HTC P3600 (HTC Trinity, SPV M700)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.135 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
adewidt schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:35:
De laklaag probleem is nog niet opgelost. Hoe HTC hier mee omgaat ivm garantie weet ik nog niet.
Hopelijk heb ik binnenkort een keer de tijd contact met ze op te nemen (heb nog wel meer vragen).
Voor zover ik weet gooit HTC het er tot nu toe op dat het gewoon slordig omgaan is met je toestel en willen ze het niet onder de garantie laten vallen.
Wil je het laatste nieuws omtrent de laklaag dan moet je even naar xda-developers.com gaan. Daar is ook een heel topic er over.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 23:15:
[...]

De zwarte is trouwens ook erg mooi, maar als zoals bij een vriend van mij, de laklaag al na twee weken loslaat ben ik wel benieuwd naar de garantie voorwaarden.
Wat de laklaag betreft, ik heb em nu een week en ik heb er nog geen last van.
Overigens ben ik altijd voorzichtig met mijn toestel, ik had mijn MDA Compact altijd in mijn broekzak zitten, (scherm naar been gericht) en zonder ooit screenprotectors te gebruiken.
En die is na 3 jaar ook nog onbeschadigd.
Het enige nadeel aan de P3600 qua uiterlijk vind ik toch dat de kapjes hoogglans en van plastic zijn.
Hij is daardoor welliswaar wat lichter dan de mda compact, maar die voelde daardoor juist wat robuuster. En door de hoogglans laag is het een erg vettige-vingers-gevoelig toestel.. Maar na een tijdje went dat wel.

Het valt me overigens wel op door de plaatsing van de stylus en de camera-knop, dat men er standaard van uit gegaan is dat het toestel voornamelijk liggend (toetsen rechts) toegepast wordt. (ipv staand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het bericht bevestigen dat Orange in Februari met de M700 gaat komen. Ik was net in de Orange Shop in Nijmegen en heb daar in de folder al de M700 zien staan tussen de andere modellen. De verkoper meldde mij dat hij hem eigenlijk al in de winkel had verwacht. Hij hoopt hem nu met de volgende levering in de loop van de volgende week binnen te krijgen. Goed nieuws dus voor mensen die de witte variant zouden willen hebben.

Overigens hadden ze nog geen prijzen, dus dat is afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:22:
Ik kan het bericht bevestigen dat Orange in Februari met de M700 gaat komen. Ik was net in de Orange Shop in Nijmegen en heb daar in de folder al de M700 zien staan tussen de andere modellen. De verkoper meldde mij dat hij hem eigenlijk al in de winkel had verwacht. Hij hoopt hem nu met de volgende levering in de loop van de volgende week binnen te krijgen. Goed nieuws dus voor mensen die de witte variant zouden willen hebben.

Overigens hadden ze nog geen prijzen, dus dat is afwachten.
Dat is zeker goed nieuws! Ga je volgende week nog een keer nar de orange shop hene dan om het te checken? Ik ben wel erg benieuwd naar het toestel en dan voornamelijk naar de prijs en of de GPS werkt. Heb je trouwens nog gevraagd naar de GPS of die er in zit?

Wat ik niet snap is, waarom de Orange SPV op de orange site nog niet word aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat goed met HTC: eerst gedonder met het scherm van de Tytn, nu de laklaag op de P3600 die na 2 weken afscheid neemt van het toestel. Ik neem dus afscheid van HTC. Gek dat Qtek en I-Mate deze problemen nooit had: misschien betere kwaliteitsmanager toen (nu waarschijnlijk ook uit een laag-loon land getrokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:22:
[...]

Dat is zeker goed nieuws! Ga je volgende week nog een keer nar de orange shop hene dan om het te checken? Ik ben wel erg benieuwd naar het toestel en dan voornamelijk naar de prijd en of de GPS werkt. Heb je trouwens nog gevraagd naar de GPS of die er in zit?

Wat ik niet snap is, waarom de Orange SPV op de orange site nog niet word aangekondigd?
Ik ga donderdag nog even langs. Dan krijgen ze een nieuwe levering van het hoofdkantoor. Hoop dan inderdaad ook te horen te krijgen wat de prijs zal zijn. Mocht die niet al te hoog zijn dan ga ik waarschijnlijk switchen. Ik heb overigens niet gevraagd naar de GPS module, vind het ook niet zo belangrijk eerlijk gezegd. Heb toch al een BT ontvangertje....

Vind het ook vreemd dat er nog niks op de website staat, maargoed....geduld is een schone zaak :) Hij komt er in ieder geval snel aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Beste mensen ik heb problemen met het instellen van mijn WIFI

Alle gegevens die ik heb over het netwerk.

Netwerk naam : SpeedTouch999373
Sleutel : 992BD43FB23DC********************************** (onder de modem)
Config key :

De instellingen op mijn laptop :
wep 128 bits beveiliging
sleutel index 1

Wat moet ik waar invullen, ik krijg namelijk maar geen verbinding.
Ik zie, wel bij het overzicht dat hij 4/5 bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Frunnik schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:17:

Config key :

wep 128 bits beveiliging
sleutel index 1

Als je naar overzicht gaat waar je ziet hoeveel en welke verbindingen er zijn, dan gewoon kiezen voor verbinding maken, dan zie je vanzelf waar je de sleutel moet invullen. That's all.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Bij ons is het netwerk beveiligd dat de SIDD niet uitgezonden wordt, dus niemand zal het netwerk ooit vinden ( omdat ze de naam niet weten )....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:24
Frunnik schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:45:
Bij ons is het netwerk beveiligd dat de SIDD niet uitgezonden wordt, dus niemand zal het netwerk ooit vinden ( omdat ze de naam niet weten )....
als dat je enige beveiliging is dan zou ik maar eens naar je bandbreedte kijken of niet een slimme buur ook op je wireless zit, voeg op zijn minst dan ook nog een mac-filter toe aan je beveiliging.
Ook zal ik je niet aanraden creditcard gegevens te versturen over wireless, ongecodeerd uit de lucht te halen volgens mij.

lees bijvoorbeeld: CLICK

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
dorkie schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:10:
[...]

als dat je enige beveiliging is dan zou ik maar eens naar je bandbreedte kijken of niet een slimme buur ook op je wireless zit, voeg op zijn minst dan ook nog een mac-filter toe aan je beveiliging.
Ook zal ik je niet aanraden creditcard gegevens te versturen over wireless, ongecodeerd uit de lucht te halen volgens mij.

lees bijvoorbeeld: CLICK
SSID wordt niet uitgezonden en wep 128x. (Netwerk popt nergens op, en je hebt een sleutel nodig)

Lijkt mij veilig genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:55:
[...]

Ik ga donderdag nog even langs. Dan krijgen ze een nieuwe levering van het hoofdkantoor. Hoop dan inderdaad ook te horen te krijgen wat de prijs zal zijn. Mocht die niet al te hoog zijn dan ga ik waarschijnlijk switchen. Ik heb overigens niet gevraagd naar de GPS module, vind het ook niet zo belangrijk eerlijk gezegd. Heb toch al een BT ontvangertje....

Vind het ook vreemd dat er nog niks op de website staat, maargoed....geduld is een schone zaak :) Hij komt er in ieder geval snel aan!
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd, zeker nadat ik op xda-developers (thanx voor de tip DjWannaB2002!) heb gelezen dat er erg veel problemen zijn met de laklaag van de zwarte versie.

Toch ben ik niet echt een voorstander van Orange, maar ja, het is erger als je het toestel aanschaft en twee weken later loop je al met een versleten toestel!

Weet iemand of er op deze Orange-versie een simlock zit?
Dit omdat ik moet overstappen van KPN naar Orange, en dus de eerste 3 maanden(opzegtermijn) met een KPN-sim in het Orange toestel moet lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:56:
[...]

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd, zeker nadat ik op xda-developers (thanx voor de tip DjWannaB2002!) heb gelezen dat er erg veel problemen zijn met de laklaag van de zwarte versie.

Toch ben ik niet echt een voorstander van Orange, maar ja, het is erger als je het toestel aanschaft en twee weken later loop je al met een versleten toestel!

Weet iemand of er op deze Orange-versie een simlock zit?
Dit omdat ik moet overstappen van KPN naar Orange, en dus de eerste 3 maanden(opzegtermijn) met een KPN-sim in het Orange toestel moet lopen...
Er zit standaard op de SPV modellen van orange een simlock, dus ook op de Orange SPV M700. Orange zal qwel gek zijn om een dergelijk toeste; te lanceren onder eigfen naam en hem dan simlock vrij te laten, nee hoop zo dom zijn ze niet. Maar een sim lock is tegenwoordig niet zo moeilijk meer om er af te laten halen, dit kost je wel een 10 a 15 euro maar dan is die wel sim lock vrij.

Weet iemadn trouwens wat meer over de Orange SPV M650? Zie dat het toestel is aangekondigd als nieuw toestel, het is de HTC P3300 onder de Orange vlag. Wie weet wat die gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even iets niet specifiek P3600 related, maar gedeeltelijk wel GPS related, google maps op je telefoon, waarbij je je positie op de kaart/satellietbeelden kunt laten bijhouden door middel van GPS.. Helaas nog niet in het Nederlands verkrijgbaar, maar het blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:07:
[...]

Er zit standaard op de SPV modellen van orange een simlock, dus ook op de Orange SPV M700. Orange zal qwel gek zijn om een dergelijk toeste; te lanceren onder eigfen naam en hem dan simlock vrij te laten, nee hoop zo dom zijn ze niet. Maar een sim lock is tegenwoordig niet zo moeilijk meer om er af te laten halen, dit kost je wel een 10 a 15 euro maar dan is die wel sim lock vrij.
OK, Thanks, Maar het is bij Orange dus niet mogelijk om 3 maanden van te voren naar hun over te stappen, en alvast het toestel mee te nemen? Dit wordt bijvoorbeeld bij winkels zoals belcompany wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Dit ligt nietaan de type winkel, maar aan het netwerk!

Waarschijnlijk Vodafone / Kpn / Tmobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frunnik schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:31:
Dit ligt nietaan de type winkel, maar aan het netwerk!

Waarschijnlijk Vodafone / Kpn / Tmobile...
Dat bedoel ik eigenlijk ook ;)! Ik kan dus waarschijnlijk niet overstappen van KPN naar Orange... (indien ik de M700 direct wil gaan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:11:
[...]

OK, Thanks, Maar het is bij Orange dus niet mogelijk om 3 maanden van te voren naar hun over te stappen, en alvast het toestel mee te nemen? Dit wordt bijvoorbeeld bij winkels zoals belcompany wel gedaan.
Geen dank hoor, haha. Ik weet niet anders dan dat je 3 manden van te voren een abonnement kunt afsluiten. Bij Orange zelfs 4 maand van te voren volgens mij als je meteen via de klantenservice besteld. Dus als je nu een Orange Free 30 euro + Orange SPV M700 besteld dan kun je het zo regelen dat die 5 mei of zelfs 5 juni in gaat. Voor de zekerheid kun je even bellen met de Orange klantenservice/shop (0800-0188) bellen en vragen hoe dat zit. Als je belt wil je dan voor mij vragen wanneer de Orange SPV M700 en de Orange SPV M650 in de Orange shop komt?

Zie ook de website voor de nieuwe contractsvormen, ze hebben nu abonnement voor 1 maand, 6 maand en 1.5 jaar. Ik vind zelf die laatste erg mooi, word het toestel wat goedkoper van en 1.5 jaar is wel te doen, vind 2 jaar net te lang. Orange is op dat opzicht wel weer goed bezig om met de concurrent mee te gaan.

Als je er op MSN over wil praten stuur me dan een PM, kunnen we elkaar helpen in de keuze en info uitwisselen. Ik ben er ook al een tijdje mee bezig om te kijeknw at ik het beste kan doen Orange verlenegen of misschien overstappen naar een andere provider.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:55:
[...]

Bedankt dat je donderdag nog een keer naar de Orange shop gaat. Ik heb er jammer genoeg niet een in de buurt zitten. Wil je dan het volgende voor mij vragen.

Wat de volgende combinatie gaat kosten:

Orange Free 30 12 maanden + Orange SPV M700
Orange Free 30 18 maanden + Orange SPV M700

Dat laatste abonnement is een van de drie nieuwe contractvormen die orange vanaf vandaag op de site heeft staan. Lijkt me wel wat de 18 maanden, is te doen tegenover de 2 jaars abonnementen.

Ik hoop dat je zo vriendelijk wil zijn om dit even te vragen.

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Geen dank hoor, haha. Ik weet niet anders dan dat je 3 manden van te voren een abonnement kunt afsluiten. Bij Orange zelfs 4 maand van te voren volgens mij als je meteen via de klantenservice besteld. Dus als je nu een Orange Free 30 euro + Orange SPV M700 besteld dan kun je het zo regelen dat die 5 mei of zelfs 5 juni in gaat. Voor de zekerheid kun je even bellen met de Orange klantenservice/shop (0800-0188) bellen en vragen hoe dat zit. Als je belt wil je dan voor mij vragen wanneer de Orange SPV M700 en de Orange SPV M650 in de Orange shop komt?

Zie ook de website voor de nieuwe contractsvormen, ze hebben nu abonnement voor 1 maand, 6 maand en 1.5 jaar. Ik vind zelf die laatste erg mooi, word het toestel wat goedkoper van en 1.5 jaar is wel te doen, vind 2 jaar net te lang. Orange is op dat opzicht wel weer goed bezig om met de concurrent mee te gaan.

Als je er op MSN over wil praten stuur me dan een PM, kunnen we elkaar helpen in de keuze en info uitwisselen. Ik ben er ook al een tijdje mee bezig om te kijeknw at ik het beste kan doen Orange verlenegen of misschien overstappen naar een andere provider.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik heb net contact gehad met Orange, maar zij konden mij niet vertellen wat de prijzen zijn van de M700 en de M650. Hiervoor moeten we contact opnemen met de Orange shops.
Wel vertelde ze mij dat de beide toestellen deze week in de winkels liggen, en als het goed is bij sommige vandaag al!

Maar OK, ik ben deze week aan het werk, dus ga pas dit weekend even kijken.

Wel is het zo dat je bij Orange niet zoals bij andere providers een contract kan afsluiten welke 3 maanden later pas ingaat. Als je dus nu de M700 wil hebben maar je moet je contract nog opzeggen bij je andere provider, dan zit je óf 3 maanden met twee abonnementen en twee telefoonnummers, óf je moet toch eerst je andere contract opzeggen en nog 3 maanden geduld hebben…

Dan toch maar voor de zwarte HTC P3600 bij mijn vertouwde KPN…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:19:
[...]

Zal ik vanavond na m'n werk ff doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:38:
[...]

Oke ik wacht wel op je PM. Bedankt trouwesn voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Heeft iemand al een USB 2 JACK-stereo convertor gekocht/geprobeerd?
Ik ben op internet aan het zoeken, maar kan het niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:38:
[...]

Ik heb je een email gestuurd naar het adres wat in je profiel stond, ..........@daboot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Frunnik schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:17:

Config key :

wep 128 bits beveiliging
sleutel index 1

Weet niet of je het al opgelost hebt.

Maar dit zou de juiste werkwijze moeten zijn:
Ga naar start -> instellingen
Ga naar het tabblad verbindingen
Klik op WiFi
(de rest gaat in Engels, heb geen Nederlandse taal)
Bovenin staat "Add New..."
Voer bij "Network Name" de exacte netwerk naam in (hoofdletter gevoelig dacht ik)
Connects to: "The Internet"
Klik daarna op "Next"
Authentication: "Open"
Data Encryption: "WEP"
Haal het vinkje bij "The key is automatically provided"
Voer je WEP key in met de juiste index
Klik op "Next"
Laat hier standaard instellingen staan
Klik op "Finish"

Netwerk moet nu zijn toegevoegd.
Als je de nieuwe netwerk lang aantipt kan je kiezen voor "Connect".

Dat zou het moeten zijn.
Je modem annex router moet wel DHCP ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fly-guy schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:02:
Even iets niet specifiek P3600 related, maar gedeeltelijk wel GPS related, google maps op je telefoon, waarbij je je positie op de kaart/satellietbeelden kunt laten bijhouden door middel van GPS.. Helaas nog niet in het Nederlands verkrijgbaar, maar het blijft leuk...
Had het ook geprobeerd, klopt akelig precies :p, op sateliet foto zag ik dat ik netjes in mijn eigen tuin stond. Helaas kan je er nog niet mee navigeren, dat zou helemaal geinig wezen. Navigatie op sateliet beelden (mits UMTS/GPRS het met snelheid aankan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
adewidt schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:38:
[...]
Had het ook geprobeerd, klopt akelig precies :p, op sateliet foto zag ik dat ik netjes in mijn eigen tuin stond. Helaas kan je er nog niet mee navigeren, dat zou helemaal geinig wezen. Navigatie op sateliet beelden (mits UMTS/GPRS het met snelheid aankan).
Ik heb het vandaag ook geprobeerd maar kreeg geen fix daarin, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Fraggar schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:03:
[...]

Ik heb het vandaag ook geprobeerd maar kreeg geen fix daarin, jullie wel?
Jazeker, en zoals adewidt al zegt, het werkt prima, mits je GPRS/UMTS het aankan, wat helaas bij mij niet altijd het geval is, maar 90% van de tijd wel.

Wel kan het wat langer duren voordat ik een fix heb, maar dat heb ik bij elk GPS programma, maar fixen doet hij absoluut...

Wel "track GPS position" aangevinkt onder opties?

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 06-02-2007 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Weet iemand of T-Mobile ook de P3600 gaat leveren?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 08:53:
Jazeker, en zoals adewidt al zegt, het werkt prima, mits je GPRS/UMTS het aankan, wat helaas bij mij niet altijd het geval is, maar 90% van de tijd wel.

Wel kan het wat langer duren voordat ik een fix heb, maar dat heb ik bij elk GPS programma, maar fixen doet hij absoluut...

Wel "track GPS position" aangevinkt onder opties?
Ja, dat had ik wel aangevinkt. Na een minuut of 5 gaf hij aan dat hij geen gps signaal kon vinden.
Eens proberen als ik op straat loop dan, de eerste poging was in de trein...
FlowDesign schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:47:
Weet iemand of T-Mobile ook de P3600 gaat leveren?
De p3600 is prima te krijgen in combinatie met een T-Mobile abo.

Waarom zou je een versie willen met alleen een extra T-Mobile logo erop?

[ Voor 50% gewijzigd door Fraggar op 06-02-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Fraggar schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:58:
[...]

Ja, dat had ik wel aangevinkt. Na een minuut of 5 gaf hij aan dat hij geen gps signaal kon vinden.
Eens proberen als ik op straat loop dan, de eerste poging was in de trein...

[...]

De p3600 is prima te krijgen in combinatie met een T-Mobile abo.

Waarom zou je een versie willen met alleen een extra T-Mobile logo erop?
Omdat ik al een abbo heb bij T-Mobile. Echter verloopt deze op 11 april. Heb 'm al opgezegd.
Maar als T-Mobile de P3600 ook zelf uit gaat leveren, dan kan ik 'm met een verlenging nemen en dan krijg ik het toestel waarschijnlijk gratis.

Op smartphoneshop moet ik bijvoorbeeld ong. 250 euro bijbetalen bij een 2-jarig T-Mobile Flex25 abbo. Ik denk dat ik 'm bij T-Mobile zelf gratis kan krijgen met hetzelfde abonnement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Ik zit nu ook even naar de E-ten X500 te kijken en ik vind het een moeilijke keuze.

Om te beginnen is de X500 ietsje goedkoper en ik vind 'm qua looks ook wat stijlvoller.
Verschil in afmetingen is niet echt om over te vallen.

Pro voor de X500: Sirfstar 3 GPS chip. De P3600 schijnt niet zo'n geweldige GPS chip te hebben.
Con: De X500 heeft geen UMTS en de P3600 wel. Echter heb ik de afgelopen 2 jaar met mijn Qtek S100 ook nauwelijks internet gebruikt en op zich is EDGE snel genoeg voor een beetje internetten toch? Ik was ook niet van plan om er een speciaal UMTS abonnement bij te nemen dus dan heeft UMTS toch eigenlijk geen toegevoegde waarde? Bij T-Mobile Flex zit mobiel internet in je bundel inbegrepen, maar dat zal geen UMTS snelheid zijn vermoed ik.
Hoe zit het eigenlijk met de stand-by tijd? Is deze goed?

Verder zijn ze qua geheugen en processor en andere connectiviteit e.d. gelijk aan elkaar.
Weet iemand anders nog pro's of con's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:04:
[...]

Ik heb net contact gehad met Orange, maar zij konden mij niet vertellen wat de prijzen zijn van de M700 en de M650. Hiervoor moeten we contact opnemen met de Orange shops.
Wel vertelde ze mij dat de beide toestellen deze week in de winkels liggen, en als het goed is bij sommige vandaag al!

Maar OK, ik ben deze week aan het werk, dus ga pas dit weekend even kijken.

Wel is het zo dat je bij Orange niet zoals bij andere providers een contract kan afsluiten welke 3 maanden later pas ingaat. Als je dus nu de M700 wil hebben maar je moet je contract nog opzeggen bij je andere provider, dan zit je óf 3 maanden met twee abonnementen en twee telefoonnummers, óf je moet toch eerst je andere contract opzeggen en nog 3 maanden geduld hebben…

Dan toch maar voor de zwarte HTC P3600 bij mijn vertouwde KPN…
Ik was voor me werk in Roosendaal, en ben daar even de Orange Shop binnengelopen, was nieuwsgierig. Helaas, nog geen M700 of M650 en hij zou ook nog niet geleverd worden in Roosendaal, maaaaaar.....hij had al wel de prijs van de M650.

Bij een Orange 25 abbo voor 2 jaar betaal je 169,95 voor de M650. Hij zei dat de M700 iets goedkoper zou worden ivm gps chip die er volgens hem niet in de M700 zit (wij weten wel beter:)) Tis in ieder geval een goede indicatie voor de prijs van een M700 denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:24:
Ik zit nu ook even naar de E-ten X500 te kijken en ik vind het een moeilijke keuze.

Om te beginnen is de X500 ietsje goedkoper en ik vind 'm qua looks ook wat stijlvoller.

Pro voor de X500: Sirfstar 3 GPS chip. De P3600 schijnt niet zo'n geweldige GPS chip te hebben.
Con: De X500 heeft geen UMTS en de P3600 wel. Echter heb ik de afgelopen 2 jaar met mijn Qtek S100 ook nauwelijks internet gebruikt en op zich is EDGE snel genoeg voor een beetje internetten toch? Ik was ook niet van plan om er een speciaal UMTS abonnement bij te nemen dus dan heeft UMTS toch eigenlijk geen toegevoegde waarde? Bij T-Mobile Flex zit mobiel internet in je bundel inbegrepen, maar dat zal geen UMTS snelheid zijn vermoed ik.

Verder zijn ze qua geheugen en processor en andere connectiviteit e.d. gelijk aan elkaar.
De GPS van de P3600 werkt prima, lijkt me geen pro voor de X500. UMTS is een geweldige pro voor de P3600. Als je ooit wilt gaan beeldbellen bijvoorbeeld (ik denk dat dit over een tijdje wel gaat doorbreken).
UMTS in de PIT bundel ervaar ik toch net wat sneller dan GPRS. Edge kun je in Nederland niet meer gebruiken. De stand-by tijd kan ik helaas niet vergelijken, maar ik ben tevreden hierover bij de p3600 (een paar dagen).

Wat verder een enorme pro is voor de P3600 is de community erom heen, xda-developers, maar ook het aantal enthousiaste mensen hier op Tweakers. Misschien bestaat er ook zoiets voor de X500, ik ken er geen. Deze community zorgt ervoor dat er snel oplossingen komen voor kleine problemen. Ook de gps upgrade zou anders nog niet beschikbaar zijn geweest.

Uiteindelijk is de HTC variant wat populairder(mede door voorgaande topmodellen), wat er voor zorgt dat deze meer verkocht zal worden. Dit levert nog meer bekendheid op en betekent bijvoorbeeld meer beschikbare accesoires. De 'tactiek' om de telefoon na een jaar te verkopen en zelf voor het nieuwste model te kiezen lukt hierbij dus ook beter, ivm de grotere bekendheid.

Ik zag toevallig nog deze vergelijking: http://www.phonegg.com/co...sh-X500-vs-HTC-P3600.html
Daar komt uit dat de X500 1% beter is dan de P3600. Echter staat er veel verkeerde info bij de P3600 stats:
- Wél GPS
- Wél video recording
- Bij de X500 staat: Navigation Joystick / Button, de P3600 heeft dit ook met óók nog een scrollwiel.

5 cm langer lijkt me trouwens ook best veel.

Mijn oordeel is dus dat de P3600 de winnaar is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlowDesign schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:24:

De GPS zal inderdaad niet de kwaliteit bieden van SirfStar alleen bedenk het volgende. Laat ik eerst de vraag beantwoorden of je een GPS adapter moet hebben die op 1 meter nauwkeurig is, of dat tot 10 meter ook nog nauwkeurig genoeg is. Bedenk dat 1 meter nauwkeurigheid leuk klinkt, maar de kaarten nooit die nauwkeurigheid bieden. Een brede 8 baans snelweg wordt op een kaart even breed getekend als een 4 baans snelweg. De positie van je GPS antenne in je wagen op de achterbank of op het dashboard maakt ook al snel 1 à 2 meter verschil. Betekend dit met alle systemen dat er dan slecht mee te navigeren valt? Nee, de kwaliteit van de GPS antenne doet er in de auto weinig toe. Mocht je over straat lopen zou je mogelijk merken dat de X500 beter presteert qua GPS. Overigens heb ik totaal geen problemen met de GPS, overal 6 tot 8 satelieten met een gemiddelde nauwkeurigheid van twee tot drie meter.

Bij T-Mobile is zover ik weet alle dataverkeer zowel via GPRS als UMTS. Indien je een PIT-abonnement neemt is je snelheid op UMTS geknepen naar een langzamere snelheid (nog altijd hoger als GPRS). T-Mobile heeft overigens geen EDGE netwerk en komt zover ik weet ook niet. Alleen Telfort heeft EDGE (misschien dat KPN klanten er binnenkort op mogen), maar de vraag is hoe lang nog (kan ik geen antwoord op geven). KPN (eigenaar Telfort) wilt het gehele netwerk het liefst migreren naar HSDPA/UMTS wat zou betekenen dat het Edge netwerk eruit gaat.

Een voordeel van de Eten is dat het ondersteuning heeft voor radio met tmc (al zijn er niet veel navigatie programma's die er mee overweg kunnen). De radio kan ook via internet indien je een flatfee data abonnement hebt. Zelf kijk ik ook altijd naar de files via GPRS voordat ik weg ga.

Zelf heb ik ook getwijfeld tussen de X500 en de P3600. Vind de X500 een mooi toestel met veel mogelijkheden, echter zie ik UMTS als een belangrijke feature. Op dit moment misschien nog niet heel veel gebruikt, maar het wordt steeds meer gebruikt. Ook geeft het je telefoon een hogere verkoopwaarde over een 1 à 2 jaar. Een ander voordeel vind ik de grote groep gebruikers van HTC onder andere op XDA-Developers.com. Veel nieuwe software updates lekken hier uit en er zijn veel handige tweaks en toepassingen te vinden. De ondersteuning voor een Eten toestel is een stuk lastiger al begint het wel beter te worden.

De stand-by tijd is erg goed. Als ik het toestel nauwelijks gebruik loopt het toestel nog geen 10% terug. De batterij tijd is in ieder geval een stuk beter dan een Qtek s100 (ik gok dat het toestel bijna 4x zolang mee gaat met zelfde gebruik).

Edit:
Lol @ Fragger, bijna zelfde verhaal :P net een minuutje te laat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Bedankt voor jullie reacties. :)

Ik bel meestal een stuk minder dan dat ik inkoop met mijn huidige Relax 150 abbo, daarom zit ik er aan te denken om een Flex 25 abbo te nemen. Daar zit nml. alles al in, ook sms en mobiel internet.
Maar als je dan een UMTS telefoon hebt en een T-mobile Flex abbo, zou je dan UMTS snelheden halen? En hoe zouden ze dat berekenen? Net zoals GPRS per 100KB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
En hoe kom je in Nederland aan een witte P3600 ? (Afgezien van wachten op Orange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlowDesign schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:45:
Bedankt voor jullie reacties. :)

Ik bel meestal een stuk minder dan dat ik inkoop met mijn huidige Relax 150 abbo, daarom zit ik er aan te denken om een Flex 25 abbo te nemen. Daar zit nml. alles al in, ook sms en mobiel internet.
Maar als je dan een UMTS telefoon hebt en een T-mobile Flex abbo, zou je dan UMTS snelheden halen? En hoe zouden ze dat berekenen? Net zoals GPRS per 100KB?
Je kan bij T-Mobile kiezen om per minuut of per x-hoeveelheid dataverkeer te betalen.
Zie hier het tariefoverzicht. Ik weet niet of deze tarieven gelden voor Flex abonnementen. Het makkelijkste is om (gratis) de klantenservice te bellen. Houd natuurlijk rekening mee dat je met UMTS snel aan veel dataverkeer zit, dus al snel hoog in kosten oploopt (per tijd is overigens ook niet ideaal).

Ik weet niet of de witte versie naar Nederland komt onder HTC naam. Mogelijk blijft de witte versie exclusief aan Orange. Het makkelijkste is om hierover PDAShop of HTC (smartmobility.nl) een mailtje hierover te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Op zich vind ik een zwarte ook wel mooi, maar niet als de lak na 2 weken al afbladdert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
FlowDesign schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:31:
Op zich vind ik een zwarte ook wel mooi, maar niet als de lak na 2 weken al afbladdert ;)
Bij de witte zul je precies hetzelfde probleem hebben, kan ik je zeggen. Het gedeelte waar de lak vanaf springt is niet de zwarte/witte kleur maar een gedeelte dat niet glanst. Hier zit maar een heel dun laagje lak overheen, en is precies hetzelfde bij de witte versie. :)

edit: Er komen gisteren/vandaag ineens 2 nieuwe rom's bovenwater. Eentje van halverwege januari en een van 2 februari. Die laatste vind ik wel interessant!

[ Voor 14% gewijzigd door FlorisB op 07-02-2007 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
adewidt schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:01:
Op dit moment misschien nog niet heel veel gebruikt, maar het wordt steeds meer gebruikt. Ook geeft het je telefoon een hogere verkoopwaarde over een 1 à 2 jaar. Een ander voordeel vind ik de grote groep gebruikers van HTC onder andere op XDA-Developers.com. Veel nieuwe software updates lekken hier uit en er zijn veel handige tweaks en toepassingen te vinden. De ondersteuning voor een Eten toestel is een stuk lastiger al begint het wel beter te worden.
Haha goede argumenten inderdaad 8)

Google maps werkt nu ook hier perfect, prachtig programma zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:09:
En hoe kom je in Nederland aan een witte P3600 ? (Afgezien van wachten op Orange)
Dit zou ik ook wel willen weten.
Wanneer komt orange ermee dan? en hoe weet je dat orange er uberhaupt mee gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
E-ten heeft ook een gebruikers forum met meer dan 13.000 geregistreerde gebruikers :)
http://www.eten-users.net/

Ik heb toch maar een X500 besteld en niet een P3600. Een witte is als het goed is alleen maar via Orange te koop en we weten dat niet eens zeker, laat staan wanneer. Ik vind het maar niks dat de lak van de P3600 afbladdert want dan kun je zo'n apparaat nooit meer verkopen en bovendien gebruik ik UMTS toch niet. En de X500 is ook nog eens goedkoper en heeft dus wel een LED-flitser bij de camera :) Ik vind overall de specs van de X500 toch echt beter. En ik houd wel van een strak design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:35:
[...]

Ik was voor me werk in Roosendaal, en ben daar even de Orange Shop binnengelopen, was nieuwsgierig. Helaas, nog geen M700 of M650 en hij zou ook nog niet geleverd worden in Roosendaal, maaaaaar.....hij had al wel de prijs van de M650.

Bij een Orange 25 abbo voor 2 jaar betaal je 169,95 voor de M650. Hij zei dat de M700 iets goedkoper zou worden ivm gps chip die er volgens hem niet in de M700 zit (wij weten wel beter:)) Tis in ieder geval een goede indicatie voor de prijs van een M700 denk ik....
Ik heb gisteren nog even flink emailcontact gehad met de Orange Shop, heb gevraagd wat de Orange SPV M650 en Orange SPV M700 gaat kosten. Ik kreeg te horen dat de Orange SPV M650 elk moment in word verwacht, moest de orange shop in de gaten houden. Wat betreft de Orange SPV M700 kreeg ik te horen dat die in mei 2007 word verwacht, dus weer word er mei genoemd i.p.v. Februari 2007. De Orange SPV M650 gaat samen met een Orange Free 30 1.5 jaar (is een van de drie nieuwe contractsvormen) +- 110 euro kosten. Wil je hem met een Orange Free 30 1 jaar dan ben je +- 280 euro kwijt. Het verschil vind ik wel vors, maar dat kon de medewerker ook niet verklaren. Dus wat betreft de Orange SPV M700 word het nog weer afwachten wanneer die gaat komen.

Ik persoonlijk vind 2 jaar net te lang en daarom is dat nieuwe contractsvorm erg aantrekkelijk voor mij. Als je kijkt dat je voor een HTC P3600 + Orange Free 30 euro 1 jaar dik 360 euro moet betalen dan is die 110 euro een lagertje. Ik denk dat die prijzen van de M650 wel een beetje richtprijzen zijn voor de Orange SPV M700, zal misschien iets duurde zijn maar meer dan enkele tientjes zal het niet zijn. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlowDesign schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:38:
E-ten heeft ook een gebruikers forum met meer dan 13.000 geregistreerde gebruikers :)
http://www.eten-users.net/

Ik heb toch maar een X500 besteld en niet een P3600. Een witte is als het goed is alleen maar via Orange te koop en we weten dat niet eens zeker, laat staan wanneer. Ik vind het maar niks dat de lak van de P3600 afbladdert want dan kun je zo'n apparaat nooit meer verkopen en bovendien gebruik ik UMTS toch niet. En de X500 is ook nog eens goedkoper en heeft dus wel een LED-flitser bij de camera :) Ik vind overall de specs van de X500 toch echt beter. En ik houd wel van een strak design :)
Van dat design heb ik een andere mening maarja meningen kunnen verschillen.
Veel plezier met je X500 ;) .
Ik persoonlijk vind 2 jaar net te lang en daarom is dat nieuwe contractsvorm erg aantrekkelijk voor mij. Als je kijkt dat je voor een HTC P3600 + Orange Free 30 euro 1 jaar dik 360 euro moet betalen dan is die 110 euro een lagertje. Ik denk dat die prijzen van de M650 wel een beetje richtprijzen zijn voor de Orange SPV M700, zal misschien iets duurde zijn maar meer dan enkele tientjes zal het niet zijn. Wat vinden jullie?
Ga er maar vanuit dat de prijzen van de M700 een stuk hoger liggen dan die van de M650. De M650 heeft geen meerwaarde vergeleken met de M700, andersom genoeg.

De datum dat Orange de M700 gaat uitbrengen is een groot raadsel. Ik vind overigens de prijzen en lanceerdata bij Orange altijd een groot raadsel. Twee jaar geleden kreeg ik nog tot 500 euro toestel korting op een 2-jarig abonnement, nu is dat vrijwel niets.
Ik zou persoonlijk niet teveel letten op de woorden van een Orange helpdesk, deze weten over het algemeen niks over het inkoopbeleid gezien dat twee compleet verschillende afdelingen zijn binnen een bedrijf.

[ Voor 39% gewijzigd door adewidt op 07-02-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frunnik schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:29:
Heeft iemand al een USB 2 JACK-stereo convertor gekocht/geprobeerd?
Ik ben op internet aan het zoeken, maar kan het niet vinden!
Ik heb zo een converter gekocht , rechtstreeks in hong kong besteld, werkt prima..

http://www.doml.com/produ...&model=d_d810&modeln=D810

duurde ongeveer 1,5 week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:31:
ik heb hem vanaf december, nog geen spoor van afbladderende verf te zien... wereldapparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 21:47
Even een andere vraag: ik heb mijn P3600 net en wil graag de standaard hardware toetsen voor agenda en contactpersonen herprogrameren zodat deze niet de WM5 progjes opstarten maar Agenda Fusion.

Als ik echter bij instellingen/knoppen kijk kan ik alleen knop1, knop2 en het scroll-wheel herpogrameren: ofwel de toetsen aan de zijkant. Is dat bij jullie ook zo c.q. hoe zou ik de andere knoppen kunnen aanpassen?

Verder ben ik op zoek naar een aanpassing zodat ik op het "Vandaag" scherm ook een notificatie/indicatie krijg van nieuwe (push) emails die in submappen van de "Postvak IN" map. Zijn daar alternatieve plug-ins voor?

Tenslotte: ik heb nu al een paar keer gehad dat de MiniSD kaart plotseling niet meer gevonden wordt, bijvoorbeeld na een soft-reset. Is dat een bekende bug?

Verder een prima apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
adewidt schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:09:
[...]
Het probleem zit hem waarschijnlijk in dat je de connectie hebt ingesteld staan op "Work", dit moet zijn "Internet". Je moet dit op meerdere plaatsen in stellen.

Start -> settings -> Wi-Fi
Tabblad "Network adapater"

"My network card connects to: The Internet"

Ga terug naar het tabblaf "Wireless"
Klik lang op je netwerkverbinding en klik op "edit"
Daar staat als het goed is ook
"Connects to: The Internet"

Klik vervolgens een paar keer "ok" totdat je terug bent op het scherm waar staat "Wi-Fi", "USB to PC" etc. Klik op Connections.
Ga naar het tabblad "Advanced".
Klik op "Select Networks"
Het beste is om deze beide op "My ISP" te zetten, al mag het niet teveel uitmaken.

Als dit allemaal niet werkt controlleer dan of je apparaat wel een IP-adres heeft gekregen.
De kans is dan groot dat er iets mis zit bij de router.

Test ook eens zonder beveiliging.
Ik heb dit alles nog eens goed doorlopen, en naar mijn idee heb ik alles goed ingesteld.
Het enige waar ik bij twijfel in mijn P3600 is welke adapter.. Deze heb ik op de eerste staan: IEEE ... WIFI ...

Ik heb ook eens geprobeerd mijn beveiliging in mijn router geheel uit te schakelen.
(Ook een paar keer SSID aan en uit te zetten)
Dan gebeurt er het volgende:
In eerste instantie kreeg ik vaak: "beschikbaar - verbinding maken - beschikbaar"
Na een aantal keer raakt ie wel verbonden.

Wanneer de P3600 verbindt (verbonden blijft), verlies ik mijn internet verbinding op mijn pc , met als resultaat dat ik in de comm manager wifi weer uitzet, op mijn pc de browser afsluit, even wacht en weer opstart.
Soms werkt het dan weer wel, in meeste gevallen moet ik de stekker even in en uit de router trekken.

(MIjn opstelling: Kabel Modem -> Linksys WRT54GL router -> PC (vaste kabel naar router) -> 2 laptops (zonder verbindingsproblemen) + P3600 ...

Mijn inziens lijkt het alsof mijn P3600 ineens iets blockt in mijn Linksys router, maar ik heb geen idee wat er mis is. Heeft iemand een zelfde setup als ik (hierboven) en zoja enig idee waar de fout zit? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De offciële rom met GPS is er dus voor de Aziatische versie (Dopod):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=293182

Het zal dus (denk ik) niet meer lang duren eer dat HTC met de firmware upgrade komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:31:
[...]

Van dat design heb ik een andere mening maarja meningen kunnen verschillen.
Veel plezier met je X500 ;) .

[...]

Ga er maar vanuit dat de prijzen van de M700 een stuk hoger liggen dan die van de M650. De M650 heeft geen meerwaarde vergeleken met de M700, andersom genoeg.

De datum dat Orange de M700 gaat uitbrengen is een groot raadsel. Ik vind overigens de prijzen en lanceerdata bij Orange altijd een groot raadsel. Twee jaar geleden kreeg ik nog tot 500 euro toestel korting op een 2-jarig abonnement, nu is dat vrijwel niets.
Ik zou persoonlijk niet teveel letten op de woorden van een Orange helpdesk, deze weten over het algemeen niks over het inkoopbeleid gezien dat twee compleet verschillende afdelingen zijn binnen een bedrijf.
Toch vreemd dat de ene zegt dat hij in mei uitkomt, en de ander februari. Ik denk eerder dat hij in feb gaat uitkomen, ook omdat de M700 gewoon al in de folder staat. Mocht dit niet zo zijn, dan vind ik dat een enorm slechte zaak. Denk dat speculeren over de prijs niet veel zin heeft. Orange heeft idd een vaag prijsbeleid, maar flink stuk duurder dan de M650 verwacht ik niet. Denk dat ze wel onder de 200 euro bijbetalen zullen blijven, wat overigens nog best veel geld is.

PS: ik had beloofd dat ik even zou gaan kijken bij de Shop in Nijmegen, dat ga ik nu doen! Mochten ze hem binnen hebben dan laat ik het uiteraard even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:10:
[...]

Toch vreemd dat de ene zegt dat hij in mei uitkomt, en de ander februari. Ik denk eerder dat hij in feb gaat uitkomen, ook omdat de M700 gewoon al in de folder staat. Mocht dit niet zo zijn, dan vind ik dat een enorm slechte zaak. Denk dat speculeren over de prijs niet veel zin heeft. Orange heeft idd een vaag prijsbeleid, maar flink stuk duurder dan de M650 verwacht ik niet. Denk dat ze wel onder de 200 euro bijbetalen zullen blijven, wat overigens nog best veel geld is.

PS: ik had beloofd dat ik even zou gaan kijken bij de Shop in Nijmegen, dat ga ik nu doen! Mochten ze hem binnen hebben dan laat ik het uiteraard even weten.
Ik ben erg benieuwd wat je bij de orange shop te horen hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
bikermouse schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:20:
Even een andere vraag: ik heb mijn P3600 net en wil graag de standaard hardware toetsen voor agenda en contactpersonen herprogrameren zodat deze niet de WM5 progjes opstarten maar Agenda Fusion.

Als ik echter bij instellingen/knoppen kijk kan ik alleen knop1, knop2 en het scroll-wheel herpogrameren: ofwel de toetsen aan de zijkant. Is dat bij jullie ook zo c.q. hoe zou ik de andere knoppen kunnen aanpassen?

Verder ben ik op zoek naar een aanpassing zodat ik op het "Vandaag" scherm ook een notificatie/indicatie krijg van nieuwe (push) emails die in submappen van de "Postvak IN" map. Zijn daar alternatieve plug-ins voor?

Tenslotte: ik heb nu al een paar keer gehad dat de MiniSD kaart plotseling niet meer gevonden wordt, bijvoorbeeld na een soft-reset. Is dat een bekende bug?

Verder een prima apparaat :P
Sommige Mini-SD kaarten geven problemen (geen idee of software bug is of het type geheugenkaart). Een eenvoudigere oplossingen dan soft-reset is kaartje even eruit en erin stoppen.

Het is mogelijk de softkeys (knoppen boven bellen en ophangen knop) aan te passen. Dit moet via het register. Dit is de registerkey [HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\] daarbinnen heb je de keys 112 (linker knop) en 113 (rechter knop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
williz schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 07:20:
[...]

Ik heb dit alles nog eens goed doorlopen, en naar mijn idee heb ik alles goed ingesteld.
Het enige waar ik bij twijfel in mijn P3600 is welke adapter.. Deze heb ik op de eerste staan: IEEE ... WIFI ...
Zou niet uit mogen maken (IEEE moet gewoon kunnen werken). Ik heb het uitstaan.
Ik heb ook eens geprobeerd mijn beveiliging in mijn router geheel uit te schakelen.
(Ook een paar keer SSID aan en uit te zetten)
Dan gebeurt er het volgende:
In eerste instantie kreeg ik vaak: "beschikbaar - verbinding maken - beschikbaar"
Na een aantal keer raakt ie wel verbonden.

Wanneer de P3600 verbindt (verbonden blijft), verlies ik mijn internet verbinding op mijn pc , met als resultaat dat ik in de comm manager wifi weer uitzet, op mijn pc de browser afsluit, even wacht en weer opstart.
Soms werkt het dan weer wel, in meeste gevallen moet ik de stekker even in en uit de router trekken.
Valt alleen internet weg of ook netwerk verbinding? Als het de gehele verbinding is kan het een conflict tussen je modem en router zijn of een IP-conflict.
(MIjn opstelling: Kabel Modem -> Linksys WRT54GL router -> PC (vaste kabel naar router) -> 2 laptops (zonder verbindingsproblemen) + P3600 ...

Mijn inziens lijkt het alsof mijn P3600 ineens iets blockt in mijn Linksys router, maar ik heb geen idee wat er mis is. Heeft iemand een zelfde setup als ik (hierboven) en zoja enig idee waar de fout zit? :'(
Ik zou niet weten waarom een P3600 het netwerk zou verstoren.
Wat je kan proberen is je P3600 een vast IP adres en overige gegevens te geven.

Mocht je niet weten hoe je dit moet instellen hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:24:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat je bij de orange shop te horen hebt gekregen.
Ze hebben hem...NIET. Wel zei die kerel dat hij uit ervaring weet dat het geen maanden meer gaat duren als een model al in de orange folder staat. Dus ik hou nog steeds rekening met februari...hopenlijk krijg ik gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:09:
[...]

Ze hebben hem...NIET. Wel zei die kerel dat hij uit ervaring weet dat het geen maanden meer gaat duren als een model al in de orange folder staat. Dus ik hou nog steeds rekening met februari...hopenlijk krijg ik gelijk!
En komt ie dan in het wit of in het zwart of beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
FlowDesign schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:53:
[...]

En komt ie dan in het wit of in het zwart of beiden?
Wat denk je zelf, even goed het topic lezen A.U.B. Orange leverd exclusief de alleen de witte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:09:
[...]

Bedankt voor de info! Ga je nog een keer naar de orange shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:32:
[...]

Bedankt voor de info! Ga je nog een keer naar de orange shop?
Ik wacht nu wel ff, hoop van 1 van jullie keer te horen dat dr een te pakken heeft gekregen. Hopenlijk is zijn de nieuwe batches van zwarte telefoons gewoon een stuk beter qua lak enzo, dan hoef ik ook niet over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Als ik geluid wil opnemen op mijn storagecard (2gb) neemt hij het eerst op op het interne geheugen. met als gevolg dat hij niet al te lange gesprekken kan opnemen...

Mijn vraag is, hoe stel ik in dat hij DIRECT op mijn Storage Card opneemt?
Zodat ik langere gesprekken op kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
adewidt schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:59:

[...]
Valt alleen internet weg of ook netwerk verbinding? Als het de gehele verbinding is kan het een conflict tussen je modem en router zijn of een IP-conflict.
Ik geloof dat dan alleen internet geheel wegviel, maar ik zal vanavond thuis even controlleren of mijn netwerk wel blijft, of dat alles geheel uitvalt.
(overigens heeft mijn laptop geen enkel probleem met verbinden over wlan)
[...]
Ik zou niet weten waarom een P3600 het netwerk zou verstoren.
Wat je kan proberen is je P3600 een vast IP adres en overige gegevens te geven.
Wat ik weet is dat bij verbinding de P3600 een Mac adres krijgt en een IP: 192.168.1.1
wat het ip is van mijn router. (waar ik alle instellingen ook doe)
Mocht je niet weten hoe je dit moet instellen hoor ik het wel.
Ik heb idd nog geen idee hoe ik dat in kan stellen, maar ik zal eerst even bevestigen of alleen de internet verbinding wegvalt, of het gehele netwerk.
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
A_to_the_S schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:50:
Als ik geluid wil opnemen op mijn storagecard (2gb) neemt hij het eerst op op het interne geheugen. met als gevolg dat hij niet al te lange gesprekken kan opnemen...

Mijn vraag is, hoe stel ik in dat hij DIRECT op mijn Storage Card opneemt?
Zodat ik langere gesprekken op kan nemen?
Als je notities opent kun je bij menu -> opties aangeven: opslaan in: opslagkaart

Als je dan teruggaat en iets opneemt, neemt ie nog steeds op het interne geheugen.
Dat komt omdat je linksboven aan moet geven in welke folder je op moet nemen.
Wat ik gedaan heb is een map aangemaakt op mijn storage card, (genaamd "opnames") en linksboven die specifieke map selecteren als doelmap.
Wat ie bij mij deed, was een nieuwe 'my documents' map aanmaken op de storage card met een map 'opnames' daarin.
Hij schrijft dan wel naar de storage card.

Overigens schrijft ie bij mij wel maar een maximale file van 50mb (ondanks dat ik een card van 256mb heb) ingesteld met 8-bit mono 22.050Hz geloof ik. (te vinden bij start -> instellingen -> invoer -> opties. )

Langere opnames is mij ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
williz schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:07:
[...]

Als je notities opent kun je bij menu -> opties aangeven: opslaan in: opslagkaart

Als je dan teruggaat en iets opneemt, neemt ie nog steeds op het interne geheugen.
Dat komt omdat je linksboven aan moet geven in welke folder je op moet nemen.
Wat ik gedaan heb is een map aangemaakt op mijn storage card, (genaamd "opnames") en linksboven die specifieke map selecteren als doelmap.
Wat ie bij mij deed, was een nieuwe 'my documents' map aanmaken op de storage card met een map 'opnames' daarin.

Overigens schrijft ie bij mij wel maar een maximale file van 50mb (ondanks dat ik een card van 256mb heb) ingesteld met 8-bit mono 22.050Hz geloof ik. (te vinden bij start -> instellingen -> invoer -> opties. )

Langere opnames is mij ook nog niet gelukt.
hhmm.... ok
En hoe lang zijn die opnames van 50MB?

Ik vind et een beetje jammer dat ze niet langer kunnen, ik vind het ook zonde van m'n geld om een mp3-voicerecorder te kopen (zijn toch al snel +€100)

----
EDIT: Ik heb net een test opname gemaakt, en de mijn heeft net direct op mijn kaart opgenomen. En wel 21 minuten lang (daarna heb ik hem zelf gestopt). Hij is 105MB groot. en de opname kwaliteit is goed...

Wel vreemd dat hij bij jou maar 50MB opneemt

PS Hoewel ik een map aangemaakt heb (/StorageCard/Opnames) en em linksboven daarnaar verwezen heb. Heeft hij em opgenomen in (/StorageCard/MyDocuments/Opnames)

[ Voor 23% gewijzigd door A_to_the_S op 09-02-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
A_to_the_S schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:36:
[...]

hhmm.... ok
En hoe lang zijn die opnames van 50MB?
Wel vreemd dat hij bij jou maar 50MB opneemt
Bij mij neemt ie ook 20 min. op, en ik dacht dat het 50MB was.
(Misschien heeft ie een limiet van 20 min. en is het formaat afhankelijk van de compressieinstelling?)
PS Hoewel ik een map aangemaakt heb (/StorageCard/Opnames) en em linksboven daarnaar verwezen heb. Heeft hij em opgenomen in (/StorageCard/MyDocuments/Opnames)
Dat is wat ik bedoelde met: :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
williz schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:40:
[...]
Bij mij neemt ie ook 20 min. op, en ik dacht dat het 50MB was.
(Misschien heeft ie een limiet van 20 min. en is het formaat afhankelijk van de compressieinstelling?)
[...]
Ik had em zelf gestopt en hij was 20minuten en 56 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
williz schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:53:
[...]

Ik geloof dat dan alleen internet geheel wegviel, maar ik zal vanavond thuis even controlleren of mijn netwerk wel blijft, of dat alles geheel uitvalt.
(overigens heeft mijn laptop geen enkel probleem met verbinden over wlan)

[...]

Wat ik weet is dat bij verbinding de P3600 een Mac adres krijgt en een IP: 192.168.1.1
wat het ip is van mijn router. (waar ik alle instellingen ook doe)

[...]

Ik heb idd nog geen idee hoe ik dat in kan stellen, maar ik zal eerst even bevestigen of alleen de internet verbinding wegvalt, of het gehele netwerk.
Thanks ;)
Het IP-adres van je router op je P3600 kan voor problemen zorgen. Je PC wilt mogelijk nog steeds verbinden naar 192.168.1.1 maar die heeft twee locaties (wat eigenlijk niet eens kan).

Zal een korte uitleg geven hoe je een eigen IP kan kiezen (je moet zelf vertaling van EN -> NL maken):
Ten eerste op je vaste computer (zorg dat alles daar goed op werkt)!
Ga naar start -> uitvoeren
Typ in "cmd" gevolgd door Enter (is het zelfde als CommandPrompt)
Typ in het (msdos)scherm "ipconfig /all".
Je krijgt nu alle netwerk informatie die je straks nodig hebt.

Ga nu naar je telefoon:
Start -> instellingen
Ga naar tabblad "Connections"
Klik op "Wi-Fi"
Ga naar tabblaf "Network Adapters"
Klik op "IEEE 802.11b/g ..."
Selecteer "Use specific IP address"
Vul een IP-address in die in de juiste reeks ligt (waarschijnlijk 192.168.1.x, voor x een getal van 2 tot 254).
Bij subnetmask hoogstwaarschijnlijk "255.255.255.0"
Bij default gateway waarschijnlijk "192.168.1.1"
Ga naar het tabblad "Name Server"
Vul de DNS in (vaak zelfde als default gateway)

Het subnetmask, default gateway en DNS-adres zijn terug te vinden in het msdos scherm.
Klik een paar keer op "ok" en je hebt een vast IP-adres.
Het ingevulde IP-adres mag nog niet bestaan binnen je netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vragen over de Trinity:

- Hoe is de handsfree kwaliteit? Last van echo? of gewoon mooi helder?
- Hoe is de geluidskwaliteit i.c.m een Bt headset ??
- En tot slot... heeft iemand hem met zijn carkit al gekoppeld? en hoe is dit geluid?

Bedankt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
ik ben in de orange shop geweest in gouda..
ook daar hadden ze hem nog niet.
hij had hem echter al wel moeten hebben zei hij en zou hem direct op zijn bestel lijst zetten.
ook liet hij me de foto zien en daar was het toch echt de ZWARTE versie..
het is alleen maar een foto maar toch ga ik nu twijfelen ofdat de witte versie of zwarte uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Heeft 1 van jullie MMS werkend op T-Mobile?

Ik heb de instellingen overgenomen zoals hier is beschreven, echter de berichten blijven in mijn outbox staan (er wordt wel een voor MMS ingestelde GPRS vebinding opgezet).
Wat ik overigens wel vreemd vindt dat de GPRS verbinding volgens deze instellingen met een proxy-server zouden moeten werken. Hij doet het overigens zowel niet met, als zonder proxy.

GPRS-data en gewone SMS-en doet ie overigens prima. Verder gaf de klantenservice aan dat MMS bij ook geactiveerd is. Iemand nog tips of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:55:
Wat vragen over de Trinity:

- Hoe is de handsfree kwaliteit? Last van echo? of gewoon mooi helder?
- Hoe is de geluidskwaliteit i.c.m een Bt headset ??
- En tot slot... heeft iemand hem met zijn carkit al gekoppeld? en hoe is dit geluid?

Bedankt vast.
Hansfree is prima, luid en duidelijk geen echo..
met BT Headset ook prima...
met BT carkit ( nokia) af en toe een probleem, maar ligt meer aan de carkit, werkt nl op mijn werk telefoon ( Nokia) ook niet al te best...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:12:
[...]

met BT carkit ( nokia) af en toe een probleem, maar ligt meer aan de carkit, werkt nl op mijn werk telefoon ( Nokia) ook niet al te best...
Bij mij werkt alles eigenlijk prima. Zelfs op de bluetooth carkit van Nokia (7CKW), tegelijkertijd met een bluetooth koppeling met mijn GPS-muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
adewidt schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:55:
[...]
Het is mogelijk de softkeys (knoppen boven bellen en ophangen knop) aan te passen. Dit moet via het register. Dit is de registerkey [HKCU\Software\Microsoft\Today\Keys\] daarbinnen heb je de keys 112 (linker knop) en 113 (rechter knop).
Ok thanks, ik zal 's kijken of ik dat kan aanpassen.
Ik vond trouwens nog een handige register-tweak om te zorgen dat je belsignaal tegelijkertijd bellen en trillen kan zijn, en je dus niet hoeft te kiezen. Zie deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
adewidt schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:55:
[...]
Sommige Mini-SD kaarten geven problemen (geen idee of software bug is of het type geheugenkaart). Een eenvoudigere oplossingen dan soft-reset is kaartje even eruit en erin stoppen.
Weet ik, probleem is echter dat als ik het toestel om een of andere reden moet resetten, de kaart soms bij het opstarten niet herkend wordt. Dat is vervelend omdat ik sommige opstart-progammatjes op de kaart heb geinstalleerd. Gisteren had ik overigens opeens dat TomTom geen kaarten meer kon vinden. Volgens mij heeft dat er ook mee te maken. Na opnieuw installeren doet ie het wel weer, maar is niet handig :-( Ik gebruik overigens een 2 Gb Dane Elec kaartje (tenminste zo is ie aan mij verkocht, op het kaartje zelf staat geen merk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
bikermouse schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:00:
[...]

Weet ik, probleem is echter dat als ik het toestel om een of andere reden moet resetten, de kaart soms bij het opstarten niet herkend wordt. Dat is vervelend omdat ik sommige opstart-progammatjes op de kaart heb geinstalleerd. Gisteren had ik overigens opeens dat TomTom geen kaarten meer kon vinden. Volgens mij heeft dat er ook mee te maken. Na opnieuw installeren doet ie het wel weer, maar is niet handig :-( Ik gebruik overigens een 2 Gb Dane Elec kaartje (tenminste zo is ie aan mij verkocht, op het kaartje zelf staat geen merk...)
Ik heb ook een Dane-Elec 2GB kaart, een hele enkele keer wordt de kaart niet herkent of lijkt het net of de kaart beschadigd is. Bij mij is het dan voldoende de kaart eruit te halen en erin te stoppen. Mocht je problemen blijven houden probeer dan de kaart is in een ander apparaat of kaartlezer (langdurig). Mochten daar dezelfde problemen optreden zou ik het kaartje laten wisselen (garantie). Heb meerdere malen Dane-Elec kaarten gehad die niet goed werkte, persoonlijk vind ik Kingston stabieler,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Misschien niet HTC P3600 specifiek, maar misschien heeft iemand nog een tip:

Ik ben op zoek naar een goede telefoon "expense" manager: een progje die monitored hoeveel gesprekken en SMSjes je heb verstuurd/ontvangen en waarmee je kunt instellen wat dit per gesprek kost etc.

Tot nu toe heb ik alleen maar wat VS-specifieke dingen gevonden, zoals Phone Dashboard Minute Tracker die blijkbaar geen "belbundels" kennen waarbij je toch een tarief per gesprek/SMS blijft betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb de P3600 nu een week en bevalt me erg goed op een paar dingen na:

Als ik naar de Windows folder wil, dan duurt dat echt abnormaal lang, zeker 2 minuten. En zodra hij dan klaar is, kom ik in een andere willekeurige map die in de Windows map staat terecht. 8)7

Ik heb een Apacer 2 GB miniSD kaart gekocht, alleen niets dan problemen. Ben nu al een paar hele leuke foto's en video's kwijtgeraakt. Mappen zijn plotseling leeg. Geprobeerd op verschillende manieren te formatteren, in apparaat zelf en op desktop, maar telkens gaat het na een tijdje weer fout. Zou het gewoon aan het kaartje liggen of doen er meer van dit soort problemen zich voor?

Verder zou ik het wel leuk vinden als ik kan bijhouden hoeveel SMS'jes in- en uitgaan. Bij m'n 6230 kon ik dit altijd zien, bij de P3600 kan ik alleen de duur van gesprekken zien.

Het is m'n eerste PPC en het bevalt me erg goed. Binnekort ga ik eens even kijken naar een nieuwe ROM om GPS te activeren, dan is het al helemaal top. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Laatst online: 10-09 23:31
DKToday (te vinden op xda developers) is een today plug-in die je belminuten en smskes bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Sinnedje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:51:
Heb de P3600 nu een week en bevalt me erg goed op een paar dingen na:

Als ik naar de Windows folder wil, dan duurt dat echt abnormaal lang, zeker 2 minuten. En zodra hij dan klaar is, kom ik in een andere willekeurige map die in de Windows map staat terecht. 8)7
Waarschijnlijk ben je wat te ongeduldig. De Windows map laden duurt langer omdat het verweg de volste map is (is ook zo op Windows computers). Klik een keer en heb even geduld, iedere extra klik die je maakt gaat naar een onderliggende map in de Windows map.

Je hebt andere FileExplorers zoals Resco (betalen, wel het uitgebreids) en GSFinder (gratis). Bij deze kan je aangeven geen ROM bestanden weer te geven wat het laden van de Windows map versnelt (duurt alsnog langer dan gemiddeld). Gelukkig hoef je niet vaak in de Windows map te komen en de bovenstaande programma's kan je favorieten mappen aanmaken zoals Startmenu.
Ik heb een Apacer 2 GB miniSD kaart gekocht, alleen niets dan problemen. Ben nu al een paar hele leuke foto's en video's kwijtgeraakt. Mappen zijn plotseling leeg. Geprobeerd op verschillende manieren te formatteren, in apparaat zelf en op desktop, maar telkens gaat het na een tijdje weer fout. Zou het gewoon aan het kaartje liggen of doen er meer van dit soort problemen zich voor?
Probeer het kaartje eens een tijdje in je PC, heb je dan dezelfde problemen dan ligt het aan het kaartje. Mocht je niks meer op je kaartje zien haal dan eerst het kaartje uit je telefoon en stop hem vervolgens terug. Soms verhelpt dit het probleem.
Verder zou ik het wel leuk vinden als ik kan bijhouden hoeveel SMS'jes in- en uitgaan. Bij m'n 6230 kon ik dit altijd zien, bij de P3600 kan ik alleen de duur van gesprekken zien.

Het is m'n eerste PPC en het bevalt me erg goed. Binnekort ga ik eens even kijken naar een nieuwe ROM om GPS te activeren, dan is het al helemaal top. :Y)
Of er een programma is die de sms-jes telt weet ik niet, zie er persoonlijk het nut niet van in.

Zeker een aanrader de GPS-rom. Is er overigens een paar dagen geleden een nieuwe GPS rom uitgekomen. Bij foto's kan je nu fotograferen met GPS locatie erbij. Kan je later makkelijk terug zien waar de foto is genomen. Volgens berichten van Dopod (Aziatische HTC) komt in maart een officiele ROM uit. Kan je niet wachten raad ik aan een kijkje te nemen op XDA-Developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Niet online
@koksie: Bedankt voor de tip. Heb er even naar gekeken maar dan moet je wel SMS notifications aan hebben staan en dat wil ik eigenlijk niet.

@adewidt: Wat is het grote voordeel van deze Fileexplorers?

Het kaartje heb ik al vaak uit m'n telefoon gehaald en er weer ingestopt maar geen resultaat. Ook gebruikt op de PC en mappen zijn dan ook opeens leeg. Ik ga morgen ermee terug naar de MyCom en hopelijk krijg ik geld terug en bestel ik een kaartje van Sandisk online aangezien die bij Mycom nogal prijzig zijn.

Op XDA-developers heb ik al een beetje rondgekeken naar ROMs, alleen zijn het allemaal on-officiële ROMs toch? Wat zijn verder de gevaren van een nieuwe ROM erin zetten? Behoud ik wel nog gewoon mijn garantie? Ik heb trouwens de telefoon los gekocht ''Original Dutch Retail'' en daarop staat ''Sim-&Softwarelock vrij'', maar ik lees toch nog heel vaak dat je nog iets moet unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Sinnedje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:52:
@koksie: Bedankt voor de tip. Heb er even naar gekeken maar dan moet je wel SMS notifications aan hebben staan en dat wil ik eigenlijk niet.

@adewidt: Wat is het grote voordeel van deze Fileexplorers?
Ik vind de voordelen enorm. Zal er een paar opnoemen:
- Beter overzicht van bestanden (extensies, aanmaak datum, etc)
- Mogelijkheden bestanden met een ander programma te openen dan standaard programma
- Sneller bladeren naar juiste bestanden (onder andere door favorieten mappen)
- Geintegreerde unzip mogelijkheden
- Gebruikersvriendelijkere netwerk mogelijkheden
- Mogelijkheid om ook driver bestanden te bekijken (kan niet met standaard explore)
- Lijkt gewoon veel meer op de file explorer in Windows XP
- Vaak sneller en meerdere weergave mogelijkheden

Het grootste nadeel van de standaard explore vind ik dat het lastig is (teveel stappen) om een map terug te gaan. Daarbij zie ik altijd graag bestandextensies.
Het kaartje heb ik al vaak uit m'n telefoon gehaald en er weer ingestopt maar geen resultaat. Ook gebruikt op de PC en mappen zijn dan ook opeens leeg. Ik ga morgen ermee terug naar de MyCom en hopelijk krijg ik geld terug en bestel ik een kaartje van Sandisk online aangezien die bij Mycom nogal prijzig zijn.
Inderdaad terugbrengen, heb het ook al eens gehad. Over algemeen zit er lang genoeg garantie op dat het geen probleem mag zijn.
Op XDA-developers heb ik al een beetje rondgekeken naar ROMs, alleen zijn het allemaal on-officiële ROMs toch? Wat zijn verder de gevaren van een nieuwe ROM erin zetten? Behoud ik wel nog gewoon mijn garantie? Ik heb trouwens de telefoon los gekocht ''Original Dutch Retail'' en daarop staat ''Sim-&Softwarelock vrij'', maar ik lees toch nog heel vaak dat je nog iets moet unlocken?
Hoe het zit met garantie is mij ook nog niet geheel duidelijk. Ik heb altijd te horen gekregen dat de garantie zit op de hardware en niet op de software. Je toestel is inderdaad SIM-lock vrij en vrij van provider software, echter zit er wel een CID-lock op. Zolang die er op zit is het niet mogelijk een andere ROM dan een officiële Nederlandse ROM in je apparaat te zetten. Er zijn echter mogelijkheden (gratis en betaald) om de CID-lock eraf te halen, maar daar moet je zelf naar zoeken.

Let bij het plaatsen van een nieuwe ROM erop dat je een WWE ROM neemt (dit staat voor World Wide English). Anders heb je ineens kans dat je toestel Taiwanese tekens heeft :*) ziet er bijzonder uit, maar werkt niet fijn. Een Nederlandse versie zal nog wel even op zich laten wachten.

Edit:
Hier heb je een link naar GSFinder download
Uit de zip-file moet je GSFinder.PPC_ARM.cab of GSFinder.WM2003.cab naar je telefoon kopieren en openen op je telefoon. CAB files zijn installatie bestanden op Windows Mobile telefoons.

[ Voor 5% gewijzigd door adewidt op 11-02-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Niet online
Je downloadlink werkt helaas niet, maar ik heb begrepen dat het een fileexplorer is, juist?
Welk programma gebruik je zelf?

Op het moment heb ik wel al de extensie SPB Pocket Plus geinstalleerd, voornamelijk eigenlijk om ervoor te zorgen dat programma's ook echt afsluiten wanneer je op het kruisje drukt. Ook zit hier een vorm van File Explorer in:

File Explorer:
ZIP support, encryption, "Folder Up" button, storage card format, file properties, ...

Heeft een aparte dan echt nut?

Nog even terug op de ROM. Welke versie met GPS gebruik jij? (Ik neem aan dat ik dat gewoon mag vragen aangezien het hier niet gaat om CID-lock verwijderen) En werkt het installeren van een ROM hetzelfde als het installeren van een .exe programma via de pc? Heb zelf al veel rondgekeken op XDA alleen blijf ik het allemaal nogal onduidelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:12:
[...]

Dus je BT headset is mooi hard? en hard genoeg in de auto?
Wie heeft de Parrot 3100 ? Hoe is deze combo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Sinnedje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:01:
Je downloadlink werkt helaas niet, maar ik heb begrepen dat het een fileexplorer is, juist?
Welk programma gebruik je zelf?

Op het moment heb ik wel al de extensie SPB Pocket Plus geinstalleerd, voornamelijk eigenlijk om ervoor te zorgen dat programma's ook echt afsluiten wanneer je op het kruisje drukt. Ook zit hier een vorm van File Explorer in:

File Explorer:
ZIP support, encryption, "Folder Up" button, storage card format, file properties, ...

Heeft een aparte dan echt nut?

Nog even terug op de ROM. Welke versie met GPS gebruik jij? (Ik neem aan dat ik dat gewoon mag vragen aangezien het hier niet gaat om CID-lock verwijderen) En werkt het installeren van een ROM hetzelfde als het installeren van een .exe programma via de pc? Heb zelf al veel rondgekeken op XDA alleen blijf ik het allemaal nogal onduidelijk vinden.
SPB breidt de standaar explorer redelijk uit (heb het zelf alleen niet zo op SPB plus).

GSFinder is hier te vinden: http://page.freett.com/todamitsu/GSFinderE.htm (waarschijnlijk mag direct linken niet).

Ik gebruik deze ROM. Ik zal kort uitleggen hoe het updaten van een ROM werkt.

Op je computer start je de gedownloade ROM update (setup bestand). Deze opent automatisch het update programma. Hierin staat een plaatje van de Trinity met wat waarschuwingen. Als je verder gaat krijg je de aanwijzing dat je de P3600 moet aansluiten en activesync verbonden moet zijn. Zodra je op next klikt zal het programma uitzoeken welke versie je hebt en de versie verschillen weergeven. Na het klikken op next zal het updaten starten. Je telefoon wordt in bootloader stand gezet (grijs of rood, groen, blauw scherm). Zowel op je PC als P3600 valt de vordering van de update te volgen. Het updaten duurt ongeveer 10-20 minuten. Indien je toestel niet CID-lock vrij is krijg je een country ID foutmelding (een softreset is dan voldoende om terug te keren).

Mocht er tijdens het updaten wat mis gaan (kleine kans), dan kan je zelf het toestel in bootloader modus brengen. Plug de USB kabel in je toestel. Druk vervolgens power + camera + softreset knop in en houd dit ingeduwt totdat je bootloader is gestart (grijs of rood, groen, blauw scherm met melding USB). Start vervolgens de update nogmaals, je krijgt dan niet de oude versie te zien, maar je kan wel opnieuw de software update.

Het is niet mogelijk een backup van de oude ROM versie te gebruiken op de nieuwe versie. Ik raad echter wel aan een backup te maken van bijvoorbeeld je sms-jes. Zet ook de belangrijkste bestanden veilig op je geheugenkaart of PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Ik vind Total Commander op zowel de PC als mijn P3600 perfect als file manager. Voor die laatste is ie zelfs gratis.

Groot voordeel is dat je hierbij 2 vensters (bron en doelmap) kan openen en zo makkelijk bestanden kan kopieren/verplaasten etc. Verder ingebouwde (un)zipper, viewer, editor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
adewidt schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:21:
[...]
Of er een programma is die de sms-jes telt weet ik niet, zie er persoonlijk het nut niet van in.
Het nut is simpel: aangezien SMS'jes versturen geld kost wil ik graag weten hoeveel ik er heb verstuurd (en of dit nog binnen mijn "bundel" valt). En dat dus liefst in combinatie met mijn gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
bikermouse schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:57:
[...]

Het nut is simpel: aangezien SMS'jes versturen geld kost wil ik graag weten hoeveel ik er heb verstuurd (en of dit nog binnen mijn "bundel" valt). En dat dus liefst in combinatie met mijn gesprekken.
Heb je al wat gevonden om de smsjes te tellen? Ik ben zeer benieuwd! Heb je een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Niet online
koksie schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:13:
DKToday (te vinden op xda developers) is een today plug-in die je belminuten en smskes bijhoudt.
Tot nu toe is er dus dit programma gevonden. Nadeel is (vind ik) dat je SMS notifications aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
adewidt schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:18:
[...]
Ik heb ook een Dane-Elec 2GB kaart, een hele enkele keer wordt de kaart niet herkent of lijkt het net of de kaart beschadigd is. Bij mij is het dan voldoende de kaart eruit te halen en erin te stoppen.
Dat helpt bij mij ook (afgezien die keer dat TomTom geen kaarten meer kon vinden, maar laten we het er ophouden dat dat kwam doordat ik zelf wat had verkl*t), maar ik vind dat dit gewoon eigenlijk nooit mag gebeuren, exceptionele situaties (vallen ofzo) daargelaten. Als het bij jou ook wel eens voorkomt lijkt me het misschien een probleempje met de P3600. Zeker als meer mensen daar last van hebben. Wellicht in combinatie met bepaalde kaartjes. Bij mijn vorige PPC (Ipaq) had ik er in ieder geval nooit last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
Sinnedje schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:40:
[...]
Tot nu toe is er dus dit programma gevonden. Nadeel is (vind ik) dat je SMS notifications aan moet zetten.
O ja, waar heb je dat gezien? Ik heb nog helemaal geen uitleg van dit progje gevonden.

Verder houdt ie alleen totalen voor minuten en aantallen SMS bij, waarbij de minuten altijd of nooit afgerond worden op hele minuten. Bij T-Mobile (en vast bij de anderen ook) wordt de eerste minuut altijd vol gerekend en vervolgens per seconde. De telling gaat dus niet kloppen :'(
Nog even verder zoeken dus....

Ben trouwens ook nog steeds op zoek naar een today-plugin de nieuwe emails laat zien als die in andere mapjes staan de alleen de "inbox".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikermouse
bikermouse schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:53:
[...]
Nog even verder zoeken dus....
Ik heb nog PhoneAlarm gevonden. Specs zien er goed uit, misschien dat die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
adewidt schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:22:
[...]

Het IP-adres van je router op je P3600 kan voor problemen zorgen. Je PC wilt mogelijk nog steeds verbinden naar 192.168.1.1 maar die heeft twee locaties (wat eigenlijk niet eens kan).

Vul een IP-address in die in de juiste reeks ligt (waarschijnlijk 192.168.1.x, voor x een getal van 2 tot 254).
Bij subnetmask hoogstwaarschijnlijk "255.255.255.0"
Bij default gateway waarschijnlijk "192.168.1.1"
Ga naar het tabblad "Name Server"
Vul de DNS in (vaak zelfde als default gateway)

Het subnetmask, default gateway en DNS-adres zijn terug te vinden in het msdos scherm.
Klik een paar keer op "ok" en je hebt een vast IP-adres.
Het ingevulde IP-adres mag nog niet bestaan binnen je netwerk!
Thanks Adewidt, dit was bij mij idd het geval. Ik heb een vast ip ingesteld 192.168.1.20
subnetmask was idd 255.255.255.0, alleen bij default gateway had ik hetzelfde staan als subnetmask.
Maar met het vaste IP werkte het meteen! (Daar heb ik lang op gezeten ;( ) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Is agile messenger een goed alternatief voor msn? Gezien die er niet meer standaard op zit?
Heeft iemand ervaring met dit progje?

Ik heb ook Pocket skype geinstalleerd maar ik heb begrepen dat die geen video ondersteunt.
Mijn intentie was middels een vergelijkbaar progje te "beeldbellen" over mijn eigen wifi netwerk.
Zijn er progjes die (bij puur wifi gebruik) gebruik maken van de ingebouwde camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:21:
[...]

Dus je BT headset is mooi hard? en hard genoeg in de auto?
Wie heeft de Parrot 3100 ? Hoe is deze combo?
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Heren, lees en huiver! Het vermoeden word nu dan eindelijk officieel bevestigd door HTC:

Al vanaf het moment dat de P3600 en haar klonen op de markt kwamen werd er druk gespeculeerd over een mogelijke GPS-functie die het apparaat zou bevatten. Moedige gebruikers openden het apparaat en het bleek dat de een van de chips die erin zat ook gps-functies bevatte. Die zou zijn uitgeschakeld door HTC vanwege een conflict met de chip die het GSM-verkeer verzorgt.

Enthousiaste gebruikers lieten zich hierdoor natuurlijk niet uit het veld slaan en gingen aan de slag om de GPS draaiende te krijgen. Ze zijn hierin geslaagd, helaas is deze oplossing niet legaal.Het lijkt er nu op dat de GPS binnekort voor iedereen binnen bereik komt. In een persbericht kondigt Dopod aan dat haar 810 in de nabije toekomst over GPS beschikt.

Dopod is een van de bedrijven die de producten van HTC onder haar eigen naam op de markt brengt net als bijvoorbeeld I-mate. Het bedrijf concentreert zich voornamelijk op de Aziatische markt. De GPS is volgens hen onder andere te gebruiken voor fotonavigatie, met behulp van de ingebouwde 2 megapixel camera. Ook gewone routenavigatie behoort tot de mogelijkheden zonder dat een externe antenne nodig is. Gebruikers van de gekraakte roms melden echter dat de ontvangst matig te noemen is, misschien doet de rom van Dopod het beter.

De hamvraag is natuurlijk wanneer we van dit moois mogen gaan genieten. Dopod noemt maart als releasedatum voor de nieuwe ROM. Hoe lang het dan nog duurt voordat deze functie zich verspreid over de roms van de andere leveranciers is nog even de vraag maar de kans is groot dat ook deze zullen volgen gezien het feit dat de Dopod toestellen van de HTC fabrieken afkomstig zijn.

Dopod maakt ROM met GPS-functie voor HTC Trinity

BRON: www.Pocketinfo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Gaat de goede kant op! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
Ik heb nu met een programma van XDA-Developers een Dopod rom kunnen installeren, ideaal die ROM, met GPS.

Hiervoor heb ik echter geen CID-Unlock hoeven te doen of ander illegaal spul. Het programma emuleert als het ware een bootloader met SuperCID status.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiële rom met GPS (Engels) - 1.23.707.6:
http://www.qh2.com/o2/RUU...5_1.35.00.11_108_Ship.zip

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Wat bedoel je precies met Officiële rom? Officiële betekend bij mij nog steeds dat HTC die zelf lanceerd. Verklaar je nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
En die rom is, neem ik aan, niet te updaten voor de Nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinnedje
  • Niet online
Het is een ROM afkomstig van DOPOD, de (geloof ik) Tawianese versie van HTC. DOPOD levert deze ROM nu dus aan hun kopers. In die zin is het een officiële ROM, alleen niet afkomstig van HTC zelf.

De ROM is ook te updaten voor de Nederlandse versie, alleen gaat dat niet zomaar. Dit mag alleen hier niet besproken worden.

Zelf ga ik even kijken hoe het lukt op de manier die FlorisB heeft gedaan. O-)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.