Hierbij ook mijn ervaringen met het vervangen van een harde schijf bij mijn Macbook:
Gister heb ik ook mijn originele schijf (Toshiba 80GB) in mijn Macbook vervangen door een Samsung Spinpoint 320GB. Heb voor de Samsung gekozen omdat deze volgens
Tom's Hardware (zie hier een shortlist met benchmarks) niet meer stroom verbruikt dan de Toshiba.
Het vervangen gaat echt eenvoudig (mist je het juiste gereedschap hebt), ik had al een PB190:PH00x60 schroevedraaier (eerder nodig gehad om geheugen te vervangen) dus het begin ging goed. Totdat ik de schijf er uit had en de lipje er vanaf wilde halen, om deze op de nieuw schijf te monteren.
Ik weet nog steeds niet wat voor schroevendraaier je er voor nodig hebt, maar ik weet wel dat een hele kleine platbek ook werkt... (niet netjes maar de schijf zou en moest er die avond nog in

)
Het back-upen van de schijf erg eenvoudig gaat. Heb dit gedaan dmv Disk Utility's restore optie. Het duurt idd even ik denk dat hij over 50GB ongeveer 5 a 6 uur heeft gedaan. Heb het overzetten van de data gedaan voor het verwisselen van de schijven.
Wat niet werkte met Disk Utility is mijn BootCamp partitie overzetten. Deze werd later niet meer herkent. Heb inmiddels deze partitie verwijderd en ga dadelijk Windows opnieuw installeren (dacht je er vanaf te zijn...

(het kan volgens mij vast anders...)
Ook een leuk detail was dat ik net zonder het te weten OSX heb geboot vanaf USB. Mijn oude schijf zit nu in de externe case en wilde schijnbaar nog de standaard schijf zijn. Ik vond het al vreemd dat de USB schijf zo druk bezig was (dacht voor spotlight ofzo). Had niet verwacht dat het zo goed zou werken...
Zo nu is het wel een heel lang verhaal aan het worden, ik ga nu maar even genieten van mijn nieuwe Windows installatie...
[
Voor 5% gewijzigd door
martijn007 op 29-05-2008 20:58
. Reden: Link naar Tom's Hardware toegevoegd ]