[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.069 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:21
He mensen nu heb ik het volgende probleem, waneer ik via bluetooth internet valt het wifi van de livebox meteen terug naar 11b en komt niet meer terug op 54g tot dat de livebox opnieuw wordt gestart.
Is dit een bekend probleem en of is hier een oplossing voor (buiten het restarten dan hé ;))?
Btw mijn wifi loopt via een belkin f5d7010 v1223 (aller eerste versie gekocht in dec 2002) dus die kan ook bij het lijstje supported worden toe gevoegd! Of is die de oorzaak? kan het me zelf niet voorstellen...

Btw kun je firmware bugs van de livebox nog ergens melden bij orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Dalsium schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:10:
[...]

Ehhhhh ik heb eigenlijk geen idee }:O . Ben maar een leek op dat gebied! Ik hoorde altijd goeie verhalen over ZoneAlarm, maar toen ik dit begin dit jaar probeerde te installeren op de (nieuwe) computer van mijn vader en liep deze gelijk helemaal vast.

Nu gebruik ik zelf nog de windows firewall, misschien is die zo ook wel voldoende?

Ik las dat er ook in de livebox een firewall zit (of heb ik het mis) en vroeg me af of dat eventueel problemen zou geven. Maar nogmaals, heb hier weinig verstand van....
Ik snap zelf niet helemaal waarom mensen softwarematige firewalls installeren, terwijl de modem meestal al voorzien is van een firewall. Meeste modems worden tegenwoordig standaard van SPI firewall voorzien, wat ruim voldoende is.Op de pc draai ik alleen een virusscanner (in mijn geval NOD32) en heb voor wat betreft veiligheid geen enkel probleem. Alleen de nodige poorten staan open en de rest staat standaard al dicht. Ik heb ook Zone Alarm en Norton Firewall gehad, maar dat vond ik echt grote ellende. Waarom zou je nog euro's voor een firewall over de toonbank gooien, als jouw internetprovider deze al in het kastje stopt? Ben je nou Nederlander of niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Lekkere Loempia op 25-10-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 12:34
Ongediciplineerde mede lan gebruikers (lees msn-zusje) is een goede rede voor extra firewall. En ook ongewenste programma's die naar buiten verbinding opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Lekkere Loempia schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

Ik snap zelf niet helemaal waarom mensen softwarematige firewalls installeren, terwijl de modem meestal al voorzien is van een firewall. Meeste modems worden tegenwoordig standaard van SPI firewall voorzien, wat ruim voldoende is.Op de pc draai ik alleen een virusscanner (in mijn geval NOD32) en heb voor wat betreft veiligheid geen enkel probleem. Alleen de nodige poorten staan open en de rest staat standaard al dicht. Ik heb ook Zone Alarm en Norton Firewall gehad, maar dat vond ik echt grote ellende. Waarom zou je nog euro's voor een firewall over de toonbank gooien, als jouw internetprovider deze al in het kastje stopt? Ben je nou Nederlander of niet ;)
Zoals ik al zei, ik heb hier te weinig verstand van om er een oordeel over te kunnen vellen. Indien in de modem alle poorten dicht staan lijkt het me vrij overbodig inderdaad om nog een extra firewall in te stellen.

Jij zegt dus dat degene die in het modem zit al genoeg is en dat ook de Windows firewall uitkan? Het enige verschil is dan dat je eventueel handmatig eventuele poorten open moet zetten, wat bij een softwarematige/windows versie wat makkelijker gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zondag middag (22-10-06) geen verbinding meer met de Wanadoo nieuws server (news.wanadoo.nl). Op 4 PC's van mijn netwerk geprobeerd maar niets. Ik heb ook al eens de server news.orange.nl geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Ook kan ik geen P2P programma's meer gebruiken (Bearshare en Bitlord) . Een E-mail gestuurd naar Orange maar natuurlijk weer eens geen reactie.
Hebben meer mensen hier last van of weet iemand de oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
EnderQ schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:02:
Ongediciplineerde mede lan gebruikers (lees msn-zusje) is een goede rede voor extra firewall. En ook ongewenste programma's die naar buiten verbinding opzetten.
Dat is zeker een heel goed punt en dat zag ik even over het hoofd. Alle traffic binnen de LAN wordt inderdaad niet door de firewall van de modem gecheckt. Surf je dus met meerdere mensen op een lijn, dan is het wel handig. Ook op een laptop die veel op hotspots en andere roaming punten inlogt, kan het veel rotzooi voorkomen. Zone Alarm en andere kunnen de klus klaren, maar met de firewall van XP komen de meeste gebruikers er denk ik ook wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Dalsium schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:05:
[...]

Zoals ik al zei, ik heb hier te weinig verstand van om er een oordeel over te kunnen vellen. Indien in de modem alle poorten dicht staan lijkt het me vrij overbodig inderdaad om nog een extra firewall in te stellen.

Jij zegt dus dat degene die in het modem zit al genoeg is en dat ook de Windows firewall uitkan? Het enige verschil is dan dat je eventueel handmatig eventuele poorten open moet zetten, wat bij een softwarematige/windows versie wat makkelijker gaat?
Dat klopt. Alleen op basis van de situaties hierboven beschreven is het nuttig. Een hardwarematige firewall geeft ook geen problemen zoals welbekende 'geen mail, wel internet of omgekeerd' en soms helemaal geen internet. Ook schreeuwen de programma' s met allerlei termen, waarvan huis-tuin-en-keuken gebruikers toch geen kaas van hebben gegeten. Dan wordt er weer soms wat geblockt wat niet wenselijk is en zaken toegelaten, die juist wel wenselijk zijn. Bij een hardwarematgie firewall staan alleen de legitieme poorten standaard open. Zo hoeven de meeste gebruikers niet om te kijken naar de firewall. Handige site voor het openzetten van poorten is Portforward.com, waar stap-voor-stap het openstellen van poorten per applicatie wordt beschreven. Ook voor de Livebox is genoeg materiaal. Kijk er maar eens even rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
Heb pas aangevraagt om van orange direct adsl naar family te gaan. Dit stond als geplande leverdatum op 24-10-2006. Zou volgens de brief een uur duren nadat adsl van del ijn af is. Ok, ik mijn linksys modem instellen na die tijd, geen lijnsyc. Ik even linksys bellen of mijn gegevens goed in de modem staan en ik juiste firmware heb, dit was zo. Ik even naar orange bellen, idd geen linesyc, echter was nog niet opgeleverd (toen ik om 19:00 begon en om 20:00 belde). Volgens medewerker zou ik 2uur moeten wachten dus tot 21:00 en dan werkt het. Ok, werkt dus niet, ik bellen, is de helpdesk dicht om 21:00. Volgende dag, ja, het is opgeleverd. Ik overdag bellen, ja idd geen linesyc, wacht even tot 18:00, dan is men sowieso klaar met de lijn en als dan niet werkt dan kan ik u doorverbinding met onze technische afdeling.
Zo gezegt, zo gedaan. Ik bel, ja werkt idd niet, echter technische afdeling stopt om 18:00 met werken. Zal er een melding van maken en je word teruggebelt als het wel werkt.

Ok, zo ben ik dus 3x aan het lijntje gehouden "bel dan maar terug dan werkt het, zo niet gaan we dit of dat doen", bel je, is die afdeling er niet.

Vind het niet erg dat internet niet werkt, nouja, baal eigenlijk heel erg. Maar heb meer moeite dat men mij op deze manier aan het lijntje houd. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Van mij part duurt het een week (wil ik niet, maar ok, gaat om het idee), zolang ik maar weet wat de situatie is, nu weet ik totaal niets.
Ga denk strakt maar weer bellen, voor 18:00 in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

ik ben het niet met je eens (dat heb je wel eens) :)

De reden voor een software firewall is juist dat programma's een verbinding naar buiten willen maken. Dat wil je verkomen, je wilt niet dat er allerlei informatie (vertrouwelijk) van jouw computer naar het internet wordt verstuurd. De firewall in de LB beschermt juist van buiten af.

Een software firewall is juist erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:53:
[...]

ik ben het niet met je eens (dat heb je wel eens) :)

De reden voor een software firewall is juist dat programma's een verbinding naar buiten willen maken. Dat wil je verkomen, je wilt niet dat er allerlei informatie (vertrouwelijk) van jouw computer naar het internet wordt verstuurd. De firewall in de LB beschermt juist van buiten af.

Een software firewall is juist erg belangrijk.
Sorry om OT te blijven, maar voldoet de windows firewall in jouw ogen hieraan (het softwarematige gedeelte)? Of kan je toch beter voor bv Zonealarm (of een ander merk) gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:10:
Iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
Heb pas aangevraagt om van orange direct adsl naar family te gaan. Dit stond als geplande leverdatum op 24-10-2006. Zou volgens de brief een uur duren nadat adsl van del ijn af is. Ok, ik mijn linksys modem instellen na die tijd, geen lijnsyc. Ik even linksys bellen of mijn gegevens goed in de modem staan en ik juiste firmware heb, dit was zo. Ik even naar orange bellen, idd geen linesyc, echter was nog niet opgeleverd (toen ik om 19:00 begon en om 20:00 belde). Volgens medewerker zou ik 2uur moeten wachten dus tot 21:00 en dan werkt het. Ok, werkt dus niet, ik bellen, is de helpdesk dicht om 21:00. Volgende dag, ja, het is opgeleverd. Ik overdag bellen, ja idd geen linesyc, wacht even tot 18:00, dan is men sowieso klaar met de lijn en als dan niet werkt dan kan ik u doorverbinding met onze technische afdeling.
Zo gezegt, zo gedaan. Ik bel, ja werkt idd niet, echter technische afdeling stopt om 18:00 met werken. Zal er een melding van maken en je word teruggebelt als het wel werkt.

Ok, zo ben ik dus 3x aan het lijntje gehouden "bel dan maar terug dan werkt het, zo niet gaan we dit of dat doen", bel je, is die afdeling er niet.

Vind het niet erg dat internet niet werkt, nouja, baal eigenlijk heel erg. Maar heb meer moeite dat men mij op deze manier aan het lijntje houd. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Van mij part duurt het een week (wil ik niet, maar ok, gaat om het idee), zolang ik maar weet wat de situatie is, nu weet ik totaal niets.
Ga denk strakt maar weer bellen, voor 18:00 in iedergeval.
Als jij constateert dat het DSL lampje op de Linksys modem niet brandt, dan ben je toch geheel afhankelijk van de helpdesk. Een achterliggende afdeling moet het dan vast oplossen voor je. Aangezien je vast casenummer 1236643257 of iets dergelijks bent en het Orange blijft...Blijf gewoon vriendelijk en leg uit hoe vervelend het is in jouw situatie. Ik merk dan zelf altijd toch weer, dat ze dan nog wel even verder voor je willen gaan dan normaal. De meeste gaan dan toch direct schreeuwen,schelden en op de man af spelen. Zo'n medewerker is dan blij, dat je het goed aanpakt. En voor de rest....plug&pray ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:18:
[...]

Als jij constateert dat het DSL lampje op de Linksys modem niet brandt, dan ben je toch geheel afhankelijk van de helpdesk. Een achterliggende afdeling moet het dan vast oplossen voor je. Aangezien je vast casenummer 1236643257 of iets dergelijks bent en het Orange blijft...Blijf gewoon vriendelijk en leg uit hoe vervelend het is in jouw situatie. Ik merk dan zelf altijd toch weer, dat ze dan nog wel even verder voor je willen gaan dan normaal. De meeste gaan dan toch direct schreeuwen,schelden en op de man af spelen. Zo'n medewerker is dan blij, dat je het goed aanpakt. En voor de rest....plug&pray ;)
Had dus idd nog weer gebelt. Bleef netjes, wilde weten wat er nu gaat gebeuren. Was case aangemaakt en ik word teruggebelt. Men kon echter totaal niet zeggen hoelang het ongeveer kan duren (de persoon wist mij niet eens binnen een maand of wat dan ook te zeggen). Leuk als je overstapt naar een ander abo vanOrange, baal nu echt als een stekker.
Ik vroeg dus of ik doorverbonden kon worden naar de technische dienst (zal 2de lijn zijn lijkt mij). Nee kan niet, ddit kunnen klanten niet. Ok, vroeg ik of hij dat voor mij kan doen. Antwoord was dat dit niet kan. Waarom had dit gisteren gekunt als ik voor 18:00 gebelt zou hebben was mijn vraag. Antwoord: dit had gdiegeen niet mgen zeggen want dit kan niet.
Ok, sorry, maar ben het nu echt zat. Dat het niet werkt ok, maar dat ze zo met klanten omgaan, ben er ziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalsium schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:53:
[...]

Sorry om OT te blijven, maar voldoet de windows firewall in jouw ogen hieraan (het softwarematige gedeelte)? Of kan je toch beter voor bv Zonealarm (of een ander merk) gaan dan?
Absoluut Zonealarm! Een zeer betrouwbare firewall waar je veel in kunt configureren. Maarja dan heb je ook gelijk weer een probleem te pakken, minder ervaren gebruikers raken de weg kwijt. EN...het is een zware toepassing, het vraagt nogal wat van je pc qua resources.

Dat betekent trouwens niet dat de windows firewall slecht is, hij is gewoon minder uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blup schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:52:
Ik hoef mijn livebox nooit te resetten, wat wel raar en gaar is, is dat hij faalt te updaten.
Dat blijft hij nog wel eens proberen. Ik zit nou nog steeds op deze:

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222026
Referentie 3202WNLB_222026
Die softwareversie kan niet worden geupdate naar 034, inmiddels is 046 uit die zou die wel moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:59:
[...]

Absoluut Zonealarm! Een zeer betrouwbare firewall waar je veel in kunt configureren. Maarja dan heb je ook gelijk weer een probleem te pakken, minder ervaren gebruikers raken de weg kwijt. EN...het is een zware toepassing, het vraagt nogal wat van je pc qua resources.

Dat betekent trouwens niet dat de windows firewall slecht is, hij is gewoon minder uitgebreid.
Ik vond zelf Zone Alarm teveel toeters en bellen hebben, maar weet niet of dat nog steeds echt een doorn in het oog is met gebruik. Ik heb het meest met Outpost Firewall gewerkt en dan is echt een superprog voor wat betreft firewalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

ImPrEzA schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 01:19:
Your current bandwidth reading is: 1.73 Mbps which means you can download at 221.85 KB/sec. from our servers.

Volgens BBNed... :S

Overigens hier een SmokePing-script dat naar meerdere Orange-verbindingen kijkt, de mijne is "e lijpbox". Kijk voor de gein en huiver... hoe kan dit??
Kan iemand hier iets mee?
Inmiddels heb ik een kabel aan de Livebox gehangen, daarmee geeft BBNed dit aan:

Your current bandwidth reading is: 11.65 Mbps which means you can download at 1.46 MB/sec. from our servers.

Terwijl als ik vervolgens weer via de Linksys WRT54GL de test doe, ik maar 4 Mbps krijg. Ik heb ondertussen een US Robotics 9108 aangeschaft om te kijken of dat beter werkt (die is bedoeld voor ADSL2), maar deze heeft schijnbaar een productiefout (?); ipv een Line-aansluiting is de "ADSL"-aansluiting gewoon een RJ45-poort, dus geen RJ11. |:(

Iemand nog énig idee hoe ik de maximale snelheid van de Orange-lijn ook dóór de router krijg?

Overigens krijgen de clients nu een IP toegewezen door de Livebox, de router fungeert alleen nog als access point. Ook dat mocht echter niet baten.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImPrEzA schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:13:
Kan iemand hier iets mee?
Inmiddels heb ik een kabel aan de Livebox gehangen, daarmee geeft BBNed dit aan:

Your current bandwidth reading is: 11.65 Mbps which means you can download at 1.46 MB/sec. from our servers.
Dat lijkt okay, is dat een beetje in lijn met je trained speed?
Terwijl als ik vervolgens weer via de Linksys WRT54GL de test doe, ik maar 4 Mbps krijg.
Doe je dit wireless, of heb je dit ook via ethernet geprobeerd? Je kan gewoon zowel de LiveBox als je PC met ethernet aansluiten op deze router he, en dan kan je uitsluiten of het aan de router of aan wireless ligt.
Ik heb ondertussen een US Robotics 9108 aangeschaft om te kijken of dat beter werkt (die is bedoeld voor ADSL2), maar deze heeft schijnbaar een productiefout (?); ipv een Line-aansluiting is de "ADSL"-aansluiting gewoon een RJ45-poort, dus geen RJ11. |:(
Da's apart. Toevallig toch al geprobeerd om in die RJ45 poort je RJ11 stekker van je lijn te proppen? Dat past, en blijft ook zitten (flimsy vorm van backwards compatibility). Zou best wel eens kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Dat laatste heb ik inderdaad geprobeerd, en het paste ;-) Maar geen effect, het ADSL-lampje op de 9108 bleef ook donker.

Inmiddels een kabel naar de router gelegd, en inderdaad: Your current bandwidth reading is: 12.20 Mbps which means you can download at 1.52 MB/sec. from our servers.

Dus het zit hem in het wireless.. maar daar kan toch niet zóveel verlies in zitten? Overigens zijn er ook clients die slechts met moeite 1mbps eruit trekken. Wireless dus.

Volgens de Livebox is de verbinding 19352kbps down en 1024up.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:00
ImPrEzA, ik heb gewoon precies dezelfde problemen als jou. Tevens ook dezelfde router als jou. Het gekke is dat als ik in Vista RC2 boot ik via wireless wel gewoon de goede snelheden haal. Waarschijnlijk ligt het dus niet aan de router maar aan XP z'n Wireless netwerkbeheer.

Het is zelfs zo raar dat als ik XP via wireless connect dat ik dan via de bekende speedtests en HTTP download ook maar 250kb/s haal. Ga ik nu downloaden van usenet servers onder xp dat ik wel gewoon 1350 kb/s trek.

[ Voor 29% gewijzigd door Razer op 27-10-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Net opgebeld door Orange, met de vraag of ik mijn KPN lijn door hun wilde vervangen. Ze zouden hem dan opkopen oid. Het zou mij €3,50 gekost hebben eenmalig en ik zou mijn KPN nummer behouden. En verder nooit meer wat aan de KPN hoeven te betalen, en van contractbreuk zou ook geen sprake zijn want dat heeft Orange allemaal 'geregeld'.
Maar goed dat m'n moeder Nee had gezegd want later belden ze terug naar mij en kwam er nog een leuker verhaal uit 8)7
Maargoed, klopt dit nou? Het lijkt mij gewoon een verkooptrucje, want op de Orange site kan ik er niks over vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 27-10-2006 11:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

MensionXL schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:22:
Net opgebeld door Orange, met de vraag of ik mijn KPN lijn door hun wilde vervangen. Ze zouden hem dan opkopen oid. Het zou mij €3,50 gekost hebben eenmalig en ik zou mijn KPN nummer behouden. En verder nooit meer wat aan de KPN hoeven te betalen, en van contractbreuk zou ook geen sprake zijn want dat heeft Orange allemaal 'geregeld'.
Maar goed dat m'n moeder Nee had gezegd want later belden ze terug naar mij en kwam er nog een leuker verhaal uit 8)7
Maargoed, klopt dit nou? Het lijkt mij gewoon een verkooptrucje, want op de Orange site kan ik er niks over vinden.
Dan ga je toch nog gewoon kaal-koper betalen aan KPN via Orange? Is evenveel als een KPN Belbudget abbo, tenzij Orange nu opeens heeft besloten om die kosten zelf te gaan dragen, wat ik niet echt verwacht.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 10:31
MensionXL schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:22:
Wees blij dat het niet gebeurd is, mijn vriendin had dus ja gezegd, met als gevolgd dat onze hele telefoonlijn nu afgesloten is.
Er werd gezegd dat je het binnen 8 dagen kon terugdraaien, dat heb ik dus laten doen omdat ik graag 2 partijen wil houden.

Nou, dat ging dus allemaal prima. Alles kunnen terugdraaien, geen probleem. Maar nu kom ik er gister dus achter dat ze niet alleen het teruggedraaid hebben, maar dat ze het hele abonnement hebben afgesloten van telefonie!!

Ik dus bellen (gelukkig nog via kpn ;)) waarom ik niet meer kan bellen. "Ja meneer uw telefonie staat op closed" oftewel, alles is afgesloten. Maar dat was dus niet de bedoeling!!
Werd toen doorverbonden met afdeling opzeggingen. "Ik kan u een aanbod doen, dan sluit ik het weer aan voor 5 euro per maand ipv 6 euro.

Toen heb ik ze laten weten dat ik mijn leven lang gratis telefonie zou hebben van die actie. De medewerker wist daar niets van, maar nu moet ik dus alle papier op gaan sturen naar klachtencomissie die dat dan gaan onderzoeken. Ben dus bang dat ik nog een paar maandjes zoet ben zónder orange telefonie :(

[ Voor 37% gewijzigd door pctje op 27-10-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Oke thx BN en pctje, ik dacht al dat er iets niet helemaal pluis was :)
Hij zou maandagavond weer terugbellen en dan heeft die dus lekker pech :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb thuis ook een linksys router en geen problemen.

De linksys is een WRT54G v3.1 met laatste officiele firmware. 2 pc's met windows xp erop (laptop en desktop) halen beiden het maximum uit internet, allebei via draadloos. Beide hebben wel reg aanpassing, zoals op de hoofdpagina van deze topic staat.

Router staat op zolder, desktop op 1ste verdieping en laptop wordt op begane grond gebruikt.
De livebox is nu als bridge ingesteld, maar ook in gewone mode haal ik het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

MensionXL schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:45:
Oke thx BN en pctje, ik dacht al dat er iets niet helemaal pluis was :)
Hij zou maandagavond weer terugbellen en dan heeft die dus lekker pech :)
heb nog eens bij Orange gekeken en ze bieden bij nieuwe Family aansluitingen 1 jaar de kosten voor lijnonderhoud aan (lees: 29,95 eerste jaar, daarna 39,95) bij opzegging KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:03
hallo mensen ik heb een probleem. ik heb gemerkt dat als ik torrents aan het downloaden ben dat mn internet eht heel bagger is.

ik gebruik de livebox icm utorrent.
ik heb het nu over bv de situatie waarbij 70 kb/s geupload wordt en 200 kb/s gedownload wordt.
maar dan ligt internet al te shitten alles gaat erg traag en openen van een pagina duurt erg lang. terwijl als ik de trrent stop zet alles weer goed gaat.

normaal gesproken haal ik 1,25 mb/s met downlaod etc.

iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

evolnick schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:58:
Ik heb thuis ook een linksys router en geen problemen.

De linksys is een WRT54G v3.1 met laatste officiele firmware. 2 pc's met windows xp erop (laptop en desktop) halen beiden het maximum uit internet, allebei via draadloos. Beide hebben wel reg aanpassing, zoals op de hoofdpagina van deze topic staat.

Router staat op zolder, desktop op 1ste verdieping en laptop wordt op begane grond gebruikt.
De livebox is nu als bridge ingesteld, maar ook in gewone mode haal ik het maximum.
Zou je eventueel gifjes kunnen maken van al je instellingen op je router? Dan kan ik dat proberen, want ik ben het spoor echt volledig bijster. Ook met de reg-aanpassing, die ik tot nog toe niet had gezien, blijft de wireless-snelheid bedroevend laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
ImPrEzA schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:49:
[...]

Zou je eventueel gifjes kunnen maken van al je instellingen op je router? Dan kan ik dat proberen, want ik ben het spoor echt volledig bijster. Ook met de reg-aanpassing, die ik tot nog toe niet had gezien, blijft de wireless-snelheid bedroevend laag...
Same here, ImPrEzA mocht je ooit een oplossing vinden zou je het mij dan kunnen laten weten? Ben nu al een week lang elke dag een paar uur er mee aan het kloten en het schiet gewoon totaal niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Ik heb de patch uit de OP gedownload en eens geinstalleerd onder XP.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.roysuk.nl/speedtest.JPG

Blijkbaar heeft deze de problemen opgelost 8)
Voorheen haalde ik dus altijd max 490 kb/s onder Windows XP, maar dat is nu voorbij _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Razer op 28-10-2006 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Welke patch bedoel je? Want nu is het andersom, jij mag míj de oplossing geven ;) Hier na weer een lange avond prutsen nog altijd geen resultaat... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
dangerpaki schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:27:
hallo mensen ik heb een probleem. ik heb gemerkt dat als ik torrents aan het downloaden ben dat mn internet eht heel bagger is.

ik gebruik de livebox icm utorrent.
ik heb het nu over bv de situatie waarbij 70 kb/s geupload wordt en 200 kb/s gedownload wordt.
maar dan ligt internet al te shitten alles gaat erg traag en openen van een pagina duurt erg lang. terwijl als ik de trrent stop zet alles weer goed gaat.

normaal gesproken haal ik 1,25 mb/s met downlaod etc.

iemand ideeen hoe ik dit kan oplossen
ik quote mezelf. het probleem is opgelost. het blijkt te zijn dat het aantal half open tcp/ip connecties nogal wat moeite geeft bij de LB. het zou me niet verbazen dat de LB een soortgelijk mechanisme heeft als windows xp vanaf sp2 om het aantal halfopen connecties te limiteren zodat in geval van een virus uitbraak het netwerk verkeer minimaal blijft en niet teveel zombiecomputers ontstaan.

gewoon het loweren van de half open connecties in utorrent loste het probleem op.
om safe te zijn heb ik ook het aantal poorten per torrent en totaal aantal poorten wat verlaagd.

over de patch hierboven. volgens mij is dat tcp optimizer.
dat werkt erg geod inderdaad. daarnaast hielp het bij mij ook om mn netwerk kaart handmatig op 100mbit halfduplex te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
ImPrEzA schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 07:29:
Welke patch bedoel je? Want nu is het andersom, jij mag míj de oplossing geven ;) Hier na weer een lange avond prutsen nog altijd geen resultaat... :(
Deze patch:
http://home.wanadoo.nl/teunisse/snellerinternet.reg

Maar met die bandwith test valt het niet altijd goed uit. Maar downloaden van files gaat nu gewoon goed, meestal rond de 1 mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Ik heb net een Belkin ADSL2+ modem/router gekocht (F5D7633), maar krijg deze niet aan het werk met ADSL Family. Had natuurlijk eerst dit topic moeten lezen voordat ik dat ding kocht, stom :(.

Ik vul de waarden in die overal staan: connection type=1483 Bridge, VPI/VCI=8/35, Encapsulation=LLC, maar het modem blijft gewoon op "not connected" staan. Mijn oude speedtouch modem werkt wel goed.

Iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 13:59
DHCP ook aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:17:
[...]

Die softwareversie kan niet worden geupdate naar 034, inmiddels is 046 uit die zou die wel moeten pakken.
Hmm, hier toch niet hoor.
Is 046 echt uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even voor mij, hoe zet je die precies aan? Want dat zie ik nergens in de ts. :)

Ah, ipconfig /all.
En daar zie ik dat dhcp enabeld is. :)

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 28-10-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
DaannO schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:34:
[...]

Even voor mij, hoe zet je die precies aan? Want dat zie ik nergens in de ts. :)

Ah, ipconfig /all.
En daar zie ik dat dhcp enabeld is. :)
Mja, in een router heb je meestal 2x dhcp instellingen, een keer een client, waarmee de router een ip adres vraagt van je isp en 1 x een server voor de clients op de lan kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 16:09
Hoi,

Ik zit met een raar (misschien simpel) probleempje.
Wij hebben sinds vandaag een Livebox. (orange 20mb family).

Wired naar de pc haalt 1.55Mb/s. Dat is lekker :*)
Nu zit daar standaard een 54Mbps (802.11G) PCMCIA kaartje bij om in de Livebox te proppen.

Ik heb zelf aan mijn pc (1 etage hoger) een Sitecom Wireless Network PCI Adapter 54G WL-115v2 netwerkkaart.
De signaalsterkte is Uitstekend.
Máár, ik haal maar 600kb/s !
De upload daaréntegen is 88kb/s.

Voorheen haalde ik met Planet (andere router) 600kb/s met 11Mbps!
Dan zit er nu toch echt iets verkeerd?

Oke...
Op de Livebox staat het volgende ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/7481/liveboxvn3.png

Op de pc staat het volgende ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/390/eigenschappenwf0.png

Status netwerkverbinding:

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/6083/statuslr0.png

Zou er iets verkeerd ingesteld staan?
Zou ik met 54Mbps wireless ook 1.55Mb/s kunnen halen?

Bvd,
Mvg,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe Orange omgaat met nieuwsgroepen? Zit nu bij Quicknet en ik denk eraan om over te stappen. Bij Quicknet heb ik een Large abbo en heb ik een qouta van 25Gb op nieuwsgroepen en daar wil ik vanaf. Ook de hogere snelheid bij Orange is mooi meegenomen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:38:
Weet iemand hoe Orange omgaat met nieuwsgroepen? Zit nu bij Quicknet en ik denk eraan om over te stappen. Bij Quicknet heb ik een Large abbo en heb ik een qouta van 25Gb op nieuwsgroepen en daar wil ik vanaf. Ook de hogere snelheid bij Orange is mooi meegenomen :Y)
Neem gewoon een los abonnementje bij TweakNEWS of bij Eweka ofzo, dan heb je bij beide ISP's nergens last van gewoon qua snelheid en limiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Is er in de livebox een soort van geschiedenis aanwezig die aangeeft welke verbindingen er worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
Als ik iets vanaf de pc beneden naar boven stuur, dan gaat het met 1.4Mb/s.
Maar als ik boven iets van het internet download, dan gaat het maar 600kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje wij willen het internet delen in een studentenhuis kun je dan gewoon een router verbinden met de livebox?? Of moet je dan ook nog allemaal instellingen veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:57

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

KBDE schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 20:17:
[...]

Hmm, hier toch niet hoor.
Is 046 echt uit dan?
op de site van orange.nl staat het nog niet.
http://www.orange.nl/mijn_account/telefonie/firmware/
Versie: 11.
Geldig vanaf: 11 september 2006.

Op 11 september 2006 is de nieuwste software geactiveerd voor alle ADSL-abonnees die gebruik maken van de Livebox. Hierdoor is de stabiliteit van de Livebox verder verbeterd.

De meest recente software versie is 222034.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:17:
Vraagje wij willen het internet delen in een studentenhuis kun je dan gewoon een router verbinden met de livebox?? Of moet je dan ook nog allemaal instellingen veranderen
Dat kan, maar...

Er zijn 2 manieren:
- 1e is de livebox instellen als bridge (dan geen telefonie mogelijk, maar geen instellingen nodig)
- 2e is stuffed routing, dwz. alles via NAT laten doorsturen naar je router (dit doe ik)

Zie begin topic.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe het zit met nummerweergave bij Orange? Ik kon het niet zo goed uit hun site halen. Ik zit nu bij de KPN en zit er aan de te denken om over te stappen. En zijn de gesprekstarieven blijvend of geldt dat alleen nu als actie? Dwz nu bel je bij Orange 's avonds en in het weekend voor 0 cent. Als dat blijvend is gaat KPN hier de deur uit, samen met Quicknet. :w

[edit]
Bij de KPN moet je dus betalen voor nummerweergave. En bij Orange?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
Ik heb de oplossing gevonden.....

Ik hoorde van iemand dat als je WPA beveiliging gebruikt, dat hij dan maar 600kb/s gaat.
Dus ik meteen die beveiliging eraf gehaald en de MAC filtering aangezet met mijn MAC daarin, en nu hal ik draadloos 1.4Mb/s !

Dat was het dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:43:
weet iemand hoe het zit met nummerweergave bij Orange? Ik kon het niet zo goed uit hun site halen. Ik zit nu bij de KPN en zit er aan de te denken om over te stappen. En zijn de gesprekstarieven blijvend of geldt dat alleen nu als actie? Dwz nu bel je bij Orange 's avonds en in het weekend voor 0 cent. Als dat blijvend is gaat KPN hier de deur uit, samen met Quicknet. :w

[edit]
Bij de KPN moet je dus betalen voor nummerweergave. En bij Orange?
Orange heeft gratis nummerweergave.. De gesprekstarieven zijn blijvens. tenzij ze uiteraard besluiten die te wijzigen maar dan mag je weer opzeggen :)

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag leek mijn livebox wel vastgelopen: geen internet-verkeer; niet te benaderen vanuit de browser, en de resetknop werkte niet. Gewoon tijdens het surfen.
Ik heb de stekkervoeding uit het stopcontact gehaald, en na 10 minuten er weer ingestoken. Toen pas had ik weer verbinding.

Dit naast de dagelijkse reset.

Als ik mijn poll zie concludeer ik dat 20% van de liveboxers dagelijks of wekelijks moeten resetten. Ik ga er dan vanuit dat mensen met klachten eerder reageren dan mensen zonder klachten. 20% vind ik behoorlijk veel. Gelukkig is er volgens Orange niets aan de hand.

Poll: Hoe vaak moet jij resetten?
Dagelijks
Wekelijks
Maandelijks
Nooit
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=147867&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN

BN

Is nu 13% en als de meeste mensen zonder probleem wél zouden stemmen gaat dit percentage dus alleen nog maar meer naar beneden. Problemen zijn marginaal zullen we maar zeggen. Vervelend voor die mensen die problemen hebben dat wel.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mijn vriendin krijg binnenkort een nieuwe Livebox thuisgestuurd. Dit omdat de telefoon het de laatste tijd niet meer zo goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een moeilijke vraag waar ik zelf geen antwoord op kan vinden:

Ik heb nu XS4all adsl en ik zit te denken om over te stappen op orange family + telefonie. De splitter zit beneden en loopt 15 meter naar boven waar de ADSL modem router staat (Speedtouch 546). De kabel die naar boven loopt is een normale ronde telefoonkabel, maar deze kan niet zomaar vervangen worden door een utp kabel (moeilijke ouders :-S ). Mijn vraag is dus nu is draadloos een oplossing of kan ik de kabel en wellicht ook de modemrouter nog gebruiken. Ik ben een gamer en leecher dus snelheid speelt een grote rol.

Graag hoor ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
MarkieNL schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:11:
[...]

Ik heb de oplossing gevonden.....

Ik hoorde van iemand dat als je WPA beveiliging gebruikt, dat hij dan maar 600kb/s gaat.
Dus ik meteen die beveiliging eraf gehaald en de MAC filtering aangezet met mijn MAC daarin, en nu hal ik draadloos 1.4Mb/s !

Dat was het dus!
Misshien handig voor Impreza om dit ook eens uit te testen. Hij heeft namelijk hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Iemand een idee of de /orangewanadoo apparatuur eigenlijk fast path ondersteunt?
Wellicht kunnen we zodoende de pings ietwat verlagen.
Wordt er eerlijk gezegt stront ziek van dat je niet online kan gamen zonder meteen pings in de hoge 60 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis moet je dan toch echt de PVC als fast-path configureren op de DSLAM, en ik denk niet dat je dat gaat lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:01:
Als ik me niet vergis moet je dan toch echt de PVC als fast-path configureren op de DSLAM, en ik denk niet dat je dat gaat lukken...
Zou orange daar niet aan meewerken? Of zou hun het risiko te groot zijn op een instabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
ImPrEzA schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 21:49:
[...]
Kan wel, maar heeft denk ik niet veel zin, heb maar paar dingen aangepast t.o.v. de factory defaults:
- wireless channel aangepast naar 3. Heb gekeken welke channels in de buurt zitten en daar moet je zo min mogelijk in de buurt bij zitten.
- wpa 2 psk (tkip+aes) beveiliging, geen mac beveiliging.
- firewall aan: alleen 'filter multicast' aan (filter IDENT is ook aan, maar die is disabled omdat filter NAT uit staat).

Verder heb ik windows firewall uit en gebruik ik sygate personal firewall pro 5.5 build 2710.

Het kan zijn dat bij jou in de buurt veel wireless trafic is. Bij mij is dat niet zo veel, dat scheelt natuurlijk ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:40
My-life schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:50:
Ik heb net alles aangesloten hier.

Internet werkt, maar niet echt snel. Maar wat nog veel erger is ik heb een vreselijke ruis op de telefoon. Niet continu maar wel herhaaldelijk. Volgens mij heb ik verder alles goed aangesloten.

Ik heb geen telefoon bij het family abbo, maar gebruik wel de splitter van het modem. Dat moet toch geen probleem zijn?

Verder heb ik de hoofdaansluiting op een kastje aangesloten wat erbij zat.

rood - rood
blauw -groen
orange - zwart
wit - geel

Daarin zit een kabeltje met twee RJ11 plugjes die de livebox ingaat. Vanuit de livebox loop zo'n zelfde kabeltje naar een ander doosje wat erbij zat (degene waar je een stekker in kunt steken) en in dat doosje heb ik de telefoonaansluitingen weer aangesloten met dezelfde kleuren als hierboven.

Heb ik een fout gemaakt???

EDIT:
Ben natuurlijk nog door aan het zoeken.
De telefoon werkt wél goed als ik de stekker van de Livebox eruit haal. Verder heb ik nog gemerkt dat de 'ruis' op een analoog toestel klink als tikken. Het lijkt op een langzame ratelband zeg maar. Bij het DECT toestel is het keiharde ruis.
Inmiddels werkt alles al een paar dagen goed.
Ik heb gebeld naar de helpdesk. Concludeerde diegene dat de Livebox kapot was. (Terwijl deze net nieuw uit de doos kwam dus.)

Na een paar dagen een nieuwe LB gekregen en nu is alles goed. Downloaden gaat met 1,25 MB/s en up iets van 85 KB/s. Ook geen ruis of tikken meer over te telefoon.

Helemaal tevreden daarover dus.

Nu alleen het volgende. Ik weet hoe ik poorten open kan zetten, maar hoe kun je poorten mappen. Daarmee bedoel ik dus bijvoorbeeld poort 80 extern naar 8080 intern.
In de TS enzo staan wel verschillende links, maar die zijn allemaal oud en gaan over oude firmware's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 12:36

zAo

GPLv2 Fanboy

Ok. Ik heb mijn eerste huisje gekocht, maar nu moet er nog een lijntje naar binnen natuurlijk :)

Ik heb de startpost gelezen en wat zitten neuzen, maar mijn vriendin ziet het nog niet zitten allemaal. Als ik nu een Family abbo zonder vaste telefonie neem; betaal ik dan het eerste jaar 25,- per maand? Aangezien ik nog geen nummer heb in mijn nieuwe huis, krijg ik gewoon een nummer met een normaal netnummer? (0172-***** in dit geval)
Misschien andere gekke dingen waar ik rekening mee moet houden kwa kosten/mogelijkheden?

Thanks in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
zAo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:34:
Ok. Ik heb mijn eerste huisje gekocht, maar nu moet er nog een lijntje naar binnen natuurlijk :)

Ik heb de startpost gelezen en wat zitten neuzen, maar mijn vriendin ziet het nog niet zitten allemaal. Als ik nu een Family abbo zonder vaste telefonie neem; betaal ik dan het eerste jaar 25,- per maand? Aangezien ik nog geen nummer heb in mijn nieuwe huis, krijg ik gewoon een nummer met een normaal netnummer? (0172-***** in dit geval)
Misschien andere gekke dingen waar ik rekening mee moet houden kwa kosten/mogelijkheden?

Thanks in advance :)
Je hebt zonder telefonie alsnog een vaste telefoonlijn nodig. Via Orange regelen is niet handig, al zou het kunnen en je bent even duur uit. Orange berekent de line-sharing gewoon door. Je kan de aanvraag pas doen, als de analoge telefoonlijn door KPN aangelegd is. Als er nog geen telefoonlijn ligt, dan heb je wel te maken met aansluitkosten. Voor ADSL heb je verder geen extra kosten, dan die door Orange vermeld staan op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KBDE schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:04:
Zou orange daar niet aan meewerken? Of zou hun het risiko te groot zijn op een instabiele verbinding.
Het gaat er meer om dat je dan een uitzonderingsconfiguratie zou hebben. Als ze dat zouden gaan doen, is het niet meer bij te houden wie er nou wat heeft, en valt dat niet meer te supporten. Dus ik kan je met 100% zekerheid zeggen: zolang ze het niet als produkt aanbieden, zal dit inderdaad nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:17:
Ja, je kunt er een router op aansluiten, maar een switch kan ook. De livebox is zelf nl. al een router. Alleen zonder de fysieke aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ga ik 2 weken op vakantie... teruggekomen trained het modem enkel in op 12 mbit, voorheen altijd 19+.... meer hier last van?

Software blijkt nog gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Triple-D schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:48:
Ga ik 2 weken op vakantie... teruggekomen trained het modem enkel in op 12 mbit, voorheen altijd 19+.... meer hier last van?

Modem nog eens uittrekken en opnieuw insteken en kijken waar die dan op trained?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ja aantal keer gedaan, steeds onder de 13 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het bij orange family zo dat je zonder opzegging er weer een jaar aan vastzit? De verbinding is de laatste tijd bij mij zo gammel geworden (meestal omdat er opeens geen DHCP-lease meer uitgedeeld wordt voor een aantal uren, met meerdere modems), dat ik het niet zie zitten om weer een jaar te blijven plakken. Mijn abbo loopt ergens in december af.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Ik verbaas mij over de hoeveelheid spam die ik op mijn Wanadoo mailbox binnenkrijg. Aangezien ik al jaren een ander e-mail adres gebruik is dit adres buiten Wanadoo/Orange nergens bekend. Ik krijg dan ook de indruk dat Wanadoo deze adressen aan derden levert. Wel prettig voor hun, want het levert 2x geld op. Als eerste verdienen ze aan het verkopen van de e-mail adressen. Aan de andere kant wordt hun spam-filter zo aantrekkelijker...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
brama schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:10:
Is het bij orange family zo dat je zonder opzegging er weer een jaar aan vastzit? De verbinding is de laatste tijd bij mij zo gammel geworden (meestal omdat er opeens geen DHCP-lease meer uitgedeeld wordt voor een aantal uren, met meerdere modems), dat ik het niet zie zitten om weer een jaar te blijven plakken. Mijn abbo loopt ergens in december af.
Je hebt 1 maand opzegtermijn en anders zit je er inderdaad nog een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
BugBoy schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:16:
Ik verbaas mij over de hoeveelheid spam die ik op mijn Wanadoo mailbox binnenkrijg. Aangezien ik al jaren een ander e-mail adres gebruik is dit adres buiten Wanadoo/Orange nergens bekend. Ik krijg dan ook de indruk dat Wanadoo deze adressen aan derden levert. Wel prettig voor hun, want het levert 2x geld op. Als eerste verdienen ze aan het verkopen van de e-mail adressen. Aan de andere kant wordt hun spam-filter zo aantrekkelijker...
Wanadoo's mail adres databases zijn een keer gekraakt (door een hele stomme fout in de beveiliging) en daardoor zijn veel e-mail adressen gestolen. Dat is iig wat mij verteld is en ik heb gelezen.

Ik krijg ook vreselijk veel spam op mijn oude mail adres. Mijn ouders ook terwijl echt nergens hun mail adres te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple-D schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:54:
Bel de Helpdesk eens. Wellicht kunnen hun een lijn onderzoek laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:52:
[...]

Bel de Helpdesk eens. Wellicht kunnen hun een lijn onderzoek laten starten.
Weet niet of ze dat voor 13mbit doen, hier altijd maar 13-14mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
My-life schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

Wanadoo's mail adres databases zijn een keer gekraakt (door een hele stomme fout in de beveiliging) en daardoor zijn veel e-mail adressen gestolen. Dat is iig wat mij verteld is en ik heb gelezen.

Ik krijg ook vreselijk veel spam op mijn oude mail adres. Mijn ouders ook terwijl echt nergens hun mail adres te vinden is.
Ik heb het ook ja. Gebruik het niet als e-mailadres, maar als ik het dan een keer check...... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Triple-D schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 10:54:
Idem hier, ligt aan nieuwe firmware imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Triple-D schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 09:48:

Geen nieuwe firmware lijkt me dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

mjl

Ugh

brama schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:10:
Heel snel een fax sturen dus, als je niet op tijd opzegt zit je weer voor een jaar vast. Je kunt wel tussentijds opzeggen maar dan betaal je alsnog de resterende periode je abonnementsgeld !

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Vanaf vandaag is ons KPN nummer overgezet naar Orange. Een week lang met het tijdelijke nummer geen problemen gehad. Nu kan er niet meer gebeld worden en geen oproepen worden nog ontvangen :( Als ik probeer te bellen hoor ik wel de verbindings toon, maar ik hoor niet te overgaan toon. Als ik dan naar het toestel kijk waar ik naar probeer te bellen die gaat gewoon over maar als ik opneem hoor ik niks. Echt heel raar dit, hopen dat het een storing is en dat dit niet mijn toekomstige telefonie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Alles geinstaleerd volgens de instructie van cd...staat er zo'n dom Organe icoontje in mij Explorer en staat er opeens alleemaal Orange links bij mijn favorits..

Is die troep echt nodig, of kan ik alle Orange software weer de-installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Razer schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:59:
Vanaf vandaag is ons KPN nummer overgezet naar Orange. Een week lang met het tijdelijke nummer geen problemen gehad. Nu kan er niet meer gebeld worden en geen oproepen worden nog ontvangen :( Als ik probeer te bellen hoor ik wel de verbindings toon, maar ik hoor niet te overgaan toon. Als ik dan naar het toestel kijk waar ik naar probeer te bellen die gaat gewoon over maar als ik opneem hoor ik niks. Echt heel raar dit, hopen dat het een storing is en dat dit niet mijn toekomstige telefonie is.
Livebox al een keer opnieuw opgestart? Kan een nawee zijn van de nummerportering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:59:
Ik heb sinds vandaag precies hetzelfde en m'n moeder (die ook Orange telefonie heeft) heeft het ook. Gek genoeg kan ik wel weer m'n moeder opbellen.

superirritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:59

vr6-only

Blub Blub

momenteel is er een landelijke telefonie storing bij Orange. gewoon even geduld hebben.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
vr6-only schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:40:
momenteel is er een landelijke telefonie storing bij Orange. gewoon even geduld hebben.
Oki dat verklaart een hoop! Dankje voor de tip, dan hoef ik niet meer verder zoeken naar instellingen enz. Kwam beetje stom uit precies op de dag van de nummerportering dus dacht al dat daar iets fout was gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
ForrestX schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:22:
Alles geinstaleerd volgens de instructie van cd...staat er zo'n dom Organe icoontje in mij Explorer en staat er opeens alleemaal Orange links bij mijn favorits..

Is die troep echt nodig, of kan ik alle Orange software weer de-installeren?
Ik heb die software nog nooit gebruikt. Is onnodig en kan zon problemen weer ge deïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 16:25
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren mijn Orange Family geïnstalleerd en het ziet er nu zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/8519/orangegd0.gif
Nu heb ik echter een niet zo hoge snelheid als ik gehoopt had.

Volgens bbned zit ik 729 meter van de centrale. Als ik daar het rekensommetje van de startingpost overheen gooi dan zou ik dus een Afname Dichtbij van ongeveer 10-11 dB moeten hebben in het ideale geval... dus ik rekende een beetje op 15 dB ofzo.

Maar ik heb gekeken naar mijn stats en het is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn  Verbonden 
ADSL standaard  G992_5_A 
Upstream  1020 Kb 
DownStream  17080 Kb 
[b]Afname  Dichtbij : 23.2 (dB) [/b]
Ver weg : 7.1 (dB) 
SNR-marge  Dichtbij : 7 (dB) 
Ver weg : 12 (dB) 
HEC-teller 6784 
Firmware  0xe200314 
ES-teller van 15 min  0 
CRC-fouten  336 
ES-teller van 1 dag  0

Een traceroute bracht dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Out BGP (port 119, 23, 80, 3128, etc)
 2  ge2-2.br02.ash01.pccwbtn.net (63.218.94.109)  9.241 ms  9.697 ms  9.951 ms
 3  ge3-2.br01.ams01.pccwbtn.net (63.218.64.74)  100.931 ms  100.843 ms  100.750 ms
 4  ams-ix2.euro.net (195.69.144.55)  98.979 ms  98.860 ms  99.252 ms
 5  PC14.cr2-asd4.nl.euro.net (194.134.162.10)  101.233 ms  101.241 ms  101.573 ms
 6  GX-X.dr3-asd5.nl.euro.net (194.134.162.22)  104.550 ms  104.723 ms  105.123 ms
 7  194.134.152.194 (194.134.152.194)  106.497 ms  106.470 ms  106.498 ms
 8  s55911e44.adsl.wanadoo.nl (xxx.xxx.xxx.xxx)  138.847 ms  141.945 ms  138.729 ms
 9  s55911e44.adsl.wanadoo.nl (xxx.xxx.xxx.xxx) [open]  138.828 ms  138.841 ms  138.457 ms

De speedtest van bbnet 100mb file leverde ongeveer 1,65 MB/s op.

--------------------------------------

Zou iemand weten waar dit probleem zou kunnen zitten? De 8 meter lange kabel is niet ideaal dat weet ik, maar het is nog onhandiger voor mij om de livebox dichterbij aan te sluiten, mijn huis is daar niet echt handig daarvoor (dan moet ik met tientallen meters ethernet kabels gaan klooien).

Alle input is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Een vriend van mij zit even ver van de centrale af als jou, zelfs iets dichter bij (710m) alles perfect aangesloten met nieuwe kabels en dergelijke en hij haalt ook "maar" 1,66 mb/s. Lijkt niet echt iets om je zorgen over te maken :) En lijkt me ook snel zat ;) Als ik dus de snelheid van die vriend vergelijk met jou lijkt het allemaal wel ongeveer te kloppen :) Ik haal hier "maar" 1,45mb/s, lijkt me snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Die lijn van BasNation is gewoon langer dan die afstand die je denkt. Die 23.2dB moet je naar kijken.. Ik denk ongeveer het dubbele van die ~700 meter is de lijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe je op de livebox kan instellen dat niemand meer gebruik kan maken van DC++, bittorrent en e-mule?

Ons hele huis dl namelijk via newsgroups alleen een meisje blijft hardnekkig 300+ connecties aanmaken, terwijl zij het niet eens weet, aanmaken waardoor wij geen optimaal gebruik van de 20Mbit kunnen maken.

Ik snap hoe je poorten moet forwarden ed. maar kun je ze ook blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 01:11:
Kan iemand mij vertellen hoe je op de livebox kan instellen dat niemand meer gebruik kan maken van DC++, bittorrent en e-mule?

Ons hele huis dl namelijk via newsgroups alleen een meisje blijft hardnekkig 300+ connecties aanmaken, terwijl zij het niet eens weet, aanmaken waardoor wij geen optimaal gebruik van de 20Mbit kunnen maken.

Ik snap hoe je poorten moet forwarden ed. maar kun je ze ook blokkeren?
gewoon de torrent port die ze gebruikt (en die dus geforward is in de firewall config) doorverwijzen naar een andere poort. Of de port forward verwijderen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
My-life schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:36:
[...]

ik zal je iets mooiers vertellen.

ik heb tot voor kort nooit spam gehad in mn mailbox van speedlinq. en moment dat ik de internet abo bij speedlinq opzeg, begin ik mailtjes over viagra binnen te krijgen. best triest meot ik zeggen. dat kan gewoon geen toeval zijn. aangezien ik mijn speedlinq adres verder nergens nieuw bekend heb gemaakt.

maar ontopic. volgens mij is er laatst toch echt een firmware update geweest. ik dacht van wel kreeg namelijk een schermpje te zien. vorige week geloof ik.
maar ik hoor weer dat iemand 2wkn op vakantie is geweest en dat het firmware nog steeds hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik heb sinds gister ADSL Famliy van orange, zonder telefonie.
Maar als ik kijk naar de status op de orange site, staat er dat ik het nog steeds moet krijgen :x.

En ik kan de livebox niet updaten+poorten gaan niet open :s, komt dat daardoor of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
XTREEMRaGE schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:01:
Ik heb sinds gister ADSL Famliy van orange, zonder telefonie.
Maar als ik kijk naar de status op de orange site, staat er dat ik het nog steeds moet krijgen :x.

En ik kan de livebox niet updaten+poorten gaan niet open :s, komt dat daardoor of ...?
Welke oplever datum staat er in je bevestigingsbrief? Pas vanaf deze dag zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Razer schreef op woensdag 01 november 2006 @ 09:19:
[...]

Welke oplever datum staat er in je bevestigingsbrief? Pas vanaf deze dag zal het werken.
Ik heb alleen een bevestiging brief gekregen van de abbo gegevens. Maar nog niet dat het is opgeleverd. Bij de abbo gegevens staat ook niet wanneer ik het zou krijgen, volgens de orange site zou de omzetting rond 30-okt-2006 gebeuren. En op dit moment staat bij de ADSL checker dat ie bij stap 3 is(van de totale 4 stappen), dit betekent tevens dat de omzetting datum bekend is!

Maar hij doet het wel en dat is het probleem niet, vind het niet zo erg dat ie het eerder doet :P . Maar het feit dat ik de livebox niet kan updaten. Ik had gelezen dat het tot 20 min kon duren. Dus ik had het ff met rust gelaten en na 2 uurtjes stond er nog steeds: "updates zoeken". :/

[ Voor 3% gewijzigd door XTREEMRaGE op 01-11-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
BasNation schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:25
Volgens bbned zit ik 729 meter van de centrale. Als ik daar het rekensommetje van de startingpost overheen gooi dan zou ik dus een Afname Dichtbij van ongeveer 10-11 dB moeten hebben in het ideale geval... dus ik rekende een beetje op 15 dB ofzo.
Die afstand van BBned is hemelsbreed gemeten, de werkelijke afstand die de kabels naar jou huis beslaan kan langer zijn. De kabels zullen nou eenmaal niet in een rechte lijn naar jou israpunt gaan maar in bochten en omwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

mjl

Ugh

BasNation schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:25:
............................

--------------------------------------

Zou iemand weten waar dit probleem zou kunnen zitten? De 8 meter lange kabel is niet ideaal dat weet ik, maar het is nog onhandiger voor mij om de livebox dichterbij aan te sluiten, mijn huis is daar niet echt handig daarvoor (dan moet ik met tientallen meters ethernet kabels gaan klooien).

Alle input is welkom.
Tja, die 8 meter telefoonsnoet + splitter lijkt me toch een test om eens te verkorten, zeker met de splitter ertussen, dus als je die verwijderd zal het wellicht al een stuk schelen (elke connectie geeft signaal verlies, dus hoe minder stekkers er tussen bron en livebox zitten hoe meer signaal je over houd.

Kijk ook de schroefjes in je isra even na, bij mij zat er 1 los waardoor er nogal wat storing op het signaal kwam te zitten (en oxidatie/roest op de contactpunten even verwijderen met schuurpapier).

Mocht je een losse ethernet kabel hebben zou ik eens testen met een korte telefoonkabel zonder splitter, en als dat scheelt zou ik toch eens proberen een ethernet kabel langs je telefoondraad te leggen, die mag tenslotte tot 100 meter zonder signaal verlies op 100 Mbit.

Met 1 kabel kun je trouwens 2 100Mbit connecties aansluiten als je zou willen (je hebt maar 2 aderparen nodig per PC.

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 01-11-2006 11:08 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

WPA-beveiling eraf maakte ook niets uit voor de snelheid. Ondertussen ook heel wat channels geprobeerd, en dat is heel wisselend. In gunstige gevallen trekken we nu draadloos 8mbit uit de verbinding. Het is een vooruitgang, maar het blijft natuurlijk zwaar te langzaam.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het hier stikt van de draadloze netwerken? Een site survey in de router laat een stuk of 6 netwerken in de omgeving zien, plus de KPN hotspot van het station, en af en toe een netwerk "connexxion" van een langsrijdende hotspot-bus.

Wat zijn de ervaringen met het draadloze netwerk van de Livebox zelf? Want we neigen ernaar om maar gewoon bij Orange een draadloos setje voor de Livebox te bestellen en dat te proberen.

edit: de Register-patch uit de OP had op deze pc in elk geval geen invloed

[ Voor 5% gewijzigd door ImPrEzA op 01-11-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
ImPrEzA schreef op woensdag 01 november 2006 @ 12:34:
edit: de Register-patch uit de OP had op deze pc in elk geval geen invloed
Ook niet met TCP Optimizer ??

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de omzet naar adsl family, je huidige verbinding vervalt en daarna word het nieuwe erop gezet, kan altijd even duren.

Zo duurde dat bij mij een dag. zou 24-10 gebeuren, 25-10 was het gedaan. Echter, nog altijd geen verbinding. Ik dus paar dagen bellen, steeds andere antwoorden en verweet elkaar dat "de vorige collega het verkeerde heeft verteld".
Nu werder, vorigeweek woensdag is er een case aangemaakt hiervoor en men kon niet zeggen hoelang zoiets ongeveer duurt, niet eens over de in behandeling tijd.
Ik vandaag nog eens bellen, want wacht inmiddels een week. Daar wist men nu te vertellen dat dit gezien de aard van het probleem (geen linesyc) dit ongeveer 2 weken kan duren. Is dit normaal?
Weet zelf hoe het bij sommige andere providers gaat en daar is het in paar dagen in behandeling en kan dan mss 5dagen duren.
Is Orange zo traag of wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Na een reboot gaf de BBned speedtest 10mbit aan, maar een minuut later is het de hele tijd weer 7 a 8 mbit...

Edit: kan iemand iets zinnigs zeggen over deze link? http://paranoid.nl/smokeping.cgi?target=Orange.e

Dit pingt mijn verbinding, en in vergelijking met andere Orange-verbindingen is deze enorm onbetrouwbaar. Is het raadzaam om hier met Orange over te bellen of komt dit door een lokale instelling?

[ Voor 32% gewijzigd door ImPrEzA op 01-11-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:04
inees is onze snelheid 50% minder geworden. Er is vloerbedekking gelegd dus er is wel wat gerotzooid aan kabels. DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 9795 Kbps
Upstream Rate: 411 Kbps
Downstream Margin: 8 db
Upstream Margin: 8 db
Downstream Line Attenuation: 37 er zit hier gewoon storing in de kabels
Upstream Line Attenuation: 40
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

Nu is het zo dat ik in een studentenwoning woon die ong gebouwd is in 1930. Volgens de kpn site zou het ISRA punt zich dan niet in de meterkast bevinden. Nou is het zo dat er wel 1 kabel naar beneden loopt, maar dat zou betekenen dat onze buurvrouw die op nr 6 woont het ISRA punt van zowel haar als die van ons gberuikt. Zou dat kunnen?
Graag advies want KPN langssturen is ook zo duur

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
ImPrEzA schreef op woensdag 01 november 2006 @ 13:15:
[...]

Na een reboot gaf de BBned speedtest 10mbit aan, maar een minuut later is het de hele tijd weer 7 a 8 mbit...
Dit heb ik ook, maar download maar eens een grote ISO bijvoorbeel Windows Vista RC 1 van Microsoft servers, je zult dan zien dat je gewoon met 1,30 mb/s zult downloaden. Die speedtests zeggen niet veel. Als je nog een paar keer test zul je zien dat het elke keer verschilt.

[ Voor 23% gewijzigd door Razer op 01-11-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Oké ik denk dat ik het verder toch buiten dit topic moet zoeken :) Als ik Vista RC1 begin te downloaden als de router nét aanstaat, trekt hij de eerste 60mb binnen met inderdaad 1200 tot 1600 kb/s, maar daarna zakt hij enorm snel in naar zo'n 120 kb/s. Vervolgens afwisselend naar de ene keer 400, dan weer 1000, dan weer 60, dus het draadloze deel is gewoon zwaar kud.

Blijft de vraag waar de rare ping om de link die ik in m'n vorige post gaf aan ligt :(

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.