[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 3

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 38.279 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:56
Swoosh schreef op maandag 06 november 2006 @ 22:28:
[...]

Okay ... :'( ..... ;)

Het was even snel genomen en dat icm een videoclip (=snel bewegend flikkerend beeld) (die mensen poseren niet even voor de foto) geeft dat resultaat. Maar het ging dus om de tv, niet om het beeld. Ik zal morgen wel kijken of ik iets mooiers voor je kan maken okay.
dat je die stickers linksonder na een aantal weken nog steeds op je TV hebt zitten is echter een belediging voor jezelf en de uitstraling van je LCD-scherm. (jij had hem tog al een tijdje?)
zo snel mogelijk verwijderen IMO! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woodyos
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04-2021
Heb sinds kort een LE32R72, heb laatst een (5 meter) VGA-kabel gekocht om de TV op de pc aan te sluiten. Nou geeft dit een prima beeld, totdat ik de antenne-kabel aansluit. Dan flikkert het beeld alsof het een lage vernieuwingsfrequentie heeft. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt en hoe ik dit probleem verhelp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

woodyos schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:51:
Heb sinds kort een LE32R72, heb laatst een (5 meter) VGA-kabel gekocht om de TV op de pc aan te sluiten. Nou geeft dit een prima beeld, totdat ik de antenne-kabel aansluit. Dan flikkert het beeld alsof het een lage vernieuwingsfrequentie heeft. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt en hoe ik dit probleem verhelp?
Zeer waarschijnlijk een aardlus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
r0g3r schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:40:
[...]

dat je die stickers linksonder na een aantal weken nog steeds op je TV hebt zitten is echter een belediging voor jezelf en de uitstraling van je LCD-scherm. (jij had hem tog al een tijdje?)
zo snel mogelijk verwijderen IMO! >:)
LOL ik krijg alleen maar kritiek hier :'( :D Eerst op m'n foto's omdat mensen de beeldkwaliteit via een foto op internet willen bepalen :/ en nu omdat ik niet direct de sticker er af haal. Zie post op vorige pagina, heb hem net vandaag binnen. Je gedachten zijn niet helemaal verkeerd, ik zou eerder al de 40N71 kopen toen die in een mega aanbieding was tijd terug, maar moest toen helaas m'n geld voor een onverwachte reis naar het buitenland gebruiken. Nu maar de 32" genomen eerst. Heb toch nog een projector voor als ik echt groot wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

KingCrash

Angry Rabbit

Swoosh schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 02:17:
[...]
LOL ik krijg alleen maar kritiek hier :'( :
Nee hoor ik steun je ;)

Leuk om wat foto'tjes te zien van de LE32N71. Deze heb ik gister ook besteld omdat de levering van mijn LE32R72 te lang op zich laat wachten. Met de 150 euro terug van Samsung valt het prijsverschil ook erg mee. Vanwege de iets betere specs heb ik hierom voor de LE32N71 gekozen. Helaas nog wel even wachten voordat het apparaat binnenkomt..

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swoosh schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 02:17:
[...]

LOL ik krijg alleen maar kritiek hier :'( :D Eerst op m'n foto's omdat mensen de beeldkwaliteit via een foto op internet willen bepalen :/ en nu omdat ik niet direct de sticker er af haal. Zie post op vorige pagina, heb hem net vandaag binnen. Je gedachten zijn niet helemaal verkeerd, ik zou eerder al de 40N71 kopen toen die in een mega aanbieding was tijd terug, maar moest toen helaas m'n geld voor een onverwachte reis naar het buitenland gebruiken. Nu maar de 32" genomen eerst. Heb toch nog een projector voor als ik echt groot wil.
Ohja, jij was diegene die een LE40N71 voor 1400 euro had geannuleerd toch? en nu heb je voor 1300 euro een LE32N71 gekocht? Had ik toch wat geld van me familie geleend voor die reis :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:06:
[...]

Ohja, jij was diegene die een LE40N71 voor 1400 euro had geannuleerd toch? en nu heb je voor 1300 euro een LE32N71 gekocht? Had ik toch wat geld van me familie geleend voor die reis :>
Inderdaad effe schrapen.!

Ik moet nog weekje wachten op mijn 32M71 :) maar heb hem iig voordat GOW (XBOX360) uitkomt.!

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 17:24
Zou iemand met een F71 en een Xbox 360 deze 1080p WMV-HD test video's eens willen testen (link naar avforum post).

Het lijkt er namelijk op dat de 360 intern alles downscaled naar 720 en dan weer upscaled naar 1080 :(

Als iemand eens zou willen kijken of de 1 pixel fijne details heel blijven (de bron plaatjes staan ook in die post zodat je ze 1:1 op je PC kunt checken)? En misschien zelfs een fototje zou willen plaatsen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Beste allemaal,
Bedankt voor alle nuttige info tot nu toe.
Ik heb een LE40F71B besteld. Zaterdag wordt hij bezorgd.

Ik heb een vraag over HDTV kijken via casema:
Casema verkoopt voor 300 euro een settopbox van samsung, die je dan kunt aansluiten op een HD Ready TV. Maar deze TV is full HD, is het dan ook nodig om een settopbox ertussen te zetten?

En zo niet, wat is er dan allemaal nodig om zo goed mogelijk signaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetism
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:16
17maart schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:41:

Ik heb een vraag over HDTV kijken via casema:
Casema verkoopt voor 300 euro een settopbox van samsung, die je dan kunt aansluiten op een HD Ready TV. Maar deze TV is full HD, is het dan ook nodig om een settopbox ertussen te zetten?

En zo niet, wat is er dan allemaal nodig om zo goed mogelijk signaal te krijgen.
Ja dat is ook noodzakelijk bij een FullHD tv, voor zover ik weet zijn er nog geen TV's op de markts die HDTV dvb-c tuners bevatten.

--<BR>Duh?<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .hans
  • Laatst online: 21-04-2023
Hoi,

Wij krijgen ook binnekort onze LE40F71B binnen.
Er staat bij ons in de kast een 2 jaar oud home cinema setje van Philips (lx 3600) en die heeft helaas geen component of hdmi uitgang.
Nou wil ik natuurlijk optimaal van het scherm gebruik maken dus wil ik er een nieuwe dvd speler bij kopen. Mijn vraag is alleen of ik het oude setje kan blijven gebruiken voor het 5.1 geluid, en de nieuwe speler om de dvd mee af te spelen. Ik dacht de nieuwe speler te verbinden met het scherm, en dan het geluid via de scart ingang van het "oude" home cinema setje de kamer in te blazen.

Weet iemand hier of je 5.1 geluid via een scart kabel van de ene naar de andere speler kan doorgeven? Of verlies je dan altijd geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

.hans schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:11:
Hoi,

Wij krijgen ook binnekort onze LE40F71B binnen.
Er staat bij ons in de kast een 2 jaar oud home cinema setje van Philips (lx 3600) en die heeft helaas geen component of hdmi uitgang.
Nou wil ik natuurlijk optimaal van het scherm gebruik maken dus wil ik er een nieuwe dvd speler bij kopen. Mijn vraag is alleen of ik het oude setje kan blijven gebruiken voor het 5.1 geluid, en de nieuwe speler om de dvd mee af te spelen. Ik dacht de nieuwe speler te verbinden met het scherm, en dan het geluid via de scart ingang van het "oude" home cinema setje de kamer in te blazen.

Weet iemand hier of je 5.1 geluid via een scart kabel van de ene naar de andere speler kan doorgeven? Of verlies je dan altijd geluidskwaliteit?
Scart kan geen 5.1 geluid doorsturen. Je zou dus een gebruik moeten maken van een digitale geluidsingang op je home cinema setje. Maar volgens mij heeft deze Philips dit niet.. ben bang dat je wat extra moet gaan investeren :/

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort voor op mijn slaapkamer een hd lcd scherm te kopen. Ik ga het vooral gebruiken voor het spelen op de xbox 360. Nu heb ik een aantal vragen.

**Wat is contrast ratio?** Als ik een aantal schermen ga vergelijken in de zelfde prijsklasse zie ik duidelijke verschillen. Van 800 :1 tot 5000 : 1.

**Veel mensen hebben hun LCD scherm aan de muur hangen. Is dit ook voor mij mogelijk?** Want het lijkt mij dat de scart aansluiting (voor mijn xbox 360) aan de achterkant zit en niet aan de onder- of zijkant.

**Kan ik mijn computer aansluiten op het LCD scherm en dus zonder monitor achter de computer zitten. Zonder dat het slecht is voor je ogen.** Want als je 30 cm achter een 66 cm scherm zit kan je natuurlijk niets uitvoeren achter je computer.

**Wat zijn de verschillen tussen de volgende Samsung Tv's? De LE26R71B, LE26R72B, LE26R73BD, LE27S71B** Kwa specificaties is het volgens mij hetzelfde. Is het dan het uiterlijk?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik was dit weekend bij Foka in Rotterdam en daar staat de F71 opgesteld naast de M91 met LED techniek. Ik moet je zeggen dat de M91 een stuk betere zwart waarde heeft dan de F71. Ook viel mij op dat de M91 een stuk vloeiender beeld heeft met snelle panning shots. Zal waarschijnlijk met de 100hz van de M te maken hebben. Zit natuurlijk ook wel een prijsverschil van zo'n 1000 euro tussen deze twee tv's. Ik hoop dat Samsung binnen niet al te lange tijd een Full HD LED LCD uitbrengt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Okay ik heb deze keer foto's met wat beter bron materiaal (speciaal voor Courage :> ) vanaf de pc.

Alicia Keys at Grammy Awards, 720p

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2vis2et.jpg

Samsung HD demo "Beauty Of Nature", 1080i

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/2e6517m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/43hai5y.jpg

Lost, 720p

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/2nbulnc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swoosh schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:29:
Okay ik heb deze keer foto's met wat beter bron materiaal (speciaal voor Courage :> ) vanaf de pc.

Alicia Keys at Grammy Awards, 720p

[afbeelding]

Samsung HD demo "Beauty Of Nature", 1080i

[afbeelding]

[afbeelding]

Lost, 720p

[afbeelding]
:9~ nice! ziet er :*) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:40
nb0287 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:40:
Ik moet je zeggen dat de M91 een stuk betere zwart waarde heeft dan de F71.
Komt deze in de buurt van de Sony W2000 (mocht je deze ook gezien hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nb0287
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02-2023
De W2000 hing een stukje verderop dus een directe vergelijking tussen de W2000 en de M91 was een beetje moeilijk maar zo op het eerste gezicht was ook hier de M91 de winnaar.
Resinman schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:23:
[...]

Komt deze in de buurt van de Sony W2000 (mocht je deze ook gezien hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very, very nice Swoosh !!!! Ik ben al bezig met mijn eerste HTPC te bestellen, dus binnenkort kan ik hier ook van gaan genieten. Bedankt voor het voorproefje :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAZORDUDE schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:18:
Waar kan je eigenlijk de gegevens vinden of je TV wel de nieuwste firmware heeft?
Mijn firmware is van "Jul 11 2006" en heb de LE32N71B.
Ik heb sinds gisteren een LE32N71B met firmware van 29 Augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:05:
(en ik bovendien GoW in HD wil spelen :P ).
Och, krijgt maar een 9,6 op gamespot, sweeeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin2000 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:05:
[...]

Inderdaad effe schrapen.!

Ik moet nog weekje wachten op mijn 32M71 :) maar heb hem iig voordat GOW (XBOX360) uitkomt.!
Ik kan je vertellen dat GOW er prima uitziet op een LE40n71. Gears of War is echt een heel intens spel hoor, ja kan niet zomaar even achterover leunen en een hoekje omlopen. De graphics tijdens de game lijken veel op die van Ghost Recon AW, maar het spel is vele malen sneller. Het mooiste zijn nog de cutscenes. Dit was echt de eerste keer dat me mond openviel van verbazing, echt zo mooi! :9~ Zoveel detail in de gezichten, spieren en kleding en spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:22:
Beste tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort voor op mijn slaapkamer een hd lcd scherm te kopen. Ik ga het vooral gebruiken voor het spelen op de xbox 360. Nu heb ik een aantal vragen.

**Wat is contrast ratio?** Als ik een aantal schermen ga vergelijken in de zelfde prijsklasse zie ik duidelijke verschillen. Van 800 :1 tot 5000 : 1.

**Veel mensen hebben hun LCD scherm aan de muur hangen. Is dit ook voor mij mogelijk?** Want het lijkt mij dat de scart aansluiting (voor mijn xbox 360) aan de achterkant zit en niet aan de onder- of zijkant.

**Kan ik mijn computer aansluiten op het LCD scherm en dus zonder monitor achter de computer zitten. Zonder dat het slecht is voor je ogen.** Want als je 30 cm achter een 66 cm scherm zit kan je natuurlijk niets uitvoeren achter je computer.

**Wat zijn de verschillen tussen de volgende Samsung Tv's? De LE26R71B, LE26R72B, LE26R73BD, LE27S71B** Kwa specificaties is het volgens mij hetzelfde. Is het dan het uiterlijk?

Alvast bedankt voor de reacties!
Je kan beter de startpost en de thread door lezen want dit is allemaal dubbel en dwars besproken. De TV kan je overigens probleemloos ophangen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, hoe groot is de verpakking eigenlijk vd samsung f71? Eind deze week is namelijk de f71 bij mij id buurt op voorraad, nu is deze winkel iets duurder maar als ik het ophaal scheelt het praktisch niks..

echter, ik zag gisteren bij de makro iemand lopen met een sharp 32" aquos en no way dat die doos in mijn auto had gepast. Kan dan misschien toch beter via internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:11:
Vraagje, hoe groot is de verpakking eigenlijk vd samsung f71? Eind deze week is namelijk de f71 bij mij id buurt op voorraad, nu is deze winkel iets duurder maar als ik het ophaal scheelt het praktisch niks..

echter, ik zag gisteren bij de makro iemand lopen met een sharp 32" aquos en no way dat die doos in mijn auto had gepast. Kan dan misschien toch beter via internet bestellen.
Volgens mij ongeveer +/-15 cm breder dan de maten van de TV aan alle kanten (ik kan het nog wel opmeten als je het precies wilt weten). Het was gelukt om de TV in mijn eentje de (rechte) trap op te tillen hoewel ik dat niet echt aanraad. De TV paste makkelijk in een opel astra met de banken naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JinZa schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:20:
[...]

Volgens mij ongeveer +/-15 cm breder dan de maten van de TV aan alle kanten (ik kan het nog wel opmeten als je het precies wilt weten). Het was gelukt om de TV in mijn eentje de (rechte) trap op te tillen hoewel ik dat niet echt aanraad. De TV paste makkelijk in een opel astra met de banken naar beneden ;)
Okelidoki, moet dan wel lukken, op de site staan de lxbxh dus zal ik het straks thuis ff voor de zekerheid nameten.

Een lcd mag wel liggen en een plasma niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swoosh dat is de Le32N71 ??

kijk hier eens naar: http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=7933
Prijs € 1.111,00 inclusief B.T.W.
Als hier die 150 euro nog eens afgaat, zoals ze op de site beweren, is dat niet duur, toch?

In de Mediamarkt in Utrecht HC staat een display van zo'n 14 LE32N71 schermen op een rij, zij aan zij, alleen een beetje jammer dat het signaal van een doorgeluste scart moet komen die 14 schermen aanstuurt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:34:
Swoosh dat is de Le32N71 ??

kijk hier eens naar: http://www.icomputers.nl/articledetail.aspx?A_ID=7933
Prijs € 1.111,00 inclusief B.T.W.
Als hier die 150 euro nog eens afgaat, zoals ze op de site beweren, is dat niet duur, toch?

In de Mediamarkt in Utrecht HC staat een display van zo'n 14 LE32N71 schermen op een rij, zij aan zij, alleen een beetje jammer dat het signaal van een doorgeluste scart moet komen die 14 schermen aanstuurt !!
Ja, dat is de 32N71. Met de korting van 150 kom je al onder de 1000 uit. Dat is zeker mooi.

Ik heb zelf uiteindelijk 533 betaald, hehe, maar dat was meer omdat ik toevallig m'n telefoon abo moest vernieuwen en heb hem toen in die combinatie genomen want ik had toch nog een prima telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoonBoy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
nb0287 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:40:
Ik was dit weekend bij Foka in Rotterdam en daar staat de F71 opgesteld naast de M91 met LED techniek. Ik moet je zeggen dat de M91 een stuk betere zwart waarde heeft dan de F71. Ook viel mij op dat de M91 een stuk vloeiender beeld heeft met snelle panning shots. Zal waarschijnlijk met de 100hz van de M te maken hebben. Zit natuurlijk ook wel een prijsverschil van zo'n 1000 euro tussen deze twee tv's. Ik hoop dat Samsung binnen niet al te lange tijd een Full HD LED LCD uitbrengt :9
Ik was daar maandag, ik zag wat je bedoelde, de F71 was gewoon slecht afgesteld toen, heb toen zelf wat lopen "klooien" met de instellingen, werd toen al stuk beter...

Ben zelf zeer aan het twijfelen tussen de 40F71 en de sony 40W2000... dillema!

[ Voor 131% gewijzigd door HoonBoy op 08-11-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Some guys have all the luck ;)
Swoosh schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:25:
[...]

Ja, dat is de 32N71. Met de korting van 150 kom je al onder de 1000 uit. Dat is zeker mooi.

Ik heb zelf uiteindelijk 533 betaald, hehe, maar dat was meer omdat ik toevallig m'n telefoon abo moest vernieuwen en heb hem toen in die combinatie genomen want ik had toch nog een prima telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoonBoy schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:28:
[...]

Heb je een 360 (en wil je 1080p ermee) -> samsung
Gebruik je het geluid vd tv -> sony
beste prijs/kwaliteit -> samsung
beste score in reviews -> sony
beste score gebruiker reviews kieskeurig -> samsung
100 euro terug actie -> sony
150 euro terug actie -> samsung
geen overscan, 1080p hdmi -> sony
nauwelijks overscan, 1080p alle uitgangen -> samsung

ik begrijp je dilemma, zat voor mij eerst ook nog de sharp xd1e tussen maar de amerikaanse versie heeft mij toch iets teveel problemen (in nov als het goed is).

Er was nog even onduidelijkheid of de w2000 ook 1080p aan kan buiten HDMI, maar dit is zo goed als niet het geval (schijnbaar wel een topic op avsforum??).

Ik ga dus voor de f71, hopelijk eind deze week in mn huiskamer waarna uiteraard de nodige foto's, game mode testen met de 360 etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Swoosh schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:25:
[...]

Waar ? want kan zeker interessant zijn voor andere welk ook hun telefoon abonnement moeten of gaan verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
aex351 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:33:
[...]

Waar ? want kan zeker interessant zijn voor andere welk ook hun telefoon abonnement moeten of gaan verlengen.
Gsmeasy.nl. Je kan allerlei lcd-tv's als 'kassakoopje' nemen bij je abo. Van Samsung staat de N serie (en M) er niet bij, maar ik had gevraagd of ze die toch aan me konden leveren en dat kon. Zij bestellen het gewoon bij hun leverancier.

Echt een prima combo voor mij. Ik betaal uiteindelijk aan te betalen contante bedrag+abo kosten net zoveel als dat hij nu bij de goedkope webwinkels is. Echter ik betaal als het ware een groot deel in termijnen af (in de vorm van telefoon abo) en daarbovenop kan ik ook elke maand bellen en sms-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Hoe zit het met die usb ingang op de nieuwe M en N serie, wat kun je hier instoppen m.b.t. video bestanden? kan hier een usb harddisk op met films ? :)
wmv hd content etc ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Justin2000 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:48:
Hoe zit het met die usb ingang op de nieuwe M en N serie, wat kun je hier instoppen m.b.t. video bestanden? kan hier een usb harddisk op met films ? :)
wmv hd content etc ?
Haha, ik heb nog niks getest met de usb poort, maar lijkt me niet want dan zou de Samsung een flinke mediaspeler incl processorkracht aan boord moeten hebben. Muziek en foto's kan je wel sowieso afspelen/tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Swoosh schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:56:
[...]

Haha, ik heb nog niks getest met de usb poort, maar lijkt me niet want dan zou de Samsung een flinke mediaspeler incl processorkracht aan boord moeten hebben. Muziek en foto's kan je wel sowieso afspelen/tonen.
Gelukkig hebben we de xbox360 daarvoor, snel hopen op divx ondersteuning :D

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan een LCD tv van samsung aan te schaffen maar zit met een dom vraagje

- is zo een digitale box verplicht om tv te kunnen bekijken ? of kan ik ook gewoon men coax kabel aansluiten en tv kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:43:
[...]

Hoi...
Ik zit ook met een dilemma..
Was eerst vanplan om de philips 37PF9731D10 te halen...en toen kwam de samsung uit de f71
ik ga nu meer naar de samsung...scoort toch goed in de reviews...
Nu een vraagje....
Ik zit op 3 tot 4 meter van een muur waar het scherm zou komen te hangen...is dat wel een voldoende afstand voor de F71?
En wat is het verschil tussen 100 hertz of minder...heeft de samsung er 100?

ik begrijp je dilemma, zat voor mij eerst ook nog de sharp xd1e tussen maar de amerikaanse versie heeft mij toch iets teveel problemen (in nov als het goed is).

Er was nog even onduidelijkheid of de w2000 ook 1080p aan kan buiten HDMI, maar dit is zo goed als niet het geval (schijnbaar wel een topic op avsforum??).

Ik ga dus voor de f71, hopelijk eind deze week in mn huiskamer waarna uiteraard de nodige foto's, game mode testen met de 360 etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi...
Was eerst vanplan om de philips 37PF9731D10 te halen...en toen kwam de samsung uit de f71
Nu een vraagje....
Ik zit op 3 tot 4 meter van een muur waar het scherm zou komen te hangen...is dat wel een voldoende afstand voor de F71?
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:43:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in dit topic nog niks gezien over de LE23R32B, lijkt op een nieuw model van Samsung.

linkje:hier dus....

Ziet er goed uit, qua specs dan. Meer opties dan de 71B alleen is die nog nergens te koop, ook kan ik nergens lezen wanneer die wel beschikbaar komt...

En het plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le23r23_m.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:51:
ik ben van plan een LCD tv van samsung aan te schaffen maar zit met een dom vraagje

- is zo een digitale box verplicht om tv te kunnen bekijken ? of kan ik ook gewoon men coax kabel aansluiten en tv kijken ?
Er zit gewoon een coax (UHF) aansluiting op, net zoals je 'oude' tv. Dus een kastje is niet verplicht, je kunt gewoon analoog signaal erin proppen. En Samsung LCD's staan er redelijk om bekend dat ze analoge signalen goed weergeven (goede tuner dus). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een rekensommetje over het verschil 720p/1080p en de LCD-groote.

Stel je voor: je hebt een 32" LCD van 720p, dus 1280x720=921600 beeldpunten

1080p is 1920x1080=2073600 beeldpunten

Dit betekent (?) 2073600/921600=2,25 meer scherpte

Dus 32 inch x 2,25 = 72"

Oftewel: een 72" op 1080p heeft dezelfde scherpte als een 32" op 720p. Kan je dat concluderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Swoosh schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:56:
[...]

Hier ben ik ook heel benieuwd naar. Lijkt mij ook niet dat het kan, een harddisk via de usb poort van de TV. Maar zaterdag komt de TV binnen en een externe harddisk met usb heb ik al in huis. Zodra ik het getest heb, zal ik laten weten wat er gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:39:
Even een rekensommetje over het verschil 720p/1080p en de LCD-groote.

Stel je voor: je hebt een 32" LCD van 720p, dus 1280x720=921600 beeldpunten

1080p is 1920x1080=2073600 beeldpunten

Dit betekent (?) 2073600/921600=2,25 meer scherpte

Dus 32 inch x 2,25 = 72"

Oftewel: een 72" op 1080p heeft dezelfde scherpte als een 32" op 720p. Kan je dat concluderen?
Nee, je moet vermenigvuldigen met de wortel van 2.25!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen krijg ik de LE40F71 binnen. Al twee dagen lees ik me suf in de gebruiksaanwijzing van mijn DVD speler zijnde de Sony DVP-NS400D. Op de achterkant heb ik twee maal een Scart RGB, een S-video, Line out en een digitale gele uitgang die coaxial heet, maar dat is volgens mij audio.

Hoe kan ik deze nu het mooist op mijn TV aansluiten? Volgens de gebruiksaanwijzing geeft de S-video de beste kwaliteit. Hoop dat de 5.1 verbinding dan wel blijft functioneren. Moet dan namelijk tegelijk met de S-video gaan. Wil geen geluid via de TV.

Het is een beetje zonde om nu een mooie DVD-speler te kopen als er volgend jaar al nieuwe systemen voor uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Weet je zeker dat de gebruiksaanwijzing zegt dat S-video het mooist is? RGB-scart zou beter moeten zijn. En die kan prima op je televisie aangesloten. Het geluid stuur je dan via de coaxiale uitgang (de gele tulp) naar je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:04:
Hoi...
Nu een vraagje....

[...]
3/4 meter is meer dan genoeg voor goeie kwaliteit beeld van HD content, echter analoog kabel kan er weleens extra jakkie uitzien. Zit er zelf straks iets meer dan 3 meter er vanaf.

Er is naar mijn weten nog geen 1080p scherm met 100hz, wel een ander samsung scherm met 100hz echter heeft deze weer 1366x768. (m91?)

En onder voorbehoud maar als het goed is

100hz refreshrate -> pixel sneller van de ene kleur naar de andere kleur -> geen trace of ghost kleuren -> vloeiender en rustiger beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:07:
Weet je zeker dat de gebruiksaanwijzing zegt dat S-video het mooist is? RGB-scart zou beter moeten zijn. En die kan prima op je televisie aangesloten. Het geluid stuur je dan via de coaxiale uitgang (de gele tulp) naar je receiver.
Dank je Reinier. Snap die gebruiksaanwijzing ook niet. Staat er letterlijk in dat de S-Video de beste kwaliteit geeft. Helaas heeft mijn versterker nog een 5.1 ingang nodig. (dus met zes kabels de speakers en TV doorlussen vanaf DVD naar versterker. Dit gebruik ik nu ook icm scart dus dat zal wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
quote:
Machiaveli schreef op donderdag 09 november 2006 @ 08:35 in het topic 'Muurbeugel met motor' vragen over de LE40F71:

En wat van de afstand ?
Moest ik een tv tegen mn muur hangen heb ik ong. 3 tot 4 meter afstand...is dat genoeg voor een 40 inch?
[...]

Aangezien Machiaveli graag wat vragen beantwoord wil zien m.b.t. de LE40F71, heb ik de laatste vraag hier naar toe verhuist, zodat ook andere gebruikers hier antwoord op kunnen geven :*)

@ Machiaveli: Ik zit zelf ook op een afstand van 3.5 - 4 meter en ben zeer content met deze afstand als ik TV kijk via de kabel. Kijk ik echter DVD (upscaled naar 1080i) zit ik er liever dichterbij, ik denk met de komst van HD-DVD en Blu-Ray, formaten die echt gebruik maken van 1920x1080 je nog liever dicht bij zit.
De vuist regel zoals gehanteerd bij CRT's (ik geloof iets van 4x de doorsnede van je TV) gaat bij HD niet op, door de hoeveelheid beeldpunten (scherpte) heb je juist de mogelijkheid dichterbij te zitten voor de beste ervaring van je content :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

Mothergoose schreef op donderdag 09 november 2006 @ 14:33:
quote:
[...]

@ Machiaveli: Ik zit zelf ook op een afstand van 3.5 - 4 meter en ben zeer content met deze afstand als ik TV kijk via de kabel. Kijk ik echter DVD (upscaled naar 1080i) zit ik er liever dichterbij, ik denk met de komst van HD-DVD en Blu-Ray, formaten die echt gebruik maken van 1920x1080 je nog liever dicht bij zit.
De vuist regel zoals gehanteerd bij CRT's (ik geloof iets van 4x de doorsnede van je TV) gaat bij HD niet op, door de hoeveelheid beeldpunten (scherpte) heb je juist de mogelijkheid dichterbij te zitten voor de beste ervaring van je content :P
Hier ben ik het mee eens. Ik zit nu ongeveer 3 meter vanaf mijn LE40F71 en dit is goed te doen voor gewone upscaled DVD's en HD materiaal. Je ziet natuurlijk wel ruis en compressie blokjes die je liever niet wil zien maar dit ligt vooral aan de kwaliteit van het materiaal. Met HD-DVD en Blu-Ray wordt dit natuurlijk allemaal alleen maar beter.

Voor gewone TV zit ik er eigenlijk liever verder vanaf maar het is nog wel acceptabel.

Als je PC op 1920x1080 aansluit kan je eigenlijk maar alles (met standaard fonts) net lezen vanaf 3 meter.. maar je gaat al snel dichterbij zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Zojuist terug van MM Den Haag. Helaas hadden ze de M91 nog niet op display staan. Ze zijn wel druk bezig om een behoorlijke grote Samsung displaystand te bouwen. Ook zag ik dat ze bezig waren om Blu-ray spelers icm een aantal van deze schermen te showen. De verkoper wist mij te vertellen dat ze deze week nog de M91 verwachten. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene met een Samsung le26r71b, is het ook mogelijk om NTSC beelden af te spelen?
Heb verschillende sites gelezen, de ene zegt dat het wel kan en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:25:
Voor degene met een Samsung le26r71b, is het ook mogelijk om NTSC beelden af te spelen?
Bij mij werkt het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de 40M91 wat getest, en ik ben toch wel onder de indruk van deze TV... Super kleuren op deze LCD! Je moet de TV wel al op zijn hoogste spaarstand zetten om het licht wat te dimmen, want het is FEL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:25:
R71B hier, alleen dan de 32", en hier werkt NTSC prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Fantastisch om te horen dat mijn verwachtingen voor de M91 klopte en in november/december de LCD TV toch beschikbaar is. Alleen jammer dat er vooralsnog geen 32" van is, heb het vermoeden dat anders met de M71 er geen kleinere variant van zal komen op een latere tijdstip.

[ Voor 89% gewijzigd door aex351 op 09-11-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus merk je eigenlijk niet veel verschil kwa beeldkwaliteit als je geen 100 htz hebt? :)
is dat nu echt belangrijk ?
Nu ik ben niet echt zo een freak...maar ik weet na een tijd niet meer hoe of op wat te letten...

Ik wil een full hd scherm met een goed beeld om tv en films te kijken... :)
Verwijderd schreef op donderdag 09 november 2006 @ 13:15:
[...]

3/4 meter is meer dan genoeg voor goeie kwaliteit beeld van HD content, echter analoog kabel kan er weleens extra jakkie uitzien. Zit er zelf straks iets meer dan 3 meter er vanaf.

Er is naar mijn weten nog geen 1080p scherm met 100hz, wel een ander samsung scherm met 100hz echter heeft deze weer 1366x768. (m91?)

En onder voorbehoud maar als het goed is

100hz refreshrate -> pixel sneller van de ene kleur naar de andere kleur -> geen trace of ghost kleuren -> vloeiender en rustiger beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
misschien domme vraag maar is er formule om 16:9 beeld diagonaal van een 32 inch om te rekenen naar lxb maat?
dus maat van effectief scherm ?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justin2000 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:24:
misschien domme vraag maar is er formule om 16:9 beeld diagonaal van een 32 inch om te rekenen naar lxb maat?
dus maat van effectief scherm ?
Goed opletten bij wiskunde en wortel trekken enzo...

Breedte = √((32^2 / 337) * 256), en dan maal 2.54 voor de maat in cm.
Hoogte = √((32^2 / 337) * 81), ook * 2.54 om de maat in cm te krijgen.

Voor een 32" geldt dus de maat 70.8 x 39.8 cm

IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351: in 32" zou ik zeker eens kijken naar de Panasonic 32LX600... is echt een super LCD-TV, kleurweergave, zwartweergave, detail van beeld, en kijkhoek is beste wat ik tot nu gezien heb, ik stond er echt van te kijken. Als ze deze in een maatje groter maakte, wist ik direct welk toestel ik zou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:42
Weet iemand waar je legaal hd demo's kan downlaoden? (buiten die microsoft site om)

Zoals die nature demo's van samsung, die zijn wel erg mooi!

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
Qosmic schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:33:
Weet iemand waar je legaal hd demo's kan downlaoden? (buiten die microsoft site om)

Zoals die nature demo's van samsung, die zijn wel erg mooi!
http://download.keeno.nl/pced/genre?id=3
Hier staan er een paar. Zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:42
dat zijn dezelfde als op de micrsoft pagina, en bij deze moet je nog registreren en inloggen ook.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 18:29
Lieve gasten! O+

Ik voel me kut! Ik dacht een Mirai 32" LCD te kopen voor de prijs van een 27" Samsung... De Mirai is niet meer leverbaar of dit gaat maanden duren. Maarja ik wil natuurlijk GoW spelen in HD!

Nu zit ik eraan te denken om voor de SE27S71 te gaan. Deze heeft wel een paar " minder beeld wat uitkomt op zo'n 13cm. Ga ik hier spijt van krijgen? Een andere 32" TV van samsung valt eigenlijk buiten me buget en al helemaal buiten de GoW launch. Ik zit nu ongeveer 2.3m van mijn huidige tv af, die is wel kleiner dan 27" dus ik ga er in princiepe wel op voor uit...

Please help me! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

HenkS

Da_king alias HenkS

tja hoeveel kun je hiervanuit gaan?

Want dan komen er toch een x aantal tvs een stuk beter uit dan de Samsung.

Mensen die een reactie hebben op deze lijst? ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Niet online
Ik lees dat sommige mensen hier met de le32n71 en andere modellen last hebben van overscan bij HDMI. Hoe zit dat met de vga-ingang? Is dat directe 1:1 pixel mapping, of wordt ook dat signaal geresized..?

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

terrapin schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:08:
Ik lees dat sommige mensen hier met de le32n71 en andere modellen last hebben van overscan bij HDMI. Hoe zit dat met de vga-ingang? Is dat directe 1:1 pixel mapping, of wordt ook dat signaal geresized..?
Wordt wel 1 op 1 weergegeven. Daarom houdt je geloof ik 3 pixels aan beide zijkanten over. 1360 of 1366 resolutie geloof ik. Met goede VGA kabel heb je perfect scherp en kleurrijk beeld.
HenkS schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:05:
[...]

tja hoeveel kun je hiervanuit gaan?

Want dan komen er toch een x aantal tvs een stuk beter uit dan de Samsung.

Mensen die een reactie hebben op deze lijst? ik ben benieuwd
Beeldkwaliteit >>>> meeste van die punten waarop zij vergelijken. Nog betrekkelijk ook de zuinigheid van LCD`s. Verbruiken doen ze toch aardig. Kijkhoek, sjah nooit moeite mee, hoe schuin wil je van je tv zitten? nooit last van bij samsung schermen iig. Vind het een weinigzeggende en niet erg boeiende vergelijking.

[ Voor 38% gewijzigd door aapelite op 10-11-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.apple.com onder het kopje Quicktime kun je heel veel downloaden tot 1080p toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:19
Nou bevallen de Samsung LCD's van tegenwoordig mij erg goed. Echter vraag ik mij 1 ding af... Zijn er LCD tv's met 2 SCART aansluitingen die BEIDE RGB ondersteunen??? Meestal is het maar 1 van de twee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flatwhite schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 02:00:
Nou bevallen de Samsung LCD's van tegenwoordig mij erg goed. Echter vraag ik mij 1 ding af... Zijn er LCD tv's met 2 SCART aansluitingen die BEIDE RGB ondersteunen??? Meestal is het maar 1 van de twee...
Geen idee eigenlijk... maar waarom zou je dat willen vraag ik me dan af ? LCD's komen toch beter tot zijn recht met component/HDMI aansluitingen, dus om nou 2 RGB analoge bronnen aan te sluiten, ik kan me voorstellen dat fabrikanten van digitale apparaten daar nou niet de nadruk op gaan leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Flatwhite schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 02:00:
Yep heb zelf een Sony bravia 32-S2010 en die heef 2 scart aansluitingen, beide ondersteunen RGB en 1 heeft ook smartlink. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksys2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:38
Hmmmm, 2 weken geleden een LE40f71 gekocht bij een webwinkel, met in het achterhoofd de actie van Samsung in gedachte.
150 euro terug of een of ander cadeau.

Nu zegt de webwinkel dat deze actie alleen geldt voor retailers :'( . Klopt dit ook met jullie ervaringen?
(op het moment van aankoop was deze actie net begonnen en de webwinkel treft geen blaam btw, zij moesten het nog uitzoeken).

[ Voor 4% gewijzigd door linksys2006 op 11-11-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
arf -nvm-

[ Voor 83% gewijzigd door Subz op 11-11-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linksys2006 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:21:
Hmmmm, 2 weken geleden een LE40f71 gekocht bij een webwinkel, met in het achterhoofd de actie van Samsung in gedachte.
150 euro terug of een of ander cadeau.

Nu zegt de webwinkel dat deze actie alleen geldt voor retailers :'( . Klopt dit ook met jullie ervaringen?
(op het moment van aankoop was deze actie net begonnen en de webwinkel treft geen blaam btw, zij moesten het nog uitzoeken).
Ik heb hetzelfde gehad met een 32N71, gekocht via webwinkel, 1e reactie was aktie is alleen voor winkels, na een 2e mailtje gaan ze onder "uitzondering" een bon regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Bij MM in Rijswijk hebben ze een Samsung blu-ray demo opstelling. Erg impressive! En een must see! :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag bij MM de Samsung LE40M91B gezien
Was echt de mooiste lcd die ik ooit gezien heb
Maar smaken verschilen natuurlijk
ice age leek wel 3d op dat scherm , echt heel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
linksys2006 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 13:21:

Lijkt me heel sterk. Ik zou Samsung opbellen en doorgeven hoe het precies zit. Geef meteen door bij welke webwinkel je hem hebt gekocht. Voor hetzelfde geld stoppen ze die €150 zelf in hun zak. Niet bij laten zitten!

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/3276/samsungvoorwaardenhh9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan binnen 2-3 weken de Samsung LE32R72B te gaan bestellen bij 1 van de volgende 2 webshops:

http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/
http://www.komplett.nl/k/...77-40E0-ACC1-0442A4334C59

- Is deze TV sowieso in de eerste plaats wel een aanrader?
- Bij welke van de 2 shops moet ik hem kopen? Iemand ervaring met 1 van deze shops misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:20:
Ben van plan binnen 2-3 weken de Samsung LE32R72B te gaan bestellen bij 1 van de volgende 2 webshops:

redcoon.nl
komplett.nl

- Bij welke van de 2 shops moet ik hem kopen? Iemand ervaring met 1 van deze shops misschien?
Ik heb geen ervaring met een van deze webwinkel. Op kieskeurig krijgt Redcoon 2.5 ster en Komplett 4.5 ster.

http://www.kieskeurig.nl/...9EA56C125713A004A5487.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
HoonBoy schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:28:
[...]

Ik was daar maandag, ik zag wat je bedoelde, de F71 was gewoon slecht afgesteld toen, heb toen zelf wat lopen "klooien" met de instellingen, werd toen al stuk beter...

Hoe heb jij hem ingesteld om tot optimaal beeld te komen? Bij ons is het nogal verschillend per zender. (nog geen digitale TV - gewoon analoog Casema) Vooral voetbal op Talpa valt erg tegen. Close-ups wel goed maar beeld over het hele veld, ziet er niet mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op zondag 12 november 2006 @ 17:35:
[...]

Ik heb geen ervaring met een van deze webwinkel. Op kieskeurig krijgt Redcoon 2.5 ster en Komplett 4.5 ster.

http://www.kieskeurig.nl/...9EA56C125713A004A5487.htm
Dat zag ik al ja. Maar ik vraag me af of die scores echt wat betekenen, dat er bv punten afgaan omdat ze geen kopen op afbetaling oid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17maart schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:18:
[...]

Hoe heb jij hem ingesteld om tot optimaal beeld te komen? Bij ons is het nogal verschillend per zender. (nog geen digitale TV - gewoon analoog Casema) Vooral voetbal op Talpa valt erg tegen. Close-ups wel goed maar beeld over het hele veld, ziet er niet mooi uit.
Dat is normaal - elke zender geeft natuurlijk ook zijn eigen instellingen mee. Dus van een optimaal beeld kun je niet spreken, een optimaal beeld per zender wel, het is niet anders.

Nu kijk ik gelukkig geen Talpa dus heb er weinig last van. Maar ik zie ook wel eens Amerikaanse series op RTL4 voorbij komen waarbij ik van het beeld gruwel, hier had je met een CRT gewoon minder last van.
Ach, ik heb een LCD voor DVD's en hoger, tv uitzendingen is voor mij gewoon een bijzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:28:
[...]

Dat zag ik al ja. Maar ik vraag me af of die scores echt wat betekenen, dat er bv punten afgaan omdat ze geen kopen op afbetaling oid hebben.
Red coon ken ik niet, maar voor het geval, komplett is heel netjes qua RMA en aftersales response.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 22:56

KingCrash

Angry Rabbit

Resinman schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:57:

Lijkt me heel sterk. Ik zou Samsung opbellen en doorgeven hoe het precies zit. Geef meteen door bij welke webwinkel je hem hebt gekocht. Voor hetzelfde geld stoppen ze die €150 zelf in hun zak. Niet bij laten zitten!
Ik had hetzelfde probleem (geen bon gehad bij de winkel waar ik mijn bon gekocht heb).
Net Samsung gebelt en zij sturen mij een bon op. Dit kon wel 10 dagen duren ivm drukte, maar actie loopt tot januari dus ik heb de tijd.
Samsung vroeg mij net wel om de naam v/d winkel( webshop met 'afhaalmagazijn/winkel') zodat zij contact konden opnemen met deze winkel

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Ik zou hem bij http://www.progress.nl/ bestellen

daar staat zelfs bij dat ze de actie voeren. Ik heb ff gebeld, en die vrouw zei dat als je ff bij 'extra note' zet, dat je die coupon wilt hebben, dat ze die meesturen.

En tevens zijn hier de lcd prijzen ook goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
KingCrash schreef op maandag 13 november 2006 @ 09:58:
[...]

Net Samsung gebelt en zij sturen mij een bon op.
En zo hoort het. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit niet weten of het erbij laten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk leuk leuk, de samsung f71 was al reeds verkocht dus nu zal ik het toch via een webshop moeten doen. Wordt waarschijnlijk plasmavisie, krijgt wel goeie reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Heeft iemand die een 32/40 N71 serie heeft al de dynamic dimming kunnen uitzetten? Zelf of anders via een monteur?

Via het service menu zie ik dat dynamic dimming op ON staat maar de feature staat grijs en is dus niet selecteerbaar om naar OFF te zetten. Wel vaag dat alleen bij de N71 serie dit niet zelf te veranderen is en bij de R71 en M71 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen zaterdag bij Plasmavisie geweest ( Lunteren )
Daar hadden ze de F71 naast een Sony lcd staan,typenummer weet ik niet meer O-) ( was uitverkozen tot beste lcd tv ) en daar naast een Sony plasma tv ,zelfde grote als de andere twee ( 40 )
De Sony's waren wel ± € 2600/€2650.
Kan niks anders zeggen dan dat de plasma het mooiste beeld heeft ( veel gedetailleerde ) en daarna de sony lcd.
De samsung had veel meer moeite met het zwarte gedeelte ,waar de sony's zich prima uit weten te redden.
Ze hebben alles via component aangesloten via blue-ray speler wat ze kunnen schakelen naar sateliet en analoog beeld.
Het is dat de Sony's veel duurder zijn dan de F71 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amai, naast een Sony plasma TV, dat is dan al een mooi oud toestel, aangezien Sony al een jaar geen plasma schermen meer maakt, en die zelfs al niet echt veel voorstelden... :)

En neem je besluit pas als je zeker bent dat de instellingen goed staan van beide TV's. Speel maar eens met de energiestand van de F71, je zal rap zien dat de zwartwaardes beter worden, contrast ongeveer op 90 zetten, helderheid op een 52 en je zal zien dat de F71 ineens een heel pak beter speelt.

Voor het bedrag van 2600 heb je tegenwoordig wel al een Pioneer plasma, en daar durf ik wel geen Samsung LCD naast zetten... (buiten het feit dat de F71 natuurlijk full HD is....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 17:24
Bikks spreekt de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Laatst online: 11-09 15:56
Swoosh schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:57:
Heeft iemand die een 32/40 N71 serie heeft al de dynamic dimming kunnen uitzetten? Zelf of anders via een monteur?

Via het service menu zie ik dat dynamic dimming op ON staat maar de feature staat grijs en is dus niet selecteerbaar om naar OFF te zetten. Wel vaag dat alleen bij de N71 serie dit niet zelf te veranderen is en bij de R71 en M71 wel.
Ik heb hetzelfde probleem in het samsung LCD TV's (alle series) deel 2 ook al een keer aangekaart maar geen reactie op ontvangen toendertijd. Veel functies in het service menu staan bij de 32N71 uit en zijn grijs gearceerd.

De eigenschap van dynamic dimming is mijns inziens het constant schakelen van de TV tussen licht/donker scènes, waarbij de TV zich constant in contrast bijstelt, heel irritant. Als je nou je custom settings vanuit de modus: 'dynamic' gaat bijstellen, zul je dit probleem blijven houden.
Customize je je settings in de modus: 'film', dan heb je nergens last van en stelt de TV zich ook niet meer bij. Ik ervaar dit als het uitschakelen van de dynamic functie, omdat hij bovengenoemde eigenschap niet meer vertoont. Bovendien vind ik die filmmodus gewoon een stuk prettiger kijken dan die felle rommel die je met dynamic krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
r0g3r schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 02:11:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem in het samsung LCD TV's (alle series) deel 2 ook al een keer aangekaart maar geen reactie op ontvangen toendertijd. Veel functies in het service menu staan bij de 32N71 uit en zijn grijs gearceerd.

De eigenschap van dynamic dimming is mijns inziens het constant schakelen van de TV tussen licht/donker scènes, waarbij de TV zich constant in contrast bijstelt, heel irritant. Als je nou je custom settings vanuit de modus: 'dynamic' gaat bijstellen, zul je dit probleem blijven houden.
Customize je je settings in de modus: 'film', dan heb je nergens last van en stelt de TV zich ook niet meer bij. Ik ervaar dit als het uitschakelen van de dynamic functie, omdat hij bovengenoemde eigenschap niet meer vertoont. Bovendien vind ik die filmmodus gewoon een stuk prettiger kijken dan die felle rommel die je met dynamic krijgt.
Ik gebruik nu zelf de 'standard' modus en daarin zie je het dimmingsverschijnsel ook. De 'film' modus vond ik zelf te donker maar als de dynamic dimming daar niet plaatsvindt dan zal ik vanuit die modus proberen mijn bevredigende beeld te krijgen. Ik las van iemand anders die meende het in alle modi te hebben...maar ik zal dat van jou proberen. Ik heb lang niet altijd last van het verschijnsel, maar soms komt het opeens erg vaak voor en dan wordt het irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wij hebben hier thuis sinds 3 weken een Samsung LE32R76B.
Heb hem aangesloten via VGA aan de mediapc en moet zegggen dat we zeer tevreden zijn over het beeld.

Hebben hem gekocht bij de mediamarkt inclusief muurbeugel voor 1250.
hieronder een plaatje dat hij net hing.

Kastje is eronder vandaag en is nu een zwevend systeem geworden, zodat je lekker makkelijk eronder kan schoonmaken :)
Hij lijkt zo schuin te hangen, maar dat komt doordat de foto schuin genomen is ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.thanetrunner.nl/got/samsung.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:14
Hoi allemaal,

ik zit al tijden te dubben over een LCD TV en wilde nu maar eens de knoop doorhakken.
32 inch lijkt me een mooie maat (3-4 meter kijkafstand) en mijn oog is gevallen op de le32r.. serie van Samsung (vooral le32r71B).
Ik heb een goed Nederlandse vraag hierover: denken jullie dat de prijzen van dat apparaat nog gaan schuiven zo voor en na de kerst? Ik weet ook wel dat hoe langer je wacht hoe goedkoper hij wordt (tot-ie niet meer leverbaar is natuurlijk), maar vroeg me af of iemand wat weet over LCD-prijzen rond kerst.

Maar het liefst schaf ik hem morgen aan ;-).

Groet,

stat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

stat schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:35:
Hoi allemaal,

ik zit al tijden te dubben over een LCD TV en wilde nu maar eens de knoop doorhakken.
32 inch lijkt me een mooie maat (3-4 meter kijkafstand) en mijn oog is gevallen op de le32r.. serie van Samsung (vooral le32r71B).
Ik heb een goed Nederlandse vraag hierover: denken jullie dat de prijzen van dat apparaat nog gaan schuiven zo voor en na de kerst? Ik weet ook wel dat hoe langer je wacht hoe goedkoper hij wordt (tot-ie niet meer leverbaar is natuurlijk), maar vroeg me af of iemand wat weet over LCD-prijzen rond kerst.
heb ik dus ook.... want de actie van samsung loopt tot 31-12. dus als de prijzen in de week ervoor nog zakken + actie scheelt toch weer wat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was toch iets met de samsung actiecoupon via pdf? Ik meen me te herinneren dat dit de revue was gepasseerd, dat het ontbreken van een code deze pdf onbruikbaar maakt.

Als ik de f71 bij icomputers bestel moet ik namelijk gebruik maken van de meegestuurde pdf ipv een fysieke actiecoupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 11:12:
Er was toch iets met de samsung actiecoupon via pdf? Ik meen me te herinneren dat dit de revue was gepasseerd, dat het ontbreken van een code deze pdf onbruikbaar maakt.
Volgens mij ging het om de barcode van de doos van je F71 die je mee moet sturen, en niet zozeer de originele coupon. Desalnietemin heeft mijn leverancier gewoon bevestigd dat ik een coupon krijg meegestuurd.

Hoop toch dat de mijne nog voor Emergence Day wordt geleverd :P . Staat nu al ruim een week in backorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrapin
  • Niet online
Ik heb gister een van de actie-modellen gekocht, maar ook geen coupon helaas.. Heeft iemand de .pdf en kan die hem aan mij mailen?

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.