Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
WoutF schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:33:
Sceptre (zelf nooit van gehoord) komt ook met een 22" scherm, met een contrast ratio van 1200:1!!!
http://www.sceptre.com/Pr...ions/spec_x22wg_NagaP.htm
Blijkbaar kunnen de fabrikanten toch nog iets tweaken aan het TN paneel wat ze gebruiken. Hopelijk verschijnen de reviews van de 22" schermen snel
Interessant. Dat is volgens mij het eerste 22" scherm die zowel HDMI als HDCP ondersteund.Support DVI, VGA, HDMI(HDCP, 2nd DVI)
wat meer info http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1107498WoutF schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 00:33:
Sceptre (zelf nooit van gehoord) komt ook met een 22" scherm, met een contrast ratio van 1200:1!!!
http://www.sceptre.com/Pr...ions/spec_x22wg_NagaP.htm
Blijkbaar kunnen de fabrikanten toch nog iets tweaken aan het TN paneel wat ze gebruiken. Hopelijk verschijnen de reviews van de 22" schermen snel
299 dollar is niet duur. en er zit ook een hdmi aansluiting op

Nee die stond er niet, teminste niet in Hengelo en ik heb zo'n flauw vermoeden dat die dingen landelijk wel ongeveer gelijk geleverd worden.Winnetou schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:26:
[...]
Weet je toevallig of ze ook de 225BW hadden staan? Als die bij de mediamarkt zo 400-420€ is ga ik 'm wel halen denk ik. Die pixelgarantie van MM is wel chill.
[ Voor 50% gewijzigd door The Legend op 31-10-2006 15:01 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Maar ik keek net op de Europese site van Sceptre, en daar staat het scherm voor een adviesprijs van 400 dollar.

Erg net scherm, aangesloten, en mijn 6600 GT herkende het beeldscherm meteen en hij stond dan ook meteen op de native resolutie. (waar ik overigens érg fijn mee kan werken.)
Films zien er erg lekker uit, maar dat komt sowieso door de overstap van (een 19" inch) CRT naar TFT.
Heb er nog geen games op gespeeld, maar zodra ik dat gedaan zal ik hier eens wat ervaringen posten.
Ik heb hem overigens 'gewoon' bij de MyCom gehaald, ze waren niet het goedkoopst, maar de pixelgarantie is daar makelijk, en het is maar 15 minuutjes rijden.)
Ik heb overigens nog niets gedaan met de MagicTune of MagicBright2 instellingen.
Zal hier vanavond eens naar kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door endless op 31-10-2006 15:30 ]
Het beeld komt een beetje bol over. Het lijkt wel als of je tegen een beeldbuis aankijkt.RoD schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:04:
Hmm, volgens mij is die lage prijs alleen met korting bij die ene winkel die daar genoemd wordt op Hardforum.. Dus ik neem aan dat de prijs wat hoger uit gaat vallen. Het klinkt verder niet verkeerd.
Nog een leuk linkje met pics: Klik
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
GroothoeklensIndoBoy schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:17:
[...]
Het beeld komt een beetje bol over. Het lijkt wel als of je tegen een beeldbuis aankijkt.
dot.blaat
Zijn er al bevindingen?Rotseblok schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:55:
Heb net de IIYAMA E2200WS-B1 bij Graficall bestelt en kan hem vanmiddag ophalen.![]()
Ben super benieuwd hoe FEAR en COD2 draaien...ik kan niet wachten![]()
Persoonlijk vind ik de zilvere uitvoering van de Samsung 225BW lelijk en had liever gewild dat Samsung NL ook de zwarte versie voor NL levert, maar gezien de IIyama E2200WS-B1 een hogere helderheid en contrast ratio heeft heb ik toch voor de IIyama gekozen.
Als het scherm volop is ingesteld en naar behoren werkt zal ik mijn bevindingen posten.

Toch erg benieuwd naar dit scherm
Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?
deze?Emerge schreef op woensdag 01 november 2006 @ 11:21:
Iemand enig idee waar ik de Acer AL2423W nog kan krijgen? In de pricewatch lijkt ie overal uitverkocht of überhaupt niet leverbaar te zijn en ik wil 'm nu toch wel heel graag hebben!
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
jup, maar ook daar niet op voorraad
Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?
De leveranciers hebben um niet liggen, hij wordt rond de 23ste verwacht.
helaas nog even wachten dus
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Beetje dom eigenlijk om foto's van een vlak scherm op groothoek te nemen, doe dan gewoon 35mm.
Gewoon wat verder weg de foto nemen.
Verwijderd

Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe monitor met een formaat van zo'n 20" zonder ingebouwde speakers. Ik heb zelf namelijk uitstekende speakers op mijn bureau staan en ik vind dat de vormgeving van TFT schermen vaak verpest wordt door het gebruik van ingebouwde speakers.
Kan iemand mij vertellen of er een monitor is die de kwaliteit heeft van de Asus PW191 (inclusief Color Shine Display), maar dan met de vormgeving van bijvoorbeeld Samsung? Ik houd erg van een strak design met een kleine rand.

Ik ga de monitor veel gebruiken voor beeldbewerking en mijn voorkeur gaat ook uit naar zilvergrijs model.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 14:50 ]
Bijvoorbeeld de Acer AL2051WVerwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:48:
Laatst zag ik de Asus PW191 in een computerzaak staan. Mijn mond viel werkelijk open van verbazing: wat een scherm, wat een scherpte en wat een beeldkwaliteit! Maar ook helaas: wat een lelijke rand rond de monitor!![]()
[afbeelding]
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe monitor met een formaat van zo'n 20" zonder ingebouwde speakers. Ik heb zelf namelijk uitstekende speakers op mijn bureau staan en ik vind dat de vormgeving van TFT schermen vaak verpest wordt door het gebruik van ingebouwde speakers.
Kan iemand mij vertellen of er een monitor is die de kwaliteit heeft van de Asus PW191 (inclusief Color Shine Display), maar dan met de vormgeving van bijvoorbeeld Samsung? Ik houd erg van een strak design met een kleine rand.
[afbeelding]
Ik ga de monitor veel gebruiken voor beeldbewerking en mijn voorkeur gaat ook uit naar zilvergrijs model.
Die heb ik zelf, en is erg mooi beeld...
Hij gebruikt MVA+film technology paneel dus ook geschikt voor beeldbewerking
en ook CrystalBrite
er zitten overigens wel speakers ingebouwd, maar dat is erg netjes weggewerkt...
wat ook erg netjes aan het scherm is: de voet is zo te klappen dat je hem aan de muur kunt ophangen
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 01-11-2006 16:43 ]
Verwijderd
Had ik overigens al gemeld dat er bij mij thuis absoluut geen Acer monitor komt te staan?BiG-GuY schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:42:
[...]
Bijvoorbeeld de Acer AL2051W
Die heb ik zelf, en is erg mooi beeld...
Hij gebruikt MVA+film technology paneel dus ook geschikt voor beeldbewerking
en ook CrystalBrite
er zitten overigens wel speakers ingebouwd, maar dat is erg netjes weggewerkt...
wat ook erg netjes aan het scherm is: de voet is zo te klappen dat je hem aan de muur kunt ophangenecht ideaal
Het zal vast een mooie beeldkwaliteit hebben, maar ik ben niet zo weg van de kwaliteit van de hardware en de vormgeving vind ik ook niet geweldig.
Maar toch bedankt voor het advies. :-)
Ik heb de volgende eisen:
• Minimaal 22" WS
• Kijk redelijk veel films / series
• Moet fatsoenlijk op te gamen zijn
• Fatsoenlijke kijkhoek ivm kijken op grotere afstand en niet recht er voor
Ik heb bij de MM wat 20 en 21"ers gezien en vond die gewoon te klein. Als ik een nieuw scherm koop wil ik ook direct wat goeds. Vandaar dat ik nu erg twijfel.. Ik wilde eerst nl. gewoon voor 1 van de "budget" 22" gaan alleen hebben die allemaal een TN paneel en zijn ze niet allemaal even sterk op gebied van kijkhoek en kleurweergave. Nu viel m'n oog op PVA/MVA/PMVA panelen. Die zijn dan wel weer direct duurder maar goed, iets langer sparen dan
Iemand enig advies wat ik het beste kan doen
Ik wil kortgezegd een 24" breedbeeld in de prijsklasse rond 1000 € met naast DVI en DSUB ook composiet /SVHS/component ingangen.
Dit heeft mijn keuze tot nu toe beperkt tot de volgende schermen :
Dell 2407FPW
+ prijs
- 6 Bit / kleurechtheid
- geen HDCP
Samsung 244T
+ 8 Bit / kleurechtheid
+ HDCP
- prijs
- input lag
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de 244T. Daarover heb ik gelezen dat de kleurechtheid wat beter is dan die van de Dell, en dat hij HDCP ondersteunt. Maar ik heb ook gelezen dat dit scherm weer meer input lag heeft. Nou speel ik niet zo veel games maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen op dit gebied van gebruikers die op hun 244T gamen...
Mocht iemand ervaring met de 244T hebben of nog andere schermen weten die aan mijn specs voldoen dan is alle informatie welkom !
Concrete Loop Watercooling
De review door Trustedreviews ( http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3606 ) gaf uiteindelijk de doorslag. Het scherm is prima geschikt voor internetten, films kijken en gaming. En dat is precies wat ik er mee doe. Fotobewerking en cad/cam kan je er uiteraard wel op doen, maar verwacht geen (professionele) wonderen. Qua uiterlijk geeft de zwarte omranding ook iets meer ´look´ dan het grijze van de Samsung. Toegegeven, is wel een kwestie van smaak. De onderrand met de ingebouwde speakertjes is totaal overbodig en daarom breder (hoger) dan noodzakelijk. Het geluid is echt waardeloos en heeft totaal geen toegevoegde waarde, integendeel eigenlijk. Zonder was het scherm veel mooier geweest. Een gemiste kans. Maar goed, hier is mee te leven. Maar waar het echt om gaat is het beeld zelf. Ik moet toegeven, ik ben totaal geen kenner, maar het beeld is echt heel mooi. Wel iets teveel contrast en helderheid, maar is eenvoudig middels het OSD naar ieders smaak in te stellen. Verder is het scherm echt groot, en werkelijk een lust voor het oog middels een 1680x1050 resolutie, zowel in Xp als Vista. In het kort de voor- en nadelen :
Voordelen :
- Groot (als je 17´´ gewend was)
- Zwarte rand (ik weet het, kwestie van smaak)
- Hoog contrast en helderheid, en naar ieders smaak in te stellen
- Verwaarloosbare ghosting door lage responsetijd (5 ms)
- Een heerlijke 1680x1050 resolutie, kan je veel op kwijt
- De Prijs, een prima prijs/kwaliteitsverhouding
Nadelen :
- Niet in hoogte verstelbaar
- Slechte geluidskwaliteit ingebouwde speakers en daardoor rand breder dan noodzakelijk
- Backlight bleeding (net al de Samsung 225BW). Is prima mee te leven trouwens. Na een poosje
valt het totaal niet meer op.
Conclusie :
Echt een geweldig scherm, zijn prijs meer dan waard!
Het lijkt minder, maar is via plaatjes moeilijk te zeggen. Ik zou er niet al te veel problemen van maken, onder normaal gebruik merk je er helemaal niets van.WoutF schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:22:
Pierre, hoe erg is de backlight bleeding? Net zo erg als bij de plaatjes van de Samsung in dit topic?
Volgens de specificaties van Dell heeft de 2407FPW wel HDCP. En het lijkt me dat het scherm ook 8-bits kleur is, want het heeft een duur paneel (MVA of PVA, in ieder geval geen goedkoop TN) en een uitstekende kleurenreproductie.FreeRider schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:56:
Ook ik ben in de running om een nieuwe monitor aan te schaffen aangezien mijn trouwe Iiyama A901HT kuren begint te vertonen (na er heeeeel lang plezier van te hebben gehad)
Ik wil kortgezegd een 24" breedbeeld in de prijsklasse rond 1000 € met naast DVI en DSUB ook composiet /SVHS/component ingangen.
Dit heeft mijn keuze tot nu toe beperkt tot de volgende schermen :
Dell 2407FPW
+ prijs
- 6 Bit / kleurechtheid
- geen HDCP
Samsung 244T
+ 8 Bit / kleurechtheid
+ HDCP
- prijs
- input lag
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de 244T. Daarover heb ik gelezen dat de kleurechtheid wat beter is dan die van de Dell, en dat hij HDCP ondersteunt. Maar ik heb ook gelezen dat dit scherm weer meer input lag heeft. Nou speel ik niet zo veel games maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen op dit gebied van gebruikers die op hun 244T gamen...
Mocht iemand ervaring met de 244T hebben of nog andere schermen weten die aan mijn specs voldoen dan is alle informatie welkom !
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Ik zoek een scherm met in de hoogte min. 1200 pix.. De 22 inch samsung kan ik dus niet kopen
Zit nu te twijfelen tussen de samsung 204B en de dell 2407....
Maar als er een 22inch uitkomt waarbij de hoogte in pixels min. 1200 is ga ik daarvoor
en nog een vraagje.. weet iemand of de samsung 204B in de mediamarkt staat..?
[ Voor 10% gewijzigd door Valo op 02-11-2006 03:53 ]
Kleurechtheid is top van dit scherm, evenals van de 2007WFP (die ik tot m'n bezit heb, prachtig ding).
[ Voor 26% gewijzigd door Ivo NL op 02-11-2006 07:56 ]
Android fanboy
Mja, het probleem is dat ik vaak 's avonds (enigzins donker) spellen speel en films kijk. Vraag me af of het dan storend zou zijnPierre_nr1 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 01:21:
[...]
Het lijkt minder, maar is via plaatjes moeilijk te zeggen. Ik zou er niet al te veel problemen van maken, onder normaal gebruik merk je er helemaal niets van.
Morgen komt ie binnen, zal natuurlijk mijn bevindingen hier posten
Ik ben heel benieuwd wat jouw bevindingen zullen zijn. Succes en veel plezier er mee!WoutF schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:19:
Ik heb de knoop maar doorgehakt en de iiyama bij MyCom besteld. Mocht hij toch niet bevallen dan breng ik em terug en betaal ik wat bij voor de Samsung. En als de bleeding teveel is blijf ik net zo lang terugkomen tot ze een goede voor me inruilen
Het paneel in de 2407 is inderdaad 8 bit (Samsung) maar de logica erachter schijnt toch 6 bit te zijn, als ik de verhalen op internet mag geloven (ik heb dit op meerdere plekken gelezen, o.a. geconfirmeerd door Dell zelf).
Het Benq scherm heeft tot nu toe mijn voorkeur, echter heeft deze weer het kleine nadeel dat elke vorm van beeld gestretched wordt (dus geen 1:1 instelling)... Nu is dat voor PC beelden geen probleem maar voor de overige ingangen toch niet ideaal...
Het blijft dus een zoektocht naar het perfecte 24" scherm... Voorlopig is de BenQ FP241W mijn favoriet.
Verwijderd
backlight bleeding valt erg mee
brightness stond alleen zo hoog (90) dat ik last van mn ogen kreeg
heb brightness nu op 1 staan en dan zie ik t pas rustig
voor films/series moet ik m dan alleen weer even lichter maken
werk altijd op werk met n PVA panel en merk nu met die TN panels dat als je er ook maar n beetje niet recht voor zit dat je kleuren dan al compleet veranderen. dat is toch wel erg hinderlijk moet ik zeggen.
zit nu toch te denken of ik niet die 215TW moet halen..
Verwijderd
Via een kennis kwam ik hier terecht, ik zit namelijk met een dubio. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe TFT monitor, en ik wil het liefst een breedbeeld omdat ik dit mooi vind. (Heeft breedbeeld volgens jullie nadelen of juist voordelen?)
MIjn keuze is gevallen op de nieuwe IIYAMA 22" EW2200ES
http://www.iiyama.nl/defa...amp;NAV=236&PROD=7276
prijs: +/- 380
Maar ik kan via een kennis deze overnemen voor +/- 500
ACER AL2416W 24" breedbeeld.apparaat is ong 1 jaar oud en de nieuwwaarde ong 900.
http://www.kieskeurig.nl/...4C005C12570A1003167EB.htm
Gamen doe ik haast niet uit, het is meer allround windows gebruik, maar ik heb nu een zeer goede/scherpe IIYAMA CRT vlak 19" maar ik wil toch overstappen op TFT
De vraag aan jullie ervarene mensen luidt, zouden jullie überhaupt een breedbeeld kopen, en welke van deze 2 zou het worden of een totaal andere?
Ik stap open voor reacties/commentaar
BVD
If it aint broke, fix it till it is!
Zijn er die dan?WoutF schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:36:
Ik heb ook nog even Samsung gebeld. Zij waren niet op de hoogte van de backlight bleeding problemen met de 225BW (tuurlijk.....) maar mocht het voorkomen dan wordt de monitor gewoon omgeruild door ze. Misschien een geruststelling voor de mensen die hierdoor twijfelden
Breedbeeld of niet: [Discussie] Breedbeeld of niet?Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:40:
Hallo mede-forummers!
Via een kennis kwam ik hier terecht, ik zit namelijk met een dubio. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe TFT monitor, en ik wil het liefst een breedbeeld omdat ik dit mooi vind. (Heeft breedbeeld volgens jullie nadelen of juist voordelen?)
ACER AL2416W 24" breedbeeld.apparaat is ong 1 jaar oud en de nieuwwaarde ong 900.
Gamen doe ik haast niet uit, het is meer allround windows gebruik, maar ik heb nu een zeer goede/scherpe IIYAMA CRT vlak 19" maar ik wil toch overstappen op TFT
De vraag aan jullie ervarene mensen luidt, zouden jullie überhaupt een breedbeeld kopen, en welke van deze 2 zou het worden of een totaal andere?
BVD
Ik heb even bij de MM in Groningen gekeken, en daar hadden ze de Acer AL2216W ook. Ik had nog gevraagd of ze hem even in de native resolutie wilden zetten, maar dat kon niet. Hij draaide daar in een 4:3 resolutie, en aangezien ze daar alle monitoren op 1 signaal hebben + VGA was de kwaliteit van het beeld gewoon slecht, vooral omdat de Acer ver naar achteren stond. Heb dus weinig van de kwaliteit kunnen zien jammer genoeg. Gelukkig kun je bij de MM binnen 14 dagen ruilen.
Heeft iemand de 22" Acer al gekocht bij de MM?
[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 02-11-2006 19:53 ]
absoluut breedbeeld, en als je geen games speelt zou ik zeker die acer overnemen (waarom wil hij hem wegdoen?)Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:40:
Hallo mede-forummers!
BVD
(\__/)
Verwijderd
ik quoto tomshardware:
"The panel proved to be fairly fast, and unlike its competitors, it was also fairly accurate. The Overdrive technology is under control. We noted only one instance of overshoot, at 200. Overall the latency was respectable, albeit a notch below the best in the category."
Zo iets gelijks ook in de review op xbitlabs, beiden vrij betrouwbare bronnen d8 ik.
Nu weet ik inmiddels dat input lag wat anders is dan responstime of ghosting, maar dan nog.
Mijn vermoeden is dat de reviewers te kort echt hebben gegamed om iets van input lag te merken, desondanks kan ik me niet voorstellen dat het zo storend is anders zou er wel een opmerking over gemaakt zijn. Natuurlijk wil ik hiermee niet iemand ongelijk geven of zo, het kan zo zijn dat je na een tijd snelle FPS games spelen er iets van merkt of zo. Nou ja ik geef mezelf nog wat bedenk/review- en commentaarleestijd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 22:15 ]
Hij heeft input lag. De weergave van films is veel minder dan bijvoorbeeld de ViewSonic VX2025wm en de helderheid is veel te hoog, dus je kunt er ook niet echt lang naar kijken...
Ik ga ook een nieuwe monitor kopen en ik lees zoveel mogelijk. Maar ik denk dat het toch de ViewSonic VX2025wm gaat worden. Zo'n 22inch (Samsung 225bw bijvoorbeeld) is wel lekker groot en niet duur, maar de waardeloze film weergave (wat ik veel doe) en de slechte kleuren stuiten me toch wel erg tegen de borst.
De VX2025wm is dan wel iets kleiner, maar nog steeds lekker groot, dezelfde resolutie en veel mooiere kleuren e.d.
De Dell 2007WFP is ook wel gaaf, maar die heeft toch wel banding problemen e.d. Iemand misschien een link met een vergelijking tussen de 2007WFP en de WX2025wm?
[ Voor 9% gewijzigd door McFlipp op 02-11-2006 22:42 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Mijn vermoeden is dat beide sites niets anders doen dan het meten van de reactietijden, in plaats van het echt uitproberen van de monitor.Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:14:
Mijn vermoeden is dat de reviewers te kort echt hebben gegamed om iets van input lag te merken, desondanks kan ik me niet voorstellen dat het zo storend is anders zou er wel een opmerking over gemaakt zijn. Natuurlijk wil ik hiermee niet iemand ongelijk geven of zo, het kan zo zijn dat je na een tijd snelle FPS games spelen er iets van merkt of zo. Nou ja ik geef mezelf nog wat bedenk/review- en commentaarleestijd
Wat ik doe? Ik speel af en toe games en kijk regelmatig films...
Volgens mij is ie zo goedkoop omdat de resolutie maar tot 1400*1050 gaat (terwijl je normaliter op 1600*1200 zit bij 20"). Verder geen ervaring met dit scherm418O2 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 03:19:
Ik zit wel heel ernstig een TFT te overwegen. Ik zag de Acer 2017 voor 240 euro bij de dichtsbijzijnde webshop (Azerty). Is dat een opvolger dan de 2016? Het is wel heel weinig geld voor een 20". 8ms reactietijd lijkt me ook voldoende. Helderheid is gelijk aan duurdere schermen.
Wat ik doe? Ik speel af en toe games en kijk regelmatig films...
Wees consequent, maar niet altijd
Ik denk dat het er erg aan ligt wat voor games je speelt. Zelf speel ik geen snelle FPS, wat ik wel speel zijn bijvoorbeeld; Oblivion, FlatOut 2 en Dark Messiah, en daarbij heb ik er geen last van.Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:14:
wat mij nou zo opvalt over de samsung 215TW is dat er in reviews met geen woord wordt gerept over input lag. Er wordt zelfs gezegd dat het scherm nog vrij snel is voor een **VA panel.
Wat raden jullie aan
Shortlist is nu:
• Asus 22"
• Samsung 225BW
• IIyama 22"
• Dell 2407FPW
Outsider natuurlijk de Dell omdat die een keer zo duur is. Weet iemand al wat meer over de release van het Asus scherm
Het is heel lastig om te zeggen welk scherm nou het beste is van die nieuwe 22" schermen. Je ziet wel een licht verschil in specs en features (oa de Samsung met HDCP ed) maar welke nou de beste is? Verder zijn er nog maar weinig mensen die deze schermen hebben, en er zijn weinig reviews te vinden. Dus ik denk niet dat hier al iets heel concreets over te zeggen is. Ik volg dit topic op de voet, maar kan nog geen keus maken. Als je niet veeleisend bent qua kwaliteit kleuren (zoals ik) dan denk ik dat je niet persé voor die Dell hoeft te gaan. Mijn tip is: Koop de Acer bij de MM, bekijk of je het wat vindt, en breng hem desnoods terug als hij je niet bevalt. Dan heb je een beetje een indicatie. Ik ben in ieder geval van plan hetzelfde te doen.
Eigenlijk wil ik ook wel een HDCP scherm, dus dan valt de IIyama af. Blijven de Acer, Asus en Samsung over..
Ja. Je krijgt gewoon je geld terug, geen gezeikThe Legend schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 13:35:
Ja dat is misschien wel een idee, kun je bij de MM vrijblijvend het volledige aankoopbedrag terugkrijgen zonder verplichting daar weer wat anders te kopen voor dat bedrag?
De Acer heeft geen HDCP.Eigenlijk wil ik ook wel een HDCP scherm, dus dan valt de IIyama af. Blijven de Acer, Asus en Samsung over..

Backlight bleeding? jazeker, (nog alleen gezien bij opstarten)
zo maar eens een dvd'tje kijken
Verwijderd
Ik ben bijna zeker dat ik de Asus mw221u ga halen, alleen ik heb nog steeds geen reviews kunnen vinden! dat vind ik toch wel erg verontrustend

Alvast bedankt
Bij het booten viel meteen de backlight bleeding op. Maar als ik een film of donker spel draai zie je er bijna niks van.
HD content ziet er geweldig uit, net als widescreen games.
Kijkhoek vind ik heel behoorlijk voor een TN paneel.
Enige grote tegenvaller tot nu toe is de kwaliteit van DVD's. Zwart is bruin/groenig en in die gebieden zie je bij beweging heel veel strepen en een soort ghosting. Aangezien zwarte gebieden in HD content en games er wel goed uit zien denk/hoop ik dat het een codec/instellingen probleem is.
Na het bekijken van wat foto's merk ik echt dat wat eerst zwart was (op mijn CRT) nu nog allemaal details bevat. Zou best kunnen dat mijn CRT te donker afgesteld stond.
[ Voor 13% gewijzigd door WoutF op 03-11-2006 19:57 ]
wat is het nadeel bij de samsung 203b qua resolutie? Ik vind het mooi dat het een traditioneel vierkant schermpje is, maar is de resolutie zo slecht dat het niet mooi eruit ziet????
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Heb je nu de IIyama of de Samsung gekocht?WoutF schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:19:
Ik heb de knoop maar doorgehakt en de iiyama bij MyCom besteld. Mocht hij toch niet bevallen dan breng ik em terug en betaal ik wat bij voor de Samsung. En als de bleeding teveel is blijf ik net zo lang terugkomen tot ze een goede voor me inruilen

Net even een HDTV aflevering van 24 gekeken, oh oh oh wat kijkt dat lekker weg zeg. Ook in Half-Life 2 ziet alles er heel lekker uit (de game ondersteunt naast 16:9 zelfs 16:10). Het scherm heeft een klein beetje backlight bleeding maar lang niet zo veel als ik op sommige foto's zag. Voor mij iig geen reden om 'em om te ruilen.
Het enige wat ik nog opgelost wil hebben is de slechte kwaliteit van donkere plekken in DVD's. Sowieso is de algehele beeldkwaliteit de DVD's die ik snel getest heb slecht. Het best kan ik de kleuren omschrijven als vlekkerig. Je ziet soms een 'ghost' van een paar frames terug, en dat wordt dan streperig en vlekkerig. HD content ziet er prima uit.
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Verwijderd
Ik heb al vaak horen beweren dat het er verschrikkelijk gaat uitzien op dat scherm, de game wordt immers niet in de native resolution weergegeven. Blijkbaar kan je wel via de drivers van je grafische kaart instellen dat hij de game ook effectief in die resolutie weergeeft en op de ongebruikte schermoppervlakte niets weergeeft. Ik heb de opties van ATI Control Panel al 3x doorlopen, maar ik vind nergens een dergelijke optie.
Is deze optie enkel beschikbaar bij schermen die dat specifiek ondersteunen?
-Indien nee, waar kan ik dit dan activeren?
-Indien ja, ondersteunt een Samsung Syncmaster 203B dat?
Dit wil ik dus bereiken:

Verwijderd
Wel, voor zover ik weet is dit een optie in de drivers. Ik heb zelf een ati radeon 9600 pro en de samsung 205BW, in 1 van de laatste versies van de catalyst drivers heb ik die optie gevonden om dit te kunnen doen, maar het werkt niet. Dus ofwel is er iets niet in orde met die driver (werkt het niet goed), ofwel wordt het niet ondersteund door zulke oudere kaarten (wat ik moeilijk kan geloven dat dit iets hardwarematigs zou zijn). Voor zover ik weet zou het dus perfect moeten gaan, alhoewel het bij mij dus niet werktVerwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:39:..heel verhaal..
Verwijderd
Weet niet zeker of dit echt waar is, mss zit de optie wel in de nieuwste ATI drivers
Ik heb nog die klasskieke view aanstaan, maar bij mij staat het onder "Digital Flat Panel Settings", daar kan ik uit 3 dingen kiezen:
- Centered, dus wat jij wilt
- Monitor Scaling, dan laat ie alles aan de monitor over
- Fixed Aspect ratio, de vga kaart zal alles zo rescalen dat maximaal oppervlakte wordt gehaald zonder de aspect ratio te veranderen.
Mijn Mobile Ati X700 bevat ook zo'n funcite, Ati kan het dus ook.
dot.blaat
Ja, dit kan alleen maar bij Nvidia. Bij ATi zit (volslagen onzinnig) alleen het omgekeerde in de drivers: het door de videokaart laten vergroten van een kleinere resolutie naar de native 1280x1024 resolutie voor monitors die niet kunnen scalen. In de praktijk heb je echter helemaal geen monitors die niet kunnen scalen, maar eerder het tegendeel. De meeste TFT's vergroten automatisch schermvullend en dat is niet uit te zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:02:
wat ik heb gelezen is dat het alleen bij nvidia kaarten kan.
Weet niet zeker of dit echt waar is, mss zit de optie wel in de nieuwste ATI drivers
Je moet dus een Nvidiakaart hebben óf een TFT waarbij het auto upscalen wel uit te zetten is. Geen idee of dit bij die Samsung het geval is. Ik neem aan dat zoiets wel in de handleiding te vinden is en die staat wellicht op de Samsung website.
_██_
(ಠ_ృ)
Op mijn Acer AL2051W lukt het niet... en dat komt denk ik doordat de monitor zn eigen implementatie heeft van bepaalde standaard resoluties... als ik bijvoorbeeld resolutie 1152x864 gebruik, krijg ik wel 4:3 beeld met zwart kader eromheen (met juiste instelling in CCC)...
Dus als iemand een echt werkende oplossing heeft?... want wordt soms gek van die uitgerekte hoofden bij spellen die het niet ondersteunen
Ik had het zelfde probleem, maar je hoeft die schroefjes die zeg maar onderin zitten (vanaf onder gezien) niet los te draaien. Je dient het kleine kapje boven de voet los te klikken, was bij mij enig geweld voor nodig.RoD schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:41:
Goed, ik heb de 22" van Acer gekocht. Nu wil ik daar mijn TFT arm aan bevestigen, en dus wil ik de voet er af. Ik wil dus dat ding dat je op de voet van de monitor moet plaatsen eraf halen, want dat lijkt niet. Maar, het lijkt wel of deze er niet af wil. Er zaten 2 schroefjes in, die heb ik er uit gehaald, maar hij wil niet los. Ik vraag me af hoe je em los moet krijgen, en of dat wel kan. Iemand enig idee?
Bedankt voor je antwoordTco schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:50:
[...]
Ik had het zelfde probleem, maar je hoeft die schroefjes die zeg maar onderin zitten (vanaf onder gezien) niet los te draaien. Je dient het kleine kapje boven de voet los te klikken, was bij mij enig geweld voor nodig.Vervolgens draai je daar onder een viertal schroeven los. Et voila, een monitor zonder voet!
Verwijderd
Verwijderd
Aangezien de meeste 19" tft-monitoren een resolutie hebben van 1280 x 1024 en een 20" scherm niet zo veel groter is, zal het er wel goed uitzien ... denk ik ... hoop ik.meelmark schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:18:
een klein vraagje
wat is het nadeel bij de samsung 203b qua resolutie? Ik vind het mooi dat het een traditioneel vierkant schermpje is, maar is de resolutie zo slecht dat het niet mooi eruit ziet????
Ik zou niet te snel denken dat je videokaart die resolutie niet zou kunnen trekken. Ik heb met die monitor een tijdje een Radeon 9800 pro gehad en zelfs nog tijdelijk een Radeon 8500. Met beiden maakte de resolutie eigenlijk niet zoveel uit, het is meer de hoeveelheid detail die je aan hebt staan hoevoeel FPS je haalt. Bijv. GTA San Andreas kon ik met die radeon 8500 ook gewoon op 1400x1050 spelen met alle detail op low. Als ik de resolutie naar 800x600 deed en de detail op medium of high dan ging het alleen maar langzamer.Verwijderd schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:39:
Situatie: ik heb een ATI Radeon 9700 en ben van plan een 20" Samsung Syncmaster 203B te bestellen. Dat scherm heeft een resolutie van 1400x1050, met mijn arme Radeon 9700 kan ik uiteraard geen enkel recente game spelen op die resolutie. Ik zou quasi alle games spelen op resolutie 1024x768.
Ik heb al vaak horen beweren dat het er verschrikkelijk gaat uitzien op dat scherm, de game wordt immers niet in de native resolution weergegeven. Blijkbaar kan je wel via de drivers van je grafische kaart instellen dat hij de game ook effectief in die resolutie weergeeft en op de ongebruikte schermoppervlakte niets weergeeft. Ik heb de opties van ATI Control Panel al 3x doorlopen, maar ik vind nergens een dergelijke optie.
Is deze optie enkel beschikbaar bij schermen die dat specifiek ondersteunen?
-Indien nee, waar kan ik dit dan activeren?
-Indien ja, ondersteunt een Samsung Syncmaster 203B dat?
Dit wil ik dus bereiken:
[afbeelding]
Maw. ik zou me niet zo druk maken over de resolutie. En dan nog: 1024x768 ziet er in games zeer fatsoenlijk uit hoor. Alleen in 2D (windows desktop) zie je op die afwijkende resoluties dat lettertjes wat vaag zijn. Maar omdat games niet zulke kleine details hebben valt het nauwelijks op dat het beeld wat waziger is.
Ik kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat ik bovenstaand verhaal volgens mij al eerder in dit topic heb getikt, samen met wat foto's om het verschil aan te tonen tussen native en niet-native resoluties. Ik zou zeggen, scroll nog even terug
Er is helemaal geen nadeel aan de resolutie. Het ziet er prima uit en het is gewoon 4:3 net als bijna elk ander scherm (alleen 17" en 19" schermen hebben 5:4 in 1280x1024). De gebruikte resolutie van 1400x1050 komt je misschien niet zo bekend voor, maar in praktisch elk spel kun je het gewoon instellen. En zoniet, zie mijn reply hierboven. 1024x768 of 1280x960 zien er ook nog goed uit.meelmark schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 20:18:
een klein vraagje
Overigens, spellen die deze resolutie niet kunnen instellen zijn vaak zo oud dat ze net zo goed ook niet 1280x1024 van 17" en 19" TFT's aankunnen (tot max. 1280x960 bijv.). Dat is eigenlijk een veel vreemdere resolutie. Als je op zo'n 17/19" scherm in 1024x768 een spel gaat spelen ziet het er pas vreemd uit, omdat de verhoudingen niet kloppen. Dus als je echt zo safe wilt zitten met oude games, koop dan een 19" CRT ofzo op de rommelmarkt
[edit] en dat heb ik het nog niet over breedbeeldmonitoren gehad die ook veel verkocht worden. Dat is helemaal een ramp als je spellen wilt spelen die de resolutie niet ondersteunen, omdat het dan helemaal uitgerekt wordt, of je krijgt een klein 4:3 beeldje. Dus wat ik wil duidelijk maken is dat die 203B met zn zgn. afwijkende resolutie eigenlijk nog 1 van de meest veilige keuzes is als je je druk maakt om zulke dingen
[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 04-11-2006 23:02 ]
Ik weet dat ik dit ook met m'n videokaart drivers (nvidia) kan instellen maar ik wil toch graag weten de ViewSonic VX2025wm dit ook hardwarematig ondersteunt.
Aardige deal lijkt me.
http://www.mediamarkt.de/multimedia-prospekt/mmp_kw4506_04.pdf
Spargo schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:25:
Nu in het krantje van MM bij onze oosterburen: Acer AL2216W voor 299,-!!!
Aardige deal lijkt me.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
Ik ben op zoek naar een monitor ik heb nu een samsung 930BF die voldoet aardig aleen vin ik het wel heel irritand dat ik schijn moet kijken of ik een nieuwe e-mail heb bij hotmail anders zie ik het niet.
nu wil ik een grotere scherm (1600x1200 +) aangezien ik over een week of 2/3 een 8800GTX binne krijg maar wat voor scherm breedbeeld gewoon etc
ik denk dat ik wel een samsung neem aangezien ik met mijn huidige kwa reactie tijd en dooie pixel tevreden ben (geen dooie pixels) nu heb ik deze gezien Samsung 225BW heeft iemand hier ervaring mee of zegt iemand van je kan een betere monitor vinden voor ±€500?
ik speel veel games en kijke regelmatig films en internet veel
B.V.D. Martijn.
Viewsonic VX2025WM

Specs:
20.1" Wide Color TFT Active Matrix LCD Anti-Glare, 1680 x 1050, 8ms gray-to-gray (avg.); 16ms white-black-white (typ), 800:1, 300 cd/m2, Display Area: 17.1" horizontal x 10.7" vertical; 20.1" diagonal, Overdrive MVA
Features:
- D-sub: Detachable, Analog, 15pin, shipped attached to the monitor
- DVI-D: Detachable, Digital, 24pin, shipped detached from the monitor
Pricewatch 5-8-2006: €418,- @ Friesland-Computers Bergsma
Informatie:
• Prductpagina
• PDF Specsheet
• De VX2025WM bij Face a Face
• De VX2025WM vs de Nec LCD20WGX2
Reviews:Of zoek eens met google, genoeg over te vinden
Leuk, daar heb ik net 80 euro meer voor betaaldSpargo schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:25:
Aardige deal lijkt me.

Lees het topic eens door, daar vind je wel ervaringen van de 225BW.galien schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:43:
Halo,
Ik ben op zoek naar een monitor ik heb nu een samsung 930BF die voldoet aardig aleen vin ik het wel heel irritand dat ik schijn moet kijken of ik een nieuwe e-mail heb bij hotmail anders zie ik het niet.
nu wil ik een grotere scherm (1600x1200 +) aangezien ik over een week of 2/3 een 8800GTX binne krijg maar wat voor scherm breedbeeld gewoon etc
ik denk dat ik wel een samsung neem aangezien ik met mijn huidige kwa reactie tijd en dooie pixel tevreden ben (geen dooie pixels) nu heb ik deze gezien Samsung 225BW heeft iemand hier ervaring mee of zegt iemand van je kan een betere monitor vinden voor ±€500?
ik speel veel games en kijke regelmatig films en internet veel
B.V.D. Martijn.
die samsung heeft dus aardig wat last van blacklicht bleeding op zwart maar is dat zo erg dan?
bedankt voor de reactie
Martijn.
En de kijkhoek is die veel slechter dan **pva panelen? of valt het mee, bv als je op je bed wilt kijken dat je je scherm bij draait maar omdat je lager zit/ligt is het dan nog goed zichtbaar op tn panelen?
Verwijderd
Reg. datum: 04 augustus 2006
--------------------------------------------------------------------------------
heey tweakers,
Ik ben bijna zeker dat ik de Asus mw221u ga halen, alleen ik heb nog steeds geen reviews kunnen vinden! dat vind ik toch wel erg verontrustend
Alvast bedankt
Het wordt wel snel minder is mijn ervaring. Vooral verticaal. Een TN paneel is niet ideaal als je er niet recht voor zit.GUZA schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:51:
idd ben ook benieuwd of het echt storend is de backlight bleeding.
En de kijkhoek is die veel slechter dan **pva panelen? of valt het mee, bv als je op je bed wilt kijken dat je je scherm bij draait maar omdat je lager zit/ligt is het dan nog goed zichtbaar op tn panelen?
Als er meer bekend was, was het hier wel gepostVerwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:26:
Reg. datum: 04 augustus 2006
--------------------------------------------------------------------------------
heey tweakers,
Ik ben bijna zeker dat ik de Asus mw221u ga halen, alleen ik heb nog steeds geen reviews kunnen vinden! dat vind ik toch wel erg verontrustendweten jullie meschien al iets meer ?
Alvast bedankt
Zelf heb ik de Viewsonic VX2025WM met een PVA panneel. En een NEC 1770NX met een TN panneel (trouwens ideaale dual screen opstelling maar 1mm verschil in hoogte).GUZA schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:51:
idd ben ook benieuwd of het echt storend is de backlight bleeding.
Je kan echt duidelijk zien dat de kleuren van de PVA veel beter zijn, en ook dat de kijkhoek veel beter is. Zeker de kijkhoek scheeld erg veel.

was het niet ook zo dat je daar maar 16% btw betaaltSpargo schreef op zondag 05 november 2006 @ 10:25:
Aardige deal lijkt me.
(\__/)
[edit]
Nog even over dat HDCP, een groot aantal mensen in dit topic heeft hier blijkbaar geen rekening mee gehouden. Je keuze in schermen wordt ook redelijk beperkt aangezien lang niet alle HDCP ondersteunen. Is het nou erg van belang of niet? Ik heb het artikel van Behardware gelezen maar heb er verder nog weinig over gehoord. Daarnaast is mijn huidige videokaart ook niet HDCP ready.
[ Voor 63% gewijzigd door The Legend op 05-11-2006 20:56 ]
Bijna, maar niet helemaal.GUZA schreef op zondag 05 november 2006 @ 18:20:
is dat niet hetzelfde?
PVA is eigenlijk Samsung's MVA, en PVA heeft een stuk meer last van lag dan MVA.
Het is trouwens bijna tijd voor deel 13...
[ Voor 9% gewijzigd door n-i-x op 05-11-2006 20:58 ]
Nu las ik net een review op behardware over een scherm wat hier nog niet bij staat, de Acer AL2216W. Dat is dus een 22" TN scherm wat voor iets meer dan €350 te krijgen is. Uit de review:
Nu heb ik wel een vraag aan jullie! Ik heb wel eens (scherm is inmiddels 4 jaar oud denk ik!) met een TFTs gespeeld (ook gegamed), en daar vond ik de verticale inkijkhoek zwaar belabbeerd: als je je hoofd 5cm hoger of lager houdt zie je gewoon een duidelijk verschil in kleur (vooral donkerder toen) op de randjes van het beeld. Op de Dell 2005FPW van een flatgenoot zie je het wel een beetje, maar is het totaal niet storend. Bij de review hebben ze dit plaatje:Conclusion: except for a few users that can´t imagine buying a product that isn´t the newest technology, you would be crazy to spend more money in a smaller monitor than this Acer AL2216W

Vreselijk, maar ze zeggen er wel bij dat "the viewing angles of the monitors´ characteristics are sometimes largely exaggerated."
Kunnen jullie daar iets over zeggen? Of moet ik echt dat scherm eerst gaan bekijken? (wordt anders wel erg lastig om elk scherm wat interessant lijkt ergens op te sporen en te bekijken!)
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Kan iemand dit bevestigenWe hoped that it would have a DVI input and it only finally has a VGA – at least in Europe.
JayVee, de Acer is te bekijken bij de Mediamarkt, dus ik zou daar eens gaan kijken als ik jou was. Ik kan zelf prima leven met de inkijkhoek.
Ga je geen HDCP missen RoD?RoD schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:34:
Mijn Acer 2216W is hier aangesloten dmv DVI, maak je dus maar geen zorgen
JayVee, de Acer is te bekijken bij de Mediamarkt, dus ik zou daar eens gaan kijken als ik jou was. Ik kan zelf prima leven met de inkijkhoek.
Dit stond zo wel in de review (zie link in mijn post hierboven). Echter, op dezelfde site staat dat ze vroeger wel altijd aanraadden om voor DVI te gaan, maar dat ze het verschil eigenlijk niet merken, als je maar een goede grafische kaart hebt (geen onboard bijvoorbeeld).The Legend schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:30:
Ik lees nu trouwens pas dat de Acer 2216 helemaal geen DVI heeft?!
Hij is voor €300 in de aanbieding in Duitsland (ook Mediamarkt), dus ik ga hem zeker bekijken en wellicht scoren. Kun je mij vertellen of het scherm pixel mapping ondersteund, om zo 1280x1024 1:1 te tonen (zonder het te stretchen)? Dat is voor mij eigenlijk absoluut vereist.RoD schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:34:
Mijn Acer 2216W is hier aangesloten dmv DVI, maak je dus maar geen zorgen
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Dit topic is gesloten.