Als je begint te downloaden, verspringt het signaal dan van excellent ---> good --> poor? Dit was hier eerst wel het geval, en elke keer als het signaal inzakte werd de download langzamer. Nu heb ik een goede externe WIFI antenne gehaald en blijft het signaal excellent en de download snelheid daarom ook perfect. Ik had voorheen hetzelfde als wat jij nu omschrijft.ImPrEzA schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:41:
Oké ik denk dat ik het verder toch buiten dit topic moet zoekenAls ik Vista RC1 begin te downloaden als de router nét aanstaat, trekt hij de eerste 60mb binnen met inderdaad 1200 tot 1600 kb/s, maar daarna zakt hij enorm snel in naar zo'n 120 kb/s. Vervolgens afwisselend naar de ene keer 400, dan weer 1000, dan weer 60, dus het draadloze deel is gewoon zwaar kud.
Blijft de vraag waar de rare ping om de link die ik in m'n vorige post gaf aan ligt
Ik woon 2,2 km van de centrale en haal meestal 1800 kb/s. Tussen de livebox en de pc zit een kabel van 25 M. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik haal een behoorlijk hoge snelheden.
Via Usenet(Eweka) haal ik 2200 kb/s en hoger in de nacht.
Hangt er ook een beetje af of iedereen in de buurt Orange heeft.
Mm dat zijn snelheden waar ik alleen maar van kan dromen terwijl ik 1,4Km van de centrale af woon. Maar goed zo heb je altijd baas boven baasMrJames schreef op woensdag 01 november 2006 @ 16:14:
Ik woon 2,2 km van de centrale en haal meestal 1800 kb/s. Tussen de livebox en de pc zit een kabel van 25 M. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik haal een behoorlijk hoge snelheden.
Heb inmiddels een versterker aan de router gehangen, en dat leek even goed te gaan... maar ook nu is het telkens weer hetzelfde: de router staat een minuut of 4 aan, en de download loopt nog maar op gemiddeld 100kb/s, terwijl die echt met 1200kb/s begon. De signaalsterkte hangt vrij steady rond de "Good (64%)", de Link Quality staat de hele tijd op "Excellent (100%)", zie ook:Razer schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:51:
[...]
Als je begint te downloaden, verspringt het signaal dan van excellent ---> good --> poor? Dit was hier eerst wel het geval, en elke keer als het signaal inzakte werd de download langzamer. Nu heb ik een goede externe WIFI antenne gehaald en blijft het signaal excellent en de download snelheid daarom ook perfect. Ik had voorheen hetzelfde als wat jij nu omschrijft.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Hoe lang duurt het in de praktijk ongeveer als je ADSL aanvraagt van Orange voordat je internet hebt?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Sinds een paar dagen heb ik wat problemen met mijn servertje en de poorten stonden gewoon open in de livebox (zo dacht ik). Heb het net getest maar nu blijkt dat de poorten helemaal niet open staan
.
Een aantal poorten werken wel maar die stonden er al in. Voor de rest is het eigenlijk onmogelijk om nog nieuwe poorten open te zetten.
Heeft er iemand anders ook deze problemen bij de nieuwe firmware? Is er een oplossing voor?
Een aantal poorten werken wel maar die stonden er al in. Voor de rest is het eigenlijk onmogelijk om nog nieuwe poorten open te zetten.
Heeft er iemand anders ook deze problemen bij de nieuwe firmware? Is er een oplossing voor?
Hoe krijg ik dat irritante Orange logo weg uit mijn explorer window?? (Staat zeg maar rechts boven onder het rode kruisje)...Alle Orange software is inmiddels pleitte geloof ik (via reguliere uninstall) maar deze gaat maar niet weg...net als het Orange menu uit mijn favorites....
Zo: How to Restore the Animated Internet Explorer LogoForrestX schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:17:
Hoe krijg ik dat irritante Orange logo weg uit mijn explorer window?? (Staat zeg maar rechts boven onder het rode kruisje)...Alle Orange software is inmiddels pleitte geloof ik (via reguliere uninstall) maar deze gaat maar niet weg...net als het Orange menu uit mijn favorites....
Thnx...blijft er nu geen Orange troep achter, waar dan ook?
en hoe krijg ik Orange uit de bovenste balk van explorer (waar normaal gesproken "Microsoft Internet Explorer' staat?
[ Voor 16% gewijzigd door ForrestX op 02-11-2006 09:28 ]
Ik heb last van een wegvallende verbinding. ZOjuist met helpdesk gebeld, geconstateerd dat ik een oude firmware heb (024). Echter krijg ik met geen enkele mogelijkheid de firmware van de livebox up to date. Ik heb geprobeerd hem hard te resetten, maar heeft geen resultaat.
Zijn er andere manieren om de firmware up te daten?
Zijn er andere manieren om de firmware up te daten?
Ik heb hier net ook weer Orange Family aangesloten, verhuizing bracht wat problemen met zich mee doordat oude aanbieder (Tiscalli) niet van de lijn af wilde.
Nu wil het geval dat mijn Livebox netjes intraint op 20092 Kb downstream, maar als ik dan iets probeer te downloaden, van bijvoorbeeld http://speedtest.bbned.nl/ dan komt m'n downloadsnelheid niet boven de 1700 kbps uit. Via die zelfde pagina heb ik uitgevonden dat ik ongeveer 600 meter van de wijkcentrale woon. Ik heb al geprobeerd om met (nog) kortere kabels te werken, en de contactpunten in het ISRA punt wat schoon te maken, maar dit mag allemaal niet baten.
Iemand nog ideeën?
Nu wil het geval dat mijn Livebox netjes intraint op 20092 Kb downstream, maar als ik dan iets probeer te downloaden, van bijvoorbeeld http://speedtest.bbned.nl/ dan komt m'n downloadsnelheid niet boven de 1700 kbps uit. Via die zelfde pagina heb ik uitgevonden dat ik ongeveer 600 meter van de wijkcentrale woon. Ik heb al geprobeerd om met (nog) kortere kabels te werken, en de contactpunten in het ISRA punt wat schoon te maken, maar dit mag allemaal niet baten.
Iemand nog ideeën?
Nee, die geeft geen resultaat.My-life schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:59:
De knop in de config page?
Helemaal niet slecht toch? De kabel zal best wel wat langer zijn als 600 meter. En 1700 kbps is een mooie snelheid IMHO.kingjotte schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:42:
Ik heb hier net ook weer Orange Family aangesloten, verhuizing bracht wat problemen met zich mee doordat oude aanbieder (Tiscalli) niet van de lijn af wilde.
Iemand nog ideeën?
Verwijderd
Ik heb sinds paar weken orange, maar ben nog niet echt tevrede over de snelheiden. modem trained op 20mbit maar haal gemiddeld krap 10mbit. Dit zijn mijn adsl statistieken.
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 6.8 (dB)
Ver weg : 0.5 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 16 (dB)
HEC-teller 103
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7
ES-teller van 1 dag 0
Iemand nog tips waar het mogelijk aan kan liggen?
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
HEC-teller 103
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7
ES-teller van 1 dag 0
De locaties waar je vandaan downloadt. Ik download ook zo vaak met 200-500 KB/s, omdat de server aan de andere kant gewoon niet harder gaat.
The devil is in the details.
Verwijderd
Het lijkt erop dat er soms een foutje ontstaat waardoor het lijkt alsof sommige poorten actief zijn, maar dat eigenlijk niet zijn. Ook kan het zijn dat de hele portmapping config verdwenen is. Oplossing: resetten en opnieuw doen.FireFly3k schreef op woensdag 01 november 2006 @ 19:48:
Sinds een paar dagen heb ik wat problemen met mijn servertje en de poorten stonden gewoon open in de livebox (zo dacht ik). Heb het net getest maar nu blijkt dat de poorten helemaal niet open staan.
10 mbit kaartje in je pc? of staat het kaartje op 10 mbit ingesteld?Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:50:
Ik heb sinds paar weken orange, maar ben nog niet echt tevrede over de snelheiden. modem trained op 20mbit maar haal gemiddeld krap 10mbit. Dit zijn mijn adsl statistieken.
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 20468 Kb
HEC-teller 103
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 7
ES-teller van 1 dag 0
TCP optimizer wil ook wel eens helpen.
Verwijderd
Nic staat op 100FD maar het is ook niet op 1 maar op meerdere pc's. Downloads gebeurd ook niet op specifieke sites of diensten. Het is ook qua snelheid constant als ik test op de verschillende speedtest sites. Zit volgens de informatie +- 170 mtr van de kpn centrale dus aan de afstand kan het ook niet liggen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2006 22:54 ]
Probeer je nick eens op auto detect? Niet veel thuis apparatuur doet zomaar 100mbit full duplex hoor...Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:40:
Nic staat op 100FD maar het is ook niet op 1 maar op meerdere pc's. Downloads gebeurd ook niet op specifieke sites of diensten. Het is ook qua snelheid constant als ik test op de verschillende speedtest sites. Zit volgens de informatie +- 170 mtr van de kpn centrale dus aan de afstand kan het ook niet liggen.
Ik hoorde van een verkoper iets over een PCMA kaartje waardoor je dus niet maandelijks nog eens 3 euro betaald voor wireless livebox.
Je moet het dan wel zelf configueren.. Maar hey daar zijn we toch tweakers voor
Iemand ervaringen mee ?
Iemand ervaringen mee ?
Vraagje, mijn schoonouders hebben sinds een paar weken Orange Family. Dit gaat prima. Snel internet en de telefoon deed het ook prima. Tot deze week. Soms zijn ze niet bereikbaar en lijkt het alsof ze in gesprek zijn (terwijl dat dus niet zo is). Pas na een reset doet hij het weer goed?
Nu hebben ze de eerste weken geen problemen gehad, maar nu is het KPN nummer geheel weg en komen de problemen.
Kan dit aan de aansluiting liggen? Dit zei een Orange helpdesk medewerker... lijkt me niet. Hij vertelde ook dat de Orange LiveBox minimaal een halve meter van het ISRA punt bevestigd moet worden?? Lijkt me ook niet..
Iemand een idee?
Nu hebben ze de eerste weken geen problemen gehad, maar nu is het KPN nummer geheel weg en komen de problemen.
Kan dit aan de aansluiting liggen? Dit zei een Orange helpdesk medewerker... lijkt me niet. Hij vertelde ook dat de Orange LiveBox minimaal een halve meter van het ISRA punt bevestigd moet worden?? Lijkt me ook niet..
Iemand een idee?
Heb je al geprobeerd om 30 seconden ( zonder de stekker eruit te halen) de reset knop in te houden, ik had het zelfde probleem en het lijkt nu verholpen.
ehhh, weet jij toevallig wat een startpost is, soms staat daar informatie vermeld die altijd handig is om te weten voor je iets postSecurity schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:27:
Ik hoorde van een verkoper iets over een PCMA kaartje waardoor je dus niet maandelijks nog eens 3 euro betaald voor wireless livebox.
Iemand ervaringen mee ?

Hihi gaat even lezen thanks..Tuut-Tuut schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 09:54:
[...]
ehhh, weet jij toevallig wat een startpost is, soms staat daar informatie vermeld die altijd handig is om te weten voor je iets post
Ik deed dus een search opdracht naar pcma maar kwam het niet tegen.
dat komt omdat het pcmcia is. Klein verschil in tikken maar groot verschil in resultaten
Ik wil overstappen van xs4all, maar wel 'pack' houden. Dan blijf ik de beschikking houden over mijn xs4all email adressen. Nu wil ik die wel in outlook (en express) blijven gebruiken om te ontvangen en te verzenden.martdj schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:52:
[...]
Is al heel vaak langsgekomen in dit forum. Wanadoo en nu dus Orange blokkeert uitgaand SMTP verkeer dat niet via hun smtp server gaat.
Volgens antwoord van xs4all (faq) kan dat als ik maar wel de smtp server van orange gebruik. dan moet ik wel weer gebruik maken van de loginnaam en wachtwoord van het xs4all-account.
Heeft iemand het via een dergelijke constructie werken, al dan niet van xs4all?
Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit
smtpserver = smtp.orange.nl
Pop3server = gegevens van xs4all
je kan alles versturen via smtp van orange
Sommige andere smtp werkt WEL btw.
Probeer maar eens je gmail in te stellen die gaat over smtp.gmail.com
Pop3server = gegevens van xs4all
je kan alles versturen via smtp van orange
Sommige andere smtp werkt WEL btw.
Probeer maar eens je gmail in te stellen die gaat over smtp.gmail.com
[ Voor 59% gewijzigd door berns op 04-11-2006 19:08 ]
Bedankt voor het snelle antwoord. Maar waarom werkt smtp.xs4all.nl dan niet als dat voor Gmail wel werkt? Die wordt dan door ....... geblokkeerd?
[ Voor 52% gewijzigd door The Penguin op 04-11-2006 19:08 ]
Dell XPS M1530 Midnight Blue | T8300 2.4 GHZ 3MB | 3 GB | 320GB 5400rpm | WXGA+ (1.440 x 900) | 8600GT 256mb GDDR3 | 6-cells | Wifi-N | Vista Home Premium 32bit
Orange staat niet toe dat je andere SMTP's gebruikt buiten die van Orange zelf.
The devil is in the details.
smtp xs4all staat op standaard poort 25(no relay)The Penguin schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:08:
[...]
Bbedankt voor het snelle antwoord. Maar waarom werkt smtp.xs4all.nl dan niet als dat voor Gmail wel werkt? Die wordt dan door ....... geblokkeerd?
[ Voor 3% gewijzigd door berns op 04-11-2006 19:11 ]
Ja en.... ?[...]
smtp xs4all staat op standaard poort 25(no relay)

Ik heb even een vraagje, ik wil Orange Family maar ik heb geen telefoon abo. Werkt een standaard KPN bel budget abbonnement voor Family? En ten tweede; kan Orange niet gewoon die telefoon verbinding leveren? Ze kunnen hem wel overnemen als je al een bestaand nummer hebt, maar dat heb ik niet dus ik wil graag dat zij er eentje leveren. Is dat mogelijk?
20mbit lijkt me wel lekker internetten
Bel budget kan primaGalileo_Galilei schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 19:45:
Ik heb even een vraagje, ik wil Orange Family maar ik heb geen telefoon abo. Werkt een standaard KPN bel budget abbonnement voor Family? En ten tweede; kan Orange niet gewoon die telefoon verbinding leveren? Ze kunnen hem wel overnemen als je al een bestaand nummer hebt, maar dat heb ik niet dus ik wil graag dat zij er eentje leveren. Is dat mogelijk?
Orange kan je geen telefoonlijn abonnement leveren. je moet deze aanvragen bij KPN en na een jaar kun je die dan opzeggen dan neemt Orange de kosten over.
Zo werkt het ook bij bijvoorbeeld tele 2
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
BelBudget is voldoende.
Ze kunnen wel DSL aanleggen ook zonder KPN telefonie. Dan vragen ze bij KPN een nieuwe lijn (NewLineService) aan, maar dit bieden ze niet aan Orange. Dus er zit niets anders op dan eerst bij KPN een jaarcontractje tekenen...
Of je echt ook 20Mbit gaat halen hangt nog wel af van de lengte van je lijn naar de centrale toe...
Ze kunnen wel DSL aanleggen ook zonder KPN telefonie. Dan vragen ze bij KPN een nieuwe lijn (NewLineService) aan, maar dit bieden ze niet aan Orange. Dus er zit niets anders op dan eerst bij KPN een jaarcontractje tekenen...
Of je echt ook 20Mbit gaat halen hangt nog wel af van de lengte van je lijn naar de centrale toe...
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
De schatting was 750m en volgens orange zou ik tussen de 15 en 20 moeten halen. Naja, als het 10 is ben ik ook al meer dan tevreden, maar meer is altijd beterbjck schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:00:
BelBudget is voldoende.
Wel vervelend dat ze zelf geen lijnen kunnen leveren, had me het eerste jaar weer een tientje/maand gescheeld. Naja, dan maar het goedkoopste KPN abo nemen, kan ik ook weer ouderwets met een vaste lijn bellen. Tijd geleden...
En maakt het nog iets uit of je het via internet aanmeldt of via telefoon doet om het sneller thuis te krijgen?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Dat zal weinig uitmaken. Per internet weet je zeker dat er geen fouten in de gegevens komen wat de aanvraag kan vertragen.Christiano007 schreef op zondag 05 november 2006 @ 00:02:
En maakt het nog iets uit of je het via internet aanmeldt of via telefoon doet om het sneller thuis te krijgen?
Anderhalve week geleden Orange Family besteld zonder telefonie.
Begin van afgelopen week kreeg ik de livebox toegestuurd.
Op de site van orange stond dat ik maandag 6 nov overgezet zou worden,
vond ik al erg snel, binnen 2 weken.
Vrijdagavond kwam ik thuis : geen internet, maar wel een brief dat ik maandag
overgezet zou worden.
Toch maar even geprobeerd in mijn huidige modem, een Zyxel 660R-61C (van BBnet-HCC)
de VCI op 8 gezet : gelijk verbinding
Het modem gaf wel aan in de statistieken dat het een 9mb verbinding was onder protocol adsl-g.dmt. Gewoon adsl dus en geen adsl2+.
Usenet download gaf ook een overeenkomstige download snelheid (800-900 Kb/s).l
De verbinding is dus eerder geleverd dan was beloofd (voor de verandering).
Zaterdag de livebox maar aangesloten. Na wat gedoe met IP adressen en een kwartier
updates binnenhalen werkte de boel. Het modem traint in op 18 mb !
Alleen bleek nu mijn wireless netwerk de bottleneck. Ik haalde geen snellere download dan 800-900 kb/s. Vlug even een lange utp kabel gehaald. De download snelheid ging gelijk naar 1.7 - 1.8 Mb/s
Zit niks anders op dan het draadloos netwerk te upgraden denk ik. Ik struikel nu telkens over die utp kabel in de woonkamer.
Eigenlijk dus een heel goed verhaal van orange !
Even nog wat minpuntjes die ik constateerde :
- De connectie maken naar de Eweka usenet server duurt veel langer dan eerst. Soms bijna een minuut (iemand tips ?)
- Ik kan alleen nog maar mail versturen via de orange smpt server (behalve dan hotmail)
- De livebox ondersteunt geen uPnP, dus messenger file transfer is vreselijk langzaaam
Met betrekking tot uPnP en de beperkte wireless snelheid zit ik te denken om een Linksys WAG 300N Wireless-N ADSL-gateway aan te schaffen. Ik moet wel eerst zeker weten of dat modem werkt met orange family adsl. Als iemand dat weet, graag een berichtje hier !
overgezet zou worden.
Toch maar even geprobeerd in mijn huidige modem, een Zyxel 660R-61C (van BBnet-HCC)

Het modem gaf wel aan in de statistieken dat het een 9mb verbinding was onder protocol adsl-g.dmt. Gewoon adsl dus en geen adsl2+.
Usenet download gaf ook een overeenkomstige download snelheid (800-900 Kb/s).l
De verbinding is dus eerder geleverd dan was beloofd (voor de verandering).
Zaterdag de livebox maar aangesloten. Na wat gedoe met IP adressen en een kwartier
updates binnenhalen werkte de boel. Het modem traint in op 18 mb !
Alleen bleek nu mijn wireless netwerk de bottleneck. Ik haalde geen snellere download dan 800-900 kb/s. Vlug even een lange utp kabel gehaald. De download snelheid ging gelijk naar 1.7 - 1.8 Mb/s
Eigenlijk dus een heel goed verhaal van orange !
Even nog wat minpuntjes die ik constateerde :
- De connectie maken naar de Eweka usenet server duurt veel langer dan eerst. Soms bijna een minuut (iemand tips ?)
- Ik kan alleen nog maar mail versturen via de orange smpt server (behalve dan hotmail)
- De livebox ondersteunt geen uPnP, dus messenger file transfer is vreselijk langzaaam
Met betrekking tot uPnP en de beperkte wireless snelheid zit ik te denken om een Linksys WAG 300N Wireless-N ADSL-gateway aan te schaffen. Ik moet wel eerst zeker weten of dat modem werkt met orange family adsl. Als iemand dat weet, graag een berichtje hier !
Het werkt.....daar is alles mee gezegd. Ik zou zelf met een grote boog om Linksys heen lopen. Ik heb de WAG54GS (4 exemplaren) , WAG200G (1 exemplaar) en WAG300N (1 exemplaar) als vervanging op vervanging op vervanging.....zuchtmesa57 schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:23:
Nadelen:
- Nieuwe firmware slikt ie niet snel en moet soms met veel abracadabra erin gezet worden.
- Hij traint minder in als de Livebox (vooral upload).
- Extern de modeminterface bereiken gaat niet altijd even soepel. Soms helemaal niet en dan moet weer gereset worden.
Voordelen:
- Het is 1 kastje (punt)
Het kan zijn dat ik last had van mijn grote vriend Murphy. Mijn belangrijkste punt blijven de intrainwaarden van het modem. Alle exemplaren deden het minder goed dan de Livebox. Het zou dan beter zijn, om een Wireless G/N MiMO router aan te schaffen en de Livebox te bridgen. Let er wel op dat alle wireless netwerk adapters voorzien moeten zijn van wireless N standaard of MiMO support, wil je echt op die hogere snelheden uitkomen.
[ Voor 47% gewijzigd door Lekkere Loempia op 05-11-2006 12:41 ]
mjah niet zo slim lol...-ET- schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:35:
dat komt omdat het pcmcia is. Klein verschil in tikken maar groot verschil in resultaten
toch gevonden en inmiddels aan het lezen.
Same heremesa57 schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:23:
Anderhalve week geleden Orange Family besteld zonder telefonie.
overgezet zou worden.
Livebox aangesloten, en het werrukt \o/
Een vraagje: ik krijg zo nu en dan een pop-up dat iets verbinding wil maken. Het blijkt om een "Orange" vpn verbinding te gaan die naar IP-adres "8 8,55" of iets dergelijks wil verbinden. Mijn orange username/pass werkt niet en ik heb het volgens mij nergens voor nodig.
Heb ik iets gemist, is er een bit omgevallen bij installatie of kan ik die meuk gewoon verwijderen?
Elke modem hoeft zich niet met username/pass te registeren op een ADSL Family lijn. De username/pass zijn voor de serivces bedoeld (e-mail, website, fotoalbum, etc). Inbelverbindingen zijn niet van toepassing en kan je weggooien.Dido schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:32:
[...]
Same hereVerwachte opleverdatum november, vrijdag niet online geweest, maar zaterdag geen i-net.
Livebox aangesloten, en het werrukt \o/
Een vraagje: ik krijg zo nu en dan een pop-up dat iets verbinding wil maken. Het blijkt om een "Orange" vpn verbinding te gaan die naar IP-adres "8 8,55" of iets dergelijks wil verbinden. Mijn orange username/pass werkt niet en ik heb het volgens mij nergens voor nodig.
Heb ik iets gemist, is er een bit omgevallen bij installatie of kan ik die meuk gewoon verwijderen?
Blijft het vaag dat die zooi automagisch geinstalleerd wordtLekkere Loempia schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:49:
Elke modem hoeft zich niet met username/pass te registeren op een ADSL Family lijn. De username/pass zijn voor de serivces bedoeld (e-mail, website, fotoalbum, etc). Inbelverbindingen zijn niet van toepassing en kan je weggooien.
Maar goed, gaat het eraf.
* Dido heeft binnenkort wat bekabeling te leggen, altijd leuk.
Eens kijken of e.e.a. nog wat sneller kan zonder +/- 50 meter telefoondraad in stukken tussen ISRA en modem
Ik heb trouwens de mogelijkheid stroom naar mijn ISRA te krijgen om de livebox daar te monteren, om de huidige (6 meter) telefoonkabel naar de "meterkast" te laten liggen en de livebox in de meterkast te zetten of om de kabel tussen ISRA en meterkast te vervangen door UTP.
Makkelijkste is uiteraard om de bestaande paar meter kabel te laten liggen en gebruiken, mag ik veel kwaliteitswinst verwachten als ik daar UTP van maak of als ik het verkort?
(Ik heb er een hard hoofd in, omdat ik niet denk dat de bedrading tot mijn huis optimaal is, en daar kan ik sowieso weinig aan veranderen...)
Als ik het goed begrijp is het dus niet strict noodzakelijk om de livebox op het ISRA punt aan te sluiten wel? Anders moet ik namelijk even met de huisbaas gaan overleggen waar dat ISRA punt überhaupt ergens zit.
Het kan nooit ver zijn, er zit een telefoon aansluiting op de eerste verdieping, maar toch. Met een beetje brakke kabel lees ik dat de snelheid aardig naar z'n grootje kan gaan.
Het kan nooit ver zijn, er zit een telefoon aansluiting op de eerste verdieping, maar toch. Met een beetje brakke kabel lees ik dat de snelheid aardig naar z'n grootje kan gaan.
Het is zeer zeker wel strict noodzakelijk, om de modem bij het ISRA punt te zetten. Daar wordt de snelheid en stabiliteit gegarandeerd. Als je problemen krijgt en de helpdesk belt, dan is vrijwel de eerste vraag: Op welk punt is de Livebox aangesloten. Is dat niet het ISRA punt, dan mag je het zelf uitzoeken en zullen ze jouw zeker niet ondersteunen. Begin er dus aub niet aan.Galileo_Galilei schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:02:
Als ik het goed begrijp is het dus niet strict noodzakelijk om de livebox op het ISRA punt aan te sluiten wel? Anders moet ik namelijk even met de huisbaas gaan overleggen waar dat ISRA punt überhaupt ergens zit.
Bridgen is ook waar ik aan dacht, maar ik begrijp dat als je 1 foutje maakt je een vet probleemHet zou dan beter zijn, om een Wireless G/N MiMO router aan te schaffen en de Livebox te bridgen. Let er wel op dat alle wireless netwerk adapters voorzien moeten zijn van wireless N standaard of MiMO support, wil je echt op die hogere snelheden uitkomen.
hebt. De webinterface van de livebox is dan ook niet meer bereikbaar.
Hoe zit dat met die updates van orange ? Wordt de bridge dan weer teniet gedaan ?
Ik heb ook geen idee wat voor router ik dan aan moet schaffen en hoe hij ingesteld
moet worden. 2 kastjes vind ik niet zo erg, maar 2x configureren zodat het samen werkt
lijkt me een ramp. Ik zou ook wel een 802.11g willen proberen ipv de 801.11n (pre-n)
maar ik weet niet of 802.11g voldoende is voor zulke hoge snelheden ?
[ Voor 5% gewijzigd door mesa57 op 05-11-2006 20:26 ]
Wat ik begrepen heb van bridgen is dat àl het verkeer dat op de WAN binnenkomt direct naar de LAN poort wordt gestuurd zonder na te denken wat het is en andersom ook. Dan 'verdwijnt' de livebox dus aangezien het verkeer niet meer merkt dat er een punt tussen zit. Je router en niet de livebox krijgt dan ook het externe ip adres volgens mij.mesa57 schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:25:
[...]
Bridgen is ook waar ik aan dacht, maar ik begrijp dat als je 1 foutje maakt je een vet probleem
hebt. De webinterface van de livebox is dan ook niet meer bereikbaar.
Hoe zit dat met die updates van orange ? Wordt de bridge dan weer teniet gedaan ?
Ik heb ook geen idee wat voor router ik dan aan moet schaffen en hoe hij ingesteld
moet worden. 2 kastjes vind ik niet zo erg, maar 2x configureren zodat het samen werkt
lijkt me een ramp. Ik zou ook wel een 802.11g willen proberen ipv de 801.11n (pre-n)
maar ik weet niet of 802.11g voldoende is voor zulke hoge snelheden ?
Het lijkt mij dat het enige wat je kan doen om de zaak dan weer terug te krijgen is de livebox resetten, maar aangezien ik hem (nog) niet heb weet ik niet of die optie erop zit. Lijkt me sterk dat het er niet op zit, maargoed.
[edit]
En 802.11g zou voldoende moeten zijn aangezien ADSL2 tot 20mbit kan en de g variant tot 54mbit. zit je ver weg en is er een hoop storing op je wlan dan zit je met mindere snelheid, maar het lijkt me dat hij de 20mbit toch wel zou moeten kunnen halen...
[ Voor 9% gewijzigd door Galileo_Galilei op 05-11-2006 23:55 ]
Als ik de KPN bel, weten zij dan ook waar het ISRA punt in het pand zit? Of is dat echt iets wat de pand eigenaar zelf maar bij moet houden?Lekkere Loempia schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:04:
[...]
Het is zeer zeker wel strict noodzakelijk, om de modem bij het ISRA punt te zetten. Daar wordt de snelheid en stabiliteit gegarandeerd. Als je problemen krijgt en de helpdesk belt, dan is vrijwel de eerste vraag: Op welk punt is de Livebox aangesloten. Is dat niet het ISRA punt, dan mag je het zelf uitzoeken en zullen ze jouw zeker niet ondersteunen. Begin er dus aub niet aan.
Valt wel mee hoor, ik heb hem aangesloten op een telefooncontact bij mij op mijn kamer (boven) en dat is niet een contact waar de kabel het huis binnenkomt maar gewoon een contact die we er een paar jaar geleden bij hebben laten zetten en hier doet de livebox het gewoon goed, ook de telefoon.Lekkere Loempia schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:04:
[...]
Het is zeer zeker wel strict noodzakelijk, om de modem bij het ISRA punt te zetten. Daar wordt de snelheid en stabiliteit gegarandeerd. Als je problemen krijgt en de helpdesk belt, dan is vrijwel de eerste vraag: Op welk punt is de Livebox aangesloten. Is dat niet het ISRA punt, dan mag je het zelf uitzoeken en zullen ze jouw zeker niet ondersteunen. Begin er dus aub niet aan.
Ik heb vorige week wat problemen gehad met mijn livebox en orange opgebeld die hebben na veel mogelijke oplossingen die niet werkte mij een nieuwe livebox gestuurd dus en die werkt perfect.
Ook heb ik toen tegen de helpdesk verteld dat mijn telefoon niet bij het ISRA punt zit maar daar maakte ze verder geen probleem van.
Ik haal hierboven ook gewoon de snelheid die ik hoor te halen.
Met 802.11g haal je bijna nooit die 20Mbit al.Galileo_Galilei schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:53:
[...]
[edit]
En 802.11g zou voldoende moeten zijn aangezien ADSL2 tot 20mbit kan en de g variant tot 54mbit. zit je ver weg en is er een hoop storing op je wlan dan zit je met mindere snelheid, maar het lijkt me dat hij de 20mbit toch wel zou moeten kunnen halen...
Hier hetzelfde, mijn modem staat na het eerste telefooncontact in mijn woonkamer, hiervoor zit vanaf het ISRA punt een kabel van ± 10 meter en ik haal (over het algemeen) prima snelheden van 1,8 +Ssilverhaze schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:06:
[...]
Valt wel mee hoor, ik heb hem aangesloten op een telefooncontact bij mij op mijn kamer (boven) en dat is niet een contact waar de kabel het huis binnenkomt maar gewoon een contact die we er een paar jaar geleden bij hebben laten zetten en hier doet de livebox het gewoon goed, ook de telefoon.
Ik heb vorige week wat problemen gehad met mijn livebox en orange opgebeld die hebben na veel mogelijke oplossingen die niet werkte mij een nieuwe livebox gestuurd dus en die werkt perfect.
Ook heb ik toen tegen de helpdesk verteld dat mijn telefoon niet bij het ISRA punt zit maar daar maakte ze verder geen probleem van.
Ik haal hierboven ook gewoon de snelheid die ik hoor te halen.
Ik kon het niet zo heel snel vinden maar hoe is de kwaliteit van de newsservers bij orange, zal niet top zijn maar ik neem aan toch wel 5 dagen retentie en z`on 2.5 mbit down ?
Het kan ook inderdaad goed gaan, maar vaak gaat het ook mis. En vooral met troubleshooting kan het ellendig zijn. Vooral als je in een situatie zit, dat je dan alsnog met de huisbaas moet overleggen waar/of ISRA zit en of je het spul daar mag hangen, etc. Ik denk in ieder geval niet, dat jij er dan zo blij van gaat worden. Misschien is strict wat een groot woord, maar het is wel erg handig om het direct zo geregeld te hebben.Dalsium schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:08:
[...]
Hier hetzelfde, mijn modem staat na het eerste telefooncontact in mijn woonkamer, hiervoor zit vanaf het ISRA punt een kabel van ± 10 meter en ik haal (over het algemeen) prima snelheden van 1,8 +
Als jij een echt gebruik wilt maken van nieuwsgroepen, dan kan je die van Orange beter links laten liggen. Retentie is waardeloos, snelhied is zeer beperkt. Enige voordeel is dat het best compleet is volgens mij. De meeste hier zouden zeggen: neem een apart abonnement bij een goede newsgroup provider. Ik zie heel vaak Eweka voorbij komen op dit forum en dat is misschien ook voor jou een goede optie.tspawn schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:15:
Ik kon het niet zo heel snel vinden maar hoe is de kwaliteit van de newsservers bij orange, zal niet top zijn maar ik neem aan toch wel 5 dagen retentie en z`on 2.5 mbit down ?
Drie treads van 15 KB/s each en de retentie is 3 dagen geloof ik.tspawn schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:15:
Misschien wat om dit in de TS te zetten aangezien er behoorlijk vaak naar word gevraagd.
Ik heb linksys gemaild. Zij schrijven :Lekkere Loempia schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:38:
Het werkt.....daar is alles mee gezegd. Ik zou zelf met een grote boog om Linksys heen lopen. Ik heb de WAG54GS (4 exemplaren) , WAG200G (1 exemplaar) en WAG300N (1 exemplaar) als vervanging op vervanging op vervanging.....zucht.
"Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Linksys support over uw WAG200G en WAG300N
Met beide ADSL-modem zijn geen problemen bekent in combinatie met Orange/Wanadoo Family."
Wil natuurlijk niks zeggen dat het bij hun niet bekend is ....
Dat denk ik ook. Met een 802.11b + extra, volgens de fabrikant (D-link) 22 Mbps haal ikbjck schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:04:
[...]
Met 802.11g haal je bijna nooit die 20Mbit al.
dus maximaal 7mb over een afstand van 6 meter (zonder muren).
Mensen,
Momenteel bezit ik al een half jaartje tevreden Orange ADSL Family. Snelheden zijn uitstekend het enige probleem waar ik constant tegen aan loop zijn de portforwards naar mijn web/ftp server. Het ene moment zijn ze wel te bereikbaar en het andere moment weer niet. het lijkt wel of hij ze af en toe gewoon blokkeerd, ook met een portscan aan de buitenkant van de livebox geven de porten ook aan closed en andere moment weer open.
tevens al verschillende manieren van het toevoegen van portforwards geprobeerd via de pagina die ook in dit topic naar verwezen word van linux-tux maar ook gewoon handmatig via de grafische interface van het apparaat. ik begin redelijk radeloos te worden van de livebox.
Hebben meer mensen hier last van, of zijn er oplossingen voor. tevens heb ik tekening van mijn infrastructuur er bij gevoegd http://home.wanadoo.nl/erwinkemink/netwerk.jpg zitten hier fouten in?
Momenteel bezit ik al een half jaartje tevreden Orange ADSL Family. Snelheden zijn uitstekend het enige probleem waar ik constant tegen aan loop zijn de portforwards naar mijn web/ftp server. Het ene moment zijn ze wel te bereikbaar en het andere moment weer niet. het lijkt wel of hij ze af en toe gewoon blokkeerd, ook met een portscan aan de buitenkant van de livebox geven de porten ook aan closed en andere moment weer open.
tevens al verschillende manieren van het toevoegen van portforwards geprobeerd via de pagina die ook in dit topic naar verwezen word van linux-tux maar ook gewoon handmatig via de grafische interface van het apparaat. ik begin redelijk radeloos te worden van de livebox.
Hebben meer mensen hier last van, of zijn er oplossingen voor. tevens heb ik tekening van mijn infrastructuur er bij gevoegd http://home.wanadoo.nl/erwinkemink/netwerk.jpg zitten hier fouten in?
http://specs.tweak.to/12729
Het antwoord klopt ook, maar je moet het goed lezen. Het werkt inderdaad op een Orange ADSL Family lijn zonder dat de lijn de problemen geeft. Het apparaat zelf is gewoon brak spul. Maja, dat zullen ze natuurlijk nooit zeggenmesa57 schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:59:
[...]
Ik heb linksys gemaild. Zij schrijven :
"Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Linksys support over uw WAG200G en WAG300N
Met beide ADSL-modem zijn geen problemen bekent in combinatie met Orange/Wanadoo Family."
Wil natuurlijk niks zeggen dat het bij hun niet bekend is ....
In die tijden ben je blij dat je een reserve modem met de naam Livebox hebt liggen en ook nog eens stabiel werkt. Er zijn nog niet zoveel Wireless-N gateways op de markt. Als ik nu een gateway zou aanschaffen, zou ik de Netgear DG834N het meest overwegen. Ook de Netgear RangeMax Next routers zijn erg interessant. Deze jongens mogen van mij wel een prijs krijgen voor het design.
Ja, maar of die Netgear goed werken met orange weet je ook niet.
Ik heb wel een klein succesje geboekt, van Zyxel heb ik een upgrade
gekregen voor mijn oude Zyxel 660R-61C (zou een adsl2+ modem moeten zijn,
maar trainde niet verder in dan 8mb).
De zyxel traint nu in op 18 mb / 800 kb
Ik heb dus nu mijn uPnP weer terug
en de livebox zit weer in de doos
Ik denk dat ik nu op zoek ga naar een sneller wireless accesspoint.
Misschien heeft Netgear die wel, anders denk ik aan de d-link 2100ap.
Ik heb wel een klein succesje geboekt, van Zyxel heb ik een upgrade
gekregen voor mijn oude Zyxel 660R-61C (zou een adsl2+ modem moeten zijn,
maar trainde niet verder in dan 8mb).
De zyxel traint nu in op 18 mb / 800 kb
Ik heb dus nu mijn uPnP weer terug

Ik denk dat ik nu op zoek ga naar een sneller wireless accesspoint.
Misschien heeft Netgear die wel, anders denk ik aan de d-link 2100ap.
[ Voor 3% gewijzigd door mesa57 op 06-11-2006 19:01 ]
@Erwinkemink
Wil jij vertellen hoe je dat gedaan hebt?
Heb jij alleen poorten open gezet of ook echt 'geforward'? Dat krijg ik namelijk helemaal niet voor elkaar.My-life schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:41:
[KNIP]
Nu alleen het volgende. Ik weet hoe ik poorten open kan zetten, maar hoe kun je poorten mappen. Daarmee bedoel ik dus bijvoorbeeld poort 80 extern naar 8080 intern.
In de TS enzo staan wel verschillende links, maar die zijn allemaal oud en gaan over oude firmware's.
In de grafische interface van de livebox, firewall, en dan netjes de waarden ingevult. Dan doen ze het af en toe wel en af en toe nietMy-life schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:01:
@Erwinkemink
[...]
Heb jij alleen poorten open gezet of ook echt 'geforward'? Dat krijg ik namelijk helemaal niet voor elkaar.
Dus alleen poorten opengezet en niet geforward. Dus bijvoorbeeld poort 80 extern verwijzen naar poort 8080 intern?
Ik ben een poosje al niet meer actief geweest in dit topic, maar ik wil toch onderstaande ervaring kwijt over Orange family. Misschien dat mensen nog tips hebben?
Om te beginnen, ik ben sinds een maand of 3 nu internet-afnemer bij Orange inzake het 20 mbit abo. In de eerste week ging dit prima.. modem traint, op een paar kb na, in op 20 mbit!
Ik was blij, niet normaal. Na een paar dagen begonnen de problemen:
De problemen begonnen, jawel, weer problemen
, toen ik een telefonie-verbinding op wou zetten. Via de kpn of de orange lijn gigantische elektronische 'tikken', het leek wel op een soort kortsluiting in de LB. Het maakte niet uit of die in of outbound was, ik had ze zowieso.. soms 2 tikken per 10 seconden, dan met 10 tikken per 2 seconden. Tijdens die tik kon ik de andere partij niet horen. De andere partij hoorde deze tikken niet.
Vervolgens 24 oktober de helpdesk gebeld. Kreeg na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben ene Mw. Wi****se aan de lijn. Naar mijn idee, en dan druk ik dat zeer zacht uit, was deze vrouw zeer incapabel en totaal niet technisch aangelegd. Na een gesprek van 30 minuten, herhaaldelijk dezelfde onderzoeksvragen aan mij gesteld te hebben met hetzelfde antwoord, kreeg ik te horen dat er een technisch onderzoek zou worden gestart. (WAAROM? Ik had 2 dagen de LB in gebruik met problemen die ik hiervoor nooit had, dan ligt het toch aan de LB?
). Deze vrouw kon niet vertellen binnen welke termijn ik bericht zou krijgen.
Vanmiddag weer gebeld, waar blijft m'n antwoord? Deze heer kon mij vertellen dat ik vandaag antwoord zou krijgen van het onderzoek en nog even moest afwachten. Zou ik niets horen tot 20 uur (Ik zou door Mw. Wi****se worden teruggebeld), dan moest ik zelf maar even bellen.
Je raadt het al, ik ben niet gebeld. Exact om 20 uur de helpdesk opnieuw gebeld. Ik kreeg de zeer vriendelijk en correcte heer Th***en aan de lijn. Deze meneer kon mij vertellen dat er sinds 25 oktober nog enkele vragen openstonden voordat het onderzoek kon worden afgerond!!
Ik ben nooit gebeld of gemaild met deze vragen. Zou ik niet gebeld hebben vanavond, dan kon ik nog heel lang wachten. Deze vragen uiteindelijk nog telefonisch beantwoord. Ik kon geen nieuwe LB kregen in de eerste instantie omdat ik al een nieuwe had. Met maar deze gegevens zou het dan zeer waarschijnlijk toch gebeuren, ik krijg weer een nieuw modem.
Al met al ben ik zeer ontevreden met de dienstverlening (op een zeer correct gesprek van vanavond na), terugkoppeling naar de klant en hoe moeilijk het kan zijn om een DOA te constateren.
Het lijkt wel of telefonie totaal niet boeiend is voor Orange, terwijl je er toch een redelijk bedrag voor betaalt. Nu ben ik nog op zoek naar een adres waar ik een klacht kan indienen, wat dit is geen stijl van Orange.
Om te beginnen, ik ben sinds een maand of 3 nu internet-afnemer bij Orange inzake het 20 mbit abo. In de eerste week ging dit prima.. modem traint, op een paar kb na, in op 20 mbit!
- Modem trainde ineens vanzelf veel lager in (2 tot 5 mbit)
- Verbinding viel regelmatig weg (soms meerdere malen per minuut) en bleef dan voor 1 tot tientallen minuten weg
- Telefoniegesprekken werden spontaan afgebroken, 1e partij kon de andere soms niet meer horen
De problemen begonnen, jawel, weer problemen
Vervolgens 24 oktober de helpdesk gebeld. Kreeg na 10 minuten in de wacht gestaan te hebben ene Mw. Wi****se aan de lijn. Naar mijn idee, en dan druk ik dat zeer zacht uit, was deze vrouw zeer incapabel en totaal niet technisch aangelegd. Na een gesprek van 30 minuten, herhaaldelijk dezelfde onderzoeksvragen aan mij gesteld te hebben met hetzelfde antwoord, kreeg ik te horen dat er een technisch onderzoek zou worden gestart. (WAAROM? Ik had 2 dagen de LB in gebruik met problemen die ik hiervoor nooit had, dan ligt het toch aan de LB?
Vanmiddag weer gebeld, waar blijft m'n antwoord? Deze heer kon mij vertellen dat ik vandaag antwoord zou krijgen van het onderzoek en nog even moest afwachten. Zou ik niets horen tot 20 uur (Ik zou door Mw. Wi****se worden teruggebeld), dan moest ik zelf maar even bellen.
Je raadt het al, ik ben niet gebeld. Exact om 20 uur de helpdesk opnieuw gebeld. Ik kreeg de zeer vriendelijk en correcte heer Th***en aan de lijn. Deze meneer kon mij vertellen dat er sinds 25 oktober nog enkele vragen openstonden voordat het onderzoek kon worden afgerond!!

Al met al ben ik zeer ontevreden met de dienstverlening (op een zeer correct gesprek van vanavond na), terugkoppeling naar de klant en hoe moeilijk het kan zijn om een DOA te constateren.
Het lijkt wel of telefonie totaal niet boeiend is voor Orange, terwijl je er toch een redelijk bedrag voor betaalt. Nu ben ik nog op zoek naar een adres waar ik een klacht kan indienen, wat dit is geen stijl van Orange.
MEEHH!!!!
Daar wordt je idd niet blij van, maar je gaat je ook afvragen waarom de twee LB die eerst goed waren beide zijn overleden.
Misschien een overspanningsbeveiliging ertussen zetten?
Misschien een overspanningsbeveiliging ertussen zetten?
de 2e LB is nooit goed geweest, die had gelijk vanaf het begin al telefonie problemen. Ik kwam er pas na 2 dagen achter.
En met dat eerste modem, de eerste week had ik geen last.. Dan had ik een paar dagen lang last van disconnects en dan ging het weer een paar dagen goed. Ik vraag we nu af of het een sluimerende fout was in de LB of dat het hier bij mij ligt (aan bijvoorbeeld een stroompiek oid)
En met dat eerste modem, de eerste week had ik geen last.. Dan had ik een paar dagen lang last van disconnects en dan ging het weer een paar dagen goed. Ik vraag we nu af of het een sluimerende fout was in de LB of dat het hier bij mij ligt (aan bijvoorbeeld een stroompiek oid)
MEEHH!!!!
Omdat ik met "m'n" livebox niet boven de 700 KB/s uitkwam gebruik ik nu mn vorige modem, een Linksys adsl2mue.
Maar:
Wel linesync, wel 700+ KB/s (bijna 900 KB/s)
Maar:
in plaats van 10***/1024Data Rate Down / Up 8512 / 896
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
bij iedere firmware update moet je ze verwijderen en opnieuw toevoegenErwinkemink schreef op maandag 06 november 2006 @ 17:15:
Mensen,
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook orange adsl family thuis. Probleem waar ik nu tegen aan ben gelopen is dat alles prima werkt, alleen wanneer iemand me een bestand via msn wil sturen dit super traag gaat, bijna niet te doen. Dit probleem had ik niet met chello. Ter informatie, ik gebruik een apple, en ook msn voor de mac. Misschien dat iemand hier een oplossing weet?
Wat een onzin. Ik heb nu alweer 9 maanden Wanadoo/Orange family met de Livebox dus al de nodige nieuwe firmwares gehad, maar ik heb die portforwards nog nooit hoeven verwijderen en opnieuw toevoegen. Het werkt verder ook altijd (dus geen uitval zoals Erwin)kamphuis schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:26:
[...]
bij iedere firmware update moet je ze verwijderen en opnieuw toevoegen
Ik heb geen update gehad, het gekke is dat ze het ene moment wel werken en andere moment nietkamphuis schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:26:
[...]
bij iedere firmware update moet je ze verwijderen en opnieuw toevoegen
Twee weken terug ADSL Family besteld. De verbinding zou 07 november (vandaag) worden opgeleverd. Om drie uur vanmiddag kreeg ik eindelijk een ADSL signaal met de LB. Natuurlijk als eerst de snelheid gecontroleerd, maar bleef helaas steken op 1,3 MB/s (Newsleecher -> Eweka). Ook als ik de Orange newsservers toevoeg gaat mijn downloadsnelheid niet omhoog.
De Livebox staat boven, die aangesloten is op een 20 meter lange telefoonkabel, die naar beneden naar de splitter gaat en vervolgens naar de hoofdaansluiting. Ik had gehoopt dat de snelheid hierdoor zo laag zou zijn, maar ook als ik de LB rechtstreeks op de hoofdaansluiting hang, haal ik geen KB/s winst.
Toch vreemd, want ik had gehoopt op 1,5 ~ 1,8 MB/s aangezien ik op 800 meter van de centrale zit. Maar wie weet gaat die kabel met veel slingeringen, bochten en omweggetjes naar de centrale
Uiteindelijk ben ik al lang blij dat ik van Speedlinq af ben en nu een nette verbinding heb!
De Livebox staat boven, die aangesloten is op een 20 meter lange telefoonkabel, die naar beneden naar de splitter gaat en vervolgens naar de hoofdaansluiting. Ik had gehoopt dat de snelheid hierdoor zo laag zou zijn, maar ook als ik de LB rechtstreeks op de hoofdaansluiting hang, haal ik geen KB/s winst.
Toch vreemd, want ik had gehoopt op 1,5 ~ 1,8 MB/s aangezien ik op 800 meter van de centrale zit. Maar wie weet gaat die kabel met veel slingeringen, bochten en omweggetjes naar de centrale

Uiteindelijk ben ik al lang blij dat ik van Speedlinq af ben en nu een nette verbinding heb!
Zo'n onzin is het niet, want ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik vind de Livebox daardoor een onbetrouwbare gateway. Vooral als je echter op moet kunnen vertrouwen, dat systemen in het netwerk extern goed bereikbaar zijn. Ook omdat hij soms gewoon eruit vliegt en pas na een reboot aangesproken kan worden. Ik heb daardoor een andere gateway erop gezet, om daar meer naar mijn hand te zetten.martdj schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:58:
[...]
Wat een onzin. Ik heb nu alweer 9 maanden Wanadoo/Orange family met de Livebox dus al de nodige nieuwe firmwares gehad, maar ik heb die portforwards nog nooit hoeven verwijderen en opnieuw toevoegen. Het werkt verder ook altijd (dus geen uitval zoals Erwin)
[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 07-11-2006 15:50 ]
Heb jij de poort voor MSN file transfers ook open gezet?Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:13:
Ik heb sinds kort ook orange adsl family thuis. Probleem waar ik nu tegen aan ben gelopen is dat alles prima werkt, alleen wanneer iemand me een bestand via msn wil sturen dit super traag gaat, bijna niet te doen. Dit probleem had ik niet met chello. Ter informatie, ik gebruik een apple, en ook msn voor de mac. Misschien dat iemand hier een oplossing weet?
Verwijderd
Moet dit dan handmatig gebeuren? En zo ja, hoe doe ik dit precies?Lekkere Loempia schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 15:53:
[...]
Heb jij de poort voor MSN file transfers ook open gezet?
hoeft niet.
De Livebox is standaard geconfigureerd voor MSN file transfer en video en audio.
Ik merk dat ik alleen een lage snelheid heb wanneer de ontvanger/zender ook een Liveobx heeft. Andere modems/verbindingen leveren geen probleem op kwa snelheid.
De Livebox is standaard geconfigureerd voor MSN file transfer en video en audio.
Ik merk dat ik alleen een lage snelheid heb wanneer de ontvanger/zender ook een Liveobx heeft. Andere modems/verbindingen leveren geen probleem op kwa snelheid.
It ain't stupid if it works!
heb ik ook met m`n linksys.0xDEADBEEF schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 12:13:
Omdat ik met "m'n" livebox niet boven de 700 KB/s uitkwam gebruik ik nu mn vorige modem, een Linksys adsl2mue.
Maar:
[...]
in plaats van 10***/1024
De livebox traint veel hoger in.
De linksys staat nu stof te happen in de kast.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
O ja, waar staat dat ?vr6-only schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:50:
Messenger heeft vanaf versie 6 uPnP nodig om een directe peer-to-peer verbinding te leggen voor file transfer. Als dat niet ondersteund wordt door de router (en dat doet de livebox niet) loopt alles via de messenger server, en dat kan wel eens langzaam zijn.
Verwijderd
Hoe stel ik dit dan in?mesa57 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:54:
[...]
O ja, waar staat dat ?
Messenger heeft vanaf versie 6 uPnP nodig om een directe peer-to-peer verbinding te leggen voor file transfer. Als dat niet ondersteund wordt door de router (en dat doet de livebox niet) loopt alles via de messenger server, en dat kan wel eens langzaam zijn.
kan je ook meerder telefoonnummers aanvragen bij orange? zo ja zou het nog werken met een fax?
Dat is dus het probleem. Je kan geen gebruik maken van uPnP, omdat de Livebox geen uPnP ondersteunt. Vandaar jij de poorten moet openzetten. Kijk anders hier even.
Hoe lang na het aanvragen hadden jullie ADSL Family?
Ik heb het afgelopen zaterdag besteld, maar kan nergens op de website vinden hoe lang het ongeveer moet duren.
Ik snap dat er geen duidelijk termijn is, maar gewoon hoe lang duurde het bij jullie?
Ik heb het afgelopen zaterdag besteld, maar kan nergens op de website vinden hoe lang het ongeveer moet duren.
Ik snap dat er geen duidelijk termijn is, maar gewoon hoe lang duurde het bij jullie?
I was born intelligent - education ruined me
Nee en Neeosmana schreef op woensdag 08 november 2006 @ 01:01:
kan je ook meerder telefoonnummers aanvragen bij orange? zo ja zou het nog werken met een fax?
Orange stelt wel snel vast, wanneer jij opgeleverd wordt. Je kan het checken via de ADSL status checker of bel even naar de HD. Als er iets met de aanvraag mis is gegaan, kunnen zij direct zien wat en het corrigeren. Als je dat neit op tijd doet, wil het soms opleveringsproblemen geven.mistaoutlaw schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:05:
Verwijderd
Ik heb het gister aangevraagd. Via Orange webmail kun je alvast je mail benaderen. Daarin stond, bij mij, dat het ongeveer 4 weken gaat duren voordat alles is omgezet. En nu maar hopen dat het overzetten in 1 keer goedgaat.mistaoutlaw schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:05:
Yeah, bedankt. De STatus checker heb ik ook gezien, maar daar word niet vermeld wat de gangbare tijd van overzetten is. Misschien omdat die te schrikwekkend is? 
Maar ok... ongeveer een maand dus.
Danke schon!
Danke schon!
I was born intelligent - education ruined me
nou ik had geken hier in de topics.. en het gemiddelde lag ongeveer op 20 dagen.mistaoutlaw schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:19:
Yeah, bedankt. De STatus checker heb ik ook gezien, maar daar word niet vermeld wat de gangbare tijd van overzetten is. Misschien omdat die te schrikwekkend is?
Danke schon!
echter bij mij was het la geloof ik na 2 wkn.
wat ik wel netjes vind trouwens is dat ze de eerste 5 dagen niet in rekening brengen.. omdat ze ervan uitgaan da tje nog een ander adsl abotje had die je overgesloten hebt en dat je niet gelijk kan aansluiten als je alles binnen hebt.
vind ik wel erg netjes
Nou ik zit nu met zoiets vaags..ik zit al sinds 2 weken zonder internet omdat er een telco disconnect is uitgevoerd op mijn lijn. Althans dat zeggen ze bij Orange..wat betekent dat een andere provider mijn adsl lijn heeft overgenomen. Orange is dus al 2 weken bezig met het zoeken naar desbetreffende provider om het weer terug te migreren. Nou is mijn vraag is dat jullie ook weleens overkomen en hoe lang heeft het toen geduurd? Ik ben overigens tevreden over Orange en heb zelf ook geen contact gehad met andere providers laat staan iets getekend
...Zelf denk ik dat iemand adsl heeft aangevraagd en een tikfout heeft gemaakt in zijn telnr en mijn telnr zo is doorgegeven (weet niet of het zo werkt overigens)...In ieder geval is het erg frustrerend

De provider krijgt nooit direct te horen, welke concurrent de lijn heeft gekregen. Ze mogen wel altijd een telco indienen, ook al heb jij nog een contract bij de huidige provider. Het loskrijgen van die info gaat ook niet 123. Je moet niet schrikken als je de komende maand nog zonder internet zit. De enige partij die in principe altijd over deze informatie beschikt is KPN. De telefoonlijn en wijkcentrale zijn nog steeds van KPN en weten dus altijd wie er een ADSL signaal over de lijn stuurt. Je zou zelf kunnen proberen deze informatie los te krijgen (dus welke ISP, maar voornamelijk netwerkprovider) en bij Orange aan te geven. Dan kunnen ze de migratie naar Orange terug misschien eerder in gang zetten.djerror schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:46:
Nou ik zit nu met zoiets vaags..ik zit al sinds 2 weken zonder internet omdat er een telco disconnect is uitgevoerd op mijn lijn. Althans dat zeggen ze bij Orange..wat betekent dat een andere provider mijn adsl lijn heeft overgenomen. Orange is dus al 2 weken bezig met het zoeken naar desbetreffende provider om het weer terug te migreren. Nou is mijn vraag is dat jullie ook weleens overkomen en hoe lang heeft het toen geduurd? Ik ben overigens tevreden over Orange en heb zelf ook geen contact gehad met andere providers laat staan iets getekend...Zelf denk ik dat iemand adsl heeft aangevraagd en een tikfout heeft gemaakt in zijn telnr en mijn telnr zo is doorgegeven (weet niet of het zo werkt overigens)...In ieder geval is het erg frustrerend
Je kan ook nagaan welke netwerkpoviders ADSL leveren via jouw wijkcentrale, contact met ze opnemen en wellicht zal 1 het antwoord geven met de betreffende ISP erbij.
And last but not least: check of jij wel een ADSL lijn hebt. Elk modem geeft namelijk altijd aan of er line-sync is. Bij de Liveobox moet de @ alsnog blijven branden. Als je geen line-sync hebt, dan wordt er geen ADSL signaal meer gestuurd. Dan is de migratie ook niet echt goed gegaan. Als er namelijk geen ADSL meer staat aangesloten in de centrale op jouw lijn, dan zien ze dat als disconnect en niet als een migrate. Dan kan Orange wel een migrate straks indienen, maar die wordt dan geweigerd. Valt dan namelijk niks te migreren.
Genoeg stof om even achteraan te gaan, zodat je verder op weg kan. Ik weet bijna zeker te zeggen: doe je niks, kan het langgggg duren.
Thanks voor je uitgebreide replyLekkere Loempia schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:37:
[...]
De provider krijgt nooit direct te horen, welke concurrent de lijn heeft gekregen. Ze mogen wel altijd een telco indienen, ook al heb jij nog een contract bij de huidige provider. Het loskrijgen van die info gaat ook niet 123. Je moet niet schrikken als je de komende maand nog zonder internet zit. De enige partij die in principe altijd over deze informatie beschikt is KPN. De telefoonlijn en wijkcentrale zijn nog steeds van KPN en weten dus altijd wie er een ADSL signaal over de lijn stuurt. Je zou zelf kunnen proberen deze informatie los te krijgen (dus welke ISP, maar voornamelijk netwerkprovider) en bij Orange aan te geven. Dan kunnen ze de migratie naar Orange terug misschien eerder in gang zetten.
Je kan ook nagaan welke netwerkpoviders ADSL leveren via jouw wijkcentrale, contact met ze opnemen en wellicht zal 1 het antwoord geven met de betreffende ISP erbij.
And last but not least: check of jij wel een ADSL lijn hebt. Elk modem geeft namelijk altijd aan of er line-sync is. Bij de Liveobox moet de @ alsnog blijven branden. Als je geen line-sync hebt, dan wordt er geen ADSL signaal meer gestuurd. Dan is de migratie ook niet echt goed gegaan. Als er namelijk geen ADSL meer staat aangesloten in de centrale op jouw lijn, dan zien ze dat als disconnect en niet als een migrate. Dan kan Orange wel een migrate straks indienen, maar die wordt dan geweigerd. Valt dan namelijk niks te migreren.
Genoeg stof om even achteraan te gaan, zodat je verder op weg kan. Ik weet bijna zeker te zeggen: doe je niks, kan het langgggg duren.
Ik ga denk ik maar weer eens met KPN bellen..bedankt voor je tips
nou ben iets verder Orange heeft mn lijn dus per 2-11 afgesloten en kunnen niet zien welke provider de lijn heeft overgenomen. KPN zei dat het 3 opties konden zijn naast Orange namelijk Tiscali, Tele2 en Scarlet. Tele2 heeft mij niet in hun systeem staan dus die kan ik al wegstrepen..Echt te gek voor woorden dit!
Vraagt het anders bij de andere netwerkproviders: BBNED en BabyXLdjerror schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:45:
nou ben iets verder Orange heeft mn lijn dus per 2-11 afgesloten en kunnen niet zien welke provider de lijn heeft overgenomen. KPN zei dat het 3 opties konden zijn naast Orange namelijk Tiscali, Tele2 en Scarlet. Tele2 heeft mij niet in hun systeem staan dus die kan ik al wegstrepen..Echt te gek voor woorden dit!
Ik heb effe voor de zekerheid de softwareversie bekeken: 3202WNLB_222034
Laatst een keertje via de admin gereboot omdat ik het idee had dat het niet meer zo lekker liep maar de LB houdt het nu met gemak weken uit, draait nu ook alweer 3 weken zonder reset. Werkt gewoon lekker.
Kosten voor telefonie zijn gewoon geweldig, 2 euro per maand ofzo
Laatst een keertje via de admin gereboot omdat ik het idee had dat het niet meer zo lekker liep maar de LB houdt het nu met gemak weken uit, draait nu ook alweer 3 weken zonder reset. Werkt gewoon lekker.
Kosten voor telefonie zijn gewoon geweldig, 2 euro per maand ofzo
[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 08-11-2006 16:55 ]
Vandaag heb ik de modem beneden aangesloten op de hoofdaansluiting en een 30 meter lange UTP kabel naar boven getrokken. Volgens mijn PC boer was dit stukken beter dan de modem boven neer te zetten met een 20 meter lange telefoonkabel eraan en 10 meter UTP naar mijn PC. Nou niet dus
Ik haal nu 1,20 ~ 1,25 met de 30 meter UTP kabel en voorheen 1,30 ~ 1,35 MB/s. Daar gaat weer 25 Euro...
Ik heb één stekker van de kabel afgeknipt en later weer een opgezet. De eerste mislukte (verkeerde volgorde), tweede had ik internet (1,00 ~ 1,10 MB/s) en de derde poging had ik 1,20 ~ 1,25 MB/s (schommelt ook erg)...
Zo zie je maar weer dat de PC boer het ook mis kan hebben
Gaat trouwens om CAT5e en het oude was CAT5
Ik haal nu 1,20 ~ 1,25 met de 30 meter UTP kabel en voorheen 1,30 ~ 1,35 MB/s. Daar gaat weer 25 Euro...
Ik heb één stekker van de kabel afgeknipt en later weer een opgezet. De eerste mislukte (verkeerde volgorde), tweede had ik internet (1,00 ~ 1,10 MB/s) en de derde poging had ik 1,20 ~ 1,25 MB/s (schommelt ook erg)...

[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 08-11-2006 20:36 ]
Laat eens iemand anders je stekkers krimpen zou ik bijna zeggen....??? Sorry dat ik het zeg, maar wekt niet veel vertrouwen hoor, dit verhaal...Me_Again schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:24:
Vandaag heb ik de modem beneden aangesloten op de hoofdaansluiting en een 30 meter lange UTP kabel naar boven getrokken. Volgens mijn PC boer was dit stukken beter dan de modem boven neer te zetten met een 20 meter lange telefoonkabel eraan en 10 meter UTP naar mijn PC. Nou niet dus![]()
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Heel 'bijzonder' dat hij precies tegen de 10Mbps grens aan zit, rara....
Oke, nu heb ik ook een vierde en vijfde stekker eraan gezet, erg nauwkeurig te werk gegaan. De snelheid zit nog steeds op 1.20 ~ 1.25, terwijl deze gister de hele dag op 1.30 ~ 1.35 zat. Is een UTP kabel van 30 meter te lang?
EDIT
Ik zat na te denken en viel mij het volgende op. De meting met de hoogste snelheid heb ik gistermiddag gemeten, en de langzamere zo net. Heeft het niet te maken met de drukte, dus dat iedereen nu thuis is, en zit te internetten/downloaden? Orange 20mbit is erg gewild vanwege de prijs/snelheid die erg goed zit.
EDIT
Ik zat na te denken en viel mij het volgende op. De meting met de hoogste snelheid heb ik gistermiddag gemeten, en de langzamere zo net. Heeft het niet te maken met de drukte, dus dat iedereen nu thuis is, en zit te internetten/downloaden? Orange 20mbit is erg gewild vanwege de prijs/snelheid die erg goed zit.
[ Voor 42% gewijzigd door Me_Again op 08-11-2006 21:37 ]
zal die wel lager intrainenMe_Again schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:19:
Oke, nu heb ik ook een vierde en vijfde stekker eraan gezet, erg nauwkeurig te werk gegaan. De snelheid zit nog steeds op 1.20 ~ 1.25, terwijl deze gister de hele dag op 1.30 ~ 1.35 zat. Is een UTP kabel van 30 meter te lang?
EDIT
Dit topic is gesloten.