Ik heb vandaag de hele dag een beetje lopen spelen met het apparaat.
Had veel zinloze uren op me studie

.
Bij deze mijn eerste uitgebreidere indrukken:
De batterij
Ik heb vandaag de hele dag wifi en/of bluetooth aangehad. Scherm stond op halve helderheid (meer dan genoeg, naar mijn mening). Heb verscheidene spelletjes gespeeld, geinternet, gebeld en vooral veel met bestanden lopen rotzooien. De batterij is vanaf vanochtend 6:30 tot nu 22:00 terug gelopen van 100% tot 40%. Ik vind dit zeer acceptabel. De Qtek 9100 en Qtek s100 lopen een stuk sneller leeg.
Geluidskwaliteit onder bellen
Ik heb er niks op aan te merken. Ik ben volgens andere goed verstaanbare en andere klinken ook helder. Het is voor mij lastig om echt een oordeel te geven met een cijfer. Iedereen interperteert geluidskwaliteit anders.
Wifi kwaliteit
Beter dan verwacht. Ik heb hiervoor een SDIo Wifi kaart gehad en regelmatig met de Qtek 9100 lopen surfen via Wifi. De ontvangststerkte van die twee komen niet in de buurd van de P3600. Een snelheidstest heb ik niet gedaan, maar alles gaat snel (netwerk en internet).
Camera
Wil je een goede foto camera, koop dan gewoon een losse camera. De p3600 is niet geweldig met z'n foto's. Al vind ik persoonlijk de foto kwaliteit van de Sony Ericsson K800 en soortgelijke ook slecht, vergeleken met een echte fotocamera. Voor een snelle foto is de p3600 best te gebruiken.
Spellen
Omdat de grafische kracht niet al te sterk lijkt heb ik een grote verscheidenheid aan spellen geprobeerd. Alle spellen die onder WM5 draaide van mijn vorige Qtek s100 draaide soepel. Geen merkbare verschillen met de Qtek s100. Ook spellen als Flux (3d), Skyforce, SuperMiners die grafisch meer vragen hadden geen problemen. Overigens draaide de SCUMM emulator een stuk vlotter en soepeler naar mijn gevoel.
Verder heb ik nog I-Go navigatie programma gedraait. Dit programma liep even soepel als op de Qtek s100. De lage score in de graphic benchmarks lijken dus met het draaien van programma's niet naar voren te komen.
Het touchscreen
Het scherm is voor mij een grote verbetering ten opzichten van mijn Qtek s100. De helderheid is vergelijkbaar met de Qtek 9100 (MDA Vario). Bij de Qtek 9100 zie je vrij duidelijk het touchscreen raster zitten, dit is bij de p3600 niet te zien. Ook vind ik de gevoeligheid van het touchscreen sterk verbeterd. Het scherm reageert al op de kleinste aanraking. Bij mijn Qtek s100 moest ik behoorlijk hard aantippen met het pennetje voor het apparaat reageerde. Ook reageerde de Qtek s100 slecht op mijn duim en de p3600 heeft er geen problemen mee (dit kan ouderdom van de Qtek s100 zijn).
Overig
Het toestel ligt lekker in de hand. Ik ben er zeer positief over. Mocht de update met GPS komen is het een zeer compleet toestel.
Nadelen- Uiteraard zijn er ook een paar negatieve punten. Het snel zien van vingerafdrukken had ik al eerder vermeld.
- Een ander nadeel vind ik dat je maar van twee knoppen de functie kan instellen.
- Het lastig openmaken van de cover. Al is dit misschien ook weer een voordeel. Je hoeft niet bang te zijn dat je cover losspringt.
- Kwaliteit van de camera onder de maat
Verder ben ik alleen maar positief over het toestel

.
Knoppen indeling aanpassen:
Ik heb snel een paar kleine aanpassingen in het register gemaakt betreft de knoppen aan de rechter zijkant (voicecommand, opnemen en de camera).
Het onderstaande register bestandje past het volgende aan:
- Knop voicecommand wordt de CommManager
- De knop opnemen wordt de voicecommand
- Camera blijft camera
Persoonlijk gebruik ik het opnemen zelden en de CommManager met grote regelmaat.
Je kan om de een of andere vreemde reden niet bij de knoppen configuratie kiezen om de CommManager te binden aan een knop. In het windows register viel het wel aan te passen.
Voor degene die er behoefte aan hebben
Download