Allereerst jeroen, sorry voor de cynische ondertoon, die is niet direct voor jou bedoeld.
In het begin, augustus september 2005, begon het met ellende met de EB. Instaalatie verliep niet goed. Geen voip, TSM fouten. Toen al was het erg druk op de helpdesk, en werd de ene na de andere belofte gedaan en niet nagekomen.
Na een maand of twee leek alles goed te werken.
Maar helaas, toen regelmatig telefonie problemen door, na later bleek, het feit dat de EB het aantal connecties van torrent clients niet goed aankon.
Hiervoor zou al zeer lange tijd een update komen.
De laatste maanden weer regelmatig niet bereikbaar.
De helpdesk ook niet, en wat iemand anders hierboven al schreef, een mail met daarin een responstijd van 4 weken!!
Sorry hoor, 4 weken om een probleem op te lossen.
Daarbij komt, ook al hoort dit niet in dit topic thuis, ik heb ook tv van kpn.
En daar heb ik ook al geruime tijd problemen mee.
Veel storing, geen beeld, enz.
Hiermee ben ik al zo'n maand of drie bezig, antenne hier antenne daar buitenantenneenz enz.
Ook hiermee scoort de helpdesk niet goed, hoewel ze hier beloven binnen 8 werkdagen terug te bellen.
Dat word dus inderdaad 1 1/2 week wachten, en dan maar zelf bellen.
De laatste keer dat ik belde heb ik 70 minuten aan de lijn gehangen, en heb toen de hoorn er opgeknald, omdat iknog niemand aan de lijn kreeg, en alles van KPN opgezegd.
Ik ben nu voor internet, telefonie en televisie overgestapt naar Casema.
Daar zullen ongetwijfeld ook problemen zijn.
Alleen wat een verademing, toen ik het pakket binnen kreeg (3 dagen) alles aansloot (15 min) en activeerde (1 minuut) kwam het voipgedeelte niet op.
Ik bellen(op zondag), 5 minuten gewacht en probleem uitgelegd.
Meneer bood direct excuus aan omdat mijn gegevens niet correct waren in gevuld, en ging er gelijk achteraan.
Ik zei dat dat ook maandag mocht, maar nee, hij ging dat gelijk doen.
En jawel hoor. 's avonds VOIP lampje aan, en werken.
8 werkdagen later nummer geporteerd.
Ik weet dat dit nog maar een week of twee gelden is, maar de start is in ieder geval beter als bij KPN
Ook downloaden van torrents gaat prima, samen met telefonie.
Dus een heel verhaal, en hier concreet mijn antwoord op jouw vraag:
Ik heb het gehad met de EB, en met de helpdesk van KPN, hoewel deze laatste er zelf ook niet veel aan kunnen doen. Behalve dan dat collega's letterlijk worden uitgelachen om reacties die naar klanten worden gegeven.