HTC P3600 (HTC Trinity, SPV M700)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.137 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als ik het goed begrepen heb, kun je via *knip* je P3600 CID-unlocken en dan *knip* flashen, wat je P3600 voorziet van een GPS-rom (engels).

Kost een kleine 28 euro, maar dan heb je wel je GPS werkend.

Reacties zijn wisselend. De een heeft pas na 6 minuten een fix, de ander na een minuut en ziet weinig verschil in de nauwkeurigheid tussen de 3300 en de 3600....
Signal strength is pretty much the same as for the HTC 3300, but you get a lot less satellites. Side by side, the P800 gets 9 satellites, the P810 5 satellites, but the strength of those 5 is about the same.
:)
So far I am very happy with the new firmware. It seems quicker.. and the GPS is working great. My initial fixes have been very rapid less than a minute. So far I am very impressed with the GPS feature (much better than I feared it would be) and doubt I will ever use my bluetooth SirfStarIII device again. Also the "E"dge Icon is now functioning under this ROM.
It takes longer time to recieve GPS fix then with SIRF III chipset driven GPS receiver. I had to wait for almost 6 minutes to receive GPS fix. Otherwise I have no issues so far with it.
:(

Dilemma, dilemma... 28 euro betalen, wachten op een gratis service, of wachten op een officiele rom?

Modbreak:Het CID- en SIM-unlocken mag hier inderdaad niet besproken worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Eggy op 23-01-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Fly-guy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:46:
Als ik het goed begrepen heb, kun je via *knip* je P3600 CID-unlocken en dan *knip* flashen, wat je P3600 voorziet van een GPS-rom (engels).

Kost een kleine 28 euro, maar dan heb je wel je GPS werkend.

Reacties zijn wisselend. De een heeft pas na 6 minuten een fix, de ander na een minuut en ziet weinig verschil in de nauwkeurigheid tussen de 3300 en de 3600....

[...]

[...]

[...]
:(

Dilemma, dilemma... 28 euro betalen, wachten op een gratis service, of wachten op een officiele rom?
Over CID unlocken mag eigenlijk niet worden gesproken op GOT evenals sim-unlocken.
Let er dus wel een beetje op!

In ieder geval goed nieuws :) .
Hopelijk is de CID lock snel van me toestel af dan kan eindelijk een Engelse rom erop _/-\o_ .

Overigens 6 min voor een fix is heel snel als dit vanuit een coldstart is.
Met mijn Adapt GPS receiver ben ik veel langer bezig.

[ Voor 13% gewijzigd door Eggy op 23-01-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
adewidt schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:51:
[...]
Je kan altijd opzoeken of je zelf de LiveBox kan uitbreiden met een PCMCIA Wifi-kaart.
Deze kosten in verhouding niet veel meer dan een bluetooth dongle.

Ik weet alleen niet of je iedere willekeurige Wifi PCMCIA in de LiveBox kan stoppen.

Edit:
Heb even nagezocht maar het moet mogelijk zijn je LiveBox uit te breiden met Wifi.
Zie: [Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIV)
Zoeken op PCMCIA.
Bedankt voor de tip Adewidt, maar ik ga nog een vraagje:
Ik zag op XDA-developers dat je de Widcomm BT-Stack had uitgeprobeerd. Draait hij stabiel? en is daarmee ook PAN mogelijk? want dat is wat ik nodig heb, blijkt nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
A_to_the_S schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:19:
[...]

Ik zag op XDA-developers dat je de Widcomm BT-Stack had uitgeprobeerd. Draait hij stabiel? en is daarmee ook PAN mogelijk? want dat is wat ik nodig heb, blijkt nu...
Hij draaide stabiel maar werkte niet :P .

De widcomm stack start op en lijkt te werken. Toch kreeg ik geen blauwe led en het toestel vond geen andere apparaten en was het toestel zelf ook onvindbaar.

Zodra een nieuwe Widcomm versie uitkomt probeer ik het nog een keer.
Of zodra ik een nieuwe ROM-versie op het toestel heb.

Je kan het zelf ook proberen, alleen maak altijd eerst een backup van je toestel.
Het is erg lastig de installatie terug te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:46:

[modbreak]Het CID- en SIM-unlocken mag hier inderdaad niet besproken worden.[/modbreak]
.

Mijn excuses, in mijn enthousiasme inderdaad vergeten :) Dacht dat dat alleen over sim unlocken ging, maar dit valt natuurlijk wel onder hetzelfde kopje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Ik wil bij deze bevestigen dat de Nederlandse P3600 modellen beschikken over de GPS module

Daarnet de test-ROM in mijn apparaat geflashed en had zeer goede GPS ontvangst.

De eerste fix kostte iets meer dan 2 minuten (binnen in huis).
Bij het raam pak ik ongeveer 6 satelieten op midden in de woonkamer nog 3.
Hij vind ongveer 10 satelieten, maar sommige zijn te zwak of hebben meer tijd nodig tot een fix.

Bij deze bestempel ik de P3600 toch wel als het ultieme apparaat op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Foto filmpje, altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Komt er zo aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Bij deze paar foto's en filmpjes.

Bedenk dat de filmpjes en foto's zijn gemaakt achter me bureau, niet de ideale plek voor goed GPS ontvangst. Toch lijkt de ontvangst erg goed. In eerste instantie beter dan mij Adapt GPS muis (weet zosnel het type niet).

Filmpje 1 met programma GPSinfo
Filmpje 2 navigatie programma

Let aub niet op mijn film kunsten :), is nog best lastig met één hand filmen en met andere hand de pda bedienen.

Om idee te geven waar het toestel lag
Afbeeldingslocatie: http://www.scootertrade.nl/gps/2.JPG

Nog twee plaatjes van de instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.scootertrade.nl/gps/1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.scootertrade.nl/gps/2.png

Na de ROM-update bevind de GPS zich dus op comport 9.
Let niet op de hoogte, die heb ik werkelijk nog nooit correct gezien.

Misschien dat ik morgen is een stukje met MioMap of Navigon 6 ga rijden om te kijken hoe het werkt. Hangt er even vanaf of ik de auto tot mijn beschikking heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Oke, ik ga de HTC p3600 kopen!! Ik ben over!! Nu nog ff wachten tot me werk hem levert... voor een schappelijk prijsje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17
A_to_the_S schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:19:
[...]

Mss kun je hier iets mee? (zie de linkjes in mijn post) :)
FlowDesign in "Internet op MDA via Bluetooth Livebox"

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Kent iemand van jullie toevallig een programmaatje waarmee je je snelheid kan loggen via GPS? :)
Ik heb een Qtek S100 met een BT GPS muisje en ik ga vrijdag op wintersport en vraag me af welke snelheden ik kan halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiZaR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09-2015
Na het verhaaltje van adewidt gelezen te hebben meteen aan de slag gegaan en ervoor gezorgd dat ik ook de roms kan flashen die niet specifiek voor mijn Nederlandse Algebeld.nl P3600 zijn.
Ik wilde toch van die verschrikkelijke |:( nederlandse vertaling af, dus ik vond het wel wat geld waard.

Daarna geflashed met de RUU_Trinity_DOPODASIA_WWE_1.23.707.2_6275_1.29.00.11_108_Test - ROM. Ging als een zonnetje.

GPS info gestart. en hij begon binnen meteen satellieten te vinden! (in totaal 12)
Beter dan met mijn Adapt met nemerix chipset! (nooit een sirfstar III gehad)
In de buurt van het raam duurde het niet lang voordat ik een fix had, hooguit 1-2 minuten.
Vervolgens had altijd 3-6 satellieten met een bruikbaar signaal (nogsteeds binnen)

Daarna meteen TomTom 5 geinstalleerd door het Tomtom mapje te kopieren naar my documents.
Deze vervolgens opnieuw ingesteld en de gps stond er keurig netjes bij op com 9. (andere NMEA GPS - BAUD 4800 - GPS in COM9).

Ik heb een testritje gemaakt en de GPS maakt een goede indruk. Zeker niet minder als mijn Adapt met nemerix chip. In de praktijk merk ik weinig verschil.

Later binnen nog een keer GPS info aangezet, en ik had een fix in 27 sec :9

:) Conclusie, ik erg blij want:

- Ingebouwde GPS werkt minstens net zo goed als mijn oude Adapt Nemerix
- Eindelijk een World Wide English ROM en geen brakke vertaling meer

Voor mij is het als ex Qtek S100 bezitter echt de perfecte opvolger.
- UMTS - GPS - WIFI erbij
- Losse bluetooth GPS en headset weg (handsfreestand werkt ook veel beter!)
- Nogsteeds lekker klein (toetsenbord boeit mij niet)

[ Voor 4% gewijzigd door BiZaR op 24-01-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
BiZaR ik kan je conclusie alleen maar ondersteunen.
Ik kom ook van de Qtek s100 af, en vind het de enigste "echte" opvolger.

Verder is in de test-ROM het grafische gedeelte sneller geworden.
Bij spellen als Rayman Ultimate, Skyforce en K-Rally merk ik het duidelijker dat de spellen beter spelen. De Ati video accelaratie werkt helaas nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik kan het alleen maar met jullie eens zijn :) Ik vind het alleen wel jammer dat ze geen LED erin gestopt hebben zodat je nog enigszins een kiekje kunt nemen in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlowDesign schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:31:
Ik kan het alleen maar met jullie eens zijn :) Ik vind het alleen wel jammer dat ze geen LED erin gestopt hebben zodat je nog enigszins een kiekje kunt nemen in het donker.
Scherm helderheid voluit zetten, programma met veel wit kiezen en scherm als zaklamp gebruiken :) .

Ik begrijp best dat de led ontbreekt bij de camera. Bij de meeste camera's heeft het totaal geen toevoeging voor de foto's. De meeste mensen gebruiken het inderdaad als zaklamp en niet waarvoor het bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
adewidt schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:37:
[...]
Scherm helderheid voluit zetten, programma met veel wit kiezen en scherm als zaklamp gebruiken :) .

Ik begrijp best dat de led ontbreekt bij de camera. Bij de meeste camera's heeft het totaal geen toevoeging voor de foto's. De meeste mensen gebruiken het inderdaad als zaklamp en niet waarvoor het bedoeld is.
Scherm als zaklamp gebruiken doet iedereen idd :P

Maar ik bedoelde dus dat je ff van iemand in de kroeg een maf fotootje kunt maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlowDesign schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:38:
[...]

Scherm als zaklamp gebruiken doet iedereen idd :P

Maar ik bedoelde dus dat je ff van iemand in de kroeg een maf fotootje kunt maken :)
Tja... dat probleem ken ik.

Om die reden heb ik een SE k800i ernaast aangeschaft.
Tenminste een echte flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
adewidt schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:50:
[...]
Tja... dat probleem ken ik.

Om die reden heb ik een SE k800i ernaast aangeschaft.
Tenminste een echte flits.
Nja dan kan ik net zo goed mn digicam meenemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
FlowDesign schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:59:
Kent iemand van jullie toevallig een programmaatje waarmee je je snelheid kan loggen via GPS? :)
Ik heb een Qtek S100 met een BT GPS muisje en ik ga vrijdag op wintersport en vraag me af welke snelheden ik kan halen :D
Ik heb een leuk programmaatje gevonden: Navio :)

http://www.tinystocks.com/gps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
BiZaR schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:15:
Na het verhaaltje van adewidt gelezen te hebben meteen aan de slag gegaan en ervoor gezorgd dat ik ook de roms kan flashen die niet specifiek voor mijn Nederlandse Algebeld.nl P3600 zijn.
Ik wilde toch van die verschrikkelijke |:( nederlandse vertaling af, dus ik vond het wel wat geld waard.

Daarna geflashed met de RUU_Trinity_DOPODASIA_WWE_1.23.707.2_6275_1.29.00.11_108_Test - ROM. Ging als een zonnetje.

GPS info gestart. en hij begon binnen meteen satellieten te vinden! (in totaal 12)
Beter dan met mijn Adapt met nemerix chipset! (nooit een sirfstar III gehad)
In de buurt van het raam duurde het niet lang voordat ik een fix had, hooguit 1-2 minuten.
Vervolgens had altijd 3-6 satellieten met een bruikbaar signaal (nogsteeds binnen)

Daarna meteen TomTom 5 geinstalleerd door het Tomtom mapje te kopieren naar my documents.
Deze vervolgens opnieuw ingesteld en de gps stond er keurig netjes bij op com 9. (andere NMEA GPS - BAUD 4800 - GPS in COM9).

Ik heb een testritje gemaakt en de GPS maakt een goede indruk. Zeker niet minder als mijn Adapt met nemerix chip. In de praktij merk ik weinig verschil.

Later binnen nog een keer GPS info aangezet, en ik had een fix in 27 sec :9

:) Conclusie, ik erg blij want:

- Ingebouwde GPS werkt minstens net zo goed als mijn oude Adapt Nemerix
- Eindelijk een World Wide English ROM en geen brakke vertaling meer

Voor mij is het als ex Qtek S100 bezitter echt de perfecte opvolger.
- UMTS - GPS - WIFI erbij
- Losse bluetooth GPS en headset weg (handsfreestand werkt ook veel beter!)
- Nogsteeds lekker klein (toetsenbord boeit mij niet)
Ben je niet bang dat je straks niet terug kan flashen naar een eventuele andere upgrade? Want kun je je radio/bootloader wel downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlorisB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 07:20:
[...]

Ben je niet bang dat je straks niet terug kan flashen naar een eventuele andere upgrade? Want kun je je radio/bootloader wel downgraden?
Het toestel heeft een superCID status. Dit betekend dat je iedere mogelijke rom erop kan zetten. Eenmaal superCID blijft dat zo. De radio versie kan je gewoon blijven upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een p3600 ned-rom van algebeld, kan ik gewoon deze rom doorvoeren om de gps module te activeren en dat ik niet strx met een evt officieële rom in de problemen kom? sorry voor evt ontwetendheid,

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Beste mensen, aangezien ik zelf besloten heb niet voor de P3600 maar de P3300 te gaan, is mijn intresse in dit toestel wat gedaald. Zodoende ook de motivatie om dit topic nog up to date te houden. Als er iemand is die dit toetstel wel heeft of er zeer in geïnteresseerd is. Dan mag diegene van mij eventueel tzt een nieuw deel openen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:47:
Ik heb een p3600 ned-rom van algebeld, kan ik gewoon deze rom doorvoeren om de gps module te activeren en dat ik niet strx met een evt officieële rom in de problemen kom? sorry voor evt ontwetendheid,

bedankt
Als je in staat bent om de genoemde GPS rom te installeren, dan kun je elke rom installeren die er beschikbaar is voor dit toestel, dus deze test rom met GPS, maar ook een chineze rom die daar op de P3600 zat (bijvoorbeeld). Een eventuele nieuwe officiele rom, in welke taal dan ook, is later over deze rom te plaatsen, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Toch zit ik nu heel erg te twijfelen of ik begin April mijn contract bij T-Mobile toch zal laten verlengen voor 1 of 2 jaar en een P3600 erbij neem (opzegbrief heb ik begin Januari al de deur uit gedaan) of dat ik nog 1 jaar met m'n S100 doe en een goedkope SIM-only neem voor 1 jaar.
Of dat ik bij een andere provider de P3600 neem met een nieuw abbo.

Ik vind de P3600 wel een goede opvolger van de S100, maar eigenlijk is er weinig verschil dat voor mij echt van belang is. Plus het feit dat er nog steeds geen fatsoenlijke camera in zit doet mij twijfelen.

Aan de andere kant denk ik van, wat zijn mijn andere opties. Nokia N95 zal waarschijnlijk erg duur worden en toegegeven, het is een leuke gadget maar ik weet niet of ik een Symbian OS wil zonder touchscreen. En mss hebben ze over een jaar wel een telefoon die aan ál mijn eisen zal voldoen, maar dat kun je nu niet goed inschatten.

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 24-01-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:47:

bedankt
Het is standaard niet mogelijk om andere ROMs dan officiële Nederlandse ROMs te installeren.
HTC heeft een zogenoemde CID lock ingebouwd. Dit beperkt jouw in de firmware upgrade mogelijkheden. Je kan dus geen Engelse rom op een Nederlands apparaat zetten.

Het is echter mogelijk deze CID beveiliging eraf te halen. Hier ga ik verder niet op in omdat er niet over gesproken mag worden op GOT. Dit vraagt wat van je eigen zoek vermogen op internet.

Zodra de CID lock weg is ben je geheel vrij met installeren van ROMS. Je kan zowel naar nieuwe als oudere versies upgrade en naar alle mogelijke talen zolang het maar HTC Trinity ROMS zijn.
DjWannaB2002 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:05:
Beste mensen, aangezien ik zelf besloten heb niet voor de P3600 maar de P3300 te gaan, is mijn intresse in dit toestel wat gedaald. Zodoende ook de motivatie om dit topic nog up to date te houden. Als er iemand is die dit toetstel wel heeft of er zeer in geïnteresseerd is. Dan mag diegene van mij eventueel tzt een nieuw deel openen.
Ik wil tegen de tijd dat er een nieuw deel moet komen die wel maken.
Neem aan dat het geen probleem is als ik de huidige gebruik en aanvul waar nodig?
FlowDesign schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:16:
Ik vind de P3600 wel een goede opvolger van de S100, maar eigenlijk is er weinig verschil dat voor mij echt van belang is. Plus het feit dat er nog steeds geen fatsoenlijke camera in zit doet mij twijfelen.
Je hoeft van HTC geen goede camera telefoons te verwachten komend jaar (en mogelijk de jaren daarna). De doelgroep waar HTC zich op richt heeft niet een directe behoefte aan een goede camera maar aan goede communicatie/mobiel kantoor. Een bedrijf als Nokia richt zich op een bredere markt en veel meer op een jongere generatie. Hierbij is de camera een belangrijker verkoopargument.

De voordelen van een p3600 tov s100 in mijn opzicht:
+ veel beter scherm (betere helderheid, mooiere kleuren)
+ beter touchscreen (veel gevoeliger)
+ laag batterij verbruik (de p3600 gaat zeker 3x zo lang mee op zijn batterij dan de s100 bij gelijk gebruik)
+ apparaat is een stuk lichter
+ draadloos netwerk (handig met skype, mail etc)
+ GPS voor navigatie
+ WM5 (makkelijker te bedienen met knoppen)
+ Camera is beter dan die van s100
+ UMTS/3G mogelijkheid

Nadelen
- Laklaag laat lichtjes los rond stylus
- Stylus zit op slechte plaats
- Knoppen zijn slecht instelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:41:
[...]

Het is standaard niet mogelijk om andere ROMs dan officiële Nederlandse ROMs te installeren.
HTC heeft een zogenoemde CID lock ingebouwd. Dit beperkt jouw in de firmware upgrade mogelijkheden. Je kan dus geen Engelse rom op een Nederlands apparaat zetten.

Het is echter mogelijk deze CID beveiliging eraf te halen. Hier ga ik verder niet op in omdat er niet over gesproken mag worden op GOT. Dit vraagt wat van je eigen zoek vermogen op internet.

Zodra de CID lock weg is ben je geheel vrij met installeren van ROMS. Je kan zowel naar nieuwe als oudere versies upgrade en naar alle mogelijke talen zolang het maar HTC Trinity ROMS zijn.
bedankt, dus dat is het enige taal isue? Kan ik trouwens gewoon deze gps update verwijderen?

Wanneer kan men een 4gb kaartje gebruiken?

niet om te slijmen bytheway adewidt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
adewidt schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:41:
Ik wil tegen de tijd dat er een nieuw deel moet komen die wel maken.
Neem aan dat het geen probleem is als ik de huidige gebruik en aanvul waar nodig?
Geen probleem :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Als ik het goed heb verloopt je garantie ook niet door het flashen van je ROM oid.
Komen bij ons ook regelmatig klanten met een simlock vrij gemaakt toestel.

Fabrikant (stopt de orginele rom er weer in). Maybe iets om uit te zoeken, of na te vragen? Voor in de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Kan iemand mij vertellen watvoor BlueTooth Chip er in de Trinity zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:51:
[...]

bedankt, dus dat is het enige taal isue? Kan ik trouwens gewoon deze gps update verwijderen?

Wanneer kan men een 4gb kaartje gebruiken?

niet om te slijmen bytheway adewidt _/-\o_
Ik snap niet precies wat je bedoeld.

De GPS software zit in de ROM-update ingebakken.
Je moet een ROM update doen om GPS te activeren.

Indien je toestel een CID lock heeft (waar je standaard van uit mag gaan) kan je de ROM-update die je gedownload hebt verwijderen. Je kan moetwillig proberen een ROM update uit te voeren, maar je zal een bericht krijgen met de melding dat je vendor ID niet klopt (komt dus door de CID-lock). De update zal dan ook niet plaats vinden.

Het heeft nog meer voordelen dan alleen een andere taal. Dopod (Aziatische handelsnaam voor HTC) brengt in veel sneller tempo updates uit. Bij HTC moet je relatief lang wachten (bij T-Mobile, Orange, etc nog langer). Wil jij een ROM van een andere "vendor" fabrikant kunnen installeren moet je apparaat CID-lock vrij zijn. Een ander voordeel is dat sommige fabrikanten leukere/zinvollere extra's in hun extended-ROM stoppen. In de extended-ROM staan MMS-instellingen, Thema's, voicedailer etc.

Ik hoop dat zo wat duidelijker is wat de CID lock doet en wat de beperkingen zijn. Het is overigens zo dat bijna alle fabrikanten die mobiele telefoons maken gebruik maken van CID locks. Wel vind ik persoonlijk dat een los gekocht toestel als de P3600 eigenlijk geen CID-lock mag bevatten, maar dat is puur mijn mening.

Ik heb geen SDHC kaart (4gb of hogere mini-sd kaarten) om te testen. Vanavond zal ik kijken of er al meer over SDHC in het apparaat is terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:07:
[...]
Ik snap niet precies wat je bedoeld.

De GPS software zit in de ROM-update ingebakken.
Je moet een ROM update doen om GPS te activeren.

Indien je toestel een CID lock heeft (waar je standaard van uit mag gaan) kan je de ROM-update die je gedownload hebt verwijderen. Je kan moetwillig proberen een ROM update uit te voeren, maar je zal een bericht krijgen met de melding dat je vendor ID niet klopt (komt dus door de CID-lock). De update zal dan ook niet plaats vinden.

Het heeft nog meer voordelen dan alleen een andere taal. Dopod (Aziatische handelsnaam voor HTC) brengt in veel sneller tempo updates uit. Bij HTC moet je relatief lang wachten (bij T-Mobile, Orange, etc nog langer). Wil jij een ROM van een andere "vendor" fabrikant kunnen installeren moet je apparaat CID-lock vrij zijn. Een ander voordeel is dat sommige fabrikanten leukere/zinvollere extra's in hun extended-ROM stoppen. In de extended-ROM staan MMS-instellingen, Thema's, voicedailer etc.

Ik hoop dat zo wat duidelijker is wat de CID lock doet en wat de beperkingen zijn. Het is overigens zo dat bijna alle fabrikanten die mobiele telefoons maken gebruik maken van CID locks. Wel vind ik persoonlijk dat een los gekocht toestel als de P3600 eigenlijk geen CID-lock mag bevatten, maar dat is puur mijn mening.

Ik heb geen SDHC kaart (4gb of hogere mini-sd kaarten) om te testen. Vanavond zal ik kijken of er al meer over SDHC in het apparaat is terug te vinden.
ontzettend bedankt voor de reactie, maar als ik het goed begrijp kan ik dus deze gps update ter alle tijden deïnstallen? en ik kan dit doen met een cid-locked p3600 die ik dus heb

_/-\o_ heeft te maken dat je snel antwoord geeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Laatst online: 09-09 16:00
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:24:
[...]

ontzettend bedankt voor de reactie, maar als ik het goed begrijp kan ik dus deze gps update ter alle tijden deïnstallen? en ik kan dit doen met een cid-locked p3600 die ik dus heb

_/-\o_ heeft te maken dat je snel antwoord geeft ...
Nee en nee. Op een CID (=Country ID) locked toestel, zoals die van jou, kun je geen "gps update" installeren (wat jij met "gps update" bedoeld is in dit geval gewoon de nieuwe ROM). En aangezien je die niet kunt installeren, valt er ook niks te deïnstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op xda wordt vermeld dat htc in de 1e week van febr. een rom update gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:10:
op xda wordt vermeld dat htc in de 1e week van febr. een rom update gaat doen...
De datum die HTC vermeld is eind eerste kwartaal. Deze loopt t/m 31 maart (ga er vanuit dat ze niet het financiële kwartaal bedoelen). HTC zal op zijn website hoogstwaarschijnlijk alleen een WWE (Engelse ROM) variant plaatsen. Deze is naar verwachting niet te installeren op een Nederlandse versie. De Nederlandse ROM-updates komen vanuit www.smartmobility.nl. Daar kan je, je toestel aanmelden en kijken of er nieuwe ROM-updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
A_to_the_S schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:40:
Kan iemand mij vertellen watvoor BlueTooth Chip er in de Trinity zit?
Ik verwacht dat het dezelfde bluetooth chip is als bij de Hermes:
http://focus.ti.com/gener...a/cm/product/data/brf6150

Of de nieuwere variant (vanwege Bluetooth 2.0):
http://focus.ti.com/gener...onId=12437&contentId=4654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
adewidt schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:45:
[...]
Ik verwacht dat het dezelfde bluetooth chip is als bij de Hermes:
http://focus.ti.com/gener...a/cm/product/data/brf6150

Of de nieuwere variant (vanwege Bluetooth 2.0):
http://focus.ti.com/gener...onId=12437&contentId=4654
Ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
adewidt schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:33:
[...]
Het toestel heeft een superCID status. Dit betekend dat je iedere mogelijke rom erop kan zetten. Eenmaal superCID blijft dat zo. De radio versie kan je gewoon blijven upgraden.
Dat snap ik.. maar de bootloader kun je volgensmij niet van 1.08 naar bijv. 1.06 downgraden. Of wel? Evenals het gebruiken van unsigned roms. Dus écht veel meerwaarde heeft niet niet. Correct me if I'm wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlorisB schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:06:
[...]

Dat snap ik.. maar de bootloader kun je volgensmij niet van 1.08 naar bijv. 1.06 downgraden. Of wel? Evenals het gebruiken van unsigned roms. Dus écht veel meerwaarde heeft niet niet. Correct me if I'm wrong..
Bootloaders up -en downgraden is mogelijk. Het is alleen lastiger dan complete updates.
Bij het up -en downgraden van de bootloader blijft als goed is je toestel nog steeds superCID.

Het inladen van unsigned ROMS is niet mogelijk met bootloader 1.06 en hoger.
Echter heb ik bootloader 1.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
1.01? Dat zijn toch de manufacturers editions? Ik dacht dat elke commercieel uitgeleverde Trinity bootl 1.06 en hoger had? Of heb je de CID lock eraf gehaald en de bootloader naar 1.01 gedowngrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ik heb nu een dagje toegang tot de GPS aan boord van mijn P3600, en ben gematigd positief. (conclusies onderaan het lange verhaal)

Allereerst het updaten zelf, wat prima ging, snel en zonder problemen. Tomtom herkende de GPS prima, nadat ik het juist had ingesteld, echter toen ging het even mis. 5, 6 minuten lang geen fix. Gaf aan: "geen bruikbaar GPS signaal". Lag dus niet aan de herkenning van de chip, maar ontvangst van de satellieten. Op dat moment stond ik buiten, naast mijn auto. Het GPS status scherm gaf 12(?) lege balkjes weer en geen enkele grijze of blauwe satelliet in het "rondje" rechtsboven.
Na 5 minuten een soft reset en wederom naar het GPS status scherm. Meteen na het herkennen van mijn GPS chip, verschijnen er 8 tot 10 grijze satellieten in het rondje, en hebben de balkjes een grijze onderkant.
Vrijwel meteen daarna, denk na een seconde of 30 een goeie fix, drie/vier satellieten blauw. Tomtom laten navigeren naar de bestemming en ingestapt.

In de auto viel het echter weer wat tegen. In het hoofdscherm van tomtom staan vijf balkjes, waarvan er steeds maar 1 of 2 wit waren, wat 1 tot 3 satellieten betekende. Het ontvangst varieerde sterk, soms viel het helemaal weg, soms schoot het naar drie (zelden) maar navigeren ging prima. Positie op het scherm kwam goed overeen met de werkelijke positie, scheelde een meter of zo.

Ter vergelijking, ik heb hiervoor altijd genavigeerd met een royaltek RBT-1000 welke een sirf xtrac chip heeft. Deze GSP ontvanger gaf praktisch altijd 5 balkjes aan ontvangst, maar zo te zien dezelfde "nauwkeurigheid" Verschil is echter, dat als ik mijn P3600 op dezelfde plek leg als de royaltek, (dichterbij de voorruit), ik 3 tot 4 streepjes ontvangst heb. (maar dan kan ik het scherm niet meer zien)

Half uurtje gereden, signaal viel soms wel weg onder bruggen en viaducten, maar nooit lang genoeg om tomtom de weg kwijt te laten raken. De zeeburgertunnel is een ander verhaal, maar dat trok de royaltek ook niet.
Buiten de auto waren er gemiddeld 4 balkjes wit, tussen hoge gebouwen wordt dat wat minder. Parkeren onder de pathé arena doet natuurlijk ook geen wonderen voor je ontvangst, maar zodra je weer buiten bent, pikt tomtom het binnen een paar seconden weer op.

Als ik tomtom uitschakel en na een tijdje weer aan doe, terwijl ik in de buurt ben van de laatste bekende positie, heeft tomtom vrij snel weer een fix, duurt hooguit 20 sec, maar meestal is dat een seconde of 5 tot 10. Zal straks eens kijken hoe hij het doet na een nacht uit staan en wat er gebeurt als ik hem uitzet op plaats A en weer aanzet op plaats B, wat verder van elkaar weg.

Wat verder vreemd is, is dat ik op de terugweg, over dezelfde snelweg, maar dat de andere weghelft (duh) wel 4, meestal 5 balkjes ontvangst had, het enige verschil was het tijdstip.

Dus al met al ben ik gematigd positief. Het ontvangst lijkt wat minder te zijn dan mijn stand alone GPS ontvanger, maar dat komt ten dele omdat deze tegen de voorruit aanligt en mijn P3600 niet (scheelt 25cm ong), en buiten is het wel wat beter, maar nog niet zo goed als mijn royaltek. Zowel in als buiten de auto is het navigeren prima, ook met mindet ontvangst, signaal lijkt soms weg te vallen onder bruggen, maar tomtom pikt dat goed op. Fix lijkt snel te gaan, afgezien van de allereerste keer, maar dat moet ik nog even beter testen...

Tot nu toe is de kwaliteit voldoende om mijn standalone weg te doen, ook het batterij gebruik valt mee, na totaal zo'n 3 uur navigeren met gedeeltes van geen bereik, en wat internetten, ging mijn batterij van 90% naar 50%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
koksie schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:21:
1.01? Dat zijn toch de manufacturers editions? Ik dacht dat elke commercieel uitgeleverde Trinity bootl 1.06 en hoger had? Of heb je de CID lock eraf gehaald en de bootloader naar 1.01 gedowngrade?
Ik heb geen CID lock erop.

Over de GPS ben ik toch wel tevreden. Ik heb dan geen SirfIII ontvanger ter vergelijking maar een NMEA GPS ontvanger. Binnen in huis bij het raam heb ik gemiddeld 4 tot 5 satelieten. Buiten op straat al snel 7 à 8.

Voor navigatie gebruik ik iGo. De gemiddelde nauwkeurigheid ligt volgens dit programma op 2 meter. Ik weet niet hoe dit zich verhoud met SirfIII.

De snelheid van de fix varieert een beetje. Als ik buiten sta gaat het erg snel (tussen de 10-20 sec), binnen in huis kan je tot een minuutje duren.

Ik heb nog niet het probleem gehad dat het niet werkte.

Overigens voelt de GPS rom van dopod veel stabieler en sneller aan.
Weet niet of jij het zelfde ervaart fly-guy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
adewidt schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:47:
Overigens voelt de GPS rom van dopod veel stabieler en sneller aan.
Weet niet of jij het zelfde ervaart fly-guy?
Sneller weet ik niet, wel merk ik een aantal bugs op:

- (Text) Messages worden onderin het berichtje geopend, dus alleen wit zichtbaar totdat je naar boven scrolt.

- Tijdzone wordt soms opeens aangepast naar -8 ipv +1 (Amsterdam etc.), al is dit nu vandaag niet meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fraggar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:48:
[...]

Sneller weet ik niet, wel merk ik een aantal bugs op:

- (Text) Messages worden onderin het berichtje geopend, dus alleen wit zichtbaar totdat je naar boven scrolt.
Hoe bedoel je dat precies?
- Tijdzone wordt soms opeens aangepast naar -8 ipv +1 (Amsterdam etc.), al is dit nu vandaag niet meer gebeurd.
Dit heb ik ook, maar heb ik opgelost door de visiting time te gebruiken. Die blijft netjes op +1 staan. Met sneller bedoel ik voornamelijk reactie tijden, alle menu'tjes voelen net wat sneller aan en de meeste spellen ook.

Overigens deed de Ati videodecoder het bij mij niet meer met de nieuwe ROM (kreeg in beeld dat het niet werkte vanwege test ROM oid). Misschien kunnen sommige kijken of ze hetzelfde ervaren met de GPS-ROM? Heb de Ati driver van ROM versie 1.15 er overheen gezet, dat werkt nu ook zoals voorheen.

Cars XVID Video met Ati videochip acceleratie:
150% bij benchmark
Met directdraw en raw framebuffer:
90%

Mocht iemand de oude Ati driver willen, stuur me dan een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Als ik een sms bericht open, dat in mijn ontvangen berichten folder staat,
wordt het bericht zó geopend dat je geen tekst ziet. Als je dan naar boven scrollt, zie je het bericht.
Hij opent hem dus helemaal onderin het bericht.
Dit heb ik ook, maar heb ik opgelost door de visiting time te gebruiken. Die blijft netjes op +1 staan. Met sneller bedoel ik voornamelijk reactie tijden, alle menu'tjes voelen net wat sneller aan en de meeste spellen ook.
Op deze manier had ik het ook opgelost. Toen ik hem echter daarna weer op home terug heb gezet, is hij sindsdien daarop blijven staan.
Mocht iemand de oude Ati driver willen, stuur me dan een mailtje.
De ati driver wil ik graag hebben. Had hetzelfde probleem als wat je beschreef.
Zojuist in de trein maar Prison Break gekeken op raw framebuffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Fraggar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:24:

Same here...
Hij lijkt inderdaad wat sneller (gevoelsmatig, geen gegevens daarover), maar stabieler? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit met de vorige rom problemen had qua stabiliteit, maar nu zeker niet. Die tijdsbug had ik ook, maar is nu al een tijdje weg, geen idee wat ik gedaan heb, maar op home blijft hij nu ook goed. Wel "mis" ik wat dingen, zoals het verbreken van je gprs verbinding. Dat kon altijd door op het gprs symbool te "klikken", nu via comm manager.

Voor wat betreft de GPS, daar ben ik niet meer zo positief over. Ik gebruik dus tomtom en vind zowel het ontvangst, als de "fixtijd", niet bijzonder goed. Maar mogelijk ligt dat aan tomtom, ik kreeg vandaag 10 minuten geen fix, gebruikte het programma GPSinfo en kreeg vrij snel een fix. Toeval of tomtom? (neem aan dat er op het device zelf geen instellingen zijn die het een of ander kunne verbeteren?)

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 25-01-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fraggar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:24:Als ik een sms bericht open, dat in mijn ontvangen berichten folder staat,
wordt het bericht zó geopend dat je geen tekst ziet. Als je dan naar boven scrollt, zie je het bericht.
Hij opent hem dus helemaal onderin het bericht.
Dit probleem heb ik niet :? .
Op deze manier had ik het ook opgelost. Toen ik hem echter daarna weer op home terug heb gezet, is hij sindsdien daarop blijven staan.
Ik zal het is proberen terug te zetten, kijken of het dan +1 blijft.
Mailtje is onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:47:
Wel "mis" ik wat dingen, zoals het verbreken van je gprs verbinding. Dat kon altijd door op het gprs symbool te "klikken", nu via comm manager.
Dat kan ook door de rode knop 5 sec. in te drukken.

Maar als je dan toch de knop wilt:

To add Disconnect button and a timer display showing how long GRPS is in use for the session:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 16 (DWORD decimal)

To have only Disconnect button:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 8 (DWORD decimal)

To disable both the Disconnect button and the timer:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 0 (DWORD decimal)
Dat is wel vreemd, lijkt me toch dat jij dit ook moet hebben.
Openen smsjes gewoon goed als je ze nog eens bekijkt?
Mailtje is onderweg ;)
Heb de ati driver geprobeerd, maar film kijken daarmee lukt niet echt.
In betaplayer gaat het hele scherm vreemd doen en kon ik nog net de pauze knop indrukken om weer terug te schakelen op de raw framebuffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fraggar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Maar als je dan toch de knop wilt:

To add Disconnect button and a timer display showing how long GRPS is in use for the session:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 16 (DWORD decimal)

To have only Disconnect button:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 8 (DWORD decimal)

To disable both the Disconnect button and the timer:
HKLM\ControlPanel\Phone\Flags2 = 0 (DWORD decimal)

[...]

[...]

Heb de ati driver geprobeerd, maar film kijken daarmee lukt niet echt.
In betaplayer gaat het hele scherm vreemd doen en kon ik nog net de pauze knop indrukken om weer terug te schakelen op de raw framebuffer.
Ik klik op me hoofdscherm op "No unread messages", klik daarna op een willekeurige sms en het sms-je opent bij "Sent ...". Hij slaat de "To" lijn over. Voor de rest geen problemen,

De Ati driver vertoont dezelfde kuren als bij de vorige versie (Trillend beeld). Dit is echt maar heel even. Daarna speelt de film vloeiend af met naar mijn mening hogere kwaliteit dan "raw framebuffer" en "directdraw". Het probleem doet zich alleen voor bij mij als de film op pauze staat, dan staat hele scherm te schudden >:) .

Ik gebruik de volgende instellingen:
Video
Video output: Ati Imageon
Video quality: High
Smooth Zoom: Only for 50%
Dither: yes
Accleration: yes

Ati Imageon
"Green Tint" bug compensation: yes
Optimized primary surface mode: yes
Rest niet aan

Dan nog een tip.
Bind aan je dpad center knop (Action binnen CorePlayer) de play/pause functie.
Zodra je beeld gaat schudden duw op de knop en het beeld loopt soepel.
Enige nadeel is dus dat de Ati chip niet met stilstaand beeld kan omgaan en dat je scherm dan hard gaat trillen. Je kan dus niet de film makkelijk pauseren. Verder werkt het probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fly-guy schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:47:
[...]

Same here...
Hij lijkt inderdaad wat sneller (gevoelsmatig, geen gegevens daarover), maar stabieler? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit met de vorige rom problemen had qua stabiliteit, maar nu zeker niet. Die tijdsbug had ik ook, maar is nu al een tijdje weg, geen idee wat ik gedaan heb, maar op home blijft hij nu ook goed. Wel "mis" ik wat dingen, zoals het verbreken van je gprs verbinding. Dat kon altijd door op het gprs symbool te "klikken", nu via comm manager.

Voor wat betreft de GPS, daar ben ik niet meer zo positief over. Ik gebruik dus tomtom en vind zowel het ontvangst, als de "fixtijd", niet bijzonder goed. Maar mogelijk ligt dat aan tomtom, ik kreeg vandaag 10 minuten geen fix, gebruikte het programma GPSinfo en kreeg vrij snel een fix. Toeval of tomtom? (neem aan dat er op het device zelf geen instellingen zijn die het een of ander kunne verbeteren?)
Ik zal binnenkort Tomtom is proberen, kijken of de GPS ontvangst daar anders in is dan met andere programma's. Navigon heeft naar mijn mening ook meer moeite met GPS dan GPSinfo en iGo.

Persoonlijk dacht ik dat de fix hardware matig was geregeld. Ik weet niet in hoeverre software dat kan beinvloeden.

Voor de Ati driver moet je me even een mailtje sturen zodat ik je email adres heb. In mijn profiel staat als het goed is mijn email adres.

[ Voor 4% gewijzigd door adewidt op 26-01-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:49
Weet iemand al meer wanneer de Orange SPV M700 uit komt en wat die gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
adewidt schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:31:
[...]
Ik zal binnenkort Tomtom is proberen, kijken of de GPS ontvangst daar anders in is dan met andere programma's. Navigon heeft naar mijn mening ook meer moeite met GPS dan GPSinfo en iGo.

Persoonlijk dacht ik dat de fix hardware matig was geregeld. Ik weet niet in hoeverre software dat kan beinvloeden.
Heb nu alweer een paar dagen met GPS mogen spelen, maar worrdt steeds minder positief. Een fix krijgen in mijn auto is bijna onmogelijk gebleken met tomtom, ontvangst ligt rond de 3 satellieten, maar valt steeds terug naar 1 of soms zelfs 0, met als resultaat dat bij een afslag tomtom soms denkt dat ik die wel of niet genomen heb, en een nieuwe route berekent, of als ik stilsta, het hele plaatje gaat draaien of verschuiven.
Ik heb wel het idee dat GPSinfo sneller een fix krijgt, en indien ik eenmaal die fix heb en tomtom opstart, tomtom daarna ook meteen een fix heeft.

Echter de positie van het toestel in de auto heeft geen enkele invloed, zelfs buiten de auto wordt het ontvangst niet beter dan 2, heel soms 3 streepjes, maar ook dan varieert het hevig tussen 0 en 6 satellieten (op zijn best)
Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:yorAzDBlMEYJZM:http://www.allaboutsymbian.com/reviews/images/tt1.jpg
rechtsonder staan die streepjes, vaak staat er bij mij dus maar 1 wit streepje, wat meestal overeen komt met 1 tot 3 satellieten

Ter vergelijking, mijn standalone unit heeft na 5 minuten altijd 8 tot 10 satellieten, en zijn de "balkjes" altijd vrijwel vol, dit in vergelijking met tomtom, waar ik met mazzel 5 satellieten heb, en de balkjes maximaal halfvol, meestal voor een kwart vol heb...

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:D22xz7FmEzwf-M:http://www.bluetoothgpstips.com/Screenshot018.jpg
deze balkjes bedoel ik, dit is een voorbeeld, maar dit haal ik alleen in het gunstigste geval, meestal is het blauwe gedeelte een stuk kleiner
Voor de Ati driver moet je me even een mailtje sturen zodat ik je email adres heb. In mijn profiel staat als het goed is mijn email adres.
done, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Het leek allemaal prima te werken, helaas wil nu opeens mijn camera niet meer starten:

Unable to start Camera.
Unable to initialize camera.

Misschien toch een probleem in de rom of een gps/camera conflict?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Fraggar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Grappig, nooit geweten...
Ik heb die "bug" ook, onderkant van het bericht wordt getoond, moet zelf naar boven scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fraggar schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:09:
Het leek allemaal prima te werken, helaas wil nu opeens mijn camera niet meer starten:

Unable to start Camera.
Unable to initialize camera.

Misschien toch een probleem in de rom of een gps/camera conflict?
Ik denk eerder dat het met het vervangen van de Ati driver te maken heeft.
De camera gebruikt de Ati driver voor het opnemen van video's.

Ik zal is kijken of daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
adewidt schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:57:
[...]
Ik denk eerder dat het met het vervangen van de Ati driver te maken heeft.
De camera gebruikt de Ati driver voor het opnemen van video's.

Ik zal is kijken of daar het probleem ligt.
Damn, dat ik daar niet aan gedacht heb. Dat is inderdaad het enige wat er gebeurd is!
Stom stom, even uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik wil internet en skype draaien over mijn wireless lan. (geen gprs abbo, wil alleen op eigen netwerk werken)
Wifi geeft aan dat ie verbonden is met uitstekend signaal, toch maken beiden geen verbinding.
Zie ik iets over het hoofd? 8)7
(connection: Linksys Wrt54G met WEP 128, 4 pass key's) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fly-guy schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:01:
[...]

Heb nu alweer een paar dagen met GPS mogen spelen, maar worrdt steeds minder positief. Een fix krijgen in mijn auto is bijna onmogelijk gebleken met tomtom, ontvangst ligt rond de 3 satellieten, maar valt steeds terug naar 1 of soms zelfs 0, met als resultaat dat bij een afslag tomtom soms denkt dat ik die wel of niet genomen heb, en een nieuwe route berekent, of als ik stilsta, het hele plaatje gaat draaien of verschuiven.
Ik heb wel het idee dat GPSinfo sneller een fix krijgt, en indien ik eenmaal die fix heb en tomtom opstart, tomtom daarna ook meteen een fix heeft.

Echter de positie van het toestel in de auto heeft geen enkele invloed, zelfs buiten de auto wordt het ontvangst niet beter dan 2, heel soms 3 streepjes, maar ook dan varieert het hevig tussen 0 en 6 satellieten (op zijn best)
[afbeelding]
rechtsonder staan die streepjes, vaak staat er bij mij dus maar 1 wit streepje, wat meestal overeen komt met 1 tot 3 satellieten

Ter vergelijking, mijn standalone unit heeft na 5 minuten altijd 8 tot 10 satellieten, en zijn de "balkjes" altijd vrijwel vol, dit in vergelijking met tomtom, waar ik met mazzel 5 satellieten heb, en de balkjes maximaal halfvol, meestal voor een kwart vol heb...

[afbeelding]
deze balkjes bedoel ik, dit is een voorbeeld, maar dit haal ik alleen in het gunstigste geval, meestal is het blauwe gedeelte een stuk kleiner

[...]

done, thanks :)
Vandaag gereden met TomTom (Delft - Rotterdam - Delft).

Apparaat in houder gezet. Mijn toestel kan vrij de ruimte in kijken door de vooruit (zonwerend glas) van auto (Renault Scenic). Mijn adapt GPS ontvanger heeft wat moeite met zonwerend glas (en een hele oude bedrade GPS ontvanger ook).

TomTom opgestart en binnen 20 sec een fix. Twee streepjes in beeld, dus goed begin. Onder het rijden heb ik verder alleen maar 4 tot 5 streepjes gezien en is er helemaal niks vreemds gebeurd.

Op de terugweg zet ik het apparaat in de houder. Nog geen 10 seconde nadat TomTom is opgestart heb ik een fix en weer de gehele rit rond de 4 à 5 streepjes.

Ik heb gemiddeld 6 satelieten, maar die roteren. Meestal zijn het 8-10 satelieten waar de positie vandaan komt.

Ik vind het vreemd dat jouw ontvangst zoveel lager is :? .

Ik gebruikte overigens TomTom 6 en had hem alsvolgt ingesteld:
Bedrade NMEA kabel
Baudrate maximaal
Com-port 9

Edit:
Ik wacht even met mailen van Ati bestanden, omdat het mogelijk de camera onbruikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
adewidt schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:53:
[...]

Vandaag gereden met TomTom (Delft - Rotterdam - Delft).

Apparaat in houder gezet. Mijn toestel kan vrij de ruimte in kijken door de vooruit (zonwerend glas) van auto (Renault Scenic). Mijn adapt GPS ontvanger heeft wat moeite met zonwerend glas (en een hele oude bedrade GPS ontvanger ook).

TomTom opgestart en binnen 20 sec een fix. Twee streepjes in beeld, dus goed begin. Onder het rijden heb ik verder alleen maar 4 tot 5 streepjes gezien en is er helemaal niks vreemds gebeurd.

Op de terugweg zet ik het apparaat in de houder. Nog geen 10 seconde nadat TomTom is opgestart heb ik een fix en weer de gehele rit rond de 4 à 5 streepjes.

Ik heb gemiddeld 6 satelieten, maar die roteren. Meestal zijn het 8-10 satelieten waar de positie vandaan komt.

Ik vind het vreemd dat jouw ontvangst zoveel lager is :? .

Ik gebruikte overigens TomTom 6 en had hem alsvolgt ingesteld:
Bedrade NMEA kabel
Baudrate maximaal
Com-port 9

Edit:
Ik wacht even met mailen van Ati bestanden, omdat het mogelijk de camera onbruikbaar maakt.
Zeker vreemd, gisteren Zaandam-Amsterdam gereden, zo'n 25 minuten rijtijd. Al buiten de auto tomtom aangezet, na 30 seconden ingestapt, pas na 15 minuten een zwakke fix, daarna nooit meer dan 2 streepjes. Na het parkeren uitgestapt, ook buiten de auto slechts 1, soms 2 streepjes.

Terugweg, wederom buiten de auto tomtom aangezet, ook pas na ong 10 minuten (in de auto) een fix, wederom 1, soms 2 streepjes. Vreemd genoeg werd dat 4 tot 5 streepjes toen ik bijna thuis was, maar na het parkeren en uitstappen wederom (buiten) 1 tot 2 streepjes.

Tijdens het rijden in alle situaties varieert het enorm, vaak staat hij een seconde of 2 op 0 streepjes, ook dat kleine gedeelte waar ik 4 tot 5 streepjes heb...

Voor mij is deze GPS onbruikbaar in de praktijk, zeker vanwege de trage fix, maar ook omdat het signaal steeds vaker wegvalt... Maar waarom die van jou zoveel beter is? Heb dezelfde instellingen... :? (GPSinfo lijkt hetzelfde te hebben, maar mogelijk een iets snellere fix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
is het al bekend welke providers deze smartphone aanbieden?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
donald_dick schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:36:
is het al bekend welke providers deze smartphone aanbieden?
ALs het goed is i.i.g. orange, had ook iets gelezen over T-mobile, maar dat lijkt me stug. In Duitsland is vodafone er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb eens een testrit gemaakt met de p3300 en de p3600 beide in m'n hand, terwijl iemand anders reed.

De ontvangst van de p3600 was stukken minder, waar de p3300 5 streepjes bereik had in TomTom 6.02, had de p3600 er 1 of 2.

Maar het resultaat was precies gelijk. Ik heb zelfs de positie graden zitten vergelijken, exact hetzelfde. Het aantal kilometers per uur bijvoorbeeld ook.

De p3600 had verder wel als plus punt dat TomTom iets vloeiender draaide, minder schokkig.

Mijn conclusie: De p3300 heeft wat sneller een fix en vindt meer satelieten. De p3600 loopt wat lekkerder door de kaarten heen. Het resultaat is precies gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben sinds gister ook een eigenaar van de P3600, en ik heb wat vraagjes:
1. Er staat in de handleiding dat je ipv toetsen op een toetsenbordje in het scherm, ook het typen in kan stellen dat je met je stylus de vorm van de letters maakt (een soort schrijven dus). Ik kan dit nergens vinden.
2. Ook staat er in de handleiding dat er surround 3d is, wat ik ook nergens kan vinden.
3 Op de doos staat: 'Sim- en software-lock vrij'. Betekent dit dat hij CID-unlocked is?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:13:
Hallo,
Ik ben sinds gister ook een eigenaar van de P3600, en ik heb wat vraagjes:
1. Er staat in de handleiding dat je ipv toetsen op een toetsenbordje in het scherm, ook het typen in kan stellen dat je met je stylus de vorm van de letters maakt (een soort schrijven dus). Ik kan dit nergens vinden.
2. Ook staat er in de handleiding dat er surround 3d is, wat ik ook nergens kan vinden.
3 Op de doos staat: 'Sim- en software-lock vrij'. Betekent dit dat hij CID-unlocked is?

Bedankt!
1) Op een Nederlands model kan dit niet. Er is een register-hack waarmee je het kan activeren download.

2) Zover ik weet kan je met 1 speaker geen surround geluid maken. Via de headset weet ik het niet, maar zover ik weet zit er geen 3d surround in het apparaat.

3) Nee, sim-lock vrij is niet CID-lock vrij. Je kunt alleen Nederlands talige ROMS van HTC installeren op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:30:
[...]

1) Op een Nederlands model kan dit niet. Er is een register-hack waarmee je het kan activeren download.

2) Zover ik weet kan je met 1 speaker geen surround geluid maken. Via de headset weet ik het niet, maar zover ik weet zit er geen 3d surround in het apparaat.

3) Nee, sim-lock vrij is niet CID-lock vrij. Je kunt alleen Nederlands talige ROMS van HTC installeren op het toestel.
Er staat bij 3. dat hij ook software-lock vrij is, maar dat is het dus ook niet?
Nog een laatste vraagje: Is er al een datum bekend wanneer er officiele nieuwe firmware gereleased wordt?
Bedankt voor de register hack. het werkt heel goed _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:37:
[...]

Er staat bij 3. dat hij ook software-lock vrij is, maar dat is het dus ook niet?
Nog een laatste vraagje: Is er al een datum bekend wanneer er officiele nieuwe firmware gereleased wordt?
Bedankt voor de register hack. het werkt heel goed _/-\o_
Ik zou er niet vanuit gaan dat je toestel CID-lock vrij is.

Het is altijd te testen of je toestel CID-lock vrij is.
Dit is echter niet eenvoudig.
Zie: http://wiki.xda-developer...gename=Trinity_BootLoader

Ik denk dat ze met software-lock vrij bedoelen dat je geen kpn, t-mobile, vodafone achtige thema's, geluiden en software erop hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Shit, nu na 2 weken ook hier de verf/lak die eraf gaat.

Iemand een idee wat ik/we hiermee moeten?
Een vervanging door een nieuwe zwarte versie zal geen zin hebben.

Het gaat om het grijze gedeelte wat rondom de mini-usb ingang zit.
Ik heb hem zeker niet hardhandig behandeld, ook bij de Stylus gaat de verf eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
Fraggar schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:50:
Shit, nu na 2 weken ook hier de verf/lak die eraf gaat.

Iemand een idee wat ik/we hiermee moeten?
Een vervanging door een nieuwe zwarte versie zal geen zin hebben.

Het gaat om het grijze gedeelte wat rondom de mini-usb ingang zit.
Ik heb hem zeker niet hardhandig behandeld, ook bij de Stylus gaat de verf eraf...
Nee, je kunt er weinig aan doen.. Heb exact hetzelfde, maar echt goed zie je het niet. Alleen als je de USB kabel erin wilt stoppen. Zo'n ramp vind ik het nu ook weer niet :) HTC heeft al aangegeven het niet te willen herstellen, dus tenzij er in dit topic een advocaat rondloopt... kunnen we niets doen denk ik.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
williz schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:47:
Ik wil internet en skype draaien over mijn wireless lan. (geen gprs abbo, wil alleen op eigen netwerk werken)
Wifi geeft aan dat ie verbonden is met uitstekend signaal, toch maken beiden geen verbinding.
Zie ik iets over het hoofd? 8)7
(connection: Linksys Wrt54G met WEP 128, 4 pass key's) :/
Heeft iemand internet via wlan wel werkend? Ik zit nog steeds met dit probleem namelijk.
Heeft iemand de nieuwe skype al geprobeerd met videobellen over wlan?
Ik denk niet dat het aan mijn WEP verbinding ligt, gezien mijn P3600 aangeeft uitstekend verbonden te zijn. Ik vermoed dat ik bij "verbindingen" een nieuwe verbinding (Modem, VPN, proxy?) aan moet maken, maar daar loop ik op vast. Iemand ideeen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Heeft iemand nog info over de versie van Orange, de Orange SPV M700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
williz schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:58:
[...]

Heeft iemand internet via wlan wel werkend? Ik zit nog steeds met dit probleem namelijk.
Heeft iemand de nieuwe skype al geprobeerd met videobellen over wlan?
Ik denk niet dat het aan mijn WEP verbinding ligt, gezien mijn P3600 aangeeft uitstekend verbonden te zijn. Ik vermoed dat ik bij "verbindingen" een nieuwe verbinding (Modem, VPN, proxy?) aan moet maken, maar daar loop ik op vast. Iemand ideeen? :|
Internet via wlan heb ik wel werkend. Maar ik heb dan ook een onbeveiligde router staan.
Binnen 10 sec een verbinding daarmee en internet werkt prima dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Fraggar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:37:
[...]

Internet via wlan heb ik wel werkend. Maar ik heb dan ook een onbeveiligde router staan.
Binnen 10 sec een verbinding daarmee en internet werkt prima dan.
Mijn wifi geeft wel aan dat ie verbonden is.. (voluit) dus of het aan de beveiliging ligt weet ik niet.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
williz schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:20:
[...]

Mijn wifi geeft wel aan dat ie verbonden is.. (voluit) dus of het aan de beveiliging ligt weet ik niet.. :?
Het probleem zit hem waarschijnlijk in dat je de connectie hebt ingesteld staan op "Work", dit moet zijn "Internet". Je moet dit op meerdere plaatsen in stellen.

Start -> settings -> Wi-Fi
Tabblad "Network adapater"

"My network card connects to: The Internet"

Ga terug naar het tabblaf "Wireless"
Klik lang op je netwerkverbinding en klik op "edit"
Daar staat als het goed is ook
"Connects to: The Internet"

Klik vervolgens een paar keer "ok" totdat je terug bent op het scherm waar staat "Wi-Fi", "USB to PC" etc. Klik op Connections.
Ga naar het tabblad "Advanced".
Klik op "Select Networks"
Het beste is om deze beide op "My ISP" te zetten, al mag het niet teveel uitmaken.

Als dit allemaal niet werkt controlleer dan of je apparaat wel een IP-adres heeft gekregen.
De kans is dan groot dat er iets mis zit bij de router.

Test ook eens zonder beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:48:
Heeft iemand nog info over de versie van Orange, de Orange SPV M700?
Laatste dat ik had gehoord is februari.
Wil je het precies weten moet je contact opnemen met Orange.

Over het algemeen praten de Orange shop makkelijker hun mond voorbij dan Orange helpdesk.
Mocht er een winkel in de buurd zitten ga daar eens langs en vraag het.

Het toestel is in ieder geval in Frankrijk op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje over de garantie..

Als de cid-lock per "ongeluk" er af gaat heb je dan nog de garantie?

ik heb de ned rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:12:
Ik had een vraagje over de garantie..

Als de cid-lock per "ongeluk" er af gaat heb je dan nog de garantie?

ik heb de ned rom
De CID-lock gaat er niet per ongeluk af hoor ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Ja je hebt gewoon garantie, ze zetten de CID er wel weer op!

(Ervaring met QTEK) Neem aan dat dit ook voor HTC geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Beetje jammer dat je voor die cid-unlock moet betalen.
Ik wacht wel even tot februari want dan zou de htc rom uit moeten komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Frunnik schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:22:
Ja je hebt gewoon garantie, ze zetten de CID er wel weer op!

(Ervaring met QTEK) Neem aan dat dit ook voor HTC geldt.
Ik heb ook altijd begrepen dat je garantie hebt op de hardware en niet op de software.

Dit was wel zo bij T-Mobile.
De preciese regels van HTC zijn bij mij onbekend.

Overigens wat ik op XDA-Developers heb gelezen is dat de nieuwste ROM SDHC (SD-High Capacity) kaarten ondersteund. Deze kaarten moeten wel als FAT32 zijn geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:48:
Beetje jammer dat je voor die cid-unlock moet betalen.
Ik wacht wel even tot februari want dan zou de htc rom uit moeten komen. :)
Dat ligt er toch aan welke versie je hebt, als het een engelse roms is if you are lucky! dan kun je hem idd updaten

anders mag je wel effe wachten volgens mij..
adewidt schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:07:
[...]
Ik heb ook altijd begrepen dat je garantie hebt op de hardware en niet op de software.

Dit was wel zo bij T-Mobile.
De preciese regels van HTC zijn bij mij onbekend.

Overigens wat ik op XDA-Developers heb gelezen is dat de nieuwste ROM SDHC (SD-High Capacity) kaarten ondersteund. Deze kaarten moeten wel als FAT32 zijn geformateerd.
goed om te weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik heb gisteren per email bevestigd gekregen van de orange shop dat de Orange SPV M700 in Februari 2007 uit gaat komen. Op de vragen wat die ging kosten en of er een GPS receiver in zat konden ze mij geen antwoord geven. Het is en blijft afwachten of de GPS is geactiveerd in de Orange SPV M700. Na de berichten die ik hier in het topic eerder heb gehoord dat HTC in Februari 2007 met de nieuwe firmware komt lijkt het me aannemelijk dat de GPS in de Orange SPV M700 is geactiveerd.

Ik heb goede hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:32:
Ik heb gisteren per email bevestigd gekregen van de orange shop dat de Orange SPV M700 in Februari 2007 uit gaat komen. Op de vragen wat die ging kosten en of er een GPS receiver in zat konden ze mij geen antwoord geven. Het is en blijft afwachten of de GPS is geactiveerd in de Orange SPV M700. Na de berichten die ik hier in het topic eerder heb gehoord dat HTC in Februari 2007 met de nieuwe firmware komt lijkt het me aannemelijk dat de GPS in de Orange SPV M700 is geactiveerd.

Ik heb goede hoop!
Waarom zou je op de Orange versie willen wachten?
Het wordt precies hetzelfde apparaat qua hardware. Het is al een tijdje bekend dat er een GPS chip in zit. Ook is bekend dat deze werkt met bepaalde roms. Een officiele update zal later wel komen.

Het enige verschil is dus een ander omhulsel met wat Orange logo's erop en eventueel een Orange thema voorgeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Fraggar schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:12:
[...]

Waarom zou je op de Orange versie willen wachten?
Het wordt precies hetzelfde apparaat qua hardware. Het is al een tijdje bekend dat er een GPS chip in zit. Ook is bekend dat deze werkt met bepaalde roms. Een officiele update zal later wel komen.

Het enige verschil is dus een ander omhulsel met wat Orange logo's erop en eventueel een Orange thema voorgeinstalleerd.
De reden dat ik wil wachten op de Orange uitvoering is omdat ik dan (hopelijk) goedkoper it ben als ik mijn abonnement met 12 maanden (Orange Free 30 euro) ga verlengen. Als ik nu mijn abonnement zal verlengen met de HTC P3600 voor 12 maanden dan ben ik dik 360 euro kwijt, en dat is me net wat te veel. Als iemand een goedkopere oplossing weet met een verlening bij orange laat het dan weten. Ik wil alleen niet verlengen voor 24 maanden, dus alleen 12 maanden en niet meer dan 30 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:32:

Ik heb goede hoop!
geld dit voor een ned rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Het is maar een gerucht, heb ik hieruit het topic. Wat en hoe kan ik geen uitspraak over doen, we moeten afwachten wat HTC ons gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Vjenne-ICT schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:17:
[...]

De reden dat ik wil wachten op de Orange uitvoering is omdat ik dan (hopelijk) goedkoper it ben als ik mijn abonnement met 12 maanden (Orange Free 30 euro) ga verlengen. Als ik nu mijn abonnement zal verlengen met de HTC P3600 voor 12 maanden dan ben ik dik 360 euro kwijt, en dat is me net wat te veel. Als iemand een goedkopere oplossing weet met een verlening bij orange laat het dan weten. Ik wil alleen niet verlengen voor 24 maanden, dus alleen 12 maanden en niet meer dan 30 euro per maand.
Ik heb mijn T-mobile abbonement verlengd van een relax 150 naar flex 30
(met sms verdubbelaar) betaal ik dan €32,50 per maand.
Met een contract voor 12 mnd. heb ik uiteindelijk €185,- bij betaald voor het toestel.
Wil geen reclame maken, maar ik heb em besteld en werd dezelfde dag nog opgestuurd en geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
williz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:02:
[...]

Ik heb mijn T-mobile abbonement verlengd van een relax 150 naar flex 30
(met sms verdubbelaar) betaal ik dan €32,50 per maand.
Met een contract voor 12 mnd. heb ik uiteindelijk €185,- bij betaald voor het toestel.
Wil geen reclame maken, maar ik heb em besteld en werd dezelfde dag nog opgestuurd en geregeld.
Wat een goede deal zeg! Kun je me een PM sturen waar je het toetsel hebtg gekocht? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:23:
[...]

Het is maar een gerucht, heb ik hieruit het topic. Wat en hoe kan ik geen uitspraak over doen, we moeten afwachten wat HTC ons gaat brengen.
dus gewoon even per omgeluk een cid lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:03:
[...]

Wat een goede deal zeg! Kun je me een PM sturen waar je het toetsel hebtg gekocht? Alvast bedankt!
Is al een aantal keer genoemd, algebeld.nl lijkt het goedkoopst te zijn.

Ik heb me er wel over verbaasd hoeveel duurder Orange is met die toestel, had dat niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Fraggar schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:37:
[...]

Ik heb me er wel over verbaasd hoeveel duurder Orange is met die toestel, had dat niet verwacht.
Ja die prijzen verbazen mij ok hoor, het verschil met de concurent (T-Mobile) is wel erg groot. Het grote nadeel waarom ik niet overstap naar T-Mobile is omdat je daar voor elk gesprek minimaal 1 minuut moet afrekenen, ook al bel je maar 6 seconden. Bij orange betaal je per seconde en zijn de tarieven ook wat goedkoper. Dus daarom wil ik wachten op de Orange SPV M700 wat die gaat kosten ten opzichte van de HTC P3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Fraggar schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:37:
[...]

Ligt het aan mij of kun je nu bij algebeld.nl geen t-mobile abonnementen meer afsluiten? T-mobile kan ik niet meer selecteren als provider. Heeft er iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williz
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:03:
[...]

Huh? Ik dacht dat PM's niet konden op tweakers? 8)7

Denk dat het niet zo uitmaakt.. ik heb em bij gsmtrack besteld.
Een paar emails heen en weer, snelle reacties en zelfde dag nog verstuurd. Ik heb er goeie ervaring mee.
Enige waar ik van baalde was de post...
1e dag.. briefje in de bus.. je was niet thuis.. we komen morgen om 3 uur nog een keer..
(Een normaal mens WERKT!?)
2e dag weer een briefje.. je was weer niet thuis.. morgen kun je em pas ophalen..
(zit je daar te wachten op je speeltje...)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ted_W schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:25:
[...]

Ligt het aan mij of kun je nu bij algebeld.nl geen t-mobile abonnementen meer afsluiten? T-mobile kan ik niet meer selecteren als provider. Heeft er iemand een idee hoe dit kan?
Ja ik had het zelfde, erg raar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond,

Zou iemand me kunnen vertellen waar ik de witte versie van de P3600 kan kopen/bestellen? In Amsterdam heb ik tot nu toe alleen nog maar de zwarte versie gevonden. Ik vindt persoonlijk de witte iets mooier, en ook heb ik gehoord dat de lak van de zwarte versie snel loslaat. Of hebben ze deze al aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 01:02:
Goedenavond,

Zou iemand me kunnen vertellen waar ik de witte versie van de P3600 kan kopen/bestellen? In Amsterdam heb ik tot nu toe alleen nog maar de zwarte versie gevonden. Ik vindt persoonlijk de witte iets mooier, en ook heb ik gehoord dat de lak van de zwarte versie snel loslaat. Of hebben ze deze al aangepast?
Orange brengt hun eigen versie (de M700) in het wit uit. Maar als je geen Orange wilt (zoals ik), dan zou ik het ook niet weten. Wellicht kun je via expansys (wel een dure tent) een buitenlands model bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ted_W schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 09:47:
[...]

Orange brengt hun eigen versie (de M700) in het wit uit. Maar als je geen Orange wilt (zoals ik), dan zou ik het ook niet weten. Wellicht kun je via expansys (wel een dure tent) een buitenlands model bestellen.
Als je echt en witte HTC P3600 wil kun je rustig de Orange SPV M700 (de orange versie van de HTC P3600) want je kunt al die troep die hun meeleveren wel uitschakelen. Ik heb nu ook een Orange SPV M600, en heb gewoon en normale interface zoals een TEK S200 dat ook heeft. Ik heb ook al gein formeerd als je ergens een lossen cover kon kopen voor een HTC P3600, maar niemand kan of wil die leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Toch maar het toestel aangeschaft, €100,- vodafone 352yr.

Morgen mee spelen, en even kijken of WLAN werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 01:02:
Goedenavond,

De witte versie heb ik nog nergens zien opduiken onder HTC's eigen naam.
Opzich vreemd want de testmodellen waren allemaal wit.

De laklaag probleem is nog niet opgelost. Hoe HTC hier mee omgaat ivm garantie weet ik nog niet.
Hopelijk heb ik binnenkort een keer de tijd contact met ze op te nemen (heb nog wel meer vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:35:
[...]
De witte versie heb ik nog nergens zien opduiken onder HTC's eigen naam.
Opzich vreemd want de testmodellen waren allemaal wit.

De laklaag probleem is nog niet opgelost. Hoe HTC hier mee omgaat ivm garantie weet ik nog niet.
Hopelijk heb ik binnenkort een keer de tijd contact met ze op te nemen (heb nog wel meer vragen).
Bedankt voor de reactie. Ik heb ergens gelezen dat de witte versie inderdaad niet op de Nederlandse markt verschijnt.

Orange is in dat opzicht wel een optie, ook omdat zij volgens mij wel de GPS gaan laten activeren... (maar dat weet ik niet zeker)

De zwarte is trouwens ook erg mooi, maar als zoals bij een vriend van mij, de laklaag al na twee weken loslaat ben ik wel benieuwd naar de garantie voorwaarden.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.