Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:33:
[Edit 3: in de applestore de HDD er nog een keer ingestopt.. En ja hoor.. Toen werkte de schijf meteen :+ ...]
Haartje op de connector? Niet ver genoeg aangedrukt omdat je bang bent dingen stuk te maken?
Philflow schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:00:
In windows gaat in hibernate het systeem volledig uit, en wordt de kop dus van de schijf afgehaald. Hoe het precies in standbye zit weet ik niet. Ik weet niet eens hoe ik mijn nieuwe macbook kan laten hibernaten :)
Apple doet beide. Er wordt een image van het geheugen op je disk gezet en je notebook doet een suspend-to-ram. Als de accu leegraakt leest 'ie het image bij herstarten, en anders resumed 'ie gewoon.

En ja, die freefall sensor doet niets met de machine in slaap. Los daarvan heeft OS-X al z'n eigen sensors en die hebben voorrang boven die op je disk.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Helaas, een vraagtekenmapje bij het opstarten. Ook mijn macbook HD heeft het begeven. Op zoek naar een nieuwe dus... zie door de bomen het bos even niet meer.

Dit Samsung Spinpoints lijken me prima. Maar waarom het kleine prijsverschil, een 250GB kost EUR. 44,- en een 160GB EUR. 37,- ?

pricewatch: Samsung Spinpoint M5S HM250JI

pricewatch: Samsung Spinpoint M80 HM160HI

Wat zijn de verschillen? En zijn ze wel beide geschikt voor de macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
notgib schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:42:
Helaas, een vraagtekenmapje bij het opstarten. Ook mijn macbook HD heeft het begeven. Op zoek naar een nieuwe dus... zie door de bomen het bos even niet meer.

Dit Samsung Spinpoints lijken me prima. Maar waarom het kleine prijsverschil, een 250GB kost EUR. 44,- en een 160GB EUR. 37,- ?

pricewatch: Samsung Spinpoint M5S HM250JI

pricewatch: Samsung Spinpoint M80 HM160HI

Het verschil is het aantal GB ;)

Maar ik las ergens dat die met sensor kernel panics kan veroorzaken, ivm de ingebouwde functionaliteit in OSX. Ik ga er vandaag ook maar is 1 bestellen, en een external case voor mijn oude schijf. Zit nog te twijfelen om ook meteen 2x 2GB te bestellen, maar dat hoort hier natuurlijk niet thuis :9
offtopic:
Weet iemand nog een webshop met mooie external cases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

notgib schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:42:
Prima schijven. Ik zou voor de grotere gaan want een HD wordt trager naarmate ie voller wordt. Liever dus nog 320GB: pricewatch: Samsung Spinpoint M HM320JI

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 26-10-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Thx, idd met het prijsverschil schuif je al vrij snel op naar een 320gb. :)

Zit er in die samsung ook een sensor dan? Dacht alleen in de WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Volgens mij geen sensor in de samsungs. ik zelf geef niet zoveel om de sensors, ze werken niet als je laptop uitstaat en in hoeverre ze echt beschermen als je laptop aan staat moet nog blijken. Alle fabrikanten roepen het maar ik heb nog nooit een gedegen test gezien. Misschien is dat de reden dat Samsung en Hitachi er niet aan meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Gisteren ook maar de 3200BEKT besteld, binnenkort maar is ondervinden hoe dit de snelheid beinvloedt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dog4life schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:40:
Gisteren ook maar de 3200BEKT besteld, binnenkort maar is ondervinden hoe dit de snelheid beinvloedt!
Laat je even weten hoe die bevalt qua snelheid, warmte, vibraties en geluid?
Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:17:
Volgens mij geen sensor in de samsungs. ik zelf geef niet zoveel om de sensors, ze werken niet als je laptop uitstaat en in hoeverre ze echt beschermen als je laptop aan staat moet nog blijken. Alle fabrikanten roepen het maar ik heb nog nooit een gedegen test gezien. Misschien is dat de reden dat Samsung en Hitachi er niet aan meedoen.
Die sensor zet je harde schijf uit zodra hij valt waardoor de kans kleiner is dat je harde schijf beschadigd wordt. Als je computer uit staat is je harde schijf ook al uitgeschakeld, dus maakt het niet uit dat die sensor dan ook niets doet.
In de Macbook zit dus al zo'n sensor. Als het dan ook nog eens in de hard disk zelf zit gaat dat dus mogelijk mis :p.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Datafeest schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:53:
[...]
Die sensor zet je harde schijf uit zodra hij valt waardoor de kans kleiner is dat je harde schijf beschadigd wordt.
PS. Volgens mij zet ie hem niet uit maar parkeert ie de kop. Effect is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Heb ook maar de 3200bekt van WD besteld. Ik heb nu een 120gb 5400 toeren schijf dus ik verwacht wel een prestatie verbetering. Moet nu alleen mn data gaan backuppen en daar heb ik dus echt geen zin in :/

Is het verstandig om op de nieuwe schijf een schone install te doen? Ik weet dat het bij Windows zin heeft omdat het register dan ook weer schoon is maar heeft dit bij OSX ook zin? Of kan ik gewoon een clone maken van mn disc nu en deze op mn nieuwe hd zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

javami schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:32:
Heb ook maar de 3200bekt van WD besteld. Ik heb nu een 120gb 5400 toeren schijf dus ik verwacht wel een prestatie verbetering. Moet nu alleen mn data gaan backuppen en daar heb ik dus echt geen zin in :/

Is het verstandig om op de nieuwe schijf een schone install te doen? Ik weet dat het bij Windows zin heeft omdat het register dan ook weer schoon is maar heeft dit bij OSX ook zin? Of kan ik gewoon een clone maken van mn disc nu en deze op mn nieuwe hd zetten?
het zou niet uit mogen maken of je een schone install doet of een clone, omdat osx een OS is die zichzelf onderhoudt en cleaned, maar zelf doe k altijd wel een schone install. Qua gevoel voelt het altijd wel iets vlotter aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Philflow schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:25:
[...]

Laat je even weten hoe die bevalt qua snelheid, warmte, vibraties en geluid?
Bvd.
Ik heb de WD320 7200. En hij bevalt me prima. Erg snel. Vooral met opstarten, Finder en het laden in programma's gaat veel sneller. Ook in Windows start supersnel op en ook de games in Windows starten en laden veel sneller.
Hij maakt wel degelijk meer geluid en vibraties dan de standaardschijf in de MacBook. Dat viel me wel wat tegen. Maar vind het nu zelf niet storend. Temperatuur heb ik niet softwarematig kunnen vergelijken, maar er is geen voelbare toename van temperatuur bij het deel van de schijf.

[ Voor 11% gewijzigd door Jo-re-mi op 27-10-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

randje schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:45:
[...]

het zou niet uit mogen maken of je een schone install doet of een clone, omdat osx een OS is die zichzelf onderhoudt en cleaned, maar zelf doe k altijd wel een schone install. Qua gevoel voelt het altijd wel iets vlotter aan..
Ik heb ook gewoon een schone install gedaan. Bewust omdat ik voor mn gevoel een hoop programma's had die ik toch niet gebruik. Dus nu pas iets installeren als ik het echt nodig heb. En qua OS: Voelt toch beter, maar dat komt voort uit mn Windows-tijdperk vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Philflow schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:08:
[...]

Prima schijven. Ik zou voor de grotere gaan want een HD wordt trager naarmate ie voller wordt. Liever dus nog 320GB: pricewatch: Samsung Spinpoint M HM320JI
Vandaag besteld. Dank voor de tip. Zodra hij binnen is laat ik wel even weten hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook de WD3200BEKT besteld, hoop dat mijn ervaringen net zo goed zijn als die van jullie.
Maar ik ben nu met time-machine een back up aan het maken van mijn huidige schijf, als ik nu dadelijk de nieuwe schijf heb hoef ik dan alleen maar mijn externe harde schijf er op aan te sluiten met de installatie van leopard en dan heb ik alles weer zo zoals het nu is op mijn huidige harde schijf? (incl. passwords, mail e.d.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:51:
Heb nu ook de WD3200BEKT besteld, hoop dat mijn ervaringen net zo goed zijn als die van jullie.
Maar ik ben nu met time-machine een back up aan het maken van mijn huidige schijf, als ik nu dadelijk de nieuwe schijf heb hoef ik dan alleen maar mijn externe harde schijf er op aan te sluiten met de installatie van leopard en dan heb ik alles weer zo zoals het nu is op mijn huidige harde schijf? (incl. passwords, mail e.d.?)
Ja, alles inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt :). Nice dat dat zo handig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net mijn net aangeschafte WD Scorpio blue 320 GB in MacBook verkocht en een 500 GB besteld, 5 weken en nu al weer voor 80% vol en dus traag...ik kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Is het niet verstandiger een externe schijf van 1tb te kopen? Hoe krijg je je 320gb nou vol? Als je veel applicaties installeer en je muziek, games en enkele films ofzo dan heb je volgens mij meer dan genoeg aan 320gb. Als je al je downloads gaat bewaren dan zou ik dat gewoon op een externe knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maar de 500GB 5400rpm is weer sneller dan de 320GB 5400rpm. En voor mij geldt: het maakt niet uit hoe groot de schijf is, ik krijg hem vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

javami schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:22:
Is het niet verstandiger een externe schijf van 1tb te kopen? Hoe krijg je je 320gb nou vol?
ondertussen heb ik 4 TB aan externe opslag en geloof me, 320 GB volschrijven in (zeer) korte tijd is geen enkel probleem.
Het nadeel is wel dat wanneer ik mijn Imac schijf of MacBook schijf vervang voor weer een schijf met meer capaciteit ik ook telkens weer een externe schijf moet kopen om de data te kunnen backuppen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels ook m'n macbook binnen. En ik wil die harde schijf vervangen. Er zitten aan die schijf in de mac van die schroefjes waardoor ie netjes in z'n houder blijft zitten. Wat voor schroevendraaier heb je nodig om die over te zetten op je nieuwe schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:23:
Ik heb inmiddels ook m'n macbook binnen. En ik wil die harde schijf vervangen. Er zitten aan die schijf in de mac van die schroefjes waardoor ie netjes in z'n houder blijft zitten. Wat voor schroevendraaier heb je nodig om die over te zetten op je nieuwe schijf?
Torx, zoek even op youtube op: change hard drive macbook... staat alles aangegeven :) met die handleiding heb ik gister ook mijn harde schijf vervangen door de WD3200BEKT, en hij voelt echt veel sneller aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Zo'n speciale, met 5 of 6 hoeken. Met een reguliere kruiskop lukt het echt niet (ervaringsdeskundige :S)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die nieuwe macbook maar die torx lijkt niet te passen? (T6 past wel, maar draait niet, de rest is al gelijk te groot??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Harder duwen dan. Op de mijne staat PB400: T6x50. En die werkt.

Ik was met de harddisk naar de winkel gegaan om te kijken welke paste en eerst dacht ik ook dat die niet draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet inderdaad heel erg hard duwen, ik dacht in het begin dat de voorste 2 schroeven groter waren, maar ik heb even heel hard geduwd en toen lukte het wel. Is even wat pielen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok opgelost,

Als je naar de gamma gaat dan verkopen ze twee types tx6 schroevendraaiers blijkbaar. Een daarvan loopt helemaal af en een ander type loopt een stukje af en is daarna helemaal recht. Dat tweede type moet je dus hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2e hands macbook gekocht, Hier heeft altijd osx 10.4.8 op gestaan.
Ik wil graag upgraden naar osx Leopard en dit op een nieuwe HD.

Ik heb mijn Toshiba 60 gb vervangen door een WD scorpio 320gb laptop hd.

Deze hd past perfect in de bracket en gaat redelijk soepel het gat in waar
de hd moet worden geplaatst en zit hier helemaal in. Hierna plaats ik de aluminium
stip en de accu weer. Nu doe ik mijn orginele osx cd er in, kom in het installatie
menu, echter zie ik bij doelvolume selecteren een wit vak, geen HD dus.
Ook in het schijfhulp programma zie ik geen HD staan, alleen mijn osx CD.
Nu heb ik mijn macbook al een paar keer opnieuw opgestart, ook volgens
bovenstaande procedure de hd opnieuw geplaatst in de laptop, maar
geen resultaat. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

- HD overleden lijkt me vrij sterk, aangezien hij nieuw is
- Ik heb niet het idee dat ik bij het plaatsen van de HD iets fout heb gedaan (er valt bijna niets fout te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Philflow schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:08:
[...]
Vandaag geinstalleerd. Ging erg gemakkelijk. Werd direct herkend en heb er gelijk leopard op draaien. Word vrij warm, heb het gevoel dat het warmer word dan bij de originele 80gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

notgib schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:12:
[...]
Vandaag geinstalleerd. Ging erg gemakkelijk. Werd direct herkend en heb er gelijk leopard op draaien. Word vrij warm, heb het gevoel dat het warmer word dan bij de originele 80gb.
Ja dat kan kloppen, het is een 2 platter schijf en die worden vaak wat warmer dan 1 platter schijven. Maar de Samsung blijft weer koeler dan een WD 320GB/5400rpm bijvoorbeeld. En de 7200rpm schijven worden weer een tikje warmer.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 05-11-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Wat is de grootst mogelijk schijf beschikbaar nu voor de macbook? Nog altijd 500gb zoals in de pricewatch, of nog groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

500 GB is tot op heden DE schijf met de meeste capaciteit, jammer, jammer, jammer, ik zou ook al wel meer willen.
De tijd dat men 3 platters kan verwerken in een doosje van 9.5 mm zal nog wel even op zich laten wachten, alsmede ook die mooie schrijftechnieken om meer data op de platters weg te kunnen zetten; perpetual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Laatst online: 29-03-2023
Zijn er trouwens al schijven met 500gb en 7200rpm in de 2,5 inch variant?
En is het aantal RPM eigenlijk wel zo heel erg belangrijk?
De harddisk in mijn Macbook Pro namelijk aan vervanging toe met wat ruimers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eveneens is het antwoord nee, "slechts" 5400 rpm schijven.
Het aantal toeren kan belangrijk zijn met bv. audio en videobewerking, bedenk dat een 500 GB 5400 rpm schijf al een stukje sneller is en ook zo aanvoelt vergeleken met een 320/250 GB variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Justinski schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:55:
Zijn er trouwens al schijven met 500gb en 7200rpm in de 2,5 inch variant?
Half december wordt de nieuwe Seagate 7200.4 500GB verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:41:
500 GB is tot op heden DE schijf met de meeste capaciteit, jammer, jammer, jammer, ik zou ook al wel meer willen.
De tijd dat men 3 platters kan verwerken in een doosje van 9.5 mm zal nog wel even op zich laten wachten, alsmede ook die mooie schrijftechnieken om meer data op de platters weg te kunnen zetten; perpetual.
Perpendicular heet dat.
Notebook schijven lopen gewoon gelijk op met de desktop schijven en zijn ook perpendiculair, de aanstaande Seagate 7200.4 loopt zelfs voor op de desktop schijven wat data-dichtheid betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 na eindelijk weer 10 uur nachtrust zie ik dat ook weer, oeps, slordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Ondertussen draait mijn macbook pro met een WD 3200BEKT 7200rpm schijf.
Ombouwen ging eigenlijk vlekkeloos, maar waarom heeft Apple dat zo moeilijk gemaakt? Of tenminste, het is wel veel werk. Installatie leopard ging ook direct goed en erg rap.

Wat betreft de WD Scorpio: weinig lawaai, weinig warmteproductie, perfecte schijf voor in je macbook pro wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Waarom kiezen jullie voor de WD als de Samsung goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
beste tweakers,

Ik had een macbook met 120 gb.heb een nieuwe hardeschijf aangeschaft namelijk wd 320 gb bevt, heb al mijn bestanden en programmas en derg met super duper. van mijn harddisk daarop gezet (heb 320 eerst in een externe behuizing gezet, ook geformateerd naar Mac os versie).

kopieren van 70 gb duurde ongeveer 2 uur. daarna heb ik 320 gb uit de behuizing gehaald en in macbook gestopt om te controleren en alles zat er op, ik kon zelfs verder met mijn gestaakte programmas, dus alles was goed.

inmiddels heb ik een nieuwe macbook alu, wilde 320 gb hierin gebruiken en de standaard gekevrde 160 als extern, maar wanneer ik 320 hierin plaats start het telkens opnieuw en blijf maar door met opnieuw opstarten, hij vindt dus geen hardeschijf.

weten jullie misschien wat ik verkeerd heb gedaan, of nu juist moet doen?

ps: excusus voor verwarrige opsommingen, hoop dat het duidelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ hayda, je bedoelt dat je de 320GB uit een oude macbook hebt over gezet in deze?
Ik denk dat de je opnieuw een schone installatie moet uitvoeren. Dus opstarten met de OS X dvd erin en dan alt ingedrukt houden bij het opstarten. Je kunt niet zomaar een hele installatie over zetten omdat er andere hardware in de nieuwe macbook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
dank je wel philfow,

maar moet ik nu al mijn bestanden wat er op zit overbrengen op de mac (want kan 320 gb wel als extern koppelen en alle bestanden zien) en deze 160 gb als extern gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee week geleden heb ik mijn macbook van een jaar oud laten vallen. (ze kunnen veel die macs, maar stuiteren kunnen ze nog steeds niet tegen). met als gevolg dat mijn harde schijf stuk is. Natuurlijk geen back-up, maar das een ander verhaal. Nu probeer ik mijn nieuwe harde schijf western digital scorpio blue 320g te installeren. Maar de installatie dvd geeft een foutmelding; macOSX kan niet worden geïnstalleerd.

euhm.. help? _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:41:
De tijd dat men 3 platters kan verwerken in een doosje van 9.5 mm zal nog wel even op zich laten wachten,
Er is alleen het probleem dat ze al DRIE platters in de meeste 500 GB notebookschijfjes gebruiken!
Alleen de nieuwe van Western Digital gebruikt er twee. De samsung gebruikt er drie van 166.
Er is dus op zich de mogelijkheid om een 750 GB notebookschijfje te maken. Het probleem is alleen dat geen enkele fabrikant dat tot nu heeft gedaan, voornamelijk omdat drie platters wel een beetje erg veel wordt in een 9,5 mm behuizinkje. Net zoals de eerste 1 TB desktopschijven met 5 platters. Niet normaal meer!
Iedereen moet gewoon aan de ssd. Dan kun je de schijfjes nog platter maken. Ergens in de richting van 5 a 6 mm. Ruimte voor veel plattere notebooks dus.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:05:
twee week geleden heb ik mijn macbook van een jaar oud laten vallen. (ze kunnen veel die macs, maar stuiteren kunnen ze nog steeds niet tegen). met als gevolg dat mijn harde schijf stuk is. Natuurlijk geen back-up, maar das een ander verhaal. Nu probeer ik mijn nieuwe harde schijf western digital scorpio blue 320g te installeren. Maar de installatie dvd geeft een foutmelding; macOSX kan niet worden geïnstalleerd.

euhm.. help? _/-\o_
Wat zegt die verder dan? Heb je hem al geformateerd? Wel handige dingen om te weten.

[ Voor 26% gewijzigd door sergev op 08-11-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 11-09 13:46
Net Samsung 320Gb bestelt + USB 2.0 Casing voor 2,5" sata. Hopelijk tegelijk binnen, alles transferren naar nieuwe HD, verwisselen en genieten van ruimte :D. Ook wel leuk zo'n 60Gb extern hd'tje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:05:
[...]

Ok opgelost,

Als je naar de gamma gaat dan verkopen ze twee types tx6 schroevendraaiers blijkbaar. Een daarvan loopt helemaal af en een ander type loopt een stukje af en is daarna helemaal recht. Dat tweede type moet je dus hebben!
het lukt ook wel met een kleine 'platte' schroevendraaier hoor, zo doe ik het althans toch altijd :9

ik heb ook juist een nieuw hdd gekocht
ik heb de standaard 120gb @ 54OO trm vervagen door de WD scorpio 250gb @ 7200 trm

*qua snelheid merk je wel dat ie sneller is (zowel mac os x als vista)

*hij trilt wel een beetje meer, maar niet dat het als storend ervaart wordt

*qua warmte merk ik niet ech veel verschil

*en qua batterijduur: met mn oude hdd haalde ik zo'n 4u40 maximum (dus helderheid bijne helemaal op minimum, enzo) en nu met deze nieuwe heb ik al eens 6u gehad!!!

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
.joeri. schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:24:
*en qua batterijduur: met mn oude hdd haalde ik zo'n 4u40 maximum (dus helderheid bijne helemaal op minimum, enzo) en nu met deze nieuwe heb ik al eens 6u gehad!!!
Het lijkt mij sterk dat dat aan de HDD ligt. Met name omdat deze in wattage vaak weinig verschillen, en ook beide vaak in standby staan, en dan is er dus 0 verschil.

Hoe heb je het getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sergev schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:53:

Wat zegt die verder dan? Heb je hem al geformateerd? Wel handige dingen om te weten.
ja, ik heb hem al geformatteerd. het bericht wat ik krijg is; OSX kan niet worden geïnstalleerd. dan kan ik kiezen tussen ok en herstart. als ik op ok druk kom ik in het OSx installatieprogramma dat op de dvd staat. hier staan ook een aantal hulpprogramma's op. als ik naar schijfhulpprogramma ga herkent ie de schijf wel. ik kan hem formatteren en een paar dingen instellen, maar niks heeft nog mogen baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik heb hier een topic geopend over op welke specs te letten bij de aanschaf van een nieuwe harde schijf.

Is niet mac-specifiek, maar ik vermoed dat dezelfde specs van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ik heb de oplossing gevonden. Het probleem was dus dat ik niet de originele instalatie dvd gebruikte, maar die van een macbook van een paar maand nieuwer. Het blijkt dus dat deze specifiek voor elke macbook geleverd worden. of je moet een retail-versie gebruiken.

nu nog kijken wat er valt te redden aan mijn oude harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ik heb net succesvol mijn scorpio 250 GB vervangen door een WD scorpio 500 GB. En meteen werken...nou ja, moest wel het OS er opnieuw op knallen enzo. :')

En restoren van time machine ging gigantisch fout.

Maar mocht iemand anders erover zitten denken, het kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Shark.Bait op 10-11-2008 13:58 . Reden: link naar pricewatch gewijzigd ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• Hercul3s
  • Laatst online: 11-09 13:46
Net een nieuwe HD er in gezet. 60Gb vervangen door Samsung 320Gb. Heerlijke ruimte!

Procedure was makkelijk, had wel een externe USB case erbij besteld voor een 2,5" Sata HD.
1) Nieuwe HD in de casing en aansluiten
2) Met schijfhulp / diskutility geformatteerd
3) Met CarbonCopy Cloner, gratis hier te downloaden, alles overgezet. 2 opties aanklikken en gaan! 60Gb over USB 2.0 duurde +-2u
4) Kijken of hij werkt door opnieuw op te starten met de Option key ingedrukt (Alt) en te booten vanaf USB schijf
5) HD verwisselen (benodigd: 1x Philips #1 schroevendraaier + 1x Torx T8)
6) Booten en alles werkt.

Spotlight moest even opnieuw indexeren, maar nu werkt alles perfect.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Shark.Bait schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:48:
ik heb net succesvol mijn scorpio 250 GB vervangen door een WD scorpio 500 GB. En meteen werken...nou ja, moest wel het OS er opnieuw op knallen enzo. :')

En restoren van time machine ging gigantisch fout.

Maar mocht iemand anders erover zitten denken, het kan.
nog om specifieke redenen gekozen voor de BEVT en niet die zonder valsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Hercul3s schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:01:
Net een nieuwe HD er in gezet. 60Gb vervangen door Samsung 320Gb. Heerlijke ruimte!

Procedure was makkelijk, had wel een externe USB case erbij besteld voor een 2,5" Sata HD.
1) Nieuwe HD in de casing en aansluiten
2) Met schijfhulp / diskutility geformatteerd
3) Met CarbonCopy Cloner, gratis hier te downloaden, alles overgezet. 2 opties aanklikken en gaan! 60Gb over USB 2.0 duurde +-2u
4) Kijken of hij werkt door opnieuw op te starten met de Option key ingedrukt (Alt) en te booten vanaf USB schijf
5) HD verwisselen (benodigd: 1x Philips #1 schroevendraaier + 1x Torx T8)
6) Booten en alles werkt.

Spotlight moest even opnieuw indexeren, maar nu werkt alles perfect.
mag ik vragen waarom je voor deze optie kiest en niet gewoon een fresh install en dan je timemachine terugzetten? voor- en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
stef-o schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:37:
[...]

mag ik vragen waarom je voor deze optie kiest en niet gewoon een fresh install en dan je timemachine terugzetten? voor- en nadelen?
ik ben ook benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
stef-o schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:37:
[...]

Ik zelf wil het binnenkort ook gaan doen en dan zou ik het ook zo precies doen. Voor mijn idee is het meer failureproof, minder kans dat het fout gaat. Mijn vertrouwen in een volledige succesvolle restore van TimeMachine is niet voldoende om er zeker van te zijn dat het goed gaat.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil ook de HD in mijn Alu Macbook vervangen met een grotere schijf, maar volgens de Apple site heeft deze Macbook een SATA aansluiting terwijl de meeste schijven in de pricewatch SATA2 zijn. Vraag is dus of SATA2 backwards compatible is met SATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
stok schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:55:
Vraag is dus of SATA2 backwards compatible is met SATA?
Ja..geen enkel probleem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:57
Afgelopen zaterdagavond overleed de Seagate Momentus 7200.2 160GB schijf die ik in september 2007 in mijn MacBook bouwde.
Uiteraard is dat veel te snel, dus zal ik zeker een beroep doen op de garantie. Maar wel erg vervelend. Documenten en foto's ben ik niet kwijt, maar ik vrees wel voor mijn itunes library...

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
VincentH schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:23:
Afgelopen zaterdagavond overleed de Seagate Momentus 7200.2 160GB schijf die ik in september 2007 in mijn MacBook bouwde.
Uiteraard is dat veel te snel, dus zal ik zeker een beroep doen op de garantie. Maar wel erg vervelend. Documenten en foto's ben ik niet kwijt, maar ik vrees wel voor mijn itunes library...
Die kun je ook van je ipod terug halen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:57
Ja deels wel, maar op mijn iPhone staat maar zo'n 7 GB, terwijl mijn library wel 45 GB is/ was.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
stok schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:55:
Ik wil ook de HD in mijn Alu Macbook vervangen met een grotere schijf, maar volgens de Apple site heeft deze Macbook een SATA aansluiting terwijl de meeste schijven in de pricewatch SATA2 zijn. Vraag is dus of SATA2 backwards compatible is met SATA?
heeft een sata2 aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SATA en SATA2 zijn compatibel. Er zijn geen harde schijven die gelimiteerd worden door de SATA bandbreedte dus in de praktijk maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
In duitsland is de Seagate 7200.4 500gb 7200rpm al op voorraad. Zal wel niet lang duren tot hij er in Nederland is. Nu kan je kiezen uit een versie met G-Force en zonder G-Force Protection. Wat is beter voor een MacBook (witte early 2008)? Aangezien er al protectie systeem in de macbook zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als er al G-shock protection in de Macbook zit heeft het weinig zin om er nog 1 te kopen.

Waar zie jij hem trouwens in voorraad? Hier zie ik nergens voorraad: http://geizhals.at/a388980.html
Edit: Ohja hier een paar in voorraad: http://geizhals.at/deutschland/a388980.html

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 07-12-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinski
  • Laatst online: 29-03-2023
Hmm, tot nu toe nog geen dealer kunnen vinden in NL,
volgens deze site worden ze woensdag (vandaag dus) geleverd:
http://www.all-mall.nl/redir.cgi?page=index2.html&what=xxx&by=ice.cgi?template=pro_templ1.html&levprodid=2752354
Kan niet wachten :D

[ Voor 20% gewijzigd door Justinski op 10-12-2008 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

111 euro? Dat valt ontzettend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen tussen de seagate van 320 gb en de wd scorpio 320 gb. Ik lees hier namelijk dat de WD vaak een tikje geeft. Maar wat is het grote verschil tussen de seagate en de WD scorpio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Beide kunnen tikken. Als snelheid je prioriteit is zou ik voor de Scorpio Black gaan, voor laag energieverbruik de Seagate 7200.3 Voor een uitgebreide vergelijking zie Tomshardware.com en Techreport.com.
Maar de 250GB Seagate 7200.4 lijkt me nog veel interessanter.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 10-12-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:47:
Beide kunnen tikken. Als snelheid je prioriteit is zou ik voor de Scorpio Black gaan, voor laag energieverbruik de Seagate 7200.3 Voor een uitgebreide vergelijking zie Tomshardware.
Maar de 250GB Seagate 7200.4 lijkt me nog veel interessanter.
Ik heb namelijk de macbook pro late 2007. Volgens mij is bijna elke schijf wel een verbetering qua snelheid zijn capaciteit is 120 gig. Dus alles er boven is ook beter, ik heb alleen een hele grote muziek verzameling en die staat op een losse hardeschijf maar het zou fijn zijn als die ook gewoon vol op mijn macbook pro zou kunnen.
Wat is volgens jou het meest interessante punt aan de seagate 7200.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dan is de 500GB 7200.4 ook interessant voor je. De hogere data dichtheid zorgt voor nog hogere doorvoersnelheid dan de 7200.3. Voor 111 euro valt het alles mee qua prijs.

Ik zelf ben geinteresseerd in de 250GB, een enkel platter en daardoor nog energiezuiniger, in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:56:
Dan is de 500GB 7200.4 ook interessant voor je. De hogere data dichtheid zorgt voor nog hogere doorvoersnelheid dan de 7200.3. Voor 111 euro valt het alles mee qua prijs.

Ik zelf ben geinteresseerd in de 250GB, een enkel platter en daardoor nog energiezuiniger, in theorie.
Ja, ik wil dit dus vragen voor kerst maar er is nog geen echte duidelijkheid toch wanneer ze ze binnen hebben.
Maar die 500 gb is inderdaad erg interessant maar die zal niet zo energiezuinig zijn.
Ach het lijkt mij zo jammer om 250 GB in mijn macbook pro te doen omdat het veel groter kan en dat ik ook nog regelmatig films download en er nog windows op heb draaien zodat ik download met newsleecher. Maar het is wikken en wegen in ieder geval bedankt voor je antwoord, philflow!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De 7200.3 320GB is zeer zuinig en ik verwacht dat de 7200.4 500GB minstens zo zuinig gaat zijn.
De WD5000BEVT is wellicht ook interessant voor je, en nu al verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik denk ook niet dat de seagate 7200.4 500gb onzuinig is omdat het een grotere schijf is. Hij heeft net als de 230gb 7200.3, 2 platters. Echter zijn de platters nu wat groter. De datadichtheid is dus hoger. Dit staat niet direct in relatie met het energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:24:
De 7200.3 320GB is zeer zuinig en ik verwacht dat de 7200.4 500GB minstens zo zuinig gaat zijn.
De WD5000BEVT is wellicht ook interessant voor je, en nu al verkrijgbaar.
Denk toch dat ik voor een seagate ga, hoor er goede verhalen over en ik mijd liever het tikje van de WD.
De 7200.3 word hem denk ik tenzij de 7200.4 binnen nu en een week ergens verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Hoe interessant is die zuinigheid? Het balanceert toch ergens tussen de 1 watt en de 2 watt. Mits je hem gebruikt.

Dus dat is hooguit een minuutje extra batterijtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Meestal scheelt het weinig (wel iets meer dan 1 minuut) maar in mijn geval kijk ik voor een netbook dat zo'n 8 watt stroom trekt en 6 uur op de batterij meegaat.
Edit: het verschil tussen een scorpio blue en black kan oplopen tot 10 minuten op 2,5 uur.
http://www.laptopmag.com/...e/intel-x25-m.aspx?page=7

[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 10-12-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Heeft er iemand ervaring met Samsung schijven?

Ik wil de harde schijf in mijn Macbook vervangen en heb mijn oog laten vallen op de:
Samsung Spinpoint M2 HM251JJ

Voor mij is 250 GB groot genoeg, maar wil wel graag een snelle schijf, dus een met 7200 toeren. De vraag is dus, is dit een fatsoenlijke schijf, en is hij sneller dan de 160gb 5400 toeren schijf die nu in mijn Macbook zit?

Waarom zijn de Samsung schijven bijvoorbeeld zo veel goedkoper? Is goedkoop duurkoop in dit geval? Zijn de Western Digitals, Seagates en Hitachis behalve duurder ook sneller/beter/betrouwbaarder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
@cmegens

lees het topic even door. Veel 5400rpm schijven zijn sneller dan 7200rpm. Als je graag goedkoop wil zijn, ga voor de HM320j.

• josss9
  • Laatst online: 23-03 05:46
Ik heb de afgelopen 2 dagen van alles gelezen over macbook uitbreiding. Ik heb de laatste versie van de witte macbook.

Als ik zeg dat ik deze:
Kingston Memory/4GB DDR2 667MHz SODIMM iMac Kit
http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/9069

En deze koop:
Western digital wd scorpio blue 500gb hdd 5400rpm sata
http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/36157

Dan moet ik toch het maximale uit mijn macbook halen?
Ik wil het voor de zekerheid nog even navragen want houdt er niet van als achteraf toch iets
net niet goed blijkt te zijn.

Dan heb ik nog 1 vraag over, mijn huidige 120 gb wil ik gebruiken als externe schijf, welke behuizing zal hiervoor voldoen?
Deze?
http://www.salland.eu/pro...zwart-retail-ib-281u.html

Of deze, en dan is mijn vraag hierover, wat is eSata?????
http://www.salland.eu/pro...t-retail-acr-hd50220.html

• Philflow

Philflow

cmegens schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:18:
Waarom zijn de Samsung schijven bijvoorbeeld zo veel goedkoper? Is goedkoop duurkoop in dit geval? Zijn de Western Digitals, Seagates en Hitachis behalve duurder ook sneller/beter/betrouwbaarder?
http://www.tomshardware.c...book-hard-drive,2006.html
Goede schijf, alleen heb je dus binnen 2 weken voor 111 euro een 7200rpm/500gb die nog sneller is.
Of deze, en dan is mijn vraag hierover, wat is eSata?????
Ik vind eigenlijk dat je dat zelf moet opzoeken, daar heb je meer aan. Ik zal je wel een tip geven, die eerste behuizing die je linkte is voor IDE schijven.

[ Voor 70% gewijzigd door Philflow op 11-12-2008 10:12 ]

• josss9
  • Laatst online: 23-03 05:46
Ik vind eigenlijk dat je dat zelf moet opzoeken, daar heb je meer aan. Ik zal je wel een tip geven, die eerste behuizing die je linkte is voor IDE schijven.
Oke dankjewel. Het was laat gisternacht ik dacht ik vraag het even. Dat kan dus niet op macbook, dus van externe behuizingen kan ik geen van beide gebruiken.

Als ik het goed heb moet deze dus goed zijn?:

Conceptronic Grab‘n’GO 2,5" USB Harddisk Box For SATA HDD USB 2.0, Zwart, Retail
http://www.salland.eu/pro...-zwart-retail-chd2su.html

Maar wat ik veel belangrijker vindt, is de vraag of jullie het met me eens zijn dat ik de MB vol leven voorzie als ik die hd en ram geheugen koop.

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

eclipsejos schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:33:
[...]

Oke dankjewel. Het was laat gisternacht ik dacht ik vraag het even. Dat kan dus niet op macbook, dus van externe behuizingen kan ik geen van beide gebruiken.

Als ik het goed heb moet deze dus goed zijn?:

Conceptronic Grab‘n’GO 2,5" USB Harddisk Box For SATA HDD USB 2.0, Zwart, Retail
http://www.salland.eu/pro...-zwart-retail-chd2su.html

Maar wat ik veel belangrijker vindt, is de vraag of jullie het met me eens zijn dat ik de MB vol leven voorzie als ik die hd en ram geheugen koop.
Hangt er helemaal vanaf wat je ermee doet. Voor Officedingen en Internetten is het totaal niet nodig..
Ik doe aan Audio opnemen en bewerken, dan is een grote snelle schijf en 2gb RAM echt wel handig!

• Philflow

Philflow

eclipsejos schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:33:
[...]
Zoals hierboven gezegd kun je je afvragen of je wel baat hebt bij meer dan 2GB. De meeste mensen weinig. Je kunt daarvoor je geheugen gebruik monitoren. Een grotere en snellere harde schijf is sowieso handig. Dat merk je wel.
De USB enclosure lijkt me een goede.

• Gianni Rombios
  • Niet online
@Philflow: die 111 euro is vrijwel zeker een fout, dat zal wel 111 euro ex btw moeten zijn. De prijs is bij andere winkels 150 tot 160 euro.

• Philflow

Philflow

Zeker weten Gianni? In Oostenrijk zie ik hem ook staan voor 116 euro dus 150 lijkt me erg hoog.
PS. Als ik er zeker 1 wilde zou ik hem anders gewoon bestellen bij All Mall. Foutje of niet.
Edit: Bij Aces direct staat ie voor 137 en dat is meestal niet de goedkoopste leverancier.

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 11-12-2008 13:16 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee niet zeker, maar nog twee andere NL prijzen
http://www.koopkompas.nl/...ords=ST9500420AS&x=20&y=9

Ik koop eigenlijk nooit producten die niet op voorraad zijn. Hoewel ik de 7200.4 wel graag wil hebben wacht ik nog even de reviews af. Met name of de betrouwbaarheid meteen goed is: de vorige generatie perpendicular (waaronder de iets later uitgebrachte 7200.3) Seagate startte met de 7200.11 320GB, wat een dramatisch slechte schijf was kwa betrouwbaarheid:
Huiver: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16822148316

Overigens hulde voor al je mooie posts en adviezen die wij maar weer gratis in de schoen krijgen _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 11-12-2008 13:52 ]

• Philflow

Philflow

Ik wacht zelf ook even op de eerste reviews. De prijzen van de 7200.3 zullen dan ook weer verder dalen dus dat is ook interessant.
PS. Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer interessant topic, en vooral de laatstgenoemde harde schijf spreekt me zeer aan. Ik hou dit topic in de gaten! Want 111e is bijna te mooi om waar te zijn :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De prijs is inmiddels iets gezakt: v.a. 107 euro ex. verzenden: http://www.hardware.info/...4_500GB_SATA_ST9500420AS/
Helaas is de datum naar achter gegaan, ik zie 31 dec vermeldt en 3/4 weken. Zou ook best langer kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-09 08:46
Ik heb net de WD5000BEVT voor 124,95 bij Mycom gekocht en in mijn splinternieuwe Mac Mini gezet. Hij is super stil, super cool, super snel en... super groot.

Ik ben helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net op het internet de seagate momentus 7200.4 500GB 2.5 inch tegen.
Hij is te koop bij salland automatisering.

http://www.salland.eu/?ref=9&pid=77279

Twijfel wel enorm, las namelijk dat de eerste generatie van seagate in het verleden het niet zo goed deed. Kom namelijk ook geen enkele review van deze schijf nog tegen.

Verder zit er ook een verschil tussen de ene seagate momentus 7200.4 en de andere seagate momentus 7200.4.
De een heeft g-shock maar een macbook pro heeft die juist toch al van zichzelf?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:21:
Ik kom net op het internet de seagate momentus 7200.4 500GB 2.5 inch tegen.
Hij is te koop bij salland automatisering.
Binnenkort leverbaar. Helaas nog niet nu. De prijs is bij Salland net iets hoger dan hier: http://www.hardware.info/...4_500GB_SATA_ST9500420AS/

Als jouw Macbook al de G shock heeft heb je die inderdaad niet nog een keer nodig. Als je hem al nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is het wel verstandig om de eerste generatie aan te schaffen want ik las laatst dat bij de eerste generatie van de 7200.3 dat daar ook wat kinderziektes herbergde.

Ik speel waarschijnlijk op save en ga voor de 7200.3 maar toch.
Een kleine discussie hier op gang brengen kan natuurlijk mijn keuze beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Mmmmm, mmmmm, mmmmmmm.
Even laatste pagina's doorgenomen. En zie veel mensen toch voor Samsung of WD gaan, terwijl mijn voorkeur eigenlijk naar Seagate neigt. Alhoewel ik 0,0 negatieve ervaring heb met WD :)

Andere vraag, ik heb nog garantie op me MBP tot 2010 ofzo, 2007 gekocht en garantie uitgebreid, dus tot 2010 ja. Maar als ik nu mijn schijf wil vervangen, wat kan ik dan het beste doen. Kan ik hem zelf vervangen zonder dat mijn applecare naar de knoppen is, of kan ik hem laten vervangen door een mac gecertificeerde winkel.... Zelf de schijf kopen uiteraard, want als je dat bij een mac winkel gaat doen dan ben je helemaal belachelijk veel geld kwijt.

En die 500GB van seagate is ook wel interessant. Alhoewel 320GB ook al best wel cheap ass is. 500GB is leuk, maar als je 320GB erin hebt en 120GB extern, dan mag ik niet klagen natuurlijk :P

Mmm, die samsung van 250GB inclusief verzendkosten voor 50 euro ongeveer is natuurlijk helemaal een koopje, en ook 250GB + 120GB is veel data om mee te nemen :)

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 17-12-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

orange.x schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:06:
Mmmmm, mmmmm, mmmmmmm.
Even laatste pagina's doorgenomen. En zie veel mensen toch voor Samsung of WD gaan, terwijl mijn voorkeur eigenlijk naar Seagate neigt. Alhoewel ik 0,0 negatieve ervaring heb met WD :)

Andere vraag, ik heb nog garantie op me MBP tot 2010 ofzo, 2007 gekocht en garantie uitgebreid, dus tot 2010 ja. Maar als ik nu mijn schijf wil vervangen, wat kan ik dan het beste doen. Kan ik hem zelf vervangen zonder dat mijn applecare naar de knoppen is, of kan ik hem laten vervangen door een mac gecertificeerde winkel.... Zelf de schijf kopen uiteraard, want als je dat bij een mac winkel gaat doen dan ben je helemaal belachelijk veel geld kwijt.
Hey daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, wil namelijk over een halfjaartje ook Applecare gaan aanschaffen :) Ga zelf voor een zo groot mogelijke disk: mijn macje is ook htpc/downloadbak (fullHD content slurpt HDspace, ook al wis ik het erna) en om het wel draagbaar te houden probeer ik externe disks (behalve timemachine diskje) zoveel mogelijk in de kast te houden.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
2Dutch schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:55:
[...]

Hey daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, wil namelijk over een halfjaartje ook Applecare gaan aanschaffen :) Ga zelf voor een zo groot mogelijke disk: mijn macje is ook htpc/downloadbak (fullHD content slurpt HDspace, ook al wis ik het erna) en om het wel draagbaar te houden probeer ik externe disks (behalve timemachine diskje) zoveel mogelijk in de kast te houden.
Kon het zo niet vinden dus heb even de A-Mac in Amersfoort gemaild. Als ik het al wil laten doen, dan door hun :) Zodra ik wat weet zal ik het hier uiteraard even posten.

Ik heb nog geen bericht over het wel of niet vervallen van AppleCare bij het zelf doen, maar ik denk dat je maar 1x hoeft te raden wat er gaat gebeuren als je het zelf doet. Wel wat prijzen gekregen. 85 euro voor het inbouwen van de nieuwe schijf en 2 dagen of langer kwijt. En als je de prijzen ziet van de losse schijven dan zeik je helemaal in je broek.

250GB @5400RPM -> 129 euro
320GB @5400RPM -> 149 euro
320GB @7200RPM -> ( tromgeroffel..... ) 249 euro!

Zou helemaal leuk worden als ze geen schijven van buitenaf accepteren :P Ben je dus 335 euro kwijt. Afzetters.

Andere shop nog gemaild. Had ook nog ergens gezien dat het inbouwen 83,30 kost... Dus zullen we prijzen zijn opgelegd vanuit Apple. Mooi is dat.

Zal er wel op neer komen dat ik dat mooi zelf ga doen!

Even vraag voor de al overgestapte mensen:
Hoe hebben jullie het gedaan? Laten doen of zelf gedaan? En was dat binnen of buiten garantie ( eventueel dus ook binnen AppleCare garantie )

[ Voor 46% gewijzigd door orange.x op 18-12-2008 09:37 ]

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:05
Even een vraagje ter controle;

Gaat deze harde schijf werken in mijn witte macbook van augustus 2007? De 3e generatie is dat geloof ik.
http://www.databyte.nl/sh...21C51F938%7D&ref=tweakers
Klik even op specificaties voor meer informatie :)
Hoe zit het bij deze harddisk bijvoorbeeld met stroomverbruik, temperaturen en geluid.
Raden jullie mij deze aan, of zijn er betere?

Alvast bedankt
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.