Ik ben nu serieus aan het kijken naar een stel TFT schermen (heb nu 2 CRTs) en heb wat rond gelezen. Toen ik het
zustertopic las dacht ik dat ik wel een *VA scherm wilde, vanwege de betere inkijkhoek en de kleuren. Nu ik wat meer reviews lees denk ik dat ik een goed TN ook wel zal waarderen, aangezien ik nu ook geen top CRT heb (iiyama VisionMaster 1451).
Nu las ik net een
review op behardware over een scherm wat hier nog niet bij staat, de
Acer AL2216W. Dat is dus een 22" TN scherm wat voor
iets meer dan €350 te krijgen is. Uit de review:
Conclusion: except for a few users that can´t imagine buying a product that isn´t the newest technology, you would be crazy to spend more money in a smaller monitor than this Acer AL2216W
Nu heb ik wel een vraag aan jullie! Ik heb wel eens (scherm is inmiddels 4 jaar oud denk ik!) met een TFTs gespeeld (ook gegamed), en daar vond ik de verticale inkijkhoek zwaar belabbeerd: als je je hoofd 5cm hoger of lager houdt zie je gewoon een duidelijk verschil in kleur (vooral donkerder toen) op de randjes van het beeld. Op de Dell 2005FPW van een flatgenoot zie je het wel een beetje, maar is het totaal niet storend. Bij de review hebben ze dit plaatje:

Vreselijk, maar ze zeggen er wel bij dat "
the viewing angles of the monitors´ characteristics are sometimes largely exaggerated."
Kunnen jullie daar iets over zeggen? Of moet ik echt dat scherm eerst gaan bekijken?
(wordt anders wel erg lastig om elk scherm wat interessant lijkt ergens op te sporen en te bekijken!)