Er is nogal wat vervanderd sinds jouw VoIP lampje is gaan brandden. Zoals hij al zei ligt het nu bij de derde lijn. Die werkt als een black box, dwz er komt van alles in en er gaat niets uit. Dit heeft te maken met een nieuw systeem dat we onlangs in gebruik hebben genomen waar nogal wat haken en ogen aan zitten(maar uiteindelijk de dienstverlening zal verbeteren), iig die derde lijn brengt niemand van op de hoogte wat ze doen. De eerst dan wel de tweede lijn lastig vallen zal niet veel resultaat brengen, het beste is toch een klacht sturen.
Ten tijde van mijn problemen was de derde lijn er ook al. Er gaat inderdaad van alles in maar er kwam bij mij zeer weinig uit, zeg maar niets eigenlijk. Ik kreeg het idee dat de derde lijn een soort "zwart gat"
is. Pas toen ik naar Kassa ging, was het probleem ook ineens opgelost.
En om maar even van de gelegenheid gebruik te maken:

En om maar even van de gelegenheid gebruik te maken:
Uit de klachten top3 van de afgelopen uitzending van Kassa.1 (1) KPN - Verreweg de meeste klachten gaan nog steeds over InternetPlusBellen van KPN. En dus ook over dochters HetNet en Planet. Maar is er ook iets positiefs te melden over KPN. Veel klachten over InternetPlusBellen die wij hebben doorgestuurd naar KPN zijn inmiddels naar tevredenheid opgelost. Dus mail uw klachten naar ons, wij sturen deze dan door naar KPN.
[ Voor 47% gewijzigd door Arnout op 21-11-2006 20:30 ]
De tweede lijns kan soms wel proberen te informeren bij de desbetreffende derde lijns, maar dat lukt inderdaad niet altijd. Een probleem ligt niet zomaar bij een derde lijn, het probleem is dan klaarblijkelijk al best ingewikkeld en dat heeft wat wachttijd en onderzoekstijd nodig.Haijo schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:02:
[...]
Er is nogal wat vervanderd sinds jouw VoIP lampje is gaan brandden. Zoals hij al zei ligt het nu bij de derde lijn. Die werkt als een black box, dwz er komt van alles in en er gaat niets uit. Dit heeft te maken met een nieuw systeem dat we onlangs in gebruik hebben genomen waar nogal wat haken en ogen aan zitten(maar uiteindelijk de dienstverlening zal verbeteren), iig die derde lijn brengt niemand van op de hoogte wat ze doen. De eerst dan wel de tweede lijn lastig vallen zal niet veel resultaat brengen, het beste is toch een klacht sturen.
Daar ligt mijn probleem ook en de 3e gaat aan de 2e terugkoppelen en de 2e belt mij dan weer met de uitslag. Voorlopig heb ik 1 avond VoIP kunnen gebruiken haha, lekker zooitje.Joen schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:56:
[...]
De tweede lijns kan soms wel proberen te informeren bij de desbetreffende derde lijns, maar dat lukt inderdaad niet altijd. Een probleem ligt niet zomaar bij een derde lijn, het probleem is dan klaarblijkelijk al best ingewikkeld en dat heeft wat wachttijd en onderzoekstijd nodig.
Dit is een afdeling die er volgens mij tussen in gezet is. Tussen de 2e lijns en de 3e lijns afdelingen. Op dit moment vooral belast (letterlijk en figuurlijk) met de firmware problemen. Mn ouders waren ook de klos, knipperend voip, maar een harde reset (paperclip manier) loste het probleem gelukkig op, en nu leeft de box op 1.40.9 (wat direct problemen gaf met Grab-It (nieuwsleecher dus) die de kwaliteit van de telefonie deed stotteren en hakkelen).. Heb netlimiter erop gezet, 3,5 mbit max voor de pc, heeft telefonie ruimte zat (ouders hebben snel surfen en bellen 4mbit abbonement). Oude QoS deed kwa bandbreedte reserveren het dan toch beter..Arnout schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:25:
Ten tijde van mijn problemen was de derde lijn er ook al. Er gaat inderdaad van alles in maar er kwam bij mij zeer weinig uit, zeg maar niets eigenlijk. Ik kreeg het idee dat de derde lijn een soort "zwart gat"is.
"Mekker, blaat"
Verwijderd
Even een update
Ik heb gisteren het reset knpje maar eens ingedrukt (niet na een tip van de helpdesk overigens). Nu branden alle lampjes. Telefonie werkt nu. Heb ook geactiveerd. Dus dat lijkt allemaal goed gegaan te zijn.
Nu dient het volgende prbleem zich aan, maar dat is meer bij mij intern. Mijn pc vindt de experia niet.
Mijn pc's staan op de 3e verdieping (betonnen vloeren) De Experia helemaal beneden in de meterkast. Ik heb ooit met zeer veel pijn en moeite één kabel kunnen trekken.voor mijn ISDN aansluiting. Ik gebruikte die kabel voor zowel mijn telefoon op de 3e (twee draadjes) als voor mijn isdn moden (overige 6 draadjes) die ook op de 3e stond. Ik neem aan dat ik nu echt alle 8 de draadjes nodig heb voor de aasnluiting van mijn pc's (netwerkswitch)???
Dat betekent dat ik nu twee kabels moet gaan trekken dat zal ws een probleem worden. Wellicht zou ik een draadloze verbinding kunnen maken. Ik neem aan dat ik daarvoor een versterker nodig heb?
wat moet ik daarvoor nemen? Merk type etc etc. en is zo'n draadloze verbinding stabiel genoeg voor online race games??
Dank voor jullie hulp
Groeten
Steven
Ik heb gisteren het reset knpje maar eens ingedrukt (niet na een tip van de helpdesk overigens). Nu branden alle lampjes. Telefonie werkt nu. Heb ook geactiveerd. Dus dat lijkt allemaal goed gegaan te zijn.
Nu dient het volgende prbleem zich aan, maar dat is meer bij mij intern. Mijn pc vindt de experia niet.
Mijn pc's staan op de 3e verdieping (betonnen vloeren) De Experia helemaal beneden in de meterkast. Ik heb ooit met zeer veel pijn en moeite één kabel kunnen trekken.voor mijn ISDN aansluiting. Ik gebruikte die kabel voor zowel mijn telefoon op de 3e (twee draadjes) als voor mijn isdn moden (overige 6 draadjes) die ook op de 3e stond. Ik neem aan dat ik nu echt alle 8 de draadjes nodig heb voor de aasnluiting van mijn pc's (netwerkswitch)???
Dat betekent dat ik nu twee kabels moet gaan trekken dat zal ws een probleem worden. Wellicht zou ik een draadloze verbinding kunnen maken. Ik neem aan dat ik daarvoor een versterker nodig heb?
wat moet ik daarvoor nemen? Merk type etc etc. en is zo'n draadloze verbinding stabiel genoeg voor online race games??
Dank voor jullie hulp
Groeten
Steven
Je hebt voor netwerk maar 4 draadjes nodig. punt 1-2-3-6 moet je gebruiken op de netwerkstekker. Andere draden kan je gaan gebruiken voor telefoon. Zou niet weten of dat veel invloed op elkaar gaat hebben. Ik zou niet draadloos online gaan gamen.
Verwijderd
hmm ok
dat zou betekenen dat er een andere reden moet zijn waarom mijn pc de experia box niet kan vinden.
Ik moet zeggen dat ik verder ook niet zo veel noodzaak zie voor een draadloze verbinding.
dat zou betekenen dat er een andere reden moet zijn waarom mijn pc de experia box niet kan vinden.
Ik moet zeggen dat ik verder ook niet zo veel noodzaak zie voor een draadloze verbinding.
Het maakt wel uit wat voor kabel je precies hebt gebruikt. Gezien de 8 draden heb je UTP gebruikt en zou je zoals hierboven staat kunnen volstaan met 4 draden. Is het geen UTP dan ben je ws. gelimiteerd tot een 10Mbit/sec verbinding.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:59:
[...]
Ik heb ooit met zeer veel pijn en moeite één kabel kunnen trekken.voor mijn ISDN aansluiting. Ik gebruikte die kabel voor zowel mijn telefoon op de 3e (twee draadjes) als voor mijn isdn moden (overige 6 draadjes) die ook op de 3e stond. Ik neem aan dat ik nu echt alle 8 de draadjes nodig heb voor de aasnluiting van mijn pc's (netwerkswitch)???
Verder zou je handmatig het kanaal kunnen instellen, dit maakt ook nog wel eens uit voor de kwaliteit van je ontvangst.
Verwijderd
NooB here
graag stotteren in blokletters
:-D
Ik weet niet 100% zeker wat voor kabel ik heb gebruikt (dikke kwaliteit en zeker meer dan 4 draadjes dus ik neem aan
. De kabel verbindt twee aansluit doosjes. en ik heb twee draadjes naar de telefoonaansluitdoos geleid.
De situatie met mijn ISDN modem werkte perfect. Dus eigenlijk ga ik er vanuit dat het wel goed aangesloten zat. Maar nu werkt het dus niet.
Ik heb overigens een 6 mbit aansluiting dus...
Ik weet niet 100% zeker wat voor kabel ik heb gebruikt (dikke kwaliteit en zeker meer dan 4 draadjes dus ik neem aan
De situatie met mijn ISDN modem werkte perfect. Dus eigenlijk ga ik er vanuit dat het wel goed aangesloten zat. Maar nu werkt het dus niet.
Nou mijn verhaal:
Klant wil IPB, dus bel met KPN hoe te doen.
Moet even samen met klant formulier invullen op internet of de klant laten bellen.
Prima, formulier ingevuld met klant en klaar.
Begin november, klant belt, IPB pakket binnen met nieuwe Speedtouch modem.
Goed aansluiten, alle lichten op groen, ADSL werkt, Opgebeld worden werkt, Uitgaand bellen werkt niet.
Kut! Helpdesk bellen. Advies: Telefoon rechtstreeks op splitter, 2 dagen later weer proberen want waarschijnlijk zijn wij te snel en is VOIP nog niet geactiveerd.
Ok doen we dat. Maar had pas een week later weer tijd om het te proberen, moet geen probleem zijn dan moet het altijd werken.
Week later weer proberen. Weer niets, helpdesk bellen, alle stappen doorlopen. Wil mij doorverbinden met de technische dienst. Zijn in gesprek (te druk), noteerd mijn nr en zegt dat ze binnen 3 werkdagen contact opnemen.
Je raad het al, 7 werkdagen later nog niets gehoord. Dus zit op moment op kantoor denk zal ze toch eens bellen, kunnen mij vergeten zijn. (Altijd uitgaande van de goede van de mensheid).
Wil graag van te voren weten of er iets gevonden/veranderd is voordat ik daar weer met een drup aan me neus die telefoon omplug.
Na 20 minuten neemt er iemand op, verhaal uitgelegd, gegevens gecontroleerd, komt de vraag, mijnheer bent u op het adres van de telefoonaansluiting aanwezig of zit mijnheer [contractant] naast u.
Ehm, nee.
Fout geantwoord, mogen we u niets vertellen i.v.m. de wet op de privacy.
Welke privacy? Of iemand een werkende telefoonaansluiting heeft, interreseert mij dat nu, als ik dat wil weten bel ik die persoon wel zelf op. Vraag toch niet naar zijn bankgegevens, pincode, penislengte, betalingsachterstanden, etc.
Heb maar opgehangen, als je met zo iemand aan de telefoon hangt heeft het toch geen zin. Volgende keer zeg ik wel dat ik de contractant ben, wat een gezeik.
Zo moest ik even kwijt.
Zit er iemand op dit forum die in de positie is dit recht te zetten dan kan hij mijn tel nr krijgen om hierover contact op te nemen via mijn mail arnold @ megatanker.nl. Zou leuk zijn, hoeft niet, want het greintje vertrouwen wat ik toch enigzins had in KPN is toch wel enigzins vedwenen zo, dus daar kunnen jullie al niets meer aan doen.
Klant wil IPB, dus bel met KPN hoe te doen.
Moet even samen met klant formulier invullen op internet of de klant laten bellen.
Prima, formulier ingevuld met klant en klaar.
Begin november, klant belt, IPB pakket binnen met nieuwe Speedtouch modem.
Goed aansluiten, alle lichten op groen, ADSL werkt, Opgebeld worden werkt, Uitgaand bellen werkt niet.
Kut! Helpdesk bellen. Advies: Telefoon rechtstreeks op splitter, 2 dagen later weer proberen want waarschijnlijk zijn wij te snel en is VOIP nog niet geactiveerd.
Ok doen we dat. Maar had pas een week later weer tijd om het te proberen, moet geen probleem zijn dan moet het altijd werken.
Week later weer proberen. Weer niets, helpdesk bellen, alle stappen doorlopen. Wil mij doorverbinden met de technische dienst. Zijn in gesprek (te druk), noteerd mijn nr en zegt dat ze binnen 3 werkdagen contact opnemen.
Je raad het al, 7 werkdagen later nog niets gehoord. Dus zit op moment op kantoor denk zal ze toch eens bellen, kunnen mij vergeten zijn. (Altijd uitgaande van de goede van de mensheid).
Wil graag van te voren weten of er iets gevonden/veranderd is voordat ik daar weer met een drup aan me neus die telefoon omplug.
Na 20 minuten neemt er iemand op, verhaal uitgelegd, gegevens gecontroleerd, komt de vraag, mijnheer bent u op het adres van de telefoonaansluiting aanwezig of zit mijnheer [contractant] naast u.
Ehm, nee.
Fout geantwoord, mogen we u niets vertellen i.v.m. de wet op de privacy.
Welke privacy? Of iemand een werkende telefoonaansluiting heeft, interreseert mij dat nu, als ik dat wil weten bel ik die persoon wel zelf op. Vraag toch niet naar zijn bankgegevens, pincode, penislengte, betalingsachterstanden, etc.
Heb maar opgehangen, als je met zo iemand aan de telefoon hangt heeft het toch geen zin. Volgende keer zeg ik wel dat ik de contractant ben, wat een gezeik.
Zo moest ik even kwijt.
Zit er iemand op dit forum die in de positie is dit recht te zetten dan kan hij mijn tel nr krijgen om hierover contact op te nemen via mijn mail arnold @ megatanker.nl. Zou leuk zijn, hoeft niet, want het greintje vertrouwen wat ik toch enigzins had in KPN is toch wel enigzins vedwenen zo, dus daar kunnen jullie al niets meer aan doen.
Hier is dus niet gecontrolleerd of het inderdaad over het firmware probleem was, of het om een sipserver koppeling ging (wat van de box grofvuil had gemaakt na een reset), dus nogmaals bel eeeerst de helpdesk. Julie(wij) zijn tweakertjes, alles moet precies gaan. Ga dan niet uit van de 80% kans dat het de boel oplost. Anders kan je straks zelf de 199 euro betalen voor een nieuwe experiabox, want die heb je in bruikleen!!Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 10:59:
Even een update
En voor de stomme doven en slechthorenden, na 60sec reset inhouden word er iets in gang gezet om het OS van de experiabox af te halen. Dan is hij dus echt grofvuil.
Verwijderd
Feit dat ze niet willen dat die Speedtouch benaderbaar is in full mode is dat jij de SIP gegevens zou kunnen zien maar ik zeg je wel beide Routers werken niet omdat ze customized bagger erin pompen.
Voorheen nooit geen problemen gehad met een ST 580 en nu continu erg onstabiele router.
En okay ik geef toe helpdeskmedewerkers zijn niet allemaal suf maar als ze mij gaan vragen meneer waarom zou u SSID broadcasting uit willen zetten dan ben je echt beter af op een postkamer.
Anyway als ze die ST 780 nu eens in gewoon full access zetten en de gebruiker lekker zelf laten bepalen .
2 jaar Direct ADSL gehad op een ST 580 met een Optibel account nooit geen problemen gehad 2x ooit me internet paar uur down geweest in 2 jaar is dat echt netjes ..... en sinds 1,5 week IPB en meteen geneuzel.
Voorheen nooit geen problemen gehad met een ST 580 en nu continu erg onstabiele router.
En okay ik geef toe helpdeskmedewerkers zijn niet allemaal suf maar als ze mij gaan vragen meneer waarom zou u SSID broadcasting uit willen zetten dan ben je echt beter af op een postkamer.
Anyway als ze die ST 780 nu eens in gewoon full access zetten en de gebruiker lekker zelf laten bepalen .
2 jaar Direct ADSL gehad op een ST 580 met een Optibel account nooit geen problemen gehad 2x ooit me internet paar uur down geweest in 2 jaar is dat echt netjes ..... en sinds 1,5 week IPB en meteen geneuzel.
Iemand?KiTsEr schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:50:
Ik heb een router die vpn tunnels kan bouwen (Zywall 5). Ik heb de Experia box ingesteld zodat de exposed host 192.168.2.2 (de zywall) is. En de firewall op de EB uitgezet.
Al het verkeer (bijvoorbeeld telnet) wat bestemd is voor het WAN adres, komt nu netjes op mijn Zywall terecht. Alleen ipsec (UDP 500) werkt niet. Op mijn Zywall heb ik in de firewall aangegeven dat UDP 500 open staat. Dat werkt dus niet en ook niet als ik heel de firewall op de Zywall uitzet. Wat kan ik hier aan doen?
LOLFridge-RaideR schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:28:
[...]
En voor de stomme doven en slechthorenden, na 60sec reset inhouden word er iets in gang gezet om het OS van de experiabox af te halen. Dan is hij dus echt grofvuil.
Ik heb er hier eentje staan die niet meer terug hoefde (er zat een ISDN versie (552) in de verpakking ipv analoog. Na een nieuwe gestuurd te hebben mocht ik die andere wel houden) dus leuk voor de tweak dacht ik zo...
Kan ik er dan na die 60 seconden truuk weer Siemens firmware opzetten? Die kun je gewoon van de Siemens.de site downloaden. Ondanks dat ik geen ISDN lijn heb, kan ik misschien een repeater van maken?
Ik heb zojuist geprobeerd een IPB pakket aan te sluiten in een meterkast waar al ADSL en ISDN aanwezig is. Van Hetnet heb ik een pakket ontvangen geschikt voor ISDN. Ik maak gebruik van 3 ISDN telefoons die aangesloten zijn op een Tiptel systeem dmv het NT1 kastje.
Uit de handleiding raak ik niet wijs of ik mn NT1 kastje nu aan mn spliter op de ISDN(INT1) ingang aangesloten moet houden of het stekkertje dat in de splitter nu in het KPN modem moet steken. Dat houdt dus in dat er geen kabel aangesloten is op de ISDN(NT1) aansluiting op de splitter.
Als ik het stekkertje uit de splitter haal en deze aansluit op een line of tel aansluiting van het modem gebeurt er niets. Heeft iemand een idee? Het boekje van Hetnet is absoluut onduidelijk.
Uit de handleiding raak ik niet wijs of ik mn NT1 kastje nu aan mn spliter op de ISDN(INT1) ingang aangesloten moet houden of het stekkertje dat in de splitter nu in het KPN modem moet steken. Dat houdt dus in dat er geen kabel aangesloten is op de ISDN(NT1) aansluiting op de splitter.
Als ik het stekkertje uit de splitter haal en deze aansluit op een line of tel aansluiting van het modem gebeurt er niets. Heeft iemand een idee? Het boekje van Hetnet is absoluut onduidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Oyster op 22-11-2006 23:53 ]
Misschien de handleiding uit de startpost eens downloaden. Als die niet duidelijk is dan kan je beter een monteur laten komen.
Hier een voorbeeld uit de handleiding:
Hier een voorbeeld uit de handleiding:

Verwijderd
Dude, gewoon goed lezen inderdaad.Xander2000 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:52:
Ik heb zojuist geprobeerd een IPB pakket aan te sluiten in een meterkast waar al ADSL en ISDN aanwezig is. Van Hetnet heb ik een pakket ontvangen geschikt voor ISDN. Ik maak gebruik van 3 ISDN telefoons die aangesloten zijn op een Tiptel systeem dmv het NT1 kastje.
Het is de bedoeling dat je de splitter op je binnenkomende lijn zet, vanaf daar een draad naar de NT1 zoals in bovenstaande post. Vanaf de NT1 naar een centrale (ik vermoed de tiptel), vanaf het hoofdnummer op je centrale een draad naar de lijningang op de EB.
Vervolgens (uiteraard) een draad van modem op splitter naar ADSL op de EB. Sluit dan een ANALOOG toestel aan op de tel1 aansluiting van de EB en in theorie zou je, als het VOIP lampje op de EB brand, 1368 moeten kunnen bellen waardoor de portering ingezet wordt. Deze zal 10-14 dagen duren, als de NT1 uitgaat (line ok brandt niet meer) kun je de splitter verwijderen, de draad die op splitter - lijn zit rechtstreeks op ADSL van de EB aansluiten en al je ISDN apparatuur op marktplaats mikken omdat je er geen donder meer aan gaat hebben...
... even samengevat wat dus in de handleiding staat.
Lukt het je nu nog niet, bestel dan idd een monteur
Verwijderd
Heb vorige week mijn opdracht bevestiging gekregen van KPN. IPB + MINE.
In tegenstelling tot wat er in de startpost staat staat op mijn bevestiging dat het complete abbonement per MAAND opgezegd kan worden....
Rare lui bij KPN. Sturen ze me een brief die ik moet tekenen, "graag in de bijgesloten retour enveloppe terug sturen". Zat helemaal geen enveloppe bij. Heeft me € 1,30 gekost om er achter te komen naar welk adres het formulier terug moest. Stond niet in mijn brieven. Na 3 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de tel. Die heeft toen 10 ! minuten moeten zoeken voordat hij het retour adres boven water had.
Mijn order status staat inmiddels bijna 2 weken op: "het installatie pakket zal binnen 3 weken geleverd worden"
Het zal mij benieuwd. De eerste keer dat ik me aangemeld heb voor mine was trouwens in Juni.
Wat ik verder niet snap is dat mijn lijn technisch in orde gemaakt moet worden voor IPB. Ik ben immers al jaren trouw en heel tevereden KPN DIRECT ADSL gebruiker.
to be continued
In tegenstelling tot wat er in de startpost staat staat op mijn bevestiging dat het complete abbonement per MAAND opgezegd kan worden....
Rare lui bij KPN. Sturen ze me een brief die ik moet tekenen, "graag in de bijgesloten retour enveloppe terug sturen". Zat helemaal geen enveloppe bij. Heeft me € 1,30 gekost om er achter te komen naar welk adres het formulier terug moest. Stond niet in mijn brieven. Na 3 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de tel. Die heeft toen 10 ! minuten moeten zoeken voordat hij het retour adres boven water had.
Mijn order status staat inmiddels bijna 2 weken op: "het installatie pakket zal binnen 3 weken geleverd worden"
Het zal mij benieuwd. De eerste keer dat ik me aangemeld heb voor mine was trouwens in Juni.
Wat ik verder niet snap is dat mijn lijn technisch in orde gemaakt moet worden voor IPB. Ik ben immers al jaren trouw en heel tevereden KPN DIRECT ADSL gebruiker.
to be continued
Super! bedankt. Dit vind ik dus een stuk duidelijker dan de handleiding. Maar misschien komt dat doordat ik er nog geen ervaring mee heb en het even van iemand (goed) moet horen. Ik begrijp hieruit dat de toestellen aangesloten op de huiscentrale allen eraf moeten en aangesloten moeten worden op de EB. Dan is het waarschijnlijk voor mij het makkelijkste om de EB op zolder te plaatsen aangezien daar naast een telefoon ook nog een fax zit (ander nummer (tel2 dus)). De Tiptel kan ik dan wegdoen.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:19:
[...]
Dude, gewoon goed lezen inderdaad.
Het is de bedoeling dat je de splitter op je binnenkomende lijn zet, vanaf daar een draad naar de NT1 zoals in bovenstaande post. Vanaf de NT1 naar een centrale (ik vermoed de tiptel), vanaf het hoofdnummer op je centrale een draad naar de lijningang op de EB.
Vervolgens (uiteraard) een draad van modem op splitter naar ADSL op de EB. Sluit dan een ANALOOG toestel aan op de tel1 aansluiting van de EB en in theorie zou je, als het VOIP lampje op de EB brand, 1368 moeten kunnen bellen waardoor de portering ingezet wordt. Deze zal 10-14 dagen duren, als de NT1 uitgaat (line ok brandt niet meer) kun je de splitter verwijderen, de draad die op splitter - lijn zit rechtstreeks op ADSL van de EB aansluiten en al je ISDN apparatuur op marktplaats mikken omdat je er geen donder meer aan gaat hebben...
... even samengevat wat dus in de handleiding staat.
Lukt het je nu nog niet, bestel dan idd een monteurvoor je echt in de problemen komt..
EB altijd in de meterkast aansluiten. Tweede nummers zijn tijdens de portering niet te gebruiken dus die betreffende toestellen hoef je niet aan te sluiten...
Net de experiabox (speedtouch) aangesloten en het lijkt allemaal prima te werken, afgezien van het feit dat hij alleen maar uitgaande gesprekken registreert. Inkomende gesprekken zijn niet terug te vinden in het logboek van het apparaat. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Bellen werkt dus gewoon prima, het gaat alleen om de logbestanden.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Ik denk dat het komt omdat hij nog in de portering zit en hij de gesprekken analoog ontvangt ipv digitaal. Na de portering moet hij het wel gaan doen lijkt me...
Verwijderd
Het was niet mogelijk voor de helpdesk om in te loggen op mijn experia. ze kregen gewoon geen contact.Het apparaat (15 seconden) resetten staat gewoon in de officiële manual. de support van de helpdesk (hoe vriendelijk ook) is gewoon niet adequaat. Daar kunnen die mensen niks aan doen, maar KPN kan gewoon niet aan zijn service verplichtingen voldoen.
Fridge-RaideR schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:28:
[...]
Hier is dus niet gecontrolleerd of het inderdaad over het firmware probleem was, of het om een sipserver koppeling ging (wat van de box grofvuil had gemaakt na een reset), dus nogmaals bel eeeerst de helpdesk. Julie(wij) zijn tweakertjes, alles moet precies gaan. Ga dan niet uit van de 80% kans dat het de boel oplost. Anders kan je straks zelf de 199 euro betalen voor een nieuwe experiabox, want die heb je in bruikleen!!
Hier zat ik ook al aan te denken, bedankt voor de snelle reactie!Haijo schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:15:
Ik denk dat het komt omdat hij nog in de portering zit en hij de gesprekken analoog ontvangt ipv digitaal. Na de portering moet hij het wel gaan doen lijkt me...
Welke manual precies, wat staat er op de voorkant, KPN versie A, of versie B etc.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:38:
Het apparaat (15 seconden) resetten staat gewoon in de officiële manual.
En als dus de helpdesk niet in het modem kan kijken, en op basis van gegevens van lampjes die branden, wel/niet geporteerd etc. Kan denk ik worden besloten tot een reset, of tot bijvoorbeeld melding naar de 2e lijn, die weer deskundig zijn op andere gebieden
ik was een beetje bezig de experiabox klaar te maken voor gebruik op niet IPB verbindingen, andere firmwares er in laden blijkt niet heel gemakkelijk, en ondanks dat het een linux device is en siemens iets vrijgeeft is er nog geen groep op gedoken om er meer mee te kunnen dan nu het geval is.
ik ben in ieder geval bezig geweest met het slopen van het apparaat, hier een fototje van de ingewanden:

opvallend is het laptop mini-pci wlan kaartje (handig voor mijn laptop met een b kaartje als ik niets met het apparaat zelf kan)
de usb chip via vt6212l wordt ook op usb2 pci uitbreidings kaarten gebruikt
naast het mini-pci kaartje is een connector die op een usb connector lijkt (leuk om een 2e usb poort in de experiabox te modden)
oh ja en het was echt te donker om zonder flits op de foto te zetten, morgen kan ik misschien iets beters versieren
ik ben in ieder geval bezig geweest met het slopen van het apparaat, hier een fototje van de ingewanden:

opvallend is het laptop mini-pci wlan kaartje (handig voor mijn laptop met een b kaartje als ik niets met het apparaat zelf kan)
naast het mini-pci kaartje is een connector die op een usb connector lijkt (leuk om een 2e usb poort in de experiabox te modden)
oh ja en het was echt te donker om zonder flits op de foto te zetten, morgen kan ik misschien iets beters versieren
[ Voor 6% gewijzigd door bitflusher op 23-11-2006 22:53 ]
Lekker taalgebruik hier... Maar goed zal je er nog maar eens op wijzen er bestaan geen stomme mensen op de wereld!Fridge-RaideR schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:28:
[...]
Hier is dus niet gecontrolleerd of het inderdaad over het firmware probleem was, of het om een sipserver koppeling ging (wat van de box grofvuil had gemaakt na een reset), dus nogmaals bel eeeerst de helpdesk. Julie(wij) zijn tweakertjes, alles moet precies gaan. Ga dan niet uit van de 80% kans dat het de boel oplost. Anders kan je straks zelf de 199 euro betalen voor een nieuwe experiabox, want die heb je in bruikleen!!
Eerste lijn kan veel alleen moet je net de juiste persoon aan de telefoon hebben die ook tot het uiterste gaat om een probleem op te lossen. mocht deze persoon het niet lukken gelijk je door te laten schakelen naar de multidesk.
Maar ga nooit af op toezeggingen van uw word binnen zoveel dagen terug gebeld etc.. die kan KPN niet waarmaken. en de eerste lijn kan niet beoordelen hoe druk het is op de andere afdelingen.
Mocht het niet lukken volg dan de weg via de klantenreacties.
Vaak kan het zeer lang duren voordat je probleem is opgelost maar als eenmaal je probleem word opgepakt word het wel goed opgelost..
Alleen ben ik benieuwd of de speedtouch het probleem echt zal oplossen..
Moet zeggen dat de siemens modem de laatste tijd een stuk beter is geworden..
Alleen inderdaad kijk wel uit het met resetten van je modem en doe dat niet in de nacht!
Dan heb je pas de volgende dag weer telefoon.
Na het hele gedoe (dag aanvraag tot levering van pakweg 6 maanden) hebben we 6 maanden gratis IPB 
KPN heeft het hiermee enigszins goedgemaakt. Alles lijkt aardig te werken tot nu toe.
KPN heeft het hiermee enigszins goedgemaakt. Alles lijkt aardig te werken tot nu toe.
[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 24-11-2006 00:29 ]
Die Siemens.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:38:
Welke EB heb je ? Siemens of Speedtouch
Hey mensen,
ben nu geporteerd, maar heb compleet geen VoIP verbinding. Het lampje brand wel gewoon op de box. Maar elke oproep die ik maak krijg ik "mislukt" in de logging. De HD zegt "wachten wachten wachten" maar waarop?
Kan nu dus helemaal niet meer bellen, als ik mobiel naar vast bel krijg ik een toon "niet bestaand nummer of in gesprek"
Iemand briljante ideen?
ben nu geporteerd, maar heb compleet geen VoIP verbinding. Het lampje brand wel gewoon op de box. Maar elke oproep die ik maak krijg ik "mislukt" in de logging. De HD zegt "wachten wachten wachten" maar waarop?
Kan nu dus helemaal niet meer bellen, als ik mobiel naar vast bel krijg ik een toon "niet bestaand nummer of in gesprek"
Iemand briljante ideen?
Verwijderd
Is er iemand die weet tot welk kanaal de wlan van de box werkt.
Iemand van kpn zegt dat de notebook (acer) tot kanaal 11 gaat en de siemens box tot 13 en dat er daarom geen verbinding gemaakt kan worden.
Klonk als poep in m'n oren zal ik maar zeggen maar ik kan het mis hebben.
Iemand van kpn zegt dat de notebook (acer) tot kanaal 11 gaat en de siemens box tot 13 en dat er daarom geen verbinding gemaakt kan worden.
Jeps stond ook op een ander forum. Veel geimporteerde units uit de USA mogen maar tot kanaal 11 (wettelijk) in de EU mag je tot kanaal 13 gaan. Jouw acer heeft blijkbaar niet meer kanalen als 11.Verwijderd schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:29:
Is er iemand die weet tot welk kanaal de wlan van de box werkt.
Ofwel zet hem op 11 en lager en het werkt, www.ipbforum.nl staat het ook.
[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 24-11-2006 10:54 ]
Verwijderd
Thx voor de info. Wazig gebeuren maar goed dan heeft in ieder geval dat mannetje van de kpn gelijk.
dit probleem doet zich niet alleen voor bij acer. de meeste notebooks hebben problemen met kanalen boven de 11. kijk voor het vastzetten van kanaal wel even welke kanalen in de buurt worden gebruikt en probeer daarvan uit de buurt te blijven.stormfly schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:54:
[...]
Jeps stond ook op een ander forum. Veel geimporteerde units uit de USA mogen maar tot kanaal 11 (wettelijk) in de EU mag je tot kanaal 13 gaan. Jouw acer heeft blijkbaar niet meer kanalen als 11.
Ofwel zet hem op 11 en lager en het werkt, www.ipbforum.nl staat het ook.
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Je kan niet zomaar de aansluiting die je eerst gebruikte voor isdn voor je ethernet bekabeling gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 11:18:
NooB here
Ik weet niet 100% zeker wat voor kabel ik heb gebruikt (dikke kwaliteit en zeker meer dan 4 draadjes dus ik neem aan. De kabel verbindt twee aansluit doosjes. en ik heb twee draadjes naar de telefoonaansluitdoos geleid.
ISDN gebruikt aders 3-4-5-6 en ethernet gebruikt aders 1-2-3-6 dus dan moet je eerst de volgorde van de draadjes in het aansluitdoosje aanpassen, dan moet je pc de EB wel zien.
Sinds vandaag ook ipb snel via hetnet.
Werkt, maar er moet meer zijn! Weet er iemand wat het wachtwoord is van de speedtouch 780? Alle interresante functies zijn nu uitgeschakeld. Kpn heeft namelijk de firmware gestript (min of meer, want alle pagina's staan er nog wel op, alleen wordt er niet meer naar gelinkt).
in de toolbox mist nu o.a.:
-firewall
-gebruikersbeheer
-dyndns
de pagina's bestaan echter nog wel gewoon:
http://192.168.1.254/cgi/b/secpol/ov/index.html
http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/index.html
http://192.168.1.254/cgi/b/dyndns/ov/index.html
alleen als je die probeert te bereiken wordt er om een wachtwoord gevraagd, die dus is aangepast door hetnet/kpn
Werkt, maar er moet meer zijn! Weet er iemand wat het wachtwoord is van de speedtouch 780? Alle interresante functies zijn nu uitgeschakeld. Kpn heeft namelijk de firmware gestript (min of meer, want alle pagina's staan er nog wel op, alleen wordt er niet meer naar gelinkt).
-firewall
-gebruikersbeheer
-dyndns
alleen als je die probeert te bereiken wordt er om een wachtwoord gevraagd, die dus is aangepast door hetnet/kpn
[ Voor 6% gewijzigd door Stefos op 25-11-2006 03:08 ]
Verwijderd
@djanus, mies1964 en alle andere mensen die met de 1.40.9 Firmware geen voip meer hebben.
Ik had hetzelfde probleem (geen voip lampje na de 1.40.9 Firmware update) na 12 dagen had ik ineens het idee om te kijken of ik via "Mijn KPN" de experiabox te resetten. Dit bleek niet mogelijk te zijn, maar wel vond ik iets anders waardoor ik nu, na 12 dagen, eindelijk weer voip heb. Dus niet dankzij KPN, maar gewoon door nieuwsgierig te zijn.
Het probleem was bij mij, dat er geen telefoon nummer was gekoppeld aan Poort 1 van de Experiabox, hieronder een korte beschrijving hoe ik het heb opgelost.
1. Ga naar je "Mijn KPN" waar je je Experiabox instellingen vindt.
2, Na inloggen ga je naar "Service & Support -->> Experibox aansluitingen" (Tot mijn verbazing stond hier vermeld dat er geen nummers gekoppeld waren
, dan snap ik wel dat ik geen voip heb)
3. Bij "poort 1" -> aanpassen naar je voip nummer.
4. ff wachten tot het is doorgevoerd (een paar minuten om zeker te zijn)
5. Houd vervolgens de reste knop op de ExperiaBox 15 seconden ingedrukt
6. Nadat de EB weer klaar is met alles, had ik weer voip.
Ik hoop dat dit ook voor jullie geld.
LET OP: Ga via de EB geen Backup terugladen, want dan werkt voip weer niet. en kan je weer van voor af aan gaan beginnen. Dat was mijn fout, dus vandaar dat ik alle stappen nog weet
ps: Laat ff weten of het voor jullie ook werkt, daar ben ik wel benieuwd naar.
ps2: Ik heb via een 2e-lijns de gemaakte onkosten (ca 50 euro) teruggekregen.
Ik had hetzelfde probleem (geen voip lampje na de 1.40.9 Firmware update) na 12 dagen had ik ineens het idee om te kijken of ik via "Mijn KPN" de experiabox te resetten. Dit bleek niet mogelijk te zijn, maar wel vond ik iets anders waardoor ik nu, na 12 dagen, eindelijk weer voip heb. Dus niet dankzij KPN, maar gewoon door nieuwsgierig te zijn.
Het probleem was bij mij, dat er geen telefoon nummer was gekoppeld aan Poort 1 van de Experiabox, hieronder een korte beschrijving hoe ik het heb opgelost.
2, Na inloggen ga je naar "Service & Support -->> Experibox aansluitingen" (Tot mijn verbazing stond hier vermeld dat er geen nummers gekoppeld waren

LET OP: Ga via de EB geen Backup terugladen, want dan werkt voip weer niet. en kan je weer van voor af aan gaan beginnen. Dat was mijn fout, dus vandaar dat ik alle stappen nog weet
Verwijderd
Die ST is gewoon in user mode betekend dat je zelf geen ruk kan. Bewuste keuze van KPN omdat ze niet willen dat je je SIP gegevens kan inlezen van je vaste nummer. Kortom ze willen niet dat je gaat frotten in je router ... Kan de DHCP ook niet uitschakelen van de router ben dus afhankelijk van KPN met alle gevorderde settings.Stefos schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 02:58:
Sinds vandaag ook ipb snel via hetnet.
-firewall
-gebruikersbeheer
-dyndns
Ik denk dat ik maandag alles retour ga doen en weer terug ga naar een Direct ADSL met een Optibel account. (www.optibel.nl) Mijn oude vertrouwde ST 580 die ik wel zelf kan beheren.

Enkele weken geleden heb ik bij de helpdesk geklaagd dat de eerste 2 seconden van een gesprek wegvielen. Ze hebben toen andere firmware (ik geloof 1.40.6) in de box gezet. Kreeg toen een ander probleem: gesprekken werden verbroken. In een poging om zelf het probleem te verhelpen, heb ik toen een harde reset gegeven met gevolg dat ik geen voip meer had. Bij de instellingen bij HetNet zag ik dat er geen telefoonnr. aan poort 1 was gekoppeld. Als ik dit zelf probeerde in te stellen, kreeg ik een melding van storing / fout. Uiteindelijk heeft iemand v.h. algemene storingsnummer van kpn het probleem opgelost.Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 07:24:
@djanus, mies1964 en alle andere mensen die met de 1.40.9 Firmware geen voip meer hebben.
2, Na inloggen ga je naar "Service & Support -->> Experibox aansluitingen" (Tot mijn verbazing stond hier vermeld dat er geen nummers gekoppeld waren, dan snap ik wel dat ik geen voip heb)
Verwijderd
Vreemd, ik krijg nu al voor de 2de op één volgende maand een factuur van KPN van 0 euro voor IPB, verbruikerskosten zijn ook 0 euro. Ik kan me niet herinneren dat ik bij afsluiten van mijn abbo een paar maanden gratis kreeg. Iemand enig idee?
Als je dit pas hebt afgesloten heb je de eerste 6 maand gratis bellen. Daarna zelf even aanpassen denk ik naar je gewone abbo.
Verwijderd
Die fout kreeg ik de eerste keer ook, maar toch kreeg ik na een Harde Reset weer voip.katban schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:18:
[...]
Enkele weken geleden heb ik bij de helpdesk geklaagd dat de eerste 2 seconden van een gesprek wegvielen. Ze hebben toen andere firmware (ik geloof 1.40.6) in de box gezet. Kreeg toen een ander probleem: gesprekken werden verbroken. In een poging om zelf het probleem te verhelpen, heb ik toen een harde reset gegeven met gevolg dat ik geen voip meer had. Bij de instellingen bij HetNet zag ik dat er geen telefoonnr. aan poort 1 was gekoppeld. Als ik dit zelf probeerde in te stellen, kreeg ik een melding van storing / fout. Uiteindelijk heeft iemand v.h. algemene storingsnummer van kpn het probleem opgelost.
Misschien moet je het nummer koppelen aan een Poort meerdere malen proberen.
Ik zit trouwens ook nog op een telefoontje van de Helpdesk te wachten, dat ze aan mijn "Ticket" gaan beginnen. En dat "Ticket" staat er toch al 14 dagen. Misschien is mijn "Oplossing" niet de beste, maar ik kan gelukkig weer bellen
Weet iemand of het mogelijk is binnen het eerste jaar over te stappen van Slim Bellen naar IPB? Mijn @home verbinding is de laatste tijd zo bagger, dus een alternatief is ADSL. Maar natuurlijk niet die standaard verbinding die bij Slim zit.
Volgens "vraag en antwoord Internet plusbellen " op de Kpn site, is overstappen van Slim naar InternetPlusBellen nog niet mogelijk.Ascathon schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 14:44:
Weet iemand of het mogelijk is binnen het eerste jaar over te stappen van Slim Bellen naar IPB? Mijn @home verbinding is de laatste tijd zo bagger, dus een alternatief is ADSL. Maar natuurlijk niet die standaard verbinding die bij Slim zit.
Verwijderd
Ligt Beheer Telefoniegegevens van Het Net eruit? Ik kan er niet in komen. Had net ook al problemen met bellen.
Verwijderd
Ik heb zelf een sx552
ik las ergens op internet dat Firmware version 1.40.9c-iptv er ook is. Ik heb zelf versie de Firmware version: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13). Nou wij ik vragen of deze nieuwere versie beter is en hoe ik die er op kan krijgen of wat de verschillen zijn. Ik hoop ok dat hier mee mijn probleem mischien opgelost is want ik haalf maar 4mbit inplaats van 6mbit.
ik las ergens op internet dat Firmware version 1.40.9c-iptv er ook is. Ik heb zelf versie de Firmware version: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13). Nou wij ik vragen of deze nieuwere versie beter is en hoe ik die er op kan krijgen of wat de verschillen zijn. Ik hoop ok dat hier mee mijn probleem mischien opgelost is want ik haalf maar 4mbit inplaats van 6mbit.
De nieuwe versie krijg je vanzelf als het zover is, kan je zelf niets aan veranderen. De SX552 versie is een ISDN versie en daarvan loopt de ontwikkeling van de firmware voor mijn gevoel iets achter op die van de SX551 analoge versie.
Verwijderd
Dat was zo, maar is dit nu nog steeds? Vroeger had de firmware voor SX551 -a op het einde, en SX552 had -b in de naam. Dit is nu dus weg, dus ik dacht dat het tegenwoordig gewoon synchroon liep (en wat is nou eigenlijk het verschil tussen de twee, verschillende ADSL-versies. Kunnen ze toch wel iets op verzinnen dat het geen 3 maanden meer hoeft te duren tussen de twee apparaten?Hurricane schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:55:
De nieuwe versie krijg je vanzelf als het zover is, kan je zelf niets aan veranderen. De SX552 versie is een ISDN versie en daarvan loopt de ontwikkeling van de firmware voor mijn gevoel iets achter op die van de SX551 analoge versie.
Voor zover ik weet is de EB geen Linux device, maar draait hij op RTOS. Zie ook dit verhaal over het hacken van de SX541, voorloper van de SX551. Dat verhaal geeft je tevens een clue waar die 10-punts connector voor dient.bitflusher schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:49:
ik was een beetje bezig de experiabox klaar te maken voor gebruik op niet IPB verbindingen, andere firmwares er in laden blijkt niet heel gemakkelijk, en ondanks dat het een linux device is en siemens iets vrijgeeft is er nog geen groep op gedoken om er meer mee te kunnen dan nu het geval is.
[afbeelding]
In versie 1.40.9c lijken wat problemen te zitten ivm VOIP. Ik heb hier op m'n sx552 in eerste instantie ook firmware versie 1.40.9c gehad. Na enkele telefoontjes met de HD (ivm bel problemen) is de firmware teruggezet naar versie 1.38.6-iptv en alles werkte weer. Het enige verschil wat mij opgevallen is, is dat er in de nieuwste firmware een optie beeldbellen zat.Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:12:
Ik heb zelf een sx552
Verwijderd
ik ben nu bij m'n broer en die heeft ook problemen met z'n experiabox, als je bekabelt internet is er niks aan de hand, alleen als hij draadloos internet, valt het internet elke keer weg na ongeveer 5 minuten, een oplossing hiervoor??
ik kan nergens een optie vinden om firmware te updaten, is dat normaal??
en hij ontvangt de wifi op z'n laptop... een hp omnibook 6100
en hij gebruikt WEP encryptie....
en hij heeft de siemens versie en de nieuwste update-denk ik-... die van 6 november!
en hij heeft de siemens versie en de nieuwste update-denk ik-... die van 6 november!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 12:33 ]
Heb je al geprobeerd om wireless vast te zetten op één kanaal? Mogelijk schakelt je EB van kanaal na 5 minuten.
Dich bis echt unne foëzen haas
firmupdates worden automatisch verzorgd door kpn; deze zijn niet zelf te downloaden.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:22:
ik ben nu bij m'n broer en die heeft ook problemen met z'n experiabox, als je bekabelt internet is er niks aan de hand, alleen als hij draadloos internet, valt het internet elke keer weg na ongeveer 5 minuten, een oplossing hiervoor??
het probleem bij veel laptop is het kanaal van de eb bij wireless. dit staat standaard op automatisch; zet dit eens op een kanaal tussen 1 en 11.
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
Verwijderd
* energie beheer spaarstand vd netwerkaart uitschakelen op labtop
* WLAN "always on" staat aan/ (oid, in ieder geval bij veel routers het geval)
* WLAN "always on" staat aan/ (oid, in ieder geval bij veel routers het geval)
Verwijderd
En verder, als het een centrino chipset is, de nieuwste drivers installeren vanaf de intelsite doet ook wonderen. IDD kanaal vastzetten op 10/11 is een goede optie, energiespaarstand netwerkkaart idem. EB zelf hoef je niets aan te doen behalve kanaal dan ;-) ...
Tasslehoff: heb jij een link naar die nieuwste drivers. De vriend van mijn zusje heeft bij ons thuis ook regelmatig wegvallend internet terwijl ik zelf wel normaal draadloos kan internetten.
Overigens geen IPB hier.
Ik denk dat andere mensen hier ook wel baat hebben bij die link.
Overigens geen IPB hier.
Ik denk dat andere mensen hier ook wel baat hebben bij die link.
Ik heb zojuist een stukje over de Thomson EB in de TS toegevoegd (zie quote
). De installatie handleidingen komen van deze pagina van KPN af.
Zie hieronder de wijzigingen:
Edit: Ik zie nu dat ze ook www.kpnadsl.nl hebben aangepast en dus heb ik de TS weer geupdate.Edmund schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:04:
Apparatuur - De Thomson Experia Box
De Thomson EB (ST780RG) is een SpeedTouch 780WL met custom firmware. Zie de datasheet, van de ST780, voor meer info.
Weetjes:Handleidingen:
- Lokaal instellingen veranderen? Ga via Internet Explorer naar 192.168.1.254.
- Enkele verborgen pagina's:
Zie hieronder de wijzigingen:
- Intern bellen is mogelijk op icm de Thomson EB. Account 101 en 102 zijn gereserveerd voor de telefoontoestellen die aangesloten zijn op de poorten Phone 1 en Phone 2 van de KPN Experia Box. De accounts 103 tot en met 109 zijn gereserveerd voor SIP telefoons aangesloten op de LAN poort van de Thomson EB. Account 120 is gereserveerd voor de Philips WiFi telefoon.
- Met de Thomson EB kun je een gesprek in wacht zetten: Om het gesprek in de wacht te zetten druk je op flash en de 2. Om het gesprek weer terug te nemen druk je op flash en de 1. Je kunt ook een 2de gesprek opzetten als de andere in de wacht staat.
- Wisselgesprek is mogelijk op icm de Thomson EB.
- Conferentiegesprek (drie gesprek) is mogelijk op icm de Thomson EB.
- De USB-poort is slave ipv master. Op de USB aansluiting van de Thomson EB kan je geen printer of een USB opslagapparaat (USB pen of USB harddisk) aansluiten. Omdat de aansluiting een zogenaamde USB Slave aansluiting is. Deze aansluiting kan gebruikt worden om een computer te verbinden door een USB master/slave kabel.
- De Thomson EB kan de huidige configuratie niet opslaan.
[ Voor 30% gewijzigd door Edmund op 26-11-2006 18:03 ]
Ik werd vandaag automatisch getracteerd op 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43). Dat merkte ik omdat mijn WIFI niet meer werkte en http://192.168.2.1 ook niet meer bereikbaar was. Stroom eraf, stroom erop en alles werkte weer naar behoren.Voederbietel schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:22:
In versie 1.40.9c lijken wat problemen te zitten ivm VOIP. Ik heb hier op m'n sx552 in eerste instantie ook firmware versie 1.40.9c gehad. Na enkele telefoontjes met de HD (ivm bel problemen) is de firmware teruggezet naar versie 1.38.6-iptv en alles werkte weer. Het enige verschil wat mij opgevallen is, is dat er in de nieuwste firmware een optie beeldbellen zat.
Meest opvallende punt:
VoIP accounts: 4 accounts (registered: 4 accounts)
Twee daarvan ken ik: mijn 020-nummer en mijn XS4ALL account op Tel2, dat ook deze upgrade heeft overleefd. Maar die andere 2??
Inderdaad zit er nu een optie in om te bellen met de Philipsbeeldtelefoon. Daarbij mag ik kiezen uit 2 telefoonnummers: mijn 020 IPB-nummer en mijn XS4ALL VoIP-nummer (!).
[ Voor 8% gewijzigd door Jan-E op 26-11-2006 16:23 . Reden: beeldtelefoon ]
Verwijderd
Wat betreft het wegvallen van wireless internet, we hadden er hier eerst ook last van (niet met IPB, maar gewoon met een speedtouch modem). Een PC had er geen problemen mee, maar bij een andere viel de verbinding telkens weg (na ongeveer een kwartier). Ik heb het opgelost door op de ontvangende computer waar de verbinding telkens wegviel het onderstaande programma te gebruiken voor het ontvangen van de verbinding. Bij de KPN software heb ik vervolgens het zeronogwat signaal gedisabled. Misschien werkt het ook voor jullie. Vreemd genoeg is het tegenwoordig niet meer nodig, maar ik weet ook niet precies waar dat door komt. Het programma heeft iig geholpen.
http://www.boingo.com/download.html
http://www.boingo.com/download.html
Ik heb nu ook 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43) en nu wordt ik ook naar de admin page van de Experia Box geleid. UPnP ZELF werkt echter nog steeds niet, maar dat had jij zelf ook al ondervonden.Arnout schreef op donderdag 09 november 2006 @ 07:22:
[...]
Bij mij werkt dat wel
Ik word dan naar de admin pagina geleid op 192.168.2.1/welcome.
Zelf ga ik UPnP toch niet gebruiken (het hele UPnP is imho te onveilig) dus het maakt me weinig uit dat het wel/niet werkt. Heb wel gemerkt dat er een continue stroom UDP broadcasts op mijn netwerk is sinds ik het aan heb gezet in de EB.
Misschien dat het in 1.40 is opgelost.
Overigens werkte mijn telefoon niet meer (zowel in als uit), maar ik weet niet of dat iets te maken heeft met met 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43). Het gebeurt namelijk zo vaak, dat ik haast verrast ben als de telefoon wel werkt. Gelukkig deed de telefoon het weer wel na een soft reboot van de EB.
Verder had ik opeens 3 voip accounts in plaats van de ene die ik hoor te hebben. Ik zag echter ook al iemand in dit forum die er plotseling 4 had ipv 2. Misschien dat die 2 extra accounts iets te maken hebben met de nieuwe video telefonie mogelijk.
Verwijderd
Waar haal je die informatie vandaan? Ik wacht al sinds ik IPB heb op deze functies. Ik hoop dat ze dat op de Siemens nou ook eens fatsoenlijk werkend krijgen, want ik vond het toch een stap achteruit in vergelijking met ISDN. Vooral omdat je ook niet twee keer hetzelfde nummer op verschillende poorten kan toewijzen.Edmund schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:54:
• Met de Thomson EB kun je een gesprek in wacht zetten: Om het gesprek in de wacht te zetten druk je op flash en de 2. Om het gesprek weer terug te nemen druk je op flash en de 1. Je kunt ook een 2de gesprek opzetten als de andere in de wacht staat.
• Wisselgesprek is mogelijk op icm de Thomson EB.
• Conferentiegesprek (drie gesprek) is mogelijk op icm de Thomson EB.
Edit: Al gevonden, onder veelgestelde vragen. Is dit een goede reden om een Siemens in te ruilen voor een Thomson?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 20:23 ]
Verwijderd
Na deze tip ben ik eens gaan kijken op mij KPN helaas kan ik niet bij de experiabox instellingen komen wegens werkzaamheden. Een tijdje geleden heb ik ook al gekeken en toen stond er een foutmelding: (CPE not found TSM-5006) deze melding doe ik uit het hoofd dus ik weet niet of het helemaal klopt.
Daarna heb ik de bron bekeken van de statuspagina in de EB. Hier staat inderdaad geen telefoonnummer bij username en SIP domain ingevuld. Dit is wel te zien op een kopie die ik nog heb
oud:
array_voip_accounts[0] = new Array();
array_voip_accounts[0]['id'] = '1';
array_voip_accounts[0]['sip_user_name'] = '0*********';
array_voip_accounts[0]['sip_domain'] = '145.7.92.152';
array_voip_accounts[0]['status'] = '2';
nieuw:
array_voip_accounts[0] = new Array();
array_voip_accounts[0]['id'] = '1';
array_voip_accounts[0]['sip_user_name'] = '101';
array_voip_accounts[0]['sip_domain'] = '192.168.2.1';
array_voip_accounts[0]['status'] = '2';
array_voip_accounts[1] = new Array();
array_voip_accounts[1]['id'] = '2';
array_voip_accounts[1]['sip_user_name'] = '102';
array_voip_accounts[1]['sip_domain'] = '192.168.2.1';
array_voip_accounts[1]['status'] = '2';
Tevens is er een account bijgekomen zoals diverse anderen ook al opmerkten.
Het lijkt erop dat ik hetzelfde probleem heb, ik kan hier echter via mijn kpn niets aan veranderen iemand een suggestie? Ondertussen zit ik al 20 dagen zonder telefoon dus het wordt wel tijd voor een oplossing.
Ik las ergens op ut internet (d8 op ibpforum.nl) dat de Thomson EB 1024 verbindingen aan zou moeten kunnen. Maar omdat ik dit niet erg vertrouwde heb ik dit er niet bij vermeld.Verwijderd schreef op zondag 26 november 2006 @ 19:35:
[...]
Waar haal je die informatie vandaan? Ik wacht al sinds ik IPB heb op deze functies. Ik hoop dat ze dat op de Siemens nou ook eens fatsoenlijk werkend krijgen, want ik vond het toch een stap achteruit in vergelijking met ISDN. Vooral omdat je ook niet twee keer hetzelfde nummer op verschillende poorten kan toewijzen.
Edit: Al gevonden, onder veelgestelde vragen. Is dit een goede reden om een Siemens in te ruilen voor een Thomson?
Dat je op de USB van de Thomson EB geen printer ed kunt aansluiten maakt mij niets uit. Wel is het vervelend dat je de huidige configuratie niet kunt opslaan. Maar ach wifi en voip wordt toch in de TSM-server opgeslagen.
Ik w8 nog eventjes, maar als blijkt dat de Thomson EB bij anderen goed werkt dan ga ik toch bij KPN liggen te zeuren. Tot dusver denk ik: 'Laat die Thomson EB maar komen'.
Verwijderd
@ all met intel WLAN adapters (o.a. Centrino maar ook Centrimo Duo)
http://downloadfinder.int...ternal/Support_Intel.aspx , ga naar Wireless, dan naar Wireless Lan Products. Kies hier het apparaat dat in je apparaatbeheer staat bij netwerkadapters (bijvoorbeeld Intel® PRO/Wireless 2200BG) en daarna je OS. Je wordt dan naar de pagina geleid met o.a. de nieuwste drivers...
@PJH
De Thomson wordt voorlopig eerst bij PSTN klanten uitgeleverd. ISDN'ers krijgen nu nog de Siemens (vraag me niet waarom, geen idee).
@maartend
Zoek maar in de afgelopen 9 delen
, je bent niet de enige. Heeft voornamelijk te maken met druk UDP verkeer en teveel open poorten, je downloadprogramma afknijpen is dus vaak al een stap in de goede richting. Verder UPNP uitzetten scheelt ook een hoop UDP verkeer mocht je dit aanezet hebben in je EB.
http://downloadfinder.int...ternal/Support_Intel.aspx , ga naar Wireless, dan naar Wireless Lan Products. Kies hier het apparaat dat in je apparaatbeheer staat bij netwerkadapters (bijvoorbeeld Intel® PRO/Wireless 2200BG) en daarna je OS. Je wordt dan naar de pagina geleid met o.a. de nieuwste drivers...
@PJH
De Thomson wordt voorlopig eerst bij PSTN klanten uitgeleverd. ISDN'ers krijgen nu nog de Siemens (vraag me niet waarom, geen idee).
@maartend
Zoek maar in de afgelopen 9 delen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 09:21 . Reden: Toevoeging voor PJH en Maartend ]
Zit zelf welliswaar bij hetnet, maar is in principe hetzelfde.
Zijn er hier mensen die momenteel lats hebben van stotterende verbindingen?
Zelf hoort de andere kant mij luid en duidelijk, maar ik hoor de gesprekken erg stotterend binenkomen.
Af en toe heb ik het idee (maar ik kan dat nog niet hard maken) dat het minder is als ik niet zoveel download.
Zelf hoort de andere kant mij luid en duidelijk, maar ik hoor de gesprekken erg stotterend binenkomen.
Af en toe heb ik het idee (maar ik kan dat nog niet hard maken) dat het minder is als ik niet zoveel download.
Het is een bekend probleem dat als je download (met name udp programma's) dat het met de siemens boxen niet helemaal lekker loopt. Ach voorlopig kan jij bellenmaartend schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:18:
Zit zelf welliswaar bij hetnet, maar is in principe hetzelfde.
Inmiddels ben ik helemaal "over" naar IPB. We bellen nu ongeveer drie dagen VOIP, en geen problemen tegengekomen met bellen.
Waar ik me wel aan stoor is het af en toe wegvallende internet. Een site die je aan het bezoeken bent wordt voor een deel geladen, en bij het aanklikken van een link werkt ineens de site helemaal niet meer. Een andere site is dan geen probleem, totdat hetzelfde zich herhaalt. Wacht je 5 a 10 minuten is de site weer gewoon bereikbaar.
Voordat we IPB hadden, gebruikte ik een Speedtouch 530 icm DirectADSL. Dit ging naar volle tevredenheid. Ik vind het dan ook raar dat nu de verbinding zo slecht is, je zou zeggen dat je van dezelfde infrastructuur gebruik maakt.
Is er iemand met hetzelfde fenomeen, en wellicht is hier een oplossing voor gekomen?
Waar ik me wel aan stoor is het af en toe wegvallende internet. Een site die je aan het bezoeken bent wordt voor een deel geladen, en bij het aanklikken van een link werkt ineens de site helemaal niet meer. Een andere site is dan geen probleem, totdat hetzelfde zich herhaalt. Wacht je 5 a 10 minuten is de site weer gewoon bereikbaar.
Voordat we IPB hadden, gebruikte ik een Speedtouch 530 icm DirectADSL. Dit ging naar volle tevredenheid. Ik vind het dan ook raar dat nu de verbinding zo slecht is, je zou zeggen dat je van dezelfde infrastructuur gebruik maakt.
Is er iemand met hetzelfde fenomeen, en wellicht is hier een oplossing voor gekomen?
Gebruik je een kabel richting je EB of draadloos.
Het kan zijn dat je firewall dingen gaat blokkeren. De firewall 1 stap lager zetten wil nog weleens helpen.
Het kan zijn dat je firewall dingen gaat blokkeren. De firewall 1 stap lager zetten wil nog weleens helpen.
Verwijderd
Troost je, ik heb ook DirectADSL en heb sinds een paar dagen dezelfde problemen. Of zou dat te maken hebben dat ik IPB&Mine heb aangevraagd en dat ze nu daadwerkelijk aan mijn lijn bezig zijn..A_A_R schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:06:
Inmiddels ben ik helemaal "over" naar IPB. We bellen nu ongeveer drie dagen VOIP, en geen problemen tegengekomen met bellen.
Verwijderd
IPB is op basis van DirectADSL dus de internetkant wijzigt niet veel aan. Ik zou eerst de browser even op standaard settings instellen, ip-adressen voor de DNS server vastzetten en dan pas de firewall aanpassen. Heb dit ook zelf meegemaakt, bij mij hielp het om de DNS servers handmatig in te stellen, sindsdien (begin maart) geen haperende sites meer gezien.
Thx voor de snelle reactie Hurricane en WWG!
De EB zit (bedraad) aangesloten op mijn Asus WL-500G , die twee "bedrade" en een wireless client heeft. de Asus zorgt voor de uitdeling van de ip-adressen, de EB voor de Asus.
Ik heb nu maar even de FW van de EB een level lager gezet (op medium dus), ik hoop dat dat helpt. Nadeel is wel (toen ik Shieldsup draaide) dat er poorten openstaan, maar eerlijk gezegd weet ik niet of met de Fw op high deze wel dicht staan. Ik ben er in elk geval niet blij mee
Ik ga wel even verder expirimenteren.
Edit: Alweer een snelle reactie!
Als ik de FW op medium zet draai ik maar een aantal poortjes stealth, de rest staat dicht en een paar open ( o.a. 80 en 443). Liever laat ik dus de FW op stealth staan, dus op High.
Ik ga de DNS-servers maar eens aanpassen dan. Als ik nu de settings bekijk in status, is het het volgende:
De EB zit (bedraad) aangesloten op mijn Asus WL-500G , die twee "bedrade" en een wireless client heeft. de Asus zorgt voor de uitdeling van de ip-adressen, de EB voor de Asus.
Ik heb nu maar even de FW van de EB een level lager gezet (op medium dus), ik hoop dat dat helpt. Nadeel is wel (toen ik Shieldsup draaide) dat er poorten openstaan, maar eerlijk gezegd weet ik niet of met de Fw op high deze wel dicht staan. Ik ben er in elk geval niet blij mee
Ik ga wel even verder expirimenteren.
Edit: Alweer een snelle reactie!
Als ik de FW op medium zet draai ik maar een aantal poortjes stealth, de rest staat dicht en een paar open ( o.a. 80 en 443). Liever laat ik dus de FW op stealth staan, dus op High.
Ik ga de DNS-servers maar eens aanpassen dan. Als ik nu de settings bekijk in status, is het het volgende:
Zijn er alternatieve DNS-servers (bijvoorbeeld 4.2.2.2), of is het al voldoende om de bovenstaande ip's vast te leggen in de EB onder DNS-servers? Welke heb jij bijvoorbeeld, Tasslehof?Preferred DNS server: 195.121.1.34
Alternate DNS server: 195.121.1.66
[ Voor 35% gewijzigd door A_A_R op 27-11-2006 11:04 ]
Firewall naar beneden zetten is in jouw geval vrijwel zeker de oplossing. Bij mij was het ook zo, je moet eens kijken in het device log onder status, daar zie je entry's staan van "valse" attacks.
Gewoon een slechte default config als je het mij vraagt.
Thx! Ik heb de ip-adressen eens bekeken en inderdaad, ik zie logging over securityzaken, en het ip-adres kwam overeen met het ip van de site waar ik op dat moment op zat.Arnout schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:58:
Firewall naar beneden zetten is in jouw geval vrijwel zeker de oplossing. Bij mij was het ook zo, je moet eens kijken in het device log onder status, daar zie je entry's staan van "valse" attacks.
Ik raak een beetje teleurgesteld in de Siemens EB
Het meest vervelende vind ik nu dat ik de EB met poorten open moet laten. Het liefst draai ik stealth. Misschien moet ik toch bij KPN gaan zeuren om een Speedtouch...
Edit: Net ff getest, met de FW op "Medium" draait alles tot nu toe ok... Maar nu wel poorten open dus op de EB. Ik denk trouwens niet dat ik me heel veel zorgen moet maken met een FW enabled op de router en op iedere PC een PersonalFW (Outpost en één client KIS), maar toch
[ Voor 15% gewijzigd door A_A_R op 27-11-2006 11:15 ]
Ik wilde gister wat instellingen wijzigen in de speedtouch 780, maar daar vroeg hij om een wachtwoord. Ik kon het zo snel niet vinden, maar is dat wachtwoord bekend?
Heb admin/1234, admin/admin en van alles en nog wat geprobeerd.
Het probleem is echter dat ik er tot vorige week nauwelijx last van had en nu dus wel.stormfly schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:33:
[...]
Het is een bekend probleem dat als je download (met name udp programma's) dat het met de siemens boxen niet helemaal lekker loopt. Ach voorlopig kan jij bellen
En ik dl van newsservers (waarbij me opvalt dat dit ook al problemen geeft, heel erg wisselvallig in dl-snelheid)
Verwijderd
@A_A_R
Gebruik primair 195.121.1.66 en secundair 213.227.141.10 als DNS servers. Sinds maart stabiel en geen hakkelend internet meer gehad.
Gebruik primair 195.121.1.66 en secundair 213.227.141.10 als DNS servers. Sinds maart stabiel en geen hakkelend internet meer gehad.
Probeer eens geen wachtwoord. Dus alleen de gebruikersnaam Administrator en een leeg wachtwoord. Volgens mij was dat met mij Speedtouch 716 ook standaard zo.MADG0BLIN schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:28:
Ik wilde gister wat instellingen wijzigen in de speedtouch 780, maar daar vroeg hij om een wachtwoord. Ik kon het zo snel niet vinden, maar is dat wachtwoord bekend?
Is afgeschermd door KPN je kan in de 780 helemaal niets behalve poort forwarding.Joen schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:03:
[...]
Probeer eens geen wachtwoord. Dus alleen de gebruikersnaam Administrator en een leeg wachtwoord. Volgens mij was dat met mij Speedtouch 716 ook standaard zo.
In de 780 kan je niet eens in het firewall menu komen, je kan hier alleen poorten forwarden en de rest is een level hoger binnen de box waar je als gebruiker niet kunt komen. Zou als ik jou was lekker je siemens houden. De firewall staat op STD binnen de 780, alleen je kunt niets instellen.A_A_R schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:11:
[...]
Misschien moet ik toch bij KPN gaan zeuren om een Speedtouch...
Edit: Net ff getest, met de FW op "Medium" draait alles tot nu toe ok... Maar nu wel poorten open dus op de EB. Ik denk trouwens niet dat ik me heel veel zorgen moet maken met een FW enabled op de router en op iedere PC een PersonalFW (Outpost en één client KIS), maar toch![]()
Kun je wel een backup maken van de config in de webomgeving van de ST780?stormfly schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:21:
[...]
In de 780 kan je niet eens in het firewall menu komen, je kan hier alleen poorten forwarden en de rest is een level hoger binnen de box waar je als gebruiker niet kunt komen. Zou als ik jou was lekker je siemens houden. De firewall staat op STD binnen de 780, alleen je kunt niets instellen.
Gedachtegang: Kun je dan het encrypte wachtwoord van een eventuele kpn gebruiker ofzo decrypten?
Want bij een ST510 krijg je bij de backup van de config een encrypt wachtwoord te zien.
Dich bis echt unne foëzen haas
Nope na een backup ben je alles aan het terugzetten mbt poortforwarding. Zit ook nog een vette bug in dat je Web interface vastloop bij het toewijzen van poorten. Gemiddeld duurt dit 10min voor 5 poorten ivm het her starten van de box elke keer.slaay schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:38:
[...]
Kun je wel een backup maken van de config in de webomgeving van de ST780?
Gedachtegang: Kun je dan het encrypte wachtwoord van een eventuele kpn gebruiker ofzo decrypten?
Want bij een ST510 krijg je bij de backup van de config een encrypt wachtwoord te zien.
Maar je kan wireless aan en uit zetten incl keys, en poorten forwarden niet gek veel meer.
Was mij ook opgevallen. Internet loopt soepel maar m'n device-log staat vol met valse attack meldingen. Maar met de firewall op medium zijn veel poorten niet meer stealth en sommige openA_A_R schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:50:

Dan maar wat valse meldingen in m'n log....
Iemand enig idee hoe je die experia box met een text-browser kunt aanpassen? Ik kan niet meer bij mijn eigen machine komen omdat 'ie ineens een nieuw ip heeft gekregen 
Maar als ik via mijn server via links op de router probeer in te loggen, dan kom ik niet voorbij het password veld.
En via Mijn KPN de instellingen aanpassen krijg ik ook niet voor elkaar...
Maar als ik via mijn server via links op de router probeer in te loggen, dan kom ik niet voorbij het password veld.
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Stom.. als in niet kunnen praten slimbo
[...]
Lekker taalgebruik hier... Maar goed zal je er nog maar eens op wijzen er bestaan geen stomme mensen op de wereld!
Dit is verboden he, aparaat heb je in bruikleen van kpn en ook locatie gebonden. Ga je ooit verhuizen (moet je hem laten staan, voor de volgende bewoner). Of je moet hem inleveren... dan heb jij een behoorlijk centje minder op je rekening als je hem niet hebt of kapot hebt gemaaktik ben in ieder geval bezig geweest met het slopen van het apparaat, hier een fototje van de ingewanden
Ik heb het ook geprobeerd met lynx maar kom inderdaad niet verder; hij zegt direct al "Access Denied" terwijl ik dan nog een wachtwoord moet opgeven...Chip! schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:51:
Iemand enig idee hoe je die experia box met een text-browser kunt aanpassen? Ik kan niet meer bij mijn eigen machine komen omdat 'ie ineens een nieuw ip heeft gekregen
Maar als ik via mijn server via links op de router probeer in te loggen, dan kom ik niet voorbij het password veld.![]()
Hmm schiet lekker op danArnout schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:56:
[...]
Ik heb het ook geprobeerd met lynx maar kom inderdaad niet verder; hij zegt direct al "Access Denied" terwijl ik dan nog een wachtwoord moet opgeven...

Via telnet o.i.d is dat ding ook niet te bereiken toch?
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Ik heb Fasterfox maar weer op de default instellingen laten draaien, en de FW weer op high gezet. Ik heb nu nog maar één "flood sync" melding gezien in de log. Door de tweak in FF gaat de EB dus uit zijn dak. Nu heb ik dus alles weer op stealth staan, en het internetten gaat goed.cowbell schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:52:
[...]
Was mij ook opgevallen. Internet loopt soepel maar m'n device-log staat vol met valse attack meldingen. Maar met de firewall op medium zijn veel poorten niet meer stealth en sommige open![]()
Dan maar wat valse meldingen in m'n log....
Het enige waar Fastefox nu nog goed voor is, is de timer onderin...
Je kan wel degelijk iets meer, waar onder: UPnP uit/aan zetten, oudercontrole, schematisch overzicht van je netwerk, etc.stormfly schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:20:
[...]
Is afgeschermd door KPN je kan in de 780 helemaal niets behalve poort forwarding.
Volgens mij zou de webinterface daarom dan ook niet afgeschermd moeten zijn. Als je er toch in wilt komen zje even de helpdesk moeten bellen denk ik. Allicht dat de firmware opneuw geladen kan worden waar niet gelijk al een onbekend wachtwoord op zit.
Ja je kan wel meer maar het heeft niet echt veel configuratie opties die handig zijn. Ik wil met me ip adressen stoeien, routes maken etc. Niet iets met oudercontrole, heb niet eens kinderenJoen schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:35:
[...]
Je kan wel degelijk iets meer, waar onder: UPnP uit/aan zetten, oudercontrole, schematisch overzicht van je netwerk, etc.
Volgens mij zou de webinterface daarom dan ook niet afgeschermd moeten zijn. Als je er toch in wilt komen zje even de helpdesk moeten bellen denk ik. Allicht dat de firmware opneuw geladen kan worden waar niet gelijk al een onbekend wachtwoord op zit.
Als ik het zo hoor hier en daar kan je met de siemens box een behoorlijk aantal dingen meer, NAT table clearen en bekijken, IP ranges aanpassen
Harde reset geven met paperclip?Chip! schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:51:
Maar als ik via mijn server via links op de router probeer in te loggen, dan kom ik niet voorbij het password veld.![]()
Kan er opgehouden worden met aanraden tot harde reset? want als er op dat moment geen verbinding is met kpn, of je denkt hij doet niks en je trekt stekker eruit, is hij schroot waard als je telang de reset knop hebt ingehouden.
mopje..
een werktuigbouwkundige, een ITer en een elektro monteur zitten in de auto...
auto stopt ermee, werktuigbouwkundige zegt, misschien ff kijken naar de motor
elektro monteur zegt, ff kijken of de bedrading goed zit
ITer zegt, ach we zetten de auto even uit, stappen uit, en stappen weer in, en dan is het wel weer goed
Onlogische oplossing, en in dit geval een zeer slechte oplossing m.b.t. resetten.
mopje..
ITer zegt, ach we zetten de auto even uit, stappen uit, en stappen weer in, en dan is het wel weer goed
Onlogische oplossing, en in dit geval een zeer slechte oplossing m.b.t. resetten.
Kan je dit onderbouwen waarom dit zou gebeuren?Fridge-RaideR schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:50:
Kan er opgehouden worden met aanraden tot harde reset? want als er op dat moment geen verbinding is met kpn, of je denkt hij doet niks en je trekt stekker eruit, is hij schroot waard als je telang de reset knop hebt ingehouden.
Verwijderd
ITer zegt, ach we zetten de auto even uit laten de accu leeglopen,we halen de benzine eruit, vullen de accu weer met nieuwe stroom en vullen de tank weer met nieuwe benzine en dan is het wel weer goed.
zo hoort ie en dan is het wel weer logisch
ITer zegt, ach we zetten de auto even uit laten de accu leeglopen,we halen de benzine eruit, vullen de accu weer met nieuwe stroom en vullen de tank weer met nieuwe benzine en dan is het wel weer goed.
zo hoort ie en dan is het wel weer logisch
Verwijderd
Tsja, ik zie ook nog allerlei negatieve berichten over de Thomson, maar waarschijnlijk wordt dit gewoon hetzelfde als de Siemens op een gegeven moment. In mijn oren klinkt het allemaal toch wat positiever.Edmund schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:05:
[...]
Ik las ergens op ut internet (d8 op ibpforum.nl) dat de Thomson EB 1024 verbindingen aan zou moeten kunnen. Maar omdat ik dit niet erg vertrouwde heb ik dit er niet bij vermeld.
Dat je op de USB van de Thomson EB geen printer ed kunt aansluiten maakt mij niets uit. Wel is het vervelend dat je de huidige configuratie niet kunt opslaan. Maar ach wifi en voip wordt toch in de TSM-server opgeslagen.
Ik w8 nog eventjes, maar als blijkt dat de Thomson EB bij anderen goed werkt dan ga ik toch bij KPN liggen te zeuren. Tot dusver denk ik: 'Laat die Thomson EB maar komen'.
Excuseer, maar verdomme, weer dat gekloot met dat ISDN! Hadden we het in de eerste plaats maar nooit genomen. Dan kan ik voorlopig dus ook nog geen Mine nemen? Hier word ik toch een beetje moedeloos van.Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:29:
@PJH

ben alweer drie kwartier aan de lijn aan het hangen van de planet helpdesk dat ik dacht typ het hier ook maar ff...
Ik heb vorige week ipb van planet gekregen (isdn versie overigens). Heb de bestaande splitter vervangen door de nieuwe spliter, bij de adsl kant de experiabox gehangen. De nt1 kan gaat naar het nt1 kastje, en van dat kastje gaat een kabel naar de webvox. Op de webvox gaat vanuit kanaal 1 een kabel naar de lijn ingang op de experiabox. En op tel 1 heb ik de kabel aangesloten die eerst in kanaal 1 van de webvox zat.
ADSL werkt gewoon, heb ermee de planet cockpit geactiveerd (met die code) maar als ik wil bellen naar 1369 krijg ik een bezet toon (bij alle nummers overigens).
In het modem zelf zie ik bij de internet verbinding een adsl direct account zitten terwijl ik planet inloggegevens heb ontvangen, maar de snelheden klopppen wel weer (adsl basic / comfort).
Toen dacht ik dat het misschien ermee had te maken dat ik de verkeerde gegevens daar had staan (nergens is geschreven deze te veranderen overigens) dus heb ik daar maar eens de planet gegevens ingevuld maar dan krijg ik bij het internetten de melding "wegens administratieve reden is adsl op dit nummer niet geactiveerd" (oid) en het voip lampje gaat niet branden, bij de adsl direct gegevens gaat dit wel branden.
De firmware versie is overigens 1.40.9c-iptv.
Ziet iemand dat ik iets verkeerd heb gedaan of dat er bij kpn/planet iets verkeerd is gegaan?
Ik heb vorige week ipb van planet gekregen (isdn versie overigens). Heb de bestaande splitter vervangen door de nieuwe spliter, bij de adsl kant de experiabox gehangen. De nt1 kan gaat naar het nt1 kastje, en van dat kastje gaat een kabel naar de webvox. Op de webvox gaat vanuit kanaal 1 een kabel naar de lijn ingang op de experiabox. En op tel 1 heb ik de kabel aangesloten die eerst in kanaal 1 van de webvox zat.
ADSL werkt gewoon, heb ermee de planet cockpit geactiveerd (met die code) maar als ik wil bellen naar 1369 krijg ik een bezet toon (bij alle nummers overigens).
In het modem zelf zie ik bij de internet verbinding een adsl direct account zitten terwijl ik planet inloggegevens heb ontvangen, maar de snelheden klopppen wel weer (adsl basic / comfort).
Toen dacht ik dat het misschien ermee had te maken dat ik de verkeerde gegevens daar had staan (nergens is geschreven deze te veranderen overigens) dus heb ik daar maar eens de planet gegevens ingevuld maar dan krijg ik bij het internetten de melding "wegens administratieve reden is adsl op dit nummer niet geactiveerd" (oid) en het voip lampje gaat niet branden, bij de adsl direct gegevens gaat dit wel branden.
De firmware versie is overigens 1.40.9c-iptv.
Ziet iemand dat ik iets verkeerd heb gedaan of dat er bij kpn/planet iets verkeerd is gegaan?
Ik wordt nu ff helemaal gek.
zaterdagmiddag had ik heeeeeeel traag internet, dus ie box maar ff uitgedaan, 30 sec. gewacht box weer aan. Mooi weer snel internet. Mooi alles weer goed. NOT !!!!!
geen telefoon, het voip lampje knippert. Weer aan en uit die handel, weer knipperen.
zo ging het 5x door maar niks geen voip lampje dat blijft branden. Ik bellen, alles nagekeken harde reset gedaan, maar niks die beste man kreeg het ook niet voor elkaar.
U wordt vandaag of morgen teruggebeld door een andere helpdesk meneer ik kan u hiermee niet helpen. Je raad het al gisteravond nog geen telefoon weer bellen dan maar he, weer een ander die de hele handel weer nakijkt, meneer ik zet er nieuwe software in ik bel u met 5 min terug op uw 06.
die 5 minuten werden 10 minuten, 20 minuten na 30 minuten ja KPN, meneer ik heb slecht nieuws ik kan het niet oplossen, u wordt vandaag of morgen terug gebeld.
Vandaag nog niks gehoord zonet maar weer ff gebeld, weer de hele handel doorgelopen
Meneer ik kan u niet helpen hoor.
Toen schoot ik toch echt even uit mijn slof.
Ik heb gezegd dat ik met een uur terug bel als het dan nog niet goed is hebben ze toch echt een probleem.
jaja u moet niet boos op mij worden meneer! God^%$^%$ wie is hier nu het aanspreek punt van KPN ???? Juist die beste man van de helpdesk. Want die supervisor of de grote baas krijg je nooit aan de lijn.
Dit is nou al de 8e keer dat ik een vette storing heb hier ik wordt er helemaal niet goed van.
Ik heb hiervoor wanadoo gehad (4 jaar lang) nooit een storing gehad, ook met mijn isdn niet.
ik ga toch eens mijn advocaat bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
ik laat nog wel even weten hoe of wat.
zaterdagmiddag had ik heeeeeeel traag internet, dus ie box maar ff uitgedaan, 30 sec. gewacht box weer aan. Mooi weer snel internet. Mooi alles weer goed. NOT !!!!!
geen telefoon, het voip lampje knippert. Weer aan en uit die handel, weer knipperen.
zo ging het 5x door maar niks geen voip lampje dat blijft branden. Ik bellen, alles nagekeken harde reset gedaan, maar niks die beste man kreeg het ook niet voor elkaar.
U wordt vandaag of morgen teruggebeld door een andere helpdesk meneer ik kan u hiermee niet helpen. Je raad het al gisteravond nog geen telefoon weer bellen dan maar he, weer een ander die de hele handel weer nakijkt, meneer ik zet er nieuwe software in ik bel u met 5 min terug op uw 06.
die 5 minuten werden 10 minuten, 20 minuten na 30 minuten ja KPN, meneer ik heb slecht nieuws ik kan het niet oplossen, u wordt vandaag of morgen terug gebeld.
Vandaag nog niks gehoord zonet maar weer ff gebeld, weer de hele handel doorgelopen
Meneer ik kan u niet helpen hoor.
Toen schoot ik toch echt even uit mijn slof.
Ik heb gezegd dat ik met een uur terug bel als het dan nog niet goed is hebben ze toch echt een probleem.
jaja u moet niet boos op mij worden meneer! God^%$^%$ wie is hier nu het aanspreek punt van KPN ???? Juist die beste man van de helpdesk. Want die supervisor of de grote baas krijg je nooit aan de lijn.
Dit is nou al de 8e keer dat ik een vette storing heb hier ik wordt er helemaal niet goed van.
Ik heb hiervoor wanadoo gehad (4 jaar lang) nooit een storing gehad, ook met mijn isdn niet.
ik ga toch eens mijn advocaat bellen en vragen wat de mogelijkheden zijn.
ik laat nog wel even weten hoe of wat.
@etienne: Schelden tegen een helpdesk medewerker heeft echt geen enkele nut en is gewoon onbeschoft imo. Momenteel is er een bepaald systeem binnen KPN wat een wisselende werking heeft, daarom kon de betreffende collega je niet helpen. Je zult geduld moeten hebben, sorrie man.
@X-rey: Is de EB grijs of zwart? De zwarte hebben namelijk een probleem met aanmelden, daarvoor zul je moeten bellen en geduld moeten hebben.
@X-rey: Is de EB grijs of zwart? De zwarte hebben namelijk een probleem met aanmelden, daarvoor zul je moeten bellen en geduld moeten hebben.
Dit topic is gesloten.