Ik speel nu meerdere spellen met de g27 maar ivlg met mijn lesauto moet ik veel kracht leveren om een beetje te kunnen sturen. Net alsof ik in het echt zou rijden zonder stuurbekrachtiging. Daar dit gevoel met sturen ook buiten spellen blijft (als ik nu aan het stuur draai) vraag ik mij af welke setting ik het beste kan veranderen of dat dit een realistisch gevoel is (heb alleen ervaring met lesauto
).
Een echte auto stuurt zonder stuurbekrachtiging nog veel zwaarder hoor.
Hangt ook van de breedte van je banden af. Breder maakt het sturen ook zwaarder. Ik had een Suzuki Swift met brede banden en toen die versleten waren had ik ze vervangen door smallere en toen leek het wel alsof ik stuurbekrachtiging had zo licht als ie opeens stuurde.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Een raceauto op slicks en een directe stuuroverbrenging is ook zwaarder. Tegenwoordig begint in de meeste raceklassen stuurbekrachtiging wel in te burgeren trouwens.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
In games waar je de FFB kan instellen kun je de 'strength' omlaag zetten. Alle effecten blijven dan voelbaar, maar minder sterk, en kost het ook minder kracht om aan het stuur te draaien.das_phantom schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:47:
Ik speel nu meerdere spellen met de g27 maar ivlg met mijn lesauto moet ik veel kracht leveren om een beetje te kunnen sturen. Net alsof ik in het echt zou rijden zonder stuurbekrachtiging. Daar dit gevoel met sturen ook buiten spellen blijft (als ik nu aan het stuur draai) vraag ik mij af welke setting ik het beste kan veranderen of dat dit een realistisch gevoel is (heb alleen ervaring met lesauto).
Ga ik even proberen dan! Het voelt nu echt niet goed. En als ik rijd met een VW Golf in Shift dan verwacht ik eigenlijk niet veel verschil met Opel Astra maar ik kan me vergissen hoe dit in het echt zit. Met een F1 auto kan ik er nog inkomen dat het anders aanvoelt
Heeft er iemand van jullie ook al TDU2 geprobeert met het stuurtje?
Ja, speelde prima.MatthiasH schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:11:
Heeft er iemand van jullie ook al TDU2 geprobeert met het stuurtje?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Wat zijn jou instellingen dan? Want ik zette hem op G25 en het stuurde bij nog steeds als een cruiseschip.
Iemand hier ervaring met de G27 icm Shift 2 (PS3)? Heb het kastje (zoals zovelen hierboven lees ik) weer eens in gebruik genomen met dat spel, maar sommige auto's lijken net een boot, dat vaart gewoon over de weg... heb al zitten spelen met de instellingen en het is nu wel iets beter, maar nog niet toppie. Iemand hier tips daarvoor?
Zal zometeen eens de setting proberen zoals hier besproken, kijken of dat beter werkt..
Zal zometeen eens de setting proberen zoals hier besproken, kijken of dat beter werkt..
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Wat bedoel je daarmee?Niellie41 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:32:
Wat zijn jou instellingen dan? Want ik zette hem op G25 en het stuurde bij nog steeds als een cruiseschip.
Dat er vertraging/delay zit tussen jouw stuurbeweging en de werkelijke stuurbeweging van het wiel van je onscreen auto.
Ok. Nee, daar had ik geen probleem mee, stuurde heel direct. Ik vond het rijden eigenlijk best leuk. Ik heb het nu al >1 maand niet meer gespeeld maar het werkte prima. Ik vond wel het remmen veel te gevoelig. Dat was niet te doseren. Altijd full-block.
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 20-06-2011 10:57 ]
Verwijderd
Kan iemand mij op korte termijn vertellen hoe groot/breed de wheelerstand is, want ik ben van plan deze te gaan kopen?
En heeft iemand ook toevallig een goede tip, waar ik deze het beste kan bestellen?
vg jb
En heeft iemand ook toevallig een goede tip, waar ik deze het beste kan bestellen?
Smaller dan een toetsenbord en zie pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 3
Ik schop het topic maar even omhoog. De G27 is namelijk flink in prijs gedaald, ik vond hem eigenlijk altijd wat te duur, maar nu is het toch echt tijd om mijn DFGT met z'n brakke pedalen (rem blijft af en toe hangen) te vervangen !
Zie de pricewatch link hierboven
Zie de pricewatch link hierboven
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik las in het algemene aanbiedingen-topic dit:
Het lijkt er dus op dat dit niet een speciale aanbieding is ofzo. Misschien komt er een nieuw model aan ?Na vorige week in de VS prijzen gezien hebbend van omgerekend 150€, zakt de G27 nu ook in Nederland. Net onder de 167,50€. Met Ideal kosten (ook nog) 168,47€.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Zou zomaar kunnen dat er iets met riem FFB eraan komt, want die rFactor 2 developers weigeren de brakke FFB voor de G25 en G27 te fixen 
Logitech zal nu ook wel een nieuw model willen in hun G serie daarnaast denk ik ??!

Logitech zal nu ook wel een nieuw model willen in hun G serie daarnaast denk ik ??!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Een nieuw stuur betekent niet automatisch dat de oude sturen ophouden met bestaan. Of er wel of niet een nieuw stuur aan staat te komen, de oude moeten gewoon goed worden ondersteund.nero355 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:46:
Zou zomaar kunnen dat er iets met riem FFB eraan komt, want die rFactor 2 developers weigeren de brakke FFB voor de G25 en G27 te fixen
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ik ben het met je eens, maar de developers van rFactor 2 tot nu toe dus nietPjotrStroganov schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:03:
Een nieuw stuur betekent niet automatisch dat de oude sturen ophouden met bestaan. Of er wel of niet een nieuw stuur aan staat te komen, de oude moeten gewoon goed worden ondersteund.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Waarom dat? Met de G27 is weinig mis, toch?nero355 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:46:
Het probleem is dan ook de FFB in rFactor 2 en niet het stuur zelf
Nou, die aanbieding bij Azerty was ook een wassen neus heb ik het idee 

Ik heb 170 euro betaald, mooie prijs dacht ik... Nu is hij 'toevallig' niet meer leverbaar, en staat de prijs weer terug op € 292... dat scheelt!Beste ...
U heeft bij ons 1 of meerdere stuks van het product 'Logitech G27 Racing Wheel - Stuur, pedalen en
versnellingspook-set' besteld.
Helaas is gebleken dat dit product niet meer leverbaar is, waardoor uw order niet verder verwerkt
kan worden.
Hier hetzelfde probleem. Ineens is hij "niet meer leverbaar". Nee, ze willen 'm gewoon niet voor die prijs leveren. Er stond nog duidelijk bij dat die ruim op voorraad was bij hun leverancier.Schuey schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:02:
[...]
Ik heb 170 euro betaald, mooie prijs dacht ik... Nu is hij 'toevallig' niet meer leverbaar, en staat de prijs weer terug op € 292... dat scheelt!
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Yep, same here. Niet meer leverbaar, my ass.Schuey schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:02:
[...]
Ik heb 170 euro betaald, mooie prijs dacht ik... Nu is hij 'toevallig' niet meer leverbaar, en staat de prijs weer terug op € 292... dat scheelt!
Netjes een mailtje teruggestuurd, dat ze overal nog zat leverbaar zijn, en dat ik hun opzegging niet accepteer
Ik ga vanavond even een gelijke mail sturen, dat wordt in elk geval een negatieve review hier en waar dan ook.u_nix_we_all schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:12:
[...]
Yep, same here. Niet meer leverbaar, my ass.
Netjes een mailtje teruggestuurd, dat ze overal nog zat leverbaar zijn, en dat ik hun opzegging niet accepteer
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ah dan zijn mijn vermoedens bevestigd! Waarschijnlijk zijn ze door Logitech of de distributeur teruggefloten.
Uit kwaadheid ben ik al zo voorbarig geweest mijn rekeningnummer te geven, mja laat ze er dan in stikken. Voor die prijs gaan ze hem toch echt niet leveren, dat lijkt me erg sterk, anders nemen ze zulke 'maatregelen' niet. Het zou best kunnen dat ze per abuis het nieuwe inkoop bedrag als verkoop bedrag hebben ingevuld trouwens
Uit kwaadheid ben ik al zo voorbarig geweest mijn rekeningnummer te geven, mja laat ze er dan in stikken. Voor die prijs gaan ze hem toch echt niet leveren, dat lijkt me erg sterk, anders nemen ze zulke 'maatregelen' niet. Het zou best kunnen dat ze per abuis het nieuwe inkoop bedrag als verkoop bedrag hebben ingevuld trouwens
[ Voor 63% gewijzigd door Schuey op 17-09-2012 15:15 ]
Afgelopen week hadden meerdere webshops die te koop staan voor prijzen rond de 160 euro, dus zo vreemd was het niet. Toen ik zag dat die bij Azerty als enige gisteren nog voor die prijs stond, heb ik snel besteld...Schuey schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:13:
Ah dan zijn mijn vermoedens bevestigd! Waarschijnlijk zijn ze door Logitech of de distributeur teruggefloten.
Bah, ze doen er ook verdacht lang over een mailtje terug te sturen van de afdeling verkoop. Waarschijnlijk druk overleg
Volgens mij lezen ze mee: ik krijg zojuist een mailtje dat de prijs inderdaad niet klopt, precies wat ik al vermoedde dus.
Ik kan 'm nu alsnog voor 70 euro meer dan andere shops kopen
, ja daaaag
Ik kan 'm nu alsnog voor 70 euro meer dan andere shops kopen

Wil iemand nog een Logitech Momo hebben? Gratis af te halen in Delft.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ah, dat mailtje heb ik nu ook gekregen. En dat is mooi, want hiermee weerleggen ze zelf al de reden voor het annuleren van de order via het vorige emailtje.Metalfreak schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:37:
Volgens mij lezen ze mee: ik krijg zojuist een mailtje dat de prijs inderdaad niet klopt, precies wat ik al vermoedde dus.
Ik kan 'm nu alsnog voor 70 euro meer dan andere shops kopen, ja daaaag
Blijft over dat ze een foute prijs op de website hadden staan. Maar dat kan slechts in beperkte gevallen (kennelijke fout etc.) voldoende grond zijn om de order te annuleren. Nu ben ik niet het type wat meteen met advokaat dit, juridisch dat begint te schermen, maar afgescheept worden met een bullshit verhaal (niet meer leverbaar) gaat hier in het verkeerde keelgat, dus ik geef nog even niet op.
Nu is de prijs waarvoor wij deze gekocht hebben niet geheel onrealistisch te noemen (het is niet alsof deze voor een tientje te koop stond), zeker niet omdat er vorige week meerdere webshops waren met prijzen in deze range. (leverancier heeft verkeerde prijs gehanteerd?) Ik denk dat wij zeker gelijk hebben in deze, maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een heel verschil helaas... Ik laat het hier ook niet bij in elk geval... Er komt zeker een negatieve shopreview.u_nix_we_all schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:39:
[...]
Ah, dat mailtje heb ik nu ook gekregen. En dat is mooi, want hiermee weerleggen ze zelf al de reden voor het annuleren van de order via het vorige emailtje.
Blijft over dat ze een foute prijs op de website hadden staan. Maar dat kan slechts in beperkte gevallen (kennelijke fout etc.) voldoende grond zijn om de order te annuleren. Nu ben ik niet het type wat meteen met advokaat dit, juridisch dat begint te schermen, maar afgescheept worden met een bullshit verhaal (niet meer leverbaar) gaat hier in het verkeerde keelgat, dus ik geef nog even niet op.
Je kunt hoog of laag springen, maar ik denk dat ze gewoon 'correct' hebben gehandeld, helaas 
Fout gemaakt, gespot, verkoop stopgezet, mogelijkheid tot annuleren of ander product aangeboden en uit 'coulance' nog gratis verzendkosten bij een volgende order.
Als je het zo leest, een mooi verhaal.
Al met al voel ik me als zuinige zeeuw toch bekocht
Fout gemaakt, gespot, verkoop stopgezet, mogelijkheid tot annuleren of ander product aangeboden en uit 'coulance' nog gratis verzendkosten bij een volgende order.
:PMetalfreak schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:43:
[...]
Nu is de prijs waarvoor wij deze gekocht hebben niet geheel onrealistisch te noemen (het is niet alsof deze voor een tientje te koop stond), zeker niet omdat er vorige week meerdere webshops waren met prijzen in deze range. (leverancier heeft verkeerde prijs gehanteerd?) Ik denk dat wij zeker gelijk hebben in deze, maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een heel verschil helaas... Ik laat het hier ook niet bij in elk geval... Er komt zeker een negatieve shopreview.
Al met al voel ik me als zuinige zeeuw toch bekocht

[ Voor 55% gewijzigd door Schuey op 17-09-2012 16:57 ]
Nee hoor, wetgeving zegt dat we gelijk hebben... Er is een koopovereenkomst gesloten en tenzij de consument al had kunnen vermoeden dat dit niet klopte, is de webshop verplicht tot levering voor de prijs in de koopovereenkomst.Schuey schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:56:
Je kunt hoog of laag springen, maar ik denk dat ze gewoon 'correct' hebben gehandeld, helaas
[...]
:P
Al met al voel ik me als zuinige zeeuw toch bekocht![]()
Alleen zoals ik al zei: er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen...
Dat flikt Azerty wel vaker. Misschien toch eens een klacht indienen bij de consumentenautoriteit?Metalfreak schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:12:
Hier hetzelfde probleem. Ineens is hij "niet meer leverbaar". Nee, ze willen 'm gewoon niet voor die prijs leveren. Er stond nog duidelijk bij dat die ruim op voorraad was bij hun leverancier.
Al gedaan, bekijk voor de gein de datum eens:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=64617
[ Voor 20% gewijzigd door Schuey op 17-09-2012 17:14 ]
Nog een keer doen dan? Tros Radar is trouwens iets anders dan de consumentenautoriteit.
[ Voor 59% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-09-2012 17:15 ]
In dat trosradar topic gaat het wel over aanbiedingen met onrealistische prijzen als ik het even snel bekijk. Dan ligt het toch net even anders IMHO.Schuey schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:13:
Al gedaan, bekijk voor de gein de datum eens:
Als je die 167 vergelijkt met de 292 die ze er nu voor vragen, dan zullen ze bij hoog en laag vol gaan houden dat dit een onrealistisch verschil was. Is dit te meten? Neuh, maar ze trekken waarschijnlijk toch wel aan het langste eind..
edit:
en al met al valt er nog verdomde weinig te sturen
edit:
[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 17-09-2012 17:20 ]
Verwijderd
Wel strange dat ze verleden week bij http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16826104330 voor $189.99 te koop stonden (daar nu $208.99)
Wat is er vreemd aan 9% korting?
[ Voor 35% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-09-2012 17:24 ]
Ja, die prijs hebben ze denk ik met opzet nu wat hoger gezet zodat ze kunnen zeggen "zie je wel, dat verschil is te groot" en toch weer niet te hoog zodat ze nog onder de adviesprijs van Logitech zitten en kunnen zeggen "nee hoor, we hebben die prijs helemaal niet extra hoog gezet om dit op te lossen in ons voordeel". Slim, maar ik blijf erbij dat ze volgens de wet zouden moeten leveren, maar dat ik geen gelijk ga krijgen van die winkel... En een rechtsgang is me toch wat duur...Schuey schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:19:
Als je die 167 vergelijkt met de 292 die ze er nu voor vragen, dan zullen ze bij hoog en laag vol gaan houden dat dit een onrealistisch verschil was. Is dit te meten? Neuh, maar ze trekken waarschijnlijk toch wel aan het langste eind..
edit:
Klopt ja dat dacht ik dus ook toen ik die prijs zag, echt een vies trucje!
Achja, denk maar zo, voor 175 trek je er ook 1 van marktplaats, dat is het probleem niet.. Het gaat me meer om het principe dat dit zo gaat, niet echt netjes.
edit:
Reken er maar alvast op, dat hij vrijdag gewoon voor €225,- op de site staat, een beetje meer in lijn met de andere webshops. Ik zal verbaasd zijn als ze dit niet doen!
Achja, denk maar zo, voor 175 trek je er ook 1 van marktplaats, dat is het probleem niet.. Het gaat me meer om het principe dat dit zo gaat, niet echt netjes.
edit:
Reken er maar alvast op, dat hij vrijdag gewoon voor €225,- op de site staat, een beetje meer in lijn met de andere webshops. Ik zal verbaasd zijn als ze dit niet doen!
[ Voor 79% gewijzigd door Schuey op 17-09-2012 19:18 ]
Daar ga ik ook al vanuit ja. Nu zijn ze duurder dan Logitech, daar kost die 299 euro, maar er is een algemene kortingscode van 40 euro voor aankopen van boven de 200 euro.Schuey schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:12:
Klopt ja dat dacht ik dus ook toen ik die prijs zag, echt een vies trucje!
edit:
Nu zijn ze er toch echt een potje van aan het maken...Beste ...
We hebben het bedrag ad € 170,02 euro ontvangen, waarmee u het volledige factuurbedrag heeft
voldaan.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Wanneer u toch nog vragen of opmerkingen mocht hebben, aarzel dan niet om ons te bellen of te mailen
naar administratie@azerty.nl .
Met vriendelijke groet,
Administratie afdeling
Azerty
Huh? Wat hebben ze nu bij jou gedaan dan? Ik heb dit mailtje niet gekregen, maar ben ook niet akkoord gegaan met de annulering en weiger bij te betalen.Schuey schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:19:
[...]
Nu zijn ze er toch echt een potje van aan het maken...
Afdeling verkoop en afdeling administratie die van elkaar niet weten wat ze nu aan het doen zijn, nog moeilijker gemaakt door geautomatiseerde mails denk ik 
Ze storten mijn geld binnen 10 dagen terug, ben er al lang weer klaar mee als het zo moet..
Ze storten mijn geld binnen 10 dagen terug, ben er al lang weer klaar mee als het zo moet..
Ik heb vanmiddag een reactie gekregen op mijn eerdere mailtje, daarin werd wat met alg. voorwaarden geschermd, maar ik houd mijn poot stijf
Maar dat gaat redelijk off-topic eigenlijk, of move -> SF
Hier hetzelfde, maar ik heb al aangegeven dat ik al hun voorwaarden met valide argumenten kan weerleggen, maar dat ik van hen toch geen gelijk ga krijgen. Ik heb dus maar eieren voor mijn geld gekozen en aangegeven dat ze zsm het geld mogen terugstorten.u_nix_we_all schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:24:
Ik heb vanmiddag een reactie gekregen op mijn eerdere mailtje, daarin werd wat met alg. voorwaarden geschermd, maar ik houd mijn poot stijfMaar dat gaat redelijk off-topic eigenlijk, of move -> SF
Hoe raad je het?Schuey schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:12:
Verdomt het is nog zo ook...
Tja, waarom ze dan alsnog in de mails de €292 aanhielden snap ik nog steeds niet. Ze hadden je namelijk gerust nog dat hoge bedrag laten betalen volgens mij
Tja, waarom ze dan alsnog in de mails de €292 aanhielden snap ik nog steeds niet. Ze hadden je namelijk gerust nog dat hoge bedrag laten betalen volgens mij
Het is niet echt een verrassing of wel? Wat een eikels daar bij Azerty, was meteen ok de eerste en laatste keer dat ik daar iets geprobeerd heb te bestellen.
Heb sinds gisteren ook een g25. Bevalt prima, maar wil wel de shifter gaan modden. Iemand enig idee welke materialen je daar het best voor kunt gebruiken? Gaat dan om de o-ringen en opvulbusjes.
De maten zjn handig voor het uit elkaar halen.
Moet ook nog iets verzinnen op m'n rollende bureustoel.
De maten zjn handig voor het uit elkaar halen.
Moet ook nog iets verzinnen op m'n rollende bureustoel.
Geen idee of dit hier mag, maar ik kan één iemand blij maken met een G27 voor €185 (incl.), rechtstreeks van Logitech. Heb nog wat coupons over namelijk. Is vier tientjes goedkoper dan de pricewatch, dus dat lijkt mij een mooie deal. DM'tje bij interesse.
EDIT: coupons vergeven.
EDIT: coupons vergeven.
[ Voor 9% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 22-01-2013 11:28 ]
Verwijderd
Hoop dat ik hier goed zit, anders bij deze gelijk mijn excuus!
Hallo, Mijn naam is Ramon ( 35 ) kom net onder de rook van Utrecht vandaan en speel NOG op mijn ps3 race games.Vooral F1 ( speel nu F1 2012 ) en soms Gt5.
Heb een houten "auto" gebouwd en daar ben ik zeer regelmatig te vinden....

Ik heb een vraagje……Ik heb het stuur aangepast en wil graag de knoppen die erop zitten aansluiten…..

Het Schakelmechanisme wil ik laten vervallen ( gebruik ik nooit ) en die wil ik eigenlijk door lussen en op mijn stuur gebruiken als knoppen….Ik ben mechanisch en half elektrisch, daarom de vragen......
Iemand ideeën wat de kleuren etc doen.... Heb wat foto’s bijgevoegd.
Dit is waarop het moet gebeuren:

Deze kabel komt vanaf het printplaatje naar het schakelmechanisme.....

Weten jullie welke ik dan moet hebben ?? volgens mij moet ik gewoon op elke switch ( heeft 2 aansluitingen ) een constante stroom of een min zetten zetten en dan een schakeldraad toevoegen toch ?? En wat zijn de schakeldraden??? Is geel de fase of moet ik een nul erop hebben ???
Ik google me ook suf maar kom weinig tegen
Wat ik wel weet:
J12 aansluiting gaat naar een verklikker die dan aangesproken word als je kiest voor een H-Bak. Deze verklikker moet ik ook mee overzetten anders kiest hij autm. voor de andere schakel methode!
Op de foto van de kabel boom, waar er alleen twee draadjes op een connector zit de achteruit (zit op de onderkant van je shifter is een klein printplaatje ) ..... Die zit ook onder de pook en word alleen aangesproken als hij ingedrukt word.... Nogmaals dat denk ik / lijkt zo....
Wat ik ook weet is dat ik ook op de printplaat deze door kan lussen:
R95- driehoek
R94- rondje
R93- vierkantje
R92- kruisje
R91- rechts
R90- links
R89- beneden
R88- boven
Maar..komt de -(min) op de andere kant van de print. Bij J12 en dan de rechtse van de 2 Is dat dan die zwarte ??
Me handen jeuken om gewoon die twee is op een losse schakelaar te zetten en kijken of dat het het is of kan ik hem natuurlijk dan opblazen....
Alvast echt heel erg bedankt voor jullie reacties en mocht ik wat vergeten zijn, foto's etc zijn er in overvloed...
Hallo, Mijn naam is Ramon ( 35 ) kom net onder de rook van Utrecht vandaan en speel NOG op mijn ps3 race games.Vooral F1 ( speel nu F1 2012 ) en soms Gt5.
Heb een houten "auto" gebouwd en daar ben ik zeer regelmatig te vinden....

Ik heb een vraagje……Ik heb het stuur aangepast en wil graag de knoppen die erop zitten aansluiten…..

Het Schakelmechanisme wil ik laten vervallen ( gebruik ik nooit ) en die wil ik eigenlijk door lussen en op mijn stuur gebruiken als knoppen….Ik ben mechanisch en half elektrisch, daarom de vragen......
Iemand ideeën wat de kleuren etc doen.... Heb wat foto’s bijgevoegd.
Dit is waarop het moet gebeuren:

Deze kabel komt vanaf het printplaatje naar het schakelmechanisme.....

Weten jullie welke ik dan moet hebben ?? volgens mij moet ik gewoon op elke switch ( heeft 2 aansluitingen ) een constante stroom of een min zetten zetten en dan een schakeldraad toevoegen toch ?? En wat zijn de schakeldraden??? Is geel de fase of moet ik een nul erop hebben ???
Ik google me ook suf maar kom weinig tegen
Wat ik wel weet:
J12 aansluiting gaat naar een verklikker die dan aangesproken word als je kiest voor een H-Bak. Deze verklikker moet ik ook mee overzetten anders kiest hij autm. voor de andere schakel methode!
Op de foto van de kabel boom, waar er alleen twee draadjes op een connector zit de achteruit (zit op de onderkant van je shifter is een klein printplaatje ) ..... Die zit ook onder de pook en word alleen aangesproken als hij ingedrukt word.... Nogmaals dat denk ik / lijkt zo....
Wat ik ook weet is dat ik ook op de printplaat deze door kan lussen:
R95- driehoek
R94- rondje
R93- vierkantje
R92- kruisje
R91- rechts
R90- links
R89- beneden
R88- boven
Maar..komt de -(min) op de andere kant van de print. Bij J12 en dan de rechtse van de 2 Is dat dan die zwarte ??
Me handen jeuken om gewoon die twee is op een losse schakelaar te zetten en kijken of dat het het is of kan ik hem natuurlijk dan opblazen....
Alvast echt heel erg bedankt voor jullie reacties en mocht ik wat vergeten zijn, foto's etc zijn er in overvloed...
Mochten we je op S.NL niet kunnen helpen kijk dan hier effe : Zelfbouw stuur voor pcVerwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:51:
Niemand anders??????
Is bijna hetzelfde project min of meer
Verwijderd
Zoooo.... De hele zondag druk ermee geweest ( me vrouw was niet blij hi hi ) !!
Resultaat 12 perfect werkende knoppen op het stuur!!!!!
Heb er 8 van de printplaat, 2 van orgineel logitech en 2 van de schakelbak.
Van de week effe me plaatje monteren waar het bedieningskastje op komt, kabels wegwerken en de toko weer opruimen hi hi
Ben super blij en heb al effe gereden, maar je kan nu tijdens het rijden alles me stuur verstellen!!!!
Whooooohoeee!!!!
Thanks voor het meedenken!!!! Foto's volgen nog, geen tijd moet morgen om 04:40 weer me bedje uit hi hi
Resultaat 12 perfect werkende knoppen op het stuur!!!!!
Heb er 8 van de printplaat, 2 van orgineel logitech en 2 van de schakelbak.
Van de week effe me plaatje monteren waar het bedieningskastje op komt, kabels wegwerken en de toko weer opruimen hi hi
Ben super blij en heb al effe gereden, maar je kan nu tijdens het rijden alles me stuur verstellen!!!!
Whooooohoeee!!!!
Thanks voor het meedenken!!!! Foto's volgen nog, geen tijd moet morgen om 04:40 weer me bedje uit hi hi
Verwijderd
Rijd zoveel beter en makkelijker!
Ook effe het nieuwe plaatje geplaatst, nu is het tijd ok alles weer netjes te maken en alles verder af te bouwen!

Ook effe het nieuwe plaatje geplaatst, nu is het tijd ok alles weer netjes te maken en alles verder af te bouwen!

Heb ook eens geprobeerd een handrem te solderen. Nu valt ie uit als ik aan de handrem trek, daarom kabeltje weer weggedaan
Is de G27 nog altijd de top, of is er inmiddels een betere opvolger?
Tegenwoordig is er voor elk budget wat wils, het ligt er maar net aan wat je wilt uitgeven. De top, klinkt ernstig overdreven
Je hebt gelijk, ik zal iets specifieker proberen te zijn. De G27 kost ongeveer 250 euro. Ik ben vooral op zoek naar een soepele, gladde stuurbeweging, waar je met de G25 (die ik nu heb) echt de stappen van de tandwielen voelt.
Ik heb begrepen dat dat met de G27 opgelost is, maar die is alweer van 2009. Dus ik vroeg me af of er op dit moment een beter stuur is in die prijsklasse (zeg rond de 300 euro).
Ik heb begrepen dat dat met de G27 opgelost is, maar die is alweer van 2009. Dus ik vroeg me af of er op dit moment een beter stuur is in die prijsklasse (zeg rond de 300 euro).
Het is vrij simpel eigelijk, als ik in dezelfde situatie zou zitten, zou die 250 euro wat een nieuwe G27 ongeveer kost het absoluut niet waard zijn. Dan zou ik lekker doorspraren en op zijn minst een Thrustmaster T500 kopen, dan maak je stappen vooruit. Van de g25 naar g27 en dan ook nog eens de volle mep betalen is geen stap vooruit, eerder een stap opzij.
De linker switch van m'n G25 is afgebroken, weet iemand door welke switch ik dit het beste kan vervangen?
[ Voor 18% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 11-03-2014 16:57 ]
De G25 kun je dan natuurlijk verkopen.Van de g25 naar g27 en dan ook nog eens de volle mep betalen is geen stap vooruit, eerder een stap opzij.
Ja, dat was een beetje mijn vraag. Zijn er inmiddels betere stuurtjes? Iets duurder is natuurlijk geen probleem, als dat echt een stap vooruit is. Dat is dus de Thrustmaster T500?Schuey schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:29:
Het is vrij simpel eigelijk, als ik in dezelfde situatie zou zitten, zou die 250 euro wat een nieuwe G27 ongeveer kost het absoluut niet waard zijn. Dan zou ik lekker doorspraren en op zijn minst een Thrustmaster T500 kopen, dan maak je stappen vooruit. Van de g25 naar g27 en dan ook nog eens de volle mep betalen is geen stap vooruit, eerder een stap opzij.
Hangt er ook vanaf welke platformen je hebt Ps3 Xbox360 e.d.
Is de T500 alleen nog exclusief op de Ps3 befreft Gran Turismo?
Weet wel dat hij op PC meerdere games ondersteund daar niet van?
Vind ik kwa ondersteuning een G27 toch praktischer en als je een Xbox hebt neem je een Fanatec gezien je daar eigenijks geen keuze hebt. En dan kun je het best een Fanatec nemen die alle 3 ondersteunen.
Is de T500 alleen nog exclusief op de Ps3 befreft Gran Turismo?
Weet wel dat hij op PC meerdere games ondersteund daar niet van?
Vind ik kwa ondersteuning een G27 toch praktischer en als je een Xbox hebt neem je een Fanatec gezien je daar eigenijks geen keuze hebt. En dan kun je het best een Fanatec nemen die alle 3 ondersteunen.
Sloop een muis die je niet gebruikt en je kan de switches daar uit halen. Wat dat betreft zit de G25/G27 vol met typische Logitech onderdelenAlexxxxxxxxxx schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:19:
De linker switch van m'n G25 is afgebroken, weet iemand door welke switch ik dit het beste kan vervangen?
[afbeelding]
Een muis heeft geen hendeltje (lever), en die is nou net afgebroken. Wat je op het plaatje kunt zien is een muis switch (linker)..
zo tezien gaat de G27 eruit. Komt er een opvolger? Weet iemand hier meer van?
Logitech heeft een tijdje geleden aangegeven niet meer zoveel aan specialistische gamecontrollers te doen, dus of er een opvolger komt betwijfel ik ten zeerste.goosche schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:19:
Ik ga de mijne (die ik overigens uiteindelijk voor 65 euro defect gekocht heb en heb gerepareerd voor 30 euro, dus goedkoop) wel een beetje modden denk ik. Het plan is om een ander stuur inclusief een SLI-M te monteren.
Ik heb sinds kort een logitech g25 over genomen eerste 3 maand veel plezier van gehad maar nu doet de achteruit versnelling het niet meer. de versnelling die normaal in de rechter hoek zit als je de pook in drukt. hij registreert deze versnelling eerder als 6 en niet als r.
heb er verder geen rare dingen mee gedaan het was van de een op de andere dag.
nu keek ik een aantal dagen later bij apparaat beheer en hier staat het verkeerde stuur afgebeeld met verkeerde instellingen etc. drivers heb ik al meerdere malen opnieuwe geinstalleerd connectoren schoon geblazen....
wat moet ik doen ? het liefst zou ik de shifter niet uit elkaar halen...
heb er verder geen rare dingen mee gedaan het was van de een op de andere dag.
nu keek ik een aantal dagen later bij apparaat beheer en hier staat het verkeerde stuur afgebeeld met verkeerde instellingen etc. drivers heb ik al meerdere malen opnieuwe geinstalleerd connectoren schoon geblazen....
Ik denk dat je wel zal moeten, want ik weet van 1 of 2 gevallen waarbij uit elkaar halen en fixen geholpen heeftherwinkampjes schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:34:
Je moet het wel heel voorzichtig doen en goed opletten waar wat zat, want er zitten 1 of 2 dingen in die weleens spontaan weg willen springen/eruit vallen !!
heeft iemand ervaring met de shifter loshalen ? ? had al een begin gemaakt maar kwam niet verder vanwege heel veel kleine verborgen schroefjes.. anders binnenkort maar even kijken of dat wil..
Er staat een heel duidelijk filmpje van Chilicoke op Youtube waar het precies wordt uitgelegd.herwinkampjes schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:52:
heeft iemand ervaring met de shifter loshalen ? ? had al een begin gemaakt maar kwam niet verder vanwege heel veel kleine verborgen schroefjes.. anders binnenkort maar even kijken of dat wil..
Deze dus:
YouTube: How to mod Logitech G25 shifter for improved feel!
oooh die had ik nog niet gezien... zie meerdere mensen met het zelfde probleem ga hem dus maar is uit elkaar halen
op hoop van zegen
De sensor van mijn G27 rempedaal lijkt stuk. Soms fluctueert ie tussen 80%, 90% en 100% zonder dat ik het pedaal indruk en dat is niet bepaald bevorderlijk voor mijn performance in races. Is dit een bekend euvel?
Is het mogelijk de sensor van de koppeling en rem om te wisselen?
Of eerst ff contactspray ertussen?
Ze hebben ook aangegeven dat de G13 (gamepad keyboard) eruit zal gaan, maar deze kan je overal nog halen, het zal nog wel lang gaan duren.goosche schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:19:
Ik verwacht wel dat logitech met een nieuwe G27 komt, want het is in mijn ogen de beste stuurwiel die je kan halen op prijs/kwaliteit verhouding.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Ik zou dat even in overleg met de support van Logitech doen, die zijn namelijk niet lullig aangaande vervanging en zo. Wellicht krijg je gewoon een nieuwe.Olaf van der Spek schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:49:
De sensor van mijn G27 rempedaal lijkt stuk. Soms fluctueert ie tussen 80%, 90% en 100% zonder dat ik het pedaal indruk en dat is niet bepaald bevorderlijk voor mijn performance in races. Is dit een bekend euvel?
Je kunt die potmeter eens schoonmaken. Gebeurt wel vaker en ja, bij mijn weten kun je de potmeters gewoon verwisselen van pedaal.Olaf van der Spek schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:49:
Toevallig heeft mijn G25 het ook. Bij mij hobbelt het een beetje tussen de 1 en 3%. Dat lijkt niet veel maar aangezien DRS deactiveert als je op het rempedaal drukt is het niet echt handig. Kost je aardig wat tijd. Ook registreert het pedaal niet meer tot 100%, iets daarvoor houdt het op.Metalfreak schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:37:
[...]
Je kunt die potmeter eens schoonmaken. Gebeurt wel vaker en ja, bij mijn weten kun je de potmeters gewoon verwisselen van pedaal.
Vanmiddag heb ik de pedalen uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Ik heb de set nu iets meer dan 6 jaar dus je kunt je voorstellen wat daarbinnen allemaal rondzwierf. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen, ik ben nu van plan de potentiometer de vervangen, dit is redelijk simpel en je kunt die dingen voor een paar centen kopen.
Verder ben ik stiekem wel wat aan het uitkijken naar een nieuw stuur. Fanatec stuurwielen durf ik niet aan vanwege de slechte verhalen die ik onder andere bij de community waar ik actief ben hoor. De pedalen zou ik echter zo aanschaffen. De T500RS is een goede optie maar die vind ik wel redelijk duur. De G27 is niet echt een verbetering als je al een G25 hebt dus dan blijft er weinig over.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
"Onze Frits" had laatst een set over waarbij hij ook ervaring heeft met de sensoren vervangen blijkbaar : http://www.simracing.nl/board/viewtopic.php?p=517560#517560Olaf van der Spek schreef op maandag 10 maart 2014 @ 22:49:
Dus ik zou zeggen neem effe contact met hem op dan kan hij je misschien helpen
Hey Tom,Tom. C schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:17:
[...]
Toevallig heeft mijn G25 het ook. Bij mij hobbelt het een beetje tussen de 1 en 3%. Dat lijkt niet veel maar aangezien DRS deactiveert als je op het rempedaal drukt is het niet echt handig. Kost je aardig wat tijd. Ook registreert het pedaal niet meer tot 100%, iets daarvoor houdt het op.
Vanmiddag heb ik de pedalen uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Ik heb de set nu iets meer dan 6 jaar dus je kunt je voorstellen wat daarbinnen allemaal rondzwierf. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen, ik ben nu van plan de potentiometer de vervangen, dit is redelijk simpel en je kunt die dingen voor een paar centen kopen.
Verder ben ik stiekem wel wat aan het uitkijken naar een nieuw stuur. Fanatec stuurwielen durf ik niet aan vanwege de slechte verhalen die ik onder andere bij de community waar ik actief ben hoor. De pedalen zou ik echter zo aanschaffen. De T500RS is een goede optie maar die vind ik wel redelijk duur. De G27 is niet echt een verbetering als je al een G25 hebt dus dan blijft er weinig over.
Ik heb hetzelfde probleem, kan je mij vertellen waar die potentiometer te koop is en welke ik moet hebben? Ik heb al zo vaak de boel schoongemaakt en het probleem blijft terugkomen.
Thx alvast.
Mocht er iemand in de buurt van Amsterdam zitten die me wil helpen met modden van een g27 met T500 rim, graag! De boel staat nu te koop maar er zijn nog weinig geïnteresseerden, mocht er een tweaker in de buurt die wel verstand heeft van dit soort spul, laat het even weten aub
Ik wil iemand helpen te adviseren over een racestuur.Kan de force feedback uitgezet worden bij de g25 of g27? Zou mooi zijn als iemand mij een screenshotje kan geven van hoe het moet.
Ja, dat kan "Global" of per game ingesteld worden:

mij optical encoder van de g27 is defect, heb het onderdeel vanuit thailand besteld, inmiddels ontvangen.
Dus ik ga een dezer dagen "proberen" de optical encoder te fixen..
er zijn een aantal filmpjes die uitleg geven hoe het moet, dus hopen dat het mij lukt!
anders is het stuurtje ten doden opgeschreven
er zijn een aantal filmpjes die uitleg geven hoe het moet, dus hopen dat het mij lukt!
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ik vond het heel simpel, wel even opletten waar je die nieuwe encoder op de as plaatst. Iets (en dan heb ik het over een millimeter) te ver vanaf de led en er wordt geen beweging geregistreerd. Dat zorgde ervoor dat ik 'm twee keer open en weer dicht kon maken... Maar erna werkt hij echt al heel lang probleemloosNickrsd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:49:
mij optical encoder van de g27 is defect, heb het onderdeel vanuit thailand besteld, inmiddels ontvangen.
zal het proberen haha, heb nog niet echt de filmpjes goed bekeken hoe en waar ik op moet letten..
we zullen zien
we zullen zien
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Hoeveel lawaai maakt de G27 normaal bij jullie?
Ik begin me weer dood te ergeren aan dat ze een verdieping lager horen dat ik aan het racen ben.
Als ik Assetto Corsa speel met full FFB aan dan maakt het weer een pokke herrie. Heb mijn stuur al eerder omgeruild om dit probleem maar nu heb ik het weer, had het idee dat nadat ik hem had omgeruild een stuk minder herrie maakte,
Ik begin me weer dood te ergeren aan dat ze een verdieping lager horen dat ik aan het racen ben.
Als ik Assetto Corsa speel met full FFB aan dan maakt het weer een pokke herrie. Heb mijn stuur al eerder omgeruild om dit probleem maar nu heb ik het weer, had het idee dat nadat ik hem had omgeruild een stuk minder herrie maakte,