[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.083 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
McMiGHtY schreef op zondag 26 november 2006 @ 21:56:
Iemand ervaring met Drayteks op de Orange verbinding, en dan in het bijzonder de: Draytek Vigor 2800G ADSL modem/router 108mb 32 VPN Annex A ?

Zit er zwaar aan te denken om een Orange verbinding te nemen, en daar deze router op aan te sluiten om op deze manier een aantal VPN's te kunnen maken naar diverse lokaties.
Kijk even anders hier: http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Sow.. anders is de antispam filter van orange ff kapot.

Alle emails die nu binnen komen worden als spam beschouwd. Had ik opeens 17 emails, waarvan 13 echt waren. Het simpelste emailtje wat ik ook naar mezelf stuur komt gewoon in de spambox. Meerdere hier last van ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
basz schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:15:
Hebben er al meer mensen net zo'n 'aangename verassing' gehad met de mailserver van wanadoo die je d'r ineens niet meer inlaat? Response van die server is 'use smtp.orange.nl'... Kon daar niet een mailtje over gestuurd worden o.i.d.? :(
Je maakte me even ongerust, maar gelukkig doet hier smtp.wanadoo.nl het ook nog steeds gewoon.
Het lijkt me ook een kleine moeite om beide adressen in de lucht te houden. Planet mensen kun je volgens mij ook nog steeds mailen op hun @wxs.nl adres. Waarom zou @wanadoo.nl niet gewoon kunnen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:44
Ik kan met de orange server ook gewoon mijn @wanadoo.nl adres nog gebruiken.
Dus geen probleem als de smtp.wanadoo.nl server het niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
My-life schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:45:
Ik kan met de orange server ook gewoon mijn @wanadoo.nl adres nog gebruiken.
Dus geen probleem als de smtp.wanadoo.nl server het niet meer doet.
De wanadoo pop en smtp server zijn ook stabieler/beter dan die van orange. Ook voor je orange email adres kun je gewoon de servers van wanadoo gebruiken.

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

py.mosjuh schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:20:
Mijn belkin kaart is retour, hij werkte niet met de LB. Ik had de Belkin F5D7011 802.1G kaart met versienummer 1323DF. Er stond ook nog een ander typenummer bij: P57288DF-A. Deze kaart werkt dus niet hier

Iemand nog suggesties voor andere kaartjes want ik kan de kaarten in de TS niet vinden in de winkels hier. Bijv de sitecom kaarten zijn momenteel de 130, 150 te koop, de WL-100B niet meer
Niemand?

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik nu zeker weet is dat alle huidige generaties van de Belkin kaart niet meer werken. Sitecom kaartjes blijken het nog wel te doen volgens mij. Misschien dat je één van de kaartjes uit de TS kunt vinden op Marktplaats, Ebay, Speurders of Vraag en Aanbod hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iemand al iets gehoord van een nieuw product van orange. Het produkt klinkt als "Wolsale". Geen idee hoe je het precies schrijft en of ik het goed verstaan heb. Het houdt in principe het zelfde in als adsl family, maar dan voor de vaste prijs van €22.95 + €1 huur voor het modem. Voip is ook mogelijk. Dit zou medio februari in het grootste gedeelte van nederland worden aangeboden.

Dit volgens de telefoniste van de helpdesk van Orange die mij graag vast wil houden als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Auke schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:32:
Iemand al iets gehoord van een nieuw product van orange. Het produkt klinkt als "Wolsale". Geen idee hoe je het precies schrijft en of ik het goed verstaan heb. Het houdt in principe het zelfde in als adsl family, maar dan voor de vaste prijs van €22.95 + €1 huur voor het modem. Voip is ook mogelijk. Dit zou medio februari in het grootste gedeelte van nederland worden aangeboden.

Dit volgens de telefoniste van de helpdesk van Orange die mij graag vast wil houden als klant.
Wholesale, een engelse term voor groothandel. Het impliceert voor mensen vaak dat je rechtstreeks van de leverancier koopt, zonder tussenhandel. 22,95 klinkt goed, laat je ons ook even weten hoe wij dit ook allemaal kunnen regelen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:58:
[...]

Wholesale, een engelse term voor groothandel. Het impliceert voor mensen vaak dat je rechtstreeks van de leverancier koopt, zonder tussenhandel. 22,95 klinkt goed, laat je ons ook even weten hoe wij dit ook allemaal kunnen regelen?
Tja eerst wachten totdat het er is. Dit zal dan rond februari zo zijn. En dan up of downgraden. Als dat mogelijk is. Dit weet ik ook niet. Ondertussen heb ik het aanbod gekregen om voor lite 19.95 te betalen voor een half jaar.

Begrijp me goed. Ik weet verder helemaal niks over wholesale. Ik had de hoop dat iemand meer kon vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-10 11:23
Auke schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:32:
Het houdt in principe het zelfde in als adsl family, maar dan voor de vaste prijs van €22.95 + €1 huur voor het modem. Voip is ook mogelijk. Dit zou medio februari in het grootste gedeelte van nederland worden aangeboden.
Wat is het verschil met adsl family dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
mesa57 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:17:
[...]

Wat is het verschil met adsl family dan ?
Zover ik begrepen heb de prijs. Die prijs is dus niet de aanbiedingsprijs, maar de vaste prijs... Tja.. dat is voor zover ik het begrepen heb. Ik belde ergens anders voor, dus ik heb me niet geheel in het verhaal van deze telefoniste verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
Ik heb een orange 20 mb lijntje en ik wil de overstap maken naar draadloos... het ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.shining.nu/huisklein.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://www.shining.nu/tuinklein.jpg

dus nu is mijn vraag wat een goed modem is. Heb gelezen dat het draadloos bereik van de livebox niet echt denderend is. Dus welke?
Een paar eisen is dat ik makkelijk port forwarding kan doen en ranges op kan geven en daarbij zou het leuk zijn als ik emule en azareus draai dat het modem niet op zijn bek gaat.

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-10 14:20
Wat ik je zou willen aanraden is je wanadoo/orange livebox in bridge mode te zetten (heel makkelijk via reeds bestaande thread)

en vervolgens een linksys WRT54GL aanschaffen. En hier eventueel een custom firmware op zetten (denk aan dd-wrt of hyperwrt) om wat meer controle te krijgen over de router en bijvoorbeeld het WIFI signaal te versterken.

dus dan wordt het
Livebox => WRT54GL => Rest van je bedraad netwerk (of niet natuurlijk)

zelf heb ik dezet setup naar alle tevredenheid draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Mark- op 29-11-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:31
MaCk- schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:00:
Wat ik je zou willen aanraden is je wanadoo/orange livebox in bridge mode te zetten (heel makkelijk via reeds bestaande thread)

en vervolgens een linksys WRT54GL aanschaffen. En hier eventueel een custom firmware op zetten (denk aan dd-wrt of hyperwrt) om wat meer controle te krijgen over de router en bijvoorbeeld het WIFI signaal te versterken.

dus dan wordt het
Livebox => WRT54GL => Rest van je bedraad netwerk (of niet natuurlijk)

zelf heb ik dezet setup naar alle tevredenheid draaien.
Het is echt de bedoeling dat er geen draadjes meer lopen. Maar die opensource firmware spreekt me heel erg aan :) voornamelijk die extra controle, want dat mis ik nog al eens met de routers/modems ;)

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Livebox, Wireless en Bereik dat gaat gewoon niet samen. In dezelfde kamer met LoS ja dan wil het nog ja.
Overweeg serieus die WRT54GL dat is echt een goede oplossing. Loopt er nog maar één draadje van LB naar de WRT. Rest kan dan Wireless.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• My-life
Bigfoot48 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:07:
[...]

Het is echt de bedoeling dat er geen draadjes meer lopen. Maar die opensource firmware spreekt me heel erg aan :) voornamelijk die extra controle, want dat mis ik nog al eens met de routers/modems ;)
Die kun je gewoon naast elkaar zetten. Wat is het probleem van één kort kabeltje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Sommige mensen kunnen over iéder draadje struikelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 11:44

Speedmaster

Make my day...

Elwood Blues schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:56:
Sommige mensen kunnen over iéder draadje struikelen ;)
Of willen niet aan het lijntje gehouden worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Of hebben geen zin om aan de lijn te doen...
Excuus, nogal offtopic allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb nieuws gekregen over wanneer mijn verbinding geupgrade wordt. Dit zou nl. al in 2006 gebeuren, maar ik internet nog steeds via KPN (ADSL-lite). Hier ben ik overigens zeer tevreden over, maar de wereld verandert dus ik heb wel zin in een upgrade :) Enfin, dit is de info:

Wij verwachten om begin maart 2007 99% dekking te hebben binnen Nederland. Dit zal een 4Mbit verbinding zijn voor ca. € 22,-. Wanneer de 20Mbit verbinding beschikbaar is, is helaas nog niet bekend.

Krijg je alleen die 'wholesale-aanbieding' van 19.95 euro tot maart als je met de helpdesk belt ofzo? Misschien moet ik dat nog maar eens doen dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de Livebox. We hebben vandaag ons ADSL family wireless pakket binnen gehad. Kan ik nu alleen via die usb dongle verbinding maken of kan het ook gewoon via het interne wireless kaartje in mijn laptop. Want als dat niet kan zou het betekenen dat je voor elke computer een aparte dongle moet kopen?

Groeten Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:20:
Ik heb een vraagje over de Livebox. We hebben vandaag ons ADSL family wireless pakket binnen gehad. Kan ik nu alleen via die usb dongle verbinding maken of kan het ook gewoon via het interne wireless kaartje in mijn laptop. Want als dat niet kan zou het betekenen dat je voor elke computer een aparte dongle moet kopen?

Groeten Martijn
Elk degelijke wireless kaart in laptop/desktop zou verbinding moeten kunnen maken. Let wel de registratie procedure te volgen (zie handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar die vraagt dus om de dongle als je voor draadloos kiest. Als ik de CD erin doe en dan kies voor draadloos internet vraagt ie om de dongle er in te doen. Heb dus geen mogenlijkheid om het via een andere kaart te doen. Via de dongle werkt trouwens wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:15:
maar die vraagt dus om de dongle als je voor draadloos kiest. Als ik de CD erin doe en dan kies voor draadloos internet vraagt ie om de dongle er in te doen. Heb dus geen mogenlijkheid om het via een andere kaart te doen. Via de dongle werkt trouwens wel
Je moet als het goed is de REG knop even ingedrukt houden en dan zie je iets gaan knipperen op de Livebox. Als het goed is kan je nu voor zo'n 10 minuten nieuwe systemen laten connecten op de Livebox. Dit is een eenmalige procedure, daarna moet de laptop automatisch kunnen connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay bedankt
ik ga even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
objectief2 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:23:
Ik heb nieuws gekregen over wanneer mijn verbinding geupgrade wordt. Dit zou nl. al in 2006 gebeuren, maar ik internet nog steeds via KPN (ADSL-lite). Hier ben ik overigens zeer tevreden over, maar de wereld verandert dus ik heb wel zin in een upgrade :) Enfin, dit is de info:

Wij verwachten om begin maart 2007 99% dekking te hebben binnen Nederland. Dit zal een 4Mbit verbinding zijn voor ca. € 22,-. Wanneer de 20Mbit verbinding beschikbaar is, is helaas nog niet bekend.

Krijg je alleen die 'wholesale-aanbieding' van 19.95 euro tot maart als je met de helpdesk belt ofzo? Misschien moet ik dat nog maar eens doen dan >:)
Ik denk dat je nu wat dingen door elkaar haalt. ;)

19.95 = bellen met helpdesk, dreigen met opzeggen en dan krijg je een aanbieding van orange lite voor een half jaar € 19.95.

22.95 = Die Wholesale aanbieding is dus misschien jou verhaal er wel bij. Ik heb begrepen dat het 20Mbit was, maar het zou mij dus niet verbazen dat het de 4Mbit versie is. Huur van de modem komt er dan nog overheen = € 1.

Nogmaals ik ben van alle deze dingen niet zeker. Dit zijn dus geen feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister heb ik ook orange family + totaal bellen en ik heb nu al een paar vraagjes.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 17280 Kb
Afname Dichtbij : 19.2 (dB)
Ver weg : 4.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 433
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 45
ES-teller van 1 dag 0

De afstand tot mijn centrale is 452 meter, is dit dan goed? vooral de dB's zeggen mij erg weinig.

Het valt mij op dat 1 computer niet de volledige downloadsnelheid krijgt, en meerdere pc's tegelijkertijd wel richting de maximale snelheid gaan(nooit 17280), is dit op te lossen?

De patch in het registry, waardoor de tmu op 1500 word gezet heb ik gelezen, hebben mensen hier goede resultaten mee gehaald? (ik heb 1 positieve reactie gezien.)

Daarnaast had ik ergens gelezen dat als je meerdere emailadressen invult bij de nieuwsservers je dan een hogere downloadsnelheid haalt, waar moet je die invullen?(ik ben het hele topic doorgeweest)
De retentie is nu 1 of 2 dagen, is dit altijd zo of tijdelijk?(als dit altijd zo is gaan we naar eweka en consorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 12:16:
Sinds gister heb ik ook orange family + totaal bellen en ik heb nu al een paar vraagjes.

Daarnaast had ik ergens gelezen dat als je meerdere emailadressen invult bij de nieuwsservers je dan een hogere downloadsnelheid haalt, waar moet je die invullen?(ik ben het hele topic doorgeweest)
De retentie is nu 1 of 2 dagen, is dit altijd zo of tijdelijk?(als dit altijd zo is gaan we naar eweka en consorten)
Je geeft erg weining informatie. Welk programma gebruik je voor de nieuwsgroepen. En ja je kan door meer emailadressen + wachtwoord in te vullen een hogere snelheid krijgen. Retentie is max 3 dagen. dus Eweka is zeker een goede optie.

Voor meer info over nieuwsgroepen wil ik je verwijzen naar: http://forum.ftd.nu/. Even inloggen en dan kun je daar wel een topic vinden over orange en nieuwsgroepen.

Dit is ook een schat aan info: http://binaries4all.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
@kroesed : je modem traint wat laag in voor een afstand van rond de 400 meter.
Maar : mijn zogenaamde afstand is ook rond de 400 meter maar is in werkelijkheid
wel 1000 meter. Ja, een directe lijn naar de centrale is 400 meter, maar daar ligt nog een kanaal tussen ! Kabel liggen meestal langs de weg in de grond, dus probeer eens met een routeplanner de afstand te bepalen. 17000 kb/s is trouwens verder geen slecht getal.

Voor op iedere pc eens het programma TcpOptimizer eens uit (freeware, zie google).
Zonder bijgewerkte instellingen haal je niet meer dan 6000-7000 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de regedit gedaan en nu zit ik met 1 pc op bijna 1,7MB/sec als ik de 100MB download van bbned.
Heel constant, en slechts een heel licht rimpeltje, geen dalen meer.
Vind ik goed genoeg, en "if something works, stop fucking it around" , is mijn lijfspreuk, ook al riskeer ik mijn lidmaatschap van tweakers hiermee.

De 3 emailadressen heb ik aangemaakt, 1 had ik al bij aanmelden, 5 servers aangemaakt in newsleecher, emailadressen(gebuikersnaam@orange.nl) en wachtwoorden ingevuld bij inloggegevens, bij de laatste server geen inloggegevens ingevuld (werkte bij mij niet als ik dit bij de eerste deed).
en dan connecten.
Eerst deden slechts 4 serverthreads het, na de overigen stuk voor stuk te hebben gereset deden het er 13, de laatste 2 doen het nu nog niet 8)7
Ben ik ook tevreden mee, echter de gemiddelde snelheid is slechts 180kByte/sec, en de max is ongeveer 270kByte, de retentie is enkele dagen, dus die payserver is echt nodig.
(kan dit in de volgende startpost? ik heb me er scheel naar gezocht.)

De afstand is officieel 452 meter, mijn routeplanner zegt 700 meter, dus die (lage :o ) 17000kb/sec kan wel eens kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Gebruik nu je gegevens van al die emails en probeer dan ook een @wanadoo.nl ipv. @Orange.nl . Voor server gebruik je news.wanadoo.nl. Je hebt er dan weer een zootje bij als het goed is. Er is ook nog een andere server die je kan gebruiken, maar dat weet ik zo niet.

p.s. Zet eerst de 2 servers zonder login (wanadoo en orange) op pauze. De rest begint dan te downloaden, daarna zet je die weer aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Auke op 03-12-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auke schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:29:
Gebruik nu je gegevens van al die emails en probeer dan ook een @wanadoo.nl ipv. @Orange.nl . Voor server gebruik je news.wanadoo.nl. Je hebt er dan weer een zootje bij als het goed is. Er is ook nog een andere server die je kan gebruiken, maar dat weet ik zo niet.

p.s. Zet eerst de 2 servers zonder login (wanadoo en orange) op pauze. De rest begint dan te downloaden, daarna zet je die weer aan.
Bedankt, nu heb ik 450KB/sec max, en 250 KB/sec gemiddeld zo ongeveer.
Ik vind het wel veel werk, vooral omdat je elke keer die servers moet resetten.
Avast gaf mij de opmerking dat ik teveel connectie's had, dus de laatste 10 serverthreads kreeg ik niet online. Hier moet ik nog iets op bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Niet online
Hoezo handmatig server resetten. nergens voor nodig.

ga naar options - connection en zet daar retry connecting op 5 seconden.

servers zonder inlog + code op pauze (volgorde van de servers kun je aanpassen). draait alles dan de andere twee ook van de pauze af.

avast is toch een virusprogje ofzo. Ik gebruik NOD32 en die zeurt nergens over.

[ Voor 19% gewijzigd door Auke op 03-12-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zie in de livebox interface niet de mogelijkheid om telefonie van de livebox de deactiveren.
Is het op een of andere manier mogelijk om te bellen met de gewone KPN lijn, zonder dat hiervoor een splitter nodig is.

Anders moet ik ergens een splitter vandaan gaan halen.

(rede is vergoeding van kpn belkosten via werk).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst Vista RC1 geinstalleerd, maar kreeg toen Wanadoo/Orange (ADSL Family) niet draaiende via de USB Dongle (Sagem).

Gaat Orange nog nieuwe drivers releasen voor deze usb sticks onder Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:52
Tutti-frutti schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:32:
Ik zie in de livebox interface niet de mogelijkheid om telefonie van de livebox de deactiveren.
Is het op een of andere manier mogelijk om te bellen met de gewone KPN lijn, zonder dat hiervoor een splitter nodig is.

Anders moet ik ergens een splitter vandaan gaan halen.

(rede is vergoeding van kpn belkosten via werk).
1331 voor je nummer kiezen. Dus bellen naar 012-3456789 wordt 13310123456789. :)
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:37:
Ik had laatst Vista RC1 geinstalleerd, maar kreeg toen Wanadoo/Orange (ADSL Family) niet draaiende via de USB Dongle (Sagem).

Waarschijnlijk als de versie voor consumenten uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enige tijd heb ik de Wanadoo (lees Orange) livebox (niet de wireless-versie). Zowel het internet- als het telefonie abonnement is actief. Nu is mijn pc via een kabel verbonden aan de Livebox. Inmiddels is er een laptop bijgekomen waarmee ik uiteraard het internet op wil. Wat is nu de beste manier om dit aan te leggen?
1. Eén van de werkende PCMCIA-kaarten aanschaffen en deze in de Livebox stoppen? óf
2. Een router aanschaffen en deze verbinden aan de Livebox.

Dit betekent dus dat de Livebox zowel een signaal via de aangesloten kabel moet doorgeven naar de pc als draadloos naar de laptop. Daarnaast moet ook de telefonie nog blijven werken.

Wie kan mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Laatst online: 24-10 12:42
Okee sinds gisteren hebben we ook ADSL Family in ons studentenhuis alleen de verbinding is een beetje mager.

Krijg gemiddeld maar 5 megabit downstream inplaats van de 20 megabit :/ :'(

Dit zijn mijn waarden:
Afname Dichtbij : 9.6 (dB)
Ver weg : 1.4 (dB)
Ver weg : 15 (dB)

Modem staat boven en staat aangesloten op de binnenkomende lijn via een 25 jaar oude telefoonkabel van 25m incl. 2 vertakkingen. Wat moet ik doen? De telefoonkabel veranderen in 1 kwalitatief goede ronde telefoonkabel? of de modem naar beneden halen en een UTPkabel van 25 meter naar boven sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 18:17
Ik kon toevallig een Belkin F5D7010 wireless kaartje krijgen en ik nam aan dat deze zou werken (aangezien de Belkin F5D7011 in de startpost staat). Nu krijg ik gewoon de melding dat er niks in zit. Is dit de standaard melding als het kaartje niet werkt? Ik dacht zelf dat er weinig verschil tussen de 7010 en 7011 zit. En het kaartje zat er stokvast in.. Anders heb ik 'm dus mooi voor niks gehaald. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:11:
Sinds enige tijd heb ik de Wanadoo (lees Orange) livebox (niet de wireless-versie). Zowel het internet- als het telefonie abonnement is actief. Nu is mijn pc via een kabel verbonden aan de Livebox. Inmiddels is er een laptop bijgekomen waarmee ik uiteraard het internet op wil. Wat is nu de beste manier om dit aan te leggen?
1. Eén van de werkende PCMCIA-kaarten aanschaffen en deze in de Livebox stoppen? óf
2. Een router aanschaffen en deze verbinden aan de Livebox.

Dit betekent dus dat de Livebox zowel een signaal via de aangesloten kabel moet doorgeven naar de pc als draadloos naar de laptop. Daarnaast moet ook de telefonie nog blijven werken.

Wie kan mij hierbij helpen?
De kaarten die in de startpost genoemd worden zijn steeds lastiger te krijgen.
Tevens is het bereik van de draadloze livebox niet zo goes als die van een linksys ofzo.
Je kan ook gewoon een accespoint kopen omdat je livebox al een router is.
Djarune schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:16:
Okee sinds gisteren hebben we ook ADSL Family in ons studentenhuis alleen de verbinding is een beetje mager.

Krijg gemiddeld maar 5 megabit downstream inplaats van de 20 megabit :/ :'(

Dit zijn mijn waarden:
Afname Dichtbij : 9.6 (dB)
Ver weg : 1.4 (dB)
Ver weg : 15 (dB)

Modem staat boven en staat aangesloten op de binnenkomende lijn via een 25 jaar oude telefoonkabel van 25m incl. 2 vertakkingen. Wat moet ik doen? De telefoonkabel veranderen in 1 kwalitatief goede ronde telefoonkabel? of de modem naar beneden halen en een UTPkabel van 25 meter naar boven sturen?
Je laat je upstream/downstream waardes niet zien. Wordt lastig advies geven zo. ;)
Maar je kan voor de test de livebox naar beneden halen en kijken of de waardes dan verbeteren voordat je alles omgooit.
Cheeky schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:31:
Ik kon toevallig een Belkin F5D7010 wireless kaartje krijgen en ik nam aan dat deze zou werken (aangezien de Belkin F5D7011 in de startpost staat). Nu krijg ik gewoon de melding dat er niks in zit. Is dit de standaard melding als het kaartje niet werkt? Ik dacht zelf dat er weinig verschil tussen de 7010 en 7011 zit. En het kaartje zat er stokvast in.. Anders heb ik 'm dus mooi voor niks gehaald. :(
Kan zijn dat het net een andere revisie is waardoor de livebox die kaart niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Laatst online: 24-10 12:42
Lizard schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:46:
[...]
Je laat je upstream/downstream waardes niet zien. Wordt lastig advies geven zo. ;)
Maar je kan voor de test de livebox naar beneden halen en kijken of de waardes dan verbeteren voordat je alles omgooit.
dat komt omdat hij als upstream en downstream dit weergeeft:

Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb

klopt dus weinig van in praktijk. Snap er helemaal niets van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:37:

Je zou hier nog wat drivers kunnen downloaden en proberen. Maybe you'll get lucky ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Ze hebben bij Orange geld over volgens mij. Eerst strooide ze met gratis iPod Shuffles en nu zijn de iPod Nano's aan de beurt 8)7. Toch niet slecht als welkomscadeau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 13:07
Ik heb net mijn huidige internet opgezegt ...... PER DIRECT.
Als het signaal er af is dan ISDN omzetten naar analoog, en SNEL internet aanvragen.
Hopelijk zijn die ipod's er nog even ...... zal wel een weekje duren voordat ik het kan aanvragen.

Hopelijk bij orange minder problemen als bij slowlinq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-10 07:42
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:15:
Ze hebben bij Orange geld over volgens mij. Eerst strooide ze met gratis iPod Shuffles en nu zijn de iPod Nano's aan de beurt 8)7. Toch niet slecht als welkomscadeau
Nee niet echt nee! >:)
Ik kreeg er vandaag ook een foldertje over.. Zag er wel leuk uit.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

[...]
Tevens is het bereik van de draadloze livebox niet zo goes als die van een linksys ofzo.

[...]
Kan zijn dat het net een andere revisie is waardoor de livebox die kaart niet herkent.
Die Belkin kaarten doen het beide niet, ik kocht twee weken geleden een 11 waarvan dat versienr het ook niet fatsoenlijk doet. Om nu een accesspoint te kopen vind ik dan ook weer jammer van mijn geld omdat die dingen nog best duur zijn voor een goede. Dan maar een wanadoo uitbreiding..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-10 21:55
garfield...een week gaat echt niet lukken. Het doet volgens mij 3 weken bij KPN om ISDN om te zetten naar analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
visje2305 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:34:
garfield...een week gaat echt niet lukken. Het doet volgens mij 3 weken bij KPN om ISDN om te zetten naar analoog.
5 werkdagen moet kunnen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik merkte meette net overigens dat m'n ping van 26ms naar 16ms is gegaan.
Niet slecht imo :) Alhoewel je geen verschil merkt :+

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 06-12-2006 21:27 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Kan jij mij aangeven welke accesspoint geschikt is en eenvoudig koppelen is aan de LiveBox? Moet hiervoor nog het e.a. ingesteld worden. (in de Livebox of accesspoint)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 24-10 12:32
Orange geeft nu ipod nano's weg bij een abbo.
ik heb nooit een kadotje gehad en ik ga van de week verhuizen >:)
een even kijken als ik ze lief aankijk of er wat voor me inzit.

proberen kan altijd al weet ik bijna zeker dat het er niet in zit :P

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Dutchzilla schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:21:
Orange geeft nu ipod nano's weg bij een abbo.
ik heb nooit een kadotje gehad en ik ga van de week verhuizen >:)
een even kijken als ik ze lief aankijk of er wat voor me inzit.

proberen kan altijd al weet ik bijna zeker dat het er niet in zit :P
Ik heb ooit ook gebeld voor een cadeautje. Nu kom ik nog uit de ADSL-Lite by KPN-tijd en toen werd me verteld dat je het gratis modem als cadeautje kon beschouwen. Bij de Family-abonnees gold de DECT-telefoon, de Ipod-Shuffle etc als cadeautje ;) En nu dus de Nano, maar ik ben benieuwd of het je lukt want dan probeer ik het ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 24-10 12:32
objectief2 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:15:
[...]

Ik heb ooit ook gebeld voor een cadeautje. Nu kom ik nog uit de ADSL-Lite by KPN-tijd en toen werd me verteld dat je het gratis modem als cadeautje kon beschouwen. Bij de Family-abonnees gold de DECT-telefoon, de Ipod-Shuffle etc als cadeautje ;) En nu dus de Nano, maar ik ben benieuwd of het je lukt want dan probeer ik het ook >:)
ik heb mijn dect phone nooit gekregen daar ga ik even aanspraak op maken >:)
ben wel in die periode lid geworden stond ook op de webpage

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:55:
[...]
Kan jij mij aangeven welke accesspoint geschikt is en eenvoudig koppelen is aan de LiveBox? Moet hiervoor nog het e.a. ingesteld worden. (in de Livebox of accesspoint)?
Ieder accesspoint is geschikt en kan heel gemakkelijk aan de livebox gekoppeld worden.
Het enige wat je moet doen is het IP adres van het accesspoint in hetzelfde subnet plaatsen als
dat van de livebox : 192.168.1.xxx b.v. 192.168.1.50 (niet dezelfde IP als de livebox).

Dat moet je doen terwijl je accesspoint met een kabel aan een PC netwerkpoort hangt die
als 'automatisch ip adres verkrijgen' geconfigureerd staat.

Vergeet niet een wep key of iets dergelijks op je accesspoint in te stellen.

Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-10 14:41
Laat maar het is al opgelost.
Livebox was van slag, reset en hij deed het weer.

[ Voor 83% gewijzigd door markmart33 op 07-12-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesa57 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:29:
[...]

Ieder accesspoint is geschikt en kan heel gemakkelijk aan de livebox gekoppeld worden.
Het enige wat je moet doen is het IP adres van het accesspoint in hetzelfde subnet plaatsen als
dat van de livebox : 192.168.1.xxx b.v. 192.168.1.50 (niet dezelfde IP als de livebox).

Dat moet je doen terwijl je accesspoint met een kabel aan een PC netwerkpoort hangt die
als 'automatisch ip adres verkrijgen' geconfigureerd staat.

Vergeet niet een wep key of iets dergelijks op je accesspoint in te stellen.

Dat is alles.
Bedankt, maar kan iemand aangeven welke accesspoint voor mij geschikt is. Het is de bedoeling dat ik alleen internet ga delen. Wil ook niet teveel hieraan uitgeven.. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:47:
[...]

Bedankt, maar kan iemand aangeven welke accesspoint voor mij geschikt is. Het is de bedoeling dat ik alleen internet ga delen. Wil ook niet teveel hieraan uitgeven.. Iemand suggesties?
Kijk gewoon in de pricewatch Momenteel staat de Linksys WRT54GL daar op meest populair. Dat is wel een degelijk ding voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:01:
[...]

Kijk gewoon in de pricewatch Momenteel staat de Linksys WRT54GL daar op meest populair. Dat is wel een degelijk ding voor die prijs.
In strikte zin is dat niet alleen een accesspoint, maar een hele router met switch en accesspoint erin. Je hebt ook de WAP54G, dat is alleen een access point. Als je de routerfunctie en vaste netwerkpoorten van de WRT54G(L) niet gaat gebruiken is dat ook een optie. Heb zelf prima ervaringen met diverse Linksys-apparaten, maar heb (nog) geen ervaring met dat spul icm de Livebox helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Elwood Blues schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:11:
[...]

In strikte zin is dat niet alleen een accesspoint, maar een hele router met switch en accesspoint erin. Je hebt ook de WAP54G, dat is alleen een access point. Als je de routerfunctie en vaste netwerkpoorten van de WRT54G(L) niet gaat gebruiken is dat ook een optie. Heb zelf prima ervaringen met diverse Linksys-apparaten, maar heb (nog) geen ervaring met dat spul icm de Livebox helaas..
Dubbele router is sowieso niet handig ivm met poorten openen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
mesa57 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:12:
[...]

Dubbele router is sowieso niet handig ivm met poorten openen e.d.
Je kan hem ook instellen als AP. Daarom worden AP's only ook niet meer zo snel gemaakt, omdat routers hetzelfde kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
ik heb ook een linksys (WRT54G v3.1) achter de livebox, nooit geen problemen mee gehad.
De livebox staat als bridge ingesteld, maar ook als normale router gaat het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

kan ik ook ergens zien wanneer de centrale in sneek geschikt is voor orange adsl

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
thalantis schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:23:
kan ik ook ergens zien wanneer de centrale in sneek geschikt is voor orange adsl
Postcode check op orange.nl doen en anders een mailtje wagen richting de helpdesk. Ik denk zelf dat het niet gaat gebeuren, als de postcode check een nee geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Is het nu, dat bij de huidige actie van Orange je wél maandelijk €1,- moet betalen voor de LiveBox? Het staat er niet helemaal duidelijk. Als die gratis is wil ik hem best hebben, zoniet dan heb ik hier nog een prima modem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 09:58

silitek

Tubes Only

Orange livebox net in huis en het draaid meteen top. Vigor routertje ertussen als switch. Alleen die newsserver van Orange, waardeloos :P . Maar daarvoor neem je geen Orange ;)
Newsleecher haalt 14mbit "as we speak"....ik ben tevreden.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Heineken schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:09:
Is het nu, dat bij de huidige actie van Orange je wél maandelijk €1,- moet betalen voor de LiveBox? Het staat er niet helemaal duidelijk. Als die gratis is wil ik hem best hebben, zoniet dan heb ik hier nog een prima modem staan.
De Livebox krijg je erbij en daar heb je geen keuze in. Je mag een ander modem aansluiten, maar de Livebox krijg je altijd bij het abonnement. Daarvoor moet ook iedereen €1,- per maand ophoesten, maar dat zit gewoon in de maandprijs verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Doordat de LiveBox in mijn kamer staat, irriteer ik me erg aan de verlichte W van de LiveBox :( Deze is uit te schakelen wanneer je 2x snel op een knopje drukt, maar de verlichte W komt weer terug bij een reboot, wat regelmatig gebeurt.

Zijn er manieren om de verlichte W permanent uit te schakelen? Misschien via de software in de LiveBox? Anders ga ik de lamp er namelijk fysiek uit slopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Lijkt me niet verstandig, je huurt de livebox namelijk.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om het permanent uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Cyb schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:27:
Zijn er manieren om de verlichte W permanent uit te schakelen? Misschien via de software in de LiveBox? Anders ga ik de lamp er namelijk fysiek uit slopen!
Probeer een nieuwe livebox los te peuteren bij Orange. In de livebox met orange merkje zit geen lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Doordat de LiveBox in mijn kamer staat, irriteer ik me erg aan de verlichte W van de LiveBox :( Deze is uit te schakelen wanneer je 2x snel op een knopje drukt, maar de verlichte W komt weer terug bij een reboot, wat regelmatig gebeurt.

Zou ik niet doen als ik jou was. Iterne schade zullen ze op jou verhalen. Als jij de Livebox compleet moet vergoeden, dan krijg je een rekening van 129 euro. Dat is het bedrag wat ze claimen, als je een Livebox niet op tijd terugstuurt bij bv. een opzegging of omruil. Wel interessant dat de nieuwe Orange exemplaren geen lamp hebben. Onnodige energieverspilling en nog lelijk ook 7(8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Lekkere Loempia op 09-12-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag wat betreft het draadloos internet van Wanadoo. Op dit moment hebben wij wanadoo family zonder bellen van wanadoo. Echter krijgen wij binnenkort een laptop erbij voor mijn moeder haar werk en ook willen we telefonie gaan gebruiken van wanadoo (KPN er helemaal achterheen).

De huidige situatie is als volgt.

Wanadoo live box (niet draadloos), sweex router erachter die het signaal opsplitst voor 2 pc's.

Nu willen wij graag alles draadloos maken. Dus zijn wij 3 draadloze aansluitingen nodig. De livebox staat beneden. Echter staan de 2 pc's boven op zolder. Ik heb gelezen in dit en voorgaande topics dat de draadloze livebox geen goede optie is. Dit omdat het bereik niet goed is. Dit is voor mij belangrijk aangezien ik veel leech en ook game op de pc's boven.

Hoe kan ik deze situatie het beste oplossen?

P.S. Ik weet het, het is al vaak voorbij gekomen (heb de laatste 4 topics doorgelezen), maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dan draai je hem toch om zodat je hem niet meer ziet? :? En reboot jij je Livebox 10x per dag ofzo? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 09-12-2006 16:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:02:
Hoe kan ik deze situatie het beste oplossen?
Koop een accesspoint (geen router !!), b.v. de linksys WAP54G en de nodige wireless kaarten voor je pc's.
Het accesspoint geef je een eigen ip adres binnen je subnet (192.168.1.xxx) b.v. 192.168.1.50
Zet DHPC in het accesspoint uit, want de livebox doet dat al.
Zet de wep of andere versleuteling in op het accesspoint en de pc's, sluit het accesspoint aan op de livebox. Dat mag op de 2e aansluiting, de switch kun je laten zitten als je wilt.

Of je de zolder haalt weet ik niet, anders moet je er nog een wireless repeater tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

mesa57 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:17:
[...]
Probeer een nieuwe livebox los te peuteren bij Orange. In de livebox met orange merkje zit geen lamp.
Hmm... das wel een mooie optie.
MensionXL schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:23:
[...]Dan draai je hem toch om zodat je hem niet meer ziet? :? En reboot jij je Livebox 10x per dag ofzo? |:(
Dat licht wordt best wel weerkaatst. Ik heb de livebox al afgedekt met aluminium folie, maar zou dat eigenlijk nog wat meer moeten doen.

De Livebox reboot soms zelf. Verder hangt telefonie wel eens als ik veel torrent connecties heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over digitale televisie via de Livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-10 16:01

vr6-only

Blub Blub

ja.

ergens in de toekomst wordt het aangeboden :P

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:07:
ja.

ergens in de toekomst wordt het aangeboden :P
Er is sprake ooit eens geweest dat dat afgelopen maand het geval zal zijn geweest, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:14:
[...]

De Livebox krijg je erbij en daar heb je geen keuze in. Je mag een ander modem aansluiten, maar de Livebox krijg je altijd bij het abonnement. Daarvoor moet ook iedereen €1,- per maand ophoesten, maar dat zit gewoon in de maandprijs verwerkt.
Dus als ik van deze actie gebruik maak betaal ik gewoon €25,- in de maand?
Afbeeldingslocatie: http://uploaded.flavor.nl/n/1877.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-10 13:37
Heineken schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:07:
[...]

Dus als ik van deze actie gebruik maak betaal ik gewoon €25,- in de maand?
[afbeelding]
Het eerste jaar, daarna 34,90 + 9,95 lijnhuur?

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 09:58

silitek

Tubes Only

kielkiel schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:00:
[...]

Het eerste jaar, daarna 34,90 + 9,95 lijnhuur?

Mark
Neejuh....34,95 incl telefoon. Heb ze net een fax gestuurd als nieuwe klant sinds 7-12 wil ik die Ipod ook ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Medetweakers,

Ik heb nu sinds 28 november Orange ADSL met de Livebox. Voorheen heb ik altijd kabel van @Home gehad.

Anyway; sinds het begin haal ik maar matige snelheden, variërend van 200kB/s tot 660kB/s. Erg matig dus voor een lijn die 20mbit annex 2500kB/s moet kunnen halen in theorie. Nu is me het hele verhaal van de afstand tot de centrale bekend en daar ben ik dan ook in eerste instantie mee aan de slag gegaan:

Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_5_A
Upstream1016 Kb
DownStream20128 Kb
AfnameDichtbij : 13.1 (dB)
Ver weg : 1.9 (dB)
SNR-margeDichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

13.1 / 13,81 = +/- 949 meter

Toen ik de eerste dag dit berekende kwam ik op 311 meter afstand tot de centrale uit vreemdgenoeg. Als ik op Speedtest.nl kijk, krijg ik de volgende resultaten. Circa 511m (in vogelvlucht). Wat het ook is; pas vanaf 1km begint het signaal te dalen van 24mbit en pas vanaf 1,5km gaat dit onder de 20mbit.

Andere factoren (?) meegenomen zou 18mbit toch wel zeker realistisch moeten zijn om te halen.

Andere info uit het modem:

HEC-teller0
Firmware0xe200314
ES-teller van 15 min0
CRC-fouten0
ES-teller van 1 dag0
IP-statistieken
Binnenkomende pakketten ontvangen1883771
Fouten in binnenkomende pakketten 43454
Onbekende protocollen binnenkomende pakketten 134
Fouten in binnenkomende pakketten 43454
Doorgestuurde datagrammen 0
Verzoeken uitgaande pakketten 1186
Uitgaande pakketten genegeerd 0
Uitgaande pakketten zonder routering 43454

Resultaten gehaald op een nieuw geïnstalleerde laptop die rechtstreeks is aangesloten op het modem met een nieuwe UTP kabel van 'n halve meter. Packetloss is er niet. Verschillende duplexmodi geprobeerd. Veilige modus, netstat-n volledig leeg. Pingtijden zijn oké.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? :)
Orange zelf meent overigens dat een nieuwe livebox de oplossing moet bieden.

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Zegato schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:08:
Medetweakers,

Ik heb nu sinds 28 november Orange ADSL met de Livebox. Voorheen heb ik altijd kabel van @Home gehad.

Anyway; sinds het begin haal ik maar matige snelheden, variërend van 200kB/s tot 660kB/s. Erg matig dus voor een lijn die 20mbit annex 2500kB/s moet kunnen halen in theorie. Nu is me het hele verhaal van de afstand tot de centrale bekend en daar ben ik dan ook in eerste instantie mee aan de slag gegaan:

Toen ik de eerste dag dit berekende kwam ik op 311 meter afstand tot de centrale uit vreemdgenoeg. Als ik op Speedtest.nl kijk, krijg ik de volgende resultaten. Circa 511m (in vogelvlucht). Wat het ook is; pas vanaf 1km begint het signaal te dalen van 24mbit en pas vanaf 1,5km gaat dit onder de 20mbit.

Andere factoren (?) meegenomen zou 18mbit toch wel zeker realistisch moeten zijn om te halen.

Resultaten gehaald op een nieuw geïnstalleerde laptop die rechtstreeks is aangesloten op het modem met een nieuwe UTP kabel van 'n halve meter. Packetloss is er niet. Verschillende duplexmodi geprobeerd. Veilige modus, netstat-n volledig leeg. Pingtijden zijn oké.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? :)
Orange zelf meent overigens dat een nieuwe livebox de oplossing moet bieden.
- Brakke livebox
- Verrot koperdraad
- Stukje Orange netwerk wat niet helemaal op dezelfde toonhoogte meezingt.

Laat maar eerst die Livebox vervangen en als het dan nog niet werkt, reden genoeg voor hun om jouw lijn even een check te geven. Je moet wel iets hoger halen dan 660. Ik zit ruim 3 kilometer van de centrale en zelfs mijn lijn trekt het beter.

[ Voor 38% gewijzigd door Lekkere Loempia op 10-12-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:16:
[...]

- Brakke livebox
- Verrot koperdraad
- Stukje Orange netwerk wat niet helemaal op dezelfde toonhoogte meezingt.

Laat maar eerst die Livebox vervangen en als het dan nog niet werkt, reden genoeg voor hun om jouw lijn even een check te geven. Je moet wel iets hoger halen dan 660. Ik zit ruim 3 kilometer van de centrale en zelfs mijn lijn trekt het beter.
Of het modem brak is vinden we deze week uit, de derde optie zou ook nog mogelijk zijn, al zou ik niet weten hoe ik dat kan analyseren. Gelukkig ben ik bij de Orange helpdesk prima te woord gestaan. Optie twee, de verrotte koperdraad zou heel goed kunnen. Het centrum van Maastricht heeft de oudste koperdraad van de stad zover ik weet. Maar zou ik dat niet meteen terug kunnen zien in de SNR-waardes?

Misschien is een vierde optie mogelijk;
Ik ben zoöngeveer de enige woning in mijn straat gezien hier alleen maar winkels zijn. Kunnen pin-transacties niet het dataverkeer verstoren? :?

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Je livebox traint bijna perfect in. Dus ik zou de livebox al bijna uitsluiten.
Heb je TCP Optimizer al geprobeerd?
Wat voor netwerk kaart gebruik je? (Realteks blijven bagger imho.)
Denk dat ik maar een stukje hierover in de volgende SP ga proppen.
Komt te vaak aan de orde.

offtopic:
Tevens kloppen de links niet meer omdat Orange is overgestapt op een andere knowledgebase software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Lizard schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:08:
Je livebox traint bijna perfect in. Dus ik zou de livebox al bijna uitsluiten.
Heb je TCP Optimizer al geprobeerd?
Wat voor netwerk kaart gebruik je? (Realteks blijven bagger imho.)
Denk dat ik maar een stukje hierover in de volgende SP ga proppen.
Komt te vaak aan de orde.

offtopic:
Tevens kloppen de links niet meer omdat Orange is overgestapt op een andere knowledgebase software.
Ik gebruik een Intel GB NIC.TCP optimiser lijkt me overbodig gezien binnen het netwerk intern alles als een zonnetje loopt. Ook is de CPU-load niet (te) hoog, dat wilt ook nog wel eens voor een trage verbinding zorgen. Tevens met twee pc's gemeten. Beide pc's geven, rechtstreeks aangesloten met verschillende kabels, ongeveer dezelfde resultaten, wederom een teken dat het zich niet in de pc's bevindt. Je SP is trouwens super, ik heb er erg veel aan gehad! :)

Overigens is mijn upload wel acceptabel: 90kB/s :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Mja, TCP Optimizer werkt vaak wel ook al werkt je interne netwerk perfect.
Ben het al te vaak tegengekomen.
En je upload zou met 1016 Kbit ook nog hoger dan die 90 KB moeten kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Zegato schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:05:
[...]

Misschien is een vierde optie mogelijk;
Ik ben zoöngeveer de enige woning in mijn straat gezien hier alleen maar winkels zijn. Kunnen pin-transacties niet het dataverkeer verstoren? :?
Voor geen mogelijkheid. Die transacties worden natuurlijk niet over een Orange ADSL Family lijn gestuurd of überhaupt over hetzelfde netwerk.....tenzij ze bij de Postbank aan het bezuinigen zijn _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-12-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik heb me vanavond maar eens even door dit topic heen geworsteld.
Meteen daaropvolgend een aanvraag gedaan Orange family + totaal telefonie.
Enig nadeel ik heb al per 1 November kpn aangevraagd..
Heb straks dus dubbele kosten...

29.95 voor Orange ( internet + bellen totaal )
9.95 voor kpn belbudget

zijn er nog zaken waar ik op moet letten ?
Tips / trucs ?
Ik woon 540 meter van de centrale af..
Heb zelf nogal negatieve ervaringen met Tele2 / Versatel hoop dat dit Orange verhaal / avontuur positiever zal verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-10 23:51
@Lizard: hee leuk je hier ook te zien.

@Security: Ja, als je er nog een splitter tussen hebt hangen, haal deze er dan tussenuit, in de Livebox zit namelijk al een splitter ingebouwd.
Voor de rest zou je een goede snelheid moeten halen als er geen overboeking is aldaar.
Overigens heb ik hetzelfde als jij en ik houdt fijn die belbudget ernaast aan als backup voor als de Livebox moeilijk doet (gebeurt bij sommigen wel eens) of voip/adsl uit valt.

Een laatste punt om op te letten betreft alleen als je een mailserver draait, dan zul je de smtp van orange moeten gebruiken, stel deze liever in op smtp.wanadoo.nll want die werkt stabieler dan smtp.orange.nl, idem voor eigen domeinen die elders gehost zijn zul je de smtp niet meer van gebruiken kunnen en zal ook via die van orange/wanadoo moeten verlopen.
Tenzij je gebruik kunt maken van SSL of de backup smtp poort.
Verder eigenlijk niets waar je specifiek op hoeft te letten.

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Black Tiger 63 schreef op maandag 11 december 2006 @ 03:49:

@Security: Ja, als je er nog een splitter tussen hebt hangen, haal deze er dan tussenuit, in de Livebox zit namelijk al een splitter ingebouwd.
Voor de rest zou je een goede snelheid moeten halen als er geen overboeking is aldaar.
Overigens heb ik hetzelfde als jij en ik houdt fijn die belbudget ernaast aan als backup voor als de Livebox moeilijk doet (gebeurt bij sommigen wel eens) of voip/adsl uit valt.

Een laatste punt om op te letten betreft alleen als je een mailserver draait, dan zul je de smtp van orange moeten gebruiken, stel deze liever in op smtp.wanadoo.nll want die werkt stabieler dan smtp.orange.nl, idem voor eigen domeinen die elders gehost zijn zul je de smtp niet meer van gebruiken kunnen en zal ook via die van orange/wanadoo moeten verlopen.
Tenzij je gebruik kunt maken van SSL of de backup smtp poort.
Verder eigenlijk niets waar je specifiek op hoeft te letten.
kijk zeer nuttige info.
nu nog even wachten op mijn modempje.
Ik hoorde ook het gerucht van digitale tv via Orange iemand die er meer van weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Security schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:38:
[...]

kijk zeer nuttige info.
nu nog even wachten op mijn modempje.
Ik hoorde ook het gerucht van digitale tv via Orange iemand die er meer van weet ?
Stond voor vierde kwartaal van 2006, maar was naar eerste kwartaal 2007 gezet. Bleken het gewoonweg niet op tijd voor elkaar te krijgen vanwege de fusie tussen Wanadoo en Orange. Waarschijnlijk kijken ze erg veel bij hun Franse collega's, aangezien ze waarschijnlijk net als VOIP alles daar gaan organiseren. VOIP wordt ook alles gerouteerd via transits naar Parijs en dan terug naar de doelhost. Ook de mailservers staan daar. Ik ga er dan ook vanuit, dat TV ook vanuit dezelfde stad uitgezonden wordt. Dat is natuurlijk wel stukken goedkoper, aangezien het netwerk daar van moederbedrijf France Telecom is. Zo kunnen ze ook natuurlijk alle diensten zo goedkoop aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Lekkere Loempia schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:01:
[...]

Voor geen mogelijkheid. Die transacties worden natuurlijk niet over een Orange ADSL Family lijn gestuurd of überhaupt over hetzelfde netwerk.....tenzij ze bij de Postbank aan het bezuinigen zijn _O-
Waarom niet? Bij ons gaat het gewoon over hetzelfde koperdraadje heen hoor.

Antwoord op Zegato. Nee de pin transacties kunnen niet storen. Die gaat niet over de ADSL frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
My-life schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:33:
[...]

Waarom niet? Bij ons gaat het gewoon over hetzelfde koperdraadje heen hoor.

Antwoord op Zegato. Nee de pin transacties kunnen niet storen. Die gaat niet over de ADSL frequentie.
Er gaat zoveel van andere ook over dezelfde koperlijn. Als je daar ook nog eens de vraag moet stellen, dan is het einde zoek lijkt mij. Als er iets met de lijn mis is ,gewoon door de provider na laten kijken. Ikzelf betaal ze in ieder geval niet, om zelf de filosoof uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-10 10:40
Zegato schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:08:
Medetweakers,

Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_5_A
Upstream1016 Kb
DownStream20128 Kb
AfnameDichtbij : 13.1 (dB)
Ver weg : 1.9 (dB)
SNR-margeDichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)

13.1 / 13,81 = +/- 949 meter
Je hebt toch 20mbit down? Wat wil je nog meer.
Heb je al eens wat gedownload van een redelijk goede server? (dus niet speedtest.nl, of mordax.nl oid. allemaal waardeloos, daar haal je niet meer dan 500kb/s)

evt als nood zou je kunnen proberen om de 100MB file van speedtest.bbned.nl te downloaden en kijken wat je daar max haalt. Dat geeft ook niet helemaal je max van je verbinding weer, maar is in elk geval beter dan de andere sites of testmethodes. De speedtest van speedtest.bbned.nl werkt overigens ook niet goed.

[ Voor 37% gewijzigd door KBDE op 12-12-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

heb een vraagje.

Ik heb Orange Family en mijn modem is kapot. Er is iets met de splitter in de modem.
Vandaag wil ik een SMC ADSL Router/Modem kopen bij Mycom(heb geen tijd om hem via internet te bestellen).

Er zijn 2 types verkrijgbaar.
type #1: 7904BRB, ISDN (ADSL) SMC ADSL Router/Modem annex B (ISDN)
type #2: 7904BRA-EU, PSTN (ADSL) SMC ADSL Router/Modem annex A (PSTN)

Ik wil 1 computer en 1 telefoon aansluiten. Welke zou ik moeten nemen??
En zou dit modem zonder problemen werken met Orange netwerk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Heb je een ISDN-telefoonlijn of een analoge telefoonlijn? Da's volgens mij het enige verschil tussen die dingen. Zo (a) dan (a) en zo (b) dan (b) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Elwood Blues schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:59:
Heb je een ISDN-telefoonlijn of een analoge telefoonlijn? Da's volgens mij het enige verschil tussen die dingen. Zo (a) dan (a) en zo (b) dan (b) ;)
Ik denk analoog. Heb een KPN Budget abo van 9.67 p.m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10 08:00

basz

Professioneel prutser

mesa57 schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:49:Het antwoord lijkt me duidelijk. Niet meer de wanadoo server gebruiken, maar de orange server.
En wat moet de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-computeraar daarmee? :+
Lekkere Loempia schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:08:Bij mij werkt smtp.wanadoo.nl nog gewoon zoals altijd.
Ik snap m al. De mailserver van wanadoo is verplaatst naar een andere ip-range. Het ip-adres waar smtp.wanadoo.nl heen verwees is veranderd in eentje die onder orange.nl valt.. Als je dus nog via de 'oude' server denkt te mailen, heb je het mis.. want je zit blijkbaar gewoon op een nieuwe...
De error kwam bij mij naar boven omdat ik een rule in m'n firewall (clarkconnect) heb gemaakt die alle verkeer naar buiten op poort 25 routeert naar het ip-adres van de (oude) wanadoo-mailserver. Erg comfortabel, omdat zo elke client in m'n netwerk transparant kan smtp-en zonder aanpassingen in outlook o.i.d. te moeten doen.. (m'n mailserver vind het ook fijn, zo hoef ik geen smarthost in te stellen)..
Effe ip-adres aangepast in de rule en het werkt weer naar behoren... :)

[ Voor 3% gewijzigd door basz op 12-12-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
MrJames schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:02:
[...]

Ik denk analoog. Heb een KPN Budget abo van 9.67 p.m.
Je kan geen ISDN hebben, want ADSL Family wordt alleen via analoog geleverd. Je moet dus een Annex A type modem aanschaffen.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.