Neemaarten22 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:08:
Kan het zo gauw niet vinden maar kan je ergens zien wanneer orange bij jou beschikbaar is in de buurt??
Hoe is 't tegenwoordig geregeld als je via je Orange lijn in gesprek bent en er een telefoongesprek binnenkomt op je KPN nummer ???
Bel iemand op, pak je mobiel erbij en bel jezelf zou ik zeggen
En geef daarna even feedback hier voor de overige geïnteresseerden...
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Ik heb (nog) steeds geen telefonie vanwege bovenstaande .....BN schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:19:
Bel iemand op, pak je mobiel erbij en bel jezelf zou ik zeggen
Aanvraag 10-12 gedaan
Tot op heden nog niets ontvangen
Technische oplevering is gestart...
Ben benieuwd
Tot op heden nog niets ontvangen
Technische oplevering is gestart...
Ben benieuwd
Zelfde als eerst; telefoon gaat vrolijk over alleen merk je er niets van. Ik heb zelf via MijnKPN Voicemail in email aangezet; krijg gewoon een mailtje als er iemand gebeld heeft (ook als er geen voicemail ingesproken is)the_nowhereman schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:14:
Hoe is 't tegenwoordig geregeld als je via je Orange lijn in gesprek bent en er een telefoongesprek binnenkomt op je KPN nummer ???
Zijn er mensen in groningen die geen verbinding meer kunnen maken. @ blijft maar knipperen, dit is nu paar dagen al zo. via kpn via livebox lukt wel dus er is signaal.
helpdesk zegt doodleuk dat het doormeten enkele dagen gaat duren en dat is dan ook meteen het laatste wat ze zeggen
helpdesk zegt doodleuk dat het doormeten enkele dagen gaat duren en dat is dan ook meteen het laatste wat ze zeggen
Geen problemen hier in groningen (centrale centrum) met de livebox.
Ik heb wel problemen met mijn nieuwe speedtouch:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1184810
Ik heb wel problemen met mijn nieuwe speedtouch:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1184810
Als je @ blijft knipperen is er geen line-sync, wat de Livebox kan oppakken voor de verbinding. Dan moeten ze de lijn doormeten en daar is voor de medewerker ook alles mee gezegd. Bij elke provider duurt dat soms even ja, daar is Orange geen uitzondering op.Everdij schreef op woensdag 20 december 2006 @ 14:46:
Zijn er mensen in groningen die geen verbinding meer kunnen maken. @ blijft maar knipperen, dit is nu paar dagen al zo. via kpn via livebox lukt wel dus er is signaal.
Ik heb mijn huidige adsl abonnement opgezegd die pas afloopt begin februari. En ik dacht over om orange adsl family te nemen. Overstappen duurt als het goed is zo'n 3 to 4 weken. Nou is er op hun site dat als je nog dit jaar overstapt je geen aansluitkosten betaalt. Nou vraag ik me af hebben ze niet deze actie altijd al? Als het niet zo is ga ik natuurlijk nog dit jaar aanvragen, anders wordt het een maand/3 weken voordat mijn huidige abonnement afloopt. En weet misschien iemand of er begin volgend jaar nieuwe acties komen en welke?
Acties zijn er altijd wel, maar Orange maakt ze nooit van tevoren bekend (en zeker niet op zo'n termijn). Als je ADSL hebt, dan kan jij een telco migratie aanvragen. Dan ben je in 2 weken overgeschakeld op Orange zonder noemenswaardige downtime.gumiho schreef op donderdag 21 december 2006 @ 13:47:
Ik heb mijn huidige adsl abonnement opgezegd die pas afloopt begin februari. En ik dacht over om orange adsl family te nemen. Overstappen duurt als het goed zo'n 3 to 4 weken. Nou is er op hun site dat als je nog dit jaar overstapt je geen aansluitkosten betaalt. Nou vraag ik me af hebben ze niet deze actie altijd al? Als het niet zo is ga ik natuurlijk nog dit jaar aanvragen, anders wordt het een maand/3 weken voordat mijn huidige abonnement afloopt. En weet misschien iemand of er begin volgend jaar nieuwe acties komen en welke?
Mijn verzoek als nieuwe klant sedert 7-12 op de Ipod is afgewezen. Datum aangemelding 24-11 is de reden!!.(net te vroeg) Dus, niet langs start en ontvang geen 20.000 of in dit geval Ipod
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
Ik heb een paar forums afgezocht en merendeel van all Deel X*'s gelezend.
Ik zie echter niet dat men veel problemen ondervindt met de stabiliteit van de Livebox.
Als ik ook maar iets wijzigd aan de box, b.v. snmp settings oid dan wordt m'n doos dusdanig onstabiel waardoor ik van buitenaf m'n livebox met b.v. timeouts van ~3sec. ipv 40ms kan bereiken.
Na een tijdje knalt de internet verbinding er dan ook uit en kan ik zelfs intern het modem niet meer middels telnet bereiken, dus een reboot script vanaf de server is ook geen optie meer. De enige optie is een reboot, wat lastig is als je niet altijd thuis bent.
Tevens heb ik een mldonkey server erachter hangen die zeer rustig is, maar waardoor ook na een paar dagen de livebox het laat afweten. De maximum connecties heb ik al sterk teruggeschroefd.
Mijn vragen zijn:
- Wat zijn de maximum aantal connecties dat een livebox stabiel kan verwerken.
- Hoe snel mag je nieuwe verbindingen achter elkaar opzetten.
- En natuurlijk of er meerdere mensen dit gebeuren ondervinden.
Ik zie echter niet dat men veel problemen ondervindt met de stabiliteit van de Livebox.
Als ik ook maar iets wijzigd aan de box, b.v. snmp settings oid dan wordt m'n doos dusdanig onstabiel waardoor ik van buitenaf m'n livebox met b.v. timeouts van ~3sec. ipv 40ms kan bereiken.
Na een tijdje knalt de internet verbinding er dan ook uit en kan ik zelfs intern het modem niet meer middels telnet bereiken, dus een reboot script vanaf de server is ook geen optie meer. De enige optie is een reboot, wat lastig is als je niet altijd thuis bent.
Tevens heb ik een mldonkey server erachter hangen die zeer rustig is, maar waardoor ook na een paar dagen de livebox het laat afweten. De maximum connecties heb ik al sterk teruggeschroefd.
Mijn vragen zijn:
Verwijderd
Hallo!.
Ikheb al op verschillende plaatsen gezocht, en ook al heel wat berichten op de topics van Wanadoo/Orange doorgelezen, maar ik kan mijn probleem niet vinden.
Misschien dat hier iemand mij kan helpen?
We hebben nu al een hele tijd Orange ADSL Family met telefonie. Op zich nooit problemen gehad. Alleen hebben we nu al een week lang het probleem dat ik een ingesprekstoon hoor, nadat ik een nummer heb gekozen. En het maakt niet uit welk nummer. Blijkbaar kan iemand met gsm (waar ik dan naar toe bel) wel soms zien dat ik bel, maar zelf kom ik er dus niet door.
Heb al eens op de site van Orange gekeken, maar daar krijg ik het advies om naar de helpdesk te bellen bij dit probleem (terwijl dat dus niet gaat...)
Het internet is geen probleem, dus volgens mij ligt het dan niet aan de verbinding (toch?).
Als iemand mij kan helpen, graag. Vind het nu toch wel behoorlijk vervelend worden.
Alvast bedankt!
Ikheb al op verschillende plaatsen gezocht, en ook al heel wat berichten op de topics van Wanadoo/Orange doorgelezen, maar ik kan mijn probleem niet vinden.
We hebben nu al een hele tijd Orange ADSL Family met telefonie. Op zich nooit problemen gehad. Alleen hebben we nu al een week lang het probleem dat ik een ingesprekstoon hoor, nadat ik een nummer heb gekozen. En het maakt niet uit welk nummer. Blijkbaar kan iemand met gsm (waar ik dan naar toe bel) wel soms zien dat ik bel, maar zelf kom ik er dus niet door.
Heb al eens op de site van Orange gekeken, maar daar krijg ik het advies om naar de helpdesk te bellen bij dit probleem (terwijl dat dus niet gaat...)
Het internet is geen probleem, dus volgens mij ligt het dan niet aan de verbinding (toch?).
Als iemand mij kan helpen, graag. Vind het nu toch wel behoorlijk vervelend worden.
Alvast bedankt!
Livebox een harde reset geven en anders de HD bellen, want dan gaat er vast meer mis.Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:10:
Hallo!.
Heb al eens op de site van Orange gekeken, maar daar krijg ik het advies om naar de helpdesk te bellen bij dit probleem (terwijl dat dus niet gaat...)![]()
Alvast bedankt!
Verwijderd
het probleem is net dat ik niet kan bellen..... Dus ook niet naar de HD!
Resetten zal ik eens proberen....
Resetten zal ik eens proberen....
Kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde levertijd is van een nieuwe aansluiting? Aan de telefoon werdt me ca. 2 weken verteld, maar de brief die ik kreeg heeft het over 4. Kreeg met search hier helaas geen info over....
<Zinloze tekst hier>
Ongeveer 2 weken moet wel lukken. Het is wel de kersperiode, dus het kan misschien wat langer duuren. Maar je kan uitgaan van 2 weken denk ik.
Ik heb het hele toppic zo'n beetje door zitten 'lezen' maar ik kom er niet uit. Ik heb een LB en wil deze draadloos maken en heb een Belkin 'F5D7011 802.11g' gekocht. Echter gaat er niet eens een lampje op de kaart branden als ik deze in de LB steek. Wat doe ik verkeerd? Wat moet ik doen?
Stv
Stv
Verwijderd
Ik heb op dit moment een niet-draadlose livebox en ik wil draadloos gaan.
Nu heb ik gelezen over PCMIA kaart in de livebox maar dat lijkt me niet zo een strak plan dus ben op zoek naar een draadloos apparaat om heel de livebox te vervangen.
Ik heb al een tijdje gezocht maar kon alleen dingen vinden om een draadloos ap erachter te hangen, maar ik wil alles in 1 apparaat. Heb al op de Linksys site gekeken en heb de Linksys WAG354G-EU Wireless ADSL modem F/G Annex-A alleen heb ook weer in topics gelezen dat hij de upload speed niet goed trimt. Kan iemand mij vertellen wat wel een geschikt apparaat is?
Nu heb ik gelezen over PCMIA kaart in de livebox maar dat lijkt me niet zo een strak plan dus ben op zoek naar een draadloos apparaat om heel de livebox te vervangen.
Ik heb al een tijdje gezocht maar kon alleen dingen vinden om een draadloos ap erachter te hangen, maar ik wil alles in 1 apparaat. Heb al op de Linksys site gekeken en heb de Linksys WAG354G-EU Wireless ADSL modem F/G Annex-A alleen heb ook weer in topics gelezen dat hij de upload speed niet goed trimt. Kan iemand mij vertellen wat wel een geschikt apparaat is?
Ik heb de kaart over boord gegooid en er een acces point aangehangen. Inprikken en gaan met die banaan (een 3com WL-525)
Het probleem is niet alleen de intrainwaarden, want praktisch geen enkele doet het even goed als de Livebox. Nu heb je ook het probleem latency, want de recente netwerkaanpassingen lijken alleen met de Livebox te werken. Het zijn geen echte problemen, maar de Livebox heeft wel zo voordelen (bv. als je een gamer bent, kan je de lagere latency goed gebruiken). De uploadsnelheid is bij mijn Linksys wel verbeterd na de aanpassingen in het netwerk. Je kan volgens mij het beste een accesspoint/router achter de Livebox hangen. Dan zou de Linksys WRT54GL een goede optie kunnen zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:49:
Verwijderd
En wat vind je van een PCMCIA kaart?Lekkere Loempia schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:44:
[...]
Het probleem is niet alleen de intrainwaarden, want praktisch geen enkele doet het even goed als de Livebox. Nu heb je ook het probleem latency, want de recente netwerkaanpassingen lijken alleen met de Livebox te werken. Het zijn geen echte problemen, maar de Livebox heeft wel zo voordelen (bv. als je een gamer bent, kan je de lagere latency goed gebruiken). De uploadsnelheid is bij mijn Linksys wel verbeterd na de aanpassingen in het netwerk. Je kan volgens mij het beste een accesspoint/router achter de Livebox hangen. Dan zou de Linksys WRT54GL een goede optie kunnen zijn.
Is een wat meer elegante oplossing, zodat alles in 1 apparaat zit. Opzich is dat ook een goede oplossing, maar dan zou ik wel een goede PCMCIA kaart aanschaffen. Kijk even in de startpost naar de lijst met kaarten, die in de Livebox kunnen werken.
is het iemand al gelukt om VOIP van Orange over een eigen modem aan de praat te krijgen? (Heb zelf een Draytek Vigor 2800. Werkt in ieder geval erg goed voor mijn internet aansluiting!)
Orange weigert de configuratie vrij te geven voor VOIP. Ik weet dat de Livebox automatisch iets toegestuurd krijgt, als diegene aangemeld is voor VOIP.mrDevil schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:27:
is het iemand al gelukt om VOIP van Orange over een eigen modem aan de praat te krijgen? (Heb zelf een Draytek Vigor 2800. Werkt in ieder geval erg goed voor mijn internet aansluiting!)
Verwijderd
Sinds een paar dagen werkt de nummerweergave op m'n huistelefoon niet meer. Hebben meer mensen hier last van?
Voor binnenkomende gesprekken over Orange of KPN?Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:33:
Sinds een paar dagen werkt de nummerweergave op m'n huistelefoon niet meer. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb met de laatste met grote regelmaat dat nummerweergave (waar je nota bene nog voor moet betalen bij KPN ook) niet werkt, dag erna weer geen probleem.....
Ontvang nooit gesrekken over Orange dus daar kan ik je niets over zeggen.
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Verwijderd
Voor binnenkomende gespreken via Orange. Ik las op andera fora's dat meer mensen er last van hadden. Werkt bij mij nu nog steeds niet.BN schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:38:
[...]
Voor binnenkomende gesprekken over Orange of KPN?
Ik heb met de laatste met grote regelmaat dat nummerweergave (waar je nota bene nog voor moet betalen bij KPN ook) niet werkt, dag erna weer geen probleem.....
Ontvang nooit gesrekken over Orange dus daar kan ik je niets over zeggen.
Voor diegene met een speedtouch 546 :
Met firmware 5.4.0.14 en snr tweak met dmt.exe heb ik hem nu draaien op
20479 kbits/sec. Dat is een hogere intrainwaarde als de livebox gaf.
Stabiliteit lijkt tot nu toe (1 dag) in orde.
20479 kbits/sec. Dat is een hogere intrainwaarde als de livebox gaf.

Klopt, nummerweergave plots op m'n toestel foetsie....vind ik wel balenVerwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 18:33:
Ik ben zeer geintresseerd hierin. Wat is die snr tweak precies met dmt.exe. Wat is dit voor programmaatje??? Ik wil ook van mijn livebox af en zat ook aan de thomson te denken, omdat hij goedkoop is en UPnP ondersteund.mesa57 schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:09:
Voor diegene met een speedtouch 546 :
20479 kbits/sec. Dat is een hogere intrainwaarde als de livebox gaf.![]()
Dus graag meer info over hoe je dit heb weten te krijgen.
Beetje frans leren :
http://michel-m.perso.orange.fr/Speedtouch/tips/dmt.htm

Als het alleen om uPnP gaat kun je ook een losse router (bv linksys) kopen en alle poorten op de livebox forwarden naar de router (semi bridge mode). Voordeel is dat je telefonie e.d. behouden blijft.
Als het alleen om uPnP gaat kun je ook een losse router (bv linksys) kopen en alle poorten op de livebox forwarden naar de router (semi bridge mode). Voordeel is dat je telefonie e.d. behouden blijft.
[ Voor 63% gewijzigd door mesa57 op 25-12-2006 16:31 ]
Mijn ouders krijgen de LiveBox opgestuurd binnenkort.
Nu heb ik de postcode check gedaan en daar staat dat Orange FAmily binnenkort beschikbaar komt.
Is Orange weer aan het uitbreiden ? Ook mijn postcode is binnenkort beschikbaar.
(voorheen alleen via KPN)
Postcode 3544NA
Centrale Vleuten (vtn)
Nu heb ik de postcode check gedaan en daar staat dat Orange FAmily binnenkort beschikbaar komt.
Is Orange weer aan het uitbreiden ? Ook mijn postcode is binnenkort beschikbaar.
(voorheen alleen via KPN)
Postcode 3544NA
Centrale Vleuten (vtn)
Je lijkt je bevinden niet erg graag met ons te delen, waarom post je dan iets hier vraag ik me af? Je geeft een stomme link naar een screenshot, waar je dus echt helemaal geen f*ck aan hebt. Ik heb de normale website van die fransoos maar eens bekeken en hij heeft die DMT tool weer van een duitser. Hier is zijn website te vinden: http://dmt.mhilfe.de/mesa57 schreef op maandag 25 december 2006 @ 16:25:
Beetje frans leren :
Daarnaast is hier ook de nieuwste download te vinden van de tool voor windows/linux/freebsd.
Link naar nieuwste DMT (DSL Modem Tool) voor windows en de Speedtouch modems (ook de 780 etc.): http://www.2cent.de/dmt/st7/dmt.zip (WinXP/2000) en
hier voor de WinMe/98 http://www.2cent.de/dmt/st7/dmt_redux.zip
De tool kan in het Duits of Engels worden opgestart. Daarnaast wil ik Mesa57 vragen om iets over zijn configuratie los te laten of de manier waarop hij met de DMT tool de meest ideale instellingen heeft weten te bereiken???
Alvast Bedankt Mesa57
Ok, even uitleg bij de screenshot, maar ik ga geen handleiding voor dummy's opstellen.
Enig gebruik van eigen verstand is wel vereist.
De moet uiteraard op die duitse site de juiste versie van dmt.exe downloaden en met je modem connectie zoeken.
Zie dan de screenprint :
1. Optie 3 eerst uitvinken
2. De slider noisemarging omlaag brengen
3. Apply resync drukken
4. Controleer nu de downstream bitrate
5. Als je niet tevreden bent, begin weer bij 2.
6. Als je wel tevreden bent, doen dan 5. Save settings
7. And last but not least : test de stabiliteit van je verbinding, indien niet goed, de slider weer een stapje omhoog en weer bij 3. beginnen.
En nogmaals Tim : ik denk dat je met een normale router beter uit bent.
De moet uiteraard op die duitse site de juiste versie van dmt.exe downloaden en met je modem connectie zoeken.
Zie dan de screenprint :
3. Apply resync drukken
7. And last but not least : test de stabiliteit van je verbinding, indien niet goed, de slider weer een stapje omhoog en weer bij 3. beginnen.
[ Voor 5% gewijzigd door mesa57 op 25-12-2006 19:09 ]
en de llive box is toch een sagem dus dit pogrammatje zal daar wel neit op werken neem ik aan??
Hoezo dat. Bij de livebox krijg ik gewoon een beetje een rare smaak in mijn mond zeg maar. Er is niet zoveel mis mee tegenwoordig, maar toch voelt het gewoon niet lekker aan. Ik wil er gewoon nog even een Speedtouch voor een paar tientjes bij hebben om mee te spelen. Ik doe het dus niet enkel voor UPnP. En enkel een normale router is al snel duurder als een speedtouch (waar dus al een modem inzit). Heb hier overigens ook nog een wireless ap/router staan. Ook heb ik de livebox al eens in bridge gedraaid en dus die wireless router de DHCP laten doen.mesa57 schreef op maandag 25 december 2006 @ 19:08:
Ok, even uitleg bij de screenshot, maar ik ga geen handleiding voor dummy's opstellen.
Zie dan de screenprint :
3. Apply resync drukken
Laten we het erop houden dat ik gewoon van wat aankloten hou en graag op zoek ga naar het meest ideale (lees meest flexibel qua instel mogelijkheden etc.).
Bedankt voor je beknopte handleiding, ik denk dat dit voor veel mensen met een speedtouch thuis best interessant is. Zelf heb ik niet echt een dummy handleiding nodig, maar redelijk wat mensen hier nog wel en dat weet jij ook (hoop ik)!
Verwijderd
Een fax werkt ook over voip goed, met zo'n spa-3000 werkt het iig prima.Zettie schreef op donderdag 14 december 2006 @ 02:51:
Het spaart je dus (eenmalig!) geen € 119,40 maar 119,40 - 47,55 = 71,85
Ik zit inderdaad al in mijn tweede jaar. Het voordeel van telefonie via Orange valt dan helemaal weg (29.95 + 9,95 lijnhuur). Ik ben dus hetzelfde kwijt als iemand in het tweede jaar die zijn telefonie heeft omgezet naar orange, met het verschil dat:
- bij het overstappen naar een andere provider ik geen aansluitkosten aan KPN verschuldigd ben
- overstappen naar een andere aanbieder in de toekomst makkelijker gaat (geen wachttijd/moeilijkheden met oplevering KPN lijn)
- in geval van VOIP storingen ik nog steeds bereikbaar ben
- ik eventueel een tweede nummer heb
- Wanneer ik een alarminstallatie heb, dit ook nog werkt (analoge lijn)
- Ik een fax (ja, zo'n ding met papier) of een modem kan aansluiten
Zoals ik al zei: ik zit in mijn tweede jaar. Vorig jaar was deze aanbieding er nog niet en had de afweging misschien wat moeilijker gemaakt. Maar na een jaar ziet het er nét iets anders uit. Ik kom van XS4all af waar ik een abbonement had sinds 2001 (ADSL Basic à € 51/maand + telefoonkosten). De bovengenoemde eenmalige kosten van 71,85 zijn dus ook niets in vergelijking hiermee. Ik lees nog nét iets te veel horrorverhalen over de betrouwbaarheid van VOIP alleen (Orange, Internet+Bellen van KPN, Tiscali) om alleen daarop te vertrouwen.
Iemand die wel KPN eruit doet heeft toch een 107 euro bespaard.
Zelfs als er opnieuw KPN aangesloten moet worden zit je dan nog op winst.
Overigens brengt Orange toch een kleine 10 euro in rekening voor het omzetten naar Orange.
Het voordeel is dus wat minder.
Vaak zal ook al sprake zijn van een al aanwezige telefoonlijn en dan is verrekeing van de aansluitkosten...
In zo'n geval zou je kunnen spreken van een extra kadeau van 100 euro.
Een maat van me heeft zich ook opgegeven voor deze KPN->Orange migratie maar zijn 1e jaar KPN tellijn zit er nog niet op.
De kans bestaat dat Orange de migratie uitvoert en dat mijn maat nog een rekening van KPN krijgt.
Het zou op zich ook kunnen dat de migratie gewoon niet doorgaat maar uit de voorwaarden is te halen dat je nadien nog een fikse eindafrekening van KPN krijgt.
Ik zeg mijn KPN lijn iig niet op, aangemeld per 19-12 oplevering rond 11-01.
Vanwege de ipod actie mét telefonie maar mijn livebox gaat gewoon in bridgemode draaien.
Na een jaartje is het dan ook exit telefonie.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 03:18 ]
Nadat ik Vista geinstalleerd had, vond ik bij apparaatbeheer een onbekend usb-apparaat. Met de drivers die ik via bovenstaande link vond voor de XG703A had ik zonder problemen het spul aan de praat.Lekkere Loempia schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:09:
[...]
Je zou hier nog wat drivers kunnen downloaden en proberen. Maybe you'll get lucky
Just learnin' to tweak
Verwijderd
Ik probeer een sitecom WL154 aan kan sluiten op een Orange ADSL abo.
Hiervoor had ik via een Speedtouch USB modem (330) een verbinding maar wil er een draadloos netwerk aan vast maken.
Via wat zoeken op internet en de info die ik heb gekregen bij de sitecom router is het me gelukt om een adsl verbinding te maken.
Ik krijg alleen geen IP adres terug en kan dus ook niet internetten
Ik heb PPoA verbinding gemaakt.
Ook bij Qos UBR geselecteerd
VPI 8 en VCI 35 ingesteld
groet
Harry
Hiervoor had ik via een Speedtouch USB modem (330) een verbinding maar wil er een draadloos netwerk aan vast maken.
Via wat zoeken op internet en de info die ik heb gekregen bij de sitecom router is het me gelukt om een adsl verbinding te maken.
groet
Harry
PPoA werkt inderdaad niet, maar RFC1843 Bridged moet lukken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:27:
Ik probeer een sitecom WL154 aan kan sluiten op een Orange ADSL abo.
groet
Harry
Ik heb nu een acces point aangesloten (draadloos), een 3com WL-525 maar het bereik is ronduit slecht. Wie weet een goede aan te raden welke minimaal bereik heeft vanaf zolder tot de bg (en het liefst ook de tuin) en dus minimaal door 2 betonnen vloeren heen moet kunnen?
Betonnen vloeren is altijd een probleem. Eventueel op te lossen door een wireless repeater op de 1e etage neer te zetten.Steve_O schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:49:
Ik heb nu een acces point aangesloten (draadloos), een 3com WL-525 maar het bereik is ronduit slecht. Wie weet een goede aan te raden welke minimaal bereik heeft vanaf zolder tot de bg (en het liefst ook de tuin) en dus minimaal door 2 betonnen vloeren heen moet kunnen?
je zou een repeater op de 1ste verdieping kunnen neergooien ja, of kijken of je stoorzenders in de buurt kan weghalen. Je kunt ook andere wireless channels uitproberen.mesa57 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 14:22:
[...]
Betonnen vloeren is altijd een probleem. Eventueel op te lossen door een wireless repeater op de 1e etage neer te zetten.
offtopic:
het ligt trouwens niet alleen aan de vloeren, maar ook aan de muren in huis (en eventuele andere zaken die de straling tegenhouden).
Ik heb namelijk ook mijn draadloze router (wrt54g, standaard firmware) op zolder staan en heb goed bereik op de bg. De muren zijn niet van steen of iets dergelijks, het zijn gipsmuren.
Mijn muren zijn ook gewone gebi blokken, maar het signaal is van plek tot plek anders
Een reapeater ga ik dan maar eens proberen aangezien ik op de 1e op sommige plekken weer beter bereik heb. Wat is het nut van andere channels?
En als je echt een dikke portemonee hebt kun je gaan experimenteren met wireless-N.
Schijnt een groter bereik te hebben.
Als er meer mensen in de buurt op het zelfde kanaal zitten als jou, dan stoort dat.Steve_O schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:30:
Mijn muren zijn ook gewone gebi blokken, maar het signaal is van plek tot plek andersEen reapeater ga ik dan maar eens proberen aangezien ik op de 1e op sommige plekken weer beter bereik heb. Wat is het nut van andere channels?
Daarom is het veranderen van het kanaal wel raadzaam, maar niet de oplossing.
Oplossing is een acces Point plaatsen op de 1e verdieping (Linksys WAP54G)
Met de Linksys WAP54G is het mogelijk om het signaal van de andere WIFI apparaat door te linken als ware. Heb ik hier ook, ook al kon ik gewoon verbinding krijgen, maar voor de zekerheid (zusje was niet blij dat haar MSN af en toe uit viel)
Merk er niet veel van moet ik eerlijk zeggen. Snelheid is wel vele malen beter.mesa57 schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:55:
En als je echt een dikke portemonee hebt kun je gaan experimenteren met wireless-N.
[ Voor 16% gewijzigd door vr6-only op 26-12-2006 23:42 ]
It ain't stupid if it works!
Verwijderd
Ik denk het probleem gevonden te hebben. Volgens mij werkt de polariteit detectie van de vox nuance niet in combinatie met de livebox. Deze polariteit detectie heb ik uitgezet en tot nu toe lijkt het goed te werken.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:15:
Heeft een van jullie ervaring met de combinatie LB en een Vox Nuance telefooncentrale?
Tot nu toe ging alles prima met zowel internet als telefoon, maar werden we altijd (via de livebox) gebeld op het KPN nummer. Nu is dat nummer overgezet naar Orange en is het KPN abonnement komen te vervallen. Het probleem is nu dat we wel gebeld kunnen worden, maar zodra we de telefoon opnemen de verbinding direct verbroken wordt. Uitgaande telefoongesprekken zijn geen enkel probleem.
De Vox Nuance centrale is uiteraard aangesloten op de livebox.
Het lijkt er dus op dat de LB een ander telefoonsignaal genereert dan dat er in de oude situatie (met KPN telefoonsignaal) werd doorgegeven.
Ik heb 2 accesspoints als wireless bridge... Op zolder hangt de pc dus bedraad aan een access point. Het is goed voor de snelheid dat alleen die 2 access points met elkaar praten en verder niets anders... (En dat is dus door 2 betonnen vloeren)Steve_O schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:49:
Nee, doen ze niet aan.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:03:
Weet iemand of het mogelijk is om gewoon een papieren factuur te krijgen per maand?
Maar je kan je online factuur wel zelf uitprinten.
Verwijderd
Werkt inmiddels weer, waar het nu aan lagsilitek schreef op maandag 25 december 2006 @ 12:53:
[...]
Klopt, nummerweergave plots op m'n toestel foetsie....vind ik wel balen
Heb eerst een PCMCIA kaartje geprobeerd, maar die wilde niet werken.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:49:
Vervolgens voor 11,50 bij de computerland een SMC AP (SMC2671W) gekocht en dat werkt perfect! Het is wel zo'n 11mbit ding, maar werkt prima met WPA-PSK (WEP kreeg ik niet aan de praat). Driver CD was gebroken, maar op de website van SMC handleiding gevonden. Naast WPA nog MAC adres filtering ingesteld en SSID broadcast uitgezet. 1PC op eth1 en het AP op eth2. Niets meer aan doen.
Daar kan ik je niet aan helpen. Dit was voor mij de eenvoudigste en voordeligste oplossing.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:49:
Ik heb al een tijdje gezocht maar kon alleen dingen vinden om een draadloos ap erachter te hangen, maar ik wil alles in 1 apparaat.
[...]
Kan iemand mij vertellen wat wel een geschikt apparaat is?
Geen gedoe met DHCP, routering, bridgen of weet ik wat. In prikken, instellen als AP en klaar.
btw. Mocht iemand er naar op zoek zijn... je kunt dat ding ook op je ethernet kaart aansluiten en dan werkt het als een wireless adapter. Moet je hem niet in de AP stand zetten natuurlijk. Heb je geen USB of PCI slot (vrij)... dan kan het een optie zijn.
Verwijderd
weet ik, maar het helpt wel dat ik van tevoren weet hoeveel ze af gaan schrijven, zodat ik ervoor kan zorgen dat er voldoende geld op de rekening staat... Een mailtje met de factuur zou ook al fijn zijn, maar iedere keer in moeten loggen voor de factuur is niet echt relaxed vind ikLizard schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:01:
Maar je kan je online factuur wel zelf uitprinten.
Ik heb sinds een goede week Orange Family. Erg goede snelheden aanvankelijk (1,5-1,8 MB/s op Usenet) en de livebox geeft voor de downstream aan 19988.
Erg goed dus.
Alleen vandaag is alles ineens veel traget. Slechts zo'n 700-900 kB/s. Iemand dit ook eerder ervaren.
Weet iemand een goede test om mijn snelheid te meten? De speedtest.nl test gaf ook toen ik wel hoge snelheden haalde een veel te lage snelheid aan.
Erg goed dus.
Alleen vandaag is alles ineens veel traget. Slechts zo'n 700-900 kB/s. Iemand dit ook eerder ervaren.
Weet iemand een goede test om mijn snelheid te meten? De speedtest.nl test gaf ook toen ik wel hoge snelheden haalde een veel te lage snelheid aan.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Eerst even de Livebox rebooten en vervolgens snelheid testen op speedtest.bbned.nl. Kijken wat het uithaalt.-SaveMe- schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:11:
Ik heb sinds een goede week Orange Family. Erg goede snelheden aanvankelijk (1,5-1,8 MB/s op Usenet) en de livebox geeft voor de downstream aan 19988.
Erg goed dus.
Vandaag teruggebeld door Orange.
Doel is in februari 2007 een dekking van 95% in Nederland te hebben. Dus voor Orange Family 20mb.
Doel is in februari 2007 een dekking van 95% in Nederland te hebben. Dus voor Orange Family 20mb.
Ik had bij gebruik van eMule last van vastlopers van de livebox. Dit heb ik opgelost door het totaal aantal verbindingen en de snelheid stap voor stap terug te schroeven.Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:11:
Ik heb een paar forums afgezocht en merendeel van all Deel X*'s gelezend.
Mijn vragen zijn:
Bij de huidige settings is de boel stabiel:
- 16 connecties per 5 sec.
- 30 max half open connecties
- fast connecties reject
- 50 max connecties
Dit is puur voor eMule, misschien hebben meer mensen hier iets aan.
Noemenswaardig: eerder kon ik met zwaardere settings toe!?
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Dankzij KPN Whole Sale ja, niet dankzij hun eigen apparatuur en ik betwijfel of het een 20 mbit lijn wordt, gerucht is dat het een 4 Mb lijn wordt.kevertje1977 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:41:
Vandaag teruggebeld door Orange.
It ain't stupid if it works!
Thanks.Lekkere Loempia schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:34:
[...]
Eerst even de Livebox rebooten en vervolgens snelheid testen op speedtest.bbned.nl. Kijken wat het uithaalt.
De speedtest geeft 13600-15400 aan over meerdere tests.
Het binnenhalen van een 100mb bestand gaat met 1,8MB/s. Het zal dus wel de usenetserver zijn die het niet aan kan.
Overigens heb ik nog geen goede http servers gevonden waar ik met volle snelheid filmpjes (gametrailers e.d.) en demos kan wegtrekken. Deed dat altijd bij gamershell, maar daar kom ik maar op een paar honderd kB/s
GamiQ, de game notes app met game maps!
Usenetservers zijn niet echt betrouwbaar als snelheidstest. Ik haal met mijn Orange Family zo'n 1,6 mb/s, maar met m'n 10mbit Tweaknews abonnement haal ik soms ook maar 500 kb/s, afhankelijk van de download. Vaak wel de volle snelheid trouwens.
Heb nu nog (helaas) de lite versie bij Orange 3Mbit, als ik een pc-check doe dan geven ze aan binnenkort beschikbaar Family 20Mbit......Dus even wachten.vr6-only schreef op donderdag 28 december 2006 @ 00:15:
[...]
Dankzij KPN Whole Sale ja, niet dankzij hun eigen apparatuur en ik betwijfel of het een 20 mbit lijn wordt, gerucht is dat het een 4 Mb lijn wordt.
Wel grappig, vink je aan dat je al Orange abb. bent dan krijg je dat niet te zien.....
Okay ik zit met een klein probleem ik en mn broertje hebben allebei een xbox 360 hiervoor is het gewenst dat je een paar porten openzet op je router, dit is opzich geen probleem ware het niet dat je zover ik kan vinden maar 1 ip adress kan opgeven waar de poorten heen gerouteerd moeten worden..... iemand enig idee of ik bepaalde poorten ook naar een bepaalde ip range kan laten forwarden? in de startpost zie ik alleen het port forwarden naar 1 ip adres vermeld.
Per forward kun je instellen waarheen ze geforward moeten worden. Maar 1 poort kan maar naar 1 adres geforward worden (is ook logisch).Donnie Darko schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:14:
Okay ik zit met een klein probleem ik en mn broertje hebben allebei een xbox 360 hiervoor is het gewenst dat je een paar porten openzet op je router, dit is opzich geen probleem ware het niet dat je zover ik kan vinden maar 1 ip adress kan opgeven waar de poorten heen gerouteerd moeten worden..... iemand enig idee of ik bepaalde poorten ook naar een bepaalde ip range kan laten forwarden? in de startpost zie ik alleen het port forwarden naar 1 ip adres vermeld.
Nou ja poorten kunnen forwarden naar een bepaalde IP range lijkt me een net zo logische oplossing aangezien sommige Routers/Firewalls dit wel gewoon kunnen..... en om nou bijv een ISA server thuis te gaan laten draaien zodat ik in ieder geval de juiste porten open kan zetten voor zowel mn broertje zn xbox en mijn xbox is dan ook weer zoiets.....Helsie schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:17:
[...]
Per forward kun je instellen waarheen ze geforward moeten worden. Maar 1 poort kan maar naar 1 adres geforward worden (is ook logisch).
maar ja iemand anders een idee?
Als je zo'n router kent die dat wel kan, kun je die aan de livebox hangen. De livebox moet je dan in 'semi bridge' mode zetten door alle poorten te forwarden naar de router.
Ja, ranges kunnen ook. Het enige wat ik zeg, is dat elke specifieke poort (al dan niet in een range) maar gelijktijdig naar 1 intern ip geforward kan worden. Heb je überhaupt al gekeken op het port forward scherm van de livebox?Donnie Darko schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:04:
[...]
Nou ja poorten kunnen forwarden naar een bepaalde IP range lijkt me een net zo logische oplossing aangezien sommige Routers/Firewalls dit wel gewoon kunnen..... en om nou bijv een ISA server thuis te gaan laten draaien zodat ik in ieder geval de juiste porten open kan zetten voor zowel mn broertje zn xbox en mijn xbox is dan ook weer zoiets.....
maar ja iemand anders een idee?
Het wordt pas een probleem voor jou wanneer je broertje en jij eigenlijk voor de 2 verschillende xboxen dezelfde port (range)(s) nodig hebben...
ik heb me blind zitten staren op het port forward schermHelsie schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:48:
[...]
Ja, ranges kunnen ook. Het enige wat ik zeg, is dat elke specifieke poort (al dan niet in een range) maar gelijktijdig naar 1 intern ip geforward kan worden. Heb je überhaupt al gekeken op het port forward scherm van de livebox?
Het wordt pas een probleem voor jou wanneer je broertje en jij eigenlijk voor de 2 verschillende xboxen dezelfde port (range)(s) nodig hebben...
port 88 naar iprange 192.168.1.5 tm 192.168.1.10 te kunnen forwarden en dus alleen maar naar 1 ip adres kunnen laten forwarden. nou is dit misschien ook wel juist omdat het een forward is maar ik zie zo snel ook geen manier om echt poorten voor de gehele 192.168.1.* range vrij te geven. i.p.v. te forwarden.
Nee, wat jij wil doen kan niet. Dan moet ie packets gaan broadcasten en zo zit het TCP/IP protocol niet in elkaar (althans, niet op de manier waarop jij het wil doen).Donnie Darko schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:04:
[...]
ik heb me blind zitten staren op het port forward schermik ben ook niet geheel onbekend met NAT etc. dus daar ligt het hoop ik niet aan. het probleem is alleen dat ik niet de opties zie om bijv:
port 88 naar iprange 192.168.1.5 tm 192.168.1.10 te kunnen forwarden en dus alleen maar naar 1 ip adres kunnen laten forwarden. nou is dit misschien ook wel juist omdat het een forward is maar ik zie zo snel ook geen manier om echt poorten voor de gehele 192.168.1.* range vrij te geven. i.p.v. te forwarden.
Helsie, met de livebox kan dat niet !
Er zijn wel routers die op basis van een triggerport een of meerdere poorten open zetten naar het IP waar de trigger van afkomstig is. Je kunt dan welliswaar niet de applicatie die de poorten nodig heeft op meerdere pc's tegelijkertijd gebruiken, maar wel afwisselend. De NAT router houdt de geopende poorten een tijdje vast en geeft ze daarna weer vrij. Totdat er weer een trigger komt.
Nog beter is als de applicatie uPnP enabled is. Dan kan iedere pc zijn eigen poorten openen.
De xbox b.v. doet dat. Helaas werkt dat niet met een livebox, die kent geen uPnP.
Er zijn wel routers die op basis van een triggerport een of meerdere poorten open zetten naar het IP waar de trigger van afkomstig is. Je kunt dan welliswaar niet de applicatie die de poorten nodig heeft op meerdere pc's tegelijkertijd gebruiken, maar wel afwisselend. De NAT router houdt de geopende poorten een tijdje vast en geeft ze daarna weer vrij. Totdat er weer een trigger komt.
Nog beter is als de applicatie uPnP enabled is. Dan kan iedere pc zijn eigen poorten openen.
De xbox b.v. doet dat. Helaas werkt dat niet met een livebox, die kent geen uPnP.
Voor de mensen die ook zo'n kaartje liever zelf kopen: In de verpakking van Belkin met FSD7011 op de buitenkant zit thans een type dat niet werkt in de Livebox. Snel weer terug naar de Dynabyte dus (zo'n winkel toch nog ergens goed voor / voor de winkelfans: ik heb mijn testdoel netjes besproken voor aanschaf).vr6-only schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:01:
nog een kaart erbij die ook werkt met de livebox.
Belkin FSD7011 802.11g
[ Voor 3% gewijzigd door paknaald op 28-12-2006 17:14 ]
Vanaf versie 4000 of 5000 gebruikt Belkin een Ralink chipset voor deze kaart.
De 1000, 2000 en 3000 versie schijnen nog voorzien te zijn met een Broadcom chip (noodzakelijk voor de LB).
De nieuwere versie van deze kaart schijnen ook niet Mac/os compatible te zijn omdat die de nieuwe chipset ook niet ondersteunt.
De 1000, 2000 en 3000 versie schijnen nog voorzien te zijn met een Broadcom chip (noodzakelijk voor de LB).
De nieuwere versie van deze kaart schijnen ook niet Mac/os compatible te zijn omdat die de nieuwe chipset ook niet ondersteunt.
Vandaag is mijn telefonie geheel over gegaan van KPN naar Orange...eindelijk...
Alles netjes aangesloten zoals Orange beschrijft maar zodra ik de hoorn van de haak neem hoor ik door de kiestoon hele irritante tikken/klikken...iemand enig idee wat dit kan zijn??
Dit is echt pas gekomen sinds Orange de boel heeft over genomen!!
Wellicht is het al eerder aan bod gekomen, maar in de OP stond er niks over, en om 35 pagina's over modems en internet snelheden door te gaan lezen op zoek naar 1 post hierover...
Alles netjes aangesloten zoals Orange beschrijft maar zodra ik de hoorn van de haak neem hoor ik door de kiestoon hele irritante tikken/klikken...iemand enig idee wat dit kan zijn??
Wellicht is het al eerder aan bod gekomen, maar in de OP stond er niks over, en om 35 pagina's over modems en internet snelheden door te gaan lezen op zoek naar 1 post hierover...
Mijn verhaal over KPN+XS4ALL -> Orange Family
Een paar maanden geleden heb ik een Orange Family + Telefonie abonnementaangevraagd (3-nov). Een week later heb ik een bericht ontvangen dat de overzetting
binnen een paar weken zal plaatsvinden.
Gelijk heb ik XS4ALL Sales gebeld over opzegging van mijn huidige
ADSL Lite abonnement. Zij vonden het jammer en adviseerden mij een opzegging
brief per post of fax te sturen . Dit heb ik gedaan op 11-nov. Op 15-nov een
bevestiging van opzegging was geregistreerd op mijn XS4ALL account.
Een week verder (22-nov) was mijn lijn overgezet van KPN+XS4ALL naar
Orange Family. Technisch was alles redelijk goed geregeld (alleen een paar
kleine outages).
Zo, dacht ik, alles is prima gegaan.
Mid december heb ik nog steeds geen bevestiging van opzegging van XS4ALL
ontvangen en de betalingen worden nog gewoon geincasseerd. Een email bericht
verzonden aan XS4ALL Sales, en dit antwood ontvangen:
Geachte meneer, Dank voor uw email. U heeft een opzegging ingediend wegens een overstap naar Orange. Bij een overstap oftewel telco-migratie naar een andere provider moet uw adsl verbinding behouden blijven om de migratie in goede banen te leiden. Bij een telco-migratie is dit namelijk de te volgen procedure: U doet de aanvraag bij de nieuwe provider. De nieuwe provider moet twee dingen doen. In de eerste plaats het ADSL signaal overnemen. In de tweede plaats dit administratief in gang zetten door een bericht - zogenaamd telcosloop bericht - te sturen naar netwerkleverancier KPN. KPN zet dit direct door aan XS4ALL waarna uw diensten en facturatie beeindigd worden. Helaas heeft uw nieuwe provider de officiele berichten nog niet aan KPN en XS4ALL doorgegeven. Totdat dit bericht binnen is kunnen wij helaas niets voor u doen. Ik adviseer u om z.s.m. contact op te nemen met uw nieuwe provider zodat zij dit alsnog voor u kunnen regelen en wij de diensten en facturatie kunnen beeindigen. Wij vertrouwen erop u voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, XXXXXXXXX 1ste lijn sales Xs4all Internet BV
Ik heb niet voor een 'telco-migratie' gevraagd, maar dat is wel het
procedure dat, per XS4ALL, moet gevolgd worden.
Orange helpdesk gevraagd over deze 'telcosloop' procedure en het antwoord:
16 november telcosloop aangevraagd 22 november telcosloop afgerond.
Orange (en KPN) heeft alles volgens procedure gedaan. XS4ALL wil niet loslaten.
Dus per januari 2007 zal ik de automatische incasso (van XS4ALL) stopzetten.
Ik was wel bereid om na een jaar van Orange Family, terug naar XS4ALL (voor
een "warm fuzzy feeling"). Maar niet meer -- dit soort onprofessionele
bullshit heb ik niet verwacht van XS4ALL.
Cliff
Edit
Toevallig (of niet?), 34 minuten na deze posting -- een oplossing:Date: Fri, 29 Dec 2006 10:57:51 (GMT) Geachte heer, Bedankt voor uw email. Wij hebben op 19/12/2006 bericht gekregen van uw nieuwe provider betreffende uw overstap. Wij gaan het abonnement nu administratief beeindigen en zorgen voor een creditfactuur voor de teveel betaalde dagen. Hopende u zo voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, XXXX XXXXXXX 1e lijn Sales XS4ALL Internet BV
[ Voor 4% gewijzigd door cliffix op 29-12-2006 12:56 ]
Joepie, in mijn woonplaats komt binnenkort orange Family beschikbaar! Ik heb even gebeld en het schijnt dat in februari oplevering van de centrale plaatsvind. In die maand wordt dan ook een dekking van 95% gehaald in Nederland zegt men.
Ik kan nu nog niet bestellen, maar kan haast niet wachten om van mijn dure light verbinding naar het lekker snelle family te gaan!
Is er ergens een soort overzicht te vinden wanneer welke centrale wordt omgebouwd?
Ik kan nu nog niet bestellen, maar kan haast niet wachten om van mijn dure light verbinding naar het lekker snelle family te gaan!
Is er ergens een soort overzicht te vinden wanneer welke centrale wordt omgebouwd?
Verwijderd
Dat heb ik ook gehad. Je moet je Livebox laten omruilen. Daarna geen problemen meer. Suc6ForrestX schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:36:
Ben benieuwd, vorige week aanvraag gedaan voor Orange Family. Zodra de boel is aangesloten maar wel even een newsserver abootje nemen..
Is er pas iets veranderd in het netwerk ofzo? Ik haalde altijd in de 20000 maar nu niet meer
(Uit post van vorig jaar)
Upstream 1020 Kb
DownStream 20440 Kb
Afname Dichtbij : 19.5 (dB)
Ver weg : 5.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 321
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 34
ES-teller van 1 dag 0
Nu:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16736 Kb
Afname Dichtbij : 19.1 (dB)
Ver weg : 5.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
Ik vind het wel vaag dat ik nu zoveel bandbreedte mis.
Upstream 1020 Kb
DownStream 20440 Kb
HEC-teller 321
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 34
ES-teller van 1 dag 0
Nu:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16736 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
Hmmm, ik heb al een tijdje wanadoo (en nu orange) family zonder problemen maar nu wilde ik proberen een pctje wireless aan te sluiten alleen dat lukt me voor geen meter.
Ik heb de volgende 2 dingen aangeschaft.
De SMC 2870W EZ Connect Wireless Ethernet Bridge (welke als Access Point draait)
De SMC 2862W-G EZ Cibbect Wireless USB 2.0 Adapter
Alles geinstalleerd, instellingen van access point als static ip (192.168.1.25 met mijn livebox ip, 192.168.1.1 als default gateway en subnet mask is 255.255.255.0).
Security op verschillende settings geprobeerd, WEP (zowel 64 als 128 bits) en WPA-PSK maar ook zonder security.
De andere pc ziet de wireless access point/het netwerk wel alleen ik krijg het dus niet voor elkaar om te verbinden. De sterkte van de verbinding is prima, rond de 80%...
Bij de TCP/IP eigenschappen van de draadloze verbinding op de te verbinden pc geprobeerd om de adressen automatisch te laten toewijzen maar ook handmatig de adressen ingevuld. Ip in dat geval in de 192.168.1.x range (maar niet de adressen van de livebox, andere pc en het access point) en het ip van de access point als default gateway en dns-server...
Heel soms krijg ik verbinding maar dan wordt deze weer vrij snel verbroken maar ook tijdens het hebben van de verbinding kan ik verder niet 'internetten'. Pingen van google of iets dergelijks werkt dan niet (dns server problemen?). Ik kan de access point wel via de webbrowser bereiken via mijn andere pc welke via een ethernet kabel op de livebox is aangelsoten (de access point is op ethernet poort 2 van de livebox aangesloten). Maar ook daar zie ik niets nieuws...
Ik heb verschillende malen gelezen dat het allemaal niet zo lastig is, maar wanneer ik al die stappen uitvoer die dan genoemd worden werkt het hier allemaal toch echt niet.
Iemand enige ideeen wat er in hemelsnaam mis kan zijn, wat ik nog meer kan proberen of waar ik wat meer informatie kan vinden? Ik heb helaas niet de beschikking over andere wireless apparaten...
Besturingssysteem is Windows XP Servicepack 2.
Ik heb de volgende 2 dingen aangeschaft.
De SMC 2870W EZ Connect Wireless Ethernet Bridge (welke als Access Point draait)
De SMC 2862W-G EZ Cibbect Wireless USB 2.0 Adapter
Alles geinstalleerd, instellingen van access point als static ip (192.168.1.25 met mijn livebox ip, 192.168.1.1 als default gateway en subnet mask is 255.255.255.0).
Security op verschillende settings geprobeerd, WEP (zowel 64 als 128 bits) en WPA-PSK maar ook zonder security.
De andere pc ziet de wireless access point/het netwerk wel alleen ik krijg het dus niet voor elkaar om te verbinden. De sterkte van de verbinding is prima, rond de 80%...
Bij de TCP/IP eigenschappen van de draadloze verbinding op de te verbinden pc geprobeerd om de adressen automatisch te laten toewijzen maar ook handmatig de adressen ingevuld. Ip in dat geval in de 192.168.1.x range (maar niet de adressen van de livebox, andere pc en het access point) en het ip van de access point als default gateway en dns-server...
Heel soms krijg ik verbinding maar dan wordt deze weer vrij snel verbroken maar ook tijdens het hebben van de verbinding kan ik verder niet 'internetten'. Pingen van google of iets dergelijks werkt dan niet (dns server problemen?). Ik kan de access point wel via de webbrowser bereiken via mijn andere pc welke via een ethernet kabel op de livebox is aangelsoten (de access point is op ethernet poort 2 van de livebox aangesloten). Maar ook daar zie ik niets nieuws...
Ik heb verschillende malen gelezen dat het allemaal niet zo lastig is, maar wanneer ik al die stappen uitvoer die dan genoemd worden werkt het hier allemaal toch echt niet.
Iemand enige ideeen wat er in hemelsnaam mis kan zijn, wat ik nog meer kan proberen of waar ik wat meer informatie kan vinden? Ik heb helaas niet de beschikking over andere wireless apparaten...
Besturingssysteem is Windows XP Servicepack 2.
Nee, Orange is niet zo vrijgevig met informatie. Als ze het echt hebben vastgesteld, dan vermelden ze het bij de postcodecheck (was de vorige uitbreiding ook zo). Je kan het beste die check in de gaten houden. Soms wel de helpdesk het ook nog eens weten.zandpaddo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:38:
Joepie, in mijn woonplaats komt binnenkort orange Family beschikbaar! Ik heb even gebeld en het schijnt dat in februari oplevering van de centrale plaatsvind. In die maand wordt dan ook een dekking van 95% gehaald in Nederland zegt men.
Ze hebben inderdaad aanpassingen doorgevoerd in het netwerk, maar ook daar willen ze niks over zeggen.Rayzman schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:51:
Is er pas iets veranderd in het netwerk ofzo? Ik haalde altijd in de 20000 maar nu niet meer
Upstream 1020 Kb
DownStream 20440 Kb
HEC-teller 321
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 34
ES-teller van 1 dag 0
Nu:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16736 Kb
HEC-teller 0
Firmware 0xe200314
@moridin :
Unlike its older 802.11b counterpart, the SMC 2671, the 2870W's Ethernet port does not have a normal/crossover switch -- SMC includes a crossover cable in the package but you'll have to purchase a separate UTP cable if you want to connect to a hub or router instead of a computer.
Ik kon het niet terugvinden, dus post ik mijn vraag toch maar: Wij zitten hier thuis bij Wanadoo wat dus inmiddels is overgegaan op Orange.
Pas geleden zijn mijn ouders gebeld door Orange of wij interesse hebben in een overstap naar Orange Family met telefonie. Hoewel het Family-pakket nog niet beschikbaar is, zou dit in februari wel het geval zijn. Enfin, even in de groep gegooid en ik ben gaan kijken wat de voorwaarden waren tegen welke kosten, in principe best interessant. Volgende dag zou er door Orange teruggebeld worden. Aangezien ik de meest technische persoon in huis ben mocht ik het woord voeren.
Wat wordt er nu gezegd: ADSL Family & Telefonie Totaal kost € 29,95 tijdens de actieperiode maar daar komt wel € 9,95 aan abonnement bij voor KPN. Dit terwijl we van KPN af willen en de Orange-site zelf aangeeft dat je geen Abo bij KPN meer nodig hebt. Uiteraard betaal je wel voor het stukje kabel van KPN, te weten lijnhuur a € 9,95 per maand. De grap is dat op diezelfde site wordt aangegeven dat er de eerste 12 maanden geen lijnhuur betaald hoeft te worden omdat Orange deze voor rekening neemt en volgens mij is dat precies het stukje actie waar nu reclame voor wordt gemaakt. Volgens de Orange medewerker komt het abo voor ADSL Family & Telefonie Totaal dus uit op € 29,95 + € 9,95= € 39,90 en na een jaar op € 39,90 + € 9,95= € 49,85 en daarmee is het praktisch even duur als het huidige Wanadoo ADSL en KPN abo los
Volgens mij, en volgens de Orange-site zit de € 9,95 lijnhuur gewoon in bij het abo en klopt er van de extra € 9,95 die ons is voorgeschoteld dus niets. Gezien het technische niveau aan de telefoon vermoed ik dat men bij Orange gewoon zelf niet weet hoe de pakketten en prijzen zijn opgebouwd, wellicht dat hier iemand hier iets zinnigs over weet te zeggen?
Pas geleden zijn mijn ouders gebeld door Orange of wij interesse hebben in een overstap naar Orange Family met telefonie. Hoewel het Family-pakket nog niet beschikbaar is, zou dit in februari wel het geval zijn. Enfin, even in de groep gegooid en ik ben gaan kijken wat de voorwaarden waren tegen welke kosten, in principe best interessant. Volgende dag zou er door Orange teruggebeld worden. Aangezien ik de meest technische persoon in huis ben mocht ik het woord voeren.
Wat wordt er nu gezegd: ADSL Family & Telefonie Totaal kost € 29,95 tijdens de actieperiode maar daar komt wel € 9,95 aan abonnement bij voor KPN. Dit terwijl we van KPN af willen en de Orange-site zelf aangeeft dat je geen Abo bij KPN meer nodig hebt. Uiteraard betaal je wel voor het stukje kabel van KPN, te weten lijnhuur a € 9,95 per maand. De grap is dat op diezelfde site wordt aangegeven dat er de eerste 12 maanden geen lijnhuur betaald hoeft te worden omdat Orange deze voor rekening neemt en volgens mij is dat precies het stukje actie waar nu reclame voor wordt gemaakt. Volgens de Orange medewerker komt het abo voor ADSL Family & Telefonie Totaal dus uit op € 29,95 + € 9,95= € 39,90 en na een jaar op € 39,90 + € 9,95= € 49,85 en daarmee is het praktisch even duur als het huidige Wanadoo ADSL en KPN abo los

Volgens mij, en volgens de Orange-site zit de € 9,95 lijnhuur gewoon in bij het abo en klopt er van de extra € 9,95 die ons is voorgeschoteld dus niets. Gezien het technische niveau aan de telefoon vermoed ik dat men bij Orange gewoon zelf niet weet hoe de pakketten en prijzen zijn opgebouwd, wellicht dat hier iemand hier iets zinnigs over weet te zeggen?
Volgens mij weet die medewerker inderdaad niet wat hij zegt. Ik krijg het vanaf januari, maar volgens mij is het toch echt het eerste jaar 30 en daarna 40 euro omdat er dan pas de lijnhuur bijkomt, zie ook deze pagina: http://www.orange.nl/adsl/tarieven/
Hmmm, hij is verbonden via een normale UTP kabel volgens mij ( er zat geen eens een crossover kabel bij mij in het pakket). Heb gewoon een netwerkkabel gepakt die ik nog over had... dat lijkt me dus niet het probleem.
De medewerker van Orange heeft inderdaad niet gelijk. Je wordt wel degelijk gefactureerd voor de doorbelasting van de lijnhuur, maar er [url=javascript:void window.open('http://www.orange.nl/open/tarieven_adsl_en_telefonie.html','','width=630,height=750,scrollbars=yes');]staat[/url] duidelijk voor het eerste jaar € 0,00 per maand. Dat laatste had diegene waarschijnlijk over het hoofd gezien. Na het eerste jaar mag je wel voor de volle pond opdraaien = € 39,90 + € 9,95SmartDoDo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:44:
Ik kon het niet terugvinden, dus post ik mijn vraag toch maar: Wij zitten hier thuis bij Wanadoo wat dus inmiddels is overgegaan op Orange.
Ik heb ook alleen krijg wel wat te zien als ik aanvink dat ik al orange heb. Dan moet je inloggen en kan je upgraden. Bij stond er dus dat het nog niet kon door het contract maar dat je moest bellen met de helpdesk. Dus ik enthousiast bellen, krijg ik zo een hele rustige manthe_nowhereman schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:39:
[...]
Heb nu nog (helaas) de lite versie bij Orange 3Mbit, als ik een pc-check doe dan geven ze aan binnenkort beschikbaar Family 20Mbit......Dus even wachten.
Wel grappig, vink je aan dat je al Orange abb. bent dan krijg je dat niet te zien.....

Dan redeneer je exact hetzelfde als de Orange-medewerker: € 39,90 (inclusief lijnhuur) + € 9,95 lijnhuurLekkere Loempia schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:10:
[...]
Na het eerste jaar mag je wel voor de volle pond opdraaien = € 39,90 + € 9,95
Ik ga nog wel eens mailen want ik vind het toch verbazingwekkend dat zoiets niet gewoon duidelijk is
Mag ik deze nog even kicken:
ForrestX schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:36:
Uit het bevestingsmailtje van Orange (paar dagen geleden):
doorbelasting lijnhuur: € 0,00 per maand, na 12 maanden € 9,95 per maand
administratieve kosten: € 9,95 éénmalig
[ Voor 12% gewijzigd door LoneGunman op 29-12-2006 21:42 ]
IDD...snap er geen barst van. Als nieuwe klant betaal je het 1ste jaar GEEN lijnhuur KPN.. voor family+telefonie a 24,95 p.mnd. Maar kreeg vandaag wel een brief met de babbel dat IK huur verschuldig bent aan KPN van 9,95 en dat het verrekend word door OrangeSmartDoDo schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:25:
[...]
Dan redeneer je exact hetzelfde als de Orange-medewerker: € 39,90 (inclusief lijnhuur) + € 9,95 lijnhuur
Ik ga nog wel eens mailen want ik vind het toch verbazingwekkend dat zoiets niet gewoon duidelijk is

Ja dag, naar een jaar bedoelen ze

Of is zo'n brief standaard-procedure
Gentlemen,
de tarieven zijn uitermate duidelijk. €24,95 voor family en telefonie voor het eerste jaar, daarna ben je daarbovenop €9,95 lijnhuur verschuldigd. Ook het bericht van KPN klopt dus, Orange verrekent de lijnhuur, met dien vestande dat ze die het eerste jaar zelf voor hun rekening nemen en de jaren daarna doorberekenen.
Cheers.
de tarieven zijn uitermate duidelijk. €24,95 voor family en telefonie voor het eerste jaar, daarna ben je daarbovenop €9,95 lijnhuur verschuldigd. Ook het bericht van KPN klopt dus, Orange verrekent de lijnhuur, met dien vestande dat ze die het eerste jaar zelf voor hun rekening nemen en de jaren daarna doorberekenen.
Cheers.
Blijkbaar toch niet als Orange-medewerkers iets anders zeggen dan op de site staat en dat datgene wat op de site staat niet 100% duidelijk isderbirol schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 21:56:
Gentlemen,
de tarieven zijn uitermate duidelijk.
Maar zoals gezegd, ik stuur wel een brief oid naar Orange, eens kijken of dat de duidelijkheid oplevert die ik nodig heb
Even ter informatie... Terug naar de winkel gegaan en een nieuw access point gehaald (zelfde type en merk) en ook een ander usb wlan dingetje aangeschaft (sweex) en daarmee geen enkel probleem.
Met mijn andere usb dongle (smc) lijkt het te werken wanneer ik een vast ip toewijs, maar met die sweex wordt dat ip adres ook automatisch toegewezen. Zo dus nog een keertje terug naar de winkel om die smc voor een extra sweex om te ruilen. Lijkt dus op een combinatie van (defecte) apparatuur.
Dit naar aanleiding van mijn adsl family via wireless access point problemen
Met mijn andere usb dongle (smc) lijkt het te werken wanneer ik een vast ip toewijs, maar met die sweex wordt dat ip adres ook automatisch toegewezen. Zo dus nog een keertje terug naar de winkel om die smc voor een extra sweex om te ruilen. Lijkt dus op een combinatie van (defecte) apparatuur.
Dit naar aanleiding van mijn adsl family via wireless access point problemen
[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 30-12-2006 13:10 ]
Hoe zit het met andere "open" netwerken in de buurt, kun je daar wel mee connecten?m0ridin schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 17:13:
Als ik bij mij de maximum snelheid (in mijn geval 11mpbs) instelde, dan had ik dat ook. Wel goed bereik 80-100%, maar webben... ho maar. Ik ben uiteindelijk op 5.5mbps gaan zitten. Transmitrate op 5.5 en basicrate op "1,2,5.5,11" mbps.Heel soms krijg ik verbinding maar dan wordt deze weer vrij snel verbroken maar ook tijdens het hebben van de verbinding kan ik verder niet 'internetten'.
Wat je gedaan hebt, ziet er goed uit. AP in range van livebox. AP operationmode instellen als AP. Eerst zonder WEP of WPA. Dus tsja... probeer eens met een lagere snelheid.Iemand enige ideeen wat er in hemelsnaam mis kan zijn, wat ik nog meer kan proberen of waar ik wat meer informatie kan vinden?
Tnx voor de reactie maar het probleem is al opgelost, zowel access point omgeruild als een nieuwe usb dongle meegenomen. Met deze nieuwe combinatie is er geen enkel probleem en met de oude usb dongle blijft het erg lastig. Vaak geen verbinding, hooguit als ik het IP adres er hard in zet...BelJoost schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 13:42:
[...]
Hoe zit het met andere "open" netwerken in de buurt, kun je daar wel mee connecten?
[...]
Als ik bij mij de maximum snelheid (in mijn geval 11mpbs) instelde, dan had ik dat ook. Wel goed bereik 80-100%, maar webben... ho maar. Ik ben uiteindelijk op 5.5mbps gaan zitten. Transmitrate op 5.5 en basicrate op "1,2,5.5,11" mbps.
[...]
Wat je gedaan hebt, ziet er goed uit. AP in range van livebox. AP operationmode instellen als AP. Eerst zonder WEP of WPA. Dus tsja... probeer eens met een lagere snelheid.
Straks dus voor de 2e keer terug naar de winkel om die 'oude' dongle ook maar om te ruilen
Dit topic is gesloten.