[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.069 views sinds 30-01-2008

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:09
Hebben er meer mensen met downloaden van de Orange newsservers? De laatste dagen krijg ik hoofdzakelijk alleen maar incompleets. Zoveel dat ik met de par bestanden zelfs niet kan.

Verwijderd

Om een of andere rede is downloaden van websites wel snel (bestanden) maar de speedtest en ook bv usenet is nog altijd traag. Iemand nog tips hier voor, misc een instelling in mijn livebox?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:25:
Om een of andere rede is downloaden van websites wel snel (bestanden) maar de speedtest en ook bv usenet is nog altijd traag. Iemand nog tips hier voor, misc een instelling in mijn livebox?
Dit is interesant. ;) Sta op het punt om over te stapen van Demon 2mbit voor 34,95(niet meer van deze tijd en opgezegd )naar Orange..i.v.m 20mbits verbinding. 15mbits moet mogelijk zijn volgens test. Ook heb ik usenet maar download is dramatisch 200kb/s. Dacht altijd dat DEMON de lijn afkneep :) ...

Vandaar de overstap. Het is toch niet zo dat ik met een payserver nog steeds op 200kb/s zit :?
Hoop toch wel iets van 10mbit te halen in Newsleecher.

Hoe is de newsserver van orange??..Demon is weleens waar traag maar wel stabiel.
En de helpdesk kan je die wel bereiken beetje redelijk...binnen 10minuten.

Vind het niet erg 20eurocent p.m te betalen maar dan wel ik wel iemand aan de lijn hebbuh

Tubes....It's what make music music!

• paul6967
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12-2024
Iemand ervaring hier hoe lang het duur voor ADSL en telefonie werkend opgeleverd bij Orange.
Ik wacht inmiddels al 3 weken en bij de helpdesk krijg ik alleen maar domme antwoorden. (vb. elke als U belt wordt uw probleem omlaag gezet ).
Ik denk er erg hard aan om deze kuntselklup de deur uit te gooien.

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:42:
[...]

Dit is interesant. ;) Sta op het punt om over te stapen van Demon 2mbit voor 34,95(niet meer van deze tijd en opgezegd )naar Orange..i.v.m 20mbits verbinding. 15mbits moet mogelijk zijn volgens test. Ook heb ik usenet maar download is dramatisch 200kb/s. Dacht altijd dat DEMON de lijn afkneep :) ...

Vandaar de overstap. Het is toch niet zo dat ik met een payserver nog steeds op 200kb/s zit :?
Hoop toch wel iets van 10mbit te halen in Newsleecher.

Hoe is de newsserver van orange??..Demon is weleens waar traag maar wel stabiel.
En de helpdesk kan je die wel bereiken beetje redelijk...binnen 10minuten.

Vind het niet erg 20eurocent p.m te betalen maar dan wel ik wel iemand aan de lijn hebbuh
Heb zelf ook een payserver en haal dan gewoon gemiddeld 10mbit maar als ik dus bestanden van 100mb download dan haal ik speeds van 2000kb/s. Wat betreft de payserver heb ik nog te weinig ervaring mee (heb het 2 maanden orange) maar volgens mij is de retentie heel laag en niet veel binaries.

• My-life
Aantal binaries is goed alleen is de retentie 3 dagen en de snelheid 15KB/s per max 3 threads.

Staat/Kan dit niet in de TS evenals de vraag van Venomous. Ik snap dat sommige mensen niet het hele topic gaan doorlezen, maar dit wordt wel heel vaak gevraagd...

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08 16:01
Heb ik eindelijk KPN aangesloten gekregen (is ooit een postcode wijziging geweest dus dat duurde even) heb ik nou problemen met Orange.

Vanochtend kwam er een KPN monteur die het bellen mogelijk heeft gemaakt, ik kan dus nu bellen en gebeld worden op een vaste lijn. Probeer ik een Orange abo af te sluiten op dat nummer met de goede postcode (die ook bekend is bij de KPN), krijg ik de melding:

Volgens KPN komen de 4 cijfers van de opgegeven postcode niet overeen met je telefoonnummer.
Begin opnieuw bij de postcodecheck, en voer een correcte postcode en huisnummer in.

Ik heb dus 5x met Orange gebeld en 5x met de KPN en allebei zeggen ze dat ik bij de ander moet zijn. Orange zegt dat ik dit bij de KPN moet regelen in een zogenaamde MIP-15 database die geupdate moet worden, KPN zegt dat Orange contact op moet nemen met KPN op een intern nummer dat ze gekregen hebben. Beide zeggen dat het van de ander niet waar is en bouncen me van de lijn. Fijn, daar zit ik dan. Geen @#$%@#$% internet, een rekening van heb ik jou daar (tien cent is niet veel, maar heel veel minuten wel).

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe los ik dat op? Wie is er nou verantwoordelijk en wie moet er nu wat doen? Wat mij betreft zeggen ze allebei iets anders en ik weet niet door wie ik gepiepeld wordt, maar gepiepeld wordt ik. Ik vind het eigenlijk Orange z'n probleem, ik wil bij hun een internet aansluiting regelen dus zij regelen maar dat die MIP-15 database die ik noch de KPN ken aangepast wordt, dat is niet mijn probleem. Suggesties?

Verwijderd

Hmz ben net gebeld door de helpdesk ivm de snelheid, nu bleek er bij kpn een draadje los te zitten (letterlijk). Ik moet veel moeite doen maar ook via usenet lijkt ik nu gemiddel wel 1600kb/s te halen dus dat is redelijk te noemen. Moet ik wel 8 connecties voor maken maar opzich acceptabel. Ik heb wel mijn livebox aan en uit gezet en hij heeft firmware geupdate dus volgens zat er toch nog wel wat anders verkeerd. Wel vreemd is dat verschillende speedtest nog altijd 10mbit aangeven terwijl bij het downloaden van files de snelheid wel goed is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 20:36 ]

Verwijderd

Galileo_Galilei schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:47:
Heb ik eindelijk KPN aangesloten gekregen (is ooit een postcode wijziging geweest dus dat duurde even) heb ik nou problemen met Orange.

Vanochtend kwam er een KPN monteur die het bellen mogelijk heeft gemaakt, ik kan dus nu bellen en gebeld worden op een vaste lijn. Probeer ik een Orange abo af te sluiten op dat nummer met de goede postcode (die ook bekend is bij de KPN), krijg ik de melding:

Volgens KPN komen de 4 cijfers van de opgegeven postcode niet overeen met je telefoonnummer.
Begin opnieuw bij de postcodecheck, en voer een correcte postcode en huisnummer in.

Ik heb dus 5x met Orange gebeld en 5x met de KPN en allebei zeggen ze dat ik bij de ander moet zijn. Orange zegt dat ik dit bij de KPN moet regelen in een zogenaamde MIP-15 database die geupdate moet worden, KPN zegt dat Orange contact op moet nemen met KPN op een intern nummer dat ze gekregen hebben. Beide zeggen dat het van de ander niet waar is en bouncen me van de lijn. Fijn, daar zit ik dan. Geen @#$%@#$% internet, een rekening van heb ik jou daar (tien cent is niet veel, maar heel veel minuten wel).

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hoe los ik dat op? Wie is er nou verantwoordelijk en wie moet er nu wat doen? Wat mij betreft zeggen ze allebei iets anders en ik weet niet door wie ik gepiepeld wordt, maar gepiepeld wordt ik. Ik vind het eigenlijk Orange z'n probleem, ik wil bij hun een internet aansluiting regelen dus zij regelen maar dat die MIP-15 database die ik noch de KPN ken aangepast wordt, dat is niet mijn probleem. Suggesties?
Ah, MIP15, da's een interessante. Als Orange die gebruikt (gebeurt dit tijdens registratie?), betekent dat dat ze je gegevens via een KPN interface, MIP15 genaamd, controleren met KPN gegevens. Deze KPN gegevens komen rechtstreeks uit Kanvas, de database van KPN waarin eigenlijk alle vaste lijnen (koper), de diensten daarover en IS/RA gegevens bewaard worden. Orange stuurt dan wat gegevens op, KPN controleert deze gegevens en geeft als antwoord of het type order dat jij wilt hebben ook mogelijk is. Orange interpreteert dit dan, en kan dan dus zeggen dat je verbinding niet mogelijk is.

Wat KPN vervolgens tegen je zegt is simpelweg: Orange moet even handmatig een order inschieten, en dan werkt het wel. Maar, als die MIP15 controle inderdaad een onderdeel van het registratieproces is, dan kan je daar waarschijnlijk helemaal niet omheen. En dan is het dus aan KPN om deze gegevens correct in Kanvas te verwerken... Maar ja, voordat dat eens gebeurd is... En Orange, tsja, die zal de order vast niet handmatig kunnen verwerken (zonder dus die MIP15 te gebruiken). Oplossing zou ik zo niet weten, dat weten alleen Orange en KPN. Maar probeer dat maar eens eruit te trekken.

En dus zit jij vast.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Zijn er meer mensen waarbij browsen naar bepaalde sites erg traag gaat? (msn.com zelf bijvoorbeeld.)

Ook heb ik nu 2 weken orange met telefonie en al 5 keer de livebox moeten herstarten omdat telefonie neit meer actief was en het internetverkeer vrijwel niets meer deed.

Lekker estart op deze manier, hoop dat het verbetert maar bij de orange helpdesk konden ze (nog) niks vinden wat mijn problemen zou veroorzaken.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Gvd, $%& Orange.

Kreeg brief vandaag dat me telefoon nummer van KPN naar Orange wordt omgezet. Prima, dacht ik.

Om 19:45 klapte internet verbinding eruit. Gebeurd (helaas) vaker, dus modem ff resetten. Maar toen geen internet, geen telefonie. Niks!

Dus, bellen met de dure 0900 nummer, krijg ik te horen dat waarschijnlijk me telefoon kabel te lang is? Ja, halloooo - het heeft dikke maand gewerkt!!! Wat hoezo #$% kabel te lang!

Anyway, ze gaan hun uiterste best doen dat ik zsm online weer kom. Tot die tijd, gelukkig heb ik Mobiel, anders hebben ze me in 1 keer +/- 150 jaar terug gebracht...

Klote mongolen daarzo!

Zo, dat lucht op :)

Mvg,
Aleks

PS. er is wel verbinding, maar geen data, ik zie ADSL tot stand gebracht, alleen kan internetn niet op... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 13:07
Zijn er ook nog mensen erg POSITIEF over orange?
Anders ga ik wat anders zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
GarField000 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:09:
Ik ben erg positief over orange. Ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad en hij doet het bijna altijd. 1x in de maand trek ik even de voeding eruit voor een minuut en dan weer erin. Ik ben een tevreden gebruiker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Heb nu precies 1 maand orange en ben er tot nu toe dik tevreden over. Hoge snelheid en nog niet 1 keer eruit gelegen. Heb de modem ook nog nooit hoeven resetten of zo. Ik heb echter geen telefonie en meestal als ik over problemen hier lees dan hebben mensen tevens telefonie, weet echter niet of hier een causaal verband tussen is?

Verder heb ik met Eweka met 3 lijnen een goede snelheid. Als het druk is loopt het wel eens terug naar 1,40 mb/s maar gistermiddag bv haalde ik gewoon 2,02 mb/s, uitstekend dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mjah, dit soort topics zijn doorgaans niet in het leven geroepen om te melden als alles goed werkt, nogal logisch dus dat je een boel geb*tch ziet hier.

(Ik ben ook een zeer tevreden gebruiker btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo_Galilei
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:28:
[...]

Ah, MIP15, da's een interessante. Als Orange die gebruikt (gebeurt dit tijdens registratie?), betekent dat dat ze je gegevens via een KPN interface, MIP15 genaamd, controleren met KPN gegevens. Deze KPN gegevens komen rechtstreeks uit Kanvas, de database van KPN waarin eigenlijk alle vaste lijnen (koper), de diensten daarover en IS/RA gegevens bewaard worden. Orange stuurt dan wat gegevens op, KPN controleert deze gegevens en geeft als antwoord of het type order dat jij wilt hebben ook mogelijk is. Orange interpreteert dit dan, en kan dan dus zeggen dat je verbinding niet mogelijk is.

Wat KPN vervolgens tegen je zegt is simpelweg: Orange moet even handmatig een order inschieten, en dan werkt het wel. Maar, als die MIP15 controle inderdaad een onderdeel van het registratieproces is, dan kan je daar waarschijnlijk helemaal niet omheen. En dan is het dus aan KPN om deze gegevens correct in Kanvas te verwerken... Maar ja, voordat dat eens gebeurd is... En Orange, tsja, die zal de order vast niet handmatig kunnen verwerken (zonder dus die MIP15 te gebruiken). Oplossing zou ik zo niet weten, dat weten alleen Orange en KPN. Maar probeer dat maar eens eruit te trekken.

En dus zit jij vast.
Kijk met dit verhaal kan ik wat, nu wordt het me tenminste helder. Als die typmiepen van de helpdesk dit nou ook even zouden willen lezen dan wordt ik tenminste niet onnodig 5x van de lijn gebounced.

Maargoed, ik ben of heel slim of heel dom geweest. Als het zo is dat de gegevens in de Kanvas database niet goed staan dan geloof ik dat direct. Er is hier een postcode wijziging geweest en het appartement heeft nu een andere straat, ander nummer en andere postcode. Vandaar ook dat het bellen in eerste instantie niet ging, men probeerde natuurlijk het nummer op een nieuwe postcode te activeren, maar dat werkt niet omdat alles natuurlijk op de oude postcode staat geregistreerd. Monteur langsgekomen en die heeft wat gedaan en nu werkt het wel. Zal hij ook de easy-way-out wel gekozen hebben en lekker de oude postcode hebben gepakt.

Dus wat hij kan, kan ik ook. Ik heb bij Orange de oude postcode, de oude straatnaam en het oude nummer ingevuld en you guessed it. Dank u wel voor uw aanmelding. Ik kom dus in ieder geval door de registratie module heen want ik match nu dan maar handmatig postcode en Kanvas database.

Vraag is nu natuurlijk of het allemaal gaat werken. Ik heb immers een verkeerde postcode ingevoerd en als de KPN ooit zo slim wordt om dat te wijzigen treedt er misschien een probleem op. Naja, we shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11

vr6-only

Blub Blub

mocht je straks wel kunnen registreren, kan het zijn dat er nog meer problemen komen.
Je oude postcode etc heeft misschien geen adsl en misschien ook geen telefonie.
De monteur in de centrale bekijkt de kanvas gegevens en ziet dat de aangegeven poorten bij jouw oude postcode etc horen, dus wat doet hij, hij legt een aansluiting aan op je oude adres!
Hopelijk zal dat niet werken omdat misschien de poorten niet meer actief zijn. In dat geval neemt hij contact op en vraagt hij het na.

Mocht er iemand op de lijn zitten, dan haalt hij dat eraf en sluit hij adsl aan. diegene met je oude adres, heeft dan opeens geen internet en telefonie meer. >:) en jij krijgt lekker de rekeningen omdat de verbinding zogenaamd is opgeleverd.

heb je al geprobeerd om niet online maar via de telefoon je aan te melden? is een 0800 nummer.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 17-11-2006 12:29 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galileo_Galilei schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:45:
Vraag is nu natuurlijk of het allemaal gaat werken. Ik heb immers een verkeerde postcode ingevoerd en als de KPN ooit zo slim wordt om dat te wijzigen treedt er misschien een probleem op. Naja, we shall see...
Kijk, good thinking. :) Zoals ik zei checkt die interface je telefoonnummer plus adresgegevens bij KPN. Aangezien KPN dat dus nu geaccepteerd heeft (hoewel met oude gegevens), moet dit wel goedkomen. Als ze de order namelijk accepteren, en later erachter komen dat de postcode niet correct is, dan trekken ze dat zelf wel recht. Het kan nog steeds fout gaan hoor, maar ik vermoed dat het nu wel gaat lukken.
vr6-only schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 12:27:
mocht je straks wel kunnen registreren, kan het zijn dat er nog meer problemen komen.
Je oude postcode etc heeft misschien geen adsl en misschien ook geen telefonie.
De monteur in de centrale bekijkt de kanvas gegevens en ziet dat de aangegeven poorten bij jouw oude postcode etc horen, dus wat doet hij, hij legt een aansluiting aan op je oude adres!
Hopelijk zal dat niet werken omdat misschien de poorten niet meer actief zijn. In dat geval neemt hij contact op en vraagt hij het na.

Mocht er iemand op de lijn zitten, dan haalt hij dat eraf en sluit hij adsl aan. diegene met je oude adres, heeft dan opeens geen internet en telefonie meer. >:) en jij krijgt lekker de rekeningen omdat de verbinding zogenaamd is opgeleverd.

heb je al geprobeerd om niet online maar via de telefoon je aan te melden? is een 0800 nummer.
Klinkt als een doemscenario, en ik kan me niet voorstellen dat dit gaat gebeuren. De postcode/huisnummer/.telefoonnummer combinatie is namelijk zo uniek, dat mag geen probleem geven. En dan ook: ik kan me niet voorstellen dat de oude postcode uitgegeven is voor een ander adres, dat werkt niet zo als het goed is.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:38
Willem2 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:39:
Goed punt. Telnet doet al iets meer. Begint idd op een server probleem te lijken, want als ik dit intyp krijg ik wel respons:

http://www.hippics.net/index.html (respons: 404 not found)

Case closed wat mij betreft... :)
Dat komt omdat je de verkeerde pagina opvraagt.
Het moet zijn : http://www.hippics.net/index.php

Ik zou graag willen weten of diegene die www.hippics.net niet kunnen bereiken ook
een niet resolved IP op www.myip.nl hebben en diegenen die de site wel kunnen bereiken
wel een hostnaam daar hebben staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Lekkere Loempia schreef op woensdag 15 november 2006 @ 08:36:
Die timeouts zijn van de Livebox LAN en heeft iedereen, die een Livebox heeft aangesloten. Lukt het met de proxy van Orange ook niet, om erop te komen?
De proxy van orange geeft een 'access denied'. Heb ik ook al bij de helpdesk uitgezet.
Ik heb wel een 'free' proxy gevonden, dan doet hij het wel :? Maar ik mag geen post doen bij die proxy, dus hij is alleen geschikt voor raadplegen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo_Galilei
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:18:
Kijk, good thinking. :) Zoals ik zei checkt die interface je telefoonnummer plus adresgegevens bij KPN. Aangezien KPN dat dus nu geaccepteerd heeft (hoewel met oude gegevens), moet dit wel goedkomen. Als ze de order namelijk accepteren, en later erachter komen dat de postcode niet correct is, dan trekken ze dat zelf wel recht. Het kan nog steeds fout gaan hoor, maar ik vermoed dat het nu wel gaat lukken.
Precies, mijn enige zorg is dat de KPN ineens een helder moment heeft en besluit de database op te schonen en ineens miraculeus tot de ontdekking te komen dat na 5 helpdesk telefoontjes die Kanvas niet goed staat. Yeah Right... Ik geloof er geen bal van. Maargoed, dan ben ik tegen die tijd al klant, heb ik als het goed is tegen die tijd al internet en dan is het een storing waar een monteur voor langs moet komen.

Handmatig aanmelden via de telefoon heb ik al làng geprobeerd en de mensen van de Orange helpdesk kwamen daar ook niet uit. Wat ik wel irritant vind is dat ze je van de lijn bouncen met de mededeling "regel het maar met de KPN". Ja Harry, maar wat moet ik dan met de KPN regelen?! Mijn adres gegevens staan immers correct volgens de KPN (in zowel de klanten database als voor de ADSL). Als ze nou meteen wisten dat dit om de Kanvas database gaat en die interface MIP15 heet dan scheelt mij dat een hoop telefoontjes. Enniehoe, ik ben geregistreerd, heb een gebruikersnaam & wachtwoord, heb een bevestiging en het technische traject is begonnen. Mijn zorg is het niet meer.

Overigens is de postcode inderdaad niet opnieuw uitgegeven, ik woon namelijk op een plein met een zij ingang aan een andere straat. Er is dus geen grote omnummering gekomen, de gemeente heeft alleen besloten dat ik van àlle faciliteiten van de straat gebruik maak en dus geen 'recht' heb op het plein nummer en postcode. Althans, zo is het mij in een notendop vertelt. Bureaucraten dus met desastreuse gevolgen. Niet alleen KPN komt met problemen, ook essent snapt het allemaal niet meer. Naja, ik blijf gewoon twee postcodes en twee huisnummers gebruiken, de post van het oude adres komt nog steeds keurig in mijn brievenbus terecht.

Ik ga wachten totdat het zo ver is en ik internet heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is het al iemand gelukt om nummerweergave werkend te krijgen met de Philips CD5352S?

Mij wil het maar niet lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:24:
Ik heb sinds kort dat ik geen nummerweergave meer heb.
Maar wanneer ik een gemist gesprek heb, dan is het wel weer zichtbaar welk nummer dit is geweest.
Vanavond maar eens proberen of de andere handset het wel gewoon doet.

Hebben jullie nog wel nummerweergave of heeft Orange dit eraf gehaald?
Ik heb precies hetzelfde probleem! Alleen bij mij heeft het nog nooit gewerkt. Ik zie inderdaad ook pas het nummer als ik in de lijst met gemiste gesprekken kijk.

Ik heb trouwens de Philips CD5352S (met 3 handsets). Welke heb jij?
Ik weet bijna zeker dat het aan de Philips telefoon ligt en niet aan de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Galileo_Galilei schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:53:
[...]

Precies, mijn enige zorg is dat de KPN ineens een helder moment heeft en besluit de database op te schonen en ineens miraculeus tot de ontdekking te komen dat na 5 helpdesk telefoontjes die Kanvas niet goed staat. Yeah Right... Ik geloof er geen bal van. Maargoed, dan ben ik tegen die tijd al klant, heb ik als het goed is tegen die tijd al internet en dan is het een storing waar een monteur voor langs moet komen.
een database wat verdeeld staat over bijna 300 servers en bijna 2 TB groot, zo maar opschonen?
Hahaha, je hebt wel humor.

Heb zelf bij KPN stage gelopen en jouw situatie kwam ik niet tegen, maar wel vergelijkbare situaties. Het is lastig voor beide bedrijven, maar het komt ooit wel goed met pijn en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
gws24 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:38:

Toen viel me nog wat op; De firmware van mijn livebox was 22 ipv 34 zoals op de orange website staat vermeld en na een aantal keer resetten en zoeken naar updates bleef de firmware hetzelfde. Toen maar de helpdesk gebeld en het hele riedeltje doorlopen van resetten en dergelijke en de conclusie is dat ik een nieuwe livebox krijg. Hopelijk haal ik met de nieuwe wel de 20 mbit al is de firmware denk ik niet verantwoordelijk voor mijn lage snelheid.

[complot theorie modus]
Ik was eigenlijk verbaasd dat er nog een hele oude firmware in de livebox zat. Kan het zijn dat ze de oude modems nog kwijt moeten en dat zolang je niet klaagt/belt gewoon met een oude zit opgescheept?[/]
Ik heb ook afgelopen woensdag mijn livebox binnen gekregen. Heb allleen niet gekeken welke firmware versie er op draaid. Maar had ook donderdag even contact gehad met de helpdesk daar ik geen contact kon krijgen met het internet. Bellen en modem instellen was wel goed verlopen. Om een lang verhaal kort te houden, probleem is opgelost. Tijdens de check procedure triant mijn modum zelf iets over de 20 Mbit in. Ik zit dan ook maar 350 mtr. van de centrale. >:)
Maar hoe het ook uitpakt, je complot theorie klopt niet.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Nu ik hier toch weer even uithang, meteen een vraag.

Ik heb op de telfonnlijn twee dect (draadlozen) toestellen aangesloten,
En daarnaast heb ik in de huiskamer ook nog een (koop) toestel conversioneel
toestel (type rembrandt) staan met een echte draaischrijf :*)

Echter geven de twee dect's geen enkel probleem. maar met mijn rembrand kan ik
niet uitbellen. (inkomende gesprekken zijn geen probleem)
Als ik een nummer draai, dan reageerd de voip lijn niet op de gekozen nummer
van de draaischrijf. Heeft iemand hier ook ervaringen mee ???
Of zit er toch iets fout in de aansluiting.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:42

Speedmaster

Make my day...

Marinus-Roro schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 03:19:
Nu ik hier toch weer even uithang, meteen een vraag.

....
Je draaischijf toestel geeft tikken af en het moet toontjes afgeven. Hier gaat het dus fout omdat je VOIP lijn niet begrijpt wat er met de tikken bedoeld wordt. De traditionele KPN lijn kan dit nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Als je op internet zoekt naar een pulse to tone converter kun je wel
een kastje vinden wat je tussen je klassieker en de aansluiting zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Je zoekt het volgende :)

Afbeeldingslocatie: http://www.dialerbuddy.com/images/lx3xx-1.jpg

Is echter niet bepaald goedkoop,

http://www.dialerbuddy.com/lpt300.htm

Nostalgie kent z'n kosten :'(, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

hallo allemaal,

Thuis heb ik de Belkin f5d7011df 802.11g pcmcia kaart in mijn livebox gedrukt. Deze pakt de wireless kaart niet. Dit vind ik erg vreemd aangezien in de start topic lange tijd al staat dat deze kaart zou moeten werken. Iemand enig idee wat het probleem is?

De firmware op de livebox wil verder ook niet automatisch updaten naar de nieuwste versie (nu 3202WNLB_222024 > 024 dus). Hoe kan ik die updaten, zoeken naar updates geeft geen resultaat (ook niet na een half uur...)

alvast bedankt voor jullie reacties.
Wim

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

heel veel mensen hebben er last van dat de livebox niet wilt updaten.
Binnenkort komt er weer een versie uit en misschien wilt de livebox dan wel mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die van hun livebox afwillen .. een prima alternatief:

Fritz 7140
http://www.avm.de/en/pres...ents/2006/2006_11_16.php3

instellingen voor Orange Family:

http://home.wanadoo.nl/molivier/7140.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

die zijn er al lang.

Een echt alternatief voor Orange is er niet als je telefonie van Orange erbij hebt. Voip instellingen zijn namelijk niet vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik las in een ander topic dat Orange Family vanaf februari landelijke dekking heeft. Weet iemand daar meer vanaf???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is landelijke dekking? Er zijn 1352 KPN centrales in Nederland. KPN heeft er zelf, voor hun eigen ADSL produkten, zo'n 850 / 900 ontsloten. bbned zit rond de 400 centrales, Versatel rond de 350 (dacht ik), Tiscali rond de 250 (dacht ik) en op dit moment Orange rond de 200. Orange gaat niet ineens 1150 centrales erbij ontsluiten, dat kan je wel vergeten. Net zoveel als KPN ontsluiten lijkt me ook erg onwaarschijnlijk, dat halen ze er nooit uit. Denk meer in de richting van Tiscali - bbned met aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
oke bedankt. Maakt een boel duidelijk. Dan verwijzen we dit bericht naar het land der fabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

py.mosjuh schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:13:
Thuis heb ik de Belkin f5d7011df 802.11g pcmcia kaart in mijn livebox gedrukt. Deze pakt de wireless kaart niet. Dit vind ik erg vreemd aangezien in de start topic lange tijd al staat dat deze kaart zou moeten werken. Iemand enig idee wat het probleem is?
Iemand nog een idee waarom de Belkin kaart niet werkt?? Anders moet ik deze binnen x dagen terug gaan brengen om mijn geld te bewaren nml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

py.mosjuh schreef op zondag 19 november 2006 @ 21:15:
[...]

Iemand nog een idee waarom de Belkin kaart niet werkt?? Anders moet ik deze binnen x dagen terug gaan brengen om mijn geld te bewaren nml
gewoon terug brengen en een fatsoenlijke apparaat halen, kost maar 2 tientjes meer ofzo hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
JOEPIE :9~

Orange heeft gereageerd en eindelijk een hostnaam bij mijn ip in de reverse DNS ingebracht :

IP Address: 85.148.152.61
Resolved: s5594983d.adsl.wanadoo.nl
ISP: wanadoo
(zie voor eigen ip op www.myip.nl)

En laat nou niemand meer zeggen dat dit niks uitmaakt >:)
Ik kan opeens www.hippics.net weer bereiken en servers waar ik heel lang
op response moest wachten zoals Eweka en forums.dlink.de geven nu
direct antwoord !

Jammer dat ik Orange moest 'omkopen', maar ik ben blij met het resultaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan ben ik benieuwd hoe die hippics.net hun servers geconfigureerd hebben, want dat slaat werkelijk waar nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb hier een f5d7011df liggen, één van de pcmia kaartjes die volgend de topicstart horen te werken met de Livebox. Helaas werkt t kaartje niet, geen lampjes die geen branden en de config pagina van de livebox zegt ook geen Wifi kaart te vinden. Het is denk ik dus wel duidelijk dat enkel oudere versies van deze kaart werken met de Livebox.\

Ik heb zelf versie #1323DF, deze werkt dus niet. Py.mosjuh, weet jij welke versie jij hebt? Dan kunnen we dat misschien een beetje in kaart brengen.

Uit eerdere topics kan ik opmaken dat de laatste versie die schijnt te werken versienummer #1102DF is.

Weet er trouwens ook iemand of het mogelijk is om dergelijke PCMIA kaartjes te downgraden of iets dergelijks? Of is er iets in de livebox aan te passen waardoor er meer PCMIA kaartjes werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

mesa57 schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:50:
JOEPIE :9~

Orange heeft gereageerd en eindelijk een hostnaam bij mijn ip in de reverse DNS ingebracht :

IP Address: 85.148.152.61
Resolved: s5594983d.adsl.wanadoo.nl
ISP: wanadoo
(zie voor eigen ip op www.myip.nl)

En laat nou niemand meer zeggen dat dit niks uitmaakt >:)
Ik kan opeens www.hippics.net weer bereiken en servers waar ik heel lang
op response moest wachten zoals Eweka en forums.dlink.de geven nu
direct antwoord !

Jammer dat ik Orange moest 'omkopen', maar ik ben blij met het resultaat !
Dus als ik het goed begrijp had jij het probleem dat sommige sites verschrikkelijk traag waren maar andere sites gewoon snel waren?

Dit probleem heb ik ook, hoe heb je ze zover gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
@r!k schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:19:
[...]
Dus als ik het goed begrijp had jij het probleem dat sommige sites verschrikkelijk traag waren maar andere sites gewoon snel waren?
Dit probleem heb ik ook, hoe heb je ze zover gekregen dan?
Kijk eerst op www.myip.nl of je ook geen hostnaam bij resolved heb staan.
Het hoeft trouwens niet perse de oorzaak voor een langzame connectie te zijn,
de door mij genoemde site kende ik echter al jaren, gebruik hem zeer intensief en
zelden problemen mee gehad. Toen bij de overgang naar Orange de problemen begonnen
en niemand anders ze had ben ik toch naar verschillen op zoek gegaan.
Omdat de helpdesk telkens mij pc de schuld gaf (net zoals op dit forum een keer gebeurde)
heb ik via www.boycot.nu (kost 12 euries) een klacht ingediend en gevraagd of
ze een hostnaam bij mijn ip in de reverse dns willen inbrengen. Ik heb nog
geen bericht van Orange gehad, maar zag verdaag wel dat het gebeurd was.
En mijn problemen waren opgelost.

@Kryz : een reverse dns entry is heel normaal heeft mij een netwerkspecialist verteld die zelf providers opgericht en ingericht heeft. Ik kreeg van hem nog een aantal documenten met afspraken over internet verkeer en gebruik van reverse dns. Het is eigenlijk de standaard binnen de internet wereld. Een provider die zich er niet aan houdt voldoet niet aan de afspraken. Dat niet iedere site daar problemen mee heeft staat daar los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:49:
Weet er trouwens ook iemand of het mogelijk is om dergelijke PCMIA kaartjes te downgraden of iets dergelijks? Of is er iets in de livebox aan te passen waardoor er meer PCMIA kaartjes werken?
Downgraden kan niet. Het gaat om de chipset die er in zit. Fabrikanten wisselen nog als een van chipset bij een nieuwe versie van de kaart. Het gaat dus niet om het merk maar om de chipset die compatible moet zijn met de livebox. Ik weet niet welke chipsets dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

mesa57 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:28:
[...]

Kijk eerst op www.myip.nl of je ook geen hostnaam bij resolved heb staan.
Het hoeft trouwens niet perse de oorzaak voor een langzame connectie te zijn,
de door mij genoemde site kende ik echter al jaren, gebruik hem zeer intensief en
zelden problemen mee gehad. Toen bij de overgang naar Orange de problemen begonnen
en niemand anders ze had ben ik toch naar verschillen op zoek gegaan.
Omdat de helpdesk telkens mij pc de schuld gaf (net zoals op dit forum een keer gebeurde)
heb ik via www.boycot.nu (kost 12 euries) een klacht ingediend en gevraagd of
ze een hostnaam bij mijn ip in de reverse dns willen inbrengen. Ik heb nog
geen bericht van Orange gehad, maar zag verdaag wel dat het gebeurd was.
En mijn problemen waren opgelost.

@Kryz : een reverse dns entry is heel normaal heeft mij een netwerkspecialist verteld die zelf providers opgericht en ingericht heeft. Ik kreeg van hem nog een aantal documenten met afspraken over internet verkeer en gebruik van reverse dns. Het is eigenlijk de standaard binnen de internet wereld. Een provider die zich er niet aan houdt voldoet niet aan de afspraken. Dat niet iedere site daar problemen mee heeft staat daar los van.
kan de site niet eens openen en ook niet pingen. http://www.hippics.net/ kan ik echter wel weer benaderen en heb tot nu toe geen enkele site ontdekt die ik niet kan benaderen op www.myip.nl na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Nou ja dat is dan niet het probleem bij mij want mijn hostname thuis werd geresolved.

Toch maar weer eens orange bellen dan dat sommige sites zo traag als wat zijn (oa nl.msn.com loopt voor geen meter) en andere gewoon goed (zoals tweakers.net gelukkig :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesa57 schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:28:
Dude, dit is al de tweede keer dat je zo reageert op mijn opmerking. De vorige keer zei ik dit:
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:45:
Tsja, het kan natuurlijk, maar dan vraag ik me nog af waarom iemand dat zou doen. Is dus een kwestie van onzin van 2 kanten: ten eerste moet Orange gewoon netjes een reversed hebben, dat is duidelijk, en ten tweede moet Eweka niet op reversed gaan zitten zoeken, net alsof ze daar ooit wat mee zouden doen.
en jij dit:
mesa57 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:36:
Kryz, dat ben ik natuurlijk helemaal met je eens. Maar ik kan moeilijk iedere server die ik tegenkom en een reverse dns lookup doet dwingen omdat te veranderen. Toevallig heb ik er dus last van bij 2 van mijn meest gebruikte servers. Websupport heb ik ook al geprobeerd, naast 2 telefoontjes naar de helpdesk. Nog geen reactie gehad. Ik denk ook dat het een onderbelicht probleem is. Je hebt er natuurlijk alleen last van als je een dergelijk server heel frequent gebruikt en niet bij het surfen in het algemeen, dan pik je die 20-30 sec. delay wel, er zijn wel meer servers die langzaam zijn of geen antwoord geven.
Welk stukje aan ten eerste moet Orange gewoon netjes een reversed hebben, dat is duidelijk begrijp je niet? Ik zit al 8 jaar in de internet business, die "documenten met afspraken" heten RFC's, en die ken ik ook wel.

Het punt is, nogmaals, dat het onzin is dat een site onbereikbaar is omdat je IP adres geen reverse DNS entry heeft. Daarbij doe ik, zoals je kan zien, geen enkele uitspraak over de Orange zijde van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Voor de mensen waarbij Orange Family met of zonder telefonie nog niet beschikbaar is:

Kijk eens hier, heb met de helpdesk contact gehad:

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

vr6-only schreef op zondag 19 november 2006 @ 22:34:
[...]
gewoon terug brengen en een fatsoenlijke apparaat halen, kost maar 2 tientjes meer ofzo hooguit.
Jaja, wat voor apparaat mag dat wezen dan? Belkin maakt veel goede netwerkspullen dus het lijkt me sterk dat een 40 euri PCMCIA kaart van ze niet fatsoenlijk zal zijn.. En ik ben zeker niet van plan een wireless router te gaan kopen omdat deze kaart niet werkt. Als je een concrete suggestie heb hoor ik die wel graag natuurlijk.
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:49:
Ik heb zelf versie #1323DF, deze werkt dus niet. Py.mosjuh, weet jij welke versie jij hebt? Dan kunnen we dat misschien een beetje in kaart brengen.
Dank voor je reactie, ik zal het versienummer thuis opzoeken en hier posten voordat ik het geval terugbreng. Ben nu op een conferentie dus niet in de buurt. Ik vind het inderdaad een goed plan om dit soort dingen in kaart te brengen.

Weet iemand overigens waar je de genoemde kaartjes allemaal kunt kopen? Alleen de 1e 2 worden genoemd in de pricewatch namelijk, de rest helaas niet :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:54:
Het punt is, nogmaals, dat het onzin is dat een site onbereikbaar is omdat je IP adres geen reverse DNS entry heeft. Daarbij doe ik, zoals je kan zien, geen enkele uitspraak over de Orange zijde van het verhaal.
Als Orange nou gewoon standaard de reverse dns inbrengt, zoals behoort, dan zijn er ook geen problemen voor de klanten met funny servers. Dat is m.i. de moraal van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
py.mosjuh schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:13:
Het lijkt erop dat het een kaart met een Broadcom chipset moet zijn.
Hier staat een lijst van dergelijke kaarten die je zou kunnen proberen :
http://www.macwifi.com/in...chipset-broadacom-bcm43xx

Je kaart staat erbij. Dus zou idd moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door mesa57 op 21-11-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3x deze maand dat ik me LB moet resetten omdat ik geen verbinding meer krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Laatst online: 20-09 16:23
Iemand momenteel problemen met de snelheid? Want ik kom nu niet hoger dan 800 kb/s, en wat normaal rond de 1500 KB/s was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

Is bij een Orange ADSL starters pakket een KPN abbo nou nodig?
Ik kan die info niet vinden op de Orange site.

Ik ben nl op zoek naar een goedkope aansluiting, zonder veel poespas en bij voorkeur zonder KPN gedoe.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
HoaHong schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:07:
Iemand momenteel problemen met de snelheid? Want ik kom nu niet hoger dan 800 kb/s, en wat normaal rond de 1500 KB/s was
Nee, nog steeds rond de 1850 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

py.mosjuh schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:55:
[...]

Jaja, wat voor apparaat mag dat wezen dan? Belkin maakt veel goede netwerkspullen dus het lijkt me sterk dat een 40 euri PCMCIA kaart van ze niet fatsoenlijk zal zijn.. En ik ben zeker niet van plan een wireless router te gaan kopen omdat deze kaart niet werkt. Als je een concrete suggestie heb hoor ik die wel graag natuurlijk.
ja oke, fatsoenlijk is een verkeerde woordenkeuze. doelde meer op complete set. dus een wifi router of alleen een wifi accespoint (de livebox is al een router)

de linksys WAP54G werkt hier zeer goed. heb ook een oude linksys PCMCIA kaart (versie 1.2) in de livebox en die werkt ook wel goed, maar de linksys heeft een beter signaal.

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 21-11-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Bron: KPN

Bellen voor vast bedrag wordt standaard bij KPN

Knip

Het abonnement ‘BelBudget’ blijft in de huidige vorm bestaan.

Weten we dat ook weer

[ Voor 92% gewijzigd door Speedmaster op 21-11-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesa57 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:16:
[...]

Het lijkt erop dat het een kaart met een Broadcom chipset moet zijn.
Hier staat een lijst van dergelijke kaarten die je zou kunnen proberen :
http://www.macwifi.com/in...chipset-broadacom-bcm43xx

Je kaart staat erbij. Dus zou idd moeten werken.
Toch raad inderdaad. Die kaart staat er gewoon tussen. Waarom zou ie dan niet werken en eerdere versienummers van deze kaart wel? Zou dat betekenen dat huidige versies van deze kaart niet meer een broadcom chipset hebben en dus niet meer werken i.c.m. de livebox?

De livebox is zelf dus ook behoorlijk kieskeurig wat betreft die kaartjes. Is er niet iets aan te passen aan de livebox (VID's en PID's ofzoiets) waardoor ze wel herkent worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister is m'n verbinding opgeleverd en die gaat als een tiet *O* maar ik zal dadelijk wel ff bellen met de HD, m'n telefoonlijn kraak bij 't leven. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 19:33
voor alle mensen die vaak moeten resetten dit was mijn probleem,

na instal leek alles goed kon alles doen alleen ging de modem om de zoveel tijd resetten .
na wat geklooi had ik alle instellingen van de livebox ge saved en daarna bleef die goed ,nu al 2maanden zonder een enkele reset.
dus even in het menu naar saven en hupsa.
kortom als je installed alles saven doe je dit niet werkt het wel en lijkt t of alles goed is alleen valt die soms weg.
(dit was bij mij t geval dus weet niet of het bij iedereen werkt,maar bij mij werkt dit prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:48:
Voor mensen die van hun livebox afwillen .. een prima alternatief:

Fritz 7140
http://www.avm.de/en/pres...ents/2006/2006_11_16.php3

instellingen voor Orange Family:

http://home.wanadoo.nl/molivier/7140.JPG
Alleen werkt Wanadoo/Orange telefonie dan niet van omdat zij het H323 protocol gebruiken i.p.v. SIP. AVM ondersteunt namelijk alleen SIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:57:
De livebox is zelf dus ook behoorlijk kieskeurig wat betreft die kaartjes. Is er niet iets aan te passen aan de livebox (VID's en PID's ofzoiets) waardoor ze wel herkent worden?
Ik denk het niet. De livebox werkt met een soort linux operating systeem. Daar zijn ook de drivers voor de wireless kaart in opgenomen. In het algemeen werken drivers alleen voor een bepaalde chipset, die van broadcom dus. Je hebt toch wel op REG gedrukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesa57 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:02:
[...]

Ik denk het niet. De livebox werkt met een soort linux operating systeem. Daar zijn ook de drivers voor de wireless kaart in opgenomen. In het algemeen werken drivers alleen voor een bepaalde chipset, die van broadcom dus. Je hebt toch wel op REG gedrukt ?
Wanneer hoor je precies op REG te drukken? Ik steek dat pcmia kaartje in de livebox terwijl de lb uitstaat. Daarna zet ik de livebox aan. Het kaartje lijkt geen tekenen van leven geven, geen lichtjes die branden op de kaart of livebox oid. Wanneer ik daarna de livebox via mn browser benader staat er dat er geen wifi kaart in livebox aanwezig is. Dan houdt t op volgens mij? Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 19:47:
[...]

Wanneer hoor je precies op REG te drukken? Ik steek dat pcmia kaartje in de livebox terwijl de lb uitstaat. Daarna zet ik de livebox aan. Het kaartje lijkt geen tekenen van leven geven, geen lichtjes die branden op de kaart of livebox oid. Wanneer ik daarna de livebox via mn browser benader staat er dat er geen wifi kaart in livebox aanwezig is. Dan houdt t op volgens mij? Of doe ik iets verkeerd?
kijk of je het ook echt goed hebt zitten. Bij mij deed ie de eerste 2x ook niet. Ik dacht ik probeer het nog een keer en nu drukte ik goed aan en opeens voelde ik het dat de kaart in de sleuf zat.
Livebox aan en voila. Het is wel een oude versie van de linksys, versie 1.2.

REG is ervoor als je de WIFI al werkend hebt en met je pc/laptop wilt connecten, alsvorens je verbinding maakt, even de REG knopje indrukken.

[ Voor 8% gewijzigd door vr6-only op 22-11-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoot78
  • Laatst online: 08-07 21:20
Hoe zit het met de Asus WL100GE (of WL100G Encore), is deze ook te gebruiken met de livebox? De WL100G is namelijk zo goed als niet meer te krijgen...

Verwijderd

Nou mijn probleem is eindelijk bekent het lijkt erop alsof QOS wel erg strak staat op de lijn of op de livebox. HTTP verkeer is max speed en de rest kan alleen op full speed als ik meerdere conneties gebruikt. Iemand toevallig of er QOS op de livebox kan worden ingesteld?

Verwijderd

vr6-only schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:47:
[...]

kijk of je het ook echt goed hebt zitten. Bij mij deed ie de eerste 2x ook niet. Ik dacht ik probeer het nog een keer en nu drukte ik goed aan en opeens voelde ik het dat de kaart in de sleuf zat.
Livebox aan en voila. Het is wel een oude versie van de linksys, versie 1.2.

REG is ervoor als je de WIFI al werkend hebt en met je pc/laptop wilt connecten, alsvorens je verbinding maakt, even de REG knopje indrukken.
De kaart zit er volgens mij echt wel goed in, kan ook niet verder in de livebox. Wat me wel opviel is dat die kaartjes er onwijs strak inzitten. Het was een onwijs gepiel om t kaartje er weer uit te halen. Maar de kaart zit er goed in, de Livebox herkent alleen de kaart niet. Heb nog ff gechecked, maar er zit wel degelijk een Broadcom chip in de kaart. Rare zaak hoor. Lijkt me slim om de belkin kaart weer uit te topicstart te halen als werkende kaart, de huidige generatie van deze kaart blijkt dus niet meer te werken in de Livebox.

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:01:
Nou mijn probleem is eindelijk bekent het lijkt erop alsof QOS wel erg strak staat op de lijn of op de livebox. HTTP verkeer is max speed en de rest kan alleen op full speed als ik meerdere conneties gebruikt. Iemand toevallig of er QOS op de livebox kan worden ingesteld?
Livebox ondersteunt geen QOS

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat moet wel, anders kun je het niet voor VOIP gebruiken... Alleen je kunt als gebruiker wellicht niet bij de QoS.

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:26
@r!k schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:38:
Zijn er meer mensen waarbij browsen naar bepaalde sites erg traag gaat? (msn.com zelf bijvoorbeeld.)
Ook ik heb hier erg veel last van. Lijkt wel alsof Orange kwalitatief minderwaardige partners gebruikt om te "peeren" naar andere landen. Veel overhead en hoge pings naar niet-EU sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik heb nu een nieuw orange adsl Family pakket. Nou wou ik deze instaleren maar dit wil niet helemaal lukken, dit omdat ik een keer een cd van adsl van wanadoo ook met livebox heb geinstalleerd op mijn computer, dit draadloos. En nu geeft het programma aan dat ik de usb adapter aan moet sluiten maar die heb ik dus niet.

Nu vraag ik mij dus af hoe je alles van wanadoo/orange van je computer kunt gooien van via configuratiescherm>sofware heb ik het programma al verwijderd maar hij blijft het aan geven.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Frash schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:23:
[...]

Ook ik heb hier erg veel last van. Lijkt wel alsof Orange kwalitatief minderwaardige partners gebruikt om te "peeren" naar andere landen. Veel overhead en hoge pings naar niet-EU sites.
Superirritant vind ik het. Vanmiddag maar weer eens bellen want dit kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Frash schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:23:
[...]

Ik heb ook het idee, dat websites trager laden. Blijkbaar ben ik niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De webmail werkt ook niet altijd goed, regelmatig krijg ik het bericht dat het tijdelijk buitenwerking is -O- -O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Met betrekking tot snelheid heb ik de volgende ervaringen.
Het livebox modem traint in op zo'n 18000 kb. Maar de download snelheid bij b.v. eweka of speedtest.bbned.nl kwamen meestal op 14000 kb. Gisteren was ik aan het experimenteren met een ander modem, een speedtouch 546. Het modem trainde in op 17000 kb, maar de downloadsnelheid kwam niet verder dan 12000 kb. Toch niet slecht dacht ik. Helaas deed mijn telefoon het niet meer. Op een of andere manier had die problemen met de splitter die bij de speedtouch hoorde (er zat zelfs een 2e ongebruikte bij die het ook niet deed). De livebox weer aangesloten, die trainde in op 18000 kb, maar downloaden was niet veel sneller dan 13000 kb.
Toen heb ik de speedtouch aangesloten op mijn 8 jaar oude splitter (de eerste die kpn uitbracht). Tot mijn verbazing trainde de speedtouch opeens in op 19000 kb, dus hoger dan de livebox. En mijn telefoon deed het weer ! De downloadsnelheid was echter niet hoger, dus zo'n 12000 kb. Ik heb het zo gelaten. Rond een uur of 4 vanacht was ik toevallig wakker en probeerde nog eens een download via eweka usenet. Tot mijn verbazing schoot de downloadsnelheid naar 19000 kb ! Zo snel had ik het met de livebox nog nooit gehad. Conclusie : als je echt wilt weten wat je downloadsnelheid is moet je dat in het holst van de nacht meten. Overdag en 's-avonds zijn de getallen niet representatief.

Verder ben ik wel blij dat de speedtouch werkt. Hij ondersteunt in tegenstelling tot de livebox uPnP. De messenger webcam werkte dan ook weer zonder problemen (op de livebox dus niet). Een speedtouch 516/546 is massaal te koop op marktplaats voor een paar tientjes. Ik heb wel problemen met de bijgeleverde splitter. Ik weet niet of ik daar de enige in ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteyP
  • Laatst online: 06-09-2021
Heeft iemand hier ook enig idee hoe ik de bluetooth van de livebox uit kan zetten? Ik doe er toch niks mee dus vind het een beetje loos om aan te laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

mesa57 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:46:

Knip
Een speedtouch 516/546 is massaal te koop op marktplaats voor een paar tientjes.
Knip

Hier draait een 585 naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Heb zojuist de orange helpdesk gebeld en uitgelegd van het zeer trage browsen naar sommige sites (dell.com kom ik niet eens op kwam ik gisteren achter).

Er wordt een case voor me aangemaakt, hoop dat ze snel met een oplossing komen want dit is superirritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
mesa57 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:46:
[KNIP]
Conclusie : als je echt wilt weten wat je downloadsnelheid is moet je dat in het holst van de nacht meten. Overdag en 's-avonds zijn de getallen niet representatief.
Een vluchtige conclusie IMHO. Ik haal mijn max snelheid ook gewoon overdag. Lijkt me ook niet echt normaal als je alleen 's nachts je max kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
@r!k schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:29:
Heb zojuist de orange helpdesk gebeld en uitgelegd van het zeer trage browsen naar sommige sites (dell.com kom ik niet eens op kwam ik gisteren achter).

Er wordt een case voor me aangemaakt, hoop dat ze snel met een oplossing komen want dit is superirritant
Heb je op www.myip.nl gecheckt of er bij resolved een hostnaam of alleen een ip adres staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Had ik gedaan ja maar enige correctie is hier op zijn plaats, het probleem bleek niet bij orange te liggen maar bij mijn eigen pc.

Het was een combinatie van peerguardian (die opeens allerlei prima sites ging blokkeren) en mcafee. Toen ik die via msconfig had uit gezet deden opeens wel alle sites het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze de webmail snel verbeteren. Lezen kan altijd, inloggen duurt soms lang en versturen lukt soms helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss was dit al eerder geweest, maar kon het niet vinden.

Ik heb Orange Family + Telefonie.

Netwerk ziet zo eruit:

Modem > Router (wifi) > PC / ATA box - alles bekabeld.

Nu is het volgende probleem.
Ik pak met telefoon, welke aan ATA aangesloten is om uit te bellen via andere VOIP provider.

Zodra ik tel nr intoets gaat me Livebox simpelweg dood. Is niet meer te pingen, bereiken, internet is dood en uiteraard telefoon werkt niet.

Als ik het niet beter wist, zou ik zeggen dat dit express zo is, om geen andere VOIP telco te mogen gebruiken.

Enige wat dan helpt is stekker eruit / erin en dan werkt internet weer totdat ik opnieuw tel in handen pak.

Via Softphone trouwens geen problemen (behalve dat ik alle porten / firewalls uit moet zetten, anders werkt het ook niet).

Iemand ideeen?

Gr,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• py.mosjuh

py.mosjuh

fikkert.net

Hoi allemaal

Mijn belkin kaart is retour, hij werkte niet met de LB. Ik had de Belkin F5D7011 802.1G kaart met versienummer 1323DF. Er stond ook nog een ander typenummer bij: P57288DF-A. Deze kaart werkt dus niet hier

Iemand nog suggesties voor andere kaartjes want ik kan de kaarten in de TS niet vinden in de winkels hier. Bijv de sitecom kaarten zijn momenteel de 130, 150 te koop, de WL-100B niet meer

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Geen idee, wel advies, had hier in het verleden met de LB soortgelijke problemen, LB liep volledig vast omdat ik een ATA kastje er op had staan. Dit is de reden waarom er bij een Speedtouch 585 staat te draaien ipv de LB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:32:
[...]
Dit is de reden waarom er bij een Speedtouch 585 staat te draaien ipv de LB
Ik krijg maandag nieuwe livebox, mocht dat niet helpen, dan wordt het alsnog SpeedTouch...

Edit: Wat zijn alternatieven voor SpeedTouch op deze gebied?

Gr,
Alex

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

Hebben er al meer mensen net zo'n 'aangename verassing' gehad met de mailserver van wanadoo die je d'r ineens niet meer inlaat? Response van die server is 'use smtp.orange.nl'... Kon daar niet een mailtje over gestuurd worden o.i.d.? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

sinds ruim een week is mijn internet opeens wel heel traag geworden. Normaal trainde de livebox in op 14400 down en 1020 up . nu mag ik blij zijn als ie 8000 down en 500 up heeft. normaal zit ie hier nog onder...

hier de adsl statistieken uit de livebox:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 688 Kb
DownStream 7672 Kb
Afname Dichtbij : 20.8 (dB)
Ver weg : 5.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

is er hier iets vreemds uit te ontdekken? anders ben ik bang dat het weer een duur grapje wordt met de helpdesk van orange :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
basz schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:15:
Hebben er al meer mensen net zo'n 'aangename verassing' gehad met de mailserver van wanadoo die je d'r ineens niet meer inlaat? Response van die server is 'use smtp.orange.nl'... Kon daar niet een mailtje over gestuurd worden o.i.d.? :(
Het antwoord lijkt me duidelijk. Niet meer de wanadoo server gebruiken, maar de orange server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, hoelang heet dit topic al [Orange] blablabla ipv [Wanadoo] blablabla? ;) Mijn zus zat pasgeleden ergens in een ruimte onderwijs te volgen (met alleen volwassenen), waarbij de docente haar e-mail adres inclusief @wanadoo.nl op het bord schreef. Toen mijn zus fijntjes opmerkte dat Wanadoo Orange geworden was, en het dus misschien vanuit doorzaamheidsoverwegingen slim was om het e-mail adres met @orange.nl aan mensen door te geven, reageerde zij, en 3 anderen in dezelfde les stomverbaasd. Dit terwijl er toch volgens mij aardig wat communicatie (zowel via papieren post als e-mail) geweest is over deze wijziging.

Moraal: mensen lezen die shit niet, en zijn niet geinteresseerd. Dus om dan ook nog eens over de mailserver te gaan mailen, dat interesseert mensen al helemaal niet. Zoals je merkt werkt deze methode wel - je kan ineens niet meer mailen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:49:
Hier draait een 585 naar volle tevredenheid.
Ik neem even aan dat deze tekst van jou was, ook al stond die in de quote. Paar vraagjes over deze modem/router:

1) Als je je trained speed vergelijkt met die van de LiveBox, wat is dan het verschil?
2) Heb je al wat gedaan met portforwarding, en zoja, hoe functioneert dat bij jou?
3) Heb je zelf een config gemaakt, of de config tool van de speedtouch website gehaald en voor Wanadoo gekozen?

De reden voor deze vragen (ik heb hetzelfde modem sinds kort):

1) Mijn trained speed is 4 tot 6 Mbit minder dan met de LiveBox
2) Portforwarding gaat wel, maar UPnP lijkt nog niet te werken, en mijn FTP server reageert HEEL traag als ik langs de router erheen probeer te FTP-en
3) Ik heb de config tool gebruikt, aangezien ik met de out-of-the-box configurator niet de juiste config kon krijgen (DHCP client van router werkte niet, volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:28:
[...]

Ik neem even aan dat deze tekst van jou was, ook al stond die in de quote. Paar vraagjes over deze modem/router:

1) Als je je trained speed vergelijkt met die van de LiveBox, wat is dan het verschil?
2) Heb je al wat gedaan met portforwarding, en zoja, hoe functioneert dat bij jou?
3) Heb je zelf een config gemaakt, of de config tool van de speedtouch website gehaald en voor Wanadoo gekozen?

De reden voor deze vragen (ik heb hetzelfde modem sinds kort):

1) Mijn trained speed is 4 tot 6 Mbit minder dan met de LiveBox
2) Portforwarding gaat wel, maar UPnP lijkt nog niet te werken, en mijn FTP server reageert HEEL traag als ik langs de router erheen probeer te FTP-en
3) Ik heb de config tool gebruikt, aangezien ik met de out-of-the-box configurator niet de juiste config kon krijgen (DHCP client van router werkte niet, volgens mij)
1. Scheelt ongeveer 1Mb.
2. Geen probleem,denk aan je xp firewall,schakel ftp naar active/passive mode
3. Download van speedtouch site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zondag 26 november 2006 @ 03:52:
2. Geen probleem,denk aan je xp firewall,schakel ftp naar active/passive mode
Bwah! XP? Doe even niet zo raar ja. :D Je denkt toch niet echt dat ik daar mijn FTP server op draai? Het moet stabiel zijn hoor. ;)

Voor de rest: thanks, dan weet ik dat het hier ergens fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu als ik achteraf denk, vond ik mijn KPN (dure) adsl toch niet zo gek. Was altijd stabiel, noooooit problemen mee gehad. Nu heb ik op dagelijks basis iets met de Orange :( Het is of ene of andere foute boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat je helemaal geen KPN aansluiting nodig hebt?
ik heb nu het budget abbo omdat je de lijn van KPN nodig had maar ik zag op de reclame dat dit ook niet meer nodig is?
klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ga overstappen van xs4all naar orange... ik heb de livebox al binnen en over enkele dagen word de lijn opgeleverd.

Alleen nu is mij vraag of ik de livebox op de oude situatie kan aansluiten zonder de kabels te hoeven knippen.

Hieronder staat (in paint sorry)

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/2646/aansluitenliveboxnj9.th.png

Kan ik nu gewoon de livebox aansluiten op de lijn die al boven ligt.. waar mijn oude modem heeft opgezeten?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 13:33:
klopt het dat je helemaal geen KPN aansluiting nodig hebt?
ik heb nu het budget abbo omdat je de lijn van KPN nodig had maar ik zag op de reclame dat dit ook niet meer nodig is?
klopt dit?
Je hebt het waarschijnlijk in de nabije toekomst niet meer nodig voor de aanvraag van ADSL. Je kan wel zeker de lijn laten porten naar Orange in ieder geval. Het is echter sterk af te raden. Vooral omdat de lijn nog steeds van KPN blijft en alleen de line-sharing wordt doorberekend. Heb je echter problemen met de lijn (bv. line-sync valt steeds weg), dan moet Orange alles met KPN afhandelen. Je kan dan zelf niet meer terecht voor ondersteuning bij KPN, omdat je geen abonnement afneemt. De kosten zijn even hoog, als je de lijn nog bij KPN houdt. Ik zou het dus sterk willen afraden, vooral als je al een werkende KPN lijn hebt liggen. Je hebt er praktisch geen voordeel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Bij mij werkt smtp.wanadoo.nl nog gewoon zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:23:
Ik ga ga overstappen van xs4all naar orange... ik heb de livebox al binnen en over enkele dagen word de lijn opgeleverd.

Alleen nu is mij vraag of ik de livebox op de oude situatie kan aansluiten zonder de kabels te hoeven knippen.

Hieronder staat (in paint sorry)

[afbeelding]

Kan ik nu gewoon de livebox aansluiten op de lijn die al boven ligt.. waar mijn oude modem heeft opgezeten?

Groet
Probeer het gewoon. Oud modem eruit en Livebox erin prikken. Als hij line-sync heeft en de intrainwaarden zijn goed, dan kan je er mee door. Zo niet, dan moet je de boel naar het ISRA punt (waarschijnlijk beneden in de meterkast) verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-10 09:10

McMiGHtY

- burp -

Iemand ervaring met Drayteks op de Orange verbinding, en dan in het bijzonder de: Draytek Vigor 2800G ADSL modem/router 108mb 32 VPN Annex A ?

Zit er zwaar aan te denken om een Orange verbinding te nemen, en daar deze router op aan te sluiten om op deze manier een aantal VPN's te kunnen maken naar diverse lokaties.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.