[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.277 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Klik ;)

edit: ik zie nu op de coupon staan dat ze specifiek de originele coupon willen ontvangen.

[ Voor 38% gewijzigd door Shiverzz op 14-11-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksys2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:38
Na aanleiding van mijn post waarin de webwinkel stelde dat de Samsungactie voor mijn LE40F71 die ik daar gekocht had, niet voor webwinkels goldt heb ik gebeld met de Samsung servicedesk en deze gaat gewoon een coupon opsturen.

Probleem opgelost, toch vreemd van de desbetreffende webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:28:
[...]

Hoop toch dat de mijne nog voor Emergence Day wordt geleverd :P . Staat nu al ruim een week in backorder.
Ach ja, wou zelf ook de lcd hebben voor GOW maar het zit me niet mee. Tevens is de leverbaarheid van de f71 niet al te best (nergens op voorraad).

Aan de andere kant, kun je tenminste goed het verschil zien in voor en na het HD gebeuren. (always look on the bright side of life) O-)

Bij plasmavisie hebben ze al helemaal geen coupon dus ik zal straks maar contact opnemen met samsung zelf over hoe en wat precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:56
terrapin schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:37:
Ik heb gister een van de actie-modellen gekocht, maar ook geen coupon helaas.. Heeft iemand de .pdf en kan die hem aan mij mailen?
ik kan 'm je wel mailen maar je e-mail adres heb je onzichtbaar gemaakt voor anderen :+ laat maar:) iemand was me voor

[ Voor 5% gewijzigd door r0g3r op 14-11-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:03:
Aan de andere kant, kun je tenminste goed het verschil zien in voor en na het HD gebeuren. (always look on the bright side of life) O-)
Hmm, dat gaat in jouw geval mss wel op, maar het beeld op onze huidige tv is inmiddels dermate vervormd (problemen met noord-zuid correctie ) dat er alleen maar dikke lilliputters op te zien zijn. Goed voor de nodige lachsalvo's na een avondje stappen :+ , maar voor gamen, film of tv kijken niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik dacht ook dat je een originele coupon nodig had. Dit staat ook zo omschreven in de voorwaarden van Samsung. Echter, Samsung doet kennelijk niet zo moeilijk want ik las dit van iemand op kieskeurig:
Ik heb de bon van internet gedownload. Je hebt een copie van de betaling nodig en de sticker met streepjescode op de doos. Dat allemaal met een ingevuld formulier naar samsung en kat in het bakkie. 2 weken later had ik het geld retour gestort gekregen.
Dus ik zou zeggen, probeer het maar gewoon. Heb zelf voor de zekerheid een originele opgestuurd aangezien ik die al had weten te bemachtigen. Is nu een weekje geleden dus ik moet nog eventjes wachten op het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swoosh schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:23:
Dus ik zou zeggen, probeer het maar gewoon. Heb zelf voor de zekerheid een originele opgestuurd aangezien ik die al had weten te bemachtigen. Is nu een weekje geleden dus ik moet nog eventjes wachten op het geld.
Ik bestel het straks na werk thuis, maar voor de zekerheid bel ik dan ook ff met samsung of stuur zo ff een email.

Gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
r0g3r schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 02:11:
[...]
Customize je je settings in de modus: 'film', dan heb je nergens last van en stelt de TV zich ook niet meer bij.
Hey r0g3r, ik heb de film modus geprobeerd maar daar verandert hij ook. Ik heb er wel expres duidelijk op zitten letten, dus als ik gewoon tv had zitten kijken was het me misschien niet direct opgevallen, net als dat ik er in de standard modus die ik gebruik het lang niet altijd ervaar, alleen soms is het irritant.

(Heb bij RTL-Z die rode balk onderin in de gaten gehouden en dan zie je dat de kleur rood feller-donkerder wordt steeds als het camerashot veranderd, in dit geval was er een interview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zojuist een le27r72b gehaald bij de BCC, na wat onderhandelen heb ik de tv voor 730 kunnen meenemen.
Erg vet .... de xbox is nu zeker een stuk vetter !!

leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pardon 26 ipv 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08
Vandaag zou mijn m71 binnen komen, maar helaas niks, gebeld , samsung NL geen voorraad.
Ze hopenbinnen 1.5 te kunnen leveren :( geen GOW op 32inch :(

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 13:03:
[...]

Bij plasmavisie hebben ze al helemaal geen coupon dus ik zal straks maar contact opnemen met samsung zelf over hoe en wat precies.
Nee :?
Dat vind ik raar voor zo een winkel.
Kan je bij de MM geen coupon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:32:
Amai, naast een Sony plasma TV, dat is dan al een mooi oud toestel, aangezien Sony al een jaar geen plasma schermen meer maakt, en die zelfs al niet echt veel voorstelden... :)

En neem je besluit pas als je zeker bent dat de instellingen goed staan van beide TV's. Speel maar eens met de energiestand van de F71, je zal rap zien dat de zwartwaardes beter worden, contrast ongeveer op 90 zetten, helderheid op een 52 en je zal zien dat de F71 ineens een heel pak beter speelt.

Voor het bedrag van 2600 heb je tegenwoordig wel al een Pioneer plasma, en daar durf ik wel geen Samsung LCD naast zetten... (buiten het feit dat de F71 natuurlijk full HD is....)
maakt Sony al een jaar geen plasma meer :X
Vond het beeld echt heel mooi,lichter dan de de andere twee ,duidelijker.
Kan het niet goed verwoorden.
Volgens de verkoper kon hij niks meer met de instellingen doen om de Samsung ( lichter) te maken.
Was gewoon het beeld wat bij het scherm hoord.
Ik heb mij dus weer wat wijs laten maken 8)7
Is het beeld van de Sony lcd wel mooier omdat de engine sneller werkt ? of ben ik nu weer goedgelovig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets over de nieuwe Sharp Full HD-toestellen, de Aquas-serie :)

Vooral de LC-42XD1E lijkt een serieuze concurrent te zijn voor de LE40F71, met een reactietijd van minder dan 6 ms, 2 inch beelddiagonaal groter en ronduit dezelfde specificaties..

Op kieskeurig.nl zelfs voor 100 euro minder O-)

kijk ook hier:

http://www.haute-definiti...-42xd1e-version-image.htm
http://www.avsforum.com/a...hp?t=733575&page=15&pp=30
http://elysiumcore.com/TV2/index.htm#1

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:13:

Vooral de LC-42XD1E lijkt een serieuze concurrent te zijn voor de LE40F71, met een reactietijd van minder dan 6 ms, 2 inch beelddiagonaal groter en ronduit dezelfde specificaties..

kijk ook hier:

damn wel mooi tvtje :) maar goed, 2000,- is echt teveel voor mij. Kon iemand maar zeggen of ze rond de kerst nog in prijs gingen zakken tot 1700,- ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:13:

kijk ook hier:

Hij klinkt weliswaar goed, maar krijgt matige reviews, heeft last van banding, een matige viewing angle (eigenlijk alleen recht van voren) en een beetje onnatuurlijke kleuren. Het is jammer maar hij is het nog niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, met andere woorden totaal geen concurrentie voor de F-serie van Samsung :+

Vond die foto's er wel flitsend uitzien, maar dat is natuurlijk een momentopname..

Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik de sharp er iets mooier uit zien met die ronding beneden. Het is dat de reviews van de 46" versie zo matig zijn (die zelfs een 4ms scherm heeft) dat het voor mij geen optie is.

Als ik geen 360 had zou ik waarschijnlijk toch voor de 40w2000 zijn gegaan (gisteravond de f71 besteld, nu maar wachten tot hij leverbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de Megamax de LEF71B voor 2088 inclusief verwijderingsbijdrage, levering en installatie gekocht. Had hem binnen drie dagen binnen. Op de set het ik een Sony DVP-NS400D aangesloten en @Home Digitaal via de Samsung 9401R. Uiteraard geluid over de home-cinema. Verder heb ik mijn labtop via de monitor uitgang op de TV aangesloten.

De installatie was bijzonder makkelijk en vriendelijk. Hij stelt alles netjes in. Zit ongeveer een goede drie meter van de TV en het beeld is echt niet te groot ofzo. Heerlijk zo. De kijkhoek is ook perfect. De kwaliteit van het analoge signaal is minder dan mijn oude Philips TV welke niet bijzonder was. Erg veel vlakjes en ruis in het beeld. Je moet het beeld zeker op "Film" zetten wat de kwaliteit echt minder maakt, maar dan lijkt het scherper.

Dus maar snel de digitale box aansluiten. Helaas heb ik hier ook slecht beeld. Daar de Samsung 9401R alleen maar een scart heeft kan het misschien niet mooier. Als ik de instellingen van de 9401R op Composiet of RGB zet maakt niets uit in de kwaliteit. Ik heb hem op 16:9 staam en de LCD ook. Hoop dat dit ooit nog beter wordt! Je kan de wel de afstandsbediening van de TV de 9401 laten bedienen. Echter als je het geluid wil veranderen, past hij die automatisch van de TV aan ipv de 9401. Dit is wel jammer, anders zou je met 1 ab klaar zijn.

Nu de DVD erop. Ooit was dit een goede, maar helaas geen Progressive Scan erop dus de kwaliteit is gewoon goed. Niet zo mooi als in de winkel. Heb nu een stuk minder last van blokjes en de ruis. Hoewel als je een groot vlak hebt van een kleur met een verloop naar een andere tint krijg ik toch weer vlakjes. Wacht even tot er een goed alternatief voor de DVD komt. Vind het zonde om nu een Denon van 400 euro te kopen met alle ontwikkelingen. Wel heb ik nog een hele goedkope Cyberhome staan die wel component heeft. Misschien geeft deze beter beeld. Betreft de Cyberhome DVD CH 452 die wel progressive heeft. Echter koste dit ding maar 40 euro. Dit moet ik nog eens proberen.

Vervolgens de computer maar eens aangesloten. Als ik hem op 1920x1080 pixels instel, schakelt de TV direct om en stelt zichzelf in. Echt super beeld gewoon. Nog nooit een monitor van deze grote gezien. Het beeld is mooi scherp en trilt niet. Van de overscan kan ik niets merken of ik heb er geen last van. De taakbalk staat bijvoorbeeld in zijn geheel op het scherm. De onderkant is dus niet afgeknipt. Even wat films bekeken van simpele kwaliteit. Dit geeft al een beter beeld dan via de decoder van Samsung.

Vanavond haal ik de HD decoder DCB-H360R van Samsung op en kan ik het op een betere manier aansluiten. Hopelijk wordt de kwaliteit dan zoals ik deze heb gezien in de winkel. Ik vind de schermen nog wel erg gevoelig voor mindere signalen. Als ik zie dat mijn simpele Philips van 10 jaar oud een veel scherper beeld kan produceren met hetzelfde signaal is daar toch nog veel winst te behalen.

Tot dusver ben ik nog niet super tevreden over de LCD. Hopelijk ligt het aan de randapparatuur, want via de PC ziet het er echt super uit. Het kan dus wel. Ik vind het erg moeilijk om de instellingen goed te krijgen en zal eens kijken of ik ergens een calibratie DVD kan vinden. Zo gauw als ik de nieuwe HD decoder heb aangekoppeld zal ik het laten weten.

Er is ooit een vraag in deze topic geweest of je ook Video via de geheugenkaartjes kunt afspelen. Dit kan niet. Wel foto's en MP3.

Voor vragen schiet maar los. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jahoor, wel een paar vragen.

1) had na jouw suggestie op hun website gekeken. Ze hebben geen webshop en zitten voor mij niet in de buurt, echter ze geven dus korting als je je oude tv inruilt. Heb jij dit ook gedaan of zonder ruil voor 2088 gekocht?

2) uiteraard een actiecoupon ontvangen?

3) al een 360 aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:55:
Jahoor, wel een paar vragen.

1) had na jouw suggestie op hun website gekeken. Ze hebben geen webshop en zitten voor mij niet in de buurt, echter ze geven dus korting als je je oude tv inruilt. Heb jij dit ook gedaan of zonder ruil voor 2088 gekocht?

2) uiteraard een actiecoupon ontvangen?

3) al een 360 aangesloten?
Ben eerst bij de BCC geweest die niet lager dan 2600 wilden gaan. Echter via goedkopen kon ik mijn oude inruilen tegen bijbetaling van 2100 euro. Toevallig liep ik langs deze winkel en vertelde ik dat ik hem voor 2100 euro kon kopen. Hij maakte er toen 2080 van en heb meteen afgerekend. Inderdaad netjes met aktiecoupon. Ik heb helaas geen 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niet ingeruild? Mooie deal.

Zelf net met de samsung servicedesk ad telefoon gezeten, zolang de barcode maar origineel is maakt het niet uit dat de coupon niet origineel is. Volgens de medewerker in ieder geval.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 14:48 . Reden: typen is een kunst welke ik schijnbaar niet beheer ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:46:
Tot dusver ben ik nog niet super tevreden over de LCD. Hopelijk ligt het aan de randapparatuur, want via de PC ziet het er echt super uit. Het kan dus wel. Ik vind het erg moeilijk om de instellingen goed te krijgen en zal eens kijken of ik ergens een calibratie DVD kan vinden. Zo gauw als ik de nieuwe HD decoder heb aangekoppeld zal ik het laten weten.

Er is ooit een vraag in deze topic geweest of je ook Video via de geheugenkaartjes kunt afspelen. Dit kan niet. Wel foto's en MP3.

Voor vragen schiet maar los. :)
Altijd interessant om andersmans ervaringen te lezen. Analoge kabel kwaliteit is inderdaad wel even slikken hoewel ik het eigenlijk nog best mee vond vallen. Scherm is natuurlijk ook groot dus alles word uitvergroot, inclusief vlakjes en ruis. Wat me na een paar weken TV kijken opvalt (hoewel ik dat eerlijk gezegd niet al te veel doe) is dat het verschil in kwaliteit tussen kanalen en zelfs series onderling behoorlijk verschillen. Dit valt gewoon op door het 'goede' beeld van de samsung.

Apparatuur aansluiten op scart levert gewoon erg veel kwaliteit verlies op met een LCD scherm hoewel je met instellingen (scherpte/contrast/noise reduction etc) het wel redelijk kan maken. Waarschijnlijk geeft inderdaad je goedkope DVD speler via component&progressive een stuk beter beeld dan je dure scart DVD speler.

Overscan heb je dus niet op de VGA aansluiting en het beeld vind ik ook bijzonder goed ondanks dat niet via DVI/HDMI binnenkomt. Overigens heb ik van het weekend nog even gekeken naar 1080P materiaal via PC&VGA en via mijn KiSS&HDMI. Overscan valt zo op het eerste gezicht echt niet op qua kwaliteit. Maar kan ook zijn dat ik werd afgeleid door het beeldmateriaal (victoria secret :9) zelf.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:24:
Dus niet ingeruild? Mooie deal.

Zelf net met de samsung servicedesk ad telefoon gezeten, zolang de barcode maar origineel is maakt het niet uit dat de coupon niet origineel is. Volgens de medewerker in ieder geval.
Inderdaad heb ik mijn oude tv niet ingeruild. Deze staat nu lekker op marktplaats te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calibratie is toch pas optimaal naar ± 200 branduren ?
Ik ben nu in dubio,ik zou de F71 namelijk ook ( merendeels)voor gewone televisie gebruiken.
Als het beeld minder mooi is dan wat ik nu heb ( 70 cm breedbeeld 100hz ) via UPC digi. vind ik het toch een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:31:
Calibratie is toch pas optimaal naar ± 200 branduren ?
Ik ben nu in dubio,ik zou de F71 namelijk ook ( merendeels)voor gewone televisie gebruiken.
Als het beeld minder mooi is dan wat ik nu heb ( 70 cm breedbeeld 100hz ) via UPC digi. vind ik het toch een hoop geld.
Hoewel ik zelf geen digitale TV heb verwacht ik dat je teleurgesteld kan worden door de beeld kwaliteit van gewone TV zenders, vooral als de digitale decoder alleen een scart uitgang heeft. Met digitale decoders met Component/HDMI uitgang ziet het er al een stuk beter uit. Tenminste dat is mijn ervaring als ik naar demo LCD tv's kijk ik winkels.

PAL TV op 40" is gewoon niet echt optimaal.. behalve als je > +/- 4 meter er vanaf gaat zitten. En ook de 1920x1080 resolutie is behoorlijk overkill voor dit beeld materiaal. Zelfs voor DVD. Overigens ziet gewone tv in de PIP scherm er wel erg goed uit in combinatie met VGA beeld maar dat is ongeveer in een vierkantje 1/10 van het totale beeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de F71 nu een paar weken maar door onze verhuizing heb ik nog niet heel veel kunnen testen/spelen met de tv.

Tot nu toe ben ik toch redelijk tevreden met het beeld dat de tv geeft via een digitale samsung tv decoder. Ik merk niks van blokjes of ruis, het enige probleem is dat de kleuren wat onregelmatig zijn, en dat scheelt per kanaal. Overigens had een vriend met zijn nieuwe LG plasma hetzelfde probleem dus wellicht heeft dat te maken met het multikabel signaal over de digitale decoder.

Ik heb mijn dvd-speler via hdmi aangesloten, een grote verbetering t.o.v. scart maar toch zijn er nog wel verbeterpuntjes. Zo keek ik gister een dvd (superman returns) met veel zwart, je merkt dan toch dat dat nog steeds een probleem is voor lcd-schermen. Bij donkere beelden zie ik wat ruis en het beeld krijgt een wat groeninge waas ... Overigens zat daarna over the hedge erin en die was superstrak, leek wel of het een hd-dvd was dus het hangt enorm van het bronmateriaal denk ik.

Ik zal proberen snel nog eens wat foto's te schieten om aan te geven wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Omdat het maar een klein vraagje is stel ik mijn vraag maar hier....

Op dit moment ben ik erg gecharmeerd van de Samsung tv's en dan met name de LE32R71W. Maar ik wil graag een tv die ook 1080p aankan d.w.z. FULL-HD. Echter vind ik de 40 inch FULL-HD modellen te duur en te groot. Nu komt dan eindelijk mijn vraag....

Zijn er op dit moment FULL-HD modellen beschikbaar die kleiner of gelijk zijn aan 32 inch. Zo niet, zijn dergelijke toestellen in de komende 6 maanden beschikbaar...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinZa schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:57:
[...]

Hoewel ik zelf geen digitale TV heb verwacht ik dat je teleurgesteld kan worden door de beeld kwaliteit van gewone TV zenders, vooral als de digitale decoder alleen een scart uitgang heeft. Met digitale decoders met Component/HDMI uitgang ziet het er al een stuk beter uit. Tenminste dat is mijn ervaring als ik naar demo LCD tv's kijk ik winkels.

PAL TV op 40" is gewoon niet echt optimaal.. behalve als je > +/- 4 meter er vanaf gaat zitten. En ook de 1920x1080 resolutie is behoorlijk overkill voor dit beeld materiaal. Zelfs voor DVD. Overigens ziet gewone tv in de PIP scherm er wel erg goed uit in combinatie met VGA beeld maar dat is ongeveer in een vierkantje 1/10 van het totale beeld ;)
Mijn kijkafstand is idd ± 4 meter.
De dvd speler die ik heb H.K DVD22 heeft component en progressive scan dus dat is wel weer fijn.
De UPC box is ook idd alleen via scart aan te sluiten.
Keuzes,keuzes.
Nog een vraag over sony lcd : Wat is nu het verschil tussen de W 2000 en de X 2000 behalve de prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Flatwhite schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:33:
Omdat het maar een klein vraagje is stel ik mijn vraag maar hier....

Op dit moment ben ik erg gecharmeerd van de Samsung tv's en dan met name de LE32R71W. Maar ik wil graag een tv die ook 1080p aankan d.w.z. FULL-HD. Echter vind ik de 40 inch FULL-HD modellen te duur en te groot. Nu komt dan eindelijk mijn vraag....

Zijn er op dit moment FULL-HD modellen beschikbaar die kleiner of gelijk zijn aan 32 inch. Zo niet, zijn dergelijke toestellen in de komende 6 maanden beschikbaar...???
32 Inch is niet echt interessant om full-hd modellen voor te maken aangezien je het verschil met 720p/1080i op zo'n grootte niet of nauwelijks ziet. Volgens mij zijn de kleinste full-hd modellen de 37" van Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Swoosh schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:40:
[...]

32 Inch is niet echt interessant om full-hd modellen voor te maken aangezien je het verschil met 720p/1080i op zo'n grootte niet of nauwelijks ziet. Volgens mij zijn de kleinste full-hd modellen de 37" van Sharp.
Dus volgens jouw is 1080p op een 40+ inch LCD-TV gelijk aan 720p op een 32- inch LCD-TV? Als dat zo is dan maak ik me geen zorgen meer, aangezien ik niet groter wil dan 32 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je gaat het verschil voor een 32" LCD TV echt niet kunnen waarnemen hoor. Je zal er al echt met je neus moeten gaan opzitten wil je dat verschil duidelijk gaan merken, en dan nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 17:24
Bij MediaMarkt Middelburg staat nu een 40M91B (LED backlight) in de demo opstelling. Ik was niet erg onder de indruk, hij leek wat feller maar ook fletser. Nu staan al die schermen volgens mij helemaal vol open met alle instelling maar goed.
Ook staat er nu een Samsung BluRay aangesloten op een 40F71. Helaas stond deze vast in het menu van een jazz schijfje dus daar kon ik geen goede indruk van krijgen.

Maar goed, voor mensen in de regio misschien leuk om weer eens te gaan kijken naar de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:23:
je gaat het verschil voor een 32" LCD TV echt niet kunnen waarnemen hoor. Je zal er al echt met je neus moeten gaan opzitten wil je dat verschil duidelijk gaan merken, en dan nog :)
Tuurlijk is het verschil wel te zien. Enige reden waarom er geen 32" van komt is omdat de 40" meer opbrengt. En zal ook wel iets te maken hebben met kosten voor Samsung zelf. Precies 1 jaar geleden was de 26" een normaal formaat en de 32" was "groot". Nu is de 26" klein en de 32" normaal wat nu infeite alweer bijna verschoven is naar de 40". Het word steeds groter. En hoe meer pixel het beeld heeft hoe fijner het is om zo'n grote tv van dichtbij te bekijken.

Mijn verwachting is dat over een maand of 7+ een tv zal zijn met LED+real HD en zulke technieken ook in kleinere tv's word gestopt. Is een kwestie van door ontwikkelen.

[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 15-11-2006 22:02 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig 37'' modellen zijn?

ik vind eigenlijk 32'' net te klein, en 40'' te groot/duur.

echter vind ik in de 32'' serie vooral de LE32M71B interessant. hoe komt het, dat er van dit model geen 37'' versie is?

Ik zit namelijk erg in dubio voor wat voor maat ik ga (ik wil het namelijk wel onder de 1500,- houden.

tnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Topicstarter
HenkS schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:02:
hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig 37'' modellen zijn?

ik vind eigenlijk 32'' net te klein, en 40'' te groot/duur.

echter vind ik in de 32'' serie vooral de LE32M71B interessant. hoe komt het, dat er van dit model geen 37'' versie is?

Ik zit namelijk erg in dubio voor wat voor maat ik ga (ik wil het namelijk wel onder de 1500,- houden.

tnx alvast
Bijna zelfde verhaal als in mijn vorige reply. Massa productie. Het zou natuurlijk fijn als we zelf de maten kunnen doorgeven. Meneer doe mij maar een 25" voor in de badkamer. Toekomst misschien O-) .

[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 15-11-2006 22:05 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Als ik voor een 40'' versie ga.

kan iemand me dan uitleggen, wanneer je voor de M of N serie zou gaan?

indien ik xbox, films kijk, (porno :)) en beetje tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Nog mensen contact gehad met Samsung mbt de overscan “issues” op de F71?

Heb hier gistermiddag nog maar eens over gebeld, maar helaas had de telefoniste werkelijk geen flauw idee waar ik het over had. We hebben toen de afspraak gemaakt dat ik e.e.a. toe zou lichten in een email met wat foto’s (van dat Zweedse forum).

Vandaag kreeg ik een antwoord terug van een product specialist met de mededeling dat ze niet in staat waren per direct hier een oplossing voor te bieden. Hij zou echter mijn mail doorsturen naar de Tier 3 afdeling, en mij op de hoogte houden van de “vorderingen”. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat Samsung hoopt dat deze issue overwaait en ik als consument gewoon afgescheept word :( .

Wellicht als wat meer bezitters/enthousiastelingen van de F71 hierover Samsung willen contacteren dat er misschien een belletje bij ze gaat rinkelen en er echt werk van gaan maken...

Mijn dank is groot _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkS schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:15:
Als ik voor een 40'' versie ga.

kan iemand me dan uitleggen, wanneer je voor de M of N serie zou gaan?

indien ik xbox, films kijk, (porno :)) en beetje tv!
Kun je ook nog iets anders met een TV doen dan? ;)

Met beide TVs kun je xboxen, films kijken en tv etc, dus als dit je behoeften zijn volstaan beide tvs.

M heeft 100hz maar of je daar veel aan hebt. Ik zou voor de goedkoopste gaan, en dat heb ik toentertijd ook gedaan (en dat was de N)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Iemand met een van deze tv's, en dus een samsung afstandsbediening, die weet of het Samsung kastje van KPN (digitenne) op de afstandsbediening in te stellen is? Heb al een heleboel codes geprobeerd, maar geen succes..

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Had vandaag gebeld met de Samsung helpdesk.
Krijg alsnog een coupon opgestuurt en dus 150 euro korting :)

Dus heb ik voor de tv 1000 euro betaald :) en voor de muurbeugel 100 euro, mooie deal al zeg ik het zelf.

Zijn er trouwens verder geen anderen die een LE32R76B hebben? Snap nog steeds niet het verschil tussen de 71 en 72 modellen

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

ola,

Kan het verschillen per winkels welke kabels je bij een samsung lcd je erbij krijgt. Of zit dat sowieso altijd in de doos erbij

bij progress zie ik bijvoorbeeld staan dat je erbij krijgt:

-Masterline 19-polige HDMI - HDMI kabel - 2 meter
-Masterline gegoten SCART naar SCART, platte kabel - 1,5 meter
-Masterline hoog frequent coax-kabel voor digitale televisie - 2,5 meter

en bij andere shops staat dit er niet specifiek bij. en deze kabels kosten bij elkaar ook een kleine 100,- euro

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Dat zijn gewoon extra kabels die je van Progress erbij krijgt. Van Samsung krijg je alleen een power kabel.

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
HenkS schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:00:
ola,

Kan het verschillen per winkels welke kabels je bij een samsung lcd je erbij krijgt. Of zit dat sowieso altijd in de doos erbij

en bij andere shops staat dit er niet specifiek bij. en deze kabels kosten bij elkaar ook een kleine 100,- euro
zijn dit een kwalitatief goede kabels dan?

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Starks223 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:52:
[...]

zijn dit een kwalitatief goede kabels dan?
zie hier voor wat je erbij krijgt:

http://www.progress.nl/sh...4-4695-A63F-3716209B9B6D}

[ Voor 12% gewijzigd door HenkS op 16-11-2006 11:02 ]

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
ola,

Ik kan mij vergissen, maar ik denk niet dat je deze kabels erbij KRIJGT :|
Dit zijn accessoires die erbij geselecteerd zijn en je MEE kan bestellen ;)

Correct me if I am wrong !!!!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Mothergoose schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:42:
[...]

ahum, ik voel me nu ff heel dom :( dat betekent of ze op voorraad zijn. Leek me al te mooi voor woorden...

maar om er dan toch maar even op door te gaan op deze kabels. Als ik een HDMI audio set heb, en een xbox360. Welke kabels raden jullie dan zeker aan om te gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door HenkS op 16-11-2006 11:49 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Mothergoose schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:42:
[...]

Als ik de link van HenkS aanklik zie ik inderdaad de meerprijzen erbij staan, inclusief een bestelknop. Dus je krijgt niks :)

edit: Te laat :p

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

HenkS schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:48:
[...]

maar om er dan toch maar even op door te gaan op deze kabels. Als ik een HDMI audio set heb, en een xbox360. Welke kabels raden jullie dan zeker aan om te gebruiken?
ff mezelf quoten :)

ik heb deze kabel al:
Home Cinema Line HDMI-steker 19 pin > HDMI-steker 19 pin - 3 meter

Deze is dus voor vanaf mijn home-cinema set, naar mijn LCD (die ik nog moet kopen) :)

Wat voor kabel heb ik dan nog nodig om mijn Xbox360 goed aan te sluiten?

• Justin2000
ola,

Als de rest van je coaxsysteem in huis niet Hoog frequent is wat is dan het nut om vanaf de Cai doos naar je tv wel deze kabel te gebruiken ?

PV opbrengst

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:19:
[...]

Nog een vraag over sony lcd : Wat is nu het verschil tussen de W 2000 en de X 2000 behalve de prijs ?
Het verschil is de engin, De W heeft een Bravia engin en de X een Bravia EX engin.
De X moet wat beter presteren met SD materiaal.

PS ook voor het design van de X betaal je natuurlijk wat extra ...

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

OT: Voor de gears of wars fans hier, deze is VANDAAG al te koop. Winkels kregen gisteren of vandaag de games binnen en vandaag heeft microsoft toestemming gegeven om gelijk te beginnen met de verkoop ipv morgen.

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Gister heb ik mijn SAMSUNG LE40F71 in ontvangst mogen nemen. Het is werkelijk een prachtig toestel. Zelfs TV kijken viel mij reuze mee! Ik dacht dat gaat een blokken parade worden maar dit valt reuze mee.

Waarvoor ik deze TV gekocht heb is natuurlijk om erop te gamen en video's te kijken. Dus gister gelijk mijn 360 erop gezet met de VGA kabel (Joytech) en ik wacht en wacht. Geen beeld. Hij gaf zelfs melding Niet ondersteund..... Nou breekt mijn klomp. :?

Dan maar mijn component kabel. Voila beeld tot aan 1080p aan toe. 8)7

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of is dit wellicht iets van Microsoft en Samsung dat ik een orginele MS VGA kabel moet gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/589/image00160yy9.th.jpg

Verwijderd

Samsung dan toch eindelijk ook de email beantwoord, met een iets ander antwoord dan van de servicedesk en eigenlijk geen antwoord op de vraag of de pdf gebruikt mag worden of niet
Uw klantnummer: xxxxxxx660

Geachte heer Xxxxxx.

Bedankt voor uw email aangaande de actie vouchers.

De actie vouchers worden door Samsung alleen uitgegeven indien de dealer de producten via de officiele wegen in Nedeland inkopen. Indien zij het product via grijze import uit het buitenland importeren dan zijn de verkoopprijzen vaak lager maar ontvangen zij niet direkt standaard de vouchers, aangezien de actie alleen geldt in Nederland.

Indien uw dealer u na aankoop van het product niet voorziet van de voucher dan heeft hij de mogelijkheid om deze voor u te bestellen.

Met vriendelijke groet,

Xxxxx
Samsung Electronics Benelux

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

marketeer schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:12:
Gister heb ik mijn SAMSUNG LE40F71 in ontvangst mogen nemen. Het is werkelijk een prachtig toestel. Zelfs TV kijken viel mij reuze mee! Ik dacht dat gaat een blokken parade worden maar dit valt reuze mee.

Waarvoor ik deze TV gekocht heb is natuurlijk om erop te gamen en video's te kijken. Dus gister gelijk mijn 360 erop gezet met de VGA kabel (Joytech) en ik wacht en wacht. Geen beeld. Hij gaf zelfs melding Niet ondersteund..... Nou breekt mijn klomp. :?

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of is dit wellicht iets van Microsoft en Samsung dat ik een orginele MS VGA kabel moet gebruiken?

[afbeelding]
Ik heb zelf geen XBOX360 maar heb wel eens op een forum voorbij zien komen dat het te maken kan hebben met de refresh rate die je insteld. De oplossing was volgens mij je xbox aansluiten op een gewone monitor. Daar de instellingen veranderen naar de juiste. 1920x1080x60hz (50hz slikt die LE40F71 volgens mij niet).

• marketeer
@Jinza
Hoewel ik via component wel een 50hz test krijg die goed werkt. Ik ga het vanavond eens proberen. Ik laat het nog wel even weten hoe het afloopt.

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
KBY: Apart, ik kreeg juist dit als mail:
Wij hebben uw adresgegevens doorgestuurd aan de daarvoor verantwoordelijke afdeling. Zij zullen u zo spoedig mogelijk het actie formulier toezenden.

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• Swoosh
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:29:
Samsung dan toch eindelijk ook de email beantwoord, met een iets ander antwoord dan van de servicedesk en eigenlijk geen antwoord op de vraag of de pdf gebruikt mag worden of niet

[...]
Waar het op neer komt is dat het volgens mij niet uitmaakt of je nou de offciele coupon of een gedownloade gebruikt, zolang de tv die je hebt gekocht maar een Nederlands model is, dus dat je leverancier hem bij Samsung Nederland vandaan heeft. Dit zien ze aan de streepjescode die je uit je doos moet knippen.

• Swoosh
Okay ik heb van Samsung Service bericht gekregen dat de Dynamic Dimming niet uit gezet kan worden op m'n 32N71 en dat dit ook niet kan met een software update (maw ze willen geen firmware update doen zodat dit wel mogelijk is). Best wel balen want op de momenten dat ik het ervaar is het flink irritant.

Hebben mensen met een F71 serie hier ook last van (dynamic dimming) en indien ja kan het bij dat model wel uitgezet worden?

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

marketeer schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:41:
@Jinza
Hoewel ik via component wel een 50hz test krijg die goed werkt. Ik ga het vanavond eens proberen. Ik laat het nog wel even weten hoe het afloopt.
Component kan wel zowel 50hz en 60hz aan (HDMI ook). VGA doet er wat moeilijker over (op 1920x1080 in elk geval).

Verwijderd

terrapin schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:51:
KBY: Apart, ik kreeg juist dit als mail:

[Wij hebben uw adresgegevens doorgestuurd aan de daarvoor verantwoordelijke afdeling. Zij zullen u zo spoedig mogelijk het actie formulier toezenden.]
Inderdaad apart, want ik vroeg dus specifiek of de pdf voldoende was en zo niet of zij een actie coupon konden opsturen. Zoals je begrijpt een matig 3tje gegeven als antwoord op mijn vraag.

Zoals ik al eerder zei, bij de servicedesk maken ze er helemaal geen probleem van.

Had je misschien gemaild dat je de coupon was vergeten?
Swoosh schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:21:
[...]

Waar het op neer komt is dat het volgens mij niet uitmaakt of je nou de offciele coupon of een gedownloade gebruikt, zolang de tv die je hebt gekocht maar een Nederlands model is, dus dat je leverancier hem bij Samsung Nederland vandaan heeft. Dit zien ze aan de streepjescode die je uit je doos moet knippen.
Tja ik heb specifiek bij de bestelling gevraagd of zij alsnog de actiecoupon kunnen toevoegen alvorens te bestellen. Het is gewoon een NL versie dus dat komt wel goed (en ze zouden er een stapel krijgen vd leverancier). Het zou inderdaad wel héél flauw zijn als ze het zouden afkeuren omdat je geen officiele coupon hebt maar ik neem geen risico.

Is er eigenlijk uberhaupt iemand die gaat voor een cadeau ipv de 150 euries terug?

Verwijderd

Swoosh schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:47:
Okay ik heb van Samsung Service bericht gekregen dat de Dynamic Dimming niet uit gezet kan worden op m'n 32N71 en dat dit ook niet kan met een software update (maw ze willen geen firmware update doen zodat dit wel mogelijk is). Best wel balen want op de momenten dat ik het ervaar is het flink irritant.

Hebben mensen met een F71 serie hier ook last van (dynamic dimming) en indien ja kan het bij dat model wel uitgezet worden?
Da's wel irritant, ik heb een R72 en ik zit nu een tijdje MET dimming te kijken maar ik ga het zo weer uit zetten want ik vind het inderdaad vervelend. Nog vervelender als je eraan vast zit ja... :{

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:29
Zo na veel sparen en doen, heb ik een LCD tv besteld bij de progress en 2 dage later is hij al weer binegekomen tot mijn verbazing.
Het eerste wat ik dus doe is dat ding uit de doos halen en jawel hoor hij is super mooi!
Aansluiten etc.
Het is dus een LE27S71B Black/Silver.
Hier wat fotos voor de liefhebber, ik raad deze televisie dus aan want de responce rate is ook super goed zoals het beeldkwaliteit. Over het geluid ben ik ook te spreken, goed genoeg voor in zon klein kamertje als die van mij.
Afbeeldingslocatie: http://n.1asphost.com/WNxGyrolion/LE27S71B.JPG

Als jullie nog meer plaatjes willen moeten jullie het zegge :P

Verwijderd

Gyrolion schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:05:
(...)

[afbeelding]

Als jullie nog meer plaatjes willen moeten jullie het zegge :P
Foto's zijn altijd welkom _/-\o_

Edit: Zie ik het nou niet goed of heb je geen Gears Of War?!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 18:15 ]

• Swoosh
Kan iemand die een 32M71 heeft even melden of je daar wel de dynamic dimming kan uit zetten?

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
wat dacht je van door goed te kijken naar de foto .. O-) * zie doos met LE van GoW?

• Justin2000
Ik had ook mailtje naar samsung gedaan voor coupon, en kreeg ook reactie dat ik er één toegestuurd zou krijgen. Vandaag had ik em in de bus :)

Nu mn M71 nog :)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:29
Dat klopt ik heb gister avond gears of war gehaald, in die foto had ik hem nog niet alleen de pre order versie.
Maar ik maak zo effe fotos waar ik gears of wars speel.
Speciaal voor jullie :P

Nou jah hier is er al 1 tje.
Maar de het ziet er mooier uit als je het echt ziet dan op fotos ben ik al achter gekomen :P
Afbeeldingslocatie: http://n.1asphost.com/WNxGyrolion/gow%20LE27S72.JPG

http://live.xbox.com/member/Gyrolionn

Hij speelt nu ook mooi in game mode.
Maar ik vroeg me toch af wat zijn de ideale kleuren instelling voor deze samsung tv?

[ Voor 49% gewijzigd door Gyrolion op 17-11-2006 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

hophop

gisteren de bestelling gedaan:

Samsung LCD-TV LE40M71 40", HDMI OP=OP! (zwart)
Levertijd 1 tot 5 werkdagen

1848.00

dus hopelijk kan ik m zaterdag ophalen...

ps ik ben ook benieuwd naar de ideale instellingen... kan niet iemand daar een overzicht van maken :)

[ Voor 21% gewijzigd door HenkS op 17-11-2006 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15
Ik heb een aardige vergelijkingssite gevonden in het Frans (http://www.lcd-compare.com/) en daar zag ik dat de laatste modellen Samsung de 73 serie zijn, dus LE40M73BD, LE40N73BD etc. Weet iemand in hoeverre dit nieuwe technologie betreft? Zo snel zie ik alleen dat de lichtopbrengst 450 cd/m2 is ipv 500 vergeleken met de 71 serie.

http://www.samsung.com/fr.../lcd169/le40m73bdxxef.asp
http://www.samsung.com/fr.../lcd169/le40n73bdxxef.asp

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Swoosh schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:47:

Ik denk dat jij (en anderen) pech hebben. Dit lijkt alleen uitgeschakelt te kunnen worden in de R serie. Zie deze post.

Kan je uitleggen waarom je dit zo storend vindt? (En vinden anderen dat ook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RichieB schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:40:
Het reageert gewoon te traag. Dat vind ik het meest storende eraan. Stel je gaat van een relatief licht beeld met ondertiteling naar een relatief donker beeld met ondertiteling, dan zie je dus eerst het hele beeld, en pas daarna (in werkelijkheid natuurlijk een fractie van een seconde, maar een oplettend oog ziet het wel) zie je ineens de ondertiteling donkerder worden omdat deze zich aanpast aan de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ik denk dat jij (en anderen) pech hebben. Dit lijkt alleen uitgeschakelt te kunnen worden in de R serie. Zie deze post.
Op de F71 kan Dynamic Dimming ook gewoon uitgeschakeld worden in het service menu. Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
marketeer schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:12:

[afbeelding]
Nou ik heb de tips van mensen toegepast. Het was idd een resolutie die niet ondersteund werd door de samsung tv. Maar nu zit ik met wat anders haha

Het beeld via de VGA kabel is echt dramatisch. Er zit geen kleur in en is erg graauw. Als ik hem op component zet is het een waar kleurenparadijs en ziet het er schitterend uit!

Is dit nou het bekende hoe stel ik mijn kleuren probleem in, of gewoon een brakke third party VGA kabel issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zou moeten gokken is het toch de 3rd party kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Iemand nog intresse in een Samsung LE40F71B voor €1929,-? ik wacht al bijna 4 weken op bestelling,en ben wachten zat... en was nog aan het twijfelen.. toch maar voor Sony KDL-40W2000 voor €2290,- op vooraad in de buurt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

marketeer schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:12:
[...]
Nou ik heb de tips van mensen toegepast. Het was idd een resolutie die niet ondersteund werd door de samsung tv. Maar nu zit ik met wat anders haha

Het beeld via de VGA kabel is echt dramatisch. Er zit geen kleur in en is erg graauw. Als ik hem op component zet is het een waar kleurenparadijs en ziet het er schitterend uit!

Is dit nou het bekende hoe stel ik mijn kleuren probleem in, of gewoon een brakke third party VGA kabel issue?
VGA op Xbox360 ziet er qua kleuren minder goed/fel uit dan op component. Het is een bekend probleem. Kijk maar's op de XBOX forums. Het ligt denk ik niet aan je VGA kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinZa schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:13:
[...]

VGA op Xbox360 ziet er qua kleuren minder goed/fel uit dan op component. Het is een bekend probleem. Kijk maar's op de XBOX forums. Het ligt denk ik niet aan je VGA kabel.
Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat de 360 via component maar tot 1080i gaat en via VGA 1080p? Kan het binnenkort zelf uittesten met de standaard meegeleverde component aansluiting en de reeds aangeschafte M$ vga kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
HoonBoy schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:17:
Iemand nog intresse in een Samsung LE40F71B voor €1929,-? ik wacht al bijna 4 weken op bestelling,en ben wachten zat...
Ik heb serieus wel interesse (en kan best nog wel even wachten). Helaas heb je Direct Messages uit staan. Stuur mij even een DM met je E-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:29:
[...]

Ik meen me te herinneren gelezen te hebben dat de 360 via component maar tot 1080i gaat en via VGA 1080p? Kan het binnenkort zelf uittesten met de standaard meegeleverde component aansluiting en de reeds aangeschafte M$ vga kabel.
Hij kan via component 100% 1080p aan. Ik draai hem nu ook zo.

Wat component niet kan is het upscalen van je DVD's naar 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marketeer schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:26:
[...]

Hij kan via component 100% 1080p aan. Ik draai hem nu ook zo.

Wat component niet kan is het upscalen van je DVD's naar 1080p
Correctomundo, dus als ik de hd dvd aansluit straks dan doe ik dit toch via de vga of via de component als ik 1080p wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 07:56
HoonBoy schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:17:
Iemand nog intresse in een Samsung LE40F71B voor €1929,-? ik wacht al bijna 4 weken op bestelling,en ben wachten zat... en was nog aan het twijfelen.. toch maar voor Sony KDL-40W2000 voor €2290,- op vooraad in de buurt! :*)
ik ben hier wel serieus in geintereseerd Hoonboy....
stuur me een mailtje op mijn MSN adres aub......

[ Voor 8% gewijzigd door Starks223 op 17-11-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 15:42
Ik heb de Samsung LE23R51B.

Ik wil hier hd films op afspelen.
Nu is het zo dat ik mijn tv heb aangesloten op mijn tv. Als ik in windowsmediaplayer een fikm open die 720p is, dan speelt deze perfect en haarscherp af op mijn tv.
Maar zodra ik iets afspeel op 1080i dan wordt hij op mijn monitor wel afgespeelt, maar op mijn tv zie ik dan niks. Ik krijg dan de melding: niet ondersteund.

Hoe kan dit? Een hd ready tv moet toch 720p en 1080i kunnen weergeven?

hier een linkje naar de specs van mijn tv: http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Qosmic schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:56:
Ik heb de Samsung LE23R51B.

Ik wil hier hd films op afspelen.
Nu is het zo dat ik mijn tv heb aangesloten op mijn tv. Als ik in windowsmediaplayer een fikm open die 720p is, dan speelt deze perfect en haarscherp af op mijn tv.
Maar zodra ik iets afspeel op 1080i dan wordt hij op mijn monitor wel afgespeelt, maar op mijn tv zie ik dan niks. Ik krijg dan de melding: niet ondersteund.

Hoe kan dit? Een hd ready tv moet toch 720p en 1080i kunnen weergeven?

hier een linkje naar de specs van mijn tv: http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications
Hij moet het gewoon doen zolang de resolutie die je op je pc hebt ingesteld ondersteund wordt door de samsung. Dus als je 1360x768 hebt ingesteld moet het afspelen van 1080i gewoon kunnen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
[...]

Ik vind het echt super vaag dat alleen bij de N serie het niet te veranderen is zoals het nu lijkt. M serie weet ik dus niet. Ik weet niet welke sufkop de N71 firmware heeft gemaakt. De optie is er notabene alleen kan je hem niet selecteren 8)7

Anyway, ik heb hem nu maar op movie modus want ook al is de dimming daar ook niet volldedig uit naar mijn mening, het valt in die modus in ieder geval een stuk minder op waardoor ik me (tot nu toe in m'n test hiervan) niet aan stoor. Eerst op standard modus zag ik het steeds duidelijk in mensen hun gezichten en de ondertiteling. Nu lijkt dat op het eerste gezicht lang niet zo erg. Ik weet niet of het eraan ligt dat de movie modus van origine wat donkerder is. Maar goed, ik probeer het nog even verder qua kijken, hoe en of ik het wel of niet ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 15:42
Swoosh schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:09:
[...]

Hij moet het gewoon doen zolang de resolutie die je op je pc hebt ingesteld ondersteund wordt door de samsung. Dus als je 1360x768 hebt ingesteld moet het afspelen van 1080i gewoon kunnen verder.
Hij doet het dus niet. 720p content doet het wel, maar 1080i niet. Terwijl de resolutie voor mn tv op 1280 x720 staat.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mijn le26r71 het probleem dat het geluid en video out of sync is. Met tv kijken verschilt het kwa zender, de ene wel out of sync, andere geen probleem.
Bij het afspelen van video's via de computer is het het ergst. Weet niet of dit wat uit maakt, maar hij is via s-video aangesloten, heb geen vga aansluiting op m'n computer ;/.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Ik heb samsung een mailtje gestuurd met de vraag of ze op de hoogte zijn van het overscan probleem met de F71 en of ze er wat aan gaan doen. Daarnaast heb ik gevraagd of de F71 nu wel of niet een HDMI 1.3 aansluiting heeft. Het antwoord wil ik jullie niet onthouden. Erg veel vertrouwen in Samsung geeft het niet

--------------------

Geachte heer of mevrouw Willemsen

Dank u voor uw email met betrekking tot onze LCD televisie LE46F71B.

Full HD beeldkwaliteit met 1080 progressive scanned beeldlijnen is natuurlijk alleen mogelijk in de meest ideale omstandigheid. De speler of decoder dient tevensde capaciteit te beschikken om HD beelden te genereren. Daarnaast is het van belang dat de beelddrager zoals een film HD geschoten is.

Dit toekomstig ideaal beeld is nog niet bereikt, waardoor over- of onderscanning (upscaling) aan de functionaliteit is toegevoegd. DVD films die in 720p geschoten zijn, kunnen door deze functie ge”upscaled” worden naar 1080i of p.

HDMI 1.3 is de benaming van de laatste protocol versie en heeft niets te maken met de connectoren. Door de huidige snelheid van ontwikkelingen op HD gebied zal dit protocol versie 1.3 niet de laatste zijn, daar de relatie en/of verschillen tussen de software van HD TV’s en HD bronnen nog lang niet op een lijn zitten.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

xxx
------------------

Die gast weet echt niet waar die het over heeft. Ik word al moe als ik hier nog op moet reageren. :(

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

FullThrottle schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 18:32:
xxx
------------------

Die gast weet echt niet waar die het over heeft. Ik word al moe als ik hier nog op moet reageren. :(
Zeker een cursus effectief antwoord ontwijken gehad. Wat een onzin :(

Van zo'n reactie word je echt moe. Ik heb ook een dergelijke reactie gehad op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb samsung een mailtje gestuurd met de vraag of ze op de hoogte zijn van het overscan probleem met de F71 en of ze er wat aan gaan doen. Daarnaast heb ik gevraagd of de F71 nu wel of niet een HDMI 1.3 aansluiting heeft. Het antwoord wil ik jullie niet onthouden. Erg veel vertrouwen in Samsung geeft het niet

--------------------

Dank u voor uw email met betrekking tot onze LCD televisie LE46F71B.

Full HD beeldkwaliteit met 1080 progressive scanned beeldlijnen is natuurlijk alleen mogelijk in de meest ideale omstandigheid. De speler of decoder dient tevensde capaciteit te beschikken om HD beelden te genereren. Daarnaast is het van belang dat de beelddrager zoals een film HD geschoten is.

Dit toekomstig ideaal beeld is nog niet bereikt, waardoor over- of onderscanning (upscaling) aan de functionaliteit is toegevoegd. DVD films die in 720p geschoten zijn, kunnen door deze functie ge�upscaled� worden naar 1080i of p.

HDMI 1.3 is de benaming van de laatste protocol versie en heeft niets te maken met de connectoren. Door de huidige snelheid van ontwikkelingen op HD gebied zal dit protocol versie 1.3 niet de laatste zijn, daar de relatie en/of verschillen tussen de software van HD TV�s en HD bronnen nog lang niet op een lijn zitten.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft,
aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

xxx
------------------

Die moet de politiek in gaan :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Hehe, ik had ook zo'n antwoord. Ze antwoorden alsof je er toch geen hol van snapt en ze je wat wijs kunnen maken. En na al dat gezwets zijn je vragen nog niet beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik heb dus een Samsung le27t51b lcd tv en wil deze samen gebruiken met mijn pc.

Ik weet dat dit model geen pc functie ondersteund via dvi.(zijn er al omwegen?)

Dus ik heb de tv aangesloten via een vga kabel.

Ik heb een nvidia 7600gt met hdtv ondersteuning.

Instellingen zijn : dual view met samsung syncmaster 172X op 1028 x 1024 75hz en samsung lcd tv op 1024 X 768 60hz

Mijn probleem is als volgt: Als ik divxjes of filmpjes die ik download afspeel met media player classic dan werkt alles perfect. (ook de mooie hd trailers) Maar zodra ik een dvdtje wil spelen met MPLC dan krijg ik het bericht niet ondersteund te zien op de tv!! Hoe kan ik dit verhelpen??

Het lijkt alsof de resolutie veranderd word? Maar ik heb het zelfs op clone geprobeerd en dan de juiste resolutie en hz instellen en dan geeft hij ook geen dvd's weer (melding niet ondersteund)

Ik wil gewoon dvdtjes en gedownloade filmpjes kunnen bekijken via mijn pc.

Help needed!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

zo ik heb mijn LE40M71 binnen....

echt GEWELDIG, moest in het begin ff wennen aan de grote.. maar ik vind het fantastisch.

Nu staat hij nog op een dressoir, na de verbouwing in januari hang ik hem mooi op! echt top.

Zeker met xbox360 (fifa, gears of war, call of duty) WOW... maar een muziek dvd mag er ook zijn...

als iemand nog fotos wilt zien.. roep maar... Maar ik had voor nu zoiets.. die zijn er toch al genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hee gasten,

ik heb al effe gezocht, maar kan het antwoord niet vinden. Ik heb een Samsung LE32S71B, en wil deze aansluiten op mijn pc. Mijn monitor van mijn pc zit aangesloten op vga (DSUB), nu heeft mijn videokaart nog een extra aansluiting, nml dvi. Is het mogelijk om tussen de lcd-tv en de pc een vga (dsub) kabel te gebruiken, vervolgens aan het eind van de kabel een converter aan te sluiten(van dsub naar dvi) en deze op de pc aan te sluiten?

Werkt dit of geeft dit geen beeld? Ik lees hier in dit topic nml wel over dvi naar hdmi dat dit niet zou werken, maar mijn bedoeling is dus van dvi naar vga, is dit mogelijk?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16
Is zonder meer mogelijk.

Vaak krijg je die convertors ook meegeleverd bij je kaart

[ Voor 57% gewijzigd door dribbel op 20-11-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 11:49
Stormer schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:04:
Hee gasten,

ik heb al effe gezocht, maar kan het antwoord niet vinden. Ik heb een Samsung LE32S71B, en wil deze aansluiten op mijn pc. Mijn monitor van mijn pc zit aangesloten op vga (DSUB), nu heeft mijn videokaart nog een extra aansluiting, nml dvi. Is het mogelijk om tussen de lcd-tv en de pc een vga (dsub) kabel te gebruiken, vervolgens aan het eind van de kabel een converter aan te sluiten(van dsub naar dvi) en deze op de pc aan te sluiten?

Werkt dit of geeft dit geen beeld? Ik lees hier in dit topic nml wel over dvi naar hdmi dat dit niet zou werken, maar mijn bedoeling is dus van dvi naar vga, is dit mogelijk?

Bedankt
Er zijn zelfs kabels met een d-sub aansluiting aan de ene kant en aan de andere kant DVI. Krijgen we hier op onze school ook bij sommige HP monitoren geleverd. Dus mischien is dat ook iets, werkt perfect die kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:08:
[...]

Correctomundo, dus als ik de hd dvd aansluit straks dan doe ik dit toch via de vga of via de component als ik 1080p wil?
Aansluiten via VGA, gaat perfect. Gister weer even Lost gekeken. En het upscalen van alleen al mijn DVD's gaat perfect! Het is gewoon echt scherper heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer

--------------------

HIER STOND DE BRIEF VAN :-D

Met vriendelijke groet,

xxx
------------------

Ik zit nu een weekje te gamen en films te kijken op de LE40F71 en ik moet zeggen het gaat perfect!! En ben echt tevreden. Eerst had ik wat probleempjes met VGA kabel en 360, maar na wat spelen met de instellingen en aanzetten van de gamemodus zijn de kleuren nu perfect en loopt het allemaal soepel op 1080p ook tv kijken is na wat instellingen perfect voor wat je via de kabel kan krijgen. En DVD op high res is eindelijk ook heerlijk.

Het probleem met overscan heb ik nog niet kunnen zien. Wanneer hebben jullie er last van? En is het echt zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

marketeer schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:46:
[...]

Ik zit nu een weekje te gamen en films te kijken op de LE40F71 en ik moet zeggen het gaat perfect!! En ben echt tevreden. Eerst had ik wat probleempjes met VGA kabel en 360, maar na wat spelen met de instellingen en aanzetten van de gamemodus zijn de kleuren nu perfect en loopt het allemaal soepel op 1080p ook tv kijken is na wat instellingen perfect voor wat je via de kabel kan krijgen. En DVD op high res is eindelijk ook heerlijk.

Het probleem met overscan heb ik nog niet kunnen zien. Wanneer hebben jullie er last van? En is het echt zo erg?
kun je misschien aangeven wat voor instellingen je bijvoorbeeld hebt aangepast

ik heb de LE40M71 gekocht. en xbox360 doe ik via de component kabel (echt super), maar ik heb het idee dat de rest nog allemaal wat beter kan..

dus ik ben benieuwd
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.