[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.873 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 19:22
[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII)

Afbeeldingslocatie: http://www.orange.nl/img/logo.gif

Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/adsl.gif

ADSL door Orange kan op de volgende manieren geleverd worden, namelijk:
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Family pakketten)
  • Over het eigen netwerk van Orange zelf (Starter pakketten)Hierbij kan je GEEN telefonie aankopen.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/modem.gif

De standaard modem die Orange levert is de "Sagem F@st 3202", ook wel bekend als de Livebox. Als je op zoek wil gaan naar nog meer achtergrondinformatie, houd dan de sagem aan, want er bestaan meerdere liveboxen!

In Frankrijk zijn er 3 soorten:
  • De Sagem Livebox die wij hier ook krijgen
  • De Inventel Livebox
  • En één die met de naam "Livebox Pro" door het leven gaat
De Livebox fungeert zelf al als een router. Mocht je jezelf dus afvragen of een aparte router nodig is, dan is het antwoord bij deze "nee". Een switch aansluiten op de Livebox is al voldoende om internet te splitsen in huis. Mocht je gewoon uit zijn op de handleiding van de Sagem Livebox, dan is deze hier te vinden.
Informatie over de Livebox is ook te vinden op de Orange site zelf :Y)
Installatie handleiding en laatste firmware (versie 222034) informatie

Globale specs van de livebox in Nederland:
MerkSagem
Typef@st 3202
Met de volgende Connecties
1x line-inSplitter zit erin verwerkt ivm Telefonie
2x USBUSB A voor ....ACC :|
USB B, voor connectie met PC (USB 1.1 standaard, 12Mbit max!)
1x PCMCIAVoor een 54Mbit wireless kaart merk X. Klik HIER voor een aantal werkende kaarten.
1x telefoon uitOm je telefoon op aan te sluiten natuurlijk :Y)
2x Ethernet1 voor internetten en de ander hoogstwaarschijnlijk voor digitale uitbreidingen. (beide 100Mbit)
Bluetooth1 bluetooth interface om met bv PDA's te kunnen surfen op internet

Andere modems zijn natuurlijk ook te gebruiken als je alleen ADSL afneemt van Orange. Zodra het aankomt op ADSL&VoIP, dan leveren ze helemaal geen support als je geen Sagem Livebox hebt. Let wel op, zodra je 20Mbit afneemt van Orange, dat je een ADSL2+ compatible modem hebt!

*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI8 / 35
EncapsulationRFC1483 Bridged LLC
ATM QoS TypeUBR
WAN IPAutomatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

*Gegevens voor ADSL, kunnen misschien veranderen/niet werken zodra de upgrade gedaan wordt

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/telefonie.gif

Misschien wel een van de meest aantrekkelijke aspecten van het Family pakket. Eindelijk af van KPN/Tele2/enz. en gewoon voor een vast bedrag per maand bellen naar vaste telefoons in nederland.

Zet die telefoonlijn dus maar open en lees de hele pinkeltje/kameleon serie maar uit voor je (klein)kinderen/neefjes/nichtjes, zonder dat het een dure grap wordt.

Actuele prijs/stunt informatie is hier te vinden.

En hier de Telefonie handleiding.

/me Update: Sinds 21 februari 2006 geldt er een starttarief van € 0,04 per gesprek.

Zie ook de Orange helpdesk: Zijn de Telefonie tarieven veranderd per 21 februari 2006?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/acties.gif
Op het moment zijn er geen aanbiedingen bij Orange.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif :?

Het schijnt ook zo te zijn dat als de adsl verbinding eruit lig dat je automatisch via KPN belt, maar krijg je daar dan een melding van?
  • Heel simpel. Als je belt via VoIP, dan is de kiestoon duidelijk anders dan die van KPN. Het is geen monotone kiestoon meer, maar er zit een "riedeltje" in. Iemand die wel eens gebeld heeft naar een lijn die buiten gebruik is, zoiets is het, maar dan precies achterstevoren afgespeeld :Y)
    Zonder die vrouw van de KPN die uit zit te leggen wat er aan de hand is natuurlijk

Kan je ook de dure 0906 en 06- nummers blokkeren bij Orange?
  • Ja dat kan:
    Ga naar http://www.orange.nl/mijn_account/
    Kies in het linker scherm voor 'internet & vaste telefonie', 'telefonie', 'instellingen' en 'blokkeer gesprek'
    U hebt de mogelijkheid om de volgende nummers te blokkeren door een vinkje voor het betreffende vakje te plaatsen:
    • Mobiele nummers
    • Buitenlandse nummers
    • 0906-nummers
    • 0906- en 0909-nummers
    • 0906-, 0909- en 0900-nummers
    Bron

Wat gebeurt er als ik in gesprek ben op mijn Orange telefoonlijn?

Heeft er geloof ik ook mee te maken dat Orange de KPN lijn niet mag blokkeren. Er is ergens wel een keer een linkje naar een bouwpakket langsgekomen die dit wel kan regelen.

Ah, gevonden: [rml]Lizard in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Is er een manier om meer dan 8 LAN servers aan te maken, of is 8 echt het uiterste limiet? En kunnen er ook ranges geforward worden :? ?
  • Ja, er kunnen meer dan 8 LAN servers aangemaakt worden en ja, er kunnen ranges geforward worden.
    Het is dankzij de brakkige vertaling en achterlopende firmware, waardoor het nog zo onbekend is en onmogelijk lijkt.
    Hier wordt uitgelegd hoe je te werk moet gaan om het wel te realiseren :Y)
    Mocht het nog te onduidelijk zijn, laat het dan even weten, dan herschrijft /me LinuX-TUX hem helemaal onderbouwt met plaatjes voor de verandering
Mocht je al blij zijn met < 8 forwards, dan kan je natuurlijk altijd deze tutorial erop naslaan van Orange zelf.

/me ***** NIEUW ******
[rml]LinuX-TUX in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] een test pagina voor alle mensen die er • echt niet uitkomen. Laat me weten hoe het bevalt :Y)

Ja nou, leuk script hoor /me LinuX-TUX :|. Maar ik kan er zo weinig mee, omdat ik niet weet welke porten ik moet forwarden voor programma /me y
Lizard schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:06:
Voor veel programma's staan ook portforwardings op de volgende pagina: http://www.portforward.co...ivebox-Fast-3202index.htm
Op deze site staan andere manieren om je porten te forwarden naar je PC's. Ik (LinuX-TUX) raad jullie af om deze methode te gebruiken als jullie:

1) Zeker willen zijn dat de forwardings werken. Er zijn wat probleempjes bij sommige mensen, ik laat deze dus even in het midden :Y)
• 2) Meer dan 8 forwards willen gebruiken.

Het is beter om de porten mbv /me LinuX-TUX zijn script/methode in te stellen, dan op die manier.
/me Update Aangepast voor de nieuwste firmware 221018 (en hoger).
Het verschil zit hem in de firmware versies.

Na de firmware upgrade durf ik niet totaal te garanderen dat de script/methode van /me LinuX-TUX even stabiel zal zijn als voorheen. Er is al getest en het schijnt even stabiel te zijn als voorheen.
Ge-upgrade mensen, laat dan ook van u horen zodra er problemen zijn! - /me LinuX-TUX

MensionXL schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:58:
Ik heb de Livebox, ik wil instellingen wijzigen maar het apparaatje vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Weet iemand misschien wat deze standaard zijn? Ik heb niks aan de instellingen veranderd, (apparaat is 20 min in bezit :X)
  • Standaard Username & Wachtwoord voor de webinterface zijn: "admin" en "admin". Voor root access via Telnet zijn het: Username: root en Wachtwoord: 1234

Er wordt vaak gezegt dat de afstand een beperkende factor is voor de maximale downloadsnelheid die ik kan behalen, kan ik zelf ook een indicatie krijgen van hoe snel ik zal kunnen gaan downloaden?
  • Tuurlijk, op Deze site, deze site EN deze site kan je ongeveer de afstand achterhalen van hoever je van de centrale verwijderd zit. In combinatie met dit plaatje kan je ongeveer nagaan wat je maximale bandbreedte kan zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Krijg je twee verschillende antwoorden over de afstand? Doe dan een "Reverse Traceroute" middels deze of deze site en let goed op de laatste hop met name op de afkortingen. Als voorbeeld kan je nog even op deze berichten terugvallen.
De "Reverse Traceroute" stappen werken alleen als je al ADSL hebt.
Ik heb toch hele lage snelheden en haal bij lange na niet wat ik behoor te kunnen halen volgens het grafiekje. Nu vraagt iedereen naar mijn SN/DN Ratio's, maar wat houden ze precies in?
nitpicker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:55:
Upstream A Kb
DownStream B Kb
Afname Dichtbij : C (dB)
Ver weg : D (dB)
SNR-marge Dichtbij : E (dB)
Ver weg : F (dB)

A: getrainde upload snelheid (hoe hoger, hoe beter)
B: getrainde download snelheid (hoe hoger, hoe beter)
C & D: demping op de lijn (hoe lager, hoe beter)
E & F: soort van marge (hoe hoger, hoe beter)

Hoge A & B zeggen nog weinig over hoe snel je kan downloaden, je kan op een snelheid voor 20 MBit getrained zijn, maar toch downloaden alsof je op een analoge lijn zit (ligt aan ATM waardes). Dus ATM en hoge training zeggen al meer.
C & D: gaan ongeveer gelijk op met afstand tot de centrale, ook afhankelijk van de kwaliteit van het gebruikte koperdraad. Hoe verder van de centrale, hoe hoger de demping. Hoe slechter de kwaliteit van de lijn, hoe hoger de waarde.
E & F: kan ik lastig uitleggen, maar hoger is beter. Hangt oa. ook van kwaliteit lijn af.
Maar, kan je hier dan niet uit herleiden hoe lang de koperdraad is waar ik op zit? Natuurlijk onder voorbehoud dat er niet ergens een KNIK/beschadiging in de kabel zit.
KBDE schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:12:
Na wat zoeken heb ik de officiele formule gevonden om de snelheid te berekenen:
Normaal koper heeft een DB vermindering van 13,81 per KM.
Kortom: Afname Dichtbij DELEN door 13,81 = afstand centrale in KM
Dit moet je dan vergelijken met tabel in startpost en je weet je +/- max haalbare snelheid. :)
Dus in de volgende situatie is de afstand:
Status ADSL-lijnVerbonden
ADSL standaardG992_1_A
Upstream640 Kb
DownStream4096 Kb
AfnameDichtbij : 5.5 (dB)
Ver weg : 5.5 (dB)
SNR-margeDichtbij : 26 (dB)
Ver weg : 23 (dB)

5,5 / 13,81 = +/- 398 meter (ongeveer natuurlijk)

Met dit antwoord kan je dan vervolgens weer op de grafiek kijken, naar de snelheden die je kan behalen. In dit voorbeeld ziet het er naar uit dat /me LinuX-TUX de volledige 24Mbit kan gaan behalen.
Als je er zelf echt HEEL zeker van bent dat de afstand gewoon veel groter is dan de uitkomsten en je kampt met snelheidsproblemen, is dit misschien de moeite waard om het aan te kaarten bij Orange.
  • Hoe kan ik deze ADSL statistieken zelf vinden?
Lizard schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:33:
[...]

Livebox pagina openen, Geavanceerd -> Statistieken -> ADSL Statistieken

Ik heb nu al op dit moment ADSL van provider X en wil graag overstappen naar Orange, kost het veel moeite en downtime om over te stappen?
  • Nee, bij de meeste mensen die een zogenaamde "telco-telco" migratie hebben gedaan, ging het bijna geheel vlekkeloos. Let wel, dat je niet nog een X aantal maanden vast zit aan je contract met je huidige provider, dit zou zonde zijn en je onnodig op kosten jagen omdat je het contract moet afbetalen. Hier staat nog wat aanvullende informatie voor mensen die geïnteresseerd zijn in overstappen naar Orange middels een Telco-Telco migratie. Let vooral op stap 4

Bellen via Orange ... betekent dat dat ik dan KPN EINDELIJK de deur kan wijzen?
  • /me Update: Sinds kort is dit mogelijk!
    Zie ook de Orange site: Kan ik mijn telefoonabonnement bij KPN opzeggen als ik Orange Telefonie neem?
    Orange brengt hiervoor €9,95/maand voor in rekening en er wordt éénmalig een bedrag van € 9,95 administratiekosten in rekening gebracht.
  • Wil je kunnen bellen tijdens een Orange telefonie/internet storing, heb je nog steeds KPN nodig. Je kan in dit geval kiezen voor het "BelBudget" abonnement van KPN voor €9,67 per maand.

Ik heb nog steeds brandende vragen en krijg ze maar geen antwoord/tegenstrijdige antwoorden, waar kan ik nog meer terecht?Ze vragen om een klantnummer ... maar die heb ik nog helemaal niet :'(
Lizard schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:58:
[...]
Vul 4x geen klantnummer in en kies optie 4 voor de Family helpdesk. (Ook handig voor mensen die overstappen van Orange dsl light/go/basic, waar het juiste abonnement nog niet is ingevuld.)
OF
Birdie schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 00:44:
...
Klonk me al als lang wachten in de oren, dus tikte ik '0000000' als klantnummer en vervolgens '1' voor juist. "Klantnummer niet bekend" en hup, ik ben in het keuzemenu waar je die 4 indrukt. :)
...

TafkaT schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:19:
1 vraagje: Is het mogelijk om nog gewoon via KPN te bellen (ivm met voicemail die ik nu niet rechtstreeks kan bereiken)
  • Antwoord
    Wanneer u Orange Telefonie-abonnee bent en u wilt uw KPN voicemail beluisteren, dan werkt dit anders dan u voorheen gewend was. U kunt uw KPN voicemail namelijk alleen beluisteren als u belt via uw KPN telefoonlijn. Om met Orange Telefonie toch via uw KPN telefoonlijn te kunnen bellen, toetst u *33* of 1331 vóór het voicemail telefoonnummer.

Voor het beluisteren van uw KPN voicemail toetst u dus: *33*0842333 of 13310842333.
Bron
TafkaT schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 18:31:
Even mijzelf quoten:

[...]

Hier mag nog wel een aanvulling bij. Je bent namelijk een stuk voordeliger uit, als je via je orangenummer naar je kpnnummer belt. Hij gaat dan namelijk gewoon over, en na X keer overgaan krijg je je eigen voicemail, die je dus weer kan afluisteren door *pincode te toetsen. Scheelt toch weer op je KPN-rekening.

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
  • Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.
Ja, maar ik ben goed in consoles, kzal dat kr*ng eens uitpluizen op console commando's totdat hij het gre protocol WEL forward })
LinuX-TUX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:01:
Om jullie maar uit de brand te helpen:
VPN over GRE protocol gaat niet werken. Telnet naar de livebox leidt tot de volgende conclusie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[root @ home]$ ipqos
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto gre nat 12
Invalid protocol
policy set     <RxIfName> <TxIfName> <Sequence> {Allow|Deny}
                       [srcip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [dstip <a.b.c.d> [<e.f.g.h>]]
                       [sport <p1> [<p2>]]
                       [dport <p1> [<p2>]]
                       [proto <Protocol>]
                       [tc    <TC-Action-ID>]

[nat   <NAT-Action-ID>] {HET REFREIN}
[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto icmp nat 12
Policy protocol should be tcp/udp
{knip: en de rest van het refrein}

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto ah nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$ policy set mer0 mer0 +2 allow dport 1500 proto esp nat 12
Invalid protocol

[root @ ipqos]$
Zou zeggen, doe je best be my guest :Y)
Let vooral op regel 14 ;)
Ik hoor vaak dat DHCP ingestelde systemen en Port Forwards niet samen gaan, maar vind het zo'n gedoe om alles handmatig te doen, kan het ook anders?
wilko2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:
Hoe kan ik de DHCP-server van de Livebox mijn PC's steeds hetzelfde IP laten toekennen a.d.h.v. MAC-adressen?

/me Dit lijkt niet meer te werken sinds de 278 firmware !

Als je meerdere PC's achter de Livebox hebt hangen en gebruik maakt van port forwarding, is het wenselijk om iedere PC zijn eigen interne IP toe te kennen. Helaas hanteert de ingebouwde DHCP-server normaal gesproken een lease-time van 7 dagen, wat kan betekenen dat een PC na die 7 dagen een ander intern IP krijgt, waardoor de port forwards dus niet meer werken (althans, ze zullen nog wel werken maar gaan naar de verkeerde machine...). Dus wat doen we? We laten de Livebox een IP toekennen aan de hand van het MAC-adres van je PC's. Die verandert niet (*), en dus kan je op die manier een statisch intern IP verkrijgen. Dat kan helaas niet in het webbased admin-panel, maar wel via telnet:

Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!

Vervolgens typ je het volgende commando:
code:
1
host add -o -macaddr 00:0a:95:a6:09:34 -ipaddr 192.168.1.10

Waarbij je uiteraard het MAC-adres en het IP-adres vervangt door je eigen waarden. Hierna kan je de DHCP-server weer starten:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ start
DHCP Server started !!!

En om te checken of het geslaagd is:
code:
1
2
[root @ dhcpserver]$ lease list
Lease 192.168.1.10 start 2002/01/10 08:08:39 end 2002/01/17 08:08:39 stamp 2002/01/10 08:08:39 hardware addr = 00:0a:95:a6:09:34 host NA

(note: wel eerst de DHCP-lease verversen op de client (cq. je PC), anders staat er logischerwijs niets in de lease list)

* = deze opmerking is gemaakt met de mierenneukmode uitgeschakeld, natuurlijk is een MAC-adres te veranderen in het OS of door een nieuwe netwerkkaart, maar dat lijkt me hier te verwaarlozen.
Maar hoe weet ik dan wat mijn eigen "MAC" adres is, of wat het MAC adres is van IP 192.168.Y.Z :?
Als je het IP al weet, ga dan naar Manier 2 dan kan je daarna gelijk door de dhcpserver aanpassen.

Manier 1:
Onder windows:
Open een dosprompt (Windows toets + R -> cmd of command) en doe het volgende:
code:
1
C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig /all
"winipcfg" of "winipconfig" voor de oude win95 bakken onder ons en natuurlijk "ifconfig -a" voor de linux bakken ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows IP Configuration

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x
    >>>>Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-B4-93-D0-10 <<<<
        Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.11
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 194.134.5.5
                                            194.134.5.55
        Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.1.3

C:\Documents and Settings\Administrator>
Je weet nu dat je eigen IP adres 192.168.1.11 is EN wat je MAC adres is 00-00-B4-93-D0-10. Manier 2 kan je nog even overkijken om het desnoods te bevestigen, maar op deze manier weet je zeker dat je het juiste MAC adres te pakken hebt.

Manier 2:
Je weet het IP adres, alleen het mac adres nog niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\Administrator>telnet 192.168.1.1
login: root
Password:
[root @ home]$ arp
[root @ arp]$ list
IP Address           MAC Address
85.147.44.1           0:12: 0:9e:d9:3f
85.147.44.80          0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.1           0:60:4c:9d:3c:5c
192.168.1.3           0:4f:4e: 5:c5:bc
192.168.1.11          0: 0:b4:93:d0:10 <<<<
[root @ arp]$ ..
[root @ home]$
Zoals je ziet zie je in het "list" lijstje onder arp, ook het IP adres ertussen staan, met MAC adres erbij. Dit MAC adres wil je gebruiken!

Je kan nu weer verder gaan bij Wilko2 zijn "dhcpserver" tuning verhaal, en daar beginnen met "dhcpserver" in te tikken :Y)
Leuk, al die DHCP-server tweaks, zijn er nog meer?

[scenario]:
• Ik houd binnenkort een LAN-party, en er komen net iets meer dan 10 PC's aan het netwerk te hangen.• Ik word nu onderhand gek van de DNS server die ik via DHCP ontvang, ik wil helemaal geen DNS proxy, maar een ECHTE DNS server ontvangen via DHCP
LinuX-TUX schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:57:
Voor de mensen die wat willen tweaken aan hun DHCPserver.

Login via Telnet op je livebox als root met wachtwoord 1234 (of als je hem veranderd hebt, met je veranderde wachtwoord)
Tik in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
dns <enter>
set -n1 194.134.5.5 <enter>
set -n2 194.134.5.55 <enter>
.. <enter>
dhcpserver <enter>
stop <enter>
subnet eth0 delete <enter>
subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1 <enter>
start <enter>
.. <enter>
save <enter>

Dit is de config voor de hele livebox, dus niet alleen de RODE poort eerst. Je krijgt hierna van de DHCP server een adres toegewezen en de DNS server van de Livebox wordt hierna achterwege gelaten. Je krijgt DIRECT het DNS adres van Orange zelf.

Dus uiteindelijk heb je dan het volgende beeld gehad:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
telnet 192.168.1.1
Trying 192.168.1.1...
Connected to 192.168.1.1.
Escape character is '^]'.
login: root
Password:
[root @ home]$ dhcpserver
[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!!
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 delete
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 add -o -subnet 192.168.1.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.1.10 -endip 192.168.1.240 -leasetime 7 -broadcast 192.168.1.255 -dns 194.134.5.5 -secondarydns 194.134.5.55 -gateway 192.168.1.1
[root @ dhcpserver]$ subnet eth0 list
SUBNET   :      192.168.1.0      NETMASK    :    255.255.255.0
START IP :     192.168.1.10      END IP     :     192.168.1.240
GATEWAY  :      192.168.1.1      BROADCAST  :    192.168.1.255
DNS      :      194.134.5.5      SECOND DNS :     194.134.5.55
SERVER   :          0.0.0.0      FILENAME   : NA

LEASE TIME : 7
[root @ dhcpserver]$ start

DHCP Server started !!!
[root @ dhcpserver]$ ..
[root @ home]$ dns
[root @ dns]$ set -n1 194.134.5.5
[root @ dns]$ set -n2 194.134.5.55
[root @ dns]$ list

Name Server1:  194.134.5.5
Name Server2:  194.134.5.55
[root @ dns]$ ..
[root @ home]$ save

Configuration saved successfully

[root @ home]$ exit
Connection closed by foreign host.
Als je het bovenstaande een beetje zit te copy pasten in je console, houd dan wel in je achterhoofd, dat je daarna een DHCP-pool hebt van 230 adressen groot ;)

Aanpassen naar eigen wens/gebruik dus :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/openvragen.gif
  • Welke merk/type PCMCIA kaarten worden er geleverd door Orange? (Zie de 2e post voor een aantal werkende kaarten)
  • Wat is de oorzaak van de brakke verbindingen bij non-livebox modems?
  • Wat te doen bij nalatigheid van Orange?
  • Welke services kunnen we op korte/lange termijn gaan verwachten?
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/interessantelinks.gif
  • Orange helpdesk Nederland.
  • Frans Orange forumTIP voor tweakers/hackers/enthousiastelingen over van alles en nog wat!!!
  • Franse Orange site zelf. Misschien een sneakpreview voor wat ons te wachten staat kwa mogelijke services ;) ? *hint hint*
  • Forum Orange is een onafhankelijk forum waar mensen ook nuttige informatie kunnen vinden.
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/vorigedelen.gif

Toevoeging:
  • Lees deze startpost voordat je vragen stelt in het topic. De meeste Vaak-voorkomende-vragen worden in deze post al beantwoord.
  • Geen geflame
  • Geen spam
  • Geen opsomming van ping-tijden
  • Geen speedtesten als in: "Kijk eens hoe hard het nu gaat!!111one"
  • ...en de rest van de policy
Mis je hier iets? Wil je persee dat het erbij komt te staan? Vragen/opmerkingen, maakt niet uit, aarzel dan niet en mail naar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/3443/FFFFFF/000000
Dit omdat de topics met zo'n rap tempo zich vermenigvuldigen dat ik zo nu en dan opmerkingen en aanwijzingen over het hoofd zie.
:+ Spam Konijnen :+

Met dank aan:
bjckvr6-onlyn00bs
BirdieFicoF Aanleiding voor deel 2, 3 & 4Anoniem: 103367
nitpickerLinuX-TUX Aanleiding voor deel 5KBDE
Tekn0zstimeywilko2
& iedereen die ik door spontane amnesia vergeten ben voor de tips!

[ Voor 200% gewijzigd door Lizard op 24-10-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/wanadoo/algemenevragen.gif

Index

Kan ik de settings/configuratie van de Livebox backuppen?
  • Nee, dit is (nog) niet mogelijk
Betekent dat dus dat ik na elke firmware upgrade en reset alles handmatig 1 voor 1 weer moet invoeren bij de Livebox? mooi is dat :(
  • Nee, het is wel mogelijk een config bestand zelf aan te maken en bij te houden:
Anoniem: 158035 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:00:
ik heb een test versie online, voor mij werkt het uit de kunst
heb hem een paar keer getest (livebox reset, script, test, livebox reset, etc..)
naar mijn weten doet ie het goed :7
test het script hier
Dank je wel stimey :Y)

Is er ook een overzicht van alle commando's die via telnet te gebruiken zijn?
  • Linux-TUX kan zijn kindje nog niet loslaten (Lees: heeft te veel vrije tijd ;)) en heeft HIER een begin gemaakt van een overzicht.
En als je liever een pdfje hebt, dan biedt stimey uitkomst:
Anoniem: 158035 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
[...]

had al een tijdje terug een pdfje gepost met alle telnet commando's, gemist? :9

Ik wil m'n livebox als bridge gebruiken omdat ik al een of andere router heb. Wat nu?

In een ander topic zijn ze daar al flink mee bezig geweest, daarom ga ik dat hier niet herhalen.

Wanadoo Livebox als bridge

Maar deze oplossing lijkt alleen te werken als je geen wanadoo telefonie hebt.
Ook worden niet alle instellingen opgeslagen zodat je na een reboot de livebox (gedeeltelijk) opnieuw moet configureren.

Upgrades

Er is geupgrade sinds 17 november, is mijn centrale al geupgrade?
  • Op deze site kan je kijken of je centrale al de upgrade al gehad heeft.
  • Is je centrale al geupgrade maar staat hij er nog niet tussen? Voeg hem dan hier toe.

Je mede-tweakers zullen je dankbaar zijn. :)
  • Als je een ruwe indicatie wilt hebben van je snelheid na de upgrade kan je hier en hier terecht.

Leuk die upgrades maar ik haal de hogere snelheid nog niet?
n00bs schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:22:
Ik zou niet klakkeloos je MTU op 1500 zetten :? dat is dus niet voor iedereen de beste oplossing mijn advies voor optimalisatie:
http://www.telenet.be/nl/...windows/snelheid/mtu.page

http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=157
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
[...]

Zorg dat je alles knipt na deze entry:

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces]
"MTU"=dword:000005dc

Er zitten nog wat andere veranderingen in dat scriptje die niets met je netwerk verbinding te maken hebben, dus die heb ik ook weggelaten.
XXfrankieXX schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:38:
Of, voor de hele luie tweakers (nauwjah ;)) download dit bestand.
Verder is het handig om je netwerk kaart instellingen te controleren of die misschien niet op 10 mbit staat ingesteld.

Tenslotte kan ook de server waarvan je download de beperkende factor zijn. In dat geval zou een download accelerator een uitkomst kunnen bieden. Zodat je met meerdere threads kan downloaden.

Hoe kan ik andere draadloze apparaten behalve de meegeleverde usb-stick met de livebox laten verbinden? (PDA, PSP, etc)

Voor de PSP staat hier een uitleg op de site van Wanadoo.
(Waar wij tweakers natuurlijk ook mee overweg kunnen :Y) )
en anders probeer je onderstaande uitleg:
danda schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:28:
[...]
ik heb het inmiddels voor elkaar dankzij support Orange helpdesk (op privebasis, want officieel heb je geen support bij gebruik pocketpc), lees:

Het gebruik van niet door Wanadoo geleverde hardware wordt niet door ons ondersteund, zoals mijn collega u eerder al schreef. Om der Pocket PC op het draadloze netwerk te installeren zou u het volgende moeten doen:

- de draadloze netwerkkaart laten zoeken naar de beschikbare verbinding
- de Wanadoo verbinding uitkiezen (op het Wanadoo SSID nummer)
- de websleutel invullen
- voor u op 'toepassen' klikt moet u het 'REG' knopje van de Livebox indrukken om het draadloze netwerk opnieuw op te starten. (VOORAL DEZE STAP IS BELANGRIJK)

Met vriendelijke groet,
Wanadoo

Is er al duidelijk welke PCMCIA kaarten werken in de Livebox?

Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
  • De ASUS WL-100g
  • De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
  • Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
  • Belkin F5D7011 802.11g
  • Sitecom de WL-100 B PCMCIA
(Met dank aan xerxes3600, wsiev2, kfaessen, ranzige_pad en vr6-only)

[rml]xerxes3600 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]wsiev2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]kfaessen in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]ranzige_pad in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
[rml]vr6-only in "[ Wanadoo] ADSL Family+Telefonie ervaring..."[/rml]
[rml]Tuut-Tuut in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Dit heb ik nog niet zelf kunnen testen maar de reacties spreken voor zich.

/me Let op!
De Linksys WPC54G ver. 3 (FCC ID: Q87-WPC54GV3) en
de Cisco Aironet 802.11A/B/G CB21AG werken niet
Met dank aan:
[rml]OnTheJazz in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]
Anoniem: 185882 in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Ik heb last van 'spook' gesprekken, is hier een oplossing voor?

Er schijnt een oplossing voor te zijn, verwissel de rode en blauwe draad in het isra punt.

Met dank aan:
Laryx in "[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."

Kan ik ook gebruik maken van een eigen mailserver?

Je kan wel een eigen mailserver gebruiken, mits je deze instelt dat deze relayed via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl. Indien je geen lokale mailserver draait, dien je via een andere poort dan 25 met je mailserver verbinding te maken. (Bv. via SSL.)

[ Voor 4% gewijzigd door Lizard op 24-10-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 19:42
Gaat lekker zo, deel 13 alweer.

Ik zie deze statistieken in mijn livebox:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17888 Kb
Afname Dichtbij : 15.9 (dB)
Ver weg : 3.4 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 1227
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 55
ES-teller van 1 dag 0

Ik zit 350 meter van de centrale af en heb de livebox met het zwarte meegeleverde kabeltje van 1,5 meter aangesloten, zou de snelheid nog erg verbeteren met een kortere kabel?
Ik zie hier tenminste regelmatig betere waardes voorbij komen.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkAboutIt op 11-10-2006 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
ThinkAboutIt schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:35:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17888 Kb
HEC-teller 1227
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 55
ES-teller van 1 dag 0

Ik zit 350 meter van de centrale af en heb de livebox met het zwarte meegeleverde kabeltje van 1,5 meter aangesloten, zou de snelheid nog erg verbeteren met een kortere kabel?
Een ronde telefoonkabel helpt eerder dan een platte telefoonkabel. Weet niet precies watvoor kabel jij aangesloten hebt. Doe eens een poging zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
ThinkAboutIt schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:35:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17888 Kb
HEC-teller 1227
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 55
ES-teller van 1 dag 0

Dat is best mogelijk. Je kunt je alleen afvragen of het de moeite waard is.
Het hangt ook af van de kwailiteit van je koperlijn en je isra punt, dus misschien maakt het niks uit, dit is eigenlijk niet te voorspellen.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik moet zeggen dat het uitvallen van de verbinding - nu zo'n twee keer per dag - toch erg irritant is.
Die tien open browsertabs blijken dan leeg. Resetten duurt een minuut. Soms lukt het niet eens vanuit de browser, en moet ik naar het modem lopen.

Ik heb zelfs al een keer stevig met het modem op de kastplank staan kloppen omdat de resetknop niet werkte. Zou het kunnen dat het relais dat je hoort klikken, is blijven hangen?

Kan deze poll in de topicstart?

Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
Dagelijks
Wekelijks
Maandelijks
Nooit
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

code:
1
2
3
4
5
6
7
[b]Poll: Hoe vaak moet jij resetten?[/b]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=1]Dagelijks[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=2]Wekelijks[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=3]Maandelijks[/url]
[*][url=http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=147867&aid=4]Nooit[/url]
[img]http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc[/img]
[sup]Ook een poll maken? Klik [url=http://poll.dezeserver.nl/index.cgi]hier[/url][/sup]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Anoniem: 787 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:23:
Ik moet zeggen dat het uitvallen van de verbinding - nu zo'n twee keer per dag - toch erg irritant is.
Die tien open browsertabs blijken dan leeg. Resetten duurt een minuut. Soms lukt het niet eens vanuit de browser, en moet ik naar het modem lopen.

Ik heb zelfs al een keer stevig met het modem op de kastplank staan kloppen omdat de resetknop niet werkte. Zou het kunnen dat het relais dat je hoort klikken, is blijven hangen?

Kan deze poll in de topicstart?

Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
Mijn antwoord: nooit. Maar ik gebruik geen livebox :), maar een speedtouch 546. Heb alleen internet.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 13:31

KhaZ

Alfa Romeo

Wat is de gemiddelde snelheid op een afstand van zo'n 2km van de centrale? Binnenkort ga ik verhuizen, en twijfel ik of een 20Mbit abbo wel handig is, als bijvoorbeeld beter een 12Mbit abbo kan nemen, omdat ik toch qua afstand niet boven de 12Mbit uit zal komen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-11-2021

TifKag436

Yeah......Right !!

KhaZ schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:02:
Wat is de gemiddelde snelheid op een afstand van zo'n 2km van de centrale? Binnenkort ga ik verhuizen, en twijfel ik of een 20Mbit abbo wel handig is, als bijvoorbeeld beter een 12Mbit abbo kan nemen, omdat ik toch qua afstand niet boven de 12Mbit uit zal komen.
Waarschijnlijk zul je via de bekende sites aan die afstand gekomen zijn, en is dan hemelsbreed
In werkelijkheid zal de afstand groter worden, omdat de kabel nu eenmaal een aantal bochten en omleidingen zal maken, het zou kunnen dat je daardoor op een afstand van 2600-2700 meter uitkomt.
Daardoor zal niemand je kunnen zeggen wat voor snelheid je gaat halen (alleen een schatting).
Ik schat dat je ongeveer op een snelheid van zo rond de 10 - 12 Mbit (kan iets lager of hoger zijn) uit zult komen.

Succes met je keuze.

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

vr6-only

Blub Blub

ik reset mijn Livebox nooit. Ding is mooi stabiel nu. Voor diegene die geen livebox gebruikt, waarom stem je dan?

@Lizard: info over firmware klopt niet. de nieuwste versie is 222034

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
vr6-only schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:27:
ik reset mijn Livebox nooit. Ding is mooi stabiel nu. Voor diegene die geen livebox gebruikt, waarom stem je dan?

Aangepast, tevens info over spook gesprekken toegevoegd in de 2e post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

vr6-only schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:27:

Omdat resets niet alleen aan een modem kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46
Lekkere Loempia schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

Een ronde telefoonkabel helpt eerder dan een platte telefoonkabel. Weet niet precies watvoor kabel jij aangesloten hebt. Doe eens een poging zou ik zeggen ;)
Maak je nu een grapje of is het serieus zo. Zo ja, dan ga ik het zeker eens uit proberen. Alle beetjes helpen. :*)

Ik heb overigens alleen de eerste week moeten resetten, maar daarna absoluut niet meer. Een enkele keer om te kijken of ik er meer snelheid uit kan halen met het in trainen. Was van +/- 13 naar 12 en weer 13 gegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 12-10-2006 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
Ik hoef mijn livebox nooit te resetten, wat wel raar en gaar is, is dat hij faalt te updaten.
Dat blijft hij nog wel eens proberen. Ik zit nou nog steeds op deze:

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222026
Referentie 3202WNLB_222026

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Arunia schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:37:
[...]

Maak je nu een grapje of is het serieus zo. Zo ja, dan ga ik het zeker eens uit proberen. Alle beetjes helpen. :*)

Ik heb overigens alleen de eerste week moeten resetten, maar daarna absoluut niet meer. Een enkele keer om te kijken of ik er meer snelheid uit kan halen met het in trainen. Was van +/- 13 naar 12 en weer 13 gegaan.
Je mag anders de andere draadjes over Orange opzoeken, want ik meen dat het meerdere keren de revue passeert. Nee.....heb je en Ja......kan je krijgen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46
Lekkere Loempia schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:52:
[...]

Je mag anders de andere draadjes over Orange opzoeken, want ik meen dat het meerdere keren de revue passeert. Nee.....heb je en Ja......kan je krijgen ;) .
Denk dat het makkelijker en sneller is om het gewoon te proberen dan om alle delen te gaan doorspitten. :+
Dacht eigenlijk dat dit nog niet eerder neergezet was vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Arunia schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:11:
[...]

Denk dat het makkelijker en sneller is om het gewoon te proberen dan om alle delen te gaan doorspitten. :+
Dacht eigenlijk dat dit nog niet eerder neergezet was vandaar dat ik het vroeg.
De originele ronde kabel van KPN heeft een dikkere massieve kern.

De goedkope platte kabel heeft een dunnere gedraaide kern.
De ronde is dus gewoon van betere kwaliteit

Wie heeft het melken van koeien ontdekt, en wat dacht hij dat hij aan het doen was toen hij ermee begon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
isdn kabel is ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 10:18

ranzige pad

kwaaak kwaak

Bijjna nooit, maandje geleden moet het, de telefoon kon geen lijn krijgen. Ik hoorde het nummer kiezen en dan kwam dat piepje weer dat hij naar viop schakeld, en dat heraalde zich tot in den treure. dus rest, probleem opgelost.

Een vraagje hoe gaat dat met het stop zetten vnaje abbo, stuurt Orange ene doos om het modem te retourneren?

En wat moet er allemaal mee terug?

[ Voor 5% gewijzigd door ranzige pad op 12-10-2006 12:37 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 07:58

Willem2

Ω is futile

ranzige_pad schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:37:
Bijjna nooit, maandje geleden moet het, de telefoon kon geen lijn krijgen. Ik hoorde het nummer kiezen en dan kwam dat piepje weer dat hij naar viop schakeld, en dat heraalde zich tot in den treure. dus rest, probleem opgelost.

Een vraagje hoe gaat dat met het stop zetten vnaje abbo, stuurt Orange ene doos om het modem te retourneren?

En wat moet er allemaal mee terug?
Ze sturen idd een doos voor het retourneren van je modem. Alles moet daarbij naar mijn weten (modem, boekjes, kabels, cdrom). Wacht er niet te lang mee, want dan schrijven ze doodleuk 129 euro af van je rekening (staat in de algemene voorwaarden nl). Ik was dus 2 dagen te laat met terugsturen... :-/ Bij mijn volgende provider ga ik er wel op letten dat het modem mijn eigendom wordt; dat terug stuur geleuter allemaal ben ik te lui voor. :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Hoef hier eigenlijk ook nooit de LB te resetten. Alles is dus inmiddels wel stabiel. Internet, maar ook telefonie werkt gewoon naar behoren.....
Ben blij!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:54
Iemand ervaring met via Bluetooth van de Livebox internetten op PDA of Smartphone? 8)7

Internet op MDA via Bluetooth Livebox

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Soms word ik echt helemaal gek van m'n verbinding }:| Zojuist ook weer stuk of 4 disconnects achter elkaar. Meestal komen die binnen een korte tijd nadat ik in het Livebox menu ben geweest... Het enige wat dan nog helpt is de stekker eruit halen en er weer in doen. Alleen het rare is dat het draadloze internet wel blijft werken 8)7

Hopelijk werkt alles goed wanneer het eenmaal beneden aangesloten staat (livebox staat nu op m'n kamer, zo'n ~8 meter telefoonkabel tussen ISRA punt en livebox), want om de dag (of 2 als ik geluk heb) moeten resetten en constant uitvallende draadloze verbinding word ik niet bepaald vrolijk van...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 08:39
Ik verdenk mijn livebox ervan een brakke snelheid door te geven van de eigenlijke verbinding. Ik zit namelijk volgens diverse website's op zo'n 730 meter. Gecheckt via 2 websites. De waardes in mijn livebox geven mij de volgende berekening: 16,2/13,8 = 1,17 km afstand.

Daarmee zou ik toch ook zeker 20mbit moeten kunnen halen?
Nou was mijn idee om een andere modem te kopen een "Linksys ADSL2+ Annex A router (AG241)" zou dit iets uitmaken in snelheid?

Overige stats van de verbinding:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19480 Kb
Afname Dichtbij : 16.2 (dB)
Ver weg : 3.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)

Ik haal maar zo'n 13mbit ondanks ik er zeker 20mbit zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:59
Ik ben thuis ook in het bezit van een lifebox.
Zoals jullie weten heeft die de beschikking over een telefoon out.

nu hebben wij hier op kantoor internet via een SpeedTouch 716 van KPN met 2 tel-out's.
In het menu van dit ding is het heel simpel om de accountgegevens van VOIPBUSTER in te vullen.

Zou dit ook mogelijk zijn in de lifebox? Zo ja, hoe kom ik door het wachtwoord naar het advanced menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck37
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11-2023
ik zie dat ik de Asus WL-100g kan gebruiken voor de Livebox in de start van dit topic.

Nu kan ik moeilijk een geschikt kaartje vinden en van deze:
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=17547

(De Asus WL-100g encore) vraag ik me af of dit dan de juiste is omdat er "encore" achter staat.

Wie kan me helpen?

Heb net een Belkin gekocht en geprobeerd, maar deze werkt niet.
Ik dacht de F5D7011 gekocht te hebben, maar dit is de F5D7011df
Daar zit dan dus blijkbaar toch verschil in...

[ Voor 25% gewijzigd door funkyduck37 op 12-10-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik lees op het orange-forum dat de huidige firmware van de livebox problemen heeft. Vandaar de resets. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
jmderonde schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:46:
Ik ben thuis ook in het bezit van een lifebox.
Zoals jullie weten heeft die de beschikking over een telefoon out.

nu hebben wij hier op kantoor internet via een SpeedTouch 716 van KPN met 2 tel-out's.
In het menu van dit ding is het heel simpel om de accountgegevens van VOIPBUSTER in te vullen.

Zou dit ook mogelijk zijn in de lifebox? Zo ja, hoe kom ik door het wachtwoord naar het advanced menu?
De Livebox ondersteunt alleen Orange Telefonie. Alle andere VOIP diensten kan je niet in de Livebox configureren voor gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Xiqum schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:04:
Ik verdenk mijn livebox ervan een brakke snelheid door te geven van de eigenlijke verbinding. Ik zit namelijk volgens diverse website's op zo'n 730 meter. Gecheckt via 2 websites. De waardes in mijn livebox geven mij de volgende berekening: 16,2/13,8 = 1,17 km afstand.

Daarmee zou ik toch ook zeker 20mbit moeten kunnen halen?
Nou was mijn idee om een andere modem te kopen een "Linksys ADSL2+ Annex A router (AG241)" zou dit iets uitmaken in snelheid?

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19480 Kb

voor 700 meter van de centrale train je wel bijzonder goed in.
Doe de 100mb test op speedtest.bbned.nl eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
Anoniem: 787 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:57:
Ik lees op het orange-forum dat de huidige firmware van de livebox problemen heeft. Vandaar de resets. Wat denken jullie?
Waarom zijn er dan veel mensen zoals ik waarbij het prima werkt terwijl ik ook de nieuwe firmware heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

Hieronder staat mijn huis situatie getekend zoals ik nu mijn internet (Planet + KPN ADSL) heb aangesloten. Wanneer ik wil overstappen naar Orange ADSL en telefonie krijg ik een Livebox..hoe kan ik die nu het beste plaatsen zonder snelheidsverlies...

Het is technisch niet mogelijk om over het stuk van 15 meter UTP te trekken :(

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/119/267983654_d3f5c5bb69.jpg

Wat is het gevolg als ik de Livebox zet op de plaats waar nu mijn ADSL modem staat en in plaats van de splitter de telefoonkabel verleng? Ik heb dan dus vanaf het ISRA punt zo'n 25 meter telefoonkabel liggen voor dat er UTP uit de Livebox richting PC gaat...ivm draadloze DECT telefoon (ik neem aan dat ik mijn oude telefoon nog gewoon kan gebruiken..) is het vrij simpel om het basis station daarvan boven naast de Livebox te plaatsen....

Gaat dit tot veel snelheids verlies leiden? Ik zit overigens een 827 honderd meter van de centrale vandaan volgens de test van bbnet...

in de 100Mb test van bbnet haal ik nu zo'n 305 kb/s met de hierboven getoonde setting...

[ Voor 4% gewijzigd door ForrestX op 12-10-2006 22:15 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ForrestX schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:36:
Hieronder staat mijn huis situatie getekend zoals ik nu mijn internet (Planet + KPN ADSL) heb aangesloten. Wanneer ik wil overstappen naar Orange ADSL en telefonie krijg ik een Livebox..hoe kan ik die nu het beste plaatsen zonder snelheidsverlies...

Het is technisch niet mogelijk om over het stuk van 15 meter UTP te trekken :(

[afbeelding]

Wat is het gevolg als ik de Livebox zet op de plaats waar nu mijn ADSL modem staat en in plaats van de splitter de telefoonkabel verleng? Ik heb dan dus vanaf het ISRA punt zo'n 25 meter telefoonkabel liggen voor dat er UTP uit de Livebox richting PC gaat...ivm draadloze DECT telefoon (ik neem aan dat ik mijn oude telefoon nog gewoon kan gebruiken..) is het vrij simpel om het basis station daarvan boven naast de Livebox te plaatsen....

Gaat dit tot veel snelheids verlies leiden? Ik zit overigens een 827 honderd meter van de centrale vandaan volgens de test van bbnet...

in de 100Mb test van bbnet haal ik nu zo'n 305 kb/s met de hierboven getoonde setting...
Kun je eens checken of het 2- of 4-aderige telefoonkabel is die er over die 15 meter ligt?
Als het 4-aderig is dan kun je er wel UTP van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
FlowDesign schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:32:
[...]

Kun je eens checken of het 2- of 4-aderige telefoonkabel is die er over die 15 meter ligt?
Als je mazzel hebt is het 4 aderig telefonie installatie draad, zegmaar CAT3 kabel. Dan kan je hooguit 10Mbit netwerk van maken en nog maar zien of het (goed/stabiel) werkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

FlowDesign schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:32:
[...]

4-aderig...kan ik daar echt UTP van maken??? Dan ben ik van het probleem af...ervan uitgaande dat UTP sneller is dat telefoon...

scheelt dat overigens echt in dit geval...dezelfde data gaat immers over dezelfde kabel dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

bjck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:38:
[...]

Als je mazzel hebt is het 4 aderig telefonie installatie draad, zegmaar CAT3 kabel. Dan kan je hooguit 10Mbit netwerk van maken en nog maar zien of het (goed/stabiel) werkt.
het is 4-aderig...

hmm..dat zet dus geen zoden aan de dijk...

==========
edit @ 22.58

nu ik toch bezig ben...draadloos Livebox is 2,95 p/m...is dat net zo snel en stabiel als via de UTP? (ook met het oog op gamen..) Dan is het makkelijker om mijn twee pc's te voorzien van draadloze netwerkkaartjes misschien...maar als het niet hoeft dan liever via draad zeg maar..bespaart toch weer wat kosten...

[ Voor 35% gewijzigd door ForrestX op 12-10-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
ForrestX schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:44:
[...]

het is 4-aderig...

hmm..dat zet dus geen zoden aan de dijk...

==========
edit @ 22.58

nu ik toch bezig ben...draadloos Livebox is 2,95 p/m...is dat net zo snel en stabiel als via de UTP? (ook met het oog op gamen..) Dan is het makkelijker om mijn twee pc's te voorzien van draadloze netwerkkaartjes misschien...maar als het niet hoeft dan liever via draad zeg maar..bespaart toch weer wat kosten...
Draadloos is niet zo snel als UTP. De max snelheid is 54 mbit maar in de praktijk echt veel lager. Afhandelijk van je thuissituatie kan het echter wel een optie zijn. Maar als het veel afstand en gewapend betonh moet overbruggen kan dat wel eens ten kosten gaan van de snelheid en de stabiliteit. Of het ook effect op je ping heeft weet ik persoonlijk niet (iemand?)
Persoonlijk zou ik voor mijn desktop nooit van UTP af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 13:59
ForrestX schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:44:
[...]
Als je wilt gamen zal ik je toch UTP aanraden, aangezien dat nou eenmaal lagere pings oplevert dan Wireless.. En sowiezo heb ik van vele mensen gehoord dat het wireless van de Livebox niet zo top werkt.. En dan als klap op de vuurpijl kun je beter zelf een Wifi kaartje kopen en die in de livebox proppen (zie de Startpost welke kaartjes er in kunnen), want die heb je na een tijdje er wel uit (de kosten voor dat kaartje)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

dan tochmaar mijn telefoonlijn verlengen denk ik...zit niks anders op...of toch...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

Xiqum schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:04:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19480 Kb

Je stats zeggen toch duidelijk 19480 Kb, en dat is dus 19 Mbit.
Waar staat dat je 20 Mbit zou MOETEN halen ?
Hoe heb je de snelheid gemeten ?

Als je een ander modem aansluit, zal de snelheid alleen maar naar beneden gaan, omdat nu eenmaal bekend is dat die lager intrainen.
Ga niet aan die verbinding zitten rommelen, er zullen hier een hoop mensen jaloers zijn op jouw snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

ForrestX schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:21:
dan tochmaar mijn telefoonlijn verlengen denk ik...zit niks anders op...of toch...??
Probeer eerst de modem eens aan te sluiten met de huidige situatie (dus boven) en daarna beneden. Even de intrain waardes vergelijken en je weet wat je inlevert kwa snelheid. Bij mij thuis maakt het namelijk geen drol uit of ik de modem 30cm na het isra punt zet of 10 meter verderop; noch kwa stabiliteit, noch kwa snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

TifKag schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:24:
Je stats zeggen toch duidelijk 19480 Kb, en dat is dus 19 Mbit.
Waar staat dat je 20 Mbit zou MOETEN halen ?
Hoe heb je de snelheid gemeten ?
Mja, precies, duidelijk geval van de stats wel posten maar niet lezen, en vervolgens de snelheid testen via speedtest.nl of zo, wat zwaar onbetrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
ForrestX schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 08:21:
Je kunt die splitter ook gewoon laten zitten. Een dubbele splitter maakt niets uit heb ik gemerkt. De kwaliteit van die 25 meter kabel wel. Als dat van die platte kabel is gaat dat je snelheid kosten. Als het nette ronde is, valt het waarschijnlijk wel mee. Ik heb zelf mijn livebox verplaatst naar de woonkamer en hem met 2 meter ronde kabel verbonden ipv 5 meter platte en dat leverde me 3 Mbit/s intrainwaarde op (hoewel die sinds de laatste firmware update ook weer vrijwel verdwenen is). Ook zitten testen met wel of geen extra splitter, maar dat maakte niets uit qua intrainwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

martdj schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:50:
[...]

Je kunt die splitter ook gewoon laten zitten. Een dubbele splitter maakt niets uit heb ik gemerkt. De kwaliteit van die 25 meter kabel wel. Als dat van die platte kabel is gaat dat je snelheid kosten. Als het nette ronde is, valt het waarschijnlijk wel mee. Ik heb zelf mijn livebox verplaatst naar de woonkamer en hem met 2 meter ronde kabel verbonden ipv 5 meter platte en dat leverde me 3 Mbit/s intrainwaarde op (hoewel die sinds de laatste firmware update ook weer vrijwel verdwenen is). Ook zitten testen met wel of geen extra splitter, maar dat maakte niets uit qua intrainwaarde.
ik heb 4-aderige platte kabel...maar die is wel te vervangen door ronde, als dat tenmiste niet te dik is. Scheelt dat echt zoveel in kwaliteit en snelheid dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag436

TifKag436

Yeah......Right !!

ForrestX schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:52:
[...]

ik heb 4-aderige platte kabel...maar die is wel te vervangen door ronde, als dat tenmiste niet te dik is. Scheelt dat echt zoveel in kwaliteit en snelheid dan??
De originele ronde kabel van KPN heeft een dikkere massieve kern.

De goedkope platte kabel heeft een dunnere gedraaide kern.
De ronde is dus gewoon van betere kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier al een verbinding weten te krijgen met de nieuwe Asus WL-600g modem/wifi router? Ik heb de instellingen uit de topic-start zo goed als overgenomen, maar krijg na de adsl synchronisatie (die prima lukt!) geen IP adres uitgedeeld.

Dit modem is misschien hetzelfde als de US Robotics 9105, dus die instellingen zijn ook welkom :)

ADSL instellingen die ik gezet heb:

"MER" (ik denk dat die het equivalent is van RFC1843, de andere opties zijn PPPoE, PPPoA, IPoA, en bridged).
UBR without CPR
LLC/.. encapsulation
VPI=8,VCI=35

Bij status van de WAN verbinding staat dat er geprobeerd wordt een lease te verkrijgen via dhcpclient, maar verder dan dat komt het modem niet. Ik krijg dus geen IP adres.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
brama schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:13:
Heeft iemand hier al een verbinding weten te krijgen met de nieuwe Asus WL-600g modem/wifi router? Ik heb de instellingen uit de topic-start zo goed als overgenomen, maar krijg na de adsl synchronisatie (die prima lukt!) geen IP adres uitgedeeld.

Dit modem is misschien hetzelfde als de US Robotics 9105, dus die instellingen zijn ook welkom :)

"MER" (ik denk dat die het equivalent is van RFC1843, de andere opties zijn PPPoE, PPPoA, IPoA, en bridged).
UBR without CPR
LLC/.. encapsulation
VPI=8,VCI=35

Bij status van de WAN verbinding staat dat er geprobeerd wordt een lease te verkrijgen via dhcpclient, maar verder dan dat komt het modem niet. Ik krijg dus geen IP adres.
Heb jij geen RFC1843 bridged mode? Soms moet je ook even geduld hebben of een reboot geven, nadat je de instellingen hebt doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

vanavond de boel maar aanvragen: Orange Family + telefonie; morgen 30 meter ronde kabel halen en de platte vervangen...hopen dat de kabel niet breekt tijdens het vervangen (alles loopt nl. door de vloeren heen door een pvc buis) en binnenkort lekker met Orange verder!!

Zegt Orange trouwens alles op voor mij als ik me bij hun aanmeld: KPN voor ADSL en telefoon en Planet Internet?

[ Voor 17% gewijzigd door ForrestX op 13-10-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:10

Nitai

Live the life you love.

Heb deze wijzigingen ingevoerd voor een vriend van me, geplukt vanaf de Orange site:
Orange ADSL Go, Lite, Basic en Plus:

* VPI/VCI: 8/48
* Protocol: PPPoA
* Encapsulation: VC (null) (VCMUX)
* Formaat loginnaam: loginnaam@orange.nl, go, lite, basic of plus
Hij maakt gebruik van een nieuwe Sitecom ADSL modem/routertje en Orange ADSL Lite. Alleen had hij hier voorheen, loginnaam@wanadoo-lite

Maar dan krijg ik een KPN afvang pagina met de melding dat de provider de verbinding weigert.
Ik denk dat het dus te maken heeft met het nieuwe formaat van de inlognaam?

Alleen word ik er niet wijs uit wat ze hierboven nu bedoelen, heb alle mogelijke combinaties geprobeerd:
loginnaam@orange-lite.nl
loginnaam@orange.nl-lite
loginnaam@orange-lite

Geen één van ze werkt :(

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 06-05 17:48

BHQ

loginname@lite of zoiets in die trend al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ForrestX schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:39:
vanavond de boel maar aanvragen: Orange Family + telefonie; morgen 30 meter ronde kabel halen en de platte vervangen...hopen dat de kabel niet breekt tijdens het vervangen (alles loopt nl. door de vloeren heen door een pvc buis) en binnenkort lekker met Orange verder!!

Zegt Orange trouwens alles op voor mij als ik me bij hun aanmeld: KPN voor ADSL en telefoon en Planet Internet?
Ze zeggen als het goed is de ADSL lijn op, maar de rest niet. Het is altijd goed om voor de zekerheid zelf de opzegging bij beide partijen door te geven. Weet je in ieder geval zeker dat het gedaan is en het kan voor de overgang verder geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:25:
[...]

Heb jij geen RFC1843 bridged mode? Soms moet je ook even geduld hebben of een reboot geven, nadat je de instellingen hebt doorgevoerd.
Nee, wel een 'bridged' mode, maar dat houdt in dat 'ie zelf niet als router fungeert. Ook nog het proberen waard, alhoewel het uiteindelijk wel de bedoeling is dat het ding zelf als router werkt.

Modem reboot inderdaad na wijziging van de instellingen. Ook moet je het modem telkens resetten voor je instellingen aan het WAN interface aanpast, omdat er anders nog verkeerde settings kunnen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj

Je kunt natuurlijk ook wachten tot je de boel hebt, zodat je kunt zien of je intrainwaarde veel lager is dan je zou mogen verwachten.
Verder wil ik niet lullig doen, maar een standaard Cat5 kabel van rol is niet echt dikker dan fatsoenlijke ronde telefoonkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 11:42

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

We hebben hier sinds 05 - 03 - 2005 ADSL Direct van Orange (toen nog wanadoo) en sinds 19 - 05 - 2006 is deze omgezet naar ADSL Family van Orange (toen volgensmij ook nog wanadoo).

De eerste tijd (Zeg zo'n beetje heel 2005) hebben we erg veel verbindingsproblemen gehad. Daarna werd dat minder en sinds april ofzo hebben we bijna nooit problemen meer, minder dan maandelijks. Zeer netjes dus, dat er zo hard aan de stabiliteit word gewerkt.

Met de verbindingssnelheid hierzo nooit problemen speedtest.bbned.nl geeft hier aan het eind van de download op dit moment zo'n 1560KByte p/s. Dat is natuurlijk te weinig, maar dit is ook een zeer druk moment. Op rustigere momenten halen we veel meer en het is natuurlijk niet realistisch om te denken dat je de volle snelheden haalt. (een heel enkel keertje wel eens gehad dat er iets raars was bij wanadoo (toendertijd) en dat we hier met 2600 KByte zaten te downloaden, maar dat was gewoon iets raars.)

Zeker een aanrader dus!

Nu heb ik nog 1 vraag:

Is het mogelijk om zonder hardwarematig met de livebox te gaan kloten (wil geen gezeik met wanadoo) het verbindingslampje uit te schakelen. Hiermee bedoel ik dus het lampje wat knippert als je de verbinding gebruikt en wat steeds sneller gaat knipperen naarmate je deze meer gebruikt.

Het lampje is opzich zeer netjes en niet storend ofzo, maar m'n ouders hoeven beneden niet te weten wanneer ik internet... :P

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Mmm, 't kan aan mij liggen hoor.
Maar ik dacht dat de max afstand van je ISRA punt tot je splitter 2 meter mocht zijn |:(

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
XplodingForce schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:38:
Nu heb ik nog 1 vraag:

Is het mogelijk om zonder hardwarematig met de livebox te gaan kloten (wil geen gezeik met wanadoo) het verbindingslampje uit te schakelen. Hiermee bedoel ik dus het lampje wat knippert als je de verbinding gebruikt en wat steeds sneller gaat knipperen naarmate je deze meer gebruikt.

Het lampje is opzich zeer netjes en niet storend ofzo, maar m'n ouders hoeven beneden niet te weten wanneer ik internet... :P
Dat is in de Livebox niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

XplodingForce schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:38:

Nu heb ik nog 1 vraag:

Stap 1: pak een zwart stickertje
stap 2: knip het op maat
Stap 3: plak het over het lampje heen.

Opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05 07:51
Binnenkort komt Orange met Telefonie Basis en Totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nitai schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:45:
Heb deze wijzigingen ingevoerd voor een vriend van me, geplukt vanaf de Orange site:

[...]

Hij maakt gebruik van een nieuwe Sitecom ADSL modem/routertje en Orange ADSL Lite. Alleen had hij hier voorheen, loginnaam@wanadoo-lite

Maar dan krijg ik een KPN afvang pagina met de melding dat de provider de verbinding weigert.

Alleen word ik er niet wijs uit wat ze hierboven nu bedoelen, heb alle mogelijke combinaties geprobeerd:
loginnaam@orange-lite.nl
loginnaam@orange.nl-lite
loginnaam@orange-lite

Even hele grote open dubbele deuren intrappen: heb je ook loginnaam@orange.nl geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XplodingForce schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:43:
Mmm, 't kan aan mij liggen hoor.
Maar ik dacht dat de max afstand van je ISRA punt tot je splitter 2 meter mocht zijn |:(
Waarom dacht je dat? De koperkabel van de KPN wijkcentrale tot aan je huis is toch ook wel ietsje langer? Als je maar zorgt dat je een kwalitatief vergelijkbare kabel doortrekt, dan mag je toch nog wel een paar honderd metertjes daarbij optellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Nitai schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:45:

[...]

loginnaam@orange-lite.nl
loginnaam@orange.nl-lite
loginnaam@orange-lite

Verkeerd topic. Dit gaat over ADSL Family. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

@ Kryz, had ik ergens gelezen.

@ Andere reacties: Het gaat er juist om dat er niet iets opzichtigs zoals een sticker opzit, die trekken ze er zo weer af. Is het echt niet met Telnet oid (weet ik veel...) in te stellen?

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck37
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11-2023
funkyduck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:23:
ik zie dat ik de Asus WL-100g kan gebruiken voor de Livebox in de start van dit topic.

Nu kan ik moeilijk een geschikt kaartje vinden en van deze:
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=17547

(De Asus WL-100g encore) vraag ik me af of dit dan de juiste is omdat er "encore" achter staat.

Wie kan me helpen?

Heb net een Belkin gekocht en geprobeerd, maar deze werkt niet.
Ik dacht de F5D7011 gekocht te hebben, maar dit is de F5D7011df
Daar zit dan dus blijkbaar toch verschil in...
Jammer dat ik hier geen reactie op krijg...
Inmiddels heb ik besloten toch maar geen kaartje te nemen, maar een compleet anders modem.
Heeft er iemand ervaring met de Fritz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

funkyduck schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:17:
[...]

Jammer dat ik hier geen reactie op krijg...
Inmiddels heb ik besloten toch maar geen kaartje te nemen, maar een compleet anders modem.
Heeft er iemand ervaring met de Fritz?
Nou, de wl100g is 2de hands nog wel te krijgen als ik het zo zie:

http://tweakers.net/aanbo..._term=asus+100g&cat_id=59

Ook op marktplaats wordt hij nog regelmatig aangeboden. Ik heb hem zelf ook in gebruik in de livebox en het werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23

vr6-only

Blub Blub

de linksys PCMCIA versie 1.2 draait ook perfect hier. heb de Asus ook nog liggen en die werkt ook met de Livebox, maar die gebruikt mijn vader voor de laptop.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-04 21:32

MarcoKL

That's a huge b*tch!

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 604 Kb
DownStream 17240 Kb
Afname Dichtbij : 11.1 (dB)
Ver weg : 1.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Sinds vandaag in me nieuwe huis O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Dan zou ik toch je bekabeling gaan controleren, want je upstream is niet zoals die hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148805

Nog even over die wireless pcmcia kaartjes: De Asus WL-107g pcmcia kaart is wel te koop in de winkel, de WL-100g niet meer. Weet iemand of die WL-107g ook werkt in de Live Box? (ja, ik weet dat ie niet in de start pagina staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

aanvraag Family + bellen is de deur uit...nu is het dus afwachten..hoe lang duurt zulks ongeveer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ForrestX schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:43:
aanvraag Family + bellen is de deur uit...nu is het dus afwachten..hoe lang duurt zulks ongeveer??
Normaal = 2 tot 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Hmm, iemand een idee of ik hier iets aan kan verbeteren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard    G992_5_A
Upstream            1024 Kb
DownStream        14516 Kb
Afname     Dichtbij: 17.8 (dB)
           Ver weg:  4.5 (dB)
SNR-marge  Dichtbij: 5 (dB)
HEC-teller        1515
Firmware            0xe200314
ES-teller van 15 min:0
CRC-fouten:          125
ES-teller van 1 dag: 0

Ik vind die afname wel erg hoog, ik zou zo 1300 meter van de centrale afzitten, terwijl de postcodecheck van BBNed mij geeft dat ik hemelsbreed 700 meter van de centrale afzit. Zoveel verschil kan daar toch niet inzitten?

De bekabeling is volgensmij nergens stuk ofzo.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de ethernetkabel langs de TV kabel loopt, en dat ik weet dat dit ongelofelijk stoort. Zou het hier aan liggen?

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:34

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is hier misschien iemand die enige inside knowledge heeft bij Orange? Ik zit eigenlijk ook sterk te denken aan een overstap naar een ADSL provider. Ik heb nu UPC/chello naar volle tevredenheid maar ik wil graag satelliet TV gaan aansluiten. En zeg je UPC tv op, dan moet ook je chello eruit helaas.

Echter de postcode checks leren dat alleen TweakDSL ADSL kan aanbieden. Orange helaas niet. Ik woon in Arnhem. Heeft iemand hier misschien enig idee wanneer Orange ADSL beschikbaar wordt in Arnhem? Dan weet ik of ik erop kan wachten zeg maar :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Lizard schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:06:
Dan zou ik toch je bekabeling gaan controleren, want je upstream is niet zoals die hoort.
hmm idd.. alles gewoon aangesloten met bijgeleverde kabeltjes, naja ga van de week er nog maar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
XplodingForce schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:09:
Hmm, iemand een idee of ik hier iets aan kan verbeteren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard    G992_5_A
Upstream            1024 Kb
DownStream        14516 Kb
Afname     Dichtbij: 17.8 (dB)
           Ver weg:  4.5 (dB)
SNR-marge  Dichtbij: 5 (dB)
HEC-teller        1515
Firmware            0xe200314
ES-teller van 15 min:0
CRC-fouten:          125
ES-teller van 1 dag: 0

Ik vind die afname wel erg hoog, ik zou zo 1300 meter van de centrale afzitten, terwijl de postcodecheck van BBNed mij geeft dat ik hemelsbreed 700 meter van de centrale afzit. Zoveel verschil kan daar toch niet inzitten?

De bekabeling is volgensmij nergens stuk ofzo.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de ethernetkabel langs de TV kabel loopt, en dat ik weet dat dit ongelofelijk stoort. Zou het hier aan liggen?
Hemelsbreed is echt een vage indicatie. Hoeveel meter en de kwaliteit van de bekabeling in de grond naar jouw ISRA punt maakt wel degelijk wel verschil in de uiteindelijke snelheidswaarden. Het enige wat aan lokaal uitmaakt is de telefoonkabel van de ISRA naar de Livebox. Zo kort mogelijk en liefst een ronde kabel. De ethernetkabel heeft verder geen invloed op de snelheid. Meer dan dat kan je echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:13:
Is hier misschien iemand die enige inside knowledge heeft bij Orange? Ik zit eigenlijk ook sterk te denken aan een overstap naar een ADSL provider. Ik heb nu UPC/chello naar volle tevredenheid maar ik wil graag satelliet TV gaan aansluiten. En zeg je UPC tv op, dan moet ook je chello eruit helaas.

Echter de postcode checks leren dat alleen TweakDSL ADSL kan aanbieden. Orange helaas niet. Ik woon in Arnhem. Heeft iemand hier misschien enig idee wanneer Orange ADSL beschikbaar wordt in Arnhem? Dan weet ik of ik erop kan wachten zeg maar :)
Er was onlangs een artikel erover verschenen, dat Orange niet verder gaat uitbreiden.Je zou het voor de zekerheid nog bij Orange zelf kunnen vragen, maar ik geef het helaas weinig kans.

Heb het artikel kunnen vinden: http://www.webwereld.nl/a...andnetwerk-nederland.html

[ Voor 12% gewijzigd door Lekkere Loempia op 16-10-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:19

mjl

Ugh

Enige tijd geleden ben ik op zoek gegaan naar een stukkie code om de livebox om de 12 uur te laten rebooten (om zo de verbinding in ieder geval elke 12 weer actief te laten worden en vastlopers te voorkomen). Maar heb nergens iets kunnen vinden.

Wat ik wel tegenkwam was Livebox Autoreboot. Dit windows progje checkt om de x aantal minuten of er nog een internet verbinding is (3 websites) en als deze er dus niet is stuurt deze een "reboot" naar de livebox.

Het is in het Frans en lang niet elke versie van het programma werkt met onze livebox. Jammer ook dat er geen source code is zodat ik 'm aan zou kunnen passen naar het nederlands en een reboot voor elke x uur functie er in te programmeren.

Mocht je interesse hebben, hij staat op E-mule (zoek naar livebox autoreboot).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 04-05 17:41

danplo

The Force is strong with me

Ik heb net een paar weken orange als provider.
De pakket is Familie zonder telefoon en 20mbit.
Nu kijk ik in mijn livebox en staat het volgende vermeld.

Status ADSL-lijn -- Verbonden
Downstream -- 16916 Kb
Upstream -- 1020 Kb

Klopt die downstream wel ??
Want ik had hiervoor Versatel en downloaden ik met 1,6 mb/sc.
Nu met zelfde Orange haal ik max van 1,3 mb/sec ??
Hoe kan het dat Orange nu langzamer is.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Uhhhh... ronde telefoonkabel past wel maar UTP cat 5 of 6 niet? :/

Nee, je moet zelf alsnog je huidige abonnement(en) opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:21
Ik heb net alles aangesloten hier.

Internet werkt, maar niet echt snel. Maar wat nog veel erger is ik heb een vreselijke ruis op de telefoon. Niet continu maar wel herhaaldelijk. Volgens mij heb ik verder alles goed aangesloten.

Ik heb geen telefoon bij het family abbo, maar gebruik wel de splitter van het modem. Dat moet toch geen probleem zijn?

Verder heb ik de hoofdaansluiting op een kastje aangesloten wat erbij zat.

rood - rood
blauw -groen
orange - zwart
wit - geel

Daarin zit een kabeltje met twee RJ11 plugjes die de livebox ingaat. Vanuit de livebox loop zo'n zelfde kabeltje naar een ander doosje wat erbij zat (degene waar je een stekker in kunt steken) en in dat doosje heb ik de telefoonaansluitingen weer aangesloten met dezelfde kleuren als hierboven.

Heb ik een fout gemaakt???

EDIT:
Ben natuurlijk nog door aan het zoeken.
De telefoon werkt wél goed als ik de stekker van de Livebox eruit haal. Verder heb ik nog gemerkt dat de 'ruis' op een analoog toestel klink als tikken. Het lijkt op een langzame ratelband zeg maar. Bij het DECT toestel is het keiharde ruis.

[ Voor 15% gewijzigd door My-life op 16-10-2006 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je weet dat je alle telefoons _via_ de LiveBox aan moet sluiten, en dat ingaand alleen maar de lijn van buiten mag komen, en er voor de LiveBox geen aftakkingen mogen zitten? Klinkt als standaard verkeerd-aangesloten-splitter verhaal, en in dit geval zit de splitter in de LiveBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Inderdaad een toestel aangesloten op de KPN lijn ergens afgetakt, niet aangesloten op de LiveBox.
BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:13:

Orange is wel beschikbaar in Arnhem, maar niet in alle wijken. Ze hebben niet in elke centrale apparatuur staan en Arnhem heeft een iets kleinere cententrales ook naast Centrum en Presikhaaf.

[ Voor 81% gewijzigd door bjck op 17-10-2006 08:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:48
danplo schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:04:
Ik heb net een paar weken orange als provider.
De pakket is Familie zonder telefoon en 20mbit.
Nu kijk ik in mijn livebox en staat het volgende vermeld.

Status ADSL-lijn -- Verbonden
Downstream -- 16916 Kb
Upstream -- 1020 Kb

Klopt die downstream wel ??
Want ik had hiervoor Versatel en downloaden ik met 1,6 mb/sc.
Nu met zelfde Orange haal ik max van 1,3 mb/sec ??
Hoe kan het dat Orange nu langzamer is.
16916/8 = 2115 KB/sec / 1024 = 2,07 MB/sec
Als mijn berekeningen kloppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51
Zijn er bij jullie al meer berichten bekend (of heb je het zelf al eens meegemaakt) dat er ROOK
uit je Livebox komt ??

ik had 2 weken geleden dat mijn internet verbinding eruit klapte (was net aan het mail (Webmail) lezen, mijn vrouw hoorde allemaal klikken uit de hoek van de livebox komen.
normaal horen we deze als je de livebox reset, of hij zichzelf reset!!!

na 2 minuten het geklik aan te horen ben ik gaan kijken ( er ontstond nml een rook lucht).
zag ik de rook uit het apparaat komen, direct van het stopkontakt gehaald en zag de rook nog een tijdje eruit komen.

dezelfde dag nog orange gebeld, en deze hebben mij een nieuwe opgestuurd, binnen 3 dagen in huis
dus dat was netjes, tijdens het telefoon gesprek hebben ze mij aangegeven dat ze dit probleem zeer hoog zouden oppakken en dat ze hem bij binnenkomst direct na zouden kijken waar dit aan heeft gelegen. nu heb ik direct verzocht om hier ook op de hoogte te van worden gesteld, zodat dit niet meer kan voorkomen, want ik heb een kat thuis rondlopen die ook wel eens wat haar verliest. misschien dat er dus kattenhaar in de livebox is gekomen en daardoor iets heeft veroorzaakt (is een optie).

nu krijg ik helaas een brief waarin staat dat ze mij geen informatie verschaffen wat er is gebeurd.
waar het aan heeft gelegen.

Dit schijnt volgens Orange "Vertouwlijke Informatie" zijn..

zouden jullie willen weten als dit bij jouw gebeurd.

ik vindt het een vreemde gang van zaken. en ben op zoek of ik deze informatie alsnog kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:48
Slowmotion schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:16:
Zijn er bij jullie al meer berichten bekend (of heb je het zelf al eens meegemaakt) dat er ROOK
uit je Livebox komt ??

ik had 2 weken geleden dat mijn internet verbinding eruit klapte (was net aan het mail (Webmail) lezen, mijn vrouw hoorde allemaal klikken uit de hoek van de livebox komen.
normaal horen we deze als je de livebox reset, of hij zichzelf reset!!!

na 2 minuten het geklik aan te horen ben ik gaan kijken ( er ontstond nml een rook lucht).
zag ik de rook uit het apparaat komen, direct van het stopkontakt gehaald en zag de rook nog een tijdje eruit komen.

dezelfde dag nog orange gebeld, en deze hebben mij een nieuwe opgestuurd, binnen 3 dagen in huis
dus dat was netjes, tijdens het telefoon gesprek hebben ze mij aangegeven dat ze dit probleem zeer hoog zouden oppakken en dat ze hem bij binnenkomst direct na zouden kijken waar dit aan heeft gelegen. nu heb ik direct verzocht om hier ook op de hoogte te van worden gesteld, zodat dit niet meer kan voorkomen, want ik heb een kat thuis rondlopen die ook wel eens wat haar verliest. misschien dat er dus kattenhaar in de livebox is gekomen en daardoor iets heeft veroorzaakt (is een optie).

nu krijg ik helaas een brief waarin staat dat ze mij geen informatie verschaffen wat er is gebeurd.
waar het aan heeft gelegen.

Dit schijnt volgens Orange "Vertouwlijke Informatie" zijn..

zouden jullie willen weten als dit bij jouw gebeurd.

ik vindt het een vreemde gang van zaken. en ben op zoek of ik deze informatie alsnog kan krijgen.
Spannende verhalen, nog insiders bij Orange die ons deze informatie kunnen verschaffen? :Y) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Anoniem: 76345 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 01:49:
Je weet dat je alle telefoons _via_ de LiveBox aan moet sluiten, en dat ingaand alleen maar de lijn van buiten mag komen, en er voor de LiveBox geen aftakkingen mogen zitten? Klinkt als standaard verkeerd-aangesloten-splitter verhaal, en in dit geval zit de splitter in de LiveBox.
Ja dat weet ik.

De lijn die binnenkomt loopt gelijk naar de Livebox en daaruit wordt hij gesplitst naar drie telefoonaansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 06-05 23:43
yorroy schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:48:
[...]

16916/8 = 2115 KB/sec / 1024 = 2,07 MB/sec
Als mijn berekeningen kloppen :D
Algemeen bekend dat je ADSL door 10 moet delen en niet door 8.
Dus 16916, zal uitkomen op 1,6 MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189499

Hoi iedereen,

Ik heb sinds afgelopen donderdag de Orange ADSL Family + Telefonie. ADSL werkt prima maar de telefoonlijn kraakt enorm. Heeft iemand gelijksoortige ervaringen meegemaakt.

Ik heb het volgende geprobeerd om de storing te achterhalen:

1) ISRA - 30cm kabel - LiveBox aan - Phone contact - telefoon => Krakende Orange lijn (inkomend en uitgaand) + Krakende KPN lijn op inkomend gesprek

2) ISRA - andere 30cm kabel - LiveBox aan - Phone contact - telefoon => Krakende Orange lijn (inkomend en uitgaand) + Krakende KPN lijn bij inkomend gesprek

3) ISRA - 30cm kabel - LiveBox aan - Phone contact - andere telefoon => Krakende Orange lijn (inkomend en uitgaand), mogelijk ook krakende KPN lijn op inkomend gesprek (niet getest)

4) ISRA - 30cm kabel - LiveBox aan - Phone contact - andere kabel tussen LB en telefoon - telefoon => Krakende Orange lijn (inkomend en uitgaand) + Krakende KPN lijn op inkomend gesprek

5) ISRA - 30cm kabel - LiveBox aan - Phone contact - [andere kabel tussen LB en telefoon - andere telefoon => Krakende Orange lijn (inkomend en ) mogelijk ook krakende KPN lijn op inkomend gesprek (niet getest)

6) ISRA - 30cm kabel - LiveBox uit - Phone contact - telefoon => Prima KPN lijn zonder kraak !

7) ISRA - 30cm kabel - LiveBox uit - Phone contact - andere telefoon => Prima KPN lijn zonder kraak !

Volgens mij is de conclusie dat de splitter OK want ik heb een OK KPN lijn als de draad via de Livebox loopt zonder dat de Livebos aanstaat, maar dat "iets" in de Livebox tussen de splitter en de Phone uitgang de zaak verziekt op het moment dat de Livebox aanstaat.

Groeten en alvast bedankt voor het commentaar.
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My-life schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:50:

Internet werkt, maar niet echt snel. Maar wat nog veel erger is ik heb een vreselijke ruis op de telefoon. Niet continu maar wel herhaaldelijk. Volgens mij heb ik verder alles goed aangesloten.

Ik heb geen telefoon bij het family abbo, maar gebruik wel de splitter van het modem. Dat moet toch geen probleem zijn?

Verder heb ik de hoofdaansluiting op een kastje aangesloten wat erbij zat.

rood - rood
blauw -groen
orange - zwart
wit - geel

Daarin zit een kabeltje met twee RJ11 plugjes die de livebox ingaat. Vanuit de livebox loop zo'n zelfde kabeltje naar een ander doosje wat erbij zat (degene waar je een stekker in kunt steken) en in dat doosje heb ik de telefoonaansluitingen weer aangesloten met dezelfde kleuren als hierboven.

Heb ik een fout gemaakt???

EDIT:
Ben natuurlijk nog door aan het zoeken.
De telefoon werkt wél goed als ik de stekker van de Livebox eruit haal. Verder heb ik nog gemerkt dat de 'ruis' op een analoog toestel klink als tikken. Het lijkt op een langzame ratelband zeg maar. Bij het DECT toestel is het keiharde ruis.
Ik heb hetzelfde probleem (zie hierboven: lees en huiver). Ik kom tot de voorlopige conclusie dat het moet liggen aan "iets" tussen de splitter (niet de splitter zelf) en de PHONE uitgang op de Livebox. Vanavond even bellen met de helpdesk. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

FlowDesign schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:13:
[...]

Uhhhh... ronde telefoonkabel past wel maar UTP cat 5 of 6 niet? :/

Nee, je moet zelf alsnog je huidige abonnement(en) opzeggen.
platte past wel..ronde nog niet geprobeerd, maar moet samen met COAX door een smalle pVC buis kunnen...gaat wel met platte tel. kabel..

Hopelijk krijg ik binnen kort ultra dunne COAX en past dat wel met ronde tel. kabel of UTP door de buis heen...maar UTP lijkt me veel veel duurder dan telefoonkabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46716

laat maar ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 46716 op 17-10-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 04-05 17:41

danplo

The Force is strong with me

Vatt schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 09:43:
[...]

Algemeen bekend dat je ADSL door 10 moet delen en niet door 8.
Dus 16916, zal uitkomen op 1,6 MB/sec
Oke dus betekend het dat mijn livebox minder dan 2 MB/sec aangeeft.
Of is dit ook bij jullie het zelfde als je in je modem kijkt ??
Verder nog de vraag, waarom Versatel 20mbit 300 kb/sec sneller was dan nu mijn huidige Orange 20mbit ??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
brama schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:13:

UBR without CPR
LLC/.. encapsulation
VPI=8,VCI=35

Als ik ipv MER "Bridged" selecteer, dan werkt het wel. MAAR, het modem is dan zelf geen router meer, dus je moet er rechtstreeks een peeceetje aanknopen die via DHCP een ip-adres krijgt, en het verkeer gaat routeren.

En da's nou net wat ik niet wil ... :( Stom ding.. het probleem lijkt 'm te zitten in het niet zelf kunnen verkrijgen van een IP-adres via dhcp, daar blijft de WAN status namelijk op hangen..

zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ForrestX schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:44:
[...]

platte past wel..ronde nog niet geprobeerd, maar moet samen met COAX door een smalle pVC buis kunnen...gaat wel met platte tel. kabel..

Hopelijk krijg ik binnen kort ultra dunne COAX en past dat wel met ronde tel. kabel of UTP door de buis heen...maar UTP lijkt me veel veel duurder dan telefoonkabel...
Voor die paar meter kun je toch echt beter UTP kopen dan ronde telefoonkabel hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
brama schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:17:
[...]

Als ik ipv MER "Bridged" selecteer, dan werkt het wel. MAAR, het modem is dan zelf geen router meer, dus je moet er rechtstreeks een peeceetje aanknopen die via DHCP een ip-adres krijgt, en het verkeer gaat routeren.

En da's nou net wat ik niet wil ... :( Stom ding.. het probleem lijkt 'm te zitten in het niet zelf kunnen verkrijgen van een IP-adres via dhcp, daar blijft de WAN status namelijk op hangen..

zucht.
En als je het volgende doet:

Op de Livebox laat je alles volgens fabrieksinstellingen behalve het volgende toevoegen,
ga bij de standaard-view naar Firewall en voeg daar twee regels toe. Eentje om alle TCP poorten te fowarden naar je router en eentje om alle UDP poorten te forwarden.

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/got/stap1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/got/stap1_1.png

en vervolgens stel je je Asus router in op Static IP 192.168.1.10

onderstaand een voorbeeldje van een Linksys WRT54G:

Afbeeldingslocatie: http://www.matsimitsu.nl/images/got/stap2.png

Dit zou moeten werken :)
En je kunt al je instellingen regelen op je router en hoeft niet meer om te kijken naar de Livebox.

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 17-10-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Als voorlopige optie werkt dat inderdaad wel, alhoewel ik uiteraard liever alles in 1 apparaat heb.

Het nadeel van de livebox is, dat het bij mij een onstabiele verbinding oplevert. Het modem traint te snel in (14Mbps), en de verbinding ligt er dan gemiddeld 1 keer per week uit. Ik moet de livebox dan echt power-cyclen, een soft-reboot werkt niet.

Hierom heb ik al eens een Copperjet modem gekocht dat ook ADSL2+ snapt, en wel stabiel is. Helaas traint deze weer erg conservatief in, waardoor ik maar 8-9Mbps haal.

De asus-router komt op 12Mbps uit, welke ik ook daadwerkelijk haal indien bridged. Via de livebox haalde ik in de praktijk maar 8-9mbps, vanwege de vele CRC errors die er optraden. Dus ja..eigenlijk zou de asus ideaal zijn..

Maar voorlopig inderdaad maar de copperjet als adsl-modem gebruiken en de asus als router, en dan maar hopen dat er een betere firmware uitkomt.

Ik heb nog niet uitgebreid gekeken naar de mogelijkheden van de asus; je schijnt ook met telnet in te kunnen loggen en handmatig nog wat tweaken, dus dat ga ik nog even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Anoniem: 189499 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:37:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem (zie hierboven: lees en huiver). Ik kom tot de voorlopige conclusie dat het moet liggen aan "iets" tussen de splitter (niet de splitter zelf) en de PHONE uitgang op de Livebox. Vanavond even bellen met de helpdesk. Wordt vervolgd...
Dat lijkt idd precies hetzelfde verhaal! Ben erg benieuwt wat de helpdesk zegt en wat de oplossing is.

Mail me of voeg me anders toe op MSN: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/68059/FFFFFF/000000/1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
My-life schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:50:

Een vreselijke ruis zou ik het bij mij niet noemen, maar ja hij ruist wel. Ik heb twee analoge toestellen op mijn lijn hangen. Het ligt idd aan de Livebox want als ik die eraf haal is de ruis weg. Ik heb ook geprobeerd om er een extra splitter voor te zetten, maar dat helpt ook niet. De Livebox weet ondanks de splitter toch ruis op de telefoonlijn te dumpen. het lijkt erop dat de Livebox zich niet netjes aan de standaarden houdt wat betreft frequentiegebied voor het ADSL signaal.

Ik ben dus ook wel benieuwd of de helpdesk met een verklaring/oplossing komt.

[ Voor 11% gewijzigd door martdj op 18-10-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

FlowDesign schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:10:
[...]

Voor die paar meter kun je toch echt beter UTP kopen dan ronde telefoonkabel hoor! :)
15 - 20 meter UTP? Geen idee wat dat kost...moet ik er nog losse stekkers en stekkertang bij halen...terwijl ik voor telefoon alles in huis heb...

Wat kosten ronde tel. kabel en UTP eigenlijk per meter ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127364

ik werk zelf bij de orange helpdesk ;) , dus voor de wat specifiekere vragen kun je gewoon posten of pm'en. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Zou het veel uitmaken om ipv het bijgeleverde telefoonkabeltje om dan een 'ronde' kabel te nemen?
en waar haal je zo'n kort rond kabeltje dan vandaan? zelf maken? :|

[ Voor 26% gewijzigd door MarcoKL op 18-10-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My-life schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:22:
[...]

Dat lijkt idd precies hetzelfde verhaal! Ben erg benieuwt wat de helpdesk zegt en wat de oplossing is.

Mail me of voeg me anders toe op MSN
Gisteravond gebeld. Stap 1 is gebeurd: de Helpdesk heeft een call aangemaakt. Ik had nog twijfels over de firmware versie maar die bleek up to date te zijn. Benieuwd hoe snel deze jongens zijn in het opvolgen van calls.Wordt vervolgd....
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.