Sinds ik mijn G25 van iemand had overgekocht werkte de 'achteruit' van de shifter niet. Althans, hoorde later pas van iemand dat daar een achteruit op hoort te zitten. Heb me er nooit aan gestoord dat die niet werkte, echt veel nodig heb je hem immers toch niet.
Maar nou ik die G25 wil verkopen ben ik toch es gaan kijken of ik niet kan zien wat er loos is, en of ik het kan maken. Zo electronica-technisch was ik vroeger als kind al

Heb momenteel het hele geval uit elkaar liggen, wat uiteraard met grote mate van voorzichtigheid toch nog enige moeite kostte.
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. rondom de shifter-unit zitten op de X en Y as sensoren die de stand van de pook doorgeven, en onderaan zit een drukknopje wat neem ik aan gebruikt wordt voor de achteruit (pook omlaagdrukken en naar rechts-achter trekken).
Met multimeter gaan meten, eerst alle bedrading, en daar zit geen breuk in gelukkig, alle signaal komt door. Echter op het miniprintje waar dat drukknopje zit, is waarschijnlijk een miniscuul breukje in een printspoortje. Meten op de pinnetjes van het drukknopje geeft aan dat het knopje zelf het prima doet, maar meten op het connectortje er naast doet niks. Ik ga zodalijk dus even een verbinding solderen en dan hopen dat het werkt
Zal nog wel paar pics maken en later hier posten.
Edit: als dit werkt en allemaal terug in elkaar zit ga ik kijken of ik de stuurhuis-unit open kan maken. Soms hoor en voel ik met sturen een licht 'klikje' in het stuurhuis. En ik weet wel dat het normaal is dat de tandwielen duidelijk geluid maken, maar misschien kan ik hem wat stiller krijgen, schoonmaken en opnieuw vet erop of zo... zie ik nog wel. Zal de resultaten hier wel weer posten.
Edit 2: Heb meteen na de shifter het stuurhuis open gemaakt. Kon niks vinden waar dat klikgeluid vandaan komt, niks zit los. Heb wel nog wat meer vet op de tandwielen gedaan in de hoop dat dat ietsje minder herrie maakt.
Alles zit intussen weer in elkaar en heb hem net getest. Conclusies:
- De achteruit doet het weer

en zal ook niet meer kapot gaan

- Hele shift unit gaat voor m'n gevoel nog ietsje soepeler dan hij altijd al was
- Het stuur klinkt net ietsje minder rauw maar maakt nog steeds net zoveel herrie
- Moet stuurnaaf nog een keer openmaken want rechter flipper blijft nu soms ietsje hangen, denk dat er een draadje tussen zit.
Edit 3: pics!
Met terug in elkaar zetten geen pics meer gemaakt, ziet er zelfde uit als uit elkaar halen
[
Voor 65% gewijzigd door
Knightwolf op 12-11-2010 03:24
]