Internet op MDA via Bluetooth Livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 2.652 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:54
Helleuw,

Sinds vandaag hebben we hier Orange ADSL Family met een Livebox (Sagem).
Werkt allemaal prima.

Op deze Livebox zit ook Bluetooth en nu probeer ik met mijn Qtek S100 (MDA Compact) te internetten via Bluetooth via de Livebox.
Ik kan wel pairen met de Livebox (REG knopje onderop de Livebox niet vergeten in te drukken) maar ik krijg met geen mogelijkheid geen nieuwe modem verbinding opgezet die Bluetooth gebruikt.

De Bluesoleil switcher (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=251995) krijg ik niet eens werkend en met de Toshiba BT Stack (http://aps.toshiba-tro.de/bluetooth/pages/download.php) krijg ik ook problemen (dat ie de BT card niet kan vinden enzo).

Iemand enig idee of het uberhaupt mogelijk is om dit werkend te krijgen en hoe dan? :)

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

voor iedereen die de specs zoekt http://www.orange.nl/adsl/livebox/

Helaas staat er alleen bij
geïntegreerd Bluetooth 1.2 access point voor data- en spraakdiensten
Niks over welke bluetooth profilen hij ondersteund. Orange KS even bellen?
Of heb je misschien een (online) handleiding(?) waar iets over de BT profielen in staat?

[ Voor 26% gewijzigd door jeanj op 10-10-2006 22:12 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik geloof dat de Livebox PAN gebruikt, maar ik moet nog ff uitzoeken of mijn Qtek S100 (MDA Compact) met Windows Mobile 2003 SE dat ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
iemand hier al meer duidelijkheid over, wil ook wel internetten via de bluetooth van me livebox

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
renbull schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:48:
iemand hier al meer duidelijkheid over, wil ook wel internetten via de bluetooth van me livebox
bel eens naar sagem/orange/qtec om dat na te vragen waar het kan misgaan ?
enof het eigenlijk wel mogelijk is met je apparatuur om die samen te laten werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
De vraag is eigenlijk: Weet iemand hoe je via bluetooth op een Qtek S100 kunt internetten zonder ActiveSync op een PC te hoeven gebruiken?

Ik heb zelf ook al een beetje met andere BT-Stacks van Toshiba en Bluesoleil zitten rommelen waar het schijnbaar mee zou moeten kunnen, maar die zijn nogal instabiel op een Qtek S100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73941

FlowDesign schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:20:
De vraag is eigenlijk: Weet iemand hoe je via bluetooth op een Qtek S100 kunt internetten zonder ActiveSync op een PC te hoeven gebruiken?

Ik heb zelf ook al een beetje met andere BT-Stacks van Toshiba en Bluesoleil zitten rommelen waar het schijnbaar mee zou moeten kunnen, maar die zijn nogal instabiel op een Qtek S100.
Hier hetzelfde probleem. Ik heb "any number of" bluetooth apparaten in huis, en tot enige tijd geleden lukte het prima om een apparaat te pairen met de Livebox, en de PAN service te selecteren, zodat ik wireless kon internetten met flaptop, PDA of smartphone.

Sinds enige tijd echter krijg ik in het overzicht geen services meer te zien als ik een apparaat probeer te pairen met de Livebox. Nu vraag ik me af of dat aan de firewall instellingen ligt (moet er misschien een aparte policy worden aangemaakt om verkeer via BTH0 mogelijk te maken, zoja, hoe?) of dat BT middels de laatste firmware upload gewoon is uitgeschakeld om mensen toch maar eens aan de WiFi te krijgen...

Heeft iemand ondertussen een howto-tje kunnen opsporen dat aan een n00b als ik duidelijk kan maken hoe ik weer kan surfen als ik op de plee zit (erg japans allemaal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar kwam een schijnbaar goed werkende andere BT stack tegen op xda-developers :)

Topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=249219

Download BCHS_BTstack.rar

En mss heeft iemand hier ook nog wat aan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=249219

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 11-01-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 12:59
Weet iemand een BT-stack voor WM5. het betreft de Trinity.

Ik zou graag hebben dat mijn PDA PAN ondersteund zodat ik via Bluetooth met m'n PDA kan internetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
A_to_the_S schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 00:53:
Weet iemand een BT-stack voor WM5. het betreft de Trinity.

Ik zou graag hebben dat mijn PDA PAN ondersteund zodat ik via Bluetooth met m'n PDA kan internetten...
Welke BT-chip zit er eigenlijk in de Trinity (P3600) ? Gaat het om een chip van Broadcom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-05 12:59
FlowDesign schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:42:
[...]

Welke BT-chip zit er eigenlijk in de Trinity (P3600) ? Gaat het om een chip van Broadcom?
Ik verwacht dat het dezelfde bluetooth chip is als bij de Hermes:
http://focus.ti.com/gener...a/cm/product/data/brf6150

Of de nieuwere variant (vanwege Bluetooth 2.0):
http://focus.ti.com/gener...onId=12437&contentId=4654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
Ik heb hetzelfde geprobeerd met m'n HTC TyTN2, en ook daar zie ik GEEN beschikbare services. Terwijl als ik met m'n laptop via bluetooth verbinding maak ik WEL een service zie: "netwerktoegang".

De livebox kan dus nog steeds via bluetooth internet toegang geven, maar de TyTN2 ziet de service niet.

Al iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
teake schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:47:
Ik heb hetzelfde geprobeerd met m'n HTC TyTN2, en ook daar zie ik GEEN beschikbare services. Terwijl als ik met m'n laptop via bluetooth verbinding maak ik WEL een service zie: "netwerktoegang".

De livebox kan dus nog steeds via bluetooth internet toegang geven, maar de TyTN2 ziet de service niet.

Al iemand een oplossing?
In tegenstelling tot de MDA heeft de Tytn2 WiFi, dus geen nood meer om BT te gebruiken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 21:57
De TyTn2 heeft wel Wifi, maar ik niet.... En aangezien ik een livebox met bluetooth toegang heb is dat dan de beste optie om draadloos internet te regelen op de TyTN2. Ik zoek dus nog een oplossing.
Pagina: 1