Verwijderd

dit gaat werken, heb exact dezelfde.
Databyte kan ik ook erg aanraden (Y) net weer een pakketje schijven binnengehad, nog geen 3 dagen levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
orange.x schreef op woensdag 17 december 2008 @ 12:07:
[...]

Kon het zo niet vinden dus heb even de A-Mac in Amersfoort gemaild. Als ik het al wil laten doen, dan door hun :) Zodra ik wat weet zal ik het hier uiteraard even posten.

Ik heb nog geen bericht over het wel of niet vervallen van AppleCare bij het zelf doen, maar ik denk dat je maar 1x hoeft te raden wat er gaat gebeuren als je het zelf doet. Wel wat prijzen gekregen. 85 euro voor het inbouwen van de nieuwe schijf en 2 dagen of langer kwijt. En als je de prijzen ziet van de losse schijven dan zeik je helemaal in je broek.

250GB @5400RPM -> 129 euro
320GB @5400RPM -> 149 euro
320GB @7200RPM -> ( tromgeroffel..... ) 249 euro!

Zou helemaal leuk worden als ze geen schijven van buitenaf accepteren :P Ben je dus 335 euro kwijt. Afzetters.

Andere shop nog gemaild. Had ook nog ergens gezien dat het inbouwen 83,30 kost... Dus zullen we prijzen zijn opgelegd vanuit Apple. Mooi is dat.

Zal er wel op neer komen dat ik dat mooi zelf ga doen!

Even vraag voor de al overgestapte mensen:
Hoe hebben jullie het gedaan? Laten doen of zelf gedaan? En was dat binnen of buiten garantie ( eventueel dus ook binnen AppleCare garantie )
Het mag in principe niet. Als je in de toekomst een beroep moet doen op je AppleCare en er is duidelijk 'ondeskundig' geknutsel aanwezig, kan het wel eens lastig worden. Er staan vrij veel guides op het internet, heel moeilijk is het niet, maar je weet zelf wel of je twee linker handen hebt of niet :).

Prijs die ze rekenen is vrij normaal uur loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren de WD5000BEVT in mijn sept. 2008 macbook geplaatst (al de tweede upgrade dit jaar, in maart had ik er al een 320Gb ingestoken). Eerste wat me opviel is dat de schijf de laptop doet trillen, geluidsniveau is ook lichtjes hoger maar dat is in het geheel niet storend (het is nog steeds erg stil). Maar de vibraties zijn wel degelijk storend, ik overweeg de 320Gb schijf terug te plaatsen.

Ik heb de schijf uit een Verbatim externe schijf gehaald (kon ik voor 99e aanschaffen), en ik had de indruk dat ie in de externe behuizing niet trilde. Ik vermoed dus dat hij ergens op een resonantiefrequentie van de macbook zit o.i.d. Ook nog bij vermelden dat de rubberen 'sledes' waarin de schijf in een macbook schuift het helaas begeven hebben. Ik heb ze verwijderd aangezien de lijmlaag losliet, ze zijn niet erg bestand tegen de krachten die optreden bij het vervangen van een disk, beetje jammer van apple, maar vooruit. Dat kan uiteraard bijdragen aan een verhoogd trillingsniveau, maar om dat op te lossen heb ik stukjes van het rubber gebruikt om de hdd toch aan de zijdes en de onderkant te ondersteunen met rubber. Getril blijft echter precies hetzelfde. Wellicht iets om in het achterhoofd te houden als je deze schijf wilt aanschaffen. Als er iemand anders vergelijkbare of juist andere ervaringen heeft met de WD5000BEVT dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

@ Luchtbus, In windows (en linux) is er een programmaatje waarmee je de acoustic management kunt wijzigen, waardoor de trilling minder wordt. hdparm. dat zou ik ook in OS X mogelijk moeten zijn.(de link gaat meer over klikken maar met het veranderen van de waarde kun je trillingen verminderen)

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 20-12-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:05
@Luchtbus

Ik ben erg benieuwd naar reacties op jouw bericht. Ik heb namelijk 2 dagen geleden deze harde schijf besteld.. :X
Als ik die van mij heb ingebouwd zal ik hier ook even plaatsen of ik tegen hetzelfde aan loop als jij.

[ Voor 29% gewijzigd door Mandarijntje op 21-12-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik test morgen de suggestie van Philflow en dan krijg je uiteraard het resultaat te horen :)

Als algemene tip kan ik in ieder geval zeggen dat je vooral bij het naar binnen schuiven van een nieuwe schijf op de rubbers aan de zijkanten moet letten, ze laten erg makkelijk los en 'frommelen dan op' aan de binnenkant, waardoor je de schijf niet meer volledig geplaatst krijgt. Ik heb ze er dus uit moeten halen, maar het is natuurlijk te verkiezen dat ze met wat extra zorg gewoon op hun plek blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Seagate heeft nu al wel productinformatie van de 7200.4 op de site staan.
http://www.seagate.com/ww...momentus/momentus_7200.4/ met 2 PDF'jes dus. Eerder stond er alleen een aankondeging op de site. Ik hoop dat ze snel leverbaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:35:
Ik test morgen de suggestie van Philflow en dan krijg je uiteraard het resultaat te horen :)
Ik kwam hier een hele thread tegen over hetzelfde onderwerp: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=321202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Om weer even terug te komen op de Western Digital 500GB WD5000BEVT 5400rpm 8MB.
Ik heb hem nu 1 dag in mijn macbook draaien, en ik ben er heel positief over. De verhalen over dat hij een lawaai zou maken of de machine doet laten trillen zijn bij mij niet van toepassing.
Ik moet zeggen dat als ik met mijn oor dicht bij het harddisk gedeelte ga luisteren ik misschien iets meer geluid hoor dan voorheen.
Maar dit is maar zo'n klein verschil. Je hoort hem in ieder geval niet meer als je met je oren op normale afstand van je Macbook zit.

Ook heeft de schijf geen hoge temperaturen.
iStat pro geeft 35 graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dat je het nog hebt laten weten maar ik ga toch voor de seagate, Salland kon mij niet garanderen dat ik hem op tijd met kerst binnen zou krijgen maar ik ben niet de moeilijkste dus nog een paar dagen wachten en dan heb ik mijn seagate 7200.4 500 gb ook binnen.

Ik twijfel alleen of ik hem zelf wil gaan inbouwen of het toch iemand laat doen van bijvoorbeeld de a-mac winkel die bij mij in de buurt zit.

Sven heb jij hem zelf ingebouwd of ook laten doen?

Groeten

P.s. Nog een fijne kerst allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Ja ik heb hem zelf ingebouwd inderdaad.
En ik moet zeggen, dit is zo ongelofelijk simpel. Dat kan iedereen.
Ik heb van te voren dit filmpje even bekeken: http://nl.youtube.com/watch?v=uuyi-NWLLz4
En van apple zelf deze pdf met stapjes doorgelezen: http://manuals.info.apple..._13inch_HardDrive_DIY.pdf

Het is een kwestie van 3 schroefjes losdraaien, harde schijf eruit schuiven, nieuwe schijf erin schuiven, de schroefjes er weer terug in. En klaar is Aramisss.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb het al een keer eerder gevraagd, maar heeft het echt geen zin om de Seagate 7200.4 G-Force versie te nemen in een Macbook? Met andere woorden is de beveiliging in een MacBook net zo goed als de G-Force beveiliging? Er zit namelijk een vrij klein prijsverschil tussen de G-Force versie en de versie zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:37:
Ik heb het al een keer eerder gevraagd, maar heeft het echt geen zin om de Seagate 7200.4 G-Force versie te nemen in een Macbook? Met andere woorden is de beveiliging in een MacBook net zo goed als de G-Force beveiliging? Er zit namelijk een vrij klein prijsverschil tussen de G-Force versie en de versie zonder.
Ik heb die zonder de G-force gekozen, vertrouw apple er gewoon op. Heb nu de standaard schijf erin zitten en daar heb ik ook geen problemen mee. Die toegevoegde waarde van g-force zie ik niet echt. Maar ben ook echt een leek.

Even terug te komen ik heb een macbook pro en zie net op youtube hoe dat eruit ziet, pas daarvoor betaal liever wat geld ervoor en weet ik zeker dat het werkt dan dat ik op mijn eigen kunsten moet gaan gokken waar ik niet geheel zeker van ben.

Maar bedankt sven ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Sterker nog, het zou zelfs conflicten kunnen opleveren de G versie te nemen, icm de protectie van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik heb zelf de Samsung HM500LI (Spinpoint M6 capaciteit: 500 GB interface: Serial ATA 3,0 Gbps buffergeheugen: 8 MB Mobiele SATA, Spinpoint M6 (3D)) in mijn MacBook Pro unibody gezet.

Qua opslag prima, maar bij de snelheid heb ik zo mijn twijfels. Ik heb vaak het idee dat de HD wat stottert, of de verwerking van bv een film niet kan bijbenen. Ik heb hieronder een Xbench test geplakt. Is er iemand met wie ik kan vergelijken ? Een soortgelijke 500gb 5400 rpm schijf voldoet denk ik wel.

Als blijkt dat de performance onder de maat is, ga ik voor die nieuwe seagate 7200.4 denk ik.

http://db.xbench.com/merg...1=331284&unsetCookie=true

Hmm, lees in een review op tomshardware, dat de access time bedroevend is met deze HD ( http://www.tomshardware.c...-notebook-hdd,1960-9.html) Zou dat mijn haperingen kunnen veroorzaken? Of lijkt het heel wat, maar merk je er in de praktijk niets van?

[ Voor 21% gewijzigd door M617573 op 27-12-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De HM500LI is inderdaad relatief traag, niet alleen door de acces times, ook door de I/O. Je kunt hem op de diverse Tomshardware charts mooi vergelijken met de WD5000BEVT. Ook gebruikt de Samsung erg veel stroom (relatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Philflow schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 22:20:
De HM500LI is inderdaad relatief traag, niet alleen door de acces times, ook door de I/O. Je kunt hem op de diverse Tomshardware charts mooi vergelijken met de WD5000BEVT. Ook gebruikt de Samsung erg veel stroom (relatief).
Wat voor schijf zou je aanraden voor een nieuwe generatie MacBook pro? Een wat oudere 320 gb 7200rpm ( met ouder bedoel ik al wat langer beschikbaar) Of gelijk die nieuwe seagate 7200.4 7200 rpm?

Ik lees hierboven een aantal opmerkingen over de kwaliteit van de 1ste generaties van seagate; zijn dat indianen verhalen, of is het echt verstandig een generatie over te slaan?

Edit: Die seagates lopen over van kwaliteit; ik heb de 7200.4 besteld :-) Ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door M617573 op 27-12-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Mjah ik vind dat problemen bij de eerste generatie van de 7200.3 (volgens horen zeggen) geen reden is dat het bij de 7200.4 ook het geval is. Sterker nog, de 7200.4 is een 7200.3 maar dan met een grotere datadichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
duncanvdlinden schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:21:
Mjah ik vind dat problemen bij de eerste generatie van de 7200.3 (volgens horen zeggen) geen reden is dat het bij de 7200.4 ook het geval is. Sterker nog, de 7200.4 is een 7200.3 maar dan met een grotere datadichtheid.
Ben zelf tot dezelfde conclusie gekomen. Ik mag toch hopen dat een HD, ook al is 'ie nieuw, gewoon fatsoenlijk werkt. Zeker voor dat geld. Zodra ik de schijf binnen heb (7200.4) post ik mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Enige waar ik wel even op zou letten is dat de 7200.3 qua I/O wel wat onder de maar presteerde. Iets wat heel duidelijk naar voren komt in deze review. Als dat bij de Seagate 7200.4 hetzelfde is, wacht ik liever op de WD 500GB/7200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Philflow schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:42:
Enige waar ik wel even op zou letten is dat de 7200.3 qua I/O wel wat onder de maar presteerde. Iets wat heel duidelijk naar voren komt in deze review. Als dat bij de Seagate 7200.4 hetzelfde is, wacht ik liever op de WD 500GB/7200rpm.
Hmm valt idd een beetje tegen, zeker als je ziet dat in sommige benchmarks de WD blue 5400rpm zelfs sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:53:
[...]
Hmm valt idd een beetje tegen, zeker als je ziet dat in sommige benchmarks de WD blue 5400rpm zelfs sneller is.
Precies. Jammer genoeg doet Tomshardware niet aan real life benchmarks, anders zou hun review er heel anders uit hebben gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 28-12-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
duncanvdlinden schreef op zondag 28 december 2008 @ 16:53:
[...]

Hmm, ok. Maar zelfs dan is het in ieder geval een hele stap vooruit ten opzichte van mijn huidige Samsung HM500LI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Real life presteren hardeschijven ook altijd weer anders als in de benchmarks, en onder OS X ook weer anders. Dus het blijft gissen wat de performance is van de 7200.4, maar dat zal zeker niet teleuerstellend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

randje schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:08:
[...]

nog om specifieke redenen gekozen voor de BEVT en niet die zonder valsensor?
ik was niet van plan hem te laten vallen :')

Deze was beschikbaar, dus hoppa.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb ook de WD Scorpio Blue (500GB) erin zitten sinds een paar dagen (wel in de MBP) en kan niet anders zeggen dan dat ik er tevreden over ben. Het inbouwen duurde iets langer, denk ik, dan bij de MB maar geen hele moeilijke dingen. De ifixit guide was perfect.
Real life resultaten vermelden zouden niet helemaal eerlijk zijn omdat ik tegelijk het geheugen uitgebreid heb naar 4GB (ipv 2GB). Het geheel voelt wel wat snappier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
ik vroeg me af waar iedereen de Seagate Momentus 7200.4 bestelt?
Kon hem niet vinden in pricewatch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SilentNL schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:48:
Hij staat idd niet in de pricewatch, misschien kun je dat even doorgeven? :)
Wel hier: http://www.hardware.info/...4_500GB_SATA_ST9500420AS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
SilentNL schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 16:48:
Ik heb de seagate 7200.4 besteld bij http://www.salland.eu/ . Ik heb vandaag een nieuwe verwachte leverdatum gekregen: 16 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qoriox schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:11:
[...]

Ik heb de seagate 7200.4 besteld bij http://www.salland.eu/ . Ik heb vandaag een nieuwe verwachte leverdatum gekregen: 16 januari.
Haha ik ook, heb meerdere mailtjes gehad de leverdatum is al 3 x opgeschoven.
Is er een winkel in noord-brabant die een hardeschijf inbouwt voor minder dan 85 euro en waarbij ik hem niet een aantal dagen kwijt ben.

Graag suggesties. Ik benadruk nog even dat ik het niet zelf ga doen, heb te weinig vertrouwen in mijzelf voor het klusje en er zit nog garantie op mijn laptop en die wil ik wel behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:58:
[...]

Is er een winkel in noord-brabant die een hardeschijf inbouwt voor minder dan 85 euro en waarbij ik hem niet een aantal dagen kwijt ben.

Graag suggesties. Ik benadruk nog even dat ik het niet zelf ga doen, heb te weinig vertrouwen in mijzelf voor het klusje en er zit nog garantie op mijn laptop en die wil ik wel behouden
Met alle respect, maar het vervangen van een HD in een late MB Pro of Macbook is echt een klusje van niets. Je haalt het klepje eraf, 1 schroefje eruit halen, HD eruit, nieuwe HD erin, schroefje vastdraaien en gaan met die banaan.

Als je een 'oud' macbook pro model hebt, dan kan ik het mij zeker voorstellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:58:
[...]

misschien vind je wel een mede-tweaker die het voor je wil doen voor een klein bedrag (en daarmee bedoel ik niet mezelf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie dag allemaal,

Ben een bezitter van de 2,4Ghz MBP i.c.m. 160GB 7200RPM hdd (begin 2007?). Veel te klein dus, en wil dus maar eens gaan upgraden. Na wat rondzoeken schijnt 7200rpm een merkbaar hogere snelheid te geven dan de 5400rpm versies, dus heb maar besloten daarvoor te gaan. Volgende eis was 500GB. Na nog wat meer zoeken bleek alleen seagate die al te hebben (waar jullie het ook al een paar pagina's over hebben). De 7200.4 dus. Nou heb ik nog geen ervaringen gelezen, maar heb ik toch wat vraagjes:

- Gaat deze niet veel meer stroom vreten dan mijn 160gb 7200rpm schijf?
- Zal hij waarschijnlijk langzamer of sneller zijn?
- Zal hij niet veel warmer worden dan mijn huidige schijf?
- En is het inbouwen in dit model van de MBP moeilijk of niet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 11-09 12:11
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:16:
Goeie dag allemaal,

Ben een bezitter van de 2,4Ghz MBP i.c.m. 160GB 7200RPM hdd (begin 2007?). Veel te klein dus, en wil dus maar eens gaan upgraden. Na wat rondzoeken schijnt 7200rpm een merkbaar hogere snelheid te geven dan de 5400rpm versies, dus heb maar besloten daarvoor te gaan. Volgende eis was 500GB. Na nog wat meer zoeken bleek alleen seagate die al te hebben (waar jullie het ook al een paar pagina's over hebben). De 7200.4 dus. Nou heb ik nog geen ervaringen gelezen, maar heb ik toch wat vraagjes:

- Gaat deze niet veel meer stroom vreten dan mijn 160gb 7200rpm schijf?
- Zal hij waarschijnlijk langzamer of sneller zijn?
- Zal hij niet veel warmer worden dan mijn huidige schijf?
- En is het inbouwen in dit model van de MBP moeilijk of niet?

Alvast bedankt!
- Nee, misschien een paar Watt (is de voorspelling, hij is nog niet in het wild gespot)
- Sneller (again, nog geen tests)
- Nee (voorgaande 7200 toeren schijfen hadden hier geen last van iig)
- Absoluut niet, kind kan de was doen :). HD zit namelijk onder het klepje naast je batterij. Is alleen kwestie van paar schroefjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Nalie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:35:
[...]

- Nee, misschien een paar Watt (is de voorspelling, hij is nog niet in het wild gespot)
- Sneller (again, nog geen tests)
- Nee (voorgaande 7200 toeren schijfen hadden hier geen last van iig)
- Absoluut niet, kind kan de was doen :). HD zit namelijk onder het klepje naast je batterij. Is alleen kwestie van paar schroefjes...
Ok, klinkt allemaal positief. Maar ik heb gehoord dat het inderdaad erg makkelijk is bij de MBP's van 2008, maar dat het bij de versies van begin 2007 lastiger is. 't Zal ongetwijfeld lukken, maar ben er even nieuwsgierig naar. Bij deze versie dus ook gewoon redelijk makkelijk?

En dan is de enige vraag die overblijft de betrouwbaarheid van de schijf, en voordat ik dat weet zal ik nog ff moeten wachten tot jullie ze binnen hebben. Zal daar sowieso maar op wachten, hoewel dat vrij lastig zal zijn ^^ Veel zin om'm per direct te bestellen.. Al zal het dan ook nog wel maand kunnen duren voor hij leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.seagate.com/do...ng/po_momentus_7200_4.pdf
Seagate belooft de zuinigste 7200rpm schijf tot nog toe. De snelheidswinst (250GB platters t.o.v. je huidige 80GB platters) zal aanzienlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen of de Samsung Spinpoint M HM320JI gaat werken in een Macbook van juli 2007? Of is de 7200RPM WD Scorpio merkbaar beter/sneller?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:17:
Kan iemand bevestigen of de Samsung Spinpoint M HM320JI gaat werken in een Macbook van juli 2007? Of is de 7200RPM WD Scorpio merkbaar beter/sneller?
Ik kan bevestigen dat die Samsung gewoon werkt zonder problemen. Hij doet nu dienst in mijn nieuwe MBP en daar werkt hij ook naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Samsung zojuist besteld :)
Thnx Maarten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een MacBook 2,1 en zoek een grotere hardeschijf.

Ik twijfel tussen een 5400rpm of een 7200rpm hardeschijf van 250GB. Is er veel verschil tussen een WD of een Samsung schijf behalve de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

7200 rpm is, in ieder geval bij merkbaar, sneller.
WD en Samsung zijn beide prima merken.
Ik heb een WD in mn MacBook zitten. Maar 1-2 pagina's terug een aantal positieve posts over Samsung schijven.
Up to you!
Zou btw voor 320gb gaan, scheelde toen ik ernaar zocht weinig tov 250gb qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:00:
Ik twijfel tussen een 5400rpm of een 7200rpm hardeschijf van 250GB. Is er veel verschil tussen een WD of een Samsung schijf behalve de prijs?
Deze review beantwoordt je vraag. Blue=5400rpm Black=7200rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand die de Seagate 7200.4 binnen heeft en d'r iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voorlopig is ie niet leverbaar en er gaan verhalen dat ie pas in maart of april komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Philflow schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:47:
Voorlopig is ie niet leverbaar en er gaan verhalen dat ie pas in maart of april komt.
Echt? Dat is klote. Bij Salland staat verwachte leverdatum nog steeds op 23 jan. Nou ja, doen we niets aan. Dan maar wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Qoriox schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:25:
[...]
Echt? Dat is klote. Bij Salland staat verwachte leverdatum nog steeds op 23 jan. Nou ja, doen we niets aan. Dan maar wachten!
Ik heb het vermoeden dat ze bij Salland telkens over 2 weken zeggen, maar het eigenlijk ook niet weten.
In deze thread zijn wat uitspraken van Seagate medewerkers te vinden

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 11-01-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Mjah ik vind het echt balachelijk, wel officiële nieuwsberichten verspreiden dat de 7200.4 ergens juli 2008 al moest uitkomen. En nu weer de levering verlengen, dat is bijna een vertraging van een jaar. Tevens hebben retailers ook al prijzenlijsten ontvangen, en worden we nog steeds aan het lijntje gehouden....
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die echt wachten op deze nieuwe disk, omdat er valse verwachtingen worden gescheept door seagate, maar dat op dit moment toch maar een 320gb 7200rpm gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik het gemist ergens eerder in het topic. Ik was aan het kijken voor de Western Digital Scorpio Black 320. Het viel me op dat er eentje is met (WD3200BJKT) en zonder (WD3200BEKT) free fall sensor. Kunnen beide in de macbook, of moet het specifiek degene met of zonder sensor zijn?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Maakt niet uit. Neem de goedkoopste want volgens mij heeft jouw macbook al een freefall sensor van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 2,4 Ghz MBP late.
Ik wil hem dus uitbreiden naar 4GB DDR3 RAM en 500GB 7200RPM

Als je een andere HDD koopt, blijft die freefall sensor dan werken?

Waar kopen de Belgen het goedkoopst?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:31
Philflow schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:17:
^ Maakt niet uit. Neem de goedkoopste want volgens mij heeft jouw macbook al een freefall sensor van zichzelf.
Inderdaad, ik heb die zonder freefall sensor gekocht en in OSX geeft hij het volgende aan:

Sudden Motion Sensor:
Status: Ingeschakeld

Ik weet niet 100% zeker of dat ook voor de hardeschijf is maar dat lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:27:
Als je een andere HDD koopt, blijft die freefall sensor dan werken?
Als je nou de post net boven je vraag leest, wat denk je dan dat het antwoord is? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:22:
Misschien heb ik het gemist ergens eerder in het topic. Ik was aan het kijken voor de Western Digital Scorpio Black 320. Het viel me op dat er eentje is met (WD3200BJKT) en zonder (WD3200BEKT) free fall sensor. Kunnen beide in de macbook, of moet het specifiek degene met of zonder sensor zijn?
Bedankt!
Neem degene zonder sensor, want anders kan er een conflict ontstaan met de freefall sensor die al in je MacBook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hercul3s schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:52:
[...]

Wat je kan doen:

1) Een extern behuizinkje kopen voor de schijf die je straks over gaat hebben, firewire/usb
2) Nieuwe hardeschijf (je 120/160Gb) hierin stoppen en aansluiten
3) Dan formatteren (denk ik?)
4) Appeltje + spatie en typ in schijfhulpprogramma
5) "Nieuwe schijfkopie" maken van je 60Gb naar je 120/160Gb en vervolgens de hardeschijven verwisselen. Gewoon een 1:1 kopie dus je kan meteen weer verder werken zonder verlies van ook maar iets ;)

Alvast suc6!
Ik heb mijn nieuwe hardeschijf eindelijk binnen. Weet iemand hoe je het beste een 1:1 schijfkopie kan maken van je oude naar nieuwe hardeschijf? Ik kan het namelijk niet vinden onder "schijfhulpprogramma"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:56:
[...]

Ik heb mijn nieuwe hardeschijf eindelijk binnen. Weet iemand hoe je het beste een 1:1 schijfkopie kan maken van je oude naar nieuwe hardeschijf? Ik kan het namelijk niet vinden onder "schijfhulpprogramma"
Welke heb je binnen? Zeer interessant als het de 500GB 7200.4 is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de WD 250GB 7200 rpm gekozen. Gelijk in een externe behuizing gestoken, alleen nu even een goede manier vinden om een 1:1 kopie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Download SuperDuper!
Perfect programma om een 1 op 1 kopie te maken.

Heb even een vraag m.b.t. een externe case. Ik kan gewoon een USB2.0 case gebruiken om via SuperDuper de kopie over te zetten op de nieuwe schijf?

[ Voor 52% gewijzigd door Rivanov op 19-01-2009 22:08 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 23:10
Gisteren in de eerste generatie MB een 320gb WD 7200rpm geplaatst en dat werkt perfect. Verse installatie gedaan en de hele verzameling mp3tjes er in een recordtijd opgezet.

Kortom zeer aan te bevelen als het gaat om snelheid. Overigens is de schijf ook gewoon erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Seagate 320GB 7200.3 ontvangen.

Heb echter een groot probleem, OSX wil niet installeren!

Ik wil de drive restoren vanaf een time machine backup, dus ik heb de drive gepartitioneerd op mac os extended journaled, dit gaat allemaal prima. Maar als ik dan het menu item aanklik "restore from backup" gebeurt er niets. Na een restart verteld de installer mij dat osx niet geinstalleerd kan worden.
Het enige wat vreemd is, is dat de disk permissies niet kunnen worden gerepareerd, verder is alles OK.

Heeft iemand aub een oplossing ? Kan echt nog geen dag zonder m'n mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik denk dat je daar beter een nieuw topic voor kunt openen. Kun je wel gewoon een "nieuwe" Mac OSX installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn er nou al 500gb 7200rpm schijven die in de MBP kunnen? Of is de verwachte levertijd nog steeds in April :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Executor16 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:12:
Zijn er nou al 500gb 7200rpm schijven die in de MBP kunnen? Of is de verwachte levertijd nog steeds in April :/
Hij is sinds gisteren beschikbaar in de VS. Begin februari hier denk ik.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Voor het gemak hier de link http://forum.notebookrevi...read.php?t=271131&page=40
Ik ga hem zeker direct kopen als hij er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ben benieuwd wanneer ze in NL beschikbaar zijn. Wilde een 7200.3 320gb kopen maar ik wacht nu liever nog een paar weken op deze schijf.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47
Truman schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:00:
Gisteren in de eerste generatie MB een 320gb WD 7200rpm geplaatst en dat werkt perfect. Verse installatie gedaan en de hele verzameling mp3tjes er in een recordtijd opgezet.

Kortom zeer aan te bevelen als het gaat om snelheid. Overigens is de schijf ook gewoon erg stil.
En hoe zit het met de accuduur en temperatuur?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Rivanov schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:51:
[...]

Een harde schijf die stiller is en minder warmte produceert zal minder stroom gebruiken en dus een langere accuduur opleveren.

* burne doet de deur weer dicht.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truman
  • Laatst online: 07-09 23:10
Rivanov schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:51:
[...]

Het lijkt erop dat het ten goede komt aan de accuduur. Het blijven te kleine marges om meteen te zeggen dat er een enorme verbetering zichtbaar is. Hoe dan ook de winst zit hem meer in de snelheid en die wil je niet missen kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Executor16 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:12:
En besteld voor mijn nieuwe MBP.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16822148374
(500GB 7200rpm Seagate Momentus)

Ik denk de laatste niet-SSD drive die ik ooit nog koop. :)

(Komt over 3 dagen, mochten jullie allerlei test resultaten willen hebben hoor ik het wel :))

[ Voor 10% gewijzigd door cornelixnootje1 op 02-02-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Ik ben aan het kijken voor een Seagate Momentus 7200.3 harddisk voor in mijn macbook. Nu zie ik echter dat er twee type nummers zijn:

ST9320421AS
ST9320421ASG

Ik ging er vanuit dat de bovenste zonder "G-Force Protection" (sudden motion sensor) was, maar bij de meeste shops zie ik ook bij de bovenste type "met G-Force Protection" staan. Kan iemand uitsluitsel geven (uit ervaring?) of de bovenste daadwerkelijk zonder G-Force Protection is, en dat deze dus niet conflicteert met de Sudden Motion Sensor in mijn Macbook?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

PWSoft schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:50:
Ik ben aan het kijken voor een Seagate Momentus 7200.3 harddisk voor in mijn macbook. Nu zie ik echter dat er twee type nummers zijn:

ST9320421AS
ST9320421ASG

Ik ging er vanuit dat de bovenste zonder "G-Force Protection" (sudden motion sensor) was, maar bij de meeste shops zie ik ook bij de bovenste type "met G-Force Protection" staan. Kan iemand uitsluitsel geven (uit ervaring?) of de bovenste daadwerkelijk zonder G-Force Protection is, en dat deze dus niet conflicteert met de Sudden Motion Sensor in mijn Macbook?

Alvast bedankt.
De G aan het eind betekent inderdaad G-Force Protection ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik heb die zonder G protection besteld. Volgens mij heb je aan die in je mac genoeg.En zelfs zonder dat kun je schijven tegenwoordig aardig rondsmijten voor je ze sloopt. :)

Dus zonder G bespaar je geld, en geen extra mogelijke conflicten (wat zou kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
PWSoft, we zitten allemaal te wachten op de 7200.4 (zoals Niek in de US besteld heeft). Ik zou daar nu ook nog maar een week of 4 tot 6 op wachten als ik jou was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Afgaande op de Xbench resultaten gepost op Notebookreview.com ziet de de 7200.4 er niet al te veel belovend uit. Ik zou even wachten op wat real life/applicatie benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Philflow schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 04:52:
Afgaande op de Xbench resultaten gepost op Notebookreview.com ziet de de 7200.4 er niet al te veel belovend uit. Ik zou even wachten op wat real life/applicatie benchmarks.
Welke heb jij gezien? Volgens mij is hij zeker 20% sneller dan alle andere 500gb schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 09:18

quelake

PSN Quelake

Niek, volgens mij moet jij gewoon even een doosje van die schijven bestellen, en per direct naar NL shippen!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 04:52:
http://forum.notebookrevi...read.php?t=271131&page=50
De eerste test was met een vrijwel volle schijf gedaan, daarna met een (toch nog) 80% volle schijf ziet het er al een stuk beter uit (kan dus nog beter). Vind je de nieuwe resultaten nog steeds tegenvallen? (Ik neem aan dat je reactie naar aanleiding van die eerste "volle schijf" test was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Die Seagate momentus schijven zijn volgens de prijskijker gewoon te krijgen in nederland toch?

http://tweakers.net/pricewatch/230951/seagate-momentus-72004-st9500420as-500gb.html

Dat is toch de 7200.4 500gb waarover gepraat wordt in dit topic?

Ik overweeg namelijk mijn MBP te upgraden van 200Gb naar 500Gb, aangezien ik nu op een NTFS partitie van 32gb loop te kloten.
Heb niet genoeg ruimte om meer toe te kennen aan de NTFS partitie, op de OS Extended staat namelijk een berg schoolwerk/muziek etc.

Met een Windows Vista 64 bit blijft er dan zo'n 17Gb over om games op te zetten (de reden waarom ik Windows wil kunnen draaien). Met zo'n 500Gb beest was ik dan van plan om 200gb aan OS X toe te kennen en de overige 300Gb aan Windows of omgekeerd, hangt ervanaf waarmee ik wil gaan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja dat is de schijf, maar zoals je ziet is hij nergens op voorraad. Central Point geeft nu 25 februari als verwachte datum aan (wat ook geregeld wordt bijgesteld). Eerder dan eind februari zal het niet worden, zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Hmm voorraad had ik nog niet eens naar gekeken 8)7
Word dan toch maar afwachten helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik had het nauwelijks gezegd of ik kreeg een sms van Centralpoint dat hij op voorraad is... nu kijk ik op de website: voorraad 0, verwacht 18 maart. Raarrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Een rondje langs alle winkels in de pricewatch. Niemand heeft deze schijf op voorraad

Nu wil ik graag mijn schijf updaten zodra de garantie van mijn MBP afloopt. En dat is 23 maart. Dan hoop ik dat ze volop overal op voorraad zijn :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Newegg.com heeft mijn order gecancelled want buitenlandse creditcard. Mooie boel. En via paypal willen ze alleen shippen naar mijn verified paypal adres wat dus in NL is. Ook niet handig.

Ik heb nu geprobeerd een nieuwe paypal account aan te maken met mijn NL credit card op mijn US adres. Moet morgen die code invoeren die ze op mijn credit card afschrift zullen gooien, en hopelijk komt het dan goed.

Laatste optie zou "money order" zijn, een soort cheque, maar wat een gedoe lijkt me dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gisteravond heb ik de Seagate 7200.4 500GB besteld bij Salland automatisering. Ze hadden er 2 op voorraad volgens hun website, dus daar heb ik er 1 van meegepikt. Vandaag wordt hij verstuurd. Morgen of maandag heb ik hem binnen dus. :) Moet ik vervolgens wel eerst m'n Macbook Pro gaan open slopen voordat ik jullie benchmarks kan geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik heb het topic een beetje doorgelezen en ik heb besloten om een 320 gb te kopen, maar ik twijfel nog wel tussen de 3 merken want daar zit toch nog wel een prijsverschil in. Zijn er nog voor en nadelen die ik moet weten of moet het allemaal wel werken, ondanks de goedkopere Samsung en de wat duurdere Seagate?
Dit zijn de prijzen van de webwinkel van Databyte:

Samsung 320GB 8MB 5400rpm 2.5i SATA € 56.98
Seagate 320GB 8MB 5400rpm 2.5i SATA Momentus € 64.39
Seagate 320GB 16MB 7200rpm 2.5i SATA Momentus € 71.76
WD 320GB WD3200BEKT 7200rpm SATA 2.5i Scorpio black € 71.11
WD 320GB WD3200BEVT 5400rpm SATA SCORPIO 2.5inch Mobile € 58.74

Is het verschil van 5400 tegenover 7200 echt de moeite om zo'n 15 euro meer te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:06
Satch schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:35:
Moet ik vervolgens wel eerst m'n Macbook Pro gaan open slopen voordat ik jullie benchmarks kan geven. :P
Ga je dat zelf doen? Ik begrijp immers uit de term 'slopen' dat jij (net als ik) werkt op een ouder model? Twijfel hier zelf ook al een tijdje over. Want je moet wel tamelijk veel loshalen van je MBP.
Ik vraag me af hoe lang een AASP met zo een swap bezig zou zijn en hoe hoog de bijbehorende factuur kan uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn momentus 7200.4 500 gb vandaag binnen gehad gelukkig maar ander halve maand voor moeten wachten ;)

Het had geen haast, laat hem komende week inbouwen bij a-mac en dan genieten van veel muziek op de laptop wat in eerste instantie niet aan de orde was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:57:
Hi, ik heb het topic een beetje doorgelezen en ik heb besloten om een 320 gb te kopen, maar ik twijfel nog wel tussen de 3 merken want daar zit toch nog wel een prijsverschil in. Zijn er nog voor en nadelen die ik moet weten of moet het allemaal wel werken, ondanks de goedkopere Samsung en de wat duurdere Seagate?
Dit zijn de prijzen van de webwinkel van Databyte:

Samsung 320GB 8MB 5400rpm 2.5i SATA € 56.98
Seagate 320GB 8MB 5400rpm 2.5i SATA Momentus € 64.39
Seagate 320GB 16MB 7200rpm 2.5i SATA Momentus € 71.76
WD 320GB WD3200BEKT 7200rpm SATA 2.5i Scorpio black € 71.11
WD 320GB WD3200BEVT 5400rpm SATA SCORPIO 2.5inch Mobile € 58.74

Is het verschil van 5400 tegenover 7200 echt de moeite om zo'n 15 euro meer te betalen?
Waarom geen 500gb? Stuk sneller dan de 320gb en je krijgt extra ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:36:
Ik heb mijn momentus 7200.4 500 gb vandaag binnen gehad gelukkig maar ander halve maand voor moeten wachten ;)

Het had geen haast, laat hem komende week inbouwen bij a-mac en dan genieten van veel muziek op de laptop wat in eerste instantie niet aan de orde was :)
Hoeveel kost dat bij a-mac. Toevallig belde ik vandaag met dezelfde vraag naar iCentre in A'dam (CS). Die knuppels vragen incl. overzetten van data 260 euro ofzo. Daarvan was 46 euro voor het overzetten van de data. Ik heb wel even gezegd dat ik dat ongelooflijk duur vond en verder maar vriendelijk bedankt.

Ik moet nog even informeren bij MacHouse, want dat schijnt dus geen onderdeel te zijn van iCentres (ik dacht andere naam, zelfde bedrijf, maar niet dus). Probeerde ze te bellen, maar ze namen niet op.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ceelcoumans schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:17:
[...]

Ga je dat zelf doen? Ik begrijp immers uit de term 'slopen' dat jij (net als ik) werkt op een ouder model? Twijfel hier zelf ook al een tijdje over. Want je moet wel tamelijk veel loshalen van je MBP.
Ik vraag me af hoe lang een AASP met zo een swap bezig zou zijn en hoe hoog de bijbehorende factuur kan uitvallen.
Ik heb inderdaad het Santa Rosa model. De apple black stick die hiervoor wordt aangeraden heb ik al aangeschaft via Ebay. Het lijkt mij wel te doen. Alleen oppassen dat de lipjes niet breken, maar verder lijkt het me niet zo moeilijk, gewoon ruim de tijd nemen. :)
nadroJ schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:54:
[...]

Hoeveel kost dat bij a-mac. Toevallig belde ik vandaag met dezelfde vraag naar iCentre in A'dam (CS). Die knuppels vragen incl. overzetten van data 260 euro ofzo. Daarvan was 46 euro voor het overzetten van de data. Ik heb wel even gezegd dat ik dat ongelooflijk duur vond en verder maar vriendelijk bedankt.

Ik moet nog even informeren bij MacHouse, want dat schijnt dus geen onderdeel te zijn van iCentres (ik dacht andere naam, zelfde bedrijf, maar niet dus). Probeerde ze te bellen, maar ze namen niet op.
Volgens mij was er iemand in het MBP topic die het voor iets van 50-60 euro had laten doen, exc de schijf dus. Zou dus nog wat andere Apple service points bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:38
Satch schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:00:
Volgens mij was er iemand in het MBP topic die het voor iets van 50-60 euro had laten doen, exc de schijf dus. Zou dus nog wat andere Apple service points bellen. ;)
Precies, die post kon ik me ook wel herinneren, dus met die prijs hield ik rekening. Inderdaad even meer rondbellen. Eerst nog even de schijf aanschaffen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Satch schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:00:
[...]

Ik heb inderdaad het Santa Rosa model. De apple black stick die hiervoor wordt aangeraden heb ik al aangeschaft via Ebay. Het lijkt mij wel te doen. Alleen oppassen dat de lipjes niet breken, maar verder lijkt het me niet zo moeilijk, gewoon ruim de tijd nemen. :)
[...]

Heb hier ook het Santa Rosa model, en ik wacht nog op de 500GB 7200.4 van Seagate. Heb echter nog niet echt iets gezien over hoe dat inbouwen gaat. Is dat linke soep bij dit model of valt het mee? Welke guide gaan jullie gebruiken (degenen met hetzelfde model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 08:19:
[...]

Heb hier ook het Santa Rosa model, en ik wacht nog op de 500GB 7200.4 van Seagate. Heb echter nog niet echt iets gezien over hoe dat inbouwen gaat. Is dat linke soep bij dit model of valt het mee? Welke guide gaan jullie gebruiken (degenen met hetzelfde model)?
Was misschien wel handig geweest om van te voren door te zoeken. Heb het nooit gedaan maar lees constant al die posts over hoe extra lastig het is en over verlies van garantie of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 19:47:
[...]

Waarom geen 500gb? Stuk sneller dan de 320gb en je krijgt extra ruimte.
Ik heb sowieso al een externe 500gb en die zijn gelijk weer een euro of 100.

of kan ik beter wachten op een prijsverlaging of gaat dat nog wel even duren?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:50:
[...]

Ik heb sowieso al een externe 500gb en die zijn gelijk weer een euro of 100.

of kan ik beter wachten op een prijsverlaging of gaat dat nog wel even duren?
Voorlopig is er nog geen concurentie dus zal de prijs nog niet veel veranderen. De prijs is al best scherp.

Iemand ervaring met een 7200rpm disk in een witte/zwarte macbook? Geen warmte problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

duncanvdlinden schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 10:59:
Iemand ervaring met een 7200rpm disk in een witte/zwarte macbook? Geen warmte problemen?
Zoek anders even in dit topic, daar staan wel een paar ervaringen in. Dat is er speciaal voor gemaakt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 08:19:
[...]

Op zich...kun je het zelf uitvoeren. Dat valt wel mee, mits je de juiste tools in huis hebt. Maar ja, dan heb je weer het volgende probleem, de garantie. Dus mocht je nog garantie hebben, of willen hebben dan zou ik het laten doen door een Mac reseller of reparatiepunt. op iFixit.com kun je heel veel guides terugvinden.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij a-mac in den bosch werd mij vertelt dat het mij ongeveer 50 euro zou gaan kosten en dat ze de data ook voor mij overzetten en leopard installeren. Nu doe ik liever zelf mijn data overzetten maar de service is er wel.

Maar dit is wat ze mij vertelt hadden he dadelijk blijkt het even tegen te vallen en kost het mij meer.

Laat het jullie dinsdag weten! ( ik heb btw een macbook pro late 2007 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn hdd vervangen door een OCZ APEX 60Gb SSD, maar ik haal write snelheden van 30mb/s en read van 80/90mb/s, en dit kan niet kloppen, gezien de reviews van de SSD. Weet iemand waar het aan kan liggen?
Test Tool: AJA KONA system test.
Edit: Ik was ff vergeten dan de ssd natuurlijk het snelst is met file sizes groter dan 128 mb, met 2 Gb haalt de SSD al 84mb/s write, en 120mb/s read.

Edit 2: Nu doet de ssd deze snelheden op alle filesizes 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:06
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 12:45:
Bij a-mac in den bosch werd mij vertelt dat het mij ongeveer 50 euro zou gaan kosten en dat ze de data ook voor mij overzetten en leopard installeren. Nu doe ik liever zelf mijn data overzetten maar de service is er wel.

Maar dit is wat ze mij vertelt hadden he dadelijk blijkt het even tegen te vallen en kost het mij meer.

Laat het jullie dinsdag weten! ( ik heb btw een macbook pro late 2007 )
Dat zou ideaal zijn. Deze prijs vind ik zeker aanvaardbaar. Voor die paar euro ga ik niet zelf mijn MBP bekrassen en wellicht stuk maken. Garantie is met een ouder model sowieso al minder aan de orde. Ik kijk uit naar je ervaringen, hopelijk zijn de door jou verwachte kosten juist ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.