navteq 6.60.1256 is toch de laatste versie ipv de navteq 6.60.1259?MR_VIPER schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:31:
Ik heb inmiddels de laatste kaart geïnstalleerd 660.1259 de navteq dus voor WE.
En eindelijk... eindelijk kan ik met een gerust hart naar huis navigeren. De dijk waarop voorheen altijd werd aangegeven dat je naar beneden kon rijden is inmiddels afgesloten. Iets wat pas sinds 2000 is. Nu stuurt TT me dus netjes door de wijk heen ipv buitenom en dan de dijk over alwaar je dus niet de wijk in kunt rijden. Dus die kaarten zijn voor mij een hele verbetering. Ik heb de POI's van de teleatlas set erin laten staan. Vooralsnog bijt het niet met elkaar. Ik heb zelfs het gevoel dat TT iets stabieler loopt op mijn Vario II (HTC Tytn) Volledige setup is dan TT 6.02 (7910) met de WE map van navteq 6.60.1259 en poi's van de teleatlas kaarten 6.60.1229
Overigens is dit een leuke tip voor mensen met een oude GPS muis die je bij het oude ANWB Engin 1.5 / 4 navigatie pakket kreeg.
Deze werkt namelijk niet met Tomtom omdat die geen TMC signalen pakt en deze GPS muis die standaard meestuurt met het GPS signaal. Hierdoor zal Tomtom de muis niet kunnen vinden.
Als je nu dit programmatje download: GPSRDSRun.exe
En dan sluit je de GPS muis aan op je PDA, dan start je eerst dit programmatje op en dan ga je pas naar Tomtom dan vind Tomtom wel je oude GPS muis (hoe je het in moet stellen staat op die website) en kun je deze gewoon blijven gebruiken.
Was voor mij ook de truuk.
Deze werkt namelijk niet met Tomtom omdat die geen TMC signalen pakt en deze GPS muis die standaard meestuurt met het GPS signaal. Hierdoor zal Tomtom de muis niet kunnen vinden.
En dan sluit je de GPS muis aan op je PDA, dan start je eerst dit programmatje op en dan ga je pas naar Tomtom dan vind Tomtom wel je oude GPS muis (hoe je het in moet stellen staat op die website) en kun je deze gewoon blijven gebruiken.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Klopt helemaal typefout van mijn kantVerwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 13:59:
[...]
navteq 6.60.1256 is toch de laatste versie ipv de navteq 6.60.1259?

*empty*
In mijn buurt stuurt de 1256-kaart mij linksaf op een plek waar je alleen maar rechtsaf mag.MR_VIPER schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:31:
Ik heb inmiddels de laatste kaart geïnstalleerd 660.1259 de navteq dus voor WE.
En eindelijk... eindelijk kan ik met een gerust hart naar huis navigeren. De dijk waarop voorheen altijd werd aangegeven dat je naar beneden kon rijden is inmiddels afgesloten. Iets wat pas sinds 2000 is. Nu stuurt TT me dus netjes door de wijk heen ipv buitenom en dan de dijk over alwaar je dus niet de wijk in kunt rijden. Dus die kaarten zijn voor mij een hele verbetering.
En op 2 andere plekken mis ik juist de juiste rotondes en straten.
Of build 1219 of juist build 1256 de prettigste build voor je is, hangt dus echt af van je persoonlijke situatie.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde pakket, op de Tomtom website staat dat het wel geschikt is voor de N73?Tuut-Tuut schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:16:
[...]
Volgens de info:
TomTom Navigator 6 Software Only MoWE on DVD is geschikt voor Windows en Mac OSX
Dus niet voor Symbian, dus waar haal je dan ttn.symbian_6.010 vandaan...??
http://www.tomtom.com/pro...p?ID=260&Category=2&Lid=5
het is toch hetzelfde pakket of vergis ik mij nu? Begin ernstig te twijfelen of het nu wel of niet kan worden geinstalleerd op de N73
Hij bedoelt welke besturingssytemen tomtom home voor de computer aan kan. Jij hebt idd gelijk dat ook de Symbian versie in het pakket zit.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:29:
[...]
Ik heb hetzelfde pakket, op de Tomtom website staat dat het wel geschikt is voor de N73?
http://www.tomtom.com/pro...p?ID=260&Category=2&Lid=5
het is toch hetzelfde pakket of vergis ik mij nu? Begin ernstig te twijfelen of het nu wel of niet kan worden geinstalleerd op de N73
Verwijderd
Heb ik gelukkig het goede pakket besteld, vraag me nu alleen af, net als grample, hoe ik dit geinstalleerd ga krijgen. Heb al gelezen dat het toch met tomtom home kan op het geheugenkaartje. Moet alleen nog uitvissen wat nu de root directory is. Is dat soms een map op het kaartje?DaannO schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:07:
[...]
Hij bedoelt welke besturingssytemen tomtom home voor de computer aan kan. Jij hebt idd gelijk dat ook de Symbian versie in het pakket zit.
De root is het kaartje. Oftewel het bovenstegedeelte van het kaartje. Het enigste wat jij hoeft te doen is het aan te sluiten en dan vind home hem gelijk.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:44:
[...]
Heb ik gelukkig het goede pakket besteld, vraag me nu alleen af, net als grample, hoe ik dit geinstalleerd ga krijgen. Heb al gelezen dat het toch met tomtom home kan op het geheugenkaartje. Moet alleen nog uitvissen wat nu de root directory is. Is dat soms een map op het kaartje?
Wanneer levert Tomtom eigenlijk de TeleAtlas kaart en wanneer de Navteq kaart als je West-Europa 6.60 aanschaft?
Ik wil een 2 GB SD kaartje gaan kopen om mn TT6 op te zetten. Maakt de snelheid van het kaartje (80x, 150x, Ultra, Extreme) iets uit voor het draaien van TT?
Ik kan me voorstellen dat een sneller kaartje helpt om TT soepeler te laten draaien (NPs lezen bijvoorbeeld) maar ik vraag me af of dat merkbaar is.
Ik kan me voorstellen dat een sneller kaartje helpt om TT soepeler te laten draaien (NPs lezen bijvoorbeeld) maar ik vraag me af of dat merkbaar is.
Dit maakt over het algemeen erg weinig uit. De pda`s kunnen de doorvoer niet zo snel aan. Je merkt dus alleen verschil als je het kaartje in de computer gooit om gegevens over te pompen.jurk738 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:50:
Ik wil een 2 GB SD kaartje gaan kopen om mn TT6 op te zetten. Maakt de snelheid van het kaartje (80x, 150x, Ultra, Extreme) iets uit voor het draaien van TT?
Verwijderd
bedankt voor het mee denken maar het is niet gelukt
hij vint geen gps op com 1
er moet iets zijn dat de houder kan actieveeren of
bedankt
hij vint geen gps op com 1
er moet iets zijn dat de houder kan actieveeren of
bedankt
schnumi schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 16:01:
Overigens is dit een leuke tip voor mensen met een oude GPS muis die je bij het oude ANWB Engin 1.5 / 4 navigatie pakket kreeg.
En dan sluit je de GPS muis aan op je PDA, dan start je eerst dit programmatje op en dan ga je pas naar Tomtom dan vind Tomtom wel je oude GPS muis (hoe je het in moet stellen staat op die website) en kun je deze gewoon blijven gebruiken.![]()
Beetje een raar probleem hier..
Mijn baas heeft een Q-Tek/MDA Vario achtig apparaat (die serie, geloof dat het een K-Jam is). Een aantal weken geleden heeft hij hiervoor TomTom Navigator 6 aangeschaft. Installatie is allemaal goed verlopen, en het werkte prima. Tijdens het navigeren stopte hij er echter "ineens" mee. Ik weet niet wat hij precies gedaan heeft of wat er gebeurd is, hij zegt dat zijn vrouw het gedaan heeft.
Toen ik er gister even naar keek voor hem, gaf TomTom aan dat de kaarten niet gevonden konden worden. Ik heb toen geprobeerd om het programma te verwijderen, netjes via software en dan TomTom verwijderen. Daarna stopte ik het kaartje er weer in, maar deze wordt niet herkend. De PDA geeft geen melding dat er een kaartje ingestoken wordt en ik zie hem niet in de File Explorer van de PDA.
Als ik het kaartje in een cardreader van een PC doe, kan ik wel een aantal bestanden zien op het kaartje, maar dat is LANG niet alles. Hij geeft wel aan dat het kaartje bijna vol zit, maar ik zie alleen de map voices, maar hier kom ik niet in (melding: beschadigd of onleesbaar). Ik heb geen ander kaartje kunnen proberen in de PDA, maar die leest het kaartje dus helemáál niet.
Mijn vragen:
- Waar ligt het probleem.. Bij het kaartje? Of bij de PDA?
- Is het normaal dat je alleen de map "voices" ziet op het kaartje?
- Kan ik de inhoud van het kaartje eventueel herstellen?
Ik hoop dat iemand er hier wat meer over weet. Ik kom er niet uit.
Mijn baas heeft een Q-Tek/MDA Vario achtig apparaat (die serie, geloof dat het een K-Jam is). Een aantal weken geleden heeft hij hiervoor TomTom Navigator 6 aangeschaft. Installatie is allemaal goed verlopen, en het werkte prima. Tijdens het navigeren stopte hij er echter "ineens" mee. Ik weet niet wat hij precies gedaan heeft of wat er gebeurd is, hij zegt dat zijn vrouw het gedaan heeft.
Toen ik er gister even naar keek voor hem, gaf TomTom aan dat de kaarten niet gevonden konden worden. Ik heb toen geprobeerd om het programma te verwijderen, netjes via software en dan TomTom verwijderen. Daarna stopte ik het kaartje er weer in, maar deze wordt niet herkend. De PDA geeft geen melding dat er een kaartje ingestoken wordt en ik zie hem niet in de File Explorer van de PDA.
Als ik het kaartje in een cardreader van een PC doe, kan ik wel een aantal bestanden zien op het kaartje, maar dat is LANG niet alles. Hij geeft wel aan dat het kaartje bijna vol zit, maar ik zie alleen de map voices, maar hier kom ik niet in (melding: beschadigd of onleesbaar). Ik heb geen ander kaartje kunnen proberen in de PDA, maar die leest het kaartje dus helemáál niet.
Mijn vragen:
Het klinkt bij mij in de oren alsof het kaartje op de een of andere manier beschadigd is, want ik heb een aantal mappen op mijn 2gb kaartje staan waaronder inderdaad de voices map.
Het herstellen van het kaartje zou je via e.o.a. datarecovery progje wel kunnen proberen, maar of dat werkt durf ik je niet te garanderen. Wat je daarna nog zou kunnen doen is proberen het kaartje opnieuw te formatteren (FAT32) en te kijken of je de TomTom kaarten opnieuw erop kan zetten.
Hope this helps, iig suc6 ermee!
Het herstellen van het kaartje zou je via e.o.a. datarecovery progje wel kunnen proberen, maar of dat werkt durf ik je niet te garanderen. Wat je daarna nog zou kunnen doen is proberen het kaartje opnieuw te formatteren (FAT32) en te kijken of je de TomTom kaarten opnieuw erop kan zetten.
Ok, dan denk ik inderdaad dat het kaartje het probleem is. Aangezien er normaal dus wel meer dingen op zouden moeten staan. Waar kan ik de kaarten vandaan halen? Volgens mij staan ze namelijk niet op de cd die er bijgeleverd wordt.Juggels schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:46:
Het klinkt bij mij in de oren alsof het kaartje op de een of andere manier beschadigd is, want ik heb een aantal mappen op mijn 2gb kaartje staan waaronder inderdaad de voices map.
Verwijderd
HP2200 en TomTom 6, 5-1-2007 deze reactie ontvangen
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.
Wij kunnen bij het type apparaat die u in uw e-mail heeft aangegeven helaas niet garanderen dat deze probleemloos samenwerkt met TomTom Navigator 6. Dit apparaat staat momenteel niet op onze lijst van ondersteunde apparaten.
De compatibiliteit van apparaten wordt bepaald aan de hand van het uitvoeren van uitgebreide testen. Deze testen moeten uitwijzen of een apparaat probleemloos functioneert bij de toepassing waarvoor deze gebruikt zal worden. Wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden kan dit een aantal oorzaken hebben. Onderstaand vind u een aantal van deze mogelijke oorzaken.
Mogelijke oorzaken van het niet compatibel zijn van apparaten:
• Het apparaat beschikt niet over de functies die vereist zijn voor de gewenste toepassing.
• In de testfase is gebleken dat er problemen zijn opgetreden bij het gebruik van een functie.
• Het apparaat zit nog in de testfase of is nog niet getest.
Wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden, is het niet per definitie zo dat deze in zijn geheel niet zal werken. Het is sommige gevallen zelfs mogelijk dat het probleemloos zal werken.
Wanneer er een probleem optreedt bij gebruik van TomTom-producten en er wordt hiervoor contact opgenomen met de Customer Support-afdeling zullen wij zoeken naar een geschikte oplossing. Wanneer een apparaat niet compatibel is, is het goed mogelijk dat er geen oplossing is voor het probleem. Om deze reden kunnen wij wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden geen verdere ondersteuning bieden.
Op de onderstaande pagina kunt u controleren welke apparaten geschikt zijn voor TomTom NAVIGATOR 6
• Link: http://www.tomtom.com/products/features.php?ID=260 (Compatibility TomTom NAVIGATOR 6)
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.
Wij kunnen bij het type apparaat die u in uw e-mail heeft aangegeven helaas niet garanderen dat deze probleemloos samenwerkt met TomTom Navigator 6. Dit apparaat staat momenteel niet op onze lijst van ondersteunde apparaten.
De compatibiliteit van apparaten wordt bepaald aan de hand van het uitvoeren van uitgebreide testen. Deze testen moeten uitwijzen of een apparaat probleemloos functioneert bij de toepassing waarvoor deze gebruikt zal worden. Wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden kan dit een aantal oorzaken hebben. Onderstaand vind u een aantal van deze mogelijke oorzaken.
Mogelijke oorzaken van het niet compatibel zijn van apparaten:
• Het apparaat beschikt niet over de functies die vereist zijn voor de gewenste toepassing.
• In de testfase is gebleken dat er problemen zijn opgetreden bij het gebruik van een functie.
• Het apparaat zit nog in de testfase of is nog niet getest.
Wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden, is het niet per definitie zo dat deze in zijn geheel niet zal werken. Het is sommige gevallen zelfs mogelijk dat het probleemloos zal werken.
Wanneer er een probleem optreedt bij gebruik van TomTom-producten en er wordt hiervoor contact opgenomen met de Customer Support-afdeling zullen wij zoeken naar een geschikte oplossing. Wanneer een apparaat niet compatibel is, is het goed mogelijk dat er geen oplossing is voor het probleem. Om deze reden kunnen wij wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden geen verdere ondersteuning bieden.
Op de onderstaande pagina kunt u controleren welke apparaten geschikt zijn voor TomTom NAVIGATOR 6
• Link: http://www.tomtom.com/products/features.php?ID=260 (Compatibility TomTom NAVIGATOR 6)
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Na het doorspitten van dit hele topic, kon ik niets vinden over hoe je in godsnaam met een smartphone navigeert in TT6. Ik heb een I-mate SPL, waar TT6 prima op installeert. Alleen dan begint de ellende. De pijltjes op mijn gsm worden dus niet herkend. Naar boven en beneden zijn volume, en niet te gebruiken in schermen waar volume geen enkele rol speelt. Het is dus ook onmogelijk om de goede COM poort te selecteren, bij plaatsnamen backspace te gebruiken, etc.
Verder is er bijzonder weinig online te vinden over dit probleem, en in de handleiding van TT6 wordt er van uit gegaan dat je op touchscreen devices installeert. Beetje vage marketing dat men pretendeert dat dit dus ook voor smartphones is...
Zijn er hier mensen die weten hoe/of dit op te lossen is, of ben ik met een nieuwe smartphone gebonden aan een oude tomtom?
Verder is er bijzonder weinig online te vinden over dit probleem, en in de handleiding van TT6 wordt er van uit gegaan dat je op touchscreen devices installeert. Beetje vage marketing dat men pretendeert dat dit dus ook voor smartphones is...
Zijn er hier mensen die weten hoe/of dit op te lossen is, of ben ik met een nieuwe smartphone gebonden aan een oude tomtom?
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Was er niet een TomTom Navigator welke voor PDA's is, en een TomTom Mobile, welke voor smartphones is?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Nee, dat was bij TT5 zo. TT6 is voor PDA en smartphone gelijk.Wallie schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:46:
Was er niet een TomTom Navigator welke voor PDA's is, en een TomTom Mobile, welke voor smartphones is?
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Verwijderd
Er is geen enkele Windows smartphone geschikt voor NAVIGATOR 6. Er is een versie voor Palm, voor PDA's, voor UIQ en Symbian. Je hebt nu software voor de PDA geinstalleerd, daar is dus een touchscreen voor nodig. Niets aan te doen, Windows smartphones worden gewoon niet ondersteunt.Haaguit schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:49:
Nee, dat was bij TT5 zo. TT6 is voor PDA en smartphone gelijk.
Worden wel ondersteund, in elk geval als de Windows smartphone een touchscreen heeft. Collega van mij heeft zo'n ding.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Verwijderd
Volgens mij zijn er geen Windows Mobile 5 Smartphone edition toestellen met touchscreen, dan is het de Pocket PC edition.
Ik heb min of meer hetzelfde probleem gehad, zelfs mijn PDA terug gestuurd voor herstelling, uiteindelijk bleek het SD-kaartje stuk te zijnMrAcid schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:38:
Beetje een raar probleem hier..
Mijn vragen:

Het bestand systeem van de SD kaart was beschadigd. De verkoper zei mij dat het probleem ligt bij het formateren van het SD kaartje. Je mag het kaartje NIET formateren als FAT32 maar je moet het formateren als gewoon FAT!!!
Ik weet dat het erg laat is, maarKoenzie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:03:
Tommie werkend op een Medion PNA100.
Na het invoeren van het SD kaartje duurde het even voordat hij geinstalleerd was en de installatie zelf was erg traag, maar uiteindelijk werkt alles naar behoren.
ben benieuwd of mijn losse TMC ontvanger later nog gaat weken, dan zou TomTom andere software helemaal kunnen vervangen.
1) Was dat TomTom 6; en zo ja
2) Heb je nog wat speciaals moeten doen om het werkend te krijgen?
Bij mij heb ik namelijk het probleem dat hij niet verder kijkt dan 'My Flash Disk' en de 'Storage Card' niet ziet. Heb je dat op de één of andere manier weten te omzeilen?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Klopt helemaal al kijk ik nergens meer van op, enige tijd geleden kwam ik iemand tegen met TomTom mobil 6 op de Nokia N73 dit was betaalde software aangepast met een PatchVerwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:56:
Volgens mij zijn er geen Windows Mobile 5 Smartphone edition toestellen met touchscreen, dan is het de Pocket PC edition.
Ola,
Ik heb een beetje maf probleem met TT6 ik draai nu 6.020 met kaarten: Western Europe 660.1223
Sinds korte tijd (of dit na kaart update van Benelux naar Europ is gebeurt weet ik niet 100% zeker) maar ik had altijd braaf bij de snelheid rechtonderin staan 70 km/104 km/u maar dit is pleite op de een of andere manier. Bij de status balk voorkeuren staat alles netjes aan dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Is dit een verschil van de Benelux / Western Europe kaart of ?
Ik heb een beetje maf probleem met TT6 ik draai nu 6.020 met kaarten: Western Europe 660.1223
Sinds korte tijd (of dit na kaart update van Benelux naar Europ is gebeurt weet ik niet 100% zeker) maar ik had altijd braaf bij de snelheid rechtonderin staan 70 km/104 km/u maar dit is pleite op de een of andere manier. Bij de status balk voorkeuren staat alles netjes aan dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
.1223 is bedoeld voor Tomtom 5.Pinky-H9 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:24:
Ola,
Je hebt .1219 nodig, deze is geschikt voor Tomtom 6 en heeft dus wel maximumsnelheden.
Hmmmmzzzz blijkbaar in kaart versie vond dit in een post in dit topic:Pinky-H9 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:24:
Ola,
Je mist in versie 1223 de snelheidsinformatie (hoe hard mag je waar rijden), terwijl die in versie 1219 er wel in zit.
TT5 kaarten doen het dus ook vrolijk op TT6 hmmmmzzz toch maar 1256 installen dan maar daar heb ik mega crash mee gehad in een trip resultaat : kaarten opnieuw moeten installen_Oldie_ schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:26:
[...]
.1223 is bedoeld voor Tomtom 5.
Je hebt .1219 nodig, deze is geschikt voor Tomtom 6 en heeft dus wel maximumsnelheden.
Ok.. Maar ik heb dus helemaal niks geformateerd.. Hij doet het gewoon ineens niet meer. Kaartje terugsturen naar TomTom dan?chundo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:17:
[...]
Ik heb min of meer hetzelfde probleem gehad, zelfs mijn PDA terug gestuurd voor herstelling, uiteindelijk bleek het SD-kaartje stuk te zijn![]()
Het bestand systeem van de SD kaart was beschadigd. De verkoper zei mij dat het probleem ligt bij het formateren van het SD kaartje. Je mag het kaartje NIET formateren als FAT32 maar je moet het formateren als gewoon FAT!!!
Zo te horen heb je alle kaarten "gekocht". 1219 kun je ook overal "kopen" hoor!Pinky-H9 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:29:
[...]
TT5 kaarten doen het dus ook vrolijk op TT6 hmmmmzzz toch maar 1256 installen dan maar daar heb ik mega crash mee gehad in een trip resultaat : kaarten opnieuw moeten installen
Bah 1256 heeft die functie ook niet back to 1219 blijkbaar ...
Verwijderd
Ik heb een probleem met mijn pas nieuwe gps muis(adapt 750) en tomtom6. Ik heb tomtom6 geïnstalleerd op mijn sd kaart die in de ipaq hx2490 zit.
Het probleem is dat tomtom achter loopt op mijn echte rij positie. Het scheelt ongeveer een 3 a 5 sec.
iemand enige suggesties?
Het probleem is dat tomtom achter loopt op mijn echte rij positie. Het scheelt ongeveer een 3 a 5 sec.
iemand enige suggesties?
Ik zou mij misschien een Dell Axim X51 (beste model met 600mhz.+ cpu) aanschaffen. De voornaamste reden is om hem als gps te gebruiken. Maar zit er veel verschil tussen TomTom Navigator 6 op die pda van Dell, of een volledig gps-toestel van TomTom (bijvoorbeeld de ONE II)? Als de gps-functies even goede werken (snelheid, hoeveelheid info, gebruiksgemak, ...), kies ik liever voor een pda omdat ik deze nog voor andere doeleinden kan gebruiken.
Raar dat hij het bij mij wel doet dan. Heb de 1256 kaarten.Pinky-H9 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:46:
Bah 1256 heeft die functie ook niet back to 1219 blijkbaar ...
*empty*
Verwijderd
Misschien een hele stomme vraag, maar in TT5 stond me bij dat je met een knop in het menu het scherm een kwartslag kon draaien, bij TT6 zie ik deze functie nergens. Hebben ze deze verwijderd of verplaatst ofzo?
Minder snel rijden.Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:53:
Ik heb een probleem met mijn pas nieuwe gps muis(adapt 750) en tomtom6. Ik heb tomtom6 geïnstalleerd op mijn sd kaart die in de ipaq hx2490 zit.
iemand enige suggesties?
Staat je baudrate juist geselecteerd? Bij de meeste gps'en is dat 4800, maar bij Adapt moet je hem op 9600 zetten.
In TT6 is het enkel mogelijk als je OS het ondersteund, en moet je dus kantelen VOOR je TT opstart.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:43:
Misschien een hele stomme vraag, maar in TT5 stond me bij dat je met een knop in het menu het scherm een kwartslag kon draaien, bij TT6 zie ik deze functie nergens. Hebben ze deze verwijderd of verplaatst ofzo?
Idioot, maar niks aan te doen.
Verwijderd
Mweh, het gaat in dit geval om een MDA Vario, en ik kan het scherm dus alleen kantelen als ik het Qwerty toetsenbord uitschuif. Maar om dat dus telkens te moeten doen en zo rond te rijden...Fire69 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:01:
[...]
Minder snel rijden.
Staat je baudrate juist geselecteerd? Bij de meeste gps'en is dat 4800, maar bij Adapt moet je hem op 9600 zetten.
[...]
In TT6 is het enkel mogelijk als je OS het ondersteund, en moet je dus kantelen VOOR je TT opstart.
Idioot, maar niks aan te doen.
Je kan het ook in de settings van je scherm verzetten, maar om dat nu telkens te doen.
Er bestaan ook tooltjes voor die zich in je "taskbar" settlen, waar je dus gewoon even moet op tikken voor je je TT opstart.
Er bestaan ook tooltjes voor die zich in je "taskbar" settlen, waar je dus gewoon even moet op tikken voor je je TT opstart.
Verwijderd
Zou je me misschien kunnen vertellen hoe je dat allebei doet? Of naja, om welk progje het gaat in dat 2de geval? Bvd.Fire69 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:25:
Je kan het ook in de settings van je scherm verzetten, maar om dat nu telkens te doen.
Die eerste doe je in 'Start' --> 'Instellingen' --> tabblad 'Systeem' --> 'Scherm' en dan wijst het zich vanzelfVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:49:
[...]
Zou je me misschien kunnen vertellen hoe je dat allebei doet? Of naja, om welk progje het gaat in dat 2de geval? Bvd.
De 2e manier heb ik eigenlijk geen flauw idee van
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Huh zou het dan in de POI zitten ? want die gebruik ik van een andere versie daar die stuk meer POI's bevat.MR_VIPER schreef op maandag 08 januari 2007 @ 07:08:
[...]
Raar dat hij het bij mij wel doet dan. Heb de 1256 kaarten.
Ik heb TT 6.010 en die nieuwe Navteq map. Hoe kan het dat ik geen max snelheid ter plaatse te zienk krijg?
niet dat ik weer, bij mij was het een map die Benelux heette en daar staan bij mij 11 verschillende bestanden incrousen schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:48:
[...]
Dan hebben we het over het *.cab bestand toch?
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
RotateScreenJaap-Jan schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:39:
[...]
Die eerste doe je in 'Start' --> 'Instellingen' --> tabblad 'Systeem' --> 'Scherm' en dan wijst het zich vanzelf.
De 2e manier heb ik eigenlijk geen flauw idee van.
Stuurt je wel door naar een skynet-pagina (mijn isp) dus je moet een paar keer op Yes klikken soms, geen spyware-dingen of zo dus
Afhankelijk van hoe je de kaarten hebt (legaal/iets minder legaal) is het gewoon de folder van de map op je kaart zetten, of via de setup van op de pc de kaart ingestalleren.bas116 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:09:
[...]
niet dat ik weer, bij mij was het een map die Benelux heette en daar staan bij mij 11 verschillende bestanden in
[ Voor 44% gewijzigd door Fire69 op 09-01-2007 09:36 ]
Allereerst kan TT6 meekantelen zodra je scherm meekantelt. Je hoeft dus niets van tevoren te doen. Ten tweede kun je op de MDA een knop toewijzen aan het kantelen. Omdat de camera het beste is aan de MDA Vario (foto's maak ik met een camera, bellen doe je met een telefoon), heb ik camera knopje re-assigned aan het kantelen. Reuze handig...Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:17:
[...]
Mweh, het gaat in dit geval om een MDA Vario, en ik kan het scherm dus alleen kantelen als ik het Qwerty toetsenbord uitschuif. Maar om dat dus telkens te moeten doen en zo rond te rijden...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zo kan je het ook doen natuurlijkmphilipp schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:47:
[...]
Allereerst kan TT6 meekantelen zodra je scherm meekantelt. Je hoeft dus niets van tevoren te doen. Ten tweede kun je op de MDA een knop toewijzen aan het kantelen. Omdat de camera het beste is aan de MDA Vario (foto's maak ik met een camera, bellen doe je met een telefoon), heb ik camera knopje re-assigned aan het kantelen. Reuze handig...
Je maakt foto's met een camera, je belt met een telefoon... wat loop je dan nog rond met die Vario? Enkel voor GPS? Duur grapje.
Iemand er ook last van dat TomTom traag draait op een Nokia (N73) telefoon?
Heb het gisteren gekocht, en vind de snelheid toch wel tegen vallen... Of moet ik bepaalde opties uitzetten of iets dergelijks waardoor het toch sneller gaat lopen?
Heb het gisteren gekocht, en vind de snelheid toch wel tegen vallen... Of moet ik bepaalde opties uitzetten of iets dergelijks waardoor het toch sneller gaat lopen?
Bij mij werkt hij prima op mn N73 ME. Alleen opstarten duurt wat lang, verder geen problemen mee.shorty schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:27:
Iemand er ook last van dat TomTom traag draait op een Nokia (N73) telefoon?
Iemand met wat meer info?F e r o x schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:18:
Ik zou mij misschien een Dell Axim X51 (beste model met 600mhz.+ cpu) aanschaffen. De voornaamste reden is om hem als gps te gebruiken. Maar zit er veel verschil tussen TomTom Navigator 6 op die pda van Dell, of een volledig gps-toestel van TomTom (bijvoorbeeld de ONE II)? Als de gps-functies even goede werken (snelheid, hoeveelheid info, gebruiksgemak, ...), kies ik liever voor een pda omdat ik deze nog voor andere doeleinden kan gebruiken.
Ook niet dat hij stottert tijdens het navigeren? Kan je wat meer info geven (welke kaart, veel of weinig poi's etc)?DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:29:
[...]
Bij mij werkt hij prima op mn N73 ME. Alleen opstarten duurt wat lang, verder geen problemen mee.
Ben je er al uit ?DaannO schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:15:
[...]
Dat is een map van navteq. Ik weet nog niet of die beter is. Ik laat het later even weten.
Verder zijn er zoveel versies kaarten uit.
Welke kun je nu het beste nemen als je TomTom 6 gebruikt, graag de meest recente BeNelux of W.Europa map wilt hebben, en ook gebruik wilt maken van de max. snelheden e.d. ?
Iemand die dit hier kan posten ?
V660.1219 ?
V660.1256 heeft zeker geen snelheidsinfo, zie ik in de TS vermeld.. ?
Ook zie ik dat hier een matrix met versies getoont wordt met daarop welke map waarop werkt:
http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-map-versions.php#
[ Voor 52% gewijzigd door Hoyden op 09-01-2007 19:32 ]
Ik draai TT6 op mijn Mio P350 (van Eur200) met ingebouwde GPS. Werkt prima. (Alleen de warmtewerende auto voorruit van mijn Peugeot werkt een beetje tegen.)
Werkt net zo goed, zo niet beter. Zo is de Dell stukken krachtiger dan een Tomtom en heeft een beter scherm.
Alleen het volume van de aanwijzingen zal iets lager zijn bij een PDA ten opzichte van een PNA.
Welke GPS ontvanger gebruik je?DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:29:
[...]
Bij mij werkt hij prima op mn N73 ME. Alleen opstarten duurt wat lang, verder geen problemen mee.
Leadtek 9553X
Ik heb de 660.1219 kaarten erop zitten. Met weinig Poi`s, alleen flitspalen en de t-mobile hot spots. Verder draait hij zoals het hoort. Ik heb overgins tomtom 6.10.shorty schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:37:
[...]
Ook niet dat hij stottert tijdens het navigeren? Kan je wat meer info geven (welke kaart, veel of weinig poi's etc)?
[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 09-01-2007 23:13 ]
Schitterend, bedank, hé._Oldie_ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 21:21:
[...]
Werkt net zo goed, zo niet beter. Zo is de Dell stukken krachtiger dan een Tomtom en heeft een beter scherm.
Alleen het volume van de aanwijzingen zal iets lager zijn bij een PDA ten opzichte van een PNA.
Die camera is écht vreselijk useless natuurlijk. Gelukkig heeft het ding nog een paar nuttige functie. Ennehhh...de Vario ís toch een telefoon?Fire69 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 09:55:
[...]
Je maakt foto's met een camera, je belt met een telefoon... wat loop je dan nog rond met die Vario? Enkel voor GPS? Duur grapje.![]()
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ow, in je post kwam het over alsof je een aparte camera EN telefoon had.mphilipp schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:04:
[...]
Die camera is écht vreselijk useless natuurlijk. Gelukkig heeft het ding nog een paar nuttige functie. Ennehhh...de Vario ís toch een telefoon?
My bad
Die mappen beginnen langzamerhand een serieus boeltje te worden.SandeR schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:22:
[...]
Ben je er al uit ?
Verder zijn er zoveel versies kaarten uit.
Welke kun je nu het beste nemen als je TomTom 6 gebruikt, graag de meest recente BeNelux of W.Europa map wilt hebben, en ook gebruik wilt maken van de max. snelheden e.d. ?
Iemand die dit hier kan posten ?
V660.1219 ?
V660.1256 heeft zeker geen snelheidsinfo, zie ik in de TS vermeld.. ?
Ook zie ik dat hier een matrix met versies getoont wordt met daarop welke map waarop werkt:
http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-map-versions.php#
Als je nu mappen koopt, welke versies krijg je dan? En zijn de mappen voor de Go's en de One's dezelfde als voor de Navigator's? Zo ja, waarom maken ze dan verschillende mappen?
Ik geraak er niet meer aan uit

[ Voor 56% gewijzigd door Fire69 op 10-01-2007 08:52 ]
Ik zag net hetvolgende voorbijkomen:
TomTom Citymaps v660.1194
Ik wist niet dat Citymaps nog gemaakt werd?
edit:
Sorry voor de dubbele
Sorry voor de dubbele
[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 10-01-2007 10:57 ]
Benelux of Europe?DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:09:
[...]
Leadtek 9553X
[...]
Ik heb de 660.1219 kaarten erop zitten. Met weinig Poi`s, alleen flitspalen en de t-mobile hot spots. Verder draait hij zoals het hoort. Ik heb overgins tomtom 6.10.
even op de tomtom site kijken zegt genoeg, lijkt me?Fire69 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:57:
edit:
Sorry voor de dubbele
Jawel, je mag er een uitzoeken bij de volgende pda: HTC P3300 deel 2 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650)Fire69 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:57:
edit:
Sorry voor de dubbele
Europa plus.
Hmm na het wisselen van een kaart op Tomtom, zijn al mijn stemmen opeens niet meer geinstalleerd en heb ik ook geen geluid meer. Hebben meer mensen hier last van? Hij draait op een PDA Asus 636 met WM5.
Basement Bios ---- Exo-S
Geeft jij me dan even een link want ik vind er op hun site niks van terug...MikeyMan schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:15:
[...]
even op de tomtom site kijken zegt genoeg, lijkt me?
Ik heb namelijk een collega die nu nog v2 van die software gebruikt

[sla over]Meneerdebier schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:49:
[...]
Ik heb TT6 versie 6.020 werkend op mijn X30 (624Mhz) met de 660 versie van de Europa kaart. Werkt prima, nog niet mee over de grens genavigeerd. Ook de Benelux+ kaart (652) werkt.
Ik heb het zelf op een 2gb Transcend SD-card staan, lekker snel!
Kun je aangeven wat je precies hebt gedaan? Dus welke opties geinstalleerd, en naar welke lokatie. Heb je nog iets anders geinstalleerd/aangepast? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar, en ik heb exact dezelfde software tot mijn beschikking als jij hierboven noemt.
[/sla over]
Ik heb het al gevonden. Alle credits naar carlob:
http://www.aximusers.com/forum/archive/index.php/t-7928.html
carlob 12-27-2006, 01:55 PM
I'm waiting for the solution by 'Drifter'. Meanwhile I have disabled the "Build In Storage". In all those years I've never used the BIS so I won't miss it...
Get Total Commander: (edit: http://www.ghisler.com/pocketpc.htm)
Go to \\\registry\HKLM\System\StorageManager\AutoLoad\PSM
Open the key "Dll" by "double-tapping" the file
Change its 'String value' to "PSMFSD.dll.xxx" and press OK
Close Total Commander
Soft reset your device and the BIS has 'disappeared'. Now start TomTom and everything works as it should.
(I've installed TomTom directly on my device and the maps on a SD-card...)
[ Voor 37% gewijzigd door R Kuipers op 10-01-2007 23:16 ]
Nee, de Vario is een Pocket PC waarmee je toevallig ook kunt bellen. Anders zou de telefoonapplicatie wel wat fatsoenlijker zijn. Er ontbreken dingen als automatische redial, profielen, aparte ringtones voor bepaalde groepen. Zelfs een gesprek weigeren (door op de ophang-toets te drukken) kan niet!mphilipp schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:04:
[...]
Die camera is écht vreselijk useless natuurlijk. Gelukkig heeft het ding nog een paar nuttige functie. Ennehhh...de Vario ís toch een telefoon?
Als PPC is ie best leuk. Als telefoon is het onder de maat. Als camera... haalt ie net het nivo van een webcam.
Dit heeft met je Asus te maken, ik heb het al meer gelezen in dit topic.Mystikal schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:17:
Hmm na het wisselen van een kaart op Tomtom, zijn al mijn stemmen opeens niet meer geinstalleerd en heb ik ook geen geluid meer. Hebben meer mensen hier last van? Hij draait op een PDA Asus 636 met WM5.
En hier is de oplossing voor het probleem waar ik het over had.
[ Voor 4% gewijzigd door Sherlock op 11-01-2007 14:53 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Probeer eens deze makkelijkere oplossing, misschien werkt ze ook wel voor jouR Kuipers schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:54:
[...]
[sla over]
Kun je aangeven wat je precies hebt gedaan? Dus welke opties geinstalleerd, en naar welke lokatie. Heb je nog iets anders geinstalleerd/aangepast? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar, en ik heb exact dezelfde software tot mijn beschikking als jij hierboven noemt.
[/sla over]
Ik heb het al gevonden. Alle credits naar carlob:
http://www.aximusers.com/forum/archive/index.php/t-7928.html
carlob 12-27-2006, 01:55 PM
I'm waiting for the solution by 'Drifter'. Meanwhile I have disabled the "Build In Storage". In all those years I've never used the BIS so I won't miss it...
Get Total Commander: (edit: http://www.ghisler.com/pocketpc.htm)
Go to \\\registry\HKLM\System\StorageManager\AutoLoad\PSM
Open the key "Dll" by "double-tapping" the file
Change its 'String value' to "PSMFSD.dll.xxx" and press OK
Close Total Commander
Soft reset your device and the BIS has 'disappeared'. Now start TomTom and everything works as it should.
(I've installed TomTom directly on my device and the maps on a SD-card...)
Bij mij was het andersom, ik heb de kaarten op mijn SD staan en die pakte die niet op. Oplossing voor jou: maak een map 2577 op de CF aan en daarin een bestandje AutoRun.exe (makkelijkste met Explore via ActiveSync connectie ), met inhoud wat tekst ofzo. Klaar!
Hmm, niet helemaal. Op mijn pda heb ik wel geluid. Tomtom geeft alleen aan dat de stemmen niet meer geinstalleerd zijn. Heb verder wel geluid op mijn pda.Sherlock schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:19:
[...]
Dit heeft met je Asus te maken, ik heb het al meer gelezen in dit topic.
En hier is de oplossing.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb ook dit gedaan, de 2577 map met een nep-autorun er in.Fire69 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:10:
[...]
Probeer eens deze makkelijkere oplossing, misschien werkt ze ook wel voor jou
quote:
Bij mij was het andersom, ik heb de kaarten op mijn SD staan en die pakte die niet op. Oplossing voor jou: maak een map 2577 op de CF aan en daarin een bestandje AutoRun.exe (makkelijkste met Explore via ActiveSync connectie ), met inhoud wat tekst ofzo. Klaar!
[...]
Weet iemand hier hoe hte zit met flitspaal.nl ?
Ik probeer me POI's te updaten maar die site ligt plat, is dat al lang ?
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
9-01-07 heb ik voor het laatst geupdate..dapluiz schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:10:
Weet iemand hier hoe hte zit met flitspaal.nl ?
Verwijderd
Wie is er hier allemaal aan het meehopen dat deze software beschikbaar wordt gemaakt voor de iPhone? 
Ik vroeg me dit af aangezien Apple controle gaat hebben over welke 3rd party software er op mag komen en welke niet...
Ik vroeg me dit af aangezien Apple controle gaat hebben over welke 3rd party software er op mag komen en welke niet...
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 12:58 ]
nieuws: Jobs: 'Alleen Apple-software voor iPhone'Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:58:
Wie is er hier allemaal aan het meehopen dat deze software beschikbaar wordt gemaakt voor de iPhone?
Zal dus niet gaan lukken...
uit jouw link:MikeyMan schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:09:
[...]
nieuws: Jobs: 'Alleen Apple-software voor iPhone'
Zal dus niet gaan lukken...
kan dus best. maar... moeten ze wel eerst een OSX versie schrijven, en deze moet ook nog eens worden goedgekeurd.Eventuele third party-toepassingen zouden door Apple goedgekeurd moeten worden voordat ze op de telefoon terecht mogen komen
[ Voor 11% gewijzigd door Byte_Me op 12-01-2007 16:46 ]
Aangezien de TomTom Go op Linux draait, en OS/X bestaat uit FreeBSD met de Darwin GUI erop, moet het toch niet zo heel moeilijk zijn een OS/X versie van TomTom Navigator te maken.Byte_Me schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:46:
kan dus best. maar... moeten ze wel eerst een OSX versie schrijven, en deze moet ook nog eens worden goedgekeurd.
Ik denk ook niet dat het daarom gaat. Eerst moet alles goedgekeurd worden door ZKHG Apple, en dan moet ook nog TomTom het nut zien om speciaal voor 1 apparaat hun software te gaan porten. Tegen die tijd zijn ze al lang bezig met Mobile 7.Andre.Koster schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:31:
[...]
Aangezien de TomTom Go op Linux draait, en OS/X bestaat uit FreeBSD met de Darwin GUI erop, moet het toch niet zo heel moeilijk zijn een OS/X versie van TomTom Navigator te maken.
Het is zeker mogelijk, maar ze moeten willen. Maar ik hoop, zeker en vast. Als er ondersteuning komt, ben ik zeker van mijn aankoop (wel hopen dat er nog wat apps zoals vertalers en woordenboeken worden beschikbaar gesteld).
Vooralsnog moet Apple de app nog wel goedkeuren, het mag namelijk niet de stabeliteit of de pda langzamer maken.F e r o x schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:35:
Het is zeker mogelijk, maar ze moeten willen. Maar ik hoop, zeker en vast. Als er ondersteuning komt, ben ik zeker van mijn aankoop (wel hopen dat er nog wat apps zoals vertalers en woordenboeken worden beschikbaar gesteld).
Verwijderd
ik heb tomtom 6 nu draaiend op me asus a620 bt
maar telkens geeft ie aan van geen kaarten gevonden terwijl de benelux plus map echt in de root van de storaga card zit ..
(asus a620bt windows mobile 2003)
maar telkens geeft ie aan van geen kaarten gevonden terwijl de benelux plus map echt in de root van de storaga card zit ..
(asus a620bt windows mobile 2003)
Dit probleem heb ik vrijdag ook gehad, zelfde toestel, zelfde probleem.
Gewoon mijn vorige post hier iets boven bekijken
Gewoon mijn vorige post hier iets boven bekijken
Verwijderd
een exe aanmaken met wat tekst erin ? srry volg het niet zo allemaalFire69 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 10:10:
[...]
Probeer eens deze makkelijkere oplossing, misschien werkt ze ook wel voor jou
[...]
Je maakt op je pc een bestandje autorun.txt, dat laat je gewoon leeg, je renamed het naar autorun.exe en dat zet je in de folder 2577 in de root van je kaartje
Verwijderd
fire69 thnx man
works like a charm
nu nog ff met de gps instellingen spelen en dan heb ik hem werkend denk ik
andere nmea gps ..baudrate 4800 of 9600 ...en dan bluetooth serial port denk ik
edit: :(
me asus a620 met de bt muis holyx gm 210 werkte perfect tot een paar dagen geleden. maar nu vind me asus het maar kan er geen connectie mee leggen..dat gaat via port 6 en port com7 .. volgens mij is in de reset wat verloren gegaan
nu nog ff met de gps instellingen spelen en dan heb ik hem werkend denk ik
andere nmea gps ..baudrate 4800 of 9600 ...en dan bluetooth serial port denk ik
edit: :(
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 20:43 ]
NP 
Reset? Bedoel je een hard reset? Dan moet je je GPS opnieuw pairen in windows voor je hem in TT kan gebruiken
Reset? Bedoel je een hard reset? Dan moet je je GPS opnieuw pairen in windows voor je hem in TT kan gebruiken
[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 16-01-2007 08:47 ]
Verwijderd
jup i know , maar dat is juist het probleem.. me asus kan er geen verbinding mee maken.. en als ik de holux via usb aansluit op de pc zegt ie van unknown usb device ..dus ik denk dat ik een soort driver nodig heb ..maar helaas heb ik het cd niet meer
gaat om de holux gps muis gm-210
gaat om de holux gps muis gm-210
Ja, via usb, da's logisch dat je dan een driver nodig hebt...
Voor BT moet je gewoon een seriele poort hebben en die vraagt Windows (op je pda dan natuurlijk
) normaal of hij die moet maken bij het pairen.
Voor BT moet je gewoon een seriele poort hebben en die vraagt Windows (op je pda dan natuurlijk
Verwijderd
hah je leest er weer overheen...me asus detecteer het niet...hij vindt hem niet..dus hij paired hem niet..com poorten 6/7 staan open voor acces..vandaar dat ik d8 ik installeer hem eerst op me pc en kijken wat ik daarna verder kan
Verwijderd
Hoe kan ik die bestanden van poiplace op mijn tomtom werkend krijgen?
Heb gezocht maar kon niets vinden hoe ik die files een soort activeer in tomtom.
info:
tomtom 6.010
nokia n80
Heb gezocht maar kon niets vinden hoe ik die files een soort activeer in tomtom.
info:
tomtom 6.010
nokia n80
ik gebruik de N73 voor tomtom, weet iemand hoe ik de toetsenbord verlichting uitzet?
Verwijderd
dat is hem juist tot een paar dagen geleden werkte hij wel.. tomtom 6 erop gegooid en nu zegt ie van gps apparaat. en als ik hem op me pc/laptop aansluit zegt ie van unknow usb device..de lampje erop brand wel..Fire69 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 13:19:
Heb je geen pc/laptop met bluetooth om even met die gps te testen? misschien is hij wel gewoon dood
ik heb vandaag ff checkpoint 6 erop gegooid, maar het programma wil eerst dat ik TomTom 6 opstart via checkpoint om te kijken wat voor map ik gebruik, maar als ik dit doe loopt TomTom gelijk vast?
iemand dit probleem ook gehad?
TomTom werkt wel als ik het gewoon via het today scherm opstart.
Ik heb momenteel een qtek 9090 met navigator 3.. Nu zou ik willen overschakelen op navigator 6. Op de website staat mijn pda niet in de lijst met ondersteunde toestellen, dus heb ik even gebeld naar tomtom. Daar zeiden ze dat het wel zou kunnen werken, maar dat ik dan waarschijnlijk 'trucjes' zou moeten toepassen om het werkende te krijgen (wat die 'trucjes' dan wel zouden zijn, werd me niet verteld, ik had eerder de indruk dat ze zelf niet goed wisten of het er nu wel of niet op zou werken) maar dat ik dan geen ondersteuning kon verwachten van tomtom.
Nu zag ik in dit topic een post staan van 27 oktober 2006 met een lijst van pda's waar het wel op zou moeten werken, en daar staat mijn pda gewoon tussen. Deze lijst kwam van pdashop.nl ... Is deze site betrouwbaar (en dus de lijst)?
Nu zag ik in dit topic een post staan van 27 oktober 2006 met een lijst van pda's waar het wel op zou moeten werken, en daar staat mijn pda gewoon tussen. Deze lijst kwam van pdashop.nl ... Is deze site betrouwbaar (en dus de lijst)?
BOE
al opgelost..ik moest dus via TomTom checkpoint opstarten..ja je mot het ff weten..Michel242186 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:24:
ik heb vandaag ff checkpoint 6 erop gegooid, maar het programma wil eerst dat ik TomTom 6 opstart via checkpoint om te kijken wat voor map ik gebruik, maar als ik dit doe loopt TomTom gelijk vast?

Ik heb een Adapt AD 750 GPS muis. Ik heb geen Plus abonnement op file info. Is er een andere manier om gratis file info op je tomtom te krijgen?
[ Voor 87% gewijzigd door Damocles.NL op 17-01-2007 18:12 ]
Gartis file informatie gaat alleen via TMC, en dat is voorbehouden aan de 510/710/910 (plus, je hebt een TMC antenne nodig, en het werkt (nog) niet geweldig. Typisch gevalletje 1.0)
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Meerdere collega's van mij hebben gewoon TT6 op hun 9090 staancman schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:25:
Ik heb momenteel een qtek 9090 met navigator 3.. Nu zou ik willen overschakelen op navigator 6. Op de website staat mijn pda niet in de lijst met ondersteunde toestellen, dus heb ik even gebeld naar tomtom. Daar zeiden ze dat het wel zou kunnen werken, maar dat ik dan waarschijnlijk 'trucjes' zou moeten toepassen om het werkende te krijgen (wat die 'trucjes' dan wel zouden zijn, werd me niet verteld, ik had eerder de indruk dat ze zelf niet goed wisten of het er nu wel of niet op zou werken) maar dat ik dan geen ondersteuning kon verwachten van tomtom.
Dit topic is gesloten.