet. Ideeen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hm, hoort gewoon te werken. Ik heb wel een keer datzelfde probleem gehad na het - foutief - instellen van mijn GPRS. Ik heb toen alle netwerkverbindingen die ik zelf had aangemaakt eraf gegooid en toen werkte het weer, daarna de verbindingen (goed) ingesteld en bleef het werken. Sindsdien ook bij elke update geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al gelukt. Hoefde alleen maar:

Settings > USB to PC > vinkje weghalen voor 'Enable advanced network functionality'.

Gelijk een nieuwe vraag. Weten jullie leuke spelletjes die goed draaien op de X500+? Waar mijn QTEK S100 bijna elk spelletje vloeiend kon draaien, heeft deze pda nog wel eens problemen. Ik weet dat de brain training van SPB goed werkt, maar daar ben ik al een beetje op uitgekeken. Ik speel het liefst spelletjes die bestuurd moeten worden door touch, niet met knoppen.

Nog een andere vraag: Waar kun je aanpassen dat hij woorden verbeterd naar engels bij sms. Bijv. wel -> we'll. Dit is heel irritant.

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOEI! Ook net mn WM6NL geupgrade naar WM6.1 WWE !! (op m'n X500)
Ging ei'k best makkelijk (*knip* links naar ROMs willen we niet zien).
Volgens mij doet alles het ook nog. Ben alleen mn Wireless manager kwijt rechtsonder, maar die start ik dan wel via het Startmenu ofzo.
Die taskmanager is wel handig. Effe kijken of de rest ook beter en sneller is...

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 26-03-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Heb net mijn NL x500+ met succes via XP geupdate naar 6.1 v9. Ging in één keer goed. Hij is veel sneller geworden. Probeer nu aan de ETEN SMS reader te komen en de GPS-updater... Weet iemand waar ik die kan krijgen (de "gewone" SMS reader werkt niet goed op dit VGA scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joch_um_all schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:34:
Heb net mijn NL x500+ met succes via XP geupdate naar 6.1 v9. Ging in één keer goed. Hij is veel sneller geworden. Probeer nu aan de ETEN SMS reader te komen en de GPS-updater... Weet iemand waar ik die kan krijgen (de "gewone" SMS reader werkt niet goed op dit VGA scherm)
Hier *knip* twijfelachtig, voor de zekerheid een *knip* vind je alle orginele applicaties van E-ten x500+ ook de Satellitedata Update is hier te vinden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 26-03-2008 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Hartelijk dank voor de link! Precies wat ik zocht

Mobile 6.1 v9 voor de x500+ is in één opzicht teleurstellend. De weergave van IE in VGA vind ik er niet op vooruit gegaan. De letters zijn over het algemeen groter dan in de kleinste stand van de vorige officiele NL ROM. Wel is er een uitzoomfunctie bijgekomen. Afgezien daarvan is ie een stuk sneller, zitten er flinke verbeteringen in en is de boel stabieler.

Ben benieuwd of de registrytweaks zoals die hier eerder werden beschreven voor de oude ROM ook hier werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joch_um_all schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:05:
Hartelijk dank voor de link! Precies wat ik zocht

Mobile 6.1 v9 voor de x500+ is in één opzicht teleurstellend. De weergave van IE in VGA vind ik er niet op vooruit gegaan. De letters zijn over het algemeen groter dan in de kleinste stand van de vorige officiele NL ROM. Wel is er een uitzoomfunctie bijgekomen. Afgezien daarvan is ie een stuk sneller, zitten er flinke verbeteringen in en is de boel stabieler.

Ben benieuwd of de registrytweaks zoals die hier eerder werden beschreven voor de oude ROM ook hier werken.
Weet je wat ik raar vind. Als je op het T-mobile netwerk zit laat hij BEN zien. Dat was ook met de vorige firmware zo. Nu is BEN wel terug, maar ik heb toch liever t-mobile netwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
Hoi, dan moet je deze GSM driver installeren en dan zie je T-Mobile staan. Ik heb hem even voor je op massmirror gezet.

http://s4.massmirror.com/...033aedd2a6b27d5563e1.html

[ Voor 24% gewijzigd door bobbee op 25-03-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobbee schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:18:
Hoi, dan moet je deze GSM driver installeren en dan zie je T-Mobile staan. Ik heb hem even voor je op massmirror gezet.

http://s4.massmirror.com/...033aedd2a6b27d5563e1.html
Thanks. Precies wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, mijn eerdere probleem over crappy video playback ligt denk ik bij de codec... met een AVI (DivX) geen probleem, met een MP4 dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Eindelijk gevonden wat ik zocht :-)

Een headset verloop stukje passend voor een x500 :)
In het verloop stekkertje zit een microfoon met clip, en een 3,5" stereo aansluiting, guess what, dat ding werkt ook nog! Eindelijk met mijn eigen oordopjes stereo muziek luisteren en ook nog handsfree bellen. Werkelijk stad en land afgezocht naar zo'n ding, uiteindelijk in HongKong uitgekomen :)

Ik heb gekocht voor in totaal 18.50 (ja euro ja, via paypal):
- Li-ion PDA Battery 1530mAh for Eten Glofiish X500 X600
- 3Pcs 3x Metal Retractable Stylus Pen for Eten X500
- Stereo Handsfree for Eten X600/X500/M700

Bij deze kerel/winkel:
http://stores.ebay.com/Lee262-Online
Besteld op de 14e, verzonden op de 15e, ontvangen op de 25e.

Alles is wel een klein beetje B-merk, geen top spul. Maar het kost dan ook niks en het werkt wel.
Mijn pennetje blijft nu ook weer in mijn tel zitten, hij viel er soms al gewoon uit. Tis geen mooie rvs pen, maar aluminium.

Een aanrader!

Verder draai ik de Parot 3.1 Rom, welke goed bevalt. Heb 73MB storage en 34mb ram vrij zonder apps. Zie ook het eten forum
Ik kwam er gister ook achter dat er in de nieuwste pocketmusic een wekker functie zit :) sochtends wakker worden met muziek, lol.

[ Voor 10% gewijzigd door DaOverclocker op 27-03-2008 10:20 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

KroeT

[...]

Ik lees het een en ander over de combinatie X500 en Nokia CK-7W (bluetooth carkit). Is het 'echoprobleem' bij deze combinatie verholpen door recente firmware en software updates? Zo niet, dan moet ik namelijk op zoek naar een andere telefoon. Ik ben in de markt voor een gebruikte X500, maar die moet dan wel werken met mijn CK-7W.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobbee
De carkit werkt, maar de echo hou je. Het ligt niet aan de X500 maar aan windowp ppc. Ik heb hiervoor een Qtek S100 gehad en een Mio A701 en nu deze en de echo is bij alle drie. Dus als je dat lastig vindt koop dan geen windows mobile based phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

KroeT

[...]

Hmm. De P3300 van een familielid werkt echo-loos, dus het moet kunnen. Misschien dat de combi CK-7W met WM niet zo best is, maar op een of andere manier werkt de P3300 prima. Ik wil alleen eigenlijk geen P3300 ;)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:32:
WOEI! Ook net mn WM6NL geupgrade naar WM6.1 WWE !! (op m'n X500)
en wat krijg je ervoor? Afgezien van wat extra software

Engels gebaseerde agenda en contacts!

here are many advantages.

1. It's Windows Mobile v.6.1 (check MS website for the new features) - main several fixes specially in PIE and Messaging (heb ik niet nodig Webby doet het ook prima en snel
2. It's faster (because it's stripped from all MS and Eten craps) (E-ten apps kunnen ook "zo" gedeinstalleerd worden)
3. A little more memory can be the difference depending on how many apps you have installed
4. Pool Size is fixed to 6MB. This is a small difference with significant performance effects (kan ook "zo"gewijzigd worden met een tooltje)
5. It's very stable and reliable

Vroeger of later krijg je met problemen te maken. En ik heb al heel wat devices geflashed

*knip Staan te veel illegale roms en andere progs op dat forum die wij niet toestaan! en dat helpt natuurlijk ook.

[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 05-04-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hoe kan je weten wat de juiste settings zijn voor de gps in
instellingen > external gps ?
Momenteel staat er
softwarepoort: com 4
hardwarepoort: com2
baud: 57600
en 'gsp automatisch configureren' aangevinkt.

Momenteel draai ik tomtom6 op de x500 met WM6 NL versie . In het programma gps viewer tracht het te fixen maar hij blijft gewoon fixen zonder enig resultaat. In tomtom6 zelf staat er: 'geen bruikbaar gps signaal'... en de satellietnummers blijven grijs.
Kan iemand me helpen?
Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Andere NMEA GPS-ontvanger
57600 baud
AGPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaduna
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-12-2024
[mbr]Dit is dan natuurlijk ook niet de bedoeling :) Even voor de duidelijkheid:

• De discussie vindt plaats op het forum, ga dus niet vragen of mensen je gaan mailen met een link naar een rom.
• Legale roms hebben we niks op tegen natuurlijk en zijn erg intressant, echter de niet legale roms mogen gewoon niet hier behandeld worden omdat er copyright op zit vanuit Microsoft :)

[ Voor 80% gewijzigd door DaannO op 10-04-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
Zo die nieuwe sound driver voor eten pda's die ik vandaag tegenkwam is echt een verbetering, ook voor de mensen die 6.1 draaien. Ik hoor mijn ringtones weer :-D en mijn tom tom stem zal nu wel boven het geraas van de motor uitkomen. zie :
http://eten-users.eu/index.php?showtopic=14164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Kun je 6.1 nou nog niet legaal downloaden via eten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb paar weken terug Panot rom op mijn x500 gezet en Spb pocket plus geinstalleerd, is echt een hele vooruitgang met wat ik eerst had met Windows mobile 5.
Vind het erg handig dat ik nu op het bureaubladje een schijfbalk heb zitten voor de helderheid.

Weet iemand toevallig een tooltje om de fliters aan te laten staan van de x500?
Is wel handig als je eventjes een zaklamp nodig hebt als je bijvoorbeld ´s nachts iets laat vallen of als je even onder de motorkap moet kijken.
Zag laatst iemand anders met een Qtek 9100, de camera software daarvan geeft standaard de mogenlijkheid om te flits aan te laten staan.

Is er ook zo een programmatje voor de x500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
hey :)

Ik kan 2e hands een x500+ voor ongeveer 200 euro overnemen.. Volgens mij is dat wel een redelijke prijs of niet?

Ik zal waarschijnlijk de gps-functionaliteit veel gebruiken, wat ik begrepen (gelezen) heb werkt dat prima. Is dat ook julie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
teh_hanzz schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:20:
hey :)

Ik kan 2e hands een x500+ voor ongeveer 200 euro overnemen.. Volgens mij is dat wel een redelijke prijs of niet?

Ik zal waarschijnlijk de gps-functionaliteit veel gebruiken, wat ik begrepen (gelezen) heb werkt dat prima. Is dat ook julie ervaring?
Zeker, de ingebouwde SirfStarIII is gewoon een van de beste GPS-ontvangers op dit moment. :)
In ieder geval een stuk beter dan die HTC gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29

hneel

denkt er het zijne van

Ik gebruik hem eigenlijk voornamelijk om mee te geocachen. Dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Nu online
ik heb dus gister de x500+ opgehaald, en ben er nu ff mee aan het spelen..

maar ligt het aan mij, of is er op die site van e-ten geen software (meer) te vinden?

http://www.glofiish.com/download.asp?lang=3

Als ik daar de x500+ (heb ook enkele andere geprobeerd) selecteer, zie ik alleen user manuals. Als ik dan applications selecteer blijft het leeg. En bij OS Software krijg ik alleen die waarschuwing over back-up blabla te zien.

Heb het in Opera en IE geprobeerd. (Ja, ik was ingelogd op de e-ten site ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Isdatzo op 01-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
Opde eten-benelux.nl site is Nog wel officiele software te vinden
http://eten-benelux.suppo...nl/showthread.php?t=80038 ( voor ROMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Nu online
Sir Guinhill schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 08:43:
Opde eten-benelux.nl site is Nog wel officiele software te vinden
http://eten-benelux.suppo...nl/showthread.php?t=80038 ( voor ROMS)
Aha, thnx..

maar ik wil me daar registreren, en dan moet ik mijn voucher-code invullen.. waar vind ik dat ding? :)
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste