[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 39.633 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 22:44

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:10:
Ik heb al geactiveerd als je dat bedoeld met 136x. maar dat is al een week of twee geleden.
Als je twijfelt, kun je de HD nu al wel bellen, hun kunnen het zien in 1 oogopslag of het gebeld is, ja of nee... Zo te horen denk ik dat het niet lekker is doorgekomen. Dat kan dan weer allerlei oorzaken hebben. Bel anders voor de zekerheid nogmaal het activeringsnummer, en wacht dan nog een dag of 8/9 af (portering duurt meestal 8 dagen), is hij dan nog niet om, bel dan de HD.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo nu kunnen we weer verder in deel 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:38:
[...]

Dat is wel zo, hoewel ze de zaken waar ze nu tegenaan gelopen zijn ook zeker niet allemaal hadden kunnen voorzien.
Hoe test je zo'n platform voor massaal gebruik bijvoorbeeld? Hoe konden ze in godsnaam weten dat er zoveel klanten zouden overstappen? Wat kunnen ze doen aan problemen die toch echt door fouten bij Siemens komen welke vervolgens naar Bern gaan waarna het voor iedereen bij KPN de vraag is hoe het ervoor staat?

...
Eens, maar het is ook de manier van afhandeling van de klachten. Op het moment dat je ruim 3 weken zonder telefonie zit is een telefoontje van de klantenservice oid het minste gevraagd. Het feit dat je er zelf elke keer achteraan moet gaan omdat er niet wordt gecommuniceerd is echt klant onvriendelijk. En, sorry voor de HD, een nood-HD is binnen een week ingericht. En zeker voor een organisatie als de KPN!

Voor de manier van communicatie en afhandeling van klachten krijgt dit bedrijf een zware onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 10:47
Ik wilde even melden dat ik sinds februari/maart IPB heb en dat er nooit problemen met de verbinding geweest zijn. De kwaliteit was altijd goed. Onlangs heeft KPN bij mij de 1.40 firmware gepushed en dat zorgt echt voor een hakkelende verbinding. In ieder geval aan mijn kant. De andere kant schijnt een goede verbinding te hebben. Ik heb het niet alleen met het downloaden van torrents, maar ook uit de nieuwsgroepen (met 2 draadjes) en zelfs met een enkele http-download.

Dus de nieuwe firmware is echt minder goed. Ik zit er over te denken om KPN te bellen en te vragen of ze mijn firmware weer naar 1.38 willen terugzetten. Daar was nooit een probleem mee. Nou ja, UPnP werkt nog steeds niet, maar dat heeft nooit gewerkt en daar kan ik mee leven. Maar de telefoonkwaliteit moet gewoon altijd super zijn. Ik heb geen zin om downloads af te breken als wij aan het bellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boukej schreef op zondag 03 december 2006 @ 12:50:
[...]

Als dat waar is dan betekend dat kcid.legne z'n vraag over het aantal installaties wat hiermee behebt is een hele goeie is d:)b

Ben ik blij dat ik 2-pair utp gebruikt heb...
Als ik het voor het zeggen had bij KPN, dan zou bij elke IPB aansluiting na portering de splitter er standaard tussenuit gehaald moeten worden door de monteur of de doehetzelver... punt uit!
Dit soort problemen moet KPN veel agressiever aangepakken. Niet wachten tot iemand zich meldt met problemen..

Dan is ook de kabellengte tussen ISRA punt en Experiabox volgens mij totaal onbelangrijk voor wat betreft de data snelheid.
Of de totale lengte vanaf de centrale tot israpunt is 1000m is, of in huis met b.v 50m verlengd wordt maakt volgens mij niets uit. Wel natuurlijk een cat5 telefoonkabel of utp gebruiken natuurlijk.

Ik ben al een IPB gebruiker vanaf het prille begin. Na het oplossen van de aanloop problemen uit de beginperiode ben ik een tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer gebeurt hetzelfde als de vorige keer... Kan er een slotje op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 07:24:
@djanus, mies1964 en alle andere mensen die met de 1.40.9 Firmware geen voip meer hebben.

Ik had hetzelfde probleem (geen voip lampje na de 1.40.9 Firmware update) na 12 dagen had ik ineens het idee om te kijken of ik via "Mijn KPN" de experiabox te resetten. Dit bleek niet mogelijk te zijn, maar wel vond ik iets anders waardoor ik nu, na 12 dagen, eindelijk weer voip heb. Dus niet dankzij KPN, maar gewoon door nieuwsgierig te zijn.
Het probleem was bij mij, dat er geen telefoon nummer was gekoppeld aan Poort 1 van de Experiabox, hieronder een korte beschrijving hoe ik het heb opgelost.

1. Ga naar je "Mijn KPN" waar je je Experiabox instellingen vindt.
2, Na inloggen ga je naar "Service & Support -->> Experibox aansluitingen" (Tot mijn verbazing stond hier vermeld dat er geen nummers gekoppeld waren 8)7, dan snap ik wel dat ik geen voip heb)
3. Bij "poort 1" -> aanpassen naar je voip nummer.
4. ff wachten tot het is doorgevoerd (een paar minuten om zeker te zijn)
5. Houd vervolgens de reste knop op de ExperiaBox 15 seconden ingedrukt
6. Nadat de EB weer klaar is met alles, had ik weer voip.

Ik hoop dat dit ook voor jullie geld.

LET OP: Ga via de EB geen Backup terugladen, want dan werkt voip weer niet. en kan je weer van voor af aan gaan beginnen. Dat was mijn fout, dus vandaar dat ik alle stappen nog weet :)

ps: Laat ff weten of het voor jullie ook werkt, daar ben ik wel benieuwd naar.
ps2: Ik heb via een 2e-lijns de gemaakte onkosten (ca 50 euro) teruggekregen.
Super ! Ik had hetzelfde probleem, na resetten van de EB geen voip (lampje) meer. Ikke zoeken, kijken naar bedrading, maar alles zag er OK uit (was ook nix verandert tenslotte). Stond al op het punt Planet service te bellen, maar eerst nog ff op internet struinen. En inderdaad op Mijn KPN de het voip nummer toegewezen op Poort 1 en voilá, hoefde de box niet eens te resetten !
Wel raar dat deze setting zomaar ineens verdwenen was, ik weet zeker dat het nummer er eerst wel stond... Waarschijnlijk is dit gedaan om de servicelijn te promoten ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.