gelukt? Want dan ga ik het ook proberenobjectief2 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:15:
[...]
Ik heb ooit ook gebeld voor een cadeautje. Nu kom ik nog uit de ADSL-Lite by KPN-tijd en toen werd me verteld dat je het gratis modem als cadeautje kon beschouwen. Bij de Family-abonnees gold de DECT-telefoon, de Ipod-Shuffle etc als cadeautjeEn nu dus de Nano, maar ik ben benieuwd of het je lukt want dan probeer ik het ook
Verwijderd
argh ik wordt echt gek, ik weet niet of het aan mijn verbinding ligt of aan de telefoons, maar eens in de zoveel tijd gebeurt er niks als je de telefoon opneemt.
dus iemand belt, ik neem op en krijg de orange lijn toon.
na een reboot van de LB lukt het wel weer maar niet voor lang
kent iemand dit?
dus iemand belt, ik neem op en krijg de orange lijn toon.
na een reboot van de LB lukt het wel weer maar niet voor lang
kent iemand dit?
Ik wacht op Junkievirus...wilde eerst ff afwachten of het hem gelukt was een Ipod Nano cadeau te krijgen. Sindsdien heb ik niks meer van hem gelezen dus ik vrees...Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 14:01:
[...]
gelukt? Want dan ga ik het ook proberen
Ook ik heb per fax om de Ipod gevraagd...nieuwe klant sedert 7-12. Netjes gevraagd al dan niet onder dwang dat ze niet flauw moeten doen en dat een vruchtbare relatie ten goede komt...
Ben benieuwd of dat lukt
..
Word vervolgd
Ben benieuwd of dat lukt
Word vervolgd
Tubes....It's what make music music!
Ik kom er niet helemaal uit en op de website staat het vaag/onduidelijk beschreven...
Als je via orange.nl bestelt dan lijkt het alsof je de €1,- huur voor de Livebox bovenop de maandelijkse kosten van €24,95 komen. Op adsl.nl staat alleen expliciet vermeldt dat dit niet zo is. Weet iemand de waarheid?
Een andere vraag: is het ook mogelijk je lijn niet door Wanadoo te laten overnemen en wel van de aanbieding gebruik te maken voor €24,95? De maandelijkse lasten worden dan net geen €35,- in de maand, maar je bent nog wel vrij om te switchen.
Als je via orange.nl bestelt dan lijkt het alsof je de €1,- huur voor de Livebox bovenop de maandelijkse kosten van €24,95 komen. Op adsl.nl staat alleen expliciet vermeldt dat dit niet zo is. Weet iemand de waarheid?
Een andere vraag: is het ook mogelijk je lijn niet door Wanadoo te laten overnemen en wel van de aanbieding gebruik te maken voor €24,95? De maandelijkse lasten worden dan net geen €35,- in de maand, maar je bent nog wel vrij om te switchen.
Juist ja, ik vind Zegato erg eigenwijs dat hij dat negeert. Dat het op 2 pc's optreedt is voor mij een bewijs temeer dat tcpoptimizer een oplossing zou kunnen zijn. Let wel, ik zeg niet dat het dat is, maar je moet die mogelijkheid wel uitsluiten voordat je X x 20 ct aan de helpdesk uit gaat geven en uiteindelijk op het zelfde zou uitkomen. Ik heb hetzelfde met 3 pc's gehad en na tcpoptimzer op alle 3 pc's werkte het weer prima.Lizard schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:20:
Mja, TCP Optimizer werkt vaak wel ook al werkt je interne netwerk perfect.
Ben het al te vaak tegengekomen.
En je upload zou met 1016 Kbit ook nog hoger dan die 90 KB moeten kunnen komen.
Ter info ben geen huis / tuin computeraarbasz schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:16:
[...]
En wat moet de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-computeraar daarmee?![]()
[...]
Ik snap m al. De mailserver van wanadoo is verplaatst naar een andere ip-range. Het ip-adres waar smtp.wanadoo.nl heen verwees is veranderd in eentje die onder orange.nl valt.. Als je dus nog via de 'oude' server denkt te mailen, heb je het mis.. want je zit blijkbaar gewoon op een nieuwe...
De error kwam bij mij naar boven omdat ik een rule in m'n firewall (clarkconnect) heb gemaakt die alle verkeer naar buiten op poort 25 routeert naar het ip-adres van de (oude) wanadoo-mailserver. Erg comfortabel, omdat zo elke client in m'n netwerk transparant kan smtp-en zonder aanpassingen in outlook o.i.d. te moeten doen.. (m'n mailserver vind het ook fijn, zo hoef ik geen smarthost in te stellen)..
Effe ip-adres aangepast in de rule en het werkt weer naar behoren...
Ik heb van de 20480 Kbit nog maar 17720 Kbit over en mijn KPN lijn die ik op de Livebox heb aangesloten werkt na een aantal dagen steeds niet. Hebben meer mensen dit probleem? Ik vind het jammer, denk dat ik in maart weer naar iemand anders ga.
Op de orange site kan je een snelheidscheck doen. Klopt deze een beetje met de werkelijk te halen snelheid bij de gebruikers hier?
Verwijderd
Sinds vanmiddag heb ik een Linksys WPC54G (ver 3.1) binnen maar ik krijg 'm niet aan de praat.
FCC ID: Q87-WPC54GV3
IC ID: 3839A-WPC54GV3
Heb allereerst de Livebox uitgezet.
PCMCIA kaartje erin gefrot, zover tot hij 'klik' zei.
Livebox aangezet en gewacht tot hij opgestart was.
wireless lampje gaat niet branden en bij de configuratie geeft hij dat er geen WIFI kaartje gevonden is.
Livebox gereset en daarna op 'REG' gedrukt maar dat verandert niks.
Het kaartje geeft aan dat het wel stroom krijgt maar dat het geen link heeft.
Wat to do? Anders moet ik 'm gaan ruilen...
Heb allereerst de Livebox uitgezet.
wireless lampje gaat niet branden en bij de configuratie geeft hij dat er geen WIFI kaartje gevonden is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 21:03 ]
Voorheen via wireless maar 560 kb/s. Net even TCPOptimizer gedraaid nu 1,4 mb/s! Perfect programma'tje dus
Verwijderd
waarom zo moeilijk doen, koop gewoon een accespoint, en sluit die aan op je livebox, probleem opgelostVerwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:56:
Sinds vanmiddag heb ik een Linksys WPC54G (ver 3.1) binnen maar ik krijg 'm niet aan de praat.
Heb allereerst de Livebox uitgezet.![]()
Volgens mij trek ik bijna de max van Orange ADSL 
DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 20051 Kbps
Upstream Rate: 995 Kbps
Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 16
Upstream Line Attenuation: 5
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Ik haal ook bij newsleecher een max van 2,2 mb.sec
Ik ben dik tevreden
DSL Status: Up
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 20051 Kbps
Upstream Rate: 995 Kbps
Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 10 db
Downstream Line Attenuation: 16
Upstream Line Attenuation: 5
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Ik haal ook bij newsleecher een max van 2,2 mb.sec
Ik ben dik tevreden
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
heb topic al doorzocht maar kan me probleem niet oplossen.
k heb het aansluitdoosje van telefoon aangesloten met het rode en blauwe draadje van me isra punt.
me internet werkt gewoon, maar zodra ik me normale vaste telefoon aansluit dan kan ik niet gebeld worden, het lijkt wel alsof de modem het gesprek aanneemt en ben daarna ook ingesprek.
heb telefoon van kpn, maar krijg me vaste telefoon niet aan de praat.
heb al een telefoonsplitter ertussen gezet maar dat werkt ook niet, iemand een suggestie?
k heb het aansluitdoosje van telefoon aangesloten met het rode en blauwe draadje van me isra punt.
me internet werkt gewoon, maar zodra ik me normale vaste telefoon aansluit dan kan ik niet gebeld worden, het lijkt wel alsof de modem het gesprek aanneemt en ben daarna ook ingesprek.
heb al een telefoonsplitter ertussen gezet maar dat werkt ook niet, iemand een suggestie?
Nee hoor, dit is nog beter:
Uptime: 5 days, 19:36:23
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.479
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 495,93 / 3,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,5 / 6,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,5 / 9,5
Verwijderd
Ik krijg donderdag, als het goed is, een nieuwe livebox opgestuurd. (Dit ivm tikken/kraken tijdens het telefoneren). Werkt dat ook niet ga ik 'm idd ruilen voor een accespoint.Verwijderd schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:47:
[...]
waarom zo moeilijk doen, koop gewoon een accespoint, en sluit die aan op je livebox, probleem opgelost

Ik neem aan dat jij de Livebox gebruikt. Heb jij ook VOIP van Orange? Werkt de telefoonlijn wel, als jij het telefoontoestel rechtstreeks op de lijn aansluit, zonder de modem aan te sluiten?dinow schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:21:
heb topic al doorzocht maar kan me probleem niet oplossen.
Jij haalt toch niet hoger dan 2,2 mb/sec neem ik aanTuut-Tuut schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:26:
[...]
Nee hoor, dit is nog beter:
Uptime: 5 days, 19:36:23
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 20.479
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 495,93 / 3,30
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,5 / 6,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 11,5 / 9,5
![]()
![]()
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Ben ik de enige die de laatste tijd heel veel spam in zijn tot nu toe schone mailbox vind???
Ligt het aan mij of hebben ze wat aan het protocol aangepast die ze gebruiken.
Mijn ping is gedaald van ping 40 naar ping 25.
Ik had ze een paar weken gebeld met de vraag of ze dit gingen aanpassen.
En kreeg toen een nee te horen.
Zijn er andere die ook een merkbare verbetering in ping hebben?
Zojuist Family uitgebreid met Telefonie Basis
- Duidelijk aangevinkt dat ik mijn eigen KPN nummer wil behouden
- Krijg ik toch een bevestigingsmail met hierin mijn 'nieuwe' Orange nummer!
Weet iemand of dit 'normaal' is, dan je naast je KPN nummer ook een nieuw Orange-nummer krijgt?
Weet iemand of dit 'normaal' is, dan je naast je KPN nummer ook een nieuw Orange-nummer krijgt?
Bij mijn nieuwe abo was dit ook het geval.Dit nummer is waarschijnlijk voor de eerste 10 dagen, daarna wordt het KPN nummer overgezet. Je bent wel nog gewoon bereikbaar op het oude nummer.LoneGunman schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:27:
Zojuist Family uitgebreid met Telefonie Basis
Klinkt logisch. Het nieuwe nummer ging ook circa 5 minuten na aanvraag al in, en kan ook al gewoon gebeld worden op dit nummer. Ik had ondertussen ook al naar de HD gemailed, post de reactie hier nog wel even. Dit soort dingen mogen ze van mij er best bij meldenRazer schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:54:
[...]
Bij mijn nieuwe abo was dit ook het geval.Dit nummer is waarschijnlijk voor de eerste 10 dagen, daarna wordt het KPN nummer overgezet. Je bent wel nog gewoon bereikbaar op het oude nummer.
Verwijderd
Heeft een van jullie ervaring met de combinatie LB en een Vox Nuance telefooncentrale?
Tot nu toe ging alles prima met zowel internet als telefoon, maar werden we altijd (via de livebox) gebeld op het KPN nummer. Nu is dat nummer overgezet naar Orange en is het KPN abonnement komen te vervallen. Het probleem is nu dat we wel gebeld kunnen worden, maar zodra we de telefoon opnemen de verbinding direct verbroken wordt. Uitgaande telefoongesprekken zijn geen enkel probleem.
De Vox Nuance centrale is uiteraard aangesloten op de livebox.
Het lijkt er dus op dat de LB een ander telefoonsignaal genereert dan dat er in de oude situatie (met KPN telefoonsignaal) werd doorgegeven.
Tot nu toe ging alles prima met zowel internet als telefoon, maar werden we altijd (via de livebox) gebeld op het KPN nummer. Nu is dat nummer overgezet naar Orange en is het KPN abonnement komen te vervallen. Het probleem is nu dat we wel gebeld kunnen worden, maar zodra we de telefoon opnemen de verbinding direct verbroken wordt. Uitgaande telefoongesprekken zijn geen enkel probleem.
De Vox Nuance centrale is uiteraard aangesloten op de livebox.
Het lijkt er dus op dat de LB een ander telefoonsignaal genereert dan dat er in de oude situatie (met KPN telefoonsignaal) werd doorgegeven.
Ik heb bergen spam sinds ik bij Wanadoo/Orange zit (nu 13 maanden); mijn welkoms kado was blijkbaar een gratis aanmelding bij alle major spam distributeurs om er zo voor te zorgen dat je het anti-spam pakket erbij koopt.ThinkAboutIt schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:53:
Ben ik de enige die de laatste tijd heel veel spam in zijn tot nu toe schone mailbox vind???
Ik gebruik die hele mail van Wanadoo/Orange niet; behalve om mijn Bay. filter te leren wat spam is
Dit is inderdaad normaal.Je wanadoo nummer is het VOIP nummer. Dit gebruik je om naar "buiten" te bellen. Wanneer je deze niet verspreidt blijf je op je KPN nummer je inkomende telefoontjes ontvangen. Dit heeft nog een voordeel: wanneer je problemen met je livebox of ADSL hebt, blijf je bereikbaar via je KPN nummer. Wanneer je namelijk geheel voor orange kiest verdwijnt ook je analoge draaggolf en dus de mogelijkheid om de livebox ertussenuit te halen.LoneGunman schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:27:
Ik zie sowieso het voordeel niet om alles via Orange te laten lopen. Je betaalt evenveel voor de lijn én hebt geen vangnet meer voor digitale storingen.
Mijn ping is nog steeds even brak. Eerst zag ik wel eens 35ms, maar nu moet ik minimaal 37ms zien gemiddeld. Alsof dat nou echt iets uitmaaktDNS666 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:41:
Volgens mij klopt je verhaaltje over de gelijke kosten niet helemaal. Ik heb Orange Familiy en Telefonie Totaal, en betaal 24,95 p/m. Als ik nu nog KPN er naast had dan zou daar nog eens 10 euro extra p/m bij komen. Vanaf het tweede jaar weet ik even niet hoe het precies zit, kan zijn dat de kosten dan wel gelijk zijn.Zettie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:00:
[...]
Dit is inderdaad normaal.Je wanadoo nummer is het VOIP nummer. Dit gebruik je om naar "buiten" te bellen. Wanneer je deze niet verspreidt blijf je op je KPN nummer je inkomende telefoontjes ontvangen. Dit heeft nog een voordeel: wanneer je problemen met je livebox of ADSL hebt, blijf je bereikbaar via je KPN nummer. Wanneer je namelijk geheel voor orange kiest verdwijnt ook je analoge draaggolf en dus de mogelijkheid om de livebox ertussenuit te halen.
Ik zie sowieso het voordeel niet om alles via Orange te laten lopen. Je betaalt evenveel voor de lijn én hebt geen vangnet meer voor digitale storingen.
als nieuwe klant krijg je toch zowieso die Ipod, of was dat pas vanaf deze week ofzo?silitek schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:50:
Ook ik heb per fax om de Ipod gevraagd...nieuwe klant sedert 7-12. Netjes gevraagd al dan niet onder dwang dat ze niet flauw moeten doen en dat een vruchtbare relatie ten goede komt...![]()
Ben benieuwd of dat lukt..
Word vervolgd
vanaf 1 december krijg je een I-pod
heb je je eerder aangemeld niet
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Er zijn eigenlijk steeds meer dingen bij Orange waar ik me aan begin te ergeren.
- Het feit dat sommige websites gewoon niet werken via Orange en via elke andere provider wel (http://www.tweedekamer.nl bijvoorbeeld). Deze vind ik nog wel de meest schandalige.
- De livebox die niet echt betrouwbaar is en als je geen continue netwerkverkeer (van een p2p programma ofzo) hebt zo nu en dan in slaap lijkt te vallen waardoor ik mijn mail niet meer kan lezen van buitenaf.
- De o zo vriendelijke mailtjes van Orange dat zij zich in mijn "individuele situatie" zorgen maken over mijn beveiliging en of ik niet even hun firewall en antivirus product wil aanschaffen a 5 euro per maand (dat noem ik dus ronduit SPAM).
De snelheid is er niet hoger op geworden, ik heb niets verandert aan mijn opstelling en sinds maart is er 2mbit af!DNS666 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:41:
Heb je die dingen al naar Orange gemaild?martdj schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:48:
Er zijn eigenlijk steeds meer dingen bij Orange waar ik me aan begin te ergeren.Meer mensen die zich aan dit soort dingen beginnen te ergeren?
- Het feit dat sommige websites gewoon niet werken via Orange en via elke andere provider wel (http://www.tweedekamer.nl bijvoorbeeld). Deze vind ik nog wel de meest schandalige.
- De livebox die niet echt betrouwbaar is en als je geen continue netwerkverkeer (van een p2p programma ofzo) hebt zo nu en dan in slaap lijkt te vallen waardoor ik mijn mail niet meer kan lezen van buitenaf.
- De o zo vriendelijke mailtjes van Orange dat zij zich in mijn "individuele situatie" zorgen maken over mijn beveiliging en of ik niet even hun firewall en antivirus product wil aanschaffen a 5 euro per maand (dat noem ik dus ronduit SPAM).
die site werkt gewoon bij mij? Misschien had de site eerder problemen door de perikelen met het kabinet?
Het verhaal dat het verstandiger is om de KPN-lijn te houden (Belbudget) gaat nu (bij een nieuwe telefonieklant) niet meer op neem ik aan?
Het eerste jaar is "Doorbelasting lijnhuur KPN" namelijk gratis, daarna 9,95. Daar zit het verschil in de maandprijs voor de eerste 12maanden in.
Je spaart dus 12*9,95= 119,40 euro uit als je de lijn door Orange laat overnemen. Mocht je toch weer KPN nodig hebben om over te stappen naar een andere provider; de entreekosten voor een nieuwe aansluiting zijn 47,55 euro. Je bent dan dus nog steeds goedkoper uit.
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Het eerste jaar is "Doorbelasting lijnhuur KPN" namelijk gratis, daarna 9,95. Daar zit het verschil in de maandprijs voor de eerste 12maanden in.
Je spaart dus 12*9,95= 119,40 euro uit als je de lijn door Orange laat overnemen. Mocht je toch weer KPN nodig hebben om over te stappen naar een andere provider; de entreekosten voor een nieuwe aansluiting zijn 47,55 euro. Je bent dan dus nog steeds goedkoper uit.
Of zie ik hier iets over het hoofd?
Het spaart je dus (eenmalig!) geen € 119,40 maar 119,40 - 47,55 = 71,85
Ik zit inderdaad al in mijn tweede jaar. Het voordeel van telefonie via Orange valt dan helemaal weg (29.95 + 9,95 lijnhuur). Ik ben dus hetzelfde kwijt als iemand in het tweede jaar die zijn telefonie heeft omgezet naar orange, met het verschil dat:
- bij het overstappen naar een andere provider ik geen aansluitkosten aan KPN verschuldigd ben
- overstappen naar een andere aanbieder in de toekomst makkelijker gaat (geen wachttijd/moeilijkheden met oplevering KPN lijn)
- in geval van VOIP storingen ik nog steeds bereikbaar ben
- ik eventueel een tweede nummer heb
- Wanneer ik een alarminstallatie heb, dit ook nog werkt (analoge lijn)
- Ik een fax (ja, zo'n ding met papier) of een modem kan aansluiten
Zoals ik al zei: ik zit in mijn tweede jaar. Vorig jaar was deze aanbieding er nog niet en had de afweging misschien wat moeilijker gemaakt. Maar na een jaar ziet het er nét iets anders uit. Ik kom van XS4all af waar ik een abbonement had sinds 2001 (ADSL Basic à € 51/maand + telefoonkosten). De bovengenoemde eenmalige kosten van 71,85 zijn dus ook niets in vergelijking hiermee. Ik lees nog nét iets te veel horrorverhalen over de betrouwbaarheid van VOIP alleen (Orange, Internet+Bellen van KPN, Tiscali) om alleen daarop te vertrouwen.
Ik zit inderdaad al in mijn tweede jaar. Het voordeel van telefonie via Orange valt dan helemaal weg (29.95 + 9,95 lijnhuur). Ik ben dus hetzelfde kwijt als iemand in het tweede jaar die zijn telefonie heeft omgezet naar orange, met het verschil dat:
- bij het overstappen naar een andere provider ik geen aansluitkosten aan KPN verschuldigd ben
- overstappen naar een andere aanbieder in de toekomst makkelijker gaat (geen wachttijd/moeilijkheden met oplevering KPN lijn)
- in geval van VOIP storingen ik nog steeds bereikbaar ben
- ik eventueel een tweede nummer heb
- Wanneer ik een alarminstallatie heb, dit ook nog werkt (analoge lijn)
- Ik een fax (ja, zo'n ding met papier) of een modem kan aansluiten
Zoals ik al zei: ik zit in mijn tweede jaar. Vorig jaar was deze aanbieding er nog niet en had de afweging misschien wat moeilijker gemaakt. Maar na een jaar ziet het er nét iets anders uit. Ik kom van XS4all af waar ik een abbonement had sinds 2001 (ADSL Basic à € 51/maand + telefoonkosten). De bovengenoemde eenmalige kosten van 71,85 zijn dus ook niets in vergelijking hiermee. Ik lees nog nét iets te veel horrorverhalen over de betrouwbaarheid van VOIP alleen (Orange, Internet+Bellen van KPN, Tiscali) om alleen daarop te vertrouwen.
Verwijderd
Dat heb ik dus ook. Ik begon met een echte download van 1.9x MB/s en zit na een aantal updates van de firmware van de Livebox nu op maximaal 1.61 MB/s .fb_slim schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:07:
[...]
De snelheid is er niet hoger op geworden, ik heb niets verandert aan mijn opstelling en sinds maart is er 2mbit af!
En ik heb ook niets veranderd aan de opstelling of aan de kabels.
De site werkt hier ook gewoon. Je kan het beste even contact opnemen over die onbereikbaarheid en een nieuwe Livebox.martdj schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:48:
Er zijn eigenlijk steeds meer dingen bij Orange waar ik me aan begin te ergeren.Meer mensen die zich aan dit soort dingen beginnen te ergeren?
Ik heb al meerdere malen gehad dat ik op mijn werk de website nog gecheckt heb vlak voor ik vertrek en hij dan prima bereikbaar is, ik vervolgens naar huis rij en de site of heeeel traag laad of helemaal niet.Lizard schreef op woensdag 13 december 2006 @ 23:46:
die site werkt gewoon bij mij? Misschien had de site eerder problemen door de perikelen met het kabinet?
Er zijn ook al eerder meldingen geweest van specifieke sites die het gewoon niet deden via Wanadoo/Orange en wel via een andere provider dus er is op dit punt wel iets vreemds aan de hand.
Hier werkt die site ook gewoon... het zou ook aan je software kunnen liggen.
aangemeld op 25-11. Bevestiging op 1dec (per brief). Opgeleverd 7-12. Ipod zal wel aan m'n neus voorbij gaan dan. Op de FAX is ook nog niet gereageerd...Laryx schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:56:
vanaf 1 december krijg je een I-pod
Maar ja, krijg wel een DECT telefoon..ooit eens
Ik heb nergens last van en ik denk ook dat het meer een individueel probleem is. Noem eens anders een paar sites, dan kunnen meer mensen het nagaan. Met suggereren komen we namelijk niet veel verder.martdj schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:42:
[...]
Ik heb al meerdere malen gehad dat ik op mijn werk de website nog gecheckt heb vlak voor ik vertrek en hij dan prima bereikbaar is, ik vervolgens naar huis rij en de site of heeeel traag laad of helemaal niet.
Er zijn ook al eerder meldingen geweest van specifieke sites die het gewoon niet deden via Wanadoo/Orange en wel via een andere provider dus er is op dit punt wel iets vreemds aan de hand.
in dit geval krijg ik deze site (http://www.tweedekamer.nl/) ook heel moeilijk geladen terwijl ik eigenlijk nooit een probleem heb met welke site dan ook.Lekkere Loempia schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:15:
[...]
Ik heb nergens last van en ik denk ook dat het meer een individueel probleem is. Noem eens anders een paar sites, dan kunnen meer mensen het nagaan. Met suggereren komen we namelijk niet veel verder.
tweedekamer.nl werkt hier bij mij ook matig. D.w.z. pas na tien seconden laadt de pagina op en daarvoor gebeurt er niks. ADSL-Lite via KPN hier, verder geen problemen
toevallig gisteravond die 2e kamer site geprobeerd met orange, (was al vrij laat) lade erg snel.
Nu op werk, fiberworld als provider, komt er niks meer binnen. Ligt dus aan die site en nergens anders aan.
DIe opmerking met P2P programma's geef ik je echter helemaal gelijk in.
Merk het zelf ook met bittorrent. Voordat ik orange had had ik een linux server draaien (K6-400Mhz) die zonder problemen 1500 en ook meer connecties tegelijker tijd aankon.
Nu met wanadoo, in het begin moest ik al de connecties limiteren op 500 ofzo... nu met de laatste firmware is het een ramp. Zelfs met 300 connecties gaat het soms al verkeerd en kun je niks meer met je verbinding.
Maar dit ligt puur aan de firmware, want tussenin is er ook een goede firmware geweest.
Helaas zijn die klooios bij orange zo handig om de keuze niet aan de klant overlaten, maar je hun vernaggelde firmwares door de strot krijgt geramt. Aan het eind van dit jaar contract (is nu mijn 2e jaar) meld ik telefonie af, zet ik de livebox in bridge modus en bel ik wel via voipstunt ofzo. Moet ik alleen nog een voip telefoon zien uit te halen welke een analoge lijn als ingaand accepteerd, en voip pakt als er gebelt wordt.
Nu op werk, fiberworld als provider, komt er niks meer binnen. Ligt dus aan die site en nergens anders aan.
DIe opmerking met P2P programma's geef ik je echter helemaal gelijk in.
Merk het zelf ook met bittorrent. Voordat ik orange had had ik een linux server draaien (K6-400Mhz) die zonder problemen 1500 en ook meer connecties tegelijker tijd aankon.
Nu met wanadoo, in het begin moest ik al de connecties limiteren op 500 ofzo... nu met de laatste firmware is het een ramp. Zelfs met 300 connecties gaat het soms al verkeerd en kun je niks meer met je verbinding.
Maar dit ligt puur aan de firmware, want tussenin is er ook een goede firmware geweest.
Helaas zijn die klooios bij orange zo handig om de keuze niet aan de klant overlaten, maar je hun vernaggelde firmwares door de strot krijgt geramt. Aan het eind van dit jaar contract (is nu mijn 2e jaar) meld ik telefonie af, zet ik de livebox in bridge modus en bel ik wel via voipstunt ofzo. Moet ik alleen nog een voip telefoon zien uit te halen welke een analoge lijn als ingaand accepteerd, en voip pakt als er gebelt wordt.
[ Voor 84% gewijzigd door KBDE op 14-12-2006 12:39 ]
Hier met Compuserve ligt de site er ook helemaal uit, het heeft dus niks met Orange te maken...
Inderdaad beter geworden (van 28ms naar 18ms) voor mij in ieder geval niet echt merkbaar, wantDNS666 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:41:
ik ben pas gaan kijken toen ik je bericht las
Wat me opviel is dat mijn upstream ook is 'aangepast'. Tot voor kort kreeg ik altijd 1020 up; na
de 'wijziging' (wijziging in centrales of alleen bij orange zelf ?) wil hij (ook na 10 resets) niet hoger
dan 1016 (nog steeds prima
update: Dacht dat ze fast path hadden geactiveerd, dit is niet het geval. Echter is de latency wel verbeterd. Ping nu.nl -> 23mstweaksuske schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:52:
[...]
Inderdaad beter geworden (van 28ms naar 18ms) voor mij in ieder geval niet echt merkbaar, want
ik ben pas gaan kijken toen ik je bericht las![]()
Wat me opviel is dat mijn upstream ook is 'aangepast'. Tot voor kort kreeg ik altijd 1020 up; na
de 'wijziging' (wijziging in centrales of alleen bij orange zelf ?) wil hij (ook na 10 resets) niet hoger
dan 1016 (nog steeds prima)..
Nu weer terug naar die oudere fimware en het is perfect.
[ Voor 25% gewijzigd door KBDE op 15-12-2006 11:24 ]
[qoute]
[qoute]
De o zo vriendelijke mailtjes van Orange dat zij zich in mijn "individuele situatie" zorgen maken over mijn beveiliging en of ik niet even hun firewall en antivirus product wil aanschaffen a 5 euro per maand (dat noem ik dus ronduit SPAM).
Meer mensen die zich aan dit soort dingen beginnen te ergeren?
[/qoute]
Heb je die dingen al naar Orange gemaild?[/qoute]
Ikzelf erger me hier ook sterk aan, wat me nog meer irriteerd is dat je de mailtjes niet kan antwoorden en je Orange überhaupt niet kan mailen.
[qoute]
De o zo vriendelijke mailtjes van Orange dat zij zich in mijn "individuele situatie" zorgen maken over mijn beveiliging en of ik niet even hun firewall en antivirus product wil aanschaffen a 5 euro per maand (dat noem ik dus ronduit SPAM).
[/qoute]
Ikzelf erger me hier ook sterk aan, wat me nog meer irriteerd is dat je de mailtjes niet kan antwoorden en je Orange überhaupt niet kan mailen.
Daar heb je toch de knop 'spam' voor in je mailclient... Snap het probleem niet zo.SkyFlyer schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:26:
[qoute]
[qoute]
[/qoute]
volg dit topic ook met interesse, ik vind het totaalplaatje wel dusdanig aantrekkelijk dat ik overweeg Tweak op te zeggen en met Orange in zee te gaan. Ik begreep dat een migratie vrij goed zou moeten verlopen?
Verwijderd
Mijn migratie (van Quicknet naar orange) verliep vlot. Beetje te vlot maar goedgratis_vodka schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:15:
volg dit topic ook met interesse, ik vind het totaalplaatje wel dusdanig aantrekkelijk dat ik overweeg Tweak op te zeggen en met Orange in zee te gaan. Ik begreep dat een migratie vrij goed zou moeten verlopen?
Migratie Demon>Orange verliep hier heel snel....14dagen
Wettelijk gezien moet Orange als ik unsubscribe op een e-mail deze bagger niet blijven sturen, dit doen ze dus wel en als dit doorgaat gaat er echt een klacht naar de Opta. Dus een knop spam hoef ik niet te hebben als Orange zijn werk goed doet.KBDE schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:28:
[...]
Daar heb je toch de knop 'spam' voor in je mailclient... Snap het probleem niet zo.
Bij Orange werken in ieder geval niet de slimste figuren en dat bewijzen ze toch weer keer op keer. Als je lid wordt, dan melden ze het e-mailadres altijd voor alle nieuwsbrieven van Orange....en bij heel wat spamservers voor die altijd geweldige kortingen op topkwaliteit Viagra. Vervolgens kan je het wel uitzetten, maar dan moet je wel even moeite doen en uitvinden, waar ze het dit keer weer hebben verstopt.Tuut-Tuut schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:34:
[...]
Wettelijk gezien moet Orange als ik unsubscribe op een e-mail deze bagger niet blijven sturen, dit doen ze dus wel en als dit doorgaat gaat er echt een klacht naar de Opta. Dus een knop spam hoef ik niet te hebben als Orange zijn werk goed doet.
Ga naar orange.nl ---> druk op 'mijn account' --> log in met het primaire e-mailadres --> onder het kopje e-mail zie je dan staan' hou me op de hoogte van Orange nieuws en aanbiedingen' --> alles afmelden (ook voor de andere orange adressen, die je eventueel hebt) --> opslaan.
Vindt het zelf wel gluiperig gedoe van Orange, want al die leken ergeren zich suf volgens mij en weten niet hoe ze er vanaf komen. Ah well....cheap ass Orange it is
Het is van mij van 35ms naar 38ms gemiddeld gegaan. Misschien moet ik ook meer gaan zeurenKBDE schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:59:
[...]
Jaaaa, ze hebben eindelijk fast path geactiveerd... vraag me af hoeveel mensen hierover gezeurt hebben voordat ze eindelijk doorkregen dat dit toch wel beter is
ping nu.nl -> 23ms
Nu weer terug naar die oudere fimware en het is perfect.

Mee eens, maar laat orange, hoe meer mensen in die onzin trappen hoe betaalbaarder het voor ons allen blijft. Komen ze misschien niet op gedachten om de prijs omhoog te gooien.Tuut-Tuut schreef op donderdag 14 december 2006 @ 19:34:
[...]
Wettelijk gezien moet Orange als ik unsubscribe op een e-mail deze bagger niet blijven sturen, dit doen ze dus wel en als dit doorgaat gaat er echt een klacht naar de Opta. Dus een knop spam hoef ik niet te hebben als Orange zijn werk goed doet.
[ Voor 26% gewijzigd door KBDE op 15-12-2006 10:11 ]
Eindelijk hebben ze wat aan dé grote reden om over te stappen van orange naar iets anders gedaan!
Ping naar dns van xs4all bv is hier van 31 naar 19ms gezakt! Zo is het acceptabel.
Echter heb ik ook last van de nieuwe firmware. Mijn settings van mijn bt toosl zijn hetzelfde gebleven maar ik kan nu niet meer surfen als ik boven de 400 connecties kom.... bah...
Ping naar dns van xs4all bv is hier van 31 naar 19ms gezakt! Zo is het acceptabel.
Echter heb ik ook last van de nieuwe firmware. Mijn settings van mijn bt toosl zijn hetzelfde gebleven maar ik kan nu niet meer surfen als ik boven de 400 connecties kom.... bah...
Moet je zelf nog iets ondernemen om de lagere pingwaardes te krijgen (een modem-reboot o.i.d.?) of gaat het automagisch?
Toch eens gecontroleerd of nu echt fast path geactiveerd is of niet. Dit is dus niet het geval volgens de livebox. Tenminste hier draait ie toch nog op interleave.
Pings zijn wel nog goed. Met fast path zou het zomaar weer eens 10ms sneller kunnen zijn. (maar is ook niet probleemvrij) Voorlopig is het prima zo
(Met oude firmware had ik overigens rond de 17mbit)
Pings zijn wel nog goed. Met fast path zou het zomaar weer eens 10ms sneller kunnen zijn. (maar is ook niet probleemvrij) Voorlopig is het prima zo
(Met oude firmware had ik overigens rond de 17mbit)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| login: root Password: [root @ home]$ adsl [root @ adsl]$ mon ADSL Monitoring is Successful. The values are: adslLineStatus : GEACTIVEERD adslMode : G992_5_A Upstream = 1016 Kb ( Intlv[LP0] ) <----- Downstream = 14524 Kb ( Intlv[LP0] ) <----- ================================================= DIAG Info : ================================================= Attenuation ( dB ) : 27.7 8.9 (FE) SNR margin ( dB ) : 6 13 (FE) HEC counter : 36732 CRC counter : 2946 RTFirmwareVer : 0x0e200314 |
[ Voor 67% gewijzigd door KBDE op 15-12-2006 10:25 ]
Jongens, laat jullie visie een los over dit:
Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12608 Kb
Afname Dichtbij : 32.1 (dB)
Ver weg : 12.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 19096
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2660
ES-teller van 1 dag 0
Volgens mij traint hij wat laag in op een afstand van 1655meter. Of is dat goed?
Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12608 Kb
HEC-teller 19096
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2660
ES-teller van 1 dag 0
Volgens mij traint hij wat laag in op een afstand van 1655meter. Of is dat goed?
Ik heb al tijden een lagere upload, omdat ik bijvoorbeeld geen Livebox aangesloten heb staan (deze traint wel op 1020 in). Alsnog zou ik toch iets moeten merken van dat fast path gebeuren. Misschien later de Livebox aansluiten, om te kijken of de latency danwel lager uitvalt.KBDE schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:39:
[...]
@loempia, is je updload nu nog 1020 of al ietwat lager? Ik heb het vermoeden dat orange het adsl profiel heeft aangepast en ze dus de upload ietwat lager en fast path aan hebben gezet. hehe )
Dat kan je niet zelf zien, want dat is bij Orange in haar netwerk geregeld. Ik denk ook niet dat de helpdesk kan zien, waar dat fast path enabled is. Het beste is gewoon een ping uitvoeren naar bijvoorbeeld een DNS server, om te kijken hoe laag de latency is.SMulTiE schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:44:
Hoe kun je nou zien of Fastpath "aanstaat" ?
Ik vind Orange op zich wel aantrekklijk. Jammer dat m'n ouders nog een Tele2 abbonement hebben tot 2008.
Volgens het contract zouden we 20Mbit down moeten hebben. Helaas komt dit niet verder dan 4Mbit.
Volgens het contract zouden we 20Mbit down moeten hebben. Helaas komt dit niet verder dan 4Mbit.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Verwijderd
ik ben in het bezit van Orange 20MB en vind het een goede provider , zeker vergeleken met mijn oude Versatel(Tele2) abbo 20MB
Maar er is 1 ding aan de hand wat ik nooit eerder met andere providers heb gehad.
Het zal hier vast wel eens besproken zijn , maar de zoektocht is heel groot en ik heb niks kunnen ontdekken.
Mijn probleem is namelijk als ik DL met volle snelheid haal ik 900 (ben ik tevreden mee)
maar als ik daarbij iets upload op volle snelheid zegge 100 dan is mijn DL nog maar rond de 200
Dit lijkt me niet normaal en zeker niet omdat ik dat bij Versatel ook niet had.
Dat het minder word is natuurlijk wel normaal, maar toch niet zoveel?
Alvast bedankt voor iemand die hier een oplossing voor weet
Maar er is 1 ding aan de hand wat ik nooit eerder met andere providers heb gehad.
Het zal hier vast wel eens besproken zijn , maar de zoektocht is heel groot en ik heb niks kunnen ontdekken.
Mijn probleem is namelijk als ik DL met volle snelheid haal ik 900 (ben ik tevreden mee)
maar als ik daarbij iets upload op volle snelheid zegge 100 dan is mijn DL nog maar rond de 200
Met volledige snelheid uploaden heeft wel invloed op de maxmale downloadsnelheid. Maar een verschil van 700 Kilobyte/s is wel aan de hoge kant. Livebox al een keer gereset en is hij voorzien van de laatste firmware? Misschien even de stats posten.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:17:
ik ben in het bezit van Orange 20MB en vind het een goede provider , zeker vergeleken met mijn oude Versatel(Tele2) abbo 20MB
[ Voor 5% gewijzigd door Lekkere Loempia op 15-12-2006 14:27 ]
Voor bijna 1,7 kilometer (wat waarschijnlijk hemelsbreed is) lijkt dit nog redelijk oke.silitek schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:26:
Jongens, laat jullie visie een los over dit:
Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 12608 Kb
HEC-teller 19096
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2660
ES-teller van 1 dag 0
Verwijderd
Ik heb wel meerdere malen gereset (heb het al een half jaar)
firmware is 3202WNLB_222034
en de stats zijn:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8104 Kb
Afname Dichtbij : 41.2 (dB)
Ver weg : 17.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 101401
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 16217
ES-teller van 1 dag 0
firmware is 3202WNLB_222034
en de stats zijn:
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 8104 Kb
Afname Dichtbij : 41.2 (dB)
Ver weg : 17.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB)
Ver weg : 8 (dB)
HEC-teller 101401
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 16217
ES-teller van 1 dag 0
Heb ik ook, en naarmate de ping hoger wordt, zal je download snelheid inzakken.Lekkere Loempia schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:26:
[...]
Met volledige snelheid uploaden heeft wel invloed op de maxmale downloadsnelheid. Maar een verschil van 700 Kilobyte/s is wel aan de hoge kant. Livebox al een keer gereset en is hij voorzien van de laatste firmware? Misschien even de stats posten.
Hoe komt trouwens iedereen aan die 'leuke' http://home.orange.nl/-MIJN NICKNAME/ servers

Weet iemand hoe het komt dat ik niet met size en count kan pingen?
[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 15-12-2006 15:25 ]
Ik heb zojuist even een test uitgevoerd. Mijn huidige Linksys ADSL2+ modem eraf gehaald en de Livebox erop gezet. De latency was nu inderdaad rond 24ms gemiddels ipv 38ms met de Linksys. Ook traint de Livebox nog steeds een stuk beter in, maar de latency is nu nog een pluspunt geworden. Wel goed van de technische jongens bij Orange om wat aan het netwerk te verbeteren op deze manier en nu heeft de Livebox volgens mij genoeg voordelen, om minder snel een ander modem aan te schaffen. Eens kijken of Linksys de software bij kan stellen.Lekkere Loempia schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 10:27:
[...]
Ik heb al tijden een lagere upload, omdat ik bijvoorbeeld geen Livebox aangesloten heb staan (deze traint wel op 1020 in). Alsnog zou ik toch iets moeten merken van dat fast path gebeuren. Misschien later de Livebox aansluiten, om te kijken of de latency danwel lager uitvalt.
Dat kan je niet wijzigen, is gebaseerd op de primaire gebruikersnaam.MensionXL schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:45:
[...]
Heb ik ook, en naarmate de ping hoger wordt, zal je download snelheid inzakken.
Hoe komt trouwens iedereen aan die 'leuke' http://home.orange.nl/-MIJN NICKNAME/ serversMijne eindigt gewoon op r.achternaam. Kan je dat ergens wijzigen ofzo
?
Als je p2p connecties een hoge ping hebben wordt deze alleen nog maar hoger als je vol upload...wellicht gaan deze p2p connecties verloren als de ping boven een bepaalde waarde uitstijgt.Lekkere Loempia schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 14:26:
[...]
Met volledige snelheid uploaden heeft wel invloed op de maxmale downloadsnelheid. Maar een verschil van 700 Kilobyte/s is wel aan de hoge kant. Livebox al een keer gereset en is hij voorzien van de laatste firmware? Misschien even de stats posten.
Verwijderd
Eindelijk bericht dat Orange in Almere (stad) gaat leveren. Blijkt het pas in mei 2007 te zijn :((((.
Leuk begin....
Leuk begin....
Ik heb even contact opgenomen met de helpdesk over de latency. Ze hebben inderdaad aanpassingen doorgevoerd in het netwerk, maar de medewerker beweerde dat het geen fastpath was. Ze wilde ook niet zeggen wat ze precies hebben gedaan. Weet iemand wel meer over de aanpassingen?
Verwijderd
Beste,
Is er iemand gelukt om met (hard) toestel via andere VOIP uit te bellen?
Ik heb hier een ATA kastje, netjes in de netwerk zitten, echter telkens als ik een nummer probeer te bellen, loopt hele LiveBox vast. Helemaal vast - geen internet, zelfs op 192.168.1.1 is niet meer te bereieken / pingen. Alleen hard reset verhelpt zaken
Alvast bedankt!
Alex
Ik heb hier een ATA kastje, netjes in de netwerk zitten, echter telkens als ik een nummer probeer te bellen, loopt hele LiveBox vast. Helemaal vast - geen internet, zelfs op 192.168.1.1 is niet meer te bereieken / pingen. Alleen hard reset verhelpt zaken
Alvast bedankt!
Alex
Over de latency, ik heb wel altijd last van één probleem en dat is dat ik altijd de eerste hop een timeout geeft. Even een voorbeeldje naar Google.nl
Dit is altijd! Of ik nu naar Google, AOL of usenet verbind, ik heb der altijd last van. Het is lastig op usenet omdat hierdoor de download snelheid hard omlaag gaat. Verder is de rest van de pings (IMHO) nog wel aan de goede kant. Vooral ten opzichte van eerder.
Ik zit draadloos verbonden met de Llivebox, maar volgens mij is het ook als ik met een kabel verbonden ben, ik weet niet of dit iets uitmaakt maar ik vermeld het toch maar even.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 20 ms 19 ms 20 ms s559XXXXX.adsl.wanadoo.nl [85.146.XXX.X] 3 24 ms 23 ms 25 ms V852.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.156.169] 4 24 ms 23 ms 23 ms 10GE2-4.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.61] 5 24 ms 23 ms 23 ms 10GE1-1.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.162] 6 24 ms 23 ms 23 ms PC13.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.11] 7 25 ms 23 ms 25 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247] 8 26 ms 27 ms 26 ms 72.14.232.141 9 29 ms 27 ms 26 ms 72.14.233.77 10 34 ms 37 ms 33 ms 216.239.43.34 11 28 ms 26 ms 27 ms nf-in-f103.google.com [64.233.183.103] |
Dit is altijd! Of ik nu naar Google, AOL of usenet verbind, ik heb der altijd last van. Het is lastig op usenet omdat hierdoor de download snelheid hard omlaag gaat. Verder is de rest van de pings (IMHO) nog wel aan de goede kant. Vooral ten opzichte van eerder.
Ik zit draadloos verbonden met de Llivebox, maar volgens mij is het ook als ik met een kabel verbonden ben, ik weet niet of dit iets uitmaakt maar ik vermeld het toch maar even.
Ik kan ook niet met mijn spa-3000 werken achter de livebox. Ik geloof dat velen dit probleem hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:01:
Beste,
Alvast bedankt!
Alex
Verwijderd
@Triple-D: soms werkt ie wel, maar na paar tellen (heb verbinding(!!)) reset modem van zichzelf weer 
Ik denk serious om gewoon SpeedTouch aan te schaffen, want met LiveBox is niet meer leuk
Mvg,
Alex
Ik denk serious om gewoon SpeedTouch aan te schaffen, want met LiveBox is niet meer leuk
Mvg,
Alex
heb altijd al een time out gehad bij de eerste 2.
ping is gedaald met 10 ms.
Fastpath inschakelen, misschien zitten we dan tussen de 10 a 15 ms
Eindelijk fatsoenlijk online gamen en bellen via freecall....ach, freecall werkt op zich prima met me siemens c450 IP toestel, maar er zit wel degelijk vertraging in en met me bbned lijn waar ik een ping van 9 ms heb, is de vertraging duidelijk minder.
ping is gedaald met 10 ms.
Fastpath inschakelen, misschien zitten we dan tussen de 10 a 15 ms
Eindelijk fatsoenlijk online gamen en bellen via freecall....ach, freecall werkt op zich prima met me siemens c450 IP toestel, maar er zit wel degelijk vertraging in en met me bbned lijn waar ik een ping van 9 ms heb, is de vertraging duidelijk minder.
[ Voor 29% gewijzigd door vr6-only op 17-12-2006 03:19 ]
It ain't stupid if it works!
Wat loop je nou dramatisch te doen?Alex3305 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:04:
Over de latency, ik heb wel altijd last van één probleem en dat is dat ik altijd de eerste hop een timeout geeft. Even een voorbeeldje naar Google.nl
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 1 * * * Time-out bij opdracht. 2 20 ms 19 ms 20 ms s559XXXXX.adsl.wanadoo.nl [85.146.XXX.X] 3 24 ms 23 ms 25 ms V852.dr4-asd6.nl.euro.net [194.134.156.169] 4 24 ms 23 ms 23 ms 10GE2-4.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.61] 5 24 ms 23 ms 23 ms 10GE1-1.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.162] 6 24 ms 23 ms 23 ms PC13.er1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.11] 7 25 ms 23 ms 25 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247] 8 26 ms 27 ms 26 ms 72.14.232.141 9 29 ms 27 ms 26 ms 72.14.233.77 10 34 ms 37 ms 33 ms 216.239.43.34 11 28 ms 26 ms 27 ms nf-in-f103.google.com [64.233.183.103]
Dat is voor mij de reden geweest om een Speedtouch aan te schaffen, ik heb namelijk alleen adsl en geen telefoon van orange. Er draait nu een Speedtouch 585 met daarachter een PAP2 van Linksys.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 02:31:
@Triple-D: soms werkt ie wel, maar na paar tellen (heb verbinding(!!)) reset modem van zichzelf weer
Mvg,
Alex
Geen uitval, geen vastlopers.
Verwijderd
Mijn SPA 1001 werkte prima achter de livebox. Gebruik nu een zyxel 2002L, en ook die werkt prima met voipbuster (vast IP en div. poorten forwarden). Alleen met budgetphone wil 'ie niet 'registeren'Triple-D schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 21:23:
[...]
Ik kan ook niet met mijn spa-3000 werken achter de livebox. Ik geloof dat velen dit probleem hebben.
Verwijderd
Dit komt doordat de ACKnowledge pakketten van een TCP stream vertraagd worden als je veel data verstuurt (komt dus alleen voor als je twee verkeersstromen in omgekeerde richting hebt die beide ACKnowledge pakketten gebruiken, oftewel TCP verkeer). Er wordt namelijk een bak data in een queue gezet, en als er daarna zo'n ACK ook die kant op moet, moet die wachten tot alle data eerst weg is.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:17:
Een aantal jaren geleden had 'iedereen' dit probleem, maar het lijkt er op dat er tegenwoordig patches gedaan zijn bij een aantal apparaten waardoor de ACK pakketten voorrang krijgen op data pakketten zodat je snelheid niet omlaag gaat in zo'n geval.
(edit: mogelijke oplossingen zijn: stel in je PC software in dat hij de upload een klein beetje minder moet doen dan het maximum - let daarbij ook op overhead, misschien een beetje spelen tot je het optimum vindt; of je kunt proberen de TCP window size van Windows in te stellen. Als die kleiner is zal de queue minder groot zijn waardoor ACKs er sneller door zijn. Maar dit kan weer andere nadelen hebben en vergt registry hacking dus voorzichtigheid. Als je op iets als 'TCP window size windows' zoekt op internet zijn er wel tutorials voor te vinden)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 13:09 ]
Ik loop niet dramatisch te doen, maareh af en toe scheelt het gewoon dik in de download snelheid. Bij nieuwsgroepen bijvoorbeeld ben ik met mijn @home verbindinkje van 500kB/sec naar Orange met 100kB/sec gegaan. Verder is het volgens mij ook een oorzaak dat ik nog al wel es timeouts krijg. Als ik dan F5 doe, dan werkt alles gewoon weer, maar het is wel gruwelijk irritant.MensionXL schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:55:
[...]
Wat loop je nou dramatisch te doen?De 2e hub is de wijkcentrale dus je mist heus geen punten hoor en downloadsnelheid verlies je al helemaal niet hierdoor, zou eerder door je draadloze setje komen. Ik denk dat dit een bug is ofzo in de LB
Want iedereen heeft het maar het brengt geen nadelen met zich mee.
Ik denk zelf wel dat het nadelen met zich meebrengt als je constant nieuwe verbindingen opent, maargoed ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
Dan zou je ook wat langer de traceroute moeten uitvoeren, om te kijken over er daarwerkelijk time-outs optreden. Als een hop consistent time-outs geeft, betekent het meestal een filter op ICMP traffic. Daar kan je meestal het probleem niet aan toewijden, want dat geen drastische invloed op tcp traffic.Alex3305 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:09:
[...]
Ik loop niet dramatisch te doen, maareh af en toe scheelt het gewoon dik in de download snelheid. Bij nieuwsgroepen bijvoorbeeld ben ik met mijn @home verbindinkje van 500kB/sec naar Orange met 100kB/sec gegaan. Verder is het volgens mij ook een oorzaak dat ik nog al wel es timeouts krijg. Als ik dan F5 doe, dan werkt alles gewoon weer, maar het is wel gruwelijk irritant.
Ik denk zelf wel dat het nadelen met zich meebrengt als je constant nieuwe verbindingen opent, maargoed ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

Ik denk eigenlijk gewoon dat de LB zich niet laat pingen. ICMP denied of zo....MensionXL schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:55:
[...]
Wat loop je nou dramatisch te doen?De 2e hub is de wijkcentrale dus je mist heus geen punten hoor en downloadsnelheid verlies je al helemaal niet hierdoor, zou eerder door je draadloze setje komen. Ik denk dat dit een bug is ofzo in de LB
Want iedereen heeft het maar het brengt geen nadelen met zich mee.
Kun je in de meeste fatsoenlijke routers zelf instellen.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
En toch als je een ping uitvoert op de Livebox, krijg je wel gewoon een antwoord terug. Ik heb het gevoel dat ik nou n00bish
overkom, maargoed. I was just being curious...
Toch bedankt
Toch bedankt
Ik snap ook niet echt wat het nut ervan is. Net als in het begin: draadloze apparaten hadden een andere ip range als de bekabeld aangesloten apparaten. Ze zijn volgens mij ook hier weer praktisch de enige, die het zo doen.Alex3305 schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:56:
En toch als je een ping uitvoert op de Livebox, krijg je wel gewoon een antwoord terug. Ik heb het gevoel dat ik nou n00bishoverkom, maargoed. I was just being curious...
Toch bedankt
Nee klopt, log maar eens in via telnet op je livebox, als je daar je adsl stats oproept dan zie je dat deze nog steeds gewoon op interleave staat. (zie ook een eerder bericht van mij hier)Lekkere Loempia schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:47:
Ik heb even contact opgenomen met de helpdesk over de latency. Ze hebben inderdaad aanpassingen doorgevoerd in het netwerk, maar de medewerker beweerde dat het geen fastpath was. Ze wilde ook niet zeggen wat ze precies hebben gedaan. Weet iemand wel meer over de aanpassingen?
Weet iemand dan ook, hoe ze dat gerealiseerd hebben en waarom mijn Linksys modem nog steeds dezelfde latency heeft over het netwerk als daarvoor? Met de Lviebox heb ik namelijk wel een lagere latency. Zijn er nog andere, die hetzelfde momenteel ervaren met een hun modem?KBDE schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:05:
[...]
Nee klopt, log maar eens in via telnet op je livebox, als je daar je adsl stats oproept dan zie je dat deze nog steeds gewoon op interleave staat. (zie ook een eerder bericht van mij hier)
[ Voor 12% gewijzigd door Lekkere Loempia op 18-12-2006 05:50 ]
Nieuwsgroepen toegang is bij Orange gecapped op 100 kbit/s. Als je sneller wilt zul je een betaalde nieuwsserver moeten nemen (heb je ook meteen een (veel) betere retentie dan bij Orange).Alex3305 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:09:
[...]
Ik loop niet dramatisch te doen, maareh af en toe scheelt het gewoon dik in de download snelheid. Bij nieuwsgroepen bijvoorbeeld ben ik met mijn @home verbindinkje van 500kB/sec naar Orange met 100kB/sec gegaan. Verder is het volgens mij ook een oorzaak dat ik nog al wel es timeouts krijg. Als ik dan F5 doe, dan werkt alles gewoon weer, maar het is wel gruwelijk irritant.
Ehm ik bedoelde ook een betaalde usenet server, zoals ik boven al aangaf...martdj schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:41:
[...]
Nieuwsgroepen toegang is bij Orange gecapped op 100 kbit/s. Als je sneller wilt zul je een betaalde nieuwsserver moeten nemen (heb je ook meteen een (veel) betere retentie dan bij Orange).
En de Orange newsserver is toch gecapped op 18kB/sec ofzo? Ik had het overigens ook over KBytes en niet Kbits.
Daar is een heel simpel programma voor : TCPOptimizer. Google daar ff naar.Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:07:
[...]
(edit: mogelijke oplossingen zijn: stel in je PC software in dat hij de upload een klein beetje minder moet doen dan het maximum - let daarbij ook op overhead, misschien een beetje spelen tot je het optimum vindt; of je kunt proberen de TCP window size van Windows in te stellen. Als die kleiner is zal de queue minder groot zijn waardoor ACKs er sneller door zijn. Maar dit kan weer andere nadelen hebben en vergt registry hacking dus voorzichtigheid. Als je op iets als 'TCP window size windows' zoekt op internet zijn er wel tutorials voor te vinden)
Verwijderd
kort vraagje wat ik zo snel niet in dit topic terug kon vinden:
Ik heb nu tele2 op mijn vaste telefoon en geen adsl signaal. Kan ik Orange family aanvragen en zegt orange dan het abo van tele2 op, of moet ik eerst terug naar kpn?
Ik heb nu tele2 op mijn vaste telefoon en geen adsl signaal. Kan ik Orange family aanvragen en zegt orange dan het abo van tele2 op, of moet ik eerst terug naar kpn?
Orange eist een KPN telefoonlijn.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:07:
kort vraagje wat ik zo snel niet in dit topic terug kon vinden:
Verwijderd
Ja maar er staat ook dit:
Ik gebruik tele2 carrier en betaal belbasis á 15,26 per maand aan KPN. Dus dan heb ik toch een KPN lijn, maar hoe zit het dan met het tele2 verhaal. Moet je dat dan wel zelf apart opzeggen? Ik heb gebrobeerd de helpdesk te bellen maar daar was het te druk en je kan via de online service alleen een vraag stellen als je al een inlog hebt van orange.....Kan ik met Telefonie nog een Carrier Pre Select gebruiken, zoals Tele2?
Nee, Carrier Pre Select, zoals Tele2, kun je niet gebruiken als je belt met Telefonie. De (technische) reden hiervoor is, dat het gesprek via het Orange telefoonnetwerk loopt, terwijl je voor Carrier Pre Select verplicht gebruik moet maken van het KPN netwerk. Het is wel zo dat je het KPN abonnement voor vaste telefonie op kunt zeggen als je het Orange ADSL Family + Telefonie abonnement hebt. Je KPN telefoonnummer blijft dan in gebruik en wordt gekoppeld aan het Orange-abonnement.
Als het KPN telefonieabonnement beëindigd wordt, brengt Orange € 9,95 per maand extra in rekening. Het tarief van Orange ADSL Family is gebaseerd op de situatie dat de abonnee een Belbudget, Belbasis of Belplus-abonnement heeft bij KPN. KPN is eigenaar van het Nederlandse netwerk van telefoonlijnen en brengt bij opzegging van het KPN telefonieabonnement hogere maandelijkse kosten voor het gebruik van de telefoonlijn in rekening aan Orange. Orange belast deze kosten vervolgens door aan de abonnee.
Je hooeft in dit geval Tele2 niet op te zeggen omdat je geen abbo bij hun hebt, je neemt alleen een dienst af namelijk belminuten die achteraf worden verrekend.Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:15:
Ja maar er staat ook dit:
[...]
Ik gebruik tele2 carrier en betaal belbasis á 15,26 per maand aan KPN. Dus dan heb ik toch een KPN lijn, maar hoe zit het dan met het tele2 verhaal. Moet je dat dan wel zelf apart opzeggen? Ik heb gebrobeerd de helpdesk te bellen maar daar was het te druk en je kan via de online service alleen een vraag stellen als je al een inlog hebt van orange.....
Kan het zo gauw niet vinden maar kan je ergens zien wanneer orange bij jou beschikbaar is in de buurt??
Dit topic is gesloten.