het gaat erom dat ze mijn geld nog niet terug hebben gestoort terwijl ik die lijn binnen de proef tijd heb opgezegd. vind het zeer slecht van een bedrijf als tweakdsl, had al geen beste ervaring met hun maar nu heb ik heb ik het helemaal met hun tweakdsl. zeer teleurstellend..
Ik denk dat je beter een klachtenbrief kan opstellen, eventueel het contract goed nalezen of het geld makkelijk terug te vorderen is? Persoonlijk zie ik nog steeds het voordeel niet om het hier te plaatsen?
Offtopic/
Graag je berichten wat beter indelen. Dat leest wat makkelijker.
Offtopic/
Graag je berichten wat beter indelen. Dat leest wat makkelijker.
CMJJKFE
Ben ik nou de enige die problemen heeft met de nieuwsserver? Ding is niet vooruit te branden, connecten gaat al haast niet. 2 threads connecten wel maar krijgen vervolgens geen data, de overige 6 threads wachten op antwoord van de nieuwsserver...
edit: sterker nog, de overige 6 threads krijgen de melding dat er een connection limit is bereikt. Yeah, right...
edit: sterker nog, de overige 6 threads krijgen de melding dat er een connection limit is bereikt. Yeah, right...
[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 17-11-2006 18:26 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Geen problemen hier. Maar het kan een probleem zijn met enkel de reader waar jij op zit, in dat geval is het simpelweg even afwachten.
Mocht het een heel oud article zijn, test ook eens met een nieuw article. Gaat dat sneller?
Mocht het een heel oud article zijn, test ook eens met een nieuw article. Gaat dat sneller?
Ben ik de enige die problemen heeft met het verbinding maken met servers die op het True-netwerk zitten? Om dit topic te openen heb ik een paar keer op F5 moeten rammen. Als ik een telnet-sessie open met bijv gathering.tweakers.net over poort 80 krijg ik de ene keer wel verbinding, en de andere keer weer niet (ongeveer 50-50). 
Tiscali/Nijmegen (Hatertse Hei)

Tiscali/Nijmegen (Hatertse Hei)
[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 17-11-2006 20:06 ]
Verwijderd
Hier geen problemen met de newsserver.Crusader schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:25:
Ben ik nou de enige die problemen heeft met de nieuwsserver? Ding is niet vooruit te branden, connecten gaat al haast niet. 2 threads connecten wel maar krijgen vervolgens geen data, de overige 6 threads wachten op antwoord van de nieuwsserver...
Alle acht de draadjes lopen als een speer.
Ik heb een abo bij TweakDSL via Tiscali en zit op centrale Amsterdam-Kadoelen.
Loopt inderdaad goed
31dB attenuation downstream is een lijn van zo'n 2200 a 2800 meter. Dus dan klopt die 13Mbps wel ongeveer. Sommige lijnen halen wat meer dan en andere wat minder.Sangroid schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:27:
@ bjck
Ik zie dat jij errug veel weet van FirmWare's enzo...
Ik heb zelf TweakDSL 2-24 op het Tiscali netwerk, en mijn Zyxel heeft deze firmware:
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b4 | 7/07/2006
DSL FW Version:TI AR7 06.00.04.00
Standard:ADSL2+ Mode
Is dit nu de juiste? Voor een stabiele verbinding dan, want het lijkt af en toe nergens meer op. De ene dag haal ik 13Mb, de andere dag kom ik maar rond de 8. Resetten wil dan wel helpen, maar toch vreemd dat de modem opnieuw intraint.
Ik zit in Den Haag op de Marnixstraat-centrale (?) en dit zijn mijn intrain-waardes....:
Downstream:
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 31 db
Upstream:
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db
Het valt mij allemaal een beetje tegen, eigenlijk, vandaar mijn vraag of alles nu een beetje in orde is.
Dat het heen en weer springt is niet goed, maar je firmware wel juist. Kijk je aansluiting eens na thuis of dat wel optimaal zit.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ah, ok. Ik denk dat mijn bedrading prima is. Vanaf ISRA +/- 30 cm tot splitter, dan een ronde telefoonkabel van 1 meter (hooguit) naar de modem. Veel meer mogelijkheden voor het plaatsen van de modem heb ik niet...bjck schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:23:
[...]
31dB attenuation downstream is een lijn van zo'n 2200 a 2800 meter. Dus dan klopt die 13Mbps wel ongeveer. Sommige lijnen halen wat meer dan en andere wat minder.
Dat het heen en weer springt is niet goed, maar je firmware wel juist. Kijk je aansluiting eens na thuis of dat wel optimaal zit.
Gek genoeg geven alle ADSL-postcode checks een afstand van 1900 meter...
Als alles maar goed vast zit. Er geen aftakkingen voor je splitter zitten (ook niet ongebruikt) gekoppeld. Meestal is het plotseling zakken een verstoring op de lijn die binnenshuis optreedt door foutieve aansluiting/slechte aansluiting (draadbreuk kan ook) of apparatuur langs/naast de lijn die verstoort/straalt.Sangroid schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:30:
[...]
Ah, ok. Ik denk dat mijn bedrading prima is. Vanaf ISRA +/- 30 cm tot splitter, dan een ronde telefoonkabel van 1 meter (hooguit) naar de modem. Veel meer mogelijkheden voor het plaatsen van de modem heb ik niet...
Dat komt vaker voor dat het 50% afwijkt. Afstanden in die tabellen zijn een indicatie en meestal meer hemelsbreed dan werkelijk hoe ze in de grond liggen.Gek genoeg geven alle ADSL-postcode checks een afstand van 1900 meter...
Yep, alles zit stevig geknepen. Geen aftakkingen voor de splitter, en ik weet niet of een logeerbed uitstraling geeft?bjck schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 00:42:
[...]
Als alles maar goed vast zit. Er geen aftakkingen voor je splitter zitten (ook niet ongebruikt) gekoppeld. Meestal is het plotseling zakken een verstoring op de lijn die binnenshuis optreedt door foutieve aansluiting/slechte aansluiting (draadbreuk kan ook) of apparatuur langs/naast de lijn die verstoort/straalt.
[...]
Dat komt vaker voor dat het 50% afwijkt. Afstanden in die tabellen zijn een indicatie en meestal meer hemelsbreed dan werkelijk hoe ze in de grond liggen.
Sja, dat van die afstand had ik al eerder begrepen. Wel jammer, want je krijgt toch hogere verwachtingen.
Wel apart dat mijn vorige modems (SpeedTouch 716WL en een 546) mij 34, 34.5 dB demping gaven. Dat scheelt toch echt wel met een Zyxel (voor 80 eur kunnen overnemen, nieuw in doos!)
Ook bij mij is de nieuwsserver zo opeens niet meer vooruit te branden. Downloaden gaat met spikes als het uberhaubt al lukt. Gemiddelde snelheid is nog geen 20KB/sec.Crusader schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:25:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb ontdekt dat het bij mij ligt aan de ouderdom van de articles. Ouder dan 50 dagen heeft de newsserver moeite mee. Hij hoest ze wel op, maar het duurt gewoon lang. Articles nieuwer dan 20 dagen geven sowieso geen problemen. Articles met een leeftijd tussen de 20 en 50 dagen heb ik nog niet geprobeerd.Bor de Wollef schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:31:
[...]
Ook bij mij is de nieuwsserver zo opeens niet meer vooruit te branden. Downloaden gaat met spikes als het uberhaubt al lukt. Gemiddelde snelheid is nog geen 20KB/sec.
Het is maar een interpretatie/weergave. De Speedtouch draait op een Broadcom chipset die misschien het anders beoordeeld dan de Ti chipset van de ZyXEL. Het is dezelfde lijn immers. Ze hebben verschillende manieren van iets implementeren, zie alleen het verschil in upstream al.Sangroid schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:51:
[...]
Wel apart dat mijn vorige modems (SpeedTouch 716WL en een 546) mij 34, 34.5 dB demping gaven. Dat scheelt toch echt wel met een Zyxel (voor 80 eur kunnen overnemen, nieuw in doos!)
TweakT 12 12 Mbit/ 1 Mbit ADSL2 € 29.95 Compleet met monteur en modem, deze staat in de Start Post.. maar op de tweakdsl site kan ik hem nergens vinden
?
Dat was een aktie t/m 31 oktober. Klik maar op de link, en dan 3e regel van de voorwaarden.Sak3d schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:14:
TweakT 12 12 Mbit/ 1 Mbit ADSL2 € 29.95 Compleet met monteur en modem, deze staat in de Start Post.. maar op de tweakdsl site kan ik hem nergens vinden?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
ah, dan maar ff wachten tot de volgende aanbieding.. verschilt namelijk veelBastien schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:20:
[...]
Dat was een aktie t/m 31 oktober. Klik maar op de link, en dan 3e regel van de voorwaarden.
Hoe is de performance vandaag van TweakDSL (via BBned) bij jullie?
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/
(2 minuut 4 sec, voor een 100 MB file, normaal is bij mij 1 minuut 40 sec).
Dat kan beter....
De pingtijden (bv naar tweakdsl.nl) zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
Dat is al een tijdje zo maar ik zie nog niet echt een verbetering.
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/
(2 minuut 4 sec, voor een 100 MB file, normaal is bij mij 1 minuut 40 sec).
Dat kan beter....
De pingtijden (bv naar tweakdsl.nl) zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
Dat is al een tijdje zo maar ik zie nog niet echt een verbetering.
Verwijderd
hoppy > ook hier is het nog een drama....
het laatste mailtje wat is mocht ontvangen van tweakdsl helpdesk :
1. Het is geen specifiek bbned/tweak probleem
Bijna altijd word het veroorzaakt door moeilijk te controleren invloeden van buitenaf.
Zeker gezien het tijdstip kan het te maken hebben met inteferentie van andere DSL
gebruikers in bekabeling of op de DSLAM. Ook spanningsinvloeden ( de 220 ) kunnen de
oorzaak. Helaas is om dit afdoende vast te stellen er maar een mogelijkheid, en dat
is veldonderzoek. Wij doen/kunnen dat zelf niet.
Als je het absoluut wilt, kunnen we een monteur uit laten sturen. De kwestie is dan
wel of je zelf voor eventuele kosten wilt opdraaien.
Met andere woorden : niet ons probleem.... zoek het maar uit.........
Bijna altijd word het veroorzaakt door moeilijk te controleren invloeden van buitenaf.
Zeker gezien het tijdstip kan het te maken hebben met inteferentie van andere DSL
gebruikers in bekabeling of op de DSLAM. Ook spanningsinvloeden ( de 220 ) kunnen de
oorzaak. Helaas is om dit afdoende vast te stellen er maar een mogelijkheid, en dat
Als je het absoluut wilt, kunnen we een monteur uit laten sturen. De kwestie is dan
Krijg op SMC wireless modem geen enkele line sync; wel knipperend DSL-lampje.bjck schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:32:
Je zal het hele stuk met instellingen en IP even moeten vergeten. Hoofddoel is je linesync op orde krijgen, zonder dat gaat er niets verder toe doen nu.
Op Asusmodem van Tweak in Bridging vrijwel direct linesync.
Nee, bewegen, dansen, schudden, niets veranderd aan linesyncen bij beide modems, ook niet met andere kabeltjes vanaf KPN-punt tot aan modem en netwerkkabelsDat je linesync er soms is, maar de snelheid beroerd is en niet wat het moet zijn duidt in 998 van de 1000 gevallen op een probleem in je aansluiting. Een slecht contactje, draadbreukje etc etc etc. Het kan een standaard kabeltje zijn waar een strekkertje niet goed op zit geknepen of een draadje in een aansluitdoosje dat half vast zit. Of een breukje ergens in de kabel zelfs. Dan beweeg je het en werkt het opeens half, goed of niet.
Zonder splitter niets anders, en aftakkingen eraf laten maakt ook niets uit.Ander punt is een foutieve aansluiting met bijvoorbeeld een aftakking voor je splitter waardoor een telefonie apparaat (of zelfs als er niets is aangesloten op die aftakking) heel je DSL signaal verstoort. Voor je splitter dus kijken loont.
Krijg soms na 30 seconden een IP-adres, dan tussen 1-15 minuten verbinding, stabiele max snelheid rond 3Mb terwijl ik TIS6 heb. In netwerk met 3 pc's houdt de een soms z'n IP-adres (WAN!) meer dan een uur, en moet de andere elke paar minuten herstellen of uitschakelen/inschakelen.De andere 2 gevallen op de 1000 zijn een defect modem of een probleem met de lijn tussen centrale en huis.
Op modemconsole 192.168.1.1 zie ik vandaag weer verkeerde halve snelheid up/down. Naar defaultconfig resetten hielp niets. Vraag me af of de settings misschien veranderd zijn vorige week zondag; nu exact een week dikke sh*t...

Dat ik op ene SMC modem geen linesync krijg: okee, modem kan stuk zijn. Maar dat op Asus-modem soms normale snelheden na intrainen zie, maar vaker de helft (en wisselend), dat duidt weer op lijnissues. Dat vaak na Herstellen of /renew hetzelfde ipadres is vernieuwd zou een DHCP-issue *kunnen* zijn, maar ligt dat wellicht niet aan de DNS/DHCP-server (zelfde ipadres) van Tweak? Zie wel vaak voor allerlei default Tweak-modems configfiles voorbijkomen, maar nog nooit iemand met 'n Asus6000-voorbij zien komen?
Oja, toeval of niet, m'n oude MyAdsl-account (mail+ftp) is sinds maandag toevallig verwijderd na ruim 1,5 jaar...
Zoals het tijdelijk werkte met goeie snelheid
Vage grafiekjes in DU-meter, halve snelheid
Werkt met hikjes en halve snelheid.
[ Voor 13% gewijzigd door tweaktubbie op 19-11-2006 22:03 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Dus modem #1 doet niets, modem #2 doet het wel.tweaktubbie schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:51:
[...]
Krijg op SMC wireless modem geen enkele line sync; wel knipperend DSL-lampje.
Op Asusmodem van Tweak in Bridging vrijwel direct linesync.
Als het soms plaatje 1 is, je SMC doet niets en soms plaatje 2 is.... ik denk aan een los draadje/contactje ergens.[...]
Nee, bewegen, dansen, schudden, niets veranderd aan linesyncen bij beide modems, ook niet met andere kabeltjes vanaf KPN-punt tot aan modem en netwerkkabels
[...]
Zonder splitter niets anders, en aftakkingen eraf laten maakt ook niets uit.
[...]
Krijg soms na 30 seconden een IP-adres, dan tussen 1-15 minuten verbinding, stabiele max snelheid rond 3Mb terwijl ik TIS6 heb. In netwerk met 3 pc's houdt de een soms z'n IP-adres (WAN!) meer dan een uur, en moet de andere elke paar minuten herstellen of uitschakelen/inschakelen.
Op modemconsole 192.168.1.1 zie ik vandaag weer verkeerde halve snelheid up/down. Naar defaultconfig resetten hielp niets. Vraag me af of de settings misschien veranderd zijn vorige week zondag; nu exact een week dikke sh*t...Iets met DHCP-relay? Alleen op 1483 bridging op Asus6000 (of IPoA op SMC router/modem 7904WBRA) deden het tot een week terug prima!
Dat ik op ene SMC modem geen linesync krijg: okee, modem kan stuk zijn. Maar dat op Asus-modem soms normale snelheden na intrainen zie, maar vaker de helft (en wisselend), dat duidt weer op lijnissues. Dat vaak na Herstellen of /renew hetzelfde ipadres is vernieuwd zou een DHCP-issue *kunnen* zijn, maar ligt dat wellicht niet aan de DNS/DHCP-server (zelfde ipadres) van Tweak? Zie wel vaak voor allerlei default Tweak-modems configfiles voorbijkomen, maar nog nooit iemand met 'n Asus6000-voorbij zien komen?
Oja, toeval of niet, m'n oude MyAdsl-account (mail+ftp) is sinds maandag toevallig verwijderd na ruim 1,5 jaar...
Zoals het tijdelijk werkte met goeie snelheid
Vage grafiekjes in DU-meter, halve snelheid
Werkt met hikjes en halve snelheid.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 19-11-2006 23:00 ]
Ik heb geen IP meer en krijg er ook geen, wel linesync. Wat is er kapoet?
Storing bij Tiscali regio Rotterdam gedeeltelijk + Tilburg.Yapser schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:58:
Ik heb geen IP meer en krijg er ook geen, wel linesync. Wat is er kapoet?
Het is altijd wat hier in Tilburg, net alsof er een duiveltje zit op Tiscali Tilburg...bjck schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:19:
[...]
Storing bij Tiscali regio Rotterdam gedeeltelijk + Tilburg.
Maar goed, na bijna 4.5 uur weer on-line.
*phew*
Dat is wel even geleden toen dat duveltje er was daar toch? Dit is een ander iets ook compleet en treft Tilburg nu toevallig met een deel van de regio R'dam mee...Wildfire schreef op maandag 20 november 2006 @ 01:10:
[...]
Het is altijd wat hier in Tilburg, net alsof er een duiveltje zit op Tiscali Tilburg...
Maar goed, na bijna 4.5 uur weer on-line.
*phew*
Wat een l*l verhaal is dit.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:50:
hoppy > ook hier is het nog een drama....
"invloeden van buitenaf" ...
Interferentie van andere ADSL gebruikers is ook onzin, dat is er wel of het is er niet, het is er niet op een bepaald tijdstip. Bovendien valt interferentie, als dit al zo voorkomen, wel onder de verantwoordelijkheid van TweakDSL. Het doet zich immers voor in het netwerk van BBned en niet bij jouw thuis. Tenzij er bij jou thuis nog een paar honderd ADSL gebruikers zitten
De 220V spanning heeft ook geen enkele invloed. Tenzij alles uitvalt natuurlijk.
De modems voldoen aan de specificaties en kunnen binnen grenzen ook met varierende spanningen goed werken.
Ik vrees dat we eerder te maken hebben met capaciteitsproblemen op het netwerk met als gevolg oplopende pingtijden en lagere downloadsnelheden.
Dat is echter door TweakDSL goed te controleren en is ook meetbaar. Men kan zien of switches e.d. (te) zwaar belast worden.
De verbinding is vanavond wel weer goed, zojuist een 100 MB file overgehaald in 1 min 41 sec.
Dat zegt nog niet alles want ik haal alleen iets van de ftp site van TweakDSL zelf af, maar het geeft wel een bepaalde indicatie.
De pingtijden (naar tweakdsl.nl) zijn nog te onstabiel en iets verhoogd, dat blijft zo.
Er is geen brand maar het is wel zaak e.e.d. in de gaten te houden.
Verwijderd
wat me wel opvalt:
toen ik rond juni voor het eerst op b10 ging :
Rx Attn DR 11895400
en nul comma naatje crc errors etc ..
nu :
Rx Attn DR 10140000
very very strange.. aangezien er verder niets in mijn config is veranderd, en er ook geen kabel breuken hier in de buurt zijn geweest
toen ik rond juni voor het eerst op b10 ging :
Rx Attn DR 11895400
en nul comma naatje crc errors etc ..
nu :
Rx Attn DR 10140000
very very strange.. aangezien er verder niets in mijn config is veranderd, en er ook geen kabel breuken hier in de buurt zijn geweest
Ik vroeg me af of iemand zijn lijn in de gaten houdt?
Sinds ik mijn nieuwe modem heb, kijk ik elke dag even de statistics na.
Na dagen in de gaten houden.. viel me ineens op dat mijn lijn opnieuw ingetraind was. Dit is gebeurt na ongeveer 220uur uptime. Sindsdien laat ie elke dag mijn lijn vallen. Afgelopen zaterdag gaf de statistics zelfs aan dat het systeem op nul gegaan is...
Is dit bij meer mensen het geval? Dat je lijn elke dag 1x wegvalt.
Nog iets geks hier aan. Me lijnt traint steeds hoger in. Bij de 220uur uptime was het hoog in de 17 of laag in de 18, maar inmiddels bij de reconnect van 12.00 vanmiddag is het al 19.5mbit.
Ik klaag niet
uiteraard niet
1.5mbit gewonnen. Het viel me alleen op
Sinds ik mijn nieuwe modem heb, kijk ik elke dag even de statistics na.
Na dagen in de gaten houden.. viel me ineens op dat mijn lijn opnieuw ingetraind was. Dit is gebeurt na ongeveer 220uur uptime. Sindsdien laat ie elke dag mijn lijn vallen. Afgelopen zaterdag gaf de statistics zelfs aan dat het systeem op nul gegaan is...
Is dit bij meer mensen het geval? Dat je lijn elke dag 1x wegvalt.
Nog iets geks hier aan. Me lijnt traint steeds hoger in. Bij de 220uur uptime was het hoog in de 17 of laag in de 18, maar inmiddels bij de reconnect van 12.00 vanmiddag is het al 19.5mbit.
Ik klaag niet
Ik teken nergens meer voor
ok ik heb ook tweakdsl alles gaat goed..
1 (klein) probleem..
SpeedTouch 716WL (me modem)
ip: 192.168.1.1
stand: Bridge
heb nog een LinkSyS WRT54GC (compact), als router, ook met start ip
192.168.1.1
heb heb iik wel als eens start ip van de router veranderd, maar ook dan blijft 192.168.1.1 onbereikbaar..
zelfs als ik kabel direct aan de router hang, static op geef, dan nog is die site van het modem niet bereikbaar...
iemand een id hoe ik toch in die config kan komen??? alles loopt goed, maar wil toch wel eens weten waar hij op intraint e.d.
iemand een voorstel hoe ik da krijgt?? (liefst zonder reset ;-))
1 (klein) probleem..
SpeedTouch 716WL (me modem)
ip: 192.168.1.1
stand: Bridge
heb nog een LinkSyS WRT54GC (compact), als router, ook met start ip
192.168.1.1
heb heb iik wel als eens start ip van de router veranderd, maar ook dan blijft 192.168.1.1 onbereikbaar..
zelfs als ik kabel direct aan de router hang, static op geef, dan nog is die site van het modem niet bereikbaar...
iemand een id hoe ik toch in die config kan komen??? alles loopt goed, maar wil toch wel eens weten waar hij op intraint e.d.
Ik snap niet precies wat je nu al hebt geprobeert, maar:Dutch2007 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:21:
ok ik heb ook tweakdsl alles gaat goed..
*knip*
Verander je ip naar 192.168.1.2 (2 hoeft niet perse 2 te zijn, maar alles behalve .1) (static dus)
Log dan in op je router (kabel direct op de modem aansluiten)
Zo zou het moeten werken.
Ik snap trouwens eigenlijk niet waarom je nog een router achter de speedtouch hebt staan, want deze is ook een router.
[ Voor 47% gewijzigd door Kixtart op 21-11-2006 17:51 ]
☻/
/▌
/ \
Router er tussenuit halen, daar kom je niet doorheenDutch2007 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:21:
YEAH YEAH YEAH, al meer dan 1,5 dag maximale snelheid en slechts 1 hikje geconstateerd van enkele seconden. Wat nou de issue is geweest: modem tijdens onweerachtige omstandigheden kaduuk terwijl wirelessfunctionaliteit het nog doet? weggevallen signaal in de KPN-centrale? iets tussen de centrale en de tiscali-lijnen?
Vreemd is dat alle kabels vervangen, andere splitter, ander modem enzovoorts opleverde dat de splitter van tweakdsl die ik uit het zakje haalde dus *geen* signaal doorliet naar het modem. En of die groene sticker onder het tweakdsl-modem betekent dat ie met speciale firmware was ingesteld? Want heb uit ander draadje UID en PWD van modem, en wat settings gecorrigeerd (dhcpserver stond aan, terwijl ie bridging doet?).
Belangrijkste is dat het werkt, en dat mijn dank uitgaat naar de 'anonieme' helper die middels PM'etjes wat zaken heeft nagekeken en geprobeerd
Vreemd is dat alle kabels vervangen, andere splitter, ander modem enzovoorts opleverde dat de splitter van tweakdsl die ik uit het zakje haalde dus *geen* signaal doorliet naar het modem. En of die groene sticker onder het tweakdsl-modem betekent dat ie met speciale firmware was ingesteld? Want heb uit ander draadje UID en PWD van modem, en wat settings gecorrigeerd (dhcpserver stond aan, terwijl ie bridging doet?).
Belangrijkste is dat het werkt, en dat mijn dank uitgaat naar de 'anonieme' helper die middels PM'etjes wat zaken heeft nagekeken en geprobeerd
Dit is onderhand toch wel de limit.
Bij oplevering van mijn lijn (vorig jaar augustus) bleek dat ik niet de 8 Mb kon gaan halen.
Via allerlei metingen (eerst op 2 Mb zetten en dan langzaamaan sneller) kwam men uit op een 4 Mb profiel voor mij (square-abo van BbNed).
Dit functioneerde goed tot feb/mrt dit jaar. Ineens werd de lijn instabiel, modem trainde lager en ik kon nog maar tussen de 350 en 370 downen.
Nu in oktober werd mij een "upgrade " aangeboden naar B4 abo (ofwel lager bedrag zelfde profiel).
Tot mijn verbazing zat ik een tijdje zonder internet en daarna was de verbinding nog slechter.
Afgelopen dinsdag is er een monteur van BBNed geweest. "Ja meneer de lijn is slecht en bij u is alles ok". Ik ga nu nog wat meten in de centrale.
Dat resulteerde in een terugzetting naar 2 Mb!!!
Gisteren weer teruggezet op 4 Mb en vanochtend weer neer 2 Mb.
Nu krijg ik een mailtje met het volgende:
Beste klant,
Bij deze kunnen we u mededelen dat uit een lijnmeting is gebleken dat de afstand tussen uw woning en de wijkcentrale maarliefst 3200 meter is. Dit is te lang voor een 4Mbit profiel. Op 2Mbit hoort de lijn echter wel stabiel te zijn. Geadviseerd wordt te downgraden naar een lager profiel. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Hoezo kan ik niet op 4 Mb ?? Het heeft een half jaar lang goed gedraaid.
Men neemt blijkbaar geen moeite om het te verhelpen en de fout op te sporen.
Proberen via het andere koperpaar zit er blijkbaar ook niet bij.
Ik begin er genoeg van te krijgen....
Bij oplevering van mijn lijn (vorig jaar augustus) bleek dat ik niet de 8 Mb kon gaan halen.
Via allerlei metingen (eerst op 2 Mb zetten en dan langzaamaan sneller) kwam men uit op een 4 Mb profiel voor mij (square-abo van BbNed).
Dit functioneerde goed tot feb/mrt dit jaar. Ineens werd de lijn instabiel, modem trainde lager en ik kon nog maar tussen de 350 en 370 downen.
Nu in oktober werd mij een "upgrade " aangeboden naar B4 abo (ofwel lager bedrag zelfde profiel).
Tot mijn verbazing zat ik een tijdje zonder internet en daarna was de verbinding nog slechter.
Afgelopen dinsdag is er een monteur van BBNed geweest. "Ja meneer de lijn is slecht en bij u is alles ok". Ik ga nu nog wat meten in de centrale.
Dat resulteerde in een terugzetting naar 2 Mb!!!
Gisteren weer teruggezet op 4 Mb en vanochtend weer neer 2 Mb.
Nu krijg ik een mailtje met het volgende:
Beste klant,
Bij deze kunnen we u mededelen dat uit een lijnmeting is gebleken dat de afstand tussen uw woning en de wijkcentrale maarliefst 3200 meter is. Dit is te lang voor een 4Mbit profiel. Op 2Mbit hoort de lijn echter wel stabiel te zijn. Geadviseerd wordt te downgraden naar een lager profiel. Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Ik heb dezelfde setup en wil niet de Alcatel als router maar m'n WRT54G vanwege de uitgebreidere functies. Kleine correctie: kan een router zijn, want ik heb 'm net als vraagsteller als Bridge draaien.Kixtart schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:49:
[...]
Ik snap trouwens eigenlijk niet waarom je nog een router achter de speedtouch hebt staan, want deze is ook een router.
Oplossing voor vraagsteller is inderdaad de router er tussenuit halen en de modem op z'n IP te benaderen.
[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 23-11-2006 14:51 ]
Vraag voor vergelijk eens een 4-tel meting aan bij de KPN storingsdienst.Gompie98 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 14:23:
Beste klant,
De vraag is of die 3200 meter werkelijke kabellengte is of gemeten lengte.
Als het werkelijke kabellengte is van matige kwaliteit dan kan 2Mbit al veel zijn.
Voor 3200 meter volgens 4-tel meting mag je gewoonlijk iets van 6 Mbit verwachten voor wide-open en als de SNR niet vastgezet wordt op 10 dB, volgens mij.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Wuth ze fuk. TweakDSL wil fiber gaan aanbieden?
Umm... ja, kan ik dat ook aanvragen als ik niet meer bij de kpn zit??Domba schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:25:
[...]
Vraag voor vergelijk eens een 4-tel meting aan bij de KPN storingsdienst.
De vraag is of die 3200 meter werkelijke kabellengte is of gemeten lengte.
Als het werkelijke kabellengte is van matige kwaliteit dan kan 2Mbit al veel zijn.
Voor 3200 meter volgens 4-tel meting mag je gewoonlijk iets van 6 Mbit verwachten voor wide-open en als de SNR niet vastgezet wordt op 10 dB, volgens mij.
Wat houdt zo'n 4-tel meting precies in?
Wat mij heel erg stoort, is dat het (na metingen 1,5 jr geleden) een half jaar lang goed heeft gewerkt en nu is het blijkbaar ineens te lang (ik ben echt niet met het huis aan sjouwen gegaan hoor
Blijkbaar. Wel erg weinig info: http://www.tweakdsl.nl/?page=fiber/homeYapser schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:00:
Weinig?? het aftellen is begonnen
Maar zo te zien alleen voor onze 020 Tweakgebruikers er zijn hier "Sloten" zat maar daar zullen ze geen glasfiber ingooien.
Maar zo te zien alleen voor onze 020 Tweakgebruikers er zijn hier "Sloten" zat maar daar zullen ze geen glasfiber ingooien.
Een 4-tel meting doet KPN vanaf apparatuur op de centrale. Alleen moet je daarvoor wel nog KPN telefonie (een nummer dus ook) hebben inderdaad. De BBned monteur heeft ook apparatuur bij zich en zal deze lengte wel gemeten hebben op de koperlijn.Gompie98 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:00:
[...]
Umm... ja, kan ik dat ook aanvragen als ik niet meer bij de kpn zit??
2Mbps maar halen op 3200 meter koper is wel laag (annexB kan.. maar annexA is het laag). Maar kan natuurlijk dat de kwaliteit niet heel erg super is....
Dat je een tijd zonder internet hebt gezeten bij een overstap van 4 naar 4Mbit is raar. Misschien ben je in die tijd omgezet van apparatuur op de centrale. Misschien stond er bijvoorbeeld nog een cisco DSLAM en een Alcatel ASAM daarnaast en ben je omgeprikt van cisco naar alcatel.
Ik gok dat het iets te maken heeft met BBned's glasvezelpraktijkenYapser schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:00:
Uh ja... Annex-B heb ik (ff vergeten te melden) De monteur van BBNed had apparatuur bij zich en ging oa in de centrale verder meten. Dus ik neem aan dat hij dat gedaan heeft.bjck schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:56:
[...]
Een 4-tel meting doet KPN vanaf apparatuur op de centrale. Alleen moet je daarvoor wel nog KPN telefonie (een nummer dus ook) hebben inderdaad. De BBned monteur heeft ook apparatuur bij zich en zal deze lengte wel gemeten hebben op de koperlijn.
2Mbps maar halen op 3200 meter koper is wel laag (annexB kan.. maar annexA is het laag). Maar kan natuurlijk dat de kwaliteit niet heel erg super is....
Dat je een tijd zonder internet hebt gezeten bij een overstap van 4 naar 4Mbit is raar. Misschien ben je in die tijd omgezet van apparatuur op de centrale. Misschien stond er bijvoorbeeld nog een cisco DSLAM en een Alcatel ASAM daarnaast en ben je omgeprikt van cisco naar alcatel.
Ik had 45 db demping en nogmaals... het heeft het wel goed gedaan. Het lijkt mij stug, dat dit ineens zo maar achteruit gaat... en als dat zo is, moet er toch een oorzaak te vinden zijn....
Verder weet ik dat ik op ADSL1 stond en ook weer gezet ben, maar wat voor soort ASMA of DSLAM weet ik niet.
Annex-B op die lengte is lastig. Juist de frequenties die nog het meeste bitjes kunnen transporteren gebruik je nu niet omdat dat stuk voor ISDN wordt gereserveerd. Nu je geen ISDN meer hebt van KPN zou je met TweakDSL eens moeten overleggen om je naar annexA te zetten.Gompie98 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:24:
[...]
Uh ja... Annex-B heb ik (ff vergeten te melden) De monteur van BBNed had apparatuur bij zich en ging oa in de centrale verder meten. Dus ik neem aan dat hij dat gedaan heeft.
Ik had 45 db demping en nogmaals... het heeft het wel goed gedaan. Het lijkt mij stug, dat dit ineens zo maar achteruit gaat... en als dat zo is, moet er toch een oorzaak te vinden zijn....
Verder weet ik dat ik op ADSL1 stond en ook weer gezet ben, maar wat voor soort ASMA of DSLAM weet ik niet.
Ze kunnen je een bedrag noemen wat het kost. Je kan het ook voorstellen als oplossing van de storing misschien.
Uhuh, misschien ben ik nieuwsgierig, maar Annex B en geen telefoonnummer meer van KPN voor een 4-tel meting ??Gompie98 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:24:
[...]Uh ja... Annex-B heb ik (ff vergeten te melden) De monteur van BBNed had apparatuur bij zich en ging oa in de centrale verder meten. Dus ik neem aan dat hij dat gedaan heeft.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Annex-B=IsdnDomba schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:46:
[...]
Uhuh, misschien ben ik nieuwsgierig, maar Annex B en geen telefoonnummer meer van KPN voor een 4-tel meting ??
BbNed verzorgt ook telefonie op Kpn-manier (VoAtm of VoDsl geen Voip dus).
4-tel- weet ik dus eigenlijk ook nog niet.
Omzetten naar analoog- ja, blijf ik wel zitten met een isdn-telefooncentrale met 8 handsets dan....
Maar die bitjes, Bjck, die werden er vorig jaar toch ook doorgpropt met telefonie via BbNed en op 4 Mb, dus blijf ik het niet snappen..
Ik kan het het in ieder geval wel vragen omtrent de overstap naar analoog natuurlijk
Zeker weinig info! Zeg maar rustig: niets.sylvesterrr schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:28:
[...]
Blijkbaar. Wel erg weinig info: http://www.tweakdsl.nl/?page=fiber/home
Maar als de introductie van fiber bij TweakDSL net zo zal gaan als met ADSL2 staat ons nog een lang tijd te wachten. Voorlopig zal het dus wel niets worden, tenzij men iets geleerd heeft van het verleden. Die kans acht ik niet groot.
Technisch gezien hoop ik natuurlijk wel dat er fiber komt want dan hebben we tenminste symmetrische verbindingen en ook geen gezeik met de afstand zoals we nu ondervinden met ADSL(2).
Nederland is al grotendeels "verglaasd" dus een gebrek aan fiberkabel en capaciteit is er gelukkig niet. Het is nu alleen aan de partijen die het ook werkelijk aan particuliere gebruikers gaan verkopen tegen een redelijke prijs.
Dit gebeurt overigens al een tijdje door XMS Media / Portaal die een combi pakket aanbieden voor € 50 per maand. Daarvoor krijg je dan internet, Radio/TV en telefoon. Niet slecht mits het pakket goed ingevuld wordt. De kinderziektes lijken er zo langzamerhand uit te zijn dus daar kan TweakDSL (of TweakFiber???) zijn voordeel mee doen.
We zullen het zien!
Als het eerst ISDN-linesharing was en ISDN is bij KPN opgeheven van die lijn omdat er een overstap is gemaakt van telefonie aanbieder heb je een annexB dedicated lijn.Domba schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:46:
[...]
Uhuh, misschien ben ik nieuwsgierig, maar Annex B en geen telefoonnummer meer van KPN voor een 4-tel meting ??
Je telefonie omzetten hoeft niet toch? Je hebt immers geen KPN telefonie meer en je telefonie komt als ISDN signaal nu uit je modem met VoDSL/VoATM toch?Gompie98 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:40:
[...]
Annex-B=Isdn
BbNed verzorgt ook telefonie op Kpn-manier (VoAtm of VoDsl geen Voip dus).
4-tel- weet ik dus eigenlijk ook nog niet.
Omzetten naar analoog- ja, blijf ik wel zitten met een isdn-telefooncentrale met 8 handsets dan....
Dat je lijn het nu niet meer haalt heeft een reden. Kan zijn dat de lijn slechter is geworden of de apparatuur toevallig is veranderd op de centrale en dat valt ongunstig uit wellicht.Maar die bitjes, Bjck, die werden er vorig jaar toch ook doorgpropt met telefonie via BbNed en op 4 Mb, dus blijf ik het niet snappen..
Het geen waar ik op doel is dat bij annexA alle frequenties voor DSL worden gebruikt direct na het POTS/PSTN signaal al. Bij annexB worden voor het ISDN signaal meer frequenties gereserveerd en zijn er dus minder (en de hogere alleen) voor DSL.
Juist op langere lijnen werken de hoogste frequenties als eerste niet meer voor DSL. En van de onderste kan je geen optimaal gebruik maken op de koperlijn omdat je annexB hebt.
Je telefonie omzetten hoeft niet toch? Je hebt immers geen KPN telefonie meer en je telefonie komt als ISDN signaal nu uit je modem met VoDSL/VoATM toch?
[...]
Werkt dat dan ook nog als het overgezet wordt naar analoog (uiteraard met 1 lijn neem ik aan)?
Dat je lijn het nu niet meer haalt heeft een reden. Kan zijn dat de lijn slechter is geworden of de apparatuur toevallig is veranderd op de centrale en dat valt ongunstig uit wellicht.
Het geen waar ik op doel is dat bij annexA alle frequenties voor DSL worden gebruikt direct na het POTS/PSTN signaal al. Bij annexB worden voor het ISDN signaal meer frequenties gereserveerd en zijn er dus minder (en de hogere alleen) voor DSL.
Juist op langere lijnen werken de hoogste frequenties als eerste niet meer voor DSL. En van de onderste kan je geen optimaal gebruik maken op de koperlijn omdat je annexB hebt.
[...] Dat is duidelijk.
[...]
Werkt dat dan ook nog als het overgezet wordt naar analoog (uiteraard met 1 lijn neem ik aan)?
Dat je lijn het nu niet meer haalt heeft een reden. Kan zijn dat de lijn slechter is geworden of de apparatuur toevallig is veranderd op de centrale en dat valt ongunstig uit wellicht.
[...] Dat is duidelijk.
Weer wat geleerd,was 1,5 jaar geleden nog niet mogelijk toen ik nog ISDN en BBNED had.bjck schreef op donderdag 23 november 2006 @ 23:55:Als het eerst ISDN-linesharing was en ISDN is bij KPN opgeheven van die lijn omdat er een overstap is gemaakt van telefonie aanbieder heb je een annexB dedicated lijn.
Bij mijn eerste antwoord had ik een dergelijke configuratie geheel geen rekening gehouden
@ Gompie98
Heb je toevallig een 1614-1b modem, die kan zowel annexA als annexB.
Dan is het de moeite om proberen te achterhalen of het mogelijk is een annexA ADSL verbinding te combineren met Vodsl met ISDN op je BRI poort i.p.v. annexB ADSL verbinding nu.
Ik ben even aan het google geweest maar heb helaas niets gevonden of die combinatie wordt aangeboden
Edit: toch niet goed genoeg gezocht staat gewoon in topicstart
Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.
[ Voor 20% gewijzigd door Domba op 24-11-2006 01:10 ]
Ja, Domba, ik heb een 1614. Begrijp ik jou en Bjck goed, dat ik dus dit om zou kunnen laten zetten naar analoog en dan gewoon met mijn isdn telefooncentrale door kan blijven bellen (aangesloten op het modem)?Domba schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 00:40:
[...]
Weer wat geleerd,was 1,5 jaar geleden nog niet mogelijk toen ik nog ISDN en BBNED had.
Bij mijn eerste antwoord had ik een dergelijke configuratie geheel geen rekening gehouden
@ Gompie98
Heb je toevallig een 1614-1b modem, die kan zowel annexA als annexB.
Dan is het de moeite om proberen te achterhalen of het mogelijk is een annexA ADSL verbinding te combineren met Vodsl met ISDN op je BRI poort i.p.v. annexB ADSL verbinding nu.
Ik ben even aan het google geweest maar heb helaas niets gevonden of die combinatie wordt aangeboden
Edit: toch niet goed genoeg gezocht staat gewoon in topicstart
Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.
Overigens heb ik deze aansluiting sinds april/mei vorig jaar.
Je bellen hangt van het type modem af, welk type poort je modem heeft voor telefonie. Dat verandert niet zolang je niet van modem verandert.Gompie98 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:09:
[...]
Ja, Domba, ik heb een 1614. Begrijp ik jou en Bjck goed, dat ik dus dit om zou kunnen laten zetten naar analoog en dan gewoon met mijn isdn telefooncentrale door kan blijven bellen (aangesloten op het modem)?
Volgens mij zijn al die AlliedData modems om te flashen voor het DSL gedeelte tussen annexA en annexB ook. Maar dat kan je bij AlliedData wel navragen even het beste.
Het is niet iets wat ze 'even doen' dat omzetten. TweakDSL zal het bij BBned moeten aanvragen en die moeten KPN verzoeken de lijn om te prikken. Overal hangen kosten plaatjes aan vast omdat het handelingen zijn. Nu is de vraag wat zou het je kosten om dit te laten doen? Of kan het gratis als 'oplossing van de storing' bijvoorbeeld.Overigens heb ik deze aansluiting sinds april/mei vorig jaar.
En de grote vraag is of je gewoon wel je telefonie kan meenemen met dit nummer naar de nieuwe annexA poort waarop je wordt aangesloten dan... Het heeft haken en ogen en je moet het goed doorspreken. Maar je zou de oplossings richting kunnen aandragen, dat was wat ik aan gaf.
Ja, dank je Bjck.bjck schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:30:
[...]
Je bellen hangt van het type modem af, welk type poort je modem heeft voor telefonie. Dat verandert niet zolang je niet van modem verandert.
Volgens mij zijn al die AlliedData modems om te flashen voor het DSL gedeelte tussen annexA en annexB ook. Maar dat kan je bij AlliedData wel navragen even het beste.
[...]
Het is niet iets wat ze 'even doen' dat omzetten. TweakDSL zal het bij BBned moeten aanvragen en die moeten KPN verzoeken de lijn om te prikken. Overal hangen kosten plaatjes aan vast omdat het handelingen zijn. Nu is de vraag wat zou het je kosten om dit te laten doen? Of kan het gratis als 'oplossing van de storing' bijvoorbeeld.
En de grote vraag is of je gewoon wel je telefonie kan meenemen met dit nummer naar de nieuwe annexA poort waarop je wordt aangesloten dan... Het heeft haken en ogen en je moet het goed doorspreken. Maar je zou de oplossings richting kunnen aandragen, dat was wat ik aan gaf.
Ik heb een mail verstuurd waar in heb gevraagd om 3 mogelijkheden te bespreken tw.:
a. ander koperpaar
b. overzetten naar adsl2 +
c. overzetten naar annexA
En anders over naar de kabel en/of kabel erbij. Zit ik wel met de newsserver, waar dan een apart abo voor moet worden afgesloten.
Kan ik het weekend eens goed overdenken.
Hebben meer mensen ook last van een tragere verbinding sinds van de week? Ik heb geen problemen als ik traces doe of ping, intrainen is op 19000Kbsec dus dat is ook goed maar ik merk dat het surfen niet meer zo vlot gaat als het vroeger ging.
Downloaden binnen nederland komt niet hoger dan 800Kb/sec, nog steeds niet slecht maar het was altijd tegen de 2000Kbsec.
Hij lijkt zich vooral voor te doen als het wat later op de dag is, dus het lijkt wel of er een lijntje vol aan het raken is.
Ik heb een Tweakdsl Tis WO.
Downloaden binnen nederland komt niet hoger dan 800Kb/sec, nog steeds niet slecht maar het was altijd tegen de 2000Kbsec.
Hij lijkt zich vooral voor te doen als het wat later op de dag is, dus het lijkt wel of er een lijntje vol aan het raken is.
'binnen Nederland' Is vrij relatief. Heb je niet een download voorbeeld van een 100Mb file die je ergens download zodat andere hetzelfde kunnen testen vanaf hetzelfde netwerk en dezelfde server?Aalard99 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:16:
[..]
Eerlijk gezegd merk ik geen verschil met vorige week. Af en toe lijkt het er op dat de DNS server wat trager reageert maar verder geen klachten.
Ik ben over Tweak net zo tevreden als XS4ALL destijds. Ietsjes minder stabiel, maar ach, d'r is meer in het leven dan alleen internet...
Ik ben over Tweak net zo tevreden als XS4ALL destijds. Ietsjes minder stabiel, maar ach, d'r is meer in het leven dan alleen internet...
Waarom doet die het niet . ik snap er nix meer van
You are NIJL-ed!
* bjck wacht tot de aap uit de mouw komt...Nijl schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:22:
Waarom doet die het niet . ik snap er nix meer van
http://ns0.multikabel.net/100mb.nul liep met 800Kb/sec, vorige week 2000K/secbjck schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:28:
[...]
'binnen Nederland' Is vrij relatief. Heb je niet een download voorbeeld van een 100Mb file die je ergens download zodat andere hetzelfde kunnen testen vanaf hetzelfde netwerk en dezelfde server?
www.speedtest.nl gaf 450 Kb/sec aan wat eerst 2000Kb/sec was
Het is alleen op wat drukkere tijden, net was het een stuk beter dan begin van de avond.
Het is niet echt slecht, ben tevreden maar het was ooit een stuk beter. Ik merk het ook met gewoon surfen naar alle pagina's die ik bezoek dat het wat minder loopt, ik heb twee computers die allebei hetzelfde vertonen.
http://www.forum4u.nl/SpeedtestGraphFlexPersonal.asp.png
De eerste twee testen zijn gisteravond rond 6 uur gedaan, de laatste was vandaag om 12:15.
Dit heb ik de laatste dagen elke avond dus.
Ik heb geen ander verkeer op mijn aansluiting wat de testen kan beinvloeden.
De eerste twee testen zijn gisteravond rond 6 uur gedaan, de laatste was vandaag om 12:15.
Dit heb ik de laatste dagen elke avond dus.
Ik heb geen ander verkeer op mijn aansluiting wat de testen kan beinvloeden.
Sinds gisteravond 20 uur ergens geen enkel artikel van de newsserver kunnen halen - heb ik een aankondiging gemist? Rest van mail en http gaat prima. (overigens TIS6, geen tweaknewsabo)
Newsbin en Newsleecher maken wel een connectie, maar krijgen niets aan data door (hanging connection in log van NL).
Newsbin en Newsleecher maken wel een connectie, maar krijgen niets aan data door (hanging connection in log van NL).

Verwijderd
Er is bij mij ook wel iets vreemd met de snelheid aan de hand.Aalard99 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:16:
Hebben meer mensen ook last van een tragere verbinding sinds van de week? Ik heb geen problemen als ik traces doe of ping, intrainen is op 19000Kbsec dus dat is ook goed maar ik merk dat het surfen niet meer zo vlot gaat als het vroeger ging.
Ik kwam op Speedtest altijd op zo'n 1700 tot 1750KB, maar sinds van de week zit ik tussen de 800 en 1000KB.
Ook andere snelheids snelheids metingen geven een lager resultaat.
Ik was koploper in mijn postcode 1033 bij Speedtest, maar daar zal spoedig verandering in komen.
Via TweakNews kom ik nog wel aan mijn snelheid van ± 1850KB, al moet ik mijn ADSL verbinding wel een paar keer resetten voor het beste resutaat.
Ik haalde ruim een maand geleden trouwens de 1900KB, maar dat wil niet meer lukken.
Modem trainde toen in met 18500kb en nu kom ik niet hoger dan 18380kb, maar dat natuurlijk niet iets om wakker van te gaan liggen.
Bovendien gaat na een aantal dagen mijn modem vanzelf resetten en kom ik dan meestal lager uit, zodat ik zelf een paar keer handmatig deze handeling uit moet voeren totdat ik het gewenste resultaat heb.
Een 100MB test bij BBNed was met 1minuut klaar, dus dat is ook wel redelijk.
Ik heb een T16WO abonnement en zit op centrale Amsterdam-Kadoelen
Je modem zal niet 'resetten' vermoed ik, maar bouwt de ADSL lijn opnieuw op. Dat kan je modem doen en de centrale kant als ze daar aanleiding voor zien aan de lijnwaarden op dat moment. Margin te laag of teveel lijnfouten (CRC errors) in een korte tijd zijn de meest voorkomende.
Je kan je modem dan herstarten of hem forceren opnieuw te verbinden (via interface of lijn er even uithalen) natuurlijk, maar je komt dan in een cirkel terecht
Gaat bijvoorbeeld deze file van leaseweb traag op die momenten, maar deze van Tiscali wel vlot op zo'n moment?
Gezien usenet specifiek wel vlot gaat en speedtest.nl niet zou je meerdere testfiles moeten proberen vanaf meerdere netwerken om uit te zoeken waar het verschil zit.
Je kan je modem dan herstarten of hem forceren opnieuw te verbinden (via interface of lijn er even uithalen) natuurlijk, maar je komt dan in een cirkel terecht
Gaat bijvoorbeeld deze file van leaseweb traag op die momenten, maar deze van Tiscali wel vlot op zo'n moment?
Gezien usenet specifiek wel vlot gaat en speedtest.nl niet zou je meerdere testfiles moeten proberen vanaf meerdere netwerken om uit te zoeken waar het verschil zit.
[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 26-11-2006 12:11 ]
Damn, de newsserver ligt eruit...
Dat is dan alleen bij jou.
Bij mij werkt-ie op volle snelheid
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Pingen naar news.tweakdsl.nl geeft alleen time-outs hier.Zondagskindje schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:29:
[...]
Dat is dan alleen bij jou.
Bij mij werkt-ie op volle snelheid
-- Edit: hmmm, maf. Ik kan *nergens* naar pingen. Weird. FF Modem opnieuw aanslingeren dan maar.
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 26-11-2006 12:32 ]
Ik denk dat het inderdaad bij jou niet goed zit.
Om even aan te geven dat de newsserver wel degelijk goed werkt:

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Het modem was blijkbaar maf aan het doen. Omdat ik niet kon connecten en ook niet kon pingen naar de newsserver, dacht ik dat 'ie plat lag. Maar toen bleek dat ik *nergens* naar kon pingen (ook al kon ik gewoon surfen).Zondagskindje schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:43:
Ik denk dat het inderdaad bij jou niet goed zit.
[afbeelding]
Ik heb ondertussen het modem gereset en nu is alles weer normaal.
Verwijderd
Bij Leaseweb haal ik de 100MB file binnen in 1min 53sec, bij Tiscali gaat dit in 1min 28 sec.bjck schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:56:
Je modem zal niet 'resetten' vermoed ik, maar bouwt de ADSL lijn opnieuw op. Dat kan je modem doen en de centrale kant als ze daar aanleiding voor zien aan de lijnwaarden op dat moment. Margin te laag of teveel lijnfouten (CRC errors) in een korte tijd zijn de meest voorkomende.
Deze waarden zijn nou niet echt om naar huis te schrijven en heb het wel eens sneller gehad.
Dit kan je met gewoon ADSL ook nog wel halen volgens mij en komt mijn ADSL2+ wel wat tekort.
Met mijn modem resetten bedoelde ik via het menu van mijn ZyXel naar Diagnostic->DSL Line->Reset ADSL Line.
Een enkele keer zet ik mijn modem helemaal wel even uit voor een reset, maar meesal doe ik het dus op de bovenstaande manier.
Ik heb net bij TweakNews met 1850KB een bestand binnengehaald, dus dat werkt nog steeds wel naar behoren.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 13:06 ]
Nou mooi dan dat alles weer normaal werkt.Wildfire schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:48:
[...]
Het modem was blijkbaar maf aan het doen. Omdat ik niet kon connecten en ook niet kon pingen naar de newsserver, dacht ik dat 'ie plat lag. Maar toen bleek dat ik *nergens* naar kon pingen (ook al kon ik gewoon surfen).
Ik heb ondertussen het modem gereset en nu is alles weer normaal.
Happy leeching
Er is dus blijkbaar een verschil in het TweakDSL netwerk tussen usenet en ander verkeer. Heeft niets met je lijn te maken blijkbaar gezien usenet wel snel loopt.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:49:
[...]
Ik heb net bij TweakNews met 1850KB een bestand binnengehaald, dus dat werkt nog steeds wel naar behoren.
Er was net een kleine onderbreking.
Ik kon nergens meer naar toe Internetten (pingen, mail, etc.). Was voor 2 minuten ongeveer.
Ik roep dit even omdat ik hier mensen zie die dit net ook hebben geconstateerd en hun moden hebben gereset. Modem heb ik niet gereset.
Omgeving: 2981 Ridderkerk
Lijn: BBned 10mb
Ik kon nergens meer naar toe Internetten (pingen, mail, etc.). Was voor 2 minuten ongeveer.
Ik roep dit even omdat ik hier mensen zie die dit net ook hebben geconstateerd en hun moden hebben gereset. Modem heb ik niet gereset.
Omgeving: 2981 Ridderkerk
Lijn: BBned 10mb
Bij mijn tweak... Meer mensen last van?login fout
hrm, customer.cambrium.nl geeft het volgende:
Zit dus bij hunCould not connect to $dbhost\n
Bij news zet je vaak meerdere verbindingen open zodat de snelheid hoger wordt als de lijn wat voller zit. Het zou dus wel degelijk een volle lijn kunnen zijn. Nu weet ik dat je een bepaalde overbooking op je lijn hebt en het lijkt erop dat je de laatste tijd tegen die overbooking aanloopt. Is dus niet een storing aangezien je voor deze prijs geen 1:1 lijn kunt hebben.Er is dus blijkbaar een verschil in het TweakDSL netwerk tussen usenet en ander verkeer. Heeft niets met je lijn te maken blijkbaar gezien usenet wel snel loopt.
Misschien dat bepaalde klanten hier meer last van hebben als anders, ik weet niet de set-up van tweak maar ik zou me voor kunnen stellen dat ze een bepaald aantal klanten op een verbinding configureren totdat deze vol zit, de nieuwe klanten worden dan op een andere verbinding gezet.
Zo werkt het in princiepe wel natuurlijk, maar hoe moet je dan rekening houden met de groei van verkeer per klant die er altijd is richting de toekomst. Dus zal je altijd een moment raken dat het 'vol' zit ergens op die manier en zal je moeten upgraden voor die groep klanten.
Maar een verdeling is er niet volgens mij bij de TweakDSL/Tiscali lijnen wat twee groepen zou maken op twee afzonderlijke gateways. Dus als jij hier last van hebt en het ligt bij TweakDSL moet iedereen met een Tweak/Tis aansluiting het zelfde hebben.
Als iedereen op die centrale met een Tiscali aansluiting het heeft of iedereen met dezelfde gateway zou het bij Tiscali kunnen liggen.
Als jij hier last van hebt, maar iemand anders op de zelfde centrale met Tweak/Tis weer niet ligt het bij jezelf. Komt ook nog wel eens voor dat je thuis netwerk/router/PC dit veroorzaakt...
Maar een verdeling is er niet volgens mij bij de TweakDSL/Tiscali lijnen wat twee groepen zou maken op twee afzonderlijke gateways. Dus als jij hier last van hebt en het ligt bij TweakDSL moet iedereen met een Tweak/Tis aansluiting het zelfde hebben.
Als iedereen op die centrale met een Tiscali aansluiting het heeft of iedereen met dezelfde gateway zou het bij Tiscali kunnen liggen.
Als jij hier last van hebt, maar iemand anders op de zelfde centrale met Tweak/Tis weer niet ligt het bij jezelf. Komt ook nog wel eens voor dat je thuis netwerk/router/PC dit veroorzaakt...
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 26-11-2006 16:44 ]
Verwijderd
Ga morgen wel even bellen met de helpdesk van Tweak, maar zo lang je verbinding hebt is het altijd een moeilijke discussie als het over snelheid gaat.
Aan mijn thuisnetwerk ligt het niet, want mijn PC boven gebruik ik zelden.
Zit lekker in de kamer te internetten om mijn huwelijk niet onnodig te belasten
Wel.. vrijdagmiddag ben ik gelukkig nog teruggezet op het 4 Mb profiel in elk geval.bjck schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:30:
[...]
Je bellen hangt van het type modem af, welk type poort je modem heeft voor telefonie. Dat verandert niet zolang je niet van modem verandert.
[...]
Het is niet iets wat ze 'even doen' dat omzetten. TweakDSL zal het bij BBned moeten aanvragen en die moeten KPN verzoeken de lijn om te prikken. Overal hangen kosten plaatjes aan vast omdat het handelingen zijn. Nu is de vraag wat zou het je kosten om dit te laten doen? Of kan het gratis als 'oplossing van de storing' bijvoorbeeld.
Download is nog steeds schommelend tussen de 330 en 350 , maar is altijd beter dan dan de 200 van het 2 Mb profiel!!!
Nu maar hopen dat ze het voorlopig zo laten staan en dat ik kan overleggen over wat er evt. nog aan te doen kan zijn.
Bjck, nog niet genoemd hier geloof ik, maar ik sta op Adsl1 (in de centrale). Zou het nog wat uit kunnen maken als dat overgezet wordt op Adsl2+??
Zou kunnen dat het je iets meer brengt of iets meer stabiliteit. Maar annexB op die lengte zal het wellicht weinig uitmaken.
Verwijderd
Het opnieuw intrainen van de lijn na een aantal dagen heb ik ook last van sind die laatste software upgrade op de Tiscali centrale om o.a. ADSL2+ over ISDN mogelijk te maken en dan moet ik hem ook een x-aantal keren resetten om de oude lijnsnelheid terug te krijgen.Nu draait ie weer stabiel sinds 155 uur.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 17:18:
Ga morgen wel even bellen met de helpdesk van Tweak, maar zo lang je verbinding hebt is het altijd een moeilijke discussie als het over snelheid gaat.
Daarvoor had ik 3 maanden lang een stabiele lijn die nooit opnieuw intrainde.
( het "probleem" van de effectieve 10% lagere snelheid praat ik dan niet over...is ook een effect van die software upgrade)
Zojuist weer een kleine onderbreking geweest, maar oen zag het eruit dat alleen alle nederlandse domeinen niet bereikbaar (*.nl) waren. Andere domeinen wel. Dit duurde ongeveer een minuut.
Dit dus even terrr info.
Dit dus even terrr info.
Hmmm.... Problemen blijken te liggen aan afhandeling van requests door de newsserver... NZB-files die opgevraagd werden bleken na nader onderzoek niet qua inhoud overeen te komen met wat geupload is (als je vooraf dus NZB's upload, en na probleem je een nieuwe batch aanmaakt).
Bij andere servers krijg je gewoon 'article not found'-achtige meldingen, maar zag dat 1 van 6 threadjes als een bezetene de 204 deeltjes van een rarfile probeerde binnen te halen, en dat een file van 60Mb opleverde die in quickpar 1 van 200 blocks opleverde
Maar waarom iedereen zoveel threadjes wil - met 2 kan ik op 6Mb maximaal leechen, dus de volle 8 heeft niemand nodig lijkt me.
Bij andere servers krijg je gewoon 'article not found'-achtige meldingen, maar zag dat 1 van 6 threadjes als een bezetene de 204 deeltjes van een rarfile probeerde binnen te halen, en dat een file van 60Mb opleverde die in quickpar 1 van 200 blocks opleverde
Maar waarom iedereen zoveel threadjes wil - met 2 kan ik op 6Mb maximaal leechen, dus de volle 8 heeft niemand nodig lijkt me.
Verwijderd
Ik krijg met twee draadjes geen 1850KByte/s binnentweaktubbie schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:35:
Hmmm...... ligt het aan mij dat de snelheid van de newsserver zo fluctueert of is er iets aan de hand?
-- Edit: bleek aan de ouderdom van de bestanden te liggen, van begin oktober zo ongeveer. Recente bestanden kwamen op fullspeed binnen...
-- Edit: bleek aan de ouderdom van de bestanden te liggen, van begin oktober zo ongeveer. Recente bestanden kwamen op fullspeed binnen...
[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 27-11-2006 12:07 ]
Heb ik ook last van, en het begint wel wat vervelend te worden. Enorm spike verkeer schommelend tussen de 0 en de 300 KBps met af en toe zelfs een paar seconden helemaal niks (in tegenstelling tot een vlakke 400 KBps bij recente posts)Wildfire schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:35:
Hmmm...... ligt het aan mij dat de snelheid van de newsserver zo fluctueert of is er iets aan de hand?
edit:
dagje verder, en het is op dit moment (niet eens spitsuur) echt totaal rampzalig. Alleen maar timeouts
Blijkbaar is naast de netwerkcapaciteit nu ook de newsservercapaciteit overschreden...
dagje verder, en het is op dit moment (niet eens spitsuur) echt totaal rampzalig. Alleen maar timeouts
Blijkbaar is naast de netwerkcapaciteit nu ook de newsservercapaciteit overschreden...
[ Voor 15% gewijzigd door Hans op 28-11-2006 14:21 ]
Allereerst, ik ben geen groot licht op het gebied van telefonie en ADSL, dus wie weet stel ik nu heel domme vragen. Na een hoop gedonder met @Home zijn wij, mijn huisgenoten en ik, toch echt klaar met die jongens. Dus overwegen we momenteel serieus om TweakDSL te nemen. Nu heb ik echter nog een paar vragen.
In de eerste plaats: ons pittoresque studentenhuis ligt op een geschatte 500 meter van de centrale. Is dit goed, slecht of middelmatig? Is het mogelijk om aan de hand hiervan een grove schatting te doen over de snelheid die we halen kunnen met zo'n 16-24 mbit abonnement?
Dan nog een vraag waarvan ik vermoed dat ie echt nogal suf is - wat is precies het verschil tussen een TweakT en een TweakB abonnement? De prijs en de snelheid zijn gelijk.
Dan nog als laatste: is er sprake van een datalimiet bij TweakDSL? Aangezien deze verbinding door een stuk of zes studenten gebruikt gaat worden kan er best nog wel het een en ander gedownload worden.
Alvast dank voor iedere vorm van hulp die iemand ons bieden kan.
In de eerste plaats: ons pittoresque studentenhuis ligt op een geschatte 500 meter van de centrale. Is dit goed, slecht of middelmatig? Is het mogelijk om aan de hand hiervan een grove schatting te doen over de snelheid die we halen kunnen met zo'n 16-24 mbit abonnement?
Dan nog een vraag waarvan ik vermoed dat ie echt nogal suf is - wat is precies het verschil tussen een TweakT en een TweakB abonnement? De prijs en de snelheid zijn gelijk.
Dan nog als laatste: is er sprake van een datalimiet bij TweakDSL? Aangezien deze verbinding door een stuk of zes studenten gebruikt gaat worden kan er best nog wel het een en ander gedownload worden.
Alvast dank voor iedere vorm van hulp die iemand ons bieden kan.
Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs
Om maar even te spammen: http://adsl.xandrios.net. Daar kun je zien welke snelheid je ongeveer kunt verwachten.
Zelf haal ik zo'n 16.5Mbit op 1800 meter...dus met 500 meter kom je, als de koper van goede kwaliteit is, zeker in de buurt van 20Mbit.
TweakT is via het Tiscali netwerk, TweakB via het BBned netwerk. Zelf prefereer ik Tiscali, maar er is in princiepe weinig verschil.
Datalimiet is er niet. Er zijn mensen die 500+ GB per maand gebruiken, zonder probleem
Zelf haal ik zo'n 16.5Mbit op 1800 meter...dus met 500 meter kom je, als de koper van goede kwaliteit is, zeker in de buurt van 20Mbit.
TweakT is via het Tiscali netwerk, TweakB via het BBned netwerk. Zelf prefereer ik Tiscali, maar er is in princiepe weinig verschil.
Datalimiet is er niet. Er zijn mensen die 500+ GB per maand gebruiken, zonder probleem
Mits je lijn ook werkelijk 500 meter is, soms wijken de postcode checks gruwelijk af van de werkelijke lengte natuurlijk.
Verwijderd
Daar weet ik inderdaad ook alles van, zou op 390 meter van de centrale Amsterdam-Kadoelen zitten, maar kleek toch een kleine kilometer te zijn.bjck schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:23:
Mits je lijn ook werkelijk 500 meter is, soms wijken de postcode checks gruwelijk af van de werkelijke lengte natuurlijk.
Ze hebben de kabel niet rechtdoor getrokken, maar zijn om het voormalige volkstuintjescomplex "DeBongerd" heen gegaan.
Mag achteraf natuurlijk nog niet mopperen met mijn download van 1850KByte/s
omdat ik de speedtouch liever als bridge heb, deze onderstaat, bereik niet goed tot de 1e verdieping komt, en ik dus liever me linksys WRT54GC, als router gebruikt..Kixtart schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:49:
[...]
Ik snap niet precies wat je nu al hebt geprobeert, maar:
Verander je ip naar 192.168.1.2 (2 hoeft niet perse 2 te zijn, maar alles behalve .1) (static dus)
Log dan in op je router (kabel direct op de modem aansluiten)
Zo zou het moeten werken.
2) omdat het modem (speedtouch) ook 4 poorten (Lan) heeft dan direct opt modem, en DAN kom ik er NIET in, ook niet static... (eerst werkte dat wel jah, maar op een gegeven moment niet meer.. drom vraag ik is er nog een mogelijkheid zonder reset nzo)...
*edit*
zie dit ...
nu heb ik toevallig de hogere snelheden, maar zit er dan zoveel verschil in?? (tussen bbned & versatel?)1181 Versatel Annex A Versatel (Samsung) Hrl-Mzb 6412*knip* 15360
316 BBned Annex A Speedtouch 716(G)(i) Hrl-Mzb 6415*knip* 20544
of is die afstand dan zo ongeloofelijk anders? (ze hebben de zelfde centrale)
[ Voor 17% gewijzigd door Dutch2007 op 28-11-2006 17:29 ]
Mede tweak gebruikers.
Ik zit nu al een hele tijd te kloten met mijn copperjet modem.
Nadat ik een tijd lang in bridged modus heb gewerkt wil ik nu toch echt weer terug naar routed.
Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg maar geen IP adres van tweak als ik hem volgend de handleiding instel (op elke andere manier overigens ook niet).
Als ik heb in bridge modus heb staan kan elke pc en server zonder problemen een IP adres krijgen maar dat wil ik dus juist niet meer. Ik heb dit reeds eerder geprobeerd met mijn ADSL2 modem maar tot nu toe is dat op deze nog nooit gelukt. Op mijn oude ADSL1 modem was dit wel altijd mogelijk.
Het vreemde is dat ik wel gewoon mijn DNS Servers middels DHCP toegewezen krijg.
Nu alleen dat verdomde IPadres en default gateway nog. Ik heb wat screenies voor de duidelijkheid.
Bedankt voor het mee denken alvast.
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak1.JPG
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak2.JPG
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak4.JPG
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak6.JPG
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak7.JPG
Ik zit nu al een hele tijd te kloten met mijn copperjet modem.
Nadat ik een tijd lang in bridged modus heb gewerkt wil ik nu toch echt weer terug naar routed.
Ik heb alles geprobeerd maar ik krijg maar geen IP adres van tweak als ik hem volgend de handleiding instel (op elke andere manier overigens ook niet).
Als ik heb in bridge modus heb staan kan elke pc en server zonder problemen een IP adres krijgen maar dat wil ik dus juist niet meer. Ik heb dit reeds eerder geprobeerd met mijn ADSL2 modem maar tot nu toe is dat op deze nog nooit gelukt. Op mijn oude ADSL1 modem was dit wel altijd mogelijk.
Het vreemde is dat ik wel gewoon mijn DNS Servers middels DHCP toegewezen krijg.
Nu alleen dat verdomde IPadres en default gateway nog. Ik heb wat screenies voor de duidelijkheid.
Bedankt voor het mee denken alvast.
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak1.JPG
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak2.JPG
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak4.JPG
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak6.JPG
http://godlike.tweakdsl.nl/fok/tweak7.JPG
Als je je IP statisch hebt ingesteld, je zit in de goede IP range...dan moet het werken. Is dat niet het geval dan is er ergens iets goed fout, en dan zal alleen een reset helpen.Dutch2007 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:26:
2) omdat het modem (speedtouch) ook 4 poorten (Lan) heeft dan direct opt modem, en DAN kom ik er NIET in, ook niet static... (eerst werkte dat wel jah, maar op een gegeven moment niet meer.. drom vraag ik is er nog een mogelijkheid zonder reset nzo)...
Kijk eens naar het verschil in afstand. 300 tegen bijna 1200 meter. Dat zal het grootste verschil veroorzakennu heb ik toevallig de hogere snelheden, maar zit er dan zoveel verschil in?? (tussen bbned & versatel?)
of is die afstand dan zo ongeloofelijk anders? (ze hebben de zelfde centrale)
Daarnaast kan er natuurlijk nog een onnauwkeurigheid in de afstandstest zitten, en er zal vast wel een klein beetje verschil zitten tussen BBned en Versatel (Is immers andere hardware). Maar de belangrijkste reden voor dit verschil hier is gewoon de afstand.
mjah dan maar uns soon wa dingen checken wrom ut niet werkt..., maar uns met een andere laptop proberen... (maar mot iid eigenlijk werken...), krijg wel gewoon van tweak meerdere public ip adresse ALS, ik de pc's direct opt modem aansluit? (iig 2x op de router dan en 1x op de laptop.. achjahXandrios schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 20:37:
[...]
Als je je IP statisch hebt ingesteld, je zit in de goede IP range...dan moet het werken. Is dat niet het geval dan is er ergens iets goed fout, en dan zal alleen een reset helpen.
[...]
Kijk eens naar het verschil in afstand. 300 tegen bijna 1200 meter. Dat zal het grootste verschil veroorzaken
Daarnaast kan er natuurlijk nog een onnauwkeurigheid in de afstandstest zitten, en er zal vast wel een klein beetje verschil zitten tussen BBned en Versatel (Is immers andere hardware). Maar de belangrijkste reden voor dit verschil hier is gewoon de afstand.
en jah 300 en 1200 is wel een verschil (ook al ist hemelsbreed

Ik heb pas contact opgenomen met TweakDSL, maar ze zien het probleem er niet van in. Ze zeggen dat de modem wordt geleverd door een externe leverancier en dat zij hier niks aan kunnen doen. Maar aan wat voor nadelen moet ik denken met deze software reeks? Ik had net wel even last van dat me enorm internet vetraagd was, dat komt waarschijnlijk doordat ik even een p2p programma had gebruikt. Dat is nu opgelost door de modem even uit en aan te doen. Daar had ik ook last van met me vorige modem, maar dat was geloof ik met een firmware update opgelost.bjck schreef op donderdag 16 november 2006 @ 02:14:
Op ftp.zyxel.com staat wel de MF.3.
Dat dit modem is uitgeleverd met een MF.x reeks firmware is allerminst raar. Zeker als dit modem iets moet gaan oplossen op een Tiscali DSL verbinding. Die MF.x reeks is helemaal niet ver doorontwikkeld en zelfs de MF.3 bevat een te oude Ti AR7 code.
Uit de release notes: The version of TI AR7 modem code is 04.00.01.00.
Ik zou contact met TweakDSL opnemen met de vraag wat hiervan de bedoeling is. Je zou deze met een AJE.x reeks moeten kunnen uitrusten of een MS.x reeks (Tiscali reeks) om goed te functioneren.
Bijvoorbeeld een oude P2P bug inderdaad die er nog in zit. Maar sowieso op het Tiscali DSL netwerk waar elke poort (bijna nu) ADSL2/ADSL2+ toelaat wil je geen oude Ti AR7 code meer hebben. Daar zit nog een bug/fout in waardoor je lijn instabiel is en effectief vaak veel minder lijn snelheid weet te verbinden dan nodig.
De downstream kan wel eens tot maximaal 4Mbps missen van wat mogelijk is op je lijn (als je wide-open hebt dan) en de upstream komt niet tot aan de ongeveer 1150kbps ook.
Het zou best wel eens kunnen dat Tiscali een ticket niet eens in behandeling neemt met zo'n oude versie.
De downstream kan wel eens tot maximaal 4Mbps missen van wat mogelijk is op je lijn (als je wide-open hebt dan) en de upstream komt niet tot aan de ongeveer 1150kbps ook.
Het zou best wel eens kunnen dat Tiscali een ticket niet eens in behandeling neemt met zo'n oude versie.
[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 01-12-2006 09:21 ]
TweakDSL mailen of bellen en melden dat je een verkeerd geleverde modem hebt ontvangen. Meld er bij dat je de firmware van het modem wilde upgraden om "alles uit je DSL lijn te halen" maar dat dit niet gelukt is door het verkeerde uitgeleverde modem.xileS schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:20:
[...]
Ik heb pas contact opgenomen met TweakDSL, maar ze zien het probleem er niet van in. Ze zeggen dat de modem wordt geleverd door een externe leverancier en dat zij hier niks aan kunnen doen. Maar aan wat voor nadelen moet ik denken met deze software reeks? Ik had net wel even last van dat me enorm internet vetraagd was, dat komt waarschijnlijk doordat ik even een p2p programma had gebruikt. Dat is nu opgelost door de modem even uit en aan te doen. Daar had ik ook last van met me vorige modem, maar dat was geloof ik met een firmware update opgelost.
Dit staat op de website Om echt alles uit uw ZyXEL 2602 modem te halen op ADSL2+ hebben wij een nieuwe firmware online gezet. Met deze firmware zal het modem sneller intrainen dan met de huidige versie van TweakDSL, bij support van jou type modem (de 61C variant dan)
Connecteer anders even met irc, irc.tweakers.net en join #tweakdsl.
Misschien kan iemand daar wat voor je betekenen.
[ Voor 22% gewijzigd door Chutney op 01-12-2006 09:59 ]
Kan iemand misschien vertellen wat het verschil is tussen de abonnementen nrs. 323 en 332 op deze pagina?
Beiden zijn het 4/1 Mbit abonnementen, maar daar waar "December actie" staat zit je er juist een jaar langer aan vast. Wat is de actie dan?
Mijn overbuurman wil overstappen van Demon (wordt XS4ALL) naar TweakDSL. Wat is de beste weg om dat te doen?
Beiden zijn het 4/1 Mbit abonnementen, maar daar waar "December actie" staat zit je er juist een jaar langer aan vast. Wat is de actie dan?
Mijn overbuurman wil overstappen van Demon (wordt XS4ALL) naar TweakDSL. Wat is de beste weg om dat te doen?
[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 02-12-2006 12:11 ]
Kijk eens bij Extra, vlgs. mij krijg je in ruil voor die 2 jaar vaste er een Acer bij.Crusader schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:10:
Kan iemand misschien vertellen wat het verschil is tussen de abonnementen nrs. 323 en 332 op deze pagina?
Zo ben ik van Demon naar TweakDSL gegaan: TweakDSL bestellen en toen de lijn overgenomen was heb ik onmiddellijk en met terugwerkende kracht Demon opgezegd. Dat kan (vraag even vooraf aan Customer support of dat nog zo is) als je op schrift of fax de brief van TweakDSL naar Demon stuurt.
Zo zit je niet zonder aansluiting en betaal je ook niet teveel. Ik kan je evt. wel de e-mail van Demon hierover sturen.
Dat is het 'm juist, er is geen "Extra" omschrijving bij het abonnement met de toevoeging "December actie", waardoor er eigenlijk drie dezelfde 4 Mb abonnementen zijn, waarvan twee met een éénjarig contract en een met een tweejarig contract (die "actie" waarvan ik de actie niet inzie omdat er niet bij staat wat je nou extra krijgt).fractal schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:56:
[...]
Kijk eens bij Extra, vlgs. mij krijg je in ruil voor die 2 jaar vaste er een Acer bij.
Zo ben ik van Demon naar TweakDSL gegaan: TweakDSL bestellen en toen de lijn overgenomen was heb ik onmiddellijk en met terugwerkende kracht Demon opgezegd. Dat kan (vraag even vooraf aan Customer support of dat nog zo is) als je op schrift of fax de brief van TweakDSL naar Demon stuurt.
Zo zit je niet zonder aansluiting en betaal je ook niet teveel. Ik kan je evt. wel de e-mail van Demon hierover sturen.
Bedankt voor je uitleg over de overstap, mocht het nodig zijn, dan klop ik nog wel even bij je aan voor die email
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een variant van dit bericht ook gepost bij het grote world of warcraft topic.
Sinds de laatste 2 weken heb ik een latency van gemiddeld tussen de 400 en 700 en dit is alleen in world of warcraft, waar ik daarvoor elk uur van elke dag gewoon stabiel onder de 100 latency had. Ik heb via de support pagina van blizzard vanalles geprobeerd mbt tot het openzetten van poorten/firewall configureren en heb zelfs blizzard gemailed, helaas zonder effect, zij claimen namelijk dat het aan de ISP ligt en de ''route'' die deze neemt om met de blizzard gameservers te connecten.
Nu meen ik mij te herinneren dat leden van speedxs ook een soortgelijk probleem hadden en dat speedxs hier wat aan gedaan had. Ik vind het zeer bizar dat dit de laatste 2 weken opeens opduikt en het maakt het spel onspeelbaar. Hebben meer mensen met tweakdsl hier last van en/of weet iemand de oplossing? Anders zal ik maandag even de helpdesk van tweakdsl bellen. Alvast bedankt.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een variant van dit bericht ook gepost bij het grote world of warcraft topic.
Sinds de laatste 2 weken heb ik een latency van gemiddeld tussen de 400 en 700 en dit is alleen in world of warcraft, waar ik daarvoor elk uur van elke dag gewoon stabiel onder de 100 latency had. Ik heb via de support pagina van blizzard vanalles geprobeerd mbt tot het openzetten van poorten/firewall configureren en heb zelfs blizzard gemailed, helaas zonder effect, zij claimen namelijk dat het aan de ISP ligt en de ''route'' die deze neemt om met de blizzard gameservers te connecten.
Nu meen ik mij te herinneren dat leden van speedxs ook een soortgelijk probleem hadden en dat speedxs hier wat aan gedaan had. Ik vind het zeer bizar dat dit de laatste 2 weken opeens opduikt en het maakt het spel onspeelbaar. Hebben meer mensen met tweakdsl hier last van en/of weet iemand de oplossing? Anders zal ik maandag even de helpdesk van tweakdsl bellen. Alvast bedankt.
de minimale contractsduur is 1 jaar, daarna opzegbaar per maand. Opzegkosten € 75,-Crusader schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:05:
[...]
Dat is het 'm juist, er is geen "Extra" omschrijving bij het abonnement met de toevoeging "December actie", waardoor er eigenlijk drie dezelfde 4 Mb abonnementen zijn, waarvan twee met een éénjarig contract en een met een tweejarig contract (die "actie" waarvan ik de actie niet inzie omdat er niet bij staat wat je nou extra krijgt).
Bedankt voor je uitleg over de overstap, mocht het nodig zijn, dan klop ik nog wel even bij je aan voor die email
Het verschil is de contract termijn inderdaad. En de opzegkosten die er niet zijn als enige.
Wat is een IP van een World of Warcraft server (Blizzard server)? En post eens een traceroute naar dat IP hier tussen [ code ] [ /code ] haken.Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:06:
Hoi allemaal,
[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 02-12-2006 16:21 ]
Dit topic is gesloten.