Kijk eens naar de toestel informatie op die site. Daar klopt echt helemaal niets van, komt dus niet erg betrouwbaar over. Bij www.expansys.nl staat het toestel voor 625 euro.DaannO schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:39:
[...]
Ik denk dat het nog even afwachten wordt of dat echt de prijs zal zijn. Lijkt mij een beetje aan de goekope kant.
Edit: Ik verwacht hem niet in week 48 maar iets later, misschien zelfs begin volgend jaar!
Expansys is ook bekend om zijn absurde (hoge) prijzen.Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:43:
[...]
Kijk eens naar de toestel informatie op die site. Daar klopt echt helemaal niets van, komt dus niet erg betrouwbaar over. Bij www.expansys.nl staat het toestel voor 625 euro.
Zelf heb ik geen ervaringen met algebeld.nl, maar volgens telecomvergelijker is het wel een zeer goede toko.
Wat de toestel informatie/specificatie betreft, daar bestaat sowieso nog wat onduidelijkheid over, met name over het gps gedeelte.
Dus als ik het goed begrijp, is de GPS dus niet vergelijkbaar met die van de P3300 of E-ten X500 (allebei Sirf III)? Ik zoek een PDA met goede navigatie mogelijkheden. Omdat nog niet zeker is of de P3600 GPS gaat werken, en als het provider afhankelijk is dan valt deze toch af denk ik.
Verwijderd
Dit is wat HTC-Europe ervan zegt:
"Dear Sir, The GPS is not yet available on the P3600, I believe this will come through a software upgrade but we do not have yet a date for its release."
Hieruit valt het volgende af te leiden:
1 - Geloven doen we allemaal, maar zeker weten niet.
2 - Er zijn nog steeds GPS software problemen.
3 - De hardware voor GPS ontvangst zit reeds ingebouwd.
Al met al geeft het wel meer hoop op een uiteindelijk goede 'ingebouwde' GPS oplossing in de P3600.
Van andere bronnen heb ik vernomen dat de ingebouwde GPS hardware is afgeleid van het GPS-ONE systeem van de chipset leverancier Quallcom (dus geen SiRF III). Over de prestaties van GPS-ONE, welke ook provideronafhankelijk standalone kan werken, heb ik geen concrete info. Geruchten gaan echter dat GPS-ONE standalone minder presteert dan Sirf III. In combinatie met AGPS (een service welke de provider wel moet ondersteunen) zou GPS-ONE echter weer beter moeten presteren dan SiRF III.
Al deze info geeft wel meer inzicht, maar maakt de keuze niet echt gemakkelijker.
Wanneer UMTS niet zo belangrijk is zijn er een aantal alternatieven voor de P3600:
1 - P3300, nadeel trage processor.
2 - E-TEN X500, vergelijkbare afmetingen, snelle processor (leverbaar eind november)
3 - Asus P535, vergelijkbare afmetingen, snelle 525 MHz processor (leverbaar december)
Tot zover de info die ik heb verzameld...
"Dear Sir, The GPS is not yet available on the P3600, I believe this will come through a software upgrade but we do not have yet a date for its release."
Hieruit valt het volgende af te leiden:
1 - Geloven doen we allemaal, maar zeker weten niet.
2 - Er zijn nog steeds GPS software problemen.
3 - De hardware voor GPS ontvangst zit reeds ingebouwd.
Al met al geeft het wel meer hoop op een uiteindelijk goede 'ingebouwde' GPS oplossing in de P3600.
Van andere bronnen heb ik vernomen dat de ingebouwde GPS hardware is afgeleid van het GPS-ONE systeem van de chipset leverancier Quallcom (dus geen SiRF III). Over de prestaties van GPS-ONE, welke ook provideronafhankelijk standalone kan werken, heb ik geen concrete info. Geruchten gaan echter dat GPS-ONE standalone minder presteert dan Sirf III. In combinatie met AGPS (een service welke de provider wel moet ondersteunen) zou GPS-ONE echter weer beter moeten presteren dan SiRF III.
Al deze info geeft wel meer inzicht, maar maakt de keuze niet echt gemakkelijker.
Wanneer UMTS niet zo belangrijk is zijn er een aantal alternatieven voor de P3600:
2 - E-TEN X500, vergelijkbare afmetingen, snelle processor (leverbaar eind november)
3 - Asus P535, vergelijkbare afmetingen, snelle 525 MHz processor (leverbaar december)
Tot zover de info die ik heb verzameld...
Dit zijn geen alternatieven als je kijkt naar het uiterlijk van de toestellen, ik bedoel, het oog wil ook wat.Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:06:
Ik hou m'n ogen nog wel open voor alternatieven, welke zelfs nog wat opties mogen missen maar ze moeten er wel goed uitzien...
Dus als iemand iets heeft hoor ik dat graag
Als dit geen bewijs is dat er gps in de Trinity zit weet ik het ook niet meer.

Staat in de tekst:
Packet with technology, the HTC P3600 supports standalone GPS*...
Waarbij het * staat voor Availible shortly

Staat in de tekst:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Zal dus wel komen met 'n firmware-upgradeDjWannaB2002 schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:47:
[afbeelding]
Staat in de tekst:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Dit is dus GEEN bewijs. Deze info - van de HTC-Europe site - is reeds lang bekend en daar gaat de hele discussie nu juist over.DjWannaB2002 schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:47:
afbeelding
Staat in de tekst:
- Engelse taal pruristen menen de uitleg te kunnen geven dat voor 'standalone' ook een optionele BT GPS in aanmerking komt, dit is immers als geheel ook een standalone oplossing.
- Wat betekent available shortly: Een MKII van de hardware of een ROM update??
Met de mail van HTC-Europe support (zie mijn eerdere post) is er iets meer hoop op een uiteindelijke goede oplossing voor diegenen die het toestel (eerste productie batch) nu binnenkort aanschaffen.
Tja maar als ze via BT zouden bedoelen dan is het onzin om dat op de site neer te zetten, want voor zover ik weet is elk toestel met WM2005 in staat om GPS via BT aan te kunnen.Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:33:
[...]
Dit is dus GEEN bewijs. Deze info - van de HTC-Europe site - is reeds lang bekend en daar gaat de hele discussie nu juist over.
- Engelse taal pruristen menen de uitleg te kunnen geven dat voor 'standalone' ook een optionele BT GPS in aanmerking komt, dit is immers als geheel ook een standalone oplossing.
- Wat betekent available shortly: Een MKII van de hardware of een ROM update??
Met de mail van HTC-Europe support (zie mijn eerdere post) is er iets meer hoop op een uiteindelijke goede oplossing voor diegenen die het toestel (eerste productie batch) nu binnenkort aanschaffen.
Ik versta onder standalone dat het apparaat zelf GPS heeft.
Met een andere GPS module lijkt mij de term standalone niet meer correct omdat je een ander apparaat nodig hebt.
Eén ding weet ik wel zeker.
Geen p3600 voor mij zolang de GPS niet werkt of er niet is.
Enne...
De Asus p535 vind ik verweg de mooist aangekondigde telefoon qua uiterlijk en specificaties.
Helaas ontbreekt 3G.
Dus uiterlijk is nogal persoonlijk
Met een andere GPS module lijkt mij de term standalone niet meer correct omdat je een ander apparaat nodig hebt.
Enne...
De Asus p535 vind ik verweg de mooist aangekondigde telefoon qua uiterlijk en specificaties.
Helaas ontbreekt 3G.
Verwijderd
Klopt, maar dit is wel de slag om de arm die HTC kennelijk nog steeds nodig heeft. Zoals ik het nu begrijp zit de GPS hardware er wel in, maar hebben ze nog problemen met de software om het goed werkend te krijgen. Volgende scenario's zijn denkbaar:DjWannaB2002 schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:35:
[...]
Tja maar als ze via BT zouden bedoelen dan is het onzin om dat op de site neer te zetten, want voor zover ik weet is elk toestel met WM2005 in staat om GPS via BT aan te kunnen.
- het lukt met de software en er komt een rom update: P3600
- het lukt met de software en er is ook een hardware aanpassing nodig: P3600 MKII
- het lukt in het geheel niet en er moet een volledig herzien ontwerp worden gemaakt: P3602 ?
In het eerste geval is er niets aan de hand. Voor de laaste twee gevallen moet HTC een slag om de arm houden zodat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor misleiding. De mensen die nu de P3600 aanschaffen krijgen dan immers geen ingebouwde GPS.
Wanneer ik met het bovenstaande ongelijk zou hebben, dan zou HTC ronduit zeggen dat GPS met een software update beschikbaar komt. Maar dat is nu exact hegeen ze (nog) niet willen zeggen. Wanneer ze die toezegging wel zouden kunnen doen, hadden ze het zeker gedaan. Het toestel verkoopt dan immers veel beter.....
Verwijderd
Wanneer je standalone GPS relateert aan AGPS dan kan de P3600 met een BT GPS als standalone oplossing worden gekwalificeerd. Toegegeven het zijn allemaal interpretaties met een juridische insteek, maar zoals eerder gezegd: HTC weigert vooralsnog concrete uitspraken te doen en dat maakt op z'n minst achterdochtig...adewidt schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:59:
Ik versta onder standalone dat het apparaat zelf GPS heeft.
Enne...
Helaas ontbreekt 3G.
Zelf vind ik de Asus P535 ook absoluut mooi. Daarnaast heeft Asus een kwalitatief goede reputatie. Laten we hopen dat er snel een paar reviews verschijnen...
Zo, ik heb hem in mijn handen gehad vandaag. 
De witte versie wel te verstaan, jammer genoeg stond hij wel uit. Maar zo en zo had ik daar niet veel aan gehad. Hij ziet er echt uit als een witte ipod en zo voelt hij ook!
Hij wordt inderdaad in Januari/Februari verwacht, en over dat GPS...
Officieel zit het niet in, maar met een knipoog.
De witte versie wel te verstaan, jammer genoeg stond hij wel uit. Maar zo en zo had ik daar niet veel aan gehad. Hij ziet er echt uit als een witte ipod en zo voelt hij ook!
Wat houdt dat in? Ik zie 'n ! tekentje staan dus dat kan twee dingen betekenen:DaannO schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:38:
Hij ziet er echt uit als een witte ipod en zo voelt hij ook!
-Goedkoop en simpel, lomp en lelijk!
-Robuust, strak, mooi en erg funky?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nummer 2 dus.CLB schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:40:
[...]
Wat houdt dat in? Ik zie 'n ! tekentje staan dus dat kan twee dingen betekenen:
-Goedkoop en simpel, lomp en lelijk!
-Robuust, strak, mooi en erg funky?
Verwijderd
Ik had denk ik spontaan kramp in m'n vingers gekregen en hem niet meer losgelatenDaannO schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:38:
Mag ik vragen waar je heb hebt gezien en waar je die informatie vandaan hebt?DaannO schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:38:
Was het een echte HTC of een branded?
Waar ik hem heb gezien zal ik niet vertellen. Echter van wie ik de info heb is van een sales person van HTC zelf. En het was inderdaad een htc branded toestel, dus gewoon de orginele.FlorisB schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 07:25:
[...]
Mag ik vragen waar je heb hebt gezien en waar je die informatie vandaan hebt?
Was het een echte HTC of een branded?
Zow, zeker een mooie review!
Ik vind het wel jammer dat de p3600 pas januari/februari komt.. Ik kan eigenlijk niet meer wachten.. Heb op t moment een s100, maar die heeft krassen all over the place, zwemles gehad enzovoort. Bovendien zou ik graag HSDPA willen hebben. Maar goed, nog maar even wachten.. Misschien neem ik de TyTN wel, maar de trinity heeft wel een uber design dat bij me ipodjes past..
Over 2 weken wordt hij verwacht geleverd. ("van horen en zeggen" & "mailen")
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Was de review ook al tegen gekomen ja alleen nog vergeten hierbij te zetten
Staat er nu bij in de TS.
Verwijderd
Even een link uit het/de x500 topic, hier vergelijk ik de x500 met de p3600.
Verwijderd in "E-ten X500 (TelefoonPDA/GPS)"
De Sbp Benchmarks verschillen best wel, kan iemand dit verklaren?
is eigenlijk 'n crosspost heh wat niet mag!Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:24:
Even een link uit het/de x500 topic, hier vergelijk ik de x500 met de p3600.
Graphics-verschil zit erin dat de P3600 geen zware grafische applicaties kan gaan draaien.
Wat daarmee bedoelt wordt is onduidelijk want TomTom / games en dergelijke zullen gewoon werken.
Leuk Daan, altijd positief nieuws om te horen. Kan ik je misschien wel vragen waar je januari op baseert? Want ik vind het zo vreemd dat ik zoveel mensen hoor roepen dat het december wordt. En dat dezelfde datum te vinden is in de officiële publiecaties van HTC. Maar ik snap uiteraard dat je niet je bron wilt bekendmaken :-).DaannO schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:38:
En trouwens, onder welke naam zal T-Mobile deze gaan uitbrengen? Of is dat helemaal niet de bedoeling? Want ik zie wel dat Orange hem uit gaat brengen...
Wat ik zo jammer vind, is dat ze er niet gewoon 3,5mm jack instoppen. Dan kan je je oordopjes/koptelefoon blijven gebruiken. Bijna iedereen die wat vaker muziek luistert, koopt er direct een converter bij.
Ook Mini-SD is een verslechtering t.o.v. de Qtek S200.
Bestaan er überhaupt nog PDA phones met zowel SD als 3,5mm jack? (2,7-2,8" formaat)
Bestaan er überhaupt nog PDA phones met zowel SD als 3,5mm jack? (2,7-2,8" formaat)
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Verwijderd
Meer positief GPS nieuws van min of meer officiele bron. Zie link:
http://msmobiles.com/news.php/5763.html
http://msmobiles.com/news.php/5763.html
Verwijderd
Dus TomTom 6 zal gewoon goed en vlot werken op de htc 3600?CLB schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:25:
[...]
Graphics-verschil zit erin dat de P3600 geen zware grafische applicaties kan gaan draaien.
Wat daarmee bedoelt wordt is onduidelijk want TomTom / games en dergelijke zullen gewoon werken.
Ik zat al bezorgd te kijken naar de graphics benchmark.
Mijn Qtek S100 heeft het wel eens moeilijk met TT6. Het programma staat dan een paar seconden vast. Is dat dan puur de CPU die het moeilijk heeft ?
Ik hoop dat er snel meer reviews komen!
Het lijkt me echt een top ding !
Verwijderd
Ook al noemt CLB mijn vorige post een crosspost, dat neemt net weg dat merkwaardig is.CLB schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:25:
[...]
is eigenlijk 'n crosspost heh wat niet mag!
En ik ook de p3600 liefhebbers er van op de hoogte stellen, aangezien voor mij, de keuze tussen de p3600 en de x500 zal zijn.
-Edit, volgens mij heeft dit zeker gevolgen mbt. tomtom of andere navigatie.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 22:19 ]
Quote eerder uit dit topic waarin ik ook vroeg hoe of wat wat betreffende het display:Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:15:
[...]
Ook al noemt CLB mijn vorige post een crosspost, dat neemt net weg dat merkwaardig is.
En ik ook de p3600 liefhebbers er van op de hoogte stellen, aangezien voor mij, de keuze tussen de p3600 en de x500 zal zijn.
-Edit, volgens mij heeft dit zeker gevolgen mbt. tomtom of andere navigatie.
adewidt schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:05:
[...]
Voor het scherm niet veel aangezien daarvoor over het algemeen een lcd controller is.
Het scherm zal gewoon scherp en helder zijn.
Alleen in spellen die veel gebruik maken van hardware matige grafische functies (zijn nog niet zoveel spellen), zullen deze spellen veel minder frames per seconde halen dan de texas instrument chip. Dat betekend dat spellen wat meer kunnen stotteren. Al heb je daar met bubblebreaker vast geen last van.
Maar vergeet niet dat de samsung chip nog niet zolang gebruikt wordt.
De Qtek 9100/MDA Vario was ook traag in het begin met de OMAP 850 processor.
Na verscheidene rom updates is deze telefoon ook een stuk sneller geworden.
Ik verwacht hetzelfde voor apparaten met de samsung processor.
In ieder geval ik hoop het.
Met 3,5 mm jack wel, maar SD begint zeldzaam te worden.Maurii schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:42:
Wat ik zo jammer vind, is dat ze er niet gewoon 3,5mm jack instoppen. Dan kan je je oordopjes/koptelefoon blijven gebruiken. Bijna iedereen die wat vaker muziek luistert, koopt er direct een converter bij.
Dit is ook simpel te verklaren.
De ruimte die nodig is voor een mini-SD of micro-SD slot in te bouwen is minimaal twee keer zo klein als een SD slot. Het lijkt misschien niet zoveel ruimte winst, maar dat is het wel. Ik zou verder zeggen wees blij dat het Mini-SD is en niet Micro-SD.
Ik verwacht dat HTC overgestapt is naar USB audio jack om ruimte besparing.
Een 3,5 mm plugin heeft relatief gezien een vrij lange plug het apparaat in. De USB port zat er al, dus waarom niet voor meer toepassingen gebruiken. Ik zie ook liever een 2,5mm of 3,5mm plug, al is dat in een wereld waarin alles kleiner en kleiner moet niet denkbaar.
Wil je zeggen dat mijn S100 grafisch sneller is dan de P3600?adewidt schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:05:
[...]
Voor het scherm niet veel aangezien daarvoor over het algemeen een lcd controller is.
Het scherm zal gewoon scherp en helder zijn.
Alleen in spellen die veel gebruik maken van hardware matige grafische functies (zijn nog niet zoveel spellen), zullen deze spellen veel minder frames per seconde halen dan de texas instrument chip. Dat betekend dat spellen wat meer kunnen stotteren. Al heb je daar met bubblebreaker vast geen last van.
Maar vergeet niet dat de samsung chip nog niet zolang gebruikt wordt.
De Qtek 9100/MDA Vario was ook traag in het begin met de OMAP 850 processor.
Na verscheidene rom updates is deze telefoon ook een stuk sneller geworden.
Ik verwacht hetzelfde voor apparaten met de samsung processor.
In ieder geval ik hoop het.
Dat kan ik me moeilijk voorstellen.
Trouwens mijn S100 heeft geen enkel probleem met TT6, hij draait heel soepel.
(Alleen 5 seconden na het opstarten van TT6 staat hij misschien een halve seconden stil, maar daarna geen enkel probleem...)
voor Tomtom zal het ook niet veel verschil maken, maar voor bijv game sdie toch een soort van 3d rendering hebben zal er mischien wel meer moeite mee hebben. Ten minste zo heb ik het begrepen.
Zijn er nog wel PDA's (2,7-2,8" scherm) met 3, 5mm jack? Ik ken er namelijk geen een.adewidt schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:30:
[...]
Met 3,5 mm jack wel, maar SD begint zeldzaam te worden.
Dit is ook simpel te verklaren.
De ruimte die nodig is voor een mini-SD of micro-SD slot in te bouwen is minimaal twee keer zo klein als een SD slot. Het lijkt misschien niet zoveel ruimte winst, maar dat is het wel. Ik zou verder zeggen wees blij dat het Mini-SD is en niet Micro-SD.
Ik verwacht dat HTC overgestapt is naar USB audio jack om ruimte besparing.
Een 3,5 mm plugin heeft relatief gezien een vrij lange plug het apparaat in. De USB port zat er al, dus waarom niet voor meer toepassingen gebruiken. Ik zie ook liever een 2,5mm of 3,5mm plug, al is dat in een wereld waarin alles kleiner en kleiner moet niet denkbaar.
Wil 'm namelijk vooral voor muziek gebruiken icm m'n Senheisser CX300.
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Je hebt gewoon verloopplugs hoor, kan je dus gewoon je sennheiser gebruiken.Maurii schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:22:
[...]
Zijn er nog wel PDA's (2,7-2,8" scherm) met 3, 5mm jack? Ik ken er namelijk geen een.
Wil 'm namelijk vooral voor muziek gebruiken icm m'n Senheisser CX300.
Op moment is de Qtek S100 sneller dan een P3600 op grafisch gebied.A_to_the_S schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:06:
[...]
Wil je zeggen dat mijn S100 grafisch sneller is dan de P3600?
Dat kan ik me moeilijk voorstellen.
Trouwens mijn S100 heeft geen enkel probleem met TT6, hij draait heel soepel.
(Alleen 5 seconden na het opstarten van TT6 staat hij misschien een halve seconden stil, maar daarna geen enkel probleem...)
Ook op pure processor kracht zit er minimaal verschil (geloof dat de P3600 gemiddeld 5% sneller is).
Het is alleen de vraag of deze getallen nog kloppen na rom-upgrades.
In hoeverre TomTom gebruik maakt van hardware matige graphic functies is mij niet bekend. Ga er maar vanuit dat TomTom gewoon goed draait.
Opzich als je een beetje kan solderen kan je makkelijk de meegeleverde koptelefoon doorknippen en een 3,5mm female plug erop zetten. Al weet ik niet of het met 3,5mm plug mogelijk is om de microfoon door te sturen. Bij de Qtek S100 koptelefoon ook de oordopjes vervangen door oordopjes van Sony. Die zaten wat beterDjWannaB2002 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:01:
[...]
Je hebt gewoon verloopplugs hoor, kan je dus gewoon je sennheiser gebruiken.
Sorry maar ik zou dit toch bijna onacceptabel noemen. Een telefoon die ik 2 jaar geleden heb gekocht, kan toch onmogelijk bijna even snel zijn als een telefoon die amper uitgebracht is.adewidt schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:34:
[...]
Op moment is de Qtek S100 sneller dan een P3600 op grafisch gebied.
Ook op pure processor kracht zit er minimaal verschil (geloof dat de P3600 gemiddeld 5% sneller is).
Het is alleen de vraag of deze getallen nog kloppen na rom-upgrades.
In hoeverre TomTom gebruik maakt van hardware matige graphic functies is mij niet bekend. Ga er maar vanuit dat TomTom gewoon goed draait.
Uiteraard vergeet ik niet dat er veel meer functies in het apparaat zitten, maar alsnog...
Ach ikzelf denk dat 't op papier gewoon minder snel is en in de werkelijkheid gewoon goed werkt
Wat dacht je dan van de Qtek s200 en de Qtek 9100 (MDA-Vario).A_to_the_S schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:31:
[...]
Sorry maar ik zou dit toch bijna onacceptabel noemen. Een telefoon die ik 2 jaar geleden heb gekocht, kan toch onmogelijk bijna even snel zijn als een telefoon die amper uitgebracht is.
Uiteraard vergeet ik niet dat er veel meer functies in het apparaat zitten, maar alsnog...
Die zijn een "stuk" (bijna 40%) langzamer dan de Qtek s100.
De keus voor de TI Omap 850 is destijds genomen, omdat deze processor meer mogelijkheden bood en daardoor goedkoper in productie was. De TI Omap 850 had standaard al quad-band en EDGE ondersteuning. Bij Intel processor was daar een extra chip voor nodig dat betekend, lastigere productie, meer componenten dus meer ruimte nodig, software matige samenwerking tussen 2 chips. Dit zijn allemaal onderdelen die de kosten omhoog brengen. Een bedrijf als HTC wilt winst maken, dus dat betekend besparen waar mogelijk, maar nog wel aanvaarbare presetaties leveren.
Bij de p3600 en Tytn zal HTC ook een wel overwogen beslissing tussen kosten en prestaties hebben genomen. Daarbij is het ook de vraag: hoe goed werkt de Intel processor samen met de 3g chip?
Persoonlijk vind ik het ook jammer dat er sinds de Qtek s100 zo weinig technologische vooruitgang is geweest. Ik had het liefst een telefoon gehad met nVidia of ati video chip, 640x480 scherm en DVB-T ondersteuning. Alleen zou de prijs van het toestel dan niet meer te betalen zijn.
Verwijderd
Benchmarks zijn niet voor niks voor deze 'problemen' in het leven geroepen.
En ze darom lauter afdoen met 'het zal wel mee vallen' ben ik dan ook niet met CLB eens.
Echter kan de test ten twijvel getrokken worden.
Maar er werd ook wat verteld over een display controller, het fijne moet ik hierover nog uitzoeken.
-Edit, toch blijf ik het verdacht vinden dat de p3600 zo slecht scoort op graphics.
En ze darom lauter afdoen met 'het zal wel mee vallen' ben ik dan ook niet met CLB eens.
Echter kan de test ten twijvel getrokken worden.
- Op de achtergrond actieve programma's.
- ROM-updates.
- etc.
Maar er werd ook wat verteld over een display controller, het fijne moet ik hierover nog uitzoeken.
-Edit, toch blijf ik het verdacht vinden dat de p3600 zo slecht scoort op graphics.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 23:23 ]
Nog een probleem waar ik wel eens over gelezen heb bij benchmarks, is dat deze niet berekend zijn op de OMAP processoren en daarom een vertekend beeld kunnen geven.
Wat betreft verschil in snelheid tussen de X500 en de P3600, het is net als bij pc's. Je kan dezelfde processor hebben in verschillende pc's en toch kan de ene pc sneller zijn als de andere, hangt samen met nog veel meer componenten dan alleen de processor.
Wat betreft verschil in snelheid tussen de X500 en de P3600, het is net als bij pc's. Je kan dezelfde processor hebben in verschillende pc's en toch kan de ene pc sneller zijn als de andere, hangt samen met nog veel meer componenten dan alleen de processor.
Zijn er al benchmarks van de X500 om te vergelijken?Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:12:
Aangezien de x500 en de P3600 over de zelfde proc. beschikken verbaatst mij dit wel.
Verwijderd
Zie hier een uitgebreide review van de X500 met veel foto's en de gevraagde benchmark gegevens:adewidt schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:39:
[...]
Zijn er al benchmarks van de X500 om te vergelijken?
http://pocketnow.com/inde...l_detail&t=reviews&id=885
Vergeet niet dat er veel veranderd is met de introductie van WM5, de oudere devices zoals de S100 draaiden op volledig uitontwikkelde systeemsoftware. WM5 moest opniew worden geimplementeerd. ervaring moest opniew worden opgebouwd en latere ROM versies werden daarmee steeds sneller. Daarnaast is het geheugen bij WM5 trager (RAM is nog steeds sneller). Tenslotte wordt processorsnelheid ook ingehouden in verband met het stroomverbruik. Een PDA phone die je elke dag moet opladen verkoopt tegenwoordig niet meer...
Wanneer ik het mij goed herinner had de S100 een grafische coprocessor, iets wat in de P3600 volgens mij ontbreekt. Dit verklaart het enorme verschil in de grafische snelheid. Het verschil wordt echter alleen merkbaar wanneer je grafisch intensieve spelletjes speelt (quake, doom, need for speed enz.). In het dagelijkse leven zal het display ook zonder coprocessor gewoon vlot reageren. Ook met TomTom zul je geen verschil merken.
PS: Nog vergeten te vermelden: Bij de Trinity draait de systeembus op 100 MHz en bij de S100 is dit 200 MHz. Dit draagt ook bij aan snelheidsverschil.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 22:31 . Reden: aanvullende info ]
Het is nu dus bijna officieel wat ik al eerder vertelde:
In een eerder bericht dat je hier kan lezen berichten dat deze PocketPC phone waarschijnlijk niet uitgevoerd zou worden met GPS ontvanger. Echter is er op de website van Orange in Frankrijk officieel te lezen dat het eigen navigatie pakket van Orange (versie 7) werkt op de M700. Op de productenpagina van Orange Frankrijk staat het volgende over de M700:
De M700 heeft ook een geïntegreerde GPS ontvanger. Deze is niet geactiveerd door de fabrikant. In het eerste kwartaal van 2007 zal de fabrikant een update uitgeven die de geïntegreerde GPS ontvanger zal activeren. Tot die tijd zal een externe GPS ontvanger gebruikt moeten worden.
Orange Frankrijk verkoopt aparte GPS ontvangers voor dit mooie apparaat voor 99 euro. Bij de telefoon kan het Orange Navigation pakket geleverd worden. Dit pakket maakt gebruik van Navteq kaarten Bij het pallet zitten kaarten van 20 Europese landen, inclusief Nederland. Ook zit er optie bij voor het weergeven van radar controles in Frankrijk. En ook verkeers informatie ontbreekt niet.
Hopelijk wordt dit model ook door Orange in Nederland verkocht. Tot nu toe verkoopt Orange Nederland alleen de C600, M500 en M600 smartphones. De M700 zou dus een perfecte aanvulling zijn.
Meer informatie kan je vinden op de website van Orange France
Dat is inderdaad een groot verschil.Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:06:
[...]
Zie hier een uitgebreide review van de X500 met veel foto's en de gevraagde benchmark gegevens:
http://pocketnow.com/inde...l_detail&t=reviews&id=885
Ik zou van beide toestellen foto's moeten hebben van de printplaten met chips.
Dan is het wel mogelijk te achterhalen in hoeverre de P3600 en X500 een grafische co-procesor gebruiken.
Wat ik zo snel zag in de blokschema's van de Samsung processor ontbreekt een grafische processor in de processor zelf.
- De processor ondersteund bovendien USB host (2 porten op 1.1 snelheid)
- LCD Controller voor 24bpp 640x480 schermen.
Informatie samsung processor
De Qualcomm chip voor de 3G bevat overigens wel een 3d co-processor.
Verwijderd
Hmmm, heb ik gisteren al gepost in dit forum, maar is kennelijk alleen maar bij pocketinfo opgevallenDaannO schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:00:
Het is nu dus bijna officieel wat ik al eerder vertelde:
[...]
Verwijderd
Wanneer ik ergens foto's tegenkom zal ik wel een linkje posten. De ervaring leert dat er altijd wel een paar mensen zijn hun nieuwe speeltje openschroeven.adewidt schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:15:
[...]
....
Ik zou van beide toestellen foto's moeten hebben van de printplaten met chips.
Dan is het wel mogelijk te achterhalen in hoeverre de P3600 en X500 een grafische co-procesor gebruiken.
Wat ik zo snel zag in de blokschema's van de Samsung processor ontbreekt een grafische processor in de processor zelf.
- De processor ondersteund bovendien USB host (2 porten op 1.1 snelheid)
.....
In de HTC Universal werd de Qualcomm 6250 al gebruikt. Deze chip beschikt ondermeer ook over AGPS en USB host. HTC heeft echter veel van de chipfunctionaliteit niet gebruikt in de Universal. Pootjes voor USB host waren bijvoorbeeld niet aangesloten. Daarmee wil ik zeggen dat het nog maar de vraag is in hoeverre de chipfunctionaliteit in de Trinity ook daadwerkelijk bruikbaar is voor nu en toekomstige (eventueel zelf gemodificeerde) ROM updates.
USB host wordt in de toekomstige ROM updates ondersteund, dacht dat dit in AKU 3.5 gaat komen. De Trinity zou volgens zeggen hardwarematig hiervoor geschikt moeten zijn. De Trinity wordt in eerste instantie met AKU 3.0 geleverd, maar het zal niet lang duren voordat er in de 'scene' zelfgebakken 3.5 roms beschikbaar komen.
Misschien heb je hier wat aan, al is het wel door google vertaald
Verwijderd
Bedankt voor de link, zeker de moeite van het lezen waard. Het artikel bevestigt meer in detail de eerder besproken theorie omtrent GPS, AGPS en USB-host. Wordt tijd dat de Trinity nu eindelijk eens op de markt komt zodat we wat kunnen experimenteren met het ding. Volgens Expansys duurt het nog ongeveer een week (als het niet weer wordt uitgesteld).Fly-guy schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:45:
Komt ongeveer neer op het verhaal dat ik een tijd geleden al heb beschreven.Fly-guy schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:45:
De Qualcomm chip heeft veel mogelijkheden waaronder GPS.
Overigens kan deze chip nog veel meer, al is de vraag in hoeverre de P3600 er in werkelijkheid gebruik van maakt.
Zo is er hardware matige Java (J2ME etc) ondersteuning.
Gebruik hiervan is niet terug te zien in de HTC Universal en HTC Tytn.
Er zit een hardwarematige 3d accelerator in met onder andere OpenGL ES.
Gezien de prestaties van de graphics op de HTC Trinity en HTC Tytn lijkt HTC deze accelerator niet te gebruiken.
De Qualcomm chip heeft ondersteuning voor Video acceleratie (Mpeg4 (xvid, divx, mov etc..) en WMV). Waarschijnlijk moet HTC eerst een eigen mediaplayer ontwikkelen voordat dit gedeelte van de chip tot zijn recht komt. Voordeel van hardwarematige video acceleratie is onder andere batterij besparing en meer snelheid.
Er zit een speciaal onderdeel in de Qualcomm chip voor videobellen en de camera in het algemeen.
De HTC Tytn gebruikt hier overigens niet de Qualcomm chip voor maar een Ati Imageon (2282). Mogelijk dat de Ati chip beter presteert.
Ook bezit de Qualcomm chip een ARM9 core. Dit is in principe een 2de processor. Toch verwacht ik niet dat de HTC Tytn of HTC Trinity ooit beide (ook de Samsung) processor tegelijk zal gebruiken. Het is vrij complex om twee verschillende processoren op elkaar af te stemmen. Mogelijk ontlast de ARM9 core van de Qualcomm chip de Samsung processor tijdens het gebruik van 3G.
Toch blijf ik het opmerkelijk vinden dat er een "dure" chip zoals de MSM6275 van Qualcomm wordt gebruikt terwijl het er op lijkt dat er een groot deel aan functionaliteit ongebruikt blijft. De Qualcomm chip is in feite een complete processor die alles heeft wat de Samsung processor ook heeft. Waarschijnlijk is de chip alleen te zwak in CPU taken, waardoor er voor een Samsung processor is gekozen.
o2 duitsland brengt de XDA Neo en XDA Neo "Race Edition" op de markt,
helaas bezitten deze versies geen GPS
het verschil tussen de normale en de race edition is het streepje

http://shop4.o2online.de/...n_change_tab&shopMobTab=d
http://shop4.o2online.de/...ration=24&categoryId=1120
In de toekomst zal de M700 namelijk wel GPS ondersteuning in het totaalpakket hebben,Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:50:
Hier ook nog een leuk stukje over de komst van de spv m700 en over de gps module...
waardoor de gebruiker ook met dit compacte toestel overal zijn weg zal kunnen vinden.
Dus dat is gewoon door 'n upgrade vd software denk ik waardoor de GPS-module wordt enabled!
En dat streepje maakt 'm wel 70 euro duurder haha! Mja je hebt wel de race-versiejasperv525 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:54:
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 18-11-2006 12:19 ]
Behalve de extra streep krijg je er ook een 1gb geheugenkaart bij.jasperv525 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:54:
[afbeelding]
Aangezien hij USB-OTG heeft en als host kan functioneren, kun je dan in de toekomst dit soort taferelen verwachten?http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=135453:
In simple words, with a small cable adapter the door miniUSB can be used also with functions “host”, concurring therefore with palmare to recognize and to employ for the most various simple peripheral scopes, like hard disk, card reader, MP3 player.
http://youtube.com/watch?v=ELANGsiaq5M
http://www.pocketinfo.nl/artikel/6843
http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=135453
[ Voor 114% gewijzigd door A_to_the_S op 21-11-2006 19:59 ]
Verwijderd
Voor de mensen die toch nog niet weten welk merk/type ze precies willen:
http://www.pdadb.net/index.php?m=pdamaster
http://www.pdadb.net/index.php?m=pdamaster
Verwijderd
Aangezien de trinity, volgens DaannO, pas in het begin van 2007 uitkomt (echter staat er overal op het internet te lezen dat hij oftewel in September 2006 oftewel in December 2006 uitkomt
) ben ik op zoek naar een alternatief.
Ik zoek een PDA met dezelfde specificaties en GPS hoeft er niet in te zitten.
Ik wil hetvolgende kunnen doen:
- E-mailen/internetten met UMTS en later HSDPA
- Kwaliteitsfoto's kunnen trekken (>1.9 Mp)
- Internetten op hotspots (Wi-Fi dus denk ik)
- BT 2.0
De prijs zou maximaal rond de 600 euro mogen liggen, HTC TyTN is dus ietsje te duur...
Heeft er iemand aanradingen? Bedankt!
Indien ik bovenstaande url gebruik krijg ik als resultaat alleen de Trinity en een samsung (SGH-i600) die nog niet uit is.
Ik zoek een PDA met dezelfde specificaties en GPS hoeft er niet in te zitten.
Ik wil hetvolgende kunnen doen:
- E-mailen/internetten met UMTS en later HSDPA
- Kwaliteitsfoto's kunnen trekken (>1.9 Mp)
- Internetten op hotspots (Wi-Fi dus denk ik)
- BT 2.0
De prijs zou maximaal rond de 600 euro mogen liggen, HTC TyTN is dus ietsje te duur...
Heeft er iemand aanradingen? Bedankt!
Indien ik bovenstaande url gebruik krijg ik als resultaat alleen de Trinity en een samsung (SGH-i600) die nog niet uit is.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 18:48 ]
Verwijderd
Deze ziet er echt goed uit, wat zijn dan de verschillen met de trinity?CLB schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:45:
Je zou kunnen kijke naar de E-ten X500
Kost los 500,- en heeft ook nog eens ingebouwde GPS!
Kijk dan even in het topic van de X500 en trek je eigen conclussie.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:49:
[...]
Deze ziet er echt goed uit, wat zijn dan de verschillen met de trinity?
Verwijderd
Ik vroeg het omdat ik de verschillen niet zag...DjWannaB2002 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:55:
[...]
Kijk dan even in het topic van de X500 en trek je eigen conclussie.
Trinity:
Netwerk: Quadband GSM, GPRS, EDGE, UMTS(3G), HSDPA
Formaat: 108mm x 58,2mm x 18,4mm
Gewicht: 143 gram
Processor: Samsung 2442 op 400 MHz
Display: 2,8", Resolutie 320 x 240, 65.536 kleuren
Geheugen Intern: 128mb ROM (61mb bruikbaar)/ 64mb RAM
Geheugen Extern: MiniSD
Accu: Li-ion1500mAh
Connectiviteit: Bluetooth 2.0, Infrarood, Wi-Fi 802.11b/g, Interne modem, WAP, GPS(?)
Foto: Maximale resolutie:1600 x 1200 pixels (2.1 Sharp megapixel camera)
Video: Maximale resolutie: 176 x 144 pixels, een tweede VGA camera voor video bellen.
X500:
Netwerk: GSM/EDGE Quad-band: 850/900/1800/1900 MHz GPRS/EGPRS Class B
Formaat: (LxWxH) 113 x 59.5 x 15.5 mm
Gewicht: 146 gram
Processor: Samsung SC3 2442 400 MHz Processor
Display: 2.8", 240 x 320, 65,536 colors, TFT-LCD
Geheugen Intern: 128 MB Flash ROM, 64 MB SDRAM
Geheugen Extern: Micro SD card slot
Accu: Li-ion 1,530 mAh, 150~200 hours standby
Connectiviteit: Multi-slot Class 10 Bluetooth® v2.0 class 2 + EDR, WiFi IEEE802.11b/g Certificated, GPS
Foto: Camera Built-in 2.0 mega pixels CMOS camera, up to 1600 x 1200 resolution met flasher
Het enige verschil dat ik zie is dat hij blijkbaar geen HSDPA/UMTS ondersteunt, spijtig..
Edit: nu ik toch bezig ben, even specificaties van de O2 XDA Neo:
O2 XDA Neo:
Netwerk: GSM 850 / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900 (geen HSCSD/3G(UMTS))
Formaat: (LxWxH) 108.8 x 59.3 x 18.4 mm
Gewicht: 150 gram
Processor: Texas Instruments OMAP850 200 MHz
Display: TFT touchscreen, 65K colors
Geheugen Intern: 64 MB RAM, 128 MB ROM
Geheugen Extern: SD/MMC
Accu: Li-Ion 1200 mAh, 150~200 hours standby
Connectiviteit: GPRS: Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps, Bluetooth® v2.0, Wi-Fi 802.11b/g
Foto: 2 MP, 1600x1200 pixels, video(CIF)
Maar is de HTC Trinity nu echt de enige die ook UMTS/HSDPA ondersteunt?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2006 19:20 ]
Kijk is naar de Fujitsu Siemens Loox T830Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 19:03:
[...]
Maar is de HTC Trinity nu echt de enige die ook UMTS/HSDPA ondersteunt?
UMTS, GPS en Qwerty toetsenboard.
Enige nadeel 240x240 scherm.
Verder is er nog de Palm Treo 750w.
Heeft HSDPA.
En natuurlijk de HTC Hermes.
Begin volgend jaar komt Asus met een 3G Windows Mobile toestel.
http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=662
Ditzelfde geldt voor Samsung (die komt of eind dit jaar of begin volgend jaar).
http://www.engadget.com/2...gs-sgh-i760-super-slider/
Even zitten checken; met een abo voor 2 jaar van 5,- p/m koop je hem al voor net 195,-, dus met 24*5,- erbij zit je op een kleine 315,-. Alleen toch jammer dat je daarvoor in Duitsland moet wonenjasperv525 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:54:
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door ohjaja1981 op 18-11-2006 22:07 ]
Verwijderd
Of even wachten op de E-ten M700!!CLB schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:45:
Je zou kunnen kijke naar de E-ten X500
Kost los 500,- en heeft ook nog eens ingebouwde GPS!
http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=672
ja, maar die heeft ook geen HSDPA, en is denk meer te vergelijken met de HTC TyTNVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:42:
[...]
Of even wachten op de E-ten M700!!
http://www.pdadb.net/index.php?m=specs&id=672
SJESUS!!!
et wordt steeds moeilijker
http://pdadb.net/index.ph...r&id1=672&id2=533&id3=648
Ze komen allemaal (als et goed is) in december uit.
et wordt steeds moeilijker
http://pdadb.net/index.ph...r&id1=672&id2=533&id3=648
Ze komen allemaal (als et goed is) in december uit.
Je link verwijst naar de O2 XDA.adewidt schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:31:
Ik was wel benieuwd, wat is het typenummer van die Asus?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Maar dan met GPS!!jasperv525 schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:56:
[...]
ja, maar die heeft ook geen HSDPA, en is denk meer te vergelijken met de HTC TyTN
Verwijderd
De Fujitsi Siemens heeft helaas geen HSDPA, de Palm Treo heeft geen hoogwaardige camera en Asus/Samsung's toestel komen pas volgend jaar.adewidt schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:31:
[...]
Kijk is naar de Fujitsu Siemens Loox T830
UMTS, GPS en Qwerty toetsenboard.
Enige nadeel 240x240 scherm.
Verder is er nog de Palm Treo 750w.
Heeft HSDPA.
En natuurlijk de HTC Hermes.
Ditzelfde geldt voor Samsung (die komt of eind dit jaar of begin volgend jaar).
http://www.engadget.com/2...gs-sgh-i760-super-slider/
Dus kan ik maar beter wachten op de P3600 van HTC.
--
Wat zijn de verschillen tussen de TyTN (~€ 650) en P3600(~€550) buiten de prijs?
Volgens PDAdb zijn dit de volgende bij TyTN (in vgl met P3600): wel een toetsenbord, flash (camera), macro modus, OS kernel is lagere versie, ondersteuning TransFlash, backlit keyboard with backlight auto sensor
Is dit correct wat ik zeg? Of zullen de prijzen ongeveer gelijk/anders zijn en heeft de P3600 wel een flash/macro modus/backlit keyboard with backlight auto sensor/... , dus dat het enige verschil het toetsenbord is.
Btw: bij pixmania is de P3600 reeds "op voorraad" op 30/11/2006.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 17:53 ]
Deze komt ook pas volgende jaar uit. Ik maak een 10tje over als je hem voor januari hebt gekocht.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:40:
[...]
De Fujitsi Siemens heeft helaas geen HSDPA, de Palm Treo heeft geen hoogwaardige camera en Asus/Samsung's toestel komen pas volgend jaar.
Dus kan ik maar beter wachten op de P3600 van HTC.
--
Wat zijn de verschillen tussen de TyTN (~€ 650) en P3600(~€550) buiten de prijs?
Volgens PDAdb zijn dit de volgende bij TyTN (in vgl met P3600): wel een toetsenbord, flash (camera), macro modus, OS kernel is lagere versie, ondersteuning TransFlash, backlit keyboard with backlight auto sensor
Is dit correct wat ik zeg? Of zullen de prijzen ongeveer gelijk/anders zijn en heeft de P3600 wel een flash/macro modus/backlit keyboard with backlight auto sensor/... , dus dat het enige verschil het toetsenbord is.
Btw: bij pixmania is de P3600 reeds "op voorraad" op 30/11/2006.
Verwijderd
Dat 10tje wil ik ook wel, zal ik je m'n bankrekeningnummer vast mailenDaannO schreef op zondag 19 november 2006 @ 20:03:
[...]
Deze komt ook pas volgende jaar uit. Ik maak een 10tje over als je hem voor januari hebt gekocht.
Denk zelf dat de P3600 begin december leverbaar is, we zullen zien.....
De Orange branded uitvoering komt inderdaad later (begin volgend jaar).
Voor de mensen die er intresse in hebben. Hier wat 'chip layouts'

Hier het vertaalde artikel.
Stukje uit de conclusie:
We arrive at last to argument GPS. Like pointed out, the module Qualcomm GpsOne can proporsi like receiver satellitare independent from the telephone nets. “But” they arrive if we read between the lines of cospicua the documentation offered from the holder of the licence: the maximum degree of precision of the peripheral one goes from 5 to 15 meters (therefore very inferior to the average raggiungibile from famous chipset the SiRF Star III, implemented moreover in the HTC P3300,

Hier het vertaalde artikel.
Stukje uit de conclusie:
We arrive at last to argument GPS. Like pointed out, the module Qualcomm GpsOne can proporsi like receiver satellitare independent from the telephone nets. “But” they arrive if we read between the lines of cospicua the documentation offered from the holder of the licence: the maximum degree of precision of the peripheral one goes from 5 to 15 meters (therefore very inferior to the average raggiungibile from famous chipset the SiRF Star III, implemented moreover in the HTC P3300,
[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 21-11-2006 11:56 ]
Dus kort samengevat.
De P3600 krijgt GPS ondersteuning, maar wanneer is niet bekend. Waarschijnlijk wordt hij dmv een upgrade toegevoegd aan het toestel.De GPS kan niet tippen aan de nieuwe technieken zoals de SIRFIII. Dat wil zeggen de positie bepaling is niet zo heel nauwkeurig. Dus wanneer ik het toestel ga aanschaffen, koop ik nog een GPS Bluetooth module erbij!
De P3600 krijgt GPS ondersteuning, maar wanneer is niet bekend. Waarschijnlijk wordt hij dmv een upgrade toegevoegd aan het toestel.De GPS kan niet tippen aan de nieuwe technieken zoals de SIRFIII. Dat wil zeggen de positie bepaling is niet zo heel nauwkeurig. Dus wanneer ik het toestel ga aanschaffen, koop ik nog een GPS Bluetooth module erbij!
We have a deal.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:45:
[...]
Dat 10tje wil ik ook wel, zal ik je m'n bankrekeningnummer vast mailen![]()
![]()
Denk zelf dat de P3600 begin december leverbaar is, we zullen zien.....
De Orange branded uitvoering komt inderdaad later (begin volgend jaar).
Wij danken u voor deze korte samenvattingFrunnik schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:45:
Dus kort samengevat.
Verwijderd
http://pdadb.net/index.ph...P3600%20%20|%20HTC%20TyTN
Verschillen tussen TyTN en de P3600 op basis van pdadb en de posts hierboven:
Mijn vraag luidt: heeft de P3600 macro mode en flash (vetgedrukt)?
P3600: | TyTN: |
* Qualcomm 6275 (zie een paar posts hierboven) * GPRS Class 10 * 64 tone polyphonic (MIDI) ringtone * voice command * vibrating call alert * built-in antenna * hands-free * Geen keyboard * Geen keyboard * ...? * ...? * secondary VGA camera * mini-USB connector * pre installed AKU 3.0 software kit | * Qualcomm 6275 UMTS/HSDPA/GSM/GPRS/EDGE chipset * GPRS Class 10 * 64 tone polyphonic (MIDI) ringtone * voice command * vibrating call alert * built-in antenna * hands-free * slide-out QWERTY keyboard * backlit keyboard with backlight auto sensor * macro mode * flash * secondary CIF camera * mini-USB connector * pre installed AKU 2.3 software kit |
* GPS: Ja, maar geen SIRF III * Dimensions: 58.2 x 108 x 18.4 millimetres * Mass: 143 gramms * Battery capacity: 1500mAh * ROM: 128MB, 61.02MB usable * RAM: 64MB SDRAM, 49MB accessible * Expansion Slots: miniSD, SDIO | * GPS: Neen. * Dimensions: 58 x 112.5 x 21.95 millimetres * Mass: 176 gramms * Battery capacity: 1350mAh * ROM: 128MB, 57.08MB usable * RAM: 64MB SDRAM, 48.8MB accessible * Expansion Slots: microSD, TransFlash, SDIO |
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 16:17 ]
Volgens mij niet, zoals je hier kan zien:

Nogmaals even mijn vraag:
Aangezien hij USB-OTG heeft en als host kan functioneren, kun je dan in de toekomst dit soort taferelen verwachten?http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=135453:
In simple words, with a small cable adapter the door miniUSB can be used also with functions “host”, concurring therefore with palmare to recognize and to employ for the most various simple peripheral scopes, like hard disk, card reader, MP3 player.
Nogal makkelijk statement zonder dat je enige ervaring hebt met het GPS systeem van de P3600.Frunnik schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:45:
Dus kort samengevat.
Misschien is het wel een op SIRF III gebaseerd systeem?
De Qualcomm chip heeft nog een losse GPS chip nodig voor ontvangst. Het kan best zijn dat dit SiRF III is. Daarnaast kan AGPS in tunnels, in stede met hoge gebouwen of tussen stijle bergen ook nog positionering hebben via UMTS masten mits een netwerk operator dit activeert. Dit zijn posities waar SiRF III net als andere GPS chips moeite mee heeft.
Het valt wel mee met dat kort door de bocht. Van wat ik begreep uit het artikel van Solopalmari, is dat het wel zelfstandig als GPS kan functioneren maar dat het maar op 5 -15 meter nauwkeurig de positie kan bepalen en dus minder nauwkeurig is in vergelijking met de Sirf III chip.
Wat betreft het USB on the go, tja weet niet of je dat soort taferelen kan gaan verwachten. Waarom eigenlijk niet? Op zich is het wel geinig gedaan wat ze in dat filmpje laten zien.
Wat betreft het USB on the go, tja weet niet of je dat soort taferelen kan gaan verwachten. Waarom eigenlijk niet? Op zich is het wel geinig gedaan wat ze in dat filmpje laten zien.
Erg mooi overzicht! Zou ik die mogen gebruik voor de TyTN ts?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 16:04:
http://pdadb.net/index.ph...P3600%20%20|%20HTC%20TyTN
P3600:
TyTN:
* Qualcomm 6275 (zie een paar posts hierboven)
* GPRS Class 10
* 64 tone polyphonic (MIDI) ringtone
* voice command
* vibrating call alert
* built-in antenna
* hands-free
* Geen keyboard
* Geen keyboard
* ...?
* ...?
* secondary VGA camera
* mini-USB connector
* pre installed AKU 3.0 software kit
* Qualcomm 6275 UMTS/HSDPA/GSM/GPRS/EDGE chipset
* GPRS Class 10
* 64 tone polyphonic (MIDI) ringtone
* voice command
* vibrating call alert
* built-in antenna
* hands-free
* slide-out QWERTY keyboard
* backlit keyboard with backlight auto sensor
* macro mode
* flash
* secondary CIF camera
* mini-USB connector
* pre installed AKU 2.3 software kit
* GPS: Ja, maar geen SIRF III
* Dimensions: 58.2 x 108 x 18.4 millimetres
* Mass: 143 gramms
* Battery capacity: 1500mAh
* ROM: 128MB, 61.02MB usable
* RAM: 64MB SDRAM, 49MB accessible
* Expansion Slots: miniSD, SDIO
* GPS: Neen.
* Dimensions: 58 x 112.5 x 21.95 millimetres
* Mass: 176 gramms
* Battery capacity: 1350mAh
* ROM: 128MB, 57.08MB usable
* RAM: 64MB SDRAM, 48.8MB accessible
* Expansion Slots: microSD, TransFlash, SDIO
Hij heeft inderdaad macro en flash, qua camera is hij het zelfde als de TyTN.
Verwijderd
Natuurlijk mag je die gebruikenDaannO schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:59:
[...]
Erg mooi overzicht! Zou ik die mogen gebruik voor de TyTN ts?
Hij heeft inderdaad macro en flash, qua camera is hij het zelfde als de TyTN.
Ik vraag mij dan ook wel af waar die flash vestopt zit:
jasperv525 in "HTC P3600 (HTC Trinity, SPV M700)"
Verwijderd
Ik wil graag de zwarte P3600, zie hier voor €614,95
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=140824
Maar ik heb hem ook veel goedkoper gezien maar dan in het wit: € 539,-
http://www.pdastore.nl/vs...ath=190&products_id=11750
Ik kan niks geen info vinden over GPS op dit toestelletje.
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=140824
Maar ik heb hem ook veel goedkoper gezien maar dan in het wit: € 539,-
http://www.pdastore.nl/vs...ath=190&products_id=11750
Ik kan niks geen info vinden over GPS op dit toestelletje.
Expansys is duur.
Wit wordt in Europa (nog) niet geleverd, dus dat het op het plaatje een witte is is slordig. Als het goed is krijg je een zwarte.
Waar heb je gezocht? Er zijn diverse plekken waar ik er al iets over gelezen heb. Ook dat het idd niet zo'n goede positiebepaling heeft als een Sirf III. Wellicht dat dit doorgekopieerde info is van de test die hierboven besproken wordt.
Wit wordt in Europa (nog) niet geleverd, dus dat het op het plaatje een witte is is slordig. Als het goed is krijg je een zwarte.
Waar heb je gezocht? Er zijn diverse plekken waar ik er al iets over gelezen heb. Ook dat het idd niet zo'n goede positiebepaling heeft als een Sirf III. Wellicht dat dit doorgekopieerde info is van de test die hierboven besproken wordt.
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Verwijderd
Sorry, ik heb inmiddels alle berichten in deze topic door gelezen en ben een stuk wijzer geworden. Ik maak me dus niet meer druk over de kleur. Ik hou de site van kieskeurig.nl wel in de gaten.
Wat ik heel jammer vind is dat de hardware 24bits kleur ondersteund (ja ook het tft schermpje) maar de software maar 16bits. Voorlopig veranderd dit ook niet...
Wat ik heel jammer vind is dat de hardware 24bits kleur ondersteund (ja ook het tft schermpje) maar de software maar 16bits. Voorlopig veranderd dit ook niet...
Tjonge, ze blijven maar komen nu is et de HTC P4350
Ook deze moet in december uitkomen (misschien bedoelen ze volgend jaar
)
http://www.europe.htc.com/products/htcp4350.html
Ook deze moet in december uitkomen (misschien bedoelen ze volgend jaar
Tja dat is idd wel jammer, maar goed misschien dat dit in de toekomst wordt opgelost met WM7. Volgens mij zit het namelijk nog niet in WM6 die binnenkort uitkomt, maar dit weet ik niet zeker.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 16:53:
Sorry, ik heb inmiddels alle berichten in deze topic door gelezen en ben een stuk wijzer geworden. Ik maak me dus niet meer druk over de kleur. Ik hou de site van kieskeurig.nl wel in de gaten.
Tja dit is een soort van TyTN maar dan afgeslankt, zowel in formaat als in functies. Het is maar net waar jij je prioriteiten legt.A_to_the_S schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:56:
Tjonge, ze blijven maar komen nu is et de HTC P4350
Ook deze moet in december uitkomen (misschien bedoelen ze volgend jaar)
Verwijderd
De eerste gelukkige P3600 eigenaren uit Portugal en Duitsland melden zich inmiddels op andere forums. In die landen is de P3600 sinds eind vorige week leverbaar. Voor Nederland kan het dus niet lang meer duren, kwestie van langere distributiekanalen, dagen dus...
Lijkt erop dat ik dat 10tje van DaanO toch ga verdienen (grapje hoor!)
Verwijderd
Zie hier een uitgebreid artikel over WM6. Niets over 24 bit kleurondersteuning.
http://www.mobile-review....cles/wm-crossbow-en.shtml
Lijkt me dat 24 bits kleuren ook nog niet zo snel zal komen voor pocket PC's. 24 bits kleur vraagt meer geheugen en processorcapaciteit (lees levensduur accu). In de zin van energiebeheersing ligt de focus nu eerst op UMTS/HSDPA. Dit is ook de reden waarom VGA schermen voor PPC phones zo lang op zich laten wachten. Ik laat de Universal even buiten beschouwing, want die baksteen kun je redelijkerwijze geen telefoon noemen.
Compacte VGA phones gaan overigens nu wel zolangzamerhand komen. O2 heeft een model aangekondigd voor de Aziatische markt en geruchten gaan dat HTC binnen een paar maanden ook met een compact model gaat komen. Allen vooralsnog zonder 24 bits kleuren.
Als 24 bits kleur al komt dan verwacht ik het op z'n vroegst in WM7, met tegen die tijd hiervoor meer geschikte energiezuinige hardware.
http://www.mobile-review....cles/wm-crossbow-en.shtml
Lijkt me dat 24 bits kleuren ook nog niet zo snel zal komen voor pocket PC's. 24 bits kleur vraagt meer geheugen en processorcapaciteit (lees levensduur accu). In de zin van energiebeheersing ligt de focus nu eerst op UMTS/HSDPA. Dit is ook de reden waarom VGA schermen voor PPC phones zo lang op zich laten wachten. Ik laat de Universal even buiten beschouwing, want die baksteen kun je redelijkerwijze geen telefoon noemen.
Compacte VGA phones gaan overigens nu wel zolangzamerhand komen. O2 heeft een model aangekondigd voor de Aziatische markt en geruchten gaan dat HTC binnen een paar maanden ook met een compact model gaat komen. Allen vooralsnog zonder 24 bits kleuren.
Als 24 bits kleur al komt dan verwacht ik het op z'n vroegst in WM7, met tegen die tijd hiervoor meer geschikte energiezuinige hardware.
Je krijgt het echt van me!! Echter we moeten nog even afwachten of hij voor 1 jan er is.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:06:
[...]
De eerste gelukkige P3600 eigenaren uit Portugal en Duitsland melden zich inmiddels op andere forums. In die landen is de P3600 sinds eind vorige week leverbaar. Voor Nederland kan het dus niet lang meer duren, kwestie van langere distributiekanalen, dagen dus...
Lijkt erop dat ik dat 10tje van DaanO toch ga verdienen (grapje hoor!)
http://www.smartphoneshop.nl/product/33935/htc-p3600.html
Er wordt niets vermeld over GPS.
[ Voor 24% gewijzigd door buddow op 23-11-2006 15:35 ]
Als bedrijven nu al gaan melden dat er GPS inzit, krijgen ze de helft van de toestellen terug.buddow schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:35:
Veel mensen denken dan dat er al GPS inzit zonder te weten dat dit later wordt geactiveerd.
Het is slimmer om de telefoon, zonder GPS te vermelden, te verkopen totdat het officieel ondersteunt wordt.
In andere landen hebben sommige mensen al de HTC P3600.
Hopelijk komen er snel foto's van het binnenwerk.
Blijkbaar is Smartphoneshop niet zo snel...buddow schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:35:
de P3300 staat daar nog steeds op binnekort leverbaar
http://www.smartphoneshop...294/htc-p3300-gps-nl.html
Ik bestel hem denk ik wanneer hij voorradig is bij PDAShop.nl
Heb mijn s100 er destijds ook besteld. Prima winkel.. Alleen jammer van het zwarte.. Wit heeft wat mij betreft wat meer stijl..
In duitsland is hij al dik een week verkrijgbaar:
http://www.handit.de/inde...ion=detail&produktid=4286
http://www.handit.de/inde...ion=detail&produktid=4286
Bij Centralpoint is ie nu te koop voor en schone 547.55 Eurootjes. 50 Op voorraad op het moment dat ik dit schrijf. Op het plaatje staat een witte, maar volgens mijn info moet het een zwarte zijn. ff checkûhFlorisB schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:28:
Ik bestel hem denk ik wanneer hij voorradig is bij PDAShop.nlHeb mijn s100 er destijds ook besteld. Prima winkel.. Alleen jammer van het zwarte.. Wit heeft wat mij betreft wat meer stijl..
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Ik zal is sterk gaan overwegen het toestel te bestellenroma0803 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:52:
[...]
Bij Centralpoint is ie nu te koop voor en schone 547.55 Eurootjes. 50 Op voorraad op het moment dat ik dit schrijf. Op het plaatje staat een witte, maar volgens mijn info moet het een zwarte zijn. ff checkûh
Wil hem opzich wel hebben.
Verwijderd
P3300 ligt daar gewoon in de winkel hoor, ff goed kijkenA_to_the_S schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:27:
[...]
Blijkbaar is Smartphoneshop niet zo snel...
de P3300 staat daar nog steeds op binnekort leverbaar
http://www.smartphoneshop...294/htc-p3300-gps-nl.html
PDAShop.nl en Smartphoneshop.nl zijn hetzelfde.FlorisB schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:28:
Ik bestel hem denk ik wanneer hij voorradig is bij PDAShop.nlHeb mijn s100 er destijds ook besteld. Prima winkel.. Alleen jammer van het zwarte.. Wit heeft wat mij betreft wat meer stijl..
Ik heb m'n T-mobile MDA Compact daar ook gekocht. helemaal geen klachten over.
klopt maar hij is niet voorradig bij SmartphoneshopVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:42:
[...]
P3300 ligt daar gewoon in de winkel hoor, ff goed kijken
Dit topic is gesloten.