jij mag vinden wat je wilt ,maar ik heb hem binnen ,gewoon binnen 4 dagen ,dus nu lekker aan de slag ermee gr
offtopic:
Geloof me, Henk. Het melden van bestellingen of verwachte levertijden zijn, op de speciale topics na, echt niet interessant. Bericht liever als je hem gebruikt hebt. Dat is wél interessant
En nooit geleerd dat een komma, punt, etc (interpunctie) voor de spatie gaat? Sowieso is je interpunctie aardig geïmproviseerd.
Geloof me, Henk. Het melden van bestellingen of verwachte levertijden zijn, op de speciale topics na, echt niet interessant. Bericht liever als je hem gebruikt hebt. Dat is wél interessant
En nooit geleerd dat een komma, punt, etc (interpunctie) voor de spatie gaat? Sowieso is je interpunctie aardig geïmproviseerd.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
In hoeverre is het waarschijnlijk dat er nog een g27/gt5 bundel komt? Deze was er geloof ik ook met vorige gt's? G27 is een mooi stuurtje maar vind hem net nog aan de dure kant.
Ps4/switch gamer
Scheelde dat zoveel geld dan?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Marktplaats staat niks op, of ze vragen nog meer als in de pricewatch.
Ps4/switch gamer
Met F1 2010 aankomend en GT5 in de verte ben ik ook aan het kijken voor een wheelstand voor mijn G25. Weet iemand of de wheelstandpro voor de G27 (compatible met g25) stabieler is dan de wheelstandpro voor de g25? De Fanatec rennsport wheelstand lijkt mij kijkend naar de videos het stabielst, maar ik vraag mij af of het feit dat hij alleen maar 90" kan staan en dat het stuur niet gekanteld kan worden op de langere termijn irritant wordt. dus anyone?
Wheelstand Pro G27 is wel iets dikker/groter. Weet niet of het stabieler is, maar prijsverschil is erg klein.MuSeLive schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 18:48:
Met F1 2010 aankomend en GT5 in de verte ben ik ook aan het kijken voor een wheelstand voor mijn G25. Weet iemand of de wheelstandpro voor de G27 (compatible met g25) stabieler is dan de wheelstandpro voor de g25? De Fanatec rennsport wheelstand lijkt mij kijkend naar de videos het stabielst, maar ik vraag mij af of het feit dat hij alleen maar 90" kan staan en dat het stuur niet gekanteld kan worden op de langere termijn irritant wordt. dus anyone?
En heb je wat ervaringen voor ons? Mijn vraag is of hij ook blijft staan bij remmen/koppelen op een laminaatvloer?Robin Chung schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:13:
Ik heb de wheelstand pro binnen!Echt heel snel geleverd, 5 dagen en dat is incl weekend.
Heb een tijd terug de G25 van de hand gedaan om de G27 te kopen. Zodra ik deze heb zal ik mijn ongezouten mening geven.
Ps: een mening die komt van ervaring. In het verleden een playseat gehad en veel gespeeld aan een stevig bureau.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Verwijderd
Ik heb mijn G25 2 jaar terug gekocht op MP, hij was toen iets meer dan een jaartje oud.deepbass909 schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:24:
Hoe zit het met de duurzaamheid van de Logitech G25 of G27?
Ongeveer een jaar geleden heb ik hem open gemaakt, omdat ik de tandwielen nogal luid vond klinken.
Deze heb ik gesmeerd met industrie waardig teflon vet, hij is nu een stuk stiller.
Ik rijd er bijna iedere avond mee, en ik heb verder geen problemen gehad.
Cool, er kunnen nooit genoeg race-simmers zijn.Sindskort heb ik namelijk weer een pc waarop spellen als GTR2 redelijk goed (iig ver boven verwachting) draaien (1920x1200 32bit om medium detail draait naar behoren), en ik ben nu dus weer m'n oude hobby van race-sims aan het oppakken.
Die thrustmaster heb ik ook gehad, ik heb het altijd een gammel ding gevonden. FFB was prima, echter had hij al snel speling op de stuur-as.Ooit heb ik hiervoor een Thrustmaster ForceGT gekocht (terug in 1998), wat toen de absolute topper was. Maar de jaren hebben het beestje geen goed gedaan en ik heb al de nodige ingrepen moeten doen om hem in leven te houden (de aansturing van de FFB-motor is al een keer doorgebrand, idem voor de voeding, er zit een extra koelfan in, etc), en werke alles heeft inmiddels veel speling. Kortom, tijd voor wat nieuws.
Nu heb ik dus lange tijd gebruik kunnen maken van m'n Thrustmaster en verwacht van een stuurtje in de prijs van de Logitech hetzelfde.
Daarna overgestapt op de Logitech Momo, deze was al stukken beter, echter gaf deze wel regelmatig problemen met de potmeters in de pedalen. dit moest je dan schoonmaken en dan ging het weer een maandje of 2 goed. Deze heb ik aan een maat gegeven toen ik de G25 kocht, toevallig ben ik eergisteren nog bij hem met de Momo aan het racen geweest. Dat stuur werkt nog steeds prima, de potmeters heeft hij inmiddels vervangen.
De G25 (G27) is gewoon 10X beter, de mijne is 3 jaar oud, en heeft geen enkele speling en werkt nog prima. Inwendig ziet alles er ook zeer solide uit, gewoon een degelijk stuur, waar je nog jaren plezier van gaat hebben.
Algemene indruk van de G25 na 2 jaar intensief gebruik:Hoe is dus de algemene indruk van het stuurtje na een langere tijd gebruiken? En, niet geheel onbelangrijk, hoe sterk is het stuurtje in de FFB-krachten?
Een zeer solide stuurwiel, enige minpuntje is het lawaai van de tandwielen. Dat kan afbreuk doen aan de immersie, maar als je het aandurft kun je hem openschroeven om de tandwielen te smeren.
Let op, het is best een lastig klusje, als je twijfelt, niet aan beginnen
De pedalen werken prima, het probleem met de potmeters van de Momo hebben ze prima opgelost.
Het koppelingspedaal kun je overigens prima starts mee maken, er zit geen gevoel in, het is een handigheidje.
FFB is zeer krachtig, maar dat is niet altijd even prettig. Ik ben lang bezig geweest om de juiste FFB instellingen te vinden. Maar na flink wat uren zoeken en tweaken werkt het eindelijk zoals ik vind dat het moet werken. Ik voel nu aan het stuur dat ik onder of over-stuur heb en wanneer er wheelspin optreed, ook kan ik het uitbreken van de auto opvangen, bij de meeste stuurtjes blijf je dan slingeren omdat deze niet snel genoeg reageren.
Ik heb zelfs mijn oude playseat moeten aanpassen om de krachten van het stuur op te vangen.

Verwijderd
de wheelstand pro zal niet verschuiven op je laminaat het is gewoon een goed stabiel geheelSandyman538 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 07:55:
[...]
En heb je wat ervaringen voor ons? Mijn vraag is of hij ook blijft staan bij remmen/koppelen op een laminaatvloer?
Mja mocht ik een wsp kopen dan zal het ook wel die worden. Gaat mij vooral om het verschil tussen fanatec en wsp.Robin Chung schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:25:
[...]
Wheelstand Pro G27 is wel iets dikker/groter. Weet niet of het stabieler is, maar prijsverschil is erg klein.
Heb zelf net de fanatec besteld.
Heb er voor gekozen omdat die me wat stabieler lijkt en omdat die wat hoger kan dan WSP.
Hoop dat ik het snel binnen heb.
Heb er voor gekozen omdat die me wat stabieler lijkt en omdat die wat hoger kan dan WSP.
Hoop dat ik het snel binnen heb.
ik kan niet wachten op het komende raceseizoen, F1 2010 en GT5.
Heb net mijn G25 + Wheelstand Pro weer eens even afgestoft.
Ik was aan het balen dat ik de pedalen van mijn G25 nooit lekker vast heb gekregen op de WSP.
Ik had zelf al een beugel gemaakt om de gearshifter te monteren (ik heb de WSP al vanaf de eerste lichting, dus zonder G25 beugel en pedaalbeugel)
Net eens eventjes wat zitten rommelen en heb ze redelijk vast kunnen monteren.
Ten eerste wilde ik de pedalen wat schuiner hebben staan, dus heb de bovenkant van de pedalen op de ronde rubber uiteinden gezet. Daar zitten 2 imbusschroeven op die er een beetje uitsteken en die vallen precies in 2 gaten onderaan het pedaal. Dat zorgt ervoor dat het pedaal niet naar boven-onder/links-rechts kan schuiven.
Daarna 2 schroeven gedraaid in de middelste buitenste schroefgaten onder het pedaal en vervolgens met ijzerdraad (bij gebrek aan betere materialen) een paar keer omgewikkeld tussen die schoeven en de stang van de WSP.
Beetje onduidelijke uitleg maar het pedaal zit eindelijk vast!
Hopelijk volgend weekend F1 2010 spelen!
Heb net mijn G25 + Wheelstand Pro weer eens even afgestoft.
Ik was aan het balen dat ik de pedalen van mijn G25 nooit lekker vast heb gekregen op de WSP.
Ik had zelf al een beugel gemaakt om de gearshifter te monteren (ik heb de WSP al vanaf de eerste lichting, dus zonder G25 beugel en pedaalbeugel)
Net eens eventjes wat zitten rommelen en heb ze redelijk vast kunnen monteren.
Ten eerste wilde ik de pedalen wat schuiner hebben staan, dus heb de bovenkant van de pedalen op de ronde rubber uiteinden gezet. Daar zitten 2 imbusschroeven op die er een beetje uitsteken en die vallen precies in 2 gaten onderaan het pedaal. Dat zorgt ervoor dat het pedaal niet naar boven-onder/links-rechts kan schuiven.
Daarna 2 schroeven gedraaid in de middelste buitenste schroefgaten onder het pedaal en vervolgens met ijzerdraad (bij gebrek aan betere materialen) een paar keer omgewikkeld tussen die schoeven en de stang van de WSP.
Beetje onduidelijke uitleg maar het pedaal zit eindelijk vast!
Hopelijk volgend weekend F1 2010 spelen!
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Wordt de G25 nog ergens nieuw verkocht?
Met GT5 in aantocht ben ik aan het kijken naar een geschikt stuurtje. Mijn voorkeur gaat uit naar de G27 en G25, omdat ze naast een goed stuur ook goede pedalen hebben. Ik vind de G27 iets te duur en ik kan de G25 online nergens vinden.
Met GT5 in aantocht ben ik aan het kijken naar een geschikt stuurtje. Mijn voorkeur gaat uit naar de G27 en G25, omdat ze naast een goed stuur ook goede pedalen hebben. Ik vind de G27 iets te duur en ik kan de G25 online nergens vinden.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Bij mijn lokale comp shop zag ik er laatst nog 1 staan g25. Deze verstuurd nie,t dus als ie er nog is zul je erom moeten in Bergen op zoom. De prijs weet ik ook niet maar dat is een kwestie van bellen.
edit : Heb net nog ff gekeken op de site en hij staat er nog op 235 € kost ie succes
edit : Heb net nog ff gekeken op de site en hij staat er nog op 235 € kost ie succes
[ Voor 18% gewijzigd door 1bit op 19-09-2010 18:51 ]
kijk ook eens op marktplaats. Heel soms komt er nog wel eens een nieuwe in doos voorbij.1bit schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:46:
Bij mijn lokale comp shop zag ik er laatst nog 1 staan g25. Deze verstuurd nie,t dus als ie er nog is zul je erom moeten in Bergen op zoom. De prijs weet ik ook niet maar dat is een kwestie van bellen.
Mag het ook een tweedehandse zijn?
Meestal zijn ze een paar keer gebruikt, dus nog zo goed als nieuw. Je kunt nu makkelijk voor 150 euro aan een G25 komen.., kun je de rest uitgeven aan een Wheelstand Pro
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Uiteindelijk de Fanatec Rennsport besteld inclusief shifterplate en pedalstopper. als hij binnen is, ga ik hem eerst testen met dirt 2 en f1 2010 en dan zal ik mijn bevindingen posten.
Gelukkig heb ik de superieure Fanatec stand alDaChosen1 schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:31:
[...]
kijk ook eens op marktplaats. Heel soms komt er nog wel eens een nieuwe in doos voorbij.
Meestal zijn ze een paar keer gebruikt, dus nog zo goed als nieuw. Je kunt nu makkelijk voor 150 euro aan een G25 komen.., kun je de rest uitgeven aan een Wheelstand Pro
Ik ben inderdaad ook op zoek naar de 2e hands versies. Er zijn er echter bar weinig te vinden. Ik denk dat de G27 simpelweg te weinig vernieuwing heeft gebracht om tot vervanging van de G25 over te gaan.
Hmm, vreemd. Zal wel niet goed gezocht hebben, want nu zijn er weer genoeg te vinden op Marktplaats.
[ Voor 7% gewijzigd door PjotrStroganov op 20-09-2010 18:14 ]
Zijn er hier mensen met de perfect pedal ?
Of mensen die een loadcell in hun pendalen set hebben gemod ?
Ik mis zelf ernstig gevoel met het remmen en zit te denken om de perfect pedal set te bestellen.
Maar misschien is het een idee om samen met wat handige tweakers een soortgelijk systeem te ontwerpen en er dan bij voldoende intresse 10 te laten fabriceren.
Het idee is vrij simpel met een cilinder + zuiger en aan het uiteinde daarvan een druk sensor.
Maar het stukje van druksensor naar weerstand vertalen wordt mij persoonlijk iets te ingewikkeld.
Dus misschien zijn er mede tweakers die dit op zich interessant zouden vinden als upgrade aan hun pendalen set.
Of mensen die een loadcell in hun pendalen set hebben gemod ?
Ik mis zelf ernstig gevoel met het remmen en zit te denken om de perfect pedal set te bestellen.
Maar misschien is het een idee om samen met wat handige tweakers een soortgelijk systeem te ontwerpen en er dan bij voldoende intresse 10 te laten fabriceren.
Het idee is vrij simpel met een cilinder + zuiger en aan het uiteinde daarvan een druk sensor.
Maar het stukje van druksensor naar weerstand vertalen wordt mij persoonlijk iets te ingewikkeld.
Dus misschien zijn er mede tweakers die dit op zich interessant zouden vinden als upgrade aan hun pendalen set.
150 euro voor een G25 is voor mij wel te doen, ik ben namelijk altijd al een fan geweest van racespellen, had op een gegeven moment ook een stuurtje met pedalen ( geen FFB en geen schakelbak) maar die kan nu niet meer op vista, en ik ben toch aan iets nieuws toe.DaChosen1 schreef op maandag 20 september 2010 @ 09:31:
[...]
kijk ook eens op marktplaats. Heel soms komt er nog wel eens een nieuwe in doos voorbij.
Maar ik vind de 280 euro voor een nieuwe g27 toch iets teveel voor iets waarvan ik niet 100% zeker weet of ik het leuk vind. Ook is het bij mij een probleem dat mijn bureau krom geen rechte lijn is, maar een bolling heeft.
Misschien is het dan handig om in mijn kamer een tweede monitor op mijn pc aan te sluiten en zelf een raceseat in elkaar te timmeren, maar dat zal ook niet goedkoop worden.
Of ik zaag gewoon een stuk van mijn bureau af natuurlijk.
Kortom: ik zie nu geen G25 staan op MP voor 150, en bij de meeste is dit al geboden dus kunnen jullie het me zeggen als er WEL een te koop staat voor 150? (Ik zal zelf ook wel kijken hoor
Zo heeft ook een G27 binnen voor 215 euro helemaal nieuw van Logitech. Heb ik goed gedaan he 
Wil nu de WSP gaan bestellen. Lees overal dat hij de beste is, dus ben daardoor wel overtuigd. Vind wel dat je in video's ziet dat hij wel wat beweegt, maar daar zal je niks van merken neem ik aan?
Wil nu de WSP gaan bestellen. Lees overal dat hij de beste is, dus ben daardoor wel overtuigd. Vind wel dat je in video's ziet dat hij wel wat beweegt, maar daar zal je niks van merken neem ik aan?
Ten eerste, hoe heb je die g27 voor die prijs kunnen krijgen?FerdiV schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:47:
Zo heeft ook een G27 binnen voor 215 euro helemaal nieuw van Logitech. Heb ik goed gedaan he
Voor hoeveel kun je de WSP krijgen? De Fanatec Rennsport Wheelstand is 100 euro en wordt beschouwd als een meer stevige wheelstand. Ik heb em zelf ook en dat ding is best zwaar, maar stevig,
Als je op internet rondkijkt dan zie je dat ze ongeveer gelijkwaardig worden geacht door mensen die allebei hebben getest. Ik heb van de week een WSP voor G27 besteld en die kost 132E inclusief verzenden.PjotrStroganov schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:16:
De Fanatec Rennsport Wheelstand is 100 euro en wordt beschouwd als een meer stevige wheelstand. Ik heb em zelf ook en dat ding is best zwaar, maar stevig,
PjotrStroganov schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:16:
[...]
Ten eerste, hoe heb je die g27 voor die prijs kunnen krijgen?
Voor hoeveel kun je de WSP krijgen? De Fanatec Rennsport Wheelstand is 100 euro en wordt beschouwd als een meer stevige wheelstand. Ik heb em zelf ook en dat ding is best zwaar, maar stevig,
De G27 heb ik zo kunnen krijgen omdat ik voor 40 euro een 50% kortingsbon voor Logitech heb gekocht van iemand. Dus de 350 euro op de Logitech site gaat dan door de helft. Dus 350/2 + 40 = 215 euroSandyman538 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:29:
[...]
Als je op internet rondkijkt dan zie je dat ze ongeveer gelijkwaardig worden geacht door mensen die allebei hebben getest. Ik heb van de week een WSP voor G27 besteld en die kost 132E inclusief verzenden.
Over de WSP hoor ik betere verhalen dan die andere Wheelstand, vandaar dat ik voor die kies. Ik koop voor 5 euro extra een extra plaat voor mijn shifter, zodat ik hem zowel links als rechts van mijn stuur kan plaatsen. Ik had gemaild en ze vertelde me dat het 5 euro extra kost.
Maar het duurt nog even, het geld wordt van mijn ING naar PayPal overgemaakt en ja dat duurt een paar dagen

[ Voor 7% gewijzigd door FerdiV op 22-09-2010 17:47 ]
G25 is topspul gaat al lang mee, heb hem sinds dag 1 dat hij uit is en met realfeel in rfactor kan je de ffb zo zwaar zetten dat het een workout isKnightwolf schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:08:
[...]
Dat Logitech-spul is echt top of the range. Niet alleen qua gemak en mogelijkheden, maar ook bouwkwaliteit. FFB-kracht in de G25 is behoorlijk sterk, G27 geen ervaring mee maar verwacht hetzelfde.
Kzal van de week BruceLee ff naar dit topic kicken. Hij heeft ook een G25, al een paar jaar, en heeft daar al een paar 100.000 km mee gereden op top-level niveau. Hij haalt er alles uit dat erin zit en dat ding doet het nog steeds probleemloos zover ik weet.
mijn tip koop een g25 / g27 of geen stuur. bezuinig er niet op want je hebt er eeuwig spijt van
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik lees wel vaker dat de FF zo sterk kan worden gezet, maar ik zie het nut er niet van in. Dat komt het realisme toch niet ten goede? Ik heb bovendien het idee dat je juist nog beter voelt dat je te maken hebt met een tandwiel-systeem.BruceLee schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:02:
[...]
G25 is topspul gaat al lang mee, heb hem sinds dag 1 dat hij uit is en met realfeel in rfactor kan je de ffb zo zwaar zetten dat het een workout is![]()
mijn tip koop een g25 / g27 of geen stuur. bezuinig er niet op want je hebt er eeuwig spijt van
Ik vraag me af of logitech ooit een stuur zal uitbrengen met een belt-systeem. Dat zou het beste van 2 werelden zijn. Veel minder geluidsoverlast en een natuurlijker gevoel.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6h4LBCS9aow]
Dat stuurtje hierboven schijnt nog een sterkere feedback te hebben
Maar ik zal als gt5 uit is het verschil tussen de fanatec en de logitec g27 posten.
Ik wil graag naar dat belt systeem.
Zit alleen nog in twijfel over de pedalen, vanwege dat perfect pedal pedaal wat ik wil halen voor de g27.
Maar niemand die het heeft en wil het graag even zien voelen.
Hetzelfde geld voor het fanatec stuur die zou ik ook even graag willen aanvoelen voordat ik tot een koop ga.
Maar je kan ze alleen maar bekijken en bestellen via die webshop van fanatec.
Maar ik zal als gt5 uit is het verschil tussen de fanatec en de logitec g27 posten.
Ik wil graag naar dat belt systeem.
Zit alleen nog in twijfel over de pedalen, vanwege dat perfect pedal pedaal wat ik wil halen voor de g27.
Maar niemand die het heeft en wil het graag even zien voelen.
Hetzelfde geld voor het fanatec stuur die zou ik ook even graag willen aanvoelen voordat ik tot een koop ga.
Maar je kan ze alleen maar bekijken en bestellen via die webshop van fanatec.
Wat bedoel je met een belt-systeem? Dat je het stuur met een riem aan je benen bindt?PjotrStroganov schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:15:
[...]
Ik lees wel vaker dat de FF zo sterk kan worden gezet, maar ik zie het nut er niet van in. Dat komt het realisme toch niet ten goede? Ik heb bovendien het idee dat je juist nog beter voelt dat je te maken hebt met een tandwiel-systeem.
Ik vraag me af of logitech ooit een stuur zal uitbrengen met een belt-systeem. Dat zou het beste van 2 werelden zijn. Veel minder geluidsoverlast en een natuurlijker gevoel.![]()
[video]
OMG... in het stuurtje de FFB motoren natuurlijk en besturing zeg maar
Heb jij nooit je stuurtje uit elkaar gehaald ? Dit is Tweakers hé
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ow zo, zodat je geen last heb van de tandjes. Tja, ik probeerde iets in de video te ontdekken, vandaar dat ik het even niet volgdenero355 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:28:
OMG... in het stuurtje de FFB motoren natuurlijk en besturing zeg maarHeb jij nooit je stuurtje uit elkaar gehaald ? Dit is Tweakers hé
Ik haal mijn stuurtje ook niet uit elkaar zolang er nog garantie op zit hoor.nero355 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:28:
OMG... in het stuurtje de FFB motoren natuurlijk en besturing zeg maarHeb jij nooit je stuurtje uit elkaar gehaald ? Dit is Tweakers hé
Tweaken doe ik wel als de garantie voorbij is
heeft iemand hier al ervaringen mee?
De Apiga AP2

http://www.apiga.com.hk/en/ap2.html
Ik vind het wel een erg gaaf ding, zit erover te denken om tzt mijn Wheelstand Pro hierdoor te vervangen.
Ziet er toch net iets steviger uit allemaal, ook de optionele keyboard houder lijkt me erg fijn.
De Apiga AP2

http://www.apiga.com.hk/en/ap2.html
Ik vind het wel een erg gaaf ding, zit erover te denken om tzt mijn Wheelstand Pro hierdoor te vervangen.
Ziet er toch net iets steviger uit allemaal, ook de optionele keyboard houder lijkt me erg fijn.
Ja, precies. Ik verkoop hem denk ik ook als ik GT5 zat ben. Geen zin om hem dus te slopenTRAXION schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 23:47:
[...]
Ik haal mijn stuurtje ook niet uit elkaar zolang er nog garantie op zit hoor.
Tweaken doe ik wel als de garantie voorbij is
Als het goed is heb je bij de G27 ook geen 'last' meer van de tandjes (heb ik bij de G25 ook al niet echt), aangezien die een schuine vertanding heeft. Je voelt de tand-trillingen dus niet meer en daardoor dus ook een stuk stiller in beweging. Vandaar dat ik die dus graag wil.FerdiV schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:29:
[...]
Ow zo, zodat je geen last heb van de tandjes. Tja, ik probeerde iets in de video te ontdekken, vandaar dat ik het even niet volgde
[ Voor 3% gewijzigd door Knightwolf op 27-09-2010 00:51 ]
Nouja stil stil, daar wil ik nog wel een discussie over beginnen.Knightwolf schreef op maandag 27 september 2010 @ 00:50:
[...]
Als het goed is heb je bij de G27 ook geen 'last' meer van de tandjes (heb ik bij de G25 ook al niet echt), aangezien die een schuine vertanding heeft. Je voelt de tand-trillingen dus niet meer en daardoor dus ook een stuk stiller in beweging. Vandaar dat ik die dus graag wil.
Vanochtend was ik nogal vroeg wakker omdat ik gisteravond weer eens teveel gesnoept had
Maar goed na een rennie ging het weer maar kon niet meer slapen dus ben ik maar een race gaan rijden.
En het viel me toen eigenlijk pas goed op wat een herrie dat ding maakt.
Bij het raken van gravel of gras en dergelijk waarbij je wielen alle kanten op slaan hoor je het stuur echt hard cloink doen.
En de pendalen daar hadden ook wel wat rubbers tussen gemogen, ik moest echt wel rustig remmen en gas los laten omdat je anders flink ijzer op ijzer hoort.
Komt omdat je de pendalen in plaats van de pedalen hebt gebruikt 
Maar ehh met mijn G25 heb ik echt geen last van tandwielen of wat dan ook... moet echt heel hard mijn best doen om het te voelen !!
Maar ehh met mijn G25 heb ik echt geen last van tandwielen of wat dan ook... moet echt heel hard mijn best doen om het te voelen !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Lol het was vroeg vannochtend en had nog vierkante ogen van het racennero355 schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:21:
Komt omdat je de pendalen in plaats van de pedalen hebt gebruikt
Voor de geinteresseerden: de G27 is bij mediamarkt Eindhoven voor 239 euro te koop. Scheelt toch weer 40 euro ivm de laagstgeprijsde shop in pricewatch...PjotrStroganov schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:16:
[...]
Ten eerste, hoe heb je die g27 voor die prijs kunnen krijgen?
Is die prijs per mediamarkt verschillend of kun je ze hieraan houden??ray1979 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:19:
[...]
Voor de geinteresseerden: de G27 is bij mediamarkt Eindhoven voor 239 euro te koop. Scheelt toch weer 40 euro ivm de laagstgeprijsde shop in pricewatch...
Is verschillend per media markt. Ze hebben bijna altijd hun eigen aanbiedingen, daarom kun je ze er dus ook niet aan houden als een andere media markt het niet voor die prijs wil verkopen. Het is soms een beetje verwarrend dat ze niet allemaal dezelfde aanbiedingen hebben.rsvmark schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 06:44:
[...]
Is die prijs per mediamarkt verschillend of kun je ze hieraan houden??
Iemand hier al iets gehoord wanneer hun Fanatec wheelstand verstuurd gaat worden ze bieden nu een V2 aan maar daar staat eind november voor hiervoor was het nog eind september.
Heb ze al gemailed maar nog niks van ze gehoord wil het wel graag binnen hebben voordat GT5 er is.
Heb ze al gemailed maar nog niks van ze gehoord wil het wel graag binnen hebben voordat GT5 er is.
Is dit een aanbieding of blijvende prijs? Anders is een dagje Eindhoven wel leuk zaterdag en er ééntje toevallig mee te pikken.ray1979 schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:19:
[...]
Voor de geinteresseerden: de G27 is bij mediamarkt Eindhoven voor 239 euro te koop. Scheelt toch weer 40 euro ivm de laagstgeprijsde shop in pricewatch...
Ik heb hem gisteren (27 sep dus) voor die prijs gehaald daar. Volgens mij was het een vaste prijs, staat iig niet in hun folder van deze week.krypto936 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:37:
[...]
Is dit een aanbieding of blijvende prijs? Anders is een dagje Eindhoven wel leuk zaterdag en er ééntje toevallig mee te pikken.
Hier hetzelfde. Heb hem in augustus al besteld en hoop hem ook eigenlijk volgende week of iets dergelijks wel te ontvangen. Laat even weten wat voor reactie je hebt gekregen. Ik ga ook zo snel mogelijk een mailtje naar Fanatec sturen.Slash500 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:12:
Iemand hier al iets gehoord wanneer hun Fanatec wheelstand verstuurd gaat worden ze bieden nu een V2 aan maar daar staat eind november voor hiervoor was het nog eind september.
overigens is de V2 ook 50 euro duurder dan de V1 en zie ik niet echt veel voordeel voor mij met de toegevoegde onderdelen.
Oke bedankt! Gf maar is vertellen dat het zaterdag erg gezellig is in eindhovenray1979 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:22:
[...]
Ik heb hem gisteren (27 sep dus) voor die prijs gehaald daar. Volgens mij was het een vaste prijs, staat iig niet in hun folder van deze week.
Me oude MS stuur doet het helaas niet meer
Die 300+ is inclusief de Clubsport pedalen (die je eigenlijk wilt hebben). De 180 euro is waarschijnlijk alleen het stuur zelf, dus geen pedalen.krypto936 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:49:
[...]
Oke bedankt! Gf maar is vertellen dat het zaterdag erg gezellig is in eindhoven. Heb ook nog is wat zitten kijken, die Porsche 911 GT3 RS V2 Wheel is maar 180e op hun site. Is die veel slechter dan een G27? Dacht dat die fanatec sturen altijd zelfde kwaliteit/prijs waren als de logitech stuurtjes. Jaartje terug ook is naar zitten kijken en dacht toch echt 300e+.
Zie ook: http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/index.php?cPath=21
Ik heb de G27 vandaag (28 september) gekocht in Eindhoven en het was de een na laaste. Er is er nu nog maar één, dus als je die wilt hebben dan zou ik niet wachten tot zaterdag. Ik had vantevoren gebeld en gevraagd of ze er eentje achter wilden houden, maar daar doen ze niet aan. Je kunt alleen bellen om te vragen of de aanbieding nog geldt (duurt tot zondag werd mij verteld) en of er nog een op voorraad is.krypto936 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:37:
[...]
Is dit een aanbieding of blijvende prijs? Anders is een dagje Eindhoven wel leuk zaterdag en er ééntje toevallig mee te pikken.
[ Voor 11% gewijzigd door Sonicfreak op 28-09-2010 22:05 ]
Hmm woon niet echt in de buurt om doordeweeks even naar eindhoven te gaan. Zal wel vrijdag of zaterdag bellen en in de tussentijd maar marktplaats in gaten houdenSonicfreak schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:02:
[...]
Ik heb de G27 vandaag (28 september) gekocht in Eindhoven en het was de een na laaste. Er is er nu nog maar één, dus als je die wilt hebben dan zou ik niet wachten tot zaterdag. Ik had vantevoren gebeld en gevraagd of ze er eentje achter wilden houden, maar daar doen ze niet aan. Je kunt alleen bellen om te vragen of de aanbieding nog geldt (duurt tot zondag werd mij verteld) en of er nog een op voorraad is.
Voor de mensen die twijfelen over een wheelstand pro icm een G25 of G27. Ik heb er een en het is echt een fantastisch ding. Heel heel stabiel en makkelijk uit zicht te plaatsen. Alleen volledig inklappen is vaak de moeite niet dus hou daar rekening mee. Mijn review:
Wheelstand Pro G27 review
Wheelstand Pro G27 review
Ik woon ook niet in de buurt van Eindhoven, maar ik ben gisteren een uurtje eerder weggegaan van mijn werk.krypto936 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:26:
[...]
Hmm woon niet echt in de buurt om doordeweeks even naar eindhoven te gaan. Zal wel vrijdag of zaterdag bellen en in de tussentijd maar marktplaats in gaten houden
Ben ik het niet met je eens... zat problemen met die dingen. Liever een G25/27 dan de Fanatec modellenkrypto936 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:49:
Dacht dat die fanatec sturen altijd zelfde kwaliteit/prijs waren als de logitech stuurtjes.
Mocht ik spontaan een zak geld van iemand krijgen : VPP stuurtje
Op GT5 na zie ik geen reden om een stuurtje te kopen eerlijk gezegd. Doe je ook een beetje aan simracen met rFactor/LFS/GTR2/Race 07 reeks/iRacing ??Jaartje terug ook is naar zitten kijken en dacht toch echt 300e+. Toen niks gekocht maar nu met f1 2010 dirt2 grid nfs:shift en bijna GT5 is het toch wel weer is tijd voor stuurtje.
Is het alleen maar leuk om een stuurtje te hebben voor simracen? Ik kan me namelijk ook prima vermaken met PGR, F1 2010, NfS en dan een stuurtje er bij..
Tja... als dat je ding is, maar bijvoorbeeld NFS is meestal al een ramp om je gamepad in te stellen laat staan een stuurtje 
Laat ik het zo zeggen : Koop een stuurtje als je gamepad het niet aan kan

Laat ik het zo zeggen : Koop een stuurtje als je gamepad het niet aan kan
Ik dacht dat de GT3RS V2 een hoop verbeteringen met zich mee had gebracht?nero355 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:38:
[...]
Ben ik het niet met je eens... zat problemen met die dingen. Liever een G25/27 dan de Fanatec modellen
Zo heb nu ook mijn WSP binnen, 5 dagen geleden besteld!
Hij is zoals verwacht gewoon perfect. Erg stabiel en gemakkelijk. Ik heb wel 2 shifter platen besteld zodat ik hem zowel links als rechts kan plaatsen. Ik moet er wel nog over nadenken hoe ik ervoor zorg dat het gemakkelijk te verwisselen is.
Ook heb ik de shifter platen andersom geplaatst zodat de shifter wat lager zit. Dat lijkt me wat natuurlijk aanvoelen en las al dat meerdere dat gedaan hebben.
Ik zal vanavond wel ff foto's met me iPhone 4 maken.
Maar goed, nu twijfel ik of ik even Burnout: Paradise ga testen ermee of dat ik wacht tot GT5 er is om echt helemaal verrast te worden. Mmm
Hij is zoals verwacht gewoon perfect. Erg stabiel en gemakkelijk. Ik heb wel 2 shifter platen besteld zodat ik hem zowel links als rechts kan plaatsen. Ik moet er wel nog over nadenken hoe ik ervoor zorg dat het gemakkelijk te verwisselen is.
Ook heb ik de shifter platen andersom geplaatst zodat de shifter wat lager zit. Dat lijkt me wat natuurlijk aanvoelen en las al dat meerdere dat gedaan hebben.
Ik zal vanavond wel ff foto's met me iPhone 4 maken.
Maar goed, nu twijfel ik of ik even Burnout: Paradise ga testen ermee of dat ik wacht tot GT5 er is om echt helemaal verrast te worden. Mmm

Simracen niet echt nee, heb lfs/gtr 1 ooit wel is gespeelt destijds, gtr1 vaak met veel hulp aan, maar zoals ik al zei heb lang geleden een microsoft sidewinder force feedback gehad veel GP2 en F1 2000/1/2 gespeelt. Leukste vond ik eigenlijk tegen me eigen ghost tijd rijden of een vriend's ghost. Me reden voor stuur is ook eigenlijk voor GT5 en nu er in eens zoveel race games uitkomen is leuk mee genomen voor fun dacht ik zonero355 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:38:
[...]
Ben ik het niet met je eens... zat problemen met die dingen. Liever een G25/27 dan de Fanatec modellen
Mocht ik spontaan een zak geld van iemand krijgen : VPP stuurtje
[...]
Op GT5 na zie ik geen reden om een stuurtje te kopen eerlijk gezegd. Doe je ook een beetje aan simracen met rFactor/LFS/GTR2/Race 07 reeks/iRacing ??
Zoals GT5P vond ik dus niet echt te doen met controller driften etc lukte me eigenlijk totaal niet.
Aan andere kant heb je ook gelijk dat is ook me grootste probleem atm om g27 te kopen omdat ik waarschijnlijk niet het 'uiterste' uit dat stuurtje haal en zo'm 270 tot 300 euro best prijzig is

Wil er wel een wheelstand pro bij dat weet ik dan wel weer zeker
FerdiV schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:38:

Mmm ok, dat wordt nog een tijdje watertanden dannero355 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:45:
[...]
Wacht maar tot GT5 inderdaad ... Paradise City kan je lekker met een gamepad spelen
Maar moet ik de G27 nog configureren (waarom kent mijn Mac dit woord niet
G27 lijkt me, net als de G25, gewoon direct racen met de default settings. GT5P werkte ook zonder problemen met alle features, enkel de koppeling was uit GT5P gehaald (GT4 had dit wel). Support voor de game is zeker goed (denk dat de verkopen ook van G25/27 zeker omhoog zijn gegaan/omhoog zullen gaan door GT).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nu kan ik me vergissen, maar volgens mij heb ik vorige week even mijn G27 + WSP uitgeprobeerd en moest ik wel degelijk koppelen als ik hem in de versnelling wilde krijgen (als je in de auto zat). Als je gewoon de camera achter de auto had hangen hoefde het niet (of was dit mijn verbeelding?).SinergyX schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:52:
enkel de koppeling was uit GT5P gehaald (GT4 had dit wel).

http://gallery.me.com/ferdiverbeek/100078
Zie daar een aantal foto's van mijn WSP en G27. Even snel gemaakt.
Pff, maar wat gaan die klemmen trouwens moeilijk vast en los. Echt niet ff inklappen en opbergen dat ding hoor
[ Voor 56% gewijzigd door FerdiV op 29-09-2010 19:20 ]
De koppeling werkt wel, je moet gewoon na start op driehoekje drukken.SinergyX schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:52:
G27 lijkt me, net als de G25, gewoon direct racen met de default settings. GT5P werkte ook zonder problemen met alle features, enkel de koppeling was uit GT5P gehaald (GT4 had dit wel). Support voor de game is zeker goed (denk dat de verkopen ook van G25/27 zeker omhoog zijn gegaan/omhoog zullen gaan door GT).
Toch wel een hele verbetering zo'n stuur ten opzichte van de controller. Er waren best veel races van GT5P die ik nog op zilver had en sommigen zelfs nog op brons. 1 avondje racen en ik heb op A2 (of 3, die timetrial met de M-serie BMW) en S6 na alles op goud gezet. Terwijl ik toch menig uur heb geprobeerd om dat met de controller te bewerkstelligen.
Verwijderd
Ik heb van de week mijn G27 via Marktplaats gekocht, was gloednieuw in doos en stond er ook maar even op.
Gelijk gebeld en hop,hebben!! Ik had hiervoor de Logitech driving force pro,maar dit is toch wel andere koek!!
Met F1 2010 is het een genot om te rijden,en dat merk ik ook aan de tijden!!! Helemaal top dus!!
Gelijk gebeld en hop,hebben!! Ik had hiervoor de Logitech driving force pro,maar dit is toch wel andere koek!!
Met F1 2010 is het een genot om te rijden,en dat merk ik ook aan de tijden!!! Helemaal top dus!!
Wat is er zo enorm bijzonder aan GT5 dat mensen zelfs met hun stuurtje wachten tot die game uit komt, of het stuurtje zelfs speciaal voor die game kopen??
Heb gisteren GT5-demo gereden in een playseat bij de Mercedesdealer, maar vond er niet veel bijzonders aan hoor.
Heb gisteren GT5-demo gereden in een playseat bij de Mercedesdealer, maar vond er niet veel bijzonders aan hoor.
Welke dealer was hetKnightwolf schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:39:
Wat is er zo enorm bijzonder aan GT5 dat mensen zelfs met hun stuurtje wachten tot die game uit komt, of het stuurtje zelfs speciaal voor die game kopen??
Nee dit spel wordt gewoon vet in vergelijking met de meeste andere racespellen op de markt.
En sturen is dan wel zo fijn
Dus je hebt een (oude) demo gespeeld met een beperkte hoeveelheid auto's tracks en mogelijkheden en je vraagt je af wat mensen zien in GT5? Ok...Knightwolf schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:39:
Verwijderd
G27 gescoord als vervanger van m'n DFP, een behoorlijk verschil. Vooral de snelheid en het geluid viel me meteen op, wat een verbetering. Heb alleen nog F1 2010 en WRC gespeeld, later nog even met prologue proberen met het schakelen.
Met F1 2010 rijd ik nu zo ongeveer elke keer in de eerste bocht de muur in met de voet op het koppelingspedaal, is even omschakelen vanaf de DFP met twee pedalen.
Met F1 2010 rijd ik nu zo ongeveer elke keer in de eerste bocht de muur in met de voet op het koppelingspedaal, is even omschakelen vanaf de DFP met twee pedalen.
Jup, inderdaad... De uiteindelijke game kan nogal verschillen als die demo oud is. Gran Turismo is perfectionistisch en razend populair, dat zegt al genoeg.PjotrStroganov schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:15:
[...]
Dus je hebt een (oude) demo gespeeld met een beperkte hoeveelheid auto's tracks en mogelijkheden en je vraagt je af wat mensen zien in GT5? Ok...
Goed kan wel uitleggen waarom GT altijd zo goed is, maar moet je maar even Googlen. Ben te moe nu

[ Voor 10% gewijzigd door FerdiV op 03-10-2010 00:49 ]
Dus als het goed is worden de fanatec wheelstands (of rennsport wheelstands) volgende week verstuurd.The shipment just arrived and should be despatched next week.
G25 gekocht via marktplaats. Wordt voor 160 euro verzonden. Ben benieuwd.
Waaruit maak je op datie oud is?PjotrStroganov schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:15:
[...]
Dus je hebt een (oude) demo gespeeld met een beperkte hoeveelheid auto's tracks en mogelijkheden en je vraagt je af wat mensen zien in GT5? Ok...
En wat doet het er voor het rijden toe hoeveel auto's en tracks erin zitten? Heb geen tijd gehad om daar in de showroom vanalles uit te zoeken terwijl ik daar aan het werk ben. Heb zogauw alleen de Nurburgring met Merc SLS gezien.
Dus mijn vraag staat nog steeds, wat is er zo bijzonder aan GT5?? Iedereen schijnt al te weten datie zo geweldig is terwijl de game nog helemaal niet uit is

Gran Turismo is altijd al leuk geweest en van GT5 is er een Pro Louge of hoe je het ook noemt/schrijft versie van uitgekomen een tijdje geleden die erg leuk was met een PS3 controller op een 3 meter beamer scherm en cockpit view
Pro League?
Ik heb overigens geen twijfels bij de game maar vraag me gewoon af waarom GT5 de hemel in geprezen wordt en zoveel beter maakt dan andere erg goede racegames.
Ik heb overigens geen twijfels bij de game maar vraag me gewoon af waarom GT5 de hemel in geprezen wordt en zoveel beter maakt dan andere erg goede racegames.
[ Voor 88% gewijzigd door Knightwolf op 06-10-2010 12:11 ]
Die ja ... was effe de naam kwijt.
Ik gok omdat het een van de weinige race sims was op een console vroeger en eigenlijk een van de eerste. Al het andere was op de PC alleen beschikbaar of wel op een console maar dan arcade.
Ik gok omdat het een van de weinige race sims was op een console vroeger en eigenlijk een van de eerste. Al het andere was op de PC alleen beschikbaar of wel op een console maar dan arcade.
Welke dan? Wat goede racegames betreft is er wat mij betreft weinig concurrentie!Knightwolf schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:10:
....andere erg goede racegames.
Wat mij betreft niet. Op de pc zijn gewoon games verkrijgbaar die qua physics wel een stap of 3 vóór GT5 uit gaan komen, en qua graphics zit Codemasters denk ik wel hoger. Zeker op de pc. Desondanks heb ik GT5 wel in de pre-order.Trent900 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:20:
[...]
Welke dan? Wat goede racegames betreft is er wat mij betreft weinig concurrentie!
En trouwens het is:
GT5 Prologue, die een voorproefje is.
[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 06-10-2010 16:51 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik ging er gemakshalve van uit dat het een demo was van voor de TGS en Gamescom. Doorgaans lopen de demo's die bij dealers draaien achter op die van de gamebeurzen. In de nieuwste demo's worden dingen ontdekt die nog niet aanwezig waren in oude. Zoals een realtime dag en nacht cyclus en dynamisch weer. Om van optische en mechanische schade en verbeterde crash physics maar te zwijgen. Andere features zijn weer verdwenen, dus we kunnen aannemen dat het spel met elke demo nog vol in ontwikkeling is.Knightwolf schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 02:57:
[...]
Waaruit maak je op datie oud is?
En wat doet het er voor het rijden toe hoeveel auto's en tracks erin zitten? Heb geen tijd gehad om daar in de showroom vanalles uit te zoeken terwijl ik daar aan het werk ben. Heb zogauw alleen de Nurburgring met Merc SLS gezien.
Dus mijn vraag staat nog steeds, wat is er zo bijzonder aan GT5?? Iedereen schijnt al te weten datie zo geweldig is terwijl de game nog helemaal niet uit issorry hoor maar dan kan dus niemand uit ervaring vertellen of de game werkelijk zo geweldig is of niet. Meestal zijn de games die het hoogst van de toren schreeuwen de ergste tegenvallers.
Aangezien je het hebt over de nurburgring en de SLS, gok ik dat dit de demo is die vanaf februari bij het Mercedes Benz museum is te spelen. Naar GT5 maatstaven is dat een fossiel.
En met 'En wat doet het er voor het rijden toe hoeveel auto's en tracks erin zitten?' maak je je argument ineens een stuk specifieker. In je oorspronkelijke bericht was je wat algemener met je vraag. En je vertelde niet eens wat jij er zo slecht aan vond.
Ik kan niets zeggen over het rijden zelf. Ik heb GT5 Prologue gespeeld en was al tevreden met de physics. Van horen zeggen is de physics engine onherkenbaar veranderd. Ik heb er dus vertrouwen is dat het wel goed komt hiermee.
Maar wat mensen nog meer zien in GT5 is wat ik het het gran turismo gevoel zou noemen. Het unieke gevoel van het in het bezit hebben van een levensecht aandoende auto die ze zelf nooit zouden kunnen betalen. Ikzelf ben ook wel gevoelig voor de sfeer die de GT games weten neer te zetten. De menu's muziek en algehele geliktheid van alles zorgen voor een tot in de puntjes uitgewerkte ervaring. Ik weet totaal niet hoe dit in GT5 gaat zijn, maar elke voorgaande game liet zien dat het een product is van een methodisch en gedreven team met een echte autoliefhebber aan de leiding.
Check anders even het GT5 topic of GTplanet voor uitgebreide ervaringen met demo's, geruchten en indrukwekkende filmpjes.
rFactor is erg goed.Trent900 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:20:
[...]
Welke dan? Wat goede racegames betreft is er wat mij betreft weinig concurrentie!
Whehe jep dat is hemPjotrStroganov schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:43:
[...]
Ik ging er gemakshalve van uit dat het een demo was van voor de TGS en Gamescom. Doorgaans lopen de demo's die bij dealers draaien achter op die van de gamebeurzen. In de nieuwste demo's worden dingen ontdekt die nog niet aanwezig waren in oude. Zoals een realtime dag en nacht cyclus en dynamisch weer. Om van optische en mechanische schade en verbeterde crash physics maar te zwijgen. Andere features zijn weer verdwenen, dus we kunnen aannemen dat het spel met elke demo nog vol in ontwikkeling is.
Aangezien je het hebt over de nurburgring en de SLS, gok ik dat dit de demo is die vanaf februari bij het Mercedes Benz museum is te spelen. Naar GT5 maatstaven is dat een fossiel.
Lees je eigen bericht terug die ik gequote heb. Je suggereert dat ik de vraag stel OMDAT ik de demo gespeeld heb. Lees verder terug in het topic en je kan zien dat ik die vraag al eerder stelde. Ik weet niks van GT5 en heb de demo bij de dealer ook niet fatsoenlijk kunnen uitproberen, en dat doet er dus helemaal niet toe. Maar omdat ik hier veel ophemeling lees wordt ik gewoon nieuwsgierig waar dat vandaan kwam. Zover ik tot nu toe lees is dat dus nergens op gebaseerd en zou voor velen dus wel eens een grote tegenvaller kunnen worden (niet waarschijnlijk, maar tis wel mogelijk).En met 'En wat doet het er voor het rijden toe hoeveel auto's en tracks erin zitten?' maak je je argument ineens een stuk specifieker. In je oorspronkelijke bericht was je wat algemener met je vraag.
Waar zeg ik dat ik het slecht vind? Ik vond gewoon weinig bijzonders aan die demo.En je vertelde niet eens wat jij er zo slecht aan vond.
Sja dat heb ik dus met Need For Speed, t/m Underground 2 iig, daarna is het NFS-gevoel verdwenen. Is zo te lezen een persoonlijke smaak kwestie.Maar wat mensen nog meer zien in GT5 is wat ik het het gran turismo gevoel zou noemen. Het unieke gevoel van het in het bezit hebben van een levensecht aandoende auto die ze zelf nooit zouden kunnen betalen. Ikzelf ben ook wel gevoelig voor de sfeer die de GT games weten neer te zetten. De menu's muziek en algehele geliktheid van alles zorgen voor een tot in de puntjes uitgewerkte ervaring. Ik weet totaal niet hoe dit in GT5 gaat zijn, maar elke voorgaande game liet zien dat het een product is van een methodisch en gedreven team met een echte autoliefhebber aan de leiding.
[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 08-10-2010 23:02 ]
Je reactie kwam op mij over alsof je iemand uit de tent wilde lokken.
Een kleine speurtocht had natuurlijk duidelijk gemaakt dat het enthousiasme niet ongegrond is. Daarvoor is al teveel informatie beschikbaar.
Een kleine speurtocht had natuurlijk duidelijk gemaakt dat het enthousiasme niet ongegrond is. Daarvoor is al teveel informatie beschikbaar.
Beschikbare info op internet is imo nog geen ophemeling waardig als je het niet zelf live op je PC hebt kunnen spelen. Ik ben daar zelf altijd wat terughoudend in... Bedoel, pas nadat iedereen het ervaren heeft kun je pas zeggen of het echt zo goed is dat er gezegt werd.
Maargoed, dat was het GT5 verhaal
back to the G25 en G27
Maargoed, dat was het GT5 verhaal
Heeft iemand anders ook bij fanatec een wheelstand besteld ?
Want de mijne lijkt nu stil te staan bij de UPS staat al een paar dagen op ontvangen factuur gegevens echter staat in de mail van UPS de verwachte leverdatum op vandaag.
Maar heb op dit moment nog niks binnen.
Want de mijne lijkt nu stil te staan bij de UPS staat al een paar dagen op ontvangen factuur gegevens echter staat in de mail van UPS de verwachte leverdatum op vandaag.
Maar heb op dit moment nog niks binnen.
Bij mij staat dat die nu in hamburg is.Waffle schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:31:
Bij mij staat precies hetzelfde.
Was weer eens ongeduldig
Wow ik zie nu ineens dat hij vandaag al afgeleverd moet worden.
EDIT: Kut ze hebben vanochtend net onze intercom vervangen en daardoor werkte de bel niet
Hij is net een half uurtje geleden geweest..
EDIT: Kut ze hebben vanochtend net onze intercom vervangen en daardoor werkte de bel niet
[ Voor 52% gewijzigd door Waffle op 12-10-2010 14:13 ]
Wacht maar tot je em moet verplaatsen als je stuur erop zit gemonteerd.Slash500 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:14:
Bij mij is die binnen lekker stevigkan ook lekker hoog.
Wel even een klus om in elkaar te zetten.
Beetje jammer. UPS belde om een uur of 4 dat het niet door mijn kapotte bel kwam, maar doordat de bezorger een verdieping boven me had proberen te bezorgen..
Dat heb ik al in de gaten, is haast niet te verplaatstenPjotrStroganov schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:50:
[...]
Wacht maar tot je em moet verplaatsen als je stuur erop zit gemonteerd.
Ik zit sterk te twijfelen om een van de volgende stuurtjes te halen: Driving Force GT, Ferrarie 430 gt (thrustmaster) of een G27.
Het grote verschil zit hem uiteraard in de kwaliteit en het feit dat de G27 een koppeling heeft.
Ik vind het ook weleens fijn om gewoon met een automaat te rijden of flippers. (dus zonder gebruik van de koppeling)
Ik mag aanmenen dat dit mogelijk is, maar ik wil het voor de zekerheid even horen van jullie?
Het grote verschil zit hem uiteraard in de kwaliteit en het feit dat de G27 een koppeling heeft.
Ik vind het ook weleens fijn om gewoon met een automaat te rijden of flippers. (dus zonder gebruik van de koppeling)
Ik mag aanmenen dat dit mogelijk is, maar ik wil het voor de zekerheid even horen van jullie?
Heb zelf de G27 en je kan gewoon kiezen in de game hoe je wilt schakelen, is dus een beetje game afhankelijk.
Bijvoorbeeld gt5:p functioneren de flippers niet.
Oke dat is wel een tegenvaller. GT5 (p) is de voornaamste reden dat ik een stuurtje aanschaf.TRAXION schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:08:
Heb zelf de G27 en je kan gewoon kiezen in de game hoe je wilt schakelen, is dus een beetje game afhankelijk.
Ik wil een WSP kopen i.c.m. een
- DFGT
- G27
Ik heb ooit in het verleden een thrustmaster stuurtje gehad voor de PC. Dat is zeker 10 jaar geleden. Nu wil ik gewoon een kwalitatief goed stuur waarmee ik GT5 (P) en andere racegames kan spelen. Ik vindt het niet belangrijk dat er een koppeling op zit.
De twijfels om een DFGT aan te schaffen zitten hem in het volgende:
- Pedalen zien er erg plastic uit en lijken me minder.
- Geen echte flippers op de achterkant. Alleen een paar knoppen.
- Bouwkwaliteit t.o.v. de G27 en het gebruik (rijden).
De G27 i.c.m. een WSP is een hele investering en ik weet niet of dat het geld wel waard is.
Op het moment denk ik dat de DFGT de beste keus is. Dan ben ik met 200 euro klaar. Bij de G27 wordt het al 400 euro.
[ Voor 59% gewijzigd door Necros op 28-10-2010 09:38 ]
Thrustmaster vermeldt dat de F430 ook op de PS3 werkt.
Werkt ook met de PS3™-versies van:
COLIN McRAE™ DiRT™2 (Codemasters®)
SUPERCAR CHALLENGE (System 3 Software Ltd)
SUPERSTARS® V8 NEXT CHALLENGE (Black Bean)
WRC Fia World Rally Championship (Black Bean)
Je hebt gelijk, iets te snel gelezen.triskele10 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:40:
Thrustmaster vermeldt dat de F430 ook op de PS3 werkt.
Het dilemma wordt nu alleen maar groter
De F430 lijkt me een beter stuur dan de DFGT. Alleen ik vraag me af in hoeverre die goed functioneert met andere PS3 spellen en dan in het bijzonder GT5 (P).
Dan heb je met de DFGT toch meer zekerheid.
[ Voor 17% gewijzigd door Necros op 28-10-2010 09:55 ]
De flippers en de rev meter deden het beide in de timetrail dus ga er maar vanuit dat het gewoon werkt in GT5,Necros schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:17:
[...]
Oke dat is wel een tegenvaller. GT5 (p) is de voornaamste reden dat ik een stuurtje aanschaf.
Ik wil een WSP kopen i.c.m. een
- DFGT
- G27
Ik heb ooit in het verleden een thrustmaster stuurtje gehad voor de PC. Dat is zeker 10 jaar geleden. Nu wil ik gewoon een kwalitatief goed stuur waarmee ik GT5 (P) en andere racegames kan spelen. Ik vindt het niet belangrijk dat er een koppeling op zit.
De twijfels om een DFGT aan te schaffen zitten hem in het volgende:
- Pedalen zien er erg plastic uit en lijken me minder.
- Geen echte flippers op de achterkant. Alleen een paar knoppen.
- Bouwkwaliteit t.o.v. de G27 en het gebruik (rijden).
De G27 i.c.m. een WSP is een hele investering en ik weet niet of dat het geld wel waard is.
Op het moment denk ik dat de DFGT de beste keus is. Dan ben ik met 200 euro klaar. Bij de G27 wordt het al 400 euro.
Daarnaast zou ik zeer zeker voor de G27 gaan als je het geld kan missen.
De pendalen zijn 100x beter dan de dfgt.
Doel je op een timetrial in Prologue? Want je zei zonet nog dat de flippers niet werkte?TRAXION schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:54:
[...]
De flippers en de rev meter deden het beide in de timetrail dus ga er maar vanuit dat het gewoon werkt in GT5,
Daarnaast zou ik zeer zeker voor de G27 gaan als je het geld kan missen.
De pendalen zijn 100x beter dan de dfgt.
Edit: Ik zit nu toch wel sterk aan te denken om de G27 te halen voor 270 euro. Vooral het feit dat de pedalen en de flippers stukken beter zijn dan bij de DFGT.
[ Voor 15% gewijzigd door Necros op 28-10-2010 10:33 ]