HTC P3600 (HTC Trinity, SPV M700)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.133 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 00:25:
[...]
klopt maar hij is niet voorradig bij Smartphoneshop
Even onderstaande link klikken en vervolgens op refresh

http://www.smartphoneshop...294/htc-p3300-gps-nl.html

kopie van de site:

HTC P3300 GPS NL
Actuele status van dit product: op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 01:59:
[...]

Even onderstaande link klikken en vervolgens op refresh

http://www.smartphoneshop...294/htc-p3300-gps-nl.html

kopie van de site:

HTC P3300 GPS NL
Actuele status van dit product: op voorraad
hhmm... vreemd, dan heb ik niets gezegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
kan je met de 3600 faxen of niet?
(en kan je met de s100 faxen?)

Volgens mij is het gewoon een kwestie van het installeren van software toch?
ik bedoel fax gaat toch over het GSM netwerk? (of niet?)

[ Voor 72% gewijzigd door A_to_the_S op 24-11-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:08:
kan je met de 3600 faxen of niet?
(en kan je met de s100 faxen?)

Volgens mij is het gewoon een kwestie van het installeren van software toch?
ik bedoel fax gaat toch over het GSM netwerk? (of niet?)
Expansys heeft de P3600 nu ook op voorraad. Op dit moment nog 32 stuks.

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=140824

Met de S100 kun je zeker faxen met daarvoor bestemde software (heb ik zelf gedaan). De P3600 heeft ook een modem ingebouwd en daarmee zou het op dezelfde wijze moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:17:
[...]
Expansys heeft de P3600 nu ook op voorraad. Op dit moment nog 32 stuks.
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=140824
[...]
Ja maar daar kost hij wel €615 itt smartphoneshop waar hij €569 kost
Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:17:
[...]
Met de S100 kun je zeker faxen met daarvoor bestemde software (heb ik zelf gedaan). De P3600 heeft ook een modem ingebouwd en daarmee zou het op dezelfde wijze moeten kunnen.
Dat dacht ik ook maar op Smartphoneshop.nl staat dat hij et niet kan, maar goed daar staat ook dat hij geen jog-dial heeft.
http://www.smartphoneshop.nl/product/33935/htc-p3600.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roma0803 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:52:
[...]

Bij Centralpoint is ie nu te koop voor en schone 547.55 Eurootjes. 50 Op voorraad op het moment dat ik dit schrijf. Op het plaatje staat een witte, maar volgens mijn info moet het een zwarte zijn. ff checkûh
Hoe kan dit? (dat er 50 op voorraad zijn?)
Is deze winkel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 01:28:
[...]

Hoe kan dit? (dat er 50 op voorraad zijn?)
Is deze winkel betrouwbaar?
Inmiddels is de P3600 bijna overal op voorraad.
Bij Expansys 35 stuks (op dit moment) en ook bij de PDAShop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De P3600 schijnt ook een FM radio aan boord te hebben. Althans bij de Chinese variant van de P3600 (Dopod 810) is dit wel het geval. Zie voor meer info bijgaande link:

http://forum2.mobile-revi...php?p=498824&postcount=63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 11:51:
...
Dat dacht ik ook maar op Smartphoneshop.nl staat dat hij et niet kan, maar goed daar staat ook dat hij geen jog-dial heeft.
http://www.smartphoneshop.nl/product/33935/htc-p3600.html
Klopt, is mij ook opgevallen, maar is waarschijnlijk een vergissing. De P3600 heeft wel degelijk een wieltje: voor scrollen op het scherm, klikken en volume tijdens het bellen (volgens de handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 01:48:
De P3600 schijnt ook een FM radio aan boord te hebben. Althans bij de Chinese variant van de P3600 (Dopod 810) is dit wel het geval. Zie voor meer info bijgaande link:

Apart...

De p3300 heeft in ieder geval wel FM, zou leuk zijn als het ook in de p3600 zit, maar anders gewoon radio via UMTS.

Ik heb in ieder geval de p3600 besteld. Kan hem maandag hogstwaarschijnlijk ophalen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik hoop wel dat ze de scherm problemen met de TyTn niet herhalen in dit toestel, want dat was voor mij wel de reden om op de 3600 te wachten (toestellen zijn natuurlijk niet echt te vergelijken en de 3300 heeft tot nu toe ook geen scherm problemen, dus ik heb goede hoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:21:
[...]
Apart...

De p3300 heeft in ieder geval wel FM, zou leuk zijn als het ook in de p3600 zit, maar anders gewoon radio via UMTS.

Ik heb in ieder geval de p3600 besteld. Kan hem maandag hogstwaarschijnlijk ophalen :*)
In de allereerste HTC Roadmap aankondiging werd de Trinity aangehaald als het wonderkindje dat alles in huis heeft. Was te mooi om waar te zijn (ik wacht al bijna een jaar op dit wonderkindje). Toen de officiele specs naar buiten kwamen bleken vele features niet aanwezig. Nu komt stukje bij beetje toch weer het wonderkindje bovenwater.

De enige uitleg die ik hieraan kan geven is dat het een marketingtechnische achtergrond heeft. Ontwikkel een uitgebreide basis en begin met een kaal model. Breng vervolgens een nieuw model uit (op dezelfde basis) met nieuwe features. Dat kost geen ontwikkeltijd, verkoopt lekker en versterkt de innovatieve uitstraling. Ondertussen is veel tijd beschikbaar voor de ontwikkeling van een echt nieuw platform.

In het hele gamma van features missen we nu alleen nog de RDS functie in de FM ontvanger waarmee TMC navigatie mogelijk wordt (hoewel dit net als radio ontvangst ook met data via internet mogelijk is). Het blijft overigens wel de vraag of de FM ontvanger in de in Europa verhandelde doosjes ook daadwerkelijk hardwarematig geassembleerd is (zoals dat bij GPS wel het geval lijkt te zijn).

Wanneer het er echt allemaal in zit zullen er tzt wel zelf gebakken ROM versies in omloop komen waarmee alle features toegankelijk worden. Ondanks alle onzekerheden is het in toenemende mate een zeer aantrekkelijk device. Ga hem nu, na wat terughoudendheid, toch ook zelf kopen. En dan maar zien wat de Tiny Trinity in de toekomst nog aan verrassingen brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gekocht en betaald op smartphoneshop.be :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:03:
[...]

In de allereerste HTC Roadmap aankondiging werd de Trinity aangehaald als het wonderkindje dat alles in huis heeft. Was te mooi om waar te zijn (ik wacht al bijna een jaar op dit wonderkindje). Toen de officiele specs naar buiten kwamen bleken vele features niet aanwezig. Nu komt stukje bij beetje toch weer het wonderkindje bovenwater.

De enige uitleg die ik hieraan kan geven is dat het een marketingtechnische achtergrond heeft. Ontwikkel een uitgebreide basis en begin met een kaal model. Breng vervolgens een nieuw model uit (op dezelfde basis) met nieuwe features. Dat kost geen ontwikkeltijd, verkoopt lekker en versterkt de innovatieve uitstraling. Ondertussen is veel tijd beschikbaar voor de ontwikkeling van een echt nieuw platform.

In het hele gamma van features missen we nu alleen nog de RDS functie in de FM ontvanger waarmee TMC navigatie mogelijk wordt (hoewel dit net als radio ontvangst ook met data via internet mogelijk is). Het blijft overigens wel de vraag of de FM ontvanger in de in Europa verhandelde doosjes ook daadwerkelijk hardwarematig geassembleerd is (zoals dat bij GPS wel het geval lijkt te zijn).

Wanneer het er echt allemaal in zit zullen er tzt wel zelf gebakken ROM versies in omloop komen waarmee alle features toegankelijk worden. Ondanks alle onzekerheden is het in toenemende mate een zeer aantrekkelijk device. Ga hem nu, na wat terughoudendheid, toch ook zelf kopen. En dan maar zien wat de Tiny Trinity in de toekomst nog aan verrassingen brengt...
Ik sluit me voledig aan bij je verhaal. Al heb ik nooit gelezen dat er ooit FM in zou komen. Ik heb er uiteraard niks op tegen mocht het er wel in zitten. De vraag is hoe modulair het toestel is opgebouwd om eenvoudig een fm-radio chip weg te laten of te plaatsen.

Mocht de Dopod inderdaad radio hebben wordt het nog een leuk klusje te onderzoeken welke bestanden en register onderdelen er op de p3600 nodig zijn om het mogelijk werkend te krijgen.

Toch kan ik de marketing achter de p3600 verre van slim vinden. Een toestel uitbrengen met features die nog niet werken vinden consumenten over het algemeen niet fijn en weerhoud ze van kopen.

Kan niet wachten tot maandag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:40
Mooi, hij is uit :) Nu nog even wachten op wat geld en dan ga ik hem ook bestellen :) Jammer alleen van dat zwarte, maar dat had ik al eerder gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 01:48:
Kijk ik vind dit allemaal geweldig, maar de grote vraag is wanneer dit alles geactiveerd wordt:
Wanneer wordt de GPS geactiveerd?
Wanneer wordt de FM-radio geactiveerd?
Gaat hij überhaupt nog wel gebruik maken van z'n video-processor?

Kortom: hoelang moeten we wachten?

Ik wou et net op xda developers posten maar ik zag dat jij et al gedaan had :D
(ik ben "azamat" van borat, azamat bagatov)

[ Voor 28% gewijzigd door A_to_the_S op 25-11-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Ik wil em nu ook kopen, maar de verschillen bij de online winkels verschillen te veel
Ik wil het volgende:
- T-Mobile
- 2 jaar
- Relax 150
- Verlengen

Bij Smartphoneshop.nl moet je maandelijks €21,50 en eenmalig €248 voor de telefoon betalen
En bij een andere zaak moet je maandelijks €19,50 en eenmalig €181 voor de telefoon betalen.

Echt absurd.

edit:Op de T-mobile site staat dat Relax 150 15,75 per maand kost.

[ Voor 9% gewijzigd door A_to_the_S op 25-11-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
A_to_the_S schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:42:
Ik wil em nu ook kopen, maar de verschillen bij de online winkels verschillen te veel
Ik wil het volgende:
- T-Mobile
- 2 jaar
- Relax 150
- Verlengen

Bij Smartphoneshop.nl moet je maandelijks €21,50 en eenmalig €248 voor de telefoon betalen
En bij een andere zaak moet je maandelijks €19,50 en eenmalig €181 voor de telefoon betalen.

Echt absurd.

edit:Op de T-mobile site staat dat Relax 150 15,75 per maand kost.
Als je bij T-Mobile online besteld krijg je nog extra korting.

Daarnaast is Smartphoneshop (pdashop) gewoon duur.
Losse toestel kost daar 569 euro en bij de goedkoopste winkel 525 euro.
Dat is ook al een fors verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
adewidt schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:58:
[...]
en bij de goedkoopste winkel 525 euro.
En die winkel is??? (is inderdaad nogal een verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fly-guy schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:04:
[...]

En die winkel is??? (is inderdaad nogal een verschil)
http://www.kieskeurig.nl/...09415C12571F80048A0BD.htm

[ Voor 15% gewijzigd door adewidt op 25-11-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:12:
Ik heb ik iets misdaan... Ik dacht dat het een Nederlandse versie ging zijn, echter blijkt dat het een Engels besturingssysteem heeft, ik had graag Nederlands gehad..
Wat nu? |:(
Kan ik via een andere firmware het toch nog Nederlands krijgen?
Ik heb overigens ergens gelezen dat er geen Block/Letter Recognizer en Transcriber aanwezig in de Nederlandstalige versie, wat is dit juist?

Btw: ik heb gezien dat versie 6 uitkomt van windows mobile, kan men dit dan kopen en installeren op de P3600?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Je kunt, als die beschikbaar komen via bijv xda-developers.com, over het algemeen vrij eenvoudig een Nederlandse ROM op het toestel zetten. Er kan echter een CID lock opzitten die dit verhindert. Deze zal er eerst af moeten en daar mogen we hier niet over praten. Op xda-developers kunnen je daar alles over vinden.

Transcriber zit niet in de Nederlandse versie, block/letter recognizer zit er wel in maar is in het register uitgeschakeld. In de Wizard thread op GoT vind je hoe je het inschakelt.

WM6 komt pas in 2008, de komende upgrade waar jij aan refereert denk ik, is hooguit Wm5.5 of Wm5 Second Edition (net als Wm2003 SE) en is slechts een kleine upgrade zonder echt ingrijpende dingen naar het zich nu laat aanzien.

De kans dat die erop kan lijkt me minimiem. Je kunt deze versies niet los kopen zoals bijv Windows XP. Je bent dus afhankelijk van iligale ROMs die her en der opduiken. De kans dat die voor dit toestel uberhaupt gemaakt zullen worden lijkt me zeer klein. En als deze versie gemaakt worden zullen de fabrikanten als HTC en de carriers zoals T-Mobile deze niet uitbrengen, ze verkopen liever een nieuw toestel met de nieuwe versie erop.

Het enige bekende geval waarbij een nieuwe OS versie op een oud toestel terecht kwam was de HTC Hymalaya, die oorspronkelijk Wm2003 SE draaide. Een test WM5 versie lekte uit en werd door de tovenaars op xda developers tot een functionele ROM omgetoverd. Toch ontbreken daaraan nog steeds veel functies, zoals in veel gevallen de camera functie en andere dingen, waardoor het niet een volwaardige functionaliteit biedt.

HP en Eten hebben dacht ik wel een WM5 upgrade voor hun laatste lijn van WM2003 SE devices aangeboden (tegen betaling), maar deze waren bij het uitkomen van de toestellen al beloofd en dit moesten ze wel doen omdat anders iedereen zou wachten op de volgende generatie producten en de oude zou overslaan. De concurrentie leverde nl al wel WM5 op de nieuwe devices mee. Aangezien WM5 SE nog niet eens officieel aangekondigd is zie ik het dus niet gebeuren dat dat OS op de Trinity komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koksie schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:12:
Je kunt, als die beschikbaar komen via bijv xda-developers.com, over het algemeen vrij eenvoudig een Nederlandse ROM op het toestel zetten. Er kan echter een CID lock opzitten die dit verhindert. Deze zal er eerst af moeten en daar mogen we hier niet over praten. Op xda-developers kunnen je daar alles over vinden.

Transcriber zit niet in de Nederlandse versie, block/letter recognizer zit er wel in maar is in het register uitgeschakeld. In de Wizard thread op GoT vind je hoe je het inschakelt.

WM6 komt pas in 2008, de komende upgrade waar jij aan refereert denk ik, is hooguit Wm5.5 of Wm5 Second Edition (net als Wm2003 SE) en is slechts een kleine upgrade zonder echt ingrijpende dingen naar het zich nu laat aanzien.

De kans dat die erop kan lijkt me minimiem. Je kunt deze versies niet los kopen zoals bijv Windows XP. Je bent dus afhankelijk van iligale ROMs die her en der opduiken. De kans dat die voor dit toestel uberhaupt gemaakt zullen worden lijkt me zeer klein. En als deze versie gemaakt worden zullen de fabrikanten als HTC en de carriers zoals T-Mobile deze niet uitbrengen, ze verkopen liever een nieuw toestel met de nieuwe versie erop.

Het enige bekende geval waarbij een nieuwe OS versie op een oud toestel terecht kwam was de HTC Hymalaya, die oorspronkelijk Wm2003 SE draaide. Een test WM5 versie lekte uit en werd door de tovenaars op xda developers tot een functionele ROM omgetoverd. Toch ontbreken daaraan nog steeds veel functies, zoals in veel gevallen de camera functie en andere dingen, waardoor het niet een volwaardige functionaliteit biedt.

HP en Eten hebben dacht ik wel een WM5 upgrade voor hun laatste lijn van WM2003 SE devices aangeboden (tegen betaling), maar deze waren bij het uitkomen van de toestellen al beloofd en dit moesten ze wel doen omdat anders iedereen zou wachten op de volgende generatie producten en de oude zou overslaan. De concurrentie leverde nl al wel WM5 op de nieuwe devices mee. Aangezien WM5 SE nog niet eens officieel aangekondigd is zie ik het dus niet gebeuren dat dat OS op de Trinity komt.
Bedankt, dan annuleer ik de bestelling niet. Je bent zeker dat English naar Nederlands gaat hé? Ik heb ergens gelezen bij een ander HTC toestel dat dit niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:53:
[...]
Bedankt, dan annuleer ik de bestelling niet. Je bent zeker dat English naar Nederlands gaat hé? Ik heb ergens gelezen bij een ander HTC toestel dat dit niet kon.
Maar waar heb je em bestelt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
A_to_the_S schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:39:
[...]

Maar waar heb je em bestelt dan?
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:03:
[...]
Wanneer wordt de GPS geactiveerd?
Wanneer wordt de FM-radio geactiveerd?
Gaat hij überhaupt nog wel gebruik maken van z'n video-processor?

Kortom: hoelang moeten we wachten?
...
We mogen inmiddels aannemen dat de hardware wel geschikt zal zijn voor GPS en dat HTC ergens in januari 2007 met een ROM update komt. Of de GPS performance dan ook net zo goed is als we nu gewend zijn van de laatste SiRF III ontvangers blijft nog een vraagteken.

Van de FM radio weten we nog heel weinig, zelfs niet of de hardware van de in Europa geleverde modellen ook daadwerkelijk een FM ontvanger chip bevat (kan evengoed dat deze bij assemblage is weggelaten). Als de FM ontvanger er wel inzit zou HTC dit met een volgende ROM update in januari eenvoudig kunnen activeren.

De videoprocessor is in de pre-productie modellen in ieder geval niet geactiveerd, blijkens de lage videoprestaties in de gepubliceerde benchmarks. Mogelijk komt dit in een volgende ROM versie.

Hoe lang moeten we nog wachten? Dat ligt helemaal aan de eisen die je zelf stelt. Wanneer je nu een P3600 aanschaft moet je dat doen op basis van de huidige specs. Zoals ik in een eerdere post heb aangegeven zou het ook de marketing strategie van HTC kunnen zijn om de laatste twee features (FM&Video) pas in latere modellen te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:26:
[...]
...

Mocht de Dopod inderdaad radio hebben wordt het nog een leuk klusje te onderzoeken welke bestanden en register onderdelen er op de p3600 nodig zijn om het mogelijk werkend te krijgen.

Toch kan ik de marketing achter de p3600 verre van slim vinden. Een toestel uitbrengen met features die nog niet werken vinden consumenten over het algemeen niet fijn en weerhoud ze van kopen.

Kan niet wachten tot maandag....
Ik vermoed dat de software implementatie van een eventueel aanwezige FM ontvanger niet zo veel zal afwijken van de Artemis. Hierdoor wordt het onderzoek al een stukje eenvoudiger (Artemis devices zijn volop in omloop, de Dopods zul je in het westen niet vinden)

Het marketing probleem van HTC is m.i. als volgt te verklaren: De (overigens vertrouwelijke uitgelekte) roadmap was al lang vastgesteld voordat HTC het idee kreeg/besluit nam om devices onder eigen naam in de markt te zetten. De, in de nieuwe strategie vastgestelde, specs zonder GPS waren voor de relatief grote afnemer Orange niet acceptabel en HTC heeft toegegeven terwijl men er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor was. Orange heeft vervolgens het GPS verhaal naar buiten gebracht en de wereld wakker geschud. Onder publieke druk heeft HTC vervolgens schoorvoetend ook iets losgelaten over GPS in een toekomstige rom update. Ironisch genoeg gaan er nu geruchten dat Orange om onbekende redenen de M700 toch niet gaat uitbrengen...

Tot zover mijn analyse van de situatie welke inderdaad het consumenten vertrouwen niet sterkt.

De trein is nu echter niet meer te stoppen en mogelijk krijgen we een vergelijkbaar scenario voor de FM ontvanger. Hoewel ik dit niet zo 'hot' vind als GPS. Het ontbreken van een FM ontvanger zal de verkoopcijfers niet zo sterk beinvloeden, maar het ontbreken van GPS kan een echte showstopper zijn met de tegenwoordeige GPS hype.

Begin nu zelf ook wat ongeduldig te worden en ga maandag of dinsdag ook een P3600 halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:40:
[...]

...
Onder publieke druk heeft HTC vervolgens schoorvoetend ook iets losgelaten over GPS in een toekomstige rom update. Ironisch genoeg gaan er nu geruchten dat Orange om onbekende redenen de M700 toch niet gaat uitbrengen...
Op de Franse Orange site staat de M700 nog steeds aangegeven met navigatie. In het stukje staat:
SPV M700 bezit goed een GPS geïntegreerd... Hij werd niet door de fabrikant geactiveerd. Lopend eerste kwartaal 2007, zal de fabrikant ter beschikking stellen een softwareupdate die GPS geïntegreerd zal reactiveren. Door te wachten, is het noodzakelijk om een externe antenne GPS te gebruiken.
Ik wacht met smart af!! Dit moet de opvolger worden van m'n huidige phone!

[ Voor 4% gewijzigd door visie op 26-11-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de HTC P3600 bestelt bij PDAshop.be. Zou hem dinsdag moeten hebben. Voor mij waren de belangrijkste redenen de form factor (s200 size ongeveer) gecombineerd met de feature set van de tytn. De mogelijkheid van ROM update die GPS en FM radio unlocken is gewoon mooi meegenomen, maar een aparte GPS heb ik al en naar de radio luisteren doe ik niet zo vaak, dus zo belangrijk zijn die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:31
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 18:53:
[...]

100% zekerheid kan ik je niet bieden, het kan natuurlijk dat op dit toestel een extreem moeilijke CID lock is aangebracht, of een andere vorm van bescherming. Ik denk echter dat dit niet het geval is en dat een nederlandse ROM zonder al te veel problemen erop gezet kan worden, ook omdat zowel de Nederlandse als de Engelse variant bij dezelfde leverancier (HTC) vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
koksie schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:54:
[...]

100% zekerheid kan ik je niet bieden, het kan natuurlijk dat op dit toestel een extreem moeilijke CID lock is aangebracht, of een andere vorm van bescherming. Ik denk echter dat dit niet het geval is en dat een nederlandse ROM zonder al te veel problemen erop gezet kan worden, ook omdat zowel de Nederlandse als de Engelse variant bij dezelfde leverancier (HTC) vandaan komt.
Ik geloof inderdaad dat je vrij eenvoudig een NL rom kan installeren op een WWE (Engelse) versie. Een ROM van een andere provider kan niet zonder een CID unlock. Maar ik kan je ook geen garantie geven.

Ik zie mezelf eerder zo snel mogelijk een Engelse rom installeren op de Nederlandse versie die ik waarschijnlijk krijg. Gigabyte was overigens bezig met software te maken waarmee je snel kan switchen tussen talen. Mogelijk is dit in de toekomst te gebruiken op HTC toestellen. Bij veel telefoons is het vrij standaard dat je een taal kan selecteren.

Edit 1:
Nog vergeten te melden:
AKU 3 (de laatste versie van Windows Mobile 5) die zit op de P3600 heeft de mogelijkheid om tussen talen te switchen.

Bron: http://www.mobile-review.com/pda/articles/wm-aku-en.shtml

Quote:
One of the best things about AKU 3.0 is so-called Language Provisioning, enabling local manufacturers to add as many languages to a device as its onboard memory can store (at that every dictionary takes up from 6 to 12 Mb, depending on given language).
Waarschijnlijk zullen er dus wel aangepaste roms komen met meerdere talen toegevoegd.

Edit 2
Je kan alleen een andere taal kiezen na een hardreset wanneer er meerdere talen zijn geinstalleerd door HTC of de operator.

[ Voor 25% gewijzigd door adewidt op 26-11-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt koksie en adewidt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met de Nederlandse taal op WM5 devices is niet erg positief. Door de vertaling worden woorden/ teksten soms langer en de schermformattering is daar niet altijd op berekend. Ga daarom zelf de P3600 met Engelse ROM aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:25:
Mijn ervaring met de Nederlandse taal op WM5 devices is niet erg positief. Door de vertaling worden woorden/ teksten soms langer en de schermformattering is daar niet altijd op berekend. Ga daarom zelf de P3600 met Engelse ROM aanschaffen.
Ik denk er precies hetzelfde over, ik ga zo snel als het kan een Engelse ROM erop zetten mocht het een Nederlandse versie zijn. Daarnaast kan ik de helft niet meer terug vinden door de scheve nederlandse vertalingen. En voor t9 gebruik ik Wordlogic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:25:
Helemaal mee eens.
Maar wat adewit al aanhaalde, je zit dan met de woordenboeken. Ik heb 2 jaar met de Engelse S100 gewerkt en dus ook niet gebruik gemaakt van het Nederlandse woordenboek.
ik gebruik alleen het Keyboard en lijkt me wel relaxed om daar dat NL-woordenboek bij te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:31:
[...]

Helemaal mee eens.
Maar wat adewit al aanhaalde, je zit dan met de woordenboeken. Ik heb 2 jaar met de Engelse S100 gewerkt en dus ook niet gebruik gemaakt van het Nederlandse woordenboek.
ik gebruik alleen het Keyboard en lijkt me wel relaxed om daar dat NL-woordenboek bij te gebruiken...
Door een drietal bestanden van een Nederlandse versie over te zetten naar de Engelse versie in combinatie met een registeraanpassing heb je gewoon een NL-woordenboek op de Engelse WM5 ROM versie. Op die manier heb je het beste of both worlds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 01:25:
[...]

Door een drietal bestanden van een Nederlandse versie over te zetten naar de Engelse versie in combinatie met een registeraanpassing heb je gewoon een NL-woordenboek op de Engelse WM5 ROM versie. Op die manier heb je het beste of both worlds :)
Maar heb je je NL-woordenboek dan ook beschikbaar bij Keyboard of alleen bij Block Recognizer en Letter Recognizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik overweeg deze p3600 aan te schaffen, maar is het niet verstandiger de asus p535 af te wachten? Over uiterlijk kun je van mening verschillen, maar qua specs lijkt ie de p3600 op alle punten te verslaan. In de benchmarks is de p525 al superieur. Ik kan alleen nergens vinden wanneer ie precies beschikbaar is, en wat de prijs zal zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

en of die uberhaupt wel in ons kleine PDA-landje terecht zal komen!?

Als je nu 'n uber-PDA wil moet je gewoon de HTC P3600 aanschaffen, wachten kan ook natuurlijk op 'n PDA met VGA-scherm, ingebouwde beamer, infrarood garagedeur-bediening enzo mja :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:24:
ik overweeg deze p3600 aan te schaffen, maar is het niet verstandiger de asus p535 af te wachten? Over uiterlijk kun je van mening verschillen, maar qua specs lijkt ie de p3600 op alle punten te verslaan. In de benchmarks is de p525 al superieur. Ik kan alleen nergens vinden wanneer ie precies beschikbaar is, en wat de prijs zal zijn ;(
De P525 heeft geen EDGE, UMTS, HSDPA en heeft een minder goede batterij (1300mAh <-> 1500mAh).
Buiten de CPU is er niet veel verschil vind ik..., aangezien de P3600 ook GPS zal hebben in januari.
Volgens pdadb komt de P525 uit in december 2006:
http://pdadb.net/index.ph...35%20|%20Dopod%20D810%20'

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:48:
[...]

De P525 heeft geen EDGE, UMTS, HSDPA en heeft een minder goede batterij (1300mAh <-> 1500mAh).
Buiten de CPU is er niet veel verschil vind ik..., aangezien de P3600 ook GPS zal hebben in januari.
Volgens pdadb komt de P525 uit in december 2006:
http://pdadb.net/index.ph...35%20|%20Dopod%20D810%20'
Hij heeft 2x meer ROM en die SiRF module. Maar geen EDGE, UMTS, HSDPA en mindere accu, dat zijn wel gemissen idd. Maar buiten dat, als ie alleen al net zo goed presteert als de P525 dan is ie sneller op alle gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Het verbaast me dat er nog geen nieuwe reviews zijn. Nu zouden te toch binnen moeten komen rollen....
Vooral de foto's mis ik nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Ik heb het toestel, wat een mooi ding :D !

Zal straks is proberen wat foto's te maken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
adewidt schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:54:
Ik heb het toestel, wat een mooi ding :D !

Zal straks is proberen wat foto's te maken ;) .
Hehe, damn heb verloren. :D

Ik hoor het wel. Maarre via wie heb je het toestel besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
DaannO schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:00:
[...]

Hehe, damn heb verloren. :D

Ik hoor het wel. Maarre via wie heb je het toestel besteld?
Vandaag gehaald bij PDAshop.

Wou eerst halen bij Belstore.nl, die hadden mij vrijdag verteld dat ik hem vandaag kon ophalen, maar ze hadden hem vandaag nog niet. Dus die order geannuleerd en naar PDAshop gegaan, rest van de week weinig tijd. Kost misschien paar 10-tjes meer maar dan heb ik hem wel.

Is de zwarte versie met NL-talige Windows Mobile 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

...rest van de week weinig tijd....
Geeft niet, je mag ook wel wat vaker korte stukjes erover schrijven :+

[ Voor 10% gewijzigd door roma0803 op 27-11-2006 18:35 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
adewidt schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:07:
[...]
Vandaag gehaald bij PDAshop.

Wou eerst halen bij Belstore.nl, die hadden mij vrijdag verteld dat ik hem vandaag kon ophalen, maar ze hadden hem vandaag nog niet. Dus die order geannuleerd en naar PDAshop gegaan, rest van de week weinig tijd. Kost misschien paar 10-tjes meer maar dan heb ik hem wel.

Is de zwarte versie met NL-talige Windows Mobile 5.
Ik voel de eerste review van een GoT lid aankomen over de P3600 >:)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah, stuur al eens je eerste indrukken. Ben er erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Hierbij een korte impressie:

De doos inclusief inhoud

De doos is erg compact, het is een wonder dat alles erin past ;) . Zoals aan de doos te zien is, is het een Nederlandse versie. Had zelf op een Engelse gehoopt, maar dat valt in de toekomst mogelijk nog wel te veranderen.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/1.jpg

Wat zit er allemaal in de doos:
  • De HTC P3600
  • Een USB headset
  • Een beschermhoesje inclusief riemklem
  • Een tweede stylus
  • Een 1500 mAh batterij
  • Een netvoeding om te laden
  • Een usbkabel om te laden en te synchroniseren
  • Heel wat boekjes en blaadjes met informatie...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/3.jpg
Hoe ziet het apparaat eruit
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/4.jpg
Het was nog niet zo eenvoudig uit te zoeken hoe het batterij klepje open moest. Zoals je op de foto kan zien haal je de hele onderkant los. Hierdoor hoef je niet bang te zijn zoals bij de Qtek s100 en s200 voor het losschieten van je batterij klepje bij een val. Het makkelijkste is om het batterij klepje open te maken door het toestel vol in je ene hand te leggen met scherm omlaag, en met je andere hand de achterkant omhoog te duwen. Ik durfde niet gelijk forceerd te duwen waardoor het me toch snel een kwartiertje heeft geduurd voordat ik het apparaat open had 8)7 , de keren daarna ging het soepel.

Verder nog wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/9.jpg

Snelle vergelijking met HTC Magician

Twee foto's ter vergelijking met de Qtek s100:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/A.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/small/B.jpg

De verschil in grote tussen de Qtek s100 en HTC P3600 is verwaarloosbaar klein. De HTC P3600 is eerder iets kleiner dan groter. Het verschil in gewicht is groot, het gewicht is goed te vergelijken met de Qtek s200 of de Qtek 9100.

Snelheids verschil heb ik niet gemerkt. De HTC P3600 lijkt iets trager te reageren, maar kan door het andere geluid bij het aanklikken komen. Het opstarten gaat even snel en het toestel is duidelijk sneller dan de Qtek 9100 (HTC Wizard/MDA Vario). Een goed oordeel over de snelheid kan ik pas geven nadat ik het toestel uitvoeriger heb geprobeerd.

Een enorm verschil is de kwaliteit van het scherm. De hoogste contrast op de Qtek s100 is bijna de laagste contract op de HTC P3600. Het scherm is enorm helder en scherp _/-\o_ . De kwaliteit van het scherm is te vergelijken met de Qtek 9100 (HTC Wizard/MDA Vario).

Overige indrukken
Wifi werkt goed en snel.
De camera kwaliteit zag er zoals standaard bij HTC bedroevend uit, maar ik heb deze functie nog niet uitgebreid geprobeerd.
UMTS kan ik niet testen totdat ik in februari ergens een UMTS abonnement ga aanschaffen. Moet helaas eerst mijn huidige abonnementen nog opzeggen met 3 maanden opzegtermijn |:( .

Mijn eerste indruk is in ieder geval zeer positief.

Ik zal mijn ervaring uitbreiden als ik meer te melden heb.
Mocht iemand nog vragen hebben stel ze maar, dan probeer ik ze te beantwoorden.

Twee kleine nadeeltjes:
Met dualsim kaart werkte niet. Dit komt mogelijk doordat er nu een USIM slot in het apparaat zit.
Het zwart wordt snel vies, je ziet heel snel vingers op het plastic zitten. Ik denk dat dit bij de witte versie hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
Een vraagje, bij mij ging bij de s100 het batterijklepje na een tijdje loszitten, heb er nu plakband opzitten.. Anders gaat ie telkens resetten.. Weet niet of je hetzelfde probleem hebt, maar is dit bij de P3600 een beetje beter geregeld? Is het wat meer solide? :)
Dankje voor de mini review iig! :)

edit: volgensmij hoef je weer niets in te drukken om het klepje te openen hè, zoiets als de 9100 heeft vind ik wel fijn.. Want als je hem nu uit je zak haalt met 2 vingers aan de achterkant, trek je dan niet alleen het batterijklepje uit je zak? Zoals bij de s100 dus.. ( :'( )

[ Voor 31% gewijzigd door FlorisB op 27-11-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit! bedankt!

wat heeft je doen besluiten deze te kopen? Ik maak me een beetje zorgen als ik deze grafiekjes bekijk. Verwacht je dat de prestaties beter zullen worden met nieuwe ROM updates?

Afbeeldingslocatie: http://www.autoroot.com/photos/albums/GloX500/bench_3.sized.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.autoroot.com/photos/albums/GloX500/bench_4.sized.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.autoroot.com/photos/albums/GloX500/bench_5.sized.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.autoroot.com/photos/albums/GloX500/bench_6.sized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoroot.com/photos/albums/GloX500/bench_7.sized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlorisB schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:00:
Een vraagje, bij mij ging bij de s100 het batterijklepje na een tijdje loszitten, heb er nu plakband opzitten.. Anders gaat ie telkens resetten.. Weet niet of je hetzelfde probleem hebt, maar is dit bij de P3600 een beetje beter geregeld? Is het wat meer solide? :)
Dankje voor de mini review iig! :)

edit: volgensmij hoef je weer niets in te drukken om het klepje te openen hè, zoiets als de 9100 heeft vind ik wel fijn.. Want als je hem nu uit je zak haalt met 2 vingers aan de achterkant, trek je dan niet alleen het batterijklepje uit je zak? Zoals bij de s100 dus.. ( :'( )
Omdat je de hele onderkant eraf haalt die op 4 punten klemt gaat het vrij lastig om de bovenkant eraf te halen. De constructie van de s100 was zak, dat is bij de p3600 niet het geval.

Ik heb echt me volledige hand nodig het klepje los te maken. Het lukt me niet zo makkelijk met 2 vingers. Er is geen knopje of iets dergelijks die je in moet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:13:
ziet er goed uit! bedankt!

wat heeft je doen besluiten deze te kopen? Ik maak me een beetje zorgen als ik deze grafiekjes bekijk. Verwacht je dat de prestaties beter zullen worden met nieuwe ROM updates?

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop dat de HTC de grafische kracht hoger kan krijgen.
Dit is de factor die voor de globaal lage score zorgt (bij de graphics benchmark en platform score).

Opzich zit er een 3d procesor in de Qualcomm chip.
Deze lijkt mij nog niet geactiveerd. Hopelijk komt dit nog, of verandert HTC andere dingen om de grafische kracht te versnellen.

Persoonlijk verwacht ik betere prestaties.
Bij de HTC Wizard is hetzelfde gebeurd, het apparaat begon traag en is toch behoorlijk sneller geworden na enkele ROM-updates. Alleen ik kan hier uiteraard geen garanties voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook binnen en ben hem aan het opladen.
Hoe lang duurt dit, kan ik hem ondertussen gebruiken?
Want ik heb de neiging (om de batterij niet "in de war" te maken) bij een nieuwe gsm hem niet aan te zetten vooraleer hij volledig opgeladen is.

Eerste ervaring: stijlvol
Tweede ervaring: geen flash! :( :o
Derde ervaring: waar steek ik die "stylus" in?
Vierde ervaring (na 5 min): ah, er zit al eentje in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vind de achterkant net op de iPod-plastic lijken oftewel vingerafdruk-gevoelig, klopt dat..!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:43:
Ik heb hem ook binnen en ben hem aan het opladen.
Hoe lang duurt dit, kan ik hem ondertussen gebruiken?
Want ik heb de neiging (om de batterij niet "in de war" te maken) bij een nieuwe gsm hem niet aan te zetten vooraleer hij volledig opgeladen is.

Eerste ervaring: stijlvol
Tweede ervaring: geen flash! :( :o
Derde ervaring: waar steek ik die "stylus" in?
Vierde ervaring (na 5 min): ah, er zit al eentje in ;)
Ik heb hem niet opgeladen, batterij erin en starten maar :P .
Het zijn li-ion batterijen die raken niet snel in de war.

De li-ion batterijen kan je overigens beter niet laten leeglopen tot 0%, dan raken ze veel eerder in de war of zelfs kapot! Het beste is gewoon regelmatig aan de lader. Overigens hebben de batterijen een gemiddelde levensduur van 2/3 jaar na fabricage. Koop nooit direct met je toestel een reserve batterij, de kans is nogal groot dat deze slecht werkt na een 2/3 jaar als je een huidige batterij wilt vervangen.

Van de Flash kon je weten. Was op geen enkele foto te zien. Zelf vind ik het geen probleem omdat de gemiddelde flash geen enkele toevoeging bied.
CLB schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:06:
Vind de achterkant net op de iPod-plastic lijken oftewel vingerafdruk-gevoelig, klopt dat..!?
In mijn bovenstaande mini-review had ik al gemeld dat er snel vinger afdrukken zichtbaar zijn. Zelf vind ik het niet zo probleem. Het is snel genoeg weer schoon gemaakt als je je toestel wilt showen :+ .

Edit:

Ik zal straks nog wat meer bevindingen schrijven ;) .

[ Voor 22% gewijzigd door adewidt op 28-11-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

adewidt schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:07:
In mijn bovenstaande mini-review had ik al gemeld dat er snel vinger afdrukken zichtbaar zijn. Zelf vind ik het niet zo probleem. Het is snel genoeg weer schoon gemaakt als je je toestel wilt showen :+ .
Sorry had alleen even snel de pics bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de spv m600 en het speaker geluid is erg slecht.
Is het bij de spv m700 verbeterd of is het geluid nog steeds slecht.
Dit is de enigste twijfel die ik heb bij de m700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:40:
Ik heb nu de spv m600 en het speaker geluid is erg slecht.
Is het bij de spv m700 verbeterd of is het geluid nog steeds slecht.
Dit is de enigste twijfel die ik heb bij de m700...
Ik doe hier geen uitspraak over.

Het is lastig om te zeggen of iets goed of slecht is.
Iedereen heeft daar een ander oordeel over.

Daarnaast kan je van een klein speakertje in de p3600 of m600 sowieso nooit goed geluid verwachten. Bij geen enkele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hier wel beter geluid van verwacht.
Ik heb ook de spv c500 en daar zit een veel harder en beter geluid in, terwijl die telefoon nog kleiner is.
Je mag toch verwachten van nieuwere en geavanceerde modellen dat het geluid beter wordt en niet slechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:25:
[...]

Maar heb je je NL-woordenboek dan ook beschikbaar bij Keyboard of alleen bij Block Recognizer en Letter Recognizer?
Het NL-woordenboek vervangt de Engelse en werkt dus overal waar de Engelse voordien ook werkte, inclusief keyboard en de applicaties die spellingcheck ondersteunen. Wanneer er belangstelling voor is kan ik wel een korte how to do opstellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag ook de P3600 en de eerste indrukken zijn zeer goed te noemen. Ben zowel hardwarematig als ook softwarematig nog geen gekke dingen tegengekomen.

Geluidskwaliteit op de speaker is merkbaar beter, meer lage tonen / minder blikkerig, dan de i-mate jam en imate k-jam. Maximale geluidssterkte zit tussen de jam (veel zachter) en de k-jam (ietsje harder) in. Volume is ruim voldoende voor navigatie in de auto, ook als de auto wat rumoeriger is.

Het is natuurlijk nog steeds geen hifi met zo'n klein speakertje. Daarmee sluit ik mij aan bij de eerdere opmerking van adewidt over dit onderwerp.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:16:
[...]
Het NL-woordenboek vervangt de Engelse en werkt dus overal waar de Engelse voordien ook werkte, inclusief keyboard en de applicaties die spellingcheck ondersteunen. Wanneer er belangstelling voor is kan ik wel een korte how to do opstellen.
Graag, ik heb er een hele tijd geleden wat mee lopen kloten, maar kon nooit een goede woordenboeken vinden en wist niet welke bestanden ik moest vervangen.

Enne XenoV kun je even op deze thread reageren: http://forum.xda-develope...php?p=1063021#post1063021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Ik heb vandaag de hele dag een beetje lopen spelen met het apparaat.
Had veel zinloze uren op me studie :) .

Bij deze mijn eerste uitgebreidere indrukken:

De batterij
Ik heb vandaag de hele dag wifi en/of bluetooth aangehad. Scherm stond op halve helderheid (meer dan genoeg, naar mijn mening). Heb verscheidene spelletjes gespeeld, geinternet, gebeld en vooral veel met bestanden lopen rotzooien. De batterij is vanaf vanochtend 6:30 tot nu 22:00 terug gelopen van 100% tot 40%. Ik vind dit zeer acceptabel. De Qtek 9100 en Qtek s100 lopen een stuk sneller leeg.

Geluidskwaliteit onder bellen
Ik heb er niks op aan te merken. Ik ben volgens andere goed verstaanbare en andere klinken ook helder. Het is voor mij lastig om echt een oordeel te geven met een cijfer. Iedereen interperteert geluidskwaliteit anders.

Wifi kwaliteit
Beter dan verwacht. Ik heb hiervoor een SDIo Wifi kaart gehad en regelmatig met de Qtek 9100 lopen surfen via Wifi. De ontvangststerkte van die twee komen niet in de buurd van de P3600. Een snelheidstest heb ik niet gedaan, maar alles gaat snel (netwerk en internet).

Camera
Wil je een goede foto camera, koop dan gewoon een losse camera. De p3600 is niet geweldig met z'n foto's. Al vind ik persoonlijk de foto kwaliteit van de Sony Ericsson K800 en soortgelijke ook slecht, vergeleken met een echte fotocamera. Voor een snelle foto is de p3600 best te gebruiken.

Spellen
Omdat de grafische kracht niet al te sterk lijkt heb ik een grote verscheidenheid aan spellen geprobeerd. Alle spellen die onder WM5 draaide van mijn vorige Qtek s100 draaide soepel. Geen merkbare verschillen met de Qtek s100. Ook spellen als Flux (3d), Skyforce, SuperMiners die grafisch meer vragen hadden geen problemen. Overigens draaide de SCUMM emulator een stuk vlotter en soepeler naar mijn gevoel.

Verder heb ik nog I-Go navigatie programma gedraait. Dit programma liep even soepel als op de Qtek s100. De lage score in de graphic benchmarks lijken dus met het draaien van programma's niet naar voren te komen.

Het touchscreen
Het scherm is voor mij een grote verbetering ten opzichten van mijn Qtek s100. De helderheid is vergelijkbaar met de Qtek 9100 (MDA Vario). Bij de Qtek 9100 zie je vrij duidelijk het touchscreen raster zitten, dit is bij de p3600 niet te zien. Ook vind ik de gevoeligheid van het touchscreen sterk verbeterd. Het scherm reageert al op de kleinste aanraking. Bij mijn Qtek s100 moest ik behoorlijk hard aantippen met het pennetje voor het apparaat reageerde. Ook reageerde de Qtek s100 slecht op mijn duim en de p3600 heeft er geen problemen mee (dit kan ouderdom van de Qtek s100 zijn).

Overig
Het toestel ligt lekker in de hand. Ik ben er zeer positief over. Mocht de update met GPS komen is het een zeer compleet toestel.

Nadelen
  • Uiteraard zijn er ook een paar negatieve punten. Het snel zien van vingerafdrukken had ik al eerder vermeld.
  • Een ander nadeel vind ik dat je maar van twee knoppen de functie kan instellen.
  • Het lastig openmaken van de cover. Al is dit misschien ook weer een voordeel. Je hoeft niet bang te zijn dat je cover losspringt.
  • Kwaliteit van de camera onder de maat
Verder ben ik alleen maar positief over het toestel _/-\o_ .

Knoppen indeling aanpassen:
Ik heb snel een paar kleine aanpassingen in het register gemaakt betreft de knoppen aan de rechter zijkant (voicecommand, opnemen en de camera).

Het onderstaande register bestandje past het volgende aan:
- Knop voicecommand wordt de CommManager
- De knop opnemen wordt de voicecommand
- Camera blijft camera

Persoonlijk gebruik ik het opnemen zelden en de CommManager met grote regelmaat.
Je kan om de een of andere vreemde reden niet bij de knoppen configuratie kiezen om de CommManager te binden aan een knop. In het windows register viel het wel aan te passen.

Voor degene die er behoefte aan hebben
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
A_to_the_S schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:15:
[...]

Graag, ik heb er een hele tijd geleden wat mee lopen kloten, maar kon nooit een goede woordenboeken vinden en wist niet welke bestanden ik moest vervangen.

Enne XenoV kun je even op deze thread reageren: http://forum.xda-develope...php?p=1063021#post1063021
De samsung chip biedt ondersteuning voor USB-host. Het blijft altijd de vraag of HTC of een andere software maker hier iets mee gaat doen. De hardware kan het ondersteunen, maar dan is er nog software ondersteuning nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
Hoi,

Wat is de algehele snelheid van de HTC P3600, is die goed? Ik vind de OMAP 200 mhz die in mijn huidige QTEK S200 te traag.

Kan iemand nogw at foto's van het toestel plaatsen, ben erg benieuwd naar de details.

Weet iemand al iets wanneer Orange dit toestel gat uitbregne in nederland, en word dat dan die (lelijke) witte kleur?

Ik zit er namelijk ook over te dneken om het toestel aan te schaffen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:26:
Hoi,

Wat is de algehele snelheid van de HTC P3600, is die goed? Ik vind de OMAP 200 mhz die in mijn huidige QTEK S200 te traag.

Kan iemand nogw at foto's van het toestel plaatsen, ben erg benieuwd naar de details.

Weet iemand al iets wanneer Orange dit toestel gat uitbregne in nederland, en word dat dan die (lelijke) witte kleur?

Ik zit er namelijk ook over te dneken om het toestel aan te schaffen.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Wat voor foto's en details wil je weten?

Ik vind het toestel sneller aanvoelen dan de Qtek 9100 welke een OMAP 850 heeft.
Het is goed vergelijkbaar met de Qtek s100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:15:
[...]

Voor alle geinteresseerden

Nederlandse spellingcontrole en autocomplete op een Engelse WM5 ROM "How to do":

Van een device met een Nederlandstalige WM5 ROM (hoeft geen Trinity te zijn) heb je de volgende 3 bestanden nodig uit de \windows directory:
- dictprob.dat
- statdict.dat
- msspl2_nl.lex

Begin op je Engelstalige device met het maken van een backup van de originele bestanden dictprob.dat en statdict.dat (hiermee kun je eventueel later weer terug naar de Engelse spelling). Vervolgens overschrijf je op je Engestalige device met Totalcommander (ActiveSync en FileExplorer werkt niet) deze twee bestanden met de Nederlandstalige versies.

Kopieer daarna msspl_nl.lex in de \windows directory van je Engelstalige device en pas in het register de volgende key aan: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Spell Check] "Main_Dict"="\Windows\mssp2_nl.lex"

Tenslotte voer je een softreset uit. That's it... ehh... Dat was het... :)

USB host op de Trinity

Van diverse bronnen heb ik vernomen dat het hardware ontwerp van de Trinity geschikt is voor USB Host. In de HTC documentatie zelf vind je er niets over waarmee mag worden aangenomen dat HTC het (nog) niet softwarematig heeft geimplementeerd. :(
In de korte tijd dat ik met mijn nieuwe P3600 heb kunnen spelen ben ik ook nog niets tegengekomen dat hierop duidt.
We moeten dus denk ik wachten op een geschikte "nieuwe ROM versie". Volgens mij moet het echter ook kunnen met een specifiek voor de Trinity geschreven add-on softwaredriver. De laatste zal sneller te realiseren zijn, maar er moet natuurlijk wel iemand zijn hand opsteken die dit "even" gaat doen :X

Edit: Oeps, zie dat adewidt ook al ongeveer hetzelfde heeft geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik de NL versies van de files niet heb, zou iemand mij kunnen vertellen waar ik die kan downloaden? of zijn dit beschermde files die je moet/mag aanschaffen?
- dictprob.dat
- statdict.dat
- msspl2_nl.lex

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
AAHhhh... TotalCommander... Ik zat de heletijd te rotzooien met File Explorer en ActiveSync...

Bedankt man (of vrouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
adewidt schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:30:
[...]
Wat voor foto's en details wil je weten?

Ik vind het toestel sneller aanvoelen dan de Qtek 9100 welke een OMAP 850 heeft.
Het is goed vergelijkbaar met de Qtek s100.
Eigenlijk zou ik wel een paar foto's van dichtbij willen zien, ik hoop dat iemand dat kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets eigenaardigs gevonden:

Bij pdashop.nl wordt niks gerept over gps mogelijkheid van de P3600, maar kijk eens bij het navigatie pakket...

http://www.pdashop.nl/product/33935/htc-p3600.html

Dit is een compleet navigatie pakket, ware het niet dat een bluetooth gps ontvangen ontbreekt, dus dit werkt met de interne gps van de P3600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:23:
Ik heb iets eigenaardigs gevonden:

Bij pdashop.nl wordt niks gerept over gps mogelijkheid van de P3600, maar kijk eens bij het navigatie pakket...

http://www.pdashop.nl/product/33935/htc-p3600.html

Dit is een compleet navigatie pakket, ware het niet dat een bluetooth gps ontvangen ontbreekt, dus dit werkt met de interne gps van de P3600?
Inderdaad vreemd...

De GPS is nog niet geactiveerd zover ik weet.
Dit komt pas ergens in januari als HTC niet zijn gedachte veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Na een klein beetje te hebben gekeken in de windows map kwam ik het bestand sdhc_sc2410.dll tegen. Dit zou betekenen dat de P3600 overweg kan met SD High Capacity kaarten. Deze zijn nu nog minimaal verkrijgbaar maar komen steeds meer. Toekomst verwachting is dat deze kaarten zullen groeien tot 32GB. Daar lijkt dus al ondersteuning voor te zijn :) gezien SDHC met een fat32 file systeem werkt (dacht ik) in tegenstelling tot fat bij SD kaarten. Oudere toestellen zullen mogelijk geen ondersteuning krijgen/hebben voor SDHC.

Overigens heb ik gister met CorePlayer een xvid film afgespeeld. CorePlayer probeert standaard de film af te spelen via een Ati chip. Dit resulteert in een roze scherm. Door de film af te spelen via DirectDraw modus loopt de film soepel. Helaas zit er geen benchmark functie in de versie die ik heb. De film (xvid 320x240, 24 fps, mp3 geluid) loopt erg soepel ook nog als ik de snelheid op 150% zet.

[ Voor 4% gewijzigd door adewidt op 29-11-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Vjenne-ICT schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:18:
[...]

Eigenlijk zou ik wel een paar foto's van dichtbij willen zien, ik hoop dat iemand dat kan regelen.
Ik heb nog een paar foto's genomen, hopelijk is dit een beetje wat je bedoelde:

Klik op de plaatjes voor de grote afbeelding!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/new/9.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm mooie foto's weer adewidt!

Ik moet zeggen dat ik die plastic-coating/ vingerafdrukken zeer storend vind om te zien...
Ligt niet aan je foto's uiteraard maar, aan het materiaal van de HTC! Hmm vind ik persoonlijk erg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
CLB schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:35:
Hmm mooie foto's weer adewidt!

Ik moet zeggen dat ik die plastic-coating/ vingerafdrukken zeer storend vind om te zien...
Ligt niet aan je foto's uiteraard maar, aan het materiaal van de HTC! Hmm vind ik persoonlijk erg 8)7
Op de foto's lijkt het erger dan het is. Het toestel ligt wel erg lekker in de hand! Beter dan de Qtek s100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... blijf het een mooi toestel vinden, maar is er nu een stukje van de verf van de ophangtoets afgeschilferd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
adewidt bedankt voor je mooie duidelijke foto's! Nog een vraagje over de stylus, die schuift je onder in de telefoon, zit die er stevig in? Bij de qtek 9100 was dit namelijk een groot probleem! Waarom hebben ze er niet voor gekozen om die er boven in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:25:
adewidt bedankt voor je mooie duidelijke foto's! Nog een vraagje over de stylus, die schuift je onder in de telefoon, zit die er stevig in? Bij de qtek 9100 was dit namelijk een groot probleem! Waarom hebben ze er niet voor gekozen om die er boven in te steken.
Die zit er stevig in :)
Ik hen nog geen negatieve ervaringen meegemaakt (heb hem 2 dagen), buiten hetvolgende:
Er komt stof aan de randen van mijn screen, wat kan ik hiertegen doen?

Edit: waarschijnlijk dit http://www.pdashop.be/pro...nprotector-htc-p3600.html
Helaas nog niet leverbaar :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 23:13 ]

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:12:
[...]

Die zit er stevig in :)
Ik hen nog geen negatieve ervaringen meegemaakt (heb hem 2 dagen), buiten hetvolgende:
Er komt stof aan de randen van mijn screen, wat kan ik hiertegen doen?

Edit: waarschijnlijk dit http://www.pdashop.be/pro...nprotector-htc-p3600.html
Helaas nog niet leverbaar :(
bedankt voor je antwoord. Bne ik heel lastig als ik nog een foto van de stylus vraag, voornamelijk de insteek van de stylus in het apparaat. Ik dnek namelijk dat eerdere mensen hier wle benieuwd naar zijn.

Alvast bedankt voor je medewerking!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Pak je toch een screenprotector van de S200 oid? Schermen zijn allebij 2,8" Volgens mij zou het gewoon moeten passen.

• adewidt
DjWannaB2002 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:41:
Pak je toch een screenprotector van de S200 oid? Schermen zijn allebij 2,8" Volgens mij zou het gewoon moeten passen.
Klopt, scherm is precies zelfde grote als mijn Qtek s100.
Ik moet binnenkort ook nog screenprotector halen.

Foto van stylus met insteek komt vanavond.
Wel kan ik melden dat die op de een of andere manier vastklikt.

Hetgene dat ik niet begrijp is dat die stylus aan de onderkant zit.
Aan de bovenkant eruit halen is veel makkelijker. Maarja bij alle nieuwe toestellen zit de stylus aan de onderkant.
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:49:
hmm... blijf het een mooi toestel vinden, maar is er nu een stukje van de verf van de ophangtoets afgeschilferd?
Klein vuiltje. Viel me ook op aan de foto's :P . Knop is nu weer schoon 8) .

[ Voor 19% gewijzigd door adewidt op 30-11-2006 11:06 ]

• adewidt
Op XDA-Developers kwam ik de volgende posting tegen:
Peer at France Telecom´s Orange future lab has received Trinity usability training from HTC, says the device exists indeed in a version with a SiRF III chip complimentary to Qualcomms A-GPSone offering, but the two services do not work side by side - a big disappointment for Orange, who wanted to start its A-GPS service introduction Dec. 14 with the Trinity. Orange has already samples with activated and working GPSone chip in their lab, under testing.
Mogelijk dus toch SiRF III :)

• A_to_the_S
Peer at France Telecom´s Orange future lab has received Trinity usability training from HTC, says the device exists in a version with a SiRF III chip complimentary to Qualcomms A-GPSone offering, but the two services do not work side by side - a big disappointment for Orange, who wanted to start its A-GPS service introduction Dec. 14 with the Trinity. Orange has already samples with activated and working GPSone chip in their lab, under testing.
Klopt het dat er een mogelijkheid bestaat dat de P3600's die nu verkocht worden het niet hebben, maar latere versie's wel?
Dan zou ik echt HEEL sterk balen, want ik heb em eergister bestelt.

[ Voor 4% gewijzigd door A_to_the_S op 30-11-2006 18:30 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
A_to_the_S schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:30:

[...]

Klopt het dat er een mogelijkheid bestaat dat de P3600's die nu verkocht worden het niet hebben, maar latere versie's wel?
Dan zou ik echt HEEL sterk balen, want ik heb em eergister bestelt.
Van wat ik er van begrijp is dat het er beide in zit maar dat de 2 chips niet goed met elkaar kunnen samen werken.... Nog maar even meer info afwachten lijkt me. Echter als de P3600 is nu al uit, zullen vast al wel mensen zijn die de P3600 uit elkaar gehaald hebben, je zou toch zeggen dat de SiRF III chip dan al lang had moeten opvallen.

• adewidt
DjWannaB2002 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:56:
[...]

Van wat ik er van begrijp is dat het er beide in zit maar dat de 2 chips niet goed met elkaar kunnen samen werken.... Nog maar even meer info afwachten lijkt me. Echter als de P3600 is nu al uit, zullen vast al wel mensen zijn die de P3600 uit elkaar gehaald hebben, je zou toch zeggen dat de SiRF III chip dan al lang had moeten opvallen.
Volgens mij valt het nogwel mee hoeveel mensen de p3600 hebben.

De meeste kopen zo'n toestel met abonnement. Daarnaast is het een duur toestel voor de niet veel-eisende gebruiker. Verder is in Nederland de P3600 goed te krijgen maar in veel landen nog niet.

Ik zou best mijn p3600 willen open maken als iemand mij een nieuw "void" stickertje kan leveren :P , ik ga mijn garantie niet riskeren door het apparaat te openen.

• Vjenne-ICT
Ik wacht stiekem nog op de foto's van de stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Vjenne-ICT schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:46:
Ik wacht stiekem nog op de foto's van de stylus.
Bij deze

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/stylus/small/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdewidt/p3600/stylus/small/2.jpg

De stylus klikt op de een of andere manier vast.
Je hoeft niet bang te zijn dat die uit het toestel valt zoals bij de Qtek 9100 en HTC TyTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
bedankt voor de duidelijke foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
adewidt schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:09:
[...]

Bij deze

[afbeelding]

[afbeelding]

De stylus klikt op de een of andere manier vast.
Je hoeft niet bang te zijn dat die uit het toestel valt zoals bij de Qtek 9100 en HTC TyTN.
Gewoon een s100-like stylus dus :) Heb ik ook nooit probs mee gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
Nou ik heb em ook.

even wat opmerkingen:
- hij vlekt snel
- stylus zit aan de onderkant
+ WLAN werkt ONWIJS goed.
+ Hij voelt goed aan, niet plastic-achtig ofzo

En ik wil heeel snel van de Nederlandse versie af, want hier worden we ook niet veel blijer van:
Verl. uit als app. niet wordt gebr. ged. : 1 minuto, 2 minuti, 3 minuti

|:( |:( |:(

[ Voor 4% gewijzigd door A_to_the_S op 01-12-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlorisB schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:49:
[...]

Gewoon een s100-like stylus dus :) Heb ik ook nooit probs mee gehad..
Ja, wel stukje kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Het blijft een K.U.T plats om de stylus weg te stoppen! Waarom niet gewoon boven in net zo als de QTEK S200? Ik snap dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 01:20:
[...]

Het blijft een K.U.T plats om de stylus weg te stoppen! Waarom niet gewoon boven in net zo als de QTEK S200? Ik snap dat niet!
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ???

Ik denk dat de reden voor het plaatsen van de stylus onderin vrij eenvoudig te verklaren is:
  • De devices worden allemaal geoptimaliseerd voor one-handed bediening, dus de stylus wordt minder belangrijk.
  • We willen allemaal kleine devices met 3G, bluetooth, 4 gsmbanden, wifi, gps etc. etc. Daarvoor zijn antennes nodig bovenin het device. Veel ruimte voor voor een stylus blijft er dan niet over.
Resultaat: stylus onderin. Het is even wennen, maar over een tijdje weet je niet meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Ik ben het er volkomen mee eens dat de plaats slecht gekozen is.
Persoonlijk vind ik rechtsboven veel fijner.

Wat ik wel fijn vind is dat de stylus klemt.
Bij de Qtek 9100 raak je me grootste gemak je pennetjes kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Vandaag bij de Orange shop geweest, deze gaven aan dat de M700 er in November al had moeten zijn en dat ie december januari verwacht wordt..

Kost bij 2 jarig abbonement van 25 euro, 50 euro zei die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adewidt schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:29:
...
Overigens heb ik gister met CorePlayer een xvid film afgespeeld. CorePlayer probeert standaard de film af te spelen via een Ati chip. Dit resulteert in een roze scherm. Door de film af te spelen via DirectDraw modus loopt de film soepel. Helaas zit er geen benchmark functie in de versie die ik heb. De film (xvid 320x240, 24 fps, mp3 geluid) loopt erg soepel ook nog als ik de snelheid op 150% zet.
ik heb de laatste versie van coreplayer (1.0.4), toch kan ik geen mp4 of mpg videos afspelen. ik krijg wel geluid,maar geen beeld terwijl de video op directdraw staat.
wanneer ik de video pauseer krijgt coreplayer een voortdurende aardbeving: alles gaat op en neer tot ik rechtsonder op view klik, waardoor ik info over de film/de playlist krijg.

Tevens kreeg ik helemaal int begin, na de installatie: CoreASP: datapartitioning not supported. Ik krijg het nu wel niet meer.

Ik vind ook dat mn trinity snel vertraagt: ik heb gewoon skype en windows live geinstalleerd (staat dus op "Vandaag") maar niet geopend(alleen IE in actieve programmas) en daarna open ik het startmenu wat 1 volle sec duurt.
Ik hoop dat dit allemaal betert met een nieuwe rom. Ik heb overigens gezien op xda developers dat er somige mensen zijn met een veel nieuwere p3600 rom.

Dus ik wil kijken op smartmobility.nl -» niets kunnen vinden, zelfs geen handleidingen aangezien ze nog geen P3600 onderdeling hebben toegevoegd. (denk ik toch, ik zie iig niets over de p3600 staan)

Indien er een nieuwe rom uit is, hoe kan ik dan een backup maken van mijn instellingen/sofware?

Voor videos wil ik coreplayer gebruiken (wat tot nu toe niet gaat, zie boven.
Wat is een goed programma voor audio dat een beetje mooi uiterlijk heeft?

Hoe stel ik voor mijn SMTP Server een andere poort in (in het standaard geinstalleerde email/sms programma?)?

Deze vragen werden geschreven met mn p3600 via het draadloos internet van de buren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Ik heb ook CorePlayer 1.0.4.
Met Mpeg4 (xvid) geen problemen, maar ik gebruik geen andere codecs.
In versie 1.1 komt zover ik gelezen heb ondersteuning voor Ati videochip.

Verder heb ik geen last dat toestel veel trager wordt als er veel open staat.
Ik heb overigens ROM 1.15.404.2.

Gisteren gebeld met skype op me telefoon ging perfect :) .
Vandaag Tomtom 6 gebruikt, ging ook vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
adewidt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:01:
[...]
Ik heb overigens ROM 1.15.404.2.
[...]
ik heb 1.15.404.101 :S
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.