[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 39.508 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 09:10
Een fax met een ontvangstbevestiging is volgens mij wettelijk even sterk als een aangetekende brief met handtekening van de ontvanger. Tenminste, zo is het hier op GoT verschillende keren voorbij gekomen. En daar gaat het toch om.

Ontopic: Wat zijn de ervaringen van de mensen die een HD op de USB van de Experiabox hebben aangesloten? Zat er zelf aan te denken, totdat ik in de handleiding las dat die poort USB 1.1 is (staat wel USB 2.0, maar de snelheid is van USB 1.1, wat het dus weinig bruikbaar maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196751

Anoniem: 152867 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:03:
[...]

Ik vind het een grote KL*ere zooi bij KPN.
Bellen heeft geen zin, ik heb nu twee keer een uur gewacht en op den duur wordt je er gewoon vanaf geflikkerd.is altijd druk vanwege IPB.
Kun je nagaan hoe het gaat na 1 1/2 jaar.
Inderdaad...
Bij mij gebeurde nog het volgende (zal wel vaker voorkomen). Mijn provider was XS4ALL. Toen ik IPB in de Primafoonwinkel bestelde heb ik gezegd dat ik niet zonder Internet wilde komen te zitten omdat ik het ook zakelijk nodig heb, "Nee meneer, u kunt hooguit een paar uur zonder Internet komen tijdens het omschakelen". Op een gegeven dag was het Internet weg: account bij XS4ALL op verzoek van KPN afgesloten en nog geen Experiabox ontvangen. Vele malen bellen met 0900-0244: "die Experiabox zou over een paar weken wel komen want er was een fout gemaakt door de Primafoonwinkel en tot die tijd had ik geen internet. Verder niets aan te doen". Ik zag zelf echter dat er wel ADSL line-sync was, dus ik vermoedde dat het mogelijk zou zijn met mijn eigen ADSL modem weer verbinding te leggen als ik usernaam/password voor KPN ADSL wist. Dus weer vele malen bellen om hier achter te komen en iedere keer weer minstens 10 min aan de lijn en dan weer iemand krijgen die het niet weet. Uiteindelijk wist iemand me te vertellen dat het kpn@direct-adsl en kpn is en dat werkte inderdaad. Een week later ook de Experiabox ontvangen. Verder werkt alles zonder problemen behalve VOIP. Ik heb in al die tijd zeker 12 klantenservice medewerkers aan de lijn gehad en er waren er hooguit 2 die mij goed hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-06 13:53
Dit topic is erg negatief aan het worden. Ik lees alleen maar klaag verhalen. Terwijl KPN hard bezig is om iets goeds neer te zetten. Alleen gaat dit erg moeilijk aangezien het een nieuwe techniek is en met de stabiliteit en kwaliteit van de oude telefoonlijn wilt. En dat kan gewoon (nog) niet.
De helpdesk is zwaar onderbezet, aangezien wij een goedkope dienst willen moet er ergens op de kosten gelet worden. Dus dan is de keuze snel gemaakt om daar studenten in hun vrije tijd neer te zetten. Ik heb het idee dat er mensen zitten die zo van straat zijn geplukt.

Ik heb het hier ook en het werkt als een trein. 2 keer een storing gehad. Eerste keer een landelijke tweede keer was het binnen een paar uur opgelost (met behulp van m'n kpn vader 8) )

Al met al ben ik redelijk positief over IPB. Het kan beter maar dat zal gewoon wat tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 16-06 18:27
Het is een prima product... totdat je de helpdesk MOET bellen omdat je een probleem hebt wat door KPN veroorzaakt is.

Ik heb tot nu toe alleen maar gezeik gehad. Ik vroeg laatst een 084 nummer aan. Kreeg ik gewoon geen brief met inloggegevens. Wel stond het nummer direct in "Mijn KPN". Daar zakt je broek toch vanaf? Zoiets simpels en dan gaat het nog fout... dat is zo kenmerkend, niks is goed geregeld.

Goed, ik bellen met de helpdesk. Diegene die ik aan de lijn krijg heeft geen weet van een brief die je zou moeten krijgen. Na 5 minuten komt hij bij mij terug en deelt mij het nummer mee. Dat had ik ook wel kunnen vinden via "Mijn KPN".
De medewerker begrijpt niet waarom ik een brief wil en maakt er maar een aantekening van.

Wederzijds onbegrip, en dat heb ik elke keer als ik de KPN bel. Het is gewoon zo'n puinhoop, dat wil je niet weten. Alles wat mis kan gaan, gaat mis. "Mijn KPN" reageert meestal niet binnen 2 seconden, is soms zo traag als dikke stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

keesheid schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:37:
Dit topic is erg negatief aan het worden. Ik lees alleen maar klaag verhalen. Terwijl KPN hard bezig is om iets goeds neer te zetten. Alleen gaat dit erg moeilijk aangezien het een nieuwe techniek is en met de stabiliteit en kwaliteit van de oude telefoonlijn wilt. En dat kan gewoon (nog) niet.
De helpdesk is zwaar onderbezet, aangezien wij een goedkope dienst willen moet er ergens op de kosten gelet worden. Dus dan is de keuze snel gemaakt om daar studenten in hun vrije tijd neer te zetten. Ik heb het idee dat er mensen zitten die zo van straat zijn geplukt.

Ik heb het hier ook en het werkt als een trein. 2 keer een storing gehad. Eerste keer een landelijke tweede keer was het binnen een paar uur opgelost (met behulp van m'n kpn vader 8) )

Al met al ben ik redelijk positief over IPB. Het kan beter maar dat zal gewoon wat tijd kosten.
Ik vertel alleen maar wat mij is overkomen hoor...;-) En dat is nog maar een klein deel van het totaal! Ik wil niet klagen maar na meer dan 3 uur 0900-0244 ben ik wel een beetje ontevreden over de geleverde diensten. Met de kwaliteit van de 'oude' telefoonlijn is niks mis want daar gaat zomaar 6Mbit/s overheen, dus die paar VOIP pakketjes zeker.
Wat in ieder geval blijkt is dat de helpdesk niet goed functioneert (dat zeg je zelf ook). Verder stuurt KPN blijkbaar firmware updates uit zonder deze (goed) te hebben getest. Als een bepaalde FW update (1.40.9c-iptv) zich niet meer kan aanmelden bij de SIP server lijkt mij toch redelijk grote bug. Nog vreemder is dat je dat dan niet meer kan terug draaien. Ook kloppen allerlei administraties niet met elkaar en werkt men langs elkaar heen. Het is geen klagen maar het zijn feiten en KPN moet maar eens heel snel wat verbeterprocessen starten want dit is blijkens de vele klachten al heel lang aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

Duinkonijn

Huh?

Arnout schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:44:
Het is een prima product... totdat je de helpdesk MOET bellen omdat je een probleem hebt wat door KPN veroorzaakt is.

Ik heb tot nu toe alleen maar gezeik gehad. Ik vroeg laatst een 084 nummer aan. Kreeg ik gewoon geen brief met inloggegevens. Wel stond het nummer direct in "Mijn KPN". Daar zakt je broek toch vanaf? Zoiets simpels en dan gaat het nog fout... dat is zo kenmerkend, niks is goed geregeld.

Goed, ik bellen met de helpdesk. Diegene die ik aan de lijn krijg heeft geen weet van een brief die je zou moeten krijgen. Na 5 minuten komt hij bij mij terug en deelt mij het nummer mee. Dat had ik ook wel kunnen vinden via "Mijn KPN".
De medewerker begrijpt niet waarom ik een brief wil en maakt er maar een aantekening van.

Wederzijds onbegrip, en dat heb ik elke keer als ik de KPN bel. Het is gewoon zo'n puinhoop, dat wil je niet weten. Alles wat mis kan gaan, gaat mis. "Mijn KPN" reageert meestal niet binnen 2 seconden, is soms zo traag als dikke stront.
heb je toevallig al die gegevens,

ik heb ook nog niks ontvangen namelijk. behalve me sip nummer :/

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

Heeft er iemand ervaring met de gigaset usb aansluiting en de experiabox..heb boven op zolder (zit direct in het trappenhuis wat open is de pc van mijn zoontje staan, op zijn kamer op de 1e had ik belabberde ontvangst met sweex, ga nu nog sitecom proberen, dat was ook hopeloos (bij miijn vorige router / modem van linksys was ontvangst perfect, zelf heb ik wel goede ontvangst...

zou het schelen als ik zo'n ontvanger koop en op super g zet ? en heb ik dan zelf nog wel goede ontvangst...

de uitzendkracht van de experia box is mijn inziens toch wel wat slapjes..

of .. zou ik mijn oude modem / router aansluiten op mijn experia box en dan doorlinken naar boven .. heb er geen verstand van hoe dat dan weer werkt ...

groetjes Gandalf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Laatst online: 13-06 09:10
http://www.nieuwnieuws.nl...ver_internetbellen_v.html

Ik zeg niet dat KPN niet hard bezig is, maar op sommige plekken laten ze steken vallen. Neem die Siemens Experia box met maximaal 256 connecties waardoor er problemen ontstaan met p2p en bereikbaarheid van de telefoon. Dat is gewoon een blunder van KPN, maar zover ik weet zijn ze niet van plan al die boxen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Dat is het resultaat van een rechtszaak van KPN waardoor KPN in feite gedwongen is om de Siemens EB's te gebruiken. (Siemens had het contract op telefonieapparatuur en Thompson op internetapparatuur - waar valt VoIP dan onder? Een rechter vond blijkbaar telefonie), ze kunnnen nu pas een beetje onder dat contract uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Anoniem: 152867 schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:03:
[...]

Ik vind het een grote KL*ere zooi bij KPN.
Bellen heeft geen zin, ik heb nu twee keer een uur gewacht en op den duur wordt je er gewoon vanaf geflikkerd.is altijd druk vanwege IPB.
Kun je nagaan hoe het gaat na 1 1/2 jaar.

Ook ik heb opgezegd, en na ruim twee weken nog steeds niets gehoord. Ook televisie heb ik opgezegd, schriftelijk, en die boeven zeggen nu nooit een brief te hebben ontvangen.

Mailtjes worden standaard behandeld, en hebben inhoudelijk niets toe te voegen.
Ik heb gekozen voor KPN omdat ik er vertrouwen had. Wat een
Illusie voor mij. Het vertrouwen komt bij mij niet meer terug.
Dankzij IPB heb ik nu alle diensten van KPN opgezegd.
Vrijdgavond eindelijk iemand te pakken gekregen bij KPN (via de optie vragen over nieuw produkt IPB). Mijn verhaal gedaan. Nu blijkt dus voor annuleren 3 tot 4 weken staat. En tot die tijd kan ik geen andere provider aanvragen omdat KPN de lijn moet vrij geven. Nu gaf ik aan dat door een FOUT van KPN ik nog steeds geen internet verbinding heb en het dus belachelijk vind dat ik zolang op een annulering moet wachten en ook steeds verkeerd geinformeerd wordt door de diverse desken van KPN. Nu blijkt dus ook dat bij een annulering de desbetreffende desk alleen maar een mailtje stuurd naar een andere desk. De desk die dus de uiteindelijke annulering in behandeling neemt is telefonisch niet bereikbaar en blijkbaar kan men ook vanuit de klantenservice geen maitje gestuurd worden voor spoed en/of status nagvraagd worden bij deze desk. Dus het blijft hopen dat ooit die annulering goed gaat. Hoe KPN omgaat met klanten is ronduit belammerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
Klaus_1250 schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:11:
[...]

http://www.nieuwnieuws.nl...ver_internetbellen_v.html

Ik zeg niet dat KPN niet hard bezig is, maar op sommige plekken laten ze steken vallen. Neem die Siemens Experia box met maximaal 256 connecties waardoor er problemen ontstaan met p2p en bereikbaarheid van de telefoon. Dat is gewoon een blunder van KPN, maar zover ik weet zijn ze niet van plan al die boxen te vervangen.
Blijkbaar bij de keuze voor een product (of de goedkeuring ervan om in te zetten) volledig op de leverancier vertrouwd. Je kan op je vingers na tellen dat de consument in Nederland een flink portie peer-2-peer software gebruikt. En 256 connecties maximaal is niet meer van deze tijd.....

En je zal moeten zorgdragen dat ondanks wat een consument ook doet met en vanaf de PC het VoIP (telefonie) gedeelte daar altijd voorrang op heeft en er niet onder lijdt.

Dat het sinds het begin nauwelijks is aangepast/verbeterd/veranderd is eigenlijk nog veel erger mijn inziens. En dat KPN dan zo-lang nog blijft doorgaan met dezelfde leverancier als dit soort problemen bekend zijn en nog niet opgelost zijn....

Natuurlijk kan je zeggen dat het maar een klein percentrage is van de mensen die hier werkelijk hinder van heeft, maar alles wat je kan wegnemen is iets waar je je voor in moet zetten lijkt me. Sommige mensen weten niet eens wat peer-2-peer software is, maar gebruiken wel al maanden kazaaa/edonkey/emule etc immers.
AleSyS schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:48:
[...]

Vrijdgavond eindelijk iemand te pakken gekregen bij KPN (via de optie vragen over nieuw produkt IPB). Mijn verhaal gedaan. Nu blijkt dus voor annuleren 3 tot 4 weken staat. En tot die tijd kan ik geen andere provider aanvragen omdat KPN de lijn moet vrij geven. Nu gaf ik aan dat door een FOUT van KPN ik nog steeds geen internet verbinding heb en het dus belachelijk vind dat ik zolang op een annulering moet wachten en ook steeds verkeerd geinformeerd wordt door de diverse desken van KPN. Nu blijkt dus ook dat bij een annulering de desbetreffende desk alleen maar een mailtje stuurd naar een andere desk. De desk die dus de uiteindelijke annulering in behandeling neemt is telefonisch niet bereikbaar en blijkbaar kan men ook vanuit de klantenservice geen maitje gestuurd worden voor spoed en/of status nagvraagd worden bij deze desk. Dus het blijft hopen dat ooit die annulering goed gaat. Hoe KPN omgaat met klanten is ronduit belammerd.
Een lijn opheffen kan in 5 werkdagen gewoon, dat moet sneller kunnen.

Of als KPN de ophef nog niet heeft ingepland bij hun zelf (andere afdeling) kan je gewoon een overstap aanvragen naar een andere ISP/DSL-netwerk nog.

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 12-11-2006 16:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
bjck schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:55:
[...]

Een lijn opheffen kan in 5 werkdagen gewoon, dat moet sneller kunnen.

Of als KPN de ophef nog niet heeft ingepland bij hun zelf (andere afdeling) kan je gewoon een overstap aanvragen naar een andere ISP/DSL-netwerk nog.
Maar goed het blijft een kwalijke zaak dat KPN zo laks omgaat met klanten. ook in de periode dat ik moet wachten op mijn spullen...meerdere malen gebeld. Iedere keer een ander verhaal om aan het lijntje gehouden te worden zonder enige excuses of terugkoppeling. En idd waarom 4 weken voor het opheffen van een lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733 schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:02:
Heeft er iemand ervaring met de gigaset usb aansluiting en de experiabox..heb boven op zolder (zit direct in het trappenhuis wat open is de pc van mijn zoontje staan, op zijn kamer op de 1e had ik belabberde ontvangst met sweex, ga nu nog sitecom proberen, dat was ook hopeloos (bij miijn vorige router / modem van linksys was ontvangst perfect, zelf heb ik wel goede ontvangst...

zou het schelen als ik zo'n ontvanger koop en op super g zet ? en heb ik dan zelf nog wel goede ontvangst...

de uitzendkracht van de experia box is mijn inziens toch wel wat slapjes..

of .. zou ik mijn oude modem / router aansluiten op mijn experia box en dan doorlinken naar boven .. heb er geen verstand van hoe dat dan weer werkt ...

groetjes Gandalf
Aangezien je blijkbaar een slecht signaal hebt, heeft het geen zin om super g te willen gebruiken. Ik raad je aan om NetStumbler te installeren (http://www.netstumbler.com/downloads/) op die pc op zolder. Daarmee kun je zien wat het ontvangstniveau en de SNR is van het signaal van jouw Experiabox en eventueel vergelijken met de Linksys router. Misschien helpt het ook om de box en/of antennes wat te verplaatsen/verdraaien. Voor 6Mb/s zou -82dBm genoeg moeten zijn en als je 54Mb/s wil zou het met -65dBm moeten kunnen. Bovendien kun je zien of er nog andere WiFi apparaten in de buurt zijn die op hetzelfde kanaal of een nabijgelegen kanaal zitten en die jouw signaal mogelijk storen. Houd er rekening mee dat kanalen elkaar overlappen als de kanaalafstand minder dan 3 is, m.a.w. kanaal 1 en kanaal 2 overlappen elkaar, kanaal 1 en 4 niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 196751 op 12-11-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Arnout schreef op zondag 12 november 2006 @ 14:44:
Ik heb tot nu toe alleen maar gezeik gehad. Ik vroeg laatst een 084 nummer aan. Kreeg ik gewoon geen brief met inloggegevens. Wel stond het nummer direct in "Mijn KPN".
Dan heb je ook geen brief meer nodig. Gewoon een wachtwoord in Mijn KPN invoeren en klaar is Arnout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Jan-E schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:07:
[...]
Dan heb je ook geen brief meer nodig. Gewoon een wachtwoord in Mijn KPN invoeren en klaar is Arnout.
Lekker, kijkt u maar even op Mijn KPN, en als de klant niet kijkt, komt ie het nooit te weten :( Als je iets aanvraagt is het minste wat men kan doen, een berichtje te sturen, per mail of brief. Fatsoenlijk toch..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 137469 schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:28:
Lekker, kijkt u maar even op Mijn KPN, en als de klant niet kijkt, komt ie het nooit te weten :( Als je iets aanvraagt is het minste wat men kan doen, een berichtje te sturen, per mail of brief. Fatsoenlijk toch..?
Je hebt dat ding aangevraagd via Mijn KPN, dan vind ik het niet onlogisch dat je het resultaat ook daar kunt vinden.

Wat mij echter verbaast is dat geen 1 van die HD-medewerkers waar Arnout mee gesproken heeft meldde dat hij het 084-nummer ook kon gebruiken zonder de toegezegde brief. Op deze manier bleef hij wachten op een brief die hij eigenlijk niet meer nodig had, want hij had het resultaat van zijn aanvraag al in Mijn KPN gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- Het is niet onlogisch dat je de gegevens terug zult vinden onder Mijn KPN ;) , jij weet dat, andere ook misschien, maar ik vind dat je als bedrijf daar niet vanuit mag/kan gaan.
- Gebrek aan ervaring/kennis van de HD medewerker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje007
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb ook internet + bellen aangevraagd, maar naar mijn idee komt het door me oude provider tele2 ipv kpn,

Ik kwam opeens zonder internet te zitten, ik eerst tele2 gebeld en die zegt het ligt aan kpn, ik de kpn gebeld en heb uitgelegd dat niet zonder internet kan en hebben me tijdelijk acount gegeven.

En het werkte maar toen ik ging achterhalen wie dit veroorzaakte bleek het tele2 te zijn.

Kpn had de lijn omgegooid alvast en tele2 heeft dat gezien en heeft ons bij hun uit hun systeem gehaald :S. Heb nu niks meer op tele2.nl Dus tele2 had acount gewoon er uit gegooid. lekkere omgang met je klanten maargoed ff w8ten nog op de box en dan kijken of het goed gaat werken.

Oost-West 7650wp, Zuid 3300Wp, Intergas HR28-24> Panasonic WH-MDC05J3E5, SWW Hewalex 3KW met 300ltr Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

steefje007 schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:12:
Ik heb ook internet + bellen aangevraagd, maar naar mijn idee komt het door me oude provider tele2 ipv kpn,

Ik kwam opeens zonder internet te zitten, ik eerst tele2 gebeld en die zegt het ligt aan kpn, ik de kpn gebeld en heb uitgelegd dat niet zonder internet kan en hebben me tijdelijk acount gegeven.

En het werkte maar toen ik ging achterhalen wie dit veroorzaakte bleek het tele2 te zijn.

Kpn had de lijn omgegooid alvast en tele2 heeft dat gezien en heeft ons bij hun uit hun systeem gehaald :S. Heb nu niks meer op tele2.nl Dus tele2 had acount gewoon er uit gegooid. lekkere omgang met je klanten maargoed ff w8ten nog op de box en dan kijken of het goed gaat werken.
Nee hoor, Tele2 heeft gelijk: dat is veroorzaakt door KPN want die halen op een gegeven moment de route naar je oude provider weg (zonder je daarvan te berichten!!!!) en zeggen dan tegen je vorige provider dat de ze de klant hebben overgenomen. Gevolg: geen internet meer. Ik vind dit niet normaal maar het is blijkbaar de standaard procedure bij KPN. Je kunt met je oude modem de verbinding weer herstellen op de manier welke ik in een eerdere reactie heb aangegeven, maar dat vertellen de meeste helpdesk medewerkers je niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:05
KPN zit hier fout...

Bij een overstap van DSL netwerk aanbieder kan de latende partij (Tele2 hier) niets fout doen behalve afwachten op de berichten die ze krijgen van een andere telco (dsl netwerk aanbieder).

Als dus blijkt dat je al naar het KPN-DSL netwerk bent omgeprikt is Tele2 hier niet schuldig aan en alleen KPN in de fout. Blijkbaar hebben ze het omprikken wel ingepland, maar je geen brief of een modem gestuurd? Processen lopen niet altijd 'even vloeiend' en netjes samen blijkbaar bij KPN.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 13-11-2006 00:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Jan-E schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:08:
[...]
Je hebt dat ding aangevraagd via Mijn KPN, dan vind ik het niet onlogisch dat je het resultaat ook daar kunt vinden.

Wat mij echter verbaast is dat geen 1 van die HD-medewerkers waar Arnout mee gesproken heeft meldde dat hij het 084-nummer ook kon gebruiken zonder de toegezegde brief. Op deze manier bleef hij wachten op een brief die hij eigenlijk niet meer nodig had, want hij had het resultaat van zijn aanvraag al in Mijn KPN gevonden.
Als ze al niet eens weten dat je een brief moet krijgen (staat gewoon in de FAQ) dan kun je onmogelijk van ze verwachten dat ze weten waar het om gaat.

De medewerker in kwestie wist niet eens wat een "Persoonlijk nummer" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

ik heb af en toe last met secure sites. hebben jullie daar ook last van?

dan moet ik de proxy van planet gebruiken, wil ik er op komen.

andere tijden heb ik er geen last van :/

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34

Met alle respect maar ik ben het absoluut niet met je eens:

KPN beweert (en blijft beweren in haar reclameuitingen) dat internetplusbellen een vervanging is van een gewoon internetabbonement + telefonie. Het enige verschil zou een goedkopere prijs zijn.

Mijn eigen ervaring is deze:
- Zeer regelmatig zeer lang (wat dacht je van af en toe een WEEK) telefonisch niet bereikbaar zijn.
- Volkomen ondeskundig personeel op de helpdesk.
- Nutteloze of geen antwoord via e-mail. In de e-mails hebben ze de brutaliteit aan te geven binnen 4 weken (!!!!!!) te reageren op problemen die zo ernstig zijn als een niet werkende telefoon. (Dat is @#$%^& het hoofdproduct dat ze verkopen!!!!!)
- UPnP werkt bij mij totaal niet en ik ben verplicht de Experia Box te gebruiken. Nuttige informatie omtrent dit probleem is niet uit KPN te krijgen. Sterker nog, ik heb nog niet het genoegen gehad om contact te krijgen met een KPN-er die weet wat UPnP is!!!! Via mail hebben ze geprobeerd me door te sturen naar de producent van de Experia Box, Siemens. Dit is echter in strijd met het burgelijk wetboek.

Kortom, KPN maakt er in mijn geval een grote puinhoop van en doet geen enkele poging enige verbetering in de situatie aan te brengen. En ik lees in allerlei fora mensen reacties met exact dezelfde ervaring. Als een leverancier dit soort wanprestaties levert dan kunnen ze zich echt niet verbergen achter het excuus "nieuwe technologie". Voip IS trouwens helemaal geen nieuwe technologie. En als het dat WEL zou zijn had KPN zich goed voor moeten bereiden op de introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Harddisk op de usb poort werkt bij mij niet goed.

Ik heb een e-tech usb behuizing en daar zit een Hitachi 250 GB ide harddisk in.
Of ik nou 1 FAT32 partitie maak van 250Gb of 2 van 128GB het probleem is hetzelfde:

De experia box ziet de harddisk, ik kan de partitie(s) netjes delen en benaderen via het netwerk.
Lezen gaat prima, maar schrijven werkt absoluut niet.

Er worden alleen bestanden met de grootte van 0 bytes gemaakt, die je ook niet meer kan wissen.
Het wordt tijd dat er dus iets anders als FAT32 ondersteunt wordt(voor mijn part EXT2)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beeldbellen schijnt ook beschikbaar te zijn. Volgens de site van KPN te bestellen icm met een lite abbo. Weet iemand of het bij bestaande GO abonnees ook werkt/mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
ovhees schreef op maandag 13 november 2006 @ 14:06:
Harddisk op de usb poort werkt bij mij niet goed.

Ik heb een e-tech usb behuizing en daar zit een Hitachi 250 GB ide harddisk in.
Of ik nou 1 FAT32 partitie maak van 250Gb of 2 van 128GB het probleem is hetzelfde:

De experia box ziet de harddisk, ik kan de partitie(s) netjes delen en benaderen via het netwerk.
Lezen gaat prima, maar schrijven werkt absoluut niet.

Er worden alleen bestanden met de grootte van 0 bytes gemaakt, die je ook niet meer kan wissen.
Het wordt tijd dat er dus iets anders als FAT32 ondersteunt wordt(voor mijn part EXT2)
je moet natuurlijk wel via de webinterface van de eb shares aanmaken voor die partities!

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57

CerandoX.nl

Vides

He gasten, ik heb ook zo een klote ding (experiabox) en nu wist ik al dat er veel problemen waren met deze rampen modems. Ik heb sinds vandaag dus dat ding aan me inkomende lijn gehangen en alles doet het op het modem naar behoren,alle lichtjes branden etc.

Heb me lijn nu weer aan me linksys wireles modem gehangen, om dit te kunnen posten.....maar het komt er op neer dat ik met mijn pc geen verbinding kan maken met het modem, ik denk dat SSID broadcast uitstaat, en dat mischien mijn SSID of WPA-PSK codes niet goed zijn.

Nu wil ik mijn SSID en WPA-PSK achterhalen via het internet....maar ik ben bij Planet Internet aangesloten. En ik zie hier in de faq; Mijn KPN staan. Waar moet je als planet internet gebruiker deze codes achterhalen? Heb al gekeken in "Mijn gegevens", maar kon het niet echt vinden, kan iemand specifiek uitleggen waar ik moet kijken?

[ Voor 18% gewijzigd door CerandoX.nl op 13-11-2006 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Laatst online: 21-09-2024
www.planet.nl -> mijn gegevens -> beheer telefoniegegevesn.

Eerst gn/ww aanmaken op www.planet.nl/ipb/activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728

CerandoX.nl schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:52:
He gasten, ik heb ook zo een klote ding (experiabox) en nu wist ik al dat er veel problemen waren met deze rampen modems. Ik heb sinds vandaag dus dat ding aan me inkomende lijn gehangen en alles doet het op het modem naar behoren,alle lichtjes branden etc.

Heb me lijn nu weer aan me linksys wireles modem gehangen, om dit te kunnen posten.....maar het komt er op neer dat ik met mijn pc geen verbinding kan maken met het modem, ik denk dat SSID broadcast uitstaat, en dat mischien mijn SSID of WPA-PSK codes niet goed zijn.

Nu wil ik mijn SSID en WPA-PSK achterhalen via het internet....maar ik ben bij Planet Internet aangesloten. En ik zie hier in de faq; Mijn KPN staan. Waar moet je als planet internet gebruiker deze codes achterhalen? Heb al gekeken in "Mijn gegevens", maar kon het niet echt vinden, kan iemand specifiek uitleggen waar ik moet kijken?
als het goed is heb je een brief ontvangen met de code, je kan in dat KD (klote dinggetje) van jou ook de code wijzigen zonder hem te weten. en hier (cockpit) kan het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik wil nog even kwijt dat ik nog nooit problemen heb gehad (heb het zo'n 4 maanden) met de EB en dat dat ook wel eens vermeld mag worden tussen al die negatieve reacties.

(ik heb het niet over de helpdesk :) )

offtopic: Het nieuwe logo van KPN is treffend: je ergert je groen en geel en betaalt je blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

Anoniem: 195728 schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:25:
ik wil nog even kwijt dat ik nog nooit problemen heb gehad (heb het zo'n 4 maanden) met de EB en dat dat ook wel eens verweld mag worden tussen al die negatieve reacties.

(ik heb het niet over de helpdesk :) )

offtopic: Het nieuwe logo van KPN is treffend: je ergert je groen en geel en betaalt je blauw.
Zo zo AL 4 maanden. Ik heb het ruim een jaar GEHAD, en heb het na dat jaar ook echt GEHAD!! 8)7

Hoewel, ik geloof als ik alles bij elkaar optel, dat ik ook op 4 maanden een goed werkend IPB produkt kom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867 schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:48:
[...]

Zo zo AL 4 maanden. Ik heb het ruim een jaar GEHAD, en heb het na dat jaar ook echt GEHAD!! 8)7

Hoewel, ik geloof als ik alles bij elkaar optel, dat ik ook op 4 maanden een goed werkend IPB produkt kom O-)
waarom heb je het gehad? door de EB of de helpdesk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Uit de startpost:
Edmund schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:04:

Mailserver
Het draaien van een eigen mailserver is slechts mogelijk door smarthost.direct-adsl.nl of mail.kpnplanet.nl als smarthost/relayhost in te stellen. Zie KPNadsl.nl.
Let op: mail.kpnplanet.nl is géén mailrelay. Alleen de smarthost.direct-adsl.nl werkt goed als inkomende mailserver (voor in je DNS records).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728 schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:51:
[...]

waarom heb je het gehad? door de EB of de helpdesk??
Allereerst jeroen, sorry voor de cynische ondertoon, die is niet direct voor jou bedoeld.

In het begin, augustus september 2005, begon het met ellende met de EB. Instaalatie verliep niet goed. Geen voip, TSM fouten. Toen al was het erg druk op de helpdesk, en werd de ene na de andere belofte gedaan en niet nagekomen.
Na een maand of twee leek alles goed te werken.
Maar helaas, toen regelmatig telefonie problemen door, na later bleek, het feit dat de EB het aantal connecties van torrent clients niet goed aankon.

Hiervoor zou al zeer lange tijd een update komen.

De laatste maanden weer regelmatig niet bereikbaar.
De helpdesk ook niet, en wat iemand anders hierboven al schreef, een mail met daarin een responstijd van 4 weken!!
Sorry hoor, 4 weken om een probleem op te lossen.

Daarbij komt, ook al hoort dit niet in dit topic thuis, ik heb ook tv van kpn.
En daar heb ik ook al geruime tijd problemen mee.
Veel storing, geen beeld, enz.
Hiermee ben ik al zo'n maand of drie bezig, antenne hier antenne daar buitenantenneenz enz.
Ook hiermee scoort de helpdesk niet goed, hoewel ze hier beloven binnen 8 werkdagen terug te bellen.
Dat word dus inderdaad 1 1/2 week wachten, en dan maar zelf bellen.

De laatste keer dat ik belde heb ik 70 minuten aan de lijn gehangen, en heb toen de hoorn er opgeknald, omdat iknog niemand aan de lijn kreeg, en alles van KPN opgezegd.

Ik ben nu voor internet, telefonie en televisie overgestapt naar Casema.
Daar zullen ongetwijfeld ook problemen zijn.
Alleen wat een verademing, toen ik het pakket binnen kreeg (3 dagen) alles aansloot (15 min) en activeerde (1 minuut) kwam het voipgedeelte niet op.
Ik bellen(op zondag), 5 minuten gewacht en probleem uitgelegd.
Meneer bood direct excuus aan omdat mijn gegevens niet correct waren in gevuld, en ging er gelijk achteraan.
Ik zei dat dat ook maandag mocht, maar nee, hij ging dat gelijk doen.
En jawel hoor. 's avonds VOIP lampje aan, en werken.

8 werkdagen later nummer geporteerd.

Ik weet dat dit nog maar een week of twee gelden is, maar de start is in ieder geval beter als bij KPN
Ook downloaden van torrents gaat prima, samen met telefonie.

Dus een heel verhaal, en hier concreet mijn antwoord op jouw vraag:

Ik heb het gehad met de EB, en met de helpdesk van KPN, hoewel deze laatste er zelf ook niet veel aan kunnen doen. Behalve dan dat collega's letterlijk worden uitgelachen om reacties die naar klanten worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Na ruim 6 maanden is het zover : mn ouders kunnen internetten via IPB! :+

En nu nog even afwachten hoeveel maanden we korting krijgen, om nog te zwijgen over de vele uren helpdesken die we terug krijgen. Goed werk KPN! :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867 schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:19:
[...]

Allereerst jeroen, sorry voor de cynische ondertoon, die is niet direct voor jou bedoeld.

In het begin, augustus september 2005, begon het met ellende met de EB. Instaalatie verliep niet goed. Geen voip, TSM fouten. Toen al was het erg druk op de helpdesk, en werd de ene na de andere belofte gedaan en niet nagekomen.
Na een maand of twee leek alles goed te werken.
Maar helaas, toen regelmatig telefonie problemen door, na later bleek, het feit dat de EB het aantal connecties van torrent clients niet goed aankon.

Hiervoor zou al zeer lange tijd een update komen.

De laatste maanden weer regelmatig niet bereikbaar.
De helpdesk ook niet, en wat iemand anders hierboven al schreef, een mail met daarin een responstijd van 4 weken!!
Sorry hoor, 4 weken om een probleem op te lossen.

Daarbij komt, ook al hoort dit niet in dit topic thuis, ik heb ook tv van kpn.
En daar heb ik ook al geruime tijd problemen mee.
Veel storing, geen beeld, enz.
Hiermee ben ik al zo'n maand of drie bezig, antenne hier antenne daar buitenantenneenz enz.
Ook hiermee scoort de helpdesk niet goed, hoewel ze hier beloven binnen 8 werkdagen terug te bellen.
Dat word dus inderdaad 1 1/2 week wachten, en dan maar zelf bellen.

De laatste keer dat ik belde heb ik 70 minuten aan de lijn gehangen, en heb toen de hoorn er opgeknald, omdat iknog niemand aan de lijn kreeg, en alles van KPN opgezegd.

Ik ben nu voor internet, telefonie en televisie overgestapt naar Casema.
Daar zullen ongetwijfeld ook problemen zijn.
Alleen wat een verademing, toen ik het pakket binnen kreeg (3 dagen) alles aansloot (15 min) en activeerde (1 minuut) kwam het voipgedeelte niet op.
Ik bellen(op zondag), 5 minuten gewacht en probleem uitgelegd.
Meneer bood direct excuus aan omdat mijn gegevens niet correct waren in gevuld, en ging er gelijk achteraan.
Ik zei dat dat ook maandag mocht, maar nee, hij ging dat gelijk doen.
En jawel hoor. 's avonds VOIP lampje aan, en werken.

8 werkdagen later nummer geporteerd.

Ik weet dat dit nog maar een week of twee gelden is, maar de start is in ieder geval beter als bij KPN
Ook downloaden van torrents gaat prima, samen met telefonie.

Dus een heel verhaal, en hier concreet mijn antwoord op jouw vraag:

Ik heb het gehad met de EB, en met de helpdesk van KPN, hoewel deze laatste er zelf ook niet veel aan kunnen doen. Behalve dan dat collega's letterlijk worden uitgelachen om reacties die naar klanten worden gegeven.
als ik dit lees, is het eerste wat ik denk, stuur dit verhaal eens naar kpn!
misschien hebben we geluk en doen ze wat. (kans is zeer zeer klein...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195728 schreef op maandag 13 november 2006 @ 21:07:
[...]

als ik dit lees, is het eerste wat ik denk, stuur dit verhaal eens naar kpn!
misschien hebben we geluk en doen ze wat. (kans is zeer zeer klein...)
Ach, ik heb mijn verhaal al eens gedaan, en de reactie?

"u wilt nu zeker opzeggen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:08

joker1977

Tweakert

CerandoX.nl schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:52:

Dus de experiabox is een 'klote ding' omdat het je aan kennis ontbeert om een draadloos netwerk op te bouwen met het apparaat? Je kunt in de web-interface van de EB je SSID achterhalen en je sleutel instellen naar iets anders.

Daarnaast kun je via de cockpit (www.planet.nl / Mijn Gegevens volg Beheer Telefoniegegevens of gebruik de URL gepost eerder) je WPA-PSK sleutel veranderen (of naar WEP 'beveiliging' switchen). Je moet wel eerst je activerings-call hebben gedaan om toegang te krijgen tot de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:19

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

jwagenaar schreef op maandag 13 november 2006 @ 18:05:
[...]

je moet natuurlijk wel via de webinterface van de eb shares aanmaken voor die partities!
Dat had ik uiteraard al gedaan, ook netjes alle rechten ingesteld(beveiliging uit=alle rechten)
Blijkbaar verslikt dit ding zich in de grootte van de harddisk

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
ovhees schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:07:
[...]

Dat had ik uiteraard al gedaan, ook netjes alle rechten ingesteld(beveiliging uit=alle rechten)
Blijkbaar verslikt dit ding zich in de grootte van de harddisk
maak zelf gebruik van een western digital 250 gb en heb geen enkel probleem. share (bv. z) aangemaakt in de webinterface en voila.
zit de eb in dezelfde werkgroep als de pc. de eb zit standaard in "werkgroep".
kijk anders hier eens: http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?t=900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ik krijg het idee dat alles wat fout gekozen kon zijn bij IPB, fout gekozen is.

Voor mail hebben ze gekozen voor Microsoft Exchange. Foute keuze, ik krijg een deel van m'n mail terug met deze error:
Reporting-MTA: dns; CPEXBE-VOIP05.bbp.local

Final-Recipient: RFC822; x@x.nl
Action: failed
Status: 5.6.1
X-Supplementary-Info: <cpexfe-voip06.KPNplanet.nl #5.6.1 smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host>
X-Display-Name: x@x.nl
Oftewel, er gaat iets fout, Exhange bounced de mail, om deze reden. Let wel, dit is een bounce binnen het KPN netwerk, de ene server (CPEXBE-VOIP05.bbp.local) zegt dit over de andere server (cpexfe-voip06.KPNplanet.nl).

Heel slecht. Maak ik gebruik van smarthost.direct-adsl.nl of mail.planet.nl dan is er niks aan de hand (dit zijn iPlanet (Sun) mail servers).

Sowieso ga je als grote ISP géén Exchange gebruiken, en voor webmail hadden ze naar XS4ALL moeten kijken.

Samengevat: maak gebruik van smarthost.direct-adsl.nl als je wilt dat je mail ook echt aankomt.

edit: Het jammere van de smarthost.direct-adsl.nl is dat het een alias is voor de smtpXX.wxs.nl pool en deze pool staat (stond?) regelmatig blacklisted. Maar dit komt de laatste tijd steeds minder voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 15-11-2006 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 17:58

Meneer iCy

swarma

Iemand anders op dit moment problemen met internet en ook deze dienst heeft? Ik kan momenteel diverse websites niet meer op. En de allerbelangrijskte dat is google :<

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat de DNS-servers plat liggen. Na instellen van andere servers heb ik geen problemen meer minder problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door msx2 op 15-11-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
DNS lag net plat, werkt weer.

Email ligt er ook uit, tenminste, ik krijg sinds 10u geen mail meer. :X

edit: Mail begint ook weer door te komen:
Received: from smtp19.wxs.nl ([195.121.247.10]) by cpexfe-voip06.KPNplanet.nl with Microsoft SMTPSVC(5.0.2195.6713);
Wed, 15 Nov 2006 10:58:06 +0100
Received: from mail.xxx.nl
(ip51cc7dxx.speed.planet.nl [81.204.125.x]) by smtp19.wxs.nl
(iPlanet Messaging Server 5.2 HotFix 2.07 (built Jun 24 2005))
with ESMTP id <0J8R0042MNJZ54@smtp19.wxs.nl> for root@kpnplanet.nl; Wed,
15 Nov 2006 10:55:12 +0100 (CET)

[ Voor 70% gewijzigd door Arnout op 15-11-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 11:53
Ik zit na 2,5 maand nog steeds te w88 op mijn experiabox. Heb inmiddels bij kennissen al de nodige experiaboxen aangesloten en moet ik zeggen dat dit moeiteloos ging.

Dit betreft allemaal abbo's via planet.

Ik ben 4 weken geleden maar weer eens gaan bellen. Meneer we gaan er nu achteraan..... u hoort binnen 5 werkdagen van ons.....

Na 10 werkdagen weer niks gehoord, nog maar eens gebeld..... Sorry meneer we zien het hier in het scherm staan ik ga er achteraan...... morgen telefoontje....

Gun ze twee dagen niks.....

Maandag aan de lijn, meneer u krijgt nu van ons een spoed aantekening u wordt teruggebeld....

Twee weken later... vandaag dus..... Weer gebeld..... Meneer u moet niet de planet helpdesk hebben maar de kpn helpdesk we verbinden u door....... Kpn heldesk: nee meneer u bent klant van planet...... u moet planet hebben.....

Weer planet opgebeld en ze gelijk maar een ultimatum gesteld..... Binnen twee weken wil ik de experiabox hebben en werkend anders wordt het contract beeindigd wegens nalaten van verplichtingen en stap ik over naar tele2

Hopen dat ze nu reageren...... Ik hou jullie op de hoogte

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 13-06 18:32
Hier is het internet vanmorgen ook niet fijn. Dit is met een normaal HetNet abbo, dus denk dat het gehele KPN netwerk er last van heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 17-06 17:58

Meneer iCy

swarma

Muppet2, tele2 zou ik ook niet nemen. Ik spreek uit ervaring via een kennis van mij..

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Hier nog iemand met internet zo traag als dikke stront door een te kleine trechter. Ik heb geen IPB, maar it wel op het KPN ADSL netwerk met Planet Internet ADSL Comfort 6Mbit/768Kbit.
Als ik de website van Planet Internet probeer te beoeken krijg ik een "gateway timeout" terwijl ik niet eens een proxy-server gebruik. Er lijkt dus inderdaad wat mis te zijn met het KPN ADSL netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37
In Zwolle heeft KPN Adsl een storing. Heb er hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

hier @ planet internet last..... sommige sites werken wel, sommige niet

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Ik heb geen IPB maar Planet Internet werkt voor geen donder op het moment. Unable to resolve server errors, timeouts en weet ik veel. Echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Laatst online: 12-06 16:55
In Houten ook geen DNS meer te raadplegen.
Wie kan mij eventuele alternatieve DNS-servers doorgeven ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
remke schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:04:
In Houten ook geen DNS meer te raadplegen.
Wie kan mij eventuele alternatieve DNS-servers doorgeven ?

Thx
UwNet DNS server reageert momenteel goed: 213.227.141.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Limburg lag een minuut of 5 geleden ook plat, na 5 restarts doen (bijna) alle sites het gewoon weer.

Ander vraagje:
Ik krijg, als ik op "scan" druk in de Gigaset WLAN Adapter Monitor, meerdere draadloze netwerken te zien behalve de mijne.
Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~goesj000/hoi.JPG

De bovenste (doorgestreept) is dus de mijne.

Hoort het zo, of zit ik hier met een paar meelifters op mijn internet verbinding? Ik kan die verbindingen ook niet wegkrijgen door op "delete" te drukken of iets dergelijks.
Ook verandert het aantal netwerken en de netwerkem zelf om een tijdje.

[ Voor 73% gewijzigd door ibr op 15-11-2006 12:47 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 08:10
In groningen hebben we er ook last van met Direct-ADSL. Af en toe werkt het wel, maar grotendeels niet. Mail van planet werkt idd ook niet. Hoop dat het snel opgelost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Je ziet het ook in de internetverkeer statistieken van de AMS IX.

Na 10u en 12u storing zo te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/technical/stats/cgi-bin/16all?log=totalall;png=daily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ibr schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:41:
Ander vraagje:
Ik krijg, als ik op "scan" druk in de Gigaset WLAN Adapter Monitor, meerdere draadloze netwerken te zien behalve de mijne.

Hoort het zo, of zit ik hier met een paar meelifters op mijn internet verbinding? Ik kan die verbindingen ook niet wegkrijgen door op "delete" te drukken of iets dergelijks.
Ook verandert het aantal netwerken en de netwerkem zelf om een tijdje.
Jouw Gigaset WLAN adapter scanned gewoon naar beschikbare netwerken. Alle apparaten die zichzelf melden na een oproep zijn zichtbaar. Normaal gesproken maakt je Experia Box zichzelf niet bekend aan de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Planet Internet heeft eindelijk bevestigd dat er een storing is met opvragen van websites:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=391096/sc=ce9c3b

Inmiddels lijkt het weer te zijn opgelost, want ik kon Google en Tweakers ook niet meer bereiken op den duur en nu wel weer en ook weer lekker snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 10:32
Arnout schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:33:
[...]UwNet DNS server reageert momenteel goed: 213.227.141.10
Dank je. Ik gebruik dit ip nu als Preferred DNS server. Ik zie dat UwNet nog eentje heeft: 213.227.130.5. Heb 'm als Alternate DNS server in de box gezet. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Laatst online: 14-05 23:59
Laatste tijd sowieso erg veel last van trage verbinding. Over 2 maanden wordt er glasvezel aangeboden in mijn straat (Amsterdam), kabels zijn net gelegd. Door de storingen van de laatste tijd wordt overstappen wel aantrekkelijker. Zo'n beetje zelfde prijs, alleen wel met 30MB up en down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en bij de service mededelingen van kpn: niets te lezen.

Lijkt nu wel weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Marbo schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:00:
Laatste tijd sowieso erg veel last van trage verbinding. Over 2 maanden wordt er glasvezel aangeboden in mijn straat (Amsterdam), kabels zijn net gelegd. Door de storingen van de laatste tijd wordt overstappen wel aantrekkelijker. Zo'n beetje zelfde prijs, alleen wel met 30MB up en down.
que?

waar, wie, hoe?

30 vind ik wel weinig. heb op me werk 1000mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Laatst online: 14-05 23:59
Duinkonijn schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:50:
[...]

que?

waar, wie, hoe?

30 vind ik wel weinig. heb op me werk 1000mbit
Amsterdam, Oostelijk Havengebied, verschillende providers, waaronder internlnet, Unet en Pilmo. 100 MB kan ook natuurlijk, alleen wel een stuk duurder dan ik nu betaal voor IPB. De 30 mb is dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77154

Probleem met IPB van hetnet.
Kan niet meer gebeld worden (mobiel of vaste lijnen), alleen weer wel door klanten van IPB.
Kan wel uit bellen.
Vreemd want na de installatie werkte de telefonie wel.
Nu dus al enige dagen niet meer te bereiken. :?
Is het zoals ik hier en daar lees pas opgelost als de lijn
overgezet is naar een digitaal signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Misschien een domme vraag maar kun je via de EB communiceren tussen je laptop en vaste pc?
Zoja, moet ik dan gewoon de netwerkwizard draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 15:27
Anoniem: 30648 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:42:
Misschien een domme vraag maar kun je via de EB communiceren tussen je laptop en vaste pc?
Zoja, moet ik dan gewoon de netwerkwizard draaien ?
Domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden wel....
Maar het kan. De optie die je aangeeft moet lukken. Zorg dat je werkgroep dezelfde naam heeft op beiden en wil je mappen van elkaar bereiken dan moet je die natuurlijk delen (windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Jan-E schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:08:
[...]

Vandaag kreeg ik "de brief".

De medewerker in kwestie heeft mij totaal niet begrepen en heeft een brief gestuurd met de activatiecode voor Internetplusbellen en de WPA-PSK key... zucht. Wat moet ik met de activatiecode? :X

Wie nog de helpdesk moet bellen: wees voorbereid op het ergste, de kans is inmiddels aardig hoog dat je iemand te spreken krijgt met 0,0 productkennis en 0,0 behulpzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_A_R
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:40
Anoniem: 77154 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:19:
Probleem met IPB van hetnet.
Kan niet meer gebeld worden (mobiel of vaste lijnen), alleen weer wel door klanten van IPB.
Kan wel uit bellen.
Vreemd want na de installatie werkte de telefonie wel.
Nu dus al enige dagen niet meer te bereiken. :?
Is het zoals ik hier en daar lees pas opgelost als de lijn
overgezet is naar een digitaal signaal?
Zojuist IPB geinstalleerd, ging zonder problemen. Heb een routertje aangesloten (Asus WL-500G P), en ik zit nu met drie PC's via de router te werken, dit gaat goed. WLAN uitgeschakeld (dit lukt gewoon, heb ook ergens gelezen dat dit niet meer kon), omdat ik een draadloze router heb en wlan van de EB niet gebruik.

Ik heb nu hetzelfde probleem als jij. Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden. De telefoon gaat wel over, en op de telefoon staat "externe oproep", en valt na twee keer overgaan uit, en gaat dan weer aan. Lijkt me niet helemaal lekker.
Ik ga bellen met de storingsdienst om dit op te lossen, maar ik vermoed dat alles nog niet omgezet is.

Ik heb nog een andere vraag. Wanneer je je telefoon in de EB hebt geprikt, moet je tussen je splitter en de EB nog een kabeltje aanleggen (Lijn). Bij Tele2 is dat bijvoorbeeld niet zo. Je zou zeggen dat je EB alles verzorgt, en dus geen gesplitste lijn meer nodig hebt. Kan iemand vertellen waar dit precies voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A_A_R schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:56:
[...]
Ik heb nog een andere vraag. Wanneer je je telefoon in de EB hebt geprikt, moet je tussen je splitter en de EB nog een kabeltje aanleggen (Lijn). Bij Tele2 is dat bijvoorbeeld niet zo. Je zou zeggen dat je EB alles verzorgt, en dus geen gesplitste lijn meer nodig hebt. Kan iemand vertellen waar dit precies voor is?
na de portering +/- 8 werkdagen (of als je geen kiestoon hoort als je ** belt) kan je de splitter weghalen en de lijn rechtstreeks in de adsl ingang stoppen.

dit is trouwens al heel vaak gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

De EB regelt dus ook alles, je hebt een draad voor inkomende telefonie via telefoonsymbool splitter naar lijn op EB en uitgaand gaat via VOIP... ISDN ligt net iets anders, dan ga je vanaf de splitter naar de nt1, dan naar je centrale, dan vanaf de poort waar je hoofdnummer op xit (meestal poort1) naar lijn op de EB .. Maar principe is gelijk in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Weet iemand nog een manier om afdeling annuleringen te pakken te krijgen. Ik probeer nu meer dan een week die afdeling te bereiken, maar krijg een standaard bandje dat alle medewerkers ingespreke zijn en een ogenblik geduld aub. Maakt ook niet uit of je nu in de ochtend / middag / avond belt en meer als als een uur in de wacht staat. Je krijgt gewoon niemand aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77154

Of nog gemakkelijker start - bureauassesoires - communicatie - verbinding met extern bureaublad
Je ziet dan het beeld van je vaste pc en kunt alles opstarten alsof je gewoon achter je desktop zit maar je zit natuurlijk gewoon lekker in de bank met je laptop...ideaal en gewoon een windows XP functionaliteit. Niks gedoe met gedeelde mappen etc etc
EdjeK schreef op woensdag 15 november 2006 @ 15:59:
[...]

Domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden wel....
Maar het kan. De optie die je aangeeft moet lukken. Zorg dat je werkgroep dezelfde naam heeft op beiden en wil je mappen van elkaar bereiken dan moet je die natuurlijk delen (windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AleSyS schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:17:
Weet iemand nog een manier om afdeling annuleringen te pakken te krijgen. Ik probeer nu meer dan een week die afdeling te bereiken, maar krijg een standaard bandje dat alle medewerkers ingespreke zijn en een ogenblik geduld aub. Maakt ook niet uit of je nu in de ochtend / middag / avond belt en meer als als een uur in de wacht staat. Je krijgt gewoon niemand aan de telefoon.
misschien is dit iets? Ik heb het telefonisch gedaan maar kost je 70 minuten. (7 euro)

http://www.opzeggen.nu/in...sk=view&id=648&Itemid=717

U dient een abonnement uiterlijk één maand voor het einde van de contracttermijn op te zeggen. U kunt uw abonnement schriftelijk opzeggen. Dit is volgens de wet een geldig bewijs, maar de KPN doet net alsof de brief nooit is aangekomen. Dit heeft dus alleen zin als u de brief aangestuurd verstuurd zodat u bewijs heeft dat de brief is ontvangen.

Over dat nooit ontvangen, dit beweerde KPN bij mij ook, maar tijdens een boos telefoongesprek werd dit opgelost, maar kostte mij dus 70 minuten tijd en 7 euro's

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 152867 op 15-11-2006 22:21 . Reden: verkeerde url ]

• AleSyS
Anoniem: 152867 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:18:
[...]

misschien is dit iets? Ik heb het telefonisch gedaan maar kost je 70 minuten. (7 euro)

http://www.opzeggen.nu/in...sk=view&id=648&Itemid=717

U dient een abonnement uiterlijk één maand voor het einde van de contracttermijn op te zeggen. U kunt uw abonnement schriftelijk opzeggen. Dit is volgens de wet een geldig bewijs, maar de KPN doet net alsof de brief nooit is aangekomen. Dit heeft dus alleen zin als u de brief aangestuurd verstuurd zodat u bewijs heeft dat de brief is ontvangen.

Over dat nooit ontvangen, dit beweerde KPN bij mij ook, maar tijdens een boos telefoongesprek werd dit opgelost, maar kostte mij dus 70 minuten tijd en 7 euro's
Ik heb 28-10-2006 gebeld en telefonisch opgezegd aangezien ik na 2 maandan te wachten op mijn IPB installatie pakket nog steeds. Aangezien ik niks ontvangen had zij de desbetreffende dame dat het binnen 3 geregeld zou zijn en mijn lijn vrij gegeven zou worden zodat ik een andere provides kan nemen. Ik zit al 3 weken nu zonder internet omdat ik casema rond de tijd van aanvraag al had opgezegd. Nu kreeg ik vorige week via via al te horen dat het wel 3 tot 4 weken kan duren voordat de annulering voltooid is. Maar door de enorme drukte bij KPN is de afdeling annuleringen nagenoeg onbereikbaar geworden. Als ik het via een andere afdeling probeer hun te benaderen zijn ze ook niet bereikbaar en op verzoek terug te bellen o.i.d. wordt ook niet op gereageerd. Inmiddels heb ik nog steeds geen bevestiging of wat dan ook ontvangen van KPN dat het daad werkelijk in behandeling is genomen. En de kosten van het in de wacht staan rijzen langzaam ook de pan uit. Soms na anderhalf uur in de wacht staan wordt spontaan de verbinding verbroken

KPN > Kan Problemen Negeren

Anoniem: 91628

Bij ons thuis staat op de beneden verdieping een PC waar momenteel Windows XP Home Edition op geinstalleerd staat. Echter is dit geen legaal besturingssysteem. Toen er namelijk nog geen harde WGA beveiliging in omloop was, heb ik één van de legale licenties die ik hier thuis heb, ook geinstalleerd op die PC. Tot nu toe loopt dat systeem nog altijd gewoon, maar ik kan dus helaas geen Windows Update meer uitvoeren tegenwoordig. Nu leek het mij dus we aardig om van die machine een Linux PC te maken. Als besturingssysteem had ik dan Ubuntu in gedachten. Maar ik weet niet in hoeverre dat ik de Gigaset USB Adapter 108 van KPN aan de praat ga krijgen op een Linux systeem...

Word die ondersteuning eigenlijk wel geboden, vrraag ik mij af? Daarnaast wil ik even er bij vermelden dat ik liever een nieuw draadloos netwerkkaartje er in monteer die wel in combinatie met Linux gaat werken, in plaats van een extra Windows licentie te gaan kopen.

Misschien dat er mensen zijn die wel wat ervaring hebben met de Linux / KPN combinatie.

• stumperd
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-07-2023
Weet er iemand een e-mail adres van de klantenservice? Ik heb op de website gezocht maar kan daar geen email adres vinden (kpn houd zich niet aan de wet?)

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stumperd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:09:
Weet er iemand een e-mail adres van de klantenservice? Ik heb op de website gezocht maar kan daar geen email adres vinden
Geen email, ma wel een form. Onderaan: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1327243
(kpn houd zich niet aan de wet?)
Hoezo? Leg eens uit :P

[ Voor 5% gewijzigd door Edmund op 16-11-2006 11:41 ]

• Joen
Van de Service &Support pagina http://kpn-serviceportal....250YWN0&p_li=&p_topview=1:
Alle vragen over InternetPlusBellen worden afgehandeld door de KlantenService van KPN.

De KlantenService van KPN geeft informatie en advies over diensten, toepassingen, tarieven en abonnementsvormen van KPN. Tevens verstrekt de KlantenService van KPN informatie en advies over de rekening.

Bereikbaarheid KlantenService van KPN voor consumenten:

Openingstijden:
maandag t/m zondag van 08.00u tot 22.00u

Telefoonnummer:
0900-0244 (niet gratis)

E-mail:
klantenservice@kpn.com

(...)

Vragen via e-mail:

U kunt uw vraag of klacht ook per e-mail versturen naar klantenservice@kpn.com. Vermeld hierbij uw vaste telefoonnummer of uw betalingskenmerk.
Ik heb me ook eens laten vertellen dat er ook een mailadres support@kpn.com is voor IPB, maar pin me er niet op vast. Ik denk dat klantenservice@kpn.com sowieso wel zal werken, omdat die zo op de site vermeld staat.

En dat van niet aan de wet houden snap ik ook niet echt. :?

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 16-11-2006 11:49 ]

• stumperd
  • Laatst online: 26-07-2023
@joen: dankje

Wat betreft het aan de wet houden, volgens de europeese richtlijn 2000/31 artikel 5 dient een bedrijf die elektronisch zaken doet duidelijk een email-adres te vermelden.

De meeste logische manier op de kpn site is 'klantenservice' -> 'contact met kpn' daat staat echter geen email adres vermeld.

Maar dat boeit niet zo heel veel, ik heb hem nu.

@edmun: een formulier is geen email, ik kan deze niet vanaf mijn telefoon gebruiken en tevens kan ik geen bijlage versturen.

[ Voor 24% gewijzigd door stumperd op 16-11-2006 12:00 ]

• KaleBrink
  • Laatst online: 23-04 19:50
Bij ons thuis staat op de beneden verdieping een PC waar momenteel Windows XP Home Edition op geinstalleerd staat. Echter is dit geen legaal besturingssysteem. Toen er namelijk nog geen harde WGA beveiliging in omloop was, heb ik één van de legale licenties die ik hier thuis heb, ook geinstalleerd op die PC. Tot nu toe loopt dat systeem nog altijd gewoon, maar ik kan dus helaas geen Windows Update meer uitvoeren tegenwoordig. Nu leek het mij dus we aardig om van die machine een Linux PC te maken. Als besturingssysteem had ik dan Ubuntu in gedachten. Maar ik weet niet in hoeverre dat ik de Gigaset USB Adapter 108 van KPN aan de praat ga krijgen op een Linux systeem...

Word die ondersteuning eigenlijk wel geboden, vrraag ik mij af? Daarnaast wil ik even er bij vermelden dat ik liever een nieuw draadloos netwerkkaartje er in monteer die wel in combinatie met Linux gaat werken, in plaats van een extra Windows licentie te gaan kopen.

Misschien dat er mensen zijn die wel wat ervaring hebben met de Linux / KPN combinatie.
Ik heb zelf ook Linux geinstalleerd (Debian 3.1 op mijn desktop, Suse 10.1 op mijn laptop)
De Gigaset USB Adapter 108 van KPN heb ik niet werkend gekregen.
Desktop is bedraad aangesloten dus die is niet zo belangrijk, maar ik heb het wel geprobeert. (bedraad werkt goed en de ontvangst is slecht op zolder bij mij, vandaar geen moeite gedaan)
Op mijn Laptop meer moeite gedaan om het werkende te krijgen, maar bij niet gelukt.
Ik weet ook waardoor het bij mij niet lukte, mijn laptop is 64bit en de Suse die ik heb geinstalleerd ook. Ik denk dat als je ndiswrapper gaat gebruiken en de Windows driver installeerd met behulp van de ndiswrapper het wel gaat werken. Linux drivers zijn er niet dus je moet ndiswrapper gaan gebruiken. Bij mij werkt ndiswrapper erg goed met de interne wireless van mijn laptop, maar voor die heb ik 64bit windows drivers kunnen vinden en voor de Gigaset USB adpter niet. (ik weet niet of die er inmiddels zijn)

ndiswrapper homepage

Bij mij werkte het dus niet omdat ik niet de moeite heb genomen om het op een 32bit Linux systeem aan de gang te krijgen, en ndiswrapper op een 64bit systeem werkt niet met een 32bit windows driver, wat dus de reden was dat in eerste instantie mijn interne wireless LAN niet werkte, na een 64bit windows driver geinstalleerd te hebben werkte het dus wel.

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42
Ik heb IpB van planet en heb sinds een dag of 2 last van een heel hoge ping met een computer op een tele2 adsl netwerk.
Omdat dit mijn favoriete gamehost is begint me dit toch te ergeren.

De gemiddelde ping naar die server is 700ms en ook als ik naar tele2.nl of versatel.nl ping krijg ik ongeveer 700ms (iets minder dan de gameserver dat wel). In de avond/nacht is de ping iets lager, ongeveer 100-200ms (nog te veel). Normaal was de ping altijd 50ms of beter.

Pingen naar een willekeurig andere computer geeft normale pings en pings vanaf andere computers naar de server toe gaan ook goed.

Traceroute naar versatel wijst het volgende uit:
traceroute to www.tele2.nl (62.58.50.202), 255 hops max, 40 byte packets
1 www (192.168.2.1) 0.864 ms 0.725 ms 0.652 ms
2 195.190.249.44 (195.190.249.44) 11.082 ms 8.905 ms 8.249 ms
3 iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl (213.75.1.213) 16.419 ms 18.732 ms 40.338 ms
4 nl-asd-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net (213.75.1.146) 52.050 ms 51.263 ms 53.319 ms
5 amsix1.teleglobe.net (195.69.145.168) 675.171 ms 682.583 ms 677.656 ms
6 if-0-0.core1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net (80.231.80.13) 697.691 ms 704.123 ms 703.864 ms
7 ix-3-0.core1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net (80.231.80.22) 691.177 ms 611.481 ms 611.629 ms
8 pc1.dr01asd3.versatel.net (212.53.18.34) 610.511 ms 610.359 ms 608.719 ms
Dus waarschijnlijk gaat het bij de AIX mis, want daar begint de hoge ping.

Weet iemand hoe dit kan komen. Hebben andere hetzelfde probleem of is dit alleen bij mij?

• Arnout
aequitas schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:55:
[...]
Weet iemand hoe dit kan komen. Hebben andere hetzelfde probleem of is dit alleen bij mij?
Bij mij zelfde uitvoer:
traceroute to 62.58.50.202 (62.58.50.202), 30 hops max, 38 byte packets
1 192.168.2.1 (192.168.2.1) 0.559 ms 0.612 ms 0.485 ms
2 195.190.249.3 (195.190.249.3) 8.758 ms 10.829 ms 7.621 ms
3 213.75.64.145 (213.75.64.145) 9.090 ms 9.352 ms 9.359 ms
4 nl-rt-dc2-ias-csg01.nl.kpn.net (213.75.1.233) 11.250 ms 11.828 ms 10.910 ms
5 amsix1.teleglobe.net (195.69.145.168) 674.788 ms 773.568 ms 775.839 ms
6 if-0-0.core1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net (80.231.80.13) 825.785 ms 790.493 ms 708.533 ms
7 ix-3-0.core1.AD1-Amsterdam.teleglobe.net (80.231.80.22) 689.801 ms 919.109 ms 734.431 ms
8 pc1.dr01asd3.versatel.net (212.53.18.34) 873.064 ms 707.748 ms 778.741 ms

• aequitas
Hmm balen, ik had nog gehoopt dat hij aan mij lag. Dan kon ik er tenminste nog wat aan doen.

Nu maar hopen dat ze het snel oplossen.

• _Mystikal_
  • Laatst online: 00:36

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

aequitas schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:55:
Ik heb IpB van planet en heb sinds een dag of 2 last van een heel hoge ping met een computer op een tele2 adsl netwerk.
Omdat dit mijn favoriete gamehost is begint me dit toch te ergeren.

De gemiddelde ping naar die server is 700ms en ook als ik naar tele2.nl of versatel.nl ping krijg ik ongeveer 700ms (iets minder dan de gameserver dat wel). In de avond/nacht is de ping iets lager, ongeveer 100-200ms (nog te veel). Normaal was de ping altijd 50ms of beter.

Pingen naar een willekeurig andere computer geeft normale pings en pings vanaf andere computers naar de server toe gaan ook goed.

Traceroute naar versatel wijst het volgende uit:

[...]

Dus waarschijnlijk gaat het bij de AIX mis, want daar begint de hoge ping.

mijn trace:
1 20 ms 99 ms 199 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]
2 9 ms 10 ms 9 ms 195.190.249.98
3 13 ms 12 ms 12 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.213]
4 14 ms 13 ms 13 ms iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.25]
5 14 ms 13 ms 14 ms ge-0-1-0.br01sara.versatel.net [195.69.144.47]
6 14 ms 14 ms 14 ms pc1.dr01asd3.versatel.net [212.53.18.34]
7 15 ms 15 ms 16 ms srp2-0.cr01asd2.versatel.net [62.58.128.1]
8 14 ms 14 ms 14 ms vlan211.as01asd2.versatel.net [62.58.63.69]
9 14 ms 14 ms 14 ms 62.58.56.250
0 14 ms 13 ms 13 ms www.tele2.nl [62.58.50.202]
hier dus nergens last van. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik DirectAdsl heb, en geen IPB. Duidelijk is wel dat het geen kpn breed netwerkprobleem is, maar iets van IPB.

[ Voor 4% gewijzigd door _Mystikal_ op 16-11-2006 17:37 ]

Anoniem: 197401

Anoniem: 91628 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:32:
-knip-
Word die ondersteuning eigenlijk wel geboden, vrraag ik mij af?
-knip-
Nee linux word niet ondersteund door kpn. :)

AleSyS schreef op donderdag 16 november 2006 @ 07:13:
[...]

Ik heb 28-10-2006 gebeld en telefonisch opgezegd aangezien ik na 2 maandan te wachten op mijn IPB installatie pakket nog steeds. Aangezien ik niks ontvangen had zij de desbetreffende dame dat het binnen 3 geregeld zou zijn en mijn lijn vrij gegeven zou worden zodat ik een andere provides kan nemen. Ik zit al 3 weken nu zonder internet omdat ik casema rond de tijd van aanvraag al had opgezegd. Nu kreeg ik vorige week via via al te horen dat het wel 3 tot 4 weken kan duren voordat de annulering voltooid is. Maar door de enorme drukte bij KPN is de afdeling annuleringen nagenoeg onbereikbaar geworden. Als ik het via een andere afdeling probeer hun te benaderen zijn ze ook niet bereikbaar en op verzoek terug te bellen o.i.d. wordt ook niet op gereageerd. Inmiddels heb ik nog steeds geen bevestiging of wat dan ook ontvangen van KPN dat het daad werkelijk in behandeling is genomen. En de kosten van het in de wacht staan rijzen langzaam ook de pan uit. Soms na anderhalf uur in de wacht staan wordt spontaan de verbinding verbroken

KPN > Kan Problemen Negeren
Kan tot 2 maand duren eigelijk.

• aequitas
Het lijk nu voor mij over te zijn. Hij gaat ook niet meer over aix heen.

• EricEric752
stumperd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:09:
Weet er iemand een e-mail adres van de klantenservice? Ik heb op de website gezocht maar kan daar geen email adres vinden (kpn houd zich niet aan de wet?)
Je kunt mailen naar InternetPlusBellencm@kpn.com

Je krijgt dan wel een reactie terug met daarin het volgende:

"Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 4 weken contact met u opgenomen wordt."

Overigens houdt KPN zich niet eens altijd aan de termijn van vier weken. Het kan zelfs NOG langer duren voordat je iets van ze hoort. Over het algemeen is het antwoord trouwens ook nutteloos en geen antwoord op de gestelde vraag.

• AleSyS
wat....tot 2 maanden duren tot de lijn weer vrij gegeven wordt. Als dat zo is dan ga ik een officiele klacht aangetekend versturen naar de KPN. Ik heb nog niet eens gebruik kunnen maken van hun dienst :(

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Okey, ik had me helemaal niet verdiept in dit IPB gebeuren.

Ik was alleen vanplan om m'n GO abo naar een Lite om te zetten, maar het IPB abo was in totaal ongeveer 5 euro goedkoper, daarvoor moet je een Nederlander zijn 8)7
Kreeg in het hele gesprek met de verkoop dame niet te horen dat de telefonie via internet zou gaan (VoIP) Dus ik was redelijk in de veronderstelling dat het een gangbaar systeem was.

Ik zit nu 9 deeltjes horror en helpdesk nachtmerries door te lezen :/ (oftewel VoIP dienst InternetPlusBellen) na dat ik naar KPN Experia Box had gezocht op GoT.

Mij bekruipt een erg onbehaaglijk gevoel, ben dus ook vanplan om nu nog meteen een telefoontje te plegen dat ze het hele gebeuren achterwege kunnen laten.

Is dat een beetje voorbarig?

PS, had het een paar uurtjes geleden aangevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 16-11-2006 20:06 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• jwagenaar
sHELL schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:59:

Ik was aleen vanplan om m'n GO abo naar een Lite om te zetten, maar het IPB abo was intotaal ongeveer 5 euro goedkoper, daarvoor moet je een nederlander zijn 8)7
Kreeg in het hele gesprek met de verkoop dame niet te horen dat de telefonie via internet zou gaan (VoIP) Dus ik was redelijk in de veronderstelling dat het een gangbaar systeem was.

Ik zit nu 9 deeltjes horror en helpdesk nachtmerries door te lezen :/ (oftwel VoIP dienst InternetPlusBellen) na dat ik naar KPN Experia Box had gezocht op GoT.

Mij bekruipt een erg ongehaagelijk gevoel, ben dus ook vanplan om nu nog meteen een telefoontje te plegen dat ze het hele gebeuren achterwege kunnen laten.

dat denk ik zeker. het overgrote deel van de ipb gebruikers is zeer tevreden. op forums worden meestal alleen de negatieve kanten van produkten benaderd. voor alle duidelijkheid er zijn mensen die zeker terechte klachten hebben, maar om nu te zeggen dat het produkt niet deugt, dat gaat mij te ver. weet uit dagelijkse ervaringen dat toch steeds het grootste deel gelukkig is met dit produkt en zeker niet op de laatste plaats ook over de financiele voordelen.

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-05 14:18
sHELL schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:59:

Ik was alleen vanplan om m'n GO abo naar een Lite om te zetten, maar het IPB abo was in totaal ongeveer 5 euro goedkoper, daarvoor moet je een Nederlander zijn 8)7

Ik zit nu 9 deeltjes horror en helpdesk nachtmerries door te lezen :/ (oftewel VoIP dienst InternetPlusBellen) na dat ik naar KPN Experia Box had gezocht op GoT.

Mij bekruipt een erg onbehaaglijk gevoel, ben dus ook vanplan om nu nog meteen een telefoontje te plegen dat ze het hele gebeuren achterwege kunnen laten.

PS, had het een paar uurtjes geleden aangevraagd.
Nee, ik zou echt nog even een paar jaar wachten totdat de Kpn IPB op orde heeft... Ik zit hier nu al 2,5 maand op 1,5 mbit terwijl me 6 mbit beloofd is... Mijn aanvraag is verkeerd aangekomen (door hetnet en planet behandeld) en ik heb mn officiele inloggegevens nog steeds niet.

Overigens, ik heb al wel een EB en Usb adapter, maar nog geen Planet inloggegevens (zit nog op kpn@direct-adsl pass: kpn) maar kan ik dan nu al wel mijn bellen activeren?

Ga naar www.jellerbert.nl

• Hurricane
  • Laatst online: 17-06 17:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

_Mystikal_ schreef op donderdag 16 november 2006 @ 17:36:
[...]

mijn trace:

[...]

hier dus nergens last van. Daarbij moet wel gezegd worden dat ik DirectAdsl heb, en geen IPB. Duidelijk is wel dat het geen kpn breed netwerkprobleem is, maar iets van IPB.
Hier IPB van mijn ouders. Die heeft het tele2-syndroom ook niet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.2.1
  2     9 ms     8 ms     8 ms  195.190.249.99
  3    11 ms    16 ms    16 ms  iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.213]
  4    12 ms    11 ms    12 ms  iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.25]
  5    12 ms    12 ms    12 ms  ge-0-1-0.br01sara.versatel.net [195.69.144.47]
  6    12 ms    12 ms    12 ms  pc1.dr01asd3.versatel.net [212.53.18.34]
  7    13 ms    13 ms    13 ms  srp2-0.cr01asd2.versatel.net [62.58.128.1]
  8    13 ms    13 ms    13 ms  vlan211.as01asd2.versatel.net [62.58.63.69]
  9    13 ms    13 ms    13 ms  62.58.56.250
 10    12 ms    14 ms    13 ms  www.tele2.nl [62.58.50.202]

De trace is voltooid.

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

jwagenaar schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:08:
[...]

dat denk ik zeker. het overgrote deel van de ipb gebruikers is zeer tevreden. op forums worden meestal alleen de negatieve kanten van produkten benaderd. voor alle duidelijkheid er zijn mensen die zeker terechte klachten hebben, maar om nu te zeggen dat het produkt niet deugt, dat gaat mij te ver. weet uit dagelijkse ervaringen dat toch steeds het grootste deel gelukkig is met dit produkt en zeker niet op de laatste plaats ook over de financiele voordelen.
Dat snap ik, elk product heeft wel een serie gebruikers die er problemen mee heeft. (en dan natuurlijk hun beklag leggen)

Maar er zijn een aantal punten die mij tegen het hoofd stoten.
  1. Ik wil gewoon een sneller internet, ik heb geen behoefte aan vergaande veranderingen in mijn bestaande situatie.
  2. Tijdens het aanbieden van de abo is mij absolut niet duidelijk gemaakt dat ik te doen had met een VoIP dienst. (zelfs geen hint dat mijn telefoon verkeer over het internet zou gaan)
  3. Dat KPN op afstand kan vrotten in de Experia Box :X
Ik heb nu meer op m'n bord gekregen dan dat ik zocht en de hele situatie doet me aan dit plaatje denken.

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a134/bakasheru/development.jpg

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Hurricane
  • Laatst online: 17-06 17:16

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nog even een melding. Reset je box nu niet als het niet hoeft (Fout heb ik wel bij mijn ouders gemaakt) want de TSM server ligt eruit en dan krijg je geen voip account meer toegewezen totdat het probleem is opgelost.

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 12:33
AleSyS schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:17:
het kan ook via de website zelf mbv een webformulier:

voor HetNet klik HIER
voor Planet klik HIER

of er voor kpn ipb ook een webform is weet ik niet

• EricEric752
jwagenaar schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:08:
[...]

Natuurlijk kun je geluk hebben, maar de kans op problemen met InternetPlusbellen is gewoon erg groot. Zelf heb ik vanaf het begin grote problemen met de telefoon.

Als je het niet erg vind om regelmatig een week geen telefoon te hebben, kun je de gok echter best wagen ;)

Overigens geven de helpdeskmedewerkers van KPN zelf ook aan dat er zeer grote problemen met InternetPlusbellen zijn en dat de problemen veel groter zijn dan KPN had verwacht.

• jwagenaar
sHELL schreef op donderdag 16 november 2006 @ 20:30:
[...]

Dat snap ik, elk product heeft wel een serie gebruikers die er problemen mee heeft. (en dan natuurlijk hun beklag leggen)

Maar er zijn een aantal punten die mij tegen het hoofd stoten.
  1. Ik wil gewoon een sneller internet, ik heb geen behoefte aan vergaande veranderingen in mijn bestaande situatie.
  2. Tijdens het aanbieden van de abo is mij absolut niet duidelijk gemaakt dat ik te doen had met een VoIP dienst. (zelfs geen hint dat mijn telefoon verkeer over het internet zou gaan)
  3. Dat KPN op afstand kan vrotten in de Experia Box :X
1. sneller internet: prima kijk dan naar een gelijksoortig abonnement met meer bandbreedte.
2. niet duidelijk gemaakt: als je een nieuw produkt wilt afnemen, gaan je toch informeren; ook op het internet. zowel planet/kpn/hetnet geven duidelijk aan wat het produkt inhoudt.
3. vrotten: de experiabox blijft eigendom van de provider en de enigste toegang is voor updates van de software en in geval van storingen vanuit de klant om zaken te controleren. verders zal je provider daar echt niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
EricEric752 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:39:
[...]

Natuurlijk kun je geluk hebben, maar de kans op problemen met InternetPlusbellen is gewoon erg groot. Zelf heb ik vanaf het begin grote problemen met de telefoon.

Als je het niet erg vind om regelmatig een week geen telefoon te hebben, kun je de gok echter best wagen ;)

Overigens geven de helpdeskmedewerkers van KPN zelf ook aan dat er zeer grote problemen met InternetPlusbellen zijn en dat de problemen veel groter zijn dan KPN had verwacht.
Dit is gewoon ook weer redeneren vanuit je eigen situatie en vervolgens dat extrapoleren naar iedereen.

Ik heb hier sinds augustus IPB en het werk PERFECT. Nog geen enkel probleem gehad, installatie was geen probleem en je moet echt super-stom zijn als je de handleiding niet snapt.

Verder is m'n ADSL-verbinding super-stabiel en altijd 100%, kan ik zien in Grabit die continu op 320Kb/sec zit, en dat is mijn max verbinding, ze kunnen hier niet sneller.

Ik heb wel een probleem met factureren i.v.m. de actie bel onbeperkt 6 maanden gratis, wat wel in mindering wordt gebracht maar waar wel belkosten voor worden berekend. Had met 4 dagen een antwoord dat e.e.a. zoals door mij gesteld klopt en dat het opgelost gaat worden.

Ik heb nu al jaren ADSL van KPN, eerst via Planet en nu IPB en ik kan niets anders dan dik en dik tevreden zijn.

Mijn telefoon doet het altijd, IPB werd met 4 weken na aanvraag netjes geleverd en binnen 5 werkdagen deed mijn VOIP het.

En mijn overtuiging is dat deze situatie voor 80-90% van de gebruikers geldt.

PRoblemen, administratieve fouten en technische fouten komen altijd voor bij diensten. Maar om nu te gaan stellen dat de kans op problemen met IPB en ik quote "erg groot" is dan ben je niet eerlijk bezig en praat je uit je eigen frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AleSyS schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:34:
[...]

wat....tot 2 maanden duren tot de lijn weer vrij gegeven wordt. Als dat zo is dan ga ik een officiele klacht aangetekend versturen naar de KPN. Ik heb nog niet eens gebruik kunnen maken van hun dienst :(
Mja technisch gezien word de installed base vrijgegeven 1 of 2 dagen voordat je je nieuwe factuur ontvangt. En aangezien deze 1maal in de 2 maanden woord verstuurd. Kijk even wanneer je de laatste hebt gehad
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.