|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Mja, maar goed, nu doet ie helemaal niets meer. Begin een beetje moedeloos te worden. G25 kapot --> nieuwe G27 ontvangen. Die is nu 9 maanden oud, ook overleden. Werkelijk de eerste producten van Logitech waarbij de betrouwbaarheid zwaar maar dan ook echt zwaar faalt.nero355 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 01:54:
[...]
Op de PC werkt een G25 ook het beste met 100/105% FFB dus kan best kloppen
Check nog eens alle stekkers en connectors, dat zijn de eerste dingen die je moet dubbelchecken als er vreemde problemen ontstaan waarvan je niet direct de oorzaak kan zien. En anders andere usbpoort, drivers checken, enz..
Ja, de support/service is echt uitstekend hoor bij Logitech! Daar kunnen andere fabrikanten een voorbeeld aan nemen.....zynex schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:55:
Het zijn inderdaad goede producten, maar het kan natuurlijk altijd kapot gaan. Die van mij ging ook kapot (2de hands gekocht zonder bon), maar Logitech deed er niet moeilijk over om um te vervangen. Ik moest alleen met een foto/klantnummer laten zien dat ik echt in het bezit was van een g25. Misschien gaan sommige mensen er wel iets te lop mee om...
Verwijderd
Ben uiteraard op het internet gaan zoeken, het is een euvel wat vaker voorkomt helaas. Verder echt een top stuur en top pedalen, alleen jammer dat dit nu nummer 2 is welke problemen geeft. Mijn tig jaar oude DFP werkt nog altijd zonder problemen, dus ze kunnen het wel.
Ik laat wel weten wat Logitech morgen gaat vertellen.
ps: ik hoor mij g27 soms hard tikken als ik een keultje in rij in gt5 en f1 2010 , lijkt wel of de tandwielen doorslippen
[ Voor 34% gewijzigd door mr.DJ95 op 10-01-2011 18:22 ]
Verwijderd
GT5 icm G27 is heel veel fun IMHO.
Verwijderd
Omdat hij tikt als je de FFB op zijn hoogste zet?mr.DJ95 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:36:
dus is die van jouw defect verklaard, mischien moet ikd an ook maar eens bellen oid.

Verwijderd
Ik bedoel meer van met koppelen enzo, of is dat ook allemaal een beetje gebakken lucht erbij? Ik heb nog een carrosserie over en ik wil eigenlijk een soort van mod gaan uitvoeren, maar als het niet eens qua besturing dicht bij komt begin ik er niet aan.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:46:
[...]
Nee, daar kom je natuurlijk nooit echt in de buurt, zeker niet voor < 300 euro.
Maar qua controls wordt het niet heel veel beter dan de G27 of Fanatec denk ik.

Ligt vooral aan de game denk ik. Gebruik dat pedaal zelf nooit.iNFiNiTY- schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:47:
[...]
Ik bedoel meer van met koppelen enzo, of is dat ook allemaal een beetje gebakken lucht erbij?
Yep. Alhoewel eind januari niet zo ver weg is toch?Vjenne-ICT schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:00:
Zijn er leveringsproblemen met de G27? Ik de mijne bij Logitech met 50% korting besteld, maar die melden dat die pas eind januari zal worden geleverd......
[ Voor 36% gewijzigd door Olaf van der Spek op 12-01-2011 17:42 ]
Qua slag-lengte, weerstand en gevoel komt het niet echt overeen (veel gelijkmatiger en minder weerstand dan in echte auto's), qua koppelen op zich is het net hoe je het in de game instelt wanneer dat mogelijk is.iNFiNiTY- schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:47:
[...]
Ik bedoel meer van met koppelen enzo, of is dat ook allemaal een beetje gebakken lucht erbij?
[ Voor 17% gewijzigd door Knightwolf op 12-01-2011 22:40 ]
Van waar die 50% off?Vjenne-ICT schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:00:
Zijn er leveringsproblemen met de G27? Ik de mijne bij Logitech met 50% korting besteld, maar die melden dat die pas eind januari zal worden geleverd......
Vanwege een muis die defecte was buiten de 3 jaar garantie.....
Niemand nieuws? Ik wacht helaas nog steeds op mijn G27.....
Wat een raar antwoord! Ik heb het met 50% korting bij Logitech zelf gekocht, dus als die niet meer gemaakt wordt, dan kunnen ze hem ook niet meer leveren toch.... Raar verhaal!Knightwolf schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:52:
Toen ik bij 4Launch was om mijn G27 na een maand wachten op te halen vroeg ik ook waarom het zo lang duurde, en de kerel achter de bali zei me dat de G27 niet meer gemaakt wordt en daardoor dus slecht leverbaar iskan me niet voorstellen datie niet meer gemaakt wordt, maargoed...

Vjenne-ICT schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:59:
Maar even weer ene kick...
Niemand nieuws? Ik wacht helaas nog steeds op mijn G27.....
Klopt die voorraad wel?1bit schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:10:
Kun je em niet annuleren zijn diverse shops waar ie nog wel op voorraad is?
[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-01-2011 17:17 ]
En dan tig euro meer betalen zeker1bit schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:10:
Kun je em niet annuleren zijn diverse shops waar ie nog wel op voorraad is?
![]()
[...]
Wat heb je daar aan als je niet wilt annuleren?Boudewijn schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 03:02:
Er is anders nog de wet Koop op Afstand?
Ik wil niet annuleren omdat ik bij Logitech 50% korting heb gekregen en mij de G27 maar 149 euro heeft gekostOlaf van der Spek schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:27:
[...]
Wat heb je daar aan als je niet wilt annuleren?
Misschien kondigen ze binnenkort een opvolger aan? De introductie van GT5 komt ze dan mooi gelegen.Knightwolf schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:52:
Toen ik bij 4Launch was om mijn G27 na een maand wachten op te halen vroeg ik ook waarom het zo lang duurde, en de kerel achter de bali zei me dat de G27 niet meer gemaakt wordt en daardoor dus slecht leverbaar iskan me niet voorstellen datie niet meer gemaakt wordt, maargoed...
weet je al wat meer over de levertijd?Vjenne-ICT schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:13:
[...]
Ik wil niet annuleren omdat ik bij Logitech 50% korting heb gekregen en mij de G27 maar 149 euro heeft gekost
ik zelf heb er ook 1 van de logitech site besteld, maar ook nog niets vernomen
Nee, helaas nog niet! Wanneer heb jij besteld?joeyverveer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:53:
[...]
weet je al wat meer over de levertijd?
ik zelf heb er ook 1 van de logitech site besteld, maar ook nog niets vernomen

Uhhh ik meen iets van 10 of 12 januari..Vjenne-ICT schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:33:
[...]
Nee, helaas nog niet! Wanneer heb jij besteld?
Kreeg me hqrmony 1100 wel binnen maar het stuurtje nog niet
Anders van de week is bellen wanneer ze daar wat binnen verw88
Ik heb op 3 januari 2011 besteld zie ik nu..... Ze zeiden wel tegen mij dat de verwachting eind januari was, maar waarom dat allemaal zo lang duurt???joeyverveer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:22:
[...]
Uhhh ik meen iets van 10 of 12 januari..
Kreeg me hqrmony 1100 wel binnen maar het stuurtje nog niet
Anders van de week is bellen wanneer ze daar wat binnen verw88
Jij gaat bellen dus? Hou mij op de hoogte wil je, thanks!
EDIT: Ik heb een email gestuurd (word meestal binnen 2 werkdagen op gereageerd).
joeyverveer, als je op onderstaande link klikt dan kun je daar een account aanmaken (heb je reeds gedaan bij het plaatsen van de order) en ook een email sturen bij.
Volg onderstaande stappen om bij het ''contact formulier'' te komen:
support, productondersteuning, optie 2 (type G27 en zoek), selecteer ''G27 Racing Wheel'', Contact opnemen
Ligitech account aanmaken
[ Voor 35% gewijzigd door Vjenne-ICT op 21-01-2011 22:58 ]
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:45:
[...]
Ik heb op 3 januari 2011 besteld zie ik nu..... Ze zeiden wel tegen mij dat de verwachting eind januari was, maar waarom dat allemaal zo lang duurt???
Jij gaat bellen dus? Hou mij op de hoogte wil je, thanks!
EDIT: Ik heb een email gestuurd (word meestal binnen 2 werkdagen op gereageerd).
joeyverveer, als je op onderstaande link klikt dan kun je daar een account aanmaken (heb je reeds gedaan bij het plaatsen van de order) en ook een email sturen bij.
Volg onderstaande stappen om bij het ''contact formulier'' te komen:
support, productondersteuning, optie 2 (type G27 en zoek), selecteer ''G27 Racing Wheel'', Contact opnemen
Ligitech account aanmaken
Geachte XXXXX XXXXX,
Dank u wel voor uw e-mail.
De G27 wordt nog steeds geproduceerd en zal om en nabij 31/01/2011 weer op voorraad zijn. Zodra deze weer beschikbaar komt zullen alle wachtende bestellingen geleverd worden. Onze excuses voor de vertraging.
Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Logitech Europe SA
Customer Support
Beetje tegenstrijdig met het eerdere bericht.....
joeyverveer, Heb jij nog wat gehoord?
Bedankt voor uw bestelling bij Logitech EU op 17/01/11 08:49:19. De volgende producten zijn verstuurd. Indien u per creditcard hebt betaald, is het betreffende bedrag nu afgeboekt.
Product sku Productnaam Besteld aantal Verzonden aantal Totaalaantal verzonden Bedrag
------------------------------------------------------------------------------------------
941-000046 G27 Standard 1 1 1
Shipping Information
Product Name Serial Number Tracking Number
----------------------------------------------------------------------------------------
G27 Standard None Xxxxxxxxxxxxcxxxx (United Parcel Service)
joeyverveer, Heb jij hem ook al binnen en wat is je eerste indruk?
en sjah het is wel erg wennen als je je oude controller gewend bent.
vooral effe het schakelen daar zit ik nog weleens naast.
Ach oefening baart kunst
alleen vind ik het usb kabeltje wat kort dus ga ik deze nog wat verlengen

en het blijft zonde dat je in gt5 de knoppen niet naar keus kan configureren.
verder topstuurtje al erg veel lol om gehad, en dat na 1 avondje
Ik ga mijn G27 aankomend weekend installeren. Heb je nog tips?
Welke games speel je? Heb je hem achter je PC of PS3 hangen of beide?
Ik speel voornamelijk F1 2010 en Gran Turismo 5 (beide super games).
http://www.racedepartment...s-for-g25-27-systems.html
http://www.racedepartment...for-g25-27-systems-2.html

Maar dan alleen voor de extra knoppen zeg maar.
SLI-Pro heb ik al en die zit op mijn middelste monitor + 350 mm. stuur heb ik er ook al op zitten in plaats van dat stomme kleine G25 stuurtje
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dat ziet er wel erg stoer uit! Leuk projectje...nero355 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:24:
Zoiets ben ik in ieder geval van plan :
[afbeelding]
Maar dan alleen voor de extra knoppen zeg maar.
SLI-Pro heb ik al en die zit op mijn middelste monitor + 350 mm. stuur heb ik er ook al op zitten in plaats van dat stomme kleine G25 stuurtje
weliswaar gaat mijn vraag over de oudere Momo force feedback, maar dit leek me het beste topic voor mijn vraag.
Ik heb Test Drive Unlimited binnen, en nu ben ik helaas het stroomsnoer van m'n stuur kwijt. Hebben jullie enig idee of ik zo'n snoer ergens kan kopen?
ERn hij is van 237 naar 287euro gegaan!? Dit zie ik wel vaker, net of men de aantal hits monitoren en daar de prijs op aanpast?
Even snel voorraad dumpen waarschijnlijk. Iemand al iets gehoord over een G29? Kan niet lang meer duren toch?Vjenne-ICT schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:37:
[...]
ERn hij is van 237 naar 287euro gegaan!? Dit zie ik wel vaker, net of men de aantal hits monitoren en daar de prijs op aanpast?
Dat is jammer zeg maar bij bol is die 249 euro dat is ook wel tedoen. Goedkoper hoe beter. Maar als de G29 uit gaat komen wil ik die natuurlijk nemen. Maar moet dat wel binnen 2 maanden gebeuren maar dat zie ik niet gebeuren.Vjenne-ICT schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:37:
[...]
Ja, de voorraad is om te huilen bij Logitech. Heb er ook 4 weken of zo op moeten wachten....Pierre Sec schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:30:
Ik krijg juist de indruk dat er overal een enorm gebrek aan voorraad is. Bij logitech in ieder geval. Ik heb de G27 2 weken geleden besteld maar ik reken er niet op dat ik 'm deze maand nog krijg. Ach, ik heb er 149 euro voor betaald en heb nog een ander stuurtje dus zo erg is het wachten niet.
Heb er ook 149 eurie voor betaald...haha
Als ik het volle pond zou betalen, zou ik niet graag 4 weken op wachten. Maar met zo'n korting ben ik een stuk geduldiger. Bij bol.com zie ik al tijden 5-10 werkdagen staan maar ik verwacht niet dat zij het stuur binnen die tijd leveren. Daar kom je neem ik aan ook gewoon in een virtuele rij te staan.Vjenne-ICT schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:44:
[...]
Ja, de voorraad is om te huilen bij Logitech. Heb er ook 4 weken of zo op moeten wachten....
Vanavond eerst maar even een wheelstand ophalen. Ik gebruik nu zo'n houten constructie http://buildawheelstand.blogspot.com/
Maar dat neem stiekem toch nog aardig wat opbergruimte in beslag. Als de wheelstand minstens net zo stabiel is, ben ik al heel blij.
[ Voor 5% gewijzigd door Pierre Sec op 10-03-2011 14:17 ]
Waar heb je die prijs betaald. Wil namelijk ook heel graag de G27 maar vind 300 euro echt te veel om uit te gevenVjenne-ICT schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 13:44:
[...]
Ja, de voorraad is om te huilen bij Logitech. Heb er ook 4 weken of zo op moeten wachten....
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Als je een product hebt dat binnen de garantieperiode stuk gaat, vervangen ze het. Als het product buiten de garantieperiode valt, geven ze je doorgaans een code waarmee je 50% krijgt op een product naar keuze op hun website.Oxigeon schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:27:
[...]
Waar heb je die prijs betaald. Wil namelijk ook heel graag de G27 maar vind 300 euro echt te veel om uit te geven
Zo heb ik in ieder geval 149,50 voor mijn G27 betaald
Neem niet aan dat ik voor een toetsenbord een race-stuur kan aanschaffen
[ Voor 19% gewijzigd door Oxigeon op 10-03-2011 15:19 ]
Dat kan dus wel !! Als het maar een Logitech product isOxigeon schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:19:
Owzo, dat is in elk geval zeer netjes. Heb veel van Logitech maar niks dat kapot is, behalve mijn toetsenbord wat ik 3 weken geleden aan de kant heb geschoven
Neem niet aan dat ik voor een toetsenbord een race-stuur kan aanschaffen
Haha, dan moet ik mijn toetsenbord maar eens even van de schroothoop gaan halen.nero355 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:31:
[...]
Dat kan dus wel !! Als het maar een Logitech product is
Ja, dat is zeer netjes geregeld!Pierre Sec schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:39:
Ik neem aan dat dit niet de intentie van Logitech is maar het kan inderdaad wel gewoon. Logitech heeft geen reparatieafdeling. In plaats daarvan vervangen ze het product (indien garantie) of geven een korting (buiten garantie).
Ik heb ooit ook een kortingscode (50%) gekregen en die was geldig voor alle artikelen. Ik heb toen een Logitech Transporter gekocht voor 999 euro (adviesprijs was 1.999 euro). Was toch al naar aan het kijken, maar vond die in andere winkels nog net ff te duur (1.400 euro). Op een telefoontje met een onkundige medewerker na, heb ik de service van Logitech altijd prettig gevonden.Oxigeon schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:53:
Lijkt me wel evengoed dat je niet voor het hele assortiment een kortingscode krijgt.
[ Voor 22% gewijzigd door -Moondust- op 11-03-2011 11:13 ]
In afwachting van een G27, rijd ik nu met een Driving Force GT. Prima stuur.Oxigeon schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:39:
Heeft er hier iemand wel ervaring met de Driving Force GT? Heb wat op internet gezocht en hier wat reviews gelezen. Wat vinden jullie van dat ding?
Als je het geld ervoor over hebt, dan zou ik gewoon die 250 uitgeven aan een G27. Bedenk je wel dat je nog een wheelstand o.i.d. nodig hebt. Daar zul je dus ook nog geld voor moeten reserveren.
En hoop natuurlijk, tegen beter weten in, dat polyphony ondertussen besluit de G27 te ondersteunen voor GT5.
[ Voor 69% gewijzigd door Vuurvoske op 31-03-2011 17:06 . Reden: foutje.. ]
Beroeps brabander
Heb je het stuurtje inmiddels al binnen?Pierre Sec schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:23:
Ik denk dat ik niet de enige ben die hier wacht op mijn bestelling bij Logitech. Ik heb 26 feb besteld. De status van mijn bestelling is nog steeds 'in behandeling'. Ik heb gehoord dat ze 24 april weer voorraad verwachten. Dus ik reken vooralsnog op eind april.
En hoop natuurlijk, tegen beter weten in, dat polyphony ondertussen besluit de G27 te ondersteunen voor GT5.
Hoop toch echt dat ie deze maand geleverd wordt.
Goeie service met de 50% korting op een artikel via hun webshop, alleen wel jammer met de slechte voorraden.
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Nee, ik reken nog steeds op de week na 24 april.
Wat duurt dat lang zeg....pff!Pierre Sec schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:32:
[...]
Nee, ik reken nog steeds op de week na 24 april.
Ja, maar met een G25 en DFGT is het wachten minder erg. Als ik geen stuur zou hebben zou ik ook minder blij zijn.
Maar.... zojuist email ontvangen dat de G27 naar mij onderweg is!
Wordt vandaag verstuurd, dus morgen knallen (hopelijk, weet niet van waar ie komt)
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
En dan op zo'n manier dat de boel stevig en instelbaar is. Eenvoudig en doeltreffend!
Volgende stap is een betere steun voor de shifter.
Ik ben nu bezig met autorijden (les) en heb verder geen auto, maar wil oefenen met schakelen en koppeling ed. Nu zag ik dat de g27 een koppelingspedaal heeft en een schakelpad. Is het gevoel een beetje te vergelijken met een echte auto, dwz bijv trapt de koppeling wat zwaarder en verder in dan de andere pedalen?
Verwijderd
Bij Rfactor kom je een heel eind in de buurt van de realiteit.das_phantom schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:43:
Hmm ja, dat was ook eigenlijk mijn tweede vraag. Of er uberhaupt spellen waarbij het te snel op laten komen van de koppeling leidt tot afslaan van de motor.
En totdat ze Rfactor2 eens uitbrengen mischien wel de beste sim die er is (mijn persoonlijke mening)
Ik rijd in dat spel zo realistisch als het maar kan, dus zelf schakelen en koppelen.
Nu kun je volgens mij niet de auto af laten slaan. maar met een laag vermogen wagen die op toeren gereden moet worden merk je wel goed wanneer je verkeerd bezig bent.
Maar dit alles is nog altijd niet te vergelijken met de feedback die je krijgt binnen een echte auto..
Overigens, schakelen leer je waarschijnlijk binnen 20 minuten in een auto, dus maak je niet druk
-edit-
Overigens is in de race wereld, het wegrijden met een auto compleet anders dan dat je dat doet op straat.
dwz, toeren naar je koppelkrachtige bereik brengen, en bij het groene licht gewoon koppeling laten schieten en gas pedaal naar beneden stampen, zo hard dat je kunt...
(oke je zal traction controle moeten hebben wil je niet eerst alleen je banden oproken)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 15:52 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 03-05-2011 15:54 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Live for speed komt het dichtste bij voor consumenten denk ik..das_phantom schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:43:
Hmm ja, dat was ook eigenlijk mijn tweede vraag. Of er uberhaupt spellen waarbij het te snel op laten komen van de koppeling leidt tot afslaan van de motor.
maar ik vind een koppeling in-game nooit goed voelen. je hebt nml nooit de feel als in een auto, omdat je een auto voelt bewegen wanneer hij aangrijpt. Dat heb je op de pc niet.
[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 03-05-2011 16:12 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ja, in LFSdas_phantom schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:43:
Zoals hierboven al gezegd wordt zal het alleen niet lijken op een echte auto, want bij een racestuur is het gewoon een stukje software dat bepaalt welk percentage 'koppeling' je hebt bij een bepaalde hoek. Bij een auto voel je het ook doordat je daadwerkelijk de motor aankoppelt.
Net als bij een echte auto kun je in LFS ook schakelen zonder koppeling door het toerental te matchen. Het grote verschil in LFS is dat je de pook vast van bijvoorbeeld 3 naar 4 kan trekken, het gas loslaten en dan zal hij vanzelf 4 selecteren bij het juiste toerental. Bij een echte auto moet je dat wel in de goede volgorde doen anders ga je tanden poetsen
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Maar dan nog, zoals gezegt, voel je niks in de pedalen. Daarom kun je in-game die koppeling zo makkelijk als aan/uit schakelaar gebruiken, je ziet, merkt en voelt er toch niks van. Dit in grote tegenstelling tot in een echte auto.
Over het verkeersinzicht ben ik het overigns niet helemaal eens met iemand hierboven. Ervaring in racegames helpt naar mijn mening (en ervaring) wel degelijk om het autorijden in de echte wereld sneller en beter onder de knie te krijgen.
Het probleem is dat je je verkeerde (voor anderen wat asociale) gewoonten aan kan lerenKnightwolf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:46:
[...]
Over het verkeersinzicht ben ik het overigns niet helemaal eens met iemand hierboven. Ervaring in racegames helpt naar mijn mening (en ervaring) wel degelijk om het autorijden in de echte wereld sneller en beter onder de knie te krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 04-05-2011 23:38 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Tuurlijk kan dat, maar tis toch net een tikje anders in LFS. De koppeling in LFS voelt natuurlijker..Knightwolf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:46:
In rFactor kun je ook de motor af laten slaan door de koppeling te snel op te laten komen met te weinig gasgeven. Kwestie van 'auto clutch' uitzetten.
En het helpt bij noodsituaties, waarbij je op instinct moet handelen. Als je in een auto met overstuur te maken krijgt; voelt dat qua reactie imho niet veel anders aan dan in een spel. Je hoeft niet na te denken of een schrikreactie te verwerken voor je tegenstuurt; dat zit gewoon ingebakken.Knightwolf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:46:
Een spel is gewoon een veilige omgeving om op die reflexen te trainen.
Ik zeg:
Onmogelijk.
IRL voel je dat in je kont. Dáár voel je dat de wagen een stapje opzij zet.
In-game voel je dat in het stuur wat neit realistisch is, maar wel de enige mogelijkheid om het een beetje te laten voelen in-game.
Wat jij stelt is imo niet mogelijk.

Dat was echt een reflex want even later zat ik te denken wat ik nou in godsnaam gedaan had. Dat was schrikken en kicken tegelijk
Tuurlijk voelt het in het echt anders, maar het geluid doet ook veel. En je voelt wel degelijk in een goede sim dat je auto gaat schuiven. Dat zie je en dat voel je idd in je stuur. Mits je natuurlijk vanuit de stoel speelt. In een chase-cam ervaar je dat niet zo.
[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 05-05-2011 21:11 ]
Dat zeg ik toch niet? Maar het 'licht' worden van het stuur is bijvoorbeeld iets wat wel goed overeenkomt.
Hoe kun je anders ooit snel genoeg zijn in een spel?
[ Voor 24% gewijzigd door Roamor op 06-05-2011 08:02 ]
Als je de cockpit view gebruikt dan zie je dat gewoon gebeuren hoor... niet zo heel moeilijk allemaal : In het echt zou je een flink stuk meer zweten/moeten werkenRoamor schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:15:
Hoe kun je anders ooit snel genoeg zijn in een spel?
Vroegah, toen ik nog geen rijbewijs had en nog Need for Speed 1e versie en soortgelijken met toetsenbord en analoge (non FFB) joystick speelde leerde ik al verkeersinzicht te krijgen. Hetgeen wat je op he scherm ziet is feitelijk weinig anders dan wat je irl door je voorruit ziet. Snelheidsverschil met ingame mederacers inschatten is exact hetzelfde als snelheidsverschil in het dagelijkse verkeer om je heen inschatten. Zelfde geldt voor bochten, sturen, gasgeven, remmen, enz. Ingame, zeker oudere games, heeft het alleen niet zo'n hoge grafische en technische kwaliteit, maar psychologisch is het gewoon hetzelfde.
We hebben het uiteraard niet over het op de limiet rijden zoals je in races doet, dat voel je irl allemaal uiteraard een heel stuk beter. Maar het rijden op zich en inzicht staat daar helemaal los van.
M'n autorijinstructrice verbaasde zich erover, zeker in het begin van m'n rijlessen, dat ik alles zo makkelijk en snel oppakte. Toen ik vertelde dat ik veel racegames speelde was het gelijk duidelijk.
Maargoed, gaat geloof ik beetje offtopic
Ontopic: heb nou al wel een tijdje m'n G27, maar heb hem pas 2x gebruikt

Ik heb hetzelfde zo kan het stuurtje weken in de kast staan en zo ben ik weer een week aan het racen.Knightwolf schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:00:
"lap tekst"
Ontopic: heb nou al wel een tijdje m'n G27, maar heb hem pas 2x gebruiktMiskoop? Nee zeker niet, die enkele keer dat ik rij ben ik er erg blij mee. Net zoals met veel dingen gaat dat in vlagen, dan een tijd niet, en dan een tijd intensief...
Meestal is het dan zelfbescherming omdat ik merk dat ik op de openbare weg steeds harder ga rijden
En door me even lekker af te reageren met gt5 rij ik gek genoeg rustiger in het echt.
Het beste voor Consumenten is toch echt wel iRacing niks komt daar bij in de buurt. het is misschien wel iets duurder in aanschaf en je betaald er ook nog eens per maand voor maar het is alles ver vooruit. ook zal je nooit een nieuwe sim meer moetten kopen. Omdat hij steeds doorontwikkeld bijlft worden en er elke 3 maanden een grote update is! De circuits in deze sim zijn helemaal ongelofelijk goed want deze zijn allemaal gelaserscanned geen een andere game heeft banen die echt 1 op 1 kloppen t/m de bumps en hobbels in de track.GAIAjohan schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:10:
[...]
Live for speed komt het dichtste bij voor consumenten denk ik..
maar ik vind een koppeling in-game nooit goed voelen. je hebt nml nooit de feel als in een auto, omdat je een auto voelt bewegen wanneer hij aangrijpt. Dat heb je op de pc niet.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----