[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.069 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05 08:18
Vannacht om 05:00 uur maar ff intrainen, misschien wordt het hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt wel opvallend ja aangezien ik ook rond de 10mbit zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 14:38
Lekkere Loempia schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:05:Dat is dus het probleem. Je kan geen gebruik maken van uPnP, omdat de Livebox geen uPnP ondersteunt. Vandaar jij de poorten moet openzetten. Kijk anders hier even.
Ik weet niet hoe oud die pagina is, maar dat zijn de poorten van pre msn 6 tijdpperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Nou, ik heb dus nog een probleempje met orange.

Ze zijn vergeten een hostnaam gekoppeld aan mijn ip adres in de reverse dns in te voeren.

Maandag de helpdesk gebeld : de medewerker rende gelijk weg naar 2e lijns support en na 5 minuten werd de verbinding verbroken
Dinsdag : een mail gestuurd - tot nu toe geen reactie
Woensdag : Helpdesk gebeld. "Ik heb geen hostnaam in de reverse dns bij mijn ip adres". Antw. "Moment, ik zoek even het IP van onze dns servers op". Ikke : "Nee, het ip van jullie dns server heb ik al, het gaat om een entry in de reverse dns van mijn ip". Antw.: "O, dat weet ik niet, ik ze de vraag wel door naar de 2e lijn. Tot ziens. "

Uiteraard is er tot nu toe niks veranderd.

Mochten jullie lange connectietijden naar een website hebben of de ewake usenet servers (zo rond de 20-30 sec) of mail terugkrijgen die als spam wordt beschouwd, check dan of je een hostname hebt in de reverse dns op : www.myip.nl
Bij resolved moet dan een hostnaam en geen ip adres staan.

[ Voor 3% gewijzigd door mesa57 op 09-11-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
mesa57 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:40:
Nou, ik heb dus nog een probleempje met orange.

Ze zijn vergeten een hostnaam gekoppeld aan mijn ip adres in de reverse dns in te voeren.

Maandag de helpdesk gebeld : de medewerker rende gelijk weg naar 2e lijns support en na 5 minuten werd de verbinding verbroken
Dinsdag : een mail gestuurd - tot nu toe geen reactie
Woensdag : Helpdesk gebeld. "Ik heb geen hostnaam in de reverse dns bij mijn ip adres". Antw. "Moment, ik zoek even het IP van onze dns servers op". Ikke : "Nee, het ip van jullie dns server heb ik al, het gaat om een entry in de reverse dns van mijn ip". Antw.: "O, dat weet ik niet, ik ze de vraag wel door naar de 2e lijn. Tot ziens. "

Uiteraard is er tot nu toe niks veranderd.

Mochten jullie lange connectietijden naar een website hebben of de ewake usenet servers (zo rond de 20-30 sec) of mail terugkrijgen die als spam wordt beschouwd, check dan of je een hostname hebt in de reverse dns op : www.myip.nl
Bij resolved moet dan een hostnaam en geen ip adres staan.
Wat een onzin. Jouw hostname heeft geen invloed op latency ( ik zit even hoog) en spam marking. Bij latency zou jij echt niet de enige zijn en mensen met een hostname zouden er dan ook last van hebben. Bij spam checken de meeste scanservers of de versturende smtp host geresolved kan worden in een MX record. Ik neem aan dat jij gewoon via smtp.orange.nl stuurt, dus dan is dat ook niet van toepassing. Dat van msn klopt gewoon. MS gaat toch niet bij elke nieuwe versie van msn de poort voor audio/video veranderen. Is wel zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik wil wel even mijn ervaringen delen. Ik wil niet zeggen dat Orange slecht is met internet, want het ligt er echt bijna nooit uit. In dit contractjaar is het er maar 1 keertje kort uitgegaan. Maar nu even de installatie. Ik begon vorig jaar als 'ADSL-Leek' met het aanvragen van Wanadoo Family. BIj de bestelling hadden ze al op de verkeerde knop gedrukt zodat m`n bestelling verloren was gegaan. En toen liep er een actie dat je bij elke bestelling een iPod shuffle kreeg. Door die fout had ik er geen recht meer op. Maar de installatie ging vrij gemakkelijk met de livebox.

Nu heeft iemand in m`n familie Orange Starter aangeschaft, wat ik dus ging installeren. Nou goed, ik van alles proberen en na een paar dagen was er nog steeds geen of een beperkte verbinding. Dus ik maar de hd opgebeld en deze zag dat de cache voor de ip nog aan gemaakt moest worden. Nou goed, ze hadden gebeld op een moment dat diegene niet thuis was dus ik had net even voor hun gebeld naar de hd. Deze vroeg nog wat dingen en stuurde het nog eens naar de technische afdeling waarna die familie-lid weer met enkele werkdagen word teruggebeld. Als er nog steeds geen verbinding is laat hij maar z`n contract verbreken want Orange heeft nog steeds niets geleverd wat eigenlijk belachelijk is.

En dit waren 2 installaties die rommelig gingen van de 2 orange installaties die ik heb gedaan.

Dus als je Orange wilt, ga je niet voor de kwaliteit maar uiteraard voor de uitstekende service! Ahum...

Groeten,
Thom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:11:
Wat een onzin. Jouw hostname heeft geen invloed op latency ( ik zit even hoog)
Klopt inderdaad; waarom zou een host die een request krijgt voor het een of andere protocol vanaf een bepaald IP adres eerst daarbij de hostname op gaan zoeken. Dat slaat nergens op.
en spam marking. [...] Bij spam checken de meeste scanservers of de versturende smtp host geresolved kan worden in een MX record. Ik neem aan dat jij gewoon via smtp.orange.nl stuurt, dus dan is dat ook niet van toepassing.
Dit is niet per definitie waar. Bepaalde spam tagging tools (zoals bijvoorbeeld SpamAssassin doen een reverse lookup op het IP adres van de sender, wat in het geval van gebruik van een remote mailclient (Outlook bijvoorbeeld, dus niet webmail of zo) het IP adres van je end-user domain IP adres is. Is er geen reverse, dan kan dat een negatieve invloed hebben op je spam scoring. Overigens is die negatieve invloed vrij klein - er moet nog meer aan de hand zijn wil je als false positive getagged worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik de enige of heeft iedereen met de laatste factuur ineens abonnementskosten voor telefonie berekend gekregen ?? tot de vorige factuur had ik alleen gesprekskosten. en nu gelijk ook maar "telefonie totaal" voor 6 euro per maand !!
kan orange dat nou zomaar zonder aankondiging doen ??
als je al belbudget van kpn hebt voor je adsllijntje, en weinigbeller bent, dan zijn dit toch "totaal" geen concurrerende tarieven meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:10:
ben ik de enige of heeft iedereen met de laatste factuur ineens abonnementskosten voor telefonie berekend gekregen ?? tot de vorige factuur had ik alleen gesprekskosten. en nu gelijk ook maar "telefonie totaal" voor 6 euro per maand !!
als je al belbudget van kpn hebt voor je adsllijntje, en weinigbeller bent, dan zijn dit toch "totaal" geen concurrerende tarieven meer ??
Uhm waarschijnlijk zijn je gewone abo kosten lager. Tel daar eens die 6 bij en dan zit je op het tarief wat je normaal betaalde. Want als het goed is blijft de totale abbo prijs gewoon hetzelfde. Dit komt omdat er nu ook een telefonie basis pakket beschikbaar is gekomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Razer op 10-11-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Telefonie kost 1 euro, telefonie totaal 6 euro per maand. Het zal eerder niet apart aangegeven zijn geweest op je factuur, maar je kunt nu waarschijnlijk 5 euro per maand besparen door dat 'totaal' pakket op te zeggen (daarmee bel je gratis naar vaste nummers; voor weinigbellers dus niet interessant).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt eerder alsof je een tijd ergens niet voor betaald had (administratief foutje van Orange of zo) terwijl je wel de dienst afgenomen hebt. Normaliter moet je dan wel op de hoogte gesteld worden van het feit dat je nu wel dat bedrag doorberekend krijgt (misschien niet wettelijk verplicht, maar wel zo netjes in ieder geval).

En "totaal" geen concurrerende tarieven... Jij hebt het produkt gekozen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:47
Tot op heden nog geen echte problemen gehad met Orange.
Ik ga vanavond of in het weekend eens kijken of ik die dingen uit de TS kan uitvoeren zodat DHCP via MAC gaat. Daarnaast ben ik nog steeds bezig om te kijken of ik nu poorten kan forwarden voor UT2004 voor 2 pc's zodat we beide online een server kunnen bereiken. Ben alleen bang dat dat dan weer niet gaat. Maar kan dus ook aan mij liggen.
Daarnaast kan ik niet meer inloggen op m'n Linksys router, dus dat moet ik dan ook maar meteen even mee pakken om dat uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 14:45:
[...]

Telefonie kost 1 euro, telefonie totaal 6 euro per maand. Het zal eerder niet apart aangegeven zijn geweest op je factuur, maar je kunt nu waarschijnlijk 5 euro per maand besparen door dat 'totaal' pakket op te zeggen (daarmee bel je gratis naar vaste nummers; voor weinigbellers dus niet interessant).
bedankt voor de reacties.
voor alle duidelijkheid:
ik betaalde totnutoe: adsl-abo (prijs is niet gewijzigd), geen abokosten telefonie (is nu 6 euro geworden), en 3 ct starttarief per gesprek (is nu 4 ct geworden).
ik kan wel basis nemen, maar dan betaal ik ook nog eens per minuut extra.
dus: voor mij wel degelijk een plotselinge wijziging, lees: achteruitgang.
niet netjes dus van Orange.
ik ga inderdaad telefonie nu maar cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Is dat dan niet die korting van het eerste jaar waar je het nu over hebt?
Daarnaast is het voor zover ik weet altijd 4 cent starttarief geweest (daarvoor gratis natuurlijk).
Kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Zijn er mensen die hier met Bluethoot mobiel internetten via Livebox?
Ik heb een N73 alleen kopellen wil niet lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
MrJames schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 16:58:
Zijn er mensen die hier met Bluethoot mobiel internetten via Livebox?
Ik heb een N73 alleen kopellen wil niet lukken....
Gebruik GnuBox, ff googlen en dan moet het lukken. Tis wel een gepiel maar het lukt wel voor sommige.. (In mijn geval niet)

Veel succes daarmee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 16:23
is er bij iemand ook opgevallen dat je bij de DHCP Lease tijd 2 ip adressen range hebt?

DHCP lijst van ingangen

192.168.1.0 255.255.255.0 192.168.1.10 192.168.1.50 192.168.1.1 192.168.1.255 192.168.1.1 0.0.0.0 7
192.168.1.0 255.255.255.0 192.168.1.145 192.168.1.244 192.168.1.1 192.168.1.255 192.168.1.1 0.0.0.0 0

En dit is na weer een update van de modem.
3202WNLB_222034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HoaHong schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 00:17:
En dit is na weer een update van de modem.
3202WNLB_222034
Die heb ik al maaaanden... DHCP laat ik niet via de livebox lopen, dus ik weet niet of dat normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:30:
[...]

Klopt inderdaad; waarom zou een host die een request krijgt voor het een of andere protocol vanaf een bepaald IP adres eerst daarbij de hostname op gaan zoeken. Dat slaat nergens op.
[...]
Dat gebeurt dus wel, o.a. bij eweka. Ik heb connectietijden die meer dan 20 sec. bedragen.
Leuk als je b.v. met xnews een nieuwsgroep bekijk. Als je dan op 'volgende' bericht klikt en je hebt de connectie verloren, mag je weer 20 sec. wachten.
Het zelfde geldt voor een van mijn favoriete forums.
Het is een instelling op de server die gebruikt b.v. de hostnaam voor logging.

Mbt msn audio/video problemen en uPnP, kijk hier maar eens :
http://messenger.jonathankay.com/problem.aspx?ID=17

[ Voor 7% gewijzigd door mesa57 op 11-11-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, als ik inlog op mijn livebox krijg ik deze waarden:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19244 Kb
Afname Dichtbij : 19.1 (dB)
Ver weg : 4.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 617
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 40
ES-teller van 1 dag 0

Op zich goed lijkt me, maar als ik een speedtest doe kom ik maar op
Download:
664.7 KByte/sec
(=5318 kbps)
Upload:
82.7 KByte/sec
(=662 kbps)

Bekabeling is echt prima, geen andere computer erop die aan het downloaden zijn...

Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:34:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19244 Kb
HEC-teller 617
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 40
ES-teller van 1 dag 0

Download:
664.7 KByte/sec
(=5318 kbps)
Upload:
82.7 KByte/sec
(=662 kbps)

Bekabeling is echt prima, geen andere computer erop die aan het downloaden zijn...

Is dat normaal?
Hoe vaak is er nu al gezegd, dat Speedtest niet betrouwbaar is? Voortaan eerst de zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:34:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19244 Kb
HEC-teller 617
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 40
ES-teller van 1 dag 0

Download:
664.7 KByte/sec
(=5318 kbps)
Upload:
82.7 KByte/sec
(=662 kbps)

Is dat normaal?
Waar heb je de speedtest uitgevoerd? Speedtest.nl levert namelijk niet altijd gewenste resultaten op.. Probeer liever eens http://speedtest.bbned.nl/ ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Enfer op 11-11-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Problem? schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:08:
[...]

Waar heb je de speedtest uitgevoerd? Speedtest.nl levert namelijk niet altijd gewenste resultaten op.. Probeer liever eens http://speedtest.bbned.nl/ ;)
Ik haal bij die van bbned 900kB/sec terwijl als ik er 2/3 tegelijk aanzet, dan haal ik 1800kB/sec totaal. (Gemeten met DU Meter)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 07:54

Aragornwj

Blerf

Als de eerste post van die topic doorgelezen wordt staan er hele handige links naar 100 mb bin files. Download die en kijk dan wat je snelheid is. Dat is namelijk veel nauwkeuriger dan speedtest. Deze laatste kan niet goed omgaan met (snelle) breedbandige verbindingen

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesa57 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 10:57:
Dat gebeurt dus wel, o.a. bij eweka. Ik heb connectietijden die meer dan 20 sec. bedragen.
Leuk als je b.v. met xnews een nieuwsgroep bekijk. Als je dan op 'volgende' bericht klikt en je hebt de connectie verloren, mag je weer 20 sec. wachten.
Het zelfde geldt voor een van mijn favoriete forums.
Het is een instelling op de server die gebruikt b.v. de hostnaam voor logging.

Mbt msn audio/video problemen en uPnP, kijk hier maar eens :
http://messenger.jonathankay.com/problem.aspx?ID=17
Tsja, het kan natuurlijk, maar dan vraag ik me nog af waarom iemand dat zou doen. Is dus een kwestie van onzin van 2 kanten: ten eerste moet Orange gewoon netjes een reversed hebben, dat is duidelijk, en ten tweede moet Eweka niet op reversed gaan zitten zoeken, net alsof ze daar ooit wat mee zouden doen.

Maar een oplossing zou kunnen zijn om proberen te vragen om een reversed DNS entry via websupport of e-mail; er is wel eens gezegd dat dat beter resultaat oplevert dan bellen. Dan moet je het wel goed uitleggen, want als je de uitleg gebruikt die je eerder op dit forum gebruikte, dan snap ik best dat een agent geen idee heeft waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

vraagje:
6 weken(1 oktober) geleden zou ik naar vakantie gaan maar die is afgelast dus had ik mijn Orange abo opgezegd.
Na een week heb ik een Orange abo besteld en het is snel geleverd. Alleen heb ik nu 2 modems 1 van de vorige abo en 1 van deze nieuwe abo. Ik heb ze hierover al 2 keer gebeld en nog steeds krijg ik geen doos om het op testuren. Maar er word wel geld van mijn rekening afgehaald:S
Mag je je oude modem houden??

Ik heb geen zin meer om te bellen kost me ook nog al wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 20:00
Meer mensen problemen met het forwarden van poorten naar de livebox?

Poort 10926 gebruik ik al maanden voor Utorrent. Werkte altijd. De test die je vanuit Utorrent kunt doen gaf aan dat de poort correct geforward was.
Sinds een paar dagen echter geeft Utorrent aan dat de poort niet correct geforward is. De down+upload in Utorrent zijn belabberd traag. Als ik het test via deze site staat deze poort inderdaad niet geopend. Deze port-check heb ik via meerdere sites gedaan.

Ik heb ondertussen al andere poorten geprobeerd, maar met geen enkele poort krijg ik Utorrent werkend. Livebox heb ik al gereset.

Ik bleek een nieuw IP-adres te hebben gekregen van de LB. Zal hem toch maar een keer statisch instellen...

[ Voor 8% gewijzigd door chielmi op 12-11-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:05:
[...]

Hoe vaak is er nu al gezegd, dat Speedtest niet betrouwbaar is? Voortaan eerst de zoekfunctie gebruiken.
Ik heb dit topic echt wel doorgelezen (niet alle delen ;)), maar ben dat niet tegengekomen. Wel schokkend, heb altijd speedtest gebruikt voor testen... Bedankt voor die bbned tip!

Op die site van bbned haal ik inderdaad betere resultaten, downloadsnelheid klimt de hele tijd en eindigt op gemiddelde van 1,5 MB/Sec.
Ook blijkt mn upload in praktijk iets van 110 kB/s.

Ik heb nu ongeveer dit abonnement anderhalf maand, in het begin trainde de livebox aldoor in op upstream +- 500, downstream 13000, hoeveel ik ook resette. Hierover gebeld met Orange (20ct/m), die het ging doorgeven aan de technische dienst oid, die het ging bekijken. Telefoonnummer achtergelaten waar ze me op de hoogte gingen houden.
Na een paar week nog niets gehoord, weer gebeld: Het bleek al onderzocht te zijn Technische dienst had niets kunnen ontdekken en het zou aan mijn bekabeling liggen. Ik weer verteld dat dat echt niet aan mijn bekabeling ligt (livebox ligt direct aan het ISRA-punt) waarop de man me vertelde dat ik mischien een nieuwe livebox nodig ging hebben, maar dat hij dat niet zelf kon regelen, dat moest dan weer door anderen beslist worden. Vervolgens weer mijn telefoonnummer achtergelaten (3 week geleden), weer niets gehoord en was alweer van plan te bellen, tot eergister het internet eruit lag en ik dus de modem moest resetten. Vervolgens trainde de livebox dus met goeie waarden in en heb ik snelheden waar ik wel tevreden mee ben. Blijkbaar hebben ze dus toch nog iets aangepast? Want ik heb dus geen nieuwe livebox.

Ben niet tevreden met de afhandeling van Orange (tot 2x toe beloven te bellen, 2x niets van zich laten horen), ben wel tevreden met de snelheden zoals ze nu zijn na anderhalf maand. Nu maar hopen dat die zo blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 01:45:
[...]
Tsja, het kan natuurlijk, maar dan vraag ik me nog af waarom iemand dat zou doen. Is dus een kwestie van onzin van 2 kanten: ten eerste moet Orange gewoon netjes een reversed hebben, dat is duidelijk, en ten tweede moet Eweka niet op reversed gaan zitten zoeken, net alsof ze daar ooit wat mee zouden doen.
Kryz, dat ben ik natuurlijk helemaal met je eens. Maar ik kan moeilijk iedere server die ik tegenkom en een reverse dns lookup doet dwingen omdat te veranderen. Toevallig heb ik er dus last van bij 2 van mijn meest gebruikte servers. Websupport heb ik ook al geprobeerd, naast 2 telefoontjes naar de helpdesk. Nog geen reactie gehad. Ik denk ook dat het een onderbelicht probleem is. Je hebt er natuurlijk alleen last van als je een dergelijk server heel frequent gebruikt en niet bij het surfen in het algemeen, dan pik je die 20-30 sec. delay wel, er zijn wel meer servers die langzaam zijn of geen antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:44

SeatRider

Hips don't lie

dangerpaki schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 10:31:
[...]
ik quote mezelf. het probleem is opgelost. het blijkt te zijn dat het aantal half open tcp/ip connecties nogal wat moeite geeft bij de LB. het zou me niet verbazen dat de LB een soortgelijk mechanisme heeft als windows xp vanaf sp2 om het aantal halfopen connecties te limiteren zodat in geval van een virus uitbraak het netwerk verkeer minimaal blijft en niet teveel zombiecomputers ontstaan.

gewoon het loweren van de half open connecties in utorrent loste het probleem op.
om safe te zijn heb ik ook het aantal poorten per torrent en totaal aantal poorten wat verlaagd.

over de patch hierboven. volgens mij is dat tcp optimizer.
dat werkt erg geod inderdaad. daarnaast hielp het bij mij ook om mn netwerk kaart handmatig op 100mbit halfduplex te zetten.
Nu quote ik jou even :)

Ik heb al een tijdje een vergelijkbaar probleem met mijn livebox. Ook ik gebruik uTorrent (gaat razendsnel, dat wel) maar na een tijdje, vaak als de downloads allang binnen zijn en uTorrent al lang weer uit is, merk ik dat mijn internetsnelheid inzakt. Resetten van de LB is dan de oplossing. Het gebeurt alleen als ik net uTorrent heb gebruikt, maar blijft persistent zelfs al is uTorrent uit. Ik heb het vermoeden dat de LB op de een of andere manier connecties openhoudt, of traag wordt doordat er in het verleden veel connecties zijn gemaakt die ergens zijn gecached ofzo. Torrents draaien niet op mijn gewone werkstation maar op een dedicated W2K werkstation. De rest van het netwerk is ook niet traag.

De instelling op half open connecties te limiteren zie ik niet, ik kan een globaal aantal connecties opgeven (nu 500) en een maximum per torrent (nu 100).

Aangezien ik toch al niet zo blij ben met de LB zou ik ook kunnen overwegen een ander ADSL modem + wireless aan te schaffen (denk aan een Linksys WAG-nogwat). Op dit moment train ik in op 7500kb down, 1020kb up. Zou ik met een ander modem betere waarden kunnen halen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Ik heb gehoord dat de livebox 200 connectings aan kon.

Over dat uTorrent. Maar hoe meer je uploud bij uTorrent hoe sneller het is.
Als je heel veel uploud dan haal je je download snelheid naar beneden.

Je kan zeker een hogere snelheid halen als je een andere betere modem heb die meer connecties aankan.

EDIT: 1 GB Netwerkkaart zou je ook kunnen proberen...

[ Voor 8% gewijzigd door MrJames op 12-11-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Wanneer ik ga bellen zit er 4 seconden stilte tussen het moment dat ik op de 'groene knop' druk. Vervolgens hoor ik een raar geritsel, duurt het nog 2 seconden en gaat de telefoon eindelijk over bij de andere beller.
Dit komt waarschijnlijk door de splitter in de modem, want als ik de oude ADSL splitter gebruik heb ik dit niet.
Wat ik er wel bij moet vermelden is dat ik geen Orange bellen heb en gebruik maak van KPN.

Hebbben meer mensen dit probleem? Is het op te lossen; nieuwe modem, andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb het volgend probleem met mijn LB aansluiting. Ik heb wanadoo ZONDER telefonie.

Hoofdingang telefoon aansluiting in de splitser gedaan (wat ik van Orange heb ontvangen). Vervolgens vanuit de bovenkant een kabel getrokken en die in LB gedaan. Hij haalt ruim 15000 en daar ben ik erg blij gezien mijn afstand tot de centrale (Dat is ruim 1,5 km).

Als ik de stekker van mijn telefoon in de splitser doe, dan daalt mijn snelheid naar 5000. Dit proces heb ik aantal keer gedaan met verschillende labels en een andere splitser. Resultaat is hetzelfde. Ook taloze keer gerest maar niets hielp. Trek ik vervolgens de stekker uit en doe ik een reset dan hal ik meteen 15000.

Zie hieronder (Dit is mijn resultaat na insteken van telefoon in de splitser):

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 5280 Kb
Afname Dichtbij : 29.6 (dB)
Ver weg : 10.4 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Heb gezocht in het forum maar kon niets vinden. Weet iemand of er oplossing hiervoor is?

[ Voor 8% gewijzigd door Zhadum op 12-11-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
@ Zhadum

Jouw LB gaat toch niet opnieuw intrainen als de telefoon wordt aangesloten op de LB? Vreemd gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Iemand anders problemen met Orange gehad vandaag? De hele dag vliegt m'n verbinding er al uit en het enige wat ik dan kan doen is de stekker uit het stopcontact halen en er dan weer in doen. De ene keer is het na 1 minuut, andere keer na 10 minuten en dan weer na een uur...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 12:08
Ik werd net gebeld door orange met het aanbod dat ik een jaar lang geen kpn-abonnementskosten hoefde te betalen, als zij de lijn van kpn over mochten nemen. daarna zou ik geloof ik 5euro/maand aan orange gaan betalen.

Ik vroeg of dit ook ergens op de website stond (ivm addertjes onder het gras e.d.) maar ik kan het verder nergens terug vinden.

weet iemand hier toevallig meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:54:
Iemand anders problemen met Orange gehad vandaag? De hele dag vliegt m'n verbinding er al uit en het enige wat ik dan kan doen is de stekker uit het stopcontact halen en er dan weer in doen. De ene keer is het na 1 minuut, andere keer na 10 minuten en dan weer na een uur...
Ik zou dan toch eens naar de trainingsstatistieken van je modem kijken, want als dit een Orange-breed probleem was dan had je hier wel meer klachten gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Hahn schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:54:
Geef het modem anders een harde reset voor de zekerheid en bel vervolgens de HD, als dat ook geen oplossing biedt.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 13-11-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

DJ-R schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:53:
Ik werd net gebeld door orange met het aanbod dat ik een jaar lang geen kpn-abonnementskosten hoefde te betalen, als zij de lijn van kpn over mochten nemen. daarna zou ik geloof ik 5euro/maand aan orange gaan betalen.

Ik vroeg of dit ook ergens op de website stond (ivm addertjes onder het gras e.d.) maar ik kan het verder nergens terug vinden.

weet iemand hier toevallig meer over?
Het is wat ze standaard aanbieden bij nieuwe aansluitingen.

Het addertje is dat er op dit moment geen provider is die een nieuwe aansluiting kan (of wil) accepteren zonder KPN-lijn. Overstappen wordt dus moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:57:
[...]

Ik zou dan toch eens naar de trainingsstatistieken van je modem kijken, want als dit een Orange-breed probleem was dan had je hier wel meer klachten gezien. ;)
Er is niks raars te zien aan de statistieken, alleen wanneer de verbinding iets langer tot stand blijft (langer dan 10 minuten) en ik ga wat meer doen, zoals bijvoorbeeld uTorrent aanzetten, dan lijkt ie het niet meer aan te kunnen.
Lekkere Loempia schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:16:
[...]

Geef het modem anders een harde reset voor de zekerheid en bel vervolgens de HD, als dat ook geen oplossing biedt.
Een harde reset was toch met de reset knoppen 20 seconde inhouden enzo? Heb je daar een goede uitleg voor? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:20:
Het addertje is dat er op dit moment geen provider is die een nieuwe aansluiting kan (of wil) accepteren zonder KPN-lijn. Overstappen wordt dus moeilijker.
Dat is niet waar. Volgens mij doen Tele2, Tiscali, KPN Bitstream (tegenwoordig ook consumenten, maar dit is dus niet MxStream) en bbned allemaal al NLS voor consumenten. Niet alle ISP's die aanbieden via deze netwerken zullen deze optie aanbieden aan eindgebruikers, maar er zullen er toch zeker wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:25:
Er is niks raars te zien aan de statistieken, alleen wanneer de verbinding iets langer tot stand blijft (langer dan 10 minuten) en ik ga wat meer doen, zoals bijvoorbeeld uTorrent aanzetten, dan lijkt ie het niet meer aan te kunnen.
Trainingspeed normaal? Veel HEC errors? Veel errored seconds? Is de SNR goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:27:
Dat is niet waar. Volgens mij doen Tele2, Tiscali, KPN Bitstream (tegenwoordig ook consumenten, maar dit is dus niet MxStream) en bbned allemaal al NLS voor consumenten. Niet alle ISP's die aanbieden via deze netwerken zullen deze optie aanbieden aan eindgebruikers, maar er zullen er toch zeker wel zijn.
Dat het technisch kan geloof ik meteen.
Ik heb echter nog geen ISP gezien die het aanbiedt; je moet dan dus eerst weer een KPN-lijn aanvragen.
Orange:
Om Orange ADSL aan te vragen heb je nog wel een KPN telefoonlijn nodig. Tijdens het bestellen van Orange ADSL en telefonie geef je aan of je je KPN nummer wilt overzetten of niet.
XS4All:
een telefoonlijn, gewoon (analoog) of ISDN, met een abonnement van KPN Telecom. Elk KPN abonnement voldoet, bijvoorbeeld het voordelige BudgetBellen.
Demon:
Helaas kan DSL Express alleen geleverd worden via een telefoonlijn met KPN Belbudget, Belbasis of Belplus abonnement. Als u geen KPN (vast) telefoonabonnement heeft kunt u geen order plaatsen.
Alleen bij tweakDSL zie ik een mogelijkheid voor NLS, maar dat kost je 110 euro+een tientje in de maand. Dan is 55 euro aansluitkosten voor een KPN-lijn aanzienlijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 12:08
Dido schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:20:
[...]

Het is wat ze standaard aanbieden bij nieuwe aansluitingen.

overstappen zal sowieso al niet gaan/lonen omdat ik aanneem dat je het contract met 2 jaar zal moeten verlengen (eerste jaar is immers gratis) ik kan hier echter nergens iets over terugvinden op de orange site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:56:
Alleen bij tweakDSL zie ik een mogelijkheid voor NLS, maar dat kost je 110 euro+een tientje in de maand. Dan is 55 euro aansluitkosten voor een KPN-lijn aanzienlijk goedkoper.
Tiscali en Tele2 kunnen het ook - zojuist getest. Dus wat ik zeg klopt behoorlijk (het kan, veel DSL providers doen het al, alleen niet alle ISP's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:03:
Tiscali en Tele2 kunnen het ook - zojuist getest. Dus wat ik zeg klopt behoorlijk (het kan, veel DSL providers doen het al, alleen niet alle ISP's).
Bij Tiscali zie ik het op de site staan, inderdaad. Tele2 stelt op zijn site echte het volgende:
Kan ik Tele2 Compleet bestellen zonder dat ik een vaste aansluiting heb bij KPN?
Op dit moment is het alleen mogelijk om Tele2 Compleet te bestellen indien u een vaste, analoge telefoonaansluiting van KPN heeft.
Het is natuurlijk subjectief, maar twee van de nu gecheckte 6 vind ik niet veel. En gezien de 110 euro bij tweakDSL vindt het dat ook niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Me_Again schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:57:
@ Zhadum

Jouw LB gaat toch niet opnieuw intrainen als de telefoon wordt aangesloten op de LB? Vreemd gevalletje.
Toch wel, zodra ik de stekker van de telefoon in de splitter doe, wordt mijn verbinding erg traag. Doe ik het resetten, dan staat ie getraint op 5000 ongeveer.

Nu zonder de telefoon in de splitser, zie ik het volgende:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14828 Kb
Afname Dichtbij : 29.5 (dB)
Ver weg : 10.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
HEC-teller 4579
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 355
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:53:
Het is natuurlijk subjectief, maar twee van de nu gecheckte 6 vind ik niet veel. En gezien de 110 euro bij tweakDSL vindt het dat ook niet echt een optie.
Come on dude, lees even terug en stop met miere(n)neuken. Ik zeg "Niet alle ISP's die aanbieden via deze netwerken zullen deze optie aanbieden aan eindgebruikers, maar er zullen er toch zeker wel zijn." Daarbij zeg jij: "Het addertje is dat er op dit moment geen provider is die een nieuwe aansluiting kan (of wil) accepteren zonder KPN-lijn." Dat is niet waar. Hence, my point is valid. En mijn "veel" slaat op DSL providers, dat wil niet zeggen dat jij dat kan zien bij de ISP's.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

offtopic:
Kryz: je hebt helemaal gelijk, ik had duidelijk moeten maken dat ik het over internet service providers had. Ik heb als consument namelijk niet met andere provider te maken, maar het is natuurlijk onzinnig dat ik er vanuit ga dat tweakers niet rechtstreeks bij DSL-providers hun internet betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb sinds kort dat ik geen nummerweergave meer heb.
Maar wanneer ik een gemist gesprek heb, dan is het wel weer zichtbaar welk nummer dit is geweest.
Vanavond maar eens proberen of de andere handset het wel gewoon doet.

Hebben jullie nog wel nummerweergave of heeft Orange dit eraf gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Livebox alternatief, heeft iemand de Draytek Vigor 2800 al werkend gekregen in combinatie met Orange ADSL Family? Ik zat zelf aan deze alles in één oplossing te denken, maar als ik de oudere topics er eens op na lees dan zie ik dat er nogal wat problemen mee waren. Hier bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Eerst maar weer 's een melding van een PCMCIA kaart die niet werkt in de Livebox: de ASUS WL-107G
FCC ID: MSQWL 107G

Dan: is er iemand die ervaringen heeft met de Linksys kit WAG354G ter vervanging van LB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Compunologist schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:13:
Eerst maar weer 's een melding van een PCMCIA kaart die niet werkt in de Livebox: de ASUS WL-107G
FCC ID: MSQWL 107G

Dan: is er iemand die ervaringen heeft met de Linksys kit WAG354G ter vervanging van LB?
Een kennis van mij heeft het draaien op een ADSL Family lijn en het werkt goed. Al heeft hij niet de PCMCIA kaart, maar de modem/router is wel oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:17:
[...]

Een kennis van mij heeft het draaien op een ADSL Family lijn en het werkt goed. Al heeft hij niet de PCMCIA kaart, maar de modem/router is wel oke.
Thanks, dat is mooi, heeft hij ADSL Family mét of zonder telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:44

SeatRider

Hips don't lie

Lekkere Loempia schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:17:
[...]

Is ie er qua snelheid nog iets op vooruit gegaan, als in, is ie hoger ingetraind als met de LB?

@ hierboven: zal wel zonder telefonie zijn, die Linksys heeft geen Voip/tel aansluitingen toch?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
SeatRider schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:33:
[...]

Is ie er qua snelheid nog iets op vooruit gegaan, als in, is ie hoger afgetraind als met de LB?

@ hierboven: zal wel zonder telefonie zijn, die Linksys heeft geen Voip/tel aansluitingen toch?
Aftrainen? Ik denk dat jij het hebt over intrainen en modems van derden train vrijwel altijd lager in. Je zult dus wel een klein stukje inleveren, maar voor de meeste is dat verwaarloosbaar. Ik ben nog geen enkele modem tegengekomen, die het qua waarden beter doet dan de LB. Hoe bizar dat ook mag klinken, aangezien het verder een bagger stuk plastic is.
Je kan geen VOIP modem nemen, omdat Orange op H323 werkt (meeste VOIP modems werken op SIP) en ze de configuratie niet vrijgeven. De Livebox krijgt deze namelijk toegestuurd, zodra ze hem op het netwerk zien (als hij deze nog niet heeft, maar wel moet hebben).

[ Voor 16% gewijzigd door Lekkere Loempia op 13-11-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

BN schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 23:00:
Hier totaal geen issues met WRT54GL HyperWRT Thibor 15c
LB op WAN poort van de WRT54GL
WRT54GL Static IP gegeven 192.168.1.x
IP van LB als Gateway opgeven, DNS van Orange opgeven.
LB alle poorten TCP/UDP laten forwarden op dit IP.
LAN op andere range 192.168.2.x
DHCP in de LB via telnet uit en WRT54GL IPs laten uitdelen.
Wireless op G-only en verder Frame bursting aan zetten, heb nu een steady 3 MB/sec over WLAN en trek de volledige LB verbinding (traint in op 20 Mbit) dicht vanaf EWEKA etc. rond de 2 MB/sec dus...
Verder gebruik ik WPA2 Personal + AES voor security en dat bijt kennelijk ook niet!
Hoop dat je er wat aan hebt.....ben zelf namelijk erg gelukkig met deze router.

Gebruik op de client trouwens een WPC54G v3.
Misschien moet je het in de client zijde zoeken? Ander kaartje oid?
Beste BN, kun je misschien een screenshot maken van je Router (WRT54GL) en heel graag mailen naar boogietje AT hotmail.com?

En kun je me vertellen hoe je dit doet: 'DHCP in de LB via telnet uit'
Vriendelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:18:
offtopic:
Kryz: je hebt helemaal gelijk, ik had duidelijk moeten maken dat ik het over internet service providers had. Ik heb als consument namelijk niet met andere provider te maken, maar het is natuurlijk onzinnig dat ik er vanuit ga dat tweakers niet rechtstreeks bij DSL-providers hun internet betrekken.
Ik mailde je om dit uit de thread te halen, maar je mail adres zoals in je profiel staat werkt niet. Dus dan maar hier. Ik zei letterlijk " het kan, veel DSL providers doen het al, alleen niet alle ISP's".

Dus "veel" sloeg op DSL providers, en ik gaf zelf al aan dat dat geen directe reflectie heeft op ISP's. Maar nee, jij moet zonodig je gelijk halen en op sarcastische wijze zeggen "het is natuurlijk onzinnig dat ik er vanuit ga dat tweakers niet rechtstreeks bij DSL-providers hun internet betrekken".

Kan je er niet tegen dat je geen gelijk krijgt? Want daar lijkt het heel erg op in deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:43:
Als Livebox alternatief, heeft iemand de Draytek Vigor 2800 al werkend gekregen in combinatie met Orange ADSL Family? Ik zat zelf aan deze alles in één oplossing te denken, maar als ik de oudere topics er eens op na lees dan zie ik dat er nogal wat problemen mee waren. Hier bijvoorbeeld.
Jouw vraag wordt al op het forum beantwoord (2e pagina). Er wordt gemeld, dat het nu wel werkt icm nieuwere firmware. Als je echt VPN nodig hebt, dan moet je het gewoon wagen. Draytek staat er nog steeds goed bekend om. Als het meer een 'nice to have' is, dan kan je beter even verder kijken. Die modems zij namelijk ook niet bepaald goedkoop en je wilt wel zekerheid/stabiliteit/kwaliteit voor dat geld. Of ze dat nou echt op basis van al die reacties kunnen garanderen.....wikken en wegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Zhadum schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:04:
[...]

Beste BN, kun je misschien een screenshot maken van je Router (WRT54GL) en heel graag mailen naar boogietje AT hotmail.com?

En kun je me vertellen hoe je dit doet: 'DHCP in de LB via telnet uit'
Vriendelijk dank
DHCP server van de LB via telnet beheren, kun je in de TS vinden:

"Open een telnetverbinding naar de Livebox (192.168.1.1), en log in met username root en password 1234. Typ nu dhcpserver, gevolgd door een return. Om veranderingen aan te brengen in de DHCP-server, moet je deze eerst stilleggen:

[root @ dhcpserver]$ stop
DHCP Server stopped !!! "

Wat is er niet duidelijk aan het WRT54GL verhaal dan?

[ Voor 24% gewijzigd door BN op 13-11-2006 22:10 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
Me_Again schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:42:
Wanneer ik ga bellen zit er 4 seconden stilte tussen het moment dat ik op de 'groene knop' druk. Vervolgens hoor ik een raar geritsel, duurt het nog 2 seconden en gaat de telefoon eindelijk over bij de andere beller.
Dit komt waarschijnlijk door de splitter in de modem, want als ik de oude ADSL splitter gebruik heb ik dit niet.
Wat ik er wel bij moet vermelden is dat ik geen Orange bellen heb en gebruik maak van KPN.

Hebbben meer mensen dit probleem? Is het op te lossen; nieuwe modem, andere firmware?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Zet eens een losse splitter voor de LB, dikke kans dat je problemen daarna zijn opgelost.

edit: had je al geprobeerd.... tis nog vroeg zullen we maar zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door BN op 14-11-2006 09:12 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik probeer al weken de firmware van mijn Livebox te upgraden. O.a. door via de webinterface in het software-menu te updaten, door de stroom van de Livebox af te halen, maar niks mag baten. Ik zit nog steeds met Firmware 22026 (uit m'n hoofd, zit hier op 't werk), en ik zou graag de laatste firmware hebben. Hier nog mensen met tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 maanden Orange als provider, toen wist ik nog niet dat afstand tot de telefooncentrale echt heel belangrijk is voor je internet snelheid!
ik vroeg me dus al af waarom mijn snelheid zo laag was.
Gelukkig vond ik dit forum!
Mijn stats:

ADSL line status Verbonden
ADSL standard G992_5_A
Upstream rate 556 Kb
Downstream rate 4856 Kb
Attenuation Dichtbij : 50.8 (dB)
Ver weg : 23.5 (dB)
SNR margin Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC count 107
Firmware 0xe200314
15 min ES counter 0
CRC errors 35
1 day ES counter 0

eerst even rekenen.....50.8/13.8 = 3.7 km

Dan testen:
-Volgens Speedtest
Afstand (m) = 3307

-Volgens spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 3065 meter.

-Volgens Orange
Vul je postcode en huisnummer in. Je ziet dan een schatting van de snelheid die ADSL Family bij jou thuis kan halen.
tot 4 Mbit/s
De afstand tussen uw woning en de telefooncentrale is helaas te groot om Orange ADSL Family te kunnen leveren.
(deze laatste regel kon ik pas lezen nadat ik de uitslag copy/paste in word! het stond niet op internet!)

En ja alles klopt.
Heb ik gewoon vette pech? kan ik dan geen hogere snelheid met adsl halen dan dit?

En ik heb nog een paar vraagjes,
1. is die 4856 Kb een maximum of heb ik een verlies van 75% aan signaal
2. als 4856 Kb een maximum is kan ik dat dan ook halen bij een 6Mbps abo? of hou ik daar dan ook 25% van over
3. wat is precies "HEC count" (hmm.. dit staat misschien al ergens op dit forum)
4. en wat zijn "CRC errors"

Excuces voor mijn onwetendheid, ik ben nog een echte internetleek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
SMulTiE schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:17:
Ik probeer al weken de firmware van mijn Livebox te upgraden. O.a. door via de webinterface in het software-menu te updaten, door de stroom van de Livebox af te halen, maar niks mag baten. Ik zit nog steeds met Firmware 22026 (uit m'n hoofd, zit hier op 't werk), en ik zou graag de laatste firmware hebben. Hier nog mensen met tips ?
Wat ik niet lees, is dat jij hem ook een harde reset hebt gegeven. Even van de stroom halen is een reboot, niet een reset. Hij doorloopt dan ook niet de volledige procedure, dat doet hij alleen de eerste keer vanaf fabrieksinstellingen. Deze reset naar fabrieksinstellingen is heel eenvvoudig en staat beschreven in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
1. is die 4856 Kb een maximum of heb ik een verlies van 75% aan signaal
Het is op jouw lijn volgens het modem inderdaad de maximum waarde. Het verlies komt door de ruis op de lijn en afstand van de lijn tot de wijkcentrale. De kwaliteit per aansluiting is namelijk niet alijd even goed. Iemand anders op dezelfde afstand hoeft dus niet perse even slecht uit te vallen.
2. als 4856 Kb een maximum is kan ik dat dan ook halen bij een 6Mbps abo? of hou ik daar dan ook 25% van over
Het verlies is altijd een mindering van de maximum bandbreedte, wat vanuit de wijkcentrale over de lijn gestuurd wordt. Een 6Mbps abo zal dus waarschijnlijk nog lager uitvallen.
3. wat is precies "HEC count" (hmm.. dit staat misschien al ergens op dit forum)
HEC staat voor Header Error Check (of control). Hier wordt het aantal ATM header errors bijgehouden. ATM staat weer voor Asynchronous Transfer Mode, wat het netwerkprotocol is voor ADSL in dit geval.
4. en wat zijn "CRC errors"
CRC staat voor Cyclic Redundancy Check en zorgt ervoor dat fouten in de bits tijdens bijvoorbeeld netwerktransport gecorrigeerd kunnen worden na een zogenaamde checksum. Het zorgt er gewoon voor, dat data die jij opvraagt niet brak aankomt. Dan kan je pc er tenminste weer wat mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkere Loempia op 14-11-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:45:
[...]

Wat ik niet lees, is dat jij hem ook een harde reset hebt gegeven. Even van de stroom halen is een reboot, niet een reset. Hij doorloopt dan ook niet de volledige procedure, dat doet hij alleen de eerste keer vanaf fabrieksinstellingen. Deze reset naar fabrieksinstellingen is heel eenvvoudig en staat beschreven in de handleiding.
Dank je voor je reply. Is een reset vanuit de webinterface voldoende, of dien je echt de "hardwareknop" in te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
SMulTiE schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:14:
[...]

Dank je voor je reply. Is een reset vanuit de webinterface voldoende, of dien je echt de "hardwareknop" in te duwen?
Handen uit de mouwen zou ik zeggen. Het wordt knopje duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ok, doen we dat vanavond bij thuiskomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Lekkere Loempia schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:00:

Bedankt voor je reactie, heb inmiddels wat meer info van wikipedia afgehaald.

Ik heb dus pech, alleen via de kabel kan het dus sneller maar voorlopig is dat bijna 2x zo duur met vergelijkbare snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee over doorlooptijden bij Orange?
Zit nu alweer 3 weken zonder internet. Na 2 weken van een ticket heeft de "technische" afdeling ernaar gekeken. Resultaat, geen linesyc, afspraak om bij wijkcentrale langs te gaan.
Dit is het laatste nieuws erover en dit is al van een week geleden. Ze krijgen geen reactie terug en zeggen alleen dat ik moet wachten tot ik gebelt word. Leukm, maar 3 weken zonder internet, na 2 weken doet men wat en gaat men wat anders doen en vervolgens weer wachten tot men hopelijk eens wat gaat doen. Kan er niet echt vrolijk van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Laatst online: 31-10-2022
Afgelopen zondag of maandag (5 of 6 November) 2006 heeft Orange een update de deur uit gedaan voor de liveboxen (geen idd welk type). Erg leuk allemaal, maar sindsdien zit ik al zonder Internet! De klantenservice kan me niet verder helpen, technische dienst ook niet en voor de rest wordt ik onbeschoft behandeld als ik bel. (elke dag natuurlijk)

Wat mij betreft is de maat vol, destijd met UPC was ik wel vaker offline, maar ook wel korter! Ik ga de shit zooi van hun opzeggen en overschakelen naar Versatel 20mbit, dit leveren tenminste wel wat ze beloven. (tegen precies dezelfde prijs!)

Moraal van dit verhaal: Orange is goed, tenzij je ook maar 1 klein probleempje krijgt, dan ben je de l*l!

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Stephan, ik sluit je bij je aan. Ze hebben lak aan de problemen.
Zo kan ik sinds ik bij orange zit (6 nov) mijn favoriete site www.hippics.net
niet meer bereiken.
Wordt doodleuk gezegd dat het aan mijn computer ligt.
Dat alle 3 de pc's in het netwerk het niet kunnen, is blijkbaar niet van belang.
En dat anderen (niet orange) wel op de site kunnen (zelfs de helpdesk op dat moment)
is ook niet van belang.
*zucht* , dan maar naar boycot.nu

Overigens : ik ben wel nieuwsgierig of er hier orange gebruikers zijn
die wel / niet bij die site kunnen ?

Btw. ik zie bij versatel geen adsl voor die prijs meer staan. Is dat niet tele2 geworden ?

[ Voor 7% gewijzigd door mesa57 op 14-11-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort overstap te maken naar andere provider (heb momenteel ADSL2).
Zat zelf te denken aan orange family 20 MBIT met telefonie en dan zonder KPN :P .
Twee vragen hier over:
1 Hoe zijn momenteel de ervaringen met Orange? Ik hoor wel aantal mensen die problemen hebben en die worden slecht geholpen, maar hoe is het verder met uptime?

2 Hoe sluit ik meer dan 3 computers aan op livebox? Via Switch? Hoe werkt dit principe? Ziet DHCP server dan net of er 3 computers zijn aangesloten? (Wireless is overigens geen optie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesa57 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:42:
niet meer bereiken.
Dat alle 3 de pc's in het netwerk het niet kunnen, is blijkbaar niet van belang.
En dat anderen (niet orange) wel op de site kunnen (zelfs de helpdesk op dat moment)
is ook niet van belang.

Ik kan hem gewoon bereiken. Klinkt als een simpel DNS probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:26:
[...]

Ik kan hem gewoon bereiken. Klinkt als een simpel DNS probleempje.
Ik kan hem ook gewoon bereiken. Als het aan de provider ligt, moet een groot deel het ook niet kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
1 Hoe zijn momenteel de ervaringen met Orange? Ik hoor wel aantal mensen die problemen hebben en die worden slecht geholpen, maar hoe is het verder met uptime?
Voor de uptime kan je het zeker doen. Ik zie hier al een tijd vrijwel niet haperende of geen verbinding als klacht. Voor de service hoef je het inderdaad niet te doen. Het is dan ook meer een plug&pray verbinding en doe-het-vooral-zelf desk.
2 Hoe sluit ik meer dan 3 computers aan op livebox? Via Switch? Hoe werkt dit principe? Ziet DHCP server dan net of er 3 computers zijn aangesloten? (Wireless is overigens geen optie!)
Switch in de Livebox prikken en gaan. Wel een beetje recent ding, want soms veroorzaken ze juist een tragere verbinding, dan rechtstreeks op de Livebox. De DHCP server van de Livebox deelt inderdaad alle ip's uit en ziet dus 3 devices aangesloten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 13:42

Speedmaster

Make my day...

niet meer bereiken.
is ook niet van belang.

Btw. ik zie bij versatel geen adsl voor die prijs meer staan. Is dat niet tele2 geworden ?
Geen enkel probleem dus dit zal ongetwijfeld wel aan jouw netwerk/pc liggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 13:46

Willem2

Ω is futile

Tuut-Tuut schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:51:
[...]

Geen enkel probleem dus dit zal ongetwijfeld wel aan jouw netwerk/pc liggen 8)
Nouhou... ik zit in Utrecht Noord/Oost en kan hem ook niet bereiken... Een iets generieker probleem dus dan zijn netwerk/pc!

Kan de domeinnaam wel pingen trouwens, dus de dns lijkt het prima te doen. Lijkt meer op een routering probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Willem2 op 14-11-2006 22:27 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 09:14

DR161

is sarcasminist

ja ik kan hier naartoen(wanadoo orange)
ja als je kijkt oop de versatel site zie je ergens een advertentie waar in staal tele2;versatel

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21
niet meer bereiken.
is ook niet van belang.

Hier ook geen probleem om die site te bereiken.

Gebruik je de dns van de livebox?

Probeer de volgende dns servers eens in windows op te geven: 194.134.5.5 en 194.34.5.55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Lizard schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:01:
[...]

Probeer de volgende dns servers eens in windows op te geven: 194.134.5.5 en 194.34.5.55.
Die heb ik standaard in windows ingesteld (maar ook met de router als DNS server werkt het niet), maar zoals ik hierboven al aangaf gaat het omzetten van URL naar IP wel goed, dan werkt de DNS server naar behoren naar mijn weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:54
Willem2 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 22:19:
[...]

Nouhou... ik zit in Utrecht Noord/Oost en kan hem ook niet bereiken... Een iets generieker probleem dus dan zijn netwerk/pc!

Kan de domeinnaam wel pingen trouwens, dus de dns lijkt het prima te doen. Lijkt meer op een routering probleem.
Als je wel kunt pingen, wat is dan het routeringsprobleem? Of bedoel je dat DNS resolving werkt voor die domeinnaam. Wat zegt overigens een tracert?
Op een Orange verbinding in Zwolle ook geen enkel probleem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de livebox en vreemde traagheid problemen op wat ftp sites en op een forum die connect met poort 81.

Beiden lopen via SSL maar ik heb geen idee waarom die twee zo traag zijn en de rest de normale snelheid. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:01:
[...]

ik kan de site ook niet openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet meer bereiken.
is ook niet van belang.

kom er ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Marcel schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:55:
[...]

Als je wel kunt pingen, wat is dan het routeringsprobleem? Of bedoel je dat DNS resolving werkt voor die domeinnaam. Wat zegt overigens een tracert?
Op een Orange verbinding in Zwolle ook geen enkel probleem overigens.
Ik bedoel idd dat DNS resolving werkt. Tracert laat dit zien:

Bezig met het traceren van de route naar www.hippics.net [212.203.14.35]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 30 ms 26 ms 25 ms 85.148.232.1
4 28 ms 28 ms 29 ms V626.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.152.229]
5 28 ms 28 ms 28 ms 10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61]
6 28 ms 29 ms 28 ms 10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162]
7 29 ms 28 ms 29 ms athome-gw1.nl.euro.net [194.134.180.82]
8 28 ms 28 ms 54 ms hond.eatserver.nl [212.203.14.35]
De trace is voltooid.

Die eerste twee timeouts krijg ik bij elke traceroute te zien die ik doe op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Willem2 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 07:51:
[...]

Bezig met het traceren van de route naar www.hippics.net [212.203.14.35]
via maximaal 30 hops:
1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 30 ms 26 ms 25 ms 85.148.232.1
4 28 ms 28 ms 29 ms V626.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.152.229]
5 28 ms 28 ms 28 ms 10GE2-4.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.61]
6 28 ms 29 ms 28 ms 10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162]
7 29 ms 28 ms 29 ms athome-gw1.nl.euro.net [194.134.180.82]
8 28 ms 28 ms 54 ms hond.eatserver.nl [212.203.14.35]
De trace is voltooid.

Die eerste twee timeouts krijg ik bij elke traceroute te zien die ik doe op het moment.
Die timeouts zijn van de Livebox LAN en heeft iedereen, die een Livebox heeft aangesloten. Lukt het met de proxy van Orange ook niet, om erop te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 07:51:
Mkay, maar wat is dan het routeringsprobleem? De DNS resolved, en ICMP traffic gaat heen en terug - dan is de routing toch goed? Probeer eens een telnet naar poort 80 op dat IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 22:43
Ik wil even een positivieve ervaring delen:

Livebox in bridge mode => WRT54GL met DD-WRT v23 SP2 firmware => simpel edimax switchje
Dit werkt super. Iedereen die wireless én wat meer controle wil kan ik deze setup aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
  • Laatst online: 31-10-2022
Inderdaad Versatel=Tele2, daar staat dezelfde 20mbit voor 20 euro per maand.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:57:
Ik ben van plan om binnenkort overstap te maken naar andere provider (heb momenteel ADSL2).
Zat zelf te denken aan orange family 20 MBIT met telefonie en dan zonder KPN :P .
Twee vragen hier over:

1. Je wordt zeer slecht geholpen, je betaald 20 cent per minuut en krijgt er alleen domme antwoorden. Voorbeeld; "Nee meneer, uw modem staat verkeerd" of "Nee meneer, uw ethernetkabel is te lang". Als je online bent is alles goed (skype valt er wel steeds af, maar dat kan aan mij liggen), maar ben je offline steek dan je oude modemkaart er maar weer in, want dat duurt dus erg lang!!! De technische dienst bij hun is waarschijnlijk heel de dag prono te kijken ofzo, in iedergeval zijn ze absoluut niet snel.

2. Je kan achter de modem gewoon nog een router plaatsen. Je hoeft alleen nog maar even de interne IP adressen te veranderen ivm een mogelijk conflict. (3COM+Linksys werken)

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mesa57 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:36:
Kryz, dat ben ik natuurlijk helemaal met je eens. Maar ik kan moeilijk iedere server die ik tegenkom en een reverse dns lookup doet dwingen omdat te veranderen. Toevallig heb ik er dus last van bij 2 van mijn meest gebruikte servers. Websupport heb ik ook al geprobeerd, naast 2 telefoontjes naar de helpdesk. Nog geen reactie gehad. Ik denk ook dat het een onderbelicht probleem is. Je hebt er natuurlijk alleen last van als je een dergelijk server heel frequent gebruikt en niet bij het surfen in het algemeen, dan pik je die 20-30 sec. delay wel, er zijn wel meer servers die langzaam zijn of geen antwoord geven.
Ik heb hier nog eens even over nagedacht, maar een IP dat niet resolved resulteert niet in een timeout, dit resulteert in:

Host 14.12.156.194.in-addr.arpa not found: 3(NXDOMAIN)

Dat antwoord komt direct, daar zit geen timeout aan vast. Dus je verklaring voor de vertraging klopt niet - er moet iets anders aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:14:
[...]

Mkay, maar wat is dan het routeringsprobleem? De DNS resolved, en ICMP traffic gaat heen en terug - dan is de routing toch goed? Probeer eens een telnet naar poort 80 op dat IP adres?
Goed punt. Telnet doet al iets meer. Begint idd op een server probleem te lijken, want als ik dit intyp krijg ik wel respons:

http://www.hippics.net/index.html (respons: 404 not found)

Case closed wat mij betreft... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleverdatum is bekend, zo rond 21-11 kunnen we aan de bak *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Even een kleine vraag, kon deze namelijk in dit topic niet terug vinden.

Als ik de livebox van orange wil aansluiten op mijn router.
Moet dit dan gebeuren met een strait of met een cross cable.

Ik had b.v. voorheen een kabel aansluiting en de verbinding was aangesloten middels een
cross cable. Deze was aangesloten tussen de cable modem en de wan poort van de draadloze router. De router verzorgde daardoor ook de ip verdeling en de poort forwarding voor het achter
liggende netwerk.

De bijgeleverde utp kabel heeft namelijk aangegoten stekkers, dus ik
kan hier nu niet zien welke combinatie de draadjes hebben.

gaarne antwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Marinus-Roro op 15-11-2006 13:56 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Marinus-Roro schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:34:
Even een kleine vraag, kon deze namelijk in dit topic niet terug vinden.

Als ik de livebox van orange wil aansluiten op mijn router.
Moet dit dan gebeuren met een strait of met een cross cable.

Ik had b.v. voorheen een kabel aansluiting en de verbinding was aangesloten middels een
cross cable. Deze was aangesloten tussen de cable modem en de wan poort van de draadloze router. De router verzorgde daardoor ook de ip verdeling en de poort forwarding voor het achter
liggende netwerk.

De bijgeleverde utp kabel heeft namelijk aangegoten stekkers, dus ik
kan hier nu niet zien welke combinatie de draadjes hebben.

gaarne antwoord.
Livebox kan in principe beide soorten hebben. De bijgeleverde utp moet altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gisteren overgezet van Orange ADSL Direct naar ADSL Family. Werkt prima, snelheidstests wijzen ook op een hogere snelheid.
Alleen merk ik naar niks van met bit torrent: mijn snelheid is zelfs omlaag gegaan. Met gebruik van ABC haalde ik voorheen altijd een nette 100 KB/s, maar daar is nu een schamele 6KB/s van over gebleven... heb verder niets gewijzigd aan de instellingen van ABC of aan mijn PC. En ja, ik heb een torrent gekozen met veel seeders :)

Wat is hier aan de hand? Snap d'r niks van! Heb al wat eerdere posts in dit topic bekeken maar nergens kom ik dit probleem tegen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21
Misschien firewall rules opnieuw aanmaken omdat je een nu een ander (ADSL) product hebt?

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:57:
Twee vragen hier over:

0: Ik zou KPN er niet uit gooien als ik jou was. Zet KPN over naar budget (kost iets minder dan 10 euro) en je bent in iedergeval altijd bereikbaar via KPN op je huidige nummer.

Daarnaast kun je dan ADSL met telefonie nemen, voor het naar buiten bellen heb je dan VOIP en mocht dat onverhoopt uitvallen kun je je KPN lijn gebruiken om (duur dat wel) te bellen naar de helpdesk.

Als je je KPN opzegt betaal je ook weer 9,50 extra op je ADSL + telefoon voor het huren van de koperdraden van KPN !! Dus voor hetzelfde geld heb je dus gewoon 2 telefoon lijnen ;)

Dus met KPN: 2 (VOIP+analoog) telefoonlijnen: ADSL + 1 of 6 euro telefonie + telefoon gebruikskosten Orange + 9,95 KPN lijn
Zonder KPN: 1 (VOIP) telefoonlijn: ADSL + 1 of 6 euro telefonie + telefoon gebruikskosten Orange + 9,50 lijnhuur + eenmalig 9 euro voor een nummer portering

1: Als het werkt is het perfect, bij problemen zit je uren in de wacht en wordt je slecht gejolpen.

2: Gewoon een goede switch eraan hangen en de PC automagisch een IP e.d. laten opvragen. Werkt prima.

-------

• gws24
  • Laatst online: 13:07

gws24

Thinking is hard!

Sinds kort overgestapt naar Orange family wat imho zeer snel is gegaan; Aangevraagd op 30-10 en op 13-11 al opgeleverd. Aangezien ik ongeveer 890 meter, volgens de diverse sites, van de telefooncentrale zit, verwachtte ik in de buurt van de 20 mbit uit te komen maar helaas trained het modem maar op 13 mbit in :'( . Dan ga je als tweaker zijnde natuurlijk in het modem kijken en dan krijg ik de volgende waarden:

Status ADSL-lijn: Verbonden
ADSL standaard: G992_5_A
Upstream: 1024 Kb
DownStream: 13024 Kb
Afname Dichtbij : 29.4 (dB)
Ver weg : 9.9 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller: 238
Firmware: 0xe200314
ES-teller van 15 min: 0
CRC-fouten: 6
ES-teller van 1 dag: 0

Wat eigenlijk meteen opvalt is natuurlijk de Db waarde voor afname dichtbij wat rond de 12-15 zou moeten zitten. Als je de formule uit de startpost gebruikt zou ik volgens deze waarden 29,4/13,81= 2,12 km van de centrale zitten :?. Nou weet ik dat de afstand wat meer kan zijn, maar meer dan tweemaal zoveel? Ook de lijnkwaliteit speelt natuurlijk mee maar met mijn vorige adsl abonnement heb ik altijd de maximale snelheid gehaald en alles is aangesloten zoals het hoort.

Toen viel me nog wat op; De firmware van mijn livebox was 22 ipv 34 zoals op de orange website staat vermeld en na een aantal keer resetten en zoeken naar updates bleef de firmware hetzelfde. Toen maar de helpdesk gebeld en het hele riedeltje doorlopen van resetten en dergelijke en de conclusie is dat ik een nieuwe livebox krijg. Hopelijk haal ik met de nieuwe wel de 20 mbit al is de firmware denk ik niet verantwoordelijk voor mijn lage snelheid.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over orange aangezien de overstap snel is gegaan (zo snel zelfs dat mijn oude provider nog niet van KPN had doorgekregen dat ik overstapte), ik binnen een minuut iemand aan de lijn had bij de helpdesk, en binnen tien minuten een nieuwe livebox kreeg toegezegd. Na de verhalen van sommige mensen hier over de service van orange ben ik blij dat mijn ervaring tot nu toe iig anders is.

[complot theorie modus]
Ik was eigenlijk verbaasd dat er nog een hele oude firmware in de livebox zat. Kan het zijn dat ze de oude modems nog kwijt moeten en dat zolang je niet klaagt/belt gewoon met een oude zit opgescheept?[/]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.