[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 39.608 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:31:
Ik heb nu 2 weken IPB en het werkte goed, tot een paar dagen geleden. Mijn tweede telefoonnummer is niet meer bereikbaar. Als je het nummer belt dan krijg óf een in-gesprek-toon te horen óf een nummer-bestaat-niet-toon. Ik kan ook niet vanaf die telefoon bellen.
Als ik in de Experia box kijk (via kpn.com) dan is het nummer gewoon toegewezen op poort 2.
Het nummer op poort 1 doet het wel gewoon.

Iemand enig idee wat het is?
Geen idee wat het is en ik wil je niet bang maken, maar volgens mij heeft KPN ook geen idee.

Het probleem dat je beschrijft is namelijk precies het probleem dat ik al vanaf het begin (juni 2006) regelmatig (vaak verschillende dagen tot een week achtereen) op mijn enige telefoon heb. Van KPN krijg ik alleen standaard reacties als "binnen 4 wegen hoort u van ons" (per e-mail) of "helaas lukt het me momenteel niet om u met de 2e lijn door te verbinden, maar ik geef uw probleem door" (telefonisch). Toevallig had ik zojuist de 1e lijns weer eens aan de lijn en deze keer konden ze me niet eens vinden in hun systeem. Zowel via postcode/huisnummer als telefoonnummer zag de medewerker me niet. Die kende ik nog niet ;). Omdat ook het doorverbinden naar 2e lijns en de afdeling "hoe kom ik van die rommel af zonder internetonderbreking" helaas niet lukte heb ik maar weer opgehangen.

Wat bij mij vaak wel helpt is de EB even resetten. Meestal doe ik dat via de HTML interface, maar vandaag liep mijn EB tot 2 keer toe vast (zowel wired als wireless) dus heb ik hem reset door de stroom er even af te halen. Dat vastlopen was trouwens nieuw (was me nog maar enkele keren overkomen sinds ik IPB heb) dus ik hoop niet dat er weer een nieuw probleem bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:31:
Ik heb nu 2 weken IPB en het werkte goed, tot een paar dagen geleden. Mijn tweede telefoonnummer is niet meer bereikbaar. Als je het nummer belt dan krijg óf een in-gesprek-toon te horen óf een nummer-bestaat-niet-toon. Ik kan ook niet vanaf die telefoon bellen.
Als ik in de Experia box kijk (via kpn.com) dan is het nummer gewoon toegewezen op poort 2.
Het nummer op poort 1 doet het wel gewoon.

Iemand enig idee wat het is?
Mogelijk is het eenvoudig op te lossen door ff de gegevens opnieuw te laten laden. Dus poort 2 aanpassen en vervolgens het juiste nummer aangeven, en dan op versturen klikken. Dan wordt nl de EB opnieuw ingeladen. Schijnt 9 vd 10 keer te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kan naar het volgende adres:

KPN
Antwoordnummer 7028
8900 WC Leeuwarden
Bedankt!, ik vreesde al dat ik naar de helpdesk moest bellen. Zeer vreemd trouwens dat ze het adres er niet bijzetten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:30:
[...]

Bedankt!, ik vreesde al dat ik naar de helpdesk moest bellen. Zeer vreemd trouwens dat ze het adres er niet bijzetten trouwens.
Dat was een fout in de paketten. Normaal zit er een retourenvelop bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:14:
[...]

Deze kan naar het volgende adres:

KPN
Antwoordnummer 7028
8900 WC Leeuwarden
Pas hiermee op.. Ik had hetezelfde probleem.. Zie enkele posts terug. De brief moet terug naar de provider die je nu hebt die met het nummer vrijgeven. Heb je nu géén KPN dan moet ie dus niet naar dat adres..
Tenminste werd mij verteld door de HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:36:
[...]

Dat was een fout in de paketten. Normaal zit er een retourenvelop bij.
Een fout in de paketten??/ Ik had het 4 weken geleden ook al.. Weer een staaltje'proactief' voorkomend at mensen de HD moeten bellen.. Als ze meteen de paketten hadden gecorrigeerd. Of tenminste het retour adres hadden geprint op de brief dan scheelde het weer een hoop gejammer.. Maar natuurlijk ook veel minuten a 10 cent in de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 22:55
Factuur online doet het nog steeds niet...

Nahja, ik kan nu wel in het systeem komen, alleen is de factuur van november er (nog?) niet, terwijl ik wel een mail daarvan heb gekregen EN het bedrag is al wel afgeschreven (dat gaat wel goed).

En dan lees je dit (in Mijn KPN):
Let op:
Van vrijdag 1 december 2006 17.00 uur tot zondag 3 december 2006 08.00 uur is Mailbeheer en Administratie niet beschikbaar. Excuses voor het ongemak.
Dus geen factuur opvragen de komende dagen. Ze hebben blijkbaar een weekend nodig om een verandering door te voeren, dat klinkt als een stabiele omgeving en een goed geteste wijziging *NOT*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Dus geen factuur opvragen de komende dagen. Ze hebben blijkbaar een weekend nodig om een verandering door te voeren, dat klinkt als een stabiele omgeving en een goed geteste wijziging *NOT*.
Als zo'n wijziging ergens toe zou leiden was het nog tot daar aan toe. Maar ondanks alle telefoontjes en mailtjes naar de helpdesk de afgelopen maanden ben ik persoonlijk nog geen stop dichter bij de oplossing van mijn problemen gekomen.

Mijn Experia Box liep zojuist voor de derde keer vandaag totaal vast. Alleen een reboot hielp. Dit is nieuw dus ik vrees het ergste. Tot nu toe was mijn internetaansluiting redelijk stabiel. Het was alleen mijn telefoon die continue problemen gaf.

Ik krijg nu zelfs geen contact meer met de helpdesk. Na de mededeling "Het is op dit moment erg druk. Bel later nog eens" wordt de verbinding verbroken.

Ik heb het nu echt helemaal zat. Aan alle meelezende helpdeskmedewerkers van KPN: Ik heb veel respect en waardering voor de manier waarop ik te woord wordt gestaan, maar het leidt helemaal tot niets. Het enige wat ik te horen krijg is dat ik "helaas niet kan worden doorverbonden met de 2e lijn" en "dat er aan mijn probleem wordt gewerkt". Dat duurt nu al maanden en er gebeurt gewoon helemaal NIETS!!!!!!

Wat moet/kan ik doen om KPN zo ver te krijgen dat ze eindelijk eens iets gaan DOEN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:50:
[...]

Als zo'n wijziging ergens toe zou leiden was het nog tot daar aan toe. Maar ondanks alle telefoontjes en mailtjes naar de helpdesk de afgelopen maanden ben ik persoonlijk nog geen stop dichter bij de oplossing van mijn problemen gekomen.

Mijn Experia Box liep zojuist voor de derde keer vandaag totaal vast. Alleen een reboot hielp. Dit is nieuw dus ik vrees het ergste. Tot nu toe was mijn internetaansluiting redelijk stabiel. Het was alleen mijn telefoon die continue problemen gaf.

Ik krijg nu zelfs geen contact meer met de helpdesk. Na de mededeling "Het is op dit moment erg druk. Bel later nog eens" wordt de verbinding verbroken.

Ik heb het nu echt helemaal zat. Aan alle meelezende helpdeskmedewerkers van KPN: Ik heb veel respect en waardering voor de manier waarop ik te woord wordt gestaan, maar het leidt helemaal tot niets. Het enige wat ik te horen krijg is dat ik "helaas niet kan worden doorverbonden met de 2e lijn" en "dat er aan mijn probleem wordt gewerkt". Dat duurt nu al maanden en er gebeurt gewoon helemaal NIETS!!!!!!

Wat moet/kan ik doen om KPN zo ver te krijgen dat ze eindelijk eens iets gaan DOEN??
Het lijkt te helpen (althans voor mij) KPN een duidelijk ultimatum te stellen, natuurlijk per brief of per mail. Tevens heb ik ze duidelijk gemaakt dat ik zelf niet meer met de HD ga bellen omdat alle informatie toch al in de logs staat. WIllen ze informatie, dan kijken ze maar in hun eigen logs en anders bellen ze mij maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:17:
[...]

En dan zeggen wij, met name als de klant gepikeerd binnen komt:
Sorry u moet bellen met 09000244 (KPN)
09001905 (Planet) of 09001407 (HetNet 45ct/min)
ik zou eens navrag doen bij je collega's : ik ben nog nooit met een kluitje in het riet gestuurd, dat ik het betaalde nummer moest bellen.
En neem van mij aan, ik heb heel vaak gebeld, de laatste keer om alles op te zeggen!

70 minten in de wacht staan, en dan 7 euro betalen, en dan te horen krijgen we bellen u terug.
Niet dus.
Is Menno Buch daar ooit niet eens mee begonnen met betaalde 06 lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 18:47:
[...]

ik zou eens navrag doen bij je collega's : ik ben nog nooit met een kluitje in het riet gestuurd, dat ik het betaalde nummer moest bellen.
En neem van mij aan, ik heb heel vaak gebeld, de laatste keer om alles op te zeggen!

70 minten in de wacht staan, en dan 7 euro betalen, en dan te horen krijgen we bellen u terug.
Niet dus.
Is Menno Buch daar ooit niet eens mee begonnen met betaalde 06 lijnen?
Hoort volgens de regels te gebeuren, houdt niemand zich aan. Behalve deze persoon dan. Ik gan iet iemand 45 c/minuut laten betalen voor iets wat meestal aan KPN ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:24:
[...]

Het lijkt te helpen (althans voor mij) KPN een duidelijk ultimatum te stellen, natuurlijk per brief of per mail. Tevens heb ik ze duidelijk gemaakt dat ik zelf niet meer met de HD ga bellen omdat alle informatie toch al in de logs staat. WIllen ze informatie, dan kijken ze maar in hun eigen logs en anders bellen ze mij maar.
Ik heb zojuist nogmaals de HD gebeld en aangegeven dat ik de 2e lijn wilde spreken. Deze keer bleef de 1e lijn net zo lang proberen tot hij daadwerkelijk iemand van de 2e lijn had bereikt.

Die kwam met de verklaring voor mijn problemen. Ik genereer te veel traffic. Nu gebruikt ik inderdaad wel eens torrents, maar het gaat daarbij zeker niet over enorme hoeveelheden. Bovendien heb ik mijn torrent client dusdanig ingesteld dat er meer dan voldoende bandbreedte en verbindingen overblijven voor de telefoon. In mijn ogen zou dat al niet eens nodig moeten zijn. De Experia Box zou toch QoS bieden? Verder gebruik ik vaak een VPN naar mijn werkgever waarover ook aardig wat data gaat.

Hoe dan ook. De 2e lijn verklaarde dus met zoveel woorden dan InternetPlusBellen niet goed werkt als je "veel traffic" genereert. Wat "veel" is is niet bekend.

Dat lijkt me een interessante overweging voor iedereen die overweegt InternetPlusBellen te nemen en zijn internetaansluiting ook daadwerkelijk wil gebruiken voor iets anders dan e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:49:
[...]

Ik heb zojuist nogmaals de HD gebeld en aangegeven dat ik de 2e lijn wilde spreken. Deze keer bleef de 1e lijn net zo lang proberen tot hij daadwerkelijk iemand van de 2e lijn had bereikt.

Die kwam met de verklaring voor mijn problemen. Ik genereer te veel traffic. Nu gebruikt ik inderdaad wel eens torrents, maar het gaat daarbij zeker niet over enorme hoeveelheden. Bovendien heb ik mijn torrent client dusdanig ingesteld dat er meer dan voldoende bandbreedte en verbindingen overblijven voor de telefoon. In mijn ogen zou dat al niet eens nodig moeten zijn. De Experia Box zou toch QoS bieden? Verder gebruik ik vaak een VPN naar mijn werkgever waarover ook aardig wat data gaat.

Hoe dan ook. De 2e lijn verklaarde dus met zoveel woorden dan InternetPlusBellen niet goed werkt als je "veel traffic" genereert. Wat "veel" is is niet bekend.

Dat lijkt me een interessante overweging voor iedereen die overweegt InternetPlusBellen te nemen en zijn internetaansluiting ook daadwerkelijk wil gebruiken voor iets anders dan e-mail.
Waarom, met 4 mb kan je toch lekker snel je mail binnenhalen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:05:
[...]

Waarom, met 4 mb kan je toch lekker snel je mail binnenhalen? O-)
Ik heb 6MB. Alleen als je het daadwerkelijk gebruikt doet je telefoon het blijkbaar niet meer. Tot een paar dagen erna. En zelfs als je die 6 bewust beperkt tot 4 en het aantal verbindinge limiteert tot 30 (van de 256) doet je telefoon het niet. Ook als je die 4 (van de mogelijk 6) slechts af en toe gebruikt.

Dit heb ik dus allemaal niet zelf bedacht he, maar dit komt van de 2e lijn.

Ik ga dus maar eens kijken of ik die hele IPB rommel in kan ruilen voor een gewone analoge lijn en een klassieke ADSL verbinding met een rock-solid Draytek router zoals ik vroeger had. Doet gelijk UPnP het weer en weet ik zeker dat er geen KPN-ers rond kunnen kijken op mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Net met de afdeling opzeggingen van InternetPlusbellen gesproken. Die had trouwens kwart voor 10 's avonds nog een wachttijd van 10 minuten. Lijkt me nogal veelzeggend maar goed.

Opzeggen is geen probleem en je jaarcontract breken ook niet echt. KPN weet blijkbaar dat ze er een grote bende van gemaakt hebben, dus ik "mag" zonder boete het jaarcontract verbreken. Het is zelfs niet geheel uitgesloten dat KPN een deel van de abonnementskosten terug wil betalen.

Er is echter een groot MAAR. Ik heb nu een digitale lijn en dat moet eerst weer een analoge lijn worden voordat ik weer een normaal ADSL abonnement kan nemen. En dat schijnt tijd te kosten. Geen internet hebben is echter onacceptabel dus nu heb ik een probleem. In mijn woonplaats is KPN de enige aanbieder van breedband. Er wordt geen kabel internet aangeboden.

Heeft er iemand ervaring met het teruggaan van een digitale lijn naar een analoge lijn? Hoe lang duurt dat?

Is er ook iemand die weet of het wel echt nodig is? Van mijn part heb ik geen telefoon meer. Dat is misschien nog wel beter dan een telefoon die het maar af en toe doet. Er zijn verschillende voip aanbieders en anders kan ik altijd nog Skype draaien op mijn 24/7 pc of zo.

De telefoon is dus niet zo belangrijk. Is het mogelijk om ADSL zonder voip te nemen als je een digitale lijn hebt? Ik wil gewoon van die rottige Experia Box af. Vroeger had ik een Draytek en die deed het altijd. Bovendien werkte daar UPnP gewoon op iets wat de Experia Box niet ondersteund. (ja, ik weet dat er een UPnP checkboxje in de HTML interface van de Experia Box zit. Dit heeft echter geen enkel effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

EricEric752 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:52:
De telefoon is dus niet zo belangrijk. Is het mogelijk om ADSL zonder voip te nemen als je een digitale lijn hebt? Ik wil gewoon van die rottige Experia Box af. Vroeger had ik een Draytek en die deed het altijd. Bovendien werkte daar UPnP gewoon op iets wat de Experia Box niet ondersteund. (ja, ik weet dat er een UPnP checkboxje in de HTML interface van de Experia Box zit. Dit heeft echter geen enkel effect)
Misschien is het mogelijk om de Siemens EB om te ruilen voor de SpeedTouch EB via KPN, omdat je ontevreden bent over de stabiliteit van de Siemens EB?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
[BoSS] schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:55:
[...]

Misschien is het mogelijk om de Siemens EB om te ruilen voor de SpeedTouch EB via KPN, omdat je ontevreden bent over de stabiliteit van de Siemens EB?
Ander netwerk, helaas. Technische details ken ik nou niet echt maar dat gaat wss niet zo maar lukken. Afgezien van het feit dat ST EB's nog maar beperkt worden geleverd. Het is tot dusver nog onbekend of de ST uberhaupt beter presteert dan de Siemens, en of de modem alleen er verantwoordelijk voor is ipv, bijvoorbeeld de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-03 14:15
Neem nou maar van mij aan dat de ST780 EB op dit moment geen aanrader is. Niets werkt goed op dat ding. Je kunt helemaal niets meer instellen (zoals bij de Siemens EB). Als je de porten open zet voor je game server, blijven deze gewoon closed en stealth. Je servers (web, game etc.) zijn onbereikbaar. Ik stel webruimte ter beschikking met mijn servers maar ik heb hierdoor ook grote problemen op dit moment. Niemand kan bij zijn/haar bestanden en dit alleen maar door de SpeedTouch 780.....geen modem/router maar een onkraakbare kluis.
Ik hoop dat aan dit probleem ook eens iets wordt gedaan. De HD weet nog helemaal niets van dit apparaat. Hoe kunnen zij dan in godsnaam deze apparatuur implementeren.
En dan nog iets. Waarom nemen zij nou een wireless modem/router zonder een normale USB aansluiting waarop je een printer kunt aansluiten. Had ik maar m'n Draytec Vigor 2900 G nog in gebruik. Dat is tenminste goed spul. *(^&$( KPN.

|:( :(

[ Voor 13% gewijzigd door twiechert op 01-12-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
twiechert schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:41:
Neem nou maar van mij aan dat de ST780 EB op dit moment geen aanrader is. Niets werkt goed op dat ding. Je kunt helemaal niets meer instellen (zoals bij de Siemens EB). Als je de porten open zet voor je game server, blijven deze gewoon closed en stealth. Je servers (web, game etc.) zijn onbereikbaar. Ik stel webruimte ter beschikking met mijn servers maar ik heb hierdoor ook grote problemen op dit moment. Niemand kan bij zijn/haar bestanden en dit alleen maar door de SpeedTouch 780.....geen modem/router maar een onkraakbare kluis.
Ik hoop dat aan dit probleem ook eens iets wordt gedaan. De HD weet nog helemaal niet van dit apparaat. Hoe kunnen zij dan in godsnaam deze apparatuur implementeren.

|:( :(
Bedankt voor de tip. Nog een tevreden klant van IPB zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
"Breek mij de bek niet open." Ik heb ook nog een hele community wachten... op mijn game linuxservers. Denk maar niet dat die dingen te zien zijn op het net - ookal gebruik je de voorgedefinieerde gamepoort instellingen. Ik word er helemaal moedeloos van. Hoe is dit mogelijk. En dan heb ik het nog niet over de telefonie gehad. Gelukkig heeft dat bij mij niet zo'n prio (bij m'n vrouw trouwens wel). Bellen doet het al helemaal niet :). Ha, ha, ha stelletje clowns bij KPN (P.S. en ik heb er nog aandelen van ook 8)7 ). :+ :+ :+ Cirque de KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:52:
Net met de afdeling opzeggingen van InternetPlusbellen gesproken. Die had trouwens kwart voor 10 's avonds nog een wachttijd van 10 minuten. Lijkt me nogal veelzeggend maar goed.
Ach, ik belde afgelopen donderdag om 8:03 uur en kreeg pas om 8:20 iemand aan de lijn. De HD is pas vanaf 8 uur bereikbaar. Beetje onderbemand ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
...en dan heb je van die mensen die zeggen: "Jôh, waarom gebruik je niet 'Mijn Kpn' om wat instellingen aan te passen?!?" Goed idee, zeg:

Beheer telefoniegegevens

Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.

Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.
Wilt u het later nog eens proberen?

Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Wilt u het later nog eens proberen?

Excuses voor dit ongemak.

Hoi, hoi, hoi *O* _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
Gaat dit over het Beheer Telefoniegegevens-omgeving? Hoe is het mogelijk dat zij in dit stukje tekst 6 maal Beheer Telefoniegegevens-omgeving noemen. Ik erger me nu echt overal aan.....lol. >:) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk meer mensen die dat verrekte getweakte blackbox hebben gekregen |:(
Rampen doos nummer 2 voor KPN.

Ik loop al weken mezelf te frustreren aan die Experimenten Router van KPN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ST780 is niet beter of slechter als de Siemens. Het achterliggende systeem is waar de problemen vaak optreden. Dat er custom firmware wordt gebruikt heeft ook een paar redenen (total control, your traffic belongs to us ;) ) KPN is druk bezig het netwerk te stabiliseren en de ST780 is 1 van de maatregelen om het weer vlot te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:52:
[...]

Ach, ik belde afgelopen donderdag om 8:03 uur en kreeg pas om 8:20 iemand aan de lijn. De HD is pas vanaf 8 uur bereikbaar. Beetje onderbemand ;) ?
Ja, maar dat is de HD. Zelfs bij de afdeling OPZEGGINGEN is om 10 uur 's avonds nog een wachtrij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:54
Na alle negatieve reacties is het weer tijd voor een positieve :P

Ik gebruik IPB nu ongeveer 2 a 3 weken, ik geen andere FW versie gehad dan 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43). Ik geen geen problemen met Voip, geen klachten gehad dat ik niet bereikbaar ben, en op dat probleempje na met de firewall (wat na uitzetten van fasterfox opgelost was) een stabiele internetverbinding. Tot nu toe ben ik tevreden over het product. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 08:27:
De ST780 is niet beter of slechter als de Siemens. Het achterliggende systeem is waar de problemen vaak optreden. Dat er custom firmware wordt gebruikt heeft ook een paar redenen (total control, your traffic belongs to us ;) ) KPN is druk bezig het netwerk te stabiliseren en de ST780 is 1 van de maatregelen om het weer vlot te trekken.
Niet beter niet slechter... het beheer van de Siemens was beter, hier kon je zelf je porten op een normale manier configureren en dat werkte dan ook gewoon (erg belangrijk ;) ). Tevens had de Siemens EB de USB aansluiting voor een printer (printserver). Met de SpeedTouch zit je weer te klooien met je printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
EricEric752 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:49:

Jij ook al? Die opmerkingen heb ik ook gehad toen ik een verrotte EB had + een analoge lijn. Daardoor werd mn telefoonverbinding steeds verbroken na ongeveer 1 minuut, alle inkomende verkere dan. Dat was voor een monteur ook de reden om op een gegeven moment Hitman Pro te gaan installeren op de pc van m'n ouders, er zou ook veel spyware aanwezig zijn op hun pc. Terwijl er echt helemaal _niets_ aanwezig is.

Ik vind het onzin dat dat soort opmerkingen gemaakt worden omdat zij een kwalitatief slecht product hebben neergezet. Je levert 4mbit, waarom zou je dat dan niet mogen gebruiken? Wanneer je auto officieel 200 kan en je gaat naar duitsland om dat uit te proberen is het ook niet redelijk dat de helft qua onderdelen van je auto afvalt toch :/
Buiten dat is het gewoon 100% onwaarheid wat de 2de lijn zegt, ik heb het zelf een keer getest. Wanneer je aan het downloaden bent (in mijn geval met ~330k/s) en dan de hoorn oppakt gaat er gewoon x k/s vanaf voor de telefoonlijn. De EB pakt dat gewoon zelf af. Ik gebruikte ook helemaal geen torrents of weet ik veel wat, hooguit usenet wat af en toe openstaat.

KPN heeft nog een lange weg te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de hoop dat jullie mij (of vooral mijn ouders) kunnen helpen, kom ik toch maar even hier een postje maken. Ik heb een groot deel van de posts doorgenomen maar 9 threads werd me toch iets teveel dus ik hoop dat de vraag niet al eens eerder is gesteld.

Wij hebben hier KPN plusbellen, ADSL internet en bellen dus. We hebben zowel problemen met het internet als met het bellen (iets wat de overburen niet hebben, dus het ligt waarschijnlijk niet aan een wijkcentrale of iets dergelijks).

* Internet: wij gebruiken wifi om draadloos internet te hebben. Het is echter zo dat er regelmatig geen verbinding is, ondanks dat het signaal een paar seconde daarvoor nog 40% tot 75% was. Nu kan dit probleem natuurlijk hardwarematig zijn in onze (standaard meegeleverde) USB wifistick, maar in de hoop dat mensen dit probleem herkennen, toch maar even de vraag op het forum posten. Het lijkt erop dat het resetten van de kabelmodem het probleem weer een tijdje verhelpt, maar dat is natuurlijk geen goede blijvende oplossing.

* Telefonie: wij hebben bijna dagelijks problemen met het uitvallen van de telefoon. Het gebeurt regelmatig dat tijdens het gesprek de verbinding wordt verbroken. Dit gebeurt voornamelijk aan het begin van een gesprek (in 99% van de gevallen) maar soms ook tijdens een lang gesprek.

Beiden zijn natuurlijk vervelende problemen en ik ben zelf een beetje door de mogelijke oplossingen heen. Kabels vervangen, aansluitingen controleren, verschillende telefoons proberen.. en KPN heeft ook niet echt oplossingen. Daar worden we van het kastje naar de muur gestuurd zonder dat we daadwerkelijke oplossingen aangedragen krijgen. Dus hopelijk weten jullie iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik ben zelf deels tevreden, internet en telefonie werkt naar behoren, heb de Siemens met de standaard firmware. FTP en gameservers draaien is geen probleem.
Wat ik alleen wel achterlijk vind zijn de onmogelijke hoeveelheid fouten op MijnKPN, kan daar gewoon helemaal niks! Alles wat ik wil bekijken of aanpassen zit een fout op de pagina! Echt rampzalig, maarja, kan internetten en bellen dus ben al blij als ik de verhalen hier zo lees...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
Bram, heb je nog firewalls op je PC's Laptop's? Staat je telefoon dichtbij de EB? Wat is de afstand tussen de EB en de apparatuur? Welke EB heb je eigenlijk? Staat de router dichtbij het ISRA-punt? Heb je al een andere wifi kaart (ipv de USB wifistick) geprobeerd? De TSM sync is m.i. niet goed...
Staat je wifi-kanaal wel op een vast nummer of staat ie op auto?

[ Voor 10% gewijzigd door twiechert op 02-12-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricEric752 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 08:54:
[...]

Ja, maar dat is de HD. Zelfs bij de afdeling OPZEGGINGEN is om 10 uur 's avonds nog een wachtrij....
_O- _O- waarom verbaasd me dit niets???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 14:15
Hallo ik heb ook een vraag,kon hem nergens vinden,maar dat kan ook aan mij liggen.

Je kan zien op welke server je zit zeggen ze.

Op welke SipServer zit ik?
Dit kun je zien aan het gebruikte poortnummer:
5081 ------- Amsterdam 4
5079/5080 Arnhem 3
5077/5078 Amsterdam 3
5075/5076 Arnhem 2
5073/5074 Amsterdam 2
5071/5072 Arnhem 1
5060/5070 Amsterdam 1

Maar hoe vind ik die nummers??????
Voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen ,dus een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
Misschien kun je hier iets vinden: http://groepscommunicatie...nt.jsp?objectnumber=26836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellerbert
  • Laatst online: 01-09 01:03
Tot nu toe vol lof over de EB, met torrents loopt het als een tiet met 40 seeders en 160 leechers verbonden (Utorrent).

Jammer genoeg is mijn snelheid nog steeds 1,5 Mb, ipv de 6 Mb van het Planet comfort pakket...

Ik heb me dus aangemeld bij Planet voor internetplusbellen, maar kreeg dingen van Hetnet EN Planet toegestuurd, nu dus ook rekeningen! :@
Kreeg zonet een rekening van Hetnet binnen van 40 euro, terwijl ik via de helpdesk confirmatie had gekregen van het opzeggen van Hetnet :@

Btw, mijn problemen zijn pas net. Pas sinds 4 maand :p

Ga naar www.jellerbert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ware verhaal over het "grijze kabeltje".

Het grijze kabeltje heeft 4 aders met de kleuren rood/rood-wit en blauw/blauw-wit.
In principe is er niets mis met dit kabeltje als het met de originele RJ11 stekkers wordt gebruikt.

Echter, in geval dat dit kabeltje moet worden aangesloten op een ISRA-doosje type 1 gaat het fout! In de installatiehandleiding InternetPlusbellen van KPN Planet uitgave 84-7047/01-06 op pagina 12 staat dat de RODE en BLAUWE ader moeten worden aangesloten op contactpunten 1a en 1b van het ISRA-doosje.
Daar had moeten staan de Blauw en Blauw-witte ader waarom?
Omdat blauw/blwit een paar vormen die op middelste contacten van de RJ11 stekker zijn aangesloten.

Ik ondekte dit probleem bij een broer die sinds de installatie af en toe problemen had met bellen en gebeld worden. Toen ik de splitter er tussenuit haalde ging het adsl lampje niet meer branden.
Omdat ik in de vraag en antwoorden van KPN gelezen had dat het grijze kabeltje vervangen moest worden door het creme kleurige wilde ik weten wat er mis was vandaar....

Het blijkt dus dat de verbinding kennelijk ook op één ader functioneert als de splitter er tussen zit.

Ik vraag me af hoeveel installaties nog met deze fout behebt zijn.

p.s. in de online installatiehandleiding is correct, er wordt gesproken over een 2 aderig kabeltje dan kan het probleem zich niet voordoen tenzij er natuurlijk een breuk is of een van de aders niet goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Is weer lekker geregeld bij KPN.

Eind oktober IPB aangevraagd. Bij het ontvangen van het contract blijkt al dat ze het verkeerde abonnement aanbieden. Na een telefoontje bij de helpdesk kun je dit heb makkelijkste oplossen door het gewoon door te laten gaan en later verhogen, omdat ze anders alles stop moeten zetten en opnieuw moeten aanvragen wat veel langer duurt.

Vervolgens geen pakket ontvangen. Dus ruim een week van te voren maar eens bellen waar dat blijft. Alles ging goed. Nu 2 dagen voor het omzetten, niets... Even bellen. Lang wachten... Verbinding wordt verbroken. Om een vage reden ben ik tot 3 maal toe met verschillende telefoons niet te verstaan bij de helpdesk. Uiteindelijk wonder boven wonder iemand te spreken gekregen. De order is 'vastgelopen'... Whatever dat mag betekenen.

Fijn, ik word volgende week ergens teruggebeld. Ondertussen zal de vorige provider wel internet afsluiten. Geen internet meer dus en ik ben benieuwd wat de telefoon gaat doen omdat we nu nog ISDN hebben...

Nog een leuk weetje. Medewerker van XS4ALL wist te vertellen dat KPN gaat stoppen met IPB vanwege de vele problemen...

Geweldig tegenwoordig die bedrijven. Om van te kotsen. (Waar is m'n kotssmiley?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 16-09 19:09
martinweb.nl schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 16:47:
Nog een leuk weetje. Medwerker van XS4ALL wist te vertellen dat KPN gaat stoppen met IPB vanwege de vele problemen...

Geweldig tegenwoordig die bedrijven. Om van te kotsen. (Waar is m'n kotssmiley?)
Bedoelde je deze? :r

Hoop het aan de ene kant van wel maar andere kant ook weer niet. Dat KPN stopt . Dat betekent dan weer opnieuw zoeken naar andere provider of naar (vaak) een duurdere provider overstappe automatisch.

Hier in mijn gebied is alleen KPN de provider geen BBned of kabel internet.. Ze hebben dus een erge monopolie. Maja

Wie heeft er trouwens ook last van een EB (siemens) die gewoon spontaan bevriest? Nieteens gek data gebruik ofzo. De verbinding blijft echter belle kan ook wel onvangen van telefoontjes kan niet en internetten kan ook niet je krijgt geen IP toegewezen. Erg vervelend. Dit gebeurd ook in de avodn en momenten wanneer er geen gebruik gemaakt word van de internet verbinding.

KPN zecht dat ik teveel download maja dan zou dit volgens mij niet moetten zijn als ik niks do emet internet. Maar ze blijven stug doorzetten dat het mijn schuld is met downloaden.. Niet echt aardig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
[...]
Nog een leuk weetje. Medwerker van XS4ALL wist te vertellen dat KPN gaat stoppen met IPB vanwege de vele problemen...
[...]
Interessant... Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Arnout schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 17:36:
[...]

Interessant... Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Lijkt me echt ontzettend sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 08:27:
Ja alleen erg jammer dat KPN niet erg goed om kan gaan met total control *wana be IT specialisten*.
Als ik dit had geweten had KPN die total control kunnen steken waar de zon niet schijnt.

Het blijft nog steeds mijn interne netwerk en dat werkt niet naar behoren kan de DHCP niet eens uitschakelen erg triest terwijl die ST's helemaal geen verkeerde Routers zijn .. Tot KPN ze gaat tweaken en naar de klant verstuurd, kom je terug van een koude kermis.

En zo stabiel is het allemaal niet ...... back to the drawingboard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge-RaideR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-12-2018

Fridge-RaideR

Raiding fridges is a livin ;)

hehe klopt niet, kpn bied ook tv via IPB, en dat word nog uitgebreider. Ook zal IPB straks via adsl2+ zijn..

waarom zei xs4all dat dan, die hebben het niet zo op kpn, ze vinden dat kpn zn klanten kaapt ofzo :/ maar dat ze op die manier klanten proberen te winnen hehe, das wel erg flauw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
Zo nieuwe firmware ontvangen de 1.40.9c-iptv.
Als ik nu download van newsgroepen dus geen! p2p!!!
Stotert de stem erg.... :(
Heb nu al iets van 6 maanden IPB en nooit ergens last van gehad...grrr
Het is echt niet te verstaan,en een beetje de snelheid kappen helpt ook niet erg,moet het downen gewoon echt stopzetten wil het een beetje te verstaan zijn.
Was ik net zo`n tevreden gebruiker...heb ik dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

sludge schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:02:
Het is echt niet te verstaan,en een beetje de snelheid kappen helpt ook niet erg,moet het downen gewoon echt stopzetten wil het een beetje te verstaan zijn.
Heb je die "vanzelf" ontvangen of heb je je EB gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dialtone
Dat is dus wat er gedaan is. Alleen zitten er nog wat doorgedrukte lijntjes op het drawingboard wat een erfenisje Siemens heet. KPN gaat echt niet een nieuwe tekentafel kopen om opnieuw te beginnen en 400k klanten in de kou te zetten. Dan is het echt over/schluss/fini en einde. Wat er wel gedaan wordt is de Siemens erfenis langzaam wegwerken en met de Alcatel spullen een nieuwe start maken. Maar omdat er nu 2 systemen naast elkaar lopen, zijn er even weer problemen waar iedereen gelijk weer bovenop duikt en IPB een inferieur produkt noemt. Jongens, KPN heeft er ook 80 jaar over gedaan om de vaste telfonie op het huidige niveau te krijgen! Ik heb in de jaren 80 nog regelmatig telefoniestoringen van een dag meegemaakt ;) . Het verschil is nu alleen dat iedereen overal verstand van denkt te hebben tegenwoordig en zelf alles wil doen (de echte experts even buiten beschouwing gelaten) en als het niet lukt vervolgens de schuld bij de k*t ISP legt want die heeft zijn zaken dan weer niet op orde (en voor ISP mag je invullen wie je wilt, heb ervaring opgedaan op meerdere helpdesken, so been there and done that)...

XS4all is al jaren de rebel onder de ISP's , kijk naar hun produkten en hun houding in de media. Tele2 kan daar nog wat van leren LOL ...

Ach, en zo houdt je het topic weer levendig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sludge
Vanzelf ontvangen
Vanmorgen was er geen telefoon en internet,ik inloggen in de EB en zag dat ik de nieuwe fw had.
De EB ff uit en aangezet en alles deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charmala4
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 20:42
Hallo,
Nou Nou, Eindelijk heb ik IPB van Planet (KPN dus).
In augustus aangevraagd en na vele telefoontjes (totaal € 30,) naar het 0800 no. en een bos bloemen heb ik dus gisteren (1dec.) de ExperiaBox ontvangen.
Installeren ging wel aardig. In eerste instantie geen Internet (no data).
Na veel speurwerk toch maar het balkje in "verbinding" aangeklikt en daar was ie!!
Staat nergens in een boekje ofzo.

Toen de telefoon.......deed het niet...althans de dect-tel. De vaste op de slaapkamer wel!
RAAAAR!!.......
Alle stekkertje gecontroleerd en ook de voeding van de dect-tel.
Alles erweer aan..........HET WERKT! (harde reset dus)

Als ik nu bel knippert het "voice" ledje op de modem. Is dit correct?
FF een snelheidtestje gedaan

10 Mb download via 3mb/512 kB lijn

Zonder Telefoon gebruik: in 32 sec. gem. 320 kB/sec 15% van het totaal (3 Mb)
Met Telefoon gebruik : in 34 sec. gem 301 kB/sec. 20% van het totaal

Al met al valt het nog mee dat je belt en internet! TOCH? wie heeft er een mening, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:28: Het ware verhaal over het "grijze kabeltje". [..] In de installatiehandleiding InternetPlusbellen van KPN Planet uitgave 84-7047/01-06 op pagina 12 staat dat de RODE en BLAUWE ader moeten worden aangesloten op contactpunten 1a en 1b van het ISRA-doosje. Daar had moeten staan de Blauw en Blauw-witte ader waarom? Omdat blauw/blwit een paar vormen die op middelste contacten van de RJ11 stekker zijn aangesloten.
In mijn handleiding staat een soortgelijke tekst. Ik heb versie 84-7070/12-05 (voor ISDN). Op pagina 15, bij punt zes (ongenummerd).

Afhankelijk van de soort kabel die je gebruikt, heb je kleurgecodeerde aderparen. In conventionele biggel zitten de paren rood/blauw en wit/oranje. In UTP kom je over het algemeen de volgende kleuren tegen: 2-pair: wit-oranje/oranje en wit-blauw/blauw en 4-pair: wit-oranje/oranje, wit-blauw/blauw, wit-groen/groen, wit-bruin/bruin.

Biggel met modulair-pluggen komt eigenlijk niet voor. Ik neem daarom aan dat 't in jou handleiding niet goed staat.

Hoe dan ook: je moet inderdaad het middelste paar op de modulair-plug hebben.

Dat het er zo staat heeft wellicht te maken dat de combinatie van IS/RA en biggel standaard is voor woningen. Ik doel hierop de combinatie IS/RA uit de handleiding en de binnenhuisinstallatie waarbij in de meeste gevallen biggel wordt gebruikt.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:28: Ik ondekte dit probleem bij een broer die sinds de installatie af en toe problemen had met bellen en gebeld worden. Toen ik de splitter er tussenuit haalde ging het adsl lampje niet meer branden. Omdat ik in de vraag en antwoorden van KPN gelezen had dat het grijze kabeltje vervangen moest worden door het creme kleurige wilde ik weten wat er mis was vandaar.... Het blijkt dus dat de verbinding kennelijk ook op één ader functioneert als de splitter er tussen zit. Ik vraag me af hoeveel installaties nog met deze fout behebt zijn.
Vaag... of ik begrijp je uitleg niet. Wanneer een aderpaar niet compleet is, dan werkt de installatie of een gedeelte van de installatie niet. Het lijkt mij stug dat de EB on-line komt op een enkele ader vanaf de ADSL splitter.

Een ADSL splitter is eigenlijk een low-pass filter wat er voor zorgt dat het DSL signaal de telefoonapparatuur - aangesloten op de phone-output - niet bereikt. Hoge frequenties worden op phone-out dus weg gefilterd. Een splitter is nodig omdat hoge frequenties hinderlijk kunnen zijn tijdens telefoongesprekken en telefoonapparatuur het DSL signaal kan verstoren (resonantie/impedantie).

Ik vermoed dat de te vervangen kabel eerder kwalitatief niet goed is. Bedoel je die vage kabel met van die deuken waar de kabel gevouwen is? Daarbij had ik m'n twijfels tijdens de installatie bij mij thuis. Ik heb in plaats van die kabel cat5 twisted pair gebruikt (2-pair).

Ik ga er vanuit dat je die vage kabels bedoeld. Wellicht worden die kabels veel gebruikt in door de eindgebruiker aangesloten installaties. Hoeveel 't er zijn... wie zal 't zeggen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
sludge schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:02:
Heb ik dus ook al een week, al HD gebeld, verteld dat het wel met een update te maken had, is naar 2de lijns, zouden terugbellen, WRONG.
Maandag weer proberen en doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar maar waar.... ADSL werkt inderdaad op slechts 1 ader, maar dan wel op een flink lage snelheid en dit fenomeen openbaart zich bij iedere ADSL aanbieder ( heb hier praktische ervaring mee qua aanleg/service )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

charmala4 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:05:
Hallo,
Nou Nou, Eindelijk heb ik IPB van Planet (KPN dus).
In augustus aangevraagd en na vele telefoontjes (totaal € 30,) naar het 0800 no. en een bos bloemen heb ik dus gisteren (1dec.) de ExperiaBox ontvangen.
Knap _/-\o_ Als ik 0800 nummers bel krijg ik geen kosten op mijn factuur :P

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:25:
@Dialtone
Dat is dus wat er gedaan is. Alleen zitten er nog wat doorgedrukte lijntjes op het drawingboard wat een erfenisje Siemens heet. KPN gaat echt niet een nieuwe tekentafel kopen om opnieuw te beginnen en 400k klanten in de kou te zetten. Dan is het echt over/schluss/fini en einde. Wat er wel gedaan wordt is de Siemens erfenis langzaam wegwerken en met de Alcatel spullen een nieuwe start maken. Maar omdat er nu 2 systemen naast elkaar lopen, zijn er even weer problemen waar iedereen gelijk weer bovenop duikt en IPB een inferieur produkt noemt. Jongens, KPN heeft er ook 80 jaar over gedaan om de vaste telfonie op het huidige niveau te krijgen! Ik heb in de jaren 80 nog regelmatig telefoniestoringen van een dag meegemaakt ;) . Het verschil is nu alleen dat iedereen overal verstand van denkt te hebben tegenwoordig en zelf alles wil doen (de echte experts even buiten beschouwing gelaten) en als het niet lukt vervolgens de schuld bij de k*t ISP legt want die heeft zijn zaken dan weer niet op orde (en voor ISP mag je invullen wie je wilt, heb ervaring opgedaan op meerdere helpdesken, so been there and done that)...

XS4all is al jaren de rebel onder de ISP's , kijk naar hun produkten en hun houding in de media. Tele2 kan daar nog wat van leren LOL ...

Ach, en zo houdt je het topic weer levendig ;)
Leuk allemaal maar KPN heeft zelf voor de SIEMENS gekozen en dat is een keuze van KPN geweest. De kern van een commercieel bedrijf ligt in geld verdienen en dat de Siemens een foute keus is geweest heb ik als klant geen boodschap aan. Ik neem een product af en dan verwacht ik dat er naar alle redelijkheid gebruik van kan worden gemaakt en als er iets is dat ik dan goed word en snel word geholpen. En dat is wat er nu niet gebeurt.

Mensen in mijn omgeving wilden IPB heb ze het ten strengste afgeraden.

Hoe de meeste helpdesken werken weet ik ook, het is puur afhandeling te behalen targets en Servicelevels dienen optimaal te zijn en afhandelen is daar een onderdeel van want doorlooptijden en te lange gesprekken zijn killing voor je ServiceLevels. :*)

Als helpdesken nu eens echt service gingen verlenen dan kon je er tenminste nog op bouwen.
De doorn bij mij in het oog is nog steeds dat KPN nergens vermeld dat zij het modem in eigen beheer hebben en de gebruiker zelf minimaal dingen wijzigen kan. Als ik dat dus had geweten had ik GEEN kindernetplusbellen genomen. Ik ging uit van een Siemens en ik kreeg een ST eerste instantie kon ik daar wel in beheren vol lof was ik, nadat IPB was geactiveerd kon ik alleen nog maar poorten forwarden (wat overigens erg brak gaat)

Bovendien zit ik er niet op te wachten dat elke keer mijn router gaat herstarten tijdens een gesprek (Vraag me niet waarom maar het gebeurd, en lijkt wel of deze van afstand word herstart) of dat ik niet eens zaken kan wijzigen die betrekking hebben op MIJN interne netwerk. Dat KPN beheer zelf wil doen prima maar dan moet je wel op ze kunnen bouwen.

Als ik de helpdesk bel dan voel je de druk van het aantal wachtenden op de schouders van de mensen op de HD. Je word afgehandeld en je krijgt een gevoel mee dat er nauwelijks wat mee word gedaan. Verkeerde insteek de klant moet ophangen met het gevoel dat er keihard voor hem word gewerkt aan zijn probleem. Dan heeft de klant een goed gevoel ook al werkt zijn product niet naar behoren. Geef de klant tussentijd informatie wat de status is van zijn probleem. Sommige klanten zijn nooit tevreden dat geef ik toe.

Maar als je klanten het gevoel meegeeft van het kastjenaardemuurbeleid wat veel bedrijven hanteren dan word je wel moedeloos.

Aanmaken doorzetten en volgende call dat gevoel krijg je op het moment.
Dus ik raad KPN aan om eens goed achter de oor te gaan krabbelen of dit wel zo'n handige zet is en of men geen onderscheid moet gaan maken in de simpele klant en de wat ervaren gebruiker die toch iets meer controle wil over zijn eigen netwerk. En met de ST daarin word beperkt.

Als ze me morgen terug zetten naar Direct ADSL zou ik er geen traan om laten dat werkte tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 20:25:
Jongens, KPN heeft er ook 80 jaar over gedaan om de vaste telfonie op het huidige niveau te krijgen!
Totale onzin. Telefonie is al decennia lang een product wat gewoon werkt. Een heel enkele keer was er wel eens een storing, maar dat haalde dan wel het 8 uur journaal.

Verder zijn de standaards ook omhoog gegaan. Tegenwoordig lukt het je niet meer om een echt slechte auto te kopen. Zeker niet als je de kwaliteit vergelijkt met de kwaliteit in de jaren 50 en 60 toen telefonie OOK al een product was dat gewoon altijd werkte.

De kwaliteit van IPB is dan ook veruit inferieur aan analoge telefonie + ADSL. En het enige voordeel dat daar tegenover staat is een paar rottige euro's per maand. Ik heb zelf IPB gekozen omdat ik in het buitenland had gewoond en in mijn huis in Nederland geen internetaansluiting meer had. De keuze voor IPB heb ik gemaakt op basis van de reputatie van KPN.

KPN heeft tot nu toe NIET geleverd wat ze hebben beloofd:
- Geen betrouwbare telefoon
- Het is niet mogelijk gebruik te maken van de complete capaciteit van de ADSL lijn. Welk gedeelte je niet moet gebruiken en hoe je dat moet regelen laten ze aan de klant over.
- Geen UPnP ondersteuning terwijl dat wel wordt beloofd en ook in de EB lijkt te zitten. Het werkt echter niet.
- Geen enkele poging ondernomen om bovenstaande problemen op te lossen.
- KPN houdt zich niet aan beloftes over reactietijden die ze telefonisch of via e-mail toezeggen. En dat heb ik het over reactietijden van 4 weken op urgente problemen. Zelfs daaraan houden ze zich niet.

In mijn ervaring (en ja er zijn vast andere ervaringen hebben) levert KPN een totale wanprestatie. Gezien de enorme hoeveelheid problemen die andere ook ondervinden, moet je wel heel weinig belang hechten aan een betrouwbare telefoon en internetaansluiting als je nu nog klant wordt van IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charmala4
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 20:42
djidee schreef op zondag 03 december 2006 @ 08:58:
[...]

Knap _/-\o_ Als ik 0800 nummers bel krijg ik geen kosten op mijn factuur :P
Dat was een typ fout, 8)7 Ik bedoelde de 0900 nr. Heb weldegelijk moeten betalen! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog steeds niet achter waarom ik wel sms kan verzenden vanaf mijn IPB aansluiting maar niks kan ontvangen. De helpdesk bied ook geen hulp omdat ze het zelf niet eens weten 8)7

Heb al verschillende zaken uitgetest waaronder de firewall uitzetten, alles resetten, gecontroleerd of de nummers kloppen van de sms servers, bekabeling gecontroleerd, splitter eruit en er weer tussen. Lijkt erop dat de EB binnen komende sms'jes tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Morgen bij Radar van de Tros een topic over KPN IpB.

Het gaat erover wat KPN nu werkelijk gaat doen met alle klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:40
Verwijderd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 22:55: Raar maar waar.... ADSL werkt inderdaad op slechts 1 ader, maar dan wel op een flink lage snelheid en dit fenomeen openbaart zich bij iedere ADSL aanbieder ( heb hier praktische ervaring mee qua aanleg/service )
Als dat waar is dan betekend dat kcid.legne z'n vraag over het aantal installaties wat hiermee behebt is een hele goeie is d:)b

Ben ik blij dat ik 2-pair utp gebruikt heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:40
maartend schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:06: Morgen bij Radar van de Tros een topic over KPN IpB. Het gaat erover wat KPN nu werkelijk gaat doen met alle klachten
Ik werd zojuist terug gebeld over m'n klacht m.b.t. het wegvallen van de telefoonverbinding en het niet bereikbaar zijn. Dit heeft te maken met het gebruiken van P2P programma's. Wat ik hoor is dat er hard aan een nieuwe firmware gewerkt wordt. Dit moet (min of meer) het probleem oplossen. Daarnaast is KPN niet genegen om mij een nieuwe EB te sturen (Thomson SpeedTouch 780).

Mijn probleem is hiermee niet opgelost maar richting ijskast geschoven. KPN laat z'n klanten gewoon nog wat langer wachten...

Als lapmiddel heb ik het aantal verbindingen gereduceerd en functies (zoals DHT in bittorrent) uitgezet... triest hoor, dat consumenten hardware niet zo solide is. KPN had toch in kunnen zien dat consumenten maar wat doen (niet naar limiteringen kijken) zodat er problemen ontstaan bij gebruik van P2P programma's? Het kastje (de EB) moet hier tegen kunnen / mee om kunnen gaan. Dat had in het begin gewoon een voorwaarde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Als je het mij vraagt is de Siemens Experiabox een mooi idee geweest, maar technisch slecht uitgewerkt.

Ik heb al jaren een Linux machine voor mijn internetverbinding gebruikt als router. Je kan daar werkelijk alles mee. Helaas heeft hij het veld moeten ruimen omdat de Experiabox verplicht router moet spelen. Nu is de Experiabox intern Linux dus de basis is goed.

Een gedeelte bandbreedte reserveren voor een bepaalde toepassing was met iptables + traffic shaping echt geen probleem. Ik begrijp daarom ook niet waarom p2p of nieuwsgroepen zo'n probleem vormen i.c.m. VoIP. Er moet behoorlijk geprutst zijn. En het is tekenend dat na bijna 2 jaar nog steeds wordt geantwoord op problemen met: "Het is nieuw". InternetPlusBellen is allang niet nieuw meer. Dat kun je het eerste half jaar nog zeggen, daarna niet meer en zeker niet als er al 275.000 klanten zijn.

Het afschuiven van de problemen naar Siemens door KPN is een zwaktebod van behoorlijke omvang. Ook dit heb ik aan de lijn te horen gekregen: dit is een Siemens probleem en nee, we kunnen daar niet naar toe bellen.

Ik zou iedereen aan willen raden zoveel mogelijk problemen naar [url=mailto:kassa@vara.nl?subject=InternetPlusBellen]Kassa[/url] en Radar te sturen, ik heb het idee dat dat het meeste effect sorteert, bij mij hielp het in ieder geval.

En mocht het echt de spuigaten uitlopen dan moeten we maar eens afreizen naar het Maanplein in Den Haag om het ze te laten voelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi hoi, wij hebben een sinterklaascadeau van de kpn gekregen, Firmware 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)

Stotterend gesprek tijdens het downloaden.(Geen psp of newsserver). Getest met een 100mb file van http://speedtest.bbned.nl/
Het eerste stukje van het gesprek valt nu ook weg.

Laten wij eens 0800.0407 bellen >:)
Twee optie's prive /zakelijk. Geen verder keuze mogelijkheid voor optie 3.
Krijg een mederwerker die probeert mij door te verbinden, krijg ik een band..... Ze hebben het zo druk, wilt u later terug bellen, de verbinding wordt nu verbroken

Sinds okt 2005 geen grote problemen gehad, en nu dit.

"edit" Toch een goede service :X . Dinsdag een nieuwe box. Volgens multiplay kan ik dan bij de monteur kiezen welke type box.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:52

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Fridge-RaideR schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 18:22:
[...]

hehe klopt niet, kpn bied ook tv via IPB, en dat word nog uitgebreider. Ook zal IPB straks via adsl2+ zijn..

waarom zei xs4all dat dan, die hebben het niet zo op kpn, ze vinden dat kpn zn klanten kaapt ofzo :/ maar dat ze op die manier klanten proberen te winnen hehe, das wel erg flauw :p
Lijkt mij ook vreemd. Er zijn al zoveel klanten bij KPN, wat gaan ze daar mee doen?

XS4ALL is trouwens volgens mij een dochteronderneming van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 13:49:
Hoi hoi hoi, wij hebben een sinterklaascadeau van de kpn gekregen, Firmware 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43)

Stotterend gesprek tijdens het downloaden.(Geen psp of newsserver). Getest met een 100mb file van http://speedtest.bbned.nl/
Het eerste stukje van het gesprek valt nu ook weg.

Laten wij eens 0800.0407 bellen >:)
Twee optie's prive /zakelijk. Geen verder keuze mogelijkheid voor optie 3.
Krijg een mederwerker die probeert mij door te verbinden, krijg ik een band..... Ze hebben het zo druk, wilt u later terug bellen, de verbinding wordt nu verbroken

Sinds okt 2005 geen grote problemen gehad, en nu dit.

Bedankt jongens en meisjes bij kpn _/-\o_ , vakwerk :+ Ben benieuwd wat hij/zij morgen voor L*L verhaal vertelt bij Radar.
Je kunt ook overdrijven hoor, 1 probleem sinds oktober 2005 voor een nieuw product is best nog te doen vind ik en daarbij je kunt de firmware via ons laten downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:47:
[...]

Je kunt ook overdrijven hoor, 1 probleem sinds oktober 2005 voor een nieuw product is best nog te doen vind ik en daarbij je kunt de firmware via ons laten downgraden.
Wat eens stuk terug ook beschreven staat:

KPN moet eens ophouden met te zeggen dat het een nieuw produkt is!
Het is een produkt wat al lang genoeg op de markt is om in ieder geval de kinderziektes eruit te halen.
En een hoop propblemen hier vermeld zijn kinderziektes.
Het stotteren, wegvallen van een gesprek is al een probleem van de eerste orde.
Die had ik al in september 2005.
En 15 maanden later moeten we concluderen dat KPN nog steeds de problemen afschuift op de klant: Foei foei u download torrents.
Maar we werken eraan, u moet geduld hebben.

Don't call us. we call you.

Bel maar lekker zoek maar verder, ik ben pleite..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Je kunt ook overdrijven hoor, 1 probleem sinds oktober 2005 voor een nieuw product is best nog te doen vind ik en daarbij je kunt de firmware via ons laten downgraden."

Correctie Haijo: Meerdere problemen sinds 2005. Maar niet allemaal hier gemeld. Voorbeeld: 95 zogenaamd spooktelefoontjes door Telemarketing in 2 maanden tijd. Tot aan NOC toe contact geweest.

Maar zie mijn vorige replay die ik aangepast heb. Dinsdag komt er een nieuwe box. Andere firmware gaat niet volgens multiplay

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:59:

Correctie Haijo: Meerdere problemen sinds 2005. Maar niet allemaal hier gemeld. Voorbeeld: 95 zogenaamd spooktelefoontjes door Telemarketing in 2 maanden tijd. Tot aan NOC toe contact geweest.
Spooktelefoontjes, maar je weet wel dat ze van telemarketing zijn? :?

Begrijp me goed, het is natuurlijk vrij ellendig als je vrij veel problemen hebt gehad. Aan de andere kant: als je als early adopter instapt, dan is de kans op problemen groter.
Helaas komt die Murphy met zijn wet ook nog eens vaak om de hoek kijken.

En voor wat betreft de analogie die eerder genoemd werd mbt. auto's, dat die tegenwoordig goed zijn enzo... Laat me niet lachen, zoek eens wat op over terugroepacties, kun je je lol op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 08-09 10:48
En voor wat betreft de analogie die eerder genoemd werd mbt. auto's, dat die tegenwoordig goed zijn enzo... Laat me niet lachen, zoek eens wat op over terugroepacties, kun je je lol op!
Maar das juist een verschil wat je noemt. Ik zie namelijk KPN nog geen terugroep-actie doen mbt tot de Siemens Experia box. In plaats daarvan worden klanten aan het lijntje gehouden en word er vermeld dat er "aan gewerkt wordt". Leuk en aardig maar daar koop je als klant natuurlijk niks voor. Sowieso, als die 8 bits routing tabel in de Experia box een hardwarematige beperking is (wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar toch), dan is het probleem ook nooit echt op te lossen zonder functionaliteit in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Klaus_1250 schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:39:
[...]

Maar das juist een verschil wat je noemt. Ik zie namelijk KPN nog geen terugroep-actie doen mbt tot de Siemens Experia box. In plaats daarvan worden klanten aan het lijntje gehouden en word er vermeld dat er "aan gewerkt wordt". Leuk en aardig maar daar koop je als klant natuurlijk niks voor. Sowieso, als die 8 bits routing tabel in de Experia box een hardwarematige beperking is (wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar toch), dan is het probleem ook nooit echt op te lossen zonder functionaliteit in te leveren.
Terugroepactie inderdaad niet, maar een paar posts hierboven krijgt iemand een nieuwe box terwijl hij eerst een Siemens had. Driemaal raden welke box hij nu krijgt? ;)

Die hardwarematige beperking is inderdaad gewoon slecht, niets minder. Maar er is dus weinig aan te doen, behalve het voor waarheid aannemen en roeien met de riemen die je hebt. Zo is dat ook voor de supportafdeling van KPN. :+
Het is niet voor niets dat KPN zelf ook weer overstapt naar een andere leverancier.
Natuurlijk is het nu weer steen en been klagen dat er niets met die ST780 gedaan kan worden door de klant, maar daarvoor hoef je alleen maar eerdere delen te lezen van dit topic om te zien hoe dat met de Siemens EB gegaan is.

Ik denk dat we na het eerste jaar rustig kunnen zeggen dat het gros van de mensen hier niets op IPB te zoeken heeft, maar gewoon lekker zijn eigen ding moet doen met linux servers, eigen voip accounts en een eigen router die gewoon naar wens te configureren is. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op zondag 03 december 2006 @ 18:05:
[...]

Ik denk dat we na het eerste jaar rustig kunnen zeggen dat het gros van de mensen hier niets op IPB te zoeken heeft, maar gewoon lekker zijn eigen ding moet doen met linux servers, eigen voip accounts en een eigen router die gewoon naar wens te configureren is. :>
en zo werd het ook verkocht: het was gewoon een vervanger voor analoge telefonie en adsl, maar dan gecombineerd in één pakket.Niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat je met skype ed. gewoon een lokaal nummer kan aanvragen en overal bellen, het wachtwword weet, dit gewoon legaal is etc. en dat bij IPB volgens de wet het wachtwoord niet mag worden vrijgegeven en alles geblokkeerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:08:
[...]

en zo werd het ook verkocht: het was gewoon een vervanger voor analoge telefonie en adsl, maar dan gecombineerd in één pakket.Niet meer en niet minder.
Dat is wel zo, hoewel ze de zaken waar ze nu tegenaan gelopen zijn ook zeker niet allemaal hadden kunnen voorzien.
Hoe test je zo'n platform voor massaal gebruik bijvoorbeeld? Hoe konden ze in godsnaam weten dat er zoveel klanten zouden overstappen? Wat kunnen ze doen aan problemen die toch echt door fouten bij Siemens komen welke vervolgens naar Bern gaan waarna het voor iedereen bij KPN de vraag is hoe het ervoor staat?

De KPN mag heus de hand hier wel in eigen boezem steken, dat zonder meer. Dat het imago van het bedrijf een flinke knauw krijgt is dan ook niet meer dan logisch.
De huidige diensten vergelijken met de diensten van 30/40 jaren geleden toen het allemaal een stuk simpeler in elkaar zat (en waar de gebruiker ook nog niet verwend was met concurrentie) raakt echter kant nog wal.

Net als een deel van de klachten die hier zoal voorbij komen overigens.
Bijvoorbeeld: al eens meegemaakt dat een provider je een gratis modem/router verstrekt waarbij je zelf lekker mag gaan klussen met de instellingen?
Wat is er niet te snappen aan een modem in bruikleen waarbij bepaalde functionaliteiten niet beschikbaar zijn, om wat voor reden dan ook?
Voor de gemiddelde gebruiker is via Mijn KPN al veel meer in te stellen dan wenselijk is. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SuBBaSS schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:38:
[knip]

Bijvoorbeeld: al eens meegemaakt dat een provider je een gratis modem/router verstrekt waarbij je zelf lekker mag gaan klussen met de instellingen?
Wat is er niet te snappen aan een modem in bruikleen waarbij bepaalde functionaliteiten niet beschikbaar zijn, om wat voor reden dan ook?
Voor de gemiddelde gebruiker is via Mijn KPN al veel meer in te stellen dan wenselijk is. :X
Sommige klachten/berichten die hier gepost worden zijn zo lang en er zit teveel agressie in het taalgebruik. Ik snap best dat de gebruikers van GOT ook wel eens minder goede dagen hebben, maar laten we niet vergeten dat het hier leuk moet blijven.

Verder was ik een van de eerste gebruikers van IPB. We zijn hier thuis voornamelijk overgestapt vanwege de kosten. In het begin was het telefonie gedeelte echt hopeloos, maar ik moet zeggen dat KPN dit netjes oploste. We hebben het eerste halve jaar -50€ moeten betalen. We kregen er dus geld bij uit. Aangezien we een abbo hebben van 60€/m schiet dat toch op. Dat is ook 1 van de redenen geweest waardoor wij het product niet in de container hebben gegooid.

Wat ik echter wel niet vind kunnen van KPN is dat het probleem betreffende het aantal verbindingen en UDP nog niet is opgelost. Terwijl mij de 1ste maand al beloofd werd dat het niet lang meer zou duren. Maar ach we blijven Nederlanders hè. Ik hoop toch dat de Thomson snel goed gaat werken, dan neem ik hem, onder het mom van KPN komt hun afspraken na, ook in huis.

En idd: De meeste gebruikers hoeven niets in te kunnen stellen. En @ hieronder. Je hebt er groot gelijk in dat de kosten toch na de klant doorberekend worden. Maar in de meeste gevallen krijg je een modem, bij IPB moet je het terug geven (bruikleen).

[ Voor 7% gewijzigd door Edmund op 03-12-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik ken geen enkele provider die gratis modem/routers verstrekt. Wel die de kosten uiteindelijk op andere manieren doorrekenen aan de consumenten. Gratis is een marketing-term, niks meer niks minder. Uiteindelijk word er altijd voor betaald, anders krijg je als bedrijf ruzie met je aandeelhouders.

[ Voor 3% gewijzigd door Klaus_1250 op 03-12-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@edmund

wordt het niet tijd voor een deel 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bij IPB is het zo dat je via MijnKPN ook instellingen van het modem kan aanpassen zoals WPA/WEP-key (toch?). Nu heb ik gisteren bij iemand SlimBellen aangesloten wat eigenlijk hetzelfde is als IPB maar dan met andere abonnementen.
Deze persoon heeft nog een Windows 98 pc en heeft totaal geen behoefte om Win XP te gaan draaien (zal ook niet echt lekker werken op zijn pc) en nu heb ik daar een Wireless USB-adapter voor gekocht en geinstalleerd. Helaas werkte dat ding onder 98 dus niet met WPA en moet ik dus in de experiabox (hij heeft een ST780 gekregen) de encryptie omzetten naar WEP. Dit had ik gedaan, gisteren werkte alles perfect maar vanmorgen belde ie me op dat hij geen internet meer had. Omdat bij IPB de WEP-key ook via MijnKPN moet worden aangepast dacht ik dat dit bij SlimBellen ook wel zo zijn, dus even ingelogd op www.slimbellen.nl maar daar is dus niks in te stellen. Net heb ik even een account aangemaakt bij MijnKPN maar er staat niks over het beheer van de experiabox bij.
Dinsdag kan ik pas weer naar die persoon toe gaan maar als ik ondertussen al suggesties krijg om te gaan proberen is het altijd meegenomen (en ben ik daar hopelijk minder lang aan het klooien/bellen met KPN).
Mocht er dus iemand ervaring hebben met SlimBellen en het beheer van de experiabox via een of andere website (MijnKPN/variant), graag wat suggesties..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Klaus_1250 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:58:
[...]

Ik ken geen enkele provider die gratis modem/routers verstrekt. Wel die de kosten uiteindelijk op andere manieren doorrekenen aan de consumenten. Gratis is een marketing-term, niks meer niks minder. Uiteindelijk word er altijd voor betaald, anders krijg je als bedrijf ruzie met je aandeelhouders.
I agree, maar dat was mijn punt niet. Ik bedoel juist dat ik vind dat er wel logica zit in het verstrekken van een "gratis" modem waarna de provider zelf nog bepaald wat er toegankelijk is en wat niet.

Denk trouwens dat de aandeelhouders van KPN niet zulke hoge eisen stellen zolang ze haar oude klanten van het vaste net kan "behouden". ;)
FlipFluitketel schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:30:
Deze persoon heeft nog een Windows 98 pc en heeft totaal geen behoefte om Win XP te gaan draaien (zal ook niet echt lekker werken op zijn pc) en nu heb ik daar een Wireless USB-adapter voor gekocht en geinstalleerd. Helaas werkte dat ding onder 98 dus niet met WPA en moet ik dus in de experiabox (hij heeft een ST780 gekregen) de encryptie omzetten naar WEP. Dit had ik gedaan, gisteren werkte alles perfect maar vanmorgen belde ie me op dat hij geen internet meer had.
Wel windows 98 omdat xp niet lekker werkt maar dan wel wireless? Maar hopen dat het echt lekker gaat werken dan...

Het probleem zit hem daarnaast waarschijnlijk in het feit dat de security beter naar WEP64 kan ipv WEP 128.

[ Voor 34% gewijzigd door SuBBaSS op 03-12-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
[...]

Dat is wel zo, hoewel ze de zaken waar ze nu tegenaan gelopen zijn ook zeker niet allemaal hadden kunnen voorzien.
Hoe test je zo'n platform voor massaal gebruik bijvoorbeeld? Hoe konden ze in godsnaam weten dat er zoveel klanten zouden overstappen? Wat kunnen ze doen aan problemen die toch echt door fouten bij Siemens komen welke vervolgens naar Bern gaan waarna het voor iedereen bij KPN de vraag is hoe het ervoor staat?

De KPN mag heus de hand hier wel in eigen boezem steken, dat zonder meer. Dat het imago van het bedrijf een flinke knauw krijgt is dan ook niet meer dan logisch.
De huidige diensten vergelijken met de diensten van 30/40 jaren geleden toen het allemaal een stuk simpeler in elkaar zat (en waar de gebruiker ook nog niet verwend was met concurrentie) raakt echter kant nog wal.

Met alle respect, maar al je opmerkingen lijken me volkomen irrelevant.

KPN heeft ZELF gekozen voor de geleverde technologie. Ze hebben ZELF gekozen voor Siemens. Ze hebben ZELF gekozen voor de specificaties van het product. En ze zijn nu al tijden niet in staat te leveren waarmee ze ZELF adverteren.

En deze dienst vergelijken met analoge telefonie (+ ADSL) is juist bijzonder toepasselijk. Voor de consument IS het namelijk hetzelfde. Zo wordt het ook geadverteerd. Het enige verschil is volgens de advertenties een lagere prijs + wat extra mogelijkheden (voicemail etc).

Overigens vind ik het nog steeds erg vreemd dat KPN de Experia Box dwingend oplegd. Bij veel providers kan je je eigen router gebruiken. KPN had simpelweg kunnen aangeven aan welke specificaties een router zou moeten voldoen om zowel ADSL + VOIP te ondersteunen. Ze hadden zelfs een lijst kunnen maken met te gebruiken routers en de eventuele problemen (zoals beperking aantal connecties). Als je dan als gebruiker een router had gekozen die te weinig verbindingen aan kon had KPN een punt gehad. Je had dan immers ook voor een andere (duurdere) router kunnen kiezen. Bovendien hebben veel routers ook allerlei mogelijkheden die de Experia Box niet heeft. Zo mis ik nog steeds de VPN mogelijkheden van mijn Draytek van vroeger nog een beetje. Nu de Experia Box, de keuze van KPN, problemen oplevert, ligt de bal geheel bij KPN. Verwijzen naar Siemens is onzin en is trouwens in strijd met het burgelijk wetboek. KPN is al leverancier verantwoordelijk voor de correct werking van het product en mag de klant nooit doorverwijzer naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
EricEric752 schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:56:
[knip]Overigens vind ik het nog steeds erg vreemd dat KPN de Experia Box dwingend oplegd. Bij veel providers kan je je eigen router gebruiken. KPN had simpelweg kunnen aangeven aan welke specificaties een router zou moeten voldoen om zowel ADSL + VOIP te ondersteunen. [knip]
Nu de Experia Box, de keuze van KPN, problemen oplevert, ligt de bal geheel bij KPN. Verwijzen naar Siemens is onzin en is trouwens in strijd met het burgelijk wetboek. KPN is al leverancier verantwoordelijk voor de correct werking van het product en mag de klant nooit doorverwijzer naar de fabrikant.
In het principe vind ook ik dat KPN had kunne zeggen. De analoge lijn vervalt u gaat digitaal telefoneren over de adsl lijn. Dat snapt toch iedereen, teminste zo leg ik het altijd uit.

KPN heeft voor een dichtgetimmerde EB gekozen zodat het ww van het telefoonnummer niet op straat komt te liggen. Nu kun je het namelijk alleen maar via KPN gebruiken.

En dat de box maar zo weinig verbindingen aan kan ligt idd aan KPN zelf, want zij hebben voor Siemens gekozen. Maar ach ze geven toe dat ze fout zaten en stappen over naar Thomson. We kunnen nu wel gaan wijzen en mopperen, maar ik hoop dat de Thomson verbetering gaat leveren. Anders gaan we over naar @home. Ik heb nu geen @home, omdat bij ons de kabel er met onweer uit ligt.
Verwijderd schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:06:
@edmund

wordt het niet tijd voor een deel 10
In het principe pas na de 1000 post, dus hij komt eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Even tussendoor: KPN heeft volgens mij niet voor Siemens gekozen (webwereld of ipbforum, ergens heb ik het gelezen), maar wou in eerste instantie Speedtouch (die de hofleverancier voor Adsl producten is)... Echter Siemens is de hofleverancier voor telefonie (zie alle malibu xxx telefoons in de primafoon, diverse telefooncentrales, is allemaal siemens), en heeft zich middels een contract KPN verplicht hun als leverancier te kiezen (voip is telefonie was de strekking)... Dat ging niet helemaal van harte, maar ja, contract (en net als ons contract met een ISP) is contract, en daar kun je dus alleen onderuit als je echt kan aantonen dat het zo niet werkt... Dat lijkt gebeurd te zijn, en nu is KPN langzaam maar zeker aan het verschuiven richting Alcatel/Thompson/Speedtouch (hebben ze nog meer aliassen? :+ )

Voor KPN is het erop of eronder, en het lijkt mij moeilijk dat als je ruim een jaar alles hebt gepoogd op te bouwen volgens een bepaalde standaard (TSM/SX55* boxen) om dan daar toch vanaf te gaan stappen, en een nieuwe leverancier (voor de modems in elk geval) er bij te betrekken. Ben erg benieuwd hoe dit product er over pak en beet 1,5 maand ervoor staat, dan zou alles (ook de huidige Siemens boxen) moeten zijn geupgrade naar de nieuwe standaard, wat de stabiliteit (grote telefoonstoringen anyone?) van het complete netwerk ten goede zou moeten komen... Ik heb er wel vertrouwen in.. Het is alleen gigantisch balen als je elke keer de klos bent met storingen, en dan kan het je niet schelen, en dan stoort het meestal vooral als je dan ook reacties leest van mensen, die nooit problemen hebben met IPB....

En dan nog @ FlipFluitKetel:

Slim heeft geen Wireless, word niet ondersteund door KPN, en is dus ook niet via de site in te stellen. Echter, is het gewoon een Experiabox, dus volgens mij moet er via de webinterface wel het 1 en ander te regelen zijn O-)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
FlipFluitketel schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:30:
Bij IPB is het zo dat je via MijnKPN ook instellingen van het modem kan aanpassen zoals WPA/WEP-key (toch?). Nu heb ik gisteren bij iemand SlimBellen aangesloten wat eigenlijk hetzelfde is als IPB maar dan met andere abonnementen.
Deze persoon heeft nog een Windows 98 pc en heeft totaal geen behoefte om Win XP te gaan draaien (zal ook niet echt lekker werken op zijn pc) en nu heb ik daar een Wireless USB-adapter voor gekocht en geinstalleerd. Helaas werkte dat ding onder 98 dus niet met WPA en moet ik dus in de experiabox (hij heeft een ST780 gekregen) de encryptie omzetten naar WEP. Dit had ik gedaan, gisteren werkte alles perfect maar vanmorgen belde ie me op dat hij geen internet meer had. Omdat bij IPB de WEP-key ook via MijnKPN moet worden aangepast dacht ik dat dit bij SlimBellen ook wel zo zijn, dus even ingelogd op www.slimbellen.nl maar daar is dus niks in te stellen. Net heb ik even een account aangemaakt bij MijnKPN maar er staat niks over het beheer van de experiabox bij.
Dinsdag kan ik pas weer naar die persoon toe gaan maar als ik ondertussen al suggesties krijg om te gaan proberen is het altijd meegenomen (en ben ik daar hopelijk minder lang aan het klooien/bellen met KPN).
Mocht er dus iemand ervaring hebben met SlimBellen en het beheer van de experiabox via een of andere website (MijnKPN/variant), graag wat suggesties..
Bij Slim wordt draadloos internet niet ondersteund, vandaar dat je het via Slim van mij op www.slimbellen.nl ook niet terug vind. Het enige wat je zou kunnen proberen is in de Experiabox het zelf in te stellen. Voor jou via http://192.168.1.254.

En zo als SuBBaSS al zei kun je bij Windows 98 beter WEP 64-bits gebruiken.

Edit:
@djidee: zoals ik ook zeg moet het inderdaad via de webinterface in te stellen zijn. Echter mijn ervaring met mijn SpeedTouch 716 WL leert dat het nogal lastig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 03-12-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
SuBBaSS schreef op zondag 03 december 2006 @ 20:37:
[...]
I agree, maar dat was mijn punt niet. Ik bedoel juist dat ik vind dat er wel logica zit in het verstrekken van een "gratis" modem waarna de provider zelf nog bepaald wat er toegankelijk is en wat niet.
Maar, je krijgt dus nooit een gratis modem. Je betaald er gewoon voor in je maandbedrag en binnen periode x (2-3 jaar?) betaal je hem gewoon helemaal af. En dan is het vreemd dat de provider bepaald waar je wel en niet bij kan, helemaal als je geen keuze hebt voor bv. het gebruik van eigen apparatuur. Plus nog eens het feit dat het niet-overal-bijkunnen ervoor kan zorgen dat je tig keer de helpdesk moet bellen en dat niet iedereen eraan denkt dat je KPN ook op een 0800 nummer kan bereiken.
Joen schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:50:
Bij Slim wordt draadloos internet niet ondersteund, vandaar dat je het via Slim van mij op www.slimbellen.nl ook niet terug vind. Het enige wat je zou kunnen proberen is in de Experiabox het zelf in te stellen. Voor jou via http://192.168.1.254.

Draadloos via Slim werkt wel, maar vraag me niet hoe (heel even geprobeerd, maar heb normaal kabelinternet, dus het boeide me niet echt).Ik had iig alles gewoon via de Experia-box interface ingesteld.

[ Voor 28% gewijzigd door Klaus_1250 op 03-12-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Klaus_1250 schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:05:
[...]

Maar, je krijgt dus nooit een gratis modem. Je betaald er gewoon voor in je maandbedrag en binnen periode x (2-3 jaar?) betaal je hem gewoon helemaal af. En dan is het vreemd dat de provider bepaald waar je wel en niet bij kan, helemaal als je geen keuze hebt voor bv. het gebruik van eigen apparatuur. Plus nog eens het feit dat het niet-overal-bijkunnen ervoor kan zorgen dat je tig keer de helpdesk moet bellen en dat niet iedereen eraan denkt dat je KPN ook op een 0800 nummer kan bereiken.
Je betaalt je box bij KPN niet af. Het blijft ten alle tijden eigendom van KPN. Je hebt het ook in bruikleen. Het adsl modem dat je bij KPN kreeg (bij direct-adsl) kwam in jou eigendom. Deze hoefde je dus ook niet terug te betalen/geven. Deze laatste manier passen veel providers toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Wat ik probeer duidelijk te maken (maar wat niet echt lukt) is dat het verschil hem erin zit hoe het op papier geregeld is. Als je het kostenplaatje voor een Slim/IPB abbo zou kunnen bekijken, dan vind je gewoon de kosten voor de apparatuur hier op terug. Je betaald er gewoon voor, alleen huur je hem meer als dat je hem koopt. En ik gok erop dat je in een periode van 2 of 3 jaar de kostprijs voor KPN in huur hebt terugbetaald. Op papier is het niet jouw eigendom en op het eerste gezicht lijkt het erop dat je er niet voor betaald, maar uiteindelijk word het gewoon aan je doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Wat Klaus_1250 zegt zou natuurlijk best kunnen, maar in de praktijk merk je er denk ik maar weinig van en denk je als klant gewoon een goed betaalbaar product te hebben en de modem daadwerkelijk in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:06:
[...]

Spooktelefoontjes, maar je weet wel dat ze van telemarketing zijn? :?
Daar ging KPN 1e en 2e lijns toen stellig van uit. Maar hogerop kwamen zij na een onderzoek daarop terug. Er werd een stuk software geupdate bij KPN en weg was het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Arnout schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:18:
Factuur online doet het nog steeds niet...

Nahja, ik kan nu wel in het systeem komen, alleen is de factuur van november er (nog?) niet, terwijl ik wel een mail daarvan heb gekregen EN het bedrag is al wel afgeschreven (dat gaat wel goed).

En dan lees je dit (in Mijn KPN):

Let op:
Van vrijdag 1 december 2006 17.00 uur tot zondag 3 december 2006 08.00 uur is Mailbeheer en Administratie niet beschikbaar. Excuses voor het ongemak.

Ze hebben niet alleen het hele weekend nodig, bij mij ligt nu alles eruit behalve 1 onderdeel... de rest van de links zijn geen links en "administratie" is helemaal verdwenen.

Kan nu nog steeds m'n rekening niet inzien...

[ Voor 8% gewijzigd door Arnout op 04-12-2006 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
djidee schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:38:
KNIP
En dan nog @ FlipFluitKetel:

Slim heeft geen Wireless, word niet ondersteund door KPN, en is dus ook niet via de site in te stellen. Echter, is het gewoon een Experiabox, dus volgens mij moet er via de webinterface wel het 1 en ander te regelen zijn O-)
Joen schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:50:
[...]

Edit:
@djidee: zoals ik ook zeg moet het inderdaad via de webinterface in te stellen zijn. Echter mijn ervaring met mijn SpeedTouch 716 WL leert dat het nogal lastig is.
Ik zag inderdaad ook staan dat draadloos niet wordt ondersteund. Ik heb het ook via de webinterface van de ST780 aangepast en het heeft ook gewerkt met 128bit WEP-encryptie maar een dag later werkte het niet meer. Daarom had ik het idee dat KPN een firmware update naar het modem had gestuurd waardoor de standaard-instellingen weer terug zijn gezet (en dus ook de WEP-key weer veranderd is naar WPA) welke je dus normaal via MijnKPN kunt regelen. :/
Enige wat ik morgen dus kan doen is in het modem kijken of de encryptie weer is veranderd en als het zo is dan heeft die persoon dus dikke pech en gaat het draadloos niet goed werken tenzij hij WinXP gaat draaien en er WPA ingesteld kan worden. Een kabel trekken gaat daar helaas niet, anders had ik dat ook liever gedaan.

Conclusie: XP installeren of de zooi retour sturen richting KPN aangezien hij wel graag zijn mail wil kunnen ophalen (dan maar weer via de ouderwetse 56K verbinding :X)

[edit]
Ik dacht dat ik het al ergens gelezen had, maar dmv een inbelmodem kun je niet meer op internet als je zo'n experiabox hebt toch?

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 04-12-2006 09:32 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
FlipFluitketel schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:29:
Ik zag inderdaad ook staan dat draadloos niet wordt ondersteund. Ik heb het ook via de webinterface van de ST780 aangepast en het heeft ook gewerkt met 128bit WEP-encryptie maar een dag later werkte het niet meer. Daarom had ik het idee dat KPN een firmware update naar het modem had gestuurd waardoor de standaard-instellingen weer terug zijn gezet (en dus ook de WEP-key weer veranderd is naar WPA) welke je dus normaal via MijnKPN kunt regelen. :/
Ik zou niet weten, waarom je geen WPA met Win98 zou kunnen draaien. Nu draai ik WEP 128 bits met Win98, maar in het begin heeft dat ook vlekkeloos met WPA gedraaid. Kun je dan niet beter een adapter kopen, die wel WPA onder Win98 ondersteunt?
Ik dacht dat ik het al ergens gelezen had, maar dmv een inbelmodem kun je niet meer op internet als je zo'n experiabox hebt toch?
Nope. De laatste keer dat ik het probeerde kwam ik niet verder dan 2400bps. Girotellen lukt soms wel, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
IVM stotteren en downloaden

Heb net contact gehad met 1ste-lijns.
Die wisten mij te vertellen dat er een brief onderweg is met een oplossing voor een stotterend telefoongesprek tijden downloaden van newsservers.

Ben benieuwd, laat de inhoud nog wel weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren
kunnen jullie mij iets uitleggen aub
Ik had ISDN (met xs4all adsl) Ik ben overgestapt op IPB. De eerste week had ik geen verbinding Veel gebeld met de helpdesk maar de bekende problemen. Innmiddels is het opgelost. Nadat ik de experia had gereset (15 seconde) had ik plotseling wel een VOIP lampje etc. Dat is inmiddels al weer een paar weken geleden. Nooit wat van KPN terug gehoord.
Inmiddels heb ik al mijn telefoons (via een splitter) op de experia aangesloten. Ik kan gewoon gesprekken ontvangen en surfen gaat ook prima (zelfs een paar poorten geforward). Mijn ISDN apperatuur is nog steeds aangesloten en het lampje brand ook nog steeds.
Vraag 1. Ik heb toch nu een gewone analoge aansluiting?
Vraag 2. Moet ik KPN nog bellen over het feit dat mijn ISDN lampje nog brand? Of kan ik maar beter niks doen omdat het nu tenminste goed werkt? Kan ik mijn ISDN apperatuur afkoppelen?
ligt het aan mij if zit er een lag in de verbinding als je de telefoon opneemt?
dank voor uw advies
:-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord vraag 1: Nee. Je belt uit via IPB , inkomend lijkt nog via ISDN doorgeschakeld te lopen (zie 2.) Controle of je al over bent: pak een gedraad analaoog toestel, zet deze achter tel1 en draai ** (ervan uitgaande dat je een Siemens EB hebt). Kiestoon> Je hebt nog ISDN, waarschijnlijk omdat 136x niet gebeld is. Geen kiestoon> je bent al grotendeels over en zal eerdaags helemaal over zijn op IPB.

Antwoord vraag 2. Nee. Je hoeft KPN niet te bellen als je 136x hebt gebeld, het proces gaat automatisch door. Je kunt bellen om te vragen of de HD een portering ziet staan in de systemen. Laat je ISDN net zo lang aangesloten als dat je Line OK lampje op de NT1 brandt.
Een lag in de verbinding kan meer oorzaken hebben, vaak kabellengte tussen ISRA en modem maar ook UDP verkeer (de beroemde torrents en limewire oa).

Geen dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al geactiveerd als je dat bedoeld met 136x. maar dat is al een week of twee geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:10:
Ik heb al geactiveerd als je dat bedoeld met 136x. maar dat is al een week of twee geleden.
Als je twijfelt, kun je de HD nu al wel bellen, hun kunnen het zien in 1 oogopslag of het gebeld is, ja of nee... Zo te horen denk ik dat het niet lekker is doorgekomen. Dat kan dan weer allerlei oorzaken hebben. Bel anders voor de zekerheid nogmaal het activeringsnummer, en wacht dan nog een dag of 8/9 af (portering duurt meestal 8 dagen), is hij dan nog niet om, bel dan de HD.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Zo nu kunnen we weer verder in deel 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

...
Eens, maar het is ook de manier van afhandeling van de klachten. Op het moment dat je ruim 3 weken zonder telefonie zit is een telefoontje van de klantenservice oid het minste gevraagd. Het feit dat je er zelf elke keer achteraan moet gaan omdat er niet wordt gecommuniceerd is echt klant onvriendelijk. En, sorry voor de HD, een nood-HD is binnen een week ingericht. En zeker voor een organisatie als de KPN!

Voor de manier van communicatie en afhandeling van klachten krijgt dit bedrijf een zware onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 08:32
Ik wilde even melden dat ik sinds februari/maart IPB heb en dat er nooit problemen met de verbinding geweest zijn. De kwaliteit was altijd goed. Onlangs heeft KPN bij mij de 1.40 firmware gepushed en dat zorgt echt voor een hakkelende verbinding. In ieder geval aan mijn kant. De andere kant schijnt een goede verbinding te hebben. Ik heb het niet alleen met het downloaden van torrents, maar ook uit de nieuwsgroepen (met 2 draadjes) en zelfs met een enkele http-download.

Dus de nieuwe firmware is echt minder goed. Ik zit er over te denken om KPN te bellen en te vragen of ze mijn firmware weer naar 1.38 willen terugzetten. Daar was nooit een probleem mee. Nou ja, UPnP werkt nog steeds niet, maar dat heeft nooit gewerkt en daar kan ik mee leven. Maar de telefoonkwaliteit moet gewoon altijd super zijn. Ik heb geen zin om downloads af te breken als wij aan het bellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:50:
[...]

Als dat waar is dan betekend dat kcid.legne z'n vraag over het aantal installaties wat hiermee behebt is een hele goeie is d:)b

Ben ik blij dat ik 2-pair utp gebruikt heb...
Als ik het voor het zeggen had bij KPN, dan zou bij elke IPB aansluiting na portering de splitter er standaard tussenuit gehaald moeten worden door de monteur of de doehetzelver... punt uit!
Dit soort problemen moet KPN veel agressiever aangepakken. Niet wachten tot iemand zich meldt met problemen..

Dan is ook de kabellengte tussen ISRA punt en Experiabox volgens mij totaal onbelangrijk voor wat betreft de data snelheid.
Of de totale lengte vanaf de centrale tot israpunt is 1000m is, of in huis met b.v 50m verlengd wordt maakt volgens mij niets uit. Wel natuurlijk een cat5 telefoonkabel of utp gebruiken natuurlijk.

Ik ben al een IPB gebruiker vanaf het prille begin. Na het oplossen van de aanloop problemen uit de beginperiode ben ik een tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer gebeurt hetzelfde als de vorige keer... Kan er een slotje op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 07:24:
@djanus, mies1964 en alle andere mensen die met de 1.40.9 Firmware geen voip meer hebben.

Ik had hetzelfde probleem (geen voip lampje na de 1.40.9 Firmware update) na 12 dagen had ik ineens het idee om te kijken of ik via "Mijn KPN" de experiabox te resetten. Dit bleek niet mogelijk te zijn, maar wel vond ik iets anders waardoor ik nu, na 12 dagen, eindelijk weer voip heb. Dus niet dankzij KPN, maar gewoon door nieuwsgierig te zijn.
Het probleem was bij mij, dat er geen telefoon nummer was gekoppeld aan Poort 1 van de Experiabox, hieronder een korte beschrijving hoe ik het heb opgelost.

1. Ga naar je "Mijn KPN" waar je je Experiabox instellingen vindt.
2, Na inloggen ga je naar "Service & Support -->> Experibox aansluitingen" (Tot mijn verbazing stond hier vermeld dat er geen nummers gekoppeld waren 8)7, dan snap ik wel dat ik geen voip heb)
3. Bij "poort 1" -> aanpassen naar je voip nummer.
4. ff wachten tot het is doorgevoerd (een paar minuten om zeker te zijn)
5. Houd vervolgens de reste knop op de ExperiaBox 15 seconden ingedrukt
6. Nadat de EB weer klaar is met alles, had ik weer voip.

Ik hoop dat dit ook voor jullie geld.

LET OP: Ga via de EB geen Backup terugladen, want dan werkt voip weer niet. en kan je weer van voor af aan gaan beginnen. Dat was mijn fout, dus vandaar dat ik alle stappen nog weet :)

ps: Laat ff weten of het voor jullie ook werkt, daar ben ik wel benieuwd naar.
ps2: Ik heb via een 2e-lijns de gemaakte onkosten (ca 50 euro) teruggekregen.
Super ! Ik had hetzelfde probleem, na resetten van de EB geen voip (lampje) meer. Ikke zoeken, kijken naar bedrading, maar alles zag er OK uit (was ook nix verandert tenslotte). Stond al op het punt Planet service te bellen, maar eerst nog ff op internet struinen. En inderdaad op Mijn KPN de het voip nummer toegewezen op Poort 1 en voilá, hoefde de box niet eens te resetten !
Wel raar dat deze setting zomaar ineens verdwenen was, ik weet zeker dat het nummer er eerst wel stond... Waarschijnlijk is dit gedaan om de servicelijn te promoten ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.