Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:25:
@Dialtone
Dat is dus wat er gedaan is. Alleen zitten er nog wat doorgedrukte lijntjes op het drawingboard wat een erfenisje Siemens heet. KPN gaat echt niet een nieuwe tekentafel kopen om opnieuw te beginnen en 400k klanten in de kou te zetten. Dan is het echt over/schluss/fini en einde. Wat er wel gedaan wordt is de Siemens erfenis langzaam wegwerken en met de Alcatel spullen een nieuwe start maken. Maar omdat er nu 2 systemen naast elkaar lopen, zijn er even weer problemen waar iedereen gelijk weer bovenop duikt en IPB een inferieur produkt noemt. Jongens, KPN heeft er ook 80 jaar over gedaan om de vaste telfonie op het huidige niveau te krijgen! Ik heb in de jaren 80 nog regelmatig telefoniestoringen van een dag meegemaakt

. Het verschil is nu alleen dat iedereen overal verstand van denkt te hebben tegenwoordig en zelf alles wil doen (de echte experts even buiten beschouwing gelaten) en als het niet lukt vervolgens de schuld bij de k*t ISP legt want die heeft zijn zaken dan weer niet op orde (en voor ISP mag je invullen wie je wilt, heb ervaring opgedaan op meerdere helpdesken, so been there and done that)...
XS4all is al jaren de rebel onder de ISP's , kijk naar hun produkten en hun houding in de media. Tele2 kan daar nog wat van leren LOL ...
Ach, en zo houdt je het topic weer levendig

Leuk allemaal maar KPN heeft zelf voor de SIEMENS gekozen en dat is een keuze van KPN geweest. De kern van een commercieel bedrijf ligt in geld verdienen en dat de Siemens een foute keus is geweest heb ik als klant geen boodschap aan. Ik neem een product af en dan verwacht ik dat er naar alle redelijkheid gebruik van kan worden gemaakt en als er iets is dat ik dan goed word en snel word geholpen. En dat is wat er nu niet gebeurt.
Mensen in mijn omgeving wilden IPB heb ze het ten strengste afgeraden.
Hoe de meeste helpdesken werken weet ik ook, het is puur afhandeling te behalen targets en Servicelevels dienen optimaal te zijn en afhandelen is daar een onderdeel van want doorlooptijden en te lange gesprekken zijn killing voor je ServiceLevels.
Als helpdesken nu eens echt service gingen verlenen dan kon je er tenminste nog op bouwen.
De doorn bij mij in het oog is nog steeds dat KPN nergens vermeld dat zij het modem in eigen beheer hebben en de gebruiker zelf minimaal dingen wijzigen kan. Als ik dat dus had geweten had ik GEEN kindernetplusbellen genomen. Ik ging uit van een Siemens en ik kreeg een ST eerste instantie kon ik daar wel in beheren vol lof was ik, nadat IPB was geactiveerd kon ik alleen nog maar poorten forwarden (wat overigens erg brak gaat)
Bovendien zit ik er niet op te wachten dat elke keer mijn router gaat herstarten tijdens een gesprek (Vraag me niet waarom maar het gebeurd, en lijkt wel of deze van afstand word herstart) of dat ik niet eens zaken kan wijzigen die betrekking hebben op MIJN interne netwerk. Dat KPN beheer zelf wil doen prima maar dan moet je wel op ze kunnen bouwen.
Als ik de helpdesk bel dan voel je de druk van het aantal wachtenden op de schouders van de mensen op de HD. Je word afgehandeld en je krijgt een gevoel mee dat er nauwelijks wat mee word gedaan. Verkeerde insteek de klant moet ophangen met het gevoel dat er keihard voor hem word gewerkt aan zijn probleem. Dan heeft de klant een goed gevoel ook al werkt zijn product niet naar behoren. Geef de klant tussentijd informatie wat de status is van zijn probleem. Sommige klanten zijn nooit tevreden dat geef ik toe.
Maar als je klanten het gevoel meegeeft van het kastjenaardemuurbeleid wat veel bedrijven hanteren dan word je wel moedeloos.
Aanmaken doorzetten en volgende call dat gevoel krijg je op het moment.
Dus ik raad KPN aan om eens goed achter de oor te gaan krabbelen of dit wel zo'n handige zet is en of men geen onderscheid moet gaan maken in de simpele klant en de wat ervaren gebruiker die toch iets meer controle wil over zijn eigen netwerk. En met de ST daarin word beperkt.
Als ze me morgen terug zetten naar Direct ADSL zou ik er geen traan om laten dat werkte tenminste.