[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.963 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

FlowDesign schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:15:
[...]

En als je het volgende doet:

Op de Livebox laat je alles volgens fabrieksinstellingen behalve het volgende toevoegen,
ga bij de standaard-view naar Firewall en voeg daar twee regels toe. Eentje om alle TCP poorten te fowarden naar je router en eentje om alle UDP poorten te forwarden.

[afbeelding]

[afbeelding]

en vervolgens stel je je Asus router in op Static IP 192.168.1.10

onderstaand een voorbeeldje van een Linksys WRT54G:

[afbeelding]

Dit zou moeten werken :)
En je kunt al je instellingen regelen op je router en hoeft niet meer om te kijken naar de Livebox.
Typo in je screenie, neem ook 65535 voor je UDP range....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189499

Anoniem: 127364 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 11:51:
ik werk zelf bij de orange helpdesk ;) , dus voor de wat specifiekere vragen kun je gewoon posten of pm'en. :9
Beste "Vilow"

Wat is bij de helpdesk bekend over mogelijke oorzaken omtrent het gekraak op telefoonlijnen zoals beshreven door "My Life", Martdj en mijzelf ?

Groeten,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik wil niet meer met vaste telefoon bellen. Ook niet met Orange Telefonie. Kan ik dan nog mijn KPN opzeggen? (sorry kon het echt niet vinden)

[ Voor 13% gewijzigd door Tiffanylampje op 18-10-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Tiffanylampje schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:58:
Ik wil niet meer met vaste telefoon bellen. Ook niet met Orange Telefonie. Kan ik dan nog mijn KPN opzeggen? (sorry kon het echt niet vinden)
Dan ga je alsnog kaal-koper betalen aan KPN, maar dan via Orange. Kost evenveel als een Bel-Budget abbo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:30
dinow schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:03:
Zou het veel uitmaken om ipv het bijgeleverde telefoonkabeltje om dan een 'ronde' kabel te nemen?
en waar haal je zo'n kort rond kabeltje dan vandaan? zelf maken? :|
DIe telefoonkabels zijn makkelijk zelf te maken, maar gezien de afstand gaat dat niet uitmaken. Ik zou dus gewoon de bijgeleverde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Ik vind dat altijd een beetje asociale mensen die zeggen "ik wil niet meer vast bellen". Dan ga je de mensen in je kennissenkring die jou graag bellen verplichten naar een duur mobiel nummer te bellen. Dat soort mensen verdwijnt meestal vrij snel uit mijn kennissenkring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

martdj schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:58:
Ik vind dat altijd een beetje asociale mensen die zeggen "ik wil niet meer vast bellen". Dan ga je de mensen in je kennissenkring die jou graag bellen verplichten naar een duur mobiel nummer te bellen. Dat soort mensen verdwijnt meestal vrij snel uit mijn kennissenkring...
Uhm, dit is wel erg off-topic maar.... Dude! Jij gooit mensen uit je kennissenkring omdat het te duur is om ze te bellen? Holy shit, wat ben jij een krent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

martdj schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 15:58:
[...]

lekkere vriend/kennis ben jij dan :P zit diep in je hart he ;)

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Anoniem: 76345 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:14:
Uhm, dit is wel erg off-topic maar.... Dude! Jij gooit mensen uit je kennissenkring omdat het te duur is om ze te bellen? Holy shit, wat ben jij een krent. :D
Iemand is een krent als ie niet gedwongen duur mobiel naar iemand wil bellen.

Hoe noem je iemand die om volslagen irrealistische redenen zijn kennisen verplicht extra kosten te maken?
Iemand die ADSL heeft betaalt hoe dan ook ongeveer een tientje. Voor dat geld krijg je bij KPN de mogelijkheid om op de vaste telefoon bereikbaar te zijn. Alleen voor mensen die om irrationele redenen "van KPN afwillen" is het interessant om iets meer te betalen en er minder voor terug te krijgen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:32

vr6-only

Blub Blub

ForrestX schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:17:
[...]

Ben wel met hem eens. Heb je ADSL, dan kan je beter een belbudget abonnement houden. Even duur ongeveer en het werkt en dat kan je van VOIP nog lang niet zeggen!

Heb je kabelinternet, dan kun je een soort belbudget abonnement afsluiten voor 5 euro extra per maand (bij @home bijvoorbeeld) je belt via mobiel en je kan gebeld worden op je huistelefoon.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:54

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

ik heb een vraagje, maar kan het niet vinden of ik kijk weer met m'n ogen dicht -_-.

Ik wil van xs4all overstappen naar orange, waarom..de kosten :P .
Ik heb een speedtouch 546 is deze wel compatible met orange?

Ik had deze vraag ook gesteld aan een orange medewerker en die zei nee.
Ik had het op een ander forum gevraagd en daar zeggen ze weer ja!!
dus wat is het :x.

En zijn er peopz die ook van xs4all zijn overgestapt naar orange, ja, hoe bevalt het je?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dido schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:19:
Naja, sorry hoor, maar wat voor vriend ben je als je het te duur vindt om iemand te bellen. Tuurlijk, naar een mobiel bellen is duurder, maar als daar je vriendschappen vanaf hangen, dan zitten je prioriteiten toch echt niet goed wat mij betreft.
Hoe noem je iemand die om volslagen irrealistische redenen zijn kennisen verplicht extra kosten te maken?
Iemand die ADSL heeft betaalt hoe dan ook ongeveer een tientje. Voor dat geld krijg je bij KPN de mogelijkheid om op de vaste telefoon bereikbaar te zijn. Alleen voor mensen die om irrationele redenen "van KPN afwillen" is het interessant om iets meer te betalen en er minder voor terug te krijgen.
Dat gaat alleen op als martdj's opmerking niet geldt voor mensen zonder ADSL verbinding die ook hun vaste lijn opzeggen. En ik vermoed dat hij over hen hetzelfde denkt (want echt niet dat je van al je kennissen uit je hoofd weet wat voor internet verbinding ze hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:05

Marc H

- - Is wakker - -

XTREEMRaGE schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:02:
ik heb een vraagje, maar kan het niet vinden of ik kijk weer met m'n ogen dicht -_-.

Ik wil van xs4all overstappen naar orange, waarom..de kosten :P .
Ik heb een speedtouch 546 is deze wel compatible met orange?

Ik had deze vraag ook gesteld aan een orange medewerker en die zei nee.
Ik had het op een ander forum gevraagd en daar zeggen ze weer ja!!
dus wat is het :x.

En zijn er peopz die ook van xs4all zijn overgestapt naar orange, ja, hoe bevalt het je?
Ik neem even aan dat je het hebt over internet zonder bellen.

Speedtouch 546 werkt perfect met orange. Ik heb hem hier zelf :)

Ik heb hem geflashed naar de laatste firmware, en daarna het config tooltje gedraaid voor de juiste instellingen. http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516

mijn modem traint in op: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.003 / 19.761
Vanaf eweka newsserver download ik met gemiddeld 1.8 MB per sec.

[ Voor 10% gewijzigd door Marc H op 18-10-2006 17:41 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 25-06 18:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Dido schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:19:
[...]

Ja, een hele erge imho. Ik bel nooit vrienden/kenissen op vaste nummers omdat ik geen zin heb om dan alsnog naar hun mobiel te bellen omdat ze niet thuis zijn. Bel gewoon direct naar mobiel, veel makkelijker.

Ik heb ook al jaren geen KPN meer, uit pure haat voor de telefoonrekeningen van 600-800 gulden per 2 maanden in m'n BBS tijd :P

Nu nog even ontopic, ik heb de laatste tijd erg veel dat mijn LB niet meer te bereiken is via 192.168.1.1. Alles blijft gewoon werken maar de webpage komt niet tevoorschijn, ook is de DHCP server er dan mee gekapt.

Dit had ik paar maanden geleden 'wel eens' maar ik heb het nu haast wekelijks. Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Marc H schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 17:37:
[...]

Ik neem even aan dat je het hebt over internet zonder bellen.

Speedtouch 546 werkt perfect met orange. Ik heb hem hier zelf :)

Ik heb hem geflashed naar de laatste firmware, en daarna het config tooltje gedraaid voor de juiste instellingen. http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516

mijn modem traint in op: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.003 / 19.761
Vanaf eweka newsserver download ik met gemiddeld 1.8 MB per sec.
Ja was ook voor i-net zonder bellen, dat geeft me wat hoop ;D.
dat train gedoe, waar kan ik dat vinden voor de speedtouch 546 ;D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:05

Marc H

- - Is wakker - -

Je vindt ze op:

Home > Broadband Connection > DSL Connection.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Sinds vandaag heb ik ook adsl via Orange (zonder telefonie) en nog geen problemen ondervonden. Installatie zeer makkelijk en snelheid tot nu toe is perfect!

Stats:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 12.9 (dB)
Ver weg : 2.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 51
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189499

Helaas, voor ADSL heb je altijd een actieve telefoonlijn nodig. Wil je toch van je vaste lijn af dan kun je kabel internet pakken. Let wel, als je later toch niet tevreden bent met de kabeloplossing moet je weer aansluitkosten gaan betalen voor een telefoonlijn. Dat zijn zo in het kort de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189499 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:21:
Helaas, voor ADSL heb je altijd een actieve telefoonlijn nodig. Wil je toch van je vaste lijn af dan kun je kabel internet pakken. Let wel, als je later toch niet tevreden bent met de kabeloplossing moet je weer aansluitkosten gaan betalen voor een telefoonlijn. Dat zijn zo in het kort de mogelijkheden.
Dit antwoord klopt niet, en het juiste antwoord is al lang gegeven. Ja, je kan je KPN lijn opzeggen, maar Orange gaat je dan extra kosten per maand in rekening brengen (die Orange weer aan KPN moet afdragen), omdat je geen actieve KPN lijn meer hebt. Deze kosten zijn uit mijn hoofd 9,95 per maand, wat een paar centen meer is dan de maandelijkse kosten voor een BelBudget abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Marc H schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:00:
Je vindt ze op:

Home > Broadband Connection > DSL Connection.
ok tnx
Ik heb al een tijdje m'n modem nie geupdate heb nog versie 5.4.0.14 ;D
maar is dit btw te hoog?
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 14.160
hoe hoog/laag moet ie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 18:24
ok guys,

vandaag dus mn modem en alles geinstalleerd. ik zit volgens de postcode check op 1429 meter van de centrale. en dit zijn mijn stats:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 18680 Kb
Afname Dichtbij : 23.8 (dB)
Ver weg : 7.3 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 1352
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 99
ES-teller van 1 dag 0

ben nu even voor de test vanaf de server van MS aan het downloaden (vista rc1 iso) met gemiddeld 1.55+ mb/s

de eerte paar keer trainde ik niet hoger dan 13000 in. maar dit is het hoogste tot nu toe.
wat vinden jullie ervan?

ooh ja weet iemand hoe je dat irritante icoon van orange uit je IE krijgt. heb het geprobeerd met x-setup pro. ben het nu kwijt als dat ding animated is op het moment dat er data verkeer plaatsvindt. maar moment dat het stil staat krijg ik weer orange logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
Ik heb nog een vraagje over Zonealarm icm de livebox. Zijn er mensen waar deze combi problemen geeft?

Of eventuele tips qua instellingen waar ik eventueel op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
ForrestX schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:17:
[...]
Hier toch even op reageren. Ik had het over mijn "kennissenkring". Dat zijn dus niet mijn beste vrienden. Als die mensen niet dichtbij wonen is de enige manier om contact te onderhouden om soms lang (meer dan een uur) met iemand te bellen. Als ik dan weet dat ik daarvoor 12 euro moet dokken omdat die persoon te krenterig is om een vaste lijn te houden, dan doe ik dat inderdaad niet zo snel. Dan bel ik liever met mijn vrienden in bijvoorbeeld Zuid Afrika waar ik voor een uur bellen maar 4,20 euro aan kwijt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik downloadde gister op de hoogste snelheid ooit: stabiel 1.700 KBps. Het ging om de 98 MB grote Ebian firewall vanaf Surfnet, Amsterdam.

Blijkbaar wordt de snelheid op testsites door die testservers gelimiteerd: daar haal ik meestal 1000 KBps.

Welk resultaat moet je nu als juist zien?

(Ga nu niet allemaal snelheden opnoemen: ik wil weten of dit een goede test is van je maximaal haalbare snelheid).

P.s.: afstand tot centrale 1300 meter in rechte lijn; 2200 met routeplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189179

Vandaag minder prettige ervaring met Orange gehad.

In augustus had ik een brief ontvangen met de boodschap dat "uw ADSL Direct abonnement nog dit kwartaal wordt omgezet naar Orange ADSL Family". Omdat er begin oktober nog niets was gebeurd, heb ik een mailtje gestuurd naar de klantenservice met de vraag waarom ik nog niet was omgezet.

Vorige week kreeg ik via de telefoon het antwoord dat mijn wijkcentrale vol zou zitten. Aan de helpdeskmedewerker heb ik dan verzocht om een klacht te loggen: waarom een belofte uitsturen als je hebt verzuimd om na te gaan of je het beloofde eigenlijk wel waar kunt maken?

Uiteindelijk werd ik vanmiddag opgebeld door een uiterst vriendelijke medewerker van Orange. Aanvankelijk gaf hij aan de versnelling op te willen starten, tenzij de centrale ècht vol zou zitten. Prima, kan ik mee leven. Helaas werd ik een uur later gebeld dat het omzetten naar Family niet mogelijk was omdat ik in februari dit jaar al was verhuisd. Helaas bleek het in dat geval niet mogelijk een omzetting te starten... enig alternatief was het per vandaag afsluiten en een geheel nieuwe aanvraag Family te doen. Dat zou twee weken duren, waarin ik dan géén internet zou hebben.

Ten eerste is twee weken geen internet geen optie voor mij: ik gebruik het juist voor een deeltijdstudie, ik gebruik het voor de communicatie met de universiteit.

Ten tweede vind ik de reden krom: technisch is het mogelijk me om te zetten, alleen administratief niet. Na mijn verhuizing ben ik er bijvoorbeeld niet op gewezen dat ik het komend jaar geen abonnementswijziging kon doen (bijv. upgraden). Bovendien: een verhuizing is voor mij iets anders dan de start van een nieuw contract, alleen Orange legt het uit als de start van een nieuw administratief jaar. Waar slaat dat op? Enkel de startdatum van mijn contract doet er toch toe tenzij ik een verzoek tot contractwijziging van Orange heb ontvangen?

Uiteindelijk heb ik besloten mijn aansluiting op te zeggen. Na eerdere problemen ben ik de niet waargemaakte beloftes van Orange zat. Ik ga eens kijken wat er nog meer te koop is.

Iemand dergelijke ervaringen gehad wat betreft niet waargemaakte omzettingen naar Family?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 18:24
hoi mensne kan iemand me misschien helpen met de script methode om poorten te forwarden. het is een heel handig scriptje. alleen bij de tweede stap krijg ik het volgende als ik alles ingevuld heb

Error : no RXINTERFACE

dus het werkt neit iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118401

Hello allo,

Hier ook sinds vandaag een Orange klant.

Even eerste wat specs van LB:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20036 Kb
Afname Dichtbij : 12.6 (dB)
Ver weg : 2.0 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Ik zit op +/- 300 meters van telefooncentrale. Haal dan ook 2200+ qua download.

Telefoon deed eerste even 'moeilijk' (rare geluiden tijdens bellen enzo), maar is nu stabiel. Denk dat ik wel voip binnenkort ga aanpassen (voipcheap/buster/etc).

Nog tips voor nieuwe gebruikers?! :)

Mvg,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 19:57
Hoe kan ik nu bij mn webserver komen via port forwarden? Ik lees verschillende opties die bij mij helaas allemaal niet werken :( ik kom nog steeds in mn livebox terecht!
iemand een oplossing hiervoor? mijn livebox is voorzien van de laatste firmware

over de snelheid heb ik niets te klagen :D die is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

etimm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:24:
Hoe kan ik nu bij mn webserver komen via port forwarden? Ik lees verschillende opties die bij mij helaas allemaal niet werken :( ik kom nog steeds in mn livebox terecht!
iemand een oplossing hiervoor? mijn livebox is voorzien van de laatste firmware
Met proxy of local IP is de enige manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etimm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 19:57
BN schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:40:
[...]

Met proxy of local IP is de enige manier....
proxy? local IP? :P kun je iets meer uitleg geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Weet iemand of de Sitecom WL-170 ook werkt op de livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Hebben mensen hier al ervaring met de nieuwe telefonie dienst van Orange: Unique? Ik ben benieuwd of de switch tussen de Livebox en het mobiele netwerk daadwerkelijk zo naadloos is, als in de omschrijving wordt beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17

mjl

Ugh

Wat een onzin, mijn buurman is jan dit jaar verhuisd (adsl zelfs later denk ik) en heeft gewoon van een oud wanadoo abbo een 20Mbit ugrade gehad, enige nadeel was dat er in eerste instantie op de site staat dat er geen kosten aan zouden zitten en ze toch lekker 60 euro aansluitkosten in rekening brengen.
Anoniem: 189179 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:50:
Vandaag minder prettige ervaring met Orange gehad.

In augustus had ik een brief ontvangen met de boodschap dat "uw ADSL Direct abonnement nog dit kwartaal wordt omgezet naar Orange ADSL Family". Omdat er begin oktober nog niets was gebeurd, heb ik een mailtje gestuurd naar de klantenservice met de vraag waarom ik nog niet was omgezet.

Vorige week kreeg ik via de telefoon het antwoord dat mijn wijkcentrale vol zou zitten. Aan de helpdeskmedewerker heb ik dan verzocht om een klacht te loggen: waarom een belofte uitsturen als je hebt verzuimd om na te gaan of je het beloofde eigenlijk wel waar kunt maken?

Uiteindelijk werd ik vanmiddag opgebeld door een uiterst vriendelijke medewerker van Orange. Aanvankelijk gaf hij aan de versnelling op te willen starten, tenzij de centrale ècht vol zou zitten. Prima, kan ik mee leven. Helaas werd ik een uur later gebeld dat het omzetten naar Family niet mogelijk was omdat ik in februari dit jaar al was verhuisd. Helaas bleek het in dat geval niet mogelijk een omzetting te starten... enig alternatief was het per vandaag afsluiten en een geheel nieuwe aanvraag Family te doen. Dat zou twee weken duren, waarin ik dan géén internet zou hebben.

Ten eerste is twee weken geen internet geen optie voor mij: ik gebruik het juist voor een deeltijdstudie, ik gebruik het voor de communicatie met de universiteit.

Ten tweede vind ik de reden krom: technisch is het mogelijk me om te zetten, alleen administratief niet. Na mijn verhuizing ben ik er bijvoorbeeld niet op gewezen dat ik het komend jaar geen abonnementswijziging kon doen (bijv. upgraden). Bovendien: een verhuizing is voor mij iets anders dan de start van een nieuw contract, alleen Orange legt het uit als de start van een nieuw administratief jaar. Waar slaat dat op? Enkel de startdatum van mijn contract doet er toch toe tenzij ik een verzoek tot contractwijziging van Orange heb ontvangen?

Uiteindelijk heb ik besloten mijn aansluiting op te zeggen. Na eerdere problemen ben ik de niet waargemaakte beloftes van Orange zat. Ik ga eens kijken wat er nog meer te koop is.

Iemand dergelijke ervaringen gehad wat betreft niet waargemaakte omzettingen naar Family?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Laatst online: 31-01 14:21
Hallo,

Mijn broertje heeft nu ongeveer 3 a 4 weken ADSL Family van Orange (zonder telefonie) maar de download snelheden zijn echt bagger te noemen.
Heb al een paar keer gebeld naar de HD maar zij weten het ook niet meer.
Het laatste wat ze gedaan hebben is een poort reset maar dit heeft niet geholpen.

Hieronder wat relevante info:

Livebox software versie
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222034
Referentie 3202WNLB_222034

ADSL stats
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 11824 Kb
Afname Dichtbij : 34.3 (dB)
Ver weg : 13.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
HEC-teller 790
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 28
ES-teller van 1 dag 0

Afstand ISRA - LB ~15cm
Al een paar keer de LB gereset en gepowercycled

Download/Upload etc
Download van ftp Orange.nl: ~6kb/s (Via FlashFXP met een 100mb.bin bestand)
Download van ftp UTwente: ~20kb/s (Via FlashFXP met een 100mb.bin bestand)
Upload: ~90kb/s (dus dat zit wel goed)
Online gamen: Gaat perfect helemaal geen problemen
Surfen: Ook perfect

Het maakt hierbij niks uit of de FW in de LB aan of uit staat.

Tracert/ping

Bezig met het traceren van de route naar ftp.orange.nl [194.134.17.10]
via maximaal 30 hops:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 27 ms 26 ms 27 ms s5591f401.adsl.wanadoo.nl [85.145.244.1]
4 32 ms 31 ms 31 ms V742.dr3-asd5.nl.euro.net [194.134.154.205]
5 31 ms 32 ms 31 ms G5-1.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.21]
6 32 ms 32 ms 31 ms G3-2.cr1-asd2.nl.euro.net [194.134.161.194]
7 31 ms 32 ms 31 ms G2-2.dr2-asd2.nl.euro.net [194.134.161.118]
8 32 ms 31 ms 31 ms ftp.wanadoo.nl [194.134.17.10]

De trace is voltooid.

Tracert naar de LB zelf komt direct aan.
Pingen naar welk IP of DNS komt aan met een gemiddelde tijd van 30ms

PC
Windows XP SP2 met alle updates
Windows XP FW staat uit (verder geen FW aanwezig)
Virusscanner NOD32
Bedrade verbinding met een cat5 UTP (afstand LB - PC ~5m kabel)
Netwerkkaart al is geherinstalleerd en zelfs een andere geprobeerd

Zijn PC en UTP kabel heb ik bij mij thuis ook uitgeprobeerd (heb zelf ook ADSL Familiy) en hier trek ik de max snelheid. Dus aan zijn PC of kabel ligt het dus niet.
Tevens heb ik de KPN al gebeld om gewoon is zijn koper draad te laten meten en hieruit komen geen vreemde waardes naar boven of iets dergelijks.
De LB zelf is ook al is vervangen door de HD.

Denk dat dit wel zo'n beetje alle relevante info is. Weten jullie misschien iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:06:
Weet iemand of de Sitecom WL-170 ook werkt op de livebox?
Net bij Paradigit geweest en voor de prijs van een linksys pcmcia wlan kaartje heb je nu daar in de aanbieding ook een hele linksys wireless broadband router! 39,95!

Dan heb je mooi een 4 poorts router, wlan (met externe antenne!) en een netwerkkabel :)

En het ding is echt SUPER klein.

Zie: http://www.thetechzone.com/?m=show&id=303 (maar dan MET antenne!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Repec schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:51:
Hallo,

Mijn broertje heeft nu ongeveer 3 a 4 weken ADSL Family van Orange (zonder telefonie) maar de download snelheden zijn echt bagger te noemen.
Heb al een paar keer gebeld naar de HD maar zij weten het ook niet meer.
Het laatste wat ze gedaan hebben is een poort reset maar dit heeft niet geholpen.

Hieronder wat relevante info:

Denk dat dit wel zo'n beetje alle relevante info is. Weten jullie misschien iets meer?
Lijkt mij alsof jij alles hebt ondernomen, om achter de oorzaak te komen. De waarden zijn verder oke en zeggen toch dat je sneller moet kunnen halen. Wat ik in het verhaal mis, is dat Orange de lijnkaart in de wijkcentrale heeft bekeken. KPN kijkt alleen naar de waarden van de telefoonlijn, maar kan niet bij de gegevens van Orange netwerkapparatuur komen logisch bekeken. Ik zou toch even nog de HD opbellen en vragen of zij even daar willen kijken.
Ze moeten trouwens op z'n minst 4mbit/s leveren, want anders komen ze de beloofde dienstverlening niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Anoniem: 16697 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:31:
[...]

Net bij Paradigit geweest en voor de prijs van een linksys pcmcia wlan kaartje heb je nu daar in de aanbieding ook een hele linksys wireless broadband router! 39,95!

Dan heb je mooi een 4 poorts router, wlan (met externe antenne!) en een netwerkkabel :)

En het ding is echt SUPER klein.

Zie: http://www.thetechzone.com/?m=show&id=303 (maar dan MET antenne!)
En zonder ingebouwd modem lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

My-life schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:42:
[...]

En zonder ingebouwd modem lijkt me...
En? Die hangt nu gewoon aan de Livebox als router en WLAN werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193868

Even een vraag.

Ik heb mijn "oude" pc een PIV 3.0 gig 1024 ddr en gigabyte mobo aan mijn pa verkocht.
Ik heb hem voor die tijd geformateerd zodat er een cleane versie van windows op kwam te staan. Ik heb die pc toen ik hem zelf gebruikte ook meerdere malen geformateerd en gereinstalleerd.

Ik heb toendertijd ook het family pakket van wanadoo , nu orange, gebruikt. Was geen probleem. Cdtje erbij, software installeren, kabeltje erin. Klaar. Verbinding.

Nu staat hij dus bij mijn pa en we hebben windows weer geinstalleerd. Is niet de nieuwste versie dus er moet het een en ander geupdate worden. Maar dat gaat lastig zonder internetverbinding.
Mijn pa heeft nu ook een orange family pakket en gebruikt dit op een andere pc zonder problemen.
Nu wilde hij het ook op mijn oude installeren maar hij krijgt maar geen verbinding.

Allereerst wilden we de onboard lan gebruiken welke niet herkend werd. Na veel gedoe met software, drivers enz heeft hij zelf een netwerkkaartje gekocht en deze geinstalleerd. Die werkt.
Maar nog steeds krijgt hij geen verbinding met internet.

Tijdens het installeren van de software van orange tracht het programma een verbinding te maken en dat duurt een paar minuten en dan zegt ie: installie niet voltooid. probeer het nog een keer.

Helpdesk is al gebeld en deze hebben geen idee wat het kan zijn. Volgens hen blokkeert de pc zelf iets van een verbinding. Maar hoe is dat nu mogelijk? Ik heb et altijd op deze manier gedaan.

Het vreemde daarnaast is ook dat hij een laptop van het werk geprobeerd heeft op die aansluiting en die werkt wel....

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt!

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 193868 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:24:
Even een vraag.

Ik heb mijn "oude" pc een PIV 3.0 gig 1024 ddr en gigabyte mobo aan mijn pa verkocht.
Ik heb hem voor die tijd geformateerd zodat er een cleane versie van windows op kwam te staan. Ik heb die pc toen ik hem zelf gebruikte ook meerdere malen geformateerd en gereinstalleerd.

Ik heb toendertijd ook het family pakket van wanadoo , nu orange, gebruikt. Was geen probleem. Cdtje erbij, software installeren, kabeltje erin. Klaar. Verbinding.

Nu staat hij dus bij mijn pa en we hebben windows weer geinstalleerd. Is niet de nieuwste versie dus er moet het een en ander geupdate worden. Maar dat gaat lastig zonder internetverbinding.
Mijn pa heeft nu ook een orange family pakket en gebruikt dit op een andere pc zonder problemen.
Nu wilde hij het ook op mijn oude installeren maar hij krijgt maar geen verbinding.

Allereerst wilden we de onboard lan gebruiken welke niet herkend werd. Na veel gedoe met software, drivers enz heeft hij zelf een netwerkkaartje gekocht en deze geinstalleerd. Die werkt.

Tijdens het installeren van de software van orange tracht het programma een verbinding te maken en dat duurt een paar minuten en dan zegt ie: installie niet voltooid. probeer het nog een keer.

Helpdesk is al gebeld en deze hebben geen idee wat het kan zijn. Volgens hen blokkeert de pc zelf iets van een verbinding. Maar hoe is dat nu mogelijk? Ik heb et altijd op deze manier gedaan.

Het vreemde daarnaast is ook dat hij een laptop van het werk geprobeerd heeft op die aansluiting en die werkt wel....

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt!

Paul
Betekent dat de HD gelijk heeft. Als de laptop op dezelfde ethernetpoort van de Livebox wel werkt, dan ligt het duidelijk aan de pc. Probeer de netwerkkaart eens op 10Half duplex te zetten en eventueel een andere kabel, als dat ook nog niet geprobeerd is. Dat wil nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193868

De kabel is het niet. Want op de laptop werkt ie ook. Zelfde kabel.
Dat 10 half duplex proberen we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Hebben jullie ook dat de livebox na een reset altijd lager 'intraint'?
Bij mij van 15.000 naar 10.000 KBps.

(Ik zet mijn modem 's ochtends aan (door de stekkervoeding in het stopcontact te stoppen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 07:07
Anoniem: 787 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:07:
Hebben jullie ook dat de livebox na een reset altijd lager 'intraint'?
Bij mij van 15.000 naar 10.000 KBps.

(Ik zet mijn modem 's ochtends aan (door de stekkervoeding in het stopcontact te stoppen)).
Nee schommelt (tssn 15-17)
Als hij altijd lager intraint, moet je snel op 0 zitten
NIet altijd lager dus.

1) Haal niet alleen de stroom maar ALLE kabels even uit de LB
2)Controleer ISRA en gebruik ander kabeltje als test. Als je nog zo een tang hebt, probeer even een kabeltje van 20cm te maken als test, dan kan je dit ook weer uitsluiten om uiteindelijk naar de orzaak te komen)

Ik vermeld even mijn configuratie thuis ( voor een paar gebruikers hierboven)
Een PCMCIA kaart zou ik NOOIT gebruiken in de livebox. Beter een AP aansluiten.
(beter bereik , meer mogelijkheden, en je kan hem op andere plaats zetten)

Wij zitten er hier nu met 8 gebruikers op (alleen ik ben een zware gebruiker, de rest mailt en surft maar wat)

LB kabel naar switch en vandaar uit 2x met kabel naar PC `s en 1 x naar een ASUS WL500G (de switch is om geen 4 kabels naar de hogergeplaatste WL500 te moeten laten lopen)
De WL500 werkt als switch (geen dhcp) en voor wireless staat WDS aan. Vast ip gegeven 192.168.1.111
wat verder staat een 2de WL500G met dezelfde settings, maar vast ip 192.168.1.112
(en op deze ook 2 kabels naar PC`s)
NOg wat verder staat een WL300G met dezelfde settings en vast ip 192.168.1.113

Voordeel is dat ik nog bij alle 3 de ASUSses kan inloggen op hun IP.

Werkt prima allemaal , haal op de verste nog steeds ruim 1MB/sec (geen halvering dus)

Nou ik hoop dat er iemand wat aan heeft. Werken goed samen die ASUS dingen

LB nu al weer +200u online zonder problemen

Voor diegenen die dit forum lezen, maar nog geen Orange hebben en wel overwegen, het volgende:
Ik zou het niet doen, want hoe meer gebruikers er bij komen, hoe slechter de performance wordt :)

[ Voor 7% gewijzigd door berns op 21-10-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Voor het eerst sinds we Orange hebben (wat nu een maand of 2 á 3 zal zijn) doet de Livebox het nog gewoon goed na meer dan 3 dagen. Ik zit momenteel op 6 dagen en het CRC-error gehalte zit nu op 7300, voorheen haalde ie dat meestal al binnen 24 uur.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 07:57
Ik had al sinds de installatie erg veel HEC en CRC fouten. Onderstaande waarden waren van een weekje online:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19468 Kb
Afname Dichtbij : 18.5 (dB)
Ver weg : 4.5 (dB)
HEC-teller 437191
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 46238
ES-teller van 1 dag 0

Ik ging er vanuit dat dit aan de bedrading aan de KPN kant lag omdat ik zelf de bedrading netjes had aangesloten met een ronde telefoonkabel (wel een kabel van 10 meter). Vandaag toch maar eens geprobeerd of ik hier verbetering in kon bregen.
LB een halve meter van het ISRA-punt geplaatst, en voor dat halve metertje zelf een ronde telefoonkabel geknepen met alleen de middelste 2 aders.

Heb nu 1 CRC fout, en 0 HEC-fouten in 1 uur. Voorheen had ik tientallen fouten per minuut. Kortom, ik ben tevreden :)

Voor anderen met hoge aantallen fouten --> check je bedrading, ookal denk je zelf in eerste instantie dat het daar niet aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand dit al gehad:

Livebox uit (lijn + tel gewoon erin) - telefoon lijn is goed, normale geluid enzo..

LB aan, dan na paar seconden hoor je een 'click' vanuit LB en telefoon lampje gaat aan, maar vanaf dat moment kan je geen fatsoenlijk gesprek voeren. Er komen +/- 3 verschillende tonen uit telefoon, constant ruis, gekraak (net alsof je met muis ERG snel clickt...) - is gewoon niet te doen :|

Is LB beetje stuk of...? Heb geen zin om LB constant aan / uit te doen om te kunnen telefoneren :(

Mvg,
Alex

PS. voor alle duidelijkheid - ik heb 'gewoon' telefoon welke op 'normale' lijn werkt... dus geen speciaal voip meuk e.d. - kweet niet of dat nu wel vereist is :|

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 118401 op 21-10-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 118401 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:18:

Livebox uit (lijn + tel gewoon erin) - telefoon lijn is goed, normale geluid enzo..

LB aan, dan na paar seconden hoor je een 'click' vanuit LB en telefoon lampje gaat aan, maar vanaf dat moment kan je geen fatsoenlijk gesprek voeren. Er komen +/- 3 verschillende tonen uit telefoon, constant ruis, gekraak (net alsof je met muis ERG snel clickt...) - is gewoon niet te doen :|

Is LB beetje stuk of...? Heb geen zin om LB constant aan / uit te doen om te kunnen telefoneren :(

Mvg,
Alex

PS. voor alle duidelijkheid - ik heb 'gewoon' telefoon welke op 'normale' lijn werkt... dus geen speciaal voip meuk e.d. - kweet niet of dat nu wel vereist is :|
Harde reset uitvoeren en anders HD bellen voor nieuwe Livebox. That simple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het al meerdere malen gereset, maar zonder resultaat :(

Ik zal ze morgen bellen.

Bedankt!

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:33:
Lijkt mij alsof jij alles hebt ondernomen, om achter de oorzaak te komen. De waarden zijn verder oke en zeggen toch dat je sneller moet kunnen halen. Wat ik in het verhaal mis, is dat Orange de lijnkaart in de wijkcentrale heeft bekeken. KPN kijkt alleen naar de waarden van de telefoonlijn, maar kan niet bij de gegevens van Orange netwerkapparatuur komen logisch bekeken. Ik zou toch even nog de HD opbellen en vragen of zij even daar willen kijken.
Ze moeten trouwens op z'n minst 4mbit/s leveren, want anders komen ze de beloofde dienstverlening niet na.
Waarom zou Orange de lijnkaart bekijken? De lijn trained, de trained speed is redelijk (> 11 Mbit/sec), er is internet verkeer, en de latency is normaal. De lijnkaart wordt door 64 users gedeeld, dus als daar iets mis mee zou zijn, zouden die 64 users dat allemaal moeten merken, of het moet wel een heel apart probleem zijn dat specifiek voor hem geldt. Erg onwaarschijnlijk.

Ik zou gewoon eens een laptop recht aan de LiveBox hangen, via ethernet, en eens kijken wat je dan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Waarschijnlijk nog niet veel mensen die dit kunnen hebben, maar mij lijkt het wel wat. Orange Unique, een UMA (Wifi) telefoontje waarmee je via de livebox tegen goedkope tarieven kunt bellen. Je hebt echter wel Wifi nodig. Nu is de wifi pcmcia kaart van de livebox niet de geweldigste met bereik(ik heb deze dan ook niet) en nu is mijn vraag, als je een externe router erop aansluit met WLAN werkt dit dan alsnog met Unique...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

REDFISH schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:48:
Waarschijnlijk nog niet veel mensen die dit kunnen hebben, maar mij lijkt het wel wat. Orange Unique, een UMA (Wifi) telefoontje waarmee je via de livebox tegen goedkope tarieven kunt bellen. Je hebt echter wel Wifi nodig. Nu is de wifi pcmcia kaart van de livebox niet de geweldigste met bereik(ik heb deze dan ook niet) en nu is mijn vraag, als je een externe router erop aansluit met WLAN werkt dit dan alsnog met Unique...?
Nope, de LiveBox handelt het VoIP verkeer af, en moet dus rechtstreeks communiceren met de handset. Daar kan geen device tussen zitten, die weet niet hoe hij dat verkeer moet afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:59
Anoniem: 118401 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:18:

Mvg,
Alex

Als je telefoonlampje op de livebox aangaat betekent dat dat voip van Orange actief is. Het lijkt erop dat voip voor jou dus wel actief is. Een ander toestel zou dit gekraak kunnen verhelpen, controleren van de bekabeling ook. Als je geen voip hebt aangevraagd zou ik ook met de helpdesk gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:13
Ik heb de laatste 2 à 3 weken het probleem dat surfen zo ontzettend traag gaat via Orange. Als ik tunnel naar het bedrijf waar ik werk en vanuit daar het internet op ga is het veel sneller. Via de orange/wanadoo proxy gaat het beter, maar bij ADSL zou het toch niet nodig moeten zijn om deze te gebruiken?. Ik zit in de omgeving Nieuwegein. Hebben anderen hier ook last van?

[ Voor 13% gewijzigd door Zettie op 21-10-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zettie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:53:
Ik heb de laatste 2 à 3 weken het probleem dat surfen zo ontzettend traag gaat via Orange. Als ik tunnel naar het bedrijf waar ik werk en vanuit daar het internet op ga is het veel sneller. Via de orange/wanadoo proxy gaat het beter, maar bij ADSL zou het toch niet nodig moeten zijn om deze te gebruiken?. Ik zit in de omgeving Nieuwegein. Hebben anderen hier ook last van?
Doe eens wat traceroutes om te zien wat je verbinding zo traag maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Hier een trace naar orange.nl:
Bezig met het traceren van de route naar orange.nl [62.37.237.15]
via maximaal 30 hops:

3 31 ms 29 ms 31 ms s5592bc01.adsl.wanadoo.nl [85.146.188.1]
4 33 ms 32 ms 32 ms V654.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.154.29]
5 32 ms 32 ms 32 ms 10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61]
6 32 ms 32 ms 32 ms 10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162]
7 32 ms 32 ms 32 ms PC12.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.162.9]
8 40 ms 40 ms 41 ms ge-3-0-0-0.loncr5.London.opentransit.net [193.251.252.213]
9 49 ms 49 ms 50 ms po12-0.pascr2.Paris.opentransit.net [193.251.242.17]
10 69 ms 70 ms 69 ms so-1-0-0-0.madcr2.Madrid.opentransit.net [193.251.243.118]
11 70 ms 69 ms 70 ms gi0-0-0.madcr1.Madrid.opentransit.net [193.251.242.101]
12 70 ms 70 ms 69 ms uni2-2.GW.opentransit.net [193.251.247.26]
13 70 ms 69 ms 70 ms 62.36.203.197
14 69 ms 69 ms 70 ms 62.36.204.134
15 70 ms 70 ms 70 ms perso.wanadoo.es [62.37.237.15]

De trace is voltooid.

en een naar tweakers.net die gewoon uittimede:
Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

3 29 ms 30 ms 29 ms s5592bc01.adsl.wanadoo.nl [85.146.188.1]
4 32 ms 32 ms 32 ms V654.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.154.29]
5 32 ms 32 ms 31 ms 10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61]
7 35 ms 33 ms 35 ms 10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
8 * * * Time-out bij opdracht.
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189179

mjl schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:28:
Wat een onzin, mijn buurman is jan dit jaar verhuisd (adsl zelfs later denk ik) en heeft gewoon van een oud wanadoo abbo een 20Mbit ugrade gehad, enige nadeel was dat er in eerste instantie op de site staat dat er geen kosten aan zouden zitten en ze toch lekker 60 euro aansluitkosten in rekening brengen.
[...]
Ik vond de argumentatie van Orange zelf ook behoorlijk absurd. Aparte manier van klantenbinding:
- Of ik wacht netjes de verhoging naar Family af maar kan dan niet meer opzeggen als het toch niet bevalt (want dan is de opzegtermijn verstreken, weer een jaar wachten).
- Of ik zeg op en kan daarmee zeker weten fluiten naar de snelheidsverhoging.

Hoe het ook zij, heb d'r geen trek meer in. Eerst een slecht uitgevoerde verhuizing eerder dit jaar waarbij ik twee weken zonder ADSL heb gezeten, vervolgens een niet werkend draadloos netwerk via de Livebox waarvoor je keurig mag blijven betalen en nu de snelheidsverhoging die toch maar weer niet door blijkt te gaan. Ben het zat, exit Orange. Nu op zoek naar iets dat wél werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hoi,

Ik heb sinds augustus ADSL Family + telefoon (voorheen: Chello voor Internet en KPN voor telefoon).

Met mijn ADSL verbinding is niks aan de hand, maar mijn telefoonverbinding is een ramp.
Het gebeurt heel vaak dat ik niet bereikbaar ben of niet kan bellen, totdat ik de livebox reset (stekker eruit / stekker erin).
Ik heb al met Orange gebeld en ze hebben mij een nieuwe livebox gestuurd. Ik heb het zaterdag (21-10-2006) aangesloten en vandaag (22-10-2006) deed mijn telefoon het weer niet.
De Livebox zit in de meterkast, op 1 meter van de ISRA punt.

Ik zal Orange weer bellen hoe het zit, maar ik wil graag weten of jullie daar ook last van hebben ?

[ Voor 4% gewijzigd door GoT op 22-10-2006 13:46 ]

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Zettie schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 00:37:
Hier een trace naar orange.nl:
Bezig met het traceren van de route naar orange.nl [62.37.237.15]
via maximaal 30 hops:

3 31 ms 29 ms 31 ms s5592bc01.adsl.wanadoo.nl [85.146.188.1]
4 33 ms 32 ms 32 ms V654.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.154.29]
5 32 ms 32 ms 32 ms 10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61]
7 32 ms 32 ms 32 ms PC12.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.162.9]
8 40 ms 40 ms 41 ms ge-3-0-0-0.loncr5.London.opentransit.net [193.251.252.213]
9 49 ms 49 ms 50 ms po12-0.pascr2.Paris.opentransit.net [193.251.242.17]
10 69 ms 70 ms 69 ms so-1-0-0-0.madcr2.Madrid.opentransit.net [193.251.243.118]
11 70 ms 69 ms 70 ms gi0-0-0.madcr1.Madrid.opentransit.net [193.251.242.101]
12 70 ms 70 ms 69 ms uni2-2.GW.opentransit.net [193.251.247.26]
13 70 ms 69 ms 70 ms 62.36.203.197
14 69 ms 69 ms 70 ms 62.36.204.134
15 70 ms 70 ms 70 ms perso.wanadoo.es [62.37.237.15]

De trace is voltooid.

en een naar tweakers.net die gewoon uittimede:
via maximaal 30 hops:

3 29 ms 30 ms 29 ms s5592bc01.adsl.wanadoo.nl [85.146.188.1]
4 32 ms 32 ms 32 ms V654.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.154.29]
5 32 ms 32 ms 31 ms 10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61]
7 35 ms 33 ms 35 ms 10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
9 * * * Time-out bij opdracht.
10 * * * Time-out bij opdracht.
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 * * * Time-out bij opdracht.
16 * * * Time-out bij opdracht.
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 * * * Time-out bij opdracht.
25 * * * Time-out bij opdracht.
26 * * * Time-out bij opdracht.
27 * * * Time-out bij opdracht.
28 * * * Time-out bij opdracht.
29 * * * Time-out bij opdracht.
30 * * * Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.
De latency lijkt oke. Zou opzich goed moeten gaan op basis daarvan. Reset de modem eens anders voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 19:42
Lekkere Loempia schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:47:
[...]

De latency lijkt oke. Zou opzich goed moeten gaan op basis daarvan. Reset de modem eens anders voor de zekerheid.
Dat tweakers.net een time-out geeft komt vast doordat ze ICMP op de webserver volledig blokkeren... op Versatel/Tele2 is het verschijnsel hetzelfde:

via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 19 ms 19 ms 19 ms ip1-160-173-82.adsl2.versatel.nl [82.173.160.1]
3 18 ms 19 ms 19 ms ge-0-1-0-2307.ncr01rt.versatel.net [217.16.41.97]
4 21 ms 20 ms 20 ms ge-2-1-0-0.ncr01ht.versatel.net [217.16.47.10]
5 44 ms 22 ms 23 ms ge-0-0-0-614.br01sara.versatel.net [212.53.18.98]
6 28 ms 35 ms 36 ms 10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
7 * * * Time-out bij opdracht.

Dus daar ligt het probleem niet.

Groet,

Paul

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
GoT schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:45:
Hoi,

Ik heb sinds augustus ADSL Family + telefoon (voorheen: Chello voor Internet en KPN voor telefoon).

Met mijn ADSL verbinding is niks aan de hand, maar mijn telefoonverbinding is een ramp.
Het gebeurt heel vaak dat ik niet bereikbaar ben of niet kan bellen, totdat ik de livebox reset (stekker eruit / stekker erin).
Ik heb al met Orange gebeld en ze hebben mij een nieuwe livebox gestuurd. Ik heb het zaterdag (21-10-2006) aangesloten en vandaag (22-10-2006) deed mijn telefoon het weer niet.
De Livebox zit in de meterkast, op 1 meter van de ISRA punt.

Ik zal Orange weer bellen hoe het zit, maar ik wil graag weten of jullie daar ook last van hebben ?
Hier exact hetzelfde!
Ook bij mijn broer en een kameraad hetzelfde probleem.
Ik denk zelf dat het in de centrale moet zitten, de meeste mensen die ik vraag naar hun ervaring met orange telefonie zijn nog niet echt positief.... :/

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Blokkeert Orange het verzenden van email via een andere SMTP server dan die van hun?

Gister was een vriend van mij op bezoek met zijn laptop. Hij heeft een eigen domein en wilde met een ander account gaan mailen in Outlook. Ik beheer dat domein voor hem, dus ik had even alles aangemaakt en daarna wilde ik zijn Outlook correct configureren. Alles correct ingesteld en toch kon hij geen mail versturen via de SMTP-server van zijn domein naam (user verificatie aangezet voor mail verzenden). Vanalles geprobeerd, maar het werkte niet. Ontvangen wel (via dezelfde server), maar niet verzenden. Dus ik concludeerde dat het wellicht aan Orange lag. Hem geadviseerd om thuis nog eens te proberen en natuurlijk... het werkte bij hem thuis wel. Weet iemand hier meer van? (Zelf heb ik ook wel een andere domeinnaam, maar ik forward alles naar mijn gmail)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:58
Helsie schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:44:
Blokkeert Orange het verzenden van email via een andere SMTP server dan die van hun?

Gister was een vriend van mij op bezoek met zijn laptop. Hij heeft een eigen domein en wilde met een ander account gaan mailen in Outlook. Ik beheer dat domein voor hem, dus ik had even alles aangemaakt en daarna wilde ik zijn Outlook correct configureren. Alles correct ingesteld en toch kon hij geen mail versturen via de SMTP-server van zijn domein naam (user verificatie aangezet voor mail verzenden). Vanalles geprobeerd, maar het werkte niet. Ontvangen wel (via dezelfde server), maar niet verzenden. Dus ik concludeerde dat het wellicht aan Orange lag. Hem geadviseerd om thuis nog eens te proberen en natuurlijk... het werkte bij hem thuis wel. Weet iemand hier meer van? (Zelf heb ik ook wel een andere domeinnaam, maar ik forward alles naar mijn gmail)...
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 11:11
Ik denk niet dat Orange het verzenden via een andere SMTP server blokkeert, het zou kunnen maar lijkt me sterk.

Wel zal Orange blokkeren dat je hun SMTP servers kan gebruiken vanaf een ander netwerk/IP dan een Orange IP adres.

En ze kunnen zorgen dat je zelf geen SMTP server kan/mag draaien en alleen die van Orange of een andere externe kan gebruiken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Anoniem: 193868 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:24:

Onboard nVidia netwerkkaart? Misschien had je moeten beginnen met die drivers even te installeren (die komen gewoon bij het moederbord). Dan had je je pa niet op kosten hoeven jagen.
Verder moet je die Wanadoo zut misschien gewoon niet installeren en zelf even de netwerk properties instellen. Gewoon DHCP gebruiken (dus zowel voor IP als DNS automatic) en gaan met die banaan. Voor de zekerheid Windows Firewall even uitzetten (die staat bij de Windows XP+SP2 cd standaard aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
bjck schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:43:
Ik denk niet dat Orange het verzenden via een andere SMTP server blokkeert, het zou kunnen maar lijkt me sterk.
Is al heel vaak langsgekomen in dit forum. Wanadoo en nu dus Orange blokkeert uitgaand SMTP verkeer dat niet via hun smtp server gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

martdj schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:52:
[...]

Is al heel vaak langsgekomen in dit forum. Wanadoo en nu dus Orange blokkeert uitgaand SMTP verkeer dat niet via hun smtp server gaat.
Mischien iets voor de startpost dan ? (als ie er niet al in staat ...)

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
martdj schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:52:
[...]

Ow is dát de reden dat m'n vader niet meer via z'n oude Zonnet account mails kan versturen... Ik dacht dat Zonnet ervoor had gezorgd dat je alleen nog maar mailtjes kan ontvangen als je geen abonnement hebt bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Aangezien de aangeraden wifi kaarten niet meer geleverd worden:
Een aantal mensen hebben wat lopen uitzoeken en hebben ontdekt dat de volgende 4 kaartjes werken:
De ASUS WL-100g
De Linksys WPC54G (FCC en ID: PKW-WPC54G-2 en IC: 3839A-WPC54GV1)
Linksys WPC54G ver.1.2 (FCC ID: Q87-WPC54GV12)
Belkin F5D7011 802.11g
Sitecom de WL-100 B PCMCIA
Vroeg ik me af of nieuwere modellen ook werken:

Asus WL-107g (54 Mbps) of WL-100gE (125 Mbps)

Zijn er mensen die dit getest hebben ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Een paar weken terug stond op orange.nl de aanbieding 20480/1024 (zonder bellen) voor 19,95 E per maand. Nu zie ik dat ze dezelfde aanbieding hebben, maar nu voor 23,95 E per maand (actie geld tot 1 november). Zal deze prijs na 1 november weer gaan stijgen naar bijvoorbeeld 24,95 E per maand?
Of is dit een vraag die niemand kan beantwoorden?

Mijn ADSL abo loopt over 2 maanden af en is het verstandig om nu Orange te bestellen, of even te wachten (met de kans op een prijsstijging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172363

iemand enig idee?

ik heb een andere modem gekocht .. de modem zegt dat er wel internet is .. hij traint ook .. maar geeft vervolgens geen internet door .. heb dit eerder gehad met een belkin modem .. heb nu een fritz fon 7170 .. heb ook de juiste VPI/VCI waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Hoogstwaarschijnlijk de oplossing voor alle problemen met bittorrent, uTorrent, Azureus etc. Probleem was dat internet hopeloos traag werd, bij een redelijk aantal bittorrent connecties.

Ook voor mensen die TCP/IP max connections al hebben aangepast, aub even doorlezen

Check allereerst even de eventviewer (start > run > eventvwr.msc) en dan onder "system". Zoek voor een gele uitroep teken met Tcpip als "source".
Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06431/tcpip_max_conn.gif
TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.
.

MS heeft het aantal max connection teruggebracht naar 10. Dit kan je gelukkig weer patchen, zodat je meer connections aankan en je systeem soepel blijft draaien. Af en toe wil Microsoft een nieuwe versie uitgeven van tcpip.sys, deze wordt automatisch geinstalleerd. Als dit zo is, dan is de restrictie op het aantal connecties weer terug en zul je weer opnieuw moeten patchen (dit was ook zo in mijn geval).

Patchen kan heel eenvoudig, surf naar de website van lvllord.de en download daar de patcher.

Lees ook even de FAQ, kleine moeite groot plezier. Het patchen is heel eenvoudig, maar verdient wel even aandacht.

LET OP: als je patcher toepast zal de windows file protection proberen om de versie van tcpip.sys te herstellen. Klik in de scherm op Cancel, anders zit je alsnog opgescheept met de originele versie van tcpip.sys met max connectie restrictie.

Eenmaal patch toegepast kan je het aantal connecties aangaande bittorrent weer naar oude fijne waarden herstellen. Suc6

Graag jullie reacties of dit bij jullie ook het probleem verhelpt. Wellicht ook iets voor de startpost.

[ Voor 14% gewijzigd door mmedia op 23-10-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb VoIP alleen die gekraak is erg irri...
Ik bel trouwens via andere Asterisk servertje, waar ik meerdere VoIP accounts ingesteld heb staan, dus altijd voordeeligste - Orange is meer 'backup'.

Anyway - wie kan mij vertellen welke porten moeten open om VoIP verkeer door te laten? Als ik alle porten openzet, dan kan ik VoIP-en via andere SIP. Maar dan is me beveiliging lek als een maandje :|

Alleen 5060 biedt geen uitkomst, er moeten nog enkele zijn - maar welke van 65k :(

Gr,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 172363 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:13:
iemand enig idee?

ik heb een andere modem gekocht .. de modem zegt dat er wel internet is .. hij traint ook .. maar geeft vervolgens geen internet door .. heb dit eerder gehad met een belkin modem .. heb nu een fritz fon 7170 .. heb ook de juiste VPI/VCI waardes
Heb ik ook met een asus wl-600g. Het modem krijgt geen IP-adres via DHCP als ik het modem als router instel. De modem werkt alleen in bridge-mode :/

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:57
Vandaag ook Orange geinstalleerd.

Dit zijn mijn waardes:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14492 Kb
Afname Dichtbij : 28.1 (dB)
Ver weg : 9.3 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 30387
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1442
ES-teller van 1 dag 0

Iemand die mij een indicatie kan geven of dit goed of slecht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Zettie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:53:
Ik heb de laatste 2 à 3 weken het probleem dat surfen zo ontzettend traag gaat via Orange.
Even een update:
Ik ben erachter dat m'n wl500g de boosdoener was. :o Ik heb deze onlangs geupdate naar 1.9.6.0. Nu terug naar 1.9.5.0 en geen problemen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Anoniem: 16697 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 02:25:
[...]

En? Die hangt nu gewoon aan de Livebox als router en WLAN werkt perfect.
SittingDuck hoe heb jij je router ingesteld dat hij ACHTER de Livebox prima werkt? We hebben hier in huis namelijk ook een Linksys router (WRT54GL), maar er is echt telkens gezeik mee. Inmiddels heb ik de Livebox als bridge ingesteld zodat de Linksys direct het Orange-IP krijgt toegewezen. Dat werkt best oké, zowel download als upload zijn goed, maar nu heeft onze verbinding van buitenaf weer een enorm slechte ping en veel packet loss. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Toen ik de router via DHCP een IP van de Livebox liet toewijzen, werkte de verbinding ook. De upload-snelheid was echter ontzettend traag (hooguit 8kb/s, bleef vaak hangen op 0,0) en nauwelijks op gang te krijgen.

Naast de problemen tussen router en Livebox werkt het draadloze netwerk van de router ook uiterst belabberd, maar dat is meer iets voor een ander topic denk ik, het lijkt me niet dat dat iets te maken heeft met de LB :)

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:39

GVR

is dr dan zowieso niet wat mis met de linksys, als wireless ook belabberd is? Dat kan dan toch ook de rest van je problemen beinvloeden. Al een keer opnieuw geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Krijg hier het netwerk met mij Linksys WRTGL ook totaal niet lopend. Via kabel in de router netjes 1,5mb/s. Ga ik wireless internetten haal ik nog maar 320 kb/s terwijl verbinding op 54mbs loopt en het bereik uitstekend is. Ik snap er niks van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Hier totaal geen issues met WRT54GL HyperWRT Thibor 15c
LB op WAN poort van de WRT54GL
WRT54GL Static IP gegeven 192.168.1.x
IP van LB als Gateway opgeven, DNS van Orange opgeven.
LB alle poorten TCP/UDP laten forwarden op dit IP.
LAN op andere range 192.168.2.x
DHCP in de LB via telnet uit en WRT54GL IPs laten uitdelen.
Wireless op G-only en verder Frame bursting aan zetten, heb nu een steady 3 MB/sec over WLAN en trek de volledige LB verbinding (traint in op 20 Mbit) dicht vanaf EWEKA etc. rond de 2 MB/sec dus...
Verder gebruik ik WPA2 Personal + AES voor security en dat bijt kennelijk ook niet!
Hoop dat je er wat aan hebt.....ben zelf namelijk erg gelukkig met deze router.

Gebruik op de client trouwens een WPC54G v3.
Misschien moet je het in de client zijde zoeken? Ander kaartje oid?

[ Voor 27% gewijzigd door BN op 23-10-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Op zich draait hij nou wel oké, ik heb bovenstaande stappen nogmaals doorlopen en zit nu als ik op www.speedtest.nl kijk op een download van ongeveer 450kb/s en een upload van 80kb/s. Is dit oké voor een Orange Family verbinding?
ADSL monitor via telnet zegt dit:
code:
1
2
3
4
  adslLineStatus : GEACTIVEERD
  adslMode  : G992_5_A
  Upstream = 1024 Kb ( Intlv[LP0] )
  Downstream = 18216 Kb ( Intlv[LP0] )

Overigens, als ik op de WRT54GL de Frame bursting aanzet is mijn downloadsnelheid ineens beperkt tot 90kb/s volgens Speedtest.

Ik ga zo eens proberen Thibor 15c te flashen, de router draait nu 13c.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:39

GVR

450 lijkt me niet goed als de adslmonitor 1800 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Het is nu al tig keer gezegd, maar dat is blijkbaar niet genoeg: speedtest.nl geeft géén betrouwbaar resultaat, probeer de speedtest van BBNed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Your current bandwidth reading is: 1.73 Mbps which means you can download at 221.85 KB/sec. from our servers.

Volgens BBNed... :S

Overigens hier een SmokePing-script dat naar meerdere Orange-verbindingen kijkt, de mijne is "e lijpbox". Kijk voor de gein en huiver... hoe kan dit??

[ Voor 9% gewijzigd door ImPrEzA op 24-10-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
mjl schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 11:18:
[...]

Mischien iets voor de startpost dan ? (als ie er niet al in staat ...)
Lijkt mij ook ja... Is toch wel belangrijke info! Ik had eerst in de startpost gezocht en daar stond het niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
BN schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:00:
Hier totaal geen issues met WRT54GL HyperWRT Thibor 15c
LB op WAN poort van de WRT54GL
WRT54GL Static IP gegeven 192.168.1.x
IP van LB als Gateway opgeven, DNS van Orange opgeven.
LB alle poorten TCP/UDP laten forwarden op dit IP.
LAN op andere range 192.168.2.x
DHCP in de LB via telnet uit en WRT54GL IPs laten uitdelen.
Wireless op G-only en verder Frame bursting aan zetten, heb nu een steady 3 MB/sec over WLAN en trek de volledige LB verbinding (traint in op 20 Mbit) dicht vanaf EWEKA etc. rond de 2 MB/sec dus...
Verder gebruik ik WPA2 Personal + AES voor security en dat bijt kennelijk ook niet!
Hoop dat je er wat aan hebt.....ben zelf namelijk erg gelukkig met deze router.

Gebruik op de client trouwens een WPC54G v3.
Misschien moet je het in de client zijde zoeken? Ander kaartje oid?
Dit ga ik vanavond zeker proberen, heel erg bedankt. Ik gebruik aan de client zeide een WPC54G v1. De router draait op dit moment DD-WRT v23. Het wazige is dat ik in XP niet boven de 400 kb/s uitkom. Als ik in Vista zit haal ik veel vaker hogesnelheden met soms constant 1450 kb/s. Vanavond maar eens overstappen op HyperWRT en alles zo instellen als jij het aanrade. Het wazige is dat zoals ik het nu ingesteld heb internet niet werkt als ik de kabel van de livebox op de WAN poort steek. Het werkt alleen als ik hem in LAN 1 t/m 4 insteek. Ik heb de DHCP server uitgeschakeld, en de router ipv op Gateway mode op router mode draaiende.

[ Voor 9% gewijzigd door Razer op 24-10-2006 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:59
Helsie schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:48:
[...]

Lijkt mij ook ja... Is toch wel belangrijke info! Ik had eerst in de startpost gezocht en daar stond het niet in.
Nu verhaaltje over smtp toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Me_Again schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:48:
Een paar weken terug stond op orange.nl de aanbieding 20480/1024 (zonder bellen) voor 19,95 E per maand. Nu zie ik dat ze dezelfde aanbieding hebben, maar nu voor 23,95 E per maand (actie geld tot 1 november). Zal deze prijs na 1 november weer gaan stijgen naar bijvoorbeeld 24,95 E per maand?
Of is dit een vraag die niemand kan beantwoorden?

Mijn ADSL abo loopt over 2 maanden af en is het verstandig om nu Orange te bestellen, of even te wachten (met de kans op een prijsstijging).
De 19,95 was een speciale actie, eerste jaar voor die prijs, daarna zou je gewoon 22.95 gaan betalen plus 1 euro huur voor je livebox (is dan dus 23,95 per maand)

Nu is het geen aanbieiding maar de gewone prijs.

Er zijn nu alleen tijdelijke kortings acties voor ADSL icm telefonie, waarschijnlijk omdat ze daar meer klanten voor willen dan alleen ADSL zonder telefoon ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Razer schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:41:
[...]

Dit ga ik vanavond zeker proberen, heel erg bedankt. Ik gebruik aan de client zeide een WPC54G v1. De router draait op dit moment DD-WRT v23. Het wazige is dat ik in XP niet boven de 400 kb/s uitkom. Als ik in Vista zit haal ik veel vaker hogesnelheden met soms constant 1450 kb/s. Vanavond maar eens overstappen op HyperWRT en alles zo instellen als jij het aanrade. Het wazige is dat zoals ik het nu ingesteld heb internet niet werkt als ik de kabel van de livebox op de WAN poort steek. Het werkt alleen als ik hem in LAN 1 t/m 4 insteek. Ik heb de DHCP server uitgeschakeld, en de router ipv op Gateway mode op router mode draaiende.
Als aanvulling: ik heb de WRT in Gateway mode draaien, want hij host feitelijk je internet verbinding (de Livebox) voor je LAN.
Als je de WAN poort niet gebruikt zoals je nu doet, passeer je eigenlijk de router functie en is het een plain Access Point met 4 Ethernet poorten. Zou ook prima moeten werken, maar het is geen router zo.
En BTW als je frame bursting wilt gebruiken moet je ook je client hierop instellen hè ?! Even zoeken in de property sheet van je WLAN NIC. Heet soms ook Xpress of frame aggregation of zo geloof ik...

[ Voor 8% gewijzigd door BN op 24-10-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Een vriend van me heeft een Orange LiveBox met abonnement Orange Family. Hij wil zijn nieuwsservers nu instellen, dit is opzich wel gelukt. Echter wordt er maar een snelheid behaald van 371,1kbps (46 kb/s). Is dit het maximum van de Orange nieuwsservers? Kan het namelijk niet vinden in dit topic of eerdere topic en/of de site van Orange!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

vegterb schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:19:
Een vriend van me heeft een Orange LiveBox met abonnement Orange Family. Hij wil zijn nieuwsservers nu instellen, dit is opzich wel gelukt. Echter wordt er maar een snelheid behaald van 371,1kbps (46 kb/s). Is dit het maximum van de Orange nieuwsservers? Kan het namelijk niet vinden in dit topic of eerdere topic en/of de site van Orange!
Klopt geloof ik, 15 per draadje of zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Yup orange nieuwsservers worden op die snleheid geknepen.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:25
Ik heb nu Direct ADSL van KPN maar wil dit abbo waarvan het contract bijna afloopt omzetten naar ADSL Family van Orange. Kan ik bij Orange gewoon aanvragen dat zij het met KPN regelen? Is me niet helemaal duidelijk op hun site.

Kan ik mijn ADSL router blijven gebruiken? Hij kan max 9 mbit aan en is niet ADSL2+ geschikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Haas op 24-10-2006 21:09 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 14:19
Voordat ik over ga heb ik nog een vraag, ik heb gezien dat bridgen mogelijk is maar dat de telefonie dan komt te vervallen. Alleen die post is van februari, misschien is dat inmiddels veranderd?

Ik heb nu een Coppertjet 1616 (bridge) met daarachter een Netopia router met diverse profielen en eigenlijk wil ik deze apparatuur blijven gebruiken met de telefonie.

Ik wil dus ook geen Livebox gaan gebruiken kan dat?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 13:32

vr6-only

Blub Blub

-roberth- schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:19:
Ik heb nu Direct ADSL van KPN maar wil dit abbo waarvan het contract bijna afloopt omzetten naar ADSL Family van Orange. Kan ik bij Orange gewoon aanvragen dat zij het met KPN regelen? Is me niet helemaal duidelijk op hun site.

Kan ik mijn ADSL router blijven gebruiken? Hij kan max 9 mbit aan en is niet ADSL2+ geschikt.
Overnemen regelen ze inderdaad voor je, jij moet echter zelf jouw direct adsl abonnement opzeggen!
Ballebek schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:55:
Voordat ik over ga heb ik nog een vraag, ik heb gezien dat bridgen mogelijk is maar dat de telefonie dan komt te vervallen. Alleen die post is van februari, misschien is dat inmiddels veranderd?

Ik heb nu een Coppertjet 1616 (bridge) met daarachter een Netopia router met diverse profielen en eigenlijk wil ik deze apparatuur blijven gebruiken met de telefonie.

Ik wil dus ook geen Livebox gaan gebruiken kan dat?
Nee!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Zijn er hier ook mensen die opeens geen verbinding meer hebben? Ik kan op de hele orange site geen enkele storingspagina vinden (waarom hebben bedrijven altijd zulke slechte sites?)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
athlonkmf schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:17:
Zijn er hier ook mensen die opeens geen verbinding meer hebben? Ik kan op de hele orange site geen enkele storingspagina vinden (waarom hebben bedrijven altijd zulke slechte sites?)
Als Orange storingen wil melden 8)7 zetten ze ze hier neer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ah, toevallig.. ik had ook vanaf 6u30 geen verbinding meer (volgens mijn server logs), zojuist is de verbinding weer teruggekomen.

Ik zit in Eindhoven.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185619

Dalsium schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:53:
Ik heb nog een vraagje over Zonealarm icm de livebox. Zijn er mensen waar deze combi problemen geeft?

Of eventuele tips qua instellingen waar ik eventueel op moet letten?
Gaat prima, echt helemaal geen last van. Maar wat heeft zonealarm naar jouw beeld met de livebox te maken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185619

[b]mmedia schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:13:

MS heeft het aantal max connection teruggebracht naar 10. Dit kan je gelukkig weer patchen, zodat je meer connections aankan en je systeem soepel blijft draaien. Af en toe wil Microsoft een nieuwe versie uitgeven van tcpip.sys, deze wordt automatisch geinstalleerd. Als dit zo is, dan is de restrictie op het aantal connecties weer terug en zul je weer opnieuw moeten patchen (dit was ook zo in mijn geval).

Patchen kan heel eenvoudig, surf naar de website van lvllord.de en download daar de patcher.

Lees ook even de FAQ, kleine moeite groot plezier. Het patchen is heel eenvoudig, maar verdient wel even aandacht.

LET OP: als je patcher toepast zal de windows file protection proberen om de versie van tcpip.sys te herstellen. Klik in de scherm op Cancel, anders zit je alsnog opgescheept met de originele versie van tcpip.sys met max connectie restrictie.

Eenmaal patch toegepast kan je het aantal connecties aangaande bittorrent weer naar oude fijne waarden herstellen. Suc6

Graag jullie reacties of dit bij jullie ook het probleem verhelpt. Wellicht ook iets voor de startpost.
Okay,

Maar wat is nu het ideale aantal tcp connecties wat je voor de LB kunt configureren in tcpip.sys ?
50 - 100 ?

Overigens vraag ik me hetzelfde af, hoeveel tcp connecties ideaal is voor een torrent download, bij mij staat deze op 250, te weinig of te veel ? Maximaal 900.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 185619 op 25-10-2006 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
Anoniem: 185619 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 09:44:
[...]

Gaat prima, echt helemaal geen last van. Maar wat heeft zonealarm naar jouw beeld met de livebox te maken ???
Ehhhhh ik heb eigenlijk geen idee }:O . Ben maar een leek op dat gebied! Ik hoorde altijd goeie verhalen over ZoneAlarm, maar toen ik dit begin dit jaar probeerde te installeren op de (nieuwe) computer van mijn vader en liep deze gelijk helemaal vast.

Nu gebruik ik zelf nog de windows firewall, misschien is die zo ook wel voldoende?

Ik las dat er ook in de livebox een firewall zit (of heb ik het mis) en vroeg me af of dat eventueel problemen zou geven. Maar nogmaals, heb hier weinig verstand van....
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.