Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
www.enrave.com3CLipZ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:37:
heh, ik ga mn accountje weer activeren denk ik x_x
weer een trial begonnen en die kriebels komen toch echt wel heel erg terug
is hier misschien een corpje dat een nieuwe pilot onder zn vleugel zou willen nemen ?
(heb nu een pure miner, maar ik wil toch echt ff een goeie battle pilot maken lol)
Whole lot of stars ***
Als je interesse hebt, info staat in mn signature.
Verwijderd
Maar wil even terug komen op EvE Voice. Naar mijn weten, hadden ze namelijk vermeld dat dit GRATIS zou worden (moest nog wel even onderzocht worden). Tot mijn verbazing blijkt nu, dat je je aan kan melden voor een 30 dagen trial, waarna het na de 30 dagen $9,95 per maand moet gaan kosten.
Toch een beetje vreemd aangezien er mensen met meerdere accounts meespelen, moeten die dan ook bijvoorbeeld 2 x dit bedrag gaan ophoesten? Ik heb er persoonlijk geen geld voor over terwijl ik met Ventrilo of Teamspeak prima uit de weg kan.
Zijn er meer mensen die hier een mening over hebben?
Aan de andere kant, als ze denken dat EvE Spelers hun gratis TS/Vent servers gaan verlaten voor een betaalde ingame voice service, zijn ze goed gek...

[ Voor 8% gewijzigd door D-Raven op 21-03-2007 12:16 ]
Tis $10 per JAAR, niet per maandVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:03:
Maar wil even terug komen op EvE Voice. Naar mijn weten, hadden ze namelijk vermeld dat dit GRATIS zou worden (moest nog wel even onderzocht worden). Tot mijn verbazing blijkt nu, dat je je aan kan melden voor een 30 dagen trial, waarna het na de 30 dagen $9,95 per maand moet gaan kosten.
Neemt niet weg dat ik ws gewoon TS blijf gebruiken, iig totdat bewezen is dat vivox minstens net zo goed werkt en voordelen biedt.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Ze zullen echt wel meer moeten bieden dan alleen voice-chat voordat mensen gaan overstappen. En dan nog heb je het probleem dat zolang niet iedereen overstapt (al was het maar uit principe voor de kosten) je er eigenlijk geen zak aan hebt. Ik vraag me dan ook af of dit echt een succes gaat worden.StarLite schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:25:
[...]
Tis $10 per JAAR, niet per maand
Neemt niet weg dat ik ws gewoon TS blijf gebruiken, iig totdat bewezen is dat vivox minstens net zo goed werkt en voordelen biedt.
Voornaamste wat ik me trouwens afvroeg, als Eve crasht, crasht dan je vivox ook, of is het zoiets als TS dat los van je client staat. Ik mag nl. hopen dat het losstaat van elkaar want anders zou dat wel een heel groot nadeel zijn tov TS.
[removed]
Verwijderd
De vivox voice is namelijk geintergreerd in fleet/squadron flow
Dat is tenminste als ik de dingen over dat vivox ook goed gelezen hebt in de EON
vixit en alts
Missions for Life
Ey Danthar, kom is wat meer online
Je vindt het hopelijk niet erg dat ik je Harpy even leen?
tjah, beetje half halfMailMan schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:35:
Wij zoeken ook nogsteeds nieuwe members maar we zitten atm wel in 0.0, dus om daar met je trial accountje al te komen is linke soepWe hebben een minimum aantal skillpoints van 4 mil bij onze recruit eisen stan, maar stel dat je een retriever kan vliegen, ice kan minen en een leuke BC vliegt dan moet het ook lukken.
Als je interesse hebt, info staat in mn signature.
ik kan op mn main miner een retriever vliegen die ice kan minen, alleen dat ding is puur op minen gericht, enige defence die ik daarop heb is een paar drones
kwil een aparte battle char maken, met lage perc/willpower is et echt hell om schepen te trainen lol
Verwijderd
Je moet je eveclient geselecteerd hebben wil je die service kunnen gebruiken dus dat is vrij bagger. Ook heeft het als bijkomend ding dat het je settings voor mics e input verneukt in windows dus mij za lje het niet zien gebruiken.redwing schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:02:
[...]
Ze zullen echt wel meer moeten bieden dan alleen voice-chat voordat mensen gaan overstappen. En dan nog heb je het probleem dat zolang niet iedereen overstapt (al was het maar uit principe voor de kosten) je er eigenlijk geen zak aan hebt. Ik vraag me dan ook af of dit echt een succes gaat worden.
Voornaamste wat ik me trouwens afvroeg, als Eve crasht, crasht dan je vivox ook, of is het zoiets als TS dat los van je client staat. Ik mag nl. hopen dat het losstaat van elkaar want anders zou dat wel een heel groot nadeel zijn tov TS.
Komt er dus op neer dat zodra Eve crasht je je gang niet meer kunt melden dat je PCtje is gecrashed en dat je zo weer terug komt. Da's dus wel een heel groot nadeelVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:13:
[...]
Je moet je eveclient geselecteerd hebben wil je die service kunnen gebruiken dus dat is vrij bagger. Ook heeft het als bijkomend ding dat het je settings voor mics e input verneukt in windows dus mij za lje het niet zien gebruiken.
[removed]
Verwijderd
Wij zijn bezig met de formatie van een Military en Mining wing, beiden zijn welkom. Het is nog een relatief kleine corp, maar het begint al zeker ergens op te lijken3CLipZ schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:37:
heh, ik ga mn accountje weer activeren denk ik x_x
weer een trial begonnen en die kriebels komen toch echt wel heel erg terug
is hier misschien een corpje dat een nieuwe pilot onder zn vleugel zou willen nemen ?
(heb nu een pure miner, maar ik wil toch echt ff een goeie battle pilot maken lol)
Meer info kan ik wel ingame geven, zoek ons eens op, mijn naam is Danti Shidomu, en de corp heet; New Career Move
Cheers!
Verwijderd
heb je aan address book ge-add.. maar ik ben een van de weinigen die tot in de late uurtjes loopt de gamenVerwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:56:
[...]
Wij zijn bezig met de formatie van een Military en Mining wing, beiden zijn welkom. Het is nog een relatief kleine corp, maar het begint al zeker ergens op te lijken.
Meer info kan ik wel ingame geven, zoek ons eens op, mijn naam is Danti Shidomu, en de corp heet; New Career Move
Cheers!
hebben jullie een ingame chatroom oid?
Kosten: Wordt door een derde partij geregeld, dat kost dus geld. Als het gratis zou worden aangeboden dan zou CCP voor alle Eve-Online spelers moeten betalen en niet alleen voor die het regelmatig gebruiken. Het zou natuurlijk wel goedkoper zijn dan aantal spelers x $10, maar toch een enorm bedrag per jaar. Dit geld moet toch ergens vandaan komen, er zou dus meer geld gevraagd kunnen worden per maand, per gebruiker of het zou ten koste gaan van de content. Beide zijn niet eerlijk ten opzichte van de spelers die het niet willen of kunnen gebruiken (een hoop nederlanders kunnen bv. wel nederlands engels typen maar spreken het bijzonder slecht). $10 of 10 EURO per jaar is niet echt duur en als je Eve kan spelen voor 120 EURO per jaar, dan kan die 10 EURO er ook nog wel bij...
Niet beschikbaar buiten Eve: Persoonlijk zie ik dat als een bonus, als je niet in eve actief bent zit ik ook niet op je gebrabbel te wachten. Daar zijn namelijk chat/voice rooms die buiten eve-online zitten voor. Als je pc crashed of je internet verbinding wegvalt dan heb je ook geen voice communicatie meer, als je eve client ermee kapt dan zien je kameraden je als niet meer online (kunnen ze via voice heel snel melden aan de rest van de groep.
Integratie met Eve: Naar wat ik heb gelezen wat er nu al mogelijk is en wat er in de planning staat is dit de reden waarom je die $10 per jaar betaald. Als iedereen in je gang dit gebruikt heb je een edge over de gang die het niet gebruikt. Waar ik nog op zit te wachten is voice masking ;-)
Niemand gaat dit gebruiken: ga er maar van uit dat een hoop corps en alliances dit als verplichting gaan stellen voor hun combat wings (binnen een maand of zes schat ik zo). Ik ga dat in iedergeval wel doen (als het bevalt en blijft bevallen)...
[ Voor 0% gewijzigd door Cergorach op 24-03-2007 17:43 . Reden: Ik bedoelde natuurlijk engels typen ipv. nederlands ;-) ]
een hoop nederlanders kunnen bv. wel nederlands typen maar spreken het bijzonder slecht
Ehhh, spreek voor jezelf
Denk dat je Engels bedoelt nietwaar
Verwijderd
Kosten: Vallen voor nu nog meer 10 euro per jaar is goed te doen idd.Cergorach schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:29:
Eve Voice Service
Kosten: Wordt door een derde partij geregeld, dat kost dus geld. Als het gratis zou worden aangeboden dan zou CCP voor alle Eve-Online spelers moeten betalen en niet alleen voor die het regelmatig gebruiken. Het zou natuurlijk wel goedkoper zijn dan aantal spelers x $10, maar toch een enorm bedrag per jaar. Dit geld moet toch ergens vandaan komen, er zou dus meer geld gevraagd kunnen worden per maand, per gebruiker of het zou ten koste gaan van de content. Beide zijn niet eerlijk ten opzichte van de spelers die het niet willen of kunnen gebruiken (een hoop nederlanders kunnen bv. wel nederlands engels typen maar spreken het bijzonder slecht). $10 of 10 EURO per jaar is niet echt duur en als je Eve kan spelen voor 120 EURO per jaar, dan kan die 10 EURO er ook nog wel bij...
Niet beschikbaar buiten Eve: Persoonlijk zie ik dat als een bonus, als je niet in eve actief bent zit ik ook niet op je gebrabbel te wachten. Daar zijn namelijk chat/voice rooms die buiten eve-online zitten voor. Als je pc crashed of je internet verbinding wegvalt dan heb je ook geen voice communicatie meer, als je eve client ermee kapt dan zien je kameraden je als niet meer online (kunnen ze via voice heel snel melden aan de rest van de groep.
Integratie met Eve: Naar wat ik heb gelezen wat er nu al mogelijk is en wat er in de planning staat is dit de reden waarom je die $10 per jaar betaald. Als iedereen in je gang dit gebruikt heb je een edge over de gang die het niet gebruikt. Waar ik nog op zit te wachten is voice masking ;-)
Niemand gaat dit gebruiken: ga er maar van uit dat een hoop corps en alliances dit als verplichting gaan stellen voor hun combat wings (binnen een maand of zes schat ik zo). Ik ga dat in iedergeval wel doen (als het bevalt en blijft bevallen)...
Niet beschikbaar buiten Eve: Is irritant. Mensen met een scout kunnen geen voice gebruiken. Dat je de eveclient geactiveerd/focussed moet hebben slaat nergens op vind ik want ik alt tab nogal vaak of ben op een alt bezig.
Integratie met Eve: Is bovenstaand puntje eigenlijk al. Is wel goed dat het niet gebruikt kan worden maar gebruik dan clients die vast zitten aan eve account en maak de service disabled in DT bijvoorbeeld.
Niemand gaat dit gebruiken:Grote alliances zullen dit juist niet gaan gebruiken door een aantal problemen. Client crashes gebeuren veel tijdens fleet fights, lagg ingame = lagg in de voiceservice en dus niet verstaanbaar voor anderen en niet de andere verstaan.
Heb al een post op eve-o gemaakt want als ik de voiceservice activeer (een channel join ingame) dan verprutst het mijn windows volume instellingen waar ik dan wer even mee bezig ben om goed te zetten zodat ik ook verstaanbaar ben op bijvoorbeeld teamspeak, ventrilo, skype en MSN.
Ook de kosten van een goede server is stukken gunstiger voor een alliance om dat bij TS of ventrilo te houden. Voor een 100man alliance/corp is het 1000 euro per jaar voor de ingame service. Daarvoor kun je een HELE dikke TS/Ventrilo server huren die betere functionaliteit heeft en beter verstaanbaar is en tevens losstaand van eve is. Mocht je crashen dan kun je het zelf doorgeven.
Dat van je vrienden zien je crashen is niet te doen als je in een vloot zit die 50+ man is. Ik heb persoonlijk alleen nog maar titan pilots in mijn adressbook en mijn eigen alts. Je kunt niet 1000man in je adressbook zetten en je mist niet iemand ineens als tie zijn gangkleur mist en wegwarpt. Er gaan zoveel mensen weg en komen erbij dat als je dat wilt zeggen iedere keer het chaos is op TS. (lees: random alliance voice).
Dat je gefocused moet zijn op je Eveclient heeft zo z'n voor en nadelen, als je meerdere clients open heb staan lijkt me dat redelijk ideaal. Als je het als social tool wil gebruiken als je met iets anders dan eve bezig ben is het inderdaad niet werkbaar. Persoonlijk zou ik voor dat soort situaties dan ook vrolijk TS (of iets dergelijks) gebruiken. Richt tool for the right jog enzo...
Ik zou persoonlijk de channels dan ook erg klein houden en hierarchies opwerken. Iedere gang een channel, de gang leaders zijn lid van een tweede channel voor allen de gang leaders van een groep, enz.
Maar laat ik duidelijk wezen, ik heb nul ervaring met grootte alliances of alliance/corp warfare. Ik merk bovenstaande op vanuit mijn eigen pov.
Meestal is het niet alleen de verbinding die aan het laggen is, maar ook je client vanwege de vele te renderen schepen in een fleet op.Cergorach schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 18:23:
Ik had van de Dev blogs begrepen dat de Eve Voice Service op andere servers draaide (niet van CCP). Ik ging dan ook eigenlijk van uit dat lag in Eve geen invloed zou hebben op het voice gedeelte, als dit wel het geval is dan is dit verre van fijn. Is dit getest op de productie cluster (Tranquility)?
Het is al te zien aan de framerate (keer op gelet toen ik fraps aan had staan) als je in een gang zit van 20 man en eens op elkaar gaat schieten.
LOL. je doet maar, vraag me af hoe je dat wilt doen overigens. Dat ding is 2 maanden geleden al opgeblazenMailMan schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:18:
[...]
Ey Danthar, kom is wat meer online
Je vindt het hopelijk niet erg dat ik je Harpy even leen?
En als ik weer zou reactivaten zou dit de moeite waard zijn voor 2 dagen in de week speeltijd? Bovendien, zijn er corps die mij dan onder hun hoede willen nemen?
Alvast bedankt voor de info
Oh cool, ik check mijn EVE mailadres en zie dat ik een aanbod heb gekregen om 3 maanden te activaten voor de kosten van 2 maanden
Klopt het dat je niet kan inloggen bij "My Characters" als je account inactive is?Greetings Niels Oegema (Proqthor),
With the newest EVE expansion-Revelations-thousands of players have joined, the universe has expanded, and the Caldari need your help more than ever. Rejoin EVE now with your ship, skills, weaponry, and ISK intact, plus choose between two offers to help with your first days back in the cockpit:
[ Voor 35% gewijzigd door Proqzor op 26-03-2007 09:18 ]
Die aanbieding is al expired denk ikDrProctor schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:07:
Hmm elke keer als ik in dit toppic lees heb ik toch elke keer weer zin om mijn account te activeren. Ik had volgens mij een caldari en had cruiser op 4 en alle primary learning skills of 5. Nu vroeg ik me af of er in de 4 maanden dat ik gestopt ben veel is veranderd. Ik ben gestopt net voordat de expansion kwam met die titans enz.
En als ik weer zou reactivaten zou dit de moeite waard zijn voor 2 dagen in de week speeltijd? Bovendien, zijn er corps die mij dan onder hun hoede willen nemen?
Alvast bedankt voor de info
Oh cool, ik check mijn EVE mailadres en zie dat ik een aanbod heb gekregen om 3 maanden te activaten voor de kosten van 2 maanden![]()
[...]
Klopt het dat je niet kan inloggen bij "My Characters" als je account inactive is?
Je kunt iig wel op je account inloggen als ie inactive is, zo moet je hem ook reactiveren...My characters zou ik niet weten.
Eve draait met de nieuwste wine (0.9.33) btw echt perfect, geen gekke artifacts of malle crashes hier meer, woeii...
Je kunt alleen bij je account gegevens als je account expired is. Je kunt dus niet naar je My character page.Koetjeboe schreef op maandag 26 maart 2007 @ 10:03:
[...]
Die aanbieding is al expired denk ik
Je kunt iig wel op je account inloggen als ie inactive is, zo moet je hem ook reactiveren...My characters zou ik niet weten.
Eve draait met de nieuwste wine (0.9.33) btw echt perfect, geen gekke artifacts of malle crashes hier meer, woeii...
[removed]
Wtf? In wiens vlieg ik nu dan? Wel leuke AF hoor, 200+dpsD-Raven schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:58:
[...]
LOL. je doet maar, vraag me af hoe je dat wilt doen overigens. Dat ding is 2 maanden geleden al opgeblazen
Ik ben dus vrijdag begonnen met EVE, en zit op het moment in deze outfit:
een Condor, met 2x een Milos Launcher en een 75mm prototype i gauss gun
Leek me wel redelijk
Anyway, iemand ooit van Eve University gehoord? Zit er aan te denken om deze corp. te joinen, aangezien ze imho als doel hebben om newbies in te leiden in EVE.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Mja is wel aardig hoor, Eve University, maar ik zie de toegevoegde waarde er niet echt van. Je zult hoe dan ook leren hoe de game in elkaar zit, ook als je een andere corp joined. Iedereen is ooit begonnen in EVE, dus niemand is te beroerd om je op weg te helpen in principeDemon Hunter schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:22:
Hey al!
Ik ben dus vrijdag begonnen met EVE, en zit op het moment in deze outfit:
een Condor, met 2x een Milos Launcher en een 75mm prototype i gauss gun
Leek me wel redelijk![]()
Anyway, iemand ooit van Eve University gehoord? Zit er aan te denken om deze corp. te joinen, aangezien ze imho als doel hebben om newbies in te leiden in EVE.
Oja en die Duramaller heeft veel te dikke fittings voor z'n waarde. Ik heb wat spul gedoneerd gekregen uit mn oude corp toendertijd en er zit voor 5x zoveel geld aan fittings op als de mark waarde van het ding zelf als ik het goed heb. Dus lvl 2s moet ik wel aankunnen.
Ik zie nu dat ik voordat ik mn account gecancelt had dat ik frigate 5 aangezet heb. Ik heb dus de mogelijkheid om nu naar interceptors te skillen. Is dit een goeie optie of moet ik gewoon weer mn learning skills trainen?
nog even wat extra informatie:
Dit is mijn schip: De Maller
En dit is waar ik naartoe wil: De Malediction
En ja ik ben een Caldari die Amarr vliegt
oja mn ingame name is Pr0qz0r
[ Voor 69% gewijzigd door Proqzor op 27-03-2007 08:51 ]
In jouw geval kan je beter voor één van deze gaan: http://www.eve-online.com...ltships/amarr/default.asp
In een cruiser zijn lvl 2 missions trouwens ook goed te doen hoor. Het leuke van een AF is dat je misschien in staat bent om ze sneller te doen omdat je wellicht (afhankelijk van je skills) iets meer damage doet maar zeker sneller heen en weer kan vliegen!
Ja dat is idd de downside van mijn cruiser. Hij heeft battleship plating maar dat maakt em ook zwaar en langzaamBrainwaste schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:20:
ja, lvl 2 missions mogen geen probleem zijn in een Assault Frig.
In jouw geval kan je beter voor één van deze gaan: http://www.eve-online.com...ltships/amarr/default.asp
In een cruiser zijn lvl 2 missions trouwens ook goed te doen hoor. Het leuke van een AF is dat je misschien in staat bent om ze sneller te doen omdat je wellicht (afhankelijk van je skills) iets meer damage doet maar zeker sneller heen en weer kan vliegen!
Bovendien is de damage output zeer gering bij mijn maller en ik gebruik frigate lasers omdat die minder power gebruiken. Dat is het hele idee achter een duramaller ;P
Maar persoonlijk val ik toch meer voor die interceptors, gewoon omdat ze gruwelijk snel zijn.
mijn maller hield et anders ook niet meer dan 15 schoten uit toen hij net gemold werd door 20 pirates die een gate in .4 space zaten te campenBrainwaste schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:55:
ja, 1 keer beschoten worden en je bent er geweest zeg maar....
Whole lot of stars ***
nu een beetje te laat
Ik ben nu op het advies van een player nu aan het retrainen voor een drake (caldari BC) om vervolgens lvl 3s te gaan doen en geld te verdienen voor mn inty of assault ship
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Nog steeds verdwijn je na een minuut, er zijn een hoop schepen die zo lang wel kunnen overleven tegen een niet al te groot aantal vijanden.TWBMS schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:43:
Hou er rekening mee dat je niet meer weg vliegt als je "logoffski" doet in een bubble.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Als je het niet aandurft om het risico te lopen dood te gaan moet je het maar niet nemen en blijven mission runnen in .5 of hoger.
Met Privateers op elke drukke gate voel ik me in 0.0 een stuk veliger.Plus dat er geen Concord op m'n nek springt als je 3 pixels ergens naast klikt en een Neutral aanvalt.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:03:
Uitloggen om je schip te redden![]()
Als je het niet aandurft om het risico te lopen dood te gaan moet je het maar niet nemen en blijven mission runnen in .5 of hoger.
Er is een reden dat er alts zijn.
Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org
Nee met 25 man aan een gate hangen en dan enkeltjes aanvallen is een sportVerwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:03:
Uitloggen om je schip te redden![]()

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 28-03-2007 11:20 ]
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Loggers maken me treurig. Er is geen reden waarom uitloggen geoorloofd is in zo'n situatie.Rudios schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:20:
[...]
Nee met 25 man aan een gate hangen en dan enkeltjes aanvallen is een sport
1. je scouting suckt als je zo in 25 man jumpt
2. je had kunnen roepen om hulp ne ze kunnen slopen
3. je had andere route kunnen nemen
mogen je pods branden in hel als je uitlogt in pvp!
Gewoon hem scramblen, dan werkt dde uitlogwarp ook niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:41:
[...]
Loggers maken me treurig. Er is geen reden waarom uitloggen geoorloofd is in zo'n situatie.
Bij pvp uitloggen is idd simpel, maar ik heb het over massive gate camps... en als je alleen bent is het een beetje moeilijk scouten aan de andere kant van de gate.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:41:
[...]
Loggers maken me treurig. Er is geen reden waarom uitloggen geoorloofd is in zo'n situatie.
bdw, warp to 0km maakt me nog veel treuriger, verneukt de hele game, geen interactie alleen middels die kut gatecamps.
@pirate-bozzz: lees jij eerst maar eens een logoffski erop na...
[ Voor 8% gewijzigd door Rudios op 28-03-2007 12:04 ]
Whole lot of stars ***
D'r zijn redenen genoeg waarom uitloggen geoorloofd is in zo'n situatie, maar dat maakt loggen niet minder lame.Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:41:
[...]
Je scouting ? Oh wacht, je verwacht dat iedereen die door een gate jumpt in een fleet van tenminste 10 man zit met een scout ? Komop zeg, als we zo gaan denken komt EVE nooit van het blobben af.1. je scouting suckt als je zo in 25 man jumpt
Iemand is alleen, dan zou hij nog een alt kunen maken om te scouten, maar wat gebeurd er met die alt zodra hij door die gate jump met 25 man en een dictor bubble aan de andere kant ? precies, scout word naar z'n cloning station gestuurd, daarbij is het gewoon imo fout dat je ervan uit gaat dat iedereen maar 2 of meer characters moet hebben om EVE te kunnen spelen.
Ik denk dat je zelf wel inziet dat dit compleet nergens op slaat. Als je al genoeg members in je corp heb om ze te kunnen slopen, tegen de tijd dat jij 25 man heb verzameld zijn de gasten aan de andere kant van de gate allang weg. Want die willen alleen maar 25 vs 1 en niet 25 vs 25 want stel dat ze toch is een scheepje verliezen.2. je had kunnen roepen om hulp ne ze kunnen slopen
Hier ben ik het mee eens, alleen hier komt het vraagstuk, hoe weet je zonder scout dat er ook niet 5 gasten op de gate van de andere route zitten ? Je kunt het niet weten! tenzij je je alt van z'n cloning station helemaal naar die andere gate vliegt, door laat jumpen, en dan de kans loop weer terug naar z'n inmiddels oh zo bekende cloning station gestuurd te worden.3. je had andere route kunnen nemen
Uitloggen als je iets ziet wat je niet bevalt = lame, dat ben ik compleet met je eens, however, net zoals de meeste dingen in EVE is het geboren uit het gevoel dat er weinig PVP is aan het ganken van 1 ship met 25 (of 10 of 5) man. Its a guaranteed death. Its unavoidable, en mensen gaan dan toch zoeken naar iets om "unavoidable death" toch uit te weg te gaan.mogen je pods branden in hel als je uitlogt in pvp!
Ik kan zeggen dat ik in m'n hele EVE career maar 1 keer een logoffski heb gedaan en dat was toen BE een logon trap deed om mijn(MC) freighter te killen.
... MMORPG Addict.
Yup, ook mee eens.CRiMiNaL schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:04:
Uitloggen als je iets ziet wat je niet bevalt = lame, dat ben ik compleet met je eens,
Juist, dat bedoel ik dus! 1 vs 25 is gewoon geen beginnen aan en dan jezelf gewoon laten mollen omdat het spel zo hoort te zijn vind ik net zogoed 'not done'. En daarbij vind ik het net zo lame om met 25+ pilots lone gastjes te pakken die op doorreis zijn.CRiMiNaL schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:04:
however, net zoals de meeste dingen in EVE is het geboren uit het gevoel dat er weinig PVP is aan het ganken van 1 ship met 25 (of 10 of 5) man. Its a guaranteed death. Its unavoidable, en mensen gaan dan toch zoeken naar iets om "unavoidable death" toch uit te weg te gaan.
.
Whole lot of stars ***
Verwijderd
Is toch allemaal richting het oosten voor onsIJzerlijm schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:12:
Het leukste aan de 'logofski' claims is dat ze meestal gemaakt worden om de Russen van Red Alliance en AAA mee zwart te maken terwijl de -ski toevoeging uit de Poolse taal komt.
maar even serieus weer. Criminal ik ben het enigsinds met je eens dat 25v1 niet eerlijk is maar vlieg je in lowsec jump je door en zie je ze hangen en close je dan je client dan is het gewoon f*cking triest imo. Scouten is onderdeel van het hele lowsec/0.0 gebeuren in eve. Zonder ga je gewoon dood. Uitloggen als je weet dat er 25 man aan de andere kant hangt en er niet door kan en zodoende wacht totdat ze weg zijn is wel geoorloofd imo maar dat is niet loggen in PvP. (PvP = PvP of het nu 25v1 is of 1v1. Dat zien een aantal mensen niet of willen het niet zien)
Maarja ik zie genoeg mensen 0.0 injumpen, ons op de andere kant van de gate zien hangen en client closen. Dat is gewoon triest, je vliegt niet solo in 0.0 tenzij je weet wat je doet en de risico's aanvaard die eraan vast zitten.
Bdw, vliegen is er tegenwoordig met de warp to 0 niet meer bij, tis meer een warp en jump game geworden

[ Voor 22% gewijzigd door Rudios op 28-03-2007 12:54 ]
Whole lot of stars ***
Ja, er zijn nog andere manieren om een logoffski te doen, maar dan hang je toch minimaal een halve minuut zichtbaar in space. Bubble/ scramble bug is gefixt in 1.4:Rudios schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:59:
@pirate-bozzz: lees jij eerst maar eens een logoffski erop na...
Logging off inside a warp disrupt bubble (mobile warp disrupt or interdictor bubble) no longer triggers an emergency warp.
Die is gefixed ja, maar dat zorgt ervoor dat je overal dus een MWD of Dictor bubble nodig hebt, want immers als je jumpt en je logt als je nog gecloacked bent, is het on-mogelijk voor de ander om je te scrambelen (ja je kunt ze scrambelen, maar ze warpen toch weg, emergency warp trekt zich namenlijk niks aan van scramblers).Pirate-Bozz schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:56:
[...]
Ja, er zijn nog andere manieren om een logoffski te doen, maar dan hang je toch minimaal een halve minuut zichtbaar in space. Bubble/ scramble bug is gefixt in 1.4:
Logging off inside a warp disrupt bubble (mobile warp disrupt or interdictor bubble) no longer triggers an emergency warp.
Oh en voor de mensen die de betekenis van PVP niet helemaal begrijpen:
PVP staat voor "Player versus Player"
niet voor "Players versus Players" of "25 Players versus Player" of "Player versus 25 Players"
Maargoed ik bedrijp je punt echt wel, ik heb ook meerdere keren aan de "blob" kant gezeten waar mensen injumpen en dan gewoon Cltr + Q doen. Het is uiterst frustrerend.
Eve moet van de blob warfare af, ik wil weer terug naar de tijd waar je in je eentje op een gate kon zitten en een leuk gevecht krijgen, dan zijn we ook gelijk van de logoffski af.
Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht echt niet dat je in je eentje op een gate gaat zitten op dit moment, want de kans is te groot dat er meer dan 1 door de gate komt, daarom ga je in blobs zitten, en door die blobs onstaan er weer logoffskis, en door die logoffskis weer meer blobs ect.
It's a viscious circle.
... MMORPG Addict.
Was de 5e keer dat mn schip naar de kolere is geholpen
edit: dat laatste was geen whine maar een reactie op de voorgaande posts over dingen die je kan doen tegen een gatecamp
[ Voor 7% gewijzigd door Proqzor op 28-03-2007 14:05 ]
0.0 is voor residences en blue's de rest moet dood
maar dat zijn alleen mijn 49ct
CRiMiNaL schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:53:
[...]
Die is gefixed ja, maar dat zorgt ervoor dat je overal dus een MWD of Dictor bubble nodig hebt, want immers als je jumpt en je logt als je nog gecloacked bent, is het on-mogelijk voor de ander om je te scrambelen (ja je kunt ze scrambelen, maar ze warpen toch weg, emergency warp trekt zich namenlijk niks aan van scramblers).
Oh en voor de mensen die de betekenis van PVP niet helemaal begrijpen:
PVP staat voor "Player versus Player"
niet voor "Players versus Players" of "25 Players versus Player" of "Player versus 25 Players"![]()
Maargoed ik bedrijp je punt echt wel, ik heb ook meerdere keren aan de "blob" kant gezeten waar mensen injumpen en dan gewoon Cltr + Q doen. Het is uiterst frustrerend.
Eve moet van de blob warfare af, ik wil weer terug naar de tijd waar je in je eentje op een gate kon zitten en een leuk gevecht krijgen, dan zijn we ook gelijk van de logoffski af.
Begrijp me niet verkeerd, ik verwacht echt niet dat je in je eentje op een gate gaat zitten op dit moment, want de kans is te groot dat er meer dan 1 door de gate komt, daarom ga je in blobs zitten, en door die blobs onstaan er weer logoffskis, en door die logoffskis weer meer blobs ect.
It's a viscious circle.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
@Criminal
Jup, als ze gecloaked zijn is het scramblen een probleem maar als ze zichtbaar zijn en je hebt er genoeg scramblers op dan kan hij niet wegwarpen (met nadruk op genoeg
Verwijderd
Voor de campers kut, voor de transporters fijn. 'wie heeft er meer recht op fijn'?Rudios schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:51:
Het spijt me om te zeggen, maar ik vind een gatecamp net zo triest. En als er een grote fleet binnenkomt gewarped gaan de 'praatjesmakers over gatecamp log-off' zelf allemaal muive.
Bdw, vliegen is er tegenwoordig met de warp to 0 niet meer bij, tis meer een warp en jump game geworden
Dat mag jij me vertellen.
Hoe dan ook, loggen in the face of danger vind ik ook gewoon not-done, ongeacht reden, ongeacht oneerlijke situaties. Men heeft het recht om een oneerlijk aantal tegenover je te zetten, ontneem ze dat recht door een force op te bouwen en ze te hunten zodra ze dat doen. Iemand die vaak door low-sec reist, of zoveel waardevolle ships heeft, heeft op zijn minst toch wel een waardevolle kenniskring?
Word je te vaak dwars gezeten, je corp doet er te weinig aan? misschien toch naar een andere/sterkere corp als het je zo dwars zit, en anders hi-sec gaan zitten. EVE is risico, dat je een freighter of anders vliegt is geen uitzondering waardoor je makkelijk ervanaf komt. Zwak IMHO, niet onbegrijpelijk, enkel zwak.
Iedereen in EVE heeft evenveel recht de doen wat ie wil, dat is het mooie. Can-baiting, contracten voor 1 Zyd met '100.000 Zyd' als titel, low-sec sentry guns tanken met je gatecamp en dus ook CTRL-Q indrukken zodra je meer dan 1 vijand op je scherm ziet.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 01:24:
[...]
Voor de campers kut, voor de transporters fijn. 'wie heeft er meer recht op fijn'?
Dat er mensen zijn die dat zelf nooit zouden doen (meestal niet uit eer maar simpelweg omdat ze geld zat hebben en een verlies echt niets voor ze betekent) zegt niks over dat het iedere andere speler vrij is het wel te doen.
Verwijderd
Can baiting - Domme mensen tricken - magIJzerlijm schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:23:
[...]
Iedereen in EVE heeft evenveel recht de doen wat ie wil, dat is het mooie. Can-baiting, contracten voor 1 Zyd met '100.000 Zyd' als titel, low-sec sentry guns tanken met je gatecamp en dus ook CTRL-Q indrukken zodra je meer dan 1 vijand op je scherm ziet.
contract 'scams' - domme mensen tricken / vertrouwen misbruiken - mag
low sec sentry tanken - is normale zaak en hoort niet in dat rijtje thuis imo - mag
ctrl-q om combat te voorkomen - wrong
Waarom is ctrl-q fout: Het is een vorm van outgame warfare die ingame warfare direct beinvloed en dat is metagaming en bij de regels van CCP not allowed. nadeel alleen is dat ze 'nooit' kunnen bepalen of het een client crash is of iemand die ctrl-q doet om combat te voorkomen.
Waar zegt CCP dat je niet op elk moment dat je het wil het spel mag verlaten ? Als ze willen kunnen ze het spel veranderen (zoals ze nu ook gedaan hebben) waarbij je langer in space blijft. Het is hun keuze dat niet te doen.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:04:
[...]
Waarom is ctrl-q fout: Het is een vorm van outgame warfare die ingame warfare direct beinvloed en dat is metagaming en bij de regels van CCP not allowed. nadeel alleen is dat ze 'nooit' kunnen bepalen of het een client crash is of iemand die ctrl-q doet om combat te voorkomen.
En Out Of Game Warfare is een enorm breed begrip waar je ook Teamspeak en forums zoals deze onder kunt rekenen.
Verwijderd
Dat staat in de agreement die je accpet bij iedere nieuwe patch.IJzerlijm schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:33:
[...]
Waar zegt CCP dat je niet op elk moment dat je het wil het spel mag verlaten ? Als ze willen kunnen ze het spel veranderen (zoals ze nu ook gedaan hebben) waarbij je langer in space blijft. Het is hun keuze dat niet te doen.
En Out Of Game Warfare is een enorm breed begrip waar je ook Teamspeak en forums zoals deze onder kunt rekenen.
Out of game warfare is niet hetzelfde als metagaming. out of game warfare is idd fora, TS en irl chatter met elkaar in de bar over eve maar in welke zin heeft dat direct invloed op dingen die ingame gebeuren?
Dat is er niet dus is dat anders dan metagaming zoals uitloggen om combat te vermijden wat wel rechtstreeks effect heeft op de game.
Je zou eens een gevecht moeten doen tussen 10 met teamspeak tegen 10 zonder teamspeak die het via de chat channels en fleet commands moeten coordineren. Ik garandeer je dat degenen met het een stuk beter doen en dus een direct in-game voordeel hebben.Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:48:
[...]
Dat staat in de agreement die je accpet bij iedere nieuwe patch.
Out of game warfare is niet hetzelfde als metagaming. out of game warfare is idd fora, TS en irl chatter met elkaar in de bar over eve maar in welke zin heeft dat direct invloed op dingen die ingame gebeuren?
Dat is er niet dus is dat anders dan metagaming zoals uitloggen om combat te vermijden wat wel rechtstreeks effect heeft op de game.
Waarom heb die anderen dan geen teamspeak? Laatste keer dat ik keek was het gratis en dus zouden ze het even goed wel kunnen gebruiken. Ook een servertje is snel opgezet. Dus dat zij dan een nadeel hebben is gewoon het gevolg van hun eigen onwetendheid of simpelweg omdat ze het niet willen gebruiken.IJzerlijm schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:51:
[...]
Je zou eens een gevecht moeten doen tussen 10 met teamspeak tegen 10 zonder teamspeak die het via de chat channels en fleet commands moeten coordineren. Ik garandeer je dat degenen met het een stuk beter doen en dus een direct in-game voordeel hebben.
Verwijderd
TS tegen geen TS heeft een indirect gevolg op de gameplay. spelers moeten nog steeds luisten en handelen.IJzerlijm schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 15:51:
[...]
Je zou eens een gevecht moeten doen tussen 10 met teamspeak tegen 10 zonder teamspeak die het via de chat channels en fleet commands moeten coordineren. Ik garandeer je dat degenen met het een stuk beter doen en dus een direct in-game voordeel hebben.
CTRL-Q verandert de gameplay meteen zonder verdere interactie en of handelingen wat nooit de bedoeling is geweest en ook tegen de regels is. Zoals ik al zei is het niet hard te maken dat iemand logt om te loggen of om zijn schip te redden dus kan CCP er ook weinig aan doen.
'Direct' is iets wat rechstreeks de client aanspreekt en data manipuleerd (marketbot, ctrl-q om combat te voorkomen) en 'indirect' is dingen zoals propaganda op fora, TS en de ook al genoemde chat met borrel in de kroeg.
Verwijderd
Het gaat er niet om of mensen wel of geen TS hebben. Het gaat erom wat direct en indirect effect is en wat dus niet en wel is toegestaan door CCP want er zijn erg veel mensen die de agreement die ze accepten bij iedere patch nog nooit heeft gelezen en/of de versie op de site van eve-o.Pirate-Bozz schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:05:
[...]
Waarom heb die anderen dan geen teamspeak? Laatste keer dat ik keek was het gratis en dus zouden ze het even goed wel kunnen gebruiken. Ook een servertje is snel opgezet. Dus dat zij dan een nadeel hebben is gewoon het gevolg van hun eigen onwetendheid of simpelweg omdat ze het niet willen gebruiken.
Bij een CTD blijf je gewoon een minuut hangen op de manier zoals je was (dus evt. cloaked etc.), of iig instelbaar dat je zelf vantevoren kunt kiezen of je een emergency warp wil doen of niet (afhankelijk van welk schip je vliegt weet je ook best of emergency warp beter is of blijven waar je bent.
En uitloggen (dus via quit of ctrl-q) gebeurt er hetzelfde als wat er nu gebeurt, alleen blijf je ingelogged totdat je schip ook echt zou verdwijnen. Verder als je tijdens die 1 minuut uitlogtijd wordt geraakt krijg je gewoon een agro-timer en log je de eerste 15 minuten niet uit.
[removed]
Verwijderd
Klopt, maar dat los je dus op met die instelling van wegwarpen of niet, en dan bij een CTD (netwerk los trekken) bij een gate waar je net doorheen komt laat je diegene gewoon hangen tot het einde van de cloak en je laat hem daarna wegwarpen. Als je dan gescrambled wordt ben je alsnog dood maar dat was je normaal ook geweest. Verder zorgt agro in die tijd gewoon voor een agro timer.Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 01:23:
Yup, zou zeker beter zijn Redwing, maar wat mensen dan gaan doen ipv hun client closen is de netwerk kabel er uit trekken of zo en dan lijkt het op een CTD. Dus het is nooit goed op te lossen.
Daarmee zorg je ervoor dat je een gatecamp niet kunt ontwijken via uitloggen, maar dat je bij een echte CTD wel snel veilig bent.
Dit is weliswaar geen 100% oplossing aangezien het best kan zijn dat iemand toevallig een echte CTD krijgt bij een gate waar iemand in de buurt is die je dan een agro-timer kan geven waarna ze je rustig kunnen proben maar hoe vaak gebeurt dat nu ?
[removed]
Ieder zijn mening over wat wel of niet eerlijk of zwak is. Maar dit zeggen:Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:35:
[...]
Het gaat er niet om of mensen wel of geen TS hebben. Het gaat erom wat direct en indirect effect is en wat dus niet en wel is toegestaan door CCP want er zijn erg veel mensen die de agreement die ze accepten bij iedere patch nog nooit heeft gelezen en/of de versie op de site van eve-o.
is pure misleiding, er is nog nooit iemand gebanned voor het spel verlaten via ctrl-q tenzij ze het doen om CONCORD te ontwijken.Waarom is ctrl-q fout: Het is een vorm van outgame warfare die ingame warfare direct beinvloed en dat is metagaming en bij de regels van CCP not allowed.
het skill systeem is wel heel erg uber alleen is kost het wel uber veel tijd..
is het nu wel of niet mogelijk om gewoon in een 1,0 zone te blijven en dan lekker te gaan slapen dat je doorrankt of is dit niet mogelijk (lees je moet wel actief blijven?)
zit er verder nog een verhaallijn in die je kan volgen of zijn het echt independent missies ?
en is er ook een got clan/corp ?
Verwijderd
Je skill training, wat jij denk ik bedoelt met doorranken, gaat gewoon verder als je niet online bent. Dus ook als je ligt te slapen, aan het werk bent, etc. Een verhaallijn is er niet echt. Je krijgt soms multi-part missies waar een soort van verhaal in zit, maar deze staan wel weer op zichzelf. Verder wordt er vanuit CCP wel een soort ongoing verhaallijn in EvE bijgehouden, maar er zijn volgens mij maar weinig spelers die zich hier echt serieus mee bezighouden.angel00008 schreef op maandag 02 april 2007 @ 08:31:
ben gisteren begonnen met eve en moet zeggen ziet er allenmaal heel vet uit maar is er een manier om sneller door te komen met geld of valt dit mee (gewoon lekker missies doen en minen)
het skill systeem is wel heel erg uber alleen is kost het wel uber veel tijd..
is het nu wel of niet mogelijk om gewoon in een 1,0 zone te blijven en dan lekker te gaan slapen dat je doorrankt of is dit niet mogelijk (lees je moet wel actief blijven?)
zit er verder nog een verhaallijn in die je kan volgen of zijn het echt independent missies ?
en is er ook een got clan/corp ?
De echte verhaallijn/historie van eve wordt door de spelers zelf 'geschreven' door hun acties in het spel. Dit gaat dan voornamelijk over alliance warfare, territorium claims, en andere acties (zoals de eerste high-sec freighter kill
Er is geen GoT corp/alliance in EvE. Wel zijn er zat corps met andere nederlanders waar je zo kan joinen en die je kunnen helpen om een goede start te maken.
dat bedoelde ik idd..Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:09:
[...]
Je skill training, wat jij denk ik bedoelt met doorranken, gaat gewoon verder als je niet online bent. Dus ook als je ligt te slapen, aan het werk bent, etc. Een verhaallijn is er niet echt. Je krijgt soms multi-part missies waar een soort van verhaal in zit, maar deze staan wel weer op zichzelf. Verder wordt er vanuit CCP wel een soort ongoing verhaallijn in EvE bijgehouden, maar er zijn volgens mij maar weinig spelers die zich hier echt serieus mee bezighouden.
De echte verhaallijn/historie van eve wordt door de spelers zelf 'geschreven' door hun acties in het spel. Dit gaat dan voornamelijk over alliance warfare, territorium claims, en andere acties (zoals de eerste high-sec freighter kill)
Er is geen GoT corp/alliance in EvE. Wel zijn er zat corps met andere nederlanders waar je zo kan joinen en die je kunnen helpen om een goede start te maken.
kom dr net achter datk nu dus 17 uur verknal theb om te ranken..
net ff de training maar afgemaakt door de 2 missies.. nu helaas ff stoppen vanwege school..
waarom is er geen got alliance ? eigenlijk moet dat wel he

tot nu toe ga ik me maar een beetje bezig houden met mining en ranken want dat is denk ik het enige wat ik op het moment kan doen.
zijn er nog dingen die ik per se als eerste moet ranken of valt dit echt aan je zelf om te kiezen ?
als je nog een corp zoekt zie sig
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
handel drijven zie ik niet zoveel in (beetje rondvliegen om het voor de beste prijs te verkopen..MM schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:18:
Dat hangt er net van af wat je wilt bereiken later. Ga je voor het gevecht of blijf je minen? Wil je dingen produceren of toch liever handel drijven?
als je nog een corp zoekt zie sig
mining lijkt me leuk maar op den deur ook nogal eentonig (all zou je dit in mijn ogen met een corp wel goed kunnen regelen met een handelaar)
produceren lijkt me dan weer leuk maar ook zeer kostbaar.. en tijdsrovend om tot deze rank te komen..
zelf denk ik dat het dus mining/produceren gaat worden..
als ik terug ben van school/werk zal ik kijken of ik jou alliance kan joinen (zodra ik uitgevonden heb hoe en wat ik dat doe)
Ik hou me nu bezig met voornamelijk minen en wat hauling (Badger 2 met 9700m3 ruimte)
Minen doe ik alleen om isk te verdienen zodat ik een Ferox kan kopen.
Ondertussen zo veel mogelijk skill training doen, zodat je character beter wordt
Om uit te zoeken waar een allicance zit moet je zijn link kijken.
Daarna zet je een koers uit naar een van de starbases waar ze zitten en ga je er naar toe jumpen.
Als je er bent, kijk je bij het tabblad offices en daarna op join corporation.
[ Voor 29% gewijzigd door Dennis_k op 02-04-2007 10:29 ]
dat vind ik overgens ook een van de voor/nadelen,
je kan niet zomaar een groot schip kopen omdat je simpelweg nog moet leren hoe je ermee om moet gaan via de skills (correct ofniet ?)
ga nu maar ff zoeken naar die enrave corp
Dat is correct. Ik snap dat dat frustrerend kan zijn aan het begin, maar het zorgt wel voor een bepaalde balance.angel00008 schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:32:
dus school viel totaal uit dus kan nog een beetje minen
dat vind ik overgens ook een van de voor/nadelen,
je kan niet zomaar een groot schip kopen omdat je simpelweg nog moet leren hoe je ermee om moet gaan via de skills (correct ofniet ?)
ga nu maar ff zoeken naar die enrave corp
Daarnaast zorgt het er ook nog is voor dat jij binnen 3 maanden net zo goed iets kan dan ik (3.5 jaar oud), je moet je alleen dan specialiseren
... MMORPG Addict.
trueCRiMiNaL schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:01:
[...]
Dat is correct. Ik snap dat dat frustrerend kan zijn aan het begin, maar het zorgt wel voor een bepaalde balance.
Daarnaast zorgt het er ook nog is voor dat jij binnen 3 maanden net zo goed iets kan dan ik (3.5 jaar oud), je moet je alleen dan specialiseren
maar ik neem aan dat ik niet binnen die 3 maanden kan realizeren waar jij
overgens heb ik net een missie gedaan welke eigenlijk no way door mezelf gewonne kon worden maar dankzij iemand die me wilde helpen (en warempel zelfs me credits gaf) de missie gehaald en we waren net bezig met het uitzoeken voor mijn eerste nieuw schip
heb metm afgesproken om om 2 uur weer verder te gaan
verder a het lezen van wat je kan doen met pos
all met all begin ik aardig verslaafd te raken net zoals ik vroeger met x2 en x3 heb gehad (maar daar de on-line functie echt miste..
Dus mocht je in een corp zitten die een paar vijanden heeft dan raad ik je af om er eentje op te zetten, anders is het zeker het proberen waard.
Je hebt iemand nodig met de "Anchoring" skill op lvl 1 en met de Corp rechten "Starbase Manager"
... MMORPG Addict.
ik las wel dat je er defence turrets voor kon kopen of zijn deze zo waardeloos dat dat te vergeten is?CRiMiNaL schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:10:
POS zijn zeker leuke speeltjes, ze zijn alleen een beetje defenceless op het moment.
Dus mocht je in een corp zitten die een paar vijanden heeft dan raad ik je af om er eentje op te zetten, anders is het zeker het proberen waard.
Je hebt iemand nodig met de "Anchoring" skill op lvl 1 en met de Corp rechten "Starbase Manager"
edit: hoe zit het trouwens met het trainen.. werd net gebeld of ik langer kon werken maar hierdoor loop ik dus 5 uur aan vrije tijd misskan ik een training 2 uur voordat ie klaar is stoppen andere beginnen en wanneer deze afgelopen is weer verder met het eerste waar ik mee bezig was of verlies je die tijd dan?
[ Voor 22% gewijzigd door AjDuLion op 02-04-2007 13:20 ]
Verwijderd
De guns zijn te verwaarlozen als er een dreadnaught injumpt.angel00008 schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:17:
[...]
ik las wel dat je er defence turrets voor kon kopen of zijn deze zo waardeloos dat dat te vergeten is?
edit: hoe zit het trouwens met het trainen.. werd net gebeld of ik langer kon werken maar hierdoor loop ik dus 5 uur aan vrije tijd misskan ik een training 2 uur voordat ie klaar is stoppen andere beginnen en wanneer deze afgelopen is weer verder met het eerste waar ik mee bezig was of verlies je die tijd dan?
De training van een skill kun je gewoon halfverwege pauzeren en later afmaken zonder problemen.
maar ik pauzeer hem niet ik switch zegmaar naar een andere skill (welke tot na mn werk duurt) en wil hem dan weer hervatten kan dit ?Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:29:
[...]
De guns zijn te verwaarlozen als er een dreadnaught injumpt.
De training van een skill kun je gewoon halfverwege pauzeren en later afmaken zonder problemen.
maar met een pos neem ik aan dat er wel een vaste verdedegings groep klaarstaat (maja nu ik erover denk zitten die er ook niet 24/7)
Verwijderd
Ja dat kan. Je al geleerde punten gaan dan niet verloren.angel00008 schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:31:
[...]
maar ik pauzeer hem niet ik switch zegmaar naar een andere skill (welke tot na mn werk duurt) en wil hem dan weer hervatten kan dit ?
Patch notes for the Revelations 1.4.1 patch
EVE Voice
* Echo test your voice in Audio settings window
* Speaker volume boost added to the Audio settings window
* Works now as well on Windows-XP and Windows Vista
* Fix when re-joining the channel you can only "leave audio" and an exception is thrown
* Chat member lists in delayed mode, now update properly who is talking
* The unmute message in the Voice chat menu has been fixed.
Microsoft Vista
* The user does not have to confirm administrative privileges each time EVE is executed
Languages
* German translations have been updated
* Russian UI has been revoked from the client
* Introduction movie subtitles are now correct for all languages supported
Missions and dungeons
* 120 new rookie missions
* A number of missions and dungeons have been updated as part of the NeedForSpeed initiative
Tutorial
* Tutorial has been shortened
Drones and Modules
* Issues with the Stasis Drone Augmentor I & II modules have been resolved.
NPCs, Deadspace and Missions
* Some dungeon Federation Navy NPC frigates were piloting Caldari ships. These pilots have received reprimands and now pilot only the Federation's finest ships.
Contracts
* The following items should now be available in contract item list:
o Faction battleship blueprints
o Goru's Shuttle
o 'Gallows' Standard Missile Launcher blueprints & modules
o 'Meditation' Medium Armor Repairer blueprints & modules
o Medium 'Garrotte' Capacitor Booster blueprints & modules
o Large 'Outlaw' Shield Booster blueprints & modules
o 'Citadel' 50mm Reinforced Steel Plates I blueprints & modules
o Ogdin's Eye Coordination Enhancers
o Desperado Spurs
Market and Blueprints
* Strip Miner I and Ice Harvester I blueprints have been seeded on the market.
* Stasis Drone Augmentors I & II have been seeded on the market.
* Large Energy Transfer II BPO material requirement includes the required Large Energy Transfer I module
* Certain Pirate factions have gotten their hands on Drug Manufacture and Gas Harvesting skills and are making them available at black market prices for the booster manufacturers
Manufacturing and Invention
* Bustards are now associated with the Badger MK II for invention purposes as the BPC requirement.
* The Overdrive II module can now be invented from the Overdrive I.
Zeg, Ik ben een wow speler, maar tegenwoordig begin ik wow spelen steeds minder leuk te vinden.
Dus ik was aan het kijken naar andere mmo's die ik kan spelen. Ik wist van eve-online, maar nooit gespeeld. Nu ben ik eve-online aan het downloaden.....maar zouden jullie mij kunnen helpen?
Weten jullie het verschil tussen wow en eve zo 1,2,3? of beter...een leuke vergelijking. Maar als het niet lukt om een te schrijven, zou ik ook blij zijn met informatie over het spel. Dan kan ik mijn eigen vergelijking maken.
Ik weet zelf dat wow fast paced is...Ik heb gehoord van een paar mensen die eve hebben gespeeld dat eve echt langzaamer dan langzaam vordert en je bent zowiezo een lange tijd kwijt aan trainen en mijnen. Want het enige manier om geld te verdienen is mijnen....(ik hoop zo dat dit niet waar is). Je kan tog ook geld verdienen door monsters te knallen? In eve ruimteschepen dan en quests doen? tog? Ze waren nogal negatief over eve-online, dat is denk ik al duidelijk. Maar hebben ze gelijk? of is eve tog niet zo eentonig als ze zeggen? Want geloof me, als iets eentonig is, knap ik er heel snel van af. (Hoewel ik space games leuk vind, speel x3 ook, en ben ook een van van star trek.)
Szaby
Probleem met die guns is vooral dat je ze niet zelf aan kunt sturen. Wat ze nu doen is een target pakken, daar 30 seconden op schieten en dan een volgende target pakken. Probleem hierbij is dat een dread makkelijk de guns voor die 30 seconden kan tanken. Zou je de guns zelf aan kunnen sturen en gericht continue op een bep. schip laten knallen zou die het toch best wel zwaar krijgen.Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:29:
[...]
De guns zijn te verwaarlozen als er een dreadnaught injumpt.
Echt vergelijken kun je ze niet met elkaar aangezien het echt totaal verschillende spellen zijn.Szaby schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:15:
Weten jullie het verschil tussen wow en eve zo 1,2,3? of beter...een leuke vergelijking. Maar als het niet lukt om een te schrijven, zou ik ook blij zijn met informatie over het spel. Dan kan ik mijn eigen vergelijking maken.
Eve is inderdaad vooral aan het begin wat langzamer. Je hebt voor alles wat gebruikt wel een skill nodig en die zul je dus ook moeten trainen. Voordeel is wel dat je gewoon doortraint, ook al ben je niet ingelogged. Maar als je daar eenmaal doorheen bent is Eve heel erg veelzijdig.Ik weet zelf dat wow fast paced is...Ik heb gehoord van een paar mensen die eve hebben gespeeld dat eve echt langzaamer dan langzaam vordert en je bent zowiezo een lange tijd kwijt aan trainen en mijnen.
Hieruit blijkt wel dat ze Eve nooit echt hebben gespeeld aangezien je op tig manieren geld kan verdienen. Mijnen, ratten (monsters knallen), missies, traden etc. Verder kun je altijd PvP gaan doen alhoewel dat vaak juist geld kostWant het enige manier om geld te verdienen is mijnen....(ik hoop zo dat dit niet waar is). Je kan tog ook geld verdienen door monsters te knallen? In eve ruimteschepen dan en quests doen? tog?
Je zult aan het begin ff een beetje moeten doorbijten mede omdat Eve wat langzaam op gang komt. Eentonig is het iig niet, zoals al gezegd kun je veel verschillende dingen doen. Vooral in PvP kun je veel lol beleven aangezien dat iedere keer weer anders is, je veel verschillende schepen hebt en nog veel meer verschillende fittings.Ze waren nogal negatief over eve-online, dat is denk ik al duidelijk. Maar hebben ze gelijk? of is eve tog niet zo eentonig als ze zeggen? Want geloof me, als iets eentonig is, knap ik er heel snel van af. (Hoewel ik space games leuk vind, speel x3 ook, en ben ook een van van star trek.)
[ Voor 13% gewijzigd door redwing op 03-04-2007 11:39 ]
[removed]
Verwijderd
In het begin lijkt EVE een beetje op repgrinding in WoW, saai maar je moet er ff doorheen om aan ISK (gold) te komen en wat ervwaring op te doen. Zoek een leuke corp (guild) en ga daar wat mee NPC hunten, wat minen en ga wat missies doen. Zodoende krijg je gevarieerde dingen te doen en verdien je wat isk en leg je meteen wat sociale contacten ingame.Szaby schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:15:
Goede Morgen,
Zeg, Ik ben een wow speler, maar tegenwoordig begin ik wow spelen steeds minder leuk te vinden.
Dus ik was aan het kijken naar andere mmo's die ik kan spelen. Ik wist van eve-online, maar nooit gespeeld. Nu ben ik eve-online aan het downloaden.....maar zouden jullie mij kunnen helpen?
Ik weet zelf dat wow fast paced is...Ik heb gehoord van een paar mensen die eve hebben gespeeld dat eve echt langzaamer dan langzaam vordert en je bent zowiezo een lange tijd kwijt aan trainen en mijnen. Want het enige manier om geld te verdienen is mijnen....(ik hoop zo dat dit niet waar is). Je kan tog ook geld verdienen door monsters te knallen? In eve ruimteschepen dan en quests doen? tog? Ze waren nogal negatief over eve-online, dat is denk ik al duidelijk. Maar hebben ze gelijk? of is eve tog niet zo eentonig als ze zeggen? Want geloof me, als iets eentonig is, knap ik er heel snel van af. (Hoewel ik space games leuk vind, speel x3 ook, en ben ook een van van star trek.)
Szaby
Skiltraining is als een nieuw item looten in WoW, betere dingen doen, langer uithouden enzo en een nieuw (groter) schip is meer als een lvlup in WoW want die stap kan vrij groot zijn.
Het mooie aan EVE is dat je zelfs al zit je een hele dag geen drol in een station te doen en alleen wat te chatten je toch een leuke dag kan hebben en bij WoW in ironforge hangen word je toch echt binnen een half uur beu bijvoorbeeld. Eve heeft wat meer gedult nodig dan WoW maar dat komt ook omdat het niet voor de mainstream is gemaakt zoals WoW maar meer voor de MMO liefhebbers van het space theme.
Ik zal het gewoon zowiezo voor de trial proberen en zien wat je er van vind. PvP is erg uitgebreid in eve en je kan je erg goed specialiseren zonder dat je er aan vast zit dus dat is wel lekker.
Maar je kunt ook agent missies doen (alleen zijn er geen monster, maar NPC pirates) of je kunt kiezen voor piraten leven. Verder kun je ook nog haulen (vervoeren van goederen).
Het belangrijkste als nieuwe speler is om wat skills te leren en geld te verdienen met agent missies en /of minen. In het begin ben je nog te zwak om echt het piraten leven in te springen.
Vermijd lowsec space (0.5 en lager) in de begintijden van je EVE leven.
Train wat skills en probeer een Battlecruiser te scoren met goede fittings. Dit maakt je overlevings kansen iets groter (iets maar).
Verder is de keus geheel aan jou. Je kunt je bij een corp aansluiten om zo pvp of pve te doen'.
Maar er zijn geen monsters in EVE (alhoewel sommige characters wel erg lelijk zijn)
gisteren opeens zo uit het niets gerecruit voorn guild heb echt de hele avond missies lopen doen met die gozer.
zelfs nog een 17 jarige dame uit de uk wat nederlandse woorden geleerd zodat ze dr nichtjes uit a'dam weer kan verassen
moet ook zeggen dat ik gewoon enkele uren in een station heb lopen chatten
http://eve.the-transcend.com/itemserver/
Alleen de items werken, de rest is gewoon gejat van de EVE site.
Ook op het forum van EVE zelf kun je veel tips vinden
[ Voor 18% gewijzigd door Dennis_k op 03-04-2007 12:05 ]
Het is handing om dat niet als hoofd doel te hebben.angel00008 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:00:
kan iemand mij nog vertellen welke skills ik echt moet gaan trainen om straks posen te kunnen bouwen (Dat word mijn goal nml)
gisteren opeens zo uit het niets gerecruit voorn guild heb echt de hele avond missies lopen doen met die gozer.
zelfs nog een 17 jarige dame uit de uk wat nederlandse woorden geleerd zodat ze dr nichtjes uit a'dam weer kan verassen
Ik zelf wil een carrier vliegen en dat duurt nog voor mij zo 100 dagen (aan 1 stuk) en als je die echt goed vliegt nog langer.
Ik train er wel een beetje er naar toe. Maar train meer voor gang skills. Daar heb ik en de corp veel meer aan dan dat ik alleen maar voor een carrier gaat.
Het is wel handig om EVEmon te gebruiken. Daar kan je heelhanding een plan op zetten wat je wilt gaan trainen. http://evemon.battleclinic.com/
[ Voor 8% gewijzigd door Calamor op 03-04-2007 12:53 ]
Verwijderd
EVE-online is één en al PVP. Alles wat jij doet heeft zijn effecten op een speler ergens in EVE. In EVE begin je met skillpoints, deze worden opgebouwd door skills te trainen.Szaby schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:15:
Goede Morgen,
Szaby
Door skills te trainen kan je bepaalde schepen, items, blueprints(productie), (velen malen efficienter) gebruiken. De enige noodzaak voor skills is tijd, niet te verwarren met online-speel-tijd. Jij zet een skill aan en die traint gewoon door ondanks dat jij ofline gaat.
Nu het grote ding van EVE. De speler bepaalt het verhaal van het spel, de politieke verhouden tussen allianties, territoriale conflicten, handelscorporations, mining corporations, mercenary corporations, warfare corporations, pirate corporations, anti-pirate corporations, productie corporations.
Of een corporation met een mix van het bovenstaande. Jij bepaalt jou functie in de wereld van EVE. Wat EVE groot maakt zijn de spelers, EVE is PVP zoals ik al zei, dus het is van belang om een inderdaad zoals gezegd, een Corporation te zoeken die past bij de attitude die jij zoekt. Een doel heb je nog niet voor ogen denk ik, maar pvp is een populaire keuze onder spelers. Door een corporation te joinen krijg je een betere indruk tussen de verhoudingen. Iedereens zijn corporatie is weer anders, andere hebben Fun gewoon als grootste doel en zijn vrij los, anderen regelen alles heel strict in de corporatie met rank-ladders om orde te behouden in tijden van oorlog, met zoveel mogelijk lol. Mijn idee van een corporation, is dan eigenlijk een ingame familie, een groep mensen waar je voor een gezamelijk doel vecht/speelt.
Alles is ook geoorloofd in het spel, je mag spioneren bij een andere corp door een alternative Character daar te planten, zodat je alle informatie kan doorspelen naar je eigen corporation. Je hebt mensen die corporaties verraden en ervandoor gaan met de Corporate Wallet (Geld dat de Corp bijeen heeft gespronkeld), dat gebeurde mij eens. Vertrouwen en relaties zijn best belangrijk zoals je misschien al merkt. Ik zelf werd verraden door een character die als eerste mijn eigen Corp joinde en na 3 weken er met de corp wallet ervandoor ging (200Miljoen).
Hoe dan ook, dit beslaat lang niet alles van EVE, en ik ben zeker geen expert of veteran, maar ik wil je best ingame verder van dienst zijn als je dat wilt.
Stuur me gerust een berichtje ingame: Danti Shidomu. Dat leer je wel in de tutorial
Groetjes, en welkom bij EVE, And that's the way the cookie crumbles!
Danti Shidomu
(ofwel GutTerIchI)
((Ofwel Mark
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 13:12 ]
Verwijderd
Probeer zo snel mogelijk alle basic skills te leren kijk of je alles skills kan kopen die 45.000 isk kosten. En dan moeten ze in mechanic engeniring electronics drones missles (gunnery kies 1 gun projectile hybrit of energy)angel00008 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:00:
kan iemand mij nog vertellen welke skills ik echt moet gaan trainen om straks posen te kunnen bouwen (Dat word mijn goal nml)
Verdre zijn je Advanced learning erg belangrijk.
weet iemand trouwens nog een leuke corp die nog ingame activiteiten doet zoals met een gang lvl 4s doen of mining nights etc? Liefst eentje met meer dan 20 active members of iets in die richting;p
Verwijderd
Wij doen geen lvl4s missions, één persoon maar, mining Ops hebben we eens per week hoewel dit meer gaat worden, alle members zijn actief (corp heeft er 30), en we zijn bezig met het organiseren van onze military vleugel.DrProctor schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:20:
Goede guide voor basic skills
weet iemand trouwens nog een leuke corp die nog ingame activiteiten doet zoals met een gang lvl 4s doen of mining nights etc? Liefst eentje met meer dan 20 active members of iets in die richting;p
What say You!? Contact; Danti Shidomu voor meer info.
Cheers
ah men dat meen je niet en ik was all blij dat ik 14:00 zag staan..Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:00:
[...]
2 uur maarliefst ;)> Wij zitten 2 uur verder dan GMT.
naja gelukkig hebk een lange skill aanstaan
maar het word dus 4 uur eer we erin kunne ?
Dit topic is gesloten.
Buddy trial nodig? Die kun je hier halen.