[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 12

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.831 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee. Tegen de tijd dat dat geintroduceerd is en ook echt "nodig" zal zijn zijn we wel even verder. Bovendien verwacht ik wel dat er wat op gevonden wordt (legaal danwel niet legaal O-) ) Mijn videokaart ondersteund trouwens ook geen HDCP en ik ga zéker niet upgraden de komende tijd.
JayVee schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:19:

Hij is voor €300 in de aanbieding in Duitsland (ook Mediamarkt), dus ik ga hem zeker bekijken en wellicht scoren. Kun je mij vertellen of het scherm pixel mapping ondersteund, om zo 1280x1024 1:1 te tonen (zonder het te stretchen)? Dat is voor mij eigenlijk absoluut vereist.
Volgens mij niet. Ik heb even gekeken en het wordt gewoon gestretched. En ik zie verder geen mogelijkheid om het niet te laten stretchen. Handleiding zegt ook niks verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

RoD schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:10:
[...]
Volgens mij niet. Ik heb even gekeken en het wordt gewoon gestretched. En ik zie verder geen mogelijkheid om het niet te laten stretchen. Handleiding zegt ook niks verder.
Ai, dat is jammer! -O-

Ik heb op de website van ATI een support formulier ingevuld en gevraagd om support voor pixel mapping in de drivers. Als meer mensen dat doen gaan ze het hopelijk snel implementeren... (hint hint) >:) :Y)

Tot die tijd dus maar rustig verder kijken naar andere schermen.

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 12:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

dvi geeft een beter kleurcontrast en minder kans op ghosting en storingkjes, niet heel erg duidelijk zichtbaar, maar als je de mogelijkheid hebt, waarom dan ook niet gebruiken.

verder vind ik dat de acer 2216 matig presteert in verhouding tot de iiyama 22" breedbeeld als het aan komt op het bekijken van foto's en video's, ik heb de 2 naast elkaar bekeken, en ik zou zonder twijfel voor de iiyama gaan in dat geval, helaas geen ervaring met andere 22" breedbeeld monitoren, hopelijk binnenkort nog een samsung om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:53

The Legend

*Plop*

HKS-Skyline schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:58:
dvi geeft een beter kleurcontrast en minder kans op ghosting en storingkjes, niet heel erg duidelijk zichtbaar, maar als je de mogelijkheid hebt, waarom dan ook niet gebruiken.

verder vind ik dat de acer 2216 matig presteert in verhouding tot de iiyama 22" breedbeeld als het aan komt op het bekijken van foto's en video's, ik heb de 2 naast elkaar bekeken, en ik zou zonder twijfel voor de iiyama gaan in dat geval, helaas geen ervaring met andere 22" breedbeeld monitoren, hopelijk binnenkort nog een samsung om te vergelijken.
Ik ga m'n monitor voornamelijk gebruiken voor video en daarnaast games + standaard office werk. Goede filmweergave vind ik dus erg belangrijk. Heb je de schermen kunnen vergelijken op hun native resolutie en ook echt kunnen testen of is dit een "op het eerste oog" vergelijking? :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

HKS-Skyline schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:58:
Toch zeggen ze op behardware (in de review van de Acer)
DVI or VGA: Sometimes forum users say that the DVI input is the best for reaction time and colors. Honestly, after a couple of hundred monitor tests and with several series of probes, we have never seen the difference. Of course, it is best to use the numeric input. First of all, it avoids a useless double conversion of the signal. We, however, verified that it doesn´t lead to an additional delay in displaying the image and that it is generally very good. If it isn´t the case, you only have to launch the "Auto" function to correct a blurry image.
Another advantage of DVI input is that it is the only one in accordance with the HDCP protection norm that is supposed to be indispensable to display protected HD content. Currently, monitors less than 24" are rarely HDCP compatible and this norm is only devoted to very big sizes for now.
Uiteraard gebruik ik liever DVI als het kan. Maar als het aanzienlijk €s extra kost, dan maar niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2024
oke ik heb op ditmoment een viewsonic voor me staan (22'' widescreen) nu zag ik toen ik hem net aan zette een rood puntje links bovenin (dode pixel?) maar na een film te hebben gekeken zie ik hem niet weer kan het zijn dat hij het nu wel weer doet?:S

Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kijk nog eens goed met een zwarte (oid) achtergrond. Dan zie je het gauw genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
ik heb hem met een progje op zwart gezet maar niks te zien :s

Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer, door het brede scala aan widescreen tfts. Ik ben opzoek naar een tft monitor die de crystalbrighttechniek heeft (die glans op het scherm) en tevens een DVI uitgang. Acer heeft op veel monitoren die crystalbright technologie, maar niet altijd de DVI. Daarnaast heb ik naast Acer nog geen ander merk gezien die deze crystalbright technologie gebruikt (behalve mijn HP laptopt). Weet iemand nog een ander merk die zowel de crystalbright technologie als DVI gebruikt? Het liefst op een 20inch monitor, waarbij de nadruk op filmkijken ligt.
Ik heb zelf al gezocht, maar het is erg lastig om te ontdekken of een merk gebruik maakt van een soortgelijke techniek als crystalbright.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

GG85 schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:13:
Ik heb zelf net de Viewsonic VX2025WM besteld, 20,1" widescreen: mooi, redelijk geprijst en komt erg goed uit de reviews.
Zeker een interessant scherm. Heeft dit scherm pixel mapping? Op tftcentral staat Hardware: No / Software: Yes - wat betekend dat?

Zo te zien zijn er maar erg weinig schermen die dat ondersteunen. Raar, lijkt me vooral voor gamers praktisch vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:36:
Weet iemand nog een ander merk die zowel de crystalbright technologie als DVI gebruikt? Het liefst op een 20inch monitor, waarbij de nadruk op filmkijken ligt.
Check deze review: er is een Asus (PW201) en een een NEC (20WGX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 17:53
JayVee schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:45:
[...]
Zeker een interessant scherm. Heeft dit scherm pixel mapping? Op tftcentral staat Hardware: No / Software: Yes - wat betekend dat?

Zo te zien zijn er maar erg weinig schermen die dat ondersteunen. Raar, lijkt me vooral voor gamers praktisch vereist.
Dat het scherm et niet kan (al erger ik mij er zelf niet aan), maar je kan het wel software maatig via je videokaart drivers doen (mits je kaart/driver het ondersteund) maar die vraag is al vaak voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 17:34

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

JayVee schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:47:
[...]

Check deze review: er is een Asus (PW201) en een een NEC (20WGX).
Dit is geen review van de nieuwste Asus. Maar de resultaten wel positief over dit Asus scherm. Goede hoop dat het komende Asus scherm dan ook goed zal zijn qua prestaties.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

IndoBoy schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:01:
[...]

Dit is geen review van de nieuwste Asus. Maar de resultaten wel positief over dit Asus scherm. Goede hoop dat het komende Asus scherm dan ook goed zal zijn qua prestaties.
Waar beweerd hij dan dat dit een review zou zijn van de de Asus MW221U? Lezen vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:36:
Ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer, door het brede scala aan widescreen tfts. Ik ben opzoek naar een tft monitor die de crystalbrighttechniek heeft (die glans op het scherm) en tevens een DVI uitgang. Acer heeft op veel monitoren die crystalbright technologie, maar niet altijd de DVI. Daarnaast heb ik naast Acer nog geen ander merk gezien die deze crystalbright technologie gebruikt (behalve mijn HP laptopt). Weet iemand nog een ander merk die zowel de crystalbright technologie als DVI gebruikt? Het liefst op een 20inch monitor, waarbij de nadruk op filmkijken ligt.
Ik heb zelf al gezocht, maar het is erg lastig om te ontdekken of een merk gebruik maakt van een soortgelijke techniek als crystalbright.
Ik weet 3 monitoren die een DVI ingang, een crystal-brite achtige techniek, en een grote kijkhoek hebben:
- Asus PW201
- Acer AL2051W
- NEC 20WGX2

De laatste uit het rijtje zou volgens Behardware iets minder goed zijn voor films doordat die dan meer ruis weer zou geven.
Maar de Nec is wel weer wat sneller dan de andere twee, en de kijkhoeken zijn iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

galien schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:55:
ik heb hem met een progje op zwart gezet maar niks te zien :s

Martijn.
Dan was het waarschijnlijk geen dode pixel. Kan ook een vuiltje oid zijn geweest. Dat had ik namelijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
n-i-x schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:00:
[...]

Ik weet 3 monitoren die een DVI ingang, een crystal-brite achtige techniek, en een grote kijkhoek hebben:
- Asus PW201
- Acer AL2051W
- NEC 20WGX2

De laatste uit het rijtje zou volgens Behardware iets minder goed zijn voor films doordat die dan meer ruis weer zou geven.
Dat kan ik beamen, film kijken is een ramp op deze monitor vind ik maar dat boeit me niet want die gaan toch via component naar de beamer..
Voor gaming (mijn hoofddoel) is hij daarentegen wel supergeschikt..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

n-i-x schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:00:
[...]

- Asus PW201
- Acer AL2051W
- NEC 20WGX2

Maar de Nec is wel weer wat sneller dan de andere twee, en de kijkhoeken zijn iets groter.
Niet dat de kijkhoeken van de Acer zo slecht zijn, ik kan amper verschil ontdekken als ik schuin zit in vergelijking tot recht ervoor.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

Verkeerde topic inderdaad :+ 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verkeerde topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ anderen met een Samsung Syncmaster 203B:
Horen jullie ook een vrij luid, hoog piepend geluid als je de helderheid onder 85% instelt? Hoe lager de helderheid, hoe luider het gepiep.

Is mijn scherm defect of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:22:
Horen jullie ook een vrij luid, hoog piepend geluid als je de helderheid onder 85% instelt? Hoe lager de helderheid, hoe luider het gepiep.

heb de 205bw (schijnt het ook te hebben) maar heb er geen last van. Schijnt wel bekende bug te zijn van de samsungs hoor, dus als je het hebt...helaas en anderen hebben het ook. Alleen de spoelen insmeren met nagellak o.i.d. heeft zin, maar of je dat nou met je nieuwe scherm wil doen :(.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nu op zoek naar nieuwe monitor.
Want heb oude pc en monitor verkocht...

Nu zit ik te twijfelen tussen 2 schermen:
Acer 2051 en de Samsung 205

Er zijn volgens mij weinig verschillen tussen deze 2 monitoren toch?
Zover ik heb kunnen lezen en volgen...
Alleen de prijs en crystal Bright...

Voor welke kan ik het beste gaan, als je deze 2 dingen buiten beschouwing laat?
En is het belangrijk/handig als hij in hoogte verstelbaar is? Of hebben alle monitoren een standaard hoogte...? Want die ik nu heb, is ook niet in hoogte verstelbaar, maar staat wel op juiste hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Seesar schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 11:24:
[...]

heb de 205bw (schijnt het ook te hebben) maar heb er geen last van. Schijnt wel bekende bug te zijn van de samsungs hoor, dus als je het hebt...helaas en anderen hebben het ook. Alleen de spoelen insmeren met nagellak o.i.d. heeft zin, maar of je dat nou met je nieuwe scherm wil doen :(.
Of mischien moet je gewoon Samsung bellen of er iets te regelen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:02:
Ik moet nu op zoek naar nieuwe monitor.
Want heb oude pc en monitor verkocht...

Nu zit ik te twijfelen tussen 2 schermen:
Acer 2051 en de Samsung 205

Er zijn volgens mij weinig verschillen tussen deze 2 monitoren toch?
Zover ik heb kunnen lezen en volgen...
Alleen de prijs en crystal Bright...

Voor welke kan ik het beste gaan, als je deze 2 dingen buiten beschouwing laat?
En is het belangrijk/handig als hij in hoogte verstelbaar is? Of hebben alle monitoren een standaard hoogte...? Want die ik nu heb, is ook niet in hoogte verstelbaar, maar staat wel op juiste hoogte...
Er is nog een verschil:
Het type paneel.
De 205BW heeft een TN paneel, en de AL2051W heeft een MVA paneel.
De Acer heeft hierdoor een veel grotere kijkhoek(vooral van onder af gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn 203B zegt niets :'( . Ik heb mijn brightness en contrast beide op 60 staan. Het kan natuurlijk ook dat mijn gehoor op die frequentie niet al te best meer werkt...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Heb ik ook. Ik hou de helderheid op het beeldscherm zelf op 100% en zet het lager via de video driver. Werkt prima zo.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review: Benq FP241W

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.com/images/product/lcd/180x150_fp241w.jpg

Klik

Bron: bit-tech.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
RoD schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:08:
[...]

Dan was het waarschijnlijk geen dode pixel. Kan ook een vuiltje oid zijn geweest. Dat had ik namelijk ook :)
ik heb er nu 2 in me scherm zitten maar als me scherm warm wordt dan gaan ze weg :s

Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hij is alweer een tijdje vol :o
Aan wie de eer?

[Edit]
En verder in [20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 13

[ Voor 79% gewijzigd door Ultraman op 08-11-2006 11:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.