[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIII) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 19.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12208

Er volgens mij een maar aan de telefoonaanbedieng. Als je namelijk Orange hebt genomen en ook een nieuwe kpn lijn kan orange deze lijn wel overnemen maar betaal je altijd zelf nog lijnhuur (in het eerste jaar). De rede hiervoor is dat je kpn niet op kan zeggen / verplaatsen in het eerste jaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 12208 op 30-12-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
een kennis van ons heeft Orange family.
Deze mensen hebben alleen problemen met de telefonie.
Ze hebben GEEN orange Telefonie, dus gewoon via KPN, maar uiteraard wel de telefoon aangesloten op de Livebox.
Echter, ze moeten heel vaak de Livebox resetten omdat ze dan geen kiestoon hebben.
Iemand enig idee hoe het kan?

Ze hebben ook nog een andere telefoon, die niet aangesloten is op de Xbox maar die niet gebruikt wordt om te telefoneren.
kan die telefoon het probleem veroorzaken?
En is het ook mogelijk om er anders alleen een losse splitter tussen te planten bij die telefoon boven?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 06:30
Vandaag de LiveBox aangesloten op een Orange Go abbo via KPN-lijntje. Alles lijkt makkelijk te werken hier.

Maar nu heb ik een vraag.
Thuis heb ik xs4all adsl (40 euri per maand) + KPN budget abbo (9 euri per maand)

Nu wil ik in februari naar Orange.
Ik wil mijn KPN lijntje houden want je hebt alleen het eerste jaar geen kosten hieraan bij Orange.
Dus wordt het dan :

23,95 Orange DSL
9 euro KPN lijn

en that's it ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
De limiet van 8 port forwards lijkt veranderd naar 16
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
msgerr03 = "Het is niet mogelijk meer dan 16 poorten te openen.\nU dient eerst een bestaande poort uit de lijst te verwijderen.\n\n"

break;

}
</SCRIPT>

<SCRIPT  LANGUAGE="javascript" ID="VAR_FILL_BY_SERVER">

<!-- chaine ASCII nombre d'entrées maxi possibles de la table des serveurs LAN -->
v_max_LAN_server    = "16";

<!-- chaine ASCII nombre d'entrées actuellement utilisé de la table des serveurs LAN -->
v_used_LAN_server   = "2";

</SCRIPT>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Henkie-Jan schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 16:41:
een kennis van ons heeft Orange family.
Deze mensen hebben alleen problemen met de telefonie.
Ze hebben GEEN orange Telefonie, dus gewoon via KPN, maar uiteraard wel de telefoon aangesloten op de Livebox.
Echter, ze moeten heel vaak de Livebox resetten omdat ze dan geen kiestoon hebben.
Iemand enig idee hoe het kan?

Ze hebben ook nog een andere telefoon, die niet aangesloten is op de Xbox maar die niet gebruikt wordt om te telefoneren.
kan die telefoon het probleem veroorzaken?
En is het ook mogelijk om er anders alleen een losse splitter tussen te planten bij die telefoon boven?
Als ze geen telefoon hebben van Orange, dan kunnen ze beter een splitter zoals b.v. de
Artech - AX521 plaatsen voordat de telefoonlijn in de livebox wordt gestoken.
Dan heb je in iedergeval een gegarandeerde telefoonverbinding.

En wat betreft je tweede vraag - als de telefoonkabel niet aangesloten zit op een xbox, en als
de lijn verder ook niet gebruikt wordt om ermee te telefoneren, ja dan heb je inderdaad een loos lijntje 8)7

Maar je zal wel bedoelen dat je de Xbox ook wil aansluiten op de livebox.
Nou dat kan, maar dan moet je wel een router (al dan niet draadloos) of accesspoint met
switch gebruiken. En deze verbind je middels een UTP kabel met de livebox.

[ Voor 19% gewijzigd door Marinus-Roro op 30-12-2006 22:54 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Laatst online: 04-10-2024
kevertje1977 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:08:

ik heb een vraag.
Thuis heb ik xs4all adsl (40 euri per maand) + KPN budget abbo (9 euri per maand)

Nu wil ik in februari naar Orange.
Ik wil mijn KPN lijntje houden want je hebt alleen het eerste jaar geen kosten hieraan bij Orange.
Dus wordt het dan :

23,95 Orange DSL
9 euro KPN lijn

en that's it ?
Yep helemaal waar. Je start dan met een tarief van € 24,95 per maand, en dat blijft dan ook zo.
De € 9.00 p.m. voor je KPN lijn betaal je zelf rechtstreeks aan de KPN. Je krijgt dan ook geen
verhoging na twaalf maanden van het ADSL tarief bij orange.

Heb ik zelf namelijk ook. Echter dan ADSL Familie incl. Telefoon totaal. a € 29,95 p.m.
Dus lijntje bij de KPN & ADSL via orange + een extra (nieuw) VOIP telefoonnummer.

Het enige wat je op deze manier misloopt is het 1e jaar de korting op de orange telefoonlijn.
Maar daarintegen kun je wel overstappen naar een andere provider als je b.v. na een
jaar uitgekeken bent op orange, of als je b.v. helemaal geen ADSL meer wilt hebben.
Want als je de KPN lijn over laat zetten naar orange, dan moet je na het beeindigen van je
abonnement weer opnieuw aansluitkosten betalen bij de KPN.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 18-06 06:30
Marinus-Roro schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 23:04:
[...]

Yep helemaal waar. Je start dan met een tarief van € 24,95 per maand, en dat blijft dan ook zo.
De € 9.00 p.m. voor je KPN lijn betaal je zelf rechtstreeks aan de KPN. Je krijgt dan ook geen
verhoging na twaalf maanden van het ADSL tarief bij orange.

Heb ik zelf namelijk ook. Echter dan ADSL Familie incl. Telefoon totaal. a € 29,95 p.m.
Dus lijntje bij de KPN & ADSL via orange + een extra (nieuw) VOIP telefoonnummer.

Het enige wat je op deze manier misloopt is het 1e jaar de korting op de orange telefoonlijn.
Maar daarintegen kun je wel overstappen naar een andere provider als je b.v. na een
jaar uitgekeken bent op orange, of als je b.v. helemaal geen ADSL meer wilt hebben.
Want als je de KPN lijn over laat zetten naar orange, dan moet je na het beeindigen van je
abonnement weer opnieuw aansluitkosten betalen bij de KPN.
En... wat gebeurt er als je overgaat op Orange met je lijn als de stroom uitvalt ?
Kan je dan nog wel bellen ? Ik gok zomaar van niet.

Overigens heb jij het over 24,95 p/maand... Ik zie op de site 23,95 p/maand.

Ik ga in februari denk ik over stappen.
Heb een Cisco ADSL router dus ik ga die livebox niet gebruiken.
Nog speciale dingen voor dit soort migraties ?
nu: xs4all-kpn
straks: orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
kevertje1977 schreef op zondag 31 december 2006 @ 01:27:
[...]

En... wat gebeurt er als je overgaat op Orange met je lijn als de stroom uitvalt ?
Kan je dan nog wel bellen ? Ik gok zomaar van niet.

Overigens heb jij het over 24,95 p/maand... Ik zie op de site 23,95 p/maand.

Ik ga in februari denk ik over stappen.
Heb een Cisco ADSL router dus ik ga die livebox niet gebruiken.
Nog speciale dingen voor dit soort migraties ?
nu: xs4all-kpn
straks: orange
Als de stroom uitvalt, dan werkt de Livebox niet. Telefoneren zal dan ook moeilijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:24
ik heb een raar iets met mijn verbinding.

mijn download snelheid is perfect maar mijn upload snelheid is aan de lage kant (30% van theoretisch maximum) dit vind ik opvallend omdat mijn download snelheid tegen het maximum aan zit. Iemand enig idee hoe dit verschil kan komen? en of ik er wat aan kan doen??

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 384 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 8.3 (dB)
Ver weg : 1.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 424502
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5960
ES-teller van 1 dag 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:01

vr6-only

Blub Blub

visje2305 schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:06:
ik heb een raar iets met mijn verbinding.

mijn download snelheid is perfect maar mijn upload snelheid is aan de lage kant (30% van theoretisch maximum) dit vind ik opvallend omdat mijn download snelheid tegen het maximum aan zit. Iemand enig idee hoe dit verschil kan komen? en of ik er wat aan kan doen??

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 384 Kb
DownStream 20468 Kb
Afname Dichtbij : 8.3 (dB)
Ver weg : 1.3 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 424502
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5960
ES-teller van 1 dag 0
Controleer je bedrading is. Meestal als de bedrading niet in orde is, krijg je rare uploadstream

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Is al bekend of deze PCMCIA kaart ook werkt in de Livebox ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 13:52
GoT schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:01:
Is al bekend of deze PCMCIA kaart ook werkt in de Livebox ?
Die is veel te nieuw. De kans dat ie werkt schat ik op 0.0001 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Hoi
Ik heb gisteren ook ADSL family besteld. Mijn huidige abo loopt tot 20 Jan bij Speedlinq. Tijdens aanvragen hoefte ik alleen aangeven dat ik nog ADSL had. Gaat Orange het opzeggen voor mij dus ik hoef geen opzegbrief op te sturen?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

DJkim schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:44:
Hoi
Ik heb gisteren ook ADSL family besteld. Mijn huidige abo loopt tot 20 Jan bij Speedlinq. Tijdens aanvragen hoefte ik alleen aangeven dat ik nog ADSL had. Gaat Orange het opzeggen voor mij dus ik hoef geen opzegbrief op te sturen?
Jawel, maar pas nadat je van Orange een bevestiging hebt gehad en een datum waarop de lijn kan worden opgeleverd.

Zelf ook nog een vraagje:

Ik zit erover te denken om over te stappen op Orange Family (geen telefonie). Loont het de moeite als ik (bijv.) voor 35 euro een Alcatel Speedtouch 516 haal? Ik heb namelijk weinig zin in gezeik met die Livebox, plus dat 'ie blijkbaar niet eens van mij is maar eigendom blijft van Orange. Of werkt die Livebox over het algemeen wel oké?

[ Voor 49% gewijzigd door NNF op 01-01-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:01

vr6-only

Blub Blub

hier werkt de livebox vlekkeloos. heb telefonie erbij en dat werkt ook goed.
Geen reden om een speedtouch te halen in mijn ogen.

waar de speedtouch wel handig voor is.
Mocht de livebox defect raken, dan heb je altijd een backup modem in huis.
Daarom heb ik een 510 als backup hier staan.

[ Voor 38% gewijzigd door vr6-only op 01-01-2007 17:46 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
NNF schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:21:
[...]

Jawel, maar pas nadat je van Orange een bevestiging hebt gehad en een datum waarop de lijn kan worden opgeleverd.

Zelf ook nog een vraagje:

Ik zit erover te denken om over te stappen op Orange Family (geen telefonie). Loont het de moeite als ik (bijv.) voor 35 euro een Alcatel Speedtouch 516 haal? Ik heb namelijk weinig zin in gezeik met die Livebox, plus dat 'ie blijkbaar niet eens van mij is maar eigendom blijft van Orange. Of werkt die Livebox over het algemeen wel oké?
De Livebox krijg je er sowieso bij, ook al wil je het niet hebben.Hang hem gewoon aan de lijn en oordeel zelf. Als het niet voldoet aan jouw verwachtingen, kan je het nog altijd vervangen met een ander modem. Dat hij van Orange is, dat in mijn ogen een voordeel. Als het ding stuk gaat, krijg je zonder problemen een nieuwe opgestuurd en als je straks een andere lijn wilt (bv. VDSL), dan heb je niks meer aan een ADSL2+ modem. Ik heb zelf wel een ander modem ivm wireless en in het begin was de wireless nog niet al te best van de Livebox. Ik heb wel ervaren dat een backup modem erg handig kan zijn zoals vr6 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Goed punt ja :) Nou ja, dan gaan we het maar gewoon proberen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201678

Ik heb nu InternetPlusBellen van KPN, maar kan geen aanvraag tot overstap indienen... Dat kan pas als ik weer een analoge lijn heb. Het is weer goed geregeld daar in ADSL-land |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 201678 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:59:
Ik heb nu InternetPlusBellen van KPN, maar kan geen aanvraag tot overstap indienen... Dat kan pas als ik weer een analoge lijn heb. Het is weer goed geregeld daar in ADSL-land |:(
Goed geregeld door KPN bedoel je. KPN doet natuurlijk er alles aan, om het de klant zo lastig als mogelijk te maken. Niet alleen moet de lijn omgezet worden, maar moeten ze ook nog eens DSL opnieuw op de lijn aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Overigens, momenteel is de situatie in mijn meterkast als volgt:

ISRA-punt -> splitter -> draad naar DSL modem en draad naar telefooncentrale

Ik neem aan dat dat bij de Livebox gewoon zo kan blijven, aangezien ik geen telefonie van Orange afneem? Of moet je echt per se gebruik maken van de ingebouwde splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

vr6-only schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:42:
hier werkt de livebox vlekkeloos. heb telefonie erbij en dat werkt ook goed.
Geen reden om een speedtouch te halen in mijn ogen.

waar de speedtouch wel handig voor is.
Mocht de livebox defect raken, dan heb je altijd een backup modem in huis.
Daarom heb ik een 510 als backup hier staan.
yep idd, ik heb ook nog een oude 510 hier staan van ADSL Lite toen :) (altijd handig) Problemen heb ik niet echt met de LB, behalve dat af en toe de telefoon lijn dood is, maar dat komt door het overmatig downloaden van mij... O-) Stekkertje eruit en er weer in en hij doet het weer! :z
Lekkere Loempia schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:18:
[...]

De Livebox krijg je er sowieso bij, ook al wil je het niet hebben.Hang hem gewoon aan de lijn en oordeel zelf. Als het niet voldoet aan jouw verwachtingen, kan je het nog altijd vervangen met een ander modem. Dat hij van Orange is, dat in mijn ogen een voordeel. Als het ding stuk gaat, krijg je zonder problemen een nieuwe opgestuurd en als je straks een andere lijn wilt (bv. VDSL), dan heb je niks meer aan een ADSL2+ modem. Ik heb zelf wel een ander modem ivm wireless en in het begin was de wireless nog niet al te best van de Livebox. Ik heb wel ervaren dat een backup modem erg handig kan zijn zoals vr6 zegt.
Niet waar, toen het nog 4mbit was had ik ook geen Livebox besteld maar draaide ik nog prima op m'n 510. (Dus ik bespaarde 1 euro per maand! :P) Of is dit nou alweer veranderd? :? (kijkt nu op de orange site)

[ Voor 41% gewijzigd door MensionXL op 02-01-2007 14:33 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08

mvds

Totally awesome!

NNF schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:24:
Overigens, momenteel is de situatie in mijn meterkast als volgt:

ISRA-punt -> splitter -> draad naar DSL modem en draad naar telefooncentrale

Ik neem aan dat dat bij de Livebox gewoon zo kan blijven, aangezien ik geen telefonie van Orange afneem? Of moet je echt per se gebruik maken van de ingebouwde splitter?
Nope, als je geen Wanadoo/Orange telefonie wilt kan je dat zo laten. Houd er wel rekening mee dat het aansluiten van een telefoon(centrale) voor de modem behoorlijke invloed kan hebben op de snelheid die je met je internet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
klein vraagje:
we willen van xs4all ADSL naar orange toe, echter moet het volgende mogelijk zijn:

1 we downgraden ons huidig kpn abbonement naar belbuget
2 we nemen orange + telefonie zodat we goedkoop kunnen bellen (over de huidige KPN lijn!, geen extra lijn)

dan willen we dat we gebeld kunnen worden op ons oude nummer en dat wijzelf bellen via orange , maar als orange eruit ligt dat we de livebox eruit kunnen halen en verder kunnen op KPN (zodat we altijd bereikbaar zijn op ons huidige telefoon nummer.)
is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Niet waar, toen het nog 4mbit was had ik ook geen Livebox besteld maar draaide ik nog prima op m'n 510. (Dus ik bespaarde 1 euro per maand! :P) Of is dit nou alweer veranderd? :? (kijkt nu op de orange site)
Bij mij werd het verplicht en ik heb het niet uit de tijd van de 4mbit maar later. Ik ga er dan ook vanuit, dat het altijd erbij wordt gezet. Ik zou er eigenlijk weinig om kunnen geven, aangezien het om 1 euro gaat. Heb in ieder geval een goed backup modem en dat is al 3 keer goed van pas gekomen. Dan vind ik het zeker 1 euro per maand waard in vergelijking met frustratie, irritatie en andere exotische woede explosies die mensen kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
mschol schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:38:
klein vraagje:
we willen van xs4all ADSL naar orange toe, echter moet het volgende mogelijk zijn:

1 we downgraden ons huidig kpn abbonement naar belbuget
2 we nemen orange + telefonie zodat we goedkoop kunnen bellen (over de huidige KPN lijn!, geen extra lijn)

dan willen we dat we gebeld kunnen worden op ons oude nummer en dat wijzelf bellen via orange , maar als orange eruit ligt dat we de livebox eruit kunnen halen en verder kunnen op KPN (zodat we altijd bereikbaar zijn op ons huidige telefoon nummer.)
is dit mogelijk?
Ja, ja en nog eens ja. Gewoon de telco migratie bij Orange aanvragen en je kan bij KPN altijd downgraden naar Belbudget. Je vraagt het hele pakket aan en klaar. Je kan de KPN telefoonlijn blijven houden. Laat het nummer niet overzetten naar het Orange netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
nog iets vergeten:
we gaan over van ISDN naar analoog.
en hierdoor moeten wij dus ook nieuwe telefoon toestellen hebben, moet er dan ook een centrale bijgekocht worden of is de livebox zelf al een draadloze telefooncentrale...
(dit is mij niet geheel duidelijk uit de plaatjes..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
mschol schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:59:
nog iets vergeten:
we gaan over van ISDN naar analoog.
en hierdoor moeten wij dus ook nieuwe telefoon toestellen hebben, moet er dan ook een centrale bijgekocht worden of is de livebox zelf al een draadloze telefooncentrale...
(dit is mij niet geheel duidelijk uit de plaatjes..)
Nee, de Livebox heeft maar 1 poort beschikbaar voor een telefoontoestel en is geen telefooncentrale. Volgens mij gaan telefooncentrales en de Livebox niet zo goed samen. Misschien verstandig als ervaren gebruikers aangeven, welke combinatie wel/niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:03:
[...]

Nee, de Livebox heeft maar 1 poort beschikbaar voor een telefoontoestel en is geen telefooncentrale. Volgens mij gaan telefooncentrales en de Livebox niet zo goed samen.
dat is natuurlijk wel vreemd..
wie zou er nou in een normaal 1 gezinswoning (3 verdiepingen) voldoende hebben aan 1 telefoontoestel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

Anoniem: 38058 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:19:
[...]

Dat heb ik ook gehad. Je moet je Livebox laten omruilen. Daarna geen problemen meer. Suc6 :)
als dat de oplossing is zal ik dat eens proberen...kijken of ik Orange zover kan krijgen dat ze een nieuwe LB opsturen...

niemand anders hier last mee?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:05

Neo

mschol schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:21:
[...]

dat is natuurlijk wel vreemd..
wie zou er nou in een normaal 1 gezinswoning (3 verdiepingen) voldoende hebben aan 1 telefoontoestel :?
Wat ik heb gedaan is de telefoonuitgang splitsen. Hierdoor kan je meerdere toestellen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
AMD user schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:59:
[...]

Wat ik heb gedaan is de telefoonuitgang splitsen. Hierdoor kan je meerdere toestellen aansluiten.
een vriend heeft het als volgt:
draadloze DECT toestellen, hoofdstation op de live box, schijnt prima te werken... :o

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 02-01-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ForrestX schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:41:
[...]

als dat de oplossing is zal ik dat eens proberen...kijken of ik Orange zover kan krijgen dat ze een nieuwe LB opsturen...

niemand anders hier last mee?
Komt vaker voor en ze sturen altijd een nieuwe. Doen ze niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
mschol schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:27:
[...]

draadloze DECT toestellen, hoofdstation op de live box, schijnt prima te werken... :o
Deze situatie gebruik ik ook enige tijd. Werkt perfect en geen geknoei met lijnen splitsen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Sinds tien minuten geleden is het modem offline @ blijft knipperen. Meer mensen die offline zijn? Dit is trouwens de 1ste keer vanaf augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
joboris schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:18:
Sinds tien minuten geleden is het modem offline @ blijft knipperen. Meer mensen die offline zijn? Dit is trouwens de 1ste keer vanaf augustus.
Reboot of reset hem even. Kijk dan wat het doet. Hier werkt alles zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboris
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Had al een paar keer gereset, inmiddels alweer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:24
mschol schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:27:
[...]

Werkt hier ook prima.
En voor je vorige vragen, ik ben vorig jaar ook van xs4all naar orange gegaan met telefonie, kpn omgezet naar budget, en geen dag zonder internet gezeten. Viel me allemaal goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb een probleem met mijn livebox en een Freecom FSG-3.

Nu heb ik alleen vanaf mijn Livebox een kabel lopen naar boven naar een switch/hub. En vanaf daar kabel naar m'n draadloze router en een kabel naar m'n Freecom lopen. Deze zijn appart aangesloten op de Livebox dus zeg maar.

Alles werkt naar behoren. Alleen lukt het mij niet poort 80 en poort 21 open te zetten in Livebox. Oftewel ik kan de HTTP en FTP server van de Freecom FSG-3 niet gebruiken.

Iemand die mij kan helpen.. ben er al ruim 2 weken mee bzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Je kunt je vraag ook een hier stellen :
http://orange.gebruikers.eu/news.php
Onafhankelijk Orange gebruikers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Folkwin schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:34:
Ik heb een probleem met mijn livebox en een Freecom FSG-3.

Nu heb ik alleen vanaf mijn Livebox een kabel lopen naar boven naar een switch/hub. En vanaf daar kabel naar m'n draadloze router en een kabel naar m'n Freecom lopen. Deze zijn appart aangesloten op de Livebox dus zeg maar.

Alles werkt naar behoren. Alleen lukt het mij niet poort 80 en poort 21 open te zetten in Livebox. Oftewel ik kan de HTTP en FTP server van de Freecom FSG-3 niet gebruiken.

Iemand die mij kan helpen.. ben er al ruim 2 weken mee bzig
Heb jij de Freecom een vast ip adres gegeven en daar naartoe geforward ip die poorten? Anders even een harde reset uitvoeren, check of de software van de Livebox up-to-date is en vul even alles opnieuw in. Harde reset geeft de Livebox magische krachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-08-2024
Lekkere Loempia schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:03:

Heb jij de Freecom een vast ip adres gegeven en daar naartoe geforward ip die poorten? Anders even een harde reset uitvoeren, check of de software van de Livebox up-to-date is en vul even alles opnieuw in. Harde reset geeft de Livebox magische krachten ;)
Ik heb de Freecom inderdaad een vast (fixed) ip-adres gegeven. Ondertussen staat de FTP wel open wanneer ik deze met een poortscan scan. Maar ik kan deze niet benaderen met ftp:// en dan mijn ip adres. Poort 80 wil helemaal niet open.. deze dient trouwens met https:// benadert te worden.

Ik zal morgen eens harde reset geven en alles opnieuw doen.

Bedank tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

hallo we hebben bij ons sinds gister avond het probleem van dat we wel verbonden zijn met het internet volgens de livebox maar niet op websites kunnen

volgens orange/wanadoo zijn wij ook actief maar zij kunnen niet in onze livebox. We hebben al meerdere malen gereset.. inclusief hard resets maar niks mag baten.

Volgens orange ligt het aan het feit dat er een verdieping tussen ISRA en de livebox zit echter werkt het al meer dan een jaar met bijna altijd torrents aan die veel van de lijn trekken
en om nou "opeens" instabiel te worden vind ik nogal raar.

als ik via het commando ping www.nu.nl het probeer krijg ik GEEN HOST GEVONDEN

ik vind dit allemaal erg raar hebben jullie enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Laatst online: 13-06 09:33
Wij hebben een extreem vreemd probleem! Hebben zelfs contact gehad met de AIVD en we gaan straks aangifte doen bij de politie.

Gisteravond ging de telefoon, ma neemt op en krijgt een wildvreemde aan de lijn. Geen van beide had het gesprek geïnitieerd. Even later ging weer de telefoon, dit keer toevallig een bekende (met KPN-lijn) en in het gesprek zei een bandje "Dit gesprek wordt opgenomen door de AIVD".

Hoogst verbaasd het gesprek afgerond en gebeld met de AIVD. De AIVD mag alles van ons weten (kopje koffie jongens?), maar dit was wel heel erg vreemd. De AIVD heeft ons geadviseerd contact op te nemen met Orange omdat misschien iemand misbruik maakt van onze lijn. De AIVD gaat ook het e.e.a. nakijken en worden vandaag misschien teruggebeld...

Dus ook gebeld met Orange, maar zij willen niets doen zonder aangifte bij de politie. Dat gaan we dus nu direct doen.

Ik vind het verbazingwekkend dat zoiets kan in Nederland joh! :P Mocht de situatie te wijten zijn aan Orange, dan laat ik het weten!

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 101381 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:08:
hallo we hebben bij ons sinds gister avond het probleem van dat we wel verbonden zijn met het internet volgens de livebox maar niet op websites kunnen

volgens orange/wanadoo zijn wij ook actief maar zij kunnen niet in onze livebox. We hebben al meerdere malen gereset.. inclusief hard resets maar niks mag baten.

Volgens orange ligt het aan het feit dat er een verdieping tussen ISRA en de livebox zit echter werkt het al meer dan een jaar met bijna altijd torrents aan die veel van de lijn trekken
en om nou "opeens" instabiel te worden vind ik nogal raar.

als ik via het commando ping www.nu.nl het probeer krijg ik GEEN HOST GEVONDEN

ik vind dit allemaal erg raar hebben jullie enig advies?
Wat de helpdesk zegt klopt gewoon en dat heb ik zelf echt al een paar keer gezien. Het klinkt heel vreemd inderdaad, maar het komt voor. De livebox kan je het beste altijd met een kabel van max. 1,5 meter direct op de ISRA aansluiten. Dan ben je zeker dat het nooit zo'n probleem gaat geven. Het probleem is echter nog niet duidelijk. Want heb jij nou geen ADSL signaal (dus knippert het @ teken) of heb jij wel signaal maar geen internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zeker signaal :) en we zijn volgens orange zelf ook actief.. er staat ook datg de internet verbinding actief is

het @ lampje brandt dus constant

maar dit is wel naar want nu moet ik dus een signaal versterker kopen want mijn huisgenoot heeft de usb stick van mij gekregen en die trekt wel die afstand (2 verdiepingen) maar mijn wifi kaart trekt dat niet :(

maar hoe kan dit nou dan? dat het OPEENS instabiel is geworden? vind he gewoon heel erg vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Ik heb sinds kort een nintendo Wii. Nu heb ik ook een usb > lan adapter die volgens iedereen op internet hoort te werken met de Wii. Echter, als ik verbinding met internet probeer te maken, krijg ik de melding dat de Wii geblokkeerd wordt door een firewall. Dit breng mij bij de livebox, want volgens mij blokkeerd deze de Wii. De Wii zit op eth2, de firewall geheel uitschakelen in de livebox heeft geen zin. Weet iemand hoe ik de Wii kan toestaan als apparaat wat gebruikt maakt van de livebox. Je kunt natuurlijk neit het installatie cd'tje in de Wii doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147879

Heej mensen,

Ik heb een vraagje, is het ook mogelijk om op je livebox in te loggen middels je externe ip-adres. Dus niet vanuit je prive netwerk.

Alsvast bedankt,

Groet P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133804

Anoniem: 101381 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:10:
ik heb zeker signaal :) en we zijn volgens orange zelf ook actief.. er staat ook datg de internet verbinding actief is

het @ lampje brandt dus constant

maar dit is wel naar want nu moet ik dus een signaal versterker kopen want mijn huisgenoot heeft de usb stick van mij gekregen en die trekt wel die afstand (2 verdiepingen) maar mijn wifi kaart trekt dat niet :(

maar hoe kan dit nou dan? dat het OPEENS instabiel is geworden? vind he gewoon heel erg vreemd :/
ik heb atm precies hetzelfde, sinds 1 uur 's nachts.
Precies zelfde met dat lampjes wel naar behoren branden, maar internet: ho maar.
Ik heb de livebox ook duizend maal gereset..
Kom je toevallig ook uit Groningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jazeker! aha ligt dus niet aan de afstand als jij het ook "toevallig" opeens hebt..

toch weer even naar helpdesk bellen ? welk gedeelte kom jij? ik 9712 (net boven centrum)

dan ligt het waarschijnlijk aan de centrale waar we op aangesloten zijn :(

en ik ook dus na 1 uur... kwam thuis van een vriendin en wilde nog even msnen en vond al verdacht dat ik opeens geen reacties meer kreeg enzo en toen deden sites het opeens niet meer :S

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 101381 op 04-01-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:23:
jazeker! aha ligt dus niet aan de afstand als jij het ook "toevallig" opeens hebt..

toch weer even naar helpdesk bellen ? welk gedeelte kom jij? ik 9712 (net boven centrum)

dan ligt het waarschijnlijk aan de centrale waar we op aangesloten zijn :(

en ik ook dus na 1 uur... kwam thuis van een vriendin en wilde nog even msnen en vond al verdacht dat ik opeens geen reacties meer kreeg enzo en toen deden sites het opeens niet meer :S
:P ik 9713, maar ik heb hier binnen alles met bekabeling liggen dus het ligt echt niet aan je draadloze netwerk thuis .
Maar idd moet het aan die centrale liggen waar wij op zijn aangesloten, ik heb al paar keer orange proberen te bellen maar kreeg melding dat er zoveel wachtenden voor mij waren, dat ik beter later nog een keer kon bellen (zo'n ingesproken stem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:57

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik had dinsdagavond krek hetzelfde. Adsl klapte eruit. Livebox 5 x ge-reset.
Niets hielp. Adsl lichtje bleef knipperen (en telefoon-scriptje werd niet geladen -> daardoor denk ik).
Dan maar naar bed :(
Volgende dag na het werk bleek alles het weer opnieuw te doen...

Overigens is dit niet het eerste probleem sinds ik van XS4all overgestapt ben. De 1e 3 maanden alleen maar verbindingsellende, geen telefoon etc. Nuaj, nu doet alles het weer (hoef maar 4 x per week alles te resetten) dus waar klaag ik over?

Maar betrouwbaar is deze hele constructie bij lange na niet. Wat dat betreft verlang ik terug naar XS4all (3 jaar uptime zonder prob's!).

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42135

Hier ligt de livebox er ook uit, sinds vannacht.
9712 ligt dus aan de wijk centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

ForrestX schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:36:
Vandaag is mijn telefonie geheel over gegaan van KPN naar Orange...eindelijk...

Alles netjes aangesloten zoals Orange beschrijft maar zodra ik de hoorn van de haak neem hoor ik door de kiestoon hele irritante tikken/klikken...iemand enig idee wat dit kan zijn??
Dit is echt pas gekomen sinds Orange de boel heeft over genomen!!

Wellicht is het al eerder aan bod gekomen, maar in de OP stond er niks over, en om 35 pagina's over modems en internet snelheden door te gaan lezen op zoek naar 1 post hierover... :?
Orange stuurt een nieuwe LB op als het goed..hopen dat het dan is opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ForrestX schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:32:
[...]

Orange stuurt een nieuwe LB op als het goed..hopen dat het dan is opgelost
ik had dat probleem ook vaak, nu lijkt alles wel goed te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me af wanneer die wijkcentrale gefixed word :( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Laatst online: 13-06 09:33
Eerst zegt Orange geen telefoongegevens te kunnen geven zonder aangifte bij de politie. De politie kan geen aangifte opmaken omdat we geen aantoonbaar strafbaar feit hebben. Politie heeft gebeld met Orange en na lang zeuren kreeg de politie voor elkaar dat er een onderzoek wordt ingesteld... (wat wij zelf niet voor elkaar kregen).

Gaat dus lekker...

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft er al iemand weer gebeld? ik zit op moment in UB groningen en kan dus niet helpdesk bellen aangezien ik "niet even naar de livebox kan lopen" xD

mag van mij snel gemaakt wordn :/ *internetslet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net weer gebeld, weer ontiegelijk lang moeten wachten zonder maar ook iemand aan de lijn te krijgen. Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenblik geduld alstublieft.
Als die lui nou eens wat meer medewerkers in dienst nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanochtend was het nog rustig maar goed ik was dan ook wel vroeg (voor 10 uur) ik hoop dat het snel gemaakt wordt al ben ik bang dat het kijkend naar het tijdstip niet meer gaat lukken vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 101381 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:34:
vanochtend was het nog rustig maar goed ik was dan ook wel vroeg (voor 10 uur) ik hoop dat het snel gemaakt wordt al ben ik bang dat het kijkend naar het tijdstip niet meer gaat lukken vandaag :(
Ik kan me nog een dns storing herinneren op een avond en die was binnen drie kwartier verholpen. Dus ook in de avond fixen ze problemen. Er is nog voldoende tijd om het vandaag weer up te krijgen. Vooral rustig blijven en goed ademhalen.....en tot tien tellen om een frustratie aanval te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het punt is dat ik net op gang ben gekomen met de studie en thuis me internet nodig heb (wachtwoord universiteit is verlopen dus kan daar ook niet inloggen op internet :( << zit nu op laptop van een vriendin)
om te studeren (en om scrubs binnen te halen vannacht xD)

maar goed ik heb geduld :) tot dan mara gewoon tv kijken enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Anoniem: 136075 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:03:
Ik heb sinds kort een nintendo Wii. Nu heb ik ook een usb > lan adapter die volgens iedereen op internet hoort te werken met de Wii. Echter, als ik verbinding met internet probeer te maken, krijg ik de melding dat de Wii geblokkeerd wordt door een firewall. Dit breng mij bij de livebox, want volgens mij blokkeerd deze de Wii. De Wii zit op eth2, de firewall geheel uitschakelen in de livebox heeft geen zin. Weet iemand hoe ik de Wii kan toestaan als apparaat wat gebruikt maakt van de livebox. Je kunt natuurlijk neit het installatie cd'tje in de Wii doen.
Ik heb mijn Wii via Wifi verbonden en heb totaal gene problemen. Alle diensten werken gewoon online, heb daarvoor geen portforwards moeten doen.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit staat op de site van Orange:

Orange netwerk-meldingen
Netwerk meldingen

Aankondigingen van Orange:
2007-01-04 11:46:15 > ADSL verbindings problemen te Groningen

2007-01-04 11:46:15 - ADSL verbindings problemen te Groningen
Sommige klanten met een Orange Family verbinding in Groningen kunnen op dit moment geen verbinding maken of ondervinden problemen met de ADSL verbinding.
Orange werkt aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136075

Laryx schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Ik heb mijn Wii via Wifi verbonden en heb totaal gene problemen. Alle diensten werken gewoon online, heb daarvoor geen portforwards moeten doen.
Jah maar mijn Wii probeer ik via een van de werkende USB LAN adapters te verbinden, aangezien mijn LB geen WIFI enabled heeft... Op de een of andere manier ziet de LB de WII niet als apparaat, want het lichtje bij de eth2 poort gaat ook niet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:19
Het valt mij op dat de Ipod Nano niet meer wordt genoemd als je Orange Family bestelt. Is die actie alweer afgelopen of geldt deze nog steeds :P ?

Edit: net even gebeld met de verkoopafdeling. Family komt voor mij (en zo te horen ook in de rest van het land) beschikbaar in maart, dus geen Ipod :(

[ Voor 34% gewijzigd door objectief2 op 04-01-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Internet doet het hier weer, ik heb net ff stekker eruigetrokken.
Maar als het goed is is die wijkcentrale dus gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:36
Is de storingspagina van orange nog iets voor de startpost:
http://www4.orange.nl/netwerkmeldingen/index.html
?

Pagina meldt nog steeds storingen trouwens (en ik heb op mijn prive adres in grun vandaag geen storing gehad)

[ Voor 55% gewijzigd door Ma_rK op 04-01-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Zo!

Mijn 1e post op Orange netwerk ;) Vanmiddag modem binnengekregen; eigenlijk zou portering morgen zijn maar omdat i-net eruit lag had ik al zo'n vermoeden..Livebox aangesloten en direct verbinding. De hele installatie kostte me zo'n 5 minuten. Da's vast lekker verdienen voor Orange, op al die dure monteurs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het werkt weer :) *blij!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
  • Laatst online: 10-06 12:09
Gentlemen,

Heb sinds gisteren mijn Family+etc abo opgeleverd gekregen. Installatie fluitje van een cent en de verbinding blijkt ook aardig snel: hij traint in op 17000 en speedtest geeft een snelheid van 12,5 Mbps. Snel genoeg voor mij. Ik had al een Netgear WGR 614v6 draadloze router (van @home) en had (hier) al opgezocht hoe je die instelt als access point.

En, wonderwel, alles werkt. Maarrr...als ik de speedtest weer uitvoer wanneer de compu's verbonden zijn met een draadloze verbinding blijkt de snelheid (gecapped?) te blijven steken op ruim 4,8 Mbps. Verbinden via een kabel (in het access point) geeft weer de snelheid van 12,5 Mbps.

Ik durf mezelf geen echte tweaker te noemen, maar ik ben ook geen übernoob. Ik weet dat de theoretische wireless verbindingssnelheid van 54 Mbps in de prakijk op maximaal de helft neerkomt, maar dan nog lijkt mij 4,5 Mbps te langzaam. Het lijkt erop dat er een cap opzit.

Iemand die meer weet? Thanx in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
derbirol schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:07:
Gentlemen,

Heb sinds gisteren mijn Family+etc abo opgeleverd gekregen. Installatie fluitje van een cent en de verbinding blijkt ook aardig snel: hij traint in op 17000 en speedtest geeft een snelheid van 12,5 Mbps. Snel genoeg voor mij. Ik had al een Netgear WGR 614v6 draadloze router (van @home) en had (hier) al opgezocht hoe je die instelt als access point.

En, wonderwel, alles werkt. Maarrr...als ik de speedtest weer uitvoer wanneer de compu's verbonden zijn met een draadloze verbinding blijkt de snelheid (gecapped?) te blijven steken op ruim 4,8 Mbps. Verbinden via een kabel (in het access point) geeft weer de snelheid van 12,5 Mbps.

Ik durf mezelf geen echte tweaker te noemen, maar ik ben ook geen übernoob. Ik weet dat de theoretische wireless verbindingssnelheid van 54 Mbps in de prakijk op maximaal de helft neerkomt, maar dan nog lijkt mij 4,5 Mbps te langzaam. Het lijkt erop dat er een cap opzit.

Er zit helemaal geen cap op en het is glashelder, dat het aan die Netgear router ligt. Reset dat ding even helemaal en check of de nieuwste firmware aanwezig is (zo niet en er is nog geen oplossing, dan kan je het erop gooien). Probeer het dan opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
derbirol schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:07:
Gentlemen,

TCPOptimizer doet wonderen :)
Ik had precies hetzelfde probleem, alleen dan met een Linksys router. Na het het draaien van TCPOptimizer haalde ik gewoon de volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
Ik dacht dat die router wellicht een soort cap had, maar had natuurlijk eerst TCP Optimizer moeten gebruiken. Vergeten!

Maar: dat bleek inderdaad (alweer) de oplossing! Haal de 12,5 nog niet, maar wel al 10, dus met een beetje tweaken moet dat verder omhoog kunnen.

Thanx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:02
Ik heb al op de orange site gezocht en in dit topic, maar helaas zonder resultaat. Vandaar toch hier mijn vraag:
ik wil graag mijn nummer behouden van kpn op mijn kpn lijn, ik krijg dan dus een nieuw nummer van orange. Als ik de telefonie dan via de livebox doe, als ik dan gebeld word op mijn kpn nummer, gaat de telefoon dan wel gewoon over? Dus bellen met het nummer van orange maar gebeld worden op mijn kpn nummer (met belbudget abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbiker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 10:39
Hoi allemaal.
Ik heb Orange family + telefonie.
Sinds de overgang van Wanadoo naar Orange traint de LB in op nog maar de helft van de mogelijke snelheid. Tijdens Wanadoo trainde hij in op 19000 / 1024. Nu met Orange haalt hij nog maar 10000 / 964. De afstand naar de centrale is ongeveer 600 mtr. De LB zit met de langere kabel van Orange (3mtr) aan het ISRA punt. Hierachte zit een router die weer 3 PC's verbindt via kabel. Het eerste halfjaar haalde de LB dus de maximale snelheid, nu nog maar de helft. Wat heb ik gedaan: alle kabels vervangen. LB op het ISRA punt aangesloten met het korte kabeltje van Orange. Softwarematige reset, Harde reset. (meermaals). Met de helpdesk gebeld. Die had het steeds over een update. Maar de LB heeft de laatste softwareversie (3202WNLB_222034) Emails gestuurd. Reactie hierop: nieuwe LB gestuurd. Helaas geen effect. Ik heb nu ook nog een vervelende tik tijdens het telefoneren. Er is dus helemaal niks bij mij thuis veranderd. Heb op mijn laatste mail van vorige week nog geen reactie gehad. Hebben meer mensen zo'n drastische snelheidsvermindering meegemaakt?
Gr, Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerLeonov
@Fernorato

Volgens bel je ook als je je nummer laat overnemen door Orange met je Orange-nummer. In het geval dat jij schetst (dus KPN-abo behouden en nummer dus niet laten overnemen) is het enige verschil verder dat je aan KPN nog (minimaal) €9,67,- kosten schuldig bent. Moet dus kunnen zoals jij het wil volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Na sinds het begin aanhoudende snelheidsproblemen, die vandaag wel érg waren (trok gemiddeld 1mbit terwijl de livebox op 18mbit inklokte) toch maar eens met de helpdesk gebeld. Paar dingen geprobeerd, maar het blijft wisselvallig. Ze sturen nu een nieuwe Livebox op :) Hopelijk helpt dat!

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 11:04
superbiker schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:49:
Hebben meer mensen zo'n drastische snelheidsvermindering meegemaakt?
Gr, Huub
Jip, hier hetzelfde.... Wat ik nog sterker vind in het verhaal is dat mijn directe buren, welke ook orange hebben, in het begin minder hoge intrain waardes had als ik, maar momenteel zijn de waardes van hun zelfs gestegen tov in het begin en dus veel hoger.
De tel. kabel loopt via mijn kruipruimte, en ik weet 100% zeker dat er voor de rest niks veranderd is.

Dus wie het weet mag het me vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171332

Hallo!

Op het moment heb ik kabelinternet maar ik zou graag overgaan op Orange ADSL. Nu is er in mijn meterkast wel een ISRA-punt, maar die is al jaren geleden afgesloten.
Wanneer ik nu bij KPN een belbudget-abbo aanvraag, om vervolgens Orange ADSL aan te vragen, moet ik dan alsnog aansluitkosten betalen? Of zijn die aansluitkosten er alleen als er nog geen fysieke kabel+ISRA-kastje is? Nergens op de KPN-site kan ik het vinden en hier op t forum ook niet.. :S

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 171332 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:42:
Hallo!

Op het moment heb ik kabelinternet maar ik zou graag overgaan op Orange ADSL. Nu is er in mijn meterkast wel een ISRA-punt, maar die is al jaren geleden afgesloten.
Wanneer ik nu bij KPN een belbudget-abbo aanvraag, om vervolgens Orange ADSL aan te vragen, moet ik dan alsnog aansluitkosten betalen? Of zijn die aansluitkosten er alleen als er nog geen fysieke kabel+ISRA-kastje is? Nergens op de KPN-site kan ik het vinden en hier op t forum ook niet.. :S

Bedankt!
Je moet aansluitkosten betalen, als KPN je weer op het netwerk een aansluiting geeft. Is iets van 45 euro. Fysieke ISRA aansluiten is een heel ander verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Lekkere Loempia op 06-01-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Gisteren neiuwe Livebox ontavnegn en het klik probleem tijdens het bellen is idd verholpen...

Lijkt wel een refurbished LB..zit een of andere zachte witte plastic hoes opgeplakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

ForrestX schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:18:
Gisteren neiuwe Livebox ontavnegn en het klik probleem tijdens het bellen is idd verholpen...

Lijkt wel een refurbished LB..zit een of andere zachte witte plastic hoes opgeplakt :P
uhuh, maar de livebox is ook een veredelde ordner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
In Frankrijk circuleren 2 versies van de Livebox. Een met Sagem hardware en een met Inventel.
De hardware is nogal verschillend. Hier in Nederland is tot nu toe alleen de Sagem verstrekt.
Misschien is die refurbished versie een Inventel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
mesa57 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:39:
In Frankrijk circuleren 2 versies van de Livebox. Een met Sagem hardware en een met Inventel.
De hardware is nogal verschillend. Hier in Nederland is tot nu toe alleen de Sagem verstrekt.
Misschien is die refurbished versie een Inventel ?
In de tijd van Wanadoo hadden ze in NL ook Inventel modems en die dingen waren echt belabberd slecht. Hebben ze ook maar kort gehad en daarna kwam Sagem ervoor in de plaats. Ik hoop dus niet dat het weer Inventellende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb iets geks als ik mijn email adressen wil beheren:
Afbeeldingslocatie: http://img490.imageshack.us/img490/4417/beheerdd2.jpg
Hmm, dus dan wil ik een email adres maken en dan...?
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/57/maakxi4.jpg

Heeft iemand dit ook? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tao schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:34:
Ik had dinsdagavond krek hetzelfde. Adsl klapte eruit. Livebox 5 x ge-reset.
Niets hielp. Adsl lichtje bleef knipperen (en telefoon-scriptje werd niet geladen -> daardoor denk ik).
Dan maar naar bed :(
Volgende dag na het werk bleek alles het weer opnieuw te doen...

Overigens is dit niet het eerste probleem sinds ik van XS4all overgestapt ben. De 1e 3 maanden alleen maar verbindingsellende, geen telefoon etc. Nuaj, nu doet alles het weer (hoef maar 4 x per week alles te resetten) dus waar klaag ik over?

Maar betrouwbaar is deze hele constructie bij lange na niet. Wat dat betreft verlang ik terug naar XS4all (3 jaar uptime zonder prob's!).
Waar zit jij? Ik had dit dinsdag ook.. ik zit in Eindhoven.

Het probleem was op zich wel duidelijk.. de ADSL verbinding zelf was er wel, maar ik kreeg geen IP-adres meer via DHCP. Dit heeft van 20u15 tot ca 01u geduurd. Erg irritant..want de helpdesk is dan ook niet te bereiken! Ik had althans 0900-9515 gebeld, waar je tergend lang aan het lijntje gehouden wordt door de computer, en waar al helemaal niet uit blijkt dat je op dat moment niet eens meer persoonlijk iemand aan de lijn kan krijgen! Stelletje hufters..bah!

Is trouwens niet de eerste keer dat precies dit probleem optreedt. Tijdtje terug (2 maanden?) was het precies hetzelfde..alleen duurde het toen maar 1.5 uur oid.

[ Voor 5% gewijzigd door brama op 07-01-2007 16:27 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Laatst online: 31-05 18:01
MensionXL schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:25:
Ik heb iets geks als ik mijn email adressen wil beheren:

Heeft iemand dit ook? :?
Tijd voor een mailtje naar de helpdesk, ik heb van de week nog een extra e-mailadres aangemeekt, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik heb ineens zo'n 130 KB/sec ipv 300 KB/sec...

Regio Zeeuws vlaanderen...
nog iemand met problemen bij orange?

op de pagina staat niets van onderhoud ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Sommige computers op mijn netwerk krijgen geen IP-adres meer van de Livebox. Kan het kloppen dat de Livebox (DHCP) maar maximaal 10 IP-adressen uitdeelt (IP-adressen toegewezen door de server: 10 in Livebox configuration)?

Er zijn inderdaad 10 IP-adressen uitgedeeld, maar er zijn nu geen 10 computers die op het netwerk zitten. Hoe kan ik deze lijst leeg krijgen?

Is het ook mogelijk het aantal IP-adressen van 10 te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ThinkAboutIt schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:04:
[...]

Tijd voor een mailtje naar de helpdesk, ik heb van de week nog een extra e-mailadres aangemeekt, geen probleem.
Whehe als ik op "stel een vraag" klik, dan gebeurt er gewoon niks. Heb jij dat ook?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er al mensen die een oplossing hebben gevonden voor het feit dat de Livebox vastloopt na een tijd als je geen cap zet op je aantal verbindingen/snelheid bij torrents?

als ik een tijdje boven de 1mb/s ga dan loopt hij vast en cap Utorrent dan ook op 500-600 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

Lekkere Loempia schreef op zondag 07 januari 2007 @ 13:17:
[...]

In de tijd van Wanadoo hadden ze in NL ook Inventel modems en die dingen waren echt belabberd slecht. Hebben ze ook maar kort gehad en daarna kwam Sagem ervoor in de plaats. Ik hoop dus niet dat het weer Inventellende is.
hoe zie ik het verschil?

zater 2 stickers over elkaar heen onderop...op beide was een Sagem logo herkenbaar...

Op de onderste stond overigens wel " Wannadoo LiveBox" in de linker bovenhoek...

[ Voor 19% gewijzigd door ForrestX op 07-01-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Anoniem: 101381 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:36:
zijn er al mensen die een oplossing hebben gevonden voor het feit dat de Livebox vastloopt na een tijd als je geen cap zet op je aantal verbindingen/snelheid bij torrents?

als ik een tijdje boven de 1mb/s ga dan loopt hij vast en cap Utorrent dan ook op 500-600 kb/s
Via de upload wizzard 1mbit upload instellen. Daarna checken hoe snel je kan uploaden (naar een ftp site bijvoorbeeld). Daar 80% van nemen en dat is hem dan. Als je meerdere torrents tegelijk open hebt staan gaat de download hier ook trager. Als ik de upload dan van 75 naar 40 verlaag gaat de download sneller. Maar ik wil eigenlijk gewoon van Orange af, ga denk ik Speedlinq 20Mbit (KPN) nemen in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

Ik heb al sinds ik Orange heb problemen met telefonie.. lokale nummers paktie niet en meeste service nummers ook niet, buitenland gaat ook moeilijk.. alleen mobiel werkt soms. Nou zegt de helpdesk verwissel je kabels en kijk of je een andere telefoon kan gebruiken.. want ik heb een vrij oud goedkoop ding van Ranex.. ik heb hier en daar gezocht naar een lijst met compatible telefoons, maar kon niks vinden. Hebben jullie een idee wat een goede telefoon is icm Orange ADSL Family?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:52
Anoniem: 101381 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 21:36:

je moet onder de advanced instellingen van utorrent het aantal half open staande poorten vermidneren. die staan geloof ik standaard op 8 zet maar op vier ofoz dan kan je je download op vol laten.
dat veroorzaakte bij mij ook veel problemen. ik kon tijdens utorrent niet meer browsen kwaam echt niets uit de verbinding.

livebox heeft volgens mij echt veel problemen met groot aantal connecties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 59362 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:39:
Hebben jullie een idee wat een goede telefoon is icm Orange ADSL Family?
Mijn PHILIPS CD 1351S doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Vandaag is Orange Family hier geactiveerd.
De downloadsnelheid ligt rond de 2100 Kbyte/s, de uploadsnelheid rond de 120 Kbyte/s. Ik ben een tevreden mens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Anoniem: 59362 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:39:
Ik heb al sinds ik Orange heb problemen met telefonie.. lokale nummers paktie niet en meeste service nummers ook niet, buitenland gaat ook moeilijk.. alleen mobiel werkt soms. Nou zegt de helpdesk verwissel je kabels en kijk of je een andere telefoon kan gebruiken.. want ik heb een vrij oud goedkoop ding van Ranex.. ik heb hier en daar gezocht naar een lijst met compatible telefoons, maar kon niks vinden. Hebben jullie een idee wat een goede telefoon is icm Orange ADSL Family?
Ik heb vaak de Philips DECT telefoons voorbij zijn komen in topics. Daar zal je misschien de meeste kans van slagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 22:47

xdc

heb er alweer een jaar lidmaatschap opzitten
en ga straks 5 euro per maand meer betalen

Je wordt feitelijk gestraft om abonnee te blijven bij orange

weet iemand hoe ik die 5 euro korting toch kan krijgen ?
Liefst zonder de rompslomp van overstappen etc ?
die migraties werken toch niet echt lekker , vaak problemen met de overgang en tijdelijk zonder internet,
lekkere marktwerking

iemand een oplossing ?

Vorig jaar kreeg ik nog een welkomst geschenk nadat ik wanadoo family had afgesloten bij de dixons
ipv een gratis ipod shuffle , een cadeaubon van 100,- eu vrij te besteden bij dixons .. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door xdc op 08-01-2007 12:45 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
xdc schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:43:
heb er alweer een jaar lidmaatschap opzitten
en ga straks 5 euro per maand meer betalen

Je wordt feitelijk gestraft om abonnee te blijven bij orange

weet iemand hoe ik die 5 euro korting toch kan krijgen ?
Liefst zonder de rompslomp van overstappen etc ?
die migraties werken toch niet echt lekker , vaak problemen met de overgang en tijdelijk zonder internet,
lekkere marktwerking

iemand een oplossing ?
Gestraft worden is wel een iets overdreven woordkeuze, vindt je zelf niet? Dat is meer 'lekkere' marktwerking en daar ben je nota bene zelf akkoord mee gegaan. Ze geven nooit zomaar korting, omdat jij het zo nodig vindt. Ze willen het soms alleen doen, om jou als klant te behouden. Zwaaien met een opzegging is dan de enige optie.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.