Dat nummer heb ik bij de ExtROM (Extended ROM) staan.
Verwijderd
Ik heb dezelfde rom versie.adewidt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:01:
Ik heb ook CorePlayer 1.0.4.
Met Mpeg4 (xvid) geen problemen, maar ik gebruik geen andere codecs.
In versie 1.1 komt zover ik gelezen heb ondersteuning voor Ati videochip.
Verder heb ik geen last dat toestel veel trager wordt als er veel open staat.
Ik heb overigens ROM 1.15.404.2.
Gisteren gebeld met skype op me telefoon ging perfect.
Vandaag Tomtom 6 gebruikt, ging ook vlekkeloos.
Ik denk dat het ligt aan het feit dat ik een video afspeel van het intern geheugen(ik heb mijn minisd kaart nog niet).
Want indien ik een mpg of mp4 film open krijg ik coreASP: data partitioning not supported, wat met de "harde schijf" te maken heeft denk ik.
Heb je een idee wnnr versie 1.1 uitkomt?
Nee, alleen dat er dan op de planning staat om in die versie de fouten met HTC Tytn en Trinity opgelost te hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:59:
[...]
Ik heb dezelfde rom versie.
Ik denk dat het ligt aan het feit dat ik een video afspeel van het intern geheugen(ik heb mijn minisd kaart nog niet).
Want indien ik een mpg of mp4 film open krijg ik coreASP: data partitioning not supported, wat met de "harde schijf" te maken heeft denk ik.
Heb je een idee wnnr versie 1.1 uitkomt?
Haha, laten we het daar maar op houden ja. Ik denk dat jullie idd gelijk hebben, ik had dra niet aan gedacht. Maar het blijft jammer van de plaats! Ik heb nu een QTEK S200, die heeft gelukkig de stylus nog rechts boven zitten. Maar ikz it wel met smart te wachten op de P36OO, ga hem denk ik ook wel kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:50:
[...]
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ???
Ik denk dat de reden voor het plaatsen van de stylus onderin vrij eenvoudig te verklaren is:Resultaat: stylus onderin. Het is even wennen, maar over een tijdje weet je niet meer beter.
- De devices worden allemaal geoptimaliseerd voor one-handed bediening, dus de stylus wordt minder belangrijk.
- We willen allemaal kleine devices met 3G, bluetooth, 4 gsmbanden, wifi, gps etc. etc. Daarvoor zijn antennes nodig bovenin het device. Veel ruimte voor voor een stylus blijft er dan niet over.
Ik had ok al verwacht dat die al leverbar was bij orange gezien dat de HTC P3600 wel op de Franse markt al is. De Prijs valt me reuze mee om eerlijk te zijn, ik heb al duurdere combinaties gezien met de HTC P3600. Weet iemand wat de Orange SPV M700 gaat kosten icm een 1 jarig orange free 30 euro abonnement?PnD schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 14:15:
Vandaag bij de Orange shop geweest, deze gaven aan dat de M700 er in November al had moeten zijn en dat ie december januari verwacht wordt..
Kost bij 2 jarig abbonement van 25 euro, 50 euro zei die.
Foutje: Nederlanse moet Franse zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-12-2006 13:26 ]
wordt iemand hier wijzer uit?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285090
(foto's van de Mainboard)
Ik zou er niks mee doen tot dat ik er zeker van was wat dit voor een uodate is.A_to_the_S schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:12:
Ik wil een screen-protector kopen, want op me S100 zitten (na 2 jaar) allemaal kleine, dunne krasjes... Maar is die screenprotector van de PDAshop goed zat? of moet ik een ander halen?
Iemand ervaring hiermee?
Hoe zit et met de vertraging en dergelijke?
Iemand ervaring hiermee?
Hoe zit et met de vertraging en dergelijke?
Heb de foto's gezien en bekeken, maar ik kan er niks mee.A_to_the_S schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:12:
De foto's zijn op te lage resolutie, je kunt nauwelijks de chipnamen aflezen.
Blijkbaar zit er wel degelijk (A)GPS spul in, blijkbaar doet de volgende chip het een of ander op dat gebied, als ik het topic mag geloven:adewidt schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:26:
[...]
Heb de foto's gezien en bekeken, maar ik kan er niks mee.
De foto's zijn op te lage resolutie, je kunt nauwelijks de chipnamen aflezen.
Bron
Ik verwachte al die chip (rfr6250) op die plaats.
Diagram van de qualcomm chips laat zien dat de rfr6250 nodig is voor GPS.
Overigens bevindt deze chip zich ook in de HTC Tytn.
Diagram van de rfr6250:

Volgens mij moet er nog altijd een andere chip zijn die GPS informatie levert aan de rfr6250.
Diagram van de qualcomm chips laat zien dat de rfr6250 nodig is voor GPS.
Overigens bevindt deze chip zich ook in de HTC Tytn.
Diagram van de rfr6250:

Volgens mij moet er nog altijd een andere chip zijn die GPS informatie levert aan de rfr6250.
Verwijderd
De antenne wordt (via een bandfilter) aangesloten op de pre-LNA ingang. De pre-LNA uitgang wordt (via een bandfilter) weer aangesloten op de LNA ingang. Via de mixer en een laagdoorlaatfilter ontstaat een laagfrequent GPS signaal welk gedemoduleerd en digitaliseerd kan worden.adewidt schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:06:
....
Daarmee vormt de RFR6250 het volledige hoogfrequente GPS ontvangerdeel. Er is dus geen andere chip nodig die "GPS informatie levert".
Nu dus nog alleen opzoek naar de GPS antenneVerwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:53:
[...]
De antenne wordt (via een bandfilter) aangesloten op de pre-LNA ingang. De pre-LNA uitgang wordt (via een bandfilter) weer aangesloten op de LNA ingang. Via de mixer en een laagdoorlaatfilter ontstaat een laagfrequent GPS signaal welk gedemoduleerd en digitaliseerd kan worden.
Daarmee vormt de RFR6250 het volledige hoogfrequente GPS ontvangerdeel. Er is dus geen andere chip nodig die "GPS informatie levert".
Edit:
Om idee te geven hoe over algemeen GPS antenne eruit ziet:

[ Voor 11% gewijzigd door adewidt op 04-12-2006 09:09 ]
Verwijderd
@adewidt
Hier zie je een complete SiRF Star III ontvanger.

De antenne is hier ook het veel toegepaste ceramische type waar op een ceramisch substraat een samenstel van dipooltjes is opgedampt.
De antennes op door jou getoonde foto bevat ook actieve componenten, dus een (pre) LNA welke in de Trinity al in de RFR6250 zit. Hoewel de vierkante vorm veel voorkomt kan de antenne ook andere vormen hebben.
Bij de Trinity zit de antenne vermoedelijk echt helemaal bovenin het device, waarschijnlijk verborgen onder de zwarte PVC kap waarin ook de luidspreker is gemonteerd (mainboard achterzijde).
Een andere mogelijkheid, hoewel ik dit niet echt waarschijnlijk acht, is dat de GPS ontvanger gebruik maakt van de GSM antenne. De GSM antenne is een samengestelde antenne welke resonant is op de diverse GSM/UMTS frequenties. Met de nodige engineering zijn daar ook de GPS frequenties in te brengen, maar dit stelt dan wel hele hoge eisen aan de bandfilters aan de ingang van de GPS ontvanger (met groot interferentie risico).
Op basis van de nu beschikbare foto's kan ik niet zeggen hoe de GPS antenne in de Trinity is geimplementeerd.
Hier zie je een complete SiRF Star III ontvanger.

De antenne is hier ook het veel toegepaste ceramische type waar op een ceramisch substraat een samenstel van dipooltjes is opgedampt.
De antennes op door jou getoonde foto bevat ook actieve componenten, dus een (pre) LNA welke in de Trinity al in de RFR6250 zit. Hoewel de vierkante vorm veel voorkomt kan de antenne ook andere vormen hebben.
Bij de Trinity zit de antenne vermoedelijk echt helemaal bovenin het device, waarschijnlijk verborgen onder de zwarte PVC kap waarin ook de luidspreker is gemonteerd (mainboard achterzijde).
Een andere mogelijkheid, hoewel ik dit niet echt waarschijnlijk acht, is dat de GPS ontvanger gebruik maakt van de GSM antenne. De GSM antenne is een samengestelde antenne welke resonant is op de diverse GSM/UMTS frequenties. Met de nodige engineering zijn daar ook de GPS frequenties in te brengen, maar dit stelt dan wel hele hoge eisen aan de bandfilters aan de ingang van de GPS ontvanger (met groot interferentie risico).
Op basis van de nu beschikbare foto's kan ik niet zeggen hoe de GPS antenne in de Trinity is geimplementeerd.
Kan er iemand zeggen of er een SiRF Star III of AGPS in de Trinity bevindt of allebei?
Van de foto's word ik er ook niet wijzer op.
Verwijderd
Qualcomm GPS-One. Voor meer info gewoon even dit draadje lezenChiMan schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:54:
Kan er iemand zeggen of er een SiRF Star III of AGPS in de Trinity bevindt of allebei?
Enig idee over wat voor soort accuracy we het dan hebben met die Qualcomm chip? Las op het XDA forum ongeveer 5 meter en weet iemand dan ook in hoeverre dat te vergelijken is met de Sirf II (2) chip?Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:54:
[...]
Qualcomm GPS-One. Voor meer info gewoon even dit draadje lezen
Kortom wat weten we nu eigenlijk meer dan we al wisten? Niet veel toch? Of betekend dit alles dat de GPS toch preciezer is als we in eerste instantie dachten?
edit:
Tja snap zelf misschien nog niet helemaal het verschil tussen GPS en AGPS misschien dat ik daardoor ook niet alles snap....
edit:
Tja snap zelf misschien nog niet helemaal het verschil tussen GPS en AGPS misschien dat ik daardoor ook niet alles snap....
[ Voor 29% gewijzigd door 13art op 04-12-2006 13:30 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
en ik denk dat veel meer mensen daar mee zitten. Zeer lastig dat HTC zo moeilijk doet! kondig dan niets aan ofzo....
Voor zover ik het snap is GPS "simpel" navigeren met behulp van de satellieten. Per chip zal het wel uitmaken hoeveel satelieten hij kan benaderen en hoe gevoelig hij, mede door dat aantal, zal zijn (denk ik)DjWannaB2002 schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:29:
edit:
A-GPS, ik neem aan dat A voor assisted staat, is navigeren met satelieten en een signaal van een GSM mast, waardoor de initiele fix en mogelijk verdere posities beter en sneller gevonden kunnen worden (denk ik)
Verwijderd
Zoals jij het zegt is het ineens helder. Hoop dat je info correct isFly-guy schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:34:
[...]
Voor zover ik het snap is GPS "simpel" navigeren met behulp van de satellieten. Per chip zal het wel uitmaken hoeveel satelieten hij kan benaderen en hoe gevoelig hij, mede door dat aantal, zal zijn (denk ik)
A-GPS, ik neem aan dat A voor assisted staat, is navigeren met satelieten en een signaal van een GSM mast, waardoor de initiele fix en mogelijk verdere posities beter en sneller gevonden kunnen worden (denk ik)
In deze PDF, welke gaat over de GPSone chip, staat ondermeer het volgende:Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:49:
[...]
Zoals jij het zegt is het ineens helder. Hoop dat je info correct is
Verder staat er:A-GPS is generally more accurate than other location technologies and operates in many
environments where conventional GPS systems cannot produce a position fix. In addition, the cold-start delay associated with conventional GPS is eliminated with gpsOne,
Dus we zien twee dingen, A-GPS versnelt en verbetert het fixen van de locatie, en, zoals ik het lees kan deze chip dus ook zonder die A functie werken, dat wil zeggen, als een "gewone" GPS module werken.(al zal 'ie dan minder zijn dan in de A mode.)
- In assisted operation, a gpsOne-enabled handset receives
a small “assistance data” message from a network location
server using standardized protocols.- The handset then reads information from GPS satellites to
measure its distance from all the satellites it can see (called
“ranging” information).- The handset then uses this ranging information to create a
position “fix,” or sends the ranging information back to the
server where it can be combined with network information
to produce an even better fix.- gpsOne also operates in Standalone mode, without requiring
any assistance data from the network.
Grappig ook dat hier het woord "standalone" voor gebruikt wordt, dit woord was immers het onderwerp van discussie of de P3600 nu wel of geen GPS had, aangezien volgens de HTC brochure "stand alone GPS" later ondersteund zou worden.
"" Voor mijn gevoel, komt er gewoon GPS in. Alleen de vraag is welke.
GPS is een koud kunstje voor HTC, maar zullen ze A-GPS werkend krijgen!
Zo niet, dan updaten ze gewoon tot een GPS feature. (Maar zonde om de A-chip niet te gaan gebruiken (conflict)). Vandaar dat de HTC jongens ons laten wachten. ""
Deels gebaseerd op feiten, de rest uit de duim! Realistisch?
GPS is een koud kunstje voor HTC, maar zullen ze A-GPS werkend krijgen!
Zo niet, dan updaten ze gewoon tot een GPS feature. (Maar zonde om de A-chip niet te gaan gebruiken (conflict)). Vandaar dat de HTC jongens ons laten wachten. ""
Deels gebaseerd op feiten, de rest uit de duim! Realistisch?
[ Voor 4% gewijzigd door Frunnik op 04-12-2006 14:14 ]
Je zou er best eens gelijk in kunnen hebben. Maar zou dit dan ook automatisch betekenen dat als het ze niet lukt op A-GPS werkend te krijgen dat de GPS dan maar 5 tot 15 meter nauwkeurig is (zoals eerder in dit topic besproken) en dat je dan eigenlijk niet veel aan de GPS hebt?
5-15 meter is even nauwkeurig als SirfIII die vaak rond de nauwkeurigheid van circa 10 meter zit.DjWannaB2002 schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:21:
Je zou er best eens gelijk in kunnen hebben. Maar zou dit dan ook automatisch betekenen dat als het ze niet lukt op A-GPS werkend te krijgen dat de GPS dan maar 5 tot 15 meter nauwkeurig is (zoals eerder in dit topic besproken) en dat je dan eigenlijk niet veel aan de GPS hebt?
Dus als ik het goed begrijp is de GPS, mits deze inderdaad volledig aanwezig is en in de toekomst werkend te maken is "standalone" ruwweg vergelijkbaar met een Sirf III (3) chipset? (en dus nog beter als de AGPS zou werken?) Dacht dat ik gelezen had dat de Sirf III nauwkeurige zou zijn.adewidt schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:34:
[...]
5-15 meter is even nauwkeurig als SirfIII die vaak rond de nauwkeurigheid van circa 10 meter zit.
Wordt hij ook sneller met de firmware update?
want ik vind hem nu nog trager dan mijn s100... das een beetje k*t
want ik vind hem nu nog trager dan mijn s100... das een beetje k*t
Verwijderd
Om de positie goed te kunnen bepalen zijn minimaal drie sattellieten nodig. Populair uitgelegd zitten er echter variaties (onnauwkeurigheden) in de sattellietsignalen waardoor het beter is om meer sattellieten tegelijk te onvangen en dan de gegevens te "middelen".
Het SiRF Star III ontwerp staat technologisch op een hoger niveau dan het Qualcomm ontwerp. Doordat SiRF simultaan alle zichtbare sattellieten tegelijk kan ontvangen is deze ontvanger snel en nauwkeurig, op z'n best enkele meters, maar van tijd tot tijd ook boven 10 meter.
Qualcomm moet het met minder doen en claimt een nauwkeurigheid van 10-15 meter zonder de A-functie. Met data van een ondersteunende telecom provider (die je er wel voor laat betalen) claimt men een nauwkeurigheid te halen welke minimaal gelijk is aan SiRF. Veel praktijk informatie is er nog niet omdat het Qualcomm gebeuren nog relatief nieuw is en nog niet veel is toegepast.
Ervan uitgaande dat de door Qualcomm geclaimde standalone (=zonder A-functie) nauwkeurigheid daadwerkelijk wordt gehaald zul je met een navigatiepakket als TomTom niet veel verschil merken tussen SiRF en Qualcomm. De navigatiesoftware trekt de positie - binnen grenzen - automatisch naar de dichtstbijzijnde straat op de kaart. Stel je voor dat de wegen magnetisch zijn en dat de positie als het ware aan de wegen plakt.
Je mag dus gerust stellen dat SiRF ruwweg vergelijkbaar is met Qualcomm.
Het SiRF Star III ontwerp staat technologisch op een hoger niveau dan het Qualcomm ontwerp. Doordat SiRF simultaan alle zichtbare sattellieten tegelijk kan ontvangen is deze ontvanger snel en nauwkeurig, op z'n best enkele meters, maar van tijd tot tijd ook boven 10 meter.
Qualcomm moet het met minder doen en claimt een nauwkeurigheid van 10-15 meter zonder de A-functie. Met data van een ondersteunende telecom provider (die je er wel voor laat betalen) claimt men een nauwkeurigheid te halen welke minimaal gelijk is aan SiRF. Veel praktijk informatie is er nog niet omdat het Qualcomm gebeuren nog relatief nieuw is en nog niet veel is toegepast.
Ervan uitgaande dat de door Qualcomm geclaimde standalone (=zonder A-functie) nauwkeurigheid daadwerkelijk wordt gehaald zul je met een navigatiepakket als TomTom niet veel verschil merken tussen SiRF en Qualcomm. De navigatiesoftware trekt de positie - binnen grenzen - automatisch naar de dichtstbijzijnde straat op de kaart. Stel je voor dat de wegen magnetisch zijn en dat de positie als het ware aan de wegen plakt.
Je mag dus gerust stellen dat SiRF ruwweg vergelijkbaar is met Qualcomm.
Leuk alternatief voor de P3600:
Verwijderd
Bestaat er ergens een convertor zodat mn oortjes ook met mn pda gaan?
Indien niet, is zon bluetooth aparaatniet duur in vgl met de geluidskwateit ervan?
+ Gaan de batterijen ervan lang mee?
Indien niet, is zon bluetooth aparaatniet duur in vgl met de geluidskwateit ervan?
+ Gaan de batterijen ervan lang mee?
Haha op de GPS na dan want die zit er volgens mij niet in. Lijkt trouwens veel op de P3600 maar het is een toestel van Quanta. Hij komt er ook in het zwart.
het lijkt erop dat hij dezelfde soort gps heeft als de trinity:DjWannaB2002 schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:52:
[...]
Haha op de GPS na dan want die zit er volgens mij niet in. Lijkt trouwens veel op de P3600 maar het is een toestel van Quanta. Hij komt er ook in het zwart.
GpsOne, appartenente alla famiglia degli A-GPS
hier nog wat foto's:
http://gullfoss2.fcc.gov/...=731288&native_or_pdf=pdf
[ Voor 14% gewijzigd door jasperv525 op 04-12-2006 21:18 ]
Verwijderd
DjWannaB2002 schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:52:
[...]
Mijn Italiaans is niet meer dat wat het ooit geweest is, maar het lijkt erop dat er toch iets van GPS inzit: "sarebbe inoltre dotato di GPS (GpsOne)". De specs zijn zeer aantrekkelijk, maar voorlopig moet ik het nog even doen met mijn P3600 waar ik overigens zeer content mee ben.
Jup, en me volgende moet toch echt een 640x480 scherm hebben met nvidia of ati 3d acceleratorVerwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:23:
[...]
![]()
Mijn Italiaans is niet meer dat wat het ooit geweest is, maar het lijkt erop dat er toch iets van GPS inzit: "sarebbe inoltre dotato di GPS (GpsOne)". De specs zijn zeer aantrekkelijk, maar voorlopig moet ik het nog even doen met mijn P3600 waar ik overigens zeer content mee ben.
Vind dit een leuker apparaatje:
http://www.mrpalm.com/list3.php?cont_id=476
Overigens is de kans klein dat een van deze modellen ooit in Nederland (en zelfs Europa) komen.
Over het algemeen blijven ze rondcirkelen in de Aziatische landen
Verwijderd
Zeker mooi, wordt door Asus gemaakt voor O2 en komt naar verwachting in februari 2007 op de markt. Is wel wat groter en zwaarder dan de Trinity: 71 x 124 x 19 mm / 190 gram.adewidt schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:19:
[...]
Vind dit een leuker apparaatje:
http://www.mrpalm.com/list3.php?cont_id=476
Wil zelf wel graag wat meer RAM en een snel VGA scherm, maar dan met de afmetingen van maximaal de Trinity
Ja 2,5 --> 3,5 mm converter! Vandeweek besteld voor 80 cent en werken perfect!Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:49:
Bestaat er ergens een convertor zodat mn oortjes ook met mn pda gaan?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Alleen de trinity heeft geen 2,5mm socket, dus voor deze phone zijn ze niet geschikt. Je moet een mini USB converter hebben, en die zijn schaars. Expansys schijnt er 1 te verkopen, maar op het XDA forum las ik dat ze van matige kwaliteit zijn.CLB schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:28:
[...]
Ja 2,5 --> 3,5 mm converter! Vandeweek besteld voor 80 cent en werken perfect!
Er hangt op het net nog wel een doe-het-zelf guide rond om van je originele headset die je bij het ding krijgt, een converter te maken waarop je je eigen oortjes kunt aansluiten.
Net bericht gehad, mijn (zwarte) trinity is onderweg
Hopen dat ik 'm morgen vast kan houden 
Gezien mijn gekraste c500 (scherm) was ik van plan deze keer wel een screenprotector te kopen. Iemand nog een goede tip?
Anders ga ik voor een brando ultra clear, nu geen verzendkosten als ik de site mag geloven en de dollar is redelijk goedkoop, echter de P3600 staat nog niet in hun lijstje. Is het scherm toevallig even groot als de S200 of P3300? Of een ander type, die mogelijk wel in het lijstje staat?
-edit- mm zag niet dat de post boven mij ook van mij was, anders had ik 'm wel in 1 post gestopt....
Gezien mijn gekraste c500 (scherm) was ik van plan deze keer wel een screenprotector te kopen. Iemand nog een goede tip?
Anders ga ik voor een brando ultra clear, nu geen verzendkosten als ik de site mag geloven en de dollar is redelijk goedkoop, echter de P3600 staat nog niet in hun lijstje. Is het scherm toevallig even groot als de S200 of P3300? Of een ander type, die mogelijk wel in het lijstje staat?
-edit- mm zag niet dat de post boven mij ook van mij was, anders had ik 'm wel in 1 post gestopt....
[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 05-12-2006 20:04 ]
Je hebt ook screenprotectors die je op maat kan knippen DMV een raster.
Past altijd, goedkoop!
Past altijd, goedkoop!
Vroegâh op de basisschool kreeg ik altijd matig voor werkverzorging, en dat kwam grotendeels vanwege mijn knipkunsten... Dus het op maat laten knippen laat ik graag over aan mensen met de juiste apparatuur, ook al kost dat wat extraFrunnik schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:26:
Je hebt ook screenprotectors die je op maat kan knippen DMV een raster.
Past altijd, goedkoop!
Weet iemand al wanneer de Orange SPV M700 (HTC P3600) beschikbaar/uit komt in Nedereland? Volgens mij had die toch al op de markt moeten zijn? Waarom is Orange toch altijd zo lat met het op de markt brengen van nieuwe smartphones? Een aangepast ROM schrijven neemt toch niet zo veel tijd in beslag?
Wie weet er meer over de launch datum in Nederland?
Heeft iemand al de USB-OTG geprobeerd?
door z'n mp3-speler of externe hdd aan te sluiten op de usb-poort.
Ik zou et wel willen proberen, maar heb niet zo'n kabel.
door z'n mp3-speler of externe hdd aan te sluiten op de usb-poort.
Ik zou et wel willen proberen, maar heb niet zo'n kabel.
Verwijderd
Koeiedag!
Lees al een tijdje mee en heb nu sinds een week mijn P3600.
Over het algemeen een prima apparaat, maar ik heb twee probleempjes mee. (Ik heb nog niet eerder een WinMO device gehad dus het kan aan mijn onervarenheid liggen, maar google en de zoekfunctie leveren geen resultaat.)
1. Bestandsoverdracht (meestal filmpjes) van PC naar P3600 verloopt altijd via ActiveSync en is meestal (als het iets anders is dan een MPEG) ERG traag en breekt vaak zonder melding af om dan opnieuw te beginnen.
ActiveSync staat zo ingesteld dat hij niet moet converteren en mijn P3600 staat ingesteld als USB device om firewall problemen te voorkomen.
Dit probleem doet zich ook voor als ik bestanden gewoon probeer te knippen en plakken naar een map op mijn geheugenkaart.
2. Een aantal videofiles geven problemen bij het afspelen in TCPMP of Core-player. Het maakt niet uit of ik directdraw of raw buffer aanzet. Ik krijg of geen beeld en wel geluid of een flikkerend en heen en weer schietend beeld wat ook de interface van de player verstoort.
Dit probleem doet zich ook voor met bestanden die ik speciaal hiervoor heb gecodeerd met Spb DVD mobile (idiot proof).
Als iemand een idee heeft hoe deze problemen zijn op te lossen, dan maak je van mij een gelukkig man...
Over het algemeen een prima apparaat, maar ik heb twee probleempjes mee. (Ik heb nog niet eerder een WinMO device gehad dus het kan aan mijn onervarenheid liggen, maar google en de zoekfunctie leveren geen resultaat.)
1. Bestandsoverdracht (meestal filmpjes) van PC naar P3600 verloopt altijd via ActiveSync en is meestal (als het iets anders is dan een MPEG) ERG traag en breekt vaak zonder melding af om dan opnieuw te beginnen.
ActiveSync staat zo ingesteld dat hij niet moet converteren en mijn P3600 staat ingesteld als USB device om firewall problemen te voorkomen.
Dit probleem doet zich ook voor als ik bestanden gewoon probeer te knippen en plakken naar een map op mijn geheugenkaart.
2. Een aantal videofiles geven problemen bij het afspelen in TCPMP of Core-player. Het maakt niet uit of ik directdraw of raw buffer aanzet. Ik krijg of geen beeld en wel geluid of een flikkerend en heen en weer schietend beeld wat ook de interface van de player verstoort.
Dit probleem doet zich ook voor met bestanden die ik speciaal hiervoor heb gecodeerd met Spb DVD mobile (idiot proof).
Als iemand een idee heeft hoe deze problemen zijn op te lossen, dan maak je van mij een gelukkig man...
Verwijderd
Ik heb de trinity nu bijna een week, en ik moet jammer genoeg zeggen dat ik er niet echt blij mee ben. De reden hiervoor is dat mijn S100 sneller is en het geluid van de S100 is beter.
Uiteraard is de trinity qua functionaliteiten beter dan de S100, ik bedoel de trinity heeft WLAN, een beter scherm en UMTS, maar voor de rest ben ik er niet echt over te spreken
En als je de S100 en de trinity vergelijkt op de punten die ze overeenkomen is de S100 (op het scherm na) misschien wel beter...
Hopelijk doet de firmware update van wonderen....
Uiteraard is de trinity qua functionaliteiten beter dan de S100, ik bedoel de trinity heeft WLAN, een beter scherm en UMTS, maar voor de rest ben ik er niet echt over te spreken
En als je de S100 en de trinity vergelijkt op de punten die ze overeenkomen is de S100 (op het scherm na) misschien wel beter...
Verwijderd
Iemand toevallig al spb benschmark gedraait?
K'ben nl. zeer benieuwd naar de uitslagen van de P3600
K'ben nl. zeer benieuwd naar de uitslagen van de P3600
Verwijderd
Ik hoop dat iemand toch kan bevestigen dat de spv m700 wel beter is dan de spv m600.
Het mag toch niet zo zijn dat een 400mhz langzamer is dan een 200mhz?
Verwijderd
puntje 2 kan ik voor je oplossen:Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:42:
Koeiedag!
Als iemand een idee heeft hoe deze problemen zijn op te lossen, dan maak je van mij een gelukkig man...![]()
![]()
gebruik GDI. (dit werkt voor mij met 1.0.4)
Versie 1.1 zal de videokaart wel volledig ondersteunen. (zie enkele posts trg)
Voor punt 1 kan je verschillende methode gebruiken om het te versnellen:Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:42:
Koeiedag!
Als iemand een idee heeft hoe deze problemen zijn op te lossen, dan maak je van mij een gelukkig man...![]()
![]()
Indien je geheugenkaart gebruikt, haal deze eruit en stop deze in een cardreader. Gaat een heel stuk sneller.
Een andere methode is bestanden kopieren via draadloos netwerk, al gaat dit niet veel sneller.
Voor punt 2 moeten we geduld hebben tot een nieuwere versie van CorePlayer.
De m600 is op veel punten trager dan de Qtek s100. De m700/p3600 zal zeker sneller zijn.Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:54:
Ik hoop dat iemand toch kan bevestigen dat de spv m700 wel beter is dan de spv m600.
Zelf heb ik er nog niet veel van gemerkt, maar je mag er vanuit gaan dat firmware updates wel het een en ander zullen verbeteren. In de magacian werd een Intel processor gebruikt waar HTC al enkele jaren ervaring mee had en die ver geoptimaliseerd is. De samsung processor is pas enkele maanden in gebruik. Toen voor het eerst de Texas Instruments OMAP 850 werd gebruikt was deze ook erg traag, na ROM updates is dit behoorlijk vooruit gegaan. Ik verwacht persoonlijk wel sneheids verbeteringen met nieuwe roms. In hoe grote mate weet ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:09:
Ik heb de trinity nu bijna een week, en ik moet jammer genoeg zeggen dat ik er niet echt blij mee ben. De reden hiervoor is dat mijn S100 sneller is en het geluid van de S100 is beter.
Zelf vind ik het geluid niet slechter klinken, het kan harder. Nadeel van harder zetten is dat je vooral de hoge tonen nog wat hoger zet, de lage versterken over algemeen minder. Hierdoor kan het geluid enigsinds vervormt gaan klinken. Heb geluid altijd op een na hardst staan en geen klachten over.
Mijn P3600 is nu ook binnen en ik moet zeggen dat het me 100% bevalt. Ik had hiervoor een smartphone (C500), maar wat een verschil toch nog in het bedienen. (kan ook aan WM5 liggen, de C500 had wm2003)
Allereerst had ik wat problemen met de batterij cover. Geen simpel klepje meer, maar de gehele achterkant moest eraf, kon echter niet echt vinden hoe en wat, en met een gloednieuw apparaat ben je toch wat voorzichtiger
Het een en ander maar geïnstalleerd, TCPMP doet het goed, net zoals tomtom 6 (na het gebruikelijke gedoe met het pairen van de GPS), snelheid is prima, geluid ook, tot nu toe geen problemen of klachten.
Ben wel benieuwd of het miniSD klepje het gaat houden, het voelt redelijk fragiel aan, maar dat kan aan mij liggen.
Toch nog twee vraagjes, ik wil een snelkoppeling naar zowel de taskmanager als de settings "pagina" op mijn today screen zetten. Ik heb al een programma waarin die snelkoppelingen kunnen, nu nog de juiste snelkoppelingen vinden. Weet iemand waar de twee koppelingen staan voor de settingspagina en de taskmamanger?
Allereerst had ik wat problemen met de batterij cover. Geen simpel klepje meer, maar de gehele achterkant moest eraf, kon echter niet echt vinden hoe en wat, en met een gloednieuw apparaat ben je toch wat voorzichtiger
Het een en ander maar geïnstalleerd, TCPMP doet het goed, net zoals tomtom 6 (na het gebruikelijke gedoe met het pairen van de GPS), snelheid is prima, geluid ook, tot nu toe geen problemen of klachten.
Ben wel benieuwd of het miniSD klepje het gaat houden, het voelt redelijk fragiel aan, maar dat kan aan mij liggen.
Toch nog twee vraagjes, ik wil een snelkoppeling naar zowel de taskmanager als de settings "pagina" op mijn today screen zetten. Ik heb al een programma waarin die snelkoppelingen kunnen, nu nog de juiste snelkoppelingen vinden. Weet iemand waar de twee koppelingen staan voor de settingspagina en de taskmamanger?
Ik heb maar weer eens een mailtje gewaagd naar, HTC!
Ik hoop op enige reactie.
Ik hoop op enige reactie.
Je bent niet de enigste, ik had er toch snel een half uur voor nodig om uit te vinden dat de hele bovenkant eraf moest. Een groot voordeel, als toestel valt zal niet snel je klepje losrakenFly-guy schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:22:
Mijn P3600 is nu ook binnen en ik moet zeggen dat het me 100% bevalt. Ik had hiervoor een smartphone (C500), maar wat een verschil toch nog in het bedienen. (kan ook aan WM5 liggen, de C500 had wm2003)
De snelkoppelingen naar alle losse onderdelen uit settings:Het een en ander maar geïnstalleerd, TCPMP doet het goed, net zoals tomtom 6 (na het gebruikelijke gedoe met het pairen van de GPS), snelheid is prima, geluid ook, tot nu toe geen problemen of klachten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
| Settings>Personal>Password>Password = 20#ctlpnl cplmain.cpl,1 Settings>Personal>Password>Hint = 22#ctlpnl cplmain.cpl,1,1 Settings>Personal>Owner Information>Identification = 20#ctlpnl cplmain.cpl,2 Settings>Personal>Owner Information>Notes = 22#ctlpnl cplmain.cpl,2,1 Settings>Personal>Owner Information>Options = 22#ctlpnl cplmain.cpl,2,2 Settings>System>Power>Main = 20#ctlpnl cplmain.cpl,3 Settings>System>Memory>Main = 20#ctlpnl cplmain.cpl,4 Settings>System>Memory>Storage Card = 22#ctlpnl cplmain.cpl,4,1 Settings>System>Memory>Running Programs = 22#ctlpnl cplmain.cpl,4,2 Settings>System>About>Version = 20#ctlpnl cplmain.cpl,5 Settings>System>About>Device ID = 22#ctlpnl cplmain.cpl,5,1 Settings>System>About>Copyrights = 22#ctlpnl cplmain.cpl,5,2 Settings>System>Screen>General = 20#ctlpnl cplmain.cpl,7 Settings>System>Screen>Clear Type = 22#ctlpnl cplmain.cpl,7,1 Settings>System>Screen>Text Size = 22#ctlpnl cplmain.cpl,7,2 Settings>Personal>Input>Input Method = 20#ctlpnl cplmain.cpl,8 Settings>Personal>Input>Word Completion = 22#ctlpnl cplmain.cpl,8,1 Settings>Personal>Input>Options = 22#ctlpnl cplmain.cpl,8,2 Settings>Personal>Sounds & Notifications>Sounds = 20#ctlpnl cplmain.cpl,9 Settings>Personal>Sounds & Notifications>Notifications = 22#ctlpnl cplmain.cpl,9,1 Settings>System>Remove Programs = 21#ctlpnl cplmain.cpl,10 Settings>Personal>Menus>Start Menu = 21#ctlpnl cplmain.cpl,11 Settings>Personal>Menus>New Menu = 23#ctlpnl cplmain.cpl,11,1 Settings>Personal>Buttons>Program Buttons = 21#ctlpnl cplmain.cpl,12 Settings>Personal>Buttons>Up/Down Controls = 23#ctlpnl cplmain.cpl,12,1 Settings>Personal>Today>Appearance = 21#ctlpnl cplmain.cpl,13 Settings>Personal>Today>Items = 23#ctlpnl cplmain.cpl,13,1 Settings>Connections>Beam = 21#ctlpnl cplmain.cpl,15 Settings>System>Clock & Alarms>Time = 21#ctlpnl cplmain.cpl,16 Settings>System>Clock & Alarms>Alarms = 23#ctlpnl cplmain.cpl,16,2 Settings>Connections>Network Cards = 21#ctlpnl cplmain.cpl,17 Settings>System>Regional Settings>Region = 21#ctlpnl cplmain.cpl,18 Settings>System>Regional Settings>Number = 23#ctlpnl cplmain.cpl,18,1 Settings>System>Regional Settings>Currency = 23#ctlpnl cplmain.cpl,18,2 Settings>System>Regional Settings>Time = 23#ctlpnl cplmain.cpl,18,3 Settings>System>Regional Settings>Date = 23#ctlpnl cplmain.cpl,18,4 Settings>Connections>Connections>Task = 21#ctlpnl cplmain.cpl,19 Settings>Connections>Connection>Advanced = 23#ctlpnl cplmain.cpl,19,1 Settings>Personal>Phone>Phone = 21#ctlpnl cplmain.cpl,20 Settings>Personal>Phone>Services = 23#ctlpnl cplmain.cpl,20,1 Settings>Personal>Phone>Network = 23#ctlpnl cplmain.cpl,20,2 Settings>Personal>Phone>More = 23#ctlpnl cplmain.cpl,20,3 Settings>System>Certificates>Personal = 21#ctlpnl cplmain.cpl,22 Settings>System>Certificates>Root = 23#ctlpnl cplmain.cpl,22,1 Settings>Connections>Bluetooth>Mode = 21#ctlpnl cplmain.cpl,23 Settings>Connections>Bluetooth>Devices = 23#ctlpnl cplmain.cpl,23,1 |
Een snelkoppeling naar de taskmanager is dacht ik: 22#ctlpnl cplmain.cpl,4,2
Om deze links in te voeren kan je het beste een .txt bestandje op je pc maken met de code erin.
Vervolgens het bestandje hernoemen van .txt naar .lnk en kopieren naar je toestel.
Een icoontje weergeven moet ook kunnen met iets van:
22#ctlpnl cplmain.cpl,4,2?\Windows\cplmain.cpl,-5065
Ik weet alleen de codes van de icoons niet.
Het gehele settings scherm is dacht ik niet op te roepen.
Het is in ieder geval het bestand cplmain.cpl, maar je moet de juiste commando's weten.
Mijn mailtje werd beloond.
""############The HTC P3600 currently does not offer GPS Functionality. There is a possibility of an update to enable the GPS functions of the device at a future date, and we hope to be able to do this as soon as possible, but we cannot and do not guarantee this. If you buy the P3600 for possible future GPS functionality, you do so entirely at your own risk###############""
""############The HTC P3600 currently does not offer GPS Functionality. There is a possibility of an update to enable the GPS functions of the device at a future date, and we hope to be able to do this as soon as possible, but we cannot and do not guarantee this. If you buy the P3600 for possible future GPS functionality, you do so entirely at your own risk###############""
Heel voorspelbaar antwoord.Frunnik schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:43:
Mijn mailtje werd beloond.
Had ik in een van eerste posts al vermeld dat de kans dat HTC zal toezeggen dat er GPS komt minimaal is. Dit betekend niet dat ze het niet willen activeren, maar ze nemen juristisch een te groot risico door garantie te geven dat het gaat werken in de toekomst.
Mocht het namelijk niet gaan werken en jij hebt een mail dat het met zekerheid gaat werken kan je vrij eenvoudig een rechtszaak aanspannen. Zover ik weet is een mailtje ook rechtsgeldig.
Heeft niemand hier info over? Wanneer brengt Orange de telefoon op de markt? Waarom moet orange altijd als laatste op de markt komen met nieuwe smartphones?Vjenne-ICT schreef op zondag 03 december 2006 @ 00:39:
[...]
Ik had ok al verwacht dat die al leverbar was bij orange gezien dat de HTC P3600 wel op de Franse markt al is. De Prijs valt me reuze mee om eerlijk te zijn, ik heb al duurdere combinaties gezien met de HTC P3600. Weet iemand wat de Orange SPV M700 gaat kosten icm een 1 jarig orange free 30 euro abonnement?
Foutje: Nederlanse moet Franse zijn
Verwijderd
Deze info zojuist op XDA-Developers gevonden:
Dopod is eigendom van HTC dus de software staat bij HTC gepland op jan/feb volgend jaar. Uiteraard nog steeds geen garantie dat het goed komt, maar we weten in ieder geval nu wel zeker dat eraan wordt gewerkt en dat - als het lukt - het niet meer zo lang duurt.
Bron: http://forum.xda-develope...p?p=1071782&postcount=140Dopod International will send the Test Rom for me in Jan or Feb'07.
He said this rom will enable the GPS functions of this device (Dopod D810:Trinity).
I got ,you got.
Dopod is eigendom van HTC dus de software staat bij HTC gepland op jan/feb volgend jaar. Uiteraard nog steeds geen garantie dat het goed komt, maar we weten in ieder geval nu wel zeker dat eraan wordt gewerkt en dat - als het lukt - het niet meer zo lang duurt.
Maar de dopod had toch ook een FM radio? Lijkt me sterk dat het dezelfde zijn..Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:43:
Deze info zojuist op XDA-Developers gevonden:
[...]
Bron: http://forum.xda-develope...p?p=1071782&postcount=140
Dopod heeft geen FM radio. Dit heeft HTC al bevestigd. Is waarschijnlijk 1 website geweest die dit verkeerd vermeld had.FlorisB schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:10:
[...]
Maar de dopod had toch ook een FM radio? Lijkt me sterk dat het dezelfde zijn..
Verwijderd
ik krijg er bij orange ook geen datum uit en kan het op I-net ook nergens vinden, dus ik ben ook heel benieuwdVjenne-ICT schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:31:
[...]
Heeft niemand hier info over? Wanneer brengt Orange de telefoon op de markt? Waarom moet orange altijd als laatste op de markt komen met nieuwe smartphones?
Ik hoop, dat in Januari de rom getest is en werkt!
Dan kan ik mijn nummer laten porteren op 26-feb-06.
Maar de vingertjes zijn wel geneigd om hem te bestellen, VOOR KERST!
Dan kan ik mijn nummer laten porteren op 26-feb-06.
Maar de vingertjes zijn wel geneigd om hem te bestellen, VOOR KERST!
Verwijderd
Het volgende,
Op gsmweb zag ik een aanbieding die voor mij intressant is,
namelijk de HTC p3600 + 1 jarig telfort 400 + 1gb data (edge) voor 120 euro...
Wie vind dat ik het moet doen?? + wie weet of dit betrouwbaar is??
help me
help me
Je krijgt 400min voor €42(Sms bundel zit er niet bij). (met goed bereik - KPN)
En 1gig internet voor 9,50!
En telfort heeft geen aansluitkosten op 1jarige abbo!
[edit]
Heb zelf een jaar geleden daar een sim-only besteld. (van telfort) Niet tegen problemen aangelopen!
[edit]
Heb zelf een jaar geleden daar een sim-only besteld. (van telfort) Niet tegen problemen aangelopen!
[ Voor 24% gewijzigd door Frunnik op 08-12-2006 14:21 ]
Verwijderd
Dus?Frunnik schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:20:
Je krijgt 400min voor €42(Sms bundel zit er niet bij). (met goed bereik - KPN)
[edit]
Soms hoor je van die slechte verhalen over gsmweb,
maar vind je die deal goed? Het is het beste wat ik tot nu toe ben tegengekomen want bij smartphonesstunts kost hij gewoon 200 euro samen met een 400 belminuten..1 jarige (wel zonder 1gb) maar goed ....80 euro's meer...
deze is betrouwbaar en goedkoper: DRUK HIERVerwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:39:
Het volgende,
help me
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Verwijderd
Nou,dorkie schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:25:
[...]
deze is betrouwbaar en goedkoper: DRUK HIER
Verwijderd
Hallo,
Ik volg dit forum al een tijdje en ben dan ook van plan snel een P3600 aan te schaffen, mijn enige twijfel is echter of ik een NL of een UK-versie moet kopen. Nu las ik onlangs het volgende op www.pdashop.nl (n.a.v. een vraag over het al dan niet aanwezig zijn van GPS op de P3600).
Reactie van PDAshop.nl geplaatst op vrijdag 08 december 2006 om 09:54
"Wij hebben dit nagevraagd en het blijkt dat de Nederlandse versie van de HTC P3600 NIET is voorzien van een ingebouwde GPS. Dit zou uitsluitend bij een andere variant van dit model zijn, maar niet in Nederland." (http://www.pdashop.nl/review/33935/htc-p3600.html)
Vraag me nu alleen af: ontbreekt in alle P3600's die in Nederland worden verkocht de GPS-funct. of alleen in de NL-talige P3600 die in NL worden verkocht? Heb deze vraag btw ook bij http://www.pdashop.nl neergelegd, zo snel ik antwoord heb laat ik dit hier weten.
Snelle reactie v/d PDAshop.nl:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'HTC P3600'.
Zover de informatie die wij hebben ontvangen betreft het alle toestellen die in Nederland verkocht worden.
Met vriendelijke groet,
PDAshop.nl
Ik volg dit forum al een tijdje en ben dan ook van plan snel een P3600 aan te schaffen, mijn enige twijfel is echter of ik een NL of een UK-versie moet kopen. Nu las ik onlangs het volgende op www.pdashop.nl (n.a.v. een vraag over het al dan niet aanwezig zijn van GPS op de P3600).
Reactie van PDAshop.nl geplaatst op vrijdag 08 december 2006 om 09:54
"Wij hebben dit nagevraagd en het blijkt dat de Nederlandse versie van de HTC P3600 NIET is voorzien van een ingebouwde GPS. Dit zou uitsluitend bij een andere variant van dit model zijn, maar niet in Nederland." (http://www.pdashop.nl/review/33935/htc-p3600.html)
Vraag me nu alleen af: ontbreekt in alle P3600's die in Nederland worden verkocht de GPS-funct. of alleen in de NL-talige P3600 die in NL worden verkocht? Heb deze vraag btw ook bij http://www.pdashop.nl neergelegd, zo snel ik antwoord heb laat ik dit hier weten.
Snelle reactie v/d PDAshop.nl:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail met het onderwerp 'HTC P3600'.
Zover de informatie die wij hebben ontvangen betreft het alle toestellen die in Nederland verkocht worden.
Met vriendelijke groet,
PDAshop.nl
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 12:19 ]
Ik kan nog wel 40x mijn verhaal herhalen, maar winkels zullen niet zeggen dat er GPS inzit.
Hiermee lopen ze juristische problemen.
Daarnaast durft HTC nog niet met volle zekerheid te zeggen dat GPS gaat werken.
De kans dat HTC voor verschillende landen verschillende modellen produceert is minimaal.
De productiekosten, ontwikkelingskosten en ondersteuningskosten zijn te hoog om per land een ander hardwarematig model te maken. De Nederlandse rom-updates lopen wel altijd wat achter op de WWE (engelse) updates. Volgens mij is het geen probleem om in de toekomst naar een Engelse rom op te waarderen.
Het blijft een onzekerheid of er een GPS update komt. Al mocht die komen voor de Engelse modellen ben ik er zeker van dat die ook werkt op de Nederlandse modellen.
De kans dat HTC voor verschillende landen verschillende modellen produceert is minimaal.
De productiekosten, ontwikkelingskosten en ondersteuningskosten zijn te hoog om per land een ander hardwarematig model te maken. De Nederlandse rom-updates lopen wel altijd wat achter op de WWE (engelse) updates. Volgens mij is het geen probleem om in de toekomst naar een Engelse rom op te waarderen.
Het blijft een onzekerheid of er een GPS update komt. Al mocht die komen voor de Engelse modellen ben ik er zeker van dat die ook werkt op de Nederlandse modellen.
Enigste manier om te weten of het er inzitten, is openschroeven
. Anders kom je er niet achter, wie offert zijn toestel op
.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285090Termi schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:47:
Enigste manier om te weten of het er inzitten, is openschroeven. Anders kom je er niet achter, wie offert zijn toestel op
.
http://forum.xda-develope...php?p=1067628#post1067628
Weet iemand hoe je die irritante piepjes wegkrijgt die zich voordoen als je tijdens een gesprek, met behulp van het scrollwieltje, het volume wilt veranderen? Ik heb er ooit een registry"hack" voor gezien, maar kan het niet meer terug vinden.
Probleem is natuurlijk dat die piepjes ook hoorbaar zijn bij de ontvangende partij
Probleem is natuurlijk dat die piepjes ook hoorbaar zijn bij de ontvangende partij
Het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk dat HTC verschillende hardware specs gebruikt voor de HTC P3600, ze mken hier door volgens mij alleen maar meer onkosten. Zo lang hier nog duidelijkheid over is zullen veel klantne de HTC niet kopen denk ik. Ik zou als alternatief de Eten X500 of de Eten M700 overwegen.adewidt schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:10:
Ik kan nog wel 40x mijn verhaal herhalen, maar winkels zullen niet zeggen dat er GPS inzit.
hier doen ze dan toch een gewaagde uitspraak.adewidt schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 14:10:
Wel is opvallend dat op de site zelf en in andere pdfjes gps niet wordt genoemd.
Heb niks voor niks die PDF file opgeslagen, om eventueel druk op HTC te kunnen uitvoerenSiErRa schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:33:
[...]
hier doen ze dan toch een gewaagde uitspraak.
Wel is opvallend dat op de site zelf en in andere pdfjes gps niet wordt genoemd.
Verwijderd
hoe dan ook, this is good news !! kan iemand mij vertellen wanneer de witte p3600 komt?
en wie kiest hier niet voor nl-rom en waarom??
Ik had alleen de keuze uit een NL-rom. Vond ik erg jammer.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:43:
hoe dan ook, this is good news !! kan iemand mij vertellen wanneer de witte p3600 komt?
Persoonlijk vind ik de vertalingen nogal slecht (heb hiervoor altijd Engelse apparaten gehad).
De t9 woordboek kent heel weinig woorden, heb je dus ook niet veel aan.
Voor de Engelse versie verschijnen sneller en vaker updates.
Wanneer de witte komt; geen idee
Orange gaat geloof ik de witte versie leveren.
Verwijderd
ik zie hier trouwens niet veel ervaringen met de p3600, tijdje terug...adewidt schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:20:
[...]
Ik had alleen de keuze uit een NL-rom. Vond ik erg jammer.
Persoonlijk vind ik de vertalingen nogal slecht (heb hiervoor altijd Engelse apparaten gehad).
De t9 woordboek kent heel weinig woorden, heb je dus ook niet veel aan.
Voor de Engelse versie verschijnen sneller en vaker updates.
Wanneer de witte komt; geen idee.
Orange gaat geloof ik de witte versie leveren.
Dat stand alone, en dat availible shortly is al oud nieuws, dat is al de nodige weken bekend, en ook al de nodige discussie over geweest hier
Weet iemand al wanneer de Orange SPV M700 (HTC P3600) ]beschikbaar/uit komt in Nedereland? Volgens mij had die toch al op de markt moeten zijn? Waarom is Orange toch altijd zo lat met het op de markt brengen van nieuwe smartphones? Een aangepast ROM schrijven neemt toch niet zo veel tijd in beslag?
Dit schreef je op 8december ook al, moet dat nu nog eens zo vetgedrukt geschreven worden? Niemand hier weet het, als het bekend is lees je het ook hier!Vjenne-ICT schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:49:
Weet iemand al wanneer de Orange SPV M700 (HTC P3600) ]beschikbaar/uit komt in Nedereland? Volgens mij had die toch al op de markt moeten zijn? Waarom is Orange toch altijd zo lat met het op de markt brengen van nieuwe smartphones? Een aangepast ROM schrijven neemt toch niet zo veel tijd in beslag?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Geloof dat Orange FR het toestel de 15de op de Franse markt brengt.
Toch zie ik hem niet voor januari op de NL markt komen.
Toch zie ik hem niet voor januari op de NL markt komen.
Laat ik dan kort mijn ervaringen vertellenVerwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:35:
[...]
ik zie hier trouwens niet veel ervaringen met de p3600, tijdje terug...
Een kleine anderhalve week nu in bezit en tot nu toe geen vreemde dingen meegemaakt, afgezien van twee keer moeten resetten omdat 1 keer het toestel vastliep na het ontvangen van een sms en 1 keer omdat het toestel niet meer uit flightmode wilde.
Verder vind ik de snelheid prima, maar dat komt vooral omdat ik een C500 smartphone gewend was, en verder geen vergelijking kan maken. Maar filmpjes met TCPMP en muziek met mortplayer gaan bijzonder goed, net zoals navigeren met tomtom6.
Ik had met het in gebruik nemen van het toestel wel het probleem dat ik het batterij klepje niet open kreeg, maar dat lag meer aan mijn voorzichtigheid en het feit dat het geen apart klepje is, maar de gehele achterkant eraf schuift. (wat wel weer een stuk steviger is)
Toestel start snel op na reset of vanuit off stand, lijkt sneller dan mijn C500 te verbinden met, in mijn geval, orange. Ook wifi en bluetooth doen prima hun werk.
Dus tot nu toe geen klachten, afgezien van die twee resets, nu alleen nog maar even alles finetunen, zoals het scrollen met het jogwieltje (regels in plaats van links in IE), het stoppen van de biepjes bij het veranderen van de incall volume, etc etc...
Was even bang dat de vele bugs die de TyTn plaagden, ook mogelijk zouden zijn overgesprongen op dit toestel, maar tot nu toe geen enkel probleem tegengekomen, afgezien van de al genoemde.
De meeste zullen dit toestel toch in combinatie met een contract kopen.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:35:
[...]
ik zie hier trouwens niet veel ervaringen met de p3600, tijdje terug...
Pas als Orange en T-Mobile hun versie van het apparaat op de markt brengen zie je een grote groep gebruikers erbij komen.
Wat bedoel je precies met headset?
De meegeleverde of een bluetooth headset?
De meegeleverde headset klinkt aardig, maar denk toch dat ik de oordopjes ga vervangen.
Verwijderd
Dat bedoelde ik dusadewidt schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:21:
[...]
De meeste zullen dit toestel toch in combinatie met een contract kopen.
Pas als Orange en T-Mobile hun versie van het apparaat op de markt brengen zie je een grote groep gebruikers erbij komen.
Wat bedoel je precies met headset?
De meegeleverde of een bluetooth headset?
De meegeleverde headset klinkt aardig, maar denk toch dat ik de oordopjes ga vervangen.
Ik zelf denk dat ik em neem met een telfort 300 + 1gb databundel
Nee, nog niet gedaan. Ik gebruik praktisch nooit de handsfree headset+mic, alleen maar een headset voor muziek. Daarom ga ik van het weekend maar eens aan de slag met een soldeerbout, mijn sennheisers en de originele headset..Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:04:
Nou bedankt gebruik je toevallig een headset hoe is dat??
Verwijderd
"Na een klein beetje te hebben gekeken in de windows map kwam ik het bestand sdhc_sc2410.dll tegen. Dit zou betekenen dat de P3600 overweg kan met SD High Capacity kaarten. Deze zijn nu nog minimaal verkrijgbaar maar komen steeds meer. Toekomst verwachting is dat deze kaarten zullen groeien tot 32GB. Daar lijkt dus al ondersteuning voor te zijn gezien SDHC met een fat32 file systeem werkt (dacht ik) in tegenstelling tot fat bij SD kaarten. Oudere toestellen zullen mogelijk geen ondersteuning krijgen/hebben voor SDHC. "
Heeft iemand dit al geprobeerd? ik heb de P3600 besteld maar ben nu op zoek naar een Mini SD card. volgens HTC.com zou hij 12 GB
moeten ondersteunen, maar 4GB is voldoende voor mij..
de 4GB van Transcend SDHC lijkt me een mooie oplossing.. iemand ervaring, tips...
Heeft iemand dit al geprobeerd? ik heb de P3600 besteld maar ben nu op zoek naar een Mini SD card. volgens HTC.com zou hij 12 GB
de 4GB van Transcend SDHC lijkt me een mooie oplossing.. iemand ervaring, tips...
Schijnt nog niet te werken, zover ik gelezen heb.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:16:
"Na een klein beetje te hebben gekeken in de windows map kwam ik het bestand sdhc_sc2410.dll tegen. Dit zou betekenen dat de P3600 overweg kan met SD High Capacity kaarten. Deze zijn nu nog minimaal verkrijgbaar maar komen steeds meer. Toekomst verwachting is dat deze kaarten zullen groeien tot 32GB. Daar lijkt dus al ondersteuning voor te zijn gezien SDHC met een fat32 file systeem werkt (dacht ik) in tegenstelling tot fat bij SD kaarten. Oudere toestellen zullen mogelijk geen ondersteuning krijgen/hebben voor SDHC. "
Heeft iemand dit al geprobeerd? ik heb de P3600 besteld maar ben nu op zoek naar een Mini SD card. volgens HTC.com zou hij 12 GBmoeten ondersteunen, maar 4GB is voldoende voor mij..
Je krijgt op CD outlook 2002.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:34:
Wat voor software hebben jullie erbij gekregen en bevalt die??
Verder zit er op het apparaat de standaard software.
MMS-software
J2ME (java emulator)
PDF Viewer
De meeste software zit al in het standaard pakket van HTC of Microsoft.
Wat gaat dit abonnement totaal kosten dan per maand? Ik kan dat niet echt vinden op de site van telfort.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:34:
[...]
Dat bedoelde ik dus![]()
Ik zelf denk dat ik em neem met een telfort 300 + 1gb databundel
Verwijderd
algebeld.nl kijk in de eerder posts....dankzij een fellow got member ben ik hier gekomen en morgen is het eindelijk dan zover !!! dan ga ik deze p3600 bestellen...Vjenne-ICT schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:57:
[...]
Wat gaat dit abonnement totaal kosten dan per maand? Ik kan dat niet echt vinden op de site van telfort.
Je moet wel micro sd hebben!!!adewidt schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:08:
[...]
Schijnt nog niet te werken, zover ik gelezen heb.
Waar stel je in dat de jogdail per regel scrolled ipv links?Fly-guy schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:49:
[...]
Dus tot nu toe geen klachten, afgezien van die twee resets, nu alleen nog maar even alles finetunen, zoals het scrollen met het jogwieltje (regels in plaats van links in IE), het stoppen van de biepjes bij het veranderen van de incall volume, etc etc...
[...]
Zoals iemand al voor me zei: het werkt nog niet echtVerwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:16:
Heeft iemand dit al geprobeerd? ik heb de P3600 besteld maar ben nu op zoek naar een Mini SD card. volgens HTC.com zou hij 12 GBmoeten ondersteunen, maar 4GB is voldoende voor mij..
lees hier meer: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=285826
Ik heb met het spelen met de camera het voor elkaar gekregen dat de voorste camera gebruikt werd voor de foto's..A_to_the_S schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:04:
ff een vraagje, hoe kan je testen of de camera aan de voorzijde werkt?
Ik kan namelijk nu nog niet UMTSen (abbo gerelateerd...)
Ik heb twee veranderingen toegepast:A_to_the_S schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:30:
[...]
Waar stel je in dat de jogdail per regel scrolled ipv links?
[...]
Om het gedrag van het wieltje te veranderenNavigate without stylus
The default behaviour for your device's four-way direction button in Pocket Internet Explorer (PIE) is to jump between hyperlinks/form fields on a web page. To change this behaviour so that the button scrolls the page left, right, up and down, use the following tweak:
\HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Navigation\4-Way Nav = 0 (DWORD decimal)
And to re-enable hyperlink/form field navigation:
\HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Navigation\4-Way Nav = 1 (DWORD decimal)
You may still jump between links using Tab and Shift-Tab using the built-in hardware keyboard.
Deze spreekt voor zich denk ik.Disable annoying beeps when changing in-call volume
There are actually 3 different sounds in play here: the one at the bottom end of the slider (quietest), the one in the middle posisitions (standard), and the one at the top end of the slider (loudest). These are handled by 3 registry keys:
HKCU\ControlPanel\Sounds\LoudestInCallVolume
HKCU\ControlPanel\Sounds\QuietestInCallVolume
HKCU\ControlPanel\Sounds\StandardInCallVolume
Within each of these keys the default 'Script' value is 'p' for 'play', change the 'Script' value to blank (erase the 'p').
Beide hier te vinden
Dit topic is gesloten.