[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 00:38
ik zie net ff iets heel geks he:

Systeem actief: 0:23:47:27
Systeemtijd: 01.08.2003 23:47:27
Firmwareversie: 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13)

Uhm ik had voor 2003 echt nog geen voip hoor. zou dit er niks mee te maken kunnen hebben?

@Haijo:

het is inderdaad niet netjes om te schelden, ben ik met je eens maar ik heb echt geen grove scheldwoorden of dat soort zaken gebruikt. Ik werd gewoon zwaar boos laat ik het zo noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Haijo schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:19:
@X-rey: Is de EB grijs of zwart? De zwarte hebben namelijk een probleem met aanmelden, daarvoor zul je moeten bellen en geduld moeten hebben.
hij is grijs

[ Voor 91% gewijzigd door X-Rey op 27-11-2006 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

stormfly schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:44:
[...]

Kan je dit onderbouwen waarom dit zou gebeuren?
Je zou een telefoontje met alcatel of siemens kunnen plegen ;) of ergens een fabriekshandleiding kunnen opzoeken hoe de interne werking gaat. Die zullen je precies hetzelfde vertellen.

Om nog iets meer in detail te gaan, er zijn 2 vormen van reset. Kort en Lang. Kort haalt het kpn gedeelte van de box af en als er verbinding is!!! haalt hij een nieuwe versie op, lang haalt ook de siemens of alcatel gedeelte eraf (dan kan de helpdesk er ook niks meer mee :))

Voor de umpteenth time, ik vertel er niet bij wat kort en lang is, want het zijn riskante dingen en ook alleen doen op aanraden van de 2e lijn, of tenzij een 1e lijns specifiek instructie daarvoor krijgt (wat soms het probleem is zoals eerder met die firmwareproblemen.. toen mochten 1e lijns het ook even doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

En ik heb hier weer een probleempje met MijnKPN:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~goesj000/hmm.JPG
Ben ik nou gehakt of hoort dat zo 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ibr op 27-11-2006 20:27 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibr schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:27:
[afbeelding]
dit heb ik ook. sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zal eens pogen het gedoe rond de reset uit de wereld te halen.
Vraag 1.10 van de Thomson EB:
Hoe kan ik de KPN Experia Box terugbrengen in de default (fabrieks) instelling?

Druk hiervoor met een puntig voorwerp het Reset knopje achter op de KPN Experia Box gedurende +/- 15 seconden in totdat het Power-lampje rood brandt. Nadat de reset voltooid is zal de KPN Experia Box als deze aangesloten is op het ADSL netwerk automatisch de actuele configuratie ophalen via www.kpn.com.
Vraag 1.19 van de Siemens EB:
Hoe kan ik de KPN Experia Box terugbrengen in de default (fabrieks) instelling?

Hiervoor zijn twee mogelijkheden:
* Druk hiervoor met een puntig voorwerp het Reset schakelaartje achter op de KPN Experia Box gedurende +/- 10 seconden in. Nadat de reset voltooid is zal de KPN Experia Box als deze aangesloten is op het ADSL netwerk automatisch de actuele configuratie ophalen via www.kpn.com.
* U kunt dit ook uitvoeren via de ingebouwde webinterface...
Als KPN van mening was dat dit nogal link is hadden ze het daar niet neer moeten zetten. En natuurlijk haalt hij alleen de gegevens op als er een verbinding is. Maar laten we eerlijk zijn. Hoe vaak komt het voor dat er, nadat er een verbinding is geweest, er opeens geen verbinding meer is. Natuurlijk is die kans er wel, maar dan zal er in veel gevallen toch een monteur langs moeten komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 27-11-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-03 14:15
Ik word echt helemaal niet bien... Heb sinds kort IPB. Na het aansluiten kon ik niet het activeringsnummer bellen omdat uitgaande gesprekken niet werkten. Na een paar uur lukte dit wel. Een dag later weer geen uitgaande gesprekken tot vandaag (3 dagen).
Waar ik heel erg van baal is het feit dat de Speedtouch 780 met de aangepaste firmware niet te beheren is. Mijn linuxserver met Call of Duty (CoD) die met m'n Draytek Vigor 2900 G router en m'n oude modem (Alcatel Speed Touch) altijd goed werkte, is lokaal wel te zien maar niet op internet. Alle poorten zijn open op de Speedtouch (volgens de voorgeprogrammeerde CoD instellingen - maar ook handmatig), maar het mag niet baten. Ik word hier helemaal hopeloos van. Op de WinXP Pro machine, waarop de server al sinds jaren draaide hetzelfde probleem.
Iemand een suggestie voordat ik de hele handel uit het raam gooi?
:X |:(
En waarom heb ik niet de beschikking over het onderstaande in "Mijn KPN"??
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~goesj000/hmm.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door twiechert op 27-11-2006 22:29 . Reden: Sign ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 17:19

robertwebbe

Robert Webbe

Fridge-RaideR schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:50:
Mopje:
een werktuigbouwkundige, een ITer en een elektro monteur zitten in de auto...
auto stopt ermee, werktuigbouwkundige zegt, misschien ff kijken naar de motor
elektro monteur zegt, ff kijken of de bedrading goed zit
ITer zegt, ach we zetten de auto even uit, stappen uit, en stappen weer in, en dan is het wel weer goed
[off-topic]
Nou, ik heb een Renault Scenic, zo een met een luxe interieur pakket. Zo af en toe heb ik vreemde verschijnselen (bijv. gaat er een electrisch raam ineens omlaag, omhoog, omlaag, etc.) en de enige manier om dat op te laten houden is bovenstaande methode. :)
Nu hoef ik niet echt uit te stappen maar wel motor uit, deuren op slot etc. Zo'n mop vind ik het dus niet...
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibr schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:27:
[afbeelding]
Sinds vandaag is mijn vorige storingsmelding vervangen door bovenstaande en nu al 21 dagen |:( geen telefoon. Gaat lekker zo....... :'( Ben ondertussen maar eens aan het kijken naar alternatieven want dit slaat nergens meer op :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
Ik heb vanavond maar weer eens gebeld, ik krijg eindelijk eens iemand van de 2e lijn aan de tel. Ja de persoon van de "gewone" hd vroeg of hij mij langer in de wacht mocht zetten (heel netjes)

Die 2e persoon raffelde het gesprek een beetje af, maargoed het probleem zou zijn dat ik op een verkeerde sip server aangemeld zou staan.

WHAT THE F... dat kan toch niet zomaar vanzelf denk ik dan!!!!

kortom nog steeds geen telefoon. Ik ga echt terug naar het oude analoge systeem dat werk tenminste veilig en goed ipv een experiment box. En het maakt mij dan ook niet uit dat ik meer moet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Fridge-RaideR schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:55:
[...]

Stom.. als in niet kunnen praten slimbo :P Kon je dat niet opmaken uit de zin? ^^

[...]

Dit is verboden he, aparaat heb je in bruikleen van kpn en ook locatie gebonden. Ga je ooit verhuizen (moet je hem laten staan, voor de volgende bewoner). Of je moet hem inleveren... dan heb jij een behoorlijk centje minder op je rekening als je hem niet hebt of kapot hebt gemaakt :D
Het is hoe je het neerzet maar ik ga daar verder niet op in..

Alleen verbaasd het me dat je een reset afraad.
In de handleiding van KPN en op FAQ van internetplusbellen staat reset inderdaad vermeld.

Alleen wel inderdaad binnen de 15 seconden.. snap ook niet waarom het 60 seconden zou moeten zijn.. In dat punt heb je wel gelijk..

Even tot 15 tellen en dan gewoon los laten.
Daar is niets mis mee maar je kunt dit ook doen door gewoon 30 seconden de modem uit te schakelen.. dat heeft eigenlijk de zelfde werking.. en waarom zou de eerste lijn dit niet kunnen adviseren?? Zo vaak de eerste lijn aan de telefoon gehad en resetten van de modem was de eerste optie en mocht dat niet werken dan doorzetten naar de 2e lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Gaat er puur om, dat mensen niet dat knopje teveel gebruiken, don't shoot me, maar ik geloof dat het zo is dat als je tijdens het ophalen van de nieuwe gegevens nogmaals dat reset knopje gebruikt, je een knipperend online en wifi lampje krijgt. In dat geval is het RIP box. Enigste reden waarom men die reset niet zo snel adviseerd....

Dan die foutmelding in Mijn KPN, TSM nog wattus, TSM is een siemensmachientje ( zie oa Klikkerdeklik ) die om het kort te houden de link is tussen de Experiaboxen en de diverse systemen (mijn kpn, helpdesk etc) erachter. Die TSM is de laatste tijd een beetje instabiel, en vermoed dat men daarom de aansturing van de Experiabox via mijnkpn (wat vermoedelijk ook via de tsm gaat) tijdelijk is uitgeschakeld.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb de Siemens SX551 vlak naast me staan en zojuist hoorde ik hem klikken. Vreemd want ik gebruikte mijn pc niet. Even naar de ledjes kijken en wat schetst mijn verbazing, ADSL uit, het lampje rechts van de USB aan (zonder tekst) , Tel1 aan, Tel2 aan. Geen kiestoon. Na ongeveer 30 seconden weer klik, reset blijkbaar, en toen kwam die gewoon weer op. Even gekeken of ik misschien andere softwareversies had maar nee.

Iemand enig idee wat er gebeurde? Het enige dat ik kan bedenken is dat de TSM server even inbelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
TSM denk ik. Ik vind het wel raar dat je zelf geen macht hebt over jouw (in bruikleen) router. Soms voel ik mij aangetast in m'n privacy. Je weet niet wat zij allemaal uitspoken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:02:
[...]
[off-topic]
Nou, ik heb een Renault Scenic, zo een met een luxe interieur pakket. Zo af en toe heb ik vreemde verschijnselen (bijv. gaat er een electrisch raam ineens omlaag, omhoog, omlaag, etc.) en de enige manier om dat op te laten houden is bovenstaande methode. :)
Nu hoef ik niet echt uit te stappen maar wel motor uit, deuren op slot etc. Zo'n mop vind ik het dus niet...
[/off-topic]
Mijn Renault Megane II had ook gelijk soortige kuren. Lichten die snachts spontaan aan gingen, zodat ik smorgens zonder accu zat. En inderdaad alle stroom eruit en dan lost het probleem zich vanzelf op, de lichten gingen automatisch uit.
"Software foutje" werd er bij de garage verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:04:
Ik heb de Siemens SX551 vlak naast me staan en zojuist hoorde ik hem klikken. Vreemd want ik gebruikte mijn pc niet. Even naar de ledjes kijken en wat schetst mijn verbazing, ADSL uit, het lampje rechts van de USB aan (zonder tekst) , Tel1 aan, Tel2 aan. Geen kiestoon. Na ongeveer 30 seconden weer klik, reset blijkbaar, en toen kwam die gewoon weer op. Even gekeken of ik misschien andere softwareversies had maar nee.

Iemand enig idee wat er gebeurde? Het enige dat ik kan bedenken is dat de TSM server even inbelde.
ik had 10 minuten geleden precies hetzelfde. alleen ging op het moment dat het voip lampje aanging ook nog de telefoon. Toen ik deze opnam hoorde ik echter niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien betekent dit dat er een firmwareupdate is uitgevoerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:15 . Reden: Slecht gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:04:
.......Even gekeken of ik misschien andere softwareversies had maar nee......
Klinkt idd als een firmware update, maar blijkt het niet te zijn.
Of hij is geupdate naar een versie die hij al had ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:21:
[...]
Klinkt idd als een firmware update, maar blijkt het niet te zijn.
Of hij is geupdate naar een versie die hij al had ;).
Dat lijkt mij niet. Omdat ik er veel computers achter heb hangen, heb ik het ip adres van de sx551 gewijzigd naar 192.168.1.1, en dit was na de herstart nogsteeds hetzelfde. het was dus geen firmwareupgrade want dan zou alles weg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:38:
Dat lijkt mij niet. Omdat ik er veel computers achter heb hangen, heb ik het ip adres van de sx551 gewijzigd naar 192.168.1.1, en dit was na de herstart nogsteeds hetzelfde. het was dus geen firmwareupgrade want dan zou alles weg moeten zijn.
Bij mijn firmware update van afgelopen zondag behield de Experia zelfs het XS4ALL VoIP account, dat ik ooit op Tel2 gefrummeld heb. Dus dat je instellingen behouden zijn, zegt nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij is volgens mij de firmwareupdate niet goed verlopen. De versie die ik heb momenteel is de volgende:
1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)

Sinds vanmorgen ~half 10 is mijn experia box niet meer in de lucht. Geen VoIP lampje, geen internet, niets. Volgens primafoon heb ik mijn aansluiting opgezegd, terwijl ik hem net 3 maanden heb (waarvan net 2 werkend, eindelijk). Wat er aan de hand is is mij een raadsel, maar ik heb mijn abonnement niet opgezegd.
M'n SSID is gewijzigd, ik heb nu ineens een menu voor beeldtelefoon etc.Ik vraag me echt af wat er gebeurd is, onder status staat onder andere ook: VoIP accounts: 3 accounts (failed: 3 accounts). Ik heb het idee dat mijn EB niet meer door het netwerk herkent wordt of iets dergelijks.. Iemand met een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
etienne001 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:27:
Ik heb vanavond maar weer eens gebeld, ik krijg eindelijk eens iemand van de 2e lijn aan de tel. Ja de persoon van de "gewone" hd vroeg of hij mij langer in de wacht mocht zetten (heel netjes)

Die 2e persoon raffelde het gesprek een beetje af, maargoed het probleem zou zijn dat ik op een verkeerde sip server aangemeld zou staan.

WHAT THE F... dat kan toch niet zomaar vanzelf denk ik dan!!!!

kortom nog steeds geen telefoon. Ik ga echt terug naar het oude analoge systeem dat werk tenminste veilig en goed ipv een experiment box. En het maakt mij dan ook niet uit dat ik meer moet betalen
Ik heb vanavond maar weer zelf gebeld, weer niks en er staat nog niks nieuws in de pc daar.
Ik vind het ronduit Asociaal van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb net ook even gebeld, het schijnt dat mn EB in recovery mode staat oid, morgen komen ze hem omwisselen/fixen.. :) Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

J0YR1D3R schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:29:
Ik heb net ook even gebeld, het schijnt dat mn EB in recovery mode staat oid, morgen komen ze hem omwisselen/fixen.. :) Ben benieuwd.
Recoverymode zou je een knipperend online en wifi moeten hebben... Lijkt er idd op dat het laden van de nieuwe firm mislukt is, weinig aan te doen...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:03:
[...]

Probeer eens geen wachtwoord. Dus alleen de gebruikersnaam Administrator en een leeg wachtwoord. Volgens mij was dat met mij Speedtouch 716 ook standaard zo.
Je kan niks wijzigen dan poorten forwarden.
Hij staat in USERMODE ... Heb er al herhaaldelijk over gebeld en men zet hem niet open om gepruts in het modem te voorkomen (ze willen niet dat je achter je SIP gegevens van je vaste nummer kan komen) lekker boeiend

http://192.168.1.254/cgi/b/sipserver/cfg/index.html nu nog wijzigingen toevoegen kan je je gratis 084 nr aan tel 2 hangen via dit.

Echt suf van KPN die Siemens heeft meer beheer mogelijkheden dan de ST
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 10:38
Gisteren hoorde ik dat ik al 2 dagen telefonisch onbereikbaar was. Men hoorde constant een "in gesprekstoon".
Ik wist van niets en mijn internetverbinding deed het prima.

Dus ik heb gekeken in de webinterface van mijn Siemens SX551 EB, en ja hoor: de update was veranderd van 1.38 naar 1.40.9c-iptv. En bij mijn voip-accounts stonden er 3 registred, waarvan 1 corrupt o.i.d.

N.a.v. alle posts die ik hier in al die maanden heb gelezen deed ik het volgende:

Voor alle zekerheid copy/paste ik alle velden in een Worddocument. Zo zou ik i.i.g. niet mijn gegevens kwijt zijn.

Toen haalde ik tot in totaal 3x de stroom er voor max 15 seconden af. Bij de weinige eerdere storingen die ik ondervond was dit voldoende.... Deze keer echter niet.

Daarna gaf ik de EB een zgn. 'soft reset' door met een pin 10 sec achterin het gaatje te prikken. Ik lette daarvoor natuurlijk er wel op dat ik een goed werkende ADSL verbinding had, volgens de diverse lampjes vd EB.

Hij haalde toen de nieuwe instellingen van KPN op en installeerde ze. Daarvoor was mijn ip-adres 10.0.0.138 (uit mijn SpeedTouch tijd), maar dat was nu ineens veranderd naar de standaard 192.168.2.1 serie.

En idd.: al mijn instellingen waren weg, de nieuwe firmware 1.40.9c-iptv stond er weer (dus géén downgrade) en de voip-clients waren nu 3 registred, 3 goed...!!!

De telefoon deed het daarna weer!
Ik heb besloten niet een backup terug te zetten, maar gewoon alles handmatig (met het word-document) in te vullen.

Hierna had ik geen problemen meer, noch met telefonie, noch met (de snelheid van het) internet.

Ik hoop dat anderen hier wat aan kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ALs ik bij de status kijk van Mijn gigaset sx551 zie ik dat er 3 Voip accounts actief zijn terwijl ikj maar 1 telefoon heb aangesloten. Hoe kan dit? Dit was eerst niet zo terwijl ik eigenlijk niks heb veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Ik krijg nu toch de indruk dat de 1.40.9c-iptv firmware door KPN uitgerold wordt. Terwijl het toch flink mis kan gaan, zoals hier valt te lezen.

Ik zou graag die update willen verhinderen, gezien de problemen met de firmware en mijn eerdere ervaringen met KPN wil ik niet aan lager wal raken, alles werkt nu namelijk.

Wie weet hoe ik de firmware update kan tegenhouden? (de experiabox uitzetten zou natuurlijk een oplossing zijn, maar dit alleen in uiterste nood :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 29-11-2006 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:10:
Hey, als ik bij de status kijk van Mijn gigaset sx551 zie ik dat er 3 Voip accounts actief zijn terwijl ik maar 1 telefoon heb aangesloten. Hoe kan dit? Dit was eerst niet zo terwijl ik eigenlijk niks heb veranderd
Volgens mij word er direct 1 voip account aangemaakt voor de Philips beeldtelefoon en 1 voor een andere beeldtelefoon (bijv. Houston) of voor Mijn Online Telefoon (voor als die het weer doet). Ik vergelijk het voor het gemak maar even met de extra nummers die je kreeg bij ISDN (multiple subscriber numbers). Het zijn maar nummers, je hoeft ze niet te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Arnout schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:51:
Ik krijg nu toch de indruk dat de 1.40.9c-iptv firmware door KPN uitgerold wordt. Terwijl het toch flink mis kan gaan, zoals hier valt te lezen.

Ik zou graag die update willen verhinderen, gezien de problemen met de firmware en mijn eerdere ervaringen met KPN wil ik niet aan lager wal raken, alles werkt nu namelijk.

Wie weet hoe ik de firmware update kan tegenhouden? (de experiabox uitzetten zou natuurlijk een oplossing zijn, maar dit alleen in uiterste nood :P)
Router ervoor zetten die de poorten tussen 8000 en 9000 dicht zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen mobiele telefoons met UMA (Unlicensed Mobile Access) zoals de Nokia 6086 en Nokia 6136 gratis bellen via het draadloos netwerk van de Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:21:
[...]
Router ervoor zetten die de poorten tussen 8000 en 9000 dicht zet?
Hmm zou inderdaad een oplossing wezen door de deur dicht te gooien naar de EB ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:28
Nou mijn EB is na 1.5 week zonder telefonie gezeten te hebben opnieuw GESYNCT met de server (handmatig door KPN) en hierna blijkt de telefonie weer te werken (afwachten hoe stabiel)

Weet iemand technisch wat dat syncen anders is als bij een reset de config ophalen?

Ben benieuwd hoe het gaat/blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 10:10

tim86

Windows user detected

Bij het syncen wordt de TSM server weer gelijk gesteld met de SIP server. TSM = server waar je voip-account op is neergeplant. En de SIP server is simpel gezegd de centrale waar je fysiek op zit aangesloten. Wanneer de TSM en de SIP niet gelijk zijn kan je een instabiele telefoonverbinding krijgen. Bij het syncen wat bij jou waarschijnlijk is gebeurd zijn de TSM en de SIP weer gelijk gezet.

Werknemer IPB helpdesk

You can't trust freedom when it's not in your hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim86

tim86

Windows user detected

@Jan-E

Dit gaat niet werken, waarschijnlijk wordt de telefonieverbinding dan ook weggeknikkerd. Het verhinderen van de firmware upgrades is niet mogelijk. Ook het afkoppelen van de Experiabox van het i-net heeft geen zin, wanneer deze wordt aangekoppeld haalt hij toch weer de gegevens op.]
p.s. KPN geeft niet vrij welke poorten er wordt gebruikt voor het updaten van de firmware,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:23:
Kunnen mobiele telefoons met UMA (Unlicensed Mobile Access) zoals de Nokia 6086 en Nokia 6136 gratis bellen via het draadloos netwerk van de Experiabox?
Gaat niet werken... Behalve een UMA toestel moet ook je router en je provider UMA ondersteunen. De enige die dit in Nederland ondersteunt is Orange met de Livebox en de dienst Unique. Zover ik begrepen heb, heeft KPN voorlopig nog geen plannen om UMA te gaan ondersteunen (aangezien er nog nauwelijks keuze is in toestellen). Volgens mij gaan ze direct voor de opvolger IMS (IP Multimedia Subsystem).

Ik heb zelf de Samsung SGH-P200 van Orange hier liggen en getest op de (Siemens) Experiabox. Hij maakt prima een WiFi verbinding maar vervolgens kan hij geen verbinding maken met de HLR van het mobiele netwerk. Ook al heb je dus een UMA toestel, je kunt hem dus dan alleen maar via WiFi gebruiken als je toegang hebt tot een (of meerdere) Orange Liveboxen met WiFi.

Het bereik van de livebox is overigens niet zo groot als een DECT.

[ Voor 12% gewijzigd door robertwebbe op 29-11-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
tim86 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:05:
@Jan-E

Dit gaat niet werken, waarschijnlijk wordt de telefonieverbinding dan ook weggeknikkerd.
Waarschijnlijk? Onwaarschijnlijk, lijkt me. Waarom zou de telefonieverbinding ook weggeknikkerd worden? De telefonieverbinding is immers geheel onafhankelijk van de Experiabox. Niets staat mij in de weg om een Fritz box o.i.d. in de plaats van de Experia neer te zetten en daar mijn account gegevens in te vullen.
p.s. KPN geeft niet vrij welke poorten er wordt gebruikt voor het updaten van de firmware,
Voor Arnout en/of Dialtone: je kunt ook een paar IP-adressen blokken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
(40) Access control address pool
  No      IP Address      Action
 ---- ------------------ --------
   1        145.7.92.20   Permit
   2        145.7.92.21   Permit
   3        145.7.92.22   Permit
   4            (Empty)
   5            (Empty)
   6            (Empty)
   7            (Empty)
   8            (Empty)
   9            0.0.0.0   Permit
  10            (Empty)

Default access control action: Permit
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tim86 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:01:
Bij het syncen wordt de TSM server weer gelijk gesteld met de SIP server. TSM = server waar je voip-account op is neergeplant. En de SIP server is simpel gezegd de centrale waar je fysiek op zit aangesloten. Wanneer de TSM en de SIP niet gelijk zijn kan je een instabiele telefoonverbinding krijgen. Bij het syncen wat bij jou waarschijnlijk is gebeurd zijn de TSM en de SIP weer gelijk gezet.

Werknemer IPB helpdesk
TNX, en wat zou een reden kunnen zijn dat hij zo instabiel is? Ik heb het vreselijke vermoeden dat als ik hem 5x aan en uit zet hij weer een mismatch heeft in de config en het weer niet werkt.

Jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim86

tim86

Windows user detected

@drobie

De experiabox weet op dat moment niet wat de juiste gegevens zijn en gaat daar tussen switchen, daaroom kan het zijn dat hij verkeerde gegevens oppakt. Het is uitermate belangrijk dat de SIP en de TSM gelijk zijn.

Hoe vaak je hem aan en uit zet maakt niks uit. De experiabox vraagt alleen maar de gegevens op. In principe worden de gegevens in de TSM en de SIP automatisch gedaan, gebeurd dat niet wordt dat door een NOC-monteur gedaan. Hoevaak je hem aan en uit zet maakt geen *piep* uit.

[ Voor 38% gewijzigd door tim86 op 29-11-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim86

tim86

Windows user detected

@Jan-E

Het telefonieverkeer is voor 100% afhankelijk van de experiabox. KPN zet daar een speciaal laagje software op die het mogelijk maakt.

Daar komt bij als je de firmware upgrades blokkeert verlies je de support van KPN. Op de 1e lijn kunnen we het niet nakijken, maar de 2e lijn kan wel controleren of de upgrades zijn gedraaid. En kan daaraan bepalen of er wel of geen support wordt verleend, en ja dit wordt gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04-2021
Omdat ik maar weer eens telefonisch niet bereikbaar was heb ik mijn EB gereset. Echter toen de box weer opgestart was deed het draadloos internet het niet meer. Telefonie en bedraad internet was oke maar ik krijg geen draadloze verbinding meer. Hij blijft lang zwoegen op "acquiring network address". Als hij klaar is heb ik "limited or no connectivity". Als ik dan bij de Network Connection details kijk zie ik dat ik een heel raar IP gekregen heb:

IP address: 169.254.32.31
Subnet Mask: 255.255.0.0
Default Gateway: 192.168.2.1

Hoe komt hij aan die onzin? In mijn TCP/IP settings heb ik alles op "obtain address automatically" staan. Echt vreemd dat een reset zoiets kan veroorzaken toch? Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBa
Nog een aanvulling:

Als ik het probeer met een vast IP addres krijg ik wel snel een verbinding maar vervolgens geen internet en kan ik ook 192.168.2.1 niet pingen. Ik gebruik dan de volgende TCP/IP settings:

IP address 192.168.2.10
Subnet Mask: 255.255.255.0
DNS-server: 195.121.1.34
Secondary DNS: 195.121.1.66

Ik word gek! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
DaBa schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:43:
Omdat ik maar weer eens telefonisch niet bereikbaar was heb ik mijn EB gereset. Echter toen de box weer opgestart was deed het draadloos internet het niet meer. Telefonie en bedraad internet was oke maar ik krijg geen draadloze verbinding meer. Hij blijft lang zwoegen op "acquiring network address". Als hij klaar is heb ik "limited or no connectivity". Als ik dan bij de Network Connection details kijk zie ik dat ik een heel raar IP gekregen heb:

IP address: 169.254.32.31
Subnet Mask: 255.255.0.0

Hoe komt hij aan die onzin? In mijn TCP/IP settings heb ik alles op "obtain address automatically" staan. Echt vreemd dat een reset zoiets kan veroorzaken toch? Iemand een idee waar ik moet zoeken?
denk dat je kanaal van wireless nu op automatisch staat; zet dit eens vast op een kanaal tussen 1 en 11.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Elders in dit topic heeft iemand zn experia box opengetrokken en begon hier over een een connector
klik hier om te kijken
Deze connector wordt ook besproken op een ander forum dan wel een ander model van de siemens sx serie maar toch. Deze connector is voor de communicatie met het modem voor als het bijvoorbeeld zwaar verkl..t is zodat je handmatig upgrades/downgrades en nog veel meer kan uitvoeren

Iemand dit al geprobeerd???

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel raar,,,,, ik kom niet meer in mijn experia box ? internet heb ik wel maar zodra ik naar 192.168.2.1 ga komt ie op een gegeven moment met de boodschap dat het te lang duurt voor dat de box antwoord,

net een ping uitgevoerd en die komen keurig aan en terug....

en ik wil in die box omdat ik met mijn 2e pc er draadloos niet op kom...

strange....

iemand enig idee wat hier aan te doen ? en dan bedoel ik in de experiabox komen draadloos...of moet ik een draadje leggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stroom even er afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Nou ondertussen is de Experia box aangelegd en werkt het bedraad prima. Met een Centrino laptop kan ik prima op de experia box komen. Met een Sweex Wi-Fi kaartje gaat het allemaal eeerg lastig met behulp van windows zero. Het krijgen van een IP duurt erg lang en uiteindelijk wordt de verbinding verbroken. Terwijl er geen IP is verkregen.

[ Voor 21% gewijzigd door Oyster op 29-11-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim86

tim86

Windows user detected

Sweex Wi-Fi USB adapter werkt perfect. Heb direct verbinding en kan de accespoint van 2 huizen verderop nog ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
...ik weet nu nog steeds niet waarom een CoD-server met de juiste open poorten op m'n EB780 niet op het Net is te zien. Een hele community zit te wachten op m'n Linuxmachine. (*&^$&* router). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
djidee schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:21:
Recoverymode zou je een knipperend online en wifi moeten hebben... Lijkt er idd op dat het laden van de nieuwe firm mislukt is, weinig aan te doen...
Nou, wat ik eigenlijk al verwachtte blijkt dus ook waar te zijn. Ik ben gewoon afgesloten door KPN :X Dat was tegen mijn ouders ook al gezegd in de primafoonwinkel, maar omdat de man die ik gister sprak van de tweede lijn mij vertelde dat mijn EB dood was had ik nog hoop (het WiFi lampje knipperde wel btw..)

Wat het geval is is het volgende. Begin augustus heb ik IPB aangevraagd per 1 september. Doordat mijn naam niet goed is verwerkt (hoe het mogelijk is bij een digitaal aanvraagformulier, geen idee.. :/) Destijds heb ik gebeld met de servicedesk (naja, service, steeds 10+ min wachten..) om de boel over te laten zetten. Daarvoor was ik op de een of andere manier al te laat, dus toen is er een nieuwe aanvraag gedaan en de oude is gecancelled. So far so good, er werd verzekerd dat alles goed zo gaan door deze wijziging.

1 september heb ik mijn EB ontvangen, alles aangesloten, even gewacht en voila, een werkende internetverbinding :) Met het belgedeelte heb ik een maand ellende gehad, steeds wegvallende verbindingen, inkomende gesprekken waarbij de andere partij ineens niet meer te horen was maar zij hoorden mij wel, etc. Ergens eind oktober is deze brakke EB eindelijk omgeruild na veel gezeur, ze bleven maar verwijten dat het aan mijn internetgedrag lag en dat ik mijn pc op spyware moest controleren |:( Dit terwijl mijn analoge lijn gewoon nog niet omgezet was dus en ik totaal geen problemen had met internet. Ik heb dat aan diverse personen bij de servicedesk gemeld, maar een van de monteurs heeft het op een gegeven moment zelfs gepresteerd om op de pc van mijn ouders Hitman Pro te gaan draaien vanwege eerder genoemde "problemen". Een dieptepunt :)

Na bovenstaande misére is alles goed gelopen. Ergens begin november is mijn analoge lijn eindelijk omgezet en heb ik met zowel bellen als internetten geen problemen gehad (alleen met de rekeningen en KPN's opvatting van "de eerste 6 maanden gratis bellen"...)

Tot gisterochtend. Mijn EB kreeg een knipperend VoIP lampje, internet stopte ermee en de kiestoon was weg. Afgesloten. Omdat we de eerste order geannuleerd hebben is die order afgesloten "naar opdracht" en op non-actief gezet. Momenteel heb ik dus geen telefoon én geen internetverbinding thuis. Er moet een nieuwe aanvraagprocedure opgestart worden volgens KPN, wat ongeveer 1 maand duurt.

Ongelooflijk, wat een groep }:O bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dal673 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 23:39:
Gisteren hoorde ik dat ik al 2 dagen telefonisch onbereikbaar was. Men hoorde constant een "in gesprekstoon".
Ik wist van niets en mijn internetverbinding deed het prima.
KPN moet eens hun IPB-centrales een beetje verbeteren. Er is altijd zo veel verwarring rond de tonen die ze produceren. De toon die je hoort is eigenlijk een congestietoon, maar de meeste mensen weten niet eens wat dat betekent. Ze zouden een melding moeten maken van "Dit nummer is tijdelijk onbereikbaar" of iets dergelijks. Soms hoor je ook de informatietoon als je nummer tijdelijk niet bereikbaar is, maar dat associëren de meeste mensen direct met een compleet afgesloten nummer... Erg verwarrend. En soms hebben afgesloten nummers weer een congestietoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke , ik wordt een beetje hopeloos, ben geen expert maar ook geen noob om het maar even kort te zeggen :)

Heb in de woonkamer de experia box staan, op de 1e verdieping de pc waarvandaan ik nu dit bericht plaats, ook draadloos !

Ik krijg de 2e pc absoluut niet draadloos aan de praat !

oke op de pc staat windows xp met autopatcher van november ! aangesloten zit een siemens gigaset usb kaart !

keurig cd rom er in gedaan en usb aangesloten toen dat gevraagd werd ! wpa sleutel ingevoerd... en dan zegt hij dat hij de experia box niet kan vinden ... raar want bij info vind hij hem wel !

Wat heb ik gedaan !

A Software geinstalleerd, en Usb ontvanger aan gesloten

HIj herkent keurig diverse netwerken, uit de buurt inclusief mijn experia box !
Mijn kanaal staat op 7 , precies in het midden van andere experaiaboxen (eentje op 1, de ander op 11 met heel heel weinig bereik !

Bij lokaal netwerk keurig ip adres toegewezen, respectievelijk 2 voor boven (deze pc dus en 3 voor de pc die niet lukt ) Mac adres er bij ingevoerd ! OOk bij wireless ingevuld, De firewall staat uit !

op de pc beneden handmatig ip adres in het configuratie scherm van netwerken bij de gigaset ingevoerd. overeenkomend met de dhcp adres (3 dus ! )

ook een ping uitgevoerd met cmd maar die ziet de experia box niet !

wat ik zo raar vindt .. hij ziet de experiabox maar zodra je een verbinding wil maken zegt hij dat hij er niet is !

Mischien zie ik iets over het hoofd, en kunnen jullie helpen, anders ..de help desk bellen !

oja bij de status ziet hij ook maar 1 client ! de pc van waarachtger ik nu dit bericht typ ! Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Laatst online: 16-09 14:59

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:32:
Oke , ik wordt een beetje hopeloos, ben geen expert maar ook geen noob om het maar even kort te zeggen :)

Heb in de woonkamer de experia box staan, op de 1e verdieping de pc waarvandaan ik nu dit bericht plaats, ook draadloos !

Ik krijg de 2e pc absoluut niet draadloos aan de praat !

oke op de pc staat windows xp met autopatcher van november ! aangesloten zit een siemens gigaset usb kaart !

keurig cd rom er in gedaan en usb aangesloten toen dat gevraagd werd ! wpa sleutel ingevoerd... en dan zegt hij dat hij de experia box niet kan vinden ... raar want bij info vind hij hem wel !

Wat heb ik gedaan !

A Software geinstalleerd, en Usb ontvanger aan gesloten

HIj herkent keurig diverse netwerken, uit de buurt inclusief mijn experia box !
Mijn kanaal staat op 7 , precies in het midden van andere experaiaboxen (eentje op 1, de ander op 11 met heel heel weinig bereik !

Bij lokaal netwerk keurig ip adres toegewezen, respectievelijk 2 voor boven (deze pc dus en 3 voor de pc die niet lukt ) Mac adres er bij ingevoerd ! OOk bij wireless ingevuld, De firewall staat uit !

op de pc beneden handmatig ip adres in het configuratie scherm van netwerken bij de gigaset ingevoerd. overeenkomend met de dhcp adres (3 dus ! )

ook een ping uitgevoerd met cmd maar die ziet de experia box niet !

wat ik zo raar vindt .. hij ziet de experiabox maar zodra je een verbinding wil maken zegt hij dat hij er niet is !

Mischien zie ik iets over het hoofd, en kunnen jullie helpen, anders ..de help desk bellen !

oja bij de status ziet hij ook maar 1 client ! de pc van waarachtger ik nu dit bericht typ ! Alvast bedankt
Misschien overbodig, maar heb je het SSID nr.ingevoerd bij de beveiliging?
B.v.: SX55157etc.
Werkte bij mij wel, toen hij alle netwerken in de buurt zag behalve die van mezelf.

• Jan-E
tim86 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:50:
Het telefonieverkeer is voor 100% afhankelijk van de experiabox. KPN zet daar een speciaal laagje software op die het mogelijk maakt.
Onzin. Ik kan nog steeds met mijn 020-nummer bellen via de Planet aansluiting van de buurvrouw. Gewoon met X-Lite. Moet je natuurlijk wel je wachtwoord hebben, maar dat heb ik dus.

• oakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09-2024
Vraagjes :

1) Weet iemand of het geen probleem is de draytek vigor 2200e te blijven gebruiken icm IPB. Wil de firewall uit hebben op de EB of volledig open, waarbij mijn router al het verkeer afhandelt en mijn pc's safe blijven, zoals het nu ook gebeurt met mijn xs4all account.

Opstelling : EB ---> draytek ---> PC's

2) Heb het "nog"niet besteld, maar zit er wel aan te denken ondanks de vele problemen die ik hier lees, hopelijk is dat maar een heel klein % van alle abonnees. Maar helaas is dit voor zover wij nu zien de goedkoopste en makkelijkste manier om van je ISDN af te komen zonder downtime. Enige andere optie was een 2e lijn te nemen met nieuw adsl account om niet weken zonder internet te zitten. De klantenservice gaf aan dat onze isdn zonder kosten naar analoog zou gaan als we voor IPB kiezen, is er iemand die hier ervaring mee heeft?

• tim86

tim86

Windows user detected

@Jan-E,

Zou niet mogelijk mogen zijn. De theorie achter IPB is dat je telefoonnummer wordt gekoppeld aan je voip-account en ook alleen maar via dat voip-account te gebruiken is. De EB is het enige apparaat die die gegevens op kan halen dankzij die *fantastische* software van de kpn.

btw, laatste tijd erg veel problemen met de TSM-servers, kan daarmee te maken hebben, weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat de 2e-lijn nu zo'n circa 18.000 tickets heeft te verwerken en alle herstel erg traag gaat op het momemnt.

• tim86

tim86

Windows user detected

*zucht*,

Misschien is dat wel de reden dat we op het moment met een wachtrij zitten van circa 150 - 200 wachtenden.

*dubbel zucht*

• Arnout
tim86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:59:
btw, laatste tijd erg veel problemen met de TSM-servers, kan daarmee te maken hebben, weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat de 2e-lijn nu zo'n circa 18.000 tickets heeft te verwerken en alle herstel erg traag gaat op het momemnt.
En dat wordt er in dit topic gezegd dat de sfeer "negatief" aan het worden is en dat dat de werkelijkheid niet weerspiegeld. Dit is de werkelijkheid dus: 250.000 IPB klanten met 18.000 problemen. Dat is geen 1% maar bijna 10% die problemen heeft.

• tim86

tim86

Windows user detected

@oakie,

Kan werken, wanneer je de dhcp en de firewall in de eb uitgooit, enigste 2 probleem zijn:
1. Geen support meer van KPN
2. Als je, je firewall uitgooit je telefonieverkeer ook vrij op het net komt te liggen en iedere zelf nadenkende idioot je kan afluisteren.

@Arnout,

Klopt. Volgens de laatste statistieken van de KPN gaat het bij circa 90% van de klanten in 1 keer goed.

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Arnout schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:04:
[...]

En dat wordt er in dit topic gezegd dat de sfeer "negatief" aan het worden is en dat dat de werkelijkheid niet weerspiegeld. Dit is de werkelijkheid dus: 250.000 IPB klanten met 18.000 problemen. Dat is geen 1% maar bijna 10% die problemen heeft.
18.000 tickets wil niet zeggen dat er 18.000 klanten met problemen zijn... maar dat er 18.000 problemen zijn.... Zo kan het best zijn dat er 350.000 tickets zijn bij 250.000 klanten.

Statistisch gezien zegt het aantal tickets niks over het aantal klanten met problemen.

Survival of the W-est

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Xander2000 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:52:
Nou ondertussen is de Experia box aangelegd en werkt het bedraad prima. Met een Centrino laptop kan ik prima op de experia box komen. Met een Sweex Wi-Fi kaartje gaat het allemaal eeerg lastig met behulp van windows zero. Het krijgen van een IP duurt erg lang en uiteindelijk wordt de verbinding verbroken. Terwijl er geen IP is verkregen.
Had ik ook... Gewoon handmatig op 'n vast IP instellen werkte bij mij als oplossing

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• tim86

tim86

Windows user detected

Hier wel, er kan namelijk maar een ticket per klant open staan. Wanneer wij een tweede proberen aan te maken geeft het systeem een foutmelding met daarin dat er al een ticket open staat.

Dus wat er gezegd wordt klopt wel, 18.000 tickets = 18.000 klanten met een probleem.

• oakie
tim86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:10:
@oakie,

Kan werken, wanneer je de dhcp en de firewall in de eb uitgooit, enigste 2 probleem zijn:
1. Geen support meer van KPN
2. Als je, je firewall uitgooit je telefonieverkeer ook vrij op het net komt te liggen en iedere zelf nadenkende idioot je kan afluisteren.
Is het niet mogelijk om gewoon je router op te geven als DMZ station/server of alle poorten te forwarden naar 1 ip, of valt dat niet te configureren in de EB's?

• tim86

tim86

Windows user detected

Valt wel te configureren, alleen wordt er geen support hiervoor geleverd door KPN.

• oakie
tim86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:31:
Valt wel te configureren, alleen wordt er geen support hiervoor geleverd door KPN.
Geeft niet, niet nodig, als het maar te configureren is in de EB's. Bedankt voor het antwoord

• tim86

tim86

Windows user detected

Als ik wist hoe het te configureren is in de nieuwe speedtouch series had ik je dat ook nog wel verteld. Heb alleen de training voor dit model nog niet gehad, en ga me vooral niet verder verdiepen in mijn werk dan dat strikt noodzakelijk is :P

Verwijderd

tim86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:34:
Als ik wist hoe het te configureren is in de nieuwe speedtouch series had ik je dat ook nog wel verteld. Heb alleen de training voor dit model nog niet gehad, en ga me vooral niet verder verdiepen in mijn werk dan dat strikt noodzakelijk is :P
Goh Tim86 je lijkt wel een "ambtenaar" die doen ook alleen wat ze moeten doen en weten ook alleen maar wat ze moeten weten

• tim86

tim86

Windows user detected

Wat wil je, ik zit eerst een hele dag op school en daarna moet ik nog eens aan het werk. Dan heb ik in de vrije tijd die ik nog over heb geen zin om nog bezig te zijn met dingen voor zowel school als werk. Ga liever wat anders doen dan..... :P

Verwijderd

@ tim86
Van die tickets zijn een hoop te sluiten door de in dit topic vermelde oplossing te gebruiken (EB resetten, als hij weer online is via de cockpit het telefoonnummer opnieuw toekennen aan de betreffende poort, versturen en 5 minuten later werkt VOIP vaak weer.) Weet niet meer wie dit gepost heeft maar wat mij betreft krijgt die een dikke sigaar, het werkt en ik pas het op het werk nu ook toe als advies... *muchos gracias* _/-\o_ *even gezocht, xs2co komt de eer toe*

Heb dit , nadat ik het bij meerdere klanten weer werkend heb gekregen, ook doorgezet naar 2e en 3e lijn plus beheerder van ons "supportsysteem" . :)

btw @ tim86, sjek ff ju meel :/ O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 13:25 . Reden: zpelfauten gecorrigeerd ]

• tim86

tim86

Windows user detected

Klopt een hoop tickets kunnen worden gesloten, een hoop ticket worden daarom ook teruggestuurt naar de 1e lijn, maar het moet wel gebeuren, en er moeten dus mensen zijn die die hele berg uit sorteren. En ja, dat kost tijd

• DaBa
jwagenaar schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:50:
[...]

denk dat je kanaal van wireless nu op automatisch staat; zet dit eens vast op een kanaal tussen 1 en 11.
Deze had ik al vast op 8 staan. Nog andere ideen? Hoe komt hij in godsnaam aan een ip 169.254.32.31?

• jwagenaar
Arnout schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:04:
[...]

hoop dat je meer verstand van computers hebt; bij deze aantallen kom ik tot circa 7% en daarnaast wijzen 18.000 tickets nog niet op 18.000 problemen.
daarnaast is 250.000 niet geheel correct; op dit moment zijn er circa 275.000 klanten. met jouw "berekeningsmethode" kom ik dan op 6,5%.
feiten vermelden prima, maar niet van dit soort kort door de bocht methodes.

• Jan-E
tim86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:59:
Zou niet mogelijk mogen zijn. De theorie achter IPB is dat je telefoonnummer wordt gekoppeld aan je voip-account en ook alleen maar via dat voip-account te gebruiken is. De EB is het enige apparaat die die gegevens op kan halen dankzij die *fantastische* software van de kpn.
Als ik met X-Lite via een willekeurig KPN-aansluiting met mijn 020 nummer aan het bellen sla, wordt dat ook een registered account. Met andere woorden: ook inkomende telefoontjes gaan dan naar die X-Lite. Om te zorgen dat daarna de inkomende telefoontjes weer naar de EB gaan moet ik de EB rebooten, zodat die het 020-account opnieuw registreert.

Account en telefoonnummer zijn dus gekoppeld, alleen is de EB in dat spel absoluut geen vereiste. Dat ik mijn wachtwoord weet, is omdat de EB die gegevens inderdaad opgehaald had en vervolgens zo vriendelijk was om gedurende een paar uur de Telnet interface compleet open te zetten. Gedurende die tijd heb ik ook een XS4ALL VoIP account aan Tel 2 gekoppeld. Dat account heeft inmiddels 2 firmware updates overleefd.

• Arnout
jwagenaar schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:36:
[...]

hoop dat je meer verstand van computers hebt; bij deze aantallen kom ik tot circa 7% en daarnaast wijzen 18.000 tickets nog niet op 18.000 problemen.
daarnaast is 250.000 niet geheel correct; op dit moment zijn er circa 275.000 klanten. met jouw "berekeningsmethode" kom ik dan op 6,5%.
feiten vermelden prima, maar niet van dit soort kort door de bocht methodes.
Feit blijft dat het te veel is.

ff iets anders: Mijn KPN begint zo langzamerhand zo traag als wat te worden, ik kan niet eens meer de factuur opvragen, die pagina is een 404 geworden (timeout ws.). Voorheen was het 5 of 6 seconden wachttijd na een klik, nu is het al meer dan 10 seconden.
Daarnaast had ik zo net 2x een internetplusbellen kopje in Mijn KPN.

• jwagenaar
@arnout: dat er teveel problemen zijn, daar heb je volledig gelijk in. kpn/planet/hetnet zullen heel snel orde op zaken moeten stellen om niet het lachertje van de klas te worden. dat dingen fout gaan, dat kan (me blijven allemaal mensen) maar neem dit soort zaken serieus. dat betekent dus als je toezeggingen doet naar een klant, dan moet je die ook waarmaken. de meeste klanten zullen wellicht begrip hebben als er problemen zijn en dat oplossing enige tijd kost, maar de meeste klanten zullen het (terecht) niet accepteren als afspraken niet worden nagekomen.

Verwijderd

tim86 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:34:
That's the spirit *NOT*.
Typische reaktie vind ik het wel. Lekker ongeïnteresseerd en quasi nonchalant.
Het is al erg genoeg dat de gemiddelde consument / klant van KPN zich moet verdiepen in al dit soort ongein. Je wordt lekker een IPB abbo door je neus geschoven. De gemiddele medemens hoort alleen "KPN" en "goedkoper" en neemt de beslissing, ok ik ga over op IPB.
Daarna begint de ellende. Waarom moet de gemiddele klant zich wel verder verdiepen en zorgen maken om een niet werkend product??

En dan ook nog lezen dat je door een ongeinteresseerde, liever lui dan moeie 'helpdesk snotaap' (don't take it personal !!) geholpen wordt a 10 cent x minimaal 20 minuten in de wacht wordt gezet.

Voor mij een teken dat KPN met een erg slechte ontwikkeling bezig is; de klanten komen al lang niet meer op nummer 1 en worden van het kastje naar de muur gestuurd en worden alles behalve serieus genomen.
Een zeer onprofessionele indruk die er wordt geschept.

Vraagje aan de 'helpdeskers' (1e, 2de of hoeveelste lijn ook) hier op het forum; Krijgen jullie wel instructie hoe je bepaalde info wel en juist niet naar buiten mag / kan brengen??
Ik lees een aantal tegenstrijdige berichten van jullie hier op het forum. Tegenstrijdig met de handleidingen of info van de KPN site, maar ook onderling stroken jullie verhalen soms niet helemaal.
Ik heb er zelf eens een weekend aan besteed en ben diverse Primafoons langs geweest om me te laten informeren. Zelfs tussen die verhalen zitten grote verschillen. Sommige medewerkers vertellen schaamteloos dat ze dit baantje er maar bij doen en niet eens altijd fatsoenlijk op de hoogte zijn van de (laatste) ontwikkelingen....

Een nieuw product komt altijd met kinderziektes, helemaal mee eens. Maar de KPN kan toch minimaal zijn best doen om goed en gedreven personeel aan zich te binden. Daar staat het product toch bij.

Nogmaals: Dit is géén persoonlijke aanval tegen wie dan ook - hier of op de helpdesk-, maar mijn visie dat er binnen de KPN veel dient te gebeuren.

Verwijderd

Er is weinig info welke de helpdeskers naar buiten mogen brengen. Interne processen en werkinstructies zijn no-go , de meeste tips die je hier tegenkomt zijn dus ook uit eigen ervaring (in ieder geval die van mij, heb zelf een Siemens EB waar ik wel wat mee stoei ;) ).
Sommige mensen reageren uitbundiger als anderen, telefonische ondersteuning moet wel aan eisen voldoen waar ook regelmatig in begeleid wordt als het afwijkt.
Ikzelf laat het van de klant afhangen hoe deze benaderd wil worden, iemand met een duidelijk gevoel voor humor ga je lekker in mee, iemand die een professionele houding verwacht doe je dat dan niet bij maar blijf je zakelijk.
Niet iedereen beheerst die kunst jammer genoeg :P , ikzelf ben meestal niet onder de indruk van boze klanten, ze bedoelen het zelden persoonlijk. Degene die het wel persoonlijk bedoelen, prima, lig ik niet meer wakker van, het is mijn werk om af en toe mensen te helpen die het helemaal gehad hebben met het produkt.
Zoals een mooi engels spreekwoord zegt: if you can't stand the heat, stay out of the kitchen .

• J0YR1D3R
  • Niet online
Het kwalijkste vind ik zelf nog, dat ze mensen bij wie het wél goed werkt gewoon afsluiten, maar ondertussen wel vrolijk door blijven incasseren. Terwijl er allerlei acties lopen met zoveel maanden gratis dit, gratis dat etc. Het gaat dus totaal niet goed...

• djidee

djidee

Mr. Slungel

DaBa schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:35:
[...]

Deze had ik al vast op 8 staan. Nog andere ideen? Hoe komt hij in godsnaam aan een ip 169.254.32.31?
169.xxx adres is een adres wat windows er aan geeft, oftewel, van de dhcp van de experiabox ontvangt hij er in geen geval 1... Check eventjes de FAQ van het netwerken topic of zoek op GoT op 169.

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Ik heb nu 3 weken IPB van KPN en moet zeggen ben er tot nu toe blij mee.
Er hebben zich nog geen storingen voorgedaan.

Wel heb ik dat als de andere kant de telefoon opneemt en gelijk spreekt dat de 1e seconde weg valt.

Ik had al een Direct ADSL van de KPN en denk dat ik daardoor weinig problemen heb.
Ook woon ik 300 meter naast de telefooncentrale en dat schijnt ook bevordelijk te werken voor IPB.
(deze wijsheid heb ik van mijn zwager die bij Nacap werkt voor de KPN en deze IPB aanlegt bij de mensen die niet zelf durfen cq kunnen installeren)

Ook draai ik een server achter de Exp Box en dat gaat perfect.

Oja ik had Isdn en heb alle meuk nu tussen de Exp Box en de aansluiting weg.

Groeten Peter

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 19:01 . Reden: Slecht nederlands ]

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
Gisteren iets vreemds meegemaakt, maar weet niet of het aan IPB/Slim ligt; Tijdens een normaal gesprek kwam er ineens voor ca 1 sec. een enorm hard pieptoon (maar geen constante piep, had iets iets weg van het geluid/gepiep dat je normaal hoort tijdens inbellen met een modem) uit de hoorn. Vreemde was dat het bij de ander (mobiel) ook was. Nog nooit gehad en schrok me het leplazerus :? Meer mensen met zo'n ervaring?

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:55:
Ik heb nu 3 weken IPB van KPN en moet zeggen ben er tot nu toe blij mee.
Er hebben zich nog geen storingen voorgedaan.

Wel heb ik dat als de andere kant de telefoon opneemt en gelijk spreekt dat de 1e seconde weg valt.

Ik had al een Direct ADSL van de KPN en denk dat ik daardoor weinig problemen heb.
Ook woon ik 300 meter naast de telefooncentrale en dat schijnt ook bevordelijk te werken voor IPB.
(deze wijsheid heb ik van mijn zwager die bij Nacap werkt voor de KPN en deze IPB aanlegt bij de mensen die niet zelf durfen cq kunnen installeren)

Ook draai ik een server achter de Exp Box en dat gaat perfect.

Oja ik had Isdn en heb alle meuk nu tussen de Exp Box en de aansluiting weg.

Groeten Peter
Kijk das ook weer eens leuk om te zien :D jammer dat de ~7% die probleem heeft alleen post, en de ~93% die geen problemen heeft bijna nooit post :P

Verwijderd

Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
ik ben nou op zoek naar het wachtwoord en kan niet inloggen via telnet omdat?????
heb gezocht maar telkens kan het weer wel en dan weer niet.
welk gebruikersnaam en wachtwoord moet ik gebruiken voor het geval telnetten wel kan.

mvg//jeroen

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:42 . Reden: slecht nederlands ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:37:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
ik ben nou op zoek naar het wachtwoord en kan niet inloggen via telnet omdat?????
heb gezocht maar telkens kan het weer wel en dan weer niet.
welk gebruikersnaam en wachtwoord moet ik gebruiken voor het geval telnetten wel kan.

mvg//jeroen
Helaas.... Kan niet is dicht gezet

Verwijderd

maar waarom vraagt ie dan nog wel om een gebruikersnaam en wachtwoord?
dit betekent toch dat het wel mogelijk zou moeten zijn?
en is het wachtwoord een algemeen wachtwoord of op elke EB weer anders?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:48 ]

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Fridge-RaideR schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:25:
[...]

Kijk das ook weer eens leuk om te zien :D jammer dat de ~7% die probleem heeft alleen post, en de ~93% die geen problemen heeft bijna nooit post :P
Nou, ik heb vanaf maart al Surfen & Bellen van Het Net. Technisch werkt dat gewoon prima (afgezien van de grote storing van afgelopen zomer natuurlijk).

Mijn probleem is dat ik blijkbaar te vroeg heb besteld want administrtief is het e1n grote puinzooi. Het ergste vind ik de onleesbare facturen. En die staan ook niet in mijn klantprofiel, dus ik kan ze niet vanuit de browser lezen.

E1n of ander grobbekuiken heeft bedacht dat HTML alleen voldoende is in mail (integendeel: eigenlijkis het not done). Maar dat er zulke beginnersfouten worden gemaakt in de CSS....De pseudoclasses worden niet goed gedefinieerd: PS1 i.p.v. .PS1. Wat een broddelwerk!

• stormfly
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:45:
maar waarom vraagt ie dan nog wel om een gebruikersnaam en wachtwoord?
dit betekent toch dat het wel mogelijk zou moeten zijn?
en is het wachtwoord een algemeen wachtwoord of op elke EB weer anders?
Alleen de KPN helpdesk heeft dit wachtwoord jij mag alleen via de webinterface instellingen maken. Dit is een veel beperkter gedeelte als wat je zou moeten kunnen als je volledig admin bent over je EB.

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 30 november 2006 @ 20:53:
[...]

Alleen de KPN helpdesk heeft dit wachtwoord jij mag alleen via de webinterface instellingen maken. Dit is een veel beperkter gedeelte als wat je zou moeten kunnen als je volledig admin bent over je EB.
De eb er uitgooien en een eigen modem met voip plaatsen waar je gewoon full contol over hebt.

Maar helaas....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:18:
[...]

De eb er uitgooien en een eigen modem met voip plaatsen waar je gewoon full contol over hebt.

Maar helaas....
Ik verwijt KPN nog steeds van dicht zetten van de ST 780 en ik moet zeggen als je een Siemens heb dan kan je tenminste nog wat zaken beheren maar geloof me als je een gestripte ST heb dan word je snel gefrustreerd. Er word dan gewezen op het feit dat het te gevoelig is als klanten te veel kunnen veranderen.

Ze willen niet dat je achter je SIP gegevens kan komen van je vaste nummer, dat is de hele kwestie.

Ik huiver alleen al voor het feit dat er automatisch firmware word geupdate als iets goed werkt moet je dat gewoon niet doen. En zeker niet automatisch bij zulke kritische systemen.

Vandaag kan ik misschien nog bellen/gebeld worden, morgen misschien niet meer na een update.

Verwijderd

@ dialtone
Die firmware upgrades zijn er nou net voor dat als er problemen zijn die structureel voorkomen , deze dan opgelost worden.. Nieuwe functies zoals beeldtelefonie waar iedereen al een jaar lekker mee gemaakt wordt is ook in de 1.40 firmware te vinden plus een aantal oplossingen aangaande telefonieverkeer etc.

Als iedereen zelf zou bepalen wanneer hij zou updaten, krijg je een situatie waarin een hoop verschillende firmwares in omloop komen en bij problemen is het f*cking moeilijk voor welk netwerkbeheersysteem dan ook om 350.000 abonnees in 1 keer te updaten. Vandaar de stapsgewijze uitrol, er worden x1000 (vraag niet hoeveel) EB's per nacht bijgewerkt. Ikzelf heb (nog) 1.38.6 in de EB staan maar dat zal vast niet lang meer duren. Mocht ik problemen krijgen, dan weet ik al wel welke stappen ik eerst kan proberen om het op te lossen ;), mede dankzij deze topics ..

Verwijderd

Nou, morgenochtend zit ik exact 3 WEKEN zonder telefonie en nog steeds met de F....ING firmware 1.40 op mijn Siemens EB...zucht.

Vandaag voor de zoveelste keer gebeld met 0900-0244 en wederom kreeg ik het antwoord: uw probleem ligt bij de afdeling MBX, daar kunnen wij niet bij en wij weten niet wat zij wanneer gaan doen...sorry. Toen knapte er iets bij mij en heb ik mij schuldig gemaakt aan het onheus bejegenen van een helpdesk medewerker, iets wat ik over het algemeen niet doe. Excuus dus (mocht diegene deze draad lezen).

Maar goed. Toen andere route geprobeerd: de klantenservice. Ook leuk. Van de klantenservice werd ik doorverbonden naar de klantenservice van planet en vervolgens naar een allervriendelijkste jongen/man van de 2e lijn. Die heeft echt zijn best gedaan en zelfs teruggebeld op het moment dat hij het ook beloofd heeft. Volgens mij is dit dat ene pareltje binnen KPN... Maar, ondanks het herstellen van een foute verbinding lukte het nog niet. En, ja er was een nummer gekoppeld aan poort 1. En nee, het downgraden van de firmware zou het alleen maar slechter maken en instabieler. En wellicht moesten we onze DECT telefoon resetten (????). Maar goed, je probeert nu alles: nope nog niets.

Nu rest mij één vraag: waarom sturen ze me gewoon niet een nieuwe EB op? Dan is het probleem volledig opgelost. Toch? Overigens heb ik dit voorstel 2 weken geleden al gedaan...

Wellicht toch maar de pers opzoeken, dat heeft een gedupeerde in Breda ook gedaan. En daar was KPN opeens welwillend...

To be continued...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:56:
@ dialtone
Die firmware upgrades zijn er nou net voor dat als er problemen zijn die structureel voorkomen , deze dan opgelost worden.. Nieuwe functies zoals beeldtelefonie waar iedereen al een jaar lekker mee gemaakt wordt is ook in de 1.40 firmware te vinden plus een aantal oplossingen aangaande telefonieverkeer etc.

Als iedereen zelf zou bepalen wanneer hij zou updaten, krijg je een situatie waarin een hoop verschillende firmwares in omloop komen en bij problemen is het f*cking moeilijk voor welk netwerkbeheersysteem dan ook om 350.000 abonnees in 1 keer te updaten. Vandaar de stapsgewijze uitrol, er worden x1000 (vraag niet hoeveel) EB's per nacht bijgewerkt. Ikzelf heb (nog) 1.38.6 in de EB staan maar dat zal vast niet lang meer duren. Mocht ik problemen krijgen, dan weet ik al wel welke stappen ik eerst kan proberen om het op te lossen ;), mede dankzij deze topics ..
Dat je update als er structureels iets niet goed gaat kan ik mee leven maar als je die Router ook meteen in dummy mode zet dat vind ik rond uit belachelijk.

Tuurlijk willen ze niet dat je die SIP gegevens van je vaste nummer zou kunnen achterhalen (is mij zelfs door de technische dienst verteld)

Je persoonlijke 084 nr kan je makkelijk aan poort 2 hangen als je in die verrekte SIP config kon komen maar dat mag weer niet.

Had liever een Siemens gehad iets meer mogelijkheden in beheer, krijg ik een dichtgetimmerde doos waar ik niks mee kan en als je al een poort gaat forwarden klapt die ruk ST op ze gat incl de web interface.

DSL sync duurt dan mega lang .... Vandaag als 2 x een gesprek kwijt omdat de ST ineens ging herstarten. Vraag me niet waarom.

Mega product vooral als KPN ineens beheer op afstand gaat doen ben je overgeleverd aan de goden.
|:(

Verwijderd

Update: maandag 4 december komt KPN wederom praten over internetplusbellen bij Tros Radar...ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 22:38:
Update: maandag 4 december komt KPN wederom praten over internetplusbellen bij Tros Radar...ben benieuwd.
Blijf ook [url=mailto:kassa@vara.nl?subject=InternetPlusBellen]mailen naar Kassa[/url], dit heeft bij mij alle problemen zeer snel opgelost (als in: uren). Je komt dan in contact met KPN medewerkers die echt iets kunnen doen binnen korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

DaBa schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:35:
Zoals al eerder gezegd dat adres 'bedenkt' Windows omdat er geen DHCP gegevens binnenkomen.
Ik heb dit ook 'n keer gehad. De oplossing toen was het opnieuw ingeven van de WPA-key.
Ook met vaste IP's werkte het toen niet. Maar heb je dat al geprobeerd?
Blijkbaar 'verbind' de PC wel met de EB, maar wordt ie geblokkeerd vervolgens.
Ik weet 't niet meer zeker maar volgens mij heb ik de EB toen ook even uit en aangezet.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf toegang had tot je modem.... Dan had dit forum denk ik stukken kleiner geweest.
En willen ze het alsnog geografish houden kwestie van een goede firewall dit alleen sip connecties aanneemt van een vast ip adres. Is toch geen hogere wiskunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Laatst online: 17-09 18:27
Ik heb sinds een week of 2 problemen met de combinatie draadloos Experia Box ---> Linux [redhat en ubuntu] met wifi (wpa/wpa2) IPW2200 (DELL6000).

Het lukt me wel om een connectie tot stand te brengen (wpa_supplicant en Gnome NetworkManager/NetworkManagerDispatcher) maar na een korte tijd (halve minuut tot minuut) wordt de verbinding verbroken.
Dit gaat net zolang door als dat ik NetworkManager aan heb staan. Met name vervelend als ik bijvoorbeeld yum-update of apt-get update draai.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben ?

Ik overigens een goede url gevonden voor Linux Gigaset 108 usb onder ubuntu/... m.b.v. Ndiswrapper:
http://www.linuxquestions...s_Gigaset_108_USB_Adapter

Ubuntu Guide To Installing Wireless Cards (CARDS: PCMCIA RT2500 54mbit, Siemens Gigaset 108 USB Adapter).
Written by apinta10 - 2006-06-26 11:33

Hello I wanted to submit a simple how to for installing 2 wirless cards.

1. PCMCIA RT2500 card - used a source for it and compiled it as a module.

First I used all with my default kernel on Ubuntu 6.06 LTS. Works great. No dubts!

Unpack source RT61_Linux_STA_Drv1.0.4.0.tar.gz

As root! Any folder.

However there are 2 Files for Rt61 - source code and firmware. I dint copy firmware. So it worked without. You can try both.

there is a *Configure file. Tryed to execute it it didnt work as it should.

$: make

So we made a module! (Kernel HEADERS, sources are NEEDED)!

Modpost was made.

modprobe rt61

insert the card.

$:dmesg

check for ra0:

or type: dmesg | grep ra0

it will come.

$: iwconfig

it should list the card without connecting to any SSID.

so type:

$: iwconfig ra0 essid -network name-

$: iwconfig

to check it.

$: ifconfig - it won't be listed > ra0

$: ifconfig ra0 up - activate ra0 (leds will blink - youll be connected to AP, OPEN AP, NO KEY and Encription, I used MAC address filtering for my Wireless, So I dont use encryption)

$: ifconfig - check for ra0 again (there wont be ip address i think... i didnt get it at first)...

$: dhclient ra0 - to activate DHCP client to get an IP from the router... (router needs to have DHCP server activated)....

$: ifconfig - to check again...

$: ping www.google.com - you should get reply...

2. Siemens USB Adapter 108

I lost two weeks settings this up. First i had slackware 10.1 coudn't make it work. So I installed ubuntu.

Ubuntu has intergrated Ndiswrapper 1.8 inside its kernel. And it is enough to push this card to make its job.

Now...

copy WindowsXP drivers to one folder in linux.

/home/s108 - example

since ndiswrapper does work in Ubuntu we need to install 2 files.

athfmwdl.inf i think its called and
net5523.inf

YOU NEED TO COPY ALL FILES IN FOLDER FROM WINDOWS XP DRIVERS.

ndiswrapper -i athfmwdl.inf
ndiswrapper -i net5523.inf

ndiswrapper -l (you should get, driver installed, present) - plug in after you installed

modprobe ndiswrapper - type this ALWAYS after you installed something (you'll get errors if you do earlier)

dmesg

look for ndiswrapper and wlan0 - if wlan0 is not listed type again dmesg (loads few seconds later)

iwconfig

iwconfig wlan0 essid -network-

ifconfig

This card should start atomatically and get ip address and all after you plugged it in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 18:40
En dan ook nog lezen dat je door een ongeinteresseerde, liever lui dan moeie 'helpdesk snotaap' (don't take it personal !!) geholpen wordt a 10 cent x minimaal 20 minuten in de wacht wordt gezet.
Vandaag voor de zoveelste keer gebeld met 0900-0244
Belt NOOIT naar 0900-0244. Dat is een betaald nummer en het laatste wat je wilt is dat KPN ook nog geld VERDIEND door hun continue voortdurende wanprestatie.

Bel altijd het gratis storingsnummer van KPN: 0800-0407. Internetplusbellen is menuoptie 3 in het startmenu. Alle problemen met IPB zijn immers ook gewoon storingen. Alleen helaas wel storingen die i.t.t. vroeger niet eens in de 10 jaar, maar vrijwel permanent optreden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:09:
[...]

Vraagje aan de 'helpdeskers' (1e, 2de of hoeveelste lijn ook) hier op het forum; Krijgen jullie wel instructie hoe je bepaalde info wel en juist niet naar buiten mag / kan brengen??
Ik lees een aantal tegenstrijdige berichten van jullie hier op het forum. Tegenstrijdig met de handleidingen of info van de KPN site, maar ook onderling stroken jullie verhalen soms niet helemaal.
Ik heb er zelf eens een weekend aan besteed en ben diverse Primafoons langs geweest om me te laten informeren. Zelfs tussen die verhalen zitten grote verschillen. Sommige medewerkers vertellen schaamteloos dat ze dit baantje er maar bij doen en niet eens altijd fatsoenlijk op de hoogte zijn van de (laatste) ontwikkelingen....
Heel simpel, net als bij andere organisaties: