Het schijnt dat er nu wekelijks bijna 30.000 aanvragen bij de KPN binnenkomen. Probleem is dat de KPN dat helemaal niet aan kan! Ook de Experia Box'en lijken op te raken. Dus: KPN zit nog wel even in de nesten. Was ook eerst zo bij Tele2, maar ja, gaat een keer over!
Ik heb nooit facturen gehad van KPN. Alleen ooit eens een brief met de aanmeld codes, maar de experia box en installatie pakket dus niet. Dus heb ik nooit gebruik kunnen maken van IPB. Daarom vind ik het zo vreemd dat het allemaal zo lang moet duren. Aangezien de servicedesk/afdeling annuleringen totaal onbereikbaar zijn de laatste weken is het maar hopen dat binnen de 4 weken mijn lijn vrijgegeven wordt. Zoals ik al eerder vermeld had door dat geklooi van KPN zit al aantal weken zonder internet en kan dus eerder niks aanvragen tot dat de lijn vrij gegeven wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:47:
[...]
Mja technisch gezien word de installed base vrijgegeven 1 of 2 dagen voordat je je nieuwe factuur ontvangt. En aangezien deze 1maal in de 2 maanden woord verstuurd. Kijk even wanneer je de laatste hebt gehad
En internet via kabel is geen optie omdat ik juist van casema af wil...
Verwijderd
Sinds 1 november hebben wij internetplusbellen van planet. Tot nu toe werkt de verbinding prima, alleen wij hebben een irritant probleem met nummerweergave.
Vaste nummers binnen de regio worden prima getoond alleen vaste nummer buiten de regio en mobiele nummers worden niet in zijn geheel getoond.
Het lijkt of dat er nummer weggevallen zijn, hij toont n.l alleen maar 6 of 7 nummers.
Uiteraard heb ik de KPN Helpdesk gebeld. Die zeiden dat ik de inkomende lijn rechtstreeks (zonder splitter) moest aansluiten op de Experia box. Dit had echter niet het gewenste effect. Ook even de stekker eruit trekken helpt niet.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en weet een oplossing hiervoor? Of zou het aan de telefoon kunnen liggen (wat op zich raar is omdat we altijd nummerweergave hebben gehad)
Vaste nummers binnen de regio worden prima getoond alleen vaste nummer buiten de regio en mobiele nummers worden niet in zijn geheel getoond.
Het lijkt of dat er nummer weggevallen zijn, hij toont n.l alleen maar 6 of 7 nummers.
Uiteraard heb ik de KPN Helpdesk gebeld. Die zeiden dat ik de inkomende lijn rechtstreeks (zonder splitter) moest aansluiten op de Experia box. Dit had echter niet het gewenste effect. Ook even de stekker eruit trekken helpt niet.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en weet een oplossing hiervoor? Of zou het aan de telefoon kunnen liggen (wat op zich raar is omdat we altijd nummerweergave hebben gehad)
Met de SpeedTouch 780 WL modem is de firmware gestript door KPN hierdoor kan je niet alle volledige instellingen doen die je wel in een standaard SpeedTouch modem zitten.
Dit even ter info...
Dit even ter info...
Verwijderd
Ditzelfde probleem heb ik reeds in eerdere delen aangegeven. KPN Heeft het tot nu toe niet kunnen oplossen al is het wel zo dat het de laatste tijd een stuk beter is. Heb wel gemerkt dat zo nu en dan een harde reset (pinnetje in het gaatje voor een seconde of 5) voor korte tijd wil helpen. Ook de firewall op Low zetten in de webinterface lijkt iets betere resultaten te geven. KPN kwam overigens met belachelijke oplossingen, de mooiste was nog: meneer zou u zo vriendelijk willen zijn uw telefoon te resetten; dit terwijl ik hem juist had meegedeeld dat een losse nummermelder met een besnoerde telefoon precies hetzelfde probleem gaf.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:49:
Sinds 1 november hebben wij internetplusbellen van planet. Tot nu toe werkt de verbinding prima, alleen wij hebben een irritant probleem met nummerweergave.
Hoe dan ook, hopelijk is het in de nieuwe firmware opgelost evenals het torrent probleem.
heb jij een Speedtouch gekregen ipv een EB? Heb je een voorkeur aangegeven oid, of is dit zo naar je toegestuurd? Als ik de berichten hier zo hoor heb ik ook liever een SpeedTouch dan een EB...stormfly schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:08:
Met de SpeedTouch 780 WL modem is de firmware gestript door KPN hierdoor kan je niet alle volledige instellingen doen die je wel in een standaard SpeedTouch modem zitten.
Dit even ter info...
Verwijderd
Dank voor het antwoord.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:53:
[...]
Ditzelfde probleem heb ik reeds in eerdere delen aangegeven. KPN Heeft het tot nu toe niet kunnen oplossen al is het wel zo dat het de laatste tijd een stuk beter is. Heb wel gemerkt dat zo nu en dan een harde reset (pinnetje in het gaatje voor een seconde of 5) voor korte tijd wil helpen. Ook de firewall op Low zetten in de webinterface lijkt iets betere resultaten te geven. KPN kwam overigens met belachelijke oplossingen, de mooiste was nog: meneer zou u zo vriendelijk willen zijn uw telefoon te resetten; dit terwijl ik hem juist had meegedeeld dat een losse nummermelder met een besnoerde telefoon precies hetzelfde probleem gaf.
Hoe dan ook, hopelijk is het in de nieuwe firmware opgelost evenals het torrent probleem.
Schijnbaar kan ik via de webinterface (via planet) niet mijn firewall instellingen wijzigen (terwijl dat wel staat beschreven in de handleiding). Afwachten dus....
Mijn telefoonverbinding valt regelmatig weg. Vooral bij de langere telefoongesprekken gebeurt het nogal eens (en dat kan je aan mijn vrouw over laten). Meestal hoor je nog wel steeds de andere kant maar zij horen mij niet. Hebben meer mensen hier last van? Het is niet echt iets reproduceerbaar maar wel irritant.
Je kan gewoon direct in de EB de firewall instellingen veranderen hoor. Hoeft niet via de webinterface.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:32:
[...]
Dank voor het antwoord.
Schijnbaar kan ik via de webinterface (via planet) niet mijn firewall instellingen wijzigen (terwijl dat wel staat beschreven in de handleiding). Afwachten dus....
Ga naar http://192.168.2.1 en log daar in en verander je firewall instelling.
Hoi,
Kan ik op de KPN experia box nu een printer aansluiten via USB? En als ik er eentje wil nemen die ook kan scannen, werkt dat scannen dan niet (heb zoiets gelezen)?
Vind dat een beetje raar omdat je er ook een USB stick op kunt aansluiten waarvan je bestanden kunt afhalen, dus waarom zou hij niet kunnen scannen en dat je dan die scanbestanden kunt 'afhalen'? (of werkt dat heel anders)
Kan ik op de KPN experia box nu een printer aansluiten via USB? En als ik er eentje wil nemen die ook kan scannen, werkt dat scannen dan niet (heb zoiets gelezen)?
Vind dat een beetje raar omdat je er ook een USB stick op kunt aansluiten waarvan je bestanden kunt afhalen, dus waarom zou hij niet kunnen scannen en dat je dan die scanbestanden kunt 'afhalen'? (of werkt dat heel anders)
het aansluiten van een usb-stick en/of usb-harddisk is goed mogelijk op de usb-aansluiting van de eb. zorg er wel voor dat het format fat of fat32 is en geen ntfs.Xerizz schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:45:
Hoi,
een usb-stick is qua werking niet te vergelijken met een usb-scanner. gezien de wijze van communicatie van een scanner zal deze niet werken op deze aansluiting en dus aangesloten moeten worden op een usb-poort van een pc.
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden
hier ook last van wegvallende telefoonverbindingen; als ik mijn ouders bel op het vaste nummer valt het gesprek steeds na 1 minuuut weg.
weet iemand een oplossing hiervoor?
weet iemand een oplossing hiervoor?
Verwijderd
Maar wat is mijn wachtwoord (waar vind ik die?)?
Hurricane schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:39:
[...]
Je kan gewoon direct in de EB de firewall instellingen veranderen hoor. Hoeft niet via de webinterface.
Ga naar http://192.168.2.1 en log daar in en verander je firewall instelling.
Admin en adminVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:14:
Maar wat is mijn wachtwoord (waar vind ik die?)?
[...]
Ik heb een router die vpn tunnels kan bouwen (Zywall 5). Ik heb de Experia box ingesteld zodat de exposed host 192.168.2.2 (de zywall) is. En de firewall op de EB uitgezet.
Al het verkeer (bijvoorbeeld telnet) wat bestemd is voor het WAN adres, komt nu netjes op mijn Zywall terecht. Alleen ipsec (UDP 500) werkt niet. Op mijn Zywall heb ik in de firewall aangegeven dat UDP 500 open staat. Dat werkt dus niet en ook niet als ik heel de firewall op de Zywall uitzet. Wat kan ik hier aan doen?
Al het verkeer (bijvoorbeeld telnet) wat bestemd is voor het WAN adres, komt nu netjes op mijn Zywall terecht. Alleen ipsec (UDP 500) werkt niet. Op mijn Zywall heb ik in de firewall aangegeven dat UDP 500 open staat. Dat werkt dus niet en ook niet als ik heel de firewall op de Zywall uitzet. Wat kan ik hier aan doen?
Nog een bericht van een zeer tevreden IPB Planet gebruiker. Heb alles afgelopen maandag aangesloten en bij mij waren er geen problemen. VOIP lampje brandde direct. Gebeld worden lukte in eerste instantie niet, maar nadat ik vriendelijk door de helpdesk erop geattendeerd werd dat ik vergeten was om een kabeltje aan te sluiten van de splitter "telefoonicoontje" naar "line" op de experia box was alles verholpen. Ook ik heb voordat ik IPB kreeg alle posts met angst doorgelezen. Achteraf kan ik zeggen dat het onnodig was, daar internet een concentratie is van ervaringen. De slechte ervaringen overheersen meestal, maar in totaliteit is dit een klein percentage van het totaal aantal gebruikers.
Zelfs met grabit "vol aan het downen op 320 kb/s" geen problemen met bellen...afgezien van kleine schokjes in het geluid, maar die zijn niet noemenswaardig.
Xbox live loopt als een trein en zonder aanpassingen in de instellingen van de experiabox kan ik ook streamen naar mijn xbox360.
Complimenten naar de helpdeskmedewerkers voor hun koelbloedigheid. Ik kan me voorstellen dat ze veel "minder sociaal vaardige mensen" aan de lijn krijgen. Als ik lees dat kpn 30000 aanvragen per week krijgt, dan vind ik dat ze het nog goed doen!
Zelfs met grabit "vol aan het downen op 320 kb/s" geen problemen met bellen...afgezien van kleine schokjes in het geluid, maar die zijn niet noemenswaardig.
Xbox live loopt als een trein en zonder aanpassingen in de instellingen van de experiabox kan ik ook streamen naar mijn xbox360.
Complimenten naar de helpdeskmedewerkers voor hun koelbloedigheid. Ik kan me voorstellen dat ze veel "minder sociaal vaardige mensen" aan de lijn krijgen. Als ik lees dat kpn 30000 aanvragen per week krijgt, dan vind ik dat ze het nog goed doen!
Ik ben laatst naar IPB van planet overgezet, nu nog op 1,5 mbit en heb zonet mijn bellen geactiveerd, het VOIP lampje brandde direct!
Iemand enig idee of ik automatisch wordt overgezet naar de 6mbit van het Comfort pakket?
Iemand enig idee of ik automatisch wordt overgezet naar de 6mbit van het Comfort pakket?
Ga naar www.jellerbert.nl
Weet iemand waarom de Super G modus van de Siemens USB adapter 108 (gratis bij Internetplusbellen van Planet), die aangesloten is op een EB maar een snelheid haalt van 54 Mbps en niet de beloofde 108 Mbps. Tenminste dat geeft de statuspagina van de adapter aan. En ook een testje naar de USB stick in de USB poort van de EB, vertelt hetzelfde: over 100 MB doet hij iets meer dan 2 minuten.
Dat ding heet toch niet voor niets “108”
In de Experiabox heb ik Super G Dynamisch ingesteld en op de Adapter ook Super G met de beveiliging “WPA2-PSK”, maar dat laatste zal er toch niet toe doen?
Ook de afstand lijkt me geen probleem: een paar meter en daartussen geen rare dingen.
Iemand enig idee?
In de Experiabox heb ik Super G Dynamisch ingesteld en op de Adapter ook Super G met de beveiliging “WPA2-PSK”, maar dat laatste zal er toch niet toe doen?
Ook de afstand lijkt me geen probleem: een paar meter en daartussen geen rare dingen.
Iemand enig idee?
Ik denk dat je tot op zekere hoogte gelijk hebt. Het gaat echter om het percentage problemen. Jij noemt zelf 80-90% en dat percentage is absoluut onacceptabel voor een dergelijk simpel product als telefonie en internet. Daar hoort het percentage ruim boven de 99% te liggen. De werkelijkheid is echter slechter. Er gaan percentages van rond de 33% problemen rond en dat is onthutsend.Ackermans1973 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:05:
[...]
Dit is gewoon ook weer redeneren vanuit je eigen situatie en vervolgens dat extrapoleren naar iedereen.
Ik heb hier sinds augustus IPB en het werk PERFECT. Nog geen enkel probleem gehad, installatie was geen probleem en je moet echt super-stom zijn als je de handleiding niet snapt.
Verder is m'n ADSL-verbinding super-stabiel en altijd 100%, kan ik zien in Grabit die continu op 320Kb/sec zit, en dat is mijn max verbinding, ze kunnen hier niet sneller.
Ik heb wel een probleem met factureren i.v.m. de actie bel onbeperkt 6 maanden gratis, wat wel in mindering wordt gebracht maar waar wel belkosten voor worden berekend. Had met 4 dagen een antwoord dat e.e.a. zoals door mij gesteld klopt en dat het opgelost gaat worden.
Ik heb nu al jaren ADSL van KPN, eerst via Planet en nu IPB en ik kan niets anders dan dik en dik tevreden zijn.
Mijn telefoon doet het altijd, IPB werd met 4 weken na aanvraag netjes geleverd en binnen 5 werkdagen deed mijn VOIP het.
En mijn overtuiging is dat deze situatie voor 80-90% van de gebruikers geldt.
PRoblemen, administratieve fouten en technische fouten komen altijd voor bij diensten. Maar om nu te gaan stellen dat de kans op problemen met IPB en ik quote "erg groot" is dan ben je niet eerlijk bezig en praat je uit je eigen frustratie.
Overigens heb ik zoals gezegd van de helpdeskmedewerks ZELF de informatie dat de problemen zeer groot zijn. De gesprekken met de helpdeks verliepen trouwens zeer vriendelijk. Niks geen geschreeuw of zo, mocht je dat denken. De meeste helpdeskmedewekers die ik heb gesproken waren erg professioneel. Er zaten er wel een aantal tussen die weinig verstand hadden van de materie en slechts een script aflopen, maar ik heb er ook verschillende gesproken die erg deskundig waren. Verschillende van hen zijn ook hier regelmatig te vinden. Als ze dit lezen: mijn complimenten en succes met een ongetwijfeld zware baan.
Uit de e-mail reacties van KPN kun je trouwens makkelijk afleiden dat de problemen groot zijn. Als je een mailtje stuurt krijg in je altijd in het antwoordmailtje dat je binnen 4 weken antwoord krijgt. Deze zeer lange termijn zou niet voorkomen als KPN de situatie onder controle heeft.
Een ander voorbeeld. Onlangs had ik weer de situatie dat mijn telefoon in het geheel niet werkte. De helpdeskmedewerk probeerde mij door te verbinden naar de 2e lijn, maar kwam er zelf absoluut niet tussen vanwege de drukte. Dat was volgens hem vrij gebruikelijk. Binnen 72 zou ik in ieder geval iets horen. En dit gold als een geescaleerd geval. 72 uur wachten op een eerste antwoord bij een totaal niet werkende telefoon. En dat bij een bedrijf dat telefonie als belangrijkste product heeft.
En dan zou er volgens jou niets aan de hand zijn? Ik geloof (en hoop) stellig dat als KPN dit scenario van de voren voorzien had, dat ze dan de uitrol uitgesteld hadden. Want er is natuurlijk wel degelijk een probleem. Een groot probleem. Ondanks dat er natuurlijk genoeg mensen zijn waarbij het wel goed werkt.
Een kans van 1% op een regelmatig niet werkende telefoon noem ik "zeer groot".
Een kans van 10-20% op een regelmatig niet werkende telefoon (jouw percentage) noem ik ontstellend groot.
Maar mensen die Internetplusbellen overwegen aan te schaffen moeten natuurlijk zelf weten hoe ze tegenover dit soort percentages staan en welke kans op groot ongemak met de telefoon ze willen lopen om een paar euro per maand te besparen.
Mijn ADSL via Internetplusbellen werkt trouwens redelijk probleemloos. Alleen UPnP werkt bij mij simpelweg niet. Dit heb ik op 3 november aangemeld bij KPN dus als het mee zit hoor voor eind november iets van KPN.
Verwijderd
Service pagina KPN:
Waarom haal ik mijn snelheid niet?
De door de fabrikant vermelde snelheden zijn zogenaamde linksnelheden. Dit betekent dat het aantal bits op de verbinding worden geteld. Deze snelheden worden in bits per seconde aangegeven. Echter hiervan is een bepaald percentage zogenaamde overhead (Controle, Protocol, Adresseringen enz.). Deze overhead wordt bij een download (in Windows wordt dit weergegeven in Bytes (is 8 bits) per seconde) niet meegeteld, hierbij gaan we uit van de effectieve doorvoersnelheid (Throughput). Dit houdt in dat de opgegeven snelheid in de praktijk nooit gehaald wordt.....
Super G Statisch
Link Snelheid 108 Mbps
Overhead +/- 60%
Maximale Effectieve Throughput +/- 40 Mbps
Super G Dynamisch
Link Snelheid 108 Mbps
Overhead +/- 40%
Maximale Effectieve Throughput +/- 60 Mbps hierbij worden
2 kanalen (6/7) gelijktijdig gebruikt
Waarom haal ik mijn snelheid niet?
De door de fabrikant vermelde snelheden zijn zogenaamde linksnelheden. Dit betekent dat het aantal bits op de verbinding worden geteld. Deze snelheden worden in bits per seconde aangegeven. Echter hiervan is een bepaald percentage zogenaamde overhead (Controle, Protocol, Adresseringen enz.). Deze overhead wordt bij een download (in Windows wordt dit weergegeven in Bytes (is 8 bits) per seconde) niet meegeteld, hierbij gaan we uit van de effectieve doorvoersnelheid (Throughput). Dit houdt in dat de opgegeven snelheid in de praktijk nooit gehaald wordt.....
Super G Statisch
Link Snelheid 108 Mbps
Overhead +/- 60%
Maximale Effectieve Throughput +/- 40 Mbps
Super G Dynamisch
Link Snelheid 108 Mbps
Overhead +/- 40%
Maximale Effectieve Throughput +/- 60 Mbps hierbij worden
2 kanalen (6/7) gelijktijdig gebruikt
cgb schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:35:
Weet iemand waarom de Super G modus van de Siemens USB adapter 108 (gratis bij Internetplusbellen van Planet), die aangesloten is op een EB maar een snelheid haalt van 54 Mbps en niet de beloofde 108 Mbps. Tenminste dat geeft de statuspagina van de adapter aan. En ook een testje naar de USB stick in de USB poort van de EB, vertelt hetzelfde: over 100 MB doet hij iets meer dan 2 minuten.
Iemand enig idee?
Zet hem eens op Super G Statisch. Dat werkte bij mij wel.cgb schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:35:
Voordeeltje of nadeeltje, al naar gelang je situatie: met een gewone 54Mbps kaart kan er geen verbinding meer gemaakt worden.
33% lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het aantal IPB-ers zal inmiddels wel boven de 200.000 liggen, als het al niet veel meer is. 70.000 mensen met problemen zou veel meer rumoer geven dan dat beetje dat er nu is.EricEric752 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:55:
Ik denk dat je tot op zekere hoogte gelijk hebt. Het gaat echter om het percentage problemen. Jij noemt zelf 80-90% en dat percentage is absoluut onacceptabel voor een dergelijk simpel product als telefonie en internet. Daar hoort het percentage ruim boven de 99% te liggen. De werkelijkheid is echter slechter. Er gaan percentages van rond de 33% problemen rond en dat is onthutsend.
Heeft iemand recente cijfers over het aantal trouwens?
Dat lijkt te werken. Dank. In het Status scherm van de de Wireless Siemens 108 Adapter is de snelheid 108 Mbps en de transmissiemodus - Super G -, i.p.v. - 802.11 g -. Zal morgen eens verder testen op werkelijke snelheden.
Blijkbaar werkt die Super G dynamische modus in de EB helemaal niet in combinatie met een Siemens Wireless 108 Adapter.
Blijkbaar werkt die Super G dynamische modus in de EB helemaal niet in combinatie met een Siemens Wireless 108 Adapter.
Jan-E schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:08:
[...]
Zet hem eens op Super G Statisch. Dat werkte bij mij wel.
Voordeeltje of nadeeltje, al naar gelang je situatie: met een gewone 54Mbps kaart kan er geen verbinding meer gemaakt worden.
Er zijn misschien wel 70.000 mensen met problemen, maar van die 70.000 heeft het overgrote deel 'simpele' problemen die in de ogen van 'ons tweakers' geen problemen zijn. Als ik bij Kassa (of Radar) ga lopen schreeuwen dat mijn E-Mail het niet doet en mijn draadloze verbinding continue wegvalt, dan is dat de KPN zijn schuld. Niet omdat ik het wachtwoord niet goed kan intypen en ik mijn wilde-beestenmerk draadloze adapter zelf niet goed kan configureren.Jan-E schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:13:
[...]
33% lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het aantal IPB-ers zal inmiddels wel boven de 200.000 liggen, als het al niet veel meer is. 70.000 mensen met problemen zou veel meer rumoer geven dan dat beetje dat er nu is.
Heeft iemand recente cijfers over het aantal trouwens?
Een zeer groot deel van de 'problemen' liggen aan de gebruiker zelf. Natuurlijk zijn er legio problemen die echt bij KPN liggen, maar niet 70.000 klanten met die problemen.
die 70000 mensen zijn ook de mensen die een keer een landelijke storing hebben gehad en daardoor ook automatisch "klachten" hebben. In dit opzicht is Radar/Kassa een beetje kortzichtig.
Verwijderd
het probleem is dat alle aanbieders dit product aanbieden terwijl het nog niet stabiel genoeg is, dus ook kpn moet mee anders missen ze de boot, sommige providers hanteren contracten van 2 jaar, en als je nu de boot mist kan je 2 jaar geen klanten omzetten
het is bij kpn ook fout gegaan omdat veel klanten het zelf gingen installeren, mensen zijn niet kapabel om de handleiding te volgen...
siemens heeft inderdaad een probleem met de hardware en software alleen kpn kan dit niet publieke maken omdat ze siemens dan in de vingers snijden
er liggen een hoop klachten op de ks, maar er is een calamiteiten team opgezet, alleen deze hebben even nodig om op gang te komen en om snelle en korte lijnen te maken naar degenen die de problemen kunnen oplossen
het is een dilemma maar de grote mannen moeten mee, het gaat om groot geld
het is bij kpn ook fout gegaan omdat veel klanten het zelf gingen installeren, mensen zijn niet kapabel om de handleiding te volgen...
siemens heeft inderdaad een probleem met de hardware en software alleen kpn kan dit niet publieke maken omdat ze siemens dan in de vingers snijden
er liggen een hoop klachten op de ks, maar er is een calamiteiten team opgezet, alleen deze hebben even nodig om op gang te komen en om snelle en korte lijnen te maken naar degenen die de problemen kunnen oplossen
het is een dilemma maar de grote mannen moeten mee, het gaat om groot geld
Verwijderd
Hey noob hier,
Ik heb maar 1 pc aangesloten maara als ik naar de status kijk van de experia box zie ik dat er 2 dhcp servers zijn. Kan dit verder geen kwaad?
Ik heb maar 1 pc aangesloten maara als ik naar de status kijk van de experia box zie ik dat er 2 dhcp servers zijn. Kan dit verder geen kwaad?
@pdatelco:
Eigen installatie-fouten valt wel mee, dat heb je ook bij ADSL en juist dat soort problemen kan makkelijk opgelost worden door een helpdesk, juist de ernstige problemen zoals afwisselend bereikbaar zijn e.d. is heel erg storend, vooral omdat het al zolang duurt.
Eigen installatie-fouten valt wel mee, dat heb je ook bij ADSL en juist dat soort problemen kan makkelijk opgelost worden door een helpdesk, juist de ernstige problemen zoals afwisselend bereikbaar zijn e.d. is heel erg storend, vooral omdat het al zolang duurt.
Verwijderd
@haijo
ik ben ex kpner en weet uit eigen ervaring heel veel mensen komen met hun problemen naar de winkel, de eerste vraag die wij stelden was heb je naar het speciale nummer gebeld, welk nummer werd er dan gereageerd...
de activatie duurt ook gewoon soms een paar dagen, staat ook in de papieren die mensen krijgen, maar ook daar lezen ze overheen
niet dat ik wil zeggen dat centraal alles goed is geregeld hoor...
ik ben ex kpner en weet uit eigen ervaring heel veel mensen komen met hun problemen naar de winkel, de eerste vraag die wij stelden was heb je naar het speciale nummer gebeld, welk nummer werd er dan gereageerd...
de activatie duurt ook gewoon soms een paar dagen, staat ook in de papieren die mensen krijgen, maar ook daar lezen ze overheen
Verwijderd
Sinds de nieuwe firmware (geinstalleerd op 10-11-06) heb ik geen telefoon meer. Gelukkig wel internet, anders zou leven een hel worden ;-), maar de KPN en Planet reageren gewoon niet. Ik zie dat een KPN'er actief is in dit forum. Wellicht dat hij hier raad weet. Ik had last van een knipperend VOIP lampje, nu kan men niet meer remote in mijn box komen...tenminste...dat zegt de 2e lijn. Een week lang geen telefonie...dat schijnt relatief normaal te zijn...
Is er een mogelijkheid om te updaten...is dat eigenlijk wel nodig (want alles werkt nu)? In mijn box zit nu deze versie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) .
Wie heeft hier verstand van?
De laatste paar weken gebeurt dit ook bij ons. Met name bij wat langere telefoongesprekken. Zoals gezegd is het moeilijk reproduceerbaar en daarom ook moeilijk te melden bij de helpdesk. Na opnieuw de persoon bellen is het weer OK.DaBa schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:35:
Mijn telefoonverbinding valt regelmatig weg. Vooral bij de langere telefoongesprekken gebeurt het nogal eens (en dat kan je aan mijn vrouw over laten). Meestal hoor je nog wel steeds de andere kant maar zij horen mij niet. Hebben meer mensen hier last van? Het is niet echt iets reproduceerbaar maar wel irritant.

Ook had ik laatst dat mijn vrouw zat te bellen en ik op internet zat. Telkens als ik een pagina ophaalde, hoorde zij de andere kant van het gepsprek slecht. Het bleek achteraf dat mijn downstream snelheid was gezakt tot 256 kps ipv 1536! Geen idee hoe dat kon, maar na een reset van de EB was het weer ok. (Heeft trouwens niets te maken met vorige over het wegvallen). Iemand een idee hoe dit kan of ook meegemaakt?
Verwijderd
Web interface van Experiabox onbereikbaar
Tot op heden had ik alleen problemen met VOIP maar nadat ik een wijziging in de WLAN settings had aangebracht ging de SX552 rebooten (zoals gebruikelijk) maar daarna was hij niet meer bereikbaar via het webinterface op 192.168.2.1 (ook niet bedraad). Daarna heb ik een soft reset gedaan en tenslotte ook een hard reset (via het knopje) maar dit bood geen soelaas. Ik krijg wel gewoon een adres uit 192.168.2.x en ik kan ook op het internet komen. Met een sniffer blijkt dat de Experiabox wel op de HTTP GET reageert met een "Not found", dus de webserver op 192.168.2.1 werkt wel, maar de configuratiepagina's zijn blijkbaar ineens weg (firmware 1.38.6-iptv).
De WLAN en USB staan nu uit en ik kan ze nu dus ook niet meer aanzetten
Weer 40 min met 0900-0244 gebeld maar de 2e lijn was weer onbereikbaar. Het blijft een gebed zonder eind. Ik heb de Experiabox nu al 3 weken, nog steeds geen VOIP en nu weer deze problemen. Ondertussen al meer dan 4 uur met de helpdesk gebeld
Ik begin de moed een beetje te verliezen.
Tot op heden had ik alleen problemen met VOIP maar nadat ik een wijziging in de WLAN settings had aangebracht ging de SX552 rebooten (zoals gebruikelijk) maar daarna was hij niet meer bereikbaar via het webinterface op 192.168.2.1 (ook niet bedraad). Daarna heb ik een soft reset gedaan en tenslotte ook een hard reset (via het knopje) maar dit bood geen soelaas. Ik krijg wel gewoon een adres uit 192.168.2.x en ik kan ook op het internet komen. Met een sniffer blijkt dat de Experiabox wel op de HTTP GET reageert met een "Not found", dus de webserver op 192.168.2.1 werkt wel, maar de configuratiepagina's zijn blijkbaar ineens weg (firmware 1.38.6-iptv).
De WLAN en USB staan nu uit en ik kan ze nu dus ook niet meer aanzetten

Weer 40 min met 0900-0244 gebeld maar de 2e lijn was weer onbereikbaar. Het blijft een gebed zonder eind. Ik heb de Experiabox nu al 3 weken, nog steeds geen VOIP en nu weer deze problemen. Ondertussen al meer dan 4 uur met de helpdesk gebeld
Ik heb het ook sinds een paar weken, als ik bel hoort de ander kant me soms niet, soms valt de andere kant opeens weg, soms ben ik niet bereikbaar. Ik heb IPB nu een jaar, nooit problemen gehad maar sinds de laatste paar weken is het echt waardeloos. Moet niet langer duren deze slecht kwaliteit want dan ben ik heel snel weer overgestapt.Borg 6 of 9 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:43:
[...]
De laatste paar weken gebeurt dit ook bij ons. Met name bij wat langere telefoongesprekken. Zoals gezegd is het moeilijk reproduceerbaar en daarom ook moeilijk te melden bij de helpdesk. Na opnieuw de persoon bellen is het weer OK.
Verwijderd
Ik lees dit topic al maanden en vindt het jammer dat er nu weer een negatief bericht bijkomt. Heb sinds 1 februari IPB en had tot voor kort geen problemen (op de gebruikelijke landelijke storingen na). Op 6-11-06 is de firmware van de experiabox geupdate naar versie 1.40.9-iptv sindsdien geen telefoon meer. Het VOIP lampje is uit en resetten helpt niet. De statuspagina geeft aan 2 accounts (registered: 2 accounts) terwijl in altijd maar 1 account hadVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 15:00:
Sinds de nieuwe firmware (geinstalleerd op 10-11-06) heb ik geen telefoon meer. Gelukkig wel internet, anders zou leven een hel worden ;-), maar de KPN en Planet reageren gewoon niet. Ik zie dat een KPN'er actief is in dit forum. Wellicht dat hij hier raad weet. Ik had last van een knipperend VOIP lampje, nu kan men niet meer remote in mijn box komen...tenminste...dat zegt de 2e lijn. Een week lang geen telefonie...dat schijnt relatief normaal te zijn...

WIj hebben ook internetplusbellen van de kpn
nu ik gebruik azerues op poort 49152 die ik al in de windows firewall het toegelaten nu zegt azereus dat ik een nat probleem hebben.
zou ik dan in de router moeten en deze poort toewijzen
alvast bedankt
nu ik gebruik azerues op poort 49152 die ik al in de windows firewall het toegelaten nu zegt azereus dat ik een nat probleem hebben.
zou ik dan in de router moeten en deze poort toewijzen
alvast bedankt
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Verwijderd
ik heb gister te horen gekregen dan kpn siemens de deur wijst en doorgaat met speedtouch voor de experiabox. het schijnt dat de grootste problemen nu nog bij hetnet zitten en dat ze bij kpn en planet flink de problemen opgelost hebben of aan het oplossen zijn. ik ben zelf niet zo'n fan van de speedtouchmodems maar ze schijnen het beter te doen dan de siemens...
Verwijderd
Overstappen is bij mij prima verlopen.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:43:
[...]
Ik was altijd een tevreden IPB klant maar op deze manier heb ik het snel gehad. Het is te gek voor woorden dat dit zo allemaal maar kan. Volgens de algemene voorwaarden IPB kan je na 3 etmalen voor de niet geleverde diensten geld terugvragen maar dat staat niet in verhouding tot het ongemak en overstappen levert waarschijnlijk weer een nieuw drama op dus we wachten het nog maar even af.
Ik ben overgestapt naar Casema, en aan de kant van Casema is dat allemaal probleemloos verlopen.
Porteren van nummer duurde 10 dagen.
Alleen aan de kant van KPN lukt het administratief niet om e.e.a. in goede banen te geleiden.
Vanochtend om 9:00 uur eindelijk een medewerker van de afdeling annuleringen aan de telefoon gekregen. Nu wist zij mij te melden tot door de wel bekende "enorme drukte" de afdeling die de lijnen vrij moet geven door KPN-medewerkers niet bereikbaar is en dus alleen per mail benaderd kan worden.
Ik ben enorm uit m'n dak gegaan en op een nette manier mijn ongenoege richting KPN ge-uit. Ik heb ook aangegeven dat ik het zeer belachelijk vind dat ik zo lang moet wachten op vrijgeven van mijn lijn dit ondanks nooit de experiabox en installatie pakket heb ontvangen en daardoor geen gebruik heb kunnen maken va IPB. Het blijkt zo te zijn dat na de standaard 7 dagen opzegtermijn (na aanvraag IPB) de annulering in behandeling wordt genomen door een andere afdeling (die door KPN mederwerkers door drukte niet telefonisch bereikbaar is...ronduit belachelijk dus).
Na een hoop gal spuwen en de medewerkster flink voor het blok zetten gaat ze nu eindelijk proberen middels "mail" om de teammanger te benaderen voor status en voortgang en dat er spoed achter gezet moet worden.
Ik heb ook gezegd als ik binnen 3 a 4 dagen niks hoor dat ik een officele klachtbrief richting KPN ga sturen met de daarbij behorende kosten die voor de rekening van KPN zullen.
Ik ben enorm uit m'n dak gegaan en op een nette manier mijn ongenoege richting KPN ge-uit. Ik heb ook aangegeven dat ik het zeer belachelijk vind dat ik zo lang moet wachten op vrijgeven van mijn lijn dit ondanks nooit de experiabox en installatie pakket heb ontvangen en daardoor geen gebruik heb kunnen maken va IPB. Het blijkt zo te zijn dat na de standaard 7 dagen opzegtermijn (na aanvraag IPB) de annulering in behandeling wordt genomen door een andere afdeling (die door KPN mederwerkers door drukte niet telefonisch bereikbaar is...ronduit belachelijk dus).
Na een hoop gal spuwen en de medewerkster flink voor het blok zetten gaat ze nu eindelijk proberen middels "mail" om de teammanger te benaderen voor status en voortgang en dat er spoed achter gezet moet worden.
Ik heb ook gezegd als ik binnen 3 a 4 dagen niks hoor dat ik een officele klachtbrief richting KPN ga sturen met de daarbij behorende kosten die voor de rekening van KPN zullen.
Dan raad ik je aan die klacht maar direct te gaan schrijven. Zoals ik via horen en zeggen begrijp hebben ze echt wel langer nodig dan 3 tot 4 dagen...
Zou voor mij ook een optie zijn, mij abbo. loopt in Maart af.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:24:
[...]
Overstappen is bij mij prima verlopen.
Ik ben overgestapt naar Casema, en aan de kant van Casema is dat allemaal probleemloos verlopen.
Porteren van nummer duurde 10 dagen.
Alleen aan de kant van KPN lukt het administratief niet om e.e.a. in goede banen te geleiden.
Doet Casema de opzegging na inschrijving of moet je dat zelf doen bij KPN/Planet.
Dus je hebt hetzelfde telefoonnummer kunnen behouden?
Bevalt het beter bij Casema?
Hey Techneuten!
Nu heb ik geactiveerd via hetnet 13xx nummer en dat ging goed. Maar nu een dag of 2 later kan ik helemaal niet meer uitbellen. Hij is 100% goed aangesloten allen ik kan geen VoIP call op zetten, speedtouch geeft ook "mislukte oproepen 3 stuks" als je het 3x probeert.
Iemand een idee voordat ik in conclaaf ga met de dure, en niet al te technische helpdesk van Het Net?
Nu heb ik geactiveerd via hetnet 13xx nummer en dat ging goed. Maar nu een dag of 2 later kan ik helemaal niet meer uitbellen. Hij is 100% goed aangesloten allen ik kan geen VoIP call op zetten, speedtouch geeft ook "mislukte oproepen 3 stuks" als je het 3x probeert.
Iemand een idee voordat ik in conclaaf ga met de dure, en niet al te technische helpdesk van Het Net?
Had iemand als gevonden hoe je de taal van de EB kunt instellen? MIsschien ten overvloede...Deze link zag ik ergens anders voorbij komen. Eerst inloggen en daarna deze pagina kiezen. http://192.168.2.1/home_language.stm zet het op dutch en voila....
senkjoeEdjeK schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:18:
Had iemand als gevonden hoe je de taal van de EB kunt instellen? MIsschien ten overvloede...Deze link zag ik ergens anders voorbij komen. Eerst inloggen en daarna deze pagina kiezen. http://192.168.2.1/home_language.stm zet het op dutch en voila....
Hehe, nee, inderdaad, maar dat verwacht ik juist bij een helpdesk.Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:29:
@haijo
[ Voor 50% gewijzigd door Haijo op 19-11-2006 15:06 ]
Verwijderd
Waar staat dan toch het wachtwoord wat ik moet gebruiken??EdjeK schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:18:
Verwijderd
ff vraagje tussendoor: ik heb firmwareversie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13)
nu lees ik in het topic dat er nieuwere is.
Is er die ook geschikt voor de experiabox isdn? en tweede vraag is kan ik die update zelf ophalen of moet ik de helpdesk bellen?
Is er die ook geschikt voor de experiabox isdn? en tweede vraag is kan ik die update zelf ophalen of moet ik de helpdesk bellen?
adminVerwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:53:
[...]
Waar staat dan toch het wachtwoord wat ik moet gebruiken??

Tenzij je hem zelf gewijzigd hebt.
Verwijderd
Er is een nieuwere versie 1.40.9c-iptv (Nov 6 2006 13:56:43), maar als je die installeert in de Experiabox heb je geen VOIP meer want deze FW kan zich dan niet aanmelden bij de KPN SIP. Dit is bij mij gebeurd. Volgens de 2e lijn is 1.38.6 de laatste versie die werkt (bij mij vooralsnog ook niet trouwens)Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:31:
ff vraagje tussendoor: ik heb firmwareversie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 18:21:13)
Verwijderd
Nee, dat doet KPN.vmb schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:47:
Is er een mogelijkheid om te updaten...is dat eigenlijk wel nodig (want alles werkt nu)? In mijn box zit nu deze versie 1.38.6-iptv (Jun 12 2006 17:58:26) .
Verwijderd
Casema doet in principe de opzegging.Erpeet schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:03:
[...]
Zou voor mij ook een optie zijn, mij abbo. loopt in Maart af.
Doet Casema de opzegging na inschrijving of moet je dat zelf doen bij KPN/Planet.
Dus je hebt hetzelfde telefoonnummer kunnen behouden?
Bevalt het beter bij Casema?
Maar omdat dit een portering was van voip naar voip, heb ik voor de zekerheid drie weken van te voren casema internet en telefoon aangevraagd, en bij KPN alles opgezegd.
En omdat er geen lijn vrijgegeven hoefde te worden, had ik een dag of 6 later internet via casema.
Na nog eens 10 dagen was mijn telefoonnummer ook geporteerd.
Tot nu toe verloopt alles zeer goed.
Geen telefonieproblemen meer, en dat is gewoon vreemd.
Als er nu een tijdje niet gebeld wordt, ga ik gewoon kijken of alle lampjes nog branden op het
modem.
Dat is het laatste jaar gewoon een gewoonte geworden.
Ik heb hetzelfde telefoonnummer behouden.
Het bevalt mij beter bij Casema, de helpdesk is bereikbaar.
Mijn schoonmoeder klaagt hier nu ook al een paar weken over. Ik heb haar eerst nog wel even zoet weten te houden dat dit soort problemen meestal vanzelf wel oplossen maar nu begint het haar te lang te duren en echt te irriteren. Bijna ieder gesprek dat langer duurt dan 20 minuten wordt verbroken.Marbo schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 23:13:
[...]
Ik heb het ook sinds een paar weken, als ik bel hoort de ander kant me soms niet, soms valt de andere kant opeens weg, soms ben ik niet bereikbaar. Ik heb IPB nu een jaar, nooit problemen gehad maar sinds de laatste paar weken is het echt waardeloos. Moet niet langer duren deze slecht kwaliteit want dan ben ik heel snel weer overgestapt.
Is er inmiddels een oplossing bekend? Ik denk dat het bellen naar de te drukke helpdesk geen enkele zin heeft...
Allemaal geklaag omtrent de nieuwe firmware, en geklaag dat de 2e lijn zegt dat de firmware niet goed is. Maar de mensen die dat hadden hebben nu via de technische helpdesk (en of 2e lijn) weer de oude firmware en hebben weer voip, maar dat wordt niet gemeld
heeft te maken met het resetten van de box maar alstublieft bel hiervoor de helpdesk en zeg erbij welke firmware je hebt. Niet elke 1e lijns is op de hoogte van hoe het op te lossen, maar als je aan geeft dat de 2e lijn (of andere 1e lijns) wel oplossing hadden voor je "vrienden", dan wordt je waarschijnlijk even in de wacht gezet, en komen ze terug met de oplossing 
Of de monteur.
Of de reset, helpdesk legt uit hoe, t gaat om specifek x aantal seconden en daarna 30minuten je box met rust laten.Is er inmiddels een oplossing bekend? Ik denk dat het bellen naar de te drukke helpdesk geen enkele zin heeft...
Of de monteur.
[ Voor 17% gewijzigd door Fridge-RaideR op 20-11-2006 02:00 ]
Verwijderd
Helaas Fridge-RaideR, ook die reset brengt niet het juiste resultaat. Ik heb dit ook gedaan, zit nog steeds op firmware 1.40.9c-iptv. Dus, dat werkt blijkbaar ook niet in alle gevallen.Fridge-RaideR schreef op maandag 20 november 2006 @ 01:56:
Of de reset, helpdesk legt uit hoe, t gaat om specifek x aantal seconden en daarna 30minuten je box met rust laten.
Of de monteur.
Het mooiste vond ik wel het antwoord van KPN op mijn klacht:
"Zodra het probleem is opgelost, kunt u een verzoek tot coulance indienen bij uw Internet Service Provider Planet Internet."
Een verzoek tot coulance????? Moet ik om coulance vragen? Ze hebben het @#@$% zelf fout gedaan...
Tsjah, KPN zal in alles proberen je met een kluitje het riet in te sturen, je gewoon niet te helpen. Dit merk je in alles. Ze zien niet in dat het afwimpelen van klanten op langere termijn niet werkt, ze komen allemaal terug, en nog bozer, en dat vinden ze dan heel vreemd (zoveel boze klanten).
Over die firmware update: het principe dat KPN de updates doet, is op zich wel mooi. Maar als KPN blijkt de prutsen (zoals met die 1.40 firmware) dan is het opeens niet zo leuk meer.
Over die firmware update: het principe dat KPN de updates doet, is op zich wel mooi. Maar als KPN blijkt de prutsen (zoals met die 1.40 firmware) dan is het opeens niet zo leuk meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 20-11-2006 10:10 ]
Verwijderd
[rant]
Ik wordt niet goed van het gekanker en geklier hier zo ondertussen
.
@ Arnout: KPN wil graag dat klanten goed geholpen worden. Als je met een kluitje in het riet wordt gestuurd dan ben je of niet duidelijk genoeg geweest met je vraag,of je assertiviteit is het probleem (te assertief werkt niet maar passief helpt ook niet).
Ik kan uit eigen ervaring vanaf de andere kant je vertellen dat er een hoop helpdeskmedewerkers zijn welke WEL hun best voor de klant proberen te doen, helaas zijn er ook mensen tussen die het zien als een manier om relatief simpel wat geld bij te verdienen en het klantverhaal niet te serieus nemen. Dit soort medewerkers zijn ook meestal (gelukkig) vrij rap weer weg maar hebben ondertussen wel voor een hoop negativiteit gezorgd.
Ja, ik ben een 1e lijner (zie profiel, maak er ook geen geheim van) en ja, ik doe wat ik kan om mensen geholpen te krijgen... Regelmatig pak ik wat meer tijd om iemand te begeleiden bij een probleem ipv af te poeieren en alleen maar te verwijzen naar www.kpn.com/help voor passieve ondersteuning.
[/rant]
Zo, en kunnen we nu weer ontopic gaan
?
Ik wordt niet goed van het gekanker en geklier hier zo ondertussen

@ Arnout: KPN wil graag dat klanten goed geholpen worden. Als je met een kluitje in het riet wordt gestuurd dan ben je of niet duidelijk genoeg geweest met je vraag,of je assertiviteit is het probleem (te assertief werkt niet maar passief helpt ook niet).
Ik kan uit eigen ervaring vanaf de andere kant je vertellen dat er een hoop helpdeskmedewerkers zijn welke WEL hun best voor de klant proberen te doen, helaas zijn er ook mensen tussen die het zien als een manier om relatief simpel wat geld bij te verdienen en het klantverhaal niet te serieus nemen. Dit soort medewerkers zijn ook meestal (gelukkig) vrij rap weer weg maar hebben ondertussen wel voor een hoop negativiteit gezorgd.
Ja, ik ben een 1e lijner (zie profiel, maak er ook geen geheim van) en ja, ik doe wat ik kan om mensen geholpen te krijgen... Regelmatig pak ik wat meer tijd om iemand te begeleiden bij een probleem ipv af te poeieren en alleen maar te verwijzen naar www.kpn.com/help voor passieve ondersteuning.

[/rant]
Zo, en kunnen we nu weer ontopic gaan
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 10:38 . Reden: vanwege [rant mode] typfoutjes weggehaald ]
Verwijderd
@Tasslehoff
Ik zeg ook elke keer tegen de medewerker die ik aan de lijn heb dat ik het hem (haar heb ik nog niet gehad) het niet kwalijk neem. Maar, helaas, als helpdeskmedewerker ben je de spreekwoordelijke boodschapper die neergeschoten wordt. Dat is je rol. Helpen. Als dat niet kan, zoals nu blijkt te zijn, dan kan je je rol niet vervullen en wordt diegene die je aan de lijn hebt (ik) gefrustreerd. En, het blijkt dat jullie geen uitval mogelijkheden hebben naar een klantenservice of iets dergelijks. Dus, helaas, je zult er voorlopig nog aan moeten geloven dat er gekankerd gaat worden.
En ontopic: de dienst die KPN verkoopt onder InternetPlusbellen blijkt niet goed te werken. Dat kan je niet ontkennen en daar komt ontopic commentaar op.
Ik zeg ook elke keer tegen de medewerker die ik aan de lijn heb dat ik het hem (haar heb ik nog niet gehad) het niet kwalijk neem. Maar, helaas, als helpdeskmedewerker ben je de spreekwoordelijke boodschapper die neergeschoten wordt. Dat is je rol. Helpen. Als dat niet kan, zoals nu blijkt te zijn, dan kan je je rol niet vervullen en wordt diegene die je aan de lijn hebt (ik) gefrustreerd. En, het blijkt dat jullie geen uitval mogelijkheden hebben naar een klantenservice of iets dergelijks. Dus, helaas, je zult er voorlopig nog aan moeten geloven dat er gekankerd gaat worden.
En ontopic: de dienst die KPN verkoopt onder InternetPlusbellen blijkt niet goed te werken. Dat kan je niet ontkennen en daar komt ontopic commentaar op.
Verwijderd
@ djanus
LOL
Ben het ook gedeeltelijk met je eens, maar er wordt ook regelmatig geklaagd over dingen die de klant echt zelf fout doen en vervolgens KPN aan proberen te wrijven ;-) . Zie ook de posts van joker1977 (een gewaardeerde collega van me overigens) en Joen (idem), er zijn zat mensen die wel hin best op de helpdesk doen en vervolgens af worden geschoten...
Dat de dienst niet goed blijkt te werken is ook niet geheel waar, dit jaar zijn er dik 200.000 klanten bij gekomen terwijl de helpdesk en achterliggende systemen niet die groei mee hebben gevolgd.
Tuurlijk is dit niet goed, ja ook ik begrijp heus wel dat het frustraties opwekt,maar hier bij mezelf, bij mn schoonouders, bij buren en meer mensen in de omgeving zijn ook IPB / Surfen en Bellen abo's aktief en daar hoor ik nooit iemand over terwijl het halve dorp weet dat ik op de helpdesk werk aldaar. Om dan gelijk de hele dienst het etiket "werkt niet goed" op te wrijven is dus niet terecht maar feit is wel dat als er een probleem is, het ook echt een stevig probleem is. En dan heb ik het niet over hakkelende Centrino WiFi adapters waar nieuwere drivers voor zijn, ook geen weigerende mijnKPN omgevingen omdat 136x niet eerst is gebeld. Waar ik het dan wel over heb is het geladen worden van 1.40 firmware in nieuwe modems welke zich dan niet kunnen aanmelden... En ook daar is een oplossing voor maar die mag ik niet posten omdat dat bedrijfsspecifieke informatie is die ik niet publiekelijk mag verspreiden vanwege de NDA met mn opdrachtgever
...
LOL
Ben het ook gedeeltelijk met je eens, maar er wordt ook regelmatig geklaagd over dingen die de klant echt zelf fout doen en vervolgens KPN aan proberen te wrijven ;-) . Zie ook de posts van joker1977 (een gewaardeerde collega van me overigens) en Joen (idem), er zijn zat mensen die wel hin best op de helpdesk doen en vervolgens af worden geschoten...
Dat de dienst niet goed blijkt te werken is ook niet geheel waar, dit jaar zijn er dik 200.000 klanten bij gekomen terwijl de helpdesk en achterliggende systemen niet die groei mee hebben gevolgd.
Tuurlijk is dit niet goed, ja ook ik begrijp heus wel dat het frustraties opwekt,maar hier bij mezelf, bij mn schoonouders, bij buren en meer mensen in de omgeving zijn ook IPB / Surfen en Bellen abo's aktief en daar hoor ik nooit iemand over terwijl het halve dorp weet dat ik op de helpdesk werk aldaar. Om dan gelijk de hele dienst het etiket "werkt niet goed" op te wrijven is dus niet terecht maar feit is wel dat als er een probleem is, het ook echt een stevig probleem is. En dan heb ik het niet over hakkelende Centrino WiFi adapters waar nieuwere drivers voor zijn, ook geen weigerende mijnKPN omgevingen omdat 136x niet eerst is gebeld. Waar ik het dan wel over heb is het geladen worden van 1.40 firmware in nieuwe modems welke zich dan niet kunnen aanmelden... En ook daar is een oplossing voor maar die mag ik niet posten omdat dat bedrijfsspecifieke informatie is die ik niet publiekelijk mag verspreiden vanwege de NDA met mn opdrachtgever
Verwijderd
@Tasslehoff
Met het risico dat het een 1-2tje gaat worden, toch even een reactie opo je bericht. Oke, ik zal het nuanceren: bij mij werkt de dienst al sinds het begin niet. Ik ben over het algemeen geen zeikerd (al is dat natuurlijk nu wat moeilijk te onderbouwen ;-)), maar telefonie en internet zijn zulke basisbehoeften geworden die separaat NOOIT problemen hebben gegeven. En na IPB wel. Dat is toch vreemd?
Maar goed, jammer dat je de oplossing niet kunt posten (ook begrijpelijk trouwens).Dit betekent nog meer geduld en frustratie.
Met het risico dat het een 1-2tje gaat worden, toch even een reactie opo je bericht. Oke, ik zal het nuanceren: bij mij werkt de dienst al sinds het begin niet. Ik ben over het algemeen geen zeikerd (al is dat natuurlijk nu wat moeilijk te onderbouwen ;-)), maar telefonie en internet zijn zulke basisbehoeften geworden die separaat NOOIT problemen hebben gegeven. En na IPB wel. Dat is toch vreemd?
Maar goed, jammer dat je de oplossing niet kunt posten (ook begrijpelijk trouwens).Dit betekent nog meer geduld en frustratie.
Je kunt beter 0800-0407 bellen. Dat is de storingslijn van KPN en daarmee kun je ook bij de InternetPlusBellen helpdek komen. Het is optie 3 in het hoofdmenuWeer 40 min met 0900-0244 gebeld maar de 2e lijn was weer onbereikbaar. Het blijft een gebed zonder eind. Ik heb de Experiabox nu al 3 weken, nog steeds geen VOIP en nu weer deze problemen. Ondertussen al meer dan 4 uur met de helpdesk gebeldIk begin de moed een beetje te verliezen.
0800-0407 is gratis en 24/7.
Verwijderd
Op 14 september heb ik de experiabox bij m'n dochter aangesloten. Internet werkte meteen en ze kon ook direct bellen. Ze kon echter niet gebeld worden. Tijdelijk de telefoon op de analoge lijn aangesloten. Deze werd echter op 25 september afgesloten.
Ze heeft herhaalde malen met de helpdesk gebeld. Ook ik heb een paar keer gebeld. We zijn nu ruim 2 maanden verder. Ze kan nog steeds niet gebeld worden en is ten einde raad. Het Net laat helemaal niets van zich horen. Fakturen worden wel verstuurd. Heeft iemand een suggestie?
Ze heeft herhaalde malen met de helpdesk gebeld. Ook ik heb een paar keer gebeld. We zijn nu ruim 2 maanden verder. Ze kan nog steeds niet gebeld worden en is ten einde raad. Het Net laat helemaal niets van zich horen. Fakturen worden wel verstuurd. Heeft iemand een suggestie?
Verwijderd
@ djanus
respect, vervelend dat je zoveel problemen tegenkomt maar het was ook voor mij even een spreekwoordelijke druppel en zeker niet persoonlijk bedoeld ;-)
@ nertwebber
is er al een melding naar de 2e lijn gegaan? Het lijkt erop dat het account van je dochter niet goed is geladen. Bel anders met de helpdesk via een gsm vanaf lokatie (08000407, doen of je gek bent en niet de naam HetNet gelijk noemen ;-) ) en vraag of ze willen helpen bij een reset van de EB.. 50% kans dat het account nu wel goed geladen wordt en het probleem opgelost is.
respect, vervelend dat je zoveel problemen tegenkomt maar het was ook voor mij even een spreekwoordelijke druppel en zeker niet persoonlijk bedoeld ;-)
@ nertwebber
is er al een melding naar de 2e lijn gegaan? Het lijkt erop dat het account van je dochter niet goed is geladen. Bel anders met de helpdesk via een gsm vanaf lokatie (08000407, doen of je gek bent en niet de naam HetNet gelijk noemen ;-) ) en vraag of ze willen helpen bij een reset van de EB.. 50% kans dat het account nu wel goed geladen wordt en het probleem opgelost is.
Verwijderd
Even iets positiefs:
Ik heb ooit met een medewerker van de HD aan de lijn gezeten om te melden dat ik geen mappen en bestanden met lange namen kan aanmaken op een FAT32 USB-disk. Hij wist geen oplossing en dacht dat het een firmware beperking was. Hoewel hij daar niet over ging zou uit interesse dit euvel in de gaten houden en input geven op de nieuw-te-bakken firmware.
Guess what?? Sinds de firmware van juni is dit verholpen.
Ik blij..., over de hele IPB dienst trouwens.
Ik heb ooit met een medewerker van de HD aan de lijn gezeten om te melden dat ik geen mappen en bestanden met lange namen kan aanmaken op een FAT32 USB-disk. Hij wist geen oplossing en dacht dat het een firmware beperking was. Hoewel hij daar niet over ging zou uit interesse dit euvel in de gaten houden en input geven op de nieuw-te-bakken firmware.
Guess what?? Sinds de firmware van juni is dit verholpen.
Ik blij..., over de hele IPB dienst trouwens.
Verwijderd
Geen idee of de 2e lijns er al mee bezig is. Ze zou teruggebeld worden. De EB heeft ze wel al gereset. Wellicht is haar account niet goed geladen, ze heeft ook nog steeds geen inlognaam en wachtwoord gekregen voor haar e-mail account. Daar zou een manager of zo zich mee bezig gaan houden. Helaas ook nog steeds zonder succes. Bedankt voor je suggesties. Ik zal morgen maar weer eens in de telefoon gaan klimmen.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:54:
@ djanus
@ nertwebber
Verwijderd
@ nertwebber
Dan heb ik zo ondertussen wel een idee wat er speelt. Heeft te maken met een ontbrekende koppeling tussen de administratie van HetNet en KPN welke handmatig tot stand gebracht moet worden (vandaar ook het melden bij een manager ipv 2e lijn). Dat verklaart alleen niet het telefonieprobleem...
Dan heb ik zo ondertussen wel een idee wat er speelt. Heeft te maken met een ontbrekende koppeling tussen de administratie van HetNet en KPN welke handmatig tot stand gebracht moet worden (vandaar ook het melden bij een manager ipv 2e lijn). Dat verklaart alleen niet het telefonieprobleem...
Verwijderd
Wat jij zegt komt mij bekend voor. In het eerste telefoongesprek met de helpdesk wat ikzelf gevoerd heb op 14 sept. bleek dat ze wel bij KPN maar niet bij Het Net bekend was.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:19:
@ nertwebber
Verwijderd
Daar is een procedure voor idd om dat opgelost te krijgen wat ik al aangaf. Lijkt me raadzaam om te achterhalen of dit probleem ook als zodanig is opgepakt, zo niet, nogmaals in laten gaan. Weet niet hoelang dit kan duren trouwens, [doofusmode] ben maar een 1e lijns [/doofusmode] ...
Ga me nu uitloggen , mag vanmiddag dit tegen betaling telefonisch doen vanaf mn werk. Posten doe ik alleen privé
Ga me nu uitloggen , mag vanmiddag dit tegen betaling telefonisch doen vanaf mn werk. Posten doe ik alleen privé
Verwijderd
Sorry bericht was voor @TasslehoffVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:37:
@Tourniquet
Ik heb meteen maar gebeld naar 08000407. Resultaat: Het is op dit moment erg druk, belt u op een later tijdstip terug. De moed is mij in de schoenen gezonken. Hoe kan dit ooit nog goed komen?
Verwijderd
@ nertwebber
laatste post was ook voor jou bedoeld
. Goed, me go now, mn collega's kunnen mn hulp weer goed gebruiken geloof ik ...
laatste post was ook voor jou bedoeld
En bedankt dat je even bekend maakt hier dat ik een collega van je ben....Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:56:
@ djanus
LOL
(...)

Anyway, ik ben dus ook InternetPlusBellen 1e lijns helpdeskert. Alleen vooral voor Slim, zie www.slimbellen.nl.
Echter ik ben niet van plan al te veel gedetaileerd productinhoudelijk te reageren alsmede gedetaileerd op problemen.
Er is inderdaad een oplossing voor. Op dit moment zal je daar voor echt specifiek de helpdesk voor moeten bellen. Tenzij tasslehoff andere info heeft (dan graag even een mailtje) kun je dit zelf niet thuis oplossen.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:56:
(...)
Waar ik het dan wel over heb is het geladen worden van 1.40 firmware in nieuwe modems welke zich dan niet kunnen aanmelden... En ook daar is een oplossing voor maar die mag ik niet posten omdat dat bedrijfsspecifieke informatie is die ik niet publiekelijk mag verspreiden vanwege de NDA met mn opdrachtgever...
[ Voor 29% gewijzigd door Joen op 20-11-2006 19:26 ]
Verwijderd
Misschien kunnen de hier aanwezige welwillende helpdeskmedewerkers mij een advies geven...
Ik heb 3 weken geleden mijn Experiabox geinstalleerd en ik heb nog steeds geen VOIP (ik heb al 1.40.9c en daarna 1.38.6 gehad). Nu werkt sinds kort mijn webinterface niet meer en kan ik mijn WLAN niet meer aanzetten. De box zegt "HTTP 404 Not found" als je de web interface probeert te benaderen. Dit zijn problemen die alleen door de 2e lijn kunnen worden opgelost, maar iedere keer zegt de 1e lijns medewerker dat hij de 2e lijn niet kan bereiken en dat ik het later maar eens moet proberen. Inmiddels al meer dan 4 uur gebeld. Wat betreft de webinterface zei hij dat deze niet wordt ondersteund en dat hij verwachtte dat ze er niets aan zouden doen! Maar ik heb nu geen WLAN en ik kan het ook niet doen via de cockpit want ik heb nog steeds geen InternetPlusBellen menu!!!!
Hoe moet ik dit oplossen want de helpdesk bellen leidt al 3 weken tot niets? Stel dat ik op een gegeven moment geen internet access meer heb, gaat het dan ook weken duren?
Ik heb 3 weken geleden mijn Experiabox geinstalleerd en ik heb nog steeds geen VOIP (ik heb al 1.40.9c en daarna 1.38.6 gehad). Nu werkt sinds kort mijn webinterface niet meer en kan ik mijn WLAN niet meer aanzetten. De box zegt "HTTP 404 Not found" als je de web interface probeert te benaderen. Dit zijn problemen die alleen door de 2e lijn kunnen worden opgelost, maar iedere keer zegt de 1e lijns medewerker dat hij de 2e lijn niet kan bereiken en dat ik het later maar eens moet proberen. Inmiddels al meer dan 4 uur gebeld. Wat betreft de webinterface zei hij dat deze niet wordt ondersteund en dat hij verwachtte dat ze er niets aan zouden doen! Maar ik heb nu geen WLAN en ik kan het ook niet doen via de cockpit want ik heb nog steeds geen InternetPlusBellen menu!!!!
Hoe moet ik dit oplossen want de helpdesk bellen leidt al 3 weken tot niets? Stel dat ik op een gegeven moment geen internet access meer heb, gaat het dan ook weken duren?
Verwijderd
Ach ja,Joen schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:22:
[...]
En bedankt dat je even bekend maakt hier dat ik een collega van je ben....
Anyway, ik ben dus ook InternetPlusBellen 1e lijns helpdeskert. Alleen vooral voor Slim, zie www.slimbellen.nl.
Echter ik ben niet van plan al te veel gedetaileerd productinhoudelijk te reageren alsmede gedetaileerd op problemen.
[...]
Er is inderdaad een oplossing voor. Op dit moment zal je daar voor echt specifiek de helpdesk voor moeten bellen. Tenzij tasslehoff andere info heeft (dan graag even een mailtje) kun je dit zelf niet thuis oplossen.
Wat kan ik zeggen?
Sommige mensen vertellen op het forum dat een ander persoon bij de helpdesk in Groningen werkt.
en soms verlinkt "een ander persoon" "sommige mensen", met een lulverhaaltje over negatieve uitlatingen over IPB bij kpn, bij een van de teammanagers aldaar in Groningen.
.. hopend op 450 euro boete inclusief ontslag?
Verwijderd
@ Joen
Nee, heb dezelfde info als jij, vandaar ook mijn advies aan nertwebber om te bellen
.
@ all
Ik maak er geen geheim van dat ik een 1e lijner ben (zie al mijn posts) en heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat ik een paar maanden voor Tele2 ADSL heb gewerkt (en daar ontslagen ben vanwege een verschil in inzichten wat betreft service richting de klant
).
Ik blijf echter wel duidelijk, waar ik kan helpen uit eigen ervaring (want heb zelf ook KPN IPB) daar help ik, zodra er interne procedures of informatie nodig is, mogen ook de medetweakerts de helpdesk bellen. Het is NOOIT de bedoeling dat dit een officieus ondersteuningsforum wordt welke "gekaapt" wordt door IPB medewerkers. Derhalve houd ik me ook aan de regels en zal ik dus ook niet in werktijd hier posten (hoewel de verleiding af en toe wel groot is
) .
@ snipstah
Beetje sneue reaktie, de IPB helpdesk zit op meer lokaties in het land, 2e lijn zit bijvoorbeeld aan andere kant van het land ...
Collega's afvallen doe ik nooit, hoewel sommige mensen beter ander werk hadden kunnen doen (wie de schoen past trekke hem aan) en zullen niet door mij bij teammanagers "verlinkt" worden. Op het moment dat het echt de spuigaten uitloopt met 1 bepaalde medewerker email ik hem zelf wel (LOL, yeah right) maar voor die tijd is er dan meestal al wel van hogerhand ingegrepen..
Tasslehoff signing off for 2day
Nee, heb dezelfde info als jij, vandaar ook mijn advies aan nertwebber om te bellen
@ all
Ik maak er geen geheim van dat ik een 1e lijner ben (zie al mijn posts) en heb er ook nooit een geheim van gemaakt dat ik een paar maanden voor Tele2 ADSL heb gewerkt (en daar ontslagen ben vanwege een verschil in inzichten wat betreft service richting de klant
Ik blijf echter wel duidelijk, waar ik kan helpen uit eigen ervaring (want heb zelf ook KPN IPB) daar help ik, zodra er interne procedures of informatie nodig is, mogen ook de medetweakerts de helpdesk bellen. Het is NOOIT de bedoeling dat dit een officieus ondersteuningsforum wordt welke "gekaapt" wordt door IPB medewerkers. Derhalve houd ik me ook aan de regels en zal ik dus ook niet in werktijd hier posten (hoewel de verleiding af en toe wel groot is
@ snipstah
Beetje sneue reaktie, de IPB helpdesk zit op meer lokaties in het land, 2e lijn zit bijvoorbeeld aan andere kant van het land ...
Collega's afvallen doe ik nooit, hoewel sommige mensen beter ander werk hadden kunnen doen (wie de schoen past trekke hem aan) en zullen niet door mij bij teammanagers "verlinkt" worden. Op het moment dat het echt de spuigaten uitloopt met 1 bepaalde medewerker email ik hem zelf wel (LOL, yeah right) maar voor die tijd is er dan meestal al wel van hogerhand ingegrepen..
Tasslehoff signing off for 2day
Verwijderd
*zucht*
De moed zinkt me een klein beeltje in schoenen als ik deze topic een beetje doorlees.
Ik ben hier sinds 16 nov. mijn installatie pakketje binnen... Alles netjes aangesloten, zo gepiept. Zet de speedtouch aan alles gaat draaien maar het DSL lampje gaat niet branden.
Na een uurtje wachten nog niets. Ik dus maar eens bellen. Na een half uur in de wacht te staan krijg ik eindelijk een medewerker er voor. bla bla bla controleert van alles, en denkt dat er iets mis is met de lijn. Tevens vertelde deze medewerker mij ook dat de splitter er in mijn geval (compleet nieuwe lijn, nieuwbouw woning) niet nodig. Ik zou zondag weer gebeld worden door iemand (??) maar dat gebeurde dus niet.
Ik zondag weer bellen, zelfde verhaal doen maar andere uitkomst. Deze medewerker kon mij vertellen dat de splitter wel weer moest. Beetje vaag. Heb nu in totaal 5 medewerkers gesproken waarvan dus 3 zeggen dat ie niet hoeft en 2 zeggen van wel.
Maar goed. Het probleem van geen DSL signaal bestaat nog steeds. Nu MOET er een monteur (die de boel dus gaat installeren) langskomen voordat ze ook maar uberhaupt naar de lijn gaan kijken.
Nu moet ik dus tot 29 november gaan zitten te wachten op die monteur. De laatste medewerker die ik sprak vond het ook eigenlijk overbodig om die monteur te sturen maar ze hebben geen keus...
Ik heb inmiddels wel 30x IPB geinstalleerd en meestal werkte het binnen het uur zonder problemen...jammer dat het mij net weer even tegenzit. Ik moet wel zeggen dat de medewerkers wel hun best doen om je te helpen maar soms niets anders mogen/kunnen van hogeraf (zoals bijvoorbeeld die monteur stap overslaan)
we wachten af....
De moed zinkt me een klein beeltje in schoenen als ik deze topic een beetje doorlees.
Ik ben hier sinds 16 nov. mijn installatie pakketje binnen... Alles netjes aangesloten, zo gepiept. Zet de speedtouch aan alles gaat draaien maar het DSL lampje gaat niet branden.
Na een uurtje wachten nog niets. Ik dus maar eens bellen. Na een half uur in de wacht te staan krijg ik eindelijk een medewerker er voor. bla bla bla controleert van alles, en denkt dat er iets mis is met de lijn. Tevens vertelde deze medewerker mij ook dat de splitter er in mijn geval (compleet nieuwe lijn, nieuwbouw woning) niet nodig. Ik zou zondag weer gebeld worden door iemand (??) maar dat gebeurde dus niet.
Ik zondag weer bellen, zelfde verhaal doen maar andere uitkomst. Deze medewerker kon mij vertellen dat de splitter wel weer moest. Beetje vaag. Heb nu in totaal 5 medewerkers gesproken waarvan dus 3 zeggen dat ie niet hoeft en 2 zeggen van wel.
Maar goed. Het probleem van geen DSL signaal bestaat nog steeds. Nu MOET er een monteur (die de boel dus gaat installeren) langskomen voordat ze ook maar uberhaupt naar de lijn gaan kijken.
Nu moet ik dus tot 29 november gaan zitten te wachten op die monteur. De laatste medewerker die ik sprak vond het ook eigenlijk overbodig om die monteur te sturen maar ze hebben geen keus...
Ik heb inmiddels wel 30x IPB geinstalleerd en meestal werkte het binnen het uur zonder problemen...jammer dat het mij net weer even tegenzit. Ik moet wel zeggen dat de medewerkers wel hun best doen om je te helpen maar soms niets anders mogen/kunnen van hogeraf (zoals bijvoorbeeld die monteur stap overslaan)
we wachten af....
Verwijderd
De reden dat er een installatiemonteur langs moet komen is om uit te sluiten dat er een fout in de interne bekabeling zit. Je zou niet de eerste zijn met een aangepaste ISRA waar het signaal bijvoorbeeld op wit/oranje staat ipv blauw/rood. Mocht de installatiemonteur het niet werkend krijgen, kan hij rechtstreeks een andere afdeling aansturen om te (laten) controleren of in de centrale wel de kruisdraden goed zijn aangelegd. Maar het is absoluut vervelend idd dat op de helpdesk de medewerkers elkaar al tegenspreken, het juiste advies is gewoon: geen aktieve telefonie? Dan zonder splitter aan te sluiten want alleen een ADSL signaal waar geen telefonie onderweg hoeft ... Wel aktieve telefonie: dan splitter aansluiten.
Verwijderd
Gelukkig had ik gisteren een wat ervarener (?) medewerker aan de lijn en die noemde precies het zelfde probleem... dus dat hebben we uitgesloten door de andere aders aan te sluiten. dus wit/oranje en oranje/wit en blauw/rood en rood/blauw. En inderdaad geen active telefoon. dus splitter hangt nu een beetje doelloos er bij...
Verwijderd
Dan is het aan de monteur om tot een conclusie te komen
maar vermoedelijk een kruisdraad...
Ik ga toch ook even van jou ervaringen gebruik maken door een vraag te stellen. Met het 780 modem heb ik 1 avond kunnen bellen en dus ook kunnen activeren maar nu kan ik al 5 dagen niet bellen. Ik wordt over 3 dagen geporteerd dus dan zou ik geen telefonie meer hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:17:
Dan is het aan de monteur om tot een conclusie te komenmaar vermoedelijk een kruisdraad...
Wat zou jij denken uit jouw ervaring? Hij is zeker weten goed aangesloten, maar het lijkt of hij over POTS wil uitbellen niet over VoIP. Heb de HD al gebeld en zou met ongeveer 3 dagen contact opnemen.
Verwijderd
LOL, wish i could.... Nee, ik kan op het werk alleen de administratieve kant nakijken en dat zal waarschijnlijk wel in orde zijn. De fysieke kant kan ik alleen in mijn eigen spulletjes terugpakken (heb zelf een Siemens EB, jij waarschijnlijk een Speedtouch 780 als ik de post goed lees) en daar valt de centrale niet onder
.
@drobie
Het lijkt erop dat er iets met je voipaccount is. Wat je kunt controleren of er in de webinterface bij toolbox - sipserver een account registered staat en als je deze aanklikt kijken of je eigen telnr eraan gekoppeld zit.
Kan nu even niet preciezer zijn, zit niet op mn werk maar thuis en doe dit even vanuit het blote bolletje. En op de helpdesk mogen we de webinterfaces niet ondersteunen omdat alles via de cockpit aangepast hoort te worden en daar staat nou net geen voipgegevens tussen ..
Mocht in de webinterface wat fout zijn, contact met de helpdesk is er al geweest begrijp ik, dan moet 2e lijn ermee bezig.
Of de ST780 beter bevalt? kan en mag ik geen antwoord op geven, hij is nog te nieuw om daar een zinnig beeld al van te hebben. Persoonlijk zou ik zelf liever een ST780 hebben dan mijn Siemens maar dat komt vanwege mijn weerstand tegen Duitse elektronica in het algemeen
@drobie
Het lijkt erop dat er iets met je voipaccount is. Wat je kunt controleren of er in de webinterface bij toolbox - sipserver een account registered staat en als je deze aanklikt kijken of je eigen telnr eraan gekoppeld zit.
Kan nu even niet preciezer zijn, zit niet op mn werk maar thuis en doe dit even vanuit het blote bolletje. En op de helpdesk mogen we de webinterfaces niet ondersteunen omdat alles via de cockpit aangepast hoort te worden en daar staat nou net geen voipgegevens tussen ..
Mocht in de webinterface wat fout zijn, contact met de helpdesk is er al geweest begrijp ik, dan moet 2e lijn ermee bezig.
Of de ST780 beter bevalt? kan en mag ik geen antwoord op geven, hij is nog te nieuw om daar een zinnig beeld al van te hebben. Persoonlijk zou ik zelf liever een ST780 hebben dan mijn Siemens maar dat komt vanwege mijn weerstand tegen Duitse elektronica in het algemeen
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 09:31 ]
Afgezien van de aanloop fase, bevallen de 780 modems beter als de Siemens?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:25:
LOL, wish i could.... Nee, ik kan op het werk alleen de administratieve kant nakijken en dat zal waarschijnlijk wel in orde zijn. De fysieke kant kan ik alleen in mijn eigen spulletjes terugpakken (heb zelf een Siemens EB, jij waarschijnlijk een Speedtouch 780 als ik de post goed lees) en daar valt de centrale niet onder.
Denk dat je het zelf ook wel weet...
Analoge KPN-lijn -> splitter.
Gee analoge KPN-lijn -> geen splitter.
Verwijderd
Ja dat wist ik wel... zit wel genoeg met telefonie te werken om dat te weten...maar goed als de medewerkers elke keer wat anders zeggen is dat erg lastig...Haijo schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:03:
[...]
Denk dat je het zelf ook wel weet...
Analoge KPN-lijn -> splitter.
Gee analoge KPN-lijn -> geen splitter.
Verwijderd
@ Haijo
Beetje late reactie, en ook niet helemaal juist. ISDN??? Vandaar het antwoord: aktieve telefonie? Splitter. Geen aktieve telefonie: geen splitter. Gaat op voor PSTN en ISDN, hoewel je op ISDN vrijwel altijd aktieve telefonie hebt. Kaal geleverde aansluitingen zoals bij vuurmeister zijn 99% gebaseerd op PSTN met bijbehorende EB.
Beetje late reactie, en ook niet helemaal juist. ISDN??? Vandaar het antwoord: aktieve telefonie? Splitter. Geen aktieve telefonie: geen splitter. Gaat op voor PSTN en ISDN, hoewel je op ISDN vrijwel altijd aktieve telefonie hebt. Kaal geleverde aansluitingen zoals bij vuurmeister zijn 99% gebaseerd op PSTN met bijbehorende EB.
Goed maar als je nog een keer een medewerker krijgt die dit soort onzin spuit( 9 van de 10 keer, hoe erg het ook is om van je af te komen) kan je gewoon vertellen dat je een nieuwe aansluiting hebt en dit niet nodig is. Als ze moeilijk gaan doen mogen ze gaan overleggen met een collega, zonder splitter is het dus.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:16:
[...]
Ja dat wist ik wel... zit wel genoeg met telefonie te werken om dat te weten...maar goed als de medewerkers elke keer wat anders zeggen is dat erg lastig...
@ Tasslehof: Ik bedoelde eigenlijk meer als algemeen voorbeeld, en als je ISDN hebt zou ik ook een NT1 een en huiscentrale aansluiten.
Verwijderd
Dag helpdeskers Haijo, Tasslehoff en Joen (snipstah laat ik er even uit vanwege inderdaad een sneue reactie
(over offtopic gesproken)),
Het is nu 13 dagen na uur U en nog steeds geen telefonie en ook geen reactie van KPN en/of Planet. Mijn modem heeft nog steeds firmware 1.40.9c-iptv. Nu heb ik links en rechts gelezen dat een mogelijke oplossing een downgrade naar de oudere firmware is. Ik wil nu ALLES proberen, maar heb hier 3 vragen over:
1. waar kan ik die oude versie van de firmware krijgen?
2. hoe installeer ik 'm op de Siemens modem?
3. kan/mag ik dit doen zonder KPN een stok te geven om mee te slaan?
Het is nu 13 dagen na uur U en nog steeds geen telefonie en ook geen reactie van KPN en/of Planet. Mijn modem heeft nog steeds firmware 1.40.9c-iptv. Nu heb ik links en rechts gelezen dat een mogelijke oplossing een downgrade naar de oudere firmware is. Ik wil nu ALLES proberen, maar heb hier 3 vragen over:
Ik heb hier nu al een beste poos ipb, nu krijg ik ineens problemen.
Ik heb 1 computer in exposed host gezet, dit ging goed, en nu dus niet meer.
als ik verbinding wil maken gaat dit dus simpelweg niet, als ik de poorten in de nat tabel aanmaak dan werkt het ineens wel.
wordt ik nou gek???
als ik verbinding wil maken gaat dit dus simpelweg niet, als ik de poorten in de nat tabel aanmaak dan werkt het ineens wel.
wordt ik nou gek???
Dit is bij mij ook zo. "Exposed Host" werkt gewoon niet (goed), dit is bij mij vanaf het begin (sept 2006) al zo. Ik map gewoon poorten per stuk of per range door en dat werkt wel. Owja UPnP werkt ook niet op de EB.etienne001 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:57:
Ik heb hier nu al een beste poos ipb, nu krijg ik ineens problemen.
wordt ik nou gek???
Hoe kan je een range forwarden dan? want dan gooi ik gewoon poort 1000 t/m 21000 open dan is het ook goedArnout schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:04:
[...]
Dit is bij mij ook zo. "Exposed Host" werkt gewoon niet (goed), dit is bij mij vanaf het begin (sept 2006) al zo. Ik map gewoon poorten per stuk of per range door en dat werkt wel. Owja UPnP werkt ook niet op de EB.
Bittorrent bijv: 6881-6999 opgeven bij source en destination port.etienne001 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 14:08:
[...]
Hoe kan je een range forwarden dan? want dan gooi ik gewoon poort 1000 t/m 21000 open dan is het ook goed
Heb ik u zo voldoende geholpen?Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:44:
Dag helpdeskers Haijo, Tasslehoff en Joen (snipstah laat ik er even uit vanwege inderdaad een sneue reactie(over offtopic gesproken)),
Nergens.
Kan niet.
zie antwoord op 1 en 2
Niet beledigend bedoeld hoor, maar het is niet mogelijk EN niet handig voor klanten om zelf hun firmware te kunnen wijzigen. Je kunt proberen een harde reset te geven maar wat er dan gebeurt is redelijk onvoorspelbaar. Soms lost het bijna alles op, soms haalt het alles weg.
Verwijderd
Hahahaha...nee. Maar goed, ik begrijp je antwoord. Is ook niet handig alleen is wachten niet mijn sterkste kant en zeker niet zolang...Dus, als ik vanavond 1 van jullie aan de lijn krijg: bijvoorbaat excuses...

Verwijderd
Sorry dit is een onderwerp wat ws al vaak aan de orde is geweest maar ik kon niet echt de moed opbrangen om een paar duizend berichten door te lezen.
Ik heb een ISDN aansluiting
Ik heb vorige week mijn IPB pakket binnen gekregen. Alles netjes aangelsoten volgens de handleiding, maar mijn WIFI en VOIP lampjes gaan niet branden ik kon dus niet activeren.
Ik kan wel bellen via mijn ISDN aansluiting. Maar niet internetten via ISDN dat was sinds vorige week zondag al niet meet mogelijk.
Uiteraard de helpdesk gebeld. Mijn probleem ligt inmiddels bij de derde lijns dienst.
Uit de andere berichten begrijp ik dat ik niet de enige ben. 1e lijn is heel vriendelijk maar er is na ruim een week nog geen oplossing.
Ik vraag me het volgende af
de drie linker lampjes branden wel. Betekent dat dat ik wel op internet kan? Ik begreep dat dat pas kan na het activeren?
hoe kan ik zien welke firmware ik heb? wellicht is een reset nodig?
De eerste lijn kon mijn experia overigens niet bereiken daarstraks.
Tips?
Ik heb een ISDN aansluiting
Ik heb vorige week mijn IPB pakket binnen gekregen. Alles netjes aangelsoten volgens de handleiding, maar mijn WIFI en VOIP lampjes gaan niet branden ik kon dus niet activeren.
Ik kan wel bellen via mijn ISDN aansluiting. Maar niet internetten via ISDN dat was sinds vorige week zondag al niet meet mogelijk.
Uiteraard de helpdesk gebeld. Mijn probleem ligt inmiddels bij de derde lijns dienst.
Uit de andere berichten begrijp ik dat ik niet de enige ben. 1e lijn is heel vriendelijk maar er is na ruim een week nog geen oplossing.
de drie linker lampjes branden wel. Betekent dat dat ik wel op internet kan? Ik begreep dat dat pas kan na het activeren?
Tips?
Als de drie eerste lampjes branden heb je internetverbinding, je kunt dan een pc bedraad aansluiten of als WEP WAP-PSK key "GigasetSX551" gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:48:
Tips?
Ik zou de helpdesk flink onder druk gaan zetten als ik jou was, met een beetje pech word je binnenkort geporteerd naar een niet-werkende situatie. Net zo lang het de helpdesk blijven bellen totdat ze je zat worden en absoluut niet akkoord gaan met "U zult moeten afwachten, ik weet ook niks". Jij belt met KPN omdat je een probleem hebt en die andere persoon is op dat moment KPN, en zal het dus moeten oplossen.
Als je gaat bellen met de helpdesk als de eerste naam opschrijven van diegene die je aan de lijn krijgt.
Mocht het gesprek onbevredigend verlopen dan kun je later deze namen gebruiken/doorgeven. Als de eerste lijn aankomt met "Ja meneer ik kom er zelf ook niet doorheen", dan zeg je: "Pardon? Je probeert het net zolang totdat je de 2e lijn te pakken hebt en gaat maar eens over de 30 seconden standaard wachttijd heen die in de procedure beschreven staat".
Bel overdag want dan kunnen ze meer dan 's avonds.
Ik wens je veel succes en ik zou als ik jou was alvast een klachtenprocedure starten.
[ Voor 50% gewijzigd door Arnout op 22-11-2006 10:23 ]
Als hij nog niet het activatienummer 1369 heeft gebeld word hij ook niet omgezet Arnout, dat zou jij moeten weten.
Verwijderd
Tnx guys
gelukkig kun je op internet betere/deskundigere hulp krijgen dan bij sommige helpdesks.
Een klachten procedure heb ik al gestart. overigens niet zo zeer over de 1e lijns mensen hoor die zijn over het algemeen zeer behulpzaam. Het (niet) doorverbinden naar de 2e lijn is wel heel irritant iderdaad.
Ik neem aan dat ik via mijn pc kan vaststellen welke firmware ik heb?
zou een reset zin hebben? of staat er ws gewoon iets in de centrale verkeerd?
Steven
gelukkig kun je op internet betere/deskundigere hulp krijgen dan bij sommige helpdesks.
Een klachten procedure heb ik al gestart. overigens niet zo zeer over de 1e lijns mensen hoor die zijn over het algemeen zeer behulpzaam. Het (niet) doorverbinden naar de 2e lijn is wel heel irritant iderdaad.
Ik neem aan dat ik via mijn pc kan vaststellen welke firmware ik heb?
zou een reset zin hebben? of staat er ws gewoon iets in de centrale verkeerd?
Steven
Dit topic is gesloten.